Tudnak egyáltalán vezetni a taxisok?

  2009. szeptember 23. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Érdeklődtem az ORFK-n: nincs olyan statisztika, hogy taxisok több balesetet okoznának, mint bárki más.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr821401110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samott 2009.09.23. 10:58:44

A taxisok nekem a ket vegletet jelentik: vagy vegtelenul korrekt modon vezetnek (beenged ha savot valtanek, lehuzodik ha nem siet), vagy meg a feher furgonsoknal is tahobb modon kozlekedik (pedig oket tenyleg nehez felulmulni). Nem lattam meg kozeputast beloluk... es szerencsetlenkedot se lattam, nem benaznak. Vagy jo korulottuk vezetni mert latod hogy o is figyel, vagy latszik hogy leszar mindenkit es eroszakosan tor elore. Kozeput, beneazas nincs.

kangep 2009.09.23. 11:02:22

nekem a legkomolyabb taxis élményem egyszer éjjel volt (nem hiéna, rendes taxicég). egy szikár, negyvenötös, őszülő copfú csávó volt a söfőr, elég komoly, karakteres arccal (született krimiszínész forma).
mondtam neki, hogy a petőfi híd felé megyünk. erre ő:
- De nem a zöldpardonba ugye.
- Nemnem, haza.
- Azért. Mert utálom a zöldpardont. Szar hely.

pár perc múlva csöngött a mobilja, felveszi, és következőket mondja bele:
- na mivan drága. nem érek rá. dolgozom. mondom hogy dolgozom. nem érted? dolgozom.

leteszi:
- mocskos kurva. hogy kocsi kéne. bezzeg amikor nekem pina kell, akkor nem veszi fel, rohaggyon meg.

:-DDDD

lóbogár 2009.09.23. 11:03:07

@lnbaci:
A Zónások a taxisoknak is a legalja.
A főnökük érdekeltségbe tartozó cégtől (ha megnézitek milyen márkákkal járnak tudni fogjátok melyikről van szó) kell autót vásárolniuk, fizetniük a részleteket, és az egyéb költségeket, amik havi több százezerre rúgnak. Ezért éjjel-nappal kint vannak az utcán, és nem ismernek sem istent, sem embert.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.09.23. 11:03:14

Kissé összekeveredtek itt a dolgok, tegyünk rendet!

1. Az nem komplett, aki felmentést ad a taxisoknak (és még pár közlekedőnek) a biztonsági öv alól. Ha a kedélyes kuncsaft úgy dönt, így is simán megöli a szerencsétlen iparost. Egyebekben, ahogyan a rendőr is csak akkor nem kell bekösse magát, mikor vijjogva esethez hasít - azért vegyük észre ebben is az abszurditást, halló! - a taxis is csak utassal lazulhat. De mondom: ostoba szabály, ostoba ember, aki él vele, és ostoba társadalom amelyik a bekötetlenül megsérült júzerek egészségügyi költségeit, rokkantnyugdíját, stb. kifizeti. Ha a taxis ennyire fosik, falaztassa el magát az utastól! Akár golyóállóan, ha ekkora a csikágó, oszt' annyi.

2. A jólneveltség általánosan elfogadott normáin bévül és a BTK+PTK talaján maradva azt művelek egy taxi hátsó fertályán, amit úri kedvem diktál. Már elnézést, de amíg nem a kalaptartóban, vagy az első ülés fejtámláin vannak a lábaim, addig nem kéne beszólnia a drivernek. Normálisan szemlélve a dolgokat ő autója nem valami dédelgetett műalkotás, amit kifejezetten befektetési céllal vett, hanem tömegközlekedési eszköz, jönnek mennek benne a vadidegenek, épp, ahogy a 7-es buszon, finganak, morzsálnak, és basznak lábat törölni beszállás előtt. Cserébe fizetnek. Ez itten a deal. Nem kötelező taxizni. Normális ember meg olyan autóval taxizik, ami bírja az efféle igénybevételt. Ha ő teszem azt csipketerítőket és porcelán nippeket helyez el mindenfelé, az nem az én problémám.

3. Boldogabb fertályain a glóbusznak a taxi/taxizás/taxis van annyira hétköznapi ügy, hogy nem foglalkozunk vele ennyit. Mondjuk ott nem is valami passzátszelet fingó, érinthetetlen kaszt a taxistársadalom... Gyorsan tegye föl a kezét, aki már látott olyat itthon, hogy a rendőr intézkedik a gyorsan hajtó/nem indexelő/sávok közt össze-vissza cikázó/tilos ill., forgalomtól elzárt helyen(járdákon, hidakon, Oktogon kellős közepén, stb.)hosszasan várakozó taxisokkal szemben!

4. Mint sok más tetszőleges kisebb halmaza ennek a mi remek társadalmunknak, a taxisok is maradnak tré banda, ragadnak hozzájuk a pejoráló asszociációk, amíg valami önszerveződéssel belűről el nem kezdenek normálissá válni, amíg saját jól felfogott érdekeiket egymás között sem tudják széles körben elfogadtatni, érvényre juttatni. Iso raz: "mint sok más tetszőleges kisebb halmaza..."

5. A cikk egy fos, mindenféle szempontból. Annyi mindenről lehetne írni a taxisokkal kapcsolatban, ennek cca. 0.01 ezrelékét sikerült érinteni, valamint reklámozni kicsit egy társaságot egy másikat szénnéfikázni, oszt' kész. Egy futó fecsegés a sarki zöldségesnél tartalmasabb és szerkesztettebb...

Octavia1.8T4x4 2009.09.23. 11:03:49

Hogy melyik hídon vazze: Menjünk a Ferdinánd hídon :-)

mqqq 2009.09.23. 11:11:28

Jó tartalmas cikk, kb semmi infó nincs benne. Annyit tennék hozzá, hogy Winkler úr téved: a taxis akkor siet, amikor fuvarért megy, hiszen lecsapta az ötpercet, akkor ott is kell lennie. Utassal meg általában vánszorognak, úgyis nehezen kap új fuvart, hova siessen. Ha meg benyal plusz 1 pirosat, még jól is jár mert ketyeg az állásért a hatvanperperc.

Ruszi · http://miszk.hu/szakerto-adatlap/rusznak-andras.html 2009.09.23. 11:34:24

Sziasztok!

A TAXI örök téma, 1000 bejegyzésig meg sem állunk szerintem. (Én csak ezt az egyet írom, mert érzem, addiktívan visszajárnék.)

Mindenkinek ajánlom figyelmébe a 80-asok végén megjelent könyvet: Lukáts György - Mesél a Pesti taxi címmel. A könyv megtalálható itt: www.hallotaxi.hu/index.php?pg=sub_11
Nekem nyomtatásban is megvan, bibibíí :D
Olvassátok!
Üdv

kalannenikalandjai 2009.09.23. 11:35:02

Büdös fillérvadászok! Zebrán megáll, forgalomtól elzárt területen parkol és még sorolhatnám. Azonnal elvenném a jogsiját az ilyeneknek.

Akinek nem inge....

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.09.23. 11:36:03

@Dr. Zerge:
A röndőr nem fog intézkedni, hiszen a taxisok bejáratott spiclijeik, mint közismert. Kéz kezet mos.

2009.09.23. 11:42:40

@Dr. Zerge: jogász kollégánk hozzászólása tetszett, különösen ez a mondat: "Normálisan szemlélve a dolgokat ő autója nem valami dédelgetett műalkotás, amit kifejezetten befektetési céllal vett, hanem tömegközlekedési eszköz, jönnek mennek benne a vadidegenek, épp, ahogy a 7-es buszon, finganak, morzsálnak, és basznak lábat törölni beszállás előtt."
Bár azt hittem, a koitálni szó közkeletű magyar elnevezése után vége a mondatnak....

:)))

altimus 2009.09.23. 11:43:17

nehany konkret eset (velem tortent meg, nem urban legend).

- nem dohanyzo repteri autot kerek (taxi 2000), megerkezik egy otvar auto, ajtot kinyitom, olyan szag mint egy jobb kocsmaban. kerdezem most mi van? na ja, o egesz ejjel dolgozott es szigeteseket szallitott, azok meg bagoztak.

- nem dohanyzo auto == dohanyzo auto + negyed kilo fenyofa szagosito a tukorrol logatva

- egyatalan mi az, hogy van dohanyzo taxi ??

- repoloteri taxi bp-rol rendszeresen beprobalkozik, hogy a fix aron kivul + 1000-1500Ft-ert a megyeri hidon hajlando menni, ami gyorsabb. valasz: en raerek, ha onnek megeri vigyen arra, gondolom ha gyorsabb az mindkettonknek jo, de miert fizessek en ezert plusz penzt??

- transzfer arhoz illik borravalot adni? szerintem nem feltetlenul, hiszen azert fix ar

- egyatalan magantaxiban van ertelme a borravalo fogalmanak? szoktatok borravalot adni?

- taxis 3. piroson megy at (nem sarga, piros), mire szovateszem. valasz: azonnal kiteszem az autobol, ha meg egy szot szol. ??

- taxis repeszt be a repuloterrol a gyorsforgalmin, es a zart palyan elkezd elozni. minek ?? leeloz 2-3 autot akkor mi van? ott mindig nagy a forgalom, semmit nem lehet ezzel nyerni. szovateszem, hogy joember, ezt ne tegye tobbet, mert eletben szeretnek maradni, es igy is 100 felett megyunk 70 helyett. valaszt nem is idezem, be kellett miatta telefonalnom a kozpontba.

- en mindig jobb oldalra hatra ulok be egy taxiba, a taxisok 5%-a tolja elorebb automatikusan a jobb elso ulest (meg akkor is ha tokig hatul van), tovabbi 5% megkerdezi tolja-e elore. a tobbi nem, kerni kell.

- a taxik java resze nem alkalmas taxizasra (meret). nem kell luxus mercedesz, es vadi uj auto, de egy vw passat a normalis meret. (meg az oktavia is kicsi).

- nyelvtudas? na azt felejtsuk el, szinte meg makogasi szinten sem tudnak a taxisok idegen nyelven beszelni.

- elenyeszo szamu taxiban van automata valto (meg a vadiuj autot se azzal veszik). miert?

a sor vegtelen, ahogy latni nekem inkabb negativ a velemenyem a bp-i taxisokrol. :)

a dolog pszichologiai oldala talan ott van, hogy mo-on a taxis, mint fogalom, a rendszervaltas elott alakult ki. amikoris a taxis az atlagon felul kereso, elit szakma volt, a taxisnak mindig volt osszekottetese, penze stb stb. ezzel szemben mi a taxis nyugat-europaban, az usa-ban? a taxis ott a legutolso alja foglalkozas, amit leginkabb bevandorlok uznek, keves penzert, sokat dolgozva. teljesen mas mentalitassal. a taxisoknak le kellene avval az illuzioval szamolni, hogy ok az elit.

Bambano 2009.09.23. 11:48:34

Van egy-két nagyon legatyásodott társaság, azokkal nem érdemes foglalkozni, mert olyan kocsikat küldenek, hogy infarktust kapok... télvíz idején kiáll nem működő ablaktörlővel, piros lámpánál kiugrik a sofőr, hogy hóval pucolja a szélvédőt, lóg az autó bele, stb.

Meg van egy-két jobb társaság, ahol sok év pesti taxizás alatt is csak 1-2 kifogásolható dologba futottam bele. Drágábbak is, de szerintem annyival nem.

A taxisok többsége nyugisabb, mint az átlag autós, és jellemzően utassal megy óvatosabban, hogy az utasnak ne legyen rossz emléke az útról. Eltévedni egyszer tévedt el velem kocsi, az október 23-a utca helyett az október hatodika utcába akart vinni, de szóltam. legalább az órát kikapcsolta akkor.

Nekem nem szokott bajom lenni velük.

Humphrey 2009.09.23. 11:54:18

viszonylag gyakran taxizom és nincsenek előítéleteim, a legtöbbje (a nagy társasághoz tartozóak, akiket telefonon hívok és sosem intek le utcán autót) teljesen rendben van.
(persze kivétel mindig van, de ez tényleg kivétel, lelakott/koszos autókat meg elküldöm, de ez talán 2x fordult elő)

jellemzően két dolog zavar:
- autósként: ha megáll az utca közepén, pedig 5 méterrel később le tudna húzódni kitenni az utast
- utasként: ha száguldozik - akkor mindíg szólok, semmi kedvem hátul ide-oda csúszkálni.

JSHannibal 2009.09.23. 11:58:42

taxis, volánbuszos, suzukis, motoros, fehér furgonos, ladás, bmw/audis, nő

Mind valahol egy külön állatfaj, mindben van kivétel, mindben van egy jellem, ami által feláll a szőr a hátadon attól, hogy előre látod, jelleméhez méltó dolgot fog tenni, és meg is teszi, pedig sorra reméled, hogy ez talán nem vág be eléd, talán ő kivétel. de nem.

Taxis
számomra kétféle kép alakult ki róluk.
az egyik: annyira szabályosan megy, hogy 70-es táblánál is 50-nel cammog előtted, stb stb, tehát a nem a tolakodó fajta. Ezt szeretem jobban, mert bár feltart, legalább nincs halálfélelmed, vagy 'gyilkossá leszel 5 perc múlva'-érzésed a közelségében. De kurvaritka.

a másik: nem enged be maga elé sosem, ha fél órája indexelsz, akkorsem. 70-nél megy 110-zel, ha előtte mész, levillog, letol, ledudál. Index nélkül vált sávot, bevág eléd, természetesen fékezned kell, nagyon. Tipikusan ők megszeghetik a kreszt, Veled meg "betartatják", ja? és én egyáltalán nem tapasztaltam, hogy van-e különbség üres, vagy szállító üzemmód között.
Ez az általános fajtája.

Magamon tapasztalom, hogy itt a fővárosban főleg, ha sokat vezetek, egy idő után magam is felveszem az agresszívabb stílust, mert meg akarok már érkezni, kiszállni az autóból. Szerintem ez lehet az EGYIK fő oka, hogy állandóan veszélyeztetik a többi közlekedőt, csak annyira rutinosnak képzelik magukat, hogy ezt baromira nem veszik észre/leszarják, mert tudják, hogy éppen csak, de nem fognak koccanni úgysem, nem lesz baj.
Nagyon, de nagyon sokszor tapasztaltam már taxisokkal azt, hogyha én előrelátó módon nem készülök arra, hogy bejön elém, kitolat elém, nem enged be, akármi, akkor már régen összetörtem volna a kocsimat, meg egy fejet mellé, de 5 év alatt nem sikerült még (tudom, nem sok). Mégis a taxisokkal kerülök a legtöbbször karambol közeli állapotba, tehát utálom őket, mint a szart. Zónások előnyben, de igazából mindegy, főleg a nagy fekete, vagy passat/merci/skoda típusú autóval rendelkező taxisok mind egyre mennek nálam.

Minden esetre annál fogva, hogy ők vezetnek a legtöbbet, az utak királyának képzelik magukat, ahol maximális mértékben megnő az én-tudatuk, márpedig ez engem zavar, talán nem is csak engem, és amíg ez van, addig felőlem villoghat mögülem, anyázhat, akármit csinálhat egy taxis, de ha tapasztalatom szerint szabálytalanságra kényszerít, hogy ő menni tudjon, pedig nem túl erőfeszítő munkából él, úgyhogy igazán beleférne, a sok előnnyel is rendelkező (busz-sáv, pl.) hülye fejébe némi tolerancia, türelem, úgy addig rohadjon meg tőlem az összes, és haljon éhen, kapjon Ikarus-füstmérgezést minden ilyen tetű.

Utasként nem ismerem a taxisokat, és leszarom, kivel milyen jókat cseveg és menti meg a repülőgép-lekéséstől, engem ne veszélyeztessen, ne kényszerítsen sorozatosan háromszoros figyelmet igénylő baleset-elkerülési manőverekre, mert bár béketűrő típusnak vallom magam, és igen, vannak azért rendesen viselkedő arcok is (persze, bár emlékeznék, mikor láttam ilyet utoljára), de az általános képem ez, és sajnálom azokat a taxisokat, akik nem ilyenek, mégis ez az általános véleményem róluk, rólatok!

Tény, ma általában elég nehéz megélni, és ezért mindenki ott igyekszik az időn/pénzen spórolni, ahol lehet, csak sajnos a taxis "szakma" pont olyan, hogy úgy tudnak csak ügyeskedni (gyorsan menni), hogy másokat eltaposnak, félrelöknek! És nem hiszem, hogy tévedek.

Lehet, hogy a magánéletben nagyszerű emberek, bár például az utcánkban is van taxis, aki soha az életben nem vitte volna le anyámat a hegyről a buszig, míg az összes többi szomszéd igen.

Szóval hogy a taxis jó ember, abban én nem hiszek.

Rocko- 2009.09.23. 12:28:47

@Mentolosmájkrém: volt hátsókerekes Passatod?

Jobagio 2009.09.23. 12:30:24

Most már csak az országban közlekedő suzukik és a Taxik számát kellene meghatározni. Hajrá!

http://www.mytransportquote.com · http://www.mytransportquote.com 2009.09.23. 12:36:23

Vezetni tudni és szabályosan-körültekintően közlekedni két különböző dolog. Sztem a taxisok vezetik a városi "balasetet okozó" és "balesetben résztvevő" listát.

megint 2009.09.23. 12:37:25

Nem értem mi köze van ahoz , hogy a taxis beköti magát vagy nem, én bekötöm magam , de ha a taxis nem akarja akkor nem kösse be, az ő dolga. Amúgy meg szerintem jól vezetnek nagy átlagban, bunkó meg van persze köztük is, de sztem nem annyi mint a buszsofőrök között, mivel a taxis ha állandóan bunkó nem lesznek visszajáró vendégei.

milon 2009.09.23. 12:43:59

Kétszer elolvastam, de még mindig nincs meg, hogy miről is szól ez a poszt.
Csak úgy írni bele a világba valamit, nem épp újságírás.

zzoltan73 2009.09.23. 12:48:50

@RosszQtya: "hogy rövid is legyen meg "óccsó" is, az nem nagyon megy... "

Teljesen egyetértek veled.

zzoltan73 2009.09.23. 12:55:14

Ha lenne is ilyen baleseti statisztika sem lehetne semmilyen objektív következtetést levonni belőle.
A hétköznapi átlagpolgár átlagban pl vezet 2 órát hetente. (ebben ugye benne van az is aki napi 2-őt és az is aki heti fél órát), a taxis pedig vezet napi 8-at.
Tehát egy taxis eleve 20x annyi időt tölt el a forgalomban, mint egy hétköznapi ember, így természetesen 20x akkora az esélye egy balesetnek is.
Ebből nem lehet semmilyen következtetést levonni arra vonatkozóan, hogy jobban vezet-e vagy sem.
Mindenesetre a forgalomban töltött órák száma miatt gyakorlata, tapasztalata mindenképp 100x több van.

ocsisajt78 2009.09.23. 12:55:51

@Zsomatograf: ez annyira odab*sz, hogy mar faj! annyira tipikus! keeeeesz vagyok :DDDDDDD

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.09.23. 12:59:29

@Jobagio:
Nem ééér!
1. Suzuki lehet motorkerékpár is.
2. a langlovagok.hu nem vezet teljes körű nyilvántartást a hazai közlekedési balesetekről

Akkor már inkább megyei online napilapokban érdemes átfésülni a napi termést.

Jobagio 2009.09.23. 13:00:18

Van a kis hazugság, a nagy hazugság és a statisztika...

ocsisajt78 2009.09.23. 13:04:00

@altimus: "- elenyeszo szamu taxiban van automata valto (meg a vadiuj autot se azzal veszik). miert?"

nem vagyok taxis, csak a jozan paraszti eszem mondja, hogy matek... matekozd ki, hogy egy atlag taxis mennyit megy egy nap(foggalmam sincs 200-300 km vagy tobb?) ezt szorozd fel a tipusnal valaszthato manualis vs automata valtos fogyasztasi kulonbezetet! sok-sok km utan mar nem 5 ft lesz a kulonbseg :)

Szakibandi 2009.09.23. 13:12:23

Ahol én lakom, az összes taxis legalább enyhén szellemi fogyatékos. Ezenkívül született averzióm van a taxik iránt. Mindezt csak azért írtam, hátha valaki azonosulni tud velem. Mert az jó érzés.

rognork 2009.09.23. 13:15:05

én csak a tetű lassú és a tolakodó taxisokat rühellem.

Nyomek 2009.09.23. 13:28:38

@sunblind:
Ez nagyon teccett:
"... Jó cikk, csak kicsit kopott, ha beindul valami anyázás, főként a szerző személyét illetően, akkor 400 kommentre számítok. :)"

:-))))))

manny 2009.09.23. 13:47:07

T. Szerkestő ÚR!
Segítek önek egy két adatal. Bp jelenleg 6500 taxi van. Ebből kb. 2500 dolgozik éjjel a fent marado valoszíleg nappal.
Tehát Ön durván 4000 taxiról írja véleményét. Tudja ön hány autó vezető van Budapesten egy átlagos nap? Segitek kb.50.000-és 750000. közé teszik. KB 4% tetszik beszéli..... PL .nekem a jógósítványom ídösebb mint ÖN. Amt a mai napig rendszeresen használok. ŐN mivel akarja be hozzni a gyakorlatott amitt én szereztem?Menyí önnek a balesetmetes km-je?Én a mai nappig nappi 500-600km vezetek Budapesten Ön menyit vezet ? Honnan veszí a bátorságott megkérdőjelezni
a vezetési tudásomat ?Azt gondolom máskor ovatossabb fogalmazon és átgondoltam kezdjen neki a témának.Természeen ez a motorkerékpárról írt cíkkre ís vonatkozik.Mert ott ís van mit be hozzni a hétköznapokban. Mert szeretném felhíni a fígyelmét 1 dologra a gyakorlatott semmi sem potolja. A cíkkjeít váltózatlan figyelemel fogom olvasni még ha gyökeresen más vélemlnyen vagyok mint Ön.

Ottopappa 2009.09.23. 13:49:47

Mivan Winkler, már megint kellett egy mesterségesen generált sok kommentet hozó poszt? Több értelme nem sok van ugyanis...

Ottopappa 2009.09.23. 13:52:15

@manny: Hej, de jó a helyesírásod ecsém.... :)

gsc 2009.09.23. 14:20:56

Jo sok komment van tisztelet annak aki mindet elolvassa, azert hozzateszem az enyemet.

Eloszor is udvozito hogy az elmult par evben a taxizas Magyarorszagon is megfizetheto es kiszamithato lett. Emlekszem meg 8 eve amikor a Deak tertol az operaig 4000 Ft-ra ugrott fel a taxameter egy VW passatban es a sofor meg akart olni mikor szoltam hogy alljon meg azonnal kiszallok es ezt nem fizetem ki. Nagyon kellett kemenykedni hogy eltunjon vegre.

De azota csak kellemes tapasztalatom volt, es a helyzet javul.

En megbizok a hivatasos taxisoforokben, elvegre egesz nap a forgalomban vannak. Persze mindig elofordulhat hogy kezdo sofor melle ulok, de eddig azok akik engem vittek nem sokat hibaztak.
A magyar taxisok klasszisokkal jobbak helyismeret es vezetestechnika szintjen mint az angolok, spanyolok, ne adj isten torokok (tukor gumi + hatastalan fekek dudaval kompenzalva mind a 4 taxiban amelyikbe beultem) vagy malajok (ne tudd meg, de kedvesseggel, vendegszeretettel es ingyen kokusztejjel tartjak egyensulyban a folyamatos sokkhatasokat :))) ).
A jo magyar taxis soha nincs bekotve, ezt azzal tudom alatamasztani, hogy Daniaban a taxi soha nem indul el amig mindenki be van kotve a soforrel egyutt. Egyszer ultem taxiban ahol a sofor mutatta hogy o sincs bekotve a bimbammozas meg majd csak abbamarad az audiban, es a szamlazasnal derult ki hogy magyar volt. :)
Egyebkent ha elore ulok altalaban bekotom magam, ha nem akarom akkor meg hatra ulok (tudom hogy ez onamitas, de igy esik jol).

Vadulo soforokkel mostanaban kevesbe talalkozok, lehet hogy draga a benya/szerviz? Mindenesetre ma mar nem mindennapos hogy 90-nel huzunk at a belvaros egyiranyu utcain becsukott szemmel, mondvan csak 1 a jobbkezes es ott sem mozog a trolivezetek.

Korai idokben Fotaxi hivo lettem, ugyanis naluk volt a legkevesebb kulonbseg a tarifak kozott. Fotaxi ma is jo valasztas, az en tapasztalatom pont ellentetes a cikkben irtakkal, Fotaxis soforok jol ismerik a varost. Egyet nem teszek, Fotaxinal nem rendelek taxit elore. Tapasztalatom szerint ezt nem tudjak lekezelni a kozpontban. Ja es neha nekem kell megkeresni hogy vajon hol parkolhat a taxi (forgalmas helyeken).

Kedvenc repteri taxisom is Fotaxinal kezdett, tipikusan nem uj autoval, nulla lengescsillapitoval koszonhetoen a jo minosegu budapesti utaknak. A repterre viszont mindig kiertunk es jol esik mikor 120-130-cal nyomja a gyorsforgalmin ha eppen kesunk. Kulfoldi vendegeinket viszont egy kicsit ez a stilus megviselte :).

Probaltam Tele5-ot, pontos, kellemes, preciz tarsasag, Nemeteknek mindig oket hivjuk, de a tarifajuk egy kicsit magasabb.

6x6 jo, de neha keves a kocsijuk. De az is lehet hogy en akarok mindig idetlen idokben taxihoz jutni.

Mostanaban Budapest taxizok, a diszpecseruk nagyon jo, a soforok viszont atlagosak, es ironikusan a cegnev sugallataval ellentetben nem igazan ismerik Budapestet, sokszor kommunikalni is nehez volt nehany soforrel, nem tudom miert. Lehet hogy elfelejtettem Magyarul? ;) Ja, es eddig itt voltak a legkevesbe beszedesek a soforok, lehet hogy ez a cegfilozofia?

Korabbi tapasztalataimbol okulva jeltelen taxiba nem szallok, ajanlkozo soforoket elhajtom, fenntartom a jogot hogy en valasztom ki melyik taxiba ulok a droszton. Ez neha heveny ellenkezesbe torkollik, de en vagyok a vevo, nem?

ennyi.

ZoRRaW 2009.09.23. 14:31:26

úgy tűnik a kommentelők között akad legalább 3 taxis, ráadásul Európa más-más országából, máris lehetne egy jó kis riportot készíteni velük...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.09.23. 14:55:16

@manny: Fogja olvasni... miért? Tud olvasni?

konti10 (törölt) 2009.09.23. 15:12:35

Én csak bebaszva taxizok, olyankor meg még anyám is jó sofőr, csak ne szóljon. És a kukás,az jó sofőr-e? Ez itt a nagy kérdés. Néha tolja neki mint állat, csak lebegnek a szörfösök hátul, máskor meg minden kapuba megáll. Öv meg nuku.

AzHofi 2009.09.23. 15:31:05

A cikknek a mondanivalója tulajdonképpen nem jött át. Miről szól ez? Hogy kötözködjünk be hátul is a taxiban? Erre kár egy oldalt pazarolni, habár ah leütésre fizetnének én is rittyentenék füzetecskét arról, hogy a légy a falon van.

fda 2009.09.23. 15:34:59

A fő barom az volt, aki érthetetlen plusz jogokat adott a taxisoknak. Kiugróan értelmetlen a biztonsági öv. Ha ő koccan, ő nem esik előre az ülésben? Semmivel nem magyarázható.

OK, sokat vezet és néha még ki is kell szállnia, de ezt másik 500 foglalkozás képviselőiről is elmondhatnánk.

Az ilyen érdemtelen plusz jogok, plusz a kiterjedt saját rádiós hálózatuk révén a városban azt csinálnak amit akarnak, ha valaki trafit lát, csak szól a többieknek hogy most rendesen kell menni az egyik utcában. A rendőrök más típusú szabálysértésre úgysem vadásznak...

A taxisok pozitív megkülönböztetésében egy dologgal értek egyet: a buszsáv. Ha a taxik normális áron dolgoznának és így sokan igénybe vennék őket, akkor nagymértékben csökkenthetik a belváros egyéni autós forgalmát és a parkolási gondokat. Így valamelyest a tömegközlekedés része, amit preferálni kell.

Heckantrieb (törölt) 2009.09.23. 15:49:02

@efhábé: "Nem a bekötés a gond, csak furcsa, hogy a sajátját kiiktatta, az utasét meg nem."

A taxis ugy hal meg, ahogy uri kedve tartja, az utasert ellenben jogi felelosseg terheli.

laccmacc 2009.09.23. 15:57:01

Az én meglátásom a következő:
- utálom, ha egy taxis az autójában ül, és vezet.
- utálom, hogy mindegyik királynak képzeli magát a fostalicskájában.
- utálom, ha beül a feleségem a hátsó ülésre, mert sokáig dolgozott, az a paraszt meg csajozni akar, és be nem áll a pofája. Nejem kultúrlény, ezért válaszol. ami ugye olaj a tűzre...
- utálom, hogy itthon minden gyökeret, kopasz köcsögöt, agresszív barmot felvesznek taxisnak. Ugye fejpénz, több pénz folyik be a céghez, amilyen matrica van a fostalicskáján.

Angliában pedig ez egy szakma. Tanulnak sokat, hogy taxisok lehessenek. Kismotorral kell járniuk az utcákat, hogy megtanulják. Itiner szerint kell haladniuk.
És a végén vizsga, fejből kell az utca neveit sorolni a cím felé, legrövidebb úton haladva. Ha nem jön össze, akkor szevasz öcsém, lehet elmenni, majd legközelebb okosabb leszel.
Itthon pedig arra megy, amerre ő akar. Ha akadékoskodsz, és pont egy tuskót fogsz ki, tán pofán is ver.

Tehát utáom a kiskirály, gyökér taxisokat, akik azt hiszik, hogy övék az összes út. És 5 forintér megcsinálják a muterjukat is.
Tisztelet a kivételnek. Mert vannak normálisak is köztük.

laccmacc 2009.09.23. 16:03:57

@manny: hányjast teccett Ön kap ni az nyelvtannbó, magyarán magyarbó?
Mer az én ujjjamba van vagy 5 millijárt leütés, ami nem felélteztetti, hogya Zönébe nem lehett kevesebb (a 2 tté a mútidő, ugy-e?)
Vagy mitis akarok, vagy pont Ön irní?

kispista2 2009.09.23. 16:15:09

@RosszQtya: Ilyen sztorik után nem tudom sajnálni a megkéselt taxisokat! Úgy viselkednek mint a lincselő cigányhorda!

Dávidkirály 2009.09.23. 16:36:26

Én egyszer ültem be budapesti taxiba. Külföldi busszal érkeztem reggel 6-kor a Népligetbe.

Még indulás előtt kérdeztem:
- A Kálvária térig (8ker)mennyi lenne? (Népligettől)
- 3000
Hűha...de tele voltam cuccokkal, amit egyedül nem bírtam volna. Viszont egy ismerős se, aki hazavitt volna. Ok. Beszállok, 5 perc volt az út. Útközben kis csevej, kiderült, hogy most költöztem új lakásba:
- Mennyi volt? (tipikus magyar haverkodós kérdés)
- 10 felett
- JA, hogy az újat teccet megvenni!
Megérkeztünk kiszállás:
- Legyen inkább 4000.
- Nem ezt beszéltük meg, mikor elindultunk. (Új lakás, le lehet húzni, járatlan a fővárosi életben...)
- Jó, legyen. DE a taxi óra biztos többet mutatna! (Be se kapcsolta)

Bozdurgán 2009.09.23. 16:49:46

Jó cikk, de hol a 2. fele?:)
ez jutott róla eszembe:)
www.youtube.com/watch?v=qZaq296UbrQ

A taxisokkal szemben szabályt tartok, ha egy taxis beenged, egyet én is beengedek.
3 hónapja egyet beengedtem azóta ők jönnek...
ez mindent elmond a taxis, és bárki más viszonyáról.

azt nem értem, hogy miért hívjuk tömegközlekedésnek a taxit és miért részesítjük előnyben a közlekedés során.
Ő nem több mint egy sofőrszolgálat ami drágább mint a busz, cserébe komfortosabb is.de semmivel sem hatékonyabb mint bármelyik személyauto.
A szolgáltatásra természetesen szükséeg van, kellenek is de nem mint valami külön kaszt, hanem mint egy mezei auto.

Kedves Feri 2009.09.23. 17:15:12

Valaha a kockásnál a felvételhez a hivatásos jogsi mellé 3 vizsgát kellett tenni : KRESZ (bukás esetén 1 hét múlva ismétlés), helyismeret (bukás után 1 év múlva ismétlés - a sofőr a forgalomra figyeljen, ne az utcatáblákra) és gyakorlati az utcán (bukás után 1 hónappal ismétlés)
Felhigult a szakma - kényszervállakozói szféra...a hiénákat ne is említsük...

Rocko- 2009.09.23. 17:26:13

@fdavid: a taxisnak azért nem kell övet ötnie, hogy el tudjon menekülni a támadás elôl.

mqqq 2009.09.23. 17:29:03

@fdavid: A normális taxitársaságok a túlkínálat miatt már most is nemhogy normális áron, de áron alul dolgoznak...

esde 2009.09.23. 17:42:37

nekem a taxisokkal mint közlekedőkkel semmi bajom nincs, vitetni meg ritkán szoktam magam, szeretek vezetni.

DE: a taxis a munkáját végzi, tehát kötelességből siet, ergo én elnézőbb vagyok vele, mindig beengedem, és bízok benne hogy jól tud vezetni. Nekem ugyan olyan mint a BKV busz azt is elengedem nem érdekel, ha engem nem akadályoz, nem bánt ha beelőz.

A vészvillogóval hülye helyen állókat már nem szeretem, de ezt is megcsinálják jól szituált, ám de hajat növeszteni képtelen fekete autósok is, azok jobban zavarnak.

Ami engem zavar? Amire én kíváncsi lennék de nagyon?

AZ az hogy azok az emberek aki végig előzik a sort és a végén bepofátlankodnak, azok mit gondolnak a napközbeni forgalomban???? Egy ilyen embert meghallgatnék, erről... Hogy rendesen jár-e pszicho-dokihoz, megy e otthon a sex, ezért kompenzál? vagy csak simán egy retkes paraszt???

UltimateUbul_ 2009.09.23. 18:01:54

Te winkler kurvázni a hepaj negyedbe nem taxival kell menni, az nem elég izgalmas, szóljál be inkább a metróvezetőnek. Arról lehetne cikkezni.
Szvsz még mindig faszláma vagy...

Stock 2009.09.23. 18:15:57

annyira szánalmas, ahogy először a Winkler nagypofával vagdalkozik... a 2 perc alatt összedobott cikke mellett... aztán ha leérvelik meg lapít mint sz*r a fűben!! :))
zseniális személyiség!

derhh 2009.09.23. 18:31:37

szeptember 22 reggel 7 óra 45 perc, sor az üllői előtt. egyenrangú kereszteződés előttem 6x6 taxi MERDZSÓÓ! jobbról mentő áll. természetesen zöldnél 6x6 kilő, mentő meg le van sz-va + a kresz is. Mentő el. Utána balra én is amerre a taxi. Dugó. Néhány perc, szirénázás vhonnan, mindenki kamillázik, hátulról 1000-el villogva jön egy másik mentő. Mindkét oldal kiszenvedi a szélre az autót, középen rengeteg hely. 6x6 MERDZSÓÓ be középre és köd előtte köd utána. ez már EURÓPA...

repecs 2009.09.23. 19:12:17

@laccmacc: mindenki más valaki nem tud heljesen irni valaki számolni valaki nem tud versetmondani valaki vezetni valaki a divatot elemzik valakik meg kötözködnek valamibe mindíg lehet

a balfék 2009.09.23. 19:19:40

A taxi vezetöje kösse be magát,mert a statisztika szerint sokkal több a sérülésük,és haláluk mint a támadások miatt.Az NKH szakembereinek ezt már régen fel kellett volna ismerni,és kötelezövé tenni az öv használatát.A védekezést a vezetöülésnél levö öv gyorskioldojával lehetne megoldani,de a mostani helyzet nonszensz.A szabályokat meg szigoruan tartsák be,mert pár utas belehalt,vagy belerokkant a nagy tudásukba sajnos.Ezört sohasem utazom taxival,bkv,vagy gyalog.

papa33 2009.09.23. 19:26:45

Én azért az övet bekapcsolnám. (soxor eszem be jut mit lehet tenni mikor kés/fegyver az ember fejéhez szorul menet közben...)
Buszvezető, taxivezető csak pár év gyakorlat után lehetne valaki, ha rajtam múlna. Nem kell minden ovisnak furikáznia.

És itt említeném ezzel összefüggésben, hogy személyszállító NEM okozhat és nem KERÜLHET balesetbe, tessék kivédeni! És hogy igazam legyen, azért nincs annyi buszbaleset, mert azt rendesen kiforgatják, szerintem taxis se sok van.

Ha itt tartunk, kb tavaly gyerekszállítót egy terep vagy miféle pöcshosszabbító fellökte, érdekelne kiféle lehetett aki fellökte, nagy a csend, az ülések (hiánya) volt a hibás, ha emlékeztek.

JSHannibal 2009.09.23. 20:29:34

@esde:
igen.
általában én is ezzel vigasztalom magam, hogy az ilyen suttyók (taxis, furgonos, volánbuszos (fent írtam), és sort előző stb... leukémiás nyalókafejű feketébeburkolózott majom mind otthon el vannak nyomva, ha van egyáltalán otthonuk, vagy haverok között sem tudnak kitűnni, ezért is öltöznek ugyanúgy, vesznek ugyanolyan kocsit, hajtanak fel ugyínúgy egy sarkikurvát és viszik magukkal mindenhova, vagy valami biztos nincs meg nekik, hogy az úton próbálják szerencsétlenek megmutatni hogy valakik, csak szarul sül el :)
A másik a kezdőjogsis hülyegyerek még, ami által növelném a szigort a vizsgán, meg a minimáléletkort is.
múltkor az üllőin, kanyarodó sávban mellettem áll a pirosnál a piros kályhacsöves suzuki, benne valami hypernyomi hülyegyerek, nyomogatja a pedált, persze hörög tőle a kis fostaliga háromhengeres magyartrabi, meg még vigyorog is hozzá, néztem, hogy kinek, de nem volt a járdán senki, de a jobb ablaka le volt tekerve, ha nem váltott volna zöldre a lámpa hamar, úgy beokádtam volna hozzáá... jaaaaj
na mindegy. elnézést, ha undorító vagyok most, de ha egyszer ez volt a benyomásom :( amúgy nem utálom a suzukit, mert jó motorja van, és nekem tetszik a régi (japán design), csak kár, hogy ahogy láttam a lánglovagokon is, ugyanúgy széttörik, mint egy trabant, amivel ütközött (meg lehet nézni, ott van). igaz, nem arra van, hogy összetörd, de hát a taxisok, stb. miatt nem árt vigyázni ugye :)
na egy kicsit off volt, minden esetre az előző hsz-em és e között is sikerült találkoznom néhány magát meg nem hazudtoló témabeli állattal. ezúton gratulálok nekik, aludjanak jól. természetesen zónataxis, szokásos furakodós valami. ja? és az utóbbi hetekben sorozatosan mögülem kivágnak és a lámpánál áthajtanak a piroson is teljesen lazán.
Minden esetre, egy biztos:
addig jó, amíg nem látok éppen akkor egy balesetet, amit taxis okoz. Nem tudok elképzelni magamnak olyan ellenséget, akit ne akarnék inkább megsegíteni a taxissal szemben.
Amúgy amikor sárga texik voltak, az még tetszett is. Vagy a Ladák.. de ez a sok fekete szappantartó elég uncsi, a nem taxisokkal együtt és a szürkékkel is együtt.. Szlovákiában például alig van "színtelen" autó. Na mindegy.

JSHannibal 2009.09.23. 20:33:30

@papa33:
akkor azt mondod, a kopaszkáknak nem csak a hajuk nem nő, és ezért van minden?
ezért kell tehát nekik magasabb/hosszabb autó, mint bmw mittudoménhány, merci E soktíz, passzát, és sejemporsche?

redriot77 2009.09.23. 20:44:48

Én nem általánosítanék a taxisokkal kapcsolatban. Vannak tolakodó, agresszívan vezetők és vannak úriemberek is.

A mélypont nálam az, amikor az előző utasokat szidja, fikázza. Plusz szidja a forgalmat, az időjárást, az utakat, a diszpécsert, panaszkodik hogy mennyit kell dolgoznia, stb. Ha ezt még megfejeli egy gyomorforgató vezetéssel (bináris pedálkezelés, pirosakon átmenés) akkor én is átmegyek parasztba, és addig kotorászok az apró között, amíg ki nem számolom pontosan a taxiórán látott értéket.

UltimateUbul_ 2009.09.23. 20:44:49

@JSHannibal:
Hidd el palóc testvér elég nagy baj ezeknek a besötétült faszkalapoknak h olyan hülyék mint a segg a sötét éjszakában. Komolyan az undorral vegyes káröröm fog el mikor ilyen típusú pasasokat látok olyan értelmesen nézni, márha a hegesztőszemüveg amit éjjel is felbasznak magukra látni engedi. Tudod kell is az a reluxa a szemük elé, nehogy még egyszer utolérje őket a megvilágosodás.
Ebben a fatökű papucspasi komplexusban meg asszem több lehet mint gondolnátok!

szenon 2009.09.23. 20:47:24

@a balfék: Ölték meg már kollégádat??? Mert nekem igen! Csinálnod kellene ezt a szakmát és akkor rájönnél, hogy milyen keserves ez a kenyér. Könnyű beledumálni onnan a fotelből!

UltimateUbul_ 2009.09.23. 20:47:43

@Stock:
Tudod, a spangli túlnyugtatta az öreg betűvitézt! XD Szóhoz se jut!

Evil1979 2009.09.23. 21:10:15

Én sokszor utazom taxival.
Lehetőleg mindig ugyanazokat kérem ha van rá mód, mert bizony volt olyan is, hogy az öreg papának még a nyála is folyt ki a szájából vezetés közben és nem igen tudta megkülönböztetni a jobb meg a bal kezét.

conmorientes 2009.09.23. 21:17:02

Vazeg Winkler már megint egy költői kérdést tettél fel !!!!!

Ez a kérdés nem kérdés, legalábbis Budapesten nem. Annak a kb. 10 korrekt és kultúrált taxi drivernek akivel teljesen véletlenül találkoztam van helye, a többiről simán letépném a sárga rendszámot meg az arcát és mehetne gyalog haza.

Aki maradna annak normális lehetne a keresete, és végre elégedettek volnának az utasok.

Az mekkora hogy megalakították a hazafias, vagy jobboldali, vagy mittoménmilyen taxis szervezetet, szerintetek ha jobboldalinak vallom magam akkor olcsóbban visznek, vagy együtt énekelhetjük a székelyhimnuszt ???

Broáf az egész, tiszta legalja.hu

Sajnos aki nem ezt látja az vagy taxis, vagy vak.

JSHannibal 2009.09.23. 21:20:42

@UltimateUbul_:
na igen, ez a "napszemcsi" mánia is kicsit szánalmas.
Mondjuk én meg hunyorgok reggel még sokáig, de legalább nem érzem magam robotnak. Se janinak, akik annyira fosnak, hogy a napszemüveg mellé még sötétablak is kell. Ja meg mosógépzene. Na a taxisoknál ilyen legalább nincs, ez jó pont :) Na de hát igen..

conmorientes 2009.09.23. 21:21:40

@szenon:

Ez meg milyen albérleti szintű duma !!

Hogy jön ez ide?

Persze mindenki másnak hihetetlen könnyű, csak te dolgozod rendesen pudvásra magad !
Rendőrt is ölnek, meg tűzoltót is, meg ne soroljam hogy még kit, ettől mennyivel vagy hasznosabb tagja a társadalomnak ?

Szerintem húzzál vissza a CB mögé és nyomjad a hármasbrékót, mert az indexen másnak ellenkező véleménye van.

manny 2009.09.23. 21:48:53

lannmacc így is tudok írni de akkor ki olvasná le rajtad kívül mert te csak fikázni tudsz nem pedig hozzá szólni a témához
(finggodd síncs miről írkálsz össze vísza)
Angliáról meg annyit hogy az ídén nyáron voltam LONDONBAN természetesen vezetem sk... a TAXIK színvonala nem éri el a minket,a sőförökröl nem is beszélve... (bevándorlók)az árakról nem ís beszélve(55. font a reptér) remélem neked is hely jutt abban szép országban és nem rontod itt a levegöt mert TE raxista vagy marxista még el kell dönteni de erre nem én vagyok az íletékes vagy 2 LL -lel majd Te eldöntöd ok..Szóljál hozzá bátran mert holnap a jönnek a kalaposok,utána a kopaszok,az után meg az,ujságírok,a katolikusok,a nem katolikusok és a legvégén a nők de lehet hogy nem ebben a sorrendben majd te eldöntöd oké?( meszíröl jött ember...)

TERENSZ 2009.09.23. 23:16:31

Á nem olyanok ők.csak némelyik ismeri az irányjelzés fogalmát simán megy a buszsávban holott ezt a tábla és a felfestés nem engedélyezi.Tanultam anno kreszt és nem emlékszem már hogy a taxisokrol miként vélekedik a kresz de ha engedélyezi a buszsávban valo közlekedést akkor felfestéssel és táblával is jelezni kéne mivel ezeknek hiányát látják az emberek és jogosan jön fel bennük a kérdés hogy milyen jogon megy ott a taxi?Simán jobbrol a buszsábol egyenesen megy mikor én éppen zöldet kapok egyenesen szoval lehetne még sorolni.De persze itt is ez van hogy az emberek általánositinak és mindig lesznek olyanok akik betartják és akik nem csak ha az ember ezeket mindennap látja vagy legtöbbször akkor általánositő véleménnyel van roluk ahogy a motorosokrol,kamionosokrol stb...

Bacsi 2009.09.24. 05:36:54

@manny: Remélem szándékosan írsz így, mert elég szánalmas, ha zsigerből jön. Néhány mondatban 10-nél többször hibázni...(csak a rosszul írt szavakról beszélek, vesszők, pontok már csak hab a tortán)

manny 2009.09.24. 05:50:07

Az elmúlt hónapban az autóvezetők leginkább a sebességkorlátozást szegték meg, minden második bevallotta, hogy a megengedettnél gyorsabban hajtott. Viszonylag gyakori a vezetés közbeni telefonálás, ezt a vétséget tízből négyen követték el. Minden negyedik autós arról is beszámolt, hogy mostanában előfordult vele a záróvonal átlépése s ugyanennyien ismerték el: nem kötötték be a biztonsági övet - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett szeptember második hetében. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 800 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik a magyarországi gépjárművezetőkével.

A magyar autósok az elmúlt hónapban sokszor és többféle módon megsértették a közlekedési szabályokat. A leggyakoribb vétség a gyorshajtás, a gépjárművezetők fele beismerte, hogy a közelmúltban túllépte a megengedett sebességet. Annak ellenére, hogy a vezetés közbeni mobiltelefonálást ettől a nyártól a korábbinál sokkal súlyosabban büntetik, az autósok 37 százaléka nem tagadja: a szigorúbb tiltás dacára használta készülékét. A közlekedési kihágások rangsorában "dobogós helyen" szerepel a záróvonal átlépése - ezt a szabálytalanságot 27 százaléknyian követték el.

Ugyancsak ennyien vallották be, hogy a közeli hetekben előfordult velük, hogy nem kapcsolták be a biztonsági övet. Ha nem is kirívóan sokan, de azért számottevő arányban, 15 százaléknyian tiltott helyen álltak meg vagy parkoltak. Statisztikai értelemben nem tűnik soknak az a 9 százalék, aki az elmúlt hetekben áthajtott a piroson. Ha azonban ugyanezt az arányt úgy fogalmazzuk meg, hogy tízből egy autóvezető figyelmen kívül hagyta a megállási kötelezettséget a kereszteződésben s ezzel veszélyeztette más gépjárművezetők és a gyalogosok életét, az nagyfokú figyelmet érdemel. Az alkoholfogyasztással kapcsolatos zéró toleranciát az autósok 3 százaléka sértette meg: ittak és vezettek.

Az adatok összesítése alapján kijelenthetjük, hogy az utakon közlekedők többsége áthágja a szabályokat. Az autósok 73 százalékára jellemző, hogy az elmúlt hónapban vezetés közben megsértette a KRESZ rendelkezéseit. Ha figyelembe vesszük azon kutatási eredményeket, miszerint az emberek ilyesmivel nem szívesen dicsekednek, mi több elrejtik botlásaikat, akkor vélelmezhető, hogy ez arány magasabb is lehet. A szabályok megszegése az átlagosnál jellemzőbb a férfiakra, különösen igaz ez a tilosban parkolás és a gyorshajtás esetében - e vétségek náluk kétszer annyira gyakoriak, mint a nők körében. További érdekesség még, hogy a piros lámpán való áthajtás főleg Budapesten és a vidéki nagyvárosokban jellemző gyakorlat, míg a záróvonal átlépése alapvetően vidéki jelenség - a lassú járművek megelőzésekor fordul És itt a vége!!!

Bacsi 2009.09.24. 05:50:42

@RUSSIANBOY: Ne viccelj már! Akkor fessenek fel a buszsávra mentőautót, betegszállítót, rendőrautót, tűzoltót is?
Ha ezeket tudod, hogy mehetnek rajta, akkor tudnod kellene a személytaxiről is.

Bacsi 2009.09.24. 05:56:03

@manny: A közvélemény-kutatásokat szentírásnak veszed? Vagy mire gondoltál azzal, hogy "És itt a vége!!!"?
Azt senki nem is állította, hogy a taxisokon kívül mindenki teljesen szabálykövető.

szenon 2009.09.24. 08:09:51

@conmorientes: Látom , otthon vagy a témában, magadról állítottál ki szegénységi bizonyítványt!Ne keverd össze azokat azzal, akik becsületesen próbálnak megélni!( mellékesen megjegyzem CB már évek óta nincs)

lóbogár 2009.09.24. 09:33:31

@manny:
Szerencséd, hogy a KRESZ vizsgán csak ikszelni kell, azt az egyet talán még le tudtad írni helyesen! :)

conmorientes 2009.09.24. 10:03:29

@szenon:
Szerencsére nem vagyok otthon a témában, pont a Winkler által írt okok miatt kerüllek benneteket már évek óta.
Hála az égnek ezért nem vagyok otthonos a technikai megoldásaitokban, bár gondolom "pite" még mindíg van minden nemrendes taxis rendszerében.
A szegénységi bizonytványt köszönöm, az olyanoktól mint te büszkén veszem át még így virtuálisan is.
Próbálkozhatsz, de a népi megfigyelés amit magam sokszáz tapasztalattal tudok sajnos alátámasztani az, hogy általában a taxisnál kultúrálatlanabb visszataszítóbb figurája nincs a közúti közlekedésnek.

Ehhez csak annyit tennék hozzá, sajnos nem egy taxist ismertem, a gondolkodásmód mindegyiknél gyakorlatilag egyforma volt, abszolút magabiztosság a nagy büdös semmire, éltek a saját gondolataik és normáik alapján amik az alap morális feltétleket sosem közelítik meg alulról.

Ahogy látom te is pont ilyen vagy, sajnálom hogy nem a fehér hollók közé tartozol.

kafferbivalybalamber 2009.09.24. 10:06:57

Hogy hogy vezetnek, az egy dolog. Alapvetően szerintem pofátlanul, de ettől még nem kell falhoz állítani őket.
A taxidrosztokat viszont tilcsák be. A világon semmi szükség rájuk, csak foglalják azt a kevés parkolóhelyet, úgyis mindenki telefonon hív taxit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.24. 10:20:35

tuzolto,rendor,allami alkalmazott - magas presztizs
kukas, taxis, postas - a legalja

98ban meg kellett pofozzak egy taxist brassoban, nem akart visszaadni a szazmarkasbol, pontosabban lei ben akart visszaadni pedig indulas elott tisztaztuk a dolgot hogy a lei felejtos lesz, kellett neki adjak ket nagy fulest magyarazolag hogy visszaadjon markaban, utanna persze reggelig ki se jottem a szallodabol.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.09.24. 10:26:03

elobbi hozzaszolasomban a presztizs - dolgot azt egy rendes orszagban ertem, nem magyarban. ott a rendornek nincs presztizse, a taxisnak meg van. (kicsit off leszek: amerikaban ( san farancisco - richmond ) minden rendornek sajat rendorkocsija van, ra van irva a neve meg a rendfokozata, ha elmegy szabira akkor van servizben a kocsi es minden este a sajat haza elott all )

ez a MANNY szep diszpeldany lehet :)

ellyen a hejesirok szoveccsege! :DDD

BocaNegra 2009.09.24. 12:49:03

Most ez a cikk miről szólt? Se füle, se farka...

laccmacc 2009.09.24. 15:39:31

@repecs: nem baj, én megbocsátok.

laccmacc 2009.09.24. 15:48:40

@manny: jééé... tutsz szebben is írni.
Azért ugattalak meg, mert a nyelvtanoddal fát lehetett ültetni.
Anglia. 55 font a reptérig. ja. Így van. De nem skócia felé visz kerülni a "bevándorló", hanem egyenesen oda. És 55 font az sokkal kevesebb nekik, akik kint keresnek, mint te, ha kimész. Az itteni fizetést baromság lefordítani fontra, mert kurvakevés lesz. De ha kint egy átlag megkeresi az évi 20e fontot, annak nem nagy dolog.
És végül csak annyi, hogy aki egy autós fórumon marxistázik, meg politizál, holott köze nincs a politikához a ciknek, meg a reagálásnak... tudod az nagyon szánalmas... Mi vagy te? Ne válaszolj, sejtem.

szenon 2009.09.24. 16:02:20

@conmorientes: Szeretnék olyan hibátlan ,becsületes , korrekt ember, lenni mint amilyen "Te" vagy!Ha van munkád, akkor rád biztosan mindenki felnéz. Nem itt tartanánk! Számodra csoda, ha valaki becsületesen dolgozik! Inkorrekt vagy!!!!

conmorientes 2009.09.24. 17:12:04

@szenon:
Értem én hogy elolvasni még valahogy tudod amit írtam, de megérteni sosem fogod te szerencsétlen !

Nem számít, mondtam már hogy ez a magatartás és véleményalkotás tőletek teljesen megszokott.

Nem tudok a te szintedre lépni, úgyhogy anyázz magadnak még egy kicsit hátha mások még tudnak röhögni..... rajtad.

szenon 2009.09.24. 17:18:21

@conmorientes: Gratula a színvonaladhoz! Csak lealacsonyodnék hozzád, de nem fogok! Nem emlékszem, hogy valamikor is anyáztalak volna! Majd mások eldöntik, ki a korrekt!!

B.GY. 2009.09.24. 22:56:51

Én egyszer mentem taxival egy szórakozóhelyre a haverommal.Na az meg össze-vissza ment,mert azt hitte részegek vagyunk teljesen.Pedig nem:)Mire odaértünk azt mondja 2000 lesz.Haver meg mondja neki:ezrest adok köcsög,városnézés nem volt benne.Aztán nem is szólt semmit az ember.Na azóta,ha megyek valahova éjjel,akkor megvárom a bkv-t.Nappal meg megyek a saját kocsimmal.Vezetni meg tudnak,csak szabályosan nem.

manny 2009.09.25. 07:30:26

Laccmann
Te trójai faló áldozata vagy. Magyarán a megtévesztés eszközét, vettem be. Elolvastam az előző
hozzá szólásaid. TE mocskolódtál egyfolytában.(írtam egy hozzá szólás, szándékosan rosszul.). Te erre rá haraptál, és a helyes írásom kritizáltad, és nem láttad a sorok közti dolgokat. Sajnos nem vagy egyedül. Mert abba hagytad a taxisok, szidását helyette engem szidtál mocskolódtál. ÉN meg röhögtem, rajtad hogy egy ezer éves trükknek bedőltél. (ezt hívják megtévesztésnek).Sajnos meg kell, állapítanom hogy olvasni sem tudsz. Mert az írás címe” tudnak egyáltalán vezetni a TAXISOK?”. Te sajnos vagy, hál Istenek nem tudsz különbséget tenni, mi a vezetés, és mi a hely ismeret. Mert ez két különböző dolog. Ha még mindig, nem jöttél volna rá. Ezek után már nem is fogsz..ÉS nem raxsíta vagy ha nem RASSZÍSTA de TE, ezt a burkolt célzást sem tudtad megfejteni. Talán érted, és tudod mit jelent ez a szó. Én nem fogom neked, elmagyarázni, ez nem az én dolgom.
Az írás létre hozójának is ez a problémája, nem tudd különbséget tenni. Mert ez bizony két különböző dolog. Mert autót vezetni sokan tudnak,(vagy legalábbis, azt gondolják) de Budapest utcáit, kerületeit nem mindenki ismeri, úgy azt ahogy kell, és ez most a TAXISOKRA is vonatkozik.(térképet használni nem szégyen, még a profiknak sem.)Mert aki azt mondja, ismeri Budapestet utca szinten az nem mond igazat. Látod így kell, finoman fogalmazni és nem sérteni a másokat. További kellemes napot kívánok mindenkinek!

dekás dezső 2009.09.25. 10:40:36

Az eddigi legemlékezetesebb taxis élményem Isztambulban volt, ahol az Atatürk reptérről kellett a munkahelyemre jutnom. Beültem egy Tofas Sahin típusú sárga taxiba és mondtam a sofőrnek, hogy kva gyorsan el kell jutnom a város másik felére. A taxis egy nejloninget és cseppalakú napszemüveget viselő ötvenes szétcigarettázott öblöshangú öreg róka volt, és ahol lehetett kilótízzel-kilóhússzal téptünk át a városon. Nagyon keményen varrta a fickó, menet közben azzal vakított, hogy az ilyen fuvarokat szereti, mert imád száguldozni, meg hogy régebben azért ment rendőrnek mert ott is lehetett száguldozni, de csinált valami nagy balesetet és kirúgták... Azóta soha többet nem mondom taxisnak, hogy siessen;)

lanyi 2009.09.25. 21:08:15

@manny:
Baszki!:)

Te tényleg nem jártad ki a nyócat se.:)

Ekkora hülyét...

lanyi 2009.09.25. 21:10:21

Bevette a megtévesztés eszközét:)

Még ilyeneket légyszi!:)

dennisthemenace 2009.09.27. 15:45:27

@manny: "55 font a repter"..A tavolsag is kicsit nagyobb,mint Pesten.A gazolaj literje 1.10 korul van.Egy heti bevasarlasunk ara megkozelitoleg ennyi,szoval relativ,hogy ez sok,vagy nem.A taxisok zome valoban a bevandorlok kozul kerul ki,mert a britek nem szeretik ezt a munkat.De engem soha nem erdekelt,hogy indiai,kenyai,vagy vietnami sofor vezeti a kocsit,nem tusom,neked ez mit szamit..

Első mohikán 2009.09.28. 00:10:54

"Egyszer volt egy afférom a taxissal..." Satöbbi,satöbbi,satöbbi.Száz másik esetben pedig semmi probléma nem volt.Nem baj,induljunk ki abból az egyből; úgyis csak azt jegyeztem meg.Rengeteg tróger "taxis" van: óra nélkül fuvaroznak,száguldoznak,kresz-szabályokat szegnek,koszos az autójuk, átverik az utasokat stb.Így igaz.De még több van,aki becsülettel,tisztességesen végzi a munkáját,csak ők nem tűnnek fel ugye.Nem baj,általánosítani egyszerűbb,gyűlöljük őket a vélt vagy valós kiváltságaikért, az egyszer vagy egyszer sem(csak hallomásból ismert) negatív tapasztalatokért,zsigerből.
"Köcsög taxisok"!"Fillérbaszók"Dunába velük! Lámpavasat érdemelnek,nem igaz?
Nem is tudom miért írok ide.Szánalmasak vagytok.

Első mohikán 2009.09.28. 00:15:16

A cikk címe:"tudnak egyáltalán vezetni a taxisok?"
Nem, nem tudnak.A levezetett sokszázezer vagy millió kilométer ellenére sem.Elégedett vagy?

laccmacc 2009.09.28. 16:38:11

@manny: Tudod én félreértettelek. Beismerem. Ha tényleg ez volt a célod, a megtévesztés, akkor nyertél, tényleg bedőltem neked.
De te is félreértettél, nem mocskolódtam, csak azt nem értettem, hogy egy ilyen tök, mi a szart keres itt, hogy tudja elolvasni egyáltalán a cikket, és miért nem puskázik annyira legalább, hogy a szavakat leírja.
A taxisokkal nekem eddig 2x nem volt bajom. De a többi alkalommal volt. Részemről a téma lezárva, mivel hely sincs, hogy az élményeimet leírjam, meg ugye senkit sem érdekel.
Ha esetleg a lelkedbe gázoltam, megsértettelek, akkor bocs.

De ha most vertél át, hogy nem is tudsz helyesen írni, de most kislányos gúnyolódásból elrontottad direkt és jól írtál mindent... :)

laccmacc 2009.09.28. 16:44:55

@taxi33: hiába a több százezer kilóméter, a kocsijuk órája szerint épp, hogy mentek vele... pedig 3 éve azzal taxizik.

Egy tény, minden taxis trükközik, minden taxis valahogy becsapja az utast.

Első mohikán 2009.09.29. 15:20:19

@laccmacc: "Egy tény, minden taxis trükközik, minden taxis valahogy becsapja az utast."
Jé,ezek szerint én is.Nem is tudtam.Köszi,hogy megvilágosítottál a végtelen bölcsességeddel,és köszi,hogy ítélkezel rólam ismeretlenül.Korrekt vagy.

manny 2009.10.10. 16:19:59

Laccmacc!
Most éppen kit fíkázól? Te lehet hogy nekem van igazam? Nézzél már néha tükörbe, egyszerűen, BUNKÓ ÁLLAT vagy és kész!

_Gabesz_ 2009.11.06. 16:19:57

Véleményem a fillérvadász,persely fejű, koldus taxisokról: Előttem egy kedves hozzászóló már jelezte, hogy a taxis társaságok közül a legalja a zóna taxi, ezzel teljes mértékben egyetértek. Miért van az, hogy szinte az összes fillérvadász a sok százezer kilómétert futott ócskavasaikkal azt gondolják, hogy ők az utak királyai? Számukra semmi se szent. Indexet csak ünnepnapokon használnak. Minek a másik tudtára adni, hogy merre szeretne menni elég, ha ő tudja nem? Vagy balra kanyarodó sávból egyenesen mennek, vagy esetleg jobbra. Záró vonal, megállni tilos, vagy rokkant parkolóhely nem számít, nekik mindent szabad. Kb egy évvel ezelőtt olvastam egy újságban, hogy a vecsési tesco parkolóban egy zona taxis megállt a rokkant parkolóhelyen, majd bement vásárolni. Egy leleményes úriember csinált egy fotót a kocsiról. Állítólag repült a cégtől a taxis.
Ha konfliktusba keveredek velük, mindegyik csak annyit mond ostobán, hogy nincs fék a kocsimon?
Persze, ha neki fuvarja van, akkor mindenki kotródjon az útjából.
És a legnagyobb baromság, hogy ő azért siet, mert a pénze függ rajta. Én is napi 6-8 órát vezetek és a pénzemért futok, de ezek mellett is úgy közlekedek, hogy ne tiporjak el másokat. Napi 40-50 címre sietek, de mégse közlekedem úgy mint a koldus taxisok többsége.
Tisztelet a kivételnek.
üdv: Gabesz