Eladásra összetákolva

A Cougar legújabb kalandjai

  2009. augusztus 06. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta mercury cougar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

cougar2 01

Mekkora találmány is a leállósáv!

Állunk az M0-áson. Forr a víz, illetve a nyomás miatt forrpont felett feszíti a rendszert, ami önmagában nem lenne baj. Viszont mégiscsak beleugrott az autóba kétszázezer forintnyi alkatrész és pár hétnyi munkaóra. Ráadásul vízforralás nem is volt a problémák között.

Voltak bizonyos gondok a futóművel. A hátsó laprugók (oké, elöl eleve tekercs van) kilágyultak négy évtized alatt, a Cougar segge leült, ami elrontotta az első kerekek utánfutását. Ebből jött aztán a kóválygás nagy része.

Bent van az új hűtő: alumínium. Aminek sokkal jobb a hőleadása, általában is modern konstrukció, gyárilag ide való és állítólag szép, legalábbis Zsolti szerint feltétlenül. De Manson is egyből elájult, úgy apám, de szép hűtő. Nekem kicsit Frankenstein ezekkel a hegesztési varratokkal, de egészen nyilvánvaló, hogy nem értek hozzá. Hosszas kísérletezés után Zsolti megtalálta a 85 fokos pontot, ahová az érzékelőt rakta, elektronikusan jó, tökéletesen kapcsol be és ki, hosszasan tesztelte a rendszert a kertben, aztán a városon át hozta az autót a szerkesztőséghez, akkor se volt gond – úgy látszik, termikusan épp az M0-ás 110 körüli tempója feszíti a rendszert.

Zsolti, aki a finomhangolás miatt vezetett, félreáll; hej, de jó, hogy az M0-ás új szakaszán van leállósáv! Lehúzza a fűtéscsap valamijét, hogy ott is járhasson a víz, a táv nagy részét úgy tesszük meg, hogy váltó üresbe, kis gázfröccsök, aztán ha kigurult, vagy emelkedő jön, vissza D-be. A vízhőfok meg a maximumra, de a gőz szerencsére nem borít el minket, úgy látszik, Zsolti jól rögzítette a csöveket.

cougar2 05

Zsoltinál kicsit megszaporodtak az F-150-esek

Beállunk a kertbe. Zsolti óvatosan leveszi a hűtősapkát, elősziszeg a résből pár köbméter gőz, aztán visszaszorul a sapka. Teker rajta még egyet, a sapka a kerítésig röpül, hatalmas gejzír tör elő és terít be nagyjából mindent az autó közelében. Zsolti hoz egy slagot, komótosan levereti a levet. Itt-ott még serceg a gőz a forró vasakon, de lassan béke lesz. Van időm átgondolni kételyeimet, melyekre magam sem számítottam, hiszen a Cougar annyira király volt.

De hogy két hónap szerelés után, melynek nagy része új hűtők beiktatása, új hűtőventilátorral, pont ezen a frontszakaszon nem számoltam az összeomlás lehetőségével.

Oké, hogy Zsolti mamája, még mielőtt megérdemelt nyári yachtos vakációjára utazott volna, kiöntötte az előre bekevert Nascar-hűtőfolyadékot, mialatt Zsolti elszaladt valami alkatrészért, mert úgy gondolta, az a rózsaszín lé a műanyag ládában biztos szemét, de így is gyári Ford fagyálló van benne. Szóval az mind rendben, hogy bár a hűtéssel speciel nem volt baj, mégis kapott egy rakás nem túl költséges, de azért látványos kezelést, a váltóolaj sem megy már keresztül a vízhűtőn, mint gyárilag, a blokk vízjárataiból is kimosta már a vízköves dzsuvát, tehát az egyetlen, aminek tutinak kéne lenni, az a hűtés, erre pont az adja fel. Mi jöhet még?

Nyilván minden.

Kész. A Cougar széthullott. Megszívtam. Sokért vettem, költöttem rá és nyilván gombokért adom el, hisz ki az a hülye (rajtam kívül, értelemszerűen), aki válság idején negyven éves V8-ast vesz? Főleg olyat, amiről épp az előző bekezdésekben írtam meg, hogy úgy szar, ahogy van.

Nyilván senki.

Igazából persze nem. A savanyújóskák, a frusztrált, nyomorult odvukban egy szál számítógép társaságában vakációzni kénytelen mindenszar-kommentelők számára rossz hírem van. A Cougar vezetése pillanatnyilag a következő érzést indukálja a sofőrben (aki én vagyok): mindenki bekaphatja!

cougar2 12

Brutál viszkós rotor egy Ford F150-ről

Alig egy óra alatt ugyanis Zsolti levette az elektromos hűtőventillátort, kivett az egyik bokor tövéből egy viszkósat, leslagozta.
- Nahát ki gondolta volna, hogy ez ilyen büdös…
- Esetleg nem lehet, hogy azért, mert erre hugyozunk évek óta?
- De igen, lehet. De szerintem nem azért.

cougar2 02

A brutális méretű lapátokkal rendelkező ventilátor egy újabb kori F150-ből származik, de hála Henry Fordnak, néhány csavarral simán átrakható a negyven éves Cougarba. Zsolti csak azért nem rakja vissza az eredetit, mert bár eredeti, hiszen nem szimmetrikusan állnak rajta a lapátok, ahogy a korabeli Mustangokon, az viszont nem mormális, hogy a lapátok vége egyszerűen le volt flexelve. Majd kell szerezni egy sokkal nagyobb ventilátort, most viszont ez a tájfun tökéletes: azóta még a TEMP felirat T betűjét is ritkán éri el a mutató.

cougar2 30

Furcsa, aszimmetrikus Mustang hűtőventilátor

A hűtés történetét Zsolti hozzávetőlegesen rekonstruálta – a régészeti leletekből a gányolás, kókányolás és a kizárólag eladás céljaira történő talpra állítás komplett hőskölteménye bontakozik ki. Először is valószínűleg melegedett a víz. A hűtőt nem akarták kicserélni, a termosztáttal nyilván nem akartak vacakolni, hiszen jó, ezért egyet tehettek: lejjebb vették az előgyújtást.

Ettől a motor kevesebb hőt termelt, és alul nem is ment lényegesen rosszabbul, de a pörgést nagyon megutálta. Amikor megvettem, azt hittem, egy negyven éves amerikai autó egyszerűen ilyen: amúgy se jó vele gyorsan menni, hiszen lehetetlenül kóvályog, és 100-as tempó körül borzalmasan elbizonytalanodik. Ellentétben azzal, ahogy most már az úton ül, de erről kicsit később.

cougar2 28

Ilyen kicsike a villanyos ventilátor

Zsolti tehát, miután tisztáztuk, hogy részemről az van, hogy a Cougar legyen tökéletes, gyakorlatilag bármi áron, legfeljebb majd időben kicsit széthúzzuk a folyamatot, szóval Zsolti azt mondta: alumínium hűtő és elektromos ventilátor. Azóta mástól is hallottam, például a Csikóstól, hogy veterán autóknál (Csikósnál értelemszerűen W123) ilyet csinálnak, Tóth Zoli szerint pedig a Hacsinál is bevett eljárás. Az ok logikus: a folyamatosan pörgetett bazi hűtőventilátor feleslegesen eszi a motor teljesítményét. A Cougar esetében Zsolti szerint ez 10-15 ló körül lehet, tehát nem ég és föld, de az autó érezhetően vehemensebb a viszkó nélkül.

A baj csak az, hogy egyszer, valamikor az Ismeretlen Gányoló a gyári klímahűtő helyett olyat rakott be, ami kicsit nagyobb, és teljesen kitakarja a vízhűtőt. Ez az egyik. A másik, hogy bár Zsolti hosszasan tesztelte az elektromos ventilátort, a tesztelés álló helyben, nyitott motorháztetővel történt. Aztán ment egy nagy városi kört forgalomban, vagyis eljött értem a szerkesztőségbe. Még mindig semmi, mármint termikusan: a hűtővíz nem melegedett.

Aztán megkérdeztem, milyen a forgalom a Hungária körúton, javasoltam, hogy menjünk inkább az M0-áson: elvégre a Cougar a krúzolásra a legjobb. Ahogy a Váci úton csorogtunk kifelé, és Zsolti néha odapörkölt neki, már tudtam, hogy a krúzolás, mint felhasználási lehetőség megszűnt egyedülinek lenni. Bizony: a Cougar úgy meg bír indulni, mint az állat.

cougar2 13

 Muszáj volt sportlégszűrőt cserélni

Eddig is megindult, de csak úgy 50-60-ig. Aztán úgy lustakötéssel elérte a 100-at, aztán nagyjából semmi. A rendesen beállított előgyújtással, az új, normális légszűrővel, ami végre nem úgy néz ki, mint amivel egy elefánt reszelte a lábkörmeit, meg a nagyjából beállított porlasztóval megjött a kedve a pörgéshez – végre padlógázra megindul, mint az állat, és kb. úgy szól, mint a Challenger a Vanishing Point című kultuszfilmben, amelyben Petrocelli még ismeretlen színészként abban zúzott végig Amerikán.

Az se lehet persze mindegy, hogy új gyertyák kerültek bele - a régieket nyilván bontottan szerezték, és eredetileg II. Ramszesz harci kocsiját hajtották a kádesi csatában. Az olajcsere természetesen alap – a kiszerelés miatt egyetlen tízliteres, félszintetikus Statoilt rendeltem hozzá, amit a Cougar kellemes, selymesebb és mélyebb dörmögéssel köszönt meg.

cougar2 15

A csapágycsere miatt egy hét intenzív közlekedés után jött még egy olajcsere, szerencsére kevéssel öt liter alatt kell bele. A víz viszont fogy. A rendszer ereszteni nem ereszt, nem csöpög, most utánatöltöttünk, aztán ha nem csak annyi a megfejtés, hogy egyszerűen ennyit még felvett, akkor nagy valószínűséggel hengerfejtömítés lesz. A blokk kimosásakor ugyanis tapétaragasztóra emlékeztető trutymó távozott a járatokból – valószínűleg hűtőtömítőt is öntöttek az autóba, ami az eladásra történő összetákolás újabb szép példája. A Csikósnak meg kéne tiltani, hogy ilyen cikkeket írjon.

A hűtőtömítőt ugyanis arra találták ki, hogy ha szivárogni kezdene a rendszer, és hétvége van, vagy nem találunk hűtőst, betöltjük, járunk vele pár napot, aztán veszünk egy új hűtőt. Szóval erre fejlesztették, de a magyar hamar rájött, hogy autóeladáskor is mekkora haszna van. És mi kicseréltük a hűtőt, de Zsolti azt mondja, lehet, hogy a hengerfejtömítés is gatya volt már, viszont azt is tartotta – az egyébként lenmagliszt alapú – kulimász. Most pedig, hogy alaposan kimosta, előjött a tömítetlenség, ott megy el a víz. Na de semmi gond, kicsit tesztelgetjük, új tömítése van raktáron, az ilyen régi amerikai szaroknál pár óra a tömítéscsere. (Lapzárta után érkezett a hír, illetve nézegettem a kipufogót: a jobb oldaliból vízgőz jön, tehát holnap megy is a Cougar Zsoltihoz.)

cougar2 09

A számla eddig 190 ezer forint, meg annyi munkadíj, amennyit a Csikós szerint a Karesz szokott kérni. A próbakörre éjjel fél 11 körül indulok, nagyjából annyi, hogy végigmegyek a városon Ferihegytől Dél-Újpestig. Ilyenkor fél óra alatt megvan. A légrugókkal megemelt far miatt a Cougar sokkal egyenesebben megy. Óvatosan próbálgatom a gázzal kanyarodást, sehol semmi. Persze nagyon nem erőltetem, mert Zsolti mutatta az állítólag új lengéscsillapítókat, amiket hátulról szedett ki, és még én is elnevettem magam, na valószínűleg olyanok vannak elöl is, úgyhogy a stuntolást azért még nem erőltetem, de nagyon szépen kezd futni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr551290688

UltimateUbul 2009.08.06. 18:33:08

@Hanzsi:
Próbálkozzál már be a SOTE piszkológusi karára, ezután a komment után min annyi, hogy felvételi nélkül fogadnak tárt karokkal, olyan hihetetlen emberismerőt találtunk benned.
Komolyan belegondolva, kicsit érthető h voltak páran kik berágtak erre a hangnemre. Kb az a szitu mint amit pár kollega elsüt egyeseknek, h akkora arc voltál lent állva, gyere fel az állványra és itt is játszd el, aztán akkor mr. magabiztos felfújtat a többi közé, aztán ott beszopatják a legkisebb problémával, és szerencsés esetben nem bassza meg annyira a delej. Na most szabikánkat kicsit nagyon pofán vágta, de azért ő utána is mr. magabiztos.
Áhh ebbe hamar beletörik a pöcse, itt megint rövidesen beszámítós elcserélősdi lesz, látom, nem most jön el a feltámadás ennek a tepsinek se.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 18:35:06

@zippofcy6: Ne bántsd a Bajnait, az Oszkóval a két valamirevaló szakember ebben a posztcsürhében.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 18:36:54

@UltimateUbul: Szerintem meg Hanzsinak teljesen igaza van 1-1.

UltimateUbul 2009.08.06. 18:39:00

@Ratnet:
"akit régen a tévéadásokban annyira kedveltünk." Biztos vagy te ebben?
@zippofcy6:
inkább ez a verzió a valószínűbb. Ehhez az archoz inkább egy rózsaszín PT Cruiser passzolna, ha már eddig nem esett le neki h rossz helyre született...

UltimateUbul 2009.08.06. 18:40:57

@LipicaiCukorgyáros:
Ez is egy vélemény, egyenlőre még van szólásszabadság. Bár nem volt kérdés

kafferbivalybalamber 2009.08.06. 18:44:51

@karlmann: Köszi! Sejtettem én, hogy annyira még amerikában se érdemes túlméretezni a hűtőt, hogy lespórolható legyen a légterelő.
Az meg, hogy lemez, műanyag... A levegőnek azt hiszem mindegy, és akkoriban még nem volt elterjedt a műanyagozás az autóiparban. :)

zippofcy6 2009.08.06. 18:48:40

@LipicaiCukorgyáros: Szakértelmét nem tudom megítélni, de hogy egy utolsó szemét gerinctelen hazaáruló mocskos féreg abban biztos vagyok.

UltimateUbul 2009.08.06. 18:50:31

De hogy rákontrázzak még egy ütőset, most van olyan pali, akinél a korán bekövetkezett benzinmérgezés nem teljesedett ki a korai kamaszkorban valami egyhengeres 2T gyösz kínzásában, ami lehetett Romet Jawa Mustang Verho(pfujj) vagy legjobb esetben Simson? Erre ennek a lámának mi a legelső kérdése az skm találkozón a Schwalbe mellé állva:
"Jajj gyerekek ezt hol kell indítani. Na ne már, berúgós, meg ne húzzam a bokám", és a legjobb: kuplungot be kell húzni közben?
Na ne, szabika itt eltemette magát szerintem jópáraknál. És nem azért mert oda lennénk ezekért a pöcsköszörűkért, és valami szentimentális érzés kapott el, hanem mert egyből megjelent szabika korai előélete az autóbuzériához, meg úgy a motorizált mittoménmikhez.

zippofcy6 2009.08.06. 18:54:10

@UltimateUbul: Mondjuk én se értem azt a videót miért kellett feltenni de mind1 :D

UltimateUbul 2009.08.06. 18:54:33

@LipicaiCukorgyáros:
Nem vagy te magadnál baszkikám, de ezzel asszem te is elástad magad az össznépesség 85%-ának szemében. Jó lenne mögé nézni ezeknek a tetűfészkek korai ténykedésére is. Kb ez mutatja mennyire felületes marha vagy.
Kis segítség: MVG Rába, Graboplast Rt mélyrepülése.

UltimateUbul 2009.08.06. 18:57:49

Na jó, túl szép ez az este, és kellemes az idő, hogy itt basszam fel magam pár bekorlátolt barmon.
guten Abend, Genosse

mps 2009.08.06. 19:00:06

Monja már meg valaki nekem,hogy hogy lehet a Winkler cougar-jának OT-s rendszáma,mikor tele van mindenféle kókány átalakításokkal?

Ratnet 2009.08.06. 19:08:10

@UltimateUbul: Válaszolok egyszerre:

1.Igen, régen kedveltem a TC adásaiban Winklert és Bazsót, és ezzel nem vagyok egyedül.

2.Az viszont engem is meglepett ahogyan Róbert a Simson-hoz 'közelített' az általad felemlített eseményen. Ha hihetek a szememnek, és következtethetek is a látottakból, akkor az bizony sok mindent elárul de jót semmiképp sem jelent, a 'szakmai' múltját illetően.

Én azt hittem valami lakótelepi Golfos huszonéves vagánysrác volt eredetileg... Csak ebből nem tudom levezetni a mai Winklert. Valami nem ok.

hetman 2009.08.06. 19:11:43

Szia Robi !
Bilyon a sokat megélt technika amit sokat is fárasztottak tud ilyesmit produkálni.
Ja meg ami már húsz éve csak gányt kapott.
Én valszeg itt feladnám
Amúgy meg sok türelem kell hozzá.
A költségeket 200 kiló nem tartom vészesnek de messze nem itt fogsz megállni ha használható autót akarsz

ime az én példám

én követségi autót vettem 10 évesen amit
eladtam azóta is hetente eszembe jut, hogy milyen megondolatlan voltam
hibalista semmi nem volt
csak egy kicsit összeráztam difi sírt cseréltettem, összes kopó alkatrész futóműben csere, új gumik,
egy kis saniterezés hogy pofás legyen
5 éve kb: 1 mill volt
De van praktikum is:
nekem egyszer az első izzó ment el ????
beindult a szorzó AMI-is szabvány ára biztos rettenet a vége az lett, hogy az izzó egybe volt a fényszóró házzal 5 e ft volt az egész új lámpa ennyiért, nagyon király.
picit frissebb évjáratot vennél szerintem problémamentesebb lenne az életed.
Ha valami nem szeret téged hagyni kell elmenni ezt javaslom neked is ha elfogadod egy veterántól.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 19:12:31

@zippofcy6: Az más kérdés, bár talán ezzel is lehet vitatkozni. Szitkozódni nem kívánok, sajnos volt gyerekszobám. Ha valaki mást mond mint én, nem ölöm meg, nem küldöm anyjába, mert joga van mást gondolni.

kultúrpesszimista 2009.08.06. 19:14:17

@UltimateUbul:

"Ehhez az archoz inkább egy rózsaszín PT Cruiser passzolna, ha már eddig nem esett le neki h rossz helyre született... "

Jó érzés valakit implicite lebuzizni? Ettől most keményebb vagy? :( Shame on you.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 19:15:27

@UltimateUbul: Igen, igen felületes vagyok, meg marha, meg gyökér, meg várj csak, előveszek egy szótárat, hátha jobban megy, bocs de nem értek a köznép szintjén :) Nehogy felbaszd magad, még kijön a gyulai kolbi. :) Ja, és nem szeretem, ha az emberek szeretnek, ugyanis nekem a szakértelem számít. Vállalom :)

Ratnet 2009.08.06. 19:17:39

@hetman: Bocs de 200 kiló az picit sok mani lenne. Talán 2 kilóra gondoltál...nem?

Saniterezéééés?? WC kagylót és csaptelepet szereltél a verdára?:-)

zippofcy6 2009.08.06. 19:20:30

@kultúrpesszimista: Meg lett mondva: olyan hogy buzi már pedig nincs, csak liberális! :P

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 19:20:37

@UltimateUbul: Egyébként képzeld, Németh Miklós egy tök értelmes fazon, múltkorában elbeszélgettem vele. Beajánljalak nála, Angliában az egyik legelismertebb banki szakember, épp úgy, mint Bokros? :) GUTTEN ÁBEND

Dr. Tom 2009.08.06. 19:25:39

@intruderjani:

Sor 6? Egy rohadó Zastawába van belekókányolva 3db Trabant 601 motor.
Fasza dolog a P-s rendszám.

zippofcy6 2009.08.06. 19:26:35

@LipicaiCukorgyáros: Melyik szakterületé?
A "hogyan-szedjük-el-a-lakosság-utolsó-fillérjét-is-és-adjuk-oda-a-babó-tőkének-államadósság-törlesztése-címén"?

Vagy a "hogyan-szedjük-el-a-lakosság-utolsó-fillérjét-is-és-finanszírozzuk-belőle-az-állami-adminisztrációt-és-az-orktenyésztés-programunkat-meg-a-költségtérítésünket"?

Ha van is nekik szakértelmük, azt tutira NEM a saját országuk és népük javára kamatoztatják.
Már persze ha magyarnak vallják egyáltalán magukat ... de ha nem, akkor mit kerestek / keresnek a magyar kormányban ??

Dr. Tom 2009.08.06. 19:29:40

@mps:

Jó pénzért egy műanyag fürdőkádat leótéznak neked, pénz nélkül meg a gyári állapotú fénylő csoda is bukóesélyes ... mutyisztánban a lehetőségek határtalanok.

kultúrpesszimista 2009.08.06. 19:31:57

@zippofcy6:

...és ezzel most poénos akartál lenni?

szabopsz 2009.08.06. 19:35:40

Hát eléggé elfajultak itt a dolgok, de sebaj, itt komáromba amerikai autós találkozó lesz, és a tesco parkolóba már most sok sok v8 volt, csehek és magyarok. Ahelyet, hogy mások unszimpátiáját itt tovább olvassam tekerek egy kört a városba, és csorgatom a nyálam. Nem kéne usa car volt egy cherokee a családba, nem volt rossz, de jó se, de azért jó megnézni őket, hallgatni, látni. Gondolom Winkler Robi is jött volna a forddal, hát részvétem.

dr. trafik nomac 2009.08.06. 19:45:06

Mennyi paraszt van itt, es mindenki mekkora autoszerelo ;( Erdekes, hogy hozzaertot csak akkor nem talasz ha kellene. A Cougar meg nagyon allat akarmekkora szar is, sir a szaja annak akinek nem lehet ilyen, azt hiszi az uj verda jobb ennel, hat csak altassa magat. A ventillatort tuti nem kototte forditva, mert akkor nagy sebessegnel generatorkent mukodne, es ha visszatermeli az aramot, akkor kilovi az izzokat, na ilyen tudtommal nem volt. Oreg autot (mar 5 eveset is) szopas szerelni, es ha kurvanagy hozzaerto vagy akkor is hibazhatsz, ha a kocsinak vannak gyengei akkor meg plane, a lenyeg, hogy egyszer legyen jo, ezt meg sokszor uj autonal sem konnyu elerni (pl. kenyelmetlen, nem latsz ki belole, ossze-vissza sipol a parkoloradar, stb...) Az automata valtobol meg eleg sokfajta van, gondolom itt mindenki ismeri ezt a tipust is, mindenesetre azert nem csak szethullos automatakat gyartanak. Tenyleg van ezen vizhutes, csak mero kivancsisag, vizforralas ugyileg ?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.06. 19:45:11

@Ratnet: Lehet, hogy a Kiskegyed-nél volt szerkesztôségi Golf, de nem hinném.

kultúrpesszimista 2009.08.06. 19:48:31

@Il mio nome è Nessuno:

Robi II-es Golf GTI-jére célzott... Te rosszindulatú, te.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 19:49:37

@zippofcy6: Nyugi tezzzstvííírem, jön már a messiás, hamarosan átveszi a jogart, a koronát és az országalmát. Lesz itt jólét, tejben vajban fürdés, népünnepély, május 1-je, ingyen sör és kalabááász.

Ratnet 2009.08.06. 19:52:33

@Il mio nome è Nessuno: Anno réges-régen asszem az egyik TC adásban lehetett megtudni Robinkról egy s mást. Onnan emlékszem valami GolfII GTI imádatára, ahogy azt 'kultúrpesszimista' is említi itt felettem.

Ratnet 2009.08.06. 19:53:47

@LipicaiCukorgyáros: "népünnepély, május 1-je, ingyen sör és kalabááász."

És még ingyen benzinkutat, ha szabadna kérni...:-)

zippofcy6 2009.08.06. 19:54:09

@nomac: Szerintem meg már az 1 éves autó is öreg, nem csak az 5 éves ! SŐT. Mihelyst kigurulsz vele a szalonból rögtön öreg lesz! Jobb is ha havonta lecseréled egy újra. Akkor tutira nem kell szerelőt látnod, még olajcserére se. Keress csak a banktőkének, meglásd meghálálja !

Vízhűtés az nincs rajta, nem tuning PC az !
Se forralás se más ügyileg.
A blokkja átmenet a kispolszki meg egy Tatra között.
Az automata váltója 3 sebességes, 1 előre 2 hátra (vagy fordítva már nem emléxem)
A vizet azért forralta mert a szerelő anyukája benne felejtette a merülő vízforralót.
Mikor elfogyott a kábel, kihúzódott a konnektorból és rendbejött !
Mármint vízforralás ügyileg!
Amúgy még épülget! Mint a négyes metró!
Kész le ez is akkorra !

zippofcy6 2009.08.06. 19:55:25

@LipicaiCukorgyáros: Hát elnézve a következő vezér kölykeinek szép "magyar" neveit, én azért aggódom. :P

Ratnet 2009.08.06. 19:56:55

@zippofcy6: ráhelékra célzol?:-)

zippofcy6 2009.08.06. 19:58:44

@Ratnet: Jaja, simán meghúznám. Mármint
bizonyításképp hogy nem vagyok antiszemita. :P

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.08.06. 20:00:12

Ha még nem írták volna: a ventilátor lapátozás azért aszimmetrikus, hogy kisebb legyen a keltett zaj.

A hengerfejesség, elállított gyújtás-karbu, málló futómű normális egy ilyen korú kocsinál.

Laprugókat újra lehet kovácsolni, és nagyjából visszakapják a gyári állást.

Ha a kaszni nincs túlzottan szétrohadva és itt-ott műgyantával megtákolva, megéri a többi dolgot gatyába rázni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.08.06. 20:02:57

Ja, és felforrt vizű kocsinál nem illik kinyitni a hűtősapkát, úgy tudom. Várni 15-20 percet, alapjáraton ketyegő motornál, majd hagyni lehűlni, és akkor nyitni.

A felforrt hűtővíz kieresztése, majd a túlhevült motor slaggal kívülről hűtése nem feltétlen tesz jót az öntvényeknek. Nekem így mondták.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.06. 20:03:43

@kultúrpesszimista: Idôközben beugrott, a szerkesztôségi autó egy Daewoo Racer volt:
totalcar.hu/tesztek/daewoorac

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 20:04:19

@zippofcy6: lesznek még érdekes dolgok ebben az országban :)

zippofcy6 2009.08.06. 20:05:19

@bervas: Mit értesz te ehhez?
A nevadai sivatagban a 8. kísérleti atomrobbantást két dolog élte túl:
1. egy marék csótány
2. egy 68as Cougar

Mit számít ennek egy kis víz ? :P

kzolika 2009.08.06. 20:06:29

Ugye senki nem mondja komolyan, hogy ezen a bevallottan kókányolt autón OT-s rendszám van?! Akkor mi a kisf*szomat is néz a Muzeális Minősító Bizottság? Csak a boríték vastagságát, amit a zsebébe tömnek? Engem meg majd kibasznak, mert nem egy "állat amerikai vassal" (meg persze pár egomi látképpel és Pista bácsival) járulok eléjük, hanem egy tényleg gyári állapotúra restaurált "keleti blokkos szar, szemét, hulladék, fos szarral"?!
Magyarország, 2009. No comment

zippofcy6 2009.08.06. 20:08:22

@kzolika: Talán ha a restaurálásra költött összeget a megfelelő zsebekbe csúsztattad volna most nem lenne ugyan "gyári állapotú keleti blokkos szar"od de gazdagabb lennél egy OTs rendszámmal :P

zippofcy6 2009.08.06. 20:19:40

@Il mio nome è Nessuno: A Kiskegyed a magyar újságírás legalja volt anno 10-12 éve. Csak onnan tudom hogy anyámat beletelt 1-2 évbe ledumálnom róla hogy megvegye ... de az a színvonal ami abban volt ... hát arra nincsen szó.
Legalábbis gyatra szókincsem messze nem elég hozzá hogy csak érzékeltessem. Azt látni kellett ...
Éleémesebbek cukros víz helyett is alkalmazták. Állítólag.

kzolika 2009.08.06. 20:25:54

@zippofcy6: Még van egy évem, hogy szerezzek NAAAAAGY borítékot a pénznek. Miért is hiszem úgy, hogy legalább kétszer kell mennem? Először nem naivan, de becsületesnek gondolva őket, aztán meg borítékkal?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.06. 20:27:01

@zippofcy6: Akkor most már tudod, hogy miért szerepelnek itt olyan szavakat tartalmazó címek, mint "fos", "recska", "kretén", "anyád", "fattyú". Ki hol szocializálódott, ugye.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.06. 20:35:56

@zippofcy6: Nem a származása miatt lesz valakibôl jó vagy rossz politikus. Bár ez itt szerintem erôsen off.

zippofcy6 2009.08.06. 20:43:06

@Il mio nome è Nessuno: Magyarországon magyar emberek legyenek a politikusok.
Minden nép a saját tagjai közül akar vezetőket választani.
Ha más népből származók vezetik őket azt megszállásnak hívják. Szerintem.

Különben is, az említett nép már megszállva tart egy másik országot (legalábbis nagy részét) mi a fasznak nekik még egy ???

Húzzanak innen a picsába, elég kárt okoztak itt az elmúlt 65 évben.

Genuine 2009.08.06. 20:46:15

Visszatérve a cikkhez (elvégre ez egy autós site, vagy nem ?!?): Hajrá Robi, szép dolog felkarolni egy 'háborús' veteránt, még akkor is ha néha sok baj van vele. Így talán még jobban fogod szeretni és még jobban hozzád nő ha végre jó lesz!

yeti 2009.08.06. 20:54:23

@kzolika: Mi volt a baj a kocsiddal,miért nem ment át?(eddig még nem hallottam erről a megkenősdiről)

zippofcy6 2009.08.06. 20:59:35

@LipicaiCukorgyáros: Olyan sokra ráillik a leírásom? :P

kzolika 2009.08.06. 21:01:50

@yeti: Még nem vittem el, még van egy éve, de én úgy tudom, a keleti autókat amúgy sem szeretik ott, másrészt OT rendszámmal rendelkező ismerős mondta, hogy elsőre elment autóval, másodszorra elment a változatlan autóval ÉS borítékkal. Akkor már sikerült.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 21:04:58

@zippofcy6: Büszke vagy a magyar Nobel-díjasokra? Ezt most komolyan kérdezem?

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 21:06:04

nem kérdőjeles az utolsó mondat, bocsánat, kijelentő

zippofcy6 2009.08.06. 21:07:54

@yeti: Abszurdisztánban olyan törvényeket hoznak és olyan szabályokat alkotnak amik betarthatatlanok.

Mire jó ez? Hát így válhat a jog az elnyomás eszközévé.

Mert ezzel mindenkiből kvázi bűnözőt csinálnak. Onnantól kezdve csak a hatalom "jóindulatán" múlik hogy megbüntetik-e a "bűnéért" vagy sem.

Szocializmusban pl. akinél a határon csempészárut vagy csak a megengedett összegnél több valutát találtak az választhatott: börtön vagy besúgás. Szerinted a többség melyiket választotta?

Mai autós példa pl. az ablaksötétítő fólia. Csak annyira világosat szabad előre feltenni amilyen nem is létezik, így aztán mindenki szabályt szeg. (hogy mivel indokolják azt nemtom, gondolom vmi baromsággal, mondjuk nem látja a rendőr az arcodat oldalról mikor kilóhússzal elhúzol mellette ha le van sötétítve a bal első ablakod)

Így aztán tejelhetsz a vizsgán a vizsgabiztosnak hogy átmenjen az autód, vagy szedheted le a matricát és rakathatod fel újból 20 ezer HUFért.

De a rendőr is megbaszhat érte ha úgy tartja kedve. Vagy tarthatja a markát bakfisért.

Ki van ez találva ... a jog mint az állampolgár ellensége. Az elnyomás eszköze egy olyan országban, ahol a vezető réteg nem az adott ország népét szolgálja.

zippofcy6 2009.08.06. 21:10:28

@LipicaiCukorgyáros: Már amelyikre.
Olyanra biztosan nem amelyik bevallottan nem magyarnak tartja magát.
Az csak a magyar vezető réteg szerint magyar, mert hogy kell nekik egy "magyar" nobel díjas. :P

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 21:21:56

Elnézést kérek a TTC-tól, és kommentelőktől, de most le kell vmit írnom.

@zippofcy6:

A Nobel-díjasok, 13-ból 10 zsidó származású/vallású, de önmagát magyarnak valló, magyar ember, büszkén vállalva magyarságát. (és még egy kis adalék: az OMM-ben 1910-ben 20,000,000 fő volt a populáció, ebből a magyarok aránya csak 50% volt. A másik fele német, szláv, zsidó. Előtte pedig elsősorban a törökökkel keveredtünk, nyilván tudod, csak mondom. Tehát fajtiszta magyar, mint olyan nem létezik, mindenkiben mindenféle vér fellelhető. És akkor még nem beszéltem arról, hogy nagyvalószínűséggel ős belső-iráni nép vagyunk, mivel a tudósok az utóbbi években rendkívüli génállomány azonosságot találtak a belső-iráni népekkel (perzsákkal). Ect. Ilyen genetika-állományú nép több a földön nem létezik, legyünk büszkék rá. Magyar jelentése a nagyvilágban= well mixed clever nation.

Bárány Róbert
Várpalotai zsidó családból származott.

*

Wigner Jenő Pál
Egyike volt a századfordulós Budapest híres zsidó-magyar tudósainak, akik közé Erdős Pál, Teller Ede, Neumann János és Szilárd Leó is tartozott,

*

Zsigmondy Richárd
Saját magát osztráknak vallotta, bár származása szerint magyar volt.
A Nobel-díjjal járó összeget a göttingeni egyetem fejlesztésére fordította.

*

Hevesy György
Magyar zsidó származású, kikeresztelkedett családban született. Szülei Bischitz Lajos és Schossberger Eugénia (Jenny), mindketten gazdag polgári családok sarjai voltak.

*

Gábor Dénes
Édesapja, Günszberg Bernát, Édesanyja Jakobovits Adél.

*

Elie Wiesel (született Eliezer Wiesel; magyarul: Wiesel Lázá máramarosszigeti származású amerikai zsidó író

*

Polányi János (Polanyi, John Charles), a szociológus és filozófus Polányi Mihály és Kemény Magda fia. Polányi Mihály feleségével 1922-ben hagyta el Magyarországot, és a németországi Kaiser Wilhelm Institut (Vilmos Császár Intézet) tudományos munkatársa lett. Fia, Polányi János már Berlinben született, 1929. január 23-án. A család a nácizmus előretörésekor, 1933-ban elhagyta Berlint, s az angliai Manchesterbe költözött.

*

Oláh György
Oláh György 1927. május 22-én született Budapesten. Középiskolai tanulmányait a Piarista Gimnáziumban végezte. (Azok közé tartozott, akiket a német megszállás idején Sztehlo Gábor evangélikus lekész , a későbbi Gaudiopolis alapítója bújtatott.

*

Harsányi János
Zsidó származása miatt 1944 májusától novemberéig munkaszolgálatos Budapesten.

*

Kertész Imre
Azt hiszem őt nem kell bemutatnom.

És még sokan mások, akik nem voltak Nobel-díjasok, de munkásságuk párját ritkította (akár szlovákok is ;)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.06. 21:22:30

@zippofcy6: "Csak annyira világosat szabad előre feltenni amilyen nem is létezik"

Örülj neki, hogy lehet egyáltalán valamilyet. Nálunk a B-oszlop elé nem tehetsz semmit, sehova.

"hogy mivel indokolják azt nemtom"

Közlekedésbiztonság.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 21:25:19

@zippofcy6: Nem gondolom, hogy a Trojkából (Rákosi, Gerő, Farkas) és 1-2 bugrisból kellene a zsidóságot megítélni.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.08.06. 21:26:49

király ez a kocsi Robi, rendbe kell rakni amiket elbasztak, és irány! vazz de állat lenne nekem is egy ilyen, persze a szopások nélkül :D

zippofcy6 2009.08.06. 21:27:25

@LipicaiCukorgyáros: "A Nobel-díjasok, 13-ból 10 zsidó származású/vallású" - szal maguk között osztogatják a cukorkát.

És? Most legyek büszke rájuk?

Elnézve hogy Magyarországot hova juttatták 65 év alatt, önmagukra nem lehetnek büszkék.

Már persze ha van önkritikájuk.

Díjakat osztogatni könnyű. Átvenni őket még könnyebb.

yeti 2009.08.06. 21:29:32

@kzolika: Én nem hallottam még arról,hogy a keleti autókat nem szeretik,bár a kezdeti időkben előfordult tudtommal,hogy mindenféle dinnyeárus Ladával,szőlőbe járós Moszkviccsal (tényleg ronccsal) jelentek meg a minősítésen az adómentesség reményében,szóval eleinte tényleg buktak szép számmal ezek az autók.Minősítés előtt ha nem vagy biztos a dolgodban nézesd meg valakivel aki már látott veteránvizsgát,vagy próbálkozz valami fórummal.Szerintem a borítékos pénzt inkább költsd az autódra akkor legalább nálad marad :)

@zippofcy6: ??????
Azt hiszem valamit nagyon félreértettél,de azért kösz,hogy kifejtetted,most már tudom,hogy elnyomnak:D

don39 2009.08.06. 21:33:00

@Ha@Hanzsi: Lehet,hogy amit itt fejtegettél,az igaz.És ha megfigyelted,a Winkler írásai bőszíti itt a népet, és ki vérmékséklete szerint írogat anyázik.De ha észrevetted pont ő az a ember,aki öncélúan fikázik,és ami a lények nem szakmai objektivitással teszi.Jó pár,magyarországon népszerű,az átlag felhasználó szempontjából logikus és jó választásnak tünő autót lehord a sárga földig.És semmilyen szakmaiság nem tükrözödik a véleményében.Röviden ,ez jön le nála:PL. A sok hülye megvette az F astrát a kilencvenes években,azzal a szar kormányával,meg gagyi belsejével.pedig azért a pénzért már használt golf 2-est is vehetett volna,mert az ám az igazi vas.Ö elvben azért "van" hogy objektív szakmaisággal ,tanácsokat,érdekességeket tolmácsoljon,és nem a hülyeségével traktálja az olvasót.Ebböl a cikből csak egy tanulság vonható le,amihez nem kell szakújságíró,mert még a 15-éves hülyegyerek is tudja már,hogy egy ilyen öreg autó,ami nem lett teljesen restaurálva,az csak ilyen lehet.És most ezen van kiakadva valahol,és közhirré tétetihogy jaj meg júj elromlott atbasztak stb.Ez ám a szakmai újságírás.

zippofcy6 2009.08.06. 21:37:20

@LipicaiCukorgyáros: Semmi gond.
Nekem személy szerint nem az a gondom a jelenlegi illetve az elmúlt 20-65 vagy akármennyi év vezetőivel hogy magyarok vagy nem magyarok voltak-e.

Nekem az a gondom velük hogy ide juttatták az országot, gazdaságilag és morálisan. A benne élő 10 millió magyarral meg többi nációval.

Szóval vagy:
1. totál alkalmatlanok voltak a szerepükre és jól eltolták.
vagy
2. nagyon is tudták mit csinálnak, és akkor a céljuk direkt ez volt. Ez esetben az én szememben hazaárulók.

Mindenki döntse el maga melyik verzió számára a valószerűbb.

Bambano 2009.08.06. 21:41:09

Nem értem ezt a posztot. 190 rugó egy modern autónál legfeljebb bemelegítésre elég, nem komplett felújításra.

Szerintem még erősen korai és indokolatlan azon agyalni, hogy sokba van.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 21:41:25

@zippofcy6: Közvetve a magyarok juttatták magukat oda ahová. Közvetlenül pedig a nagyhatalmak, mivel mindig is nagyhatalmi vákumban voltunk, a nagyhatalmi játszótér kellős közepén. Mondtunk volna nemet a németeknek/oroszoknak? Akkor már nem létezne Magyarország, remélem ezt tudod.

zippofcy6 2009.08.06. 21:43:27

@Bambano: Szvsz normálisan megcsinálva "haveri" munkadíjjal kb. 1 misi, rendes munkadíjjal a duplája lesz szalon állapotúra hozva.

De én nem vagyok autós szakújságíró, nekem nem kell tudnom :P

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.06. 21:43:32

@Bambano:
Pontosan.

Egy hengerfejtömítés nem a világ.
Egy délután, meg 3 doboz sör.

qualitaet 2009.08.06. 21:45:06

@LipicaiCukorgyáros:

"Ne bántsd a Bajnait, az Oszkóval a két valamirevaló szakember ebben a posztcsürhében."

Tényleg szakemberek. A Gyurcsány-kormány kiváló teljesítménye mindenki előtt ismert. Gondolom a "szakértő" Bajnai pénzügyminiszterként ehhez egy kicsit sem tett hozzá. Szakértőre vall azon 2008-as bölcs nyilatkozata is, hogy "Magyarországot nem érinti a gazdasági válság"...

Oszkó ellenben tényleg szakember. Az Offshore-tanácsadásban az általa korábban irányított, ciprusi tulajdonu Deloitte az egyik legnagyobb profi a szakmában.

www.korrupedia.hu/index.php/Offshore

zippofcy6 2009.08.06. 21:49:30

@LipicaiCukorgyáros: Szerintem meg a magyar vezetők juttatták az országot ide.
A magyar nép baja mindig is az volt hogy túlságosan konform.
Vagyis "birka", megy amerre terelik.

Trianonban a török követ nem írta alá a békeszerződést. A magyarok igen. Vajon miért? Talán mert már akkor is csak gerinctelen, megalkuvó "embereket" engedett a magyar politikus réteg maga közé.

Ugyanez a gerinctelen politikai garnitúra asszisztált az 56os szovjet megszálláshoz.
Aztán a 80as évek végén mikor a szovjetek lemondtak Magyarországról rögtön új gazda után néztek.
Mert született talpnyalók ... önállóságuk semmi. Rettegnek a felelősségre vonástól. Egyetlen céljuk ennek minden áron való elkerülése, illetve a saját anyagi jólétük.

Ennek megfelelően kiárusították az országot az első vevőnek.

A magyar nép meg csak bámul mint borjú az új kapura.
És HISZ. Hiszi hogy ilyesmi nem történhet vele. Pedig de.

zippofcy6 2009.08.06. 21:50:48

@Mk412: Miért ? :O
Köszi de ne hozz zavarba, a végén még elindul a pletyka :P

qualitaet 2009.08.06. 21:54:25

@LipicaiCukorgyáros:

Szerintem ne fezsegessük ezt a kérdést mert még a végén a Nobel-díjasokon kívül muszáj lesz leírnod hogy az SZKP ill. NKVD több millió embert haláltáborba küldő tömeggyilkos vezetői, a Tanácsköztársaság és az Államvédelmi Hatóság népnyúzó pribékjei, no meg az országot az IMF-nek már a Kádár-rendszerben kijátszó és eladósító Fekete János vagy a kultúrális mindenható Aczél György, egytől-egyig zsidók voltak. Nemkülönben az ÁVH-S nagypapákkal megspékelt, az ország romba döntésének egyi fő zászlóvivőjének aposztrfálható SZDSZ vezérkar.


A bolsevik időben a szovjet kommunista párt 52%-a volt zsidó, noha zsidók a teljes lakosság 1.8 %-át tették ki. (Stuart Kahan, a Kreml farkasa, 81. oldal)
A következő lista néhány vezér zsidó kommunista gyilkost sorol föl, komisszárokat, kémeket, árulókat és propagandistákat (a másodneveket zárójelben említjük). Ez a lista nagyon nem teljes. Minden zsidó kommunista fölsorolásához oldalak százai kellenének
Zsidó kommunisták.
V.I Lenin, legfelső diktátor.
Leon Bronstein (Trotsky): a szovjet vörös hadsereg főparancsnoka.
Grigory Apfelbaum (Zinovjev): végrehajtó-bizottsági tag, szovjet titkosrendőrség
Solomon Lozovsky: képviselő szovjet külügyminiszter.
Maxim Wallach (Litvinov): szovjet külügyminiszter.
Yuri Andropov: a szovjet KGB igazgatója, később a Szovjetunió legfelsőbb diktátora.
Jacob Sverdlov: a Szovjetunió első elnöke, elnöke a cári család lemészárlóinak - nőké és gyerekeké- a Nagy Katalin cárnőről elnevezett városban, Jekatyerinburgban (melyet 1924-ben a gyilkosok tiszteletére Szverdlovszknak neveztek el)
Jacob Yurovsky: a szovjet biztonsági rendőrség parancsnoka. Yurovsky vezette azt a gyilkos brigádot, amely végrehajtotta Szverdlov parancsát és lemészárolta a cári családot, beleértve a cár lányainak halálra bajonettezését is. Az Ipatyev ház, ahol az alagsorban folyt a mészárlás, érintetlenül állt 1977-ig, amikor az akkori idő helyi kommunista elnöke, Borisz Jelcin elrendelte annak lerombolását, nehogy az a zsidóellenes érzelmek szentélyévé váljon.
Lazar Moiseyevich Kaganovics: Sztálin fő tömeggyilkosa, milliók halálát rendelte el, és a keresztény emlékhelyek és templomok nagybani lerombolását, beleértve a Megváltó Krisztus nagy katedrálisáét is. Amikor a katedrális romjai között állt, Kaganovics ezt nyilatkozta: "Oroszország anyácskát ledöntöttük. Fölhasítottuk szoknyáját." ( N.Y. Times, 1995 szeptember 26. ).
Mikhail Kaganovics: A nehézipar megbízott képviselője, a rabszolgamunka felügyelője, Lázár fivére. Róza Kaganovics: Sztálin szeretője, Lázár nőtestvére. Paulina Zhemchuzina: A központi bizottság tagja, a szovjet külügyminiszter, Molotov felesége. Olga Bronstein: tiszt a szovjet cseka titkosrendőrségnél, Trotzki nővére, Kamenyev felesége.
Genrikh Yagoda: A szovjet titkosrendőrség feje, rendkívül "hatásos" tömeggyilkos. (A zsidó költő, Romain Rolland, a Nobel díj nyertese, himnuszt írt Jagoda dícséretére. )
Matvei Berman és Naftaly Frenkel: A Gulág haláltábor rendszer alapítói.
Lev Inzhir, a szovjet haláltáborok szállítási ügyeinek és adminisztrációjának komisszárja. Boris Berman: a szovjet titkosrendőrség végrehajtó tisztje és Matvei fivére. K.V. Pauker: a szovjet NKVD titkosrendőrség működésének vezetője.
Firin, Rappoport, Kogan, Zhuk: haláltáborok és a rabszolgamunka komisszárjai, ők felügyelték a dolgozók tömeges elhalálozását a Fehér Tenger- Balti tengeri csatorna építésénél.
M.I. Gay: parancsnok , szovjet titkosrendőrség. Slutsky és Shpiegelglas: parancsnok, szovjet titkosrendőrség. Isaac Babel: tiszt , szovjet titkosrendőrség.
Leiba Lazarevich Feldbin (Aleksandr Orlov): parancsnok , szovjet Vöröshadsereg ; tiszt , szovjet titkosrendőrség. Feldbin volt a vezetője a szovjet belügyi rendőrségnek a spanyol polgárháborúban. Ő felügyelte a katolikus papok és parasztok lemészárlását Spanyolország.
Yona Yakir: tábornok , szovjet Vöröshadsereg , tagja a központi bizottságnak. Dimitri Shmidt: tábornok , szovjet Vöröshadsereg. Yakov ("Yankel") Kreiser: tábornok , szovjet Vöröshadsereg. Miron Vovsi: tábornok , szovjet Vöröshadsereg.
David Dragonsky: tábornok , szovjet Vöröshadsereg , a Szovjetunió hőse. Grigori Shtern: tábornok , szovjet Vöröshadsereg. Mikhail Chazkelevich: tábornok , szovjet Vöröshadsereg. Shimon Kirvoshein: tábornok , szovjet Vöröshadsereg. Arseni Raskin: képviselő - parancsnok , szovjet Vöröshadsereg. Haim Fomin, Brest-Litovsk parancsnok , szovjet Vöröshadsereg. Minden száz közül legalább egy szovjet tábornok zsidó volt (Canadian Jewish News, 1989 április 19 ).
Olyan tábornokoknak, akik maguk nem voltak zsidók, gyakran zsidó feleségük volt. Ilyenek voltak Voroshilov marsall, Bulganin marsall, Peresypkin marsall és Pavel Sudoplatov tábornok (Sudoplatov keresztény vezetők százait gyilkolta le, többek között az ukrán katolikus érseket, Teodor Romzhát). Ez a zsidó feleség "biztonsági rendszabály" a politbüro tagokra is kiterjedt, mint pl. Andrei Andreyev és Leonoid Brezhnev.
Sergei Eisenstein: olyan kommunista propaganda filmek rendezője amelyek a keresztény parasztokat (kulákokat) förtelmes, pénzéhes parazitáknak ábrázolják. A kulákokat később irtották. (például Eisenstein 'Bezhin Meadow' c. filmje).
KOMZET: bizottság a zsidó kommunisták letelepítésére azokon a földeken, melyeket az Ukrajnában meggyilkolt keresztényektől vettek el, alapította az amerikai zsidó befektető Julius Rosenwald.
Ilya Ehrenburg, szovjet propagandaminiszter és németellenes gyűlöletirodalom terjesztője az 1930-as évektől. Ehrenburg arra bujtogatta a szovjet Vöröshadsereg katonáit, hogy német civileket erőszakoljanak és öljenek meg. Egy német nő jelentése szerint Ehrenburg kárörömmel nézte az előrehaladó szovjet csapatokat és a "rossz időket a szőke boszorkányok számára".
Zsidó antifasiszta bizottság (JAC): a Bolsevik YEVKOM új formája, Sztálin gyűjtőcsatornája, mellyel pénzre, támogatásra és politikai befolyásra tett szert Szovjetoroszország számára a világ zsidóságától és a gázkamra atrocitások terjesztésének propagandájára. (The Black Book (= A Fekete Könyv)).
Nikolai Bukharin: Lenin vezető gondolkodója. Samuel Agursky: komisszár. Karl Radek: központi bizottsági tag. Mikhail Gruzenberg (Borodin) komisszár. A.A. Yoffe: komisszár. David Ryazanov: Lenin. tanácsadója. Lev Grigorievich Levin: orvos, ő mérgezte meg Sztálin ellenségeit. Lev Rosenfeld (Kamenev): központi bizottsági tag.
Ivan Maisky: Nagybritannia szovjet követe Itzik Solomonovics Feffer: szovjet titkosrendőrségi komisszár. Abraham Sutskever: szovjet partizán-terrorista. Mark Osipovich Reizen: szovjet propagandista, három Sztálin díjat kapott. Lev Leopold Trepper: szovjet kémszolgálati tiszt.
Zakharovich Mekhlis: Sztálin fő kivégzője. Henrykas Zimanas: A Litvániai kommunista terroristák vezetője, keresztények mészárosa.
Moshe Pijade (néha Piade-nek írják): parancsnok a jugoszláv kommunista Néphadseregben. Tito fő mészárosa, horvát keresztények százezreit végezte ki. Pijade később a Jugoszláv kommunista parlament elnök volt. A jugoszláv kommunista néphadseregben legalább tizennyolc tábornok volt zsidó. A jugoszláv kommunista párt erőteljesen támogatta a zsidó harcosok palesztinai fegyverszállításait az 1940-es években.
A háború utáni Lengyelország teljesen zsidó uralom alatt volt, mint a titkosrendőrség vezetője, a kínzások mestere, Jacek Rozanski, a politbüro parancsnoka Jacob Berman és a komisszárok Minc, Specht (Olszewski) és Spychalski. Ezek az emberek katolikus lengyelek tízezreit gyilkolták meg vagy deportáltak Kolymára és más sarkköri haláltáborba.
A zsidó kutató, John Sack szerint sok lengyel úgy vélte (és nem ok nélkül), hogy "zsidók irányították az állambiztonságot. A hivatal vezetője Jacob Berman volt, egy zsidó, és majdnem, vagy majdnem minden osztályvezető zsidó volt." Sack beszámol arról, hogy Sziléziában a kommunista titkosrendőrség tisztjeinek 75%-a zsidó volt. Megjegyezte, hogy a Lengyelország kommunista terrorgépezetben működő zsidók közül sokan változtatták lengyelre a nevüket, mint Romkowski tábornok , Rozanski ezredes , Studencki kapitány és Jurkowski hadnagy. (John Sack, The New Republic, (= az új köztársaság) 1994, február 14, 6 oldal. Sack ebben a cikkében megcáfolja Daniel Jonah Goldhagen, a "Hitler készséges kivégzői" írójának néhány hitvány kutatását, aki a zsidó mentalitásra jellemző kettős erkölcs szerint elutasítja annak a bizonyított ténynek az elismerését, hogy zsidók vezették a lengyel kommunista titkosrendőrséget, és éppen Goldhagen nyilvánítja ki rasszista mítoszt, hogy az egész német nép bűnös a népirtásban. Sack jó munkát végez annak bebizonyításában, hogy Goldhagen hamis dolgokat közöl Lengyelországról.)
Lengyelországban "...átlagon fölüli arányban voltak zsidók a kommunisták között. 1930-ban, a mikor arányuk a legnagyobb volt, a tagok 35%-a volt zsidó. A kommunista fiatalok szervezetében a zsidók aránya még magasabb volt, míg a központi bizottság pozícióit zsidók foglalták el. A kommunizmus azért tetszett a zsidóknak, mert jobban ellene volt az antiszemitizmusnak, mint a többi lengyel párt. A zsidó kommunisták közvetlenül a II. világháború után érték el legnagyobb eredményeiket, amikor a párt vezetése teljesen a háború előtti kommunisták kezébe került, akik gyűlölték az antiszemitizmust. (Sheldon Kirshner, Kanadai zsidó hírek, 1992 november 5, 16.o.)................


Zsidó nevek mindenütt. Kiknek is köszönhetjük trianont és az azt követő borzalmakat? Sok a megváltoztatott nevű zsidó, de aki nem változtatta meg a nevét, annak is igencsak zsidó hangzású a neve. És nem csak a nevük volt zsidó...(A szerk.)
1919 március 21-én, a magyar válaszjegyzék átadásának másnapján este 7-kor összeült a „munkástanács” és megszületett a Tanácsköztársaság, a Magyarországra kényszerített zsidódiktatúra. Ezzel vált teljessé Magyarország tönkretétele, amikor egyre fogyó területén is idegen érdekek kerekedtek felül, beteljesítve a világ szabadkőművességének évszázados álmát: a katolikus Monarchia utolsó maradványa felett, végül igazolásul szolgálva a román propaganda magyar bolsevizmusról szóló
mondájához.
Hogy ez a diktatúra kiknek a rendszere volt, igazolja a vezető kommunisták névsora Marschalkó Lajos közlése alapján:

elnök: Garbai Sándor
külügyi népbiztos: Kun (Kohn) Béla
helyettese: Ágoston (Augstein) Péter
hadügyi népbiztos: Pogány (Schwarz) József
helyettese: Szántó (Schreiber) Béla és Samuelly Tibor
belügyi népbiztos: Landler Jenő
helyettese: Rákosi (Roth) Mátyás és Haubrich József
közoktatásügyi népbiztos: Kunfi (Kunstätter) Zsigmond
földművelésügyi népbiztos: Hamburger Jenő
szocializáló népbiztos: Böhm Vilmos
helyettese: Hevesi (Honig) Gyula
közélelmezési népbiztos: Erdélyi (Ehrlich) Mór
helyettese: Illés (Braun) Arthur
német népbiztos: Kalmár (Kohn) Henrik
népbiztos: Lukács (Lőwinger) György

Budapesti vezetők: Reisz Mór, Vincze (Weinberger) Sándor
a rendőrség és a népőrség politikai népbiztosai: Bíró (Burger) Dezső és Seidler
Az Osztrák-magyar Bank kormányzója: Lengyel (Lefkovics) Gyula

A Lenin-fiúk nevű hírhedt különítményük vezérei: Samuelly Tibor, Csermi József, Kohn-Kerekes Imre és Dögei (?) Imre

A tagok: Löbl Mór, Max Miska, Bonyhádi (?) Tibor, Wergerstern Árpád, Feldmár Mór, Beck József, Keller József, Korvin-Klein Ottó, Dormán (Dostl) Árpád, Ellenbraum Ignác, Kohn Ignác, Danczinger Ernő, Elfenbraum Náthán, Lázár (Löbl) Henrik, Bienenstock Ármin, Greiner Ferenc, Goldberger Gábor és a fővallató dr. László (Löwi) ügyvéd

Halucinger Gusztáv, katonai karrierjét ekkor kezdte, később: Jáni Gusztáv néven, (Horty főkatonája) a Don kanyari pusztulás vezére.

Kun, Sztálin vezető terroristája volt a Krím félszigeten is.
Kun követője Rákosi Mátyás , zsidó kommunista, Magyarország keresztényeinek tömeggyilkosa. A zsidó Telegraph Agency jelentése szerint 1919 május 14-én, a zsidók kulcsszerepet játszottak a kommunista hatalom Magyarországi bevezetésében.
Az 1950-es évek brutális elnyomása idején a rendszer öt fő vezetője is zsidó volt.
Rákosi Mátyás, Gerő Ernő, Farkas Vladimir, Hegedüs András, Vas Zoltán, Nyers Rezső, Piros László, Aczél György és sok társuk..."

Sehol úgy, mint a Mindszenty tragédiában nem domborodik ki a magyarországi bolsevizmus faji arcéle.
Akik a harcot megindítják ellene, Rákosi-Roth Mátyás kommunista diktátor, s aki ezt az irtóhadjáratot ideológiai vonalon vezeti Révai József nevelésügyi miniszter, eredeti nevén Kahána Mózes. A papjai között, akik elárulják, első Balogh István, akit Bloch Izraelnek hívnak. Akik a bizonyítékokat hamisítják ellene: Boldizsár (Bettelheim) Iván sajtófőnök, Reissmann propagandafőnök, Gera-Grünzweig segédpropagandista. Akik hamisított kéziratait a hirhedt Sárga könyv számára elállítják, Sulner Hanna és Sulner László, szintén zsidók. A külön szovjet hóhért, akit Moszkvából Hozatnak, Kaftanov ezredesnek nevezik. Péter-Auspitz Gábor a fővallatója, Kárpáti-Krausz birkózóbajnok kínozza, aki 1945-ben Debrecenben, a börtönben már keresztre feszített egy csendőrt. Zipszer Imre fogházparancsnok ül mellette a főtárgyaláson is. A kábítószereket Balassa-Blaustein és Weil Emil adagolják. A Mindszenthy ellenes hajszában a legfontosabb szerepet viszik még ezen kívül Zalka Máté (Lukács tábornok), eredeti nevén Hirsch, Pollákné Stern Szeréna, Vadas Sára. Rendőrei és kínzói között ott van Dégi (Deutsch) Gyula alezredes, Kisely-Kammer Olga, Csapó Andor őrnagy, Érsek-Eichinger alhadnagy, Kunos-Krausz László főhadnagy, Ficker ezredes, és még egy csomó őrnagyi, hadnagyi rangban levő munkaszolgálatos, akik a legékesebb magyar neveket vették fel. A jegyzőkönyvet Kahána Piroska, Péter-Auspitz titkárnője vezeti.

Sulyok Dezső, aki oly sokat tett érettük, megdöbbenve hallotta 1945-ben és után a zsidóság többségének véleményét: "Nyíltan kimondták, hogy több százezer mártírjuk megváltotta a megmaradtak számára az országot, amelyben most már őket illeti a politikai vezetés... Ők kénytelenek a hatalmat kézben tartani. Nem szabad tehát a kormányt kezükből kiadniuk és magukhoz kell venniük a rendőri hatalmat is, mert csak így tudják megakadályozni egy aktív antiszemitizmus felülkerekedését. Mivel pedig egyelőre önmagukban képtelenek lennének a népi erők és a visszatérő reakciók koncentrált támadásával szemben mindezt megvalósítani, mindent el kell követniük, hogy Magyarországon az orosz megszállás minél tovább tartson. Rákosi és a zsidó kisebbséghez tartozó társai orosz segítséggel magukhoz ragadták a hatalmat Magyarország népe felett. Ezek most épp úgy diktatúrájuk alatt tartják a magyar népet, ahogyan azt 1919-től 1945-ig a fehér ellenforradalom erői tették. A magyarországi zsidók nemzeti kisebbség kisebbsége ezt a diktatúrát 1945 óta a kommunista párton keresztül gyakorolja."


Zsidó bolsi szarkavarók (Kun, Rákosi, Marx….)
Ezek és társaik nem csak az oroszországi forradalomban, hanem az azt követő európán végigsöprő vörös terrorban is jeleskedtek.
Magyarország,Ausztria,Bajorország,...
Marx egy zsidó rabbi fia (Trier, érdemes megnézni a múzeumot kultúrtörténetileg) messianisztikus írásai a "földi paradicsom" megvalósítására indukálták európa különböző országaiba beszirvágó zsidóság egyes elemeit.
Magyarország már akkor is példát mutatott: "A magyarországi vérengző Vörös Terror népbiztosai egytől egyig zsidók voltak" (Kun,Samuelly,Corvin,..).-ugyanez jellemezte Rákosi "négyesfogatát"-, és a jelenlegi politikai és gazdasági hatalomba átível az ő népes rokonságuk (fiaik, unokáik, menyeik,vejeik,...): Kökény Mihály, Demszky Gábor, Eörsi Mátyás, Kapolyi, hogy néhányan példát említsünk.

Kun Béláról és társairól, Rákosiról és csapatáról nem lehet jót mondani !
Köztudott, hogy Sztálin azt mondta Rákosinak:
"Rákosikám, Magyarországon maga zsidó királyságot akar csinálni ?"

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.06. 21:54:52

@zippofcy6:

Teljesen egyetértek veled.

Azt viszont tudnod kell, hogy aki velünk ellentétben nem tudja, mi történik, vagy éppen az ellenkezőjéről van meggyőződve, az nem egy blog elolvasása után/közben fog megvilágosodni.
De annak már örülök, ha valaki azt írja, "elfogytak az érveim"
Nagy király vagy.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 21:57:47

@zippofcy6: "Trianonban a török követ nem írta alá a békeszerződést. A magyarok igen. Vajon miért? Talán mert már akkor is csak gerinctelen, megalkuvó "embereket" engedett a magyar politikus réteg maga közé."

A törököknek tök mindegy volt. De barátom, ha nincs gróf Apponyi Albert, neked ma nem biztos, hogy lenne hazád. (igen meg volt előre fogalmazva a diktátum, de Apponyi beszéde számított).

Lépj túl az árnyékodon, neked pontosan ua jogod van, mint bármelyik másik mogyi állampolgárnak.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.08.06. 22:00:13

@LipicaiCukorgyáros:
"Lépj túl az árnyékodon, neked pontosan ua jogod van, mint bármelyik másik mogyi állampolgárnak. "

Ez azért ebben a formában nem egészen igaz.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 22:03:43

@qualitaet: Ember, Te nem vagy normális. Ez ijesztő. A szavaiddal élve - ami egyébként kitaláció -, "Köztudott, hogy Sztálin azt mondta Rákosinak:
"Rákosikám, Magyarországon maga zsidó királyságot akar csinálni ?" - ergo egy ember - vagy egy pár - akart zsidó királyságot. Ezért minden zsidó hibás lenne?

Keress fel egy orvost sürgősen, mert veled valami nagyon nem stimmel.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 22:05:29

@Mk412: De, ez tökéletesen igaz, minden értelemben.

zippofcy6 2009.08.06. 22:05:52

@LipicaiCukorgyáros: "A törököknek tök mindegy volt." ???
Majdnem akkora területet akartak elcsatolni Törökországtól mint Magyarországtól.

Ha tök mindegy lett volna nekik szerinted nem írta volna alá?

Churchill így még háborúzgatott ott 1-2 évet aztán farkát behúzva hazakullogott.

Törökországot meg lehet nézni hol tart ma ...

dr. trafik nomac 2009.08.06. 22:06:06

Ez nem a Cougar post ?
Valami baj van. Gephaz !?

Inner Circle 2009.08.06. 22:06:43

Csodálkozom, hogy azt még senki se tette szóvá, hogy a cserealkatrészt a rekettyésben tartják és "ott székel az egészségügy", ahogy Bud Spencer mondaná.

zippofcy6 2009.08.06. 22:07:09

@LipicaiCukorgyáros: Amit a palesztinokkal művelnek azért ki az az egyetlen ember aki felelős szerinted? :P

qualitaet 2009.08.06. 22:11:25

@LipicaiCukorgyáros:

"Ezért minden zsidó hibás lenne?"

Pont, hogy nem ugyanis ezen a fórumon is leírtam, hogy elitélem az antiszemitizmust, hisz mélységesen elitélendő dolog egyes emberek bűnei miatt egy komplett népet inkriminálni.
Ám neked is célszerű elgondilkodni azon, hogy minden népnek megvannak a bűnei és nem csak Nobel díjasokból áll.

"Keress fel egy orvost sürgősen, mert veled valami nagyon nem stimmel."

Nem tudom, hogy száraz történelmi tények ismerete mitől orvosi eset. Te fordulj orvoshoz ha aménéziád van.

dr. trafik nomac 2009.08.06. 22:11:28

don39:
F Astrat egy lapon egy V8-al ?? Ur isten. Csaladban volt 2 is, eletem legrosszabb autoi. (na nem a V8;)

Bambano 2009.08.06. 22:12:10

@zippofcy6: a vectrába egy talpas szilent csere miatt teljes alsó lengőkart kell cserélni. 90 rugó a kar, szervizfüggő óradíj. Egy belső féltengely csapágy (márha hajlandók darabokban adni és nem kell egész féltengelyt cserélni) 89 rugó, egyben a komplett féltengely 220 rugó.

Két hátsó teló, két lengőkar hátra, fékbetét, féktárcsa (hűtött), beszerelve márkaszervizben 210 rugó.

Egy gyári kipufogó dob (elmeroggyant autó, ritka, ezért utángyártott nem létezik rá) 90 rugó.

Szellőztető rendszerben ventilátor vezérlés a digitklímához 85 rugó.

Most riogatnak, hogy esetleg szétmegy az ecu. Mielőtt beírom az árát, mindenki kapaszkodjon meg, vegyen nagy levegőt és nyelje le a falatot, amit iszik/eszik.


440 ezer forint.


190 ezer forint... muhaha, még hozzá se fogtak az autóhoz :) Ja, természetesen minden eredeti gm feliratos új dobozka.

Az már csak egy apróság, hogy lezúzták a kocsi seggét a parkolóban, a másik kötelezőjére 180 rugó a fényezés meg a lámpatest, meg én is elhajszálaztam egy-két dolgot, másik 270 rugó a többi fényezés...

Ennek ellenére vectra marad, szeressük.

dr. trafik nomac 2009.08.06. 22:12:50

A politikai buzikat rugja mar ki valaki a picsaba :( Gyogyszer gyerekek, gyogyszer...

qualitaet 2009.08.06. 22:14:19

aménéziád=amnéziád

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 22:16:36

@zippofcy6: Ebbe ne menjünk bele. A palesztinok a világon semmit nem csináltak a kősivatagban. Oda menetek az izraeliek (saját földjük, nekik is) fölépítettek egy csodás országot, szökőkutakat emeletek a semmi közepébe, és pálmafákat. A palesztinok nem csinálnak semmit, nihilisták, és gyávák. A gyerekek mögé bújva háborúznak. Arab barátaim szerint nem is arabok, a jordánok ugyan úgy bánnak velük, mint a magyarok az érinthetetlenekkel. A palesztinok sokkal rosszabbak náluk. Egy csótány népség. Okoskodtok itt össze-vissza, Jeruzsálemben minden normális ember/vallás megfér egy helyen, senki senkit nem zavar.

zippofcy6 2009.08.06. 22:16:55

@Bambano: Nem írtad ez mikori Vectra, de ahogy az árakat elnézem tuti nem a 94-es széria (nekem csak ahhoz volt szerencsém)

Márkaszervízt ha jót akarsz elfelejted, akkor kijössz feléből / harmadából.

Elektronikát lehet javítani, egyik haverom abból él hogy VW, Audi elektronikákat javít, ABStől a motorvezérlésig.
De az nem kopó alkatrész szal a bontó is megoldás lehet.

Bende Tibor 2009.08.06. 22:18:35

Srácok!

Vége a bulinak, az utolsó kapcsolja le a villanyt.

t

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.08.06. 22:19:55

@Bambano:
A Vectra egy drága autó :)
XM-be féltengely 27e+betétdíj, talpas gömbfej 3,5e, szerelés svédfogóval :-D
A Vectránál még Winkler kocsiját is olcsóbb fenntartani. Most beletesz 10^6 Ft-ot, és évtizedekig autó lesz.

LipicaiCukorgyáros (törölt) 2009.08.06. 22:22:05

@qualitaet: Már bocs, de az alapján a borzalom alapján, amit belinkeltél fentebb minden második német nevű embernek zsidónak kellene lennie - és akkor mi van?! Semmi. Mondjuk engem az sem zavarna. Te ezzel sugallsz valamit, amit 2009-ben talán nem kéne, mivel te is értelmes embernek tartod magadat.

De tényleg, neked a Nobel-díjasaink után az volt az első gondolatod, hogy ezt az okádmányt belinkeld?! Na jó, ez sok(k)

zippofcy6 2009.08.06. 22:22:16

@LipicaiCukorgyáros: "(saját földjük, nekik is)"
Mire is alapozva? Egy ezer éves legendára?

Akkor most a magyarok is visszakövetelhetik Etelközt? Vagy egész közép-ázsiát?
Minimum Perzsia fele nekünk jár, te magad írtad hogy onnan származunk !

De amúgy a kertemben találtam egy 500 éves pergament amire fel van írva feketén-fehéren hogy Manhattan is magyar föld volt valamikor. A két magyar szomszédom is tanúsítja.
Szal holnap indulok betelepedni.
Remélem kapok hozzá a nemzetközi tőkétől pénzügyi segítséget, a háborúhoz ugyanis mint tudjuk csak 3 dolog kell :D

csiky944 2009.08.06. 22:25:03

@qualitaet: na pl Samuelly nálunk ellenforradalmár"-okat akasztatott,agyonveretett
miért is ne a kommunizmusban meg utcát neveztek el róla kisvárosunkban
ma szerencsére emlékmű tiszteleg a mártírok előtt

Érdekes 2009.08.06. 23:37:33

@qualitaet: Kválitét, kicsit bele mélyedtél a dolgokba ú látom :D:D:D:D:D
süti beállítások módosítása