Segítség, fikázzák az autóm

Kollégák véleménye TéZé Corollájáról

  2009. június 06. - TóthZé Címkék: totalcar flotta toyota ae86 corolla

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Mióta érvényes a műszaki és kezemben az új, minden átalakítást hivatalosan tartalmazó forgalmi engedély, nem nagyon lehet kirobbantani a Corollából. Örjöngve imádom, de persze metrófúrópajzs átmérőjű lyuk tátong az oldalamon a kíváncsiságtól, hogy mit gondolnak róla a többiek. Elég volt már a saját lelkendezésemből, tudni akartam, hogy mit gondol a vackomról az ország legszigorúbb autós szerkesztősége. A formáról persze senki nem beszél, nem akarnak a lelkembe gázolni - én is látom, hogy csúnya.


Nem egy bonyolult forma, na

De nem az autózás Miss Universe koronáját szeretném vele elhódítani, így hát nem érdekel. Viszont arra nagyon kíváncsi voltam, mit szólnak hozzá sokat látott kollégáim. Például Csikós, akinek több Révai-kötet megtöltésére elegendő tapasztalata van öregebb autókból, ráadásul vezette még akkor, amikor csapágyas motorral, támolygó futóművel, kilométeres holtjátékú kormányzással, ótvaros belsővel elvittük Egerbe.


Eredeti helyén kevésbé vagány, de egyben kevésbé fullasztó a kipufogó

Rajtam kívül ő az egyetlen, aki ismeri a hernyót a hosszú bábozódás, a csodás átváltozás előttről, mindenki másnak már csak a pillangót mutattam meg. Zsoltnak az egyik rendes, szerkesztőségi ebédjáraton nyomtam a kezébe a kulcsot helyettesítő, piros áramtalanító kapcsolót.

Ilyen öreg japán autóm volt már nekem is, GT, igaz, egy Mazda 626. Működött, tette dolgát, de nem kerültünk közelebb egymáshoz, inkább a kölcsönös tisztelet volt az úr, meg részemről a lecsukódó szemhéj-effektus sem maradt el. Gondoltam, a Corolla nyilván jobb lesz azért, mert egy bő hetvenessel erősebb, és van benne futóműtuning, de csodák azért nem lesznek, Japán, nyolcvanas évek, egyenautó-világ, csókolom.

Hát nem igaz. Az egyetlen dolog, amit egész életemből a Zoli Corollájához tudnék hasonlítani, az a Caterham Seven volt. De ebben valahogy a fedett kabin, a seggemet elnyelni képtelen kagylóülés és a fejemet verdeső bukócső ellenére még nagyobb volt az őrület. Ha van tökéletes autó a világon, hát ez az.

Felfoghatatlan hangok, a precizitás miatt elsőre szokandó, de ráhangolódás után döbbenetes váltó (BMW, Honda S2000, eh, hol vannak azok ettől...), a futómű meg egyszerűen leírhatatlan.

Kemény, persze, folyamatosan rázza az ember zsírjait, de úgy megy át mindenen, mint egy hidraulikusan csillapított gumilabda, azaz mindent érezni, de sosem üt meg. Szuper. És ahogy befordul, azt bele kellene tenni a Bibliába, a Koránba és Buddha tanaiba széljegyzetnek, igaz, én csak városban próbáltam, nagy sebességnél biztosan borzalmas, naná, persze, hogy.

A kormány él a kezedben, mintha a tenyereddel markolnád a féltengely-csonkot, és két doboz spenótkonzerv leöblítése után hirtelen szuper izmaid nőttek volna. Egyszerűen csodás. Sajnos még erős nyugtató hatása alatt is huligán lesz benne az emberből, hát persze, hogy nem kéne, kultúrember vagyok én. És igen-igen szeretem a savanyú szőlőt. Mint mindenki, akinek nincs tuningolt AE86-osa. Csak ők még nem tudják, hogy savanyú szőlőt esznek. Én már igen.

Persze Zsolt elfogult, együtt jártunk Egerbe, amíg az én autóm és az ő, egyelőre szupertitkos projektje készült. Meg aztán túlzottan empatikus, tudja milyen beleborítani egy új kisautó árát egy öregecske romba, majd hosszan hallgatni fű-fa-virágtól, hogy mekkora hülyeséget csináltunk. Kértem, hogy szidja, de ennél többre nem telt tőle. Keményebb kritikus kell, minimális empátiával. Az se baj, ha mostanában épp az autózás széles spektrumának túlvégégéről válogat. Az ebédről visszafelé már a Winkler vezetett.


Driftbox-szal mértünk időt

Főszerkesztőnk épp nyaral, így nem tudja elmondani a saját szavaival, de emlékeim szerint tetszett neki. Közölte, hogy nekik sose kéne ilyen, de azt is leszögezte, hogy jó, nagyon jó. Aztán kurjongatott. Láthatóan élvezte, amin én lepődtem meg a legjobban. A második gyorsításnál 8000-ig űzte a fordulatszámmérőt, elsőre is gyönyörűen szúrta a harmadikat és a piros lámpánál előrefurakodott az első sorba. Előbújt belőle a boyracer és egészen addig kitartóan élvezte, amíg egy nagyobb keresztbordán átröppenve lefejelte a bukócsövet és enyhe agyrázkodással elájult.


Racing style

Hasonló ebédjárati próbát kapott Papp Tibi, aki márkatárs, de az ő Toyotája, hát hogy is mondjam finoman, egy más világ és más elvárások szülötte. Viszont az ő repertoárjában is van bőven összehasonlítási alap, nem is akármilyenek. Anno vezette Kiss Ferenc magyar ralibajnok Subaru Impreza WRC-jét, még a szép, csíklámpás karosszériával, ült a Grönholm mellett, de a legjobban egy Super 1600-os tesztért irigylem. Pár éve Bútor Róbert és a Citroen Saxo legyőzhetetlen páros volt a magyar rali mezőnyében, a kétkerékhajtásúak között. Tibi egy Budapest Rali után (már nem kellett az autót félteni), a lezárt Ecclestone úton (nem kellett a forgalomtól félni) kipróbálhatta a kocsit. Úgy, hogy a bajnok ott ült mellette a jobb1-ben, és ordította a bukósisak átbeszélőjébe, "nyomjad még, nyomjad még, pici fék, ez az, nyomjad, átfér ötödikben!" Szóval nem először ült csöves autóban.

Dögölj meg a saját zsírodban, mondta az irigy Csikós TéZének, miután vezette a Corollát. Bár, ha ez bekövetkezik, Zolinak lassú halála lesz, legalábbis az alapján, milyen keskeny a Sparco ülés. Szerencsére a hájam és a csípőcsontom idomul, mire az öv szárait beállítgattuk, megérkeztem az ülés aljára.

Bútor Robi Super 1600-os autóiban sem éreztem vacakabbul magam, ugyanaz a feeling: körben csövek, meg csupasz fém, hidraulikus kézifék, és a doboz minden atomját megrezgeti a motorhang. Egyébként a futómű és a kormányzás csak annyival puhább – helyesebb lenne a kevésbé betonkemény jelző – , hogy közúton épphogy lehessen vele közlekedni.

Én szerencsére nem verem be a fejemet a plafon alatti bukócső-keresztbe, szóval szinte teljes az összkomfort. Egy játékautótól egyébként ez szenzációs tudás, mert mindig ott van kéznél, amikor úgy adódik, hogy lehet gyorsulni vagy kanyarodni egy jót. És fényévekkel jobb, mint egy Focus RS vagy egy Golf GTI, hiába kisebb a teljesítménye, nem egy elhízott, agyongumírozott luxus-GTI. És ugyebár még hátsókerekes is.

Persze járna a franc ilyennel. Nekem is Toyotám van, sőt, pont egyhatos, de annak, hogy Zoli Corollájának van rendszáma, mindössze egy előnyét látom: elmehet a saját lábán a driftversenyre, nem kell hozzá tréler. Szóval, én nem fogok irigységből csúnyákat kívánni Zolinak.

Úgy látszik, öregszem – vagy csak zavar, hogy nincs hová bekötni a kislányom ülését. Na nem baj, talán majd ha nagyobb lesz... addigra talán Zoli megunja, és megveszem olcsón. Addig viszont érdekelne , hogy az Avensisbe lehet-e shortshiftert szerelni.

Tibinek is tetszett, ami fura, úgy tűnik a Hachiroku elsőre mindenkit meghódít. Lássuk akkor, hogy mit szól hozzá az, akinek már van. Nem is akármilyen. Karotta már szerencsésebb volt, nem éhgyomorral vagy tele hassal ült bele, ráadásul lezárt pályán, az Euroring pünkösdi nyílt napján próbálta ki a kocsit. Közvetlenül a sajátja után. A legkeményebb teszt következik.

Jó ijesztő dolog más autóját vezetni. Már az R8-nál leírtam, hogy mennyire nyomasztó a más ember drága tárgyát veszélyeztetni, de ugyanezt egy barát gondosan épített kegytárgyával csinálni végképp hazárdjáték.


Harcban edzett, ismerős autó

Zoli ülése ráadásul nekem nem jó, a lábaim valahol a pedálok előtti utolsó centimétereken kalimpáltak. Mivel a versenyülést a saját seggéhez csavaroztatja az ember, testre szabni nem volt esély. De vezetnem kellett, úgyhogy lecsúsztam félig a székben, mint álmos Winkler a tikkasztó értekezleten, és a mellem alatt megkötött övvel kihajtottunk a pályára. Don't try this at home.

És hogy ez a Hacsi mennyire kurva jó! Ugyanúgy megy, mint az enyém, csak sugárzik belőle az egészség és a játékosság. Mint egy profi bokszoló az első menetben a 12.-hez képest, ugyanaz a csávó, kevesebb véres péppel a járomcsontokon. A bukócső miatti kasztnimerevség olyan magabiztosságot ad a futóműnek a pályán, amilyet én sose éreztem a magaméban, és akkor még nem is említettem a fogó fék és a minden fokozatban szinkronizált váltó örömét.

A legjobb az egészben mégis a Quaife gyorskormány volt a mókolt villanyszervóval. Esküdni mertem volna, hogy ez a felállás minden érzést ki fog ölni a kormányból, közben pedig semmivel se beszélt vissza kevesebbet, mint az én szétkopott belű szervótlan gyári kormányművem. Viszont csuklóból lehet hatalmasakat korrigálni, amitől az ember úgy érzi magát, mint Ari Vatanen a Hegyre menet, ráérős, spórolós mozdulatok, vasmarok a gépen.


Tetszik neki

Nem sok olyan autót tudok elképzelni, amit bizonytalanul, rosszul ülve, a tulajával a jobbomon ekkora öröm volna vezetni. Azt hiszem, ez a tökéletes első versenyautó: elég erő, becsületes hátsókerékhajtás, kedves, kezes egyensúly, jó fékek, általános megbízhatóság-érzet. Ha soha nem megy máshol, mint pályán, akkor két szezon múlva elbír majd egy ridegebb, agresszívebb, élesebb futóművet, amivel 1 másodperccel gyorsabb lesz, és pont ugyanolyan rohadt jó, mint most. Ilyenek ezek a kis Corollák, akár gyáriak, akár félkészek, készek vagy félholtak, mindenhogy rohadt jók, mindig.


A cső mellé ez kötelező tartozék

Oké, elismerem, Karotta is átkozottul elfogult. Egyrészt neki is van ilyen, amit minden nyűg ellenére imád. Másrészt nem gyalogol bele egy boldog ember lelkébe azzal, hogy pocskondiázza a kocsiját, annál sokkal érzékenyebb ember. Persze Pista sem egy tölgyfatuskó, de ha egy autót rossznak érez, akkor nincs az az isten, hogy azt ne mondja ki. Ő is kanyarodott párat a Ringen.

Mit mondjak? Mit mondjak? Aki nem hülye, láthatja a videón a vigyort az arcomon, Jack Nicholson a Ragyogásban sem csinálja jobban. Teljesen fölösleges a kérdés, az autó pöpec. Persze, majd kollektíven megvádolják a szerkesztőséget azzal, hogy Zoli szekerét toljuk, de megnyugtathatom a kétkedőket: ha egy raklap szar lett volna, akkor tőlem megkapja, erre mérget vehetnek. Különben is, aki ismer, tudja, hogy nincs lakat a számon, szóval le lehet hűteni a forró fejeket és beletörődni, hogy ez itt egy finom műszer, jóféle, pontos subler.


Örülnek a majmok

Persze, ezernyi más, jobb, erősebb versenyautó, játszós járgány létezik szerte a világon. De ez itt van, megfogható, próbálható, a szemünk láttára született meg hosszú vajúdás után nyomták ki olajos kezek a garázsból a világba, olyan is lett. Karaj. Ja, hogy nem szép? Miért? Egy nagy tányér pacal vagy kocsonya (kis paprikával-hagymakarikával megszórva) szép? Na, jó, a kocsonya talán igen, de a lényegen mit sem változtat, az élvezeti érték ott van, benne, bele van építve a vasba, a csőbe, a pontos fékekbe, a pillekönnyen felpörgő motorba.

Ó, igen, a sorhat az Isten, de míg nekem (és sokan másoknak) rajzasztalon vagy maximum fejben létezik a dolog, addig ez már a pályán köröz és működik. Megbecsültem, és akinek hangyafasznyi érzéke van ahhoz, hogy felfogja, mitől igazán jó egy versenyautó, az szintén ezt tenné, csak menni kéne vele egy karikát. Leszarni magasról, vastagon a külalakot és nekiengedni a gázpedált a lemeznek, megnyalni a kerékvetőt a külső íven, ahogy a feneke elindul, majd finoman befeszít, éppen mielőtt elvennénk, mert úgy érezzük, sok lesz és most odaverjük más játékát. De nem lesz az, sosem, sehol. Mindig, minden helyzetre találunk megoldást, az autó pedig él alattunk, mocorog, lassít, ha kell keresztben, de valamit mindig csinál, amitől úgy érezzük, hogy hús-vér nővel hancúrozunk, nem egy latex angyallal.

Kicsi a motor és gyenge? Fuck that – mondaná az angol. 900 kilóval bőven jók vagyunk, játszadozunk, dobáljuk ide-oda a pályán, keressük a fogást, mert mégis csak egy öreg, semmitmondó Toyota, ki látott már ilyet!? Mindezt úgy, hogy egy pillanatig sem érezzük, hogy lassúak lennénk. És így is van, jók vagyunk, jó alapanyagokból főzünk, érezzük a benzin és a forró gumik illatát, működik a sparhelt. Egy orbitálisan jó játék, nekem elhihetik, kicsit utálom is érte Tóth Zolit, a fene egye meg. Kevés autó bír engem, mert bunkó vagyok, a finomkodás nem kenyerem. De ez a kis, fehér doboz, ez jött velem, reccsenés, megingás és szétesés nélkül.

Ó, b..a meg, csak egy ilyen nyálas óda lett a végére, elnézést, emberek. Ez ilyen. Játék, azt meg a fiúk szeretik. Ide lőjetek!

Pistának is tetszett, pedig ő végképp nem fér el rendesen a versenyülésben, a bukócső tetőkapujának V-szára miatt pedig féloldalasan görnyed a kormány fölé. Hiába, ez az üléshelyzet hozzám lett belőve, ráadásul csak csavarral állítható.


Rezzenéstelenül fordul

Ami engem illet, itt az euroringi videó, tekerjék fel a hangerőt és nézzék meg a fejem azon. A sommás véleményem pedig az utolsó mondatom. Ja, és szombaton Driftedzés lesz az Euroringen, aztán vasárnap típustalálkozó Visontán, a gokartpályán. Az élet gyönyörű.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41165796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

echolls 2009.06.06. 20:25:06

Ki csinálta a videót? Elég jó lett. A totalcar-os videók mind nagyon jók, kár hogy nincs minden teszthez.

Az első és hátsó tengelyen miért különbözőek a felnik?

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.06.06. 20:26:10

Kalap emel,elismerés max.De nincs egy kicsit túllihegve már, ez az a vas a TC-n?

Ubul1 2009.06.06. 20:29:50

@ommm:
Most kivételesen közös oldalon állunk és onnan pisálunk a túloldalra, szóval buzi bipsit ne oktass ilyen elvont dolgokra, mert még túlpörög a következő 2 hétre aztán énutánam ez a barom lesz a következő aki rendszeres céltáblának használ :DD!
Csak egy elvi különbség lenne velem szemben, én poénnak indítom már az elejétől, de ez képes lenne nettó komolyan gondolni ;)

Ubul1 2009.06.06. 20:34:04

@Biscione:
De túl van kicsit, viszont Csiki túl szerény hogy a múzeális kocsiparkjával itt villogjon. Pedig az jobban hazsnálna az oldalnak.
Pl Massányi 'bá stílusában íródott blogszerű útinaplók valamely többévtizedes darabbal, szegény Bazeggel sajnáltam hogy nem emlékeztek meg egy tényleg tartalmas cikkben az olasz meg más utakról. Remélem azóta kipofozták már az öreglány májfoltjait az oldalán :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.06. 20:35:49

Nagyon jó az autó!
Nekem mindig tetszett az AE86. Meg a régi Nissan Sylvia (ha jól írom).
Volt alkalmam vezetni becsövezett, erős autót, szilent nélküli futóművel. Bárki bármit mond, nagyon lehet élvezni.

Valamikor tizenéve az első trabantomba szereztem két sportülést. Azt mondta a fószer, akitől vettem, hogy valami toyotáé.
A bal 1-esen volt egy kis pumpa, meg a támlán négy gomb, amivel le lehetett erszteni a légzsákokat a támlában. Nagyon kényelmesre be lehetett lőni, az oldaltámaszok meg egy tekerővel állíthatóak voltak....
Mindegy. Pár év múlva valami szlalomon láttam egy hacsit, abban voltak olyanok.

Hrzrasn kolléga belinkelt egy wartburg képet, mint versenyautó. Wartburgom is volt, annak a futóműve gyárilag olyan, mint egy krosszautóé.
Az akkor még macskaköves Bartókon 90-nél nem ugrott a cédé!
Amúgy Ferjánc szintén púpos wartburggal nyerte meg élete első szlalomját, méghozzá hátramenetben.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.06. 20:40:50

@TóthZé:

Szép is az a Borbet A, illik az autóhoz teljesen. Ennél már csak valami Speedline passzolna rá jobban, de azok brutál árban mennek. Amúgy milyen felni megy rá?

gerlaip 2009.06.06. 20:46:23

De jó a zeneválasztás, grat mindenhez. :D

Ubul1 2009.06.06. 20:47:09

@ommm:
ez elég jó cipő, elég jó pilótával?

www.youtube.com/watch?v=A8-zbfdPfRg&feature=related

@Mk412:
Wartyogó tényleg hihetetlenül sportos már gyárilag is, kb végig tudnál vinni egy tálca fröccsöt az anyósálláson, egy szőnyegbobázott mezőn át...

www.youtube.com/watch?v=5y6nYRgbeDA&feature=related

marek098 2009.06.06. 20:55:53

"Lényegében csinálunk egy kib@szott mérééést"
Ommm, ez megette, leestem a székről! :D Jól verettétek, jó a videó is, égjen a benzin, meg a Toyo:D

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.06.06. 21:12:57

Hacsim van kisautóban :)

Az a 323-mas meg KÉNE.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.06. 21:13:44

@TóthZé:
Ez a vasárnap, ez most vasárnap? Akkor mi is kint leszünk. Elvileg indulunk is, bár most éppen 3 hengerrel és 20 lóval, meg egy haldokló első futóval küzdök, de lehetetlen ugyebár nincs... majd odapofátlankodok megnézni a hacsit, ha lehet :)
(mondjuk erről a típustalálkozóról nem tudtam, csak a kupáról - ezért bizonytalanít el, hogy most lesz-e)

TóthZé 2009.06.06. 21:21:51

@Ubul1: nagyon komoly a design-terv-ötlet, csak egyelőre sajnálom rá pénzt. De már nem lehet sokáig húzni..

TóthZé 2009.06.06. 21:25:42

@echolls: ommm csinálta a videót, ő forgatta és vágta - amíg mi élvezkedtünk, ő dolgozott.

A felni kérdés így adta ki. Mind a kettő teljes szett, csak van egy kis keveredés a gumi-felni-készletben.

TóthZé 2009.06.06. 21:27:09

@scheerti: 4x114,3 osztókörű nulla közeli et számú kéne rá és ez utóbbi nehéz dió, ritka az ilyen felni.

gnme 2009.06.06. 21:28:22

naba*átok meg .. most értem haza műhelybő és mit látok? (.. még nem ittam eleget és látok:D)
Szíttam ma Jotun Penguard Primer Rot festéket mint állat, beraktam egy ismeretlen japán lengéscsillapítót, összeraktam koronás anyával és biztosítóval (1.4057 minden .. + csapok :D...) a váltó kardánkeszetjét álá "gnme" maszek desing. A kibaszott differenciálműben volt a csapágyhiba.. ami miatt sríok egy hete.

Szóval mai nap sikersztori.

Igyunk.

ja.. jó a motorháztető színe, olyan izé.. fekete :D

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.06. 21:29:43

@TóthZé:
Nem lenne egyszerűbb osztókörmódosítózni? Vagy legyártatni egy egyedi agyat? Az autó árához képest már nem lenne nagy befektetés, és mondjuk 4x100-ban minden bokor mögött akad felni.

TóthZé 2009.06.06. 21:33:05

@Maybe_: most vasárnap lesz a találkozó a futamotok után. Szívesen látunk, addig kitartást a szereléshez, aztán meg egy kalappal.

TóthZé 2009.06.06. 21:36:04

@Maybe_: kicsit vallási hülyeség, hogy megtartod a 4x114,3-at és szívsz. Egyébként nem olyan ritka felni itt, mivel az előző, magyar Swift is ilyen. Ma már van elég felnim, kicsit tán sok is, nem lenne értelme átalakítani..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.06. 21:38:24

@Ubul1:
Ha már így kitértünk a wartyogóra:
A videó, amit belinkeltél nagyon kemény.

Olvastam a 6 hengeres BMW motorról az írást. Hogy literenként 110-en valahány Nm.
A waresz 1 literes motorja ha jól emlékszem, 98Nm gyárilag.

Őrzök egy régi Autó-Motort, amiben van egy pályawaresz, porig ültetve, miegymás, 98 LE motorral.
Egyébként én a kormányváltót is szerettem, nem tudom, ma miért nem csinálja senki. Mindenki ragaszkodik a szar padlóváltóhoz....

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.06. 21:40:34

@TóthZé:
Köszi szépen.
Egyébként pont azon lepődtem meg, hogy már a régi swiftesek is előszeretettel módosítóznak 4x100-ra. Persze a legjobb nyilván a gyári megoldás. Én kénytelen voltam módosítani, 200ezer alatt nem nagyon van 4x130-as versenyfelni vállalható állapotban :(
Na akkor holnap találkozunk, aztán csak kilinccsel előre ;)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.06. 21:41:15

@TóthZé:

Jahogy. Akkor az is csoda, hogy találtál:)

@Maybe_: Szerintem a komplett futóművet át kéne állítani hozzá, ha az elég. Biztos, hogy másképp rugózna, csillapítana. A kerékcsapágyak meg szerintem így is eleget kapnak:)

MANszerelő 2009.06.06. 21:42:11

Nagyon szép (és jó) az autó! Bár egy szép Alfa GTV (a régi)...motor elöl, váltó hátul, még az akksi is a csomagtartóban. Ej, ölni tudnék érte!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.06. 21:51:59

@scheerti:
Ezért jó az átalakított agy, nincs plusz terhelés, és ha normális helyen, normális anyagból gyártatod, ugyanolyan erős marad, mint a gyári. :)
Fura dolog ez a kerékcsapágy dolog, mindenki rémisztget vele. Én 3 éve járok oldalanként 3 centi pogival + rajta a minél kisebb ET-jű felnik, és semmi gondom, még cserélni se kellett. Gondolom ez típusonként változó, sztem a hacsié ennyit még elbírna. Persze ez TóthZé dolga, nem ugatok bele, meg írta h van már elég felnije. Csak eine kleine ötlet volt.

sztrovacsek 2009.06.06. 21:52:08

@Hrzrasn: ""Az esztétikai fogyaték, ill. az a tény, hogy az autó aerodinamikai tulajdonságai egy tölgyfaszekrényével vetekednek""

Na ja, nézzünk egy-két bajnok autót: '78 Fiat 131, '79 ford MKII., '80 fiat 131, '81 ford MKII., 82 ascona 400, '83-84 audi, '85-86 peugeot 205. '87-88 delta integrale......
A fennemlített autóknak az aerodinamikai tulajdonságai nem vetekednek a tölgyfaszekrénnyel?

""Bár voltak már a történelem folyamán páran, akiket ez nem zavart:""
Igen, igen, pl a BMW 2002-es mintha nem nagyon számított a jó aeodinamikai tulajdonság... :o)

Szerintem inkább maradjál a bosch könyvednél, és a mérhetetlen nagytudású gyártástechnológiás faszomozásodnál.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.06. 21:55:07

@sztrovacsek:

Ki is mondta, hogy:
"az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak elég erős motort gyártani."

AtoszMester 2009.06.06. 21:58:59

Én nem öltem volna ebbe a szarba ennyi pénzt.

Csúnya, unalmas, nincs kellő kultusza, és japán...

Kéne a halálnak :)

sztrovacsek 2009.06.06. 22:03:44

Off
Ha már szóba került a waresz, a garázsom mélyén figyel egy 1958-as üzemképes eredeti állapotú 311 "púpos" wartburg.
Nem igazán rallyra való.
Viszont ha azt vesszük, bármilyen vasból lehet versenyautót faragni.
Lehet, hogy egy másik kaszniból faragok egy "hot rod púposwareszt"
On

sztrovacsek 2009.06.06. 22:11:11

@Mk412:
Én egyetértek az aerodinamika jelentőségével, de azért ne akarjunk 2009-ben egy huszonéves, vast a maikor követelményének megfeleltetni.
Egyébként a BMW B6, B7, 635 csi-t imádom, sőt az összes régi vackot... :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.06. 22:12:28

@sztrovacsek:
Nekem is volt púposom, igaz kiskerekű '66-os. 3 évig használtam. Akkor még nem tudtam, hogy ilyen autót nem szabad rendszeresen használni. De nagyon szerettem.

Külön kaland, hogy szereztem.
Hajdú-Biharba kellett lemenni érte, kb. 240km. Egy BMW-vel mentünk, ami már Szolnoknál elkezdett szarakodni, elvergődtünk Törökszentmiklósig, ott végleg megállt. A helyi kisebbség tódult ki a kocsmából, nem voltam vidám, zsebemben a kocsi ára, sehova egy métert.

Aztán kihozták odáig a wareszt, adásvételi este egy lámpa alatt a gépháztetőn, a kocsma előtt....

Vettem egy kötelet és hazahúztam a BMW-t.
Hazafelé megálltunk pár helyen pihenni, volt nagy nézés, mikor a púpos waresz begurult a kútra, rajta kötélen egy csilivili bömös.

Bocs az offért, csak eszembe jutott....

pickapu 2009.06.06. 22:17:37

@Mk412: :D Messziről úgy tűnhetett, hogy a bömös rúddal tolja a Wareszt!

AzHofi 2009.06.06. 22:19:08

Kérem szíveskedjenek megírni a legelső blúzos aláfestőzene szerzőjét, előadóját, és a szám címét! Köszönöm.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.06. 22:19:45

@pickapu: azért a waresz sem vúgy nézett ki, mint amit tolni kell.

csilivili wareszcsilivili bömös

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.06. 22:20:18

@Mk412:

Jó, de gondolom az öreg Enzo is átgondolná ezt, ha látná a mai autókat. Főleg versenyezni.

De ettől függetlenül szerintem is felesleges jelen esetben a kocsi légellenállásába belekötni. Ennyi erővel a B-csoport is szar volt, aztán mégis durván gyors volt mindegyik:D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.06. 22:21:55

@scheerti: persze, különben meg olyan sebességtartományban, ahol ezek működnek üzemszerűen, még nem olyan nagy baj, ha tol egy kis levegőt is.

pickapu 2009.06.06. 22:24:07

@Mk412: Elhiszem, de azért így elképzelve is jót nevettem ezen az érdekes felálláson :)
Béke!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.06. 22:44:54

@sztrovacsek: "A fennemlített autóknak az aerodinamikai tulajdonságai nem vetekednek a tölgyfaszekrénnyel?"

Mint mondtam, az még nem lenne baj ömagában. Aki olvasni tud, elônyben van ;)

"Szerintem inkább maradjál a bosch könyvednél"

Látom, felétek sértésnek számít, hogy valaki olvas :)
Legalábbis ahogy elnézem, a magadfajta faszagyerekek sosem tesznek ilyet :D

w a s d 2009.06.06. 23:14:58

@Mk412: Ugyanaz az 1 literes a Barkasban elvileg 103 Nm- t tud. A 2T azért 2T.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.06.06. 23:26:07

Tézé bazz, nem csúnya a hacsi, hanem a világ egyik leggyönyörűbb autója :PP

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.06. 23:32:41

OFF

www.szon.hu/hirek/im:szon:crime/cikk/szalagkorlatra-lapitotta-a-honfitarsakat-napkornal/cn/news-20090606-09271674

Ez a mocskos Hummer egy ideje itt száguldozik a megyében (április 5-én volt hozzá szerencsém). Köszönjük, magyar rendőrség, hogy már csak ti nem tudtatok róla vagy ha tudtatok is, leszartátok. Ha megölt volna valakit, a ti lelketeken is száradna.

"ommm 2009.06.06. 20:09:35
@Hrzrasn: Öregem, jobb láb gáz-fék? Mond valamit? Versenyzőcipő? Aminek direkt szűk az orra? Van dolog, ami nem támadási felület a szemedben?"

Ki kell tiltani a picsába. Nem ide való, na. Ha én lennék az egyetlen, aki így vélekedik, befognám a pofámat, de egyre többen osztják ezt, ahogy látom.

crix 2009.06.06. 23:32:54

Szerintem szép lett az autó, és a speckó géptető ellenére letisztult és egyszerű a kinézet. Tetszik is, igazi betegség. Gratu TéZé. Csak rossz helyen van benne a motor:) De legalább jó helyen kapar.
"Szegény" Karotta meg szop az ő hacsijával. Pedig az is tök jól néz ki, élőbben kicsit jobban üt.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.06. 23:34:55

@[Walaki]D`Lair: Szerintem sincs vele semmi gond. Akinek nem elég gömbölyű, annak ott a Daewoo Matiz. :)

crix 2009.06.06. 23:38:26

OFF
@sipike78: nem kell ezt az izét kitiltani. Én a filián is ignore-álom. Az ilyen idióták csak egy kis figyelemre vágynak. Ha kitiltod visszajön más néven. Ennyi
A hummereshez, meg annyit, hogy ki kéne tiltani az utakról az ilyen autójellegű szörnyeket, mint hummer q7, meg a többi irdatlan nyersanyagpocsékló, benzin/gázolajtemető dromedárt.
ON

Egyébként mókás a "csomagtérajtón" levő biztonsági zár.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.06. 23:49:10

Ja, a Pusztai Sándor nevű zugfirkász nevében én kérek elnézést, hogy a közlekedési hírekért felelős személyként Hummelként írta be a cikkbe a márka nevét. (Nagyon gáz a csávó, se fogalmazni, se beszélni nem tud, de talán épp ezért írhat újságot.)

Jó éjt, léptem, balesetmentes vezetést holnapra (is).

sztrovacsek 2009.06.06. 23:56:10

@Hrzrasn: ""Mint mondtam, az még nem lenne baj ömagában. Aki olvasni tud, elônyben van ;)""

..olvasni, és értelmezni, akkor folytatom hátha te is megérted mégha terhedre is van:
""a bevásárlóautó-karosszéria bevásárlóautó-padlólemezt (+erôátviteli rendszert, +felfüggesztést, +súlyelosztást stb) rejt, így motorsportcélokra tökéletesen alkalmatlan.
""
Ha értelmezni tudtad volna ez nem egy szériavas, hanem egy versenygépkönyvvel rendelkező sportautó....
Különben is mi alapján állítod, hogy alkalmatlan motorsport célokra, kipróbáltad vagy olvastál róla valahol valamit, vagy csak a szubjektív véleményed állítod be tényként?
Szóval veled ellentétben nem csak olvasok, hanem értem is amit olvasok....

""Látom, felétek sértésnek számít, hogy valaki olvas :)
Legalábbis ahogy elnézem, a magadfajta faszagyerekek sosem tesznek ilyet :D"""
Mint fent említettem, nem csak olvasok, hanem értem is veled ellentéten az olvasottakat.
A bosch könyved azért említettem mert mindig arra hivatkozol.
Elismerem a szakmaismereteidet, de te akkor is csak egy nyugatmajmoló szakbarbár vagy, akárhogy is csűrőd-csavarod. :o)

sztrovacsek 2009.06.07. 00:00:41

@sipike78: ""Ki kell tiltani a picsába.""

Miért kéne? Szerintem szórakoztató....
Az tetszik a legjobban mikor is hárman összejönnek, egymást jampizzák, ugyan arról beszélnek, három stílusban. :D

Sanzistift 2009.06.07. 00:08:53

Nos, megenest itten volnék...

Ugyebár, annak idején belekötöttem TótZ-be, mivelhogy elvi alapon áltam hozzá, hogy miből is építi a járgányát, és milyen módszerekkel.
Kaptam érte jót is (keveset), meg rosszat is (sokat).

Elolvastam mindent, félretettem a kispolgári énemet, és engedtem, hogy natív érzések uralkodjanak el gépészetileg igen érzékeny lelkem felé.

Az első reakcióim a videó nézése közben:
...bazz... bizsergek...hujujjjujjj...

Visszatekintve a reakcióimra, az első testi megnyilvánulásom az volt, hogy felforrt a vérem. Úgy fizikailag.
Gyakorlatilag a videó végére az ereimben vérplazma keringett, kisebb csoda, hogy egyáltalán élek még, ilyen fizikális behatásoknak kitéve.
A második reakcióm az volt, hogy mégegyszer megnéztem a videót.
Ötödik végignézésre már azt is észrevettem, hogy TóthZé pont ugyanúgy, és ugyanott bassza el a kanyarokat, ahogyan én szoktam.

Gyorsan konfigoltam egy autót rFactorban, és kimentem egy hasonló pályára. Nem kell fikázni, jelenleg ez nekem a legjobb lehetőség, hogy "forszfíídbekkel" beszimuláljam a szitut.
Hoztam egy 32.3-as időt.

Ahogyan néztem a videót, pár bemelegítő/tanuló kör után meg lehet csinálni azokat az időket.

Sajnos,nekem most a hockenheim ring van a legközelebb, és fogalmam sincs, ki mernék-e menni egyetlen munkaeszközömmel tesztelgetni.

Történt, ami történt, de Ezt a Hacsit Yól kipróbálnám. Nem megalázkodva, hanem emelt fővel. Imádom kideríteni, ki tud többet...a gép, vagy én...

Ha már csinálta, ahogyan csinálta, akkor csináljon jót.
A videóból nekem úgy tűnik, hogy összejött. Jár a gratula. :)

Hogy bajuszos kapamesterünknek is tetszett, az külön élmény... :)))))))

comp 2009.06.07. 00:14:51

"A minden feleslegt�l megfosztott MZ kanyarokban gyorsabb volt, mint a modern sportmotorok "
neeeee

konti10 (törölt) 2009.06.07. 00:25:40

Az irigység sárga kis ördöge belém férkőzött. Most vegyek egy ilyent is? Az asszony elválik.

Ui: Belsőség poszttól nem kell félni.

Roadkill 2009.06.07. 00:51:33

Ez egy versenyauto, nem? Semmi koze a szepseghez. Function over form.

Jo kis auto, bar meg ott a tojashej a segge alatt. Sehol egy torott fenyszoro, logo lokharito, horpadt elem. A Karottae mar alakul. :)

@TóthZé: tolts tobb idot az autoddal. Hajra!

Balu86 2009.06.07. 00:52:41

Zsírkaraj! Használd egészséggel! :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.07. 00:54:15

@Sanzistift: Nem emlékeztem, milyen jellegű is volt a kritikád, ezért utána néztem. Minden elismerésem a fenti mondataidért!
Itt, a Belsőségen pontosan erről kell(ene) szólnia mindennek, az autók és autózás, valamint társtudományainak szeretetéről.
@comp: Hááát, megnéztem az EmCett gumijait, bizony azok a Pneumant utánérzések (Heidenau) gyönyörűen meg voltak fodrosodva, mint a nagyoknál:))

ommm 2009.06.07. 02:10:14

Ubul1: Oké, vettem :)

AzHofi: Led Zeppelin: Bring it on home
Nagyon-nagyon jó darab, még az ő szintjükhöz mérve is.

Sanzistift 2009.06.07. 03:45:00

@streetsta: Köszönöm a dicséretet, de nem jár nekem.
Ahogyan a kritikában, úgy az önkritikában sem nagyon ismerek pardont, akkor sem, ha rólam van szó.
Igaz, így nem könnyítem meg a dolgom, de nekem soha nem arról szóltak a dolgok, hogy hogyan lehet valamit megúszni.
Esetemben a helyes szó, a megoldani/megcsinálni.
Tehát engem ne dicsérj, ez lenne az alap mindenkinek.

De lehet, hogy csak túl szigorú vagyok.

Ha figyeltél, a véleményemet, az akkorit is fenntartom, de ha a dicséret jár, akkor jár, akkor is, ha nekem nem tetszik a dolog gyökere.

Tehát nem én lettem puhább, csak egy videótól felforrt a benzinemben a vér... :))))))

Sanzistift 2009.06.07. 04:13:54

@Sanzistift: Szarul fogalmaztam.
Az alábbi mondat TóthZé írómókusról szól.

"Ha figyeltél, a véleményemet, az akkorit is fenntartom, de ha a dicséret jár, akkor jár, akkor is, ha nekem nem tetszik a dolog gyökere."

Tehát dicsérem TóthZé-t, annak ellenére, hogy nem értek vele mindenben egyet.
Az autó kurva jó lett, már így videón keresztül, meg látni Vályi írómókus kielégült, szőrpamacsos - hamvasnak nem mondható - orcáját, hogy nem a kukába lett végül kidobva ennyi becses magyar forintocska.

Remélem, így egyértelmű lett... :)

Egyszer meg úgyis megkérem TóthZé írómókust, hogy engem, aki az "ellenséget" képviseli, engedjen be a Toyota bal belső oldalára.
Mint "ellenség", másképp elfogultan, és szigorúan "szakmai" (gyk. átlagautós) szemmel írnám meg tapasztalataimat, hangsúlyozván ezügyben való - a TotalCar íróihoz képest mérten elenyészően kevés - hozzáértésemet, ámde kifejezvén azon óhajomat, hogy eme "teszt", legalább annyira szolgálna a saját örömömre, mint épülésére azoknak, akik az utána következő - még egyszer hangsúlyozva a teljes versenyzői szakmaiság megalapozatlanságát - írásom mély mondanivalóját elemezni kívánják.

Itt érteném elsősorban a személyem által átélt - fizikai testemre erősen vérforraló hatással bíró (sic!) - élményeket, egy átlagosan jónak gondolt sofőr szemszögéből leírva, aki saját magával is hajlandó a teljes objektivitást alkalmazni.

Hangsúlyozom:
A teszt elsősorban a saját - önző módon elkövetendő -örömömre, és vezetéstechnikai tudásom fejlesztésére szolgáló esemény lenne, és csak másodsorban az ezen, úgymond "teszt" tapasztalatainak megírására vonatkozik.

Concluzio: Mennék egyet/párat a géppel, mint átlagos user, és Yól megosztanám mindenkivel a Totalcar körön kívüli élményeimet.
Hajlandó vagyok beleegyezni abba, hogy az eseményről akár videofelvétel is készülhet, és ennek közléséhez hozzá is járulok.
Valamint elfogadom a Totalcar minden - a teszt időpontjában jelenlevő - tagjának minden kritikáját, ennek közléséhez szintén hozzájárulok.
(ugyebár, ha elmondják, hogy mit csinálok rosszul, akkor tudok belőle tanulni, hisz nyilvánvalóan nagyobb tapasztalati élménnyel rendelkeznek mind a kipróbált géppark, mind a szakmájukból adódóan megtörtént vezetéstechnikai képzések tekintetében)

Elsősorban a magam mellényének növelésére, másodsorban mások okulására, és közvetett tapasztalati szintjének növelésére.

Megtekintésre ajánlom: totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=92815

Ma este frissítettem, remélem, hamar megjön a javított változat.

Hogy hol van benne a csavar?
Nincs benne, halálosan komolyan gondolom.

dr.oid 2009.06.07. 08:12:34

Tóth Zé becsövezett hachijával mennybe méne az szép pünkösd ünnepén, az angyali kórus örömódát zengé, az Próféták örömtől könnyes szemmel dicsőíték, mert e napon megdicsőüle Ő és örökkön így marad, míg a világ világ lészen. És mondá Ő -nagy az Ő boldogsága, nagyobb boldogság az világon csak egy adatott még. Barátim örvendezzünk mink is együtt, mert az öröm ránk sugárzik és a boldogság elárasztá az lelkünket. Halleluja!:D

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.07. 08:30:02

@Hrzrasn: Megtisztelsz vele, hogy valaszolsz a korabban feltett kerdesemre?

f3csk3 2009.06.07. 09:41:26

Én csak egy dolgom döbbentem meg. Hogy ez az autó senki szerint nem szép....
Istenem. Nektek már agyatokra ment a sok ócskavas, amivel nap mint nap találkoztok.

EZ A FORMA IGENIS SZÉP.

Hogy nem modern? Nem gömbölyű? Nem tüci? Nem sztájlis? Nincsenek rafinált vonalak? Oldszkúl az egész dizájn?
Ezek csak szarságok. A szép fogalma pedig igenis objektív, bárki bármit is állít. Ez az autó pedig, félretéve az évtizedes marketing-szarságokat, amik mostanra már teljesen elszürkítik a agyatokat, SZÉP.

comp 2009.06.07. 10:03:01

@Sanzistift:
Tényleg szarul fogalmazol, felesleges frázisokkal. Jó hogy nem írsz cikkeket, sose érnénk a végére.
Muszáj a fölös hablaty?

f3csk3 2009.06.07. 10:10:16

@comp: Így van ez azokkal a nagy dumásokkal, akik szerelmesek a saját hangjukba és stílusukba, fossák is a szót rendesen élőben, de írásban képtelenek magukat redukálni.

Sanzistift 2009.06.07. 10:28:49

@comp: Irónia, cinizmus, tréfa...
Sajnálom, hogy nem jött át.

Fel sem merült benned, hogy ez direkt így íródott meg?

comp 2009.06.07. 10:46:37

@Sanzistift:
De. De nem is tudom melyik a rosszabb. Valószínű ez.

ommm 2009.06.07. 10:48:00

@Sanzistift: Szerintem Zoli simán benne lenne a dologban.

Sanzistift 2009.06.07. 11:39:34

@f3csk3: akár még igazad is lehet... :)

@comp: Akkor ez nem jött be.
Nem baj, nekem sem sikerülhet minden...
Majd legközelebb más lesz, ha lesz.

Sanzistift 2009.06.07. 11:40:55

@ommm: Majd kiderül.
Remélem, addig nem öletem meg magam a többiekkel... :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.07. 13:18:37

@Roadkill: "Ez egy versenyauto, nem? Semmi koze a szepseghez. Function over form."

...csak épp a function hiányzik ;)

(Egyébként meg inkább "form follows function", L.Sullivan. És hát itt a forma leginkább a bevásárlókocsi-funkciót követi.)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.07. 13:26:40

@XJS: "Biztos veletlen nyert egy par BTCC-t."

Legtöbb BTCCt az Opel nyerte. Akkor most az Astra meg a Vectra sportautók? :DD

Bármelyik gördeszkára szerelhetsz egy rakétát, sose lesz olyan handlingje mint egy valódi sportkocsinak.

Ivymike 2009.06.07. 14:56:47

@Hrzrasn:
te, ede, gondolkodtál már azon, hogy intenzív szellemi onanizációdat miért jellemzően férfitársaságban végzed?

Roadkill 2009.06.07. 16:40:11

@Hrzrasn: Igaz, de mar nem a bevasarlas a funkcioja. Kit erdekel a kulso egy ilyen autonal? Ha TothZe-nek megfelel akkor nem mindegy? Meg van benne egy kis "function", nem eppen egy gyari becasarlos Corolla. Hova is rakna a sok tescos zacskot :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2009.06.07. 18:57:04

Nekem volt szerencsém ülni benne.
Halál.

Egy büdös nagy griffmadarat vízionáltam, amely 10 karommal kapaszkodik az aszfaltba.

Dugnám.

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.07. 19:35:11

@Hrzrasn: Szerinted a kerdesre valaszoltal? Arra nincs merszed, mi? :) De nem is baj ez igy. :D

Sanzistift 2009.06.07. 19:49:53

@prokee: Túlélted, barátom. :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.07. 20:14:17

@TóthZé:
Örültem a találkozásnak :) ne haragudj ha néha feltartottalak a pályán, de rohadjak meg, mindig akkor forogtam meg, amikor eléd kerültem :D szépen tolod a hacsinak úgy dobja a seggét ahogy kell, egyszer én is beülnék melléd, ha lenne rá lehetőség :)

Sam75 2009.06.07. 21:01:29

Helló!

Kedves Tulaj! a videó alapján jó hangja van(bár én nem ismerem a Hacsit). A jó és alapos munkának mindig jó eredménye van. Aztán csak óvatosan, mert ilyenkor szokták törni a csodákat (tapasztalat). Ja és vezetés közben vegyél levegőt :-). Hasznos. Csak így tovább Gratula.

tiger1342 2009.06.07. 21:24:08

Zoli: respect! Baromi irigy vagyok, hogy sikerült végigvinned az elképzelést és megszületett ez a játékszer.

Streetsta: márka- és típustársak vagyunk! :D (323BG Hatchback) A tiéd ugye GTX? Vagy egy álcázott GTR?
Szívesen megtudnék többet a gépről, amikor megláttam a videóban a sziluettet...áááh.
Többiektől sorry, nekem "csakamazda" van...

ZsoltK 2009.06.07. 22:21:18

@Hrzrasn: Alapvetően két dolgot felejtesz el. Mint tudjuk, pont ez a típus japánban nagyon is kedvelt a drifterek körében. Gondolom nem ok nélkül, de ezt az apró tényt hagyjuk figyelmen kívül.

A másik, ami viszont sokkal fontosabb, hogy egy épített autóról beszélünk. Az meg ugye azt jelenti - nehéz elhinni tudom - az ember elkezdi kicserélni az alkatrészeket. Extrém esetben (a hivatkozott BTCC, esetleg a WRC-k) az autó teljesen lecserélődik, beleértve a padlólemezt is.

Magyarul, olyan autó amiből ne lehetne versenyautót faragni, nincs. Olyan autók vannak, amikből egyszerűbb és olyanok amikből nehezebb. De minden csak pénz, idő, szakértelem és elhatározás kérdése. Érdemes elolvasni az angol wikipedia bejegyzését Burt Monro bácsiról és elgondolkozni a fenti mondatom értelméről. (en.wikipedia.org/wiki/Burt_Monro) Ha ezen túljutsz, akkor érdemes elgondolkozni az utolsó előtti mondatom értelméről is, de ehhez olvass tovább.

És ha már "form follows function" akkor meg kell jegyezzem, egyetlen versenyautó típus létezik: a formaautó. Forma 1, Forma 3000 és a többi. Minden más, csak gyenge próbálkozás a sebesség hajhászására, de a formagépekhez képest ipari tanulók gyakorló darabjai, nem versenyautók.

Drága Hrzrasn, próbáld meg elfogadni, hogy vannak emberek akiknek ez okoz örömet. Csinálni maguknak egy autót abból ami van, annyiból ami van. Tudod, egy örömautóban nem az a legfontosabb, hogy mennyire csillog és az alkatrészeket honnan veszed. Egy örömautóban az számít, hogy a tulaj mennyire tudja magát benne jól érezni. Vannak, akiknek a legnagyobb élvezet az, amikor egy rossz kurva szopja a faszukat a 10 évvel ezelőtti lepukkant A8-ban. Ahhoz, hogy ez megtörténjen kell a kinézet, meg az igényes tuninsopbó' kiválasztott kiegészítő, de ez egy épített pályaautó. Ebben senki nem fogja TothZé faszát polírozni két verseny között - már csak azért sem mert a versenyző ilyenkor vasdoronggal hajt el mindenkit aki zavarja a koncentrációban – viszont marhára fogja élvezni a karistot körbe a pályán.

Próbáld meg ezt értelmezni, annak megfelelően elfogadni, hogy egy igényesen összerakott ÖRÖM autóról van szó és irigykedés helyett örülj te is. Minden egyéb megjegyzés nagyjából a kötekedés kategóriájába tartozik és jobb társaságban nem illik.

Próbálj meg örülni te is! :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.07. 23:56:38

@tiger1342: Üdv, márka/típustárs!:))
A GTX hivatalosan a BF széria legerősebb autóira volt ragasztva. Volt nekem '86-os GTX-em, az 1.6-os szívó volt, de 87-től ez már csak GT volt, a GTX az 1.6 Turbo FWD és AWD volt. Szóval, ez egy TXL, ezen belül is a TX jelzi az 1,8-as turbo motort, összkerékhajtást, az L a felszereltséget (villanyablak, villanytető, villanytükör, ABS, stb.) A GTR ebből nőtte ki magát, nagyobb turbo, erősebb futómű, nagyobb fék, tovább finomított motor, meg a külsőségek.
Én még olyan embert nem láttam, aki GTR-t álcázott volna, inkább olyat, aki az 1.7D-ből csinált GTR lookalike-ot.:))

Tipo16v 2009.06.08. 08:29:34

@TóthZé: aaa nem olcsó mulatság az mit takar? milió körüli érték igaz?:(

TóthZé 2009.06.08. 09:35:40

@Sanzistift: ember vagy, hogy ezt írtad, és ugyan nem biztos, hogy örülnék neki, ha az én autómmal próbálgatnád, hogy "ki tud többet...a gép, vagy én...", de egy utaskörre mindenképp a vendégem vagy.

TóthZé 2009.06.08. 09:37:31

@Hrzrasn: "...csak épp a function hiányzik ;)"

He?

TóthZé 2009.06.08. 09:39:28

@Maybe_: részemről a megtiszteltetés, jól néznek ki a Skodák nem is hittem volna, hogy ilyen komolyat lehet belőlük faragni. Grat.

TóthZé 2009.06.08. 09:51:21

@Tipo16v: a cső olyan 300-500k körüli összeg, míg a papírmunka 100-200k. Nagyban függ attól, hogy kivel csináltatod.

Lowtyo 2009.06.08. 13:37:26

@streetsta: ej, végre a mazdádat is láttam
legközelebbi találkozóra azzal kell gyere, bár látatlanban kizártnak tartom, hogy annyira beleszeressek, mint a capri-ba, de aztán ki tudja....
tézé carináját (hahaha) meg láttam élőben, hallottam, láttam menni, igényes munkának tűnik és biztos jó móka.
eccer mentem egy ilyen alap hacsikocsival, kíváncsi lennék ez mit tud ahhoz képest. gondolom ég és föld.
csak ne utálnám annyira a japó vasakat...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.08. 13:44:32

@TóthZé:
Köszi, bár az enyém már csak 70% körül teljesített, megint elkezdett szarakodni a gyújtás, mire odaértetek. Remélem egyszer összefutunk valami versenypályán, időre is :)

Szkotti 2009.06.08. 14:09:10

Olvasgattam már az épüléséről szóló poszt is, drakula a géphez. Egy kérdésem van csak: csak azok verik bele a búrájukat a csőbe, akik nem férnek el az ülésben, és emiatt magasabban ülnek vagy bárhogy ülsz, mindenképp? Ha az utóbbi, akkor elég problémás ez így, nem?

A forma meg nem számít, csak a mosolyfaktor. Ha az ember egy Trabanttal szeret kocsizni, tegye azt (teszik is, sokan), ha egy némileg aerodinamikusabbal, ám legyen. Ha megvette, hadd vigye - szokták mondani.

TóthZé 2009.06.08. 14:58:39

@Szkotti: 175 centivel ok az ülés, még bukóban is. 180 centi felett már problémás.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.08. 16:23:57

@Lowtyo: Nagyon más világ a kettő -nincs is értelme összehasonlítani. Az biztos, hogy a Mazda nem akar minduntalan széttépni és megrágni, ledobni magáról, pedig teljesítményben inkább a ő javára billen a mérleg. A sleeper-faktora meg szerintem még az ex-Audidnál is nagyobb...
Jah, következő találkozó. Tudsz valamit?:)

Noname 2 2009.06.08. 17:19:16

@streetsta:
Nekem volt GTR-em, piros színű, összetörtem:(, nem én voltam a hibás... De tényleg nem!:)

Az enyém olyan 240 ló körül volt, és elég rendesen fogyasztott is, 16-18l. Nagyon alattomos tud lenni bizonyos helyzetekben, de amúgy játékos. Amit hiányoltam, az a nyomaték alsó fordulatszámtartományban, meg egy rövidebb 5. fokozat. Alacsony fordulaton jobb a TX, kisebb a turbólyuk, meg persze gyengébb is.

Noname 2 2009.06.08. 17:20:22

@streetsta:
Ja és amit kihagytam!
A világ legrosszabb fűtése a GTR-ben van!:D
Nem vicc! Az a sok hő nem tudom, hogy hova megy el, de a fűtés éppen csak lehel valami langyosat.

LAPoska 2009.06.08. 17:59:42

Ha bukolampas lenne, KALASNYIKOVVAL szaladnek kozetek, az mar tuti, csak hogy kiprobalhassam...
Igy, bukolampa nelku, csak egy 9-est vinnek magammal... :-)
ELJEN AZ AUTOBUZI ELMEBETEGSEG... :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.08. 19:21:39

@Noname 2: A GTR finom dolog. Az egyetlen baj ezeknek a teljesítményfokozásával, a váltóház "gyengesége". 230-240 lóerő, meg afölött, bizony hajlamossá teszi a ház szétfeszegetésére, ami egyik-másik fokozat gyors halálát eredményezheti. Persze van rá gyógyír, az erősített váltóház sokat segít.
Ami a viselkedését illeti, velem is előfordult már, hogy megpörögtem vele, de sajnos inkább az én hibám, mint az autóé: összkerekessel bizony határhelyzetben, csúszáskor ha elveszed a gázt, úgy kerülsz szembe a forgalommal, mint a szél. Nehéz arra ráállítani az ember agyát, hogy ilyenkor padló, és csak kormányzol. Nekem sem megy.
A fűtéssel semmi gondom nem volt (volt egy egyszerű 1,6-os sedanom is, na az nem fűtött az istennek sem), egyszer 38 fokos lázzal, fogcsattogtatva mentem haza vele -csak kiszálláskor volt gond, bent jól éreztem magam.

Sanzistift 2009.06.08. 21:37:36

@TóthZé: Köszönöm a megtiszteltetést, ha arra járok, megoldjuk.
Így utólag gondolkodva, valóban merész volt a kihívásom.

Lemondok a tesztről. :))
prokee ismer kicsit, volt is talimon, emlegesd neki a VérPandást... :))

Az emberségről csak annyit, hogy én mindig kivont, csupasz karddal járok, általában pajzs nélkül, de majd egyszer benő a fejem lágya.
Viszont van, mikor akkor is vágok, amikor nem mindig akarom.
Elnézést általában tudok kérni, bocsánatot már ritkábban... :))

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.06.08. 22:04:20

@streetsta: Egy ilyen állapotú Mazdát mennyibe fáj lábraállítani?
Ha egyszer idő- és pénzmilliomos leszek, nekem is kell egy. Mindig is imádtam ezt a formát. Sajnálom is, hogy kisautóban nem csinált senki (maximum japán belpiacos gyártók), pedig a gyűjteményem része lenne.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.08. 23:27:35

@Tommi: Tudod, minden a kiindulási alaptól függ. Én az enyémet 170.000 km-rel vettem, még 96-ban. Onnantól én használtam, előtte meg szerintem német sztrádán kívül mást nem sokat látott. Szóval, tudtam mi a kiindulási alap, amikor 2000 táján szétkaptam, és fényezés után újra összeraktam. Motorhoz, váltóhoz, futóműhöz nem kellett nyúlni, még korábban kapott egy lengéscsillapító felújítást, meg kuplungot, aztán gyakorlatilag ennyi. A nagyobb része a dolognak a saját munkám volt (motor ki-be, apróságok galvanizáltatni, cserélhető csavarokból rozsdamentes, minden alkatrész letakarítása, lefestése, ápolása, stb, stb, stb.), ezen felül a fényezés és a fillérekért Mannheimben a börzén vásárolt ülések kárpitoztatása volt említhető tétel. De ha mindezt nem te csinálod, a világ pénze sem lesz elég.
A kicsikről meg csak annyit, hogy egy külföldi árurendelésemhez hozzácsapattam pár 323 GTR modellt, meg lett egy rally festésű TXL és egy szintén harcidíszben pompázó BF sorozatú GTX is.
A GTR-ekből többet hozattam, hátha más fanatikusnak is kelleni fog, de nem hirdettem sehol, így meg nem tapossák érte magukat az emberek. Ja, jut eszembe, az egyik GTR nem is az, hanem GT-Ae, a homologizációs típus... Persze 1/43-ban.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.06.08. 23:59:04

@streetsta: Igen, tehát műszaki érzék nem árt... :)

A kisautókról meg annyit, hogy nekem 1:64-ben kell(ene), nem 1:43-ban.

Noname 2 2009.06.09. 12:21:13

@streetsta:
Tudom, a váltó az gyenge pont a hajtásláncban, a váltóolaj sem mindegy, meg érdemes hidegen kímélni a váltót, meg úgy az egész kocsit általában.:)

Egyébként nekem pont az a bajom, hogy az enyém nem állt elég könnyen keresztbe, valószínűleg azért, mert ki volt szélesítve. A másik baj, hogy gyárilag van benne sperrdifi, de nem elég "erős" és nekem sokszor eldifferált kanyarból kijövet. Az ABS-t meg job inkább kikötni, mert egyébként nem lehet fékezni rendesen, főleg ha csúszós az út.
Amúgy az kurva jó a négykerékhajtásban, amikor érzed, hogy dolgozik alattad és ha megcsúszik akkor máshova küldi a kraftot.:)

Mentem haza, le volt fagyva az út, be akartam kanyarodni az udvarra, kb. 20-szal és csúszott egyenesen a kocsi. Rárúgtam a gázra (egy pillanatra), hogy beforduljon végre. Kb. egy tizedmásodperc alatt fordult 180fokot a kocsi, egyenesen a fal felé, aztán tekertem a kormányt ezerrel.:D
Szóval saját hibámból majdnem összetörtem a kocsit kapun belül.:D

Ha találsz jó állapotút - ami szinte lehetetlen -, jó áron, akkor érdemes szerintem venni egyet. Bár lehet, hogy hasonló áron már vehetsz egy Escort Cosworth-ot - olyanom is volt - és azért az sokkal komolyabb autó.

Noname 2 2009.06.09. 12:26:33

@Tommi:
Nagyon állapotfüggő, de nagyon.
Most is van az ismeretségi körömben ilyen autó, és hallom állandóan: "Nincs alkatrész, elfogyott, de rendelésre gyártanak aranyáron."

heyholetsgo 2009.06.13. 21:03:33

fél napig rágódtam rajta, hogy mi megy a végén. tudtam, hogy ledzepp, aztán nagy nehezen leesett, hogy heartbraker :D
ommm bácsi jól tolja a rákkenrollt, gondolom a lemmy-bajusz se véletlen