Nehéz nem elájulni

Technika: Audi TechDay

  2009. július 04. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Sok egyéb mellett megtudtam, hol nő a legjobb bőr a marhán; hányan szaglásszák az Audikat, és azt, hogyan kell virtuálisan kivenni a Q5 tetőkárpitját. Felvillant az A5 Sportback is – Audi TechDay 2009, a minőség jegyében.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr441225865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az EREDETI 2009.07.04. 10:19:56

Amire mi használtuk a jig-nek nevezett eszközöket, abból arra következtetek, hogy magyarul sablon, minta a jelentése. De ez csak következtetés.

Zz_ 2009.07.04. 10:29:13

Irigylem azt aki képes megvenni egy új Audit...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.07.04. 10:36:26

Ezek megszakadnak hogy csendes legyen a verda, a barom ügyfél meg megveszi a jó kis percegős/lemezrezgető dízellel :) Ha esetleg a futómű is jó, akkor alap lemezfelnit rá, 175-ös gumikkal... majd mi megmutatjuk hogy a jóból is lehet sz..t csinálni!

válasszmásikat 2009.07.04. 10:43:27

Jó cikk, köszi!

"Ahogy a vevők sem foglalkoznak ezekkel a részletekkel, a vevő úgymond felhasználói élménye annyi atomi szintű apróságra épül..."

Jó hogy nem foglalkoznak a vevők különösebben ezzel, de azért teljesen más egy olcsó autót használni, mint egy ilyen kategóriájút (márka mindegy), ahol csak beülsz és azt veszed észre, hogy minden kézre esik, minden jól működik. Egyszerűen azt érzed, hogy minden a helyén van és kész!
Sőt, néha azt érzed, hogy "baszki, ezek erre is gondoltak!"
Szóval, ha ezt kapom cserébe, akkor szaglásszanak a gyárban nyugodtan, meg határozzák meg a mittoménminek a nyomóerejét 15Nm-re, de még véletlenül se 15,467 Nm-re :)))

Ciri 2009.07.04. 10:43:45

@Make Valamit:
Éppen azért (is) szakadnak meg, hogy például dízellel is csendes legyen. :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.07.04. 10:51:37

@Ciri: tudom, de csak egyszer kell lehúznod az ablakot, hogy tovaszálljon az illúzió :(

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.07.04. 10:54:58

Ja igen, (el is felejtettem) ugye tudja mindenki, hogy van... nem is tudom, én ezt Hungary-levelnek hívom - mint a BMW 316 116 stb gépeket - az a kivitel amiben nincs benne a lámpákban az a jellegzetes fehér led-sor? Csak nekünk :)

papptibi 2009.07.04. 11:05:10

@Make Valamit: Jobbat mondok. Lekoccolják, és jön a lakatos...

The Good Boy 2009.07.04. 11:30:21

na kb.itt lehet látni, mi a különbség a skoda vagy a vw és az audi között. Azaz mi indokolja az ár különbséget. Bár most biztos jönnek a vw fanok majd azzal, hogy ezeket a fejlesztéseket ők is megkapják, mint ahogy a motor, futómű stb. esetén is.
Igen, bitos megkapják a jó illatú müszerfalat, meg a többit is -nagyjából 1-2 generációval később:)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.07.04. 11:33:31

@The Good Boy: Neeeeem, a Seat Exeo egészen biztosan pont ugyanígy készül Spanyolhonban :)

The Good Boy 2009.07.04. 11:40:24

@Make Valamit: ott is van az 1-2 generációs különbség,meg a vw-s ár is.

gnme 2009.07.04. 11:52:53

Ekkora hőségben tényleg nehéz nem elájulni.

Ezek meg olyan kocsik amikből tizenkettő egytucat. Tele van velük az út.

Múltkor láttam egy A7-est itt. Már le is van véve képernyőről. Pedig ott valakit nagyon közel engedtek ahhoz, hogy megvalósítsa az elképzelését. Na arra a kocsira nem sajnálnám a pénzt. Az kinéz.

Ezek meg benéznek.

Dehát az semmi. Nyomjuk az egytucat=tizenkettőt.

superbfanatic 2009.07.04. 12:04:54

@The Good Boy:Üdv! Én nem bántam, hogy beleülhettem egy előző generációs A6-ba fele annyi pénzért (A6 , Superb I )mert a körítésen kívűl csavarra megegyeznek.
Ezért is sajnálom, hogy a Superb II és az új A6 útja különvált.

gazsi bácsi 2009.07.04. 12:06:56

Az első lejáró üveg cseréje:
Pici lemezscavarok kicsavaráse után kárpit felfelé lejön.
Ablakemelő motor csati levesz. Nem egyszerű, pedig csak meg kell nyomni, és lehúzni,csak nem látod, mit csinálsz.
4 db finommenetű M12 csavar ki. Ja kihullanak az alu ékek, amik hézagolnak.
Az ajtó felső kerete ablakostól, mechanikástól kijön felfelé.
Az apró ricnis műanyag rögzítőelemek összejelölése után a fém biztosítóelem eltávolítása.
Az üveg kihúzható a keretből.
Aztán csak össze kell rakni fordított sorrendben
Avensis:2 csavar + nem törő,nem zörgő bolhák tartják a kárpitot.
2 csavar tartja az üveget, ami szabadon csúszó sínhez rögzíti. Ja az Avensis üveg ragasztott,mint a szélvédő így biztonságos.
Melyik a jobb,a túlbonyolított, vagy az egyszerű, hamarabb szerelhető, kevesebb elemből álló megoldás.
És ez csak egy üveg, mi lenne ha végignéznénk az egész autót?
Ennyi

Ratnet 2009.07.04. 12:23:54

...........-ásítás-............

Ubul1 2009.07.04. 12:26:02

Tartalmatlan fingfűrészelés sváb módra hogy ugyanmár lehessen valamivel magyarázni egy felhúzott vwklón árát. Méghogy szag center meg bódé modellezés. A legnagyobb vicc meg ez a kattanó rádió volt, ki a fasz akar még kattanós rádiót tenni a kibaszott kocsiába amikor már akár érintőképernyőset vagy gondolatvezéreltet is lehetne. Áhh cifra fos. De a faszt ragozom mikor sose érdekeltek az audik. 1 elfogadható autót tudnak a svábok de azon csak egy csillag van...

Sunburst 2009.07.04. 12:41:52

Tibi bácsi!!!!

Már megint...

,,A karosszéria elemeit hihetetlenül pontos karos mérőgépekkel lemérik"

A ,,hihetetlenül" pontos érték:

MPEE 35+L/30

Sunburst 2009.07.04. 12:45:04

hopp lemaradt :

azaz minimum 35 mikron.
Az oldalkaros gépek messze nincsenek olyan pontosak mint mint mondjuk a portál felépítésűek.

A fejem fogom, mikor ilyen blődlit látok leírva:

,,tüskét nyom a karosszériának, és így halad körbe"

Nos a tüskét úgy hívják, hogy tapintó!
Németül Taster, angolul Probe.

Szóval kérném szépen a cikket javítani:

A koordináta-mérőgép néhány század milliméter pontossággal méri le a karosszériát, tapintóval.

Danke!

Sunburst 2009.07.04. 12:47:44

Egyébként a CARMET több mint 10 éves tipus, azóta vannak modernebbek is.

Én napi gyakorlatban szerelek, installálok 3D-s gépeket , németül KMG (Koordinaten- Messgeräte), angolul CMM (Coordinate Measuring Machine) , szóval ha olyan sokat nem is mint a kedves cikkíró, azért talán valamennyit értek hozzá...

gnme 2009.07.04. 12:55:49

@Sunburst: jóvanna. Nem látott még tapintó fejet munka közben. Feléjük kulcs hegyével taipntják körbe a normálatlan emberek a karosszériákat.

Felénk az ilyet megnyomorítjuk. Feléjük szabadlábon védekezik.

A szaros cégnél ahol dolgoztam öntvényeket méricskéltek ilyen tapintófejjel. Nagyon érdekes dolog érdemes képben lenni.

Ott abba a gyárba.. elképzelhetetlen sebesség gomb nem volt esetleg tervben? Néha jól jönne ez a sebességi fokozat előzés közben.

:)

Rocko- 2009.07.04. 13:05:36

haha, akartam írni, h micsoda poén Tibitől, h a hölyg szaGértő, aztán kiderült, h valóban az. :)))
amúgy anyit tennék hozzá ahhoz a témához, h én úgy tudom, a szag a kellemetlen, az illat a jó, amit érzékelünk az orrunkkal.
viszont kérdeznék, hátha visszamenőleg kapahtunk választ erre: "Seres Erika már húsz éve dolgozik az Audinál, ő a hattagú Audi-szagcsapat tagja. A részleget akkoriban hozta létre Martin Winterkorn, egy Stern-cikk nyomán, mely szerint az Audik olyan büdösek, hogy csak gázálarcban lehet beszállni."
akkor ezért tűnt el manapság az az echte Audi/VW, édeskés illat, amit egy 20 éves autóban lehet érezni? mert nekem marhára bejön, egyszerűen nem merek wunderbaumot tenni a kocsiba, nehogy eltűnjön, és ha eltűnik se tudom mivel lehet visszahozni.

egyébként csodálatos ez a precízitás amit művelnek. tetszik.

gnme 2009.07.04. 13:09:44

..vannak ottan (v)hallásügyi szagemberek is. Egész álló nap a nyílászárókat pattogtatják.

Felénk meg a karikás ostort pattogtatják a bogrács mellett. :D

gnme 2009.07.04. 13:12:17

..egész más dolgoktól szoktam elájulni..

Stadler cég, Szolnok

www.vg.hu/kepgaleria_frame.php?galeria_id=1028

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 13:12:26

ACURA IVECO PROTON
AIXAM JAGUAR RANGE ROVER
ALEKO JDM RENAULT
ALFA ROMEO JEEP ROBUR
ARO KAMAZ ROLLS-ROYCE
ASTON MARTIN KIA ROVER
KOENIGSEGG SAAB
AUSTIN LADA SATURN
AUTOBIANCHI LAMBORGHINI SCANIA
BARKAS LANCIA SEAT
BENTLEY LAND ROVER SIMCA
BERTONE LEXUS SKODA
LIGIER SMART
BUICK LINCOLN SPYKER
CADILLAC LOTUS SSANGYONG
CATERHAM MAHINDRA STEYR-PUCH
CHEVROLET KOREA MAN SUBARU
CHEVROLET USA MARUTI SUZUKI
CHRYSLER MASERATI SzMZ
CITROËN MATRA TALBOT
CSEPEL MAZDA TATA
DACIA MEGA TATRA
DAEWOO TAVRIA
DAIHATSU MERCURY TOYOTA
DELOREAN MG TRABANT
DODGE MINI TRIUMPH
FERRARI MITSUBISHI UAZ
FIAT MORGAN UNIMOG
FLYBO MOSZKVICS VELOREX
FORD MULTICAR VOLGA
FSO, FSM NISSAN VOLKSWAGEN
GAZ NSU VOLVO
GEO NYSA WARSAWA
GMC OLDSMOBILE WARTBURG
HOLDEN OLTCIT WIESMANN
HONDA OPEL YUGO
HUMMER PAGANI ZAPOROZSEC
HYUNDAI PEUGEOT ZASTAVA
IFA PLYMOUTH ZAZ
INFINITI PONTIAC ZIL
INNOCENTI PORSCHE ZUK
ISUZU

márkákról is szívesen olvasnék már valami belsőségeset. Köszönöm. ;)

Sunburst 2009.07.04. 13:16:20

@Ubul1:

Ne tessék berágni Ubul bácsi, Ingolstadt az még Bayern.

de.wikipedia.org/wiki/Bayern-Ingolstadt

De a bajorok is tudnak autót csinálni.

Én mondjuk abból a fajtából jobban szeretem a müncheni eresztésűt.

Sunburst 2009.07.04. 13:20:15

Kis német földrajz:

hu.wikipedia.org/wiki/
Németország_tartományai

Mioporfeszosz (törölt) 2009.07.04. 13:22:00

Kis audi reklám.. :D

A totálkárnak meg nagy égés, autós újságot nem írhatna, akinek nincsenek alapszintű műszaki ismeretei, fogalma arról, hogyan készülhet egy korszerű autó.

Avgyis miért ne írhatna, ma éppen ez a lényeg, a marketing yuppiek és design langyik korában, nyáladzzunk az autótól, a műszaki tartalom ne nagyon kerüljön a képbe, maximum pár méltató szó erejéig, hűha micsoda csúcstechnika.

Engem az lep meg, ha belegondolok, már majd minden jó 50éve létezik, amit ilyen "űrmódszerrel" beterveznek ezekbe, a bőrkárpittól az alufelniig.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.04. 13:27:58

Én az ilyen apróságokért (is) szeretem az Audit.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 13:33:58

@bigpond: na, jó, a suzukit is ki lehet húzni a listáról :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 13:37:01

Ma a disznóverin volt egy összeállítás valami izomautós találkozóról. Agyondicsértek egy lila Cougart. Végül nem tudom, megnyerte-e a verilegjobb díjat, mert el kellett szakadnom a tévétől). Na, ha Róbert olyanra meg szeretné csináltatni a verdát, már most elkezdhet pitizni a túlórákért... (És köthet egy hosszúlejáratú szerződést a pizzással.) :)

gnme 2009.07.04. 13:39:15

döbröczöni prof tartott gépelemek előadást annó 11 éve a kettes előadóba .. felrajzolt pár ábrát ami a suzukiból táblára mentett műszaki megoldáshalmaz volt nyomatékátvitelre.. elmondta mi miért nem bírja a terhelést.. később jót röhögtünk a rokiban ...

Ennyit tuok a suzukiról mondani.

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 14:04:04

Kiváncsi lennék tleg mit akartak akkor a pdtdi szörnyekkel, és 1.6okkal ezekben a szarkofágokban..

Meg bemennék a lexushoz nézelődni ott még mi zajlik..
Német precizitás vs JAPÁN őrültség

Rocko- 2009.07.04. 14:40:36

@sipike78: hm? egymás után volt két VW AG cucc és mrá világégés van? az év többi napján meg más van. ezek most összeértek, egyébként nem túl gyakran vannak ilyenek.

@Mioporfeszosz: miért is reklám?

lanyi 2009.07.04. 14:43:14

Öcsém ekkora faszokat...

Mindeki osztja itt az eszet, a garázsában meg egy Suzuki áll vagy egy Skoda fábia szedán:)

Javaslom mindeki írja oda a hozzászólásához az általa birtokolt márka nevét és a típust, évjáratot.

Addig ne mondjunk véleményt egy kocsiról amíg csak parkolóban láttuk...

Szerintem...

Audi A/6 2.0 tdi 2005

Ubul1 2009.07.04. 14:46:40

@Sunburst:
Részletkérdés amire teszek nagyban. Nekem innen nézve mindegyik kraut egyforma. De igazad van, inkább egy BMW. Ha már idegbeteg hátsókerekes siettető kell arra tökéletesen megteszi.
@gomeznonstop:
Na AZ tényleg nagy show lett volna ha nyomnak gy dokufilmet a Lexus LS400 tervezéséről, mikor kb 400 belső szerv zaját hangolták össze egy zenész különítménnyel akiknem válytfüle volt. A japcsik ha komolyan veszik az tényleg fanatizmus. Igazi banzai kamikaze! Kár h nem minket céloztak meg a "tökélyre szabott kocsi elérhető fenntartással" c projekttel hanem a jenkiket. Szívesebben vennék errefele több kocka Coltot, Sunny-t, Corolla2.3-at, kocka 626-ost.

Egyszer volt egy ilyen Coltunk:

www.kepfeltoltes.hu/080517/Mitsubishi_Colt_1985_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hiába alsóközép kat, olyan Golf jellegű, de összehasonlíthatatlanul jobb volt érzésre. Az az igazi echte patent Japán! Nem véletlen a csoffadék vw-nekkel árasztotta el a sok takony baromarc ezt a tetves helyet, nem volt hülye eladni az ilyeneket a fritz se!

Ubul1 2009.07.04. 14:49:26

@sipike78:
Abba a szarba fog belegebedni, én már látom. Lehet foglalózni neki a vaságyat a vigyorgóban és a segélyszámlát a hozzátartozóinak. jobb lett volna mégis csak egy mama féle piros ezres Swift, legalább nem érte volna váratlanul az újdonság ereje, a Golf GTi-je mellett már sikerült belekényszerülnie 2 hétig.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 14:58:41

@lanyi: Ford Februar, 2010

Az veri az ódit? :)

Rocko! beírtam minap pár tucat poszra visszamenőleg, hogy elég kemény német túlsúly uralkodik a Belsőségen... ami nem ártány, de egy idő után nem is előny.

Lowtyo 2009.07.04. 15:06:15

baszki.
audiék egy komplet gyáregységet neveztek el qualitet-ről.
pedig ő nem is a karikákra, hanem a propellerekre bukik.
veszett a világ.

gnme 2009.07.04. 15:06:49

@lanyi: teljes név, lakcím, telefonszámok.. mit kívánsz még?

jó nagy pofád van neked vazze'

eko 2009.07.04. 15:07:54

@superbfanatic:
"Én nem bántam, hogy beleülhettem egy előző generációs A6-ba fele annyi pénzért (A6 , Superb I )mert a körítésen kívűl csavarra megegyeznek."

Baromság!
Semmi köze az A6-nak a Superb-hez.
A Superb a Passat testvére.

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 15:07:55

@lanyi: Az audinak kéne visszavenni arcból és árból vagy hozzátenni vmi normális nem konszern egyen motort(ibiza - octavia) és platformot...
..igaz h addig ne erősködjünk amig nem birunk tapasztalattal az adott irányban,de könyörögöm a pingvinekről is el kell tudni beszélgetni hiába láttam életemben évente 1et. Biztos h él a sarkvidéken egyáltalán?

Pagani Zonda r

eko 2009.07.04. 15:10:37

@gomeznonstop:
"Az audinak kéne visszavenni arcból és árból vagy hozzátenni vmi normális nem konszern egyen motort(ibiza - octavia) és platformot..."

Mondjál már Ibiza platformra épülő Audit lécci!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 15:11:31

(- Mi-micimackó! Mi-mi az a Február?
- Tudod, Malacka, az a Január és a Kougár után a harmadik legveszélyesebb fenevad.)

Carfan 2009.07.04. 15:12:44

@superbfanatic: Ne sajnáld, mert a Superbnek soha nem volt köze az A6-os Audihoz, de még az A4-eshez se:) A Passat kínai megnyújtott padlólemezére épült a Superb. Biztos olyan hülyék, hogy féláron adják ugyanazt. Nagy az isten állatkertje...

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 15:14:18

@eko: olvasd el kedves, a motorhoz irtam pl a méltán népszerű A3 1.6 102lóerő és 140valahány nm... ez ibizában is van..
ennyi.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 15:18:55

@gomeznonstop: 2könyörögöm a pingvinekről is el kell tudni beszélgetni hiába láttam életemben évente 1et. Biztos h él a sarkvidéken egyáltalán?"

Az Északin már nem volt egy sem, mikor utoljára arra jártam az Audimmal. Még jó, hogy volt egy kis maradék pénzem a legutóbbi osztalékból (még a csődeljárás előttről) téli gumákra, és így végre lecserélhettem a 10 éves kétszer újrafutózott nyárikat. Nem is ért utol egyetlen jegesmedve sem. Pedig szerettek volna megismerkedni a dájcse spiccenteknikkel.

eko 2009.07.04. 15:20:16

@gomeznonstop:
Olvasom, olvasom, de vagy a platform, vagy az Ibiza szó nem kéne oda, és akkor jó lenne.

De miért baj az, ha egy motort több autóba is beletesznek?
1.6-os A3, A4? Ha megveszik, miért ne csinálják?
Persze az a hülye, aki megveszi, de őket is ki kell szolgálni...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.04. 15:23:13

@sipike78:
Német túlsúly URALKODIK? Jah, egy olyan oldalon, ahol még a szerkesztők is (beismerve vagy sem) elfogultak a japán vasakkal... :-)


@gomeznonstop:
"Az audinak kéne visszavenni arcból és árból"

Tizen-akárhány egymást követő rekordév után miért kéne visszavenni bármiből is?

Egyébként csak a példa kedvéért: a 2.5 Turbo a TT-RS-ben vagy a 3.0 TFSI (300LE) az A6-ban, ha már nem "egyen-motor" kell.

superbfanatic 2009.07.04. 15:26:34

@Carfan: Üdv!
Na akkor néz utána , természetesen nem a most futóról beszéltem .( előző A6 , előző Passat + 10 cm = Superb I )

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 15:27:50

@eko: igaz-igaz, de mi itt sokan(remélem,álljatokmá mögém) akik nézik is milyan autók léteznek a nagy világban,nem szeressük h a hülyéket kiszolgáló prémiumgyártó lehúz a semmiért 5 millát.. ez régi vita és már kinem unja(én)AZ AKTUALITÁSA ott van számomra h egy ilyen parasztvakító Audi TechDay után a német technika felsőrendűsége szólalhatna meg ha nem emlékeznék mikor a 2003as golf 1.6ba mennyire ványatka fogyasztós motor volt...azóta eltelt pár év..

w a s d 2009.07.04. 15:28:01

@sipike78:
Pedig az eszkimók a nyomáról felismerik az Audit.:D

www.youtube.com/watch?v=2qI6mFk_6OA

Sunburst 2009.07.04. 15:28:28

Az idén NEM nyertek Le Mansban.
Audi- monnyon le!!! :-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 15:29:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Német túlsúly URALKODIK? Jah, egy olyan oldalon, ahol még a szerkesztők is (beismerve vagy sem) elfogultak a japán vasakkal... :-)"

Lapozz vissza. És láss csodát. ;)

eko 2009.07.04. 15:32:35

@gomeznonstop:
"nem szeressük h a hülyéket kiszolgáló prémiumgyártó lehúz a semmiért 5 millát.."

Egy alapmotor nem egyenlő a semmivel.
Ha anyuci nem szeret száguldozni, de jól esik őt biztonságban, és igényes környezetben tudni, miért ne kapna olyat?
De erről kérdezd népitélet urat! :-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 15:33:15

@F/: Ebből is látszik, hogy igazat mondtam. :)

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 15:33:30

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: felhoztad kb a két legjobb uj motorjukat.. az audi TTRS nem az audi...kicsit sarkosabb példa de az Octavia RS sem a "Skoda".. nézd meg hány 2.0tdi mozog a6ból pl magyarországon...
és attól még mert vmi kibétt népszerű még nem feltétlenül jó is.. bmw-t már azért is inkább vennék pl 2literes sima 4henger benzinnel mert nem találom meg máshol..ez a prémium.az audi csomagolás...

Carfan 2009.07.04. 15:37:16

@superbfanatic: Én is az első szériáról beszéltem. Az bizony Passat padló, elég ha megnézed a belsejét, a motorkínálatot stb. De elég elolvasni egy tesztet. Köze nincs az A6-hoz;) De attól még jó autó haveromnak is van. Az árát megéri, mégha nem is A6:)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.04. 15:44:25

@gomeznonstop:

Nem konszern-egyen-motort kértél. Én mondtam kettőt. Ott van azt évek óta létező 3.0 TDI motor is, mindenek előtt Audikba építik, max. még Touareg-be vagy Phaetonba.


"bmw-t már azért is inkább vennék pl 2literes sima 4henger benzinnel mert nem találom meg máshol..ez a prémium.az audi csomagolás..."

Nézd meg, mennyi autót ad el a BMW, meg mennyit a VW konszern. Mások a volumenek, nem lehet minden egyes márkára teljesen egyedi motorpalettát kialakítani a konszernen belül. A "prémiumságról" meg láthatólag nem sok valós információd van, már bocs. Nem attól lesz prémium a BMW, hogy a motorját csak BMW-kbe építik be. (Egyébként van francia kooprodukcióban készült motor is BMW-ben.)

INSIDER 2009.07.04. 15:47:16

@lanyi: Lexus GS450h 2007 345 le, 610 Nm 0-100: 5,9, küldd roncstelepre az autódat.

Papp Tibinek pedig maximum reszpekt, hogy képes volt nekünk a hülye olvasónak egy érthető anyagot összehozni, ebből a nem könnyű témából. Több ilyen írást pls!

Sunburst 2009.07.04. 15:49:04

VW konszern....

Nem kedvelem se a céget, se a termékeiket.

Meg is van rá az okom.

Vannak akik odavannak érte. Hogy mit esznek rajta, nem tudom.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.04. 15:50:47

@eko:
Ott a pont.
Ha nem elég az 1.6 valakinek a Golf-ba, akkor nagyobb motorral kell venni, és nem a vásárlás után sírni, hogy nem megy. Ha nincs több pénz autóra, akkor (gyártón belül maradva) Polo-t kell venni 1.6-tal (és jobb felszereltséggel), azzal jobban bír az erőforrás.

Egyébként amíg van rá nem is kis kereslet, addig hülye lenne a gyártó kivenni a kínálatból. Olcsó gyártani és szervizelni is, nincs vele probléma - akkor meg mi a probléma vele?

Vityaz 2009.07.04. 15:59:55

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Ez a motor eléggé jól jött a győri gyárnak ápr-máj környékén, a skoda vagy 30 ezret rendelt, elég sok dolgozó munkahelyét stabilizálva ezzel.

The Good Boy 2009.07.04. 16:14:14

@superbfanatic: ne járasd le magadat feleslegesen, a Superb1 valóban a Passat kínai megnyújtott padlólemezére épült.
Ez van sajnos...:)

hensen 2009.07.04. 16:18:34

Nem tudom ki hogy van vele, de az én bőrös audim szaga 7 év után is qrva jó....

Rocko- 2009.07.04. 16:20:38

@sipike78: persze, meg kell lenni a zegyensúlynak, de most megnézve a Belsőség első oldalát:
magyar video, nem gyártó.
Audi
seat
Mercury
Toyota
semleges cikk, de ha rá akarod fogni, akkor BMW.
közéleti cikk
Swift ( ;) )
Lada
semleges
heti merítés, semleges
BMW

na most ez alapján h a német van-e fölényben...

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
igen, azért van Karottának Datsunaj, Nissanja, Renaultja, Winklernek Toyotája, Fordja és volt Mazdája. meg Papp Tibinek és TéZének Toyotája. :) meg Tomnak Nissanja. és Andróczi Balázsnak Volvoja, Bendének Subaruja és Toyotája. meg Ommnak Mazdája.
még egy ilyen elvetemült németfetisisztákat!

sipike78 · www.szabolcsswift.fw.hu 2009.07.04. 15:29:06
"Lapozz vissza. És láss csodát. ;)"
rally
Honda
rally
semleges cikk
semleges, vagy Ford
Mercedes / Porsche hír.
triál, semleges
Skoda
semleges
BMW/Mercedes
Benz

lapozzunk
Lada
volvo
Merci
Toyota/volvo
BMW
semleges
Mercedes
semleges
semleges
semleges
semleges
semleges

hol itt a túlsúly?

@Sunburst:
"Vannak akik odavannak érte. Hogy mit esznek rajta, nem tudom."
ők tudják. hol itt a baj?
Te örülnél ha mindenki a feleségedet akarná?

Sunburst 2009.07.04. 16:29:19

@Rocko-:

Nem baj. Engem nem fogott meg az Audi. Ha már német és prémium kategória, én inkább
a két tradicionálisan prémium gyártót részesítem előnyben. Izlések és pofonok mint tudjuk..
A francia meg japán kocsikat is sokan szeretik, nekem még nem volt, de ha rajtam múlik nem is lesz.

Az asszonyt meg hagyd ki a játékból! :-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.04. 16:43:03

@Rocko-: Az utolsó 30 posztból (ami konkrét márkát helyezett előtérbe) 16 szólt német autóról, 8 japánról, a többi meg ilyen-olyan-amolyanról.

De matekból mindig hülye voltam. Legyen neked igazad, ezen kár vitatkozni. :)

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 17:02:18

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: most komolyan számodra a prémium plusz 100kiló szemét és csinnadratta? a prémium monjuk ott kezdődik h különböző teljesítményszinten (egyik fogyasztásra másik teljesítménye) árulnak mondjuk egy kétliteres dízelt mint a bmwnél! audi meg szórakozik a szánalmas 1.9 2.0 pdtdi fossal és társaik. az prémium? MIT NÉZEL AZ AUTÓN HA NEM A MOTORT? nálad tleg kurvára nem számít h kicsengetsz rengeteget aztán szembejön egy skoda ami ugyanúyg csetteg?!
Mellesleg a bmw 1.6ját minden fórumon dicsérik áldják szeretik...
Vicces ez vw konszern prémiuma főleg a többiek tükrében..

superbfanatic 2009.07.04. 17:33:53

@Carfan: Üdv!
Na akkor sorolnám:
Ha leveszed a motorburkolatot(azonos motorvariáns mellett) nem lehet megkülönböztetni a három autót.
Azonos motorvariáns mellett cikkszám szerint egyeznek a következők:
-Motor az összes segédberendezéssel
-váltó
-első futómű
-hátsó futómű(A6 elsőkerékhaj.)
-fékrendszer
-padlólemez a megnyújtást kivéve
-kipufogóren.

Mint írtam durván a kárpitok és a karosszéria külseje az eltérő.És még mindig az 2004-ig gyártott A6-ról beszélek.

szabopsz 2009.07.04. 17:49:58

@superbfanatic:

Futómű eggyezés könnyen lehet, mert pl a (b5nem biztos)b6 passat is az audi sok lengőkaros felfüggesztését használja, amit a b7-es passzatba már nem tettek, bonyolultsága miatt.
Viszot a PADLÓLEMEZ egyértelműen China passat alapokon nyugszik!

Motor, meg, no comment. A tdi motorok mindnen autóba ugyanazok, max a beépítése miatt a váltó más...

A superb pedig tényleg rohadt jóóó!

Ratnet 2009.07.04. 17:56:05

@superbfanatic: Nekem ez a vita olyasféle mint a metálszürke kisközépkategória-tulajok a 'teszkóparkolóban'.
'Melyik az én kocsim? Melyik az én kocsim?':-)

Sok egyforma műanyagdoboz, és azon megy a szájkarate, hogy van-e valami különbség köztük a márkajelzésen kívül. A nagyobb márka tagadja a 'testvérét', a testvér meg a nagyobbra hivatkozva érzi magát prémiumnak. Röhej.:-)

Vegyetek inkább autót.

akiak 2009.07.04. 18:14:17

@superbfanatic:
úgyúgy...
mégis az audi szervízben többe kerül pl egy lengéscsillapító(meg minden), mint ugyanaz a darab skodáéknál..

alte trottel 2009.07.04. 18:19:47

@Rocko-:
"...én úgy tudom, a szag a kellemetlen, az illat a jó, amit érzékelünk az orrunkkal..."

ROSSZUL TUDOD!
A SZAG az, amit érzékelünk az orrunkban található SZAGlóhám-mal.
A kellemetlen SZAG az BŰZ, a kellemes az ILLAT.

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 18:19:51

@Ratnet: Vita nélkül, komolyan kiváncsi vagyok milyen autód van? vagyis mi az az "autó" amit inkább nagy betüvel kellett vna irnod:)

Ratnet 2009.07.04. 18:27:38

@gomeznonstop: Most adtam el a Pagani-mat mert nem tudok Countach nélkül élni.:-)

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 18:46:51

aszittem magyarországon csak nekem van. Kicsi a világ...

superbfanatic 2009.07.04. 18:49:47

@szabopsz: Üdv!
Na akkor elbeszélünk egymás mellett a kinaiak még mindig a b6-os hosszított alvázát használják(hosszmotor) csak az új eu Passat képére formálták az elejét.
A b6-os futóművét nem lehet keresztmotoros autóhoz használni a kiképzése miatt.

szabopsz 2009.07.04. 18:51:03

@Ratnet:

Hihi, hát nekem egy ütött kopott b omegám van, de írhatam volna...
Cadillac Catera
Vauxhall omega
Holden commodore
De attól még szakadt Omega!!!

:):):):):)

superbfanatic 2009.07.04. 18:51:48

@Ratnet: Üdv!
Végül is az a lényeg, hogy versenycsík legyen rajta !:O)

Rocko- 2009.07.04. 18:55:51

@sipike78: "Az utolsó 30 posztból (ami konkrét márkát helyezett előtérbe) 16 szólt német autóról, 8 japánról, a többi meg ilyen-olyan-amolyanról."
tehát akkor a többi olyen-oylan-amolyan postot ne is nézzük, mint ha nem is lenne róla szó?
na, akkor most ki előítéletes? :)

@gomeznonstop: "audi meg szórakozik a szánalmas 1.9 2.0 pdtdi fossal és társaik. az prémium?"
lassacskán már csak CR dízelei vannak.
"MIT NÉZEL AZ AUTÓN HA NEM A MOTORT?"
te csak a motort veszed meg a kocsiból? gyanítom veszel hozzá kasztnit, abban meg belteret. ezt is számításba kell venni.

@alte trottel: ahham. viszont a cikkben zavaróan sok a szag szó, amikor lehetne használni az illatot is, mert az mindkettőnk értelemzésében ugyanaz.

Ratnet 2009.07.04. 18:58:08

@superbfanatic: Igen, huszonévesen még én is így gondoltam.:-)

Ratnet 2009.07.04. 19:00:53

@gomeznonstop: Jól tudod, nekem nincs is mióta megvetted az enyémet.:-)

Komolyra fordítva: négy autóm van de még a legkommerszebbet sem tévesztem össze semmivel, amikor kijövök a madarasteszkóból és tekergetem a fejem, hogy hova 'csába parkíroztam.:-)

Ratnet 2009.07.04. 19:03:07

@szabopsz: Akkor te csak az angol teszkók előtt lennél bajban, itt nem kell szégyenkezned.:-)

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 19:19:03

@Rocko-: most komolyan ezeken kell szívózni?!nyilván nem egy db motorrol beszélünk,de NEM fontos kicsit az a cucc ami mozgatja a rohadt autót? még ha csak kis motorrol is besézlünk amivel nem akar senki köridőzni hungaron,de PRÉMIUM!az fizeted!... emberek hányszor irjuk le a rohadt szót!CR meg talán 2012 kiirtja a PDTDI-t..az se szégyen..
beltér.. a vwben seat szag van, a seatban skoda...a skodában vw..najo leléptem megingathatatlan itt mindenki.
-kalapotemel-

gin74tonic 2009.07.04. 19:21:52

engem ezzel lehet kikergetni a vilagbol: labter. vazz, ha nem eleg, lehet venni lincoln navigatort meg volga kombit meg audi a8 long ot, abban van.

ez olyan> kerek egy 50-es nadragot, de nekem 52-es a meretem. na bummm.

gnme 2009.07.04. 19:30:03

@szabopsz: igazából jó hogy ezt nem én írtam meg.

Elküldtek volna a picsába.

Én felhasználó vagyok nem motortervező.

Egész más dolgokat tervezek. Durvábbakat :D ... így csak a tapasztalatomat tudom leírni.

5.5 literrel eljárok. Kiröhögök mindenkit aki arról panaszkodik hogy a motorja 7 litert eszik és tizet. "és ezért cseréltem bazzeg dízelre a kurva életbe, milyen állat vagyok" Ilyen -olyan üzemben.

Köpök egyet és iszok egy pálinkát.

A mosoly olyankor már "jön" :D:D:D:D:D

Rocko- 2009.07.04. 19:41:27

@gomeznonstop: persze, fontos a motor, az egyik legfontosabb tényező, de nem ez az egyetlen és kizárólagos ok, amiért vesz az emebr autót.
"beltér.. a vwben seat szag van, a seatban skoda...a skodában vw..najo leléptem megingathatatlan itt mindenki."
aha.
akkor a vw-ben vw szag/illat van, a seatban seat, miért lenne másképp?

gomeznonstop (törölt) 2009.07.04. 19:56:47

@Rocko-: szörnyű téma...sztem eltérő vélemények vannak arról mi a prémium kategória,meg autó. Az enyém helytálló ez az igazság.:D:D
alás szolgája

papptibi 2009.07.04. 20:05:31

@Sunburst: Nézd el nekem, hogy én nem installálok ilyeneket koordináta-mérőgépeket nap mint nap, legalább kisebb a konkurencia. De ha gondolod, veszek tőled órákat. Javítva, köszi.

papptibi 2009.07.04. 20:07:08

@Rocko-: Fene tudja, kinek mi tetszik. Az én kedvencem a Volvo-bőr szaga. Csak azzal nem lehet kérni az Audit - ellenben a nagynéném bőrkanapéja pont olyan.

papptibi 2009.07.04. 20:13:25

@eko: Egyetértünk, de rém ciki, sőt, már tíz éve is az volt, hogy egy Audi (és akkor még a BMW is) nyolcszelepes hervatag egyhatosokkal operál.

papptibi 2009.07.04. 20:15:08

@Sunburst: Végre. De most a Peugeot-t fogjuk megunni Le Mans-ban, ahogy ezeket ismerem.

papptibi 2009.07.04. 20:18:15

@superbfanatic: Nyilván akkor a szagoknak más a cikkszáma:)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:20:50

A BMW motorokat csak BMW be rakják?
Psa közös fejlesztésű 1,6 motor az mi?
2,5 td Omegában milyen motor van?
A Rollsban is van BMW fejlesztésű motor.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:26:39

Emberek!
akkor egy 94 es B omega 2,5 td az prémium??(kb 400ezret ér)
IGEN AZ MERT BMW MOTOR van benne:-)))
na persze..

Carfan 2009.07.04. 20:27:42

@superbfanatic: Akkor ezek szerint akár egy Skoda Fabia is rokon az A6-os Audival, mert ugyanaz az 1.9-es TDI van benne, elég sok egyező kapcsoló, valószínűleg a váltó is ugyanaz és még ezernyi mütyür. A VW konszernnél így megy ébresztő.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.04. 20:31:52

@gomeznonstop:
Amellett, hogy elég zavarosan írsz, a prémiumságról mint olyanról sincs sok fogalmad, mégis nagyon mondod (szerinted) a tutit. Maradjunk annyiban, hogy az a "100kiló szemét és csinnadratta" elég nagy részben hozzájárul a prémiumsághoz, természetesen amellett a hangulat mellett, amit egy igazi prémium autó sugároz magából.

"a prémium monjuk ott kezdődik h különböző teljesítményszinten árulnak mondjuk egy kétliteres dízelt mint a bmwnél"

Nem. A prémium a 4 literes V8-nál, meg a 12 hengeres 6 literes motornál kezdődik.


"audi meg szórakozik a szánalmas 1.9 2.0 pdtdi fossal és társaik. az prémium?"

Miért, egy BMW-ben egy 116d, 318d vagy 316i mennyivel prémiumabb? Semmivel...


"nálad tleg kurvára nem számít h kicsengetsz rengeteget aztán szembejön egy skoda ami ugyanúyg csetteg?!"

Viszonylag kevés Skodában van 4.2-es, vagy ne adj isten, W12-es motor.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:33:18

BASSZUS engem átvertek a Rollsommal ,most tudtan meg hogy egy szar kommersz motor van benne :-(((
pedig 120 millió volt a kocsi..
most hol reklamálhatok??

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:38:27

nem baj a szomszéd is megszivta A MAYBACHJÁVAL,valami stuttgardi kommersz cég tervezte a motorját..BRRRRR
ÉS KIFIZETETT A HÜLYÉJE 150milkát.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:43:44

na a Ferrarit meg valami Fiat nevű cég birtokolja ,meg öl a méreg hogy a motorját beletették valami ocska Masaratiba,és mindezért elkérnek 80 milkát amikor a kommersz maserati csak 45 öt ,pedig ugyanaz a motor van benne.

Carfan 2009.07.04. 20:45:01

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Majd valami lakótelepi tuningmágus kicseréli a Fabia 1.2-őt 4.2-re:D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:50:50

ezekzerint egy Ssan yong (vagy mi a tököm)prémium?
régi merci motor van benne.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.04. 20:55:59

a Lamborghini motorját meg a balkánon (győri Audi) gyártják ELKÉPESZTŐ szemtelenség!!!!!

Sunburst 2009.07.04. 21:09:44

@papptibi:

Danke schön a javítást.
Ha érdekel a karosszéria mérés
(van ám rengeteg csinja-binja) akkor
egy látogatást Grazban a Zeissnél, vagy a Magna Steyrnél össze tudok hozni alkalmasint.

Shadowbull 2009.07.04. 22:31:13

@gomeznonstop: Azert azt nem artana tudni, hogy az Audinak onallo motorfejlesztese van.

sb

superbfanatic 2009.07.04. 22:42:03

@Carfan: Üdv!
Nálad feladtam !Hogy jön ide most a Fabia ?
Mert négy kereke van ? Csak a csupasz motor (1,9 pdtdi) egyezik , már a segédberendezések is mások, meg más helyen vannak.

Rocko- 2009.07.04. 22:43:03

@gomeznonstop: "Az enyém helytálló ez az igazság.:D:D"
ezek után tartsalak még vitapartnernek?

superbfanatic 2009.07.04. 22:44:30

@Gyurma73: Üdv!
Sőt még egy kombiba is belerakják ! RS6 :O)

qualitaet 2009.07.04. 23:21:08

"Hajlamosak vagyunk összekeverni ezt a megbízhatósággal, ami nyilvánvalóan része a dolognak, de az utastér szagától, színétől, tapintásától ..."

Na végre-valahára leírjátok!

Na, ezért áll a hátamon a szőr amikor "japán minőségről" ugatnak a valóban igen megbízható, ám nem ritkán gyomorfordítóan olcsó, gagyi és hányadék anyagokból összelapátolt belterű távol-keletiek esetében.

"Seres Erika már húsz éve dolgozik az Audinál, ő a hattagú Audi-szagcsapat tagja."

És kb. 2002-óta gyakorlatilag semmit sem csinálnak.
Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni.
Nyoma nincs már a régi S8-am jellegzetes - a régi, és vastag bőr szegfűszeges illatával megspékelt- öszzetéveszthetetlen "Audi-szagához".
Hét év elteltével is itt van az orromban.
(Amúgy ez a BMW-ből és a Merciből is (furamód nagyjából egy időben) ugyanúgy kiveszett.

"ám valójában csak egy minőségbiztosítási szakembercsapat tudja megmondani, hogy mitől Audi az Audi, és nem Opel vagy Fiat. Igazából én sem tudom, csupán sejtem, nyomokban."

kár volt elrontani ezt az amúgy érdekes cikket ezzel a buta mondattal.
(Ellenben a nyakamat rá merem tenni, hogy azt bezzeg pontosan - akár álmodból felébresztve is - tudod, és valszeg csípőből és órákon át tudnál ömlengeni arról, hogy mitől is Lexus a Lexus...;)

"Rémisztő."
Valóban az,pláne annak a tollából aki a Totalcaron még a jobbak és a tapasztaltabbak közé tartozik.


Rémisztő.

qualitaet 2009.07.04. 23:23:37

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"
(Egyébként van francia kooprodukcióban készült motor is BMW-ben.)"

Oszt' aztán melyikben , bátya? :)

qualitaet 2009.07.04. 23:32:57

@INSIDER:

"Lexus GS450h 2007 345 le, 610 Nm 0-100: 5,9, küldd roncstelepre az autódat."

Te meg ha felébredtél, húzd ki a kezedet a biliből.

GS 450 erőforrásainak max. nyomatéka és teljesítménye egyszerre sosem áll rendelkezésre. Így még véletlenül sem adódik(hat) össze.
Pont akkora hülyeség ez mintha azt rizsálnád, hogy 496 (296+200)lóerős.

Carfan 2009.07.04. 23:40:16

@superbfanatic: Na látod pont ennyi köze van egymáshoz a Superbnek és az A6-nak:D

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.04. 23:43:07

@Sunburst: hátööö engem ha beviszel a Magnához tudok úgy csinálni, mintha ottós újságíró lennék, meg hosszasan tudok tolómérőt is bámulni nagy izgalmat színlelve ha ezen múlik... de arra számíts, hogy gyorsan odaláncolom magam valahová, mihelyt benn vagyok. nem tudom ez részedről vállalható kellemetlenség lenne-e.

superbfanatic 2009.07.04. 23:52:11

@Carfan: Üdv!
Talán mert sokat mondod elhiszed, ellenben tényekkel nem támasztod alá.
Nézz meg egy szervízprogramot, vagy egy alkatrész adatbázist, ha valóban érdekel az igazság.

Sunburst 2009.07.05. 00:02:36

@lapa:

Megoldjuk valahogy:-)

Vannak ott részlegek, ahova csak külön kártyával lehet bejutni. Egyébként ,,tök gagyi" autókat gyártanak: X3, X5,
Mercedes G Klasse :-)

De ott fejlesztették pl. a Saab
Cabriot is.

Ja, és a kamerás mobilt nem engedik bevinni, ugyhogy szerezned kellene valami James Bond cuccot, ha ipari kémkedés keretében akarsz pár fotót
gibelni :-)

Rocko- 2009.07.05. 00:17:23

@qualitaet: "És kb. 2002-óta gyakorlatilag semmit sem csinálnak.
Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni."
tehát 2002 óta semmit se csinálnak, de azt sikerült elérni, h a 2005 óta gyártott Q7-ben semmilyen szag ne legyen. na most azt hogyan szerinted? rászóltak a Q7-re, hogy "te most semleges szagú leszel", az meg úgy maradt?

qualitaet 2009.07.05. 00:26:11

@qualitaet:

"Pont akkora hülyeség ez..." Mármint a 610 nm.

lanyi 2009.07.05. 00:32:15

Na erről beszéltem...

Van itt pár srác aki cseppkadett slusszkulccsal a zsebében ossza az eszet.:)

qualitaet 2009.07.05. 00:40:17

@Rocko-:

Nem érted. A régi,jellegzetes Audi illat(bár pozitív értelemben is de szagot szoktak inkább mondani) füstölt el az évek során.
Úgy értem, hogy a jó illat.
A Stern-cikkbeli bűzt meg sosem tapasztaltam. Igaz a fent említett modelleken kívűl csak gömbölyű 80-asban, 100-asban, meg korai A6-ban és TT-ben ültem többet, de ezek közül egyik sem volt büdös, sőt inkább jellegzetesen (jó) Audi szagú.

"de azt sikerült elérni, h a 2005 óta gyártott Q7-ben semmilyen szag ne legyen. "

Mivel az elődök jó illatúak és nem büdösek ez nem eredmény hanem nagy semmi.

szeme közé, laposan! 2009.07.05. 00:58:07

Zobory!!! Hahaha, az öreg szabad kézzel rajzolt tökéletes kört a táblára - bármikor!:):)

szabopsz 2009.07.05. 07:35:06

@superbfanatic:
Talán b5. mind1. Nem foggjuk megölni egymást a skoda padlólemeze miatt...van, és nem esel ki az autó alján. :))

@Gyurma73:
Omegába is BMW 2.5 sorhat TD, és egyetlen dolog miatt(lett) hulladék az összes. Rajta van a BMW jel.Paraszt megveszi, olcsóbban mint egy BMW, tolja neki hidegen, melegen mert béjemvé motor van benne. Nem cserél benne olajat, mert béjemvé motor van benne.
Merek esküdni, ha letakarták volna a jelet, és ráírták volna hogy ECOTEC százszor jobb motorállapotú 2.5 TD omegák lennének.

Nemrég volt szerencsém ülni egy Bangle 7-esbe. Ami illat bent fogadott nem volt túl emlékezetes. Jó ez függ attól is, hogy trágyát hordtak-e vele előtte..de mégis egy 7-es. Oda nem ül be az ember betonozás után ful leizzadva.

Ciri 2009.07.05. 07:51:17

@qualitaet:
"És kb. 2002-óta gyakorlatilag semmit sem csinálnak.
Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni."

Most az egyszer nem értek veled egyet, ami Q7-et illeti. Amikor megjelent, azt hittem illatpatront raktak bele, mert már már zavaróan (de nem) erős és hihetetlenül jó illata van.(nyilván itt kopcsi új autóról van szó).Annyira átjárta a ruhámat egyszer egy 100km-es út után, hogy meg is jegyezték, mennyire érződik az "újautó szagom" :)

Életemben nem éreztem még új autóban ennyire jó illatot, nagyon különleges, picit édeskés -mint a vattacukor- illat keveredik a bőrével.
Nekem nagyon bejött.

gnme 2009.07.05. 10:24:17

jó reggelt ..

www.youtube.com/watch?v=GHu77KZG2HY&feature=related

kó' máma meleg van .. megyek bort fejteni a hűvösbe :D

w a s d 2009.07.05. 10:27:15

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Nem hiszem, hogy sok köze lenne a két autó (BMW és Mini, utóbbiban PSA- val közös motorok) motorjának egymáshoz. Az 1- es 1,6- osának furata- lökete, azok aránya teljesen más, mint a Miniben. Sőt, a bmw.de- n már a 116i- re is azt írják, hogy 2 literes motor van benne (a bmw.hu- n meg a 2 literes furatát, löketét írják, de ezek szerint elírták a cm3- t).

skinnyslut 2009.07.05. 10:27:39

Az Audinál lassan negyedszázada töretlen és nagyívű a fejlődés akár technikai, akár minőségi és designfronton.
Sosem volt olyan modelljük ami a törzsvevőiket és a rajongóikat megosztotta vagy sokkolta volna. /BMW/
Minőséggel kapcsolatos skandallumról sem tudunk /Mercedes/

@Ciri:
"Életemben nem éreztem még új autóban ennyire jó illatot, nagyon különleges, picit édeskés -mint a vattacukor- illat keveredik a bőrével.
Nekem nagyon bejött."
Ja-ja!!!

@qualitaet:
"Néhanapján utazom újabb A8-ban és ültem egy-kétszer Q7-ben is.Semmilyen illatot sem érezni."
Látom, mostmár a szaglásod is szar te süket.(Hogy agyilag világtalan vagy az meg már rég vilgos.
Béla,neked a legkisebb fingod nincs a jó illatról.:))

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Én úgy halottam, hogy a hulladék 550-eskben is valami több darabból összeépített léghűtésű Citroen motor van.:)

The Good Boy 2009.07.05. 10:29:05

nemtudom ki hogy van vele, de én kifejezetten szeretem az új autóim illatát!
Eddig minden újonnan vett autómba addig nem került bele illatositó, amig érzehető volt az újkori illat.
Egyébként pedig sok más mellett ezért sem igazán szeretem a használt autókat, mert sokban olyan szag van, ami később már eltüntethetettlen, akármit csinál is az ember (feleségem autója is ilyen, hiába csinál bármit, egy jellegzetes, nem túl jó szag mindig marad, pedig az autó 6 évesen került hozzá úgy, hogy elötte fél évig nem használták, illetve korábban külföldi tartózkodás miatt közel egy évig ki is volt vonva a forgalomból).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 10:34:01

nem érzek az új autó illatát mert az asszony 120 kilós állat állandóan telefingja.

szemeteske 2009.07.05. 10:38:09

"Úgy sejtem, itt még nem tart a kínai autóipar. Csoda, hogy drága egy Audi? "
Egy német mérnök 9-szer annyit keres mint egy kínai. Csoda, hogy drága egy Audi?

The Good Boy 2009.07.05. 10:41:00

@qualitaet: " (Egyébként van francia kooprodukcióban készült motor is BMW-ben.)"

Oszt' aztán melyikben , bátya? :)

Megfejtés: Mini 1,6d a psa dizellel???
Vagy ilyenkor már nem bmw, csak ha a gokartszerű futómű, meg a John Cooper Works kerül szóba?

The Good Boy 2009.07.05. 10:43:44

@F/: bocs, most látom, miközben irtam a hsz-t és közben másfelé is elkalandoztam, megelöztél:::)))

The Good Boy 2009.07.05. 10:45:51

na már olvasni és értelmezni sem tudok:) nem is azt irtad mint én. vagy igen?
olyan szétszórt vagyok ma reggel::))

Vityaz 2009.07.05. 10:54:51

@szemeteske: ez érdekes dolog... egy sanghaji mérnökkel beszélgettem (a VW-nek van ott valami vegyesvállalata) és igaz, hogy a magyar fizetésekhez képest kevesebbet keresnek valamivel, ellenben a megélhetési költségek töredékei a hazainak. Ergo magasabb az életszínvonal.

Rocko- 2009.07.05. 11:00:47

@qualitaet: "Úgy értem, hogy a jó illat."
az édesre gndolsz? azt sikerült sajnos eltávolítani, ahogy fentebb írtam, félek, h az enyémből kimegy. az adja az egyik zamatát. :) barátomnak van első generációs A3-asa, az is már steril. :/
"A Stern-cikkbeli bűzt meg sosem tapasztaltam"
én se, tippem sincs mire gondol. vagy arra, amiről beszélünk, de akkor seggarc, vagy pedig valamit benyögött, csak hogy fikázhasson, és az Audi meg vérremenően komolyan vette.

(de jó neten olyan dologról beszélni, amit nem tudsz megjeleníteni)

szabopsz 2009.07.05. 11:04:28

@F/:

E36-ba is volt 316-os 2 literes motorral(gyárilag)

szemeteske 2009.07.05. 11:07:20

@Vityaz:
A kínai életszínvonalnak ehhez semmi köze. Itt az a lényeg, hogy a bérköltség nagyon nagy szelet egy vállalat költségtortájában. Amíg a gyártók Nyugat-Európában fejlesztenek, és gyártanak addig az Ő bérköltségük nagyon magas.
Hogy csak a gyártást vegyük: egy ülést becsavarozni egy BMW-be a magyar munkás is pont úgy tudna mint egy német. Utóbbi mégis sokkal többet keres, így a BMW-nek többe kerül. Ezt a többletköltséget pedig beépítik a termék árába.
Magasabb hozzáadott értékű munkák esetében (mérnöki tevékenységek) ez hatványozottan jelentkezik. Arról nem is beszélve, hogy Nyugaton milyen erős szakszervezetek vannak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:07:26

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Tizen-akárhány egymást követő rekordév után miért kéne visszavenni bármiből is?"

Arról nem beszélve, hogy az árból nem nagyon tudnak visszavenni, a gyártók által keresett extraprofit egyszerûen baromság. Viszont aki ilyen kurva okos, gyárthat Audit féláron, és dagadtra keresheti magát, szájtépés helyett.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:14:35

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Az 1-es BMW-be került a korábban a PSA-val közösen fejlesztett négyhengeres."

De nem került, mert W-s motorkóddal szerepelne az E87 LCI-ben is az idegen motor, mint a MINIben. Olyan meg (egyelôre) nincs.

w a s d 2009.07.05. 11:14:38

@The Good Boy:
Nem, én www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: kommentjére írtam.

Amúgy a Mini az szerintem sehogy sem BMW, nincs se az elején, se a hátulján, se az oldalán, se a tetején BMW jel.

w a s d 2009.07.05. 11:17:25

@szabopsz:
Azt még nem figyeltem, csak ha jól tudom, a 116i- ben mostanában váltottak az 1,6- ról 2 literre. Azt meg nem hiszem, hogy azt meg kicserélnék még ebben az 1- esben PSA- s motorra.

szabopsz 2009.07.05. 11:18:28

javítok, a compact volt, és 1.9-es benyás!!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:28:10

@Vityaz: "egy sanghaji mérnökkel beszélgettem (a VW-nek van ott valami vegyesvállalata) és igaz, hogy a magyar fizetésekhez képest kevesebbet keresnek valamivel, ellenben a megélhetési költségek töredékei a hazainak. Ergo magasabb az életszínvonal."

LOL, ehhez elôbb nézd meg Sanghajt :D
Azt a retkes-szmogos-patkányos-forgalmidugós betonlepratelepet, meg az életszínvonalat nem lehet egy napon említeni.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:32:13

@F/: Jól láttad. De az sem PSA-motor, az N43B16 lett az N43B20 butított változatára cserélve, és maradt ugyanúgy 122 lovas.

Vityaz 2009.07.05. 12:21:20

áááá, Viasat 3-on Top Gear-ben pont ezt a szag témát ecsetelik :D

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.05. 13:16:40

@Sunburst: tudom, nekem is van egy jószágom onnét. no nem ilyen x-szárnyú béna-téma, hanem rendes wágen. csak a vállukat akartam megpaskolni...

bár ahogy archívokat nézkélek már elbarnult a társulat, mióta a trakesz elkészült. hiába no, negyed évszázad a napon a legjobb Wernerből is Sanjayt csinál.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.07.05. 13:47:39

Nem olvastam végig minden kommentet, saját véleményt mondok.
Most vettem egy lassan 8 éves A4 Avantot, egy 6 éves Polo-ról váltottam. De az a különbség leírhatatlan. Az Audi olyan, mintha új lenne. (100%-osan biztos 115000km) A bőrnek finon szaga van. Minden porcikájában érezni, hogy van benne anyag. Azért drága egy Merci, BMW, vagy Audi, mert ott más mércével mérnek. Ezek az autók másképpen készülnek. Most már értem, hogy miért 10 milla egy rendes A4, és miért 7 egy Insignia. A minimum 3 millió az a fíling felára, amit az autó még 8, 10, 15 éves korában is adni fog. Legyen az BMW, Merci, Audi, de még a Volvo-t és a Lexust is ide merem sorolni.

papa33 2009.07.05. 13:53:02

Fejlesztett a BMW-PSA közösen 1.6 benzinmotort, pl vizszivattyú nem mindig megy, stb újdonságok, biztosan a bömcsi is használni fogja...
Amikora a Merci 3 hengeresen gondolkodik...

Na ennyi vizsgálat ellenére mért kell annyi futóműelemet cserélni Audi VW- ja szarabbak az utak mint a tesztpálya...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.05. 14:24:29

@Il mio nome è Nessuno:
"Viszont aki ilyen kurva okos, gyárthat Audit féláron, és dagadtra keresheti magát, szájtépés helyett. "

???

----------------------------------------

Az illat témához:

Az enyémből (A8) is sajnos kiment már az (egyébként rettentő kellemes) új autó illat, pedig nagyon jó volt érezni minden beszállásnál. Azóta viszont sikerült "összekotyvasztani" többféle Wunderbaum egyidejű alkalmazásával egy illatot, ami majdhogynem visszahozta az eredeti illatát. Hogy a Wunderbaum nem tetszik az illatcsapat vezetőnének? ...who the f*** cares? :-)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 14:28:23

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: A megjegyzés arra vonatkozott, hogy aki szerint az Audi túlárazott, az gyárthat és árulhat olcsóbban is prémiumautót. Kaszálni fog. Elvileg :)

Jetfighter 2009.07.05. 15:10:31

Igazi germánok, nem végeznek félmunkát:)
Ügyesen összeszedik a mások legjobb ötleteit is, aztán addig faragják, amíg Audi-színvonalú nem lesz. (Szennyezésálló, izzasztásmentes mikroszálas kárpit és tetőre simított sínek se náluk voltak először. Átvették, jól tették.)
Illatban nekem nem annyira a vattacukor, mint inkább valami hűvös, friss banánillat jut eszembe az új Audi-belsőkról, a BMW-ké valamivel markánsabb, fűszeresebb, a Volvóké még visszafogottabban elegáns. A fejlesztőnek nyilván igaza van, de véltem gyári illatokat tapasztalni még 1-1,5 éves autókban is. (A Logan-kategóriában is, csak nem úgy. :))) De pl. a franciák évek óta egész jók ebben. A csoda, hogy korábban nem vették igénybe a méltán világhírű parfümiparukat.)
Az illat egyáltalán nem lényegtelen. A megvásárlásnál majdnem annyit számíthat a döntésben, mint egy humán kapcsolat kezdetén... :) Persze, a prémium kategóriáról és vásárlóközönségéről van szó.
Akinek tényleg fontos, az idősebb kocsijába megfelelő szőnyeg- és műanyagtisztítókkal, illatosítókkal úgyis olyan illatot kreál magának, amilyet akar.
Ami a hangokat, zörejeket, illesztéseket illeti, a helyzet ugyanaz: minden újabb minőségi lépcsőért látszólag aránytalanul sok pluszt kell fizetni. De (általában) ugyanez van a sörrel, ruhával, telefonnal stb. A lényeg, mit akar a vevő, és mennyit hajlandó érte perkálni.

Ciri 2009.07.05. 18:05:26

@skinnyslut:

Nyehehe, se ízlése se szaglása. Nem e vak?

:))

qualitaet 2009.07.05. 19:05:00

@skinnyslut:

"Béla,neked a legkisebb fingod nincs a jó illatról.:))"
Dehogynem.! Pl. jó illata volt a csajaid után az ágyamnak. ;)
De a hugodé sem volt rossz anno, 17 éves korában :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.07.05. 19:10:42

@Ciri:

"Nyehehe, se ízlése se szaglása. Nem e vak?"

Érdekes,ezt mintha már mondták volna rám.
Őőő...,várjunk csak mikor is?
Megvan! Anno,amikor az S8-at vettem. :))))

qualitaet 2009.07.05. 19:30:21

@Ciri:

"Életemben nem éreztem még új autóban ennyire jó illatot, nagyon különleges, picit édeskés -mint a vattacukor- illat keveredik a bőrével.
Nekem nagyon bejött."

Biztos így van, amíg facsaró új,de aztán hamar elillan.

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Nem véletlenül kérdeztem, hogy melyikben van, nem pedig azt, hogy melyikben lesz,tekintve, hogy momentán egyikben sincs. :)
@The Good Boy:

"Megfejtés: Mini 1,6d a psa dizellel???
Vagy ilyenkor már nem bmw, csak ha a gokartszerű futómű, meg a John Cooper Works kerül szóba?"
Szerintem a Mini nem BMW, mint ahogy a az Audi sem Skoda.
Jelzem,a "Honda-időszak" alatt készült Roverek kapcsán sem akkor szokás emlegetni a Hondát amikor a csapnivaló minőségről és a zéró értéktartásról esik szó hanem akkor ha ezeknek pl.a kiváló motorjai kerülnek szóba.
(Amúgy ez sem jó példa, hisz a PSA véletlenül nem cseng olyan rosszul mint a Rover.)

qualitaet 2009.07.05. 19:39:51

@Rocko-:

"(de jó neten olyan dologról beszélni, amit nem tudsz megjeleníteni)

Dehogynem:)
Az Audi-szagról nekem rögtön ennek a képe ugrik be mindig...
kuniseins.ku.funpic.de/CdcEmu/Graphics/Audi_Concert1.jpg
...no meg az akkor hallgatott zenék.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:44:18

@qualitaet:
az előző A merci az merci???
iszonyat ganyi minőség.
A következő már elmegy ,de az ára is horror.6 milla egy kisautóért??

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:45:51

Amúgy az akkori A2 lényegesen jobb minőségű autó volt.Az A" merci egy hulladék .

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.05. 19:57:14

Ma Agárd felöl hazafele az M6 os fele jöttem,mert nem akartam végigaraszolni a 7 est a tópart mellet sem az M7 est hazáig.
Persze senki nem ismei ezt az utat szerencsére.Igaz hosszabb egy 10 el,de bőven megéri hogy nem kell Vasárnap délután hazafelearaszolni a 7 en,vagy az M7 en.
Agágnál föl Zichiújfaluig majd rá az M6 ra.az M6 on annyira nincs forgalom hogy kb 18 perc múlva már az M0ás-on voltunk.
.

qualitaet 2009.07.05. 19:59:45

@Gyurma73:

Nem. Egy fos. Ugyanúgy mint a korai ML-ek,W220-asok,stb. Gagyi mind,a csillag nimbusz szégyene és a Mercedes törzsvásárlók arcul köpése. Az valami borzalom ami 97- 2000 körül a Mercedesnél minőségi fronton megtörtént.
Kb 6-7 éve erre Stuttgartban is rájöttek,több-kevesebb sikerrel javul is.
Most is vannak azért szarok:
Nemrégiben ültem egy R500-ban. Nem túlzok, egy koreai kisautó szintjén vannak a beltéri anyagok. Valami förtelmesen szar, undorító olcsó, felfújt trágyadomb, közel 20 gurigáért.

megint 2009.07.05. 20:26:01

jah, rém ciki, hogy 1.6-os ilyen gyenge volt, bár nem látom leírva, hogy a mercinek van 2.0td motorja 84 lóerővel, ez inkább ciki, de az 1.6-os a közellenség itt, mintha nem lenne más választék, talán a legnagyobb az összes márka közül, cikk írója nem tudja mitől audi az audi, kérdezze meg Winkler kollégáját, ő a tc fénykorában elég sokszor említette meg más autóknál is az audit, és ugye a 105 lóerős motorról ha jól tudom semmi rosszat nem írt Karotta mikor egy IV-es kombiban próbálta.

megint 2009.07.05. 20:30:02

Amúgy meg ha a 2.0pdti nem való(volt) audiba akkor a 2.2d mit keres egy lexusba?

MANszerelő 2009.07.05. 20:39:55

Szerintem az is fontos, hogy a fingszag mennyi idő alatt szellőzik ki egy autóból. Ezt is vizsgálják?

MANszerelő 2009.07.05. 20:57:10

A PD motor ugyanolyan zsákutca, mint a réteges feltöltésű (FSI) benzinmotor.

lacza87 (törölt) 2009.07.05. 21:40:08

@MANszerelő: Kifejtenéd miért zsákutca az FSI?

Shadowbull 2009.07.05. 21:57:25

@lacza87: Na erre en is kivancsi vagyok.

sb

nick2005 2009.07.06. 00:08:35

Ebből a cikkből is az derül ki, amit már évek óta tudunk, hogy az Audi a világélvonalába tartozó gyártó, a legjobbak egyike. Csak két márka van, amelyik versenyre kelhet vele minőségben, teljesítményben, és technológiában, ők pedig a BMW, és a Mercedes. A különbségek olyan kicsik, hogy a választásban kizárólag a személyes szimpátia dönt. Én az Audit választanám, talán egyszer lesz egy ilyen márkájú kocsim. Ledöbbentem, hogy még "szaglócsoport" is létezik.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 01:56:52

@MANszerelő: Minden technológia zsákutca ennyi erôvel, mert elôbb-utóbb lesz jobb, amivel leváltják.

MANszerelő 2009.07.06. 07:51:40

@lacza87: FSI: a probléma alapja, hogy bármit is találnak ki, a lambda 1-es érték a tökéletes a benzinmotor számára. (1kg benzinhez 16,4 kg levegő) Ha elszegényítik a keveréket, egy sor újabb probléma keletkezik: megnő az égési hőmérséklet, jobban terheli a hő a motor alkatrészeit (szelepeket, dugattyút...), és ami a legfontosabb, nő a nitrogén oxid kibocsájtás, ami a jelenleg érvényben lévő Euro normák alapján hivatalból üldözendő. Erre találták ki az FSI motorokra a nitrogén oxid katalizátort, ami megköti ezt az anyagot, és bizonyos motorciklusonként regenerál, ürít. Plusz egy meghibásodási lehetőség, míg a nem réteges töltésű benzinmotorok ezt megoldják három komponensre ható katalizátorral, és 0,98-1,02 ,,lambdaablakkal".

MANszerelő 2009.07.06. 08:30:33

A PD motor hibája pedig az, hogy egy motorcikluson belül csak egyszer képes befecskendezni. Nincs ,,Pilot" (előzetes) befecskendezés, ami a sűrítőtérben lévő gázolaj-levegő keveréket homogénné tenné, így tökéletesebb lenne az égés, jobb hatásfok, kisebb károsanyag-emisszió. A Common Rail motor mágnesszelepes befecskendezője egy ciklus alatt 5 befecskendezésre képes, ebből 3-at alkalmaznak, a piezo-s pedig 7-et tud, és 5-öt alkalmaznak. Érezhető a különbség a PD-hez képest, bármilyen körülményre, nyomatékigényre azonnal reagál, tökéletesen kontrollálható a hengerekben az égési folyamat. Hideg üzem, részecskeszűrő regenerálás, alapjárat kiegyenlítés, bármi...

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 09:16:12

@MANszerelő:
Lambda 1 tökéletes a benzinmotor számára: sőt elvileg minden fajta égés számára a sztöchiometrikus arány a kívánatos

Az általad említett problémák teljes mértékben igazak, de amint láthatod nagyon sok gyárnál (VW csoport, BMW, Fiat stb.) sikeresen kezelik ezeket. A motor alkatrészek nagyobb hőterhelése úgy tűnik még belefér az anyagtechnológia mai határai alá. (A hengerfal hőterhelése ráadásul csökken is szegénykeverékes üzemben.) A NOx kibocsátást pedig, amint írtad, lekezelik a katalizátorral.

Viszont a technológia alkalmazásával csökken a fogyasztás, és ezzel együtt a nitrogén oxidnál is jobban büntetetett CO2 kibocsátás, nő a teljesítmény.
Az meg, hogy plusz alkatrész plusz hibaforrás szerintem hibás szemlélet, ennyi erővel a legprimitíveb autókkal közlekednénk horror fogyasztással, kényelmetlenül stb.

Végezetül, mert látom, hogy gondolkodó, értelmes ember vagy: milyen alternatívát ajánlanál az FSI technológia helyett, hasonló teljesítmény és fogyasztás eredményekkel?

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 09:29:50

Ami kimaradt h a három komponensre ható katalizátornak (pongyolán háromutas) is kell ám kezelni az NOx-t tudnillik a CxHy és CO melett az a harmadik komponens.

MANszerelő 2009.07.06. 09:32:39

@lacza87: A Fiat új fejlesztése, a ,,Multi Air" jó lehet, ha továbbfejlesztik.
videa.hu/videok/jarmuvek/fiat-multiair-technologia-auto-szelepvezerles-wZteW4Py2g7xIYOB
Nyilván lesznek gyermekbetegségei, de jó ötlet. A fojtószelepet, és az EGR szelepet el lehet dobni. A beáramló üzemanyag-levegő keveréket a szelep nyitásával elektronikusan szabályozza. (a BMW-sek mondhatják, hogy a valvetronic is) A kipufogógáz visszavezetést pedig a szelepegybenyitás növelésével oldja meg. Ezáltal a dízelekben is kiválóan alkalmazható lesz, részint bonyolultabb technológia, mert a vezérműtengely és a szelep között folyadék (olaj) közvetíti a nyomóerőt, amit mágnesszeleppel vezérel egyenként, részint egyszerűbb, mert mint említettem, az EGR fölöslegessé válik. Egyelőre csak a szívószelepeket vezérli így, a kipufogó az fix.

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 09:37:59

@MANszerelő: CR-PD minden szava igaz, ezt nem is vitattam(tuk).

MANszerelő 2009.07.06. 10:15:40

Nos, érdekes dolgok ezek, ezért nem mentem burkolónak, vagy hentesnek. Bár érdekes lenne azt mondani a hentesnek, hogy egy ,,rövidkaraj csere lesz".

gnme 2009.07.06. 11:13:53

sb, hogy pd-nél nincs pilot befecsi arra mit mondasz?

üdv

MANszerelő 2009.07.06. 11:36:15

@gnme: én a ,,hagyományos" PD-ről írtam, de a CR ennél a harmadik generációs PD-nél is sokkalta nagyobb befecskendezési ,,szabadságot" biztosít, mert a bütyökprofil adott. A VW sem erőlteti már ezt annyira...

Shadowbull 2009.07.06. 11:56:54

@gnme: Mar az elso PD-k is tudtak 2 befecskendezest ciklusonkent, tehat megvolt a pilotbefecskendezes. A szakerto kollega szerint az utolso verziokban mar a reszecskeszuro regeneralasat is megoldottak, ugyhogy 3-at minimum, de inkabb 4et tudtak.

Viszont volt egy oriasi elonye a PD-nek: amikor megjelent, azaz kabe 10 evvel ezelott, a CR rendszerek valahol 1300-1500 bar korul tudtak maximum, a PD mar akkor is belekarcolt a 2000 bar-ba. Az pedig teljesen nyilvanvalo, hogy minnel nagyobb a befecskendezesi nyomas, annal tokeletesebb a porlasztas, es az eges. Az akkori PD-motorok bucira vertek a CR-eket.

Aztan a CR-ek szepen felfejlodtek, es 10 ev alatt utolertek befecskendezesi nyomasban a PD-t. Az emisszios eloirasok is megszigorodtak, es ez utobbi tett be veglegesen a PD-nek. Egyebkent ez mar nagyon regen nyilvanvalo volt, hogy egyszer ki fog halni, de a kezdeti elonyok miatt, valamint a kulonutas technologiai megoldas marketingelonye miatt a PD igenis megalapozottan volt gyartasban. Megtette amire terveztek, ennyi.

Ajanlanam egyebkent Gulyas kivalo cikket:

http://totalcar.hu/magazin/technika/pdtdi!1


FSI-re mar a kollega reagalt. Annyit tennek hozza, hogy az inhomogen keverek es a szelepnyitas valtoztatasa nem egyenerteku eredmenyt hoznak a vesztesegek csokkenteseben. Azzal, hogy a szelepnyitas csokkentesevel fojtod a motort, es nem a fojtoszeleppel, csak annyi energiat sporolsz meg, ami a fojtoszelep es a szivoszelep kozotti terreszben levo vakuum letrehozasahoz szukseges.
Inhomogen uzemben viszont nem kell fojtani, mert csak annyi teljesitmenyt ad le, amennyi eppen reszterhelesen kell.

Jelenleg az autogyarak a ketto kombinalasanak iranyaba (szelepnyitas valtoztatasa es az inhomogen FSI egyutt) mozognak.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 12:12:33

@MANszerelő: "A VW sem erőlteti már ezt annyira..."

Miért erôltetné? Kifutott technológia, megtette, amit elvártak tôle, van jobb. Azt gondoltad, hogy az idôk végezetéig már csak PD dízeleket fog gyártani a VAG? Nem értem a problémádat.

MANszerelő 2009.07.06. 12:59:48

@Il mio nome è Nessuno: Nincs probléma: ,,bódottág van"!

MANszerelő 2009.07.06. 14:00:08

@Il mio nome è Nessuno: Még annyit: a múltkor a csajomnak mutattam egy könyvben egy fázisszinkronizációs oszcillogrammot. Nem láttam az arcán az őszinte érdeklődést, tehát úgy döntöttem, hogy az ilyen autós szakmai dolgokat megpróbálom itt megosztani a hasonszőrűekkel. Ja, és lehet, hogy egy-két autórajongót is érdekel, akinek nem ez a szakmája.

gnme 2009.07.06. 14:03:42

..az én csajom meg aszonta múltkor ..

Te apjuk és aladin lámpája

áááááÁÁÁÁÁÁÁ

:)

lacza87 (törölt) 2009.07.06. 18:47:49

@MANszerelő: Én itt www.azauto.hu/Fiat-multiair-p2.html láttam a Multi air-ről először a dolgokat, de pszt, mert konkurencia:)

@Shadowbull: Érdekes módon a japánok megint csak le vannak maradva FSI fronton. Bár tény, ami tény, ha igaz a fáma Mitsubishi-ék kezdték.

Shadowbull 2009.07.06. 22:15:51

@lacza87: Nemtom, hogy le vannak-e maradva, en azert ezt elsore eleg bator kijelentesnek tartom.

sb

Péter 2 2009.07.06. 23:59:07

@papptibi: IF-acél annak a neve, amit nem mertél lefordítani a diasorozatban.

audigarage 2009.07.07. 06:52:01

2000 évjárattól kopnak az AUDI-k belseje(villágitás kapcs.ablakemelő kapcs )és még sorolhatnám .Úgy hogy leszophatnak,parasztvakitás az egész.

Secnir 2009.08.04. 19:09:03

@MANszerelő:
"Szerintem az is fontos, hogy a fingszag mennyi idő alatt szellőzik ki egy autóból. Ezt is vizsgálják?"

sajnos nem tudják.
a németek nem ismerik a tejesbableves illetve a székelykáposzta receptjét. ugyanúgy a babfőzelék is hiányzik, ezért komoly vizsgálatokat nem tudnak végezni vele.

ajánlom haveromat, aki meló után megiszik 3 sört, ebédre betol egy bablevest és egy adag csülökpörköltöt - na ha ő benntölt lehúzott bakanccsal egy órát az ódiban, akkor végezhetnek korrekt méréseket.
még műszer sem kell hozzá, olyan lábszag vesz rajta erőt néha, hogy színe van. csak követni kell.
süti beállítások módosítása