Unom a Formula-1-et

  2009. július 28. - Gyulavitéz Címkék: vélemény 1 formula

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

Ha egy ex-F1-es pilóta, akit ismernek, tisztelnek és tudják róla, pontosan ért mindent, ami a pályán és a pálya körül zajlik, szóval ha egy ilyen ember megy oda hozzájuk, akkor arra számítanak, hogy értelmes kérdést tesz fel nekik, és megpróbálnak normálisan válaszolni, már csak a régi idők emléke miatt is. Szujó Zoltán és az RTL Klub azonban szemmel láthatóan nem villanyoz fel senkit, így az interjú alatt, bármilyen semmit mondanak is éppen, a szemükben csak azt látjuk: hagyjál már békén!

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr401273920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peter s 2009.07.29. 20:03:39

Palikot már megszoktam,nekem tetszik az F1 igy ahogy van.fogadást szoktam kötni a pilotákra és igy izgalmas!

repecs 2009.07.29. 20:30:07

Álj visszagyün mikel sumackher nézni fogom !!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.29. 20:42:00

Ó mizéria, még egy mosdatlan szájú tanult szakember...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.07.29. 20:49:56

egyébként ezért kár volt egy cikket írni, ezt már rég tudjuk. a totalcarosok utálják a forma 1-et (vszínű azért mert nem értik, és elérhetetlen magasságokban van a hazai driftek versenyszínvonalától), az opelt, meg a vw passatot. még leírhatják párszor, akkor sem érdekel. egyébként bírom a totalcart, csak ez a makacsság zavar kissé.

automobil 2009.07.29. 20:58:32

... én meg pont a totálkárral vagyok így!
TOTÁLGÁZ! Unom! Semmi nem történik! Az egyik ömleng a régi szarokért, a másik a saját amcsi-japán nagy dögeiért, a harmadik a motorokra veri, a negyedik versenyzőnek képzeli magát, de senki nem látta még versenyezni... Hitelesek vagytok, mondhatom!
A F1 tényleg nem valami izgalmas, de senki nem kíváncsi rá, hogy téged ez már nem érdekel! Legközelebb már arról írsz, hogy mit ettél és milyen lett a székleted tőle? Nevetséges vagy! Inkább írnátok már végre valami izgalmasat, vagy hasznosat!

satuka 2009.07.29. 21:02:41

Shumi ugrik be Massa helyére Valenciában.
Lehet mégis érdekes lesz a F1.

gerca 2009.07.29. 21:05:53

@sipike78: mondjuk akkor azért tudhatnád hogy nem Baumgarten hanem Baumgartner a neve...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.29. 21:07:42

@gerca: Vicc volt.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Baumgarten-díj

laszzsolt 2009.07.29. 21:08:13

ez igen gyulavitéz fantasztiukus cikk.... büszke lehetsz magadra... ebből kiderült h te kurvára utálod az f1 et és nem érdekelnek a versenyzők a csapatok és mindaz a sokaság ami az f1 el jár és hozzátartozik... szal attol h téged nem érdekel nem kéne ezt közzétenni... méghogy nincs semmi izgalmas a rajton kívűl??? te hülye vagy komolyan... menj el tesztelni vmi újautót aztán írj róla egy olyan cikket amiben megint hülyeségeket beszélsz okéka? nah az bizti izgalmasabb neked...
hogy mondhatsz ilyen baromságot h kevés a test test elleni küzdelem??? oké h túraautófutamon teli van olyannal nah de ember ezek nem túraautók hanem f1 es gépek.. ha test test elleni küzdelmek lennének akkor roncshalmaz lenne 10 perc után a pálya te fa.... ha nem érdekel az f1 akkor ne nézd leszarom de ne írjál már ilyen baromságokat légyszi...
megújítottátok a honlapot hmm hát ideje volt.. de talán többre mennétek azzal ha a hírek lennének frissek meg a tesztek meg a bemutatók stb... elég gáz h számotokra h más honlapok sokkal színvonalasabbak.nah de mind1... jaaa a Talmácsi utálásotokról már nem is beszélek...:S szépek vtok...

Balint Gyuri bacsi 2009.07.29. 21:15:13

En szeretem a Forma 1-et mert szamomra pont az a szep benne, h egy elsorangu vasarnapi ebed utan a kocsik monoton korozesetol alomba tudok szenderulni. A vegere mindig felebredek. (A focit is szeretem vasarnap) :-) Palik Laszlo idegesit nem hagy aludni. Hangos.

Eszembe jut az amikor par eve egy kavehazban ultunk a barataimmal es a forma 1-et neztuk. Abban az evadban Baumgartner Zsolt is versenyzett a Minardinal. Palik Laci kozvetitette a futamot :-) Az volt a tortenet, h Zsorzsit mar lekoroztek es Schumacher ment epp mogotte. Ki akarta kerulni. Erre Palik valami olyasmit mondott halal izgatottan, h "Zsolt elol es... es utana Schumacher! Kerem szepen utana Schumacher! Hihetetlen." vagy valami hasonlot. Persze Palik Laci is viccelodott. Annyira jol jott ki az egesz szitu, h doltunk a rohogestol. A kavehazban a nemetek meg koveteltek, h forditsuk le, h min nevetunk ilyen jol. :-D

viktorio007 2009.07.29. 21:18:11

Én szeretem az F1-t, de a magyar közvetítést azt nem!

De jobb volna egy jó kis wtcc futam, vagy egy Gt verseny ahol van akció, És nem a "Palik-orgazmust" és "Gyulám"-at kell hallgatni....

RTL-Klub? Reklám bevágva futam közben????

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 21:29:29

@BCS_RED WINGS: "Ha a tudományos (mindinkább műszaki) szemlélet nem szívárgott volna át a közúti autók fejlesztésébe"

Semmi nem szivárgott át sehova. A közúti autók meg az F1-versenyautók ég és föld. Mérnöki és tudományos szemlélet meg már James Watt korában is létezett.

"tudnék mesélni róla."

Mesélj csak, biztosan szórakoztató lesz :)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.29. 21:29:33

Ilyen fiatal itt mindenki? Uramatyám:)

A szobám falán még Keke Rosberg képe nézett le rám a plakátról, amikor én teljes szivemből rajongtam ezért a technikai sportért...oly rég volt, tán igaz sem volt.Szinte szószerint egy másik világban még...

Az un "ferrari hegemónia" alatt pedig egyszerűen meggyűlöltem az egészet.
De amennyire tudom, az ismerőseim 99%ban hasonlóan vannak vele.

Azóta ez töltelék műsor, ha többen "nézzük", inkább csak ugy megy, közben pofázunk is, sörözünk, elvagyunk, ha valami látványos van, esetleg van róla 3mondat, azt ennyi.

Én magam sosem nézném csak úgy egyedül, mióta elterjedtek ezek az internetes újságok, az utóbbi pár évben, és kitolja főcímbe, ha nem érdekel akkor is, hogy na kivel mi lett, azóta vagyok képbe megint, így összefoglaló szinten.

De ha magamba nézek, igazából még ennyire sem tud érdekelni már, ha már 3at kéne kattintani hozzá, akkor már rá sem néznék, kik versenyeznek, hogy állnak, mi történt épp, stb.

Sajnos ugytünik, még a mai technika sem képes arra, hogy egy izgalmas és mai globalizációs szemmel is nagy pénzeket-téteket mozgató igazi konstruktőri versengés (tehát nem egy kismotoros szabottautós bábszinház) ne legyen súlyosan életveszélyes.

Csak ezen az áron, hogy a történésnek valami egészen kevés köze maradt csak az igazi autóversenyhez.

Shadowbull 2009.07.29. 21:40:35

@Il mio nome è Nessuno: Na erre en is rohadtul kivancsi vagyok.

sb

Shadowbull 2009.07.29. 21:43:26

Visszajon Schumacher.

A Ferrari reaktivalta a T800-at :)

sb

BCS_RED WINGS 2009.07.29. 21:47:03

@Il mio nome è Nessuno:

Hallottál már beszállítókról és azoknak a termékeiről, technológiai partnerségről?

"A közúti autók meg az F1-versenyautók ég és föld." - és ki mondta, hogy nem...jobb ha visszaolvasol, én olyat nem mondtam, hogy nem, de alapvetően sokminden átültethető és át is került...

"Semmi nem szivárgott át sehova." :)


Én is meghallgatnálak biztos sok okosat tudsz mondani:D...már akinek...

Amúgy hol dolgozol vagy mit, hogy így kritizálsz, kíváncsi lennék? :)

hha96 (törölt) 2009.07.29. 21:50:02

@Il mio nome è Nessuno: fogalmad sincs, de hamár az se, olvass inkább mai híreket:
"A BMW folyamatosan használta az F1 újításait utcai autóiban, de legalábbis próbálkozott átvenni azokat. Theissen tavaly Budapesten elmondta, a KERS a fő irányvonal a hibrid technológia bevezetésében, minden áron azt akarják, a Forma-1-ben lehessen fejleszteni."

GGG77 2009.07.29. 21:50:52

Én töretlenül nézem, hátha visszatérnek a régi szép idők. Persze WTCC és MotoGP is megy.
Viszont Nascar szóba nem jöhet, körpálya nekem mindennél unalmasabb...

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.29. 21:55:55

Régebben biztos vagyok benne, nem elszigetelten végezték az autógyárak az alapkutatásokat, egy turbós F1-essel született ötlet vagy tapasztalat bőven átkerült másképp, más kidolgozásban az utcára is.
Ugyanez újabban az összes 3betűs, a változó szelepvezérlések, a még mindíg ritka szekvenciális vagy robotizált váltók, stb..
Van még pár gyanum, pl a műanyagokról is itt tanultak a gyárak nem keveset, néhány autót megnézve 2tenyérnyi sárvédő ami elől nem műanyag..
Itt fejlődhettek ki azok a törés és anyagszimulációs szoftverek is, amit ma már az utolsó szánalomgyában is defaultként alkalmaznak, nélküle már eladható autót gyártani lehetetléen volna.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 22:00:47

@hha96: Hibridek már bôven a KERS elôtt léteztek. Persze sorolj nyugodtan pár F1-es technológiát, amit szerinted átvettek az autcai autókba.

itti 2009.07.29. 22:04:55

Karottának lenne kedve kommentátorkodi? Szívesen meghallgatnám hogyan csinálná :)))

Krisi 2009.07.29. 22:09:17

@hha96: "a KERS a fő irányvonal a hibrid technológia bevezetésében, minden áron azt akarják, a Forma-1-ben lehessen fejleszteni."

Hirtelen magam elé képzeltem egy hibrid formaeggyes kocsit, de nem áll össze a kép, mit tudna? A boxutcában csak az akku hajtaná? Vagy lejtőn visszatöltene? Meg különbenis, mi a faszért erőltetik ezt a hibrid dolgot ennyire? Hogy 8 helyett csak 6 litert fogyasszon az autó? Nem ettől fog megmenekülni a Föld...

Shadowbull 2009.07.29. 22:14:27

@Krisi: A KERS az a hibrid masik neve. Csak itt gombokkal lehet lehivni az eltarolt energiat, az utcai autokban meg a szamitogep osztja be.

sb

JSHannibal 2009.07.29. 22:14:34

Na az F1 számomra is uncsi. Az meg már nevetséges hogy csak akkor nem uncsi ha valaki szétzúzza magát rajta, nade hát ez az igazság.
Mert amúgy mit élvezzünk rajta? látvány semmi, az izzadó ráncos férfiarcok nem annyira érdekesek..
A kocsik pedig max annak izgalmas aki nem ült még autóban. Mert csak az élvezi aki vezeti. Azok meg a tv mögött nem mi vagyunk.
Maradok az autómnál.

BCS_RED WINGS 2009.07.29. 22:16:12

@Il mio nome è Nessuno:

Ha már KERS-elünk a Williams Hybrid Systems eredetileg az F1 számára kifejlesztett lendkerekes KERS rendszerét, kész a piacon más gyárak számára is hozzáférhetővé tenni...akár szgk-ba is. Ian Foley nyilatkozta ezt anno.

Persze lehet, hogy csak átnevezett, átmatricázott más gyártó terméke néven fog futni, de lényegében ugyanaz a licensztermék lesz, amiről nem is gondolnád, hogy honnan származik...

Mindegy, mindig lesznek ezzel kapcsolatban szkeptikusok.

Shadowbull 2009.07.29. 22:16:18

@hha96: "A BMW folyamatosan használta az F1 újításait utcai autóiban"

De nem.

Az F1-fejlesztes es az utcai fejlesztes kozott semmifele informacioaramlas nincsen, legalabbis en nem tudok rola.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.07.29. 22:19:05

@gig-big:
Az a baj, hogy Prüller még ma is közvetít. Hétfönként a rádiók csokorba gyüjtik a baromságait, azon röhögök munkába menet.

Shadowbull 2009.07.29. 22:23:03

@Mioporfeszosz: Azt kene latni, hogy az F1-ben hasznalt technologia utcai autokban egyreszt felesleges, masreszt megfizethetetlen.

Csak hogy egy peldat mondjak: Az F1es motorok blokkjat es hengerfejet ugy keszitik, hogy ontes utan minden darabrol keszitenek egy 3D-s rontgenfelvetelt, ami alapjan egyenkent illesztik hozza az adott darabhoz a megmunkalast.

Szeriaban ez elkepzelhetetlen lenne.

Olyan eljarasokat, anyagokat hasznalnak, ami egyszeruen baromi draga.

"Itt fejlődhettek ki azok a törés és anyagszimulációs szoftverek is,"

Ezeknek semmi koze az F1-nek, ok ugyanugy felhasznaloi ezeknek, mint az utcai fejlesztes.

"Ugyanez újabban az összes 3betűs, a változó szelepvezérlések, a még mindíg ritka szekvenciális vagy robotizált váltók, stb.."

Ezen berendezesek fejlesztese teljesen kulon utakon jar, mert egyszeruen masok az elvarasok, annyira masok, hogy nem is nagyon lehetne kozos nevezot talalni.

Olyat sem hallottam meg, hogy egy utcai auto tervezesekor felmerulo problemahoz odahivtak volna az F1-es mernokoket.

sb

Shadowbull 2009.07.29. 22:24:45

@BCS_RED WINGS: "a Williams Hybrid Systems eredetileg az F1 számára kifejlesztett lendkerekes KERS rendszerét, kész a piacon más gyárak számára is hozzáférhetővé tenni...akár szgk-ba is. Ian Foley nyilatkozta ezt anno."

Latta mar ezt valaki mukodes kozben?

Amugy meg eleg nagy osszegben mernek fogadni, hogy ez utcara sohasem fog kerulni, de valoszinuleg versenypalyara sem.

sb

ave 2009.07.29. 22:26:53

Nem nagy ujsag, en is unom.
Ha eppen semmi mas dolgom nincs vasarnap delutan, bekapcsolom, de csak megy a TV, kozben dolgozom a gep elott, neha odanezek, de semmi.

Szerintem is tokunalmas.
De nem egyedi eset ez. Manapsag sajnos egyre tobb sport unalmas. Globalisan az egeszet nezve mar a Tour de France is kb. 10x unalmasabb, mint a 80-as, 90-es evekben volt.

a_q 2009.07.29. 22:30:53

Juhéjjj!
Schumi visszatér! Vasárnap én is pont úgy voltam vele, hogy lehet nem nézem többet, de most nagyon várom a következő futamot! Remélem nem Palik közvetíti...még fizetnék is érte, csak ne ő közvetítsen!

BCS_RED WINGS 2009.07.29. 22:31:03

A gyártástechnológia persze, hogy más, dehát más a cél, ezt szerintem senki sem vitatja.
(hol vannak a közúti autógyártásban pl autokláv kemencék, szénszálas anyagok, legalábbis a tömegtermelésre szánt modellekben).
Amit legtöbben mondanak szerintem az bizonyos új ötletek, melyeket aztán eltérően értelmeznek a közúti autóknál és a versenyautók tervezésekor.

Shadowbull 2009.07.29. 22:35:32

@BCS_RED WINGS: "Amit legtöbben mondanak szerintem az bizonyos új ötletek, melyeket aztán eltérően értelmeznek a közúti autóknál és a versenyautók tervezésekor."

Konkretum?

Max. legyen 4 kereke, meg menjen mint a diszno.

sb

pippone 2009.07.29. 22:38:16

Én szeretem a forma1-et! Hazudnék, ha azt mondanám, hogy unalmas, mert általában mindíg nézem, ha tehetem.
A "szujózoliféle" interjúktól nekem is feláll a szőr a seggemen, de hát erről szól a mai média...sajnos.
A közvetítésekkel szerintem nincs túl nagy baj, csak Lackó ne legyen ott, ő tényleg hatalmas baromságokat tud összehordani. Szerintem Gyulámnál is rezeg a léc néha... Viszont Wéber szakmailag teljesen odavaló, mégegy ilyen ember kellene mellé.

Apropó, hallottátok, hogy Schumacher beül Valenciába?????
Erre írd, hogy unalmas, Gyulavitéz!!! :-)

BCS_RED WINGS 2009.07.29. 22:39:35

@Shadowbull:

"Olyat sem hallottam meg, hogy egy utcai auto tervezesekor felmerulo problemahoz odahivtak volna az F1-es mernokoket."

Gordon Murray, McLaren F1

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 22:44:17

@Mioporfeszosz: "Ugyanez újabban az összes 3betűs"

Na azok baromira nincsenek egyetlen F1-es autóban sem. ACC, EDC, fékasszisztens, mi?

"a változó szelepvezérlések"

Lófaszt. VANOS elôször az M50ben volt 92ben, az M modellek is csak 95ben kapták meg az S50es motorral. Az F1-es szelepvezérlésnek az utcaihoz köze nincs, ott pneumatikus rendszereket használnak.

"a még mindíg ritka szekvenciális vagy robotizált váltók, stb.."

Ezeknek semmi köze azoknak a rendszereknek, amik az F1-es autókban vannak. Hogy a robotizált váltó mennyire ritka - nézz meg egy Smart Fortwo-t, Peugeot 1007-et, és még sorolhatnám. De még egy Fiat Ducato-ba is kérhetsz Comfort-Matic-et.

"Van még pár gyanum, pl a műanyagokról is itt tanultak a gyárak nem keveset"

Egyetlen F1-es autó mûanyagjainak sem kell kibírnia 20 évet, szerintem lapozzunk.

"Itt fejlődhettek ki azok a törés és anyagszimulációs szoftverek is"

Na ennek meg aztán végképp baromira semmi köze az F1-hez. Van fogalmad, mi pénzbe kerül egy CAD szoftver kifejlesztése, és milyen tudás kell hozzá? Szerinted a gyártók miért veszik meg *készen* ezeket a szoftvereket?

Ottopappa 2009.07.29. 22:46:24

Hát, engem aztán nem érdekel, ki mit mond, akkor is Palik az Isten! Illetve ISTEN! Mert lehet, hogy nem akkora szakbarbár, mint a Wéber meg a Czollner, de legalább érdekessé teszi a dolgokat, és nem makog, mint a két előbbi. Na, azokra tényleg el lehet aludni. Egyébként én azóta ritkázom az F1 nézést, mióta Schumi nem száguld. Meg most a Ferrari is szar. Na, de a következő versenyen Massa helyett Schumi fog döngetni, úgyhogy összecsapom a melót, és rohanok haza rátapadni a tévére. Mer az öreg a király, akárki akárhogy szidja!

Shadowbull 2009.07.29. 22:46:40

@BCS_RED WINGS: A McLaren F1 nem egy tipikus utcai auto. Inkabb egy rendszamos versenyauto. Igazan nem lehet erre a tipusra hivatkozni, amikor arrol beszelunk, mennyi mindent profitalt a hagyomanyos autozas az F1-bol.

Amugy meg a McLaren F1 motorjat a BMW M GmbH csinalta, azok a mernokok akik az akkori utcai M3-at meg M5-ot.

sb

Shadowbull 2009.07.29. 22:48:38

@Shadowbull: Egyebkent meg a McLaren soha egy fillert nem fizettet sem a fejlesztesert, sem a motorokert a BMWnek.

Annyira jo biznisz azert nem volt :)

sb

Csontos Szigfrid 2009.07.29. 22:54:05

Én meg azóta nem nézek egyáltalán Forma 1-et, mióta Schumacher nyugdíjba ment. Szerettem látni, hogy szinte mindig ő győzött.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 22:56:08

@BCS_RED WINGS: A McLaren F1-bôl készült 100 db, CFK karosszériával, manufakturális módszerekkel. A sorozatgyártott utcai autókhoz kurvára semmi köze. Murrayt meg nem hívta oda senki sehova, tervezett magától egy szupersportkocsit (aminek egy negyedére rendszámot se tettek).

Shadowbull 2009.07.29. 23:00:57

@Il mio nome è Nessuno: "Murrayt meg nem hívta oda senki sehova, tervezett magától egy szupersportkocsit"

Pont Murray ment az utcai motorok fejlesztoihez :)

sb

BCS_RED WINGS 2009.07.29. 23:05:13

@Il mio nome è Nessuno:

"Olyat sem hallottam meg, hogy egy utcai auto tervezesekor felmerulo problemahoz odahivtak volna az F1-es mernokoket."

Én erre a kérdésre válaszoltam.
Tudom , hogy a Macca F1-es hogy s mint, de road legal vagy nem?:)

BCS_RED WINGS 2009.07.29. 23:06:54

Mindenkinek megvan a maga álláspontja, ennyi...további jó fórumozást.

Shadowbull 2009.07.29. 23:15:27

@BCS_RED WINGS: Naja. Csak van akinek megalapozott, van akinek nem :)

sb

hha96 (törölt) 2009.07.29. 23:20:50

"Mai napig leginkább a kormányról kapacsolható sebességváltó az egyik leglátványosabb eleme a Forma-1 és az utcai autók közötti technikai tudás áramlásának. S ebben a BMW-nek nagy tapasztalata van, hiszen az SMG-nek nevezett szekvenciális váltóból három generáció készült el, az M5-ben is ilyen van. Most pedig itt van az utódja, az M DKG."
Nem én találtam ki...

hozé bubó 2009.07.29. 23:27:53

részben megvédeném palikot: éppenhogy ő kell ahhoz hogy ne unjam halákra magamat a többi pöccsel akiknek ha jól meggondolom még a nevét se tudom...
másrészt virtuálisan megfejelem őt (de vele együtt a többi Wéber féle befizetős rendszerű magyar autósportot) a különbség az hogy ők legalább letettek egy OB 2., Czollner azér már nem ennyire jól áll, de ő se béna a páyán, de a Palik...a jelképe mindennek, nesze neked szegény Walter Csabi jól bebaszták mellé ezt a farkat mert ő hozta a pénzt. ott voltam én is a kapuban tudom miről beszélek: megmondták hogy mennyi pénzt kell hozni ssssenkit sem érdekel milyen eredményekkel jösz..mondjuk külföldön is ez van szegény kis Picquet végre kibaszták: apu berakott? igen? és te mit tettél le? semmit? húzás akkor! nálunk csak kapod az új számlát ilyenkor.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.29. 23:45:31

@hha96: Ez lenne nagy technológiai transzfer? 2 db mikrokapcsoló?

Áddám 2009.07.29. 23:46:44

Ez a cikk egy sz@r...:D Ki nem kaksizza le, hogy mi a véleménye a kedves írónak??? Főleg, hogy a fele nem is igaz, és árad a tudatlanság. Méghogy Palik nem ért az autóversenyhez, és első ránézésre megmondja mi a baja a kocsinak...Kéremszépen, igenis jól mondja...mert tudja, érti:)
Ha nem tetszik kapcsolja ki, ne nézze, ennyi:D Én meg nem szeretem a Barátok Közt című sorozatot, ezért nem nézem, és nem cikkezek róla...

Stack Pointer 2009.07.29. 23:48:27

Emberek most olvastam a hírt Shumacher visszatér. Asszem rekord nézettsége lesz az utolsó 7 futamon..

sportgeza.hu/forma1/2009/07/29/michael_schumacher_visszater_massa_helyen/

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.29. 23:51:11

Godzilla vs mechagodzilla c. műsorunkat látták. Kérem, elalvás előtt kapcsolják ki a készüléket.

Jó éjszakát.

(Himnusz, stáblista, sistergős hangyaháború)

Stack Pointer 2009.07.29. 23:52:05

@Áddám: Csatlakozom. Egyébként Baumgartneren kivül Palik az az ember aki vezetett forma1 es autót, ebebn a szar országban. Ja meg Dakar, Nürburgring-i 24 órás verseny, Porsche szuperkupa, tereprally... azért ért hozzá... jobban mint a posztoló...

Shadowbull 2009.07.29. 23:53:04

@hha96: Marketing bullshit.

Az SMG-nek semmi koze nincs az F1-es valtokhoz, (maximum a mukodtetese).

DKG meg sohasem volt az F1-ben, leven ott be van tiltva.

sb

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.30. 00:15:48

Nem véletlenül emlegettem "alapkutatást", de sikerült a részletekbe belekötni, juhéjj.
Nyilván a F1 váltó és az utcai majd elválik a _konkrét_ tervezés, modellezés, kész prototipus gyártása és tesztelése szintjén, de most nehogymár elkezdjük, hogy az F1ben nem autók gurulnak váltóval és belsőégésű motorral, az alapok szintjén nem "átjárható" az utcára ami fejlesztés ott történik.
Hisz ma az utcán is 180-200km/h-ra képes ültetett széles agyonperes kerekű óriási fékes kanyarzabáló gépek futkosnak tömegével, tiszta versenyautó mind, elég ránézni, hogy máris lássuk, mi az ami akarva akaratlan, talán előbb a marketingben, aztán már mintegy kényszerűen műszakilag is "átjött" a versenysportból.

olleeee 2009.07.30. 00:45:43

azt kell nezni ami tetszik! es nem lemondani a másikat mert ertelmetlen .ilyen 1szerű

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.07.30. 01:30:29

Tökéletesen egyetértek a cikkel.
Sikerült a világ legnagyobb szabású versenyét egyben a legunalmasabbá is tenni.

Áddám 2009.07.30. 01:56:31

Persze, szerintem Gyurcsány miatt volt unalmas a verseny, mondjon le!:D Istenem bass*a meg, hogy miért vannak ilyen tudatlanok...Kenjük az RTL Klubra mert a Szujó Zoli, (aki remekül végzi a munkáját), és a kommentátorok hibája, hogy unalmas a verseny...

political ideology 2009.07.30. 01:59:31

Gyulavitéz
lehet hogy még 1* nézel F1 et :)

"
Michael Schumacher visszatér Massa helyén"

zippofcy6 2009.07.30. 03:19:56

17 éves koromig azt se tudtam mi az az F1.
Ahogy betöltöttem a 17et a seggem alá tolták a szüleim a 2800ccmes Suprát, onnantól inkább azzal gyorshajtottam az utakon (aztán meg 2 CRXel, MR2essel, stb) sem mint holmi ezredmásodpercekért versengő túlszakosodott túlsztárolt sofőröket nézzek a képdobozban.

Talán ha lenne szembejövő forgalom érdekesebb lehetne az F1 ... nemtom.

Asszem a versenyzés olyan mint a szex, ha már csinálja az ember minek nézze ahogy mások csinálják? :P

Szal nekem nyóc mi van / lesz az F1el ... egy időben viszont jókat röhögtem azon hogy a fanatikus drukkerek hogy anyázták egymást. Pl. az A5 fórumán.

Szerintem távirányitású modellautókkal kéne rendezni az F1 futamokat mert:
1. még 15-20 évente se halna meg egy versenyző se. Sérülés se lenne.
2. akár még 1-2 előzést is láthatnánk.
3. kibékülhetne a FIA a csapatokkal, modellautókhoz elég lenne a csökkentett költségvetési keret. Többet is lophatnának belőle ha ott is divat az ilyesmi.
4. kevesebb benzint égetnének el, vagyis csökkenne a károsanyag kibocsátás. Sőt, akár elektromos modelleket is használhatnának, ha lefektetnének sínt a pálya alá és indukciós elven töltenék a kocsikat.
5. Palik kommentátori stílusához is jobban illene.
6. A sok majom a pálya szélén ugyanúgy üvöltözhetne ... kenyeret és cirkuszt a választóknak, cserébe nem szólnak bele hogyan igazgassuk az életüket - mondták már az ókori rómaiak is.

+1: lehetne ugratókat a pályára rakni amik a nézők közé repítenék az autókat, azokon a rajongók jól összeverekedhetnének így a focimeccsek törzsközönsége is kapna okot arra hogy kijárjon az F1-re és máris több lenne a bevétel.

Szal minden észérv mellette szól, épp ezért nem lesz belőle semmi.
Na mind1, a drukkerek nézzék csak szorgalmasan, hogy jön-e egy olyan csapat ami olyan autót épít ami egymás után eggyel többször lesz világbajnok mint a Ferrari, a pilótája meg mint Schumacher. Aztán ha jön örülhetnek. Vagy bosszankodhatnak. Tőlem ...

zippofcy6 2009.07.30. 03:32:20

@Stack Pointer: A politikusaink meg jobban értenek a választók érdekeinek képviseletéhez mint egy cerkófmajom, ugye?

Javaslok Palik meg Gyulavitéz között egy barátságos versenyt, mondjuk egy Clio kupás versenyautóval a Hungaroringen.

Szombati nap gyakorlás, vasárnap időmérő aztán egyszerre rajt és nyerjen a Jobbik :D

Ha Palik nem mer kiállni többet ne ülhessen versenyautóba (úgyis csak összetöri őket, mert a helytelen kormányfogás miatt nem tud elég gyorsan ellenkormányozni és fejreáll)

zippofcy6 2009.07.30. 03:33:56

@Krisi: Én meg még életemben nem néztem focimeccset, és még a sört is utálom.
De a buzikat is !

:P

zippofcy6 2009.07.30. 03:35:25

@zippofcy6: Mer úgy fogja ahogy a gyakorlati oktatáson a kispolszki kormányát amin tanult.
Versenyautót akart és az volt az egyetlen hátsókerekes anno. :D

rg 2009.07.30. 06:12:37

@Stack Pointer: Na ácsi. Már itt is leírtam egyszer, milyen F1-es autót vezetett Palik: lebutított RedBull-t. Amilyet Karotta is, csak ő Renault-t, és ő tudja és bevallotta, hogy le volt butítva. Baumgartner viszont éles F1-et vezetett, neki ugyanis meg van hozzá a licensze és tudása is. És ha jól emlékszem megboldogult Kesjár Csaba is tesztelt Zakspeed F1-et.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 08:14:11

@rg: "Baumgartner viszont éles F1-et vezetett, neki ugyanis meg van hozzá a licensze és tudása is."

Höhö. A tudása, az. Hova is tûnt ez a nagy tehetség, a sportág reménysége? A faterja autószalonjában emelgeti a telefont. Na kb arra elég a tudása.

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.07.30. 08:23:28

"Hova tűnt Damon Hill?"
"Schumacher Nagyon Idegesnek Tűnik."
"A Toyota azért ilyen, Gyulám, mert... öööö...ööö.. hahaha"

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 08:30:07

@Mioporfeszosz: "Nyilván a F1 váltó és az utcai majd elválik a _konkrét_ tervezés, modellezés, kész prototipus gyártása és tesztelése szintjén"

NEM válik el, mert soha nem is futott együtt. Fogd már fel végre.

"az alapok szintjén nem "átjárható" az utcára ami fejlesztés ott történik."

Pedig nem átjárható, ez kb most hangzik el huszadszor. És huszadszorra is felteszem a kérdést, hogy sorold fel, mi mindent vettek át az utcai autókba az F1-bôl.

"Hisz ma az utcán is 180-200km/h-ra képes ültetett széles agyonperes kerekű óriási fékes kanyarzabáló gépek futkosnak tömegével"

Amiknek semmi köze az F1-es kocsikhoz. Azt meg meséld már el nekem, hol láttál te peres gumit az F1-ben.

Blogerovac 2009.07.30. 08:43:32

Ha valami engem nem érdekel, akkor nem tudok róla két oldalt írni. Valami nem stimmel ezzel a cikkel.

Egyébként meg persze, hogy túl van hypeolva a F1, az anyagi része döbbenetes, és hihetetlen, hogy ez mégis meg tud térülni. Hiába, a Római Birodalom óta nyilvánvaló, hogy cirkusz márpedig kell a népnek.

Én szeretem is. Kamaszként horgászni is szerettem. Sokan azt sem értik, abban mi a jó. Most vagy 15 a demoscene-t szereten (www.scene.hu), ami egy szubkultúra, és aki véletlenül találkozik vele, általában azt sem érti.

Hagyjunk mindenkit úgy szórakozni, ahogy jólesik neki a normális keretek között, és felejtsük már el a fikázós újságíró vonalat. Lehet ám írni pozitív dolgokról is, még a sport terén is.

Hajrá!

tittipecci 2009.07.30. 09:19:14

Nagyon hasonló érzéseim vannak ezzel a sporttal, mint a cikk írójának; lesüllyedt a mérsékelt dögunalom szintjére.
A magyar kommentátorok és a közvetítés szakmaiságán már évekkel ezelőtt jót mulattunk, amikor mellétettük a hasonló nevű ámde német csatornán Kai Ebel, Christian Donner, Nikki Lauda és Heiko Wasser produkcióját és azon tűnődtünk, nem lenne egyszerűbb inkább a német RTL adását feliratozva közvetíteni. Az már szinte végképp nem érdemel említést, hogy a műsorhoz kapcsolódó játékban nálunk egy raklap cukros lötty vs. ott egy pl Ford Focus ST a motiváció.
A jelenlegi körülmények között sajnos semmi remény nem látszik arra, hogy ebben a sportban a MotoGP-hez akárcsak hasonlatos izgalmak kössenek le bennünket, marad az uncsi körözgetés, az idióta "vajh hány körre elég a benya" számolgatás és a "Gyulám"-ozás.

Azokkal a kommentezőkkel egyébként nem értek egyet, akik azon értetlenkednek, hogy miért ír valaki arról, ami nem érdekli: itt pont arról van szó, hogy valami megváltozott, ami eddig nagyon is sokakat érdekelt. A fikázásnak pedig bizony van helye: egyelőre az előfizetők mi vagyunk és tudatos fogyasztóként hangot kell adni annak, ha nem vagyunk megelégedve a pénzükért kapott szolgáltatás minőségével. És az sem árt, ha az RTL tudja, miért csökken a nézettsége a műsornak és emiatt miért nincs már hónapok óta normális autós támogatója a közvetítésnek.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 09:27:31

A mûanyagoktól sem kell annyira seggre ülni, Vincent Black Knight, 1954, GFK idomokkal:
www.mc24.no/getfile.php/Innhold/Klassisk/Motorsykkel/MAD%2007%20-%20utstilling%20Milano/07%20vincent%20hrd%20black%20knight.jpg%20%281000x671%29.jpg

Milyen autókkal is nyomták akkoriban az F1-ben?
www.formula1.com/inside_f1/safety/a_history_of_safety_in_formula_one/7423.html

A tûzálló Nomex-et sem az F1-ben fejlesztették ki, a DuPont találmánya volt a 60as években:
en.wikipedia.org/wiki/Nomex
Tûzoltók, pilóták százezrei használják. 12 potenciális vásárló kedvéért a kutya nem fog nekiállni fejleszteni.

gengszter 2009.07.30. 09:32:28

ha valakit nem érdekel ne szóljon hozzá mert nem tudja hogy az igazi rajongo miért nézi én személy szerint kedvelem Palikot különben meg nem tehetnek róla hogy nem tudnak ex dtm és f-1-es magyar pilotákat riporterként alkalmazni mert úgye nincsenek max Baumgartner tényleg ö mit csinál mostanában ?ha valaki tudja irja már le mert rég nem hallottam róla .

gengszter 2009.07.30. 09:37:08

@zippofcy6: igen tipikus hülyegyerek vagy és ha nem szereted az F-1-et ne nézd és ne szólj hozzá üllj vissza az x box mellé mert max ott tologathatod a verdákat

zootyi 2009.07.30. 09:37:37

Szegény Palik évről évre rosszabb teljesítményt nyújt. Az elején még bírtam, de mostanában olyan bakikat követ el amiket még kedves feleségem is észre vesz.

Shadowbull 2009.07.30. 09:39:05

@tittipecci: " A fikázásnak pedig bizony van helye: egyelőre az előfizetők mi vagyunk "

Mennyit is fizetsz az F1 kozvetitesert?

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.30. 09:52:10

@Blogerovac: "Egyébként meg persze, hogy túl van hypeolva a F1, az anyagi része döbbenetes, és hihetetlen, hogy ez mégis meg tud térülni."

Ha bármilyen szinten megtérülne, senki nem szállna ki.

Julio10 2009.07.30. 11:56:08

@szakmernok: Mégis jobban ért hozzá, mit az, aki képes felborulni a sivatagban 60-nal 1 kormánymozdulat nélkül! :)

Tornado86 2009.07.30. 12:20:25

Roviden es tomoren hogy foglaljam ossze a velemenyemet, aztan biztos lesznek olyanok akiknek ellenszenves lesz, ahogy olyanok is, akik rokonszenvezni fognak velem:
Eloszor is Gyula vitez szerint Czollner ert az autosporthoz, erre 3 szo a valaszom: rohog a majam (lasd pl. a Trulli vs. Kubica esetet a kinai nagydijon es meg par muszaki beszolast Gyula reszerol, ergo nem vennem fel szerelonek)
Webernek vannak talalo beszolasai es okfejtesei, egesz jo lenne ha tudna hangulatot is teremteni, David Sandor tudasatol pedig szinten nem dobok hatast, teny ami teny, a magyar kommentatorok kozul a legnagyobb tudasu, de mint sportkommentator alkalmatlan.
Palik meg az a kulon jelenseg, akit a humora es a beszolasai miatt nagyon is birok, egyebkent 1 brazil kommentatorhoz hasonloan megosztja a kozonseget, azaz vagy nagyon szeretik vagy nagyon utaljak. Ha Brundle szintjen ertene az autosporthoz, az egyik legjobb szakkommentator lenne, a lelkesedes adott hozza.
Elvegre 1 sportkommentatornak az is a dolga hogy hangulatot teremtsen, nem igaz?

sufnyi 2009.07.30. 12:28:38

Én meg pont azért nézem néha a Forma 1-et mert a Palik közvetíti. A Gyuláék értenek hozzá qurvára, csak épp a dögunalmas részeket még unalmasabbá teszik. És ha hülyeségeket mond? És ha nem mindig jó a lerobbant autóról szóló megállapítása? Akkor nem volna min veszekedni futam után megbeszélni, meg amúgy is még kevesebb ember nézné ezt a Forma1-nek nevezett valamit amit a FIA már lassan a hülyék szintjére degradál. Biztonság mindenkelőtt, no fejlesztés mert az drága, no újítás év közben mert az tilos, no benzin az autóba mert akkor még talán megy is stb.... komolyan mondom nem a Palikon meg a többin kéne elverni a port hogy az F1 olyan lett amilyen lett hanem a seggfej FIA főnökségen. De tényleg "Forma 1 én így szeretlek". Másrészről Tornado86 qurva jól összefoglalta amit én is mondani szerettem volna.

Tornado86 2009.07.30. 12:35:14

@sufnyi: Kosz az elismerest :) Egyebkent 1 kis gokartos meg kesobb soforkodos tapasztalat megtette a hatasat, ahogy az is, ahogy korabban 1x angolbol keszultem a nyelvvizsgamra: visszakerestem par Walker - Brundle altal kommentalt futamot youtube-on, aztan visszaneztem oket, fuggetlenul attol hogy lattam-e korabban vagy nem: az a 2 pali tenyleg ert is hozza es tud is lelkesedni. Majd amikor Max. Moslek es Bernie allat Ecclestone nem fog mar zsugoriskodni a sport felett, megnezem milyen az ITV mostani felallasa, ha jol tudom, Brundle, Jordan es Coulthard kommentaljak a futamot.

Suttora 2009.07.30. 13:10:45

@Bambano: Figyelj egy kicsit jobban oda, mielőtt felháborodsz! Ezt a cikket nem Csikós írta és Csikós nem fikázott le senkit. A véleményét meg szerencsére mindenki szabadon leírhatja, attól függetlenül hogy én sem értek vele (mindenben) egyet.

Arra meg simán mernék fogadni, hogy kedves Gyulavitézünk a következő F1 nagydíj idején is ott fog ülni a TV előtt a fotelban...

iriszi 2009.07.30. 14:30:45

Most leszek naon kíváncsi ha Schumi visszatér akkor sem fogjátok nézni?

Zsoo 2009.07.30. 15:05:08

@BCS_RED WINGS: miért kéne egy nézőnek áramlástant tanulnia?
miért kéne egy vezetőnek, egy versenyzőnek" értenie az áramlástanhoz?

Zsoo 2009.07.30. 15:11:24

palik azért van ott ahol, mert zsidó!

rg 2009.07.30. 15:37:47

@Il mio nome è Nessuno: Nem a nyeréshez, az éles autóval körbemenéshez van meg a tudása.

bflower 2009.07.30. 16:26:25

FORMA 1: autóversenyzés csúcsa, nincs jármű a bolygón ami gyorsabban tesz meg egy kört a pályán!
Ennyi...
Motogp + 30 sec/kör
Egyébként azt is szeretem
Inkább egy unalmas Milan-Liverpool 0:0 mint egy izgi MTK-Debrecen 6:2...

PALIK: Nekünk ez jutott

Vakul a drakula (törölt) 2009.07.30. 17:30:42

Zseniális a cikk. Én sem nézem már régóta, és ilyen szépen kereken összeszedve az okokat még nem láttam. Minden szava nagyon igaz! A 6 éves fiam kosárlabda edzőmeccsei izgalmasabbak! :) Ott van küzdelem, motiváció, és mindenki élvezi a meccset. A forma1, hatalmas pénzekért, NAGYON gazdag emberek, patikamérlegen kimért, előre meghatározott forgatókönyveinek bemutatása.

zauberpferde (törölt) 2009.07.30. 17:46:00

PALIK FOR PRESIDENT!
DJULA FOR VICE PRESIDENT!

Budapester81 2009.07.30. 17:50:18

A forma-1 jobb mint 15 mg dormicum. Régen amikor még "néztem" az adásokat, minden második hétvégén volt egy jó vasárnapi szunnyám. nagyon jól esett :-)) Úgy kezdődött hogy megtették a felvezetőkört, elrajtoltak majd a második körnél jól elaludtam olyan mélyen, hogy (sajnos) csak a német himnusz ébesztett fel - éveken keresztül - Schumacher "jóvoltából".

zauberpferde (törölt) 2009.07.30. 17:50:53

Heinz HARALD Frentzen =
Heinz HERALD Frentzen

a'la Palik

Budapester81 2009.07.30. 17:51:18

@Zsoo:

te meg azért írsz hülyeségeket mert goj vagy, a te logikádból kiindulva.

lanyi 2009.07.31. 09:17:40

Nagyon okos emberek vannak itten...

Mindenhez értenek...

Én nem értek hozzá,de szerintem például a gumigyártók sokat profitálnak az F1-es kutatásokból fejlesztésekből.

Azt sem hiszem,hogy az autógyárakat nem érdeklik a fejlesztések.Itt különösen a gyári csapatokra gondolok.

Persze azt ne várjuk, hogy először a Rönő klióba meg a fiat puntóba A mercibe kerülnek a fejlesztések.

A kommentelők többségének viszont ilyen gépsárkánya van:)
Igaz nagyon pelföckölve:)

beiglee 2009.07.31. 10:01:08

@zauberpferde:

tudod mi a röhej?úgy beszélsz a hungaroringről mint ha az nem állami kézben lenne:):)még jó,hogy azt reklámozza!igen,jól keres vele!és?csak eljutott odáig valahogyan!igen,sokat bakizik.én pozt élvezem:)jókat nevetek rajta!ettől függetlenül nem bántom!nem ártott ő ennek a sportnak itthon!amúgy meg sokan fikázzák,hogy milyen versenyző meg ilyenek!ne felejtsük már el,hogy ő hozza a legjobb eredményeket a dakarról!!!!csak tud valamit!!!!!!
a közvetítés meg szerintem nem rossz!próbálj meg te vagy sokan mások közvetíteni mondjuk egy dög unalmas futamot!beszélj folyamatosan,stb.hidd el nem könnyű!biztosan lenne jobb,de....blablabla!

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.01. 09:28:13

sumakker visszajon, vegre lathatunk majd remelem egy sch-ham parharcot.

nagyon orulok hogy visszajott, barcsak senna is visszajohetne...

mint egy idoutazas, az uj gladiatorok az obsitos bajnok ellen... mert aztan mindenki meg akarja majd mutatni mit tud... szines szelesvasznu, szinkronizalt europai kooprodukcio, producer: berni ecclestone starring: michael chumacher, co-starring: hamilton, alonso, raikonnen, and many drivers 120 min, forgalmazza ( magyarorszagon ) az rtl klub

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.08.01. 09:34:50

baumgartner :DDD emlekszek:) olyan buszkek voltunk ra, a kis orszag pilotaja:D amerikai pilota nem volt, de magyar, az volt! biztos nagyon nyomta neki de erre futotta. hallottam kis allami penz is elfoly a hobbijara, de legalabb azt nem tudtak ellopni az elvtarsak! hejj, a mi zsoltink vajon most mit csinalhat? remelem nem versenyzik, az nem megy neki.

de akkor is volt magyar forma 1 es versenyzo, sok gazdagabb orszagnak meg nem, ez mar tortenelem!

Johnson Buxton 2009.08.02. 08:06:20

Azé collner is lehúzott pár évet úgy, hogy hüje volt. Ha nem volna a vébergabi akkó a maradék szakmaiságtól is megmentene minket a zertéel.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.08.03. 00:04:56

@lanyi: "Én nem értek hozzá,de szerintem például a gumigyártók sokat profitálnak az F1-es kutatásokból fejlesztésekből."

De nem. Egy utcai guminak ki kell bírnia 50-60ekm-t, köze nincs az F1 gumikoz. Nézz kevesebb reklámot.

Svéd. 2009.08.04. 20:34:04

ÉN IS ÚGY LÁTOM HOGY EZ MÁR EGY MESTERSÉGESEN GERJESZTET,"sport" izgalom ,eltúlzott reklám értékekkel , trendi ,menni az F1-re ,vagy nézni azt. Leülsz egy kamion trial-on egy buckára ,egy nap többet izgulsz mint itt egy szezonban. Pont mint a PÓKER ,vagy a VAKEBOARD, a SZUSI , STB -STB.De az biztos hogy PALIK kell oda, én érte nézem!!!!! Ekkora ökörségeket ,ember, nem tudna mondani.... HAJRÁ LACI!!! :-)))))

easydc71 2009.08.26. 14:49:42

Azért szar a forma1 mert az rtl klub szar.
A szakkomentátoroknak se a géptanhoz, se az informatikához, se a fizikához semmi lövésük. Vakok, max 90-es IQ-val rendelkeznek, eszméletlen unszimpatikusok, unalmasak. Dávid sándor leragadt a kurblis autóknál agyilag, nulla műszaki tudás. Az autókról annyit tudnak kb, mint kiricsi karola a villamosról.
Tényleg nézhetetlen unalmas fos. De nem a verseny, hanem az rtl klub.
süti beállítások módosítása