A többi hír tömegében szinte elveszik az új 911 GT3 RS-ről szóló, de az igazi finomságot kedvelők azért biztosan rákattintottak. Mert ők tudják, hogy az RS nem csak egy Porsche, az RS egy 36 évvel ezelőtt született igazi nemesi család sarja. Az 1973-ban debütált Carrera RS által lefektetett szigorú alapelveket és szabályokat követi. Vegytiszta vérvonal mind a mai napig.
Örüljünk, hogy van még ilyen, él még a tradíció valahol, még ha csillagászati árat is kérnek érte. Érdekes, de pár éve, amikor béna SUV-ra került a logójuk, jómagam is berágtam és árulást emlegettem. Aztán jöttek az eredmények, ment a szekér, én pedig titokban rehabilitáltam a márkát. Egyrészt sikerült azóta egy-két új autójukat is kipróbálnom, egyedül tán a leginkább kedvelt Cayman hiányzik a sorból, másrészt beismertem, hogy ahhoz, hogy ilyen és ehhez hasonlóan remek dolgokat csináljanak, kell a Cayenne és a Panamera is.
Ja, és még egy dolog, amiért szeretem: szívómotoros.
Sportsikereket persze más is elért ezzel a lehetetlen koncepcióval. Egy tényleg remek sportfotó talán többet mond. Itt éppen Jiří Šedivý tolja maga előtt a német Karl-Heinz Wellmannt a Škoda 200RS-sel. Remélem a kétszázas utódjával (vagy legalább egy tisztességes replikával) sikerül összefutnom pénteken Orfűn.