Túl a csúcson

  2009. augusztus 24. - Koncz_János Címkék: concours beach pebble d’elegance

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

Az autós társadalom piramisának csúcsán üldögélő szupergazdag gyűjtők egyik legnagyobb, leghíresebb és leghangosabb médiafelhajtással kísért rendezvénye a Pebble Beach Concours d’Elegance. Már a francia név is mutatja, hogy sznobériáért nem kell a szomszédba menniük sem a szervezőknek, sem a résztvevőknek: naná, majd Collectors Meetingnek, vagy Supercar Exhibitionnek fognak hívni egy amerikai rendezvényt – az nem lenne elég előkelő…

Alfák az olasz autókat bemutató La Dolce Vita szekcióban

Függetlenül attól, hogy a Concours-ból áradó fennhéjazás tetszik-e vagy sem, azt el kell ismerni, hogy ez az autóimádók egyik csúcsrendezvénye, amire nemcsak az amerikai, de a nemzetközi közvélemény is odafigyel.

Pebble Beach az USA nyugati partján található, Kalifornia államban, így logikus, hogy az idén augusztusi négynapos dzsemborit az állam kormányzója, Arnold Schwarzenegger, és a komoly gyűjteménnyel rendelkező, nagy autóbolond tévés műsorvezető, Jay Leno nyitotta meg.

Jay Leno és Arnold Schwarzenegger nyitották meg az idei show-t

Több program futott párhuzamosan a Concours keretében: tartottak például veterán túrát (Pebble Beach/Rolex d’Elegance), veterán autóversenyt (Rolex Monterey Historic Automobile Races), versenyautó-kiállítást (A Motorosport Gathering). Az olasz szekcióban az autók mellett a borok, a sajtok és más itáliai finomságok is terítékre kerültek (Concorso Italiano), és külön kiállítást rendeztek a legexkluzívabb olasz autóknak (La Dolce Vita Automobili). Az egyik legnagyobb érdeklődéssel kísért program az árverés, ahol milliós összegek röpködtek a levegőben. Ugyancsak a gazdagok pénztárcáját nyitogatandó, a régi szépségek mellett bemutatták a legfrissebb szupermodelleket. Mindezt kiegészítette egy húzós autós túra, ami az 1500 mérföldre fekvő Seattle-ből indult, Pebble Beach-en ért véget, és amelyen az idén 27 autó indult el.

Nagyvilági, kifinomult és álomszép ezzel az egyedi gyártású karosszériával

A zöld gyepre kiállított, és az utolsó percig csinosítgatott veteránokat szakmai zsűri pontozta, amely mérlegelte az adott autó ritkaságát, exkluzivitását, korhűségét és műszaki-esztétikai állapotát. Idén egy 1937 Horch 853 Voll & Rurhbeck Sport Cabriolet nyerte a fődíjat, a Best of Showt. Az álomszép kabrió egy nevadai gyűjtőé, Robert Lee-é, aki korábban épp a Concours-on fedezte fel és könyörögte el – persze jó pénzért - egy idősebb gyűjtőtől, majd öt éven át tartó restaurálás következett, amelynek keretében külön csapat vadászott az eredeti alkatrészekre Németországban.

1953 Siata 208CS Stabilimenti Farina Spyder - a legszebb autó 1945 után

További díjazottak: egy 1937-es Bugatti Type 57SC Atalante Coupé nyerte a Francia Kupát, egy 1954-es Bentley R-Type Continental H.J. Mulliner Sports Saloon és egy 1953-as Siata 208CS Stabilimenti Farina Spyder a Háború Utáni Idők Kupáját. A 90 Év Dizájndíját az 1957 Ferrari 250 GT LWB Zagato Berlinetta kapta, a Road and Track Trophyt pedig az 1949-es Ferrari 166 MM Touring Barchetta nyerte.

A Porsche díját egy 1984 Porsche 962C Group C, a Mercedes-Benzét egy 1929 Mercedes-Benz SSK Carlton Two-Seat Sports, az idén százéves Audiét pedig egy 1939 Auto Union D-Type Grand Prix Single Seater kapta. A közönségnek 2009-ben egy ötliteres V12-es motorral szerelt, 1955-ös Ferrari 410 Superamerica Pininfarina Coupé tetszett a legjobban.

Ez az 1965-ös Shelby Daytona Cobra Coupe 7.885.000 dollárért kel el az aukción

Hogy ezeknek a kocsiknak az értékéről legyen némi fogalmunk, lássuk az aukciós árakat! A legtöbb dollárt, pontosan 7.885.000-et, egy 1965-ös Shelby Daytona Cobra Coupéért fizettek, amely 1965-ben megnyerte a Daytona Continental versenyt. Ez az ár új rekord az amerikai veteránautó-aukciók történetében. Egy Le Mans-győztes 1952 Jaguar C-Type-ért 2.530.000 dollárt adott új tulajdonosa, de egy egyedi karosszériájú 1933 Duesenberg Model J Torpedo Convertible Victoria is (amely sokáig William Boyd színészé volt) megért valakinek 1.437.000 dollárt.

Sose volt még ilyen brutális orra egy Astonnak: Aston Martin One-77

A Pebble Beach-en bemutatott újdonságok nagy részéről már most tudható, hogy negyven-ötven év múlva a Concours d’Elegance klasszikus szekciójának sztárjai lesznek. Reflektorfényben állt többek között a Lotus Evora, a Porsche Panamera, a Jaguar XJ Supersport, az Audi R8 5.2 FSI Quattro, a Spyker C8 Alleron, a Bentley Mulsanne és az Aston Martin One-77.

A Fisker Karma négyajtós, hibridhajtású sportlimuzin-verziója

A Fisker Karma a Sunset roadster mellett egy négyajtós hibridet is bemutatott - két, összesen 402 lóerős elektromotor hajtja, az akkumulátorokat menet közben egy kis belsőégésű motor tölti. Az Infiniti is egy hibriddel rukkolt elő: az Essence Conceptnél a 600 lóerős, ikerturbós motoré a főszerep, a villanymotor csak rásegít. A Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss roadsterből mindössze 75 darabot gyártanak majd, gyaníthatóan már mindnek megvan a gazdája. A Stile Bertone Mantide egy Corvette ZR1-es alapokra épített tanulmány. Az Iconic Motors Heritage Roadster Concept Chassis egy igazi szörnyecske, de nagyon tud valamit: a bonyolult köteg helyett egyetlen dróttal oldották meg a kábelezését, egy forradalmian új találmánynak köszönhetően.

A Devon GTX tízhengeres motorja a Dodge Viperből származik

A Devon GTX tízhengeres motorja a Dodge Viperből származik, de maga az autó más kategóriában játszik, amit a félmillió dolláros ár is mutat. Amint lesz ennyi pénzem, szaladok és veszek egyet, és hosszú tesztben mesélem majd el, hogy, a híres kabaréjelenttel szólván, "mi került ezen a fotelen 4300 forintba?"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr491335486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bubu255 2009.08.24. 20:26:52

1957 Ferrari 250 GT LWB Zagato Berlinetta - a legszebb autó a '90-es évekből
Ez valami beugratós kérdés?

A kacagó ember 2009.08.24. 20:32:00

Bubu, itt letettem volna az esküt, hogy az egy Alfa Romeo, valami Zagato-féle versenymodell. Ezek után meglepődtem, hogy ez volt a képalá, még a Scudetto is ott van a vason, ami a Ferrarikra nem jellemző...főleg nem a 90-es években :D

series_one (törölt) 2009.08.24. 21:13:36

ki az a sterlig moss?
stirling mossnak valami rokona?
:)))

series_one (törölt) 2009.08.24. 21:19:57

auto union a legszebb audi.
ööö akkor miért hívják auto unionnak?
aztán meg két különböző "legszebb autó 45 után"
most akkor melyik is?

censor013 2009.08.24. 21:30:19

@series_one:
"Benz SLR McLaren Stirling Moss roadsterből"
Jól írta az arc, nem hiszem, hogy azóta javította volna.

series_one (törölt) 2009.08.24. 21:32:59

@censor013: e-vel volt.
azért egy ilyen formátumú autóversenyzőnek ennyit adjunk meg.

censor013 2009.08.24. 21:38:06

@series_one:
Akkor kijavította.Gyors a pali...

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.24. 21:39:37

vazz, tok jo hogy a totalcarobol tudom meg mi zajlott itt 2 ora vezetesnyire ... ha beengednek egyszeru prosztokat is mint en akkor felrantok egy oltonyt jovore es megyek csorgatni a nyalam

censor013 2009.08.24. 21:43:08

@series_one:
Az Auto Unionról csak az jutott eszembe, hogy elképzelhető az is, hogy az Audi, mint kiállító által felajánlott díjat kapta meg, ők pedig annak adják, akinek akarják.Szerintem így kell értelmezni a mondatot. Bocs, nem kötözködni akarok, viszont így talán pontosabb.

series_one (törölt) 2009.08.24. 21:44:45

@censor013:
ha csak úgy nem...
a best of show meg egy horch.
aztán az meg mégse audi.

censor013 2009.08.24. 21:45:38

@series_one:
Szóval képaláírás volt..Na addig még nem jutottam.

megint 2009.08.24. 22:01:34

Ez a Horch gyönyörű, meg a Spyder is nagyon szép, az Aston eleje viszont sztem kicsit túljátszott már

wendriner úr 2009.08.24. 22:02:32

a Devon GTX designere sikeresen lemasolta a TVR Sagarist.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.08.24. 22:08:47

Az Aston orra télleg nyerő orr, jobb, mint ez:www.netcarshow.com/aston_martin/1977-v8_vantage/800x600/wallpaper_03.htm
De azért ha concours, akkor emlékezzünk rá is.

conmorientes 2009.08.24. 22:44:57

No ez az amit tisztelni lehet, de magam nem szeretem.

Bármennyire is szépek ezek a vasak, így sosem jöttek ki a gyárból mint amilyen szintre a Pebble Beach-re megcsinálják őket.

Ez már nem restaurálás hanem ékszerkészítés.
Majdnem annyira kellemetlen mint a svarowsky gyöngyökbök kirakott Brabus felirat amit a multkoriban látam egy GL-en.......

Rocko- 2009.08.24. 22:48:02

szép autók, de a Horch és az Auto Unionok számomra a leggyönyörűbbek.

viszont tuti unatkoznék ilyen úri ficsúrságon, sznob emberek és minden autóval magázódoni, tartani az 5 méter lépést, hát mit ne mondjak fárasztó lehet.

Autopeti 2009.08.24. 22:48:09

Mulsanne,XJ Jag és minden új Rolls: hogy lehet ennyie ronda luxusautókat gyátani?????

ommm 2009.08.24. 23:23:15

Na én nem unatkoznék, az már egyszer biztos.

Csak az a Horch egy fél nap. Nagyon benne van minden, legalább 20 év dizájnja, csodaszép.

series_one (törölt) 2009.08.24. 23:46:42

@conmorientes:
mondjuk ami ide beengednek, az jó eséllyel új korában is legalább ennyire kidolgozott darab volt. kifejezetten szempont ilyen szinten, hogy minél inkább megközelítsék az egykori hibátlanul vadonatúj állapotot, mindenféle eltérést lepontoznak. amit talán (talán) nem tudnak reprodukálni, az a fényezésnél felhasznált anyagok, bár ebben sem vagyok biztos.
szépek nagyon.
ez inkább afféle open air tárlat, ha lehet így mondani, nem kifejezetten a gépszagú gépek mustrája.

jrp 2009.08.24. 23:48:44

üdv
A piros Ferrari szerintem inkáb Alfa tz1 + a Porsche 20 évvel megelőzte korát 917 névvel erről kb 2 hete talán a külsőség/canam szakosztállyal foglalkozó cikkben képet is közöltek.

Koncz_János 2009.08.25. 00:06:48

Sziasztok!

"A Legszebb Autó 1945 Után" Díjat két kategóriában is kiosztották - azért szerepel két autó a felsorolásban. Az O-1 es kategóriát (Postwar Sports) a a Siata 208CS, az O-2-es kategóriát (Postwar Touring) pedig a Bentley nyerte.

Az Auto Union, a Horch, a DKW és a Wanderer bonyolult szálakon kapcsolódva egy családot alkotnak, amely az Audiban egyesült végül. Lásd Csikós kolléga igen alapos cikkét erről itt: totalcar.hu/magazin/szerelem/audi100/

Hirtelen ennyi.

series_one (törölt) 2009.08.25. 00:14:56

@jrp:
a porsche az jogos.
a ferrari-alfa dolog nekem is feltűnt a pici pajzs miatt és a felni is nagyon jellegzetesen alfás, de azt nem ismertem fel. viszont már alfa az alfa, szóval az a része rendben van.

Rocko- 2009.08.25. 07:52:40

@ommm: persze, az ember nem úgy unatkozna, csak megadni a kellő tiszteletet ezeknek az autóknak, na az úgy már elég egy fura szitu.

mert azért valljuk be, ez nem egy olyan, h odamegyek és megtapogatom. és nem azért, mert őr áll ott, hanem mert nem.

Grigorij 2009.08.25. 08:46:26

nem a 90-es évek, hanem 90 év...

Szerintem!
És akkor érthető és logikus.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.08.25. 09:43:39

Ezek (főleg a háború előttiek) autószerű szobrok, amiken a kerék azért kell, hogy egyik gyűjtő garázsából a másikéba gurulhassanak.
Kell ilyen is, de tőlünk orbitálisan messze eseik... azt hiszem.

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.08.25. 09:57:54

Ez maga a mennyország!

Az biztos hogy ebbe a társaságban nem veregetnek vállon.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.25. 10:06:47

Sajnos csak a szívünket fájdítják a képek. :s

Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2009.08.25. 10:21:28

Ööö... Az csak nálam van, hogy bármelyik képre kattintva, a galéria utolsó utáni képére próbál vinni a link? A régi autók képeinél a 33-ikra a 32-ből, az új autóknál a 16-ikra a 15-ből...

hozé bubó 2009.08.25. 10:48:47

"Filémon! A teámat!"

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.08.25. 11:42:36

A fotel az 7200 forintba került, nem 4300-ba:)

Igen, megint sikerült megragadnom a poszt lényegét:)

A Shelby kéne, nagyon.

Koncz_János 2009.08.25. 11:49:53

@scheerti:

Én még egy régebbi verziót láttam ezek szerint! :-))))))

diablos 2009.08.25. 13:35:09

"1939 Auto Union D-Type Grand Prix Single Seater: a legszebb Audi az idei versenyben" ?????? Bármilyen címet kitalálhattak volna neki elfogadnám.
Na, de, hogy ez a "hurkatöltő" szép lenne???

A Duesenberg-ekről szerintem SÜT az ARANYKORSZAK-beli kapitalista dőzsölés!
Lenyűgözőek!

Az 1937-es Horch 853 Voll & Rurhbeck Sport pedig olyan könnyed eleganciát testesít meg, hogy mindjárt elemelkedik a földről!!!

konti10 (törölt) 2009.08.25. 14:49:11

Dögunalom. De biztos jó a kaja, azért az egyért elmennék. Mondjuk egy új Ferrarival lehet be sem engednének, csak a személyzetisbe parkolhatnék a tucatautómmal. Ha lenne...

Koncz_János 2009.08.25. 15:23:37

@scheerti:

Hihhiijj, ez nagyon jó, köszi!
És tényleg 7200 Ft..

MonteCarlo 2009.08.25. 17:22:51

"Már a francia név is mutatja, hogy sznobériáért nem kell a szomszédba menniük"

Vicces, hogy az amerikaiak az európai dolgokbanlátják az eleganciát, az előkelőséget (ruhák, autók, stb.). Európa meg más dolgokban majmolja a nyugatot ...

Vinnie 2009.08.26. 07:52:27

A cikkhez tartozó galériában a 26os képen az nem inkább egy Porsche 917-es???

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2009.08.27. 18:10:26

tavaly kétszer is lekocsikáztam Pebble Beach-be, naná, hogy nem akkor volt a Concours...
süti beállítások módosítása