KERS az utcán - Mercedes S 400 Hybrid

  2009. július 07. - Gulyás G Címkék: hibrid mercedes kers

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


Május közepén mutatták be a nagyközönségnek a stuttgarti márka lexusluxuslimuzinját.
Az európai gyártók lassan egy évtizede érdeklődve, de kissé lesajnálóan szemlélik a japánok vergődését az akkumulátorokkal. Nagy, nehéz, drága, veszélyes, környezetszennyező, a hibridrendszer mindennapi megbízhatóságáról és a tartósságáról pedig lövésük sincs. Persze fejlesztgettek ímmel-ámmal, de nem ez volt a főcsapás iránya.
 
Aztán jött a XXI. század első olajárrobbanása, a környezetvédelem divattá vált, és a tengerentúlon, valamint Európa szerencsésebbik felén, ahol nem 72 havi részletre veszik a Suzukit 0% önrésszel, szóval ott szép lassan trendi lett hibridautóval járni.

És kezdetét vette a kapkodás. A BMW összefeküdt a Mercivel, a stuttgartiak bevásárolták magukat a villanyroadsterrel elhíresült Teslába, és hirtelen mindenki hibridautót akart gyártani. A pánikszerű versenyfutás eredménye az első szériában gyártott német hibrid, a most bemutatott S400.
 
Bár a „hibrid” helyett talán kifejezőbb lenne a „bazinagy luxuslimuzin KERS-szel” megjelölés, de az valószínűleg még a merci széles csomagtérfedelére sem férne ki. És nem annyira trendi.

Mert mihez kezd egy 15kW-os villanymotor egy 205kW-os benzinmotor mellett? (Csak összehasonlításképp: a Lexus 450h-ban 123kW-os elektromotort találunk). Az elefánt és az egér mennek át a hídon: jól dübörgünk, mi? Persze egy nagyobb villanymotor és egy még kisebb benzines beépítése komoly fejlesztést, az egész autó és a hajtáslánc áttervezését, magasabb költségeket és magasabb rizikót jelentene. Így aztán büszkén hirdetik, hogy a karosszéria néhány felfogatási ponttól eltekintve megegyezik a benzines változatéval, a 120 voltos lítium-ion akkumulátor pedig a tűz- és bombabiztos burkolattal együtt is elfér a hagyományos ólomakksi helyén.

Jó hogy. Bár a tárolt energia mennyisége durván ötszöröse a Formula-1-ben engedélyezett 400 KJ-nak, az eredeti benzines változat 90 Ah-s ólomakksijához képest kevesebb fér bele. Ne várjunk csodákat. Még akkor sem, ha a villanymotor 160Nm-es csúcsnyomatéka legalább összevethető a benzinesével (350Nm). Mondhatnánk: alacsony fordulaton kisimítja a turbólyukat. Ha lenne. De nincs. Az idén bemutatásra kerülő 7-es BMW-ben, ami ugyanezt a Mercivel (és a GM-mel) közösen fejlesztett hibridmodult használja legalább lesz. Kettő is. Muhaha.
 
Eltekintve a kis hazánkban dívó anomáliáktól talán nem túlzás azt állítani, hogy S-Mercit és 7-es BMW-t az vásárol, aki sokat utazik. Nap mint nap órákig nyomja az autobahnon, és ezt szeretné minél nagyobb kényelemben tenni. Pénz nem számít. Vajon mennyit fog érzékelni a csöppnyi villanymotor igazából városi körülmények között (de az anakronisztikus NEDC-ciklus miatt leginkább csak papíron) jelentkező fogyasztáscsökkentő hatásából? Megsúgom: semennyit. Kérdés, számít-e ez az autó harmincmilliós vételára mellett? Megsúgom: nem.

Valahogy így képzelem:

Merci külső kommunikáció: Emberek, van egy hibridautónk! Zöldek vagyunk, környezetbarátok vagyunk, csökkentjük a fogyasztást, halleluja!
Merci belső kommunikáció: Csak sikerült összehozni az alibiprojektet minimális költséggel, minimális rizikóval, minimális macerával, a lehető legrövidebb idő alatt. Gratulálunk, Herr Schmidt!

Szóljatok, ha jön a hibrid A-osztály!

Papp Tibi már részt is vett a kötelező fejtágításon, ha érdeklik a részletek, olvassa el remek beszámolóját itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr811230262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

superbfanatic 2009.07.07. 17:01:45

@Faby:
A Honda nem tudja leválasztani a motorját a hajtásláncról, így nem tudja a tiszta elektromos módot.Ezért sokkal jobb a Toyota, persze drágább is.

Lowtyo 2009.07.07. 17:06:27

nekem is van ilyen hibrid izé a kocsimba, de csak többet fogyaszt vele.
pista bácsi mondta is, hogy ha majd kiérünk a tanyára és kivesszük mind a 3 zsákot visszaesik a fogyasztása.
aztán majd jól elvetjük, és csinálunk belőle bio-etanolt.

indapass90210 2009.07.07. 17:07:08

@F/:

egyébként meg

730d: 22 millió forint

A8 4,2 TDI quattro: 28 millió forint

LS 600h hang nélkül siklik: megfizethetetlen

minden másra ott a mastercard )))

ommm 2009.07.07. 17:14:50

Gusztáv! a DiesOtto-ról tudunk már valamit?

superbfanatic 2009.07.07. 17:22:16

@ommm:
Üdv!
Igen, sokba fog kerülni.
ÉN már a Tesco-s hidrogén üzemanyagcellát várom, de nagyon . :O)

Shadowbull 2009.07.07. 17:47:17

Ejj, Fonok, azert maganak sem kell egy kis demagogiaert a szomszedba menni.

Kicsit piszkaljuk mar meg jobban ezt a hibrid-izet.

A Toyota a vilag egyik legnagyobb autogyarakent siman bevallalta azt, hogy veszteseggel aruljon hibridet. Egyreszt rendkivul kis darabszamban ment az osszes eladasahoz kepest (evi 100e Prius kabe) masreszt ezen a kis koltsegen elerte, hogy kiepult a "zold autogyarto" imazsa.

Nezzuk mar meg a nem hibrid Toyotak CO2-emissziojat. Csapnivalo.

Eloterbe toltak a Priust, learattak a dicsoseget, es sporoltak azzal, hogy nem kellett veszodni a tobbi modelljuk emissziojaval.

Hogy miert nem csinalt a tobbi gyar eddig hibridet?

Mert nem voltak hajlandoak autonkent egy kisebb osszeget a vasarloknak ajandekozni. Es erdekes modon nincs hibrid Auris, nincs hibrid Corolla, es nem is lesz a kozeljovoben.

Azt meg kulonosen izetlennek tartom, hogy pont a Lexussal peldalozik egy Mercivel szemben. A Lexus eddig mast se csinalt, csak masokat koppintott ezerrel.

Ja es a vegere: Elcelodik az NEFZ-cikluson. Az nem tunt fel, hogy a Prius csurig toltott akksikkal indul el rajta?

Ez olyan, mintha egy normal autoban a kesztyutartoban lenne egy ketliteres palack benzin, amibol neha kortyolna a motor, ha ugy tartja kedve, de azt nem szamitanank bele a fogyasztasba.

A Mercedes es az europai gyartok vert pisiltek, hogy az OSSZES modelljuk fogyasztasat csokkentsek, a fejlesztes eredmenye minden egyes autojukban benne van a legkisebbtol a legnagyobbik.

A Toyota csinalt a kirakatba egy Priust, az osszes tobbi modelljet leszarta.

Hogy is irta?

" Emberek, van egy hibridautónk! Zöldek vagyunk, környezetbarátok vagyunk, csökkentjük a fogyasztást, halleluja!"

Na igen. Csak eppen ez a Toyotanal hangzott el.


sb

oktoj 2009.07.07. 17:51:37

A valódi hibrid technológia tényleg takarékos: Camry hibriddel 30 km-ről Budapestre becsorogva tavasztól őszig rendszeresen 5l alatt tudom tartani a fogyasztást (pedig 15 km autópálya is van benne). Sztem nem rossz egy 2,4-es automata benzinestől (igaz, Atkinson-ciklus), és a 30kW-os villanymotor már az 1,7 tonnához is kezd elegendő lenni.

Shadowbull 2009.07.07. 17:51:51

@Gulyás G: "Csak hat ugye ahhoz tenyleg fejleszteni kene, meg draga is lenne."

Na ez az. Csinalhatnank magunknak, oszt orulhetnenk neki, mert a kutya se venne meg annyiert amennyibe kerul.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 18:20:44

@blaB: "Csak azért mert én ezt használom 1 éve, és szerintem sokkal kevesebbet fogyaszt, mint egy hasonló teljesitményű nem-hibrid. Simán 11L körül van a fogyasztásom, miközben egy átlag 1.6-os benzines kompakt autóval (Focus, Megane, Golf) a fogyasztásom 12L volt."

1.6os Golffal 12 liter? Na tudod kit etess ezzel a baromsággal.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 18:23:53

@odb: "Egy Priusszal a városi közlekedésben akár a működés 50-60%-ában is lehet pöfögés nélkül mászkálni kis ügyeskedéssel."

A dolog szépséghibája, hogy városon kívül lezabálja a gatyádat, mert ott nem segít rajtad a villanymotor, viszont hurcolhatod a 300kg ballasztot. Ha soha nem mozdulsz ki a városból, biztos szuper, persze ez esetben felmerül a kérdés, hogy arra mi a rossebnek autó egyáltalán.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 18:25:46

@oktoj: "Camry hibriddel 30 km-ről Budapestre becsorogva tavasztól őszig rendszeresen 5l alatt tudom tartani a fogyasztást"

Revideálod majd a takarékosság fogalmát az elsô akksicsere után.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.07. 18:33:36

@gabor.gabor: "Na ezzel azért vitatkoznék.
Egy Lexus LS 600h 2375 kg, 445 LE teljesítményű, 520 Nm nyomatékú luxuslimuzin. Emellett fogyaszt 9.5 litert 100 km-en."

Látom sikerült bemásolni a katalógusadatot, ügyes vagy, nesze egy barack :)

oktoj 2009.07.07. 18:46:37

@odb: Ne felejtsd el, hogy a "villamos" menetekhez is fel kell tölteni az akksit, és ez csak a benzinmotorral lehetséges = a "villamos" menethez is tartozik pöfögés, csak máskor és máshol.

afrosamurai 2009.07.07. 18:48:01

Mi a francot fognak csinalni a sok eloregedett aksival? hogy lehet az ls 600at az s500 hoz meg a 750hez hasonlitani? a toyota se kozejuk szanta sztm. egyebkent szerintem meg mindig homoszexualis dolog a hibrid es inkabb egetek tobb foszilis tuzeloanyagot mintsem ,h akusavval locsoljam a foldet :P

Gulyás G 2009.07.07. 18:51:56

@Shadowbull: "Hogy miert nem csinalt a tobbi gyar eddig hibridet? Mert nem voltak hajlandoak autonkent egy kisebb osszeget a vasarloknak ajandekozni."

Es mert ugy gondoltak: a kitüzött celok egyszerübben/olcsobban elerhetök plö takarekos dizelekkel. Ebböl a szempontbol (tudom, santit a parhuzam) hasonlo volt a gondolatmenet, mint a reszecskeszürö eseteben. Sokaig bizonygattak, hogy a hatarertek anelkül is elerhetö, aztan a közhangulat miatt megis kenytelenek voltak behozni a lemaradast vegül. Most sem csinalnak mast, mint a közhangulat miatt rohannak a japanok utan.

@Shadowbull: "Azt meg kulonosen izetlennek tartom, hogy pont a Lexussal peldalozik egy Mercivel szemben. A Lexus eddig mast se csinalt, csak masokat koppintott ezerrel."

Peldalodzhatnek a Hondaval is, tökmindegy. Az aranyok nem stimmelnek a 200kW vs 15kW-nal. A 15 kW pont arra eleg, hogy az NEDC-ciklusban szepen kozmetikazza a fogyasztast. Autopalyan, autouton semmi hasznat nem veszi, a "downsizing" viszont elhanyagolhato meretü, igy abbol sem profital. (oke, a regadobol es az imidzsböl igen).

@Shadowbull: "Elcelodik az NEFZ-cikluson. Az nem tunt fel, hogy a Prius csurig toltott akksikkal indul el rajta?
Ez olyan, mintha egy normal autoban a kesztyutartoban lenne egy ketliteres palack benzin..."

Ennek pontosan utana kene nezni. Kizart dolognak tartom, hogy az EU es az USA környezetvedelmi hatosagai ne definialnak ponotsan ezt a helyzetet. Vagy ugy, hogy megkövetelik ugyanazt az akku töltöttseget a ciklus vegere, mint az elejen volt. Vagy ugy, hogy lenyomatnak tiz ciklust egymas utan.

Gulyás G 2009.07.07. 18:53:28

@ommm: Gusztáv! a DiesOtto-ról tudunk már valamit?

haaat...ize...utanakerdezhetek, hol tartanak... :)

qualitaet 2009.07.07. 18:56:52

@gabor.gabor:

" Nah akkor, nincs értelme a hibrid hajtásnak?"

A Lexus esetében biztos, hogy nincs:

A (itt még a régi 7-er van ugyebár) vetélytársaknál több mint húsz százalékkal magasabb ár, a soha be nem hozható presztízshátrány, a jelentős (20%)többletteljesítmény ellenére is sokkal gyengébb agilitás és gyorsulás, no és az alig alcsonyabb fogyasztás mind ellene szól.Az utolsó helyről nem is beszélve.
Gondolom, ha új 750i lenne már a cikkben, még nagyobbat ráverne.

Az a 9.5 liter úgy kamu ahogy van. (Ezt már a Lexustól megszokhattuk)

www.autozeitung.de/mercedes-s500-bmw-750-lexus-ls-600

"Der Verbrauchsvorteil des Lexus schrumpft in der Praxis, also im AUTO ZEITUNG-Testzyklus, merklich zusammen. 12,1 Liter Super pro 100 Kilometer sind für ein 445-PS-Auto zwar aller Ehren wert, die bis zu 382 Kilogramm leichtere, konventionell angetriebene Konkurrenz steht mit 13,0 (Mercedes) und 12,9 Litern (BMW) aber nicht so viel schlechter da als erwartet."

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.07. 19:01:38

amíg nem ismert az akkumlátorokon kifele áfolyó össz energiamennyiség (=összes bruttó teljesítmény) a csereperióduson belül, addig elég értelmetlen itt vagdalkozni. ha jóltom a li-ion is 1-2 ezer töltést bír el, aztán satu. meg egy notebook / telkó akksi árát elnézve biztos óccsó is.

ezeknek az egyetlen haszna, hogy a gazdagok nyomják a pénzt az akksiiparba.

tud valaki konkrétumokat mondjuk Prius akksi cseréjével kapcsolatban? mi történik huzamosabb használat során? kiírja a rendszer mennyi van még hátra az elem életéből? vagy legalább látszik valahol, hogy csökken-e és mennyire a teljesítménye? mennyibe kerül az új?

megint 2009.07.07. 19:02:58

Lexus LS 600h 9,5 liter, és te el is hiszed, ha jól tudom itt 14,4 liter jött ki, és nem taposták szét. Ahogy olvasom, rohannak a japánok után, mert amerikában csak a hibrid kell, nos akkor , hogy lehet, hogy az előző időszakban több bmw fogyott mint lexus?

megint 2009.07.07. 19:07:16

Amúgy meg egy 4.2 tdi simán megy úgy mint a hibrid , és nem fogyaszt többet, 200-nál az is hang nélkül siklik.

afrosamurai 2009.07.07. 19:09:23

a kerdesem meg mindig fent all: mit fognak csinalni a vagon tonkrement aksival? egyebkent aki meg nem latta volna es meg mindig hisz a hibridek uber fogyasztasaban annak javvalom ezt a videot:

www.youtube.com/watch?v=ydvAQ6Y49vc

konzekvenciakent meg mindig csak annyit tudok levonni ,h "nem az szamit amit vezetsz hanem ,hogy hogyan vezeted azt"

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.07. 19:14:45

@INSIDER:
Sajnos te csak azt hiszed.


@odb:
A Prius és az LS600h nem éppen ugyanaz a lap, valamint egyetlen tesztben sem sikerül vele kihozni a 9.5-öt még csak megközelítő fogyasztást sem. Érdekes...


@Dövan:
"...LS 600h hang nélkül siklik: megfizethetetlen"

A többi is - ez csupán a Lexusnak újdonság. Viszont 30 millióért szinte a kutyának sem kell a másik három ellenében. A valódi presztízs megfizethetetlen - minden másra ott a MasterCard :-)


@Shadowbull:
Jól beszélsz.

no_holy_shit 2009.07.07. 19:25:55

@ommm:

mit akarsz tudni a diesOtto-rol?

no_holy_shit 2009.07.07. 19:29:21

@Gulyás G:

"Egy 100kW-os negyhengeres motor es egy 100kW-os villanymotor kombinacioja hasonlo menedinamikat nyujtana, alacsonyabb fogyasztas mellett. Csak hat ugye ahhoz tenyleg fejleszteni kene, meg draga is lenne..."

mar tobb mint egy eve nyilvanos, hogy jon az om651 ikerturbo hibridkent az S-osztalyban

no_holy_shit 2009.07.07. 19:33:02

@Gulyás G:

"Hogy miert nem csinalt a tobbi gyar eddig hibridet? Mert nem voltak hajlandoak autonkent egy kisebb osszeget a vasarloknak ajandekozni."

"Es mert ugy gondoltak: a kitüzött celok egyszerübben/olcsobban elerhetök plö takarekos dizelekkel."

A M-hybrid villanymotor reszprojektvezetoje ugyanezen az allasponton van. (pedig o fejleszti=ette es meg "elvakult" villanymernök is)

Gulyás G 2009.07.07. 19:37:57

@no_holy_shit: mit akarsz tudni a diesOtto-rol?

mindent! :)

no_holy_shit 2009.07.07. 19:46:31

de a cikkhez:

nem tudom, hogy a hozzaszolok kozul hanyan vezettek hibridet vagy csinaltak fogyasztas szimulaciot, de meglepo, hogy tul nagy terhelesponteltolas(Lastpunktverschiebung) nem eri meg, mivel a generator->akkumlator->villanymotor vonalon akkora a hatasfok veszteseg, hogy akar rogton uzemtethetne az ember alanyonabb terhelessel rosszabb hatasfokkal a belsoegesu motort.

a hibrid mizeriabol en pozitiv dolognak azt latom, hogy ezaltal a legtobb gyarto bevezette:
- Start-Stopp-t
- a generator management-t (gerjesztes es feszultseg noveles tolouzemben es gerjesztescsokkentes gyorsitasnal)

mivel ezek apro valtoztatasok megis jelentos fogyasztascsokkentest eredmenyeznek

tovabbi alternativak amik meg mindig sok gyartonal kiaknazatlan:
- szabalyzott vagy elektromos olajpumpa (2-3%)
(- elektromos vizpumpa)
- elektromos klima (mivel ugye ez a leggyakoribb oka annak, hogy a Start-Stopp nem aktiv)

- Eco-Roll a szgk-nal is

Gulyás G 2009.07.07. 19:46:56

@no_holy_shit: mar tobb mint egy eve nyilvanos, hogy jon az om651 ikerturbo hibridkent az S-osztalyban

több ertelme is van, mint ennek... bar nem vagyok biztos benne, valoban szükseg van-e ket turbora egy rendesedn összerakott hibridben...

Kercerece 2009.07.07. 19:47:05

A Merci csinált egy jól használható, fogyasztáscsökkentő technikát. 20% fogyicsökkenés, kis aksi megy 5 év múlva a tóba, az autó tömege se nőtt sokat és ha cserélni kell, ez a villanymotor olcsóbb, mint a többi hibrid. Mi ezzel a baj ? Miért kell fikázni ?

Amíg itthon mindenki a Priusról beszél meg az LS600-ról, addig ne felejtsük, pl az összes Cadillac terepjárónak van az USA-ban hibrid verziója. Ha városba veszi az ember a nagy vasat, akkor 20 helyett 10-t fogyaszt... az már nem mindegy (ott ahol az autó olcsó).

Amúgy saját tapasztalat, V8-as szekerek BP-en nem 11-12l-t esznek. Valaki az átlagfogyijukkal kezdett számolni. Az enyém 16l (4.0V8 automata), de a többi hasonló jószágot se kell félteni. Az átlagfogyi adatokat csak a trendi egymás alá licitálásra találták ki. Amúgy aki Magyarországon (tehát drágán) vesz egy komolyabb autót, azt miért érdekli a fogyasztása, amikor az amortizáció 5x annyi rajta ?

Kis autóba meg mindek ennyi vacak, amikor ott alig lehet spórolni és a technika pénzbe kerül ? Bele kell rittyenteni a gázt és kész.

A környezettudatosságot ne keverjük bele, aki környezettudatos, az 15 évig egy autóval jár, mert egy autót legyártani az aztán sok CO (no meg a végén eltüzelni). A 200kg aksi kidob az első zárlat után, na az se semmi, hajrá hibridek !

a V8-at majd kidobom, ha lesz teljesen villany autó, kondenzátorral ( meg V8 hang generátorral :) ).

qualitaet 2009.07.07. 19:53:49

@blaB:

"Csak azért mert én ezt használom 1 éve, és szerintem sokkal kevesebbet fogyaszt, mint egy hasonló teljesitményű nem-hibrid."

"A "szerintem" az kurvára meggyőző."

Légy nyugodt, ha egy hasonló teljesítményű "nem hibrid"-del is olyan pianoban közlekedsz mint amilyen tempóban a Lexusod 11 litert fogyasztott akkor a többinek sem lesz sokkal több.

no_holy_shit 2009.07.07. 19:58:50

@Gulyás G:

om651 ikerturbo mar a palettan van (es elorebb is van mint a om651 monoturbo).

igazabol az om651 ikerturbo mar alapbol tudja az om642 nyomatekat, de 30 le-vel marad le tole. ha raakasztod a fent emlitett valto (NAG2) elektromotor kombot, akkor elered a valto nyomatekhatarat (500Nm+40overboost + 160Nm elektromotor), ami pont annyi mint a kifuto om629 nyomateka.

mondjuk dizel eseteben a hibridnek nem a fogyasztas, hanem az emisszio miatt van nagyobb jelentosege. Azaltal hogy a gyorsitasok elejen a nyomatekot villanymotor adja, van ideje a legrendszer beallnia (turbonyomas felepul es beall az AGR). Ha ezaltal sikerul elhagyni mondjuk az SCR-t, akkor mar nem is olyan draga a hibrid

no_holy_shit 2009.07.07. 20:03:16

@Kercerece:

"A környezettudatosságot ne keverjük bele, aki környezettudatos, az 15 évig egy autóval jár"

1997-ben vettunk egy F astra Caravan 1,4-s mocival. eszik palyan 6.7-t es meg menni fog par evig gond nelkul. 4-5 ev mulva meg mindig lehet gondolkodni, hogy javitas vagy uj.

Lehet hogy az a srac is arra gondolt, akinek az e30-ban szilentet csereltunk mult heten, hogy a legkornyzettudatosabb egy regi kocsi.(?) Csak elfelejette, hogy hazavagja a CO2 egenysulyt azaltal ha belerakja az 535-bol a mocit...

qualitaet 2009.07.07. 20:06:16

@INSIDER:

Te csak tudod. Egyelőre a Lexushoz is totál hülye vagy :)DDDDDDDDDDDDDDDDD
(lásd a múltkori vetités a 450-es 610 Newtonmeteréről)

Gulyás G 2009.07.07. 20:15:46

@no_holy_shit:

akkor varhatjuk a hibrid sprintert is? :)

no_holy_shit 2009.07.07. 20:17:30

@Gulyás G:

- hogy jön-e es ha igen akkor mikor azt nem tudom
- a valtoztathato suritesi viszont egy excentrikus tengellyel oldottak meg amire tamaszkodik a hajtokar (L - alaku hajtokart kell elkepzelni. az L tetjen a dugattyu van, a sarkaban a fotengely es a jobb oldalan az excentrikus tengely)
- om651-hez nagyon hasonlo ikerturbo van rajta
- a szeleposszenyitas helyett szelepösszezaras van (toltetcsere FHP-n - Ladungswechsel OT-n) zarva vannak a szelepek. Ilyenkor befecskendeznek uzemanyagot es meggyujtjak ==> ez azert kell, hogy tudjak befolyasolni a kovetkezö suritesi utemben a homerseklet es ezaltal az ongyuladasi idot. (mivel ugye a HCCI ongyuladasa a lambdabol es homerseklettol (es ha jol remlik picit nyomastol) fugg)

szabalyzas (ami ugye a legerdekesebb egy HCCI-nal)
- durva szabalyzas: kompresszioviszonybeallitasaval
- finomszabalyzas es hengerkiegyenlites: minden hengerben van nyomaskvarc. A nyomaskvarc altal mert nyomassal a toltetcsere FHP-nal befecskendezett mennyiseget ugy szabalyozak, hogy a hengerekben ugyanott legyen az egessulypontja (8 fok)

(M271 evo-ra epül)

Gulyás G 2009.07.07. 20:25:46

@no_holy_shit: Ladungswechsel OT-n) zarva vannak a szelepek. Ilyenkor befecskendeznek uzemanyagot es meggyujtjak"

ez mar a veg... :)

megis milyen nyomasviszonyok között, mekkora terbe, mennyi üzemanyagot...? elkepzelni sem tudom, ezt most hogyan es miert...

no_holy_shit 2009.07.07. 20:31:13

@Gulyás G:

biztos lesz, ha csak PR jarmukent is...

de az om651+NAG2+hibridben az a jo hogy nem csak S-be jo, hanem C, E-osztalyba(es a Derivat-jaiba, CLS stb) is szinte valtoztatas nelkul belemegy. (arrol mar nem is beszelve, hogy kis darabszamoknal a kisebb tomeg miatt applikaciot sem kell nagyon babralni. Szerintem a Oxikat+DPF kombi az osszes modelnel elfer rogton a turbo utan. Es akkor mar a difit is hagyod...)

es ha kis darabszamok mellett az ugyfeleknel mar megvolt a tartosteszt (akarom mondani a Pilot-projekt eremenyesen zarult) tul nagy macera nelkul raakaszhato a om651 monoturbo is. Vmint az om645 (csokkentett lokterfogatu om651), ami a C-osztalyban hibridkent mar egesz "Öko-mobil" lehet. (es sacc/kb kihegyezve a kisebb dizelnek is tudnia kell 370Nm-t overboosttal + 160Nm elektromos. A török anyukanak eleg botbajarni 530Nm es 180-190 le)

Gulyás G 2009.07.07. 20:41:04

@no_holy_shit:

erös a gyanum, hogy a 651+hibrid+monoturbo lesz a tömegtermek... de jol van ez igy...

akkor ezt a mostani s-klasset ertelmezhetjük szimbolikus gesztuskent is a premiumszegmens vasarloi irant? ök kapjak meg elsökent akkor is, ha nem sok ertelme? :)

no_holy_shit 2009.07.07. 20:45:08

@Gulyás G:

"megis milyen nyomasviszonyok között, mekkora terbe, mennyi üzemanyagot...? elkepzelni sem tudom, ezt most hogyan es miert..."

Ennyire a reszleteket nem tudom, mert en dizel HCCI-vel szorakoztam, de zsenialis 5let volt a Herweg (vagy Krüger) reszerol a dolog.
de az elv: relativ keves uzemanyagot. es lehetoleg kis nyomasnal, mivel kisebb nyomasnal rosszabb a hatafok ==> jobban felmelegited a toltetet (es ugye ez a cel)

-ja kapcsolhato butyok van kipufogooldalon

Gulyás G 2009.07.07. 20:56:29

@no_holy_shit: apropo HCCI: ugy hallottam, a bosch leallt a cucc fejlesztesevel.

no_holy_shit 2009.07.07. 21:18:40

@Gulyás G:

bosch: passz

most indul pl. egy FVV-Projekt szgk diesel HCCI temaban.

pixma 2009.07.07. 21:21:13

@no_holy_shit:
Hú láttam élőben az új motort OM651. A tömeg motor. Kész amit merciék csináltak. Elképesztő mekkora bonyolultság uralkodik rajta. Ízelítő:
2 turbó, 3 kipufogógáz visszavezető szelep, megfontolatlan megtervezés(szerelési szempont)és delphi.
Ja és már nem láncos, hanem fogaskerekes.

Gulyás G 2009.07.07. 21:41:30

@pixma:

3 EGR-szelep? LP-EGR is szeria lesz rajta?

Shadowbull 2009.07.07. 21:47:38

@Gulyás G: "hasonlo volt a gondolatmenet, mint a reszecskeszürö eseteben. Sokaig bizonygattak, hogy a hatarertek anelkül is elerhetö, aztan a közhangulat miatt megis kenytelenek voltak behozni a lemaradast vegül."

Maga sokkal jobban tudja mint en, hogy az elso generacios DPF-ek mennyire megbizhatatlanok voltak. Vegtelen mennyisegu szopas van meg ma is vele, nemelyik japan gyarnak meg azt is sikerult elerni, hogy szimplan leegnek az autoi a DPF miatt.
Ha en autoipari donteshozo lennek, akkor felhuznam az elso fara aki ilyen megbizhatatlan szart akar az utcara engedni.
Amikor mar ugy-ahogy kezbentartottak a dolgot, jottek a germanok is.

"Peldalodzhatnek a Hondaval is, tökmindegy."

Maganak mindegy, nekem nem :))


"Az aranyok nem stimmelnek a 200kW vs 15kW-nal. A 15 kW pont arra eleg, hogy az NEDC-ciklusban szepen kozmetikazza a fogyasztast."

Valamint arra, hogy ne kelljen egy rohadtdraga akksit belevagni az autoba, legyen csomagtarto, lehessen litiumos akksit hasznalni (amugy tudtommal mas nem nagyon hasznal szeriaban az autoiparban ilyent) es a koltsegek is olyan szinten maradjanak, ami nemi remenyt ad arra, hogy meg is terul, amit csinalunk. Hogy a Toyota ajandekba ad szupi dolgokat, meg nem jelenti azt, hogy mas is megteheti.

"Kizart dolognak tartom, hogy az EU es az USA környezetvedelmi hatosagai ne definialnak ponotsan ezt a helyzetet. Vagy ugy, hogy megkövetelik ugyanazt az akku töltöttseget a ciklus vegere, mint az elejen volt. Vagy ugy, hogy lenyomatnak tiz ciklust egymas utan."

En meg pont hogy nem tartom kizartnak. De azert kerdezzen alkalomadtan utana.
A meres amugyis egy ciklusra szol, nem? Meg mit csinalsz a 10 ciklus eredmenyevel, kiatlagolod?

Akkor miert nem 50? Vagy 100? Nem tiszta ez sehogysem.

sb

pixma 2009.07.07. 21:48:52

@Gulyás G: Aha. az emisszió miatt.De hogy LPs-e, azt nem tom. A 2 turbó meg hasonlít a Sprinterére.

Mindenki:
Nem tudom miért kell a hibrideket leszólni, főleg a merci S-t. S 400 h -nál külön akksi van az autónak(12V) és külön a hibridhajtásnak (120V). És állítólag sose engedi lemerülni őket.

pixma 2009.07.07. 21:52:26

@Shadowbull:
Vegtelen mennyisegu szopas van meg ma is vele, nemelyik japan gyarnak meg azt is sikerult elerni, hogy szimplan leegnek az autoi a DPF miatt.

Na meg hány MB ML is leégett.

Gulyás G 2009.07.07. 21:57:57

@Shadowbull: "az elso generacios DPF-ek mennyire megbizhatatlanok voltak. Vegtelen mennyisegu szopas van meg ma is vele..."

ebböl a szempontbol a dpf-hibrid parhuzam szerintem helytallo... :)

"En meg pont hogy nem tartom kizartnak. De azert kerdezzen alkalomadtan utana.
A meres amugyis egy ciklusra szol, nem? Meg mit csinalsz a 10 ciklus eredmenyevel, kiatlagolod?"

A reszecskeszürö regeneracional hasonlokeppen jarnak el: nyomnak egy normal ciklust, aztan egy olyat, amiben regeneralnak egy teli szüröt - ilyenkor sokkal szarabb az emisszio es a fogyasztas is. Vegül az alapjan sulyozzak öket, hogy hagy ciklus alatt telik meg a szürö. A körülmenyekhez kepest eljesen korrekt eljaras.

vmaast 2009.07.07. 22:12:51

@blaB: Nos, ha Neked ennyit fogyasztottak az 1.6-os autóid, vagy azokkal volt baj, vagy a lábaddal :) A mai 16 szelepes motorok tényleg vadabbul esznek, mint sok régi 8v, de ennyire azért nem. Egészen közeli ismeretségben vagyok amúgy két hibrid Lexus-al, és egyik sem egy bajnok, takarékosságban. Arról nem is szólva, hogy a bennük lévő akksik gyártási folyamata, aztán majd a hulladék-kezelése csak úgy kb. százszor olyan gázos, mint egy otto-motoré. Van jövője a hibridnek, sőt valószínűleg hosszú távon csak annak van, de senki ne gondolja, hogy a maiak már készek átvenni a terepet. Ez a mercis dolog is egy jó kezdet. Egyszer biztosan lesz belőle valami.

no_holy_shit 2009.07.07. 22:16:15

@Gulyás G:
- biztos hogy szeria lesz, de kerdes mikor(de szerintem euro 6 gazdasagosan csak LP-AGR-rel valosithato meg, SCR tul draga). Q7-n es 2,0 CRtdi-n szeria.

-LP-AGR VTG-vel lesz ha jol tudom, legalabbis voltak LP-AGR es VTG probalkozasok, de meg messze a szeriatol.

@pixma:
a Delphi vicces, foleg amikor kapsz egy szoftverdokumentaciot es egy a2l-t. es az a2l 10%-a a szoftverdokuban nincs benne es a szoftverdoku 10%-t meg az a2l-ben nem talalod. olyan finomsagokrol nem is beszelve, hogy neha kuldenek olyan hex-t es a2l-t, hogy a hex azon reszen van abszolut elbaszott dolog, amihez nem fersz hozza a velekuldott a2l-lel. (franszoaktol mondjuk ez nem meglepo)

de pl. az injektornal(170le monoturbo verzio) szellemes megoldas a vakum a visszafolyoagon (kisebb minimalis mennyiseg ugyanakkora hidraulikus atfolyasnal.). A nem szellemes resze a dolognak, hogy a vakumot egy a CR-Pumpa ele epitett venturival allitjak elo. Ha az injektor tomitese nem tokeletes akkor falsot sziv-> levego kerul a CR-pumpaba -> 100-200-bart ingadozik a rail nyomas... Mondjuk az is igaz, hogy csak akkor lesz tomitetlen ha sokszor huzogatod le a resolajcsovet.

"3 kipufogógáz visszavezető szelep"
en ilyet nem lattam es most a szeriaban biztos nincs. Szeria motoron "csak" a kovetkezok vannak:
- Wastegate
- nyomasszabalyzo szelep (a kis turbo Wastegate-je ami elosztja a kipufogoaramot a 2 turbo kozott)
- tolto levego oldalom meg az atkapcsolo ami megkeruli a kicsi turbot monoturbo uzemmodban

(ez a haro ugyanebben a konfigban van a 123d-nel)

- AGR
- Pillango
- orvenycsappantyu (fokozatmentesen szervomotorral allithato)
- AGR-huto megkerulo csappatyu

ezek kozul minden szeriaban van a modern dizeleknel (kiveve talan a fokozatmentes orvenycsappanyut, ami viszont nem tunik tul hasznosnak)

vmint a biturbo verzional van eloszor szeriaban direkt vezerelt injektor (idaig minden gyarto hidraulikusan attetelezett injektorokat hasznal)

"Elképesztő mekkora bonyolultság uralkodik rajta"

mondjuk az elektromagnessel lekapcsolhato olajspricniket meg a vakummal lekapcsolhato vizpumpa tenyleg vaghatnak a faszba. (ha nem hozna egy pici HC-t a ciklusban)

a motortartobakba integralt vizcsöcsonk is vicces

azon is nagyot neztem amikor 8 ora padlo utan 2-3 deci olaj volt a kiegyenlitoben... de mondjuk az meg a 4 fejlesztesi fazisbol "csak" a 3.ban volt (vagy lehet, hogy nem is...)

Shadowbull 2009.07.07. 22:24:36

@Gulyás G: "ebböl a szempontbol a dpf-hibrid parhuzam szerintem helytallo... :)"

Nemtom. Nagyon ugy tunik, hogy a Toyota faszaul megcsinalta a Priust.

sb

Shadowbull 2009.07.07. 22:26:06

@Gulyás G: "a 651+hibrid+monoturbo lesz a tömegtermek."

Dizel hibrid?

OMFG.

Jo draga lesz, de legalabb kormol :))

Vajon ez is ilyen mild hibrid lesz, vagy esetleg full hibrid?

sb

pixma 2009.07.07. 22:27:20

@no_holy_shit: Húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú
Na csak arra lennék kíváncsi te mivel is foglalkozol valójában:):):):):):):):):):)
De majd holnap ha nem felejtem el utána nézek ezeknek az egérszelepeknek, mert nem én hanem a kollégám volt oktatáson.

Shadowbull 2009.07.07. 22:29:25

@no_holy_shit: "vakummal lekapcsolhato vizpumpa"

Errol valami bovebben? Mer erdekel.

sb

Gulyás G 2009.07.07. 22:30:49

@no_holy_shit: "a Delphi vicces, foleg amikor..."

Baratom, Te megertesz... borulj keblemre, igyunk egy poharkaval, s szidjuk együtt a b*zi franciakat... :)

Gulyás G 2009.07.07. 22:35:04

@Shadowbull: Errol valami bovebben? Mer erdekel.

meg az elektromagnessel lekapcsolhato olajspricnikröl es a motortartobakba integralt vizcsöcsonkrol


hogy a verbe diagnosztizaljak? mi van, ha megszorul, nem nyit ki? motorcsere?

no_holy_shit 2009.07.07. 22:40:27

@Shadowbull:

"vakummal lekapcsolhato vizpumpa"

ha jol tudom, akkor ti a miniben a dv6-nal a vizpumpa gorgojenek az elmozditasaval kapcsoljatok le a vizpumpat. Ebben a vizpumpaban meg van egy kupplung (olyasmi mint a klima magneskuplungja, de nem elektromagnessel kapcsol, hanem vakum raadasara kapcsol le)

@pixma:

"Na csak arra lennék kíváncsi te mivel is foglalkozol valójában"

imadkozom, hogy a pandamba szerelt alkatreszeket jobban teszteltek a macskazabalok mint a Ferrari Californiaba a valtot :-P
(de tavaly massal jatszodtam)

Shadowbull 2009.07.07. 22:51:14

@no_holy_shit: "a vizpumpa gorgojenek az elmozditasaval kapcsoljatok le a vizpumpat. "

Vizpumpa gorgoje alatt mit teccik erteni?

sb

no_holy_shit 2009.07.07. 22:53:36

@Gulyás G:

1, vizpumpa vakumra kapcsol le, -> nem kap vakumot(pl. lecsuszik a vakumcsö) -> nem kapcsol le. Ha a magnesszeleprol jon le a kabel akkor meg meg open circuit-t dob. Amugy meg minden vizpumpa megkukkanhat

2, olajspricni: szerintem az is aramra zar el, tehat ha lecsuszik a kabel
-> mindig meg az olajspricni
-> kabel lecsuszik -> o.c.
-> kabel rajta, de zarva megragad... jo kerdes, hogy diagnosztizaljak-e (hardverfejlesztesrol sokat nem tudok)

egyik lehetoseg:
- nyagjabol konstans fordulatnal es olajhomerseklenel roviden lekapcsolni majd ujra bekapcsolni a spircnit -> olajnyomasnak valtoznia kell. Ha nem valtozik akkor nem zar
(most meg fogod kerdezni, hogy van-e benne olajnyomasszenzor: nem tudom :-))

no_holy_shit 2009.07.07. 22:55:59

@Shadowbull:

nem lattam eloben, de azt hallodtam, hogy a bmw-nel ugy kapcsoljak le a vizpumpat, hogy vmilyen gorgovel nekinyomajak (vagy elemelik a szijat a vizpumpara/tol)

de nem lattam eloben

Polaone 2009.07.07. 23:28:47

Egyet értek a cikk utolsó mondataival ...a németek és társai nem akarnak lemaradni a környezetkímélő keletiektől.Azonban ezt a 15 kWos próbálkozást kiröhögik Japánban. Ezzel akarnak versenyképesek maradni?:) Jóval többet kéne felmutatni vagy valami mással próbálkozni. Több helyről is jönnek az új dolgok hogy mivel lehetne a mérgező gázokat csökkenteni vagy teljesen eltüntetni.De szerintem a hybridek se arra valók hogy csökkentsék a környezetszennyezést ... akkor a villanymotorok mellé nem raknának akkora benzines vagy dízelmotorokat amekkora belefér :)

Shadowbull 2009.07.07. 23:44:27

"a németek és társai nem akarnak lemaradni a környezetkímélő keletiektől"

Baratom, nezd mar meg, kinek vannak alacsonyabb fogyasztasu hagyomanyos modelljei. (no ne a Yarist hasonlitsd mondjuk az S-Klasse-hoz).

sb

Polaone 2009.07.08. 00:28:31

@Shadowbull: Én itt konkrétan a hybridekre gondoltam nem a hagyományos modellekről,hiszen ez a cikk témája.Ebben igazad van egyébként is én német autó párti vagyok, eddig egyik autónkkal se volt probléma és a fogyasztásokban is kiválóan teljesítettek.De ha a hybrideket nézzük előbbre vannak ezt jelzi az is hogy egyre több modelljükbe építik be a rendszert mert megbízható bevált és kell a népnek.És ebben a mondatban amit sikerült kiszúrnod arra az elméletre gondoltam hogy az emberek többsége a Japán autógyártók törekvéseit tartja a legeredményesebbnek és ezt tudják a mercinél is ezért mutatják hogy "nekünk is van ám ilyenünk"

Shadowbull 2009.07.08. 07:31:23

@Polaone: "De ha a hybrideket nézzük előbbre vannak"

Ez ketsegtelen teny.

"megbízható bevált és kell a népnek"

Valoban megbizhato. Hogy kell-e a nepnek? az eddigi eladott darabszamokat nezve nem igazan kell.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 10:41:25

@qualitaet: ...és akkor tedd mellé, hogy Lexus megtakarított 0.8-0.9 literjével szemben mekkora plusz terhelést jelent a környezetnek az akksik és az elektromos hajtáslánc legyártása, valamint az akksik reciklálása. A Lexus hibridjei a mai formájukban az autóipar legpazarlóbb és legkörnyezetszennyezôbb megoldásai.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 11:21:17

@Polaone: "az emberek többsége a Japán autógyártók törekvéseit tartja a legeredményesebbnek"

Majd a mesék helyett hasonlítsd egyszer össze a tényeket is, hogy ki hol tart:
www.spiegel.de/auto/fahrberichte/0,1518,356571,00.html

A 6.7 liter kurva sok egy 1.3 literes motortól, a BMW jelenlegi 2 literesei esznek ennyit - annak ellenére, hogy szerintem kitalálod, melyiknek kell nagyobb és nehezebb kasztnit hurcolásznia.

Polaone 2009.07.08. 11:41:34

Itt még mindig a hybridekre gondolok,mivel ők állak az élen ebben.Az hogy egy 1,3as egy tonna körüli autó hogyan fogyaszthat 6,7et 100on az egy más kérdés, óriási pazarlás igaz itt a cikkben azt írják amit belinkltél hogy a elfogadható határértéken belül van.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 12:15:28

@Polaone: Nem vitatta senki, hogy a japán gyártóknak nagyobb a tapasztalata hibrid hajtásláncok terén. (Hogy jelenleg a hibridek a kutyának nem kellenek, és veszteséggel gyártja ôket a Toyota, más kérdés.)

Nekem az sem fájna, ha a japán gyártók sikeresek lennének vele, és egyszer majd egy VALÓBAN környezetbarátabb és takarékosabb megoldás születne a hibridek alapjain. Örülnék neki. Ami viszont zavar a hibridek kapcsán, az a nullaemissziós-virágmintás parasztvakítás.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.08. 12:53:38

Amúgy csodálkozom, hogy még senki nem linkelte be a vonatkozó South Park epizódot:
www.southparkstudios.com/guide/1002/

donphobos 2009.07.08. 16:10:19

@Gulyás G:

Én mennyire érdekelné a potenciális S-klasse vásárlókat egy olyan modell, ami a Németországban gyakori 160 km/h-s sebességet éppen tartani tudná csak? Vannak még itt-ott korlátlan szakaszok, ahol egy 160-ról alig gyorsuló autó gyakorlatilag a másik két konkurrens márkához történő azonnali átpártolást jelentené.

Ez a modell ebben a formában és ebben az időpontban tökéletesen illeszkedik a megcélzott profilba. Legfeljebb nem ezt a profilt keresed.

A 4-hengeres motorok járáskultúrája mennyire illeszkedik egy nagy limuzinba? Nem alsó-közép, hanem a csúcs bálna a kategória, ne feledjük. A 6-henger az alap itt.

donphobos 2009.07.08. 16:11:27

@odb:

Körülbelül 1 km tehető meg tisztán elektromos módban, aztán bekapcsol a benzines. Nem tud hosszan "lopakodni" sajnos.

donphobos 2009.07.08. 16:14:50

@Dövan: LS 600h hang nélkül siklik: megfizethetetlen

Igen, csak a BMW/Mercedes/Audi nyújt még valamit: presztizst. Ahova a Lexus-Toyota nagyon szeretne eljutni a folyamatos másolással, de valahogy nem sikerül. Az ára már megvan hozzá, csak a patina hiányzik. De az amcsik zabálják, sokan azt hiszik hogy amerikai gyártó...

Furcsa dolgok ezek...

KamikazeOne 2009.07.08. 17:30:10

Szervusztok, autómániás embertársaim ! Ne egymást "együk", nem mi fogjuk ezt a tendenciát megváltoztatni... Sajnos, az "automobilok"(és részben a többi közlekedési eszközök is...) fejlesztése/fejlődése már régen nem a jó, ökonomikus ill. értelmes irányba megy. Egy "szgk"-nak már régen 500 kg alatti súlyúnak és 3 lit./100 km alatti fogyasztásúnak kellene lennie ! Ezzel szemben vannak a piacon környezetbarátnak titulált, 2 tonnás, több száz lóerős(minek ?, hova ?) monstrumok, amik nem bírnak 10 liter alatt zabálni... Persze, ezekért el lehet kérni több tízmillió Ft-ot és villogni is lehet velük... A "TREND": wellness hétvége, plazma TV, hybrid auto... Fizessen, akinek van miből(persze a vagyonadót is !!!)... Én sportolok(bringa, úszás, gyalogtúra, stb.), élvezem a "hagyományos", síkképcsöves Panasonic TV-met és 7 liter/100 km fogyasztással kerülöm a dugókat(a "másfélmillás", de kényelmes és olcsón fenntartható verdámmal !!!)...

donphobos 2009.07.08. 18:39:50

@KamikazeOne: Egy "szgk"-nak már régen 500 kg alatti súlyúnak és 3 lit./100 km alatti fogyasztásúnak kellene lennie ! Ezzel szemben vannak a piacon környezetbarátnak titulált, 2 tonnás, több száz lóerős(minek ?, hova ?) monstrumok, amik nem bírnak 10 liter alatt zabálni...

Javaslom átnézni a mopedautós posztba. Ott van szó a fél tonnás és 3 litert fogyasztó gépjárművekről. Itt egy S-klasse a téma. Más dimenzió minden tekintetben, más a célja, más a piaca és más az ára is.

OptimusPrime 2009.07.08. 19:42:12

@SirJohn: Jaja, így igaz! Én is emlékszem erre, meg azokra a barmokra is akik lezsákutcázták a hibrideket, aztán naponta 5x pofára estek emiatt. Igaz a kocsikhoz fingjuk sem volt de cserébe állandóan hülyét csináltak magukból! :)

OptimusPrime 2009.07.08. 20:05:43

@Il mio nome è Nessuno: Az jól látszik, hogy a témában mutatkozó totális hozzá nem értéseddel csak a hülyeséget tudja felvenni a versenyt.

"A dolog szépséghibája, hogy városon kívül lezabálja a gatyádat."
Ja persze, ezzel csak a majd 1 milló Prius tulaj nem ért egyet, de nyilván ez a te szinteden már nem érzékelhető.

citromhély (törölt) 2009.07.08. 21:49:07

nem tudom miért nem próbálják ki a hidrosztatikus hajtást. alig kellene féket nyomni + brutális gyorsulás lehetne. Mondjuk oiros lámpánál névleges fordulaton forgü motorú kocsik elég furán mutatnának. Bár lehet, hogy ez a hajtás nem alkalmas nagy sebességre?

Shadowbull 2009.07.08. 22:58:40

@donphobos: "De az amcsik zabálják"

Mar ok sem annyira.

sb

Shadowbull 2009.07.08. 23:00:52

@KamikazeOne: "Egy "szgk"-nak már régen 500 kg alatti súlyúnak és 3 lit./100 km alatti fogyasztásúnak kellene lennie ! "

Tudnam honnan bujik elo ez a sok okos ember, ujra es ujra ugyanazokat a hulyesegeket mantrazva.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.09. 11:08:08

@OptimusPrime: "Az jól látszik, hogy a témában mutatkozó totális hozzá nem értéseddel"

Tiszta szerencse, hogy itt vannak a magadfajta professzorok, akik gondoskodnak a felvilágosításról. Nagy kár, hogy lófasz konkrétumot nem bírtál prezentálni, mindössze böfögést.

"Ja persze, ezzel csak a majd 1 milló Prius tulaj nem ért egyet"

Nem tûnt még fel, hogy az 1.2 millió Prius túlnyomó többsége amerikai nagyvárosokban rohangál? Tényleg, Einstein, a te Priusod mennyit eszik az autópályán?

"de nyilván ez a te szinteden már nem érzékelhető."

Valóban, az én szintemen csak a tények érzékelhetôek, a levegôbôl kapott faszságaid nem:
www.eurocarblog.com/post/692/the-bmw-520d-challenges-the-toyota-prius-on-consumption-are-the-results-given

"All in all at the end of the test the average consumption was the following:
Toyota Prius 5,87l/100km
Bmw Serie 5 2.0d 5,61l/100km"

De a BMW mostani 2 literes benzinesei sem esznek sokkal többet 6-nál. Cserébe nem szarják tele használt akkumulátorokkal a környezetet a kipuogógázon felül. Hibrid, mi?

KamikazeOne 2009.07.09. 19:17:45

@donphobos:"Javaslom átnézni a mopedautós posztba..."

Köszönöm a jótanácsot, de őszintén szólva nem nagyon érdekelnek a mopedautók(..sem...). A méreteik és menetteljesítményeik miatt ugyanis szinte teljesen használhatatlanok(egy jólfejlett europid férfi azonnal klausztrofóbiás rohamot kap bennük, ráadásul erőlködve és hangoskodva érik el a 60 km/h sebességet). Szóval, az IS egy rossz irány/koncepció...

Abban azonban igazad van, hogy nem itt, az új hibrid "S-classe" vitafórumán kellett volna kifejtenem az autóipar jelenlegi szánalmas önkielégítésével kapcsolatos rosszalló véleményemet... Mert nyilván nem tudok meggyőzni olyan embereket, akik fontosabbnak tartják a kivagyi luxust a praktikus kényelemnél és az öncélú teljesítményt a környezetvédelemnél.

Szóval, ez egy szép és talán érdekes jármű, de sajnos a bolygónknak csak egy újabb púp a hátán, egy újabb "károsanyag kibocsátó pontforrás"...

KamikazeOne 2009.07.09. 19:41:25

@Shadowbull:"Tudnam honnan bujik elo ez a sok okos ember, ujra es ujra ugyanazokat a hulyesegeket mantrazva."

Én nem bújtam elő sehonnan(na jó, egyszer, régen...), amit pedig írtam, az nem hülyeség, legfeljebb Te nem érted ill. értesz vele egyet.

Fenntartom(de nem mantrázom...) azt a véleményemet, hogy a szóbanforgó autó(és a hozzá hasonló összes presztizs-hybrid) minden, csak nem környezetkímélő ! Nem azzal a szándékkal fejlesztették és építik ezeket.

Shadowbull 2009.07.09. 21:46:25

@KamikazeOne: Ezzel nincs is semmi baj, nekem az nem tetszett amit eloadtal, hogy egy auto mar reg 500 kilos kene hogy legyen.

A kollega nagyon jol asszocialt a mopedautokra.

Annyit lehet kihozni kabe 500 kilo anyagbol.

sb

KamikazeOne 2009.07.10. 07:18:33

@Shadowbull: "A kollega nagyon jol asszocialt a mopedautokra. Annyit lehet kihozni kabe 500 kilo anyagbol."

Ez frappáns ellenvetésnek tűnhet, de te sem gondolhatod komolyan...

Tudod hány kiló egy F1-es "rakéta" és abból mennyi a motor meg az utcára felesleges gépészet? Hasonló anyagokból(na jó, egy kicsit olcsóbbakból...) és egy kicsi(1-1,2 lit.), de korszerű motorral(50-55 kW ma már kihozható ezekből) erőlködés nélkül össze lehet(ne) állítani egy "Golf-kategóriás"(alsó-közép kat.) autót, ami csak fél tonna. Persze, túl sok sallang nem lenne bennük...

Shadowbull 2009.07.10. 09:59:20

@KamikazeOne: Igen, pont errol beszelek.

Hasonlo anyagokbol mint az F1?

Csinalhatunk szenszalas kompozitbol karosszeriakat, csak az annyiba is fog kerulni, mint az F1es autok.

A mai minimalisan elvart toresbiztonsagot feltetelezve, megfizetheto anyagokat hasznalva, a nem letszukseglet felszereleseket kidobva kabe a Smart szintjen leszunk.
Az 800 kilo, kabe.

Ez ala csak olyan kompromiszumokkal tudsz lemenni, amit ep esszel senki sem tud bevallalni.

Es utana jon a kerdes, kinek eleg egy Smart.

sb

skinnyslut 2009.07.10. 11:54:02

@KamikazeOne:

"Mert nyilván nem tudok meggyőzni olyan embereket, akik fontosabbnak tartják a kivagyi luxust a praktikus kényelemnél és az öncélú teljesítményt a környezetvédelemnél."

Remélem az épitési törmeléket az erdőbe borító, a fáradtolajat a kert végébe engedő, a vasúti töltés oldalába mindenféle szemetet és hulladékot kiöntő, a vizpartokat pillepalackokkal teledobáló tahók, az utcát fűtő lakótelepi és a buszmegállóban csikkeket szátköpködő prolikat hasonló vehemenciával győzködöd. Szerintem te lennél a legboldogabb és vélhetően a paradicsomban éreznéd magad, ha az átlag gépkocsik kibocsátásának ezrelékét adó luxusautók és vevőkörük szennyzésén múlna a környezetvédelem.

" Fizessen, akinek van miből(persze a vagyonadót is !!!)..."

Ha a kicsinyes demagógiádon sikerül túllépned (bár amig ennyire csacsi módon egy F1-est egy átlagautóhoz hasonlítasz) esetleg arra is rájöhetnél, hogy a hulladékoknak a tárolókba történő elhelyzése és a fegyelmezett viselkedés nem pénzkérdés.

skinnyslut 2009.07.10. 11:56:03

@skinnyslut:

((bár amig ennyire csacsi módon egy F1-est egy átlagautóhoz hasonlítasz,MEGLEHETŐSEN NEHÉZ LESZ)

OptimusPrime 2009.07.10. 15:41:40

@Il mio nome è Nessuno: Azért nem írtam konkrétumokat, mert az eddigi őrjöngéseidől is nyilvánvaló volt, hogy a szemed előtt levő permanens vörös köd miatt csak a saját baromságaidig látsz, a valóságig már nem.
A belinkelt "teszt"-ed hihetetlen szánalmas, már jónéhány cáfolatát olvastam. (Ennél már csak azzal csinálhattál volna nagyobb hülyét magadból, ha azzal a szintén vagy tucatnyiszor megcáfolt koholmánnyal jöttel volna elő, amiben azt állították, hogy a Hummer környezetbarátabb mint a Prius). Ha neked az 5.87-5.61=0.26 l/100km-es fogyasztáskülönbség "lezabálja a gatyádat" akkor vagy soha ne ülj be többé kocsiba vagy keresd fel az elmeorvosodat. :)
Ráadásul a "teszt" időpontjában a gázolaj drágább volt mint a benzin, így péznben kifejezve közel 0 volt a különbség.

A már ide is belinkelt sprintmonitor-os adat
www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?esearch=1&vehicletype=1
is tökéletesen cáfolja a baromságaidat. A letöltés pillanatában 678 Prius 19980697 km-en megtett fogyasztási átlaga 5.24 l/100km volt. Ez minden, csak nem gatyalezabáló. Keress egy Prius méretű és hasonló paraméterekkel rendelkező nem hibridet a sprintmonitoron aminek hasonlóak a menetteljesítményei, de kevesebbet fogyaszt a Prius-nál és akkor gyere vissza hőbörögni. Sok sikert! :)

Nem, nem tűnt fel, ugyanis nem az amerikai nagyvárosokban rohangálnak, hanem mindenhol amerikában. Ott pedig igen sok az autópálya, még a városokon belül is azok mennek, így szó sincs arról, hogy a Prius-ok csak a dugókban araszolgatnának.

A 2 literes benzinesek sokkal de sokkal több kipuffogógázt engednek a levegőbe mint a Prius, mind országúton mind városban lényegesen többet zabálnak annál, és eddig egyetlenegy Prius sem szarta össze a környezetet használt akkumulátorokkal.
Neked tényleg semmi lövésed sincs arról, hogy mi az hogy hibrid?

donphobos 2009.07.10. 20:33:26

@KamikazeOne: Köszönöm a jótanácsot, de őszintén szólva nem nagyon érdekelnek a mopedautók(..sem...).
.
.
.

akik fontosabbnak tartják a kivagyi luxust a praktikus kényelemnél és az öncélú teljesítményt a környezetvédelemnél.

Szóval, ez egy szép és talán érdekes jármű, de sajnos a bolygónknak csak egy újabb púp a hátán, egy újabb "károsanyag kibocsátó pontforrás"...

***

Sajnos pedig a fél tonna és fél liter kábé abban elérhető. A környezetszennyezése pedig jóval magasabb, mivel szinte semmilyen kipufogógáz utófeldolgozó (EATS) rendszerrel nem rendelkezik. Aki nem látja a fától az erdőt persze rámondja hogy az az ultimatív környezetvédelem, mert 3 litert eszik a városban. Ez sajnos a no comment számomra.

Az S-klasse már évtizedek óta egyfajta csúcs-platform, amiben olyan fejlesztések jelennek meg amik körülbelül egy évtized alatt levándorolnak a mindenki által használt köznapi modellekbe. Nem feltétlenül kell a patás ördögöt látni benne. Az eladott darabszám minimális egy alsó-közép kompakthoz képest, a technológia viszont igen fontos dolog. Kellenek ilyen modellek, mert különben minden állna a középszerű szinten az egész autóiparban.

A károsanyag kibocsájtása elég relatív dolog. Jelenleg az EU rá van kattanva a CO2-szintre, ez most a Szent Grál. Ez egy dolog.

Egy luxusautó vajon szembeállítható egy zöldnek kikiáltott 120 g/km CO2 szintet megütő kisautóval? Mennyi a darabszáma egy évben az egyiknek és mennyi a másiknak? Arányok?

Egy konténerszállító hajó micsoda? Dízel az is, de elárulom hogy csak a motor beindítása alatt eszik olajat, utána már-már aszfalt jellegű pakurával megy. A 90/min fordulatszámon dohogó 3-emelet magas motor elbírja. És a fedélzeten a hűtött konténereken mind ott figyel egy hűtőgép önálló dízel aggregáttal, ami néha bekapcsol. Ez szennyez, ugye? De legyen azért friss alma a boltban egész évben.

Ha most kimegyek a boltba (nem Magyarországon élek), akkor kapok argentín, új-zélandi és Chiléből importált almát. Most éppen onnan jön. Az év más szakában akár Tirolból is. Minden kedden beáll a kikötőbe egy akkora Maersk hajó, ami 16 konténer széles. És lerakja az én almámat is többek között.

Ez mekkora szennyező pontforrás?

Kicsit tovább kellene látni a közvetlenül szemed előtt levő dolgokon és átgondolni hogy vajon mit jelent egy ilyen kis szériában gyártott autó és mit jelent a jelenlegi társadalmi és gazdasági berendezkedés a környezetszennyezés szempontjából. De ez már gigászi offtopic itt...

donphobos 2009.07.10. 20:54:15

@OptimusPrime: Nem, nem tűnt fel, ugyanis nem az amerikai nagyvárosokban rohangálnak, hanem mindenhol amerikában. Ott pedig igen sok az autópálya, még a városokon belül is azok mennek, így szó sincs arról, hogy a Prius-ok csak a dugókban araszolgatnának.

A 2 literes benzinesek sokkal de sokkal több kipuffogógázt engednek a levegőbe mint a Prius, mind országúton mind városban lényegesen többet zabálnak annál, és eddig egyetlenegy Prius sem szarta össze a környezetet használt akkumulátorokkal.
Neked tényleg semmi lövésed sincs arról, hogy mi az hogy hibrid?

****

Amerikában a legtöbb államban a sebességhatár 55 mérföld/óra az autópályán. Ha több kocsi megy konvojban, akkor lehet picivel több, de ha a konvojból valaki kigyorsít, akkor kiszedi a rendőr azonnal. Tételezzük fel hogy 55 mérföld és akkor az 88 km/h kerekítve. Valahogy nem pont ott szokott a legtöbb kocsi gazdaságosan menni?

A hibridek Achilles-sarka a felhasználási profil. Értelemszerűen egy nagyvárosi forgatagban a sok start-stop gurigázás miatt előnyben van egy hagyományos kocsivan szemben. De extrém dugóban már megszűnik az alacsony emisszió, mert lemerül az akksi és akkor tölteni kell. És akkor bizony megy a pöfögő benzines.

Ha két település között haladsz európai autópályán és tartod a 110 km/h sebességet mondjuk a külső sávban néha előzve kamionokat, akkor egyedül a benzines hajt. Nem veszem most elő hogy cipeli az extra tömeget (hajtáslánc komplikált, akksik, elektromoms motorok), mert jóindulatúan sík utat és tempomat 110-et feltételezek. De azt naivitás lenne hinni, hogy itt az elektromos rész bármit tud segíteni érdemben, mert ekkora terhelésnél pillanatok alatt lemerül és fel kell tölteni. És gondolom sejted hogy honnan tölti magát.

A hibrid könnyen kaphat extra vevőket ha nyomják adókedvezményekkel, ha divatos vagy ha az értelmes felhasználási profilja egybevág a fellelhető potenciális vevőkkel. De el tudom képzelni hogy egy németországi ingázó aki megtesz napi 2x60 km-t egy átlagosan 160 km/h sebességű szakaszon (mert ilyen is van) nem fog vérszegény benzinessel szerelt hibridet venni, mert balesetveszélyesen gyenge az ő általa naponta bejárt úton. Egy példa csak.

A nagyobb motor nem feltétlenül szennyez többet. Ismét a fránya peremfeltételek. Egy manapság gyakori 1400 kg száraz tömegű gépkocsiban egy vánnyadt 1.4-literes motor minden indulásnál szenved a nehéz test meglódításával. Lehet hogy nem úgy tűnik, mert az elektronikus gázpedál miatt nincs közvetlen kapcsolat a jobb láb és a gyorsulás között. Az ECU sokkal több gázt ad mint gondolnád, ezért nyomatékosnak és erősnek tűnik a pici belépő motor is, de igazából túl gyakran jár magas terhelésen.

Ezzel szemben egy a kasznihoz jobban illesztett (!!!) méretű motor nem erőlködik ennyit. Legyen az 1.8-literes vagy 2-literes akár.

Vajon a gazdaságos üzemelési tartományban működő nagyobb motor szennyez többet vagy a végletekig kihajtott pici? Fogas kérdés, nem?

Az utolsó mondat, hogy még egyetlen egy Prius sem szarta össze a környezetet használt akksikkal külön vicces.

Az első generációs európai modell akksijait elég gyakran kellett cserélni, azok még nem sokáig bírták. Ez volt a gömbölyű szedán alakú. Arról mélyen hallgatnak a zöldség imágóját magukra öltő PR-esek hogy milyen hatása van ezeknek az előre betervezett cseréknek. Mert az angyalok mezitálbas nevetése nem tünteti el azt a gigászi mennyiségű savat, nehézfémet és veszélyes hulladékot, amit egy autónyi akksi képvisel. És ugye nem egyet adtak el belőle. Gondold át jobban picit a témát, sokat használ. És ne indulatból írj, az is sokat használ.

KamikazeOne 2009.07.10. 21:09:47

@skinnyslut: Természetesen a környezet szennyezésének minden formája ellenszenves számomra és ha úgy adódik teszek is ellene. De a néphülyítést, képmutatást és porhintést is rühellem!

Szerinted a luxus-hybrid jármű = környezettudatosság ?!?

Az F1-es autókkal kapcsolatos részt pedig olvasd el mégegyszer, mert azt "csacsi módon" teljesen félreértetted...

KamikazeOne 2009.07.10. 21:52:09

@Shadowbull:"A mai minimalisan elvart toresbiztonsagot feltetelezve, megfizetheto anyagokat hasznalva, a nem letszukseglet felszereleseket kidobva kabe a Smart szintjen leszunk.
Az 800 kilo, kabe."

Szerintem a Smart nem az én koncepcióm cáfolata, sőt... De, tudjuk jól, melyik járműgyártó érdekeltsége... Egyébként számomra is rejtély, hogyan lehet ezt az indokolatlanul fapados járművet olyan relatíve magas áron eladni?

Az mindenesetre érdekes filozófia, hogy ha nem tudunk 500 kg-os, elfogadható komfortú, biztonságú, fogyasztású és árú autót gyártani, akkor építsünk méregdrága 2 tonnást. Persze, nem akarok álnaív lenni, a biznisz az biznisz...

Csak akkor ne vakítsanak a környezetvédelemmel!

KamikazeOne 2009.07.10. 22:41:21

@donphobos:"Egy luxusautó vajon szembeállítható egy zöldnek kikiáltott 120 g/km CO2 szintet megütő kisautóval? Mennyi a darabszáma egy évben az egyiknek és mennyi a másiknak? Arányok?"

Tudod, még a kocsmai verekedésekben is az a tisztességes, ha "egy embernek egy a párja". Szóval, ebből a szempontból igenis összehasonlítható a két általad említett jármű, hiszen egyikkel is másikkal is ugyanannyi ember(1-5 fő) érheti el uticélját. Csak az egyikben kb 2-3-szor nagyobb motor van, 2-szer annyi üzemanyagot éget el és kb 1,5-szer több káros anyagot bocsát ki... Tudom én, hogy nem járhat mindenki unalmas kompakt autóval, de engem se vakítsanak a környezetvédelem ill. környezettudatosság jelszavaival a luxus-hybridek kapcsán!

"Egy konténerszállító hajó micsoda? Dízel az is, de elárulom hogy csak a motor beindítása alatt eszik olajat, utána már-már aszfalt jellegű pakurával megy. A 90/min fordulatszámon dohogó 3-emelet magas motor elbírja. És a fedélzeten a hűtött konténereken mind ott figyel egy hűtőgép önálló dízel aggregáttal, ami néha bekapcsol. Ez szennyez, ugye? De legyen azért friss alma a boltban egész évben."

A hatalmas teherhajókat én sem tapsolom meg és ebben ártatlan is vagyok: soha nem vennék argentin almát, de még tirolit sem(éppen elég lelkiismeret furdalást okoznak nekem az alföldről, füstölve érkező hazai IFA-k...). De még ezeknél is létezik nagyobb felelőtlenség, öncélú környezetterhelés:
az óriási, tengerjáró luxus-utasszállítók. ...persze, tudom, azok is a műszaki haladást szolgálják és különben is kevés van belőlük...

donphobos 2009.07.11. 09:32:38

@KamikazeOne: Szóval, ebből a szempontból igenis összehasonlítható a két általad említett jármű, hiszen egyikkel is másikkal is ugyanannyi ember(1-5 fő) érheti el uticélját. Csak az egyikben kb 2-3-szor nagyobb motor van, 2-szer annyi üzemanyagot éget el és kb 1,5-szer több káros anyagot bocsát ki...

****

Alapvetően rosszul látod a problémát. A darabszám miatt nem hasonlítható össze direkt módon a kumulatív szennyezés. Ha mégis így teszel, akkor csorbul az elmélet.

A 2x több üzemanyag sem feltétlenül igaz, a nagyobb motorok nem linárisan fogyasztanak többet. A felhasználási profilon múlik minden.

Nem tudod megkerülni a teherhajókat sem, a globalizáció miatt a boltokban fellelhető termékek vagy közvetlenül vagy közvetve magukba foglalják a nagy tengerjárók működését.

Ha le akarod bontani a saját létedet egy kis önfenntartó kommunára, ahol mindent magadnak termelsz meg bio-módon, akkor eljutunk egy sokszor önnfentartásra képtelen és rendkívül pocsékoló modellhez. Ez már sötétzöld tartomány, ezt ne feszegessük inkább.

A hajó hasonló a vasúthoz egy dologban: az egységnyi terhet nagyon kis energia felhasználásával lehet így szállítani.

A cruising hajók valóban vadhajtásai a közlekedésnek, de valami fura módon az emberek évszázadokon átívelve rajonganak érte. Ezt is nehéz lesz a monitor mögül megváltoztatni.

A nagy kompok viszont nem haszontalanok. Nagyon sok gépkocsit és teherautót elnyel a bendőjük, igen nagy távolságokat levágnak vizi úton és ezzel sok egyéni autós utazását takarítják meg. Közben lehet fényűzni a fedélzeten, ha van elég monéta, de a fő cél a szállítás ott is. Északon elég sok ilyen van és nem úgy tűnik hogy rossz a modell.

Azt kellene megérteni, hogy a cikk témáját adó Mercedes-Benz egy olyan hibrid, ami a jármű alapvető felhasználási profiljába nagyon jól illeszti a könnyű hibridet. Nem vesz el semmit a meglévő tulajdonságokból, hanem tesz hozzá pont ott ahol a hibrid hozzá tud tenni. Nem találták fel újra a kereket, mert felesleges. Javítottak a közel tökéletes koncepción.

És ez le fog szivárogni majd évekkel később a tömegek által használt gépjárművekbe, amik a mennyiség miatt aktívan befolyásolják a környezetet és annak terhelését.

Shadowbull 2009.07.11. 19:34:35

@KamikazeOne: ""Szerintem a Smart nem az én koncepcióm cáfolata, sőt"

De. Azt mutatja meg, mit lehet kihozni 800 kilobol.

Es kovetkeztetni lehet arra, mit lehetne 500-bol. (semmit)

"Az mindenesetre érdekes filozófia, hogy ha nem tudunk 500 kg-os, elfogadható komfortú, biztonságú, fogyasztású és árú autót gyártani, akkor építsünk méregdrága 2 tonnást."

Ki mondta ezt? A Mercedes mindig a premiumosztalyban jatszott, ahol masok az elvarasok, mint a kisautoknal. Ezt azert fel kellene tudni ismerni.

"Szóval, ebből a szempontból igenis összehasonlítható a két általad említett jármű, hiszen egyikkel is másikkal is ugyanannyi ember(1-5 fő) érheti el uticélját. Csak az egyikben kb 2-3-szor nagyobb motor van, 2-szer annyi üzemanyagot éget el és kb 1,5-szer több káros anyagot bocsát ki..."

Szerinted osszevetheto, mas szerint meg nem.

Nekem nem kene egy 500 kilos eletveszelyes muanyag talicska. Nincs semmilyen luxusigenyem, es a jelenlegi autom tobbe-kevesbe teljesiti is azt, amit elvarok minimalisan egy autotol. Masfel tonna, pedig semmi luxus.

sb

Shadowbull 2009.07.11. 19:36:42

Ja meg ennyit:

"és kb 1,5-szer több káros anyagot bocsát ki...""

A CO2 az csak az uj divatos hiszti szerint karosanyag, egyebkent meg a termeszet egyik alapveto epitokove.

Karos anyag a NOx, a HC, a CO, meg a finompor.

Szerintem csodalkoznal, hogy normal hasznalatban mennyit bocsat ki ezekbol egy kisauto, meg egy luxuslimuzin.

sb

OptimusPrime 2009.07.11. 23:37:16

@donphobos: "Amerikában a legtöbb államban a sebességhatár 55 mérföld/óra az autópályán. Ha több kocsi megy konvojban, akkor lehet picivel több, de ha a konvojból valaki kigyorsít, akkor kiszedi a rendőr azonnal. Tételezzük fel hogy 55 mérföld és akkor az 88 km/h kerekítve."

Ez totális hülyeség! Sokféle sebességkorlátozás van autópályán, néhány rüvidebb szakaszon valóban van 55 mph is de abszolút nem ez a jellemző. Ami jellemző az a 65, 70 ill. 75 mhp, az pedig 104-120 km/h és nem, a legtöbb kocsi NEM ott megy a leggazdaságosabban. Ha a valóságra is kíváncsi vagy, akkor itt megnézheted azt: en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States

"A hibridek Achilles-sarka a felhasználási profil."

Ez nem csak a hibridekre, hanem MINDEN járműre igaz.

"De extrém dugóban már megszűnik az alacsony emisszió, mert lemerül az akksi és akkor tölteni kell. És akkor bizony megy a pöfögő benzines."

És? Mit akarsz ezzel mondani? Ugyanis még extrém dugóban is sokkal kisebb a hibrid környezetszennyezése a nem hibridnél, mert ilyenkor is sokkal kevesebbet megy a "pöfögő benzines", ráadásul nem csak az tölti az akkumulátorokat, hanem a visszanyert mozgási energia is gurulásnál és fékezésnél.

"Ha két település között haladsz európai autópályán és tartod a 110 km/h sebességet mondjuk a külső sávban néha előzve kamionokat, akkor egyedül a benzines hajt."

Ez így megint nem igaz. Attól függ melyik hibridről beszélsz, ha a Merci alibi hibridjéről akkor lehet, de ha a Toyota HSD-jéről akkor nem. Ott ugyanis a villanymotor bármilyen üzemmódban hajthat, akármilyen sebességnél, egyedül is meg a benzinmotorral együtt is.

"De azt naivitás lenne hinni, hogy itt az elektromos rész bármit tud segíteni érdemben, mert ekkora terhelésnél pillanatok alatt lemerül és fel kell tölteni."

Ez nem naivitás hanem tény. Javaslom a HSD doksijának áttanulmányozását vagy egy ilyen hibrid kipróbálását mielőtt még további hülyeségeket kezdenél mondani.

"A hibrid könnyen kaphat extra vevőket ha nyomják adókedvezményekkel..."

Az USA-ban már régóta nincs kedvezmény a Prius-ra mégis veszik mint a cukrot. Nagyon nem megy ez neked.

"De el tudom képzelni hogy egy németországi ingázó aki megtesz napi 2x60 km-t egy átlagosan 160 km/h sebességű szakaszon (mert ilyen is van) nem fog vérszegény benzinessel szerelt hibridet venni, mert balesetveszélyesen gyenge az ő általa naponta bejárt úton."

A németországi ingázó is tud olyan hibridet venni amiben bika benzines mellett bika villanymotorok is hajtanak és könnyedén mehet 160-al is (csak minek). Mellesleg kizárt, hogy aki a német autópályán 120-al megy, az halálos veszélyben lenne.

"Az utolsó mondat, hogy még egyetlen egy Prius sem szarta össze a környezetet használt akksikkal külön vicces."

OK, akkor nevessünk együtt, bár megint az lesz, hogy csak én fogok.

"Az első generációs európai modell akksijait elég gyakran kellett cserélni, azok még nem sokáig bírták."

Igen, ez megint egy olyan állítás aminek tökéletesen a fordítottja az igaz. Légy szíves akkor mutasd meg azt a statisztikát ami alapján ezt állítod!

"Mert az angyalok mezitálbas nevetése nem tünteti el azt a gigászi mennyiségű savat, nehézfémet és veszélyes hulladékot, amit egy autónyi akksi képvisel."

Nem tudom, hogy az angyalok hogy nevetnek, de az biztos, hogy ez megint egy oltári nagy baromság amit állítasz! Meséld már el, hogy mondjuk az 1. generációs Prius meghajtóakkumulátorában milyen "gigászi mennyiségű sav és nehézfém" az amit oda vízionálsz? Ugyanis azokban se gigászi sav se nehézfém nincs!

Köszönöm szépen, én általában nagyon átgondolom a témát mielőtt hozzászólnék. Ha nem értek hozzá, akkor meg nem szólok bele. Ezt a technikát javaslom neked is és akkor nem jársz úgy mint most.

Shadowbull 2009.07.12. 00:31:42

"Ott ugyanis a villanymotor bármilyen üzemmódban hajthat, akármilyen sebességnél, egyedül is meg a benzinmotorral együtt is."

Sot, ez alapjan kell is neki hajtani, mert ha nem forog(nak) a villanymotor(ok), nem megy az auto sehova.

eahart.com/prius/psd/

szemleletes kis animacio, bar nemtom, hogy ez teljesen korrekt-e.
Viszont ebbol az latszik, csak villannyal a max. sebesseg 42mph.

"Az USA-ban már régóta nincs kedvezmény a Prius-ra mégis veszik mint a cukrot."

Hat, a "veszik mint a cukrot" talan nem ezekre az eladasi szamokra szoktak mondani. Ezek szerint nincs benne az elso huszban.

autos.aol.com/gallery/best-selling-cars

(Erdekes modon a Ford F150 vezet. Pedig allitolag az amcsik most mind kisfogyasztasu autot akarnak)

sb

donphobos 2009.07.12. 14:46:43

@OptimusPrime:

A beszélgetés elején még reménykedtem benne hogy lesz valami értelmes diskurzus, de a marketinges dumán túl nem megy ez.

Szerinted egy benzinmotor mikor termel kevesebb káros anyagot. Amikor stabilan jár, vagy amikor beindítod? Elárulom hogy egy beindítási pöffenet rosszabb. Ha dugóban megy az 1 méter előre, 20 másodperc várakozás, majd 2 méter előre játék akkor nem feltétlenül nyersz vele miután lemerült az akksi. Ha pedig jól lemerül az akksi, akkor járni fog a benzines is, mert az tölti. A generátoros féküzem csak egy bizonyos sebesség felett megy. Olvasgass Népítéletet, az egyik tulaj panaszkodik rá hogy milyen furcsa amikor átadja az elektronika a fékezést a valódik fékeknek és egy szívdobbanásnyi időre olyan érzése van mintha nem lassulna. Dugójáráskor a generátoros féküzem nem tud működni, ahhoz sebesség is kell.

A csoda Toyota HSD szerinted meddig bírja akksiról nagy sebességgel? Lemerül és utána tölti a benzines. Ne beszéljünk már hülyeségeket. Perpetuum mobile ez is?

Mi lett akkor az akkumulátorokkal? Nevetéssel dolgozták fel a veszélyes hulladékot?

Beszéltem első generációs Priust használó tulajdonossal. Abban elég gyakran kellett akksit cserélni, sajnos a pontos értéket nem jegyeztem meg. Ez még 2001-ben volt kábé, annyira nem érdekelt hogy megyjegyezzem. De nem 100e km volt, hanem jóval kevesebb.

Az akkumulátorban szerinted mi van? Zöld lombos bokrok, mint a Toyota marketinges anyagán láthatod?

Ha átgondolod a témát és ennyire sikerül akkor kár folytatni. Sajnálom hogy nem látsz túl a marketing által elferdített prekoncepcióidon.

Riasztóan hasonlítasz a sötétzöld rajongókra, akik szerint felesleges az atomreaktor, mert a falban ott a konnektor és abban jön az áram.

OptimusPrime 2009.07.13. 14:29:10

@donphobos: "de a marketinges dumán túl nem megy ez"

Pontosan így van, a te antimarketinges dumádon kívül, aminek minden egyes pontja teljes hülyeségnek bizonyult, tovább nem tudtál lépni.

"az egyik tulaj panaszkodik rá hogy milyen furcsa amikor átadja az elektronika a fékezést a valódik fékeknek..."

Valld be nyugodtan, hogy soha nem vezettél még hibridet, és fingod sincs róla, hogy hogyan működik. Valami teljesen agyament elképzelésed van, aminek a valósághoz semmi köze sincs, és ebből a hülységből vonsz le még idiótább következtetéseket. Az igazi baj azonban az, hogy nem veszed észre, hogy így a valósággal pontosan ellentétes dolgokat kapsz.
Ehelyett azt javaslom, hogy kerülj tisztába az alapokkal és utána minden világosabb lesz.
Egyetlen dugó sem tart végtelen ideig. A dugók döntő többségéből az akkumulátor megengedett alsó SOC értékének elérése előtt ki lehet kerülni, ilyenkor a fogyasztás és környezetszennyzés NULLA! Azokban a ritka esetekben amikor nem ez a helyzet, akkor sem indítod meg leállítod a hibrid benzinmotorját mert azt nem tudod explicit módon szabályozni, hanem azt az elektonika vezérli és legtöbbször úgy, hogy folyamatosan megy egy darabig a benzinmotor OPTIMÁLIS üzemmódban és így tölti az akkumulátort (sőt, ha közben elindulsz akkor rögtön közvetlenül a villanymotort táplálja a generátor megspórolva még az akkumulátor töltés-kisütés veszteségét is). Ilyen esetben is jóval kisebb a fogyasztás és a szennyezés mint nem hibrid esetén. Ha ezt nem tudod felfogni, akkor hagyjuk, reménytelen számodra ez a dolog.

"Perpetuum mobile ez is?"

Nem örökmozgó, csak Te nem érted, hogy hogyan működik. Azokból a hülyeségekből amiket eddig hajtogattál, egyértelműen következik, hogy fogalmad sincs mi a hibrid hajtás lényege általában sem, a Toyota rendkívül összetett HSD-jének mibenléte pedig végképp felfoghatatlan számodra. Amíg azt hiszed, hogy vagy a belsőégésű hajt vagy a villanymotor és kész, addig soha nem is fogod megérteni. A valóságban viszont ennél sokkal több üzemmód van - ráadásul olyanok is, ahol egyszerre tölt meg hajt is -, amik között a vezérlés kapcsolgat akár másodpercenként többször is az adott viszonyoknak megfelelő legoptimálisabb módon. Minden nagysebességű utazásnál vannak olyan részek, ahol a nem hibridek által 100%-ban veszteségként elvesző mozgási energia egy részét vissza lehet nyerni, úgyhogy nem kizárólag a benzinmotor tölti az akkumulátort, de ha az tölti is, az is optimális üzemmódban a lehető legkisebb fogyasztással történik. A generátoros féküzem pedig csak nem 0 sebességig működik, ezt az energiamonitorról is 1 pillantás alatt leolvasható.

"Beszéltem első generációs Priust használó tulajdonossal. Abban elég gyakran kellett akksit cserélni, sajnos a pontos értéket nem jegyeztem meg. Ez még 2001-ben volt kábé..."

Most komolyan ez érv akart lenni? Mert ha igen, és nálad ez a szint, akkor én is beszéltem ugyanazzal a tulajjal és elmondta nekem, hogy valójában nem mondott igazat neked. Így már OK? :)
Azért óriási pofára esés pont az első generációs Prius-ra hivatkoznod, mert ott még nagyobb volt a túlméretezés mint a későbbi típusoknál, és emiatt pont annak vannak eddig a legjobb staisztikái. Ráadásul arra is, és későbbi modellek hibrid hajtásláncára is országtól függően 6-15 év garancia van, így abszolút nem kell izgulnia ilyenen egyetlen tulajnak sem. Ez sem jött be. :)

"Az akkumulátorban szerinted mi van?"

Eredetileg én kérdeztem, hogy mutasd meg hol van az a "gigászi mennyiségű sav és nehézfém" amiről hadováltál. Ezek szerint fingod sincs róla, hogy mit tartalmaz pl. a Prius meghajtóakkumulátora, de ennek ellenére "gigászi mennyiségű savat meg mehézfémet" képzelsz bele. No ez arra tökéletesen jó, hogy hülyét csinálj magadból, másra nem.

Semmilyen marrketing anyagra nem hivatkoztam, pusztán műszaki tényekre. Te ezzel ellentétben a saját abszolút beteg agyszüleményeidre építettél fel egy totálisan téves, a valósággal tökéletesen ellentétes képet. Még olyan egyszerű tényeket sem sikerült eltalálnod mint az USA autópályáin érvényes jellemző sebességkorlátozás mértéke. Persze az lehet, hogy neked a wikipedia is csak marketinganyag, amit a gonosz sötétződek állítottak össze, csak azért hogy megcáfolhassalak. :)

donphobos 2009.08.06. 21:38:58

Erre már nem válaszolok, balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek.