Az autóban lévő csomagok potenciális gyilkosok

ADAC Csomagok ütközési tesztje 2009

  2009. augusztus 07. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Egy partihordó sör, egy fa pad vagy egy kerti grillsütő - ütközéskor, rögzítés nélkül mind gyilkos erejű fegyver.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr611294928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.08.07. 20:06:59

@Jetfighter: pontos instrukciók. :)

@sipike78: na, csak nem vettél egy németet? :)
de nem, nem hallgatok slágert.

@Il mio nome è Nessuno: kedves Ede ha write-onlyból átállítanád magad read üzemmódba is, akkor láthatnád a lánglovagkos galériát, amit linkeltem, ott ez játszódott le. mindkét autóban.

Ratnet 2009.08.07. 20:07:48

@Il mio nome è Nessuno: "Hát, nem szívesen ültem volna a hátsó ülésen."

Én az elsőn sem...

Egyébiránt adódik a kérdés, hogy ha ül(nek) a hátulsó 'padsoron' akkor is ennyire előre tudja-e tolni a tehetetlen doboz az ülőlapokat, vagy csak némi hátfájdalom kínozza majd az utas(oka)t egy darabig.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.07. 20:07:48

@Smafu: "A tesztautó színe azonban gyönyörű. Nem tudom, miért nem lehet ilyen fényezésű autókat kapni, illetve alig." Igen. Valóban nem hétköznapi szín. Swiftben is van ilyen,de azt is csak egyszer láttam eddigi földi pályafutásom során.

empetya 2009.08.07. 20:09:44

Az F astrából volt ilyen színű, nem? Talán még a G-ből is...

zalkapone 2009.08.07. 20:09:45

@Il mio nome è Nessuno:

Még a régi szép barlangász időkből maradt. Gondoltam egyszer még jó lesz valamire. Kipróbáltam amúgy. Nyitott csomagtartóval, rákötött hevederrel elvontattam egy Transitot a parkolóban.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 20:22:29

@Rocko-: De én nem néztem meg a lánglovagos galériádat. Tilos kétszer hasonló témát belinkelni? Vagy mi a tököm bajod van?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 20:26:34

@Ratnet: A doboznak nem sokat kell "tolnia", mert vészfékezéskor te is ugyanabba az irányba mozogsz, elôre. A doboz dolga már csak annyi, hogy lazán kilapítson :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.08.07. 20:40:06

ez a cikk így pongyola, és félig értelmetlen, pedig a lényege tényleg nagyon fontos, és tízből kilenc embernek fogalma sincs róla.

én sem tűrök meg nehéz cuccokat az utastérben (max lábnál, puha táskát, ha máshova nem fért el. a gyerekek nehezebb játékait és vaskosabb könyveit is száműzni szoktam hátra, a francnak kell, hogy tarkónbasszon egy Anna és Peti kötet karambolnál...

amúgy ez alapmű: 209.85.129.132/search?q=cache:http://www.brightonpainter.co.uk/blog/what-happens-when-car-carrying-paint-tubs-crashes

Smafu 2009.08.07. 20:45:56

@sipike78: Nem sok autót látni manapság ilyen fényezéssel, talán a Fiat Grande Puntonak van egy hasonló árnyalata.

A divat sok mindent meghatároz, egyebek mellett az autószíneket is. Pedig milyen jól mutatna ez a narancsszín bizonyos típusokon! Feltűnő volta miatt jól észrevehető, tehát javítja a közlekedésbizonságot. Milyen szép lenne monjuk egy tűzszínű, vagy akár egy meggypiros Merzedes, a szokásos, gyászos egyenfekete helyett, amelyben minden bunkó feszít - már bocsánat.

Azt mondják, hogy a fogyasztói társadalomban mi, vagyis a vevők vagyunk az urak.

Frászkarikát. A valóságban pont fordítva van, a gyártók és a tervezők diktálnak, a vevő meg eszi, nem eszi, nem kap mást, mint amit ők trendyként előadnak. Nem véletlenül híják a divat irányítóit diktátoroknak, és ez nem csak az öltözködés tekintetében igaz.

Ratnet 2009.08.07. 20:47:17

@Il mio nome è Nessuno: Csak azt próbáltam elképzelni, hogy az ütközés pillanata előtt -aki nem alszik- az kicsit kitámasztja magát, ergo nem tépődik annyira fel a támla, mintha csak simán az üres ülőlapot tolná előre a hangdoboz.
Az persze biztos, hogy ember és tárgy együtt mozdulnak előre. Ez nem is kérdéses.

lwcolors 2009.08.07. 20:47:50

@dextercapo: Ez jó :)
Céges Opel Astra kisteherrel (két első ülés mögött csak rács volt) járt úgy egy srác a cégnél, hogy télen telepakolva megcsúszott és megnézett egy árkot közelről. A kocsi nem törött össze nagyon de a kormány és az üléstámla között 15 cm hely maradt a srácnak. Mázlija volt, sorozatos bordatöréssel, arccsont és orrcsonttöréssel (mikor a légzsák eldurrant, már közelebb volt, mint kellett volna) megúszta.

pickapu 2009.08.07. 20:55:15

Mazda-furgonos időszakomban, meló utáni hazasietségemben a betonkeverőt nem kötöttem ki és még aznap este beugrottunk az asszonnyal az egri tecsóba. Zebra, várakozó hölgy, gondoltam befékezek...bumm! Majdnem kiszálltam, hogy ugyan ki szállt belénk. Csak a keverő volt, ami kerekekkel fölfelé beleállt a válaszfalba. Szentségelés, félre, keverő talpraállít (persze hogy ott nem kötöttem ki), vásárlás, haza, ügy elfelejtve.
Reggel elindulok, sarkon látom jön egy busz, de tán még kiférek. Nagy gáz, lódul a jószág, bumm, csörrr... Hátsó ablak oda... szentségelés... Ügy jól megjegyezve, tanulság levonva.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 21:01:09

@Ratnet: "Csak azt próbáltam elképzelni, hogy az ütközés pillanata előtt -aki nem alszik- az kicsit kitámasztja magát"

Ez a létezô legrosszabb ötlet. Ha ki van merevítve a karod, már a saját testsúlyod is elég ahhoz ütközésnél, hogy eltörje. Ha kapsz a hátadba még pluszba egy subwoofert, akkor garantálom neked, hogy el fog törni. Kösd be magad, de sose merevítsd ki a karod, és ne próbáld megtámasztani magad.

Ratnet 2009.08.07. 21:11:26

@Il mio nome è Nessuno: Ezt én (meg te is) tudom, de az átlag 'hátulülő' utasok nemigen. Sőt ott van ugye az emberi reflex is: Hiába tudja az agy nyugalmi állapotában, hogy mit kéne csinálnia...a test mégis kifeszít vészhelyzetben.

Ratnet 2009.08.07. 21:15:09

@Il mio nome è Nessuno: Eszembe jutott erről az az -asszem amerikai- faszi, aki élő bábúként részt vesz 'enyhébb' megrendezett törésteszteken. A lassított felvételeken látszik, ahogy próbál 'ellazulni' és a karjait maga mellé helyezi.

monticello (törölt) 2009.08.07. 21:29:34

newton mint energia höhöhö... Ez rosszabb mint a 'hány kilós harapás'. Viszont nem gondoltam volna hogy az ADAC sajátmárkás grillszenet is gyárt, ott van a képen :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 21:31:32

@Ratnet: Igazából mindegy, hogy tudja-e ezt az illetô, semmit nem fog elérni vele, ha kitámasztja magát egy ilyen esetben. Max annyit, hogy plusz sérüléseket szerez, és törött karral nehezebben mászik ki a roncsból.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 21:33:21

@Ratnet: Az valami ismeretterjesztô film lehetett, hatóságok garantáltan nem végeznek crashtesztet élô embereken.

Secnir 2009.08.07. 21:43:37

@Il mio nome è Nessuno:
csak megerősíteni tudom, én kifeszítettem.
alkarcsont nyílt törés az eredmény

Ratnet 2009.08.07. 21:45:01

@Il mio nome è Nessuno: Nem is hiszem, hogy valami hatósági teszt lett volna.
Szerintem 'diszkóvericseneles' műsor volt. Érdekes volt látni azonban, ahogy emberünk 'felkészült' az ütközésre.

Ratnet 2009.08.07. 21:46:58

@Secnir: Anno én is 'feszítettem' egy jót de nem voltam bekötve és kifejeltem a Zsiguli szélvédőjét, meg letérdeltem a műszerfalat.:-)

papa33 2009.08.07. 21:53:05

Pedig kisérleteztek emberekkel a (tán)Spektrumon lehetett látni űrhajózás-repülés őskorából a sinen száguldó kabin igen hamar megállt, nem tudok paramétereket. A figura bőre sérült asszem az övtől, vörös véres pöttyök a bőrén, és a szeme vörös, nem is látott asszem 2 napig. Anno oscar előtt halottak is voltak bábúk... Amit láttam minap sorban kispolák bekoccant előtte levőbe, SEMMI sérülés az autón, rendszám nem görbült, vérző fejjel vitték el a mentők, lépésben ment a kocsisor: NEM TUDTA MAGÁT KITÁMASZTANI! Erős, nagy darab.

Ottopappa 2009.08.07. 22:02:37

Na! Ezé megyünk lassan, óvatosan grillezni meg sörözni!

Rocko- 2009.08.07. 22:10:40

@Il mio nome è Nessuno: jajj, hadd kötkedjek már én is, ez nem a te kiváltságod.
na, off.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.07. 22:38:44

@Ratnet: Ha jól emlékszem, bal egyen egy exrendőr, jobb egyen egy műsorvezető ült. Először lassan, aztán gyorsabban mentek neki egy álló kocsinak. Azért kétszer, mert elsőre nem nyílt ki a légzsákjuk. :/

tschyllagh 2009.08.07. 22:47:53

@navigon:
most téged komolyan ez aggaszt, hogy 40szeresére nőa tömege, vagy plauzibilis lesz a parthordó lábikrája?
b*szott nagyot üt és kész. okoskodókat meg szeretik mindenhol...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 22:50:19

@sipike78: A légzsák csak csak abban az esetben nyílik, ha a szenzoradatok alapján indokolt. Könnyebb baleseteknél csak az övfeszítôt gyújtja az airbagvezérlô (ha nem mechanikus).

nick2005 2009.08.07. 22:50:29

A legjobb sztori, ami még erről a rögzítsről eszmbe jut a következő: Egyik volt kollégám minden volt már csak aksztott ember nem. Egyszer kamionos volt egy vállakozónál. Valmit vittek Párizs mellé, visszaúton meg a Bódeni tónál felraktak egy kishajót, amit a Balatonra kellett hozniuk. A főnöke elég link módon rögzítette a hajót, ami egy nagy fékezésnél megcsúszott a platón, megnyomta a fülkét, úgy hogy előrebillent, a haverom hasában volt a kormány, de mentek tovább. Ausztriában egy helyen ellenőrízték a kamionokat, égőkészlet, háromszög, stb. Erre haverék begurultak az előrehajlott fülkével, a rendőrök dobtak egy hátast, majd egy másik kamion hátrahúzta kicsit a hajót, és jöttek tovább :)))))))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.07. 23:10:31

@Il mio nome è Nessuno: Baszki, tűnjél már a picsába. Azt nem akarod az ide íróknak megmagyarázni, hogy az autó a négy kerekén gurul?

Az volt a céljuk, hogy belülről megfigyeljék a légzsák működését, de meglepetésükre nem nyílt ki, pedig átlépték azt a sebességértéket, aminél (elvileg) ki kellett volna nyílnia. Ha nem láttad a műsort, minek pofázol bele?

Krisz_ 2009.08.07. 23:17:47

@Vertic: Teljesen egyetértek. Tényleg az a legszomorúbb az egészben, hogy fel sem merül benne, hogy ha nem tudja, esetleg kérdezze meg. Mondjuk ez sajna jellemző az egész mostani "újságírásra".

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.07. 23:20:02

@sipike78: "Baszki, tűnjél már a picsába."

Szerintem meg tûnjél te a picsába, a baromságaiddal egyetemben.

"sét, de meglepetésükre nem nyílt ki, pedig átlépték azt a sebességértéket, aminél (elvileg) ki kellett volna nyílnia."

Hányszor írjam le, hogy felfogd: NEM a sebességtôl függ, hanem a gyorsulást és légnyomást mérô szenzorok adataitól. Különben nem nyílna ki, ha egyhelyben állnál, és belédrongyolna valaki. Mi a tökömet szakértesz, ha az alapokkal sem vagy tisztában? És utána még neked áll feljebb? Na elmész te a picsába.

Suttora 2009.08.07. 23:20:54

@empetya: Ja, az Állami Közútkezelő Astrái... :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.07. 23:32:50

@Il mio nome è Nessuno: Te húgyagyú kretén! Ki a fasz mondta, hogy a sebességmérő által mutatott értéktől függ a légzsák kinyílása?! Álló autóba mentek bele, mert teljesen életszerű helyzetet akartak generálni, tudod, olyat, amiben neked nem sok részed van, mert egymagad többet pofázol itt a neten egységnyi idő alatt, mint a többi kommentelő együttvéve.

A lényeg, amit nem vagy képes felfogni, illetve nem akarsz, mert végre feláll a faszod, hogy beleköthetsz valamibe, szóval a lényeg az, hogy a technikai adatok alapján ki kellett volna nyílni a légzsáknak, fel bírod fogni, te állatkirály?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.08. 00:08:26

www.collisionsafety.net/index.html

Nem ez az ürge volt az általam emlegetett discoverys kisfilmben, de ő a csúcstartó az élő emberrel történt tesztek terén.

"W. R. "Rusty" Haight is the Director of the Collision Safety Institute, a crash research, training and consulting center operating primarily in the US, Canada and Australasia. " Szóval: van ilyen.
----

Psztt!
Csak nem koppanást hallottam?

Ratnet 2009.08.08. 00:13:56

@sipike78: Na, ezt az embert láttam én is egy műsorban. De ott tipikusan bazinagy amerikai verdákkal rongyolt bele Civic és Focus méretű, keresztben álló autókba.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.08. 00:28:59

Ne itt kérem! Majd holnap a forgalomban!

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.08. 00:33:20

@Il mio nome è Nessuno: A kép savát-borsát a hangcucc márkajelzése adja: Crunch = összeroppanás

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.08. 01:12:12

@Ratnet: ühüm
---
És hogy miért volt megint nagyotmondó tulok barátunk ma is az osztály bohóca?

1. A kommunikációs készsége továbbra is olyan, mint Csitáé.
2. Az nem baj, hogy belepofázik olyanba, amiről fogalma sincs, az viszont már baj, hogy mindezt isteni kinyilatkoztatásként teszi.
3. Bolhából elefántot csinál, aztán veri a nyálát, miért nem az elefántról megy az eszmecsere. (A kéztartástól eljutott egy műszaki hibás régi légzsákon keresztül a felsőbbrendű okoskodásig, persze, olyasmit illetően, ami mindenki számára világos, mint a nap.)
4. Mert hazudós kis buzi. De ez már annyira nyilvánvaló, hogy nem is kellett volna felvennem a listára.

petru 2009.08.08. 05:33:33

Szinek: vagy 35 eve meg volt gyonyoru piros Mercedes. A Lada Niva az utolso szinvaltozaskor mit dobott ki: a pirosat, most a valasztek csak sirkerti szinekben van (plusz feher). A Citroennel a Saxo volt az utolso ahol voltak szep elenk szinek. stb.

őröltbors · http://urespiritos.blog.hu/ 2009.08.08. 07:35:38

Értem én, hogy nektek tulajdonképp mindegy, hogy mi kerül a címlapra, csak jó sok meló helyett indexet olvasó irodai dolgozó böködjön rá a reklámokra, és ha ez a Velvetnek valamelyik híresség legújabb villantásainak felsorolásával is sikerül, akkor feleslegesnek tűnik elővenni a fizikakönyvet, de egyrészt a saját lelkiismeretedért lehetsz igényes, másrészt a helytelen beszéddel kezdődik a helytelen gondolkodás.
Amint összemosod a tömeget meg a súlyt a mozgási energiával, eltereled a figyelmet a lényegről: a sebességről. Hiába akarsz a cikkben arra figyelmeztetni, hogy a sebesség növekedésével a mozgási energia négyzetes arányban növekszik, így annak, aki nem gondol utána, esetleg csak a tömeg marad meg, és a kommentekben említett könyvről vagy ásványvízről nem fog eszébe jutni, hogy veszélyforrás.
Pedig tényleg hasznos, és egyébként jó cikk.

Atubi 2009.08.08. 08:10:38

Ne feledkezzünk meg az optikai tuningerek által favorizált alu bordáslemezről sem. Sokan csak meghajtogatják és bedobják a szőnyeg helyére. Egy esetleges borulásnál fasza kis gijotin.

morcosboci 2009.08.08. 08:55:43

most úgy megijesztettél, hogy nem a céges Berlingóval hanem a motorommal megyek dolgozni...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.08. 09:30:10

@sipike78: "Te húgyagyú kretén! Ki a fasz mondta, hogy a sebességmérő által mutatott értéktől függ a légzsák kinyílása?!"

Szerintem te mondtad, te húgyagyú kretén:
"de meglepetésükre nem nyílt ki, pedig átlépték azt a sebességértéket, aminél (elvileg) ki kellett volna nyílnia"

Ilyen meg ugye nincs. Legalább annyi eszed lenne, hogy elolvasod, amit írsz.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.08. 09:35:05

@sipike78: "Psztt! Csak nem koppanást hallottam?"

De, csak nem abból az irányból, ahonnan szeretted volna. Ez ugyanis egy magáncég, te szerencsétlen:
www.collisionsafety.net/index.html
"The Collision Safety Institute (CSI) is an independent traffic collision research, training and consulting organization."

Tehát a gyengébbek kedvéért még egyszer: a hatóságok nem tesztelnek élô emberen. Viszont hogy otthon valaki hobbiból nekihajt a falnak, az már magánügy.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.08. 09:47:46

@sipike78: Szerintem nem én ejtettem ki a számon az elsô trágár szót, nem én kezdtem jelzôket osztogatni, és nem is én álltam neki bizonygatni, hogy a másik egy hazudós buzi, vagy mennyire tud kommunikálni, és nem én próbálom fröcsögéssel palástolni, hogy mennyire hülye vagyok a témához - szóval ha valaki ezt itt végigolvassa, elég nyilvánvaló lesz számára, hogy kettônk közül ki is az ostoba frusztrált pöcs, aki szardobálással kompenzál.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.08. 10:11:01

aki ilyen dinosarga golf kombit vesz azt meg is erdemli hogy tarkon csapja egy sorpad :D

Kifordított kacagány 2009.08.08. 10:14:44

tök jó, hogy ennyi felelősségteljes meg fizikus vénával megáldott ember jár ide, de a szomorú valóság az, hogy a hétvégi bevásárlást még senki nem kötötte be tudomásom szerint az autójába. még ők sem. az ember tapasztalati lény. hiába tudja, hogy milyen erők képesek szétroncsolni a hab testét, hajlamos megfeledkezni róla, mikor a sört, vagy az ásványvizet gyömöszöli az autójába.

ami meg kimaradt. a legalapvetőbb dolog, hogy a cuccokat ha lehet, akkor legelső körben egymáshoz kössük. sokkal nehezebben mozdul el és nem szálldos összevissza ha mégis megteszi.

Krisi 2009.08.08. 10:33:21

@zalkapone: Igazi magyar ember szigszalaggal, kötegelővel és WD40-nel oldotta volna meg a problémát :)

@Il mio nome è Nessuno: Sajnos nem beszélem a német, a 25-ön, a grillfesten és a fahrer platz-on kívül nem sokat értettem belőle :)

Macropus Rufus 2009.08.08. 10:53:34

Egy régebbi Mítoszoírtókban volt, hogy
egy kalaptartóban elhelyezett kb. fél kg-os bólogató kutya milyen kárt tud tenni.
Hát nem semmi volt.
Szerintem az emberek túlonymó többsége nincs tisztában azzal, hogy milyen erők ébrednek akkor ha egy autó csupán 50km/h-ról kb. 1m alatt megáll, és az így fellépő erő hatására az elszabadúlt tárgyak őlni is képesek.
Mondjuk az is életszerű, hogy pl. a kerti padot a csomagtartban viszi az ember és nem a tető csomagtartón.... Az ilyen meg is érdemli ha hátbaveregeti egy ilyen pad...

newname 2009.08.08. 11:08:42

Ahogy olvasgatom, a kultúra már megint kib@szta a biztit.
Szegény TC! Moderátorok meg talán..., bár lehet, hogy élvezik:)))

dennisthemenace 2009.08.08. 13:23:55

@Il mio nome è Nessuno: Kosz a tippet a Peugeot szervizszamlalojara:mukodott.:-))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.08. 14:08:01

Bérrettegtetők, és hivatásos vészmadarak.

Faszom tele van velük.

Holnap kitalálják, hogy a kombiautó/egyterű életveszélyes, holnapután meg a hülye magyarja előírja, hogy csak úgy szabad használni, ha van benne egy rács, ami elválasztja a csomagteret az utastértől.

Lesz ennek a vizsgálatnak még böjtje.

nick2005 2009.08.08. 14:31:32

@kolbászoszsömle:
Na éppen erről van szó. Sok ilyen hülyeséget kitaláltak már. A kisteherekben úgy tudom már kötelező a rács. Nagyon nem szeretném, ha a sima kombiban is kötelezővé tennék.
Az is egy vicc a cikk végén, hogy ha a lapraszerelt bútort nem tudod rögzíteni, hívj profi szállítót. Elképzelem, amint a magyar ember pakol a kocsijába, és gondolkodik közben: "...na a bútor éppen befért, és a csomagtartót meg az ajtókat is simán be tudom csúkni... na indulhatunk is haza.... jaj... de nem tudom lekötni a bútort... Margit! Készíts elő egy húszezrest, hívom a tehertaxit...." :)))))

Krisi 2009.08.08. 14:32:44

@kolbászoszsömle: Majd megállít a rend őre egy kombit, és kezdi is, hogy
"Jónapot kívánok, jogosítványt, forgalmit, elsősegélycsomagot, izzókészlet és a hevedereket szeretném látni"
:)
"Hoppá, az a 6-os zsugorfóliás Szentkirályi pakk nincs EU szabvány szerint rögzítve 3 ponton! Ráadásul még a sárgadinnye is csak úgy oda van kúrva a sarokba! Hátez életveszélyes, azonnal szálljon ki a gépjárműből, a kollégám bekíséri a kapitányságra, ahol eljárás indul Ön ellen közúti veszélyeztetés miatt!"
:D

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.08. 14:54:06

@Krisi: Mondjuk ezeket nem hülyeség a hátsó lábtérbe tenni, hogy vészfékezésnél ne vigyék le a fejedet.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.08. 14:59:11

@nick2005: "Nagyon nem szeretném, ha a sima kombiban is kötelezővé tennék."

Pedig a te életedet menti meg a rács (meg pl a kutyáét, ha szoktál hátul szállítani). Kutyásoknál pl szinte kivétel nélkül benn a rács a kombiban. De a felhúzható csomagtérháló ma már egy csomó kombinál alapfelszerelés.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.08.08. 15:02:13

@Il mio nome è Nessuno: Nem szeretek veled vitatkozni, mert eleve úgy indulsz neki, hogy a másiknak akkor se lehet igaza, ha cigány gyerekek potyognak az égből.

1. A sebességet értsd úgy: Egy bizonyos sebességről 0-ra lassulva frontálisan ütközés után. Ez a sebesség tudomásom szerint 20-25 km/h környékére van belőve, de bizonyára pár dolog még befolyásolja. Nem tudtam este ilyen pontosan körülírni, de nem is gondoltam, hogy szükség van rá. Hát van. De csak miattad.
U.i.: emlékeim szerint túllépték ezt a 20-25 km/h-t az illetők, direkt azért, hogy kinyíljon a légzsák, de a tököm sem emlékszik már rá, pontosan mennyivel hajtottak.

2. Magáncég vagy állami cég... Hehehe. Ugye, nem akarod bemesélni sem nekem, sem az itt író/olvasó jelenlévőknek, hogy ez mérvadó?
Erre te fordíytott esetben tudod, mit írnál? "Marhaság."

3. "hogy kettônk közül ki is az ostoba frusztrált pöcs, aki szardobálással kompenzál"

Egy hónapja regeltél ezen a harmadik néven, és már annyi hozzászólást böfögtél ide nekünk, amit más 1 vagy 2 év (!!!) alatt hozott össze. Szerintem meg ennek az okán kéne elgondolkodnod, nem azon, hogy én vagy akárki más mit kíván kompenzálni. ;)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.08. 15:17:04

@Il mio nome è Nessuno: Az én életemet én szeretném megmenteni.

Ha annyira odavannak a biztonságomért, fordítsák meg az utasüléseket.

Kezdjék a buszokkal, vonatokkal, meg az új autókkal. Semmi szükségük az utasoknak előrefele nézni.

Utána faszkodjanak az autókkal, rácsokkal egyebekkel.

záporjózsi 2009.08.08. 15:59:11

@kolbászoszsömle: "Kezdjék a buszokkal, vonatokkal, meg az új autókkal. Semmi szükségük az utasoknak előrefele nézni."

Helyes! El is képzeltem, amikor a kb. 150 méteres sugáron forduló vonatok számára minden fordító állomáson (pár száz van Magyarországon) hurokvágányt építenek. Mondjuk körbejárják a falut. Szerintem még városfalat is lehet építeni a besenyők ellen ezzel párhuzamosan. Vagy ha véletlenül Obama arra jár, akkor vasúti kocsikból kordont, mint a villamosokból a Kossuth téren.

Egy autó legyen először jó és biztonságos, utána szép. Csak sajnos az eladási listák nem ezt támasztják alá. Pl. eddig miért nem találták még ki a 3 pontossal rögzíthető, autós bevásárlókonténert?

záporjózsi 2009.08.08. 16:01:51

@nick2005: ...azért ha az autót teleszórnák fedett pók-pontokkal, akkor tényleg jobban lenne esély lekötni a cucokat...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.08. 16:03:16

@záporjózsi:

"Egy autó legyen először jó és biztonságos, utána szép. Csak sajnos az eladási listák nem ezt támasztják alá. "

Ha Te szépnek találod az eladási statisztikákat vezető autókat, akkor nem kell féltened tőlem a nődet... :D

záporjózsi 2009.08.08. 16:12:55

@kolbászoszsömle: Mivaan?! Szó nem volt arról, hogy mit tartok szépnek... A nőmet meg egyébként sem kell féltenem se Tőled se mástól. :D

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.08. 16:16:42

@sipike78: Szerintem a nyuszid kloákája izgatta fel. :) Múltkor rám is élvezett, legalább ő egy boldog ember.

Krisi 2009.08.08. 16:38:12

@záporjózsi: Most így elképzeltem, hogy valaki megveszi teszem azt az új RS6 Kombit, vagy az M5 Touring-ot, és otthon az az első dolga, hogy fogja a Made In W. Germany fúrót meg pár karabínert, és a garázsban kendácsol rá pár bónusz pók-pontot :)
(Aki profi, az rögtön a ponthegesztővel esik neki a témának :D)

zalkapone 2009.08.08. 20:21:13

@Krisi:

"...fogja a Made In W. Germany fúrót meg pár karabínert, és a garázsban kendácsol rá pár bónusz pók-pontot :)
(Aki profi, az rögtön a ponthegesztővel esik neki a témának :D) "

Copyright-os témát feszegetsz, barátom! :-)

Sanzistift 2009.08.08. 20:33:04

Utálni fogtok most, de valahogy kurvára nem érdekel 6db félliteres, műanyagflaskás, visszaváltható sörösüveg kiürítése után.
Nem magyarhonban, mert annyira jól nem megy nekem, hogy otthon keressem meg a rávalót.(magyarhonban miért nem visszaváltható a sörösdóze? Aki értelmes választ tud, annak respect.)

Tehát, ahogy jön:

Az SX4 takarítása közben észrevettem, hogy a csomitartó padlóján nagyon okosan el van helyezve jópár lyukacska, pont olyan távolságban, mintha a jóisten is csomagrögzítő füleket szeretne oda.
Nekem középső felszereltségem van, de gyanítom, hogy a FULLOS GLS-ben sincs, sőt, talán az ami piacon levőkben sincs.

Ki tud felmutatni olyan autót 3-4 millió alatt, ahol ezek a csomirögzítő fülek léteznek, és az autó nem idősebb 6 évesnél?

Minden ok, nálam, mivel én össze tudom barkácsolni, a hozzávaló füleket is, de kérdezném:
Mi a faszt fogy csinálni egy olyan lúzer, akinek annyi esze van a vashoz, mint a fiamnak?
És mi van akkor, ha a márkaszervíz sem szereli be, mert nincs ilyen alkatrész, semmilyen cikkszámon?

Itt már nem csak a Suzukira gondolok...

És mi a picsának nem vesznek fel olyan embert a gyártók, aki ért is ahhoz, amit csinál?
Mennyi plusz költség lenne egy kibaszott autóban, hogy a kialakított helyre bekúrják a gyártósoron azt a rohadt rögzítőfület?
Plusz egy ember a szalagon, sok a bérköltség?
Ez nem csak a Suzukira vonatkozik, hanem mindegyik gyártóra.
Akiket kurvára nem érdekel, hogy a fenn vázolt esetben veled mi lesz.
Mert csak a profit a lényeg.
És ennek van alávetve minden.

Aki azt gondolja (naivan), hogy az autógyártókat igazán érdekli a véleménye, nos, az ébredjen fel.
Rohadtul nem érdekel itt senkit, hogy a felhasználó mit kap a pénzéért, mert csak a pénz a lényeg.

Töréstesztek? Kamu.
Olyan feltételek vannak benne, amik a valós életnek a kb 20(!)%-át érintik.
Természetesnek gondoljuk, hogy ne járjon mindenki tankkal.
Viszont a legjobb besorolás sem ér semmit, ha olyanok a körülmények, ennélfogva nincs legjobb sem.

A legjobb azt jelenti, hogy mindenhol, és minden körülmények között.

Tudok meghalt emberről, aki tankban halt meg, békeidőben, tehát az sem tökéletes.
Ennélfogva nemjárhat mindenki tankkal.

DE!!!

Ha nem járhat mindenki tankkal, csak ugyanolyan autókkal, amikre más forma van ráhúzva...
Nos, ha érdekelné a gyártókat igazán a vevő, akkor nem spórolnák ki azt a rohadt rögzítőszemet sem a csomitartóból, aminek az ára autókra levetítve nincs ezer forint, nagy tételben. Tudom, ilyeneket (is) gyártok.

Tehát minden autógyártó elmehet a halál faszára, a hülyítő dumáival.
Amíg a passzív biztonság nincs kész, addig minden autó egy koporsó, és ezen tessék elgondolkozni.

Az is más téma, hogy ha a mostani tanításban nincs benne a műszaki rész, akkor miért nincs benne az, hogy legalább pakolni tudjon az idióta autóvásárló?

Itt csak a profit számít, ha túléled a csatit (legyen bármilyen, akkor jó), mert a rom helyett tudsz venni másikat.
Ha meg nem éled túl, akkor sorry...

Tehát az összes autógyártó elmehet a bús picsába!

Sanzistift 2009.08.08. 20:39:54

@newname: Élvezik, mert semmi dolguk.
A durvára jön a hozzászólás, meg a klikkelés.

Ha tudnád, mennyi pénzt keresünk mi nekik azzal, hogy kommentelünk, nem írtad volna le, amit leírtál.

Én tudom, és valamilyen szinten nem érdekel.
Viszont ennek ellenére (vagy épp ezért), igyekszem csak akkor írni ide, ha már végképp nem bírok magammal.
Tény, az itteni kommentjeim is tükrözik ezt a lelkiállapotot.

Itt minden komment egy darab.
Nem számít mi van benne, meg kitől, az a lényeg, hogy legyen.

És ez rohasztja meg az egészet....

nick2005 2009.08.08. 21:00:16

@Il mio nome è Nessuno: Kutyám nincs, nem is lesz, kocsiban meg pláne nem szállítok kutyát (meg semmiféle állatot). Amúgy én mindig azt hittem, hogy az a rács azért van a kutyás kombikban, hogy a hátsó ülésen utazó utasokat ne harapja meg.

nick2005 2009.08.08. 21:13:56

@Sanzistift: Eléggé felhúztad magad ezen a rögzítőfülön. Szerintem nem annyira központi kérdés. A szedanokban a csomagtartóba pakolunk, ha nagy fékezés, vagy koccanás van, maximum felborul valami, de nagyobb baj nincs. Az ötajtósnál, és a kombinál is van kalaptartó, tehát a csomagok ott is a csomagtartóban utaznak. Itt most arról a rendkívül ritka esetről beszélünk, amikor az utastérben szállítunk cuccokat (vagy utastér+csomagtér együtt).
A másik rész a műszaki oktatás. A mai kocsiknál nem látom sok értelmét, hiszen minden elektronikával működik, és sokszor még az izzócseréhez is szervíz kell. Esetleg a kerékcserét tudja megoldani a tulaj. Másrészt rengeteg olyan dolgot használunk, aminek nem ismerjük a belső működését, alkatrészeit, de enélkül is használató. Pl. sokan használnak számítógépet, anélkül, hogy tudnák mi az a processzor, stb. Vagy a legegyszerűbb: mindenki használ elektromos áramot (ami életveszélyes is lehet), de sokan nincsenek tisztában a műszaki hátterével.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.08. 21:32:36

feldobok valamit a ford platojara es ovatossan megyek, ennyi. ma este viszek barati szivessegbol egy kroszmotort clear lake re, kb 2 ora ide, hogy hogyan kotom le az nagy talany, szerintem lefektetjuk azt jovan.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.08.08. 21:45:26

A csomagok helye a csomagtartó. Ez az utastértől (nem véletlenül) masszív acél lemezzel elválasztott. Az esetleges sízsákot kivéve, de attol most eltekinthetünk.
Az ennél nagyobb dolgokat tetőcsomagtartón vagy teherautoval visszük.
A csomagrögzitő természetesen "default", amig nem volt, megoldottam magam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.08. 21:56:34

@Mioporfeszosz: amikor jartam keltem kelet europaban ( orosz-ukran-bolgar-roman-szerb ) akkor neha voltak csodalatos logisztikai megoldasok moszkvicsra/daciara/yugora, kar hogy nem tudtam lefenykepezni oket, ha szoba jon a pakolas neha a terdem csapkodom ugy nevetek rajtuk :D

indiban viszont nem jartam, ott lehetnek meg nagy logisztikusok :DDD

SchEdem 2009.08.08. 22:34:26

Az csak engem zavar nagyon, hogy a cikk tele van bulvár-kamu-fizikai baromságokkal?
Mi az, hogy 1000 kilós pofon? Vagy mióta mérjük a mozgási energiát Newtonban?
És hogy van az, hogy a "saját hűtős söröshordó, amelynek tömege mindössze 25 kilogramm, egy tonnásra hízik"? Ha ez tényleg így van, akkor egy fizika doktorit csak megérne a téma. :-)
Nem tudálékoskodni akarok, de legalább egy autós szaklap állhatna kicsit szakszerűbben az ilyen témákhoz, mint mondjuk a Blikk.

Sanzistift 2009.08.08. 22:35:52

@nick2005: Felhúztam magam, mert fontosabb dolog, mint gondolnád.

Nem is maga fül, hanem amit jelképez. A hiánya.
A fül hiánya jelképezi azt, hogy a gyártók magasan leszarják a vásárlót.
Csak a pénz, meg a profit a fontos.

És ez a törekvés sokszor nem csak egy fülben jelentkezik ám...

Az oktatásról azért írtam annyit, hogy egyértelmű legyen.
Azért egy mai steroidboy-ba, vagy plázacicába bele lehet verni 2 óra hossza alatt, hogy mire való az a fül?
És hogy ne gumipókkal csinálja?

Nekem pl egyterűm van, és ha úgy pakolnék (de nem pakolok úgy, mert én még rendes okítást kaptam, azonkívül gondolkozni is hajlandó vagyok), akkor a kalaptartó csak asszisztálhatna a történésekhez, figyelembe véve az anyagát, és a mindennemű fizikai behatásnak való ellenállási képességét.

(az SX4 egyterű, vagy csak kisautó kategória? Vagy esetleg olyan kisautó, ami egyterű???)
Franc ezekbe a mai kategóriákba.

Régen, ha kisautóról beszélt az ember, az tényleg kicsi volt.
Ma kisautóról beszélünk, és a régi idők középosztályos mérete jön ki némelyiken (az összesen).

Milyen dolog az, hogy egy mai kisautó alig rövidebb egy zsigánál?
A zsiga kisautó?

Sanzistift 2009.08.08. 22:38:39

@SchEdem: Kimondtad a varázsszót.
"Autós szaklap"

Itt a fizikához annyi közöd lesz, mint Winkler Cougarjának, új aluhűtőjének a jobb hűtéshez.

Semmi.

Itt blikkszínvonal van, tessék tudomásul venni.
Vagy keresni színvonalas oldalt... :))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.08. 22:39:33

@visszakettopadlogaz: ráültök páran a motorra, megkötözitek spanival jó szorosan, azt leszálltok róla, a rugók, ahogy kiegyenesednek mégjobban megfeszítik a kötést, és lehet menni.

Nem dől el, nem ver szét semmit.

;)

SchEdem 2009.08.08. 22:44:44

@Sanzistift: Jó, közben elolvastam a fenti kommenteket (tudom, előbb kellett volna), úgyhogy megnyugodtam, másnak is szemet szúrtak ezek a baromságok.
.
Amúgy meg én szeretem a totalcart, de ezt a cikket tényleg elbaszták. :-) Bár gondolom átvették jó kis ADACéktól, és ész nélkül lefordíttatták egy titkárnővel/titkárral. Aki szemmel láthatóan a 7. osztályt már nem végezte el.

zUlU 2009.08.09. 00:37:36

Sziasztok.
Nekem az egyik rég volt hol nem volt osztálytársam rendőrnyomozónak állt, és ő mesélte a következőt: voltak már kollégái helyszínelni olyan balesetnél, amikor úgy halt meg a szerencsétlen sofőr, hogy nagy tempóról vészfékezésre kényszerítették, csatt elmaradt, igazából baleset sem történt, csak a kalaptartóján lévő kemény aktatáskája indult el az autóban előre, és találta tarkón úgy, hogy a helyszínen belehalt az illető a sérülésbe. Azóta én semmi repkedőt nem teszek hátra, kalaptartóra meg pláne nem, bennem van a beszarás dolga. :/

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.09. 01:04:49

@zUlU: Akkorát fékez valaki, hogy csatt nélkül agyonveri a kalaptartón lévő aktatáska.

aham...

Mindezt egy olyan autóval, amelyikben nincs fejtámasz.

aham...

Nálunk a faluban meg levágta a szecskavágó a Béla ujjait, ám a háziorvos a tehén tőgyéből varrt neki új ujjakat.
Olyan faszán sikerültek, hogy élmunkás lett a Béla a szövödében.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.09. 09:13:36

@záporjózsi: Nem nagyon láttam még olyan, dönthetô hátsó üléses autót - ahol tényleg kell a fül - amiben ne lett volna.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.09. 09:16:14

@kolbászoszsömle: "Akkorát fékez valaki, hogy csatt nélkül agyonveri a kalaptartón lévő aktatáska."

Ha tarkóntalál, és nincs fejtámasz ami megvédjen, simán. Szerintem próbáld ki, ha ilyen okos vagy :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.09. 09:21:29

@nick2005: Nem a harapás miatt van a rács, az állat életét is védi, meg a tiedet is (nem repül elôre fékezésnél). Vannak egyébként kutyáknak készült biztonsági övek is, ha mégis a hátsó ülésen utazna.

nick2005 2009.08.09. 16:14:51

@Il mio nome è Nessuno: Azért szerintem a harapásnak nagyobb az esélye, mint annak, hogy a kutya előre repül :)))

Suttora 2009.08.09. 22:22:17

@zUlU: És a légzsák fölé sem gondolom... Mert én már olyat is láttam...

Suttora 2009.08.09. 22:28:10

@Sanzistift: Csak az az autónként ezer forint az 400.000 autónál már 400 millió

otirt 2009.08.10. 09:47:29

@Árpi:

Csak az nem mindegy, hogy milyen az a csavar. Egy 10.9 vagy 12.10-es M6-os csavart ne hasonlítsunk össze egy 5.6-os M8-assal, mert előbbi egy cseppett jobban bírja a strapát (igaz 3-szor annyiba kerül).

otirt 2009.08.10. 09:59:30

Egyébként a lekötözés sem csodamódszer. Ugyanis ha a lassuló test által kifejtett tehetlenségi erő eléri a rakományrögzítő szakítóerejét, akkor ugyan úgy elszabadul.

Egyébként érdekes dolog, hogy egy anyagnak nagy a szakadási nyúlása, illetve az ütőmunkája, akkor az adott anyagnak viszonylag kisebb a szakítószilárdásga. Tehát egy A00 anyagból készített háló egy ütközésnél sokkal több energiát képes elnyelni, mint egy A40-es (ugyanolyan keresztmetszet mellett).

petrolhead 2009.08.10. 13:16:30

valoban nagyon veszelyes a soros hordo illetve rekesz! ezt tanusithatom! inkabb igyuk meg indulas elott, mert nagy a veszely, hogy felemelegszik!

Árpi 2009.08.10. 15:07:39

@otirt:
Ennek ellenére nem gumiból készítik a rácsot. :o)

otirt 2009.08.11. 10:03:30

@Árpi:

A gumival az a baj, hogy már túl nagy a szakadási nyúlása. Mire elnyelné az energiát a tárgy már bele is csapódott valamibe.
Tehát az anyagkiválasztást optimalizálni kell. A legjobb erre a feladtra egy szénszál-alumínium kopozit, csak hát drága és a hálót csak fonott formában lehetne előállítani.

Árpi 2009.08.11. 13:12:47

@otirt:
Tudományoskodhatunk, de attól tartok, hogy az előírásnak megfelelő rácsok túlnyomó része nem sokat érne egy ütközésnél, ha van hátul egy rendes súlyú szerszámosláda.

Sanzistift 2009.08.12. 19:53:15

@Suttora: Így van.

Szegény autógyártók, biztos elvinné a profitot az összeg.

Rengeteg filléres alkatrész van az autókban, amit több tízszeresen fizet ki a kedves vevő... Tán nem kellene akkorát harácsolniuk.

Mindjárt sajnálatba esem...

imittto 2009.08.13. 22:12:12

Na épp ezt magyaráztam múlt héten Révfülöpre indulás előtt...1-2 motyóval legóztam még hogy bemenjen a csomagtartóba (pedig nem kicsi, csak asszony komplett házat pakol egy hétre) erre kaptam a savat hogy "ménemteszedbeahátsóülésre?" Mondom találtak már el, sejtem hogy mit tudna művelni a cucc, 1 éves fiam mellé én ilyet le nem teszek, csomag helye a csomagtartó. Szerencsére semmi gáz nem volt út közben, a bepakolás kicsit több idő volt de nyugodt volam egész úton.
süti beállítások módosítása