Kell.Bele.Erős

  2009. június 19. - ommm Címkék: mercedes v8 bmw lada drift 2101

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Amikor ez a belső levlistára kikerült, szinte egy emberként emelte magasba hüvelykujjait az egész szerkesztőség, még tán Angéla is. Ez az! Van minden, ami kell: V8 a Mercedestől (márpedig a V8 ugye a pokolban is...), váltó a BMW-től, bódé Togliattiból, kardán, póver, móka és kacagás.

A Lada V8 végre megérkezett, amolyan Mazda-féle zoom-zoom életérzés a magyar garázsból, csak intenzívebben. Az építés egyes fázisainak képanyagából azért kitűnik, hogy kő-kövön nem maradt a motortérben-váltó- és kardánalagútban, de valahogy csak kiadta a végén, az eredmény kétségkívül a kisipar diadala a lehetetlen felett. A kulcsfontosságú helyeken megerősítve, becsövezve, nagy fékekkel.

Gratulálunk, uraim, jöhet a világvége, felkészülve várják.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr951192909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leefater 2009.06.19. 13:37:08

úgy kipróbálnám! :)

dennisthemenace 2009.06.19. 13:53:33

Ki az a hulye,aki 2009-ben meg mindig ezt a ruszki szemetet tuningolgatja?????

Smidlajoci 2009.06.19. 14:02:07

@dennisthemenace: ez a ruszki szar még akkor is autó lesz, amikor a te swifted már a bontóban rohad

yenoee 2009.06.19. 14:08:38

@dennisthemenace: azon túl, hogy többszörös fogalmi zavarban vagyol, meséld már el léccíves, mire fel használod ezt a jópofi gat-get (le)kicsinyítő képzőt?

sandrew 2009.06.19. 14:14:07

Eddig volt a Kispók turbó, Wartburg WRC. Most itt a Zsiga V8. 1985-ben a Nagykőrösin összeverekedtek volna érte a brazilok.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.06.19. 14:15:25

Tolnék vele én is egy kört, az tuti, kövér gázzal, liberóban.!!_)) Tetszetős kis dög lett az biztos!!

Denisthemenance-vel meg ne foglalkozzon senki. lehet ő kemény és a pedálos biciklijét edzi otthon. Amugy meg aki csak azért regelt indán hogy kommentelgessen, annak a szavára nem sokat adok.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.19. 14:17:03

Bencéék is lassan nekilátnak a V8-as Volgának. Abban Rover V8 3.9 lesz, asszem az is 4db Dell'Orto karbival, de hogy ennél szebb hangja lesz, az ziher...

Ennek a vényócas zsigulátornak szegénynek elég beteg hangja van... Nemtom... az első gondolat, ami eszembe jut róla, hogy "pronyó". A második, hogy redná, 8 hengeren előadva.

Hiába, nekem a V8 hang, az a Rover V8.
www.youtube.com/watch?v=WKzCRXdG0yQ

alvajaro 2009.06.19. 14:17:38

Lenines kormány nagyon meleg! :)

X14NZ 2009.06.19. 14:19:25

"Kell.Bele.Erős"

de ismerős:
napirajz.hu/archives/2008/05/28/ERSET/

:)

Minden tiszteletem a készítőknek.

6ai 2009.06.19. 14:19:27

BESZTOF... Nekem is kell egy ilyen...

dennisthemenace 2009.06.19. 14:20:27

@Smidlajoci:Nincs Suzukim,soha nem is volt.A Ladat nem neveznem autonak.Lehet utni vagni,mindent kibir,de akkor is egy elfuseralt koppintas.

dennisthemenace 2009.06.19. 14:22:02

@.: mimino :.: Miert,mi mast csinaljak az Indan???????

sowi 2009.06.19. 14:27:30

@dennisthemenace: miert lenne ez ruszki szemet? inkabb ez mint jopar mai fostalicska

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.19. 14:28:32

Tiszteletre méltó beteg emberek.
Egy gyűrűzés vagy szelepszár szimmering csere ráférne szegény V8-ra.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.19. 14:29:22

Egyébként mibe' vót ilyen 3.8-as Merci V8?

yeti 2009.06.19. 14:29:43

Le a kalappal az alkotók előtt!

Dennis01 2009.06.19. 14:29:54

Az oroszok a kulsot nagyjabol meghagytak, de minden ami a Fiat 124-esben jo volt muszakilag, mindent atalakitottak rosszabra.

dennisthemenace 2009.06.19. 14:30:19

@6ai: Nem hat.Nekem ugyanis volt 124-es Fiatom,a Lada a nyomaba sem lephetett.Fek,futomu,minden jobb volt.Az ohv motor hozta ugyanazt a teljesitmenyt,kevesebb fogyasztassal(az enyemen Solex karbi volt).A ruszkik maguktol csak szart tudnak eloallitani.

Sákif za morro? 2009.06.19. 14:30:57

Épp a napokban játszottam el a gondolattal, hogy jó lenne szert tenni egy játszós Ladára. (Persze az asszony úgyis kidobna vele.) Egy ilyenért azért bevállalnék pár hét ajtócsapkodást. :-)

Tommi 2009.06.19. 14:31:03

@X14NZ: de ismerős:

indafoto.hu/autobuzik_hu/image/1120723-0454edf0

:) :D

sowi 2009.06.19. 14:33:17

@dennisthemenace: szerintem hagyd az urban legendeket, gondolom a tiedet pirosfeju csavarhuzoval raktak ossze nem a kekkel az olaszok azert is volt sokkal sokkal jobb mint egy ruszki szar

X14NZ 2009.06.19. 14:34:16

@Tommi: Hacsak onnan nem...:)

Herman 2009.06.19. 14:36:28

Ez aztán az igazi GÉP, nem a mai műanyag szarok :D:D

Bambano 2009.06.19. 14:37:36

instant get.
jó kis sleeper car.

Szűcslaci 2009.06.19. 14:45:22

Ekkora szart ritkán látni. tetű, undorító fosláda, béna pilótával. Kecskeméten visszafele 34 alatt lehet menni, driftelve végig 44. Ocsmány masina, dilettáns vezetéstechnika, gányolt fosadék.

min 2009.06.19. 14:53:08

Nekem se tetszik.... A ladák rondák voltak és azok is maradnak. Sokkal szebb autók is voltak akkoriban ugyanolyan vasból. Miért pont ebbe a rémségbe öltek bele ennyi pénzt és időt...
Én ugyan nem vagyok egy autóbuzi de ha megtehetném egy régi 110-es rapidból csináltatnék valami franyó örömautót. Annak a formája még mindig szép.

MP 2009.06.19. 14:56:20

@dennisthemenace: Bocs minek is a koppintása??? Ugyanis hivatalos licenc alapján gyártották a Szovjetek. Amúgy pedig poén mert egy eleve sportkocsinak épített gép ezerszer kevésbé érdekes. S nem is tuningolt hiszen a kasznin kívűl nincs is benne Lada bocs Zsiguli cucc.

6ai 2009.06.19. 15:00:20

@dennisthemenace: Idézek: "A Szovjetunió szélsőséges időjárási és útviszonyai tették szükségessé 1967-ben az "év autójának" választott Fiat 124-es alaptípus átalakítását. Ilyen változtatás volt az első futómű és rugózás megerősítése, a tárcsafék és a kétkörös fékrendszer alkalmazása, a karosszéria-fenéklemez és egyes hegesztési csomópontok megerősítése, a hatásosabb fűtőberendezés. Az eredeti Fiat motor OHV vezérlését a korszerűbb felülvezérelt OHC rendszerre alakították át, és hidraulikával működtették a tengelykapcsolót is." ÁTALAKÍTÁSÁT!!!! nem koppintását!!!! :-) az már más kérdés, hogy hogy sikerült...

6ai 2009.06.19. 15:01:27

@dennisthemenace: idézek: "A Szovjetunió szélsőséges időjárási és útviszonyai tették szükségessé 1967-ben az "év autójának" választott Fiat 124-es alaptípus átalakítását. Ilyen változtatás volt az első futómű és rugózás megerősítése, a tárcsafék és a kétkörös fékrendszer alkalmazása, a karosszéria-fenéklemez és egyes hegesztési csomópontok megerősítése, a hatásosabb fűtőberendezés. Az eredeti Fiat motor OHV vezérlését a korszerűbb felülvezérelt OHC rendszerre alakították át, és hidraulikával működtették a tengelykapcsolót is." ÁTALAKÍTOTTÁK!!!!! nem lekoppintották!!!!

=Daniken= 2009.06.19. 15:03:11

3.8-as V8? Pl. a W126 -os szériában.

egyik legjobb barátomnak van ilyen SEL-je.csodaszép tutaj:-D

Dennis01 2009.06.19. 15:05:09

Hat nem tudom, meg ha nem is szeretem annyira a Zsigulit, ilyen korban ha meg mentheto a kocsi, akkor en inkabb az eredetisegre torekednek...

10000rpm 2009.06.19. 15:07:28

Sleeper, muhaha. Végre egy bátor Lada átalakítás.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.19. 15:13:22

A Lada szerintem is jó. Ladának.
De az efféle motorcserés mindetkibaszokbelőleésbeteszekegyteljesen típusidegenthelyette átépítéseket nem igazán tudom értékelni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.19. 15:15:35

Én azért csak térdre borulnék előtte, bármennyire is szarozzátok a Zsigulátort. Nekem sosem volt Ladám, sokáig nem kedveltem, de ezek mára akkor is klasszikusok, ha a maguk idejében jogos kritikával lehetett esetleg illetni őket.

füligjimmy77 2009.06.19. 15:21:14

Aki szerint inkább ez, mint bármilyen mai szemét (pl. régebbi Suzuki Swift), az olyan szerencsés, hogy nem kellett ebben a hulladékban furikáznia. Speciel a régi ezerkettese télen nem ártott egy cementeszsákot belerakni a csomagtartóba, mert amúgy hajlamos volt kanyarban a segge az árokban kikötni, és voltak még ilyen nyalánkságok. Azért lehetett ütni-vágni, mert belül nem volt semmi, többek között.

Bandika_SSS 2009.06.19. 15:22:04

Maximális tiszteletem az építőknek! Vigyék minnél több versenyre és mutogassák!!!

csiky944 2009.06.19. 15:23:24

@füligjimmy77: esetleg téligumi,avagy lánc hátulra
és nem is kellett küzdeni vele

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.19. 15:23:25

@=Daniken=: És az melyik vót? A W126 400-as, vagymi?

Seth Gecko 2009.06.19. 15:23:51

Én ugyan nem tartom magam autómániásnak, de hozzá kell szólnom...
Volt Lada 2107 a birtokomban. Az élmény miatt szerettem. A megbízhatósága miatt szerettem. Most már nem az van, hanem "nyugatibb". De még most is sokszor visszagondolok arra a spártai elnyűhetetlenségre, ami műszakilag jellemzi. Elavult? Lehet.
Szükséges itt most egy zsigafikázó-zsigamániás dolgot elkezdeni? A videón van egy verda, amit szerintem a mai driftautók árának töredékéből hoztak össze. Örömez szerez nekik? Igen. Dolgoztak vele? Igen.
Flame over?

csiky944 2009.06.19. 15:23:59

@füligjimmy77: esetleg téligumi,avagy lánc hátulra
és nem is kellett küzdeni vele

SickBoy 2009.06.19. 15:24:29

Hm. Baba ötlet :o)

A felvételen nem annyira tiszta, hogy hátul valóban érvényes rendszám feszül-e a, vagy valami más.
Ha igen, akkor azt hogy? :-o

w a s d 2009.06.19. 15:24:54

@6ai: "Ilyen változtatás volt az első futómű és rugózás megerősítése, a tárcsafék..."
Mármint hogy az oroszok a hátsó tárcsát (amilyen ha jól tudom, a 124esen volt) lecserélték dobra?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.19. 15:26:36

@=Daniken=: És az melyik vót? A W126 400-as, vagymi?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.19. 15:27:21

@füligjimmy77: szerintem az nem igazán a ladaságából eredő hiba volt

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.19. 15:30:20

A licensz-vitához: este majd úgyis jön a dojcsefantrió, és felskiccelik nekünk nagy vonalakban, a vöröshadsereg és a KGB miként lopott ki nyugatról minden használható ötletet, hogy aztán sajátként húzzanak belőle csilliárdos hasznot.

Ami egyébként igaz. :) De a nyugat se volt jobb Deákné vásznánál.

MT21013 2009.06.19. 15:31:26

Érdekes egyveleg, nekem tetszik.
LADA FOREVER!!!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.19. 15:32:53

(Mindjárt át is emelem a videót a blogomba...)

h_zolee 2009.06.19. 15:36:14

dennis: gyere ide egy pofonért kisfiam.

dennisthemenace 2009.06.19. 15:39:29

@6ai: "A tarcsafek alkalmazasa";Az eredeti 124-es elol hatul tarcsafekkel,mint a Polski.A ruszkik ugy dontottek,hogy dobfek lesz hatul,megvaltoztattak a futomuvet,mert szarok az utjaik.(mint mindenuk),ettol lett olyan szar a kormanyzas,hogy meg kellett bele szakadni.

bapszy 2009.06.19. 15:40:01

Én még mindig egy 2105-ös kocka ladával járok, és imádom, és nagyon fáj a szivem, hogy októbertöl ki leszek tiltva vele budapest belvárosából. Pedig nagyon rendben van az autó.

redriot77 2009.06.19. 15:41:26

Poénnak elmegy, de azért a Lotus 2105-öt nem übereli.

Dr. Tom 2009.06.19. 15:41:34

@füligjimmy77: a cementes zsák kevés lesz a pár dekájával, egy zsák cement már célravezetőbb :D

Lowtyo 2009.06.19. 15:42:17

@Tie: viszonylag eccerű vót régen mercit beazonosítani
380 se vagy sel az 3800-as
280 = 2800
420 = 4200
meg ilyenek
és dögöljek meg, én is a rednát hallom ki belőle
mintha egy zsigáról leszednék a kipufogót.
amúgy meg lehet, hogy nem ez a legjobb, legszebb, legügyesebb átalakítás, de tény, hogy nagyon elvetemült.
tetszik

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.19. 15:44:08

@Tom: Egyhülyeség. Télen mindkettő elázik. ;)
Mi krumpliszsákba tettünk homokot. Az jól jött akkor is, ha esetleg elakadt valaki. (Igaz, megfagyva a homok se kutya.)

dennisthemenace 2009.06.19. 15:53:28

@h_zolee: Tudod,ki a te kisfiad,oreg..

Nem vagyok fideszes 2009.06.19. 15:54:08

Isten a gép, a fikázók meg békaphattyák.

Bakker, de tolnék vele pár kört! Mondjuk szigorúan pelenkában, már az elmebeteg haverom 190 lovas Trabijában is kis híján besz*rtam.

min 2009.06.19. 15:54:31

@csiky944: Sajnálom de nem teszik a lada formavilága sehogyan sem. Az általad belinkelt képen szépen rendbe van téve, ebből a szemszögből nézve tényleg szép de ettől még nem tetszik a lada:-)

Szerintem ennek a formának nyomába sem érhet pedig egykorúak:
www.tuningfever.fr/pics-med-7215-238189-skoda-110r.jpg

www.skodaoctavia.cz/Fotkyvelke2/doksy4.jpg

Nem vagyok fideszes 2009.06.19. 15:56:13

@min: Milyen hátsó lámpa van ezen a kék Kotkodán?

pkrt 2009.06.19. 15:58:14

Én amondó vagyok, hogy a német autók igencsak jók és az oroszok sem kutyák.
Személy szerint egy 2001-es Niva-t hajtok és imádom. Olyan váltója van, hogy a mai autók többsége elbújhat mögötte. ( pl. a fiatok váltója full műanyag érzésre és pontatlan is. az opeloké meg mintha egy tál grízes tésztában tolnád a fakanalat.. meg nem tudod mondani egyesben, hogy üresben van-e vagy talán ötödikben )
Csörög, zörög, nincs klíma, nehéz a kormány és hangos? Igen. És imádom.
Dennisthemenace pedig maradjon a mai túlszervózott női autóknál.
Én férfi vagyok és két kézzel tekerem a kormányt. Ezzel gyúrok vazze. Szeretem ha a vádlim fáj a kuplungolástól és a terepgumik zajától majd össze szarják magukat a gyalogosok.
Szeretem, hogy olcsó szervizelni és tartós a technikája. Nincsenek elektromos gebaszok meg letiltások.
Ilyenen lehet megtanulni vezetni és érezni a kocsit.
A full tuningsok spoileres stiftes és pólós suhancokat pedig csak lenézni tudom.
És ha már itt tartunk.. az én álmom egy becsövezett VFTS optikás 2107-es Niva összkerékhajtással és egy régi mechanikus adagolós TD motorral. Hülye párosítás de nekem ez kellene.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.19. 16:00:34

Az ötlet nem rossz, a taxi dizájn odab.sz, de nekem valahogy mégsem adja annyira. Egy komolyabb lada motorral is lehet így menni, sőt, szebben is.
www.youtube.com/watch?v=4quUwfOcsgo
A zöld körlámpás ladát figyeljétek. Eszméletlen komolyan tolja a srác. Láttam a verseny után még vagy 20 körét, szinte végig hibátlan volt. Na ez inkább adja. Az autó meg ugyanúgy sleeper :) csak benne figyel a cső, de azt kevesen szúrják ki.
Azért az átépítésért respekt.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.19. 16:03:46

@pkrt:
Nem is olyan régen ment túrában, vagy sprintben (kihagy az agyam, sorry) az álmaid autójának a fordítottja: Niva kaszni vfts-szintű motorral, hátsókerékhajtással, rommá ültetve, csak keresztbe :) Nem volt gyenge látvány.

min 2009.06.19. 16:06:24

@Lófasz Hadnagy:
fogalmam sincs, nem az én autóm sajnos:-)

Illetékes Elvtárs 2009.06.19. 16:12:00

Mindenki a Ladan akad fenn. Barmilyen kasztniba beletehettek volna. Ebbol latszik, hogy mindenkinek csak a kulso szamit.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.19. 16:14:22

A Niva az tényleg istenkirály. :)
Szabolcsban lakom, sokszor látom, hogy hozzák befelé az újakat. Mindig csorog a nyálam. Kifelé meg Mitsukat visznek százával. Akkor is. :)

Lalikiraly 2009.06.19. 16:14:30

jah Skoda 120 nál alap volt előrre a két zsák cement :D

De tényleg nem semmi ez a V8 as állatság. Nem sokat vackolt hogy megforgassa a kerekekt. Arra lennék kíváncsi belül milen hangzavar lehet :D

Jah de látszik hogy komoly meló volt vele. és szépen le is festették :) Biztos benne volt egy pár hónap meló. Akárhogy is egyedi darab és a Lada kultusz tovább él :)

Taszi 2009.06.19. 16:17:27

@Lófasz Hadnagy: Ha yol sejtem Octavia, de csak tipp :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.06.19. 16:22:00

Haha, látom grafitember nem veszett el a belsőségről :-DDDDDD

w a s d 2009.06.19. 16:26:36

@Lófasz Hadnagy:
@Taszi:
Szerintem az 1. Fabiába való ízléstelen tuNNinglámpa. (És nagyon elrontották szerintem annak a két kupénak a külsejét.)

dennisthemenace 2009.06.19. 16:28:08

@pkrt: Jo gyurast.Majd ha annyit autoznal,mint en,nem akarnal gyurni,csak vegre kiszallni.

series_one (törölt) 2009.06.19. 16:42:57

@Dennis01:

nelegyémáteisilyenmentsükmegtípus.
egy lada bódét kompletten gurulóképesen a szeméttelepről veszel bármikor, aztán meghet az építkezés, sok kárt nem teszel semmiben.
ezt az abszolút célszerűtlenségre építették, látható módon sikerrel.
nem értem, mi a probléma.

Sam75 2009.06.19. 16:45:13

@dennisthemenace: nem koppintás hanem licensz, amúgy meg a mai világban hobbikocsinak jó (olcsó és jó) de hétköznapra már én sem járnék vele. És a te szavaiddal élve egy hosszabb út után alig várom hogy bármilyen kocsiból "végre kiszálljak". 2 óra után már alig várom hogy aludjak, igyak, egyek, mind1 csak ne vezessek. Pláne a sok mazsola, nő, öreg fater, traffipax fosos és bizonytalan kezdők, és ifjú Fittipaldik miatt. És igen én is kezdem valahol, épp egy ilyen ruszki "szarral" és apám ütötte a fejem ha nem haladtam.

de azért érdekes kis szerkezet.

series_one (törölt) 2009.06.19. 16:46:36

@dennisthemenace:

nem az a baj a dobfékkel, hogy nem lehet vele nagyot fékezni.
lehet(kérdés az, hogy hányszor). volt nagyon sok doffékes autóm, ha az ember normál körülmények közt használja, elég kell legyen.
nyilván vannak szerencsésebb és jobb konstrukciók is, ez ilyen.

series_one (törölt) 2009.06.19. 16:47:36

@redriot77:

persze, de nézzük költségoldalról is.
:))))

CsGergo 2009.06.19. 16:49:06

Akárki akármit mond, a LADA király!!A kommentelők fele meg ezerkettesek hátsó ülésén fogantak! XDHa olyan szar kocsik lennének már alig-alig látnánk őket.Nekünk 2 volt eddig de úgy tűnik a harmadik is az lesz!Kész!Imádom!!attól függetlenül szeretem a nyugatiakat is pl BMW stb. csak mikor kimegy vmi belőle nézegetheti az ember az udvaron.-.-'A Ladához meg minden van olcsón.Legjobb válság autó!:D

series_one (törölt) 2009.06.19. 16:53:37

@series_one:
vagy fabia.
mindegy, csúnyán ki lett baszva mindkét 110r-rel.
van egy haverom, ő valahogy mániákusan ragaszkodik a 110r-hez, eddig volt neki 2,145678 darab.
mármint kettőegészvalamennyi. igazából ezek lánykorukban három egész autót adtak ki, későbbiekben meg kissé elhasználódtak ugye. node még ez a kettőegészvalemenyi is jobban nézekk ki együtt, mint ez a kettő. annak ellenére, hogy ezekből az autókból kb egynek van gépjárműszerű állaga, a többi meg ikeaszerűen lapraszerelt változatban várja a további szakirányú felhasználást.

series_one (törölt) 2009.06.19. 16:54:45

@CsGergo:

az öregebb nyugatiakhoz is gombóc fagyi mellé árulják az alkatrészeket, nyugi.
kb egy szinten vannak ilyen szempontból a ladával.

dennisthemenace 2009.06.19. 17:16:42

@Sam75: Ket ora? Mazlista..Tizennegyet tekertem le egyhzamban,mikor hazamentem mult nyaron..
Trabanttal kezdtem,utana csak Fiatjaim voltak.Csak a batyamet vezettem,neha..

dennisthemenace 2009.06.19. 17:18:28

@series_one: Mi a szarert kellett a ruszkiknak hozzapiszkalni? A masik;ha mar felulvezerelt motort csinaltak,minek tettek bele himbakat????

Escobar888 2009.06.19. 17:20:28

Nagyon jó! Imádom. Ezen nőttem fel. Mennyit vezettem Apám piros 1200s zsigáját. Suliba is azzal jártam. :)
Egyszer kipofozok egyet és csak ünnepnapokon veszem majd elő :D

series_one (törölt) 2009.06.19. 17:22:40

@dennisthemenace:

miért, szerinted a himbás motor az olyan baszott ritka?
tényleg, miért baj, ha himbás egy motor?

Dennis01 2009.06.19. 17:23:17

@series_one: Tudom, sokan mondtak mar nekem, hogy tulontul szeretek mindent az eredeti allapotaban. De most egy 83-as Austin Minit hajtok, es szivtam mar nem keveset az elozo tulaj ostobasaga miatt, mert ossze-vissza buheralta a kocsit.

pet77 2009.06.19. 17:24:01

Bitang a taxis dekor!!!!!!!!!
Látszik, hogy a készitőnek van kreativitása.
Driftgépnek ideális,új szinfolt lesz a pályákon.
Miért is nem jutott eddig eszébe senkinek??
Egyébként a súlyelosztására kiváncsi lennék...10/90 %:))))))

pet77 2009.06.19. 17:25:58

Ja, és lemaradt a pepita csik az oldaláról(főtaxi)

dennisthemenace 2009.06.19. 17:40:32

@series_one: Mert ha mar felulvezerelt lett a motor,minek a himba?? Csak azert,hogy megsporoljanak nyolc darab szelepnyomorudat?

pirosmate 2009.06.19. 17:42:40

Varangyhangú szar. Az őrülteket meg minden komolyabb vallás, és az összes természeti nép szentként tiszteli... Úgyhogy: hajrá srácok!

Füvész 2009.06.19. 17:44:11

Olasz-orosz dizájn forevör!

A Zsiguliból csak a formaterv maradt, ha alaposabban megnézzük.

NAAAGYON tetszik!

gnme 2009.06.19. 17:44:51

...párom csak azt mondaná: szép ótó (mindegy... csaka szíííííííne!)

Ha már van szép ótónk, táncoljunk: www.youtube.com/watch?v=0fDbz_pCNuU

series_one (törölt) 2009.06.19. 17:51:51

@dennisthemenace:
na jó, ezt ha jól értem az oroszoknak célzod, mért felébe' hagyták a fejlesztést vagy mit.
de pl akkoriban még kissé drága cucc volt a hidraulikus szelephézagkiegyenlítés.
valamilyenre azért meg kellett oldani.
ha nem tesznek himbát, akkor lapkásra kell csinálni, azt meg macerás állítani, ha kell. merugye előírás volt a tízezrenkénti ellenőrzés, szükség esetén a beállítás. így meg kell hozzá egy tizenghetes meg egy tizenhármas villás oszt heló. jó, le kell venni a léxűrőházat, ez asszem nyolcas meg tizes kulcs, meg a szelepfedelet ugye, ez meg tizes.
például ez is lehet egy szempont, nem?
lényegesen kisebb műtét, mint kibontani a vezérműtengelyt aztán alálapkázni, ráadásul kisebb a tévedési lehetőség is.

dennisthemenace 2009.06.19. 17:58:32

@series_one: Ez igaz.Primitiv orszagokba tokeletes..A Renault sem veletlenul gyartatta a 12-est Torokorszagban a kilencvenes evekig..

series_one (törölt) 2009.06.19. 18:03:10

@dennisthemenace:

hidrotőkés-himbás megoldások meg a mai napig vannak.

JSHannibal 2009.06.19. 18:07:36

Egy Ladám van, és lesz, amíg csak gurul.
De az a tapasztalatom, hogy a Ladát csak az fikázza, aki nem ért hozzá. Én sem szedtem még atomokra, teljesen egyet sem, így fogok még szentségelni, de igenis jó autónak találom, de ha úgy tetszik, a maga 200000 Ft-os árával/értékével, nem egy szar autó, a maradék 3 millióért amiért kapsz egy mai 'autót', meg agyontankolod bele évekig az agyadat. Sőt, ha veszel 5 ladát, még javítani sem kell, és úgyis marad neki innivalóra.
Ennyi. Pá.

Bencesz 2009.06.19. 18:15:52

Milyen jól elvitatkoztok,pedig csak a lényegre kéne figyelni, hogy ez így tökéletes egy játszósautónak. A lada meg jó volt a maga korában, nekünk is volt, és akkor imádtam no és még most is imádom :D

min 2009.06.19. 18:23:14

@Lófasz Hadnagy:
Jobban megnéve erősen hajlik a C vectra tuning lámpáira. Legalábbis rémlik mintha cimbim autóján is ilyen lenne vagy nagyon hasonló

min 2009.06.19. 18:30:55

@series_one:
én ezzel a két tuningolt 110R-el azt akartam mutatni, hogy formailag mennyivel korrektebb mint egy lada. Egy kis hozzáértéssel bármelyik mai sportautó mellé be lehet állítani még mindig ezt a 70-es években tervzett formát.
Szerencsére futkosnak még az utakon eredeti állapotba illetve korabeli rally színekben pompázó kotkodák

zalkapone 2009.06.19. 18:31:49

Volt 1200-es kombim. Undorító fűzöld. Fekete műbőr belsővel. 110-et ment max, de akkor már folyamatos félelem uralkodott bennem. Meg az utastársaimban... Télen tényleg kell bele valami súly, de meg lehet szokni, mint bármi mást. Kezdő autónak tökéletes. Most már nem kéne.

series_one (törölt) 2009.06.19. 18:32:10

@dennisthemenace:

kétfajta hidrotőke van oszt az egyik fajta a himba túloldalán van, nem a szelep tetején.
funkcionálisan ugyanazt tudja, mint a zsiguli csavaros szelephézagállítása, persze gondozásmentes kivitelben.
a himba meg ugyanúgy himba marad. oszt akkor ménemugyanaz a himba?
jó, vannak külön himbatengelyes megoldások is.

series_one (törölt) 2009.06.19. 18:34:41

@min:

ezek meg vannak baszva erősen.
és nem állíthatók oda semmiféle zsiga mellé, mert így ebben a formában szörnyűségesen rondák. gyáriban vagy ahhoz közeli formában persze lekörözik akármelyik zsigát. de ez nem az a forma, amihez érdemes jobbító szándékkal hozzányúlni, mert úgy jó, ahogy van.

Kopasz Szuzukis 2009.06.19. 18:35:51

A családnak volt Skoda 110R. Vadiújan került hozzánk. Dinitolos alváz-, és üregvédelem, doblemezvédők, aszfaltbevonatú belső padlólemezvédő, garázsban tartva, satöbbi. Aztán 10 éves korára szép csendesen szétrohadt. Ráadásul farmotoros. Driftautót max. úgy lehet csinálni belőle, ha a hátsó ülés helyére kerül a vényóc. De még így is necces lesz.

losonczielvtárs 2009.06.19. 18:40:51

@dennisthemenace: nem kell hazudozni!
ad 1.Neked nagy valószínűséggel sose volt FIAT 124-esed. Egyrészt, mert korlátozott számban hoztak be az országba, és kemény valutáért adták a Merkur-telepen, másrészt, amikor már meg lehetett volna venni ('89-90 után), (le)használt Ritmók és a Regatták érkeztek nagy számban az országba. (A FIAT 124 már senkinek sem kellett, akkor...) ad. 2. Ha valaha is lett volna FIAT 124-esed, akkor tudnád, hogy a márka legendás elnöke, Vittorio Valletta, a "Ragioniere" (Giovanni Agnelli cégalapító után, a "fiú" Gianni Agnelli előtt), annak nagykorúságáig vezette a céget, és kemény antikommunizmusa ellenére meglátta az óriási üzletet: nemcsak licencet adhatnak el a Szovjetuniónak, hanem egy egész gyárat is felépíthetnek (a FIAT bevételeinek jelentős részét, már akkor is ingatlan és banki ügyletekből szerezte) a Volga partján. (Egy évi félmillió autó előállítására alkalmas, teljesen olasz szerszámgépekkel felszerelt gyár, ahol a betanítás egy részét, és a gyárépületek tervezését is olasz mérnökök végezték.) Valletta egyébként Taraszov autóipari miniszterrel állapodott meg (híres kép az 1966-os Illustrato FIAT címlapjáról), az SZU javarészt aranytartalékaiból fizetett, készpénzben. (Le is nyomták "ügyesen" az arany árát.) Ezt az óriási üzletet még a következetesen antikommunista Valletta sem hagyta volna ki, cserébe elviselte, hogy a várost pont Palmiro Togliattiról nevezték el.
ad. 3. Ha lett volna FIAT 124-esed, biztosan tudnád, hogy a két autó fő szerkezeti elemeit tekintve alig van lényeges különbség. (Az orosz belső kidolgozás alig marad el az eredeti olasztól, hiába a FIAT döntően tömegtípusokat gyártott. A legfontosabb változások a hűtő és a rugózás terén mutatkoznak, illetve megemelték az autó hasmagasságát.)
ad 4. mindig is utáltam azokat, akinek 30-35 évvel ezelőtt tellett rá, akkor persze villogtak vele, ma pedig szidják. Ma már rettenetesen elavult szerkezet, de az ős 1966-os, akkor minden szempontból modernnek számított. Egy lassan 50 éves konstrukciót ne hasonlítsunk egy 10 éveshez. Nem éppen korrekt, nyilvánvaló csúsztatás: nem állja meg a helyét! (Mindamellett nagyra becsülöm azokat, akik sokéves becsületes munkával jutottak hozzá, megbecsülték és szerették ezeket a szerethető olasz-orosz öszvéreket. Megértem azokat is, akik látták és fenntartásokkal fogadták a típust, hibáival együtt.)
ad. 5. A szovjet tervgazdaság hibája volt, hogy három és fél évtizedig hozzá sem nyúltak (nyúlhattak), egy egyébként fejleszthető konstrukcióhoz. Hasonló okokból nem fejleszthetett a szovjet piacra (is) termelő Ikarus vagy éppen a Ganz-Mávag. Könyörgöm, válasszuk már külön a tervutasításos rendszer jellegzetes, gátló hibáit és a tervező fejekben amúgy meglévő szaktudást és rátermettséget!
ad 6. A szüleimnek (fizikus és vegyész) volt Skodája. 120-as, 1984-es darab. (A Ladával ellentétben alig rozsdásodott) Gyakori gyerekkori "élmény" volt, ma inkább rémálom, ahogy az M3-as mellett álltunk, a citromsárga Skodri pedig vehemensen "okádta” a vizet. '93-ban, gyűjtött pénzükből vettek egy használt, 1987-es 1300-as kocka kombit, és minden hibájával együtt (!) sose hagyott ott minket az út mellett. Számomra a Lada a keleti blokk legeurópaibb autója volt. (Nem véletlenül ez volt az egyetlen piacképes keleti típus – a külön futószalagon készült Lada Nova - nyugaton).
ad 7. Ladán tanultam vezetni (villamosmérnök nagyapám ezerkettesén nyaranta). Ma mérnök-közgazdász végzettségem és egy Lanciám van. De sose felejtettem-felejtem el, hogy honnan indultam.

megint 2009.06.19. 18:49:27

Nyilván nagyon jól megy, de szerintem lehetne jobb hangja, ezeknek a kiherélt ladáknak sincs sokkal rosszabb hangja, sőt egyik rallys imerősnek speed motorra emlékeztető hangja van , az jó, bár lehet élőben jobban szólt ez is, a sofőr nincs a helyzet magaslatán, ha driftelni akar vele, és ennyit tud csak, akkor nem biztos, hogy megérte, de amúgy grt a beépítésért, nem kevés munkába kerülhetett.

dennisthemenace 2009.06.19. 18:55:47

@albertfalviépítők: Okoska;
A 124-esem 1987-ben lett elobanyaszva egy garazsbol,beallt motorral.Elso tulajdonosa a Fotaxi volt,hozzam mar az IR 46-01-es rendszammal.Mivel nem tudtam mit kezdeni a motorral,nekialltam a ksznit es a futomuvet felujitani.Es akkor varatlanul felbukkant egy szetesett kaszniju,de jo motorral rendelkezo peldany egy pesti bontoban.A kettobol lett vegul az enyem..
Mivel en atomjaira szedtem,pontosan tudom,mi a kulonbseg;Futo-es kormanymu,osszekotok;fekrendszer;a Fiate uszonyerges volt,mint a Polskie.A motorrol mar szoltunk,meretre kisebb volt,oldalvezerelt,nyomorudas.A lada szelepfedelevel le lehetne takarni..
A csomagterfedel es a motorhazteto peremezve volt.A kilincs kulso volt,mint az elso szerias Polskin,szogletes nyomogombbal.A lengescsillapitok a tekercsrugok kozott voltak,tarcsafek volt hatul is.Az enyem meg dinamos volt.
A hutoje nem volt olyan szeles,mint a Ladae,de vastagabb volt.A lokhariton sokkal szebb "babak" voltak,mint az ormotlan ruszkik.Es nem lehetett kurblizni.A vizhomero helyen lampa volt.A visszajelzo lampak keskenyebbek voltak,az olajnyomasen "Press",a toltesen "ign" felirattal.
Es hazugozd le a kedves anyukadat.

losonczielvtárs 2009.06.19. 18:59:57

@dennisthemenace: megszólalt az okos autószerelő a vidéki sufniból. Te vagy az igaz tanyatuning.
Jól vitatkozol, visszaolvastalak.
:)

Johnson Buxton 2009.06.19. 19:01:32

Mindenki azt csinál, amit akar (persze törvényes keretek között). Ők vényócas Zsigát akartak. Megcsinálták. Itt meg a sok panelpatkány bunkó okoskodik, hogy nem volt szép autó, meg szar volt, meg mittomén. Az építőknek gratulálok ezerrel!!! A többiek meg vegyenek kertes házat.

losonczielvtárs 2009.06.19. 19:01:39

@dennisthemenace: mennem kell. Addig dühöngj egy jót a szakmunkásbiziddel. :)

dennisthemenace 2009.06.19. 19:08:16

@albertfalviépítők: Miert, a koszfeszek Pest mennyivel jobb? En nem tuningolok,csak igyekeztem magam csinalni,amit csak lehetett,a magyar autoszerelok dilettantizmusa miatt.Mit vered magad a szar magyar diplomaddal??
Megkeresem soforkent,amit te,nagy magyar ertelmisegi.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.19. 19:12:03

Elfogult vagyok, 1200 kombi volt az első kocsim. Széthajtott, foltozott, hámló neoluxos fényezéssel. Nagyon szerettem. Könnyű volt szerelni, és ha elrontottam valami beállítást, az út szélén meg lehetett reparálni. Végigautóztam vele pár telet. Nem kellett bele semmi sószsák, csak némi ügyesség, józan paraszti ész. A mi utcánkban sosem jár hótoló, a környéken sem... Megtanultam jégen, jeges nyomvályúban menni, fékezni, fordulni.

A Fiat 124-nek más a motorja, futóműve, ahogy előttem sokan mondták. Finomabb, más autó, mint a darabosabb 1200. Ismerős autószerelő haver szerint sokkal kevésbé könnyen szerelhető, mint a Lada.
Az oroszok valószínűleg a stabil kézifék miatt tették hátra a dobokat. A nagypókon sem jó sosem a kézifék a legenda szerint.

dennisthemenace 2009.06.19. 19:19:36

@bervas: Cafolom a haverodat,szerintem nagyon jol szerelheto auto volt,a motorterben nagyobb hely volt a keznek,mindenhez siman hozzafertem.A kezifekkel nekem nem volt gondom,igaz,en szetszedtem es kitisztitottam a dugattyuit..Az egyetlen problema a kezifekkotel volt.A Ladae nem jo ra,mert dobfekes,a Polake meg tul hosszu volt.Ezert vettem Polaket,es a Szuz utcaban,egy Fekete nevu maszek atalakitotta(leroviditette), a regi alapjan..

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.19. 19:40:34

@dennisthemenace:

Állítólag közelebb volt a blokk a tűzfalhoz a 124-ben. A kuplungcseréhez küzdős volt levarázsolni a váltót.

dennisthemenace 2009.06.19. 19:57:16

@bervas: Annyira mar nem emlekszem,de szerintem nem..En a motort emeltem ki mindegyikbol eloszor.

Bambano 2009.06.19. 20:01:13

Nekünk jó néhány 1200-esünk volt, volt egy ikerlámpás 1500-ös, egy ikerlámpás 1600-os, egy szamár, meg van egy 2107-es.. Én szerettem az 1200-est is, de igazán nagyot ökörködni az 1500-össel sikerült, azt nagyon imádtam. Ment, mint a bolond, lehetett tolni kilinccsel előre, buktak rá a nők:) A 2107 még mindig dolgozik a családban, amennyi szervizt kapott mostanában, nem megy még nyugdíjba...

Dennis01 2009.06.19. 20:13:04

@albertfalviépítők: Kepzeld, nagyokos, az egyik regi Veteran magazinomban van egy kep egy feher Fiat 124 taxirol, boven hetvenes evek kozepen keszulhetett a kep. A kepalairas valami ilyesmi volt: Ez egy Torinoi Fiat 124-es, meg mik a kulso kulonbsegek a Zsigulihoz kepest.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.19. 20:26:23

fiat-lada párharcosoknak.

akinek nagy a szája az könyvelje el hogy a fiat 124-est a seat is licenszelte, és gyártotta seat 124.

mindközül szerintem ez volt a legígéretesebb, mert előreirányban fejlesztettek, 2000 motort is például.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.19. 20:27:23

ja a videjóhoz. az átalakítás kiváló, a sofőr még gyakoroljon.

TPZ 2009.06.19. 20:31:09

@bervas: "A nagypókon sem jó sosem a kézifék a legenda szerint."

Aláírom, cserébe viszont a fékek mindig befognak, szóval nem is nagyon kell. :)

SickBoy 2009.06.19. 20:40:33

Urak, ti tanult emberek vagytok, hogy lehet levizsgáztatni és forgalomba helyezni egy ilyen, minden lényeges részében átépített ótót?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.19. 20:48:57

@SickBoy: elvileg magyarországon sehogysem.

tudtommal egy főrészt lehet változtatni az eredetihez képest. namost a motor, és a váltó is az, és itt mindakettő változott.

series_one (törölt) 2009.06.19. 20:56:23

@SickBoy:

átalakítási engedéllyel.
de szálanként meg fog kopaszodni a tulaj, még ha maga csubakka is az.

GaspiW123 2009.06.19. 20:57:31

Nagyon zsír a verda, gratula az építőknek! Zseniális ötlet, kár, h még csak tanuljuk a driftet vele...

SickBoy 2009.06.19. 20:58:15

@Hurrá Torpedó: Köszi, valahogy sejtettem, hogy egy kicsit még el vagyunk maradva a középkorhoz képest. :o)

Esetleg külföldön fogalombahelyezni és úgy behozni, honosítani, vagy külföldi rendszámmal használni...? (Azt lehet, nem? Végülis bennvagyunk az ejrópai csudikóba...)

SickBoy 2009.06.19. 21:00:05

@series_one: oh, az ész a fontos, nem a haj :oD

Azért ez még mindig jobb, mint a sehogy :o)

GaspiW123 2009.06.19. 21:04:17

Ja, süti a taxi szabadjelző a tetőn! Ha sárga, akkor az első ajtón a Volántaxi csigája még elférne a rajtszám mellett...

@dy 2009.06.19. 21:09:09

Most mért azon kell vitatkozni, hogy jó/nem jó a Lada???
Erről szól a videó? nem.
Nem is lada. Lada kasztni.Ennyi. Mennyi köze van egy sima zsigához? Komolyan itt vitázni azon, hogy jó vagy nem...
Ugyanolyan (volt) mint ma a swift. (ez lehet sokaknak betesz majd..xD)
Ez az autó jó.Célra amire építették tökéletes. A hayabusá-s Trabit mért nem fikázzátok sehol??? Pedig trabi... :) nem?
Amugy király a gépezet...(mondjuk azok a gumik...)

series_one (törölt) 2009.06.19. 21:09:56

@SickBoy:
jobb, mint a sehogy, de nem sokkal.
gyakorlatilag nem érdemes nekifutni, na.

240D W123 2009.06.19. 21:10:27

Szójjálmámutternakdobjonle szotyira pénzt! Eszméletlen jó a bringa, de a srácnak van még mit tanulnia a pályán. A kocsi nagyon ügyes munka, az ötlet nagyon tetszik.

ritmo105tc 2009.06.19. 21:17:58

a 2.0 motort nem a SEAT fejlesztette.
a FIAt már akkor egy nagy cég volt a seat az csak egy spanyol összeszerelő volt. persze gyártottak is ott de nem fejlesztettek semmit. több fiat tipus is van a régi SEAT-ok közt Pl SEAT Ronda = Fiat Ritmo ( amúgy a ritmó tervei alapján meg az 1-es golf lett)
ÉS ha jó videót néztem a Lotus LADA-ba is FIAT motor került

Ubul1 2009.06.19. 21:22:15

@dennisthemenace:
takarékra mostmár, kint ugyanaz a rétinigger vagy mint itt a Moszkva téri söpredék itthol, a sofőr, whitevanman és trsai ugyanannyira lenézettek, kb annyiért töröd magad, mint idehaza a 75e fizetésű városi buszosok. És az meg még mindig sokadrendű h ki menyit keres, az más kérdés h adott környezetben mennyit ér amit keres. Én is lehetnék császár meg rajcsávó a szaros ukránoknál a hazai röhej pénzemmel, amiből még épp nem rohad meg az ember. Azért kitalálták ezek ám, haladni nem tudsz belőle de megdögleni se, mert akkor kit tesznek a helyedre?
Kockaladája meg az öregapámnak volt évtizedekig, először hivatalból járt azzal, aztán meg '90-2008-ig maszek 2107-tel. Nemigen volt vele gondja, meglepő közönnyel viselte nagyfater rettenet hozzánemértését, és nemtörődömségét. És még ki se rohadt alóla. Ellentétben a úttartás bizonytalan, kormány rettenet és fordulókör pofátlanul nagy a Samarához képest is. Váltó tűrhető, de engem nem zavarnak a szarabb váltók se, idáig sikerült mindegyiket megfelelően használnom, aztán nem azzal kell szórakozni h milyen főzelékben fakanálra hasonlít, akit ez izgat az menjen szart kavargatni egy állami menzára, ott reális élményben lehet része!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.19. 21:22:16

ha ennyire spéci gépet akar valaki az ruházzon be egy vonohorogra és egy utánfutóra. pályán lehet használni gond nélkül de hivatalosan forgalomba vinni gyakorlatilag esélytelen.

az osztrák szabályok enyhébbek ott lehet vizsgáztatni, de ezek az átalakítások lehet hogy oda is durvák. nameg oda ki kell menni (ki kell vinni trélerrel), kéne kinti ismerős, mert nem úgy megy hogy kivisszük vizsgáztatjuk, szóval kész macera. ha csak driftelni kell akkor nem kell forgalomba helyeztetni, és nincs gond vele, úgy a nyerő

dennisthemenace 2009.06.19. 21:28:03

@Ubul1: Vegyel vissza,vazze;minek iszol,ha nem birod?

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.19. 21:35:47

@SickBoy:
Én körülnéznék Angliában, hogy mik ott a szabályok. Hátha ott átmenne a vizsgán. Ha már van EU-s rendszám-forgalmi, talán be lehet varázsolni az országba és átrendszámozni... de nem biztos.

Nálunk tuti, hogy kell átépítési terv. A képek alapján a váltó, hajtáslánc, futómű, fékek és kaszni megerősítések átszámolásával. Esetleg egyedi típusbizonyítvány, fene tudja. Sok pénz, még több idő.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.19. 21:37:08

Ja, és a lényeg: az ügymenet eltér az átlagtól, azaz az átlag bürokratának önállóan fog kelleni döntenie. Na, ez az, amitől legalább annyira fél, mint attól, hogy kihűl a reggeli munkaindító kávéja. Súlyos dolgok ezek.

dennisthemenace 2009.06.19. 21:39:18

@bervas: Nana,hogy itt atmenne.Honda V-tech motoros minik,v8-as Sierrak kozott fel sem tunne.Itt emberek alkotjak a szabalyokat,nem vaskalapos barmok,mint otthon.

navera 2009.06.19. 21:40:13

Cool a verda!
Minden szimpátiám és elismerésem a készítőké, aki nem csak akartak vmi újat, hanem képesek is voltak megcsinálni!
Salute!
Nekem egy 2107-es Toscana-m volt, imádtam, állítólag vmi NSZK-ba gyártott lada volt, gyári 5 gangos váltó, gyári BOSCH hátsó spoiler, a tükrök a házukban mozogtak, nem az egész, és egy fájó pont, 2 évig jártam a bontókat, de em kaptam bele a gyári hamutálcát, ami szintén tök más volt, mint a keleti-piacos.
Nagyon szeretem, volt hozzá téli gumim (max (80Km/h-ig), volt hóláncom, egyszer Tirolban is voltam sízni, néztek is, hogy ez micsoda.
Szerethető, imádnivaló autó, hiányzik a hátsókerékhajtás...

SickBoy 2009.06.19. 21:54:49

Hm, én ennyire durva dolgot nem művelnék, semmi vényóc, csak szép kaszniba (ami nyilván egyedi izlésficam kérdése) jó hajtásláncot tennék, viszont mível nem típusazonos, így nyilván ugrik minden a karosszérián kívül és még azt is alakítani, erősíteni kell.
Nomeg elsőkerekes alulmotorizáltból (110-) hátsókerekes tisztességesen meghajtott (180+) lovas gépet faragni, hm-hm, Gyusziszerelő rázza is a fejét, de hát ismer... bolond lyukból, bolond szél fúj... de igen gyorsan ám, és kanyarban is jól fekszik ;o)

Úgy tippelem mire elkékül, 2-3 év, ha nem több. Nyilván beleőszülök és amúgy is kevés hajam marad majd arra, hogy az a hazai bürokráciától hulljon, viszont tényleg most először jutott eszembe, hogy hoppá, jól kitaláltam, de hogy lesz roadlegal?

Mondjuk ha azt veszem, hogy az ősök még sokévet vártak a keleti blokk csodáira, mire átvehették (bármilyen színben, csak legyen már), akkor ez nem is olyan nagy szívás.

Node, az ótó amúgy is szerelem, logikát ne keressen senki.
Aki nem érti, az elsétálhat egy márkakereskedőhöz és vehet magának garisat, lufikkal, ábéessel, meg még sok más hárombetűvel. Kinek mi a Kánaán :o)

Köszönöm a tippeket.

PinaBubus 2009.06.19. 22:39:39

@dennisthemenace: Baby nem veszed észre, h mindenki kötözködik veled?! Egyébként visszatérve a múltkori leveledre, a Peugeot egy trutymó, persze kényelmes - 5 percig ;)

Shadowbull 2009.06.19. 22:41:06

Ez V8?

Nagyon beteg hangja van.

sb

dennisthemenace 2009.06.19. 23:12:42

@PinaBubus: Es akkor mi van?? Hadd kotozkodjon,aki akar..:)
Trutymo?! Ezert ellatom a bajodat....:P

INSIDER 2009.06.19. 23:27:15

Ez volt a SHOW????!!!! Ez egy nagy fos, semmi több; a motor hangja elég beteg, a sofőr szar és valaki majd szóljon neki 1x, hogy ha drift SHOW-t (Muhahahahahaha!!!) tart, használjon spéci drift gumikat, amik füstölnek, mint állat, mert ez így nem több egy megmosolyogtató és szánalmasan béna erőlködésénél, ezenfelül katartikus vizuális élménynek sem nevezném.

Pierre Batka 2009.06.19. 23:48:56

Haha! Kell. Bele. Erős.
Erős a gyanűm, hogy a válasz az életre, a világmindenségre, meg mindenre nem negyvenkettő, hanem a napirajz.

Jose Fonsega 2009.06.19. 23:54:30

Lehet, hogy csak en láttam élőben, de szerintem jobban odabaszott mint akármien e30-as V8-assal! Szerintem!

PinaBubus 2009.06.19. 23:55:01

@dennisthemenace: Bocs, de én ennél nem tudok csúnyábbat :). Viszont biztonságos, ezt állíthatom, volt benne részem, amint megmentette az életemet egy ilyen autó. Elképesztően jól gyűrődik és véd ;), lehet, h ilyet a németek/japánok sem tudnak...

Ratnet 2009.06.20. 00:36:14

Nekem igazából a tradicionális 'rednáá-rednáá' jön be. Ennek meg itt a videón elképesztő fos hangja van. V8 ide vagy oda. Koppányszörcsögést várnék az ilyen videók alatt.:-)

Más: A Lada 2101 és a Fiat 124 nem igazán hasonlítható össze. A Ladát a kemény orosz viszonyokhoz alakították át, mindene robosztusabb, erősebb (a motorja is) és még a hasmagasságát is megnövelték. Ez nem véletlen. Az oroszok nem bénák, hanem célszerűek. És nem mindenük szar, maximum olcsóbban előállítható, szélsőséges viszonyok közt is könnyen szerelhető. Hadi- és rakétaiparban is tökére léptek már pár másik hatalomnak, ezt ne feledjük el.

Személyes kötődésem 'Zsigulilag': '92 óta vannak Ladáim. Bejártam vele az országot kölyökkoromban, később jártam vele külföldön is többször, hiba nélkül gurult, mai szóval: kopó alkatrészeket kért csak.
Versenyeztem vele, mindent kibírt. Karamboloztam vele, túléltem, lábon ment haza. Arra amire ezt a kocsit tervezték, tökéletes.
A mai napig szeretet övezi nálunk a Ladát, olyannyira, hogy (hiába vagyok svédautóbuzi) most is vigyorog egy 'ezerpici' itt a kertemben szépen, zsugormocival, szélesítve, szlalomra felkészítve ahogy illik.:-)
Szerintem 'hobbiszerelősnek' és 'olcsójáccósnak' is ez a legjobb, leghatékonyabb öreg gép. És az asszony is belebolondult a 'Ladafeelingbe' amikor először tette keresztbe a vasat egy versenyen.:-)

A Skoda Rapidhoz meg annyit: (egyébként valóban szép autó volt anno), hogyha tuningolt 110R-t hasonlítgatunk Ladához kedves kollégák, akkor illik azt egy VFTS-el összevetni. Részemről a vilniusi vas a tökösebb.:-)


Ja és: Hóban szinte minden hátsókerekes ugyanúgy viselkedik, ergo ez pont annyira róható fel a Ladának, mint mondjuk egy kortárs BMW-nek, Mercinek vagy akár Ferrarinak. Egyébiránt az elsőkerekes autók béna bucskázását sem nevezném valami elegáns koreográfiának a csúszós talajon.:-)

Az EREDETI 2009.06.20. 01:10:26

gyönyörűséges, tudnak ha akarnak :)

ommm 2009.06.20. 02:52:33

@INSIDER: "használjon spéci drift gumikat, amik füstölnek, mint állat,"

Na most, ugye te sem gondoltad komolyan, hogy azért füstöl a drift-gumi, mert spéci?
Lelövöm a poént: azért füstöl, mert ERŐ és NYOMATÉK csűri-csavarja.

Hacsak nem az übergagyi színes füstű abroncsokra gondolsz. Anyagukban mondjuk azko sem különböznek. "Spéci" driftgumi...:o nézzél szét egy edzésen egyszer...

algi 2009.06.20. 04:09:26

@ommm: Na, jó, de akkor miért nem csinálnak "spéci driftgumikat", amik jobban füstölnek? Mekkora üzlet lenne már.

palelo 2009.06.20. 07:59:30

@Lófasz Hadnagy: Ja "bekaphattyák" avagy vak tjúk is talál szemet.

Önjáró Talajgyalu 2009.06.20. 09:32:48

Normanrls majd lenyomja gyorsulasban az 1.3-as Favorit motoros S100-al, mint rendesen a V6/V8-as ocskavasakat. :PPP Mit er az ero, ha nem uralod (es nincs hatul tapadas).

De amugy szep munka persze. Mondjuk en nem szeretem az idegenmotoros atepiteseket, de ez nagyon kulturalt.

Önjáró Talajgyalu 2009.06.20. 09:37:27

Ja es driftre persze szenzacios. :)

Nancsi 2009.06.20. 12:13:03

dennisthemenace 2009.06.19. 17:18:28:
Azoknak az orosz tervezőknek a seggükbe is több ész szorult, mint a te agyadba. Azért alakították át a digó verdát, hogy tartós legyen kemény használat esetén is. 2 körös fékrendszert azért tettek bele, mert az 1 körös kész életveszély, na persze erre nem vagy büszke. Hátra raktak dobféket, mert olcsó, és abszolúte nincs vele semmi baj se. Nyilván ha valaki rally autót akar belőle csinálni, akkor kicseréli tárcsára - ennyi esze szokott lenni az embereknek.
A lada egy abszolút kiszámítható jármű. Évente 1x kell hozzányúlni:
- olajcsere
- szűrő cserék
- megszakító álló/forgórész cserék, esetleg kábel cserék
2-3 évente:
- sebváltó olaj csere
- gyertya csere
Vizsgák előtt:
- talpas csapszegek cseréje
- szükség esetén lengéscsillapító csere.
Kész, ennyi a lada karbantartás. Meg se kell nézni semmit rajta, ezt megcsinálod, és amíg széjjel nem rohad (ha olyan körülmények között van tartva), addig elmegy. Apám elnőtt egy 1200-est, 20 évesen 350ezer km volt benne amikor eladtuk. Behazudtunk 150ezret, a nepper elhitte. Utána jött egy használt 1500-ös (újat már nem lehetett kapni), most van helyette egy másik 1500-ös. Agyon se lehet őket verni, amíg a rozsda meg nem eszi. A több mint 500ezer km alatt (apám ezt használta a céges volga helyett, hogy spóroljon a benzin pénzen) 1x sem maradt ott az út szélén. Megnézném melyik digó verda tudja ugyanezt.

Dennis01 2009.06.20. 12:36:40

@Nancsi: Megnezheted, mert az osszes korabeli Fiat tudta mindezt, csak akkor nem, ha valami tanyasi paraszt buherator kezebe kerultek.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.20. 12:42:59

"Ugyanolyan (volt) mint ma a swift. (ez lehet sokaknak betesz majd..xD)"

A swiftesek nevében ezt a legnagyobb dicséretnek veszem.

Nekünk három Ladánk volt, sajna, már csak az utolsót vezethettem párszor, aztán, ahogy fentebb leírták, a nyugaton kukázódott Fiatok közül cseréltük le egy olaszból behozottra. De nem Regatára, hanem egy dízel Dunára, ami rémálmaimban az ARO után a második helyet bitorolja. :))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.20. 12:48:07

Ja, a Ladák előtt meg Skodánk volt, én azt szerettem a legjobban, mert nem volt olyan szögletes, mint a ruszki gépek, és mert az volt az első autónk. :)

Az egyik oldalüvege mai napig megvan, a munkahelyi asztalomon tartom, azon szoktam vágni a papírokat, ha sniccerezek. :)))

m.a 2009.06.20. 12:55:28

@Önjáró Talajgyalu: Az egy gyorsulásra épített célgép, semmi köze a drifthez.

Ratnet 2009.06.20. 14:22:49

@m.a: Egyetértek. Inkább valamelyik turbo-Lada az ominózus reszelt Skoda ellenfele, hamár gyorsulásról van szó.

lavor 2009.06.20. 14:41:21

Király! Az én járművemben ugyanilyen motor és ugyanilyen váltó van, de az nem Lada, hanem 29 éves G Merci. Úgy gyorsul mint állat, és olyan a hangja is...

dr. trafik nomac 2009.06.20. 15:51:06

A video persze nem megy, a legtobb indavideo soha nem mukodik, ellenben minden mas szerverrel nem lehetne csinalni valamit ?!

Nancsi 2009.06.20. 16:35:38

Dennis01 2009.06.20. 12:36:40
Aztán a tanyasi paraszt buherátor mit bír elrontani egy gyertyacserén, hmm?

dennisthemenace 2009.06.20. 20:10:30

@Nancsi: A tipikus magyar paraszt meg azt is kepes elbaszni.Azert hullottak el annak idejen a behozott Ritmok is,mert a magyar taho csak egyet tud;telitalppal tolni neki.

Dennis01 2009.06.20. 21:24:26

@Nancsi: Egy magyar buheratornal egy kis szerviznel is nem az a kerdes, hogy mit tud elrontani, hanem az, hogy mit nem...

csiky944 2009.06.20. 21:35:52

@Nancsi: valamint a zsigulinak van a legjobban megtervezett önindítója
fele annyi áramot vesz fel indítózás közben mint a kispolák-é(ami ugye fiat), mert ugye bigulinak indulnia kell a -35fokban is

Ratnet 2009.06.20. 21:42:35

@dennisthemenace: Szerintem tévedsz. A Ritmo azért kopott ki mert rossz autó volt, főleg a kifejezetten 'keleti' viszonyokra tervezett Ladához képest. Még a Golf 1-esek és a kocka Kadett-ek is százszorta jobb kocsik voltak mint a Ritmo-k.

dennisthemenace 2009.06.20. 22:24:23

@Ratnet: Szerinted.A Ritmo egyetlen baja a kaszni rozsdasodasa volt.Ha a kasznira tobb gondot forditottak volna,a szar,fapados Golf 1 a nyomaba sem ert volna soha.Keleti viszonyok...Az mi?

dennisthemenace 2009.06.20. 22:33:30

@csiky944: A polak oninditoja ugyanaz,mint az otszazas,hatszazase.Magyarul;Sokkal regebben terveztek.Ennyi.

Ratnet 2009.06.20. 22:42:14

@dennisthemenace: Hűha, te messze élsz innen mi? A keleti viszonyok azok, amiken a máshol oly sokra tartott technikák sorra elhasalnak.:-)

csiky944 2009.06.20. 22:46:15

@dennisthemenace: 10év vagy tán annyi sem az eredeti 124-eshez képest
a típust csak a motor mérete miatt írtam
a lényege viszont nem ért el hozzád azthoszem

dennisthemenace 2009.06.21. 00:03:23

@Ratnet: Magyarul;dilettans szerelok,lustasagbol,hozza nem ertesbol,esetleg anyagi kenyszerbol elhanyagolt autok...

dennisthemenace 2009.06.21. 00:04:31

@csiky944: A 124 oninditoja joval kisebb meretu volt,mint a Ladae.

csiky944 2009.06.21. 00:21:28

@dennisthemenace: látom nehéz
tehát
egy 1200cm3 hengerűrtartalmú benzinmotor indítómotorja terhelve fele annyi áramot vesz fel,mint egy 600cm3-es benzinmotor indítómotorja
ebbe pl jobb volt a lada,mint a 124-es

Ratnet 2009.06.21. 00:42:45

@dennisthemenace: Hát persze. Sulykold csak ezt. Tudjuk: mi kelet-európában ragadt prolik mind hülyék vagyunk mindenhez. Amint átlép az ember egy nyugati határt, rögtön nagyságrendekkel nő az IQ, és úgy nő a szakértelem napról-napra mint a szakáll.:-)

Nos, sajnos még ettől sem lesz jobb kocsi a Fiat 124-es vagy a Ritmo mint a Lada. Kevés az a féleszű, akinek ezt be lehet adagolni.:-)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.21. 00:50:23

@Lowtyo: Ja, ok. Csak nem rémlett, hogy volt 380SE is.


Amúgy a Bence gyerek (tudod, a srác a karbis Range-el), na ő vett múlthéten egy Volgát, és már túrja hozzá a 3.9 Rover V8-at, ZF automatával, és csak hátul fog kaparni.
De ott NAGYON!!!! :)

skinnyslut 2009.06.21. 03:46:36

@dennisthemenace:

"A tipikus magyar paraszt meg azt is kepes elbaszni.Azert hullottak el annak idejen a behozott Ritmok is,mert a magyar taho csak egyet tud;telitalppal tolni neki."

Szerintem te is az igazi "magyar paraszt vagy" mert:

1. Annak ellenere, hogy egy tipikus senkihazi,kepzetlen kelet-europai vendegmunkas vagy kurva nagy a pofad nagy semmmire.

2.Jatszod a hulyet/nyugatit aki nem ismeri a keleti viszonyokat,de bezzeg tipikusan trabanttal kezdtel meg allami leadott szar fiatokat berheltel.LOL!

3.Valoszinuleg tenyleg hulye vagy -az autokhoz legalabbis- hisz elfelejted, hogy a Ritmo-k a vilag egyik legszarabb, leghirhedtebb, par ev alatt darabjaira hullo(a korabeli fiatokhoz hasonloan)autoi voltak, es a nyolcvanas evek vegere teljesen kikoptak a nyugat-europai utakrol a magyar tahoktol total fuggetlenul.
Huszoneves, strapabiro ladak vilagszerte ezrevel vannak meg, mig az 5 ev koruli Ritmokat mar anno is csak a bontonak vagy a hozzad hasonlo,filleres nyugati autojuktol elszallt melldongetos,ladatszarozova valo,ontudatos balkani pronyoknak tudtak eladni :)

Nem vagyok ladafan (sot sok szempontbol szar autok,de pont,hogy nem a "fosok-fosa" Ritmokhoz kepest, aminek talan egyetlen alkatresze nincs ami ne lenne olcsobb vagy szarabb anyagbol mint mondjuk egy 1500-os ladanak) de azt megfigyeletem, hogy mindig a hozzad hasonlo, egy-ket ezer euros autoban nyomorgo, 126-ik senkiknek a legnagyobb a pofaja ha ladat vagy suzukit kell ocsarolni.

dennisthemenace 2009.06.21. 11:30:30

@csiky944: Mirol beszelsz??? A 124-es 1200 kobcentis volt,nem 600.

dennisthemenace 2009.06.21. 11:36:41

@skinnyslut: A stilusodbol kovetkeztetve pofad az neked van.Senkihazi? Mibol gondolod,nagyarcu,hogy barmiben is kulonb vagy? Ekezet nelkul irsz,gondolom,te sem othon vagy,akkor meg mit jar a szad,mint a kacsa segge?
Kepzetlen? Nagyon jo szakmam van,otthon is megelnek belole,de minek,ha egy normalis orszagban is elhetek?
Azert koptak ki a Ritmok (is),mert itt van penzuk az embereknek cserelgetni az autojukat,nem ugy,mint Mo-n.
A Suzukit nem ismerem,nem is szoltam ra semmit;de a Lada igenis egy fos,csak egy ilyen idiota,nagyarcu seggfej fenyezi meg mint te.LOL

m.a 2009.06.21. 12:15:18

@dennisthemenace: 80as években volt egy Ritmonk, egy Super85. Neked szerintem az életben nem volt ilyen hulladék a birtokodban, mert akkor nem mondanád rá hogy jó autó.

Lada egy elavult és régi autó, ennek ellenére olcsó és megbízható szerkezet, ami minimális költségek mellett elvisz A-ból B-be.

Ratnet 2009.06.21. 12:20:36

@dennisthemenace: "Azert koptak ki a Ritmok (is),mert itt van penzuk az embereknek cserelgetni az autojukat,nem ugy,mint Mo-n."

Azért ezek a 'csóringer magyarok' a Ritmo-kat mégis lecserélték valamiért.:-)

dennisthemenace 2009.06.21. 12:59:28

@m.a: Nekem csak egy 65l volt;Belgiumbol hoztam,rohasta az ajtoi,ennyi.Kuplungot es gumikat csereltem rajta,fekbetetet,egy-ket izzot.Ki mit fog ki.Mercedesben is ki lehet fogni ocskat.

Akarcsak a bicikli,ezen az alapon.

Szsrobert 2009.06.21. 13:11:54

JÍÍÍÍÍÍÍÍHÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!

Kurvajó a gép! :-DDDD

dennisthemenace 2009.06.21. 13:28:02

@Ratnet: Gondolom,ott is csak ugy vannak az emberek vele,hogy mindig szebbre es jobbra vagynak.Mondjuk,elnezve a magyar hasznaltauto kinalatot,lehet,hogy inkabb eladosodnek es egy uj valamit vennek...

JSHannibal 2009.06.21. 13:39:43

A Ladának 4 óriási problémája van.
1: Sokat fogyaszt egy MAI autóhoz képest
(Kérdés: a maga korában is nagy volt a fogyasztása fajsúlyán belül?)

2: A csapadék a fő ellensége. Szétesik, megrohad, és sok munka helyrehozni, meg néha nem is sikerül túl jól. (A korabeli autók ugyanígy rohadnak, kivéve amik ötször annyiba kerültek, vagy ha garázsoltad.. vagy tévednék?)

3: Ha szemből átmegy rajtad egy IFA, akkor az autót dobhatod a kukába, és nagy valószínűséggel, utána eltemetheted magad is. (Ezt se hasonlítjuk össze mai autókkal, legyünk észnél!)

4: Foglalkozni kell vele. Főleg a demszky-aszfalton hullik szét a futómű, állítódik el a gyújtás, vagy lesz némi kontaktos dolog. Cserélgetni kell a gömbfejet, a csöveket, javítgatni a féket, bár olyan ritkán nem, ha egyszer jól van megcsinálva.

Nem tudok több ellenérvet mondani. De hadd írjam le mellette szóló tapasztalataimat is:

-Fillérekből fenntartom
-Magam szerelem (apámmal, klubtagok segítségeivel, stb..)
-Mellzsebből bármit megveszek hozzá, a használt kaszni elemeket (ajtó) már hetekig is eltart beszerezni.
-Szanaszétszidom az eget mindig, amikor valami (fajsúlyosabbat) először szedek szét rajta, de utána magamon röhögök, megy mint a legózás (csak sajnos még nem jutottam el a motorig, és kasznizni sem tudom, de a többi, és apránként egyre jobban megyeget, ilyen mérnöki izém meg hozém semmiféle nincsen, csak türelmem és szerszám, meg lejtős, fedetlen terep, ami adott.)

Keveset járok vele, és így annyival többet nem költök benzinre, amennyit "spórolok" a fenntartásán, ergó elvagyok vele, eszemben sincsen semmilyen más autót venni.

Motorikus, még megoldatlan problémák miatt a család másik autóját használom hosszabb utakra, egy ugyanolyan korú (1994) opel astra F-et.
A lada 1,5-ös, 5 sebességes, az opel is, de 1,4-es injektoros. Annak a motorjához még az életben nem nyúltunk, de ha valamit szerelni kell rajta, akkor apám is velem együtt szidja az eget, nem beszélve a 10x-es, használtan 20x-os alkatrészárról!
Nincs feelingje, csak a biztonságérzetem nagyobb az opelben, de a Lada kényelmét még nem sikerült megtudnom, mi múlja felül. Az opeltől fáj a valagam, szar helyen van a váltó (túl hátul), zörög-kattog-nyekereg, de azt is szeretem. De közel sem annyira, mint a picivel jobban rohadó 'olcsó szar' Ladámat. Egy napfénytetőt hiányolok belőle nagyon, mert helyenként nem látom magam fölött kényelmesen a lámpát.

Szsrobert 2009.06.21. 14:01:15

A Ladának 4 óriási problémája van.
1: Sokat fogyaszt egy MAI autóhoz képest
(Kérdés: a maga korában is nagy volt a fogyasztása fajsúlyán belül?)

-6,08/100km-t mértem a szilvásváradi túrán. Odafelé 6,5, vissza 5,5 körül volt. Biztos, hogy egy Suzuki alto beérte volna kevesebbel. De azt egy kézzel tolom, a Ladát két kézzel sem könnyű. 25kg kell a megindításához. Aoz képest 6 liter nem sok szerintem.

2: A csapadék a fő ellensége. Szétesik, megrohad, és sok munka helyrehozni, meg néha nem is sikerül túl jól. (A korabeli autók ugyanígy rohadnak, kivéve amik ötször annyiba kerültek, vagy ha garázsoltad.. vagy tévednék?)

-Ez a szemét vas ilyen, rozsdásodik. Rozsdamentes anyagból drága lenne autót építeni.

3: Ha szemből átmegy rajtad egy IFA, akkor az autót dobhatod a kukába, és nagy valószínűséggel, utána eltemetheted magad is. (Ezt se hasonlítjuk össze mai autókkal, legyünk észnél!)

-Ha átmegy rajtad egy IFA, új autóban is megdöglesz.

Marad a szerelgetés, állítgatás a szakszervíz 50000-es számlái helyett. Én szeretel állítgatni. az újba csak beülnék, és semmit nem tudok vele kísérletezni, mert egy műanyag lemezt bámulhatok a motor felett..

Nekem van napfénytető a 2107-en, de nekem nem tetszik. Nappal besüt a nap. Viszont ki lehet dugni rajta a CB-rádió antennakábelét. :-D

dennisthemenace 2009.06.21. 14:07:47

@Szsrobert: A 6 litert meg magad sem hiszed el.

JSHannibal 2009.06.21. 14:26:44

budapest-tokaj-balaton-budapest
1100km
messze 7 liter alatt voltam én is, néztem is, de ugye nem városi fogyasztásról beszélünk
ha az ország akármelyik csücskibe utaznék, csak ebből a porfészekből kikerülni annyi idő, mint az összes maradék út, úgyhogy ez is ennyi.városban szar :(

skinnyslut 2009.06.21. 15:08:11

@dennisthemenace:

"A stilusodbol kovetkeztetve pofad az neked van."
Nyugi, en csak akkor beszelek igy ha egy hozzad hasonlo arrogans niemandrol van szo. Te viszont minden magyart sértegetsz megallas nelkul.

"Senkihazi?"
Persze. A tokeletes mintapeldanya vagy, hiszen kepzettseget nem igenylo segedmukas letetdre folyamatosan sertgeted az otthoniakat ugy, hogy meg vensegedre is chauffeur vagy akit ha esetleg kirugnak a picsaba szaz masik ehenkorasz bevandorlo jut a helyere.

" Mibol gondolod,nagyarcu,hogy barmiben is kulonb vagy?"
Abbban biztosan igen, hogy nem irok olyanokat senkinek mint te:

" Megkeresem soforkent,amit te,nagy magyar ertelmisegi"

Tudod,szorgalommal,folyamatos tanultsaggal(utobbit mondjuk honnan is tudnad?) es ekozben szerzett tudassal, na meg az ehhez szukseges alazattal barki barmit elerhet, komoly es sikeres emeber lehet de a magadfajta arrogans es megkeseredett,egyszeru munkaskent megrekedt senkibol mar nem annyira sok. Pontosabban szólva semmi es senki.
Az meg csak jotanacskent mondom, hogy mikozben te gusztustalan nyalasbol uton-utfelen sinfeled a magyarokat kulfodi ismeroseinek addig ok emiatt nemhogy tobbre fognak tartani, hanem az egszseges nyugati patriotizmusukbol és moralis ertekrendjukbol adodoan szimplan szervilis es szar embernek minositik a hata mogott azt akinek a szulofoldje,nepe es azok veg nelkuli feketitesen, és az ezzel valo bevagodasi szandekon kivul mas temaja nincs.

" Ekezet nelkul irsz,gondolom,te sem othon vagy,akkor meg mit jar a szad,mint a kacsa segge?"

Hja, csak kisse mas statuszban, Honey. Ennek ellenere kozel sincs akkora a pofam mint a magdafajta nullaknak.

"Kepzetlen? Nagyon jo szakmam van,otthon is megelnek belole,de minek,ha egy normalis orszagban is elhetek?"

Kepzelem, micsoda "szakma" lehet,es mekkora spieler lehettel otthon ha most, eleted kora delutanjan gepkocsivezetokent eszed a frissen bevandoroltak izletes kenyeret :)))))))

"Azert koptak ki a Ritmok (is),mert itt van penzuk az embereknek cserelgetni az autojukat,nem ugy,mint Mo-n."

Ertem.
Azt is magyarazd mar meg professzorkam, hogy mas markak illetve tipusok cserelgetesere miert "nem volt penzuk".:)"

"A Suzukit nem ismerem,nem is szoltam ra semmit;de a Lada igenis egy fos,csak egy ilyen idiota,nagyarcu seggfej fenyezi meg mint te.LOL "

En sem nagyon ismerem a suzukikat es nem fenyezek semmit te szerencsetlen,csak tisztaban vagyok a Ladak elonyeivel meg azzal, hogy a Ritmok a legnagyobb szarok modjara par ev alatt eltuntek a szemetben, jo par kategoriatarsaval ellentetben. Ezeket sajnos meg a hulladek szocialista autok nagy resze is tobbszorosen tulelte vilagszerte, mig Ritmobol mutatoba sem maradt.

Szerintem a nagyarcu te vagy, hiszen egy-ket bontasra itelt szar korabbi, vagy egy tizenves csotrogany jelenlegi birtoklasa, na meg a söpredek keleti vendegmunkas-statusz peldatlan és nevetseges buszkeseget, lenezest valt ki beloled, de felo, hogy a seggfej is rad illik, hiszen hulyesegeket beszelsz az autok tartossgarol es ami a nagyobb baj, hogy nem (ekkora pofaval sem)vitted semmire.

Dennis01 2009.06.21. 15:20:01

@skinnyslut: Es te mi jogon szolsz le barkit is, te is ugyanugy leszolod a masikat, te is a sajat igazadat fitogtatod...

dennisthemenace 2009.06.21. 15:32:33

@skinnyslut: "mas statusban,honey"..
Rohejes senki vagy.Frissen bevandorolt? Relativ,de ennek semmi koze a Ladakhoz.Manj,kotekedj a sajat fajtaddal,nagyarcu majom.

skinnyslut 2009.06.21. 16:17:46

@Dennis01:

Én (időközben "szereztem" ékezetet)soha nem szólok le senkit, kivéve az olyan szánalmas nullakat akik Fiat 124-ből és Ritmobol szaroznak le Ladákat és megtűrt , élősködő kuliként nézik le és sértegetik az otthoni magyarokat, mindenfajta műszaki,intellektuális,egzisztenciális vagy ekölcsi jogalap nelkül.

"te is a sajat igazadat fitogtatod... "

Bizonygatom...
A fitogtatás szó egész mást jelent.
Pl. dennisthemenace fitogtatja a magyarok számára elérhetetlen képességeit,bölcs ismereteit és irigylesre méltó társadalmi statusát. XD.

dennisthemenace 2009.06.21. 16:58:07

@skinnyslut: Eloskodo kuli? Kirol beszelsz,te szellemi toplak? Ekezeted mar van,de helysirasbol meg mindig gyenge vagy.A muszaki tudasom esetleg meghaladja a tiedet,ha autorol van szo.En nem nezem le a Ladasokat,csak en nem szeretm a Ladakat,ennyi.Szoval,kicsi rigo,itt befejeztem,nem vagy vitapartnerem.

csiky944 2009.06.21. 19:01:04

@dennisthemenace: látom tényleg nagyon nehéz
tehát egy 600cm3-es fiat motor 2x annyi áramot vesz fel indításkor,mint az 1200cm3-es ladáé(amit ugye átterveztek)
ezek alapján az eredeti 1200-es fiat124-es indítómotor valószínű többet vesz fel,mint a 600-as fiaté

Szsrobert 2009.06.21. 19:39:49

@dennisthemenace:

De, mivel én magam mértem. Természetesen nem a féktelen száguldozás volt utazásunk erőssége ezen érték mérésekor.
2x voltam fent Judapesten. 1x országút, 1x pálya. Az elsőben benne volt a rakparti araszolás is, sebességkorlátozást betartottam. Pályán hazafelé esett, nem száguldoztam.
Autóúton 6,5l, a pályán 6,55-re jött ki 100km-re.

skinnyslut 2009.06.21. 19:40:54

@dennisthemenace:

"Eloskodo kuli? Kirol beszelsz,te szellemi toplak?"

Valami aluliskolázott, frusztrált szerecsétlen melósról aki érthetetlen módon úgy néz le más embereket,nemzetet (ld. diplomások és a magyarok),hogy vénségére lófaszt sem tud felmutatni, semmivel sem több náluk, és úgy szarozza mások autóját,hogy ő maga is kétes hírű, évtizedes hulladékokban kucorogott világ életében.
"Ekezeted mar van,de helysirasbol meg mindig gyenge vagy."

A "helysiras" gondolom nálad valami egyhelyben toporzékolás-félét jelent...:)
Abban hozzád képest - ahogy elnézem- valóban gyenge vagyok :)
"A muszaki tudasom esetleg meghaladja a tiedet,ha autorol van szo."

Meglehet, bár a Ritmoról összehordott hülyeségeidet olvasva egyelőre ennek az ellenkezőjéről vagyok meggyőződve.
"En nem nezem le a Ladasokat,csak en nem szeretm a Ladakat,ennyi."

Nem.Sokadszorra írom le: Te a magyarokat cikized permanensen és a diplomásokat nézed le úgy, hogy eközben semmivel nem vagy több az átlag magyarnál, egy iskolázatlan senki vagy,e mellett Ladákat szarozol le( ami természetesen szíved joga) egy majdhogynem szarabb autó egykori gazdájaként.
Értem én, ezen tényleg nincs mit vitázni.

dennisthemenace 2009.06.21. 19:43:34

@csiky944: Nem egeszen,de mindegy.Mind a 600-as,mind a 124-es,mind a Lada a multe.
Atterveztek? Ja.Nagyobb lett.Sajnos,nem tudom prezentlni neked pontosan,mert az osszes szakleirasom a Fiatokrol Mo-n maradt.De a Lada oninditoja joval tobb aramot vesz fel.

dennisthemenace 2009.06.21. 19:53:14

@Szsrobert: A maga koraban is sok volt,az akkori nyugati kocsikhoz merten. Horvath Ede probalkozott is,eloszor a Hondaval,kesobb az Opellel,egy hazai osszeszerelouzem letesiteserol targyalni.De a hulye elvtarsak megtorpedoztak.Egyebkent;a taxi 124-esem husz evesen kevesebbet evett,mint a batyam negy eves,megkimelt es szervizelt 1200-asa.

Szsrobert 2009.06.21. 19:59:12

Akkor a nagy BMW-k szar autók, mert többet esznek egy Suzukinál? :-)

Szsrobert 2009.06.21. 20:02:58

Én is jobban örülnék, ha 2-3 litert enne, de sajnos nem lehetséges. Csak ha tolom. :-)
Kisebb menetellenállással , optimalizált motorral biztosan tovább csökkenne a fogyasztás, de valószínűleg nem jelentősen.
1dl-ért valószínűleg senki nem fog 80 helyett 50-nel átautózni Magyarországon.
Az elektromos járművek tömeges elterjedésekor jönnek majd rá a néptömegek, mekkora energiafelhasználással is jár a száguldozás.

dennisthemenace 2009.06.21. 20:05:30

@Szsrobert: En nem errol beszeltem...
En egy 1200-as autorol,ami otven kiloval nehezebb volt,mint amirol koppintottak.
Tavalyelott nyaron egy Vectra-val mentem haza.!.8-as,karburatoros,1990-bol.6,7-et evett,igaz,vegig autopalyan.Ehhez kepest a Ladae nem sok?

Szsrobert 2009.06.21. 20:20:42

Jah, 100 felett sokat eszik a Lada a többi autóhoz képest. (A Vectra egyébként is viszonylag jó légellenállású). De nem autópályás elfogóvadásznak terveztél 500kW-osan 4 literes fogyasztással.
Az én Ladám is 90-es.

Nekem az a fontos, hogy lehetőleg fogyasszon minimálisat, legyen megbízható, én is meg tudjam szerelni olcsó alkatrészekkel, elférjünk benne 4-5-en, és legyen hely a csomagoknak túrák alkalmával.
Ha lecserélném, fizetek kapásból 50-et állambácsinak a nagy semmire.
Kis fogyasztású, olcsó alternatíva?
Esetleg régi 1000-es karbis Swift.
A befecsissel már lehet nyitni a pénztárcát szereléskor.

w a s d 2009.06.21. 20:34:45

@dennisthemenace: Úgy hallottam, a Honda ellen az volt az indok, hogy az oroszok épp akkoriban készültek Zsigulit gyártani, és elég az.:D

dennisthemenace 2009.06.21. 21:03:19

@Szsrobert: Miert,mennyi most az atiratas?

dennisthemenace 2009.06.21. 21:04:25

@F/: Igy volt,valahol,egy interjuban le is irta az oreg...

csiky944 2009.06.21. 21:08:47

@dennisthemenace: igen áttervezték baszod,szted hogy a faszba indította volna el szibériába az autót egy nagy áramigényű önindító?főleg a '70 körül gyártott akkumulátorokkal,hmm?
ne legyél már ilyen ember

Szsrobert 2009.06.21. 21:15:14

@dennisthemenace: Meg sem merem nézni. Mz-nél megduplázza a motor árát.

dennisthemenace 2009.06.21. 21:19:05

@csiky944: Honnet a picsabol vszed,hogy a 124-ese nagy aramot vett fel,nagyobbat mint az a ruszki szar???? Becsszora utananezek,mert nem hiszem.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.21. 21:19:52

@JSHannibal:
>de a Lada kényelmét még nem sikerült megtudnom, mi múlja felül.

Kívánom neked, hogy ne így halj meg.
Kb. 15 gyártó kb. 100 modelljét lehetne sorolni helyböl.

Szsrobert 2009.06.21. 21:53:15

Milyen szép lenne az élet az állampolgárok lehúzása nélkül. Építhetnénk az autókat, cserélgethetnénk a motorokat...inkább az autóra költeném az átíratási illetéket.

Tényleg: egy 50ezres autóra miért kel ugyanannyit fizetni, mint egy ötmilliósra?

dennisthemenace 2009.06.21. 22:01:16

@Szsrobert: Itt ugy van..A forgalmi egy ket lapbol allo fuzet;mikor megvettem a kocsit,kitoltottuk mindkettot,en elhoztam az egyiket,o elkuldte a masikat a DVLA-nak,ok meg postaztak egy uj forgalmit a nevemre,ennyi..Az atepitesek,nem tudom,hogy mennek,de ismerek egy faszit,Honda motort tett a Minibe.Nyilvan nem ugy megy,mint otthon,ott meg a szarba is belekotnek.

Kutya úr 2009.06.22. 10:41:01

A hangja egy GT1 Corvette(Z06)-ra emlékeztet. Vadállat!!!

a márk 2009.06.22. 15:06:38

@dennisthemenace: ne haragudj, de a "csíra" jelzővel kell illesselek.
40 éve csiszolódik a technika, ennél kiforrotabb autó a mai világban nincs.
Mellesleg elárulom az autóipar 40 év alatt semmit nem fejlődött, maximum megfordítottak 2 gömfejet meg hátul is itt-ott független a felfüggesztés és felhasználtak pár elektromos szart ami élvezhetetlenné teszi a kocsikat.
az én kocsim fél év állás után pöccre indult és kifli alakuan is elment a saját lábán... ja és 100k Hufból kb. újjá építem...

dennisthemenace 2009.06.22. 16:25:54

@a márk: Csira a kedves edes anyukad,kisfiam..Epitsd csak,meg 100 evig,ha ennyire egyszeru vagy.

Szucs Andras 2009.06.23. 02:47:31

Elkepeszto ez a hangvetel es az anyazas. Nem errol kene, hogy szoljon a forum.

Visszaterve az eredeti temara es mellozve akarki munkajanak es edesanyjanak az ocsarolasat, szerintem ezek azok a V8-asok, amik az R107-es SL-ekben es SLC kupekban vannak. Nem lepne meg, ha ezeket raktak volna az akkori S osztalyba es a nyolcvanas evekben inditott hosszu kupeba (nem jut az eszembe a kategoria, de az SLC-t valtotta le).

Nehezen tudom elkepzelni, hogy egy ilyen konnyu kaszniban van ertelme egy ontottvas V8-nak. En direkt vettem SL 280-ast, soros hatost (1983) es igy is rendkivul neheznek talalom az auto orrat. Uresen masfel tonna folott van az enyem, nem hiszem, hogy a V8-asok konnyebbek lennenek, bar arra nem vennek merget, hogy nem hasonlo tomeguek. Az SL Mercedes semmifelekeppen nem nevezheto sportautonak, ezek az autok touring/cruiser kategoriaban megfeleloek, de nem illik hozzajuk a farolgatas, se az aszfalton, sem a rally palyan. Megjegyzem, az SLC-k voltak talan a Mercedes egyetlen sikeres rally autoi, de azok kb. 30-35 centivel nagyobb tengelytavval birnak es termeszetesen a teto jelentosen noveli a szilardsagukat.

Mindenesetre a Lada tulsagosan is keskeny, rovid es konnyu ahhoz a motorhoz. Nem kedvelem a japan autokat kulonosebben, de szerintem ehhez a farolos mulatsaghoz jobban illene valami 2.5-3 liter koruli japan motor. Bar nem ertek hozza.

En eletemben egyszer vezettem Ladat. Az akkori fonokom es jobaratom autojat vezettem Debrecenbol Szegedre es pecsre talan a kilencvenes evek legnagyobb kodeben friss jogsival es fel lampaval. Akkor persze nem esett le a hatsokerekes hajtas elonye es hatranya, de a spartai korulmenyek ellenere is orommel gondolok vissza arra az autoutra. Talan sokan azok kozul, akik ezekbol a Ladakbol ultek at a Samarakba vagy import Kadettekbe, nem is gondoltak volna, hogy egy modernebb formaert es minosegibb belso terert cserebe mekkora elmenyrol mondanak le.

Nem vennek Ladat, szamomra az E30-as BMW-k lenyegesen jobbnak tunnek mindenfele szempontbol. De ha annyira rossz lenne a Lada, nem lett volna ekkora sikere rally korokben. Sot, nekem mindig is ugy tunt, hogy az akkori keleti mezonyben a Lada kiemelkedoen jol teljesitett. Jo ertelemben veve igenytelen es tartos autok voltak. Bar a Nepiteletben a legtobben tiz liter koruli fogyasztasrol beszelnek.

Szsrobert 2009.06.23. 09:46:10

Sor6 3000-es motort el tudnék viselni a Ladámban.
Akkor valóban 10-et enne. :-)
Valamit valamiért. Én elégedett vagyok vele. Amennyi sarcot lehúz az állam, még azon is elgondolkodtam, van-e értelme közúti autót tartani.
Vagy inkább a sarcok fizetése helyett építgetni egy nesajnáldtoljadneki hétvégi élményautót, és inkább kerékpározni a dugóban állás helyett.

a márk 2009.06.23. 12:38:51

@dennisthemenace: Látod, te beszélsz egyszerűségről, miközben te már az anyámmal vagy elfoglalva...

C
S
Í
R
A
!
!

a márk 2009.06.23. 12:41:08

Kár volt egy másodpercet is foglalkoznom a türhő gondolataiddal. Sajnálom, hogy kikezdtem veled, sajnos a hülyék mindíg legyőznek a tapasztalatukkal.

dennisthemenace 2009.06.23. 19:39:37

@a márk: Jaccik a Tompika,Tompika jaccik..:PP
süti beállítások módosítása