Igazi autó igazi vasból

Porsche 944 S2 - 1989

  2009. június 02. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

Nem, ez nem Audi motoros, ezt a háromliterest, mely a világ egyik legnagyobb soros, négyhengerese, a Porsche készítette.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr381158388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ottopappa 2009.06.02. 10:28:38

Elsőzni ősi román szokás. Egyébkémt meg szerintem a legszebb porsche ez, nem a 911-esek... De hát ízlések és pofonok...

lacza87 (törölt) 2009.06.02. 10:28:48

Remélem a műszaki tartalom karbantartására több időt és energiát fordít a tulaj, mint a beltérére.

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.06.02. 10:38:50

azért ez is egy kultikus darab marad!! kabrióban is szép!

loláb 2009.06.02. 11:10:36

Nekem a 911-es jobban tetszett mindig is, de azért örül a lelkem, ha látok egy-egyet az orrmotorosok közül is.
Nagyon kevés maradt belőlük, többnyire azok is valami lakótelep parkolójában, vagy valami csirkeszaros hátsó udvarban pusztulnak lassan. Bár mintha a 928-asokat jobban megkímélte volna az idő vasfoga, vagy csak a tulajdonosaik voltak gondosabbak?

yomsisi 2009.06.02. 11:22:46

Kitakaríthattátok volna fotózás előtt!
Így kissé igénytelen.

bgy_ 2009.06.02. 11:26:52

@lacza87: engem is irritál, amikor egy tesztautó koszos belülről. Még ha egy használt is. Így nem más, mint aminek a nem értő nagyközönség látja: egy lelakott, igénytelen, ezeréves csotrogány.

Bambano 2009.06.02. 11:28:44

Az okád szerintem nem ikes ige... egyébként lehetne hosszabb a cikk.

Pal85 2009.06.02. 11:49:30

Kellen ez is. (: Bár gyerekkorom óta a 924 - szeritnem kecseseb, visszafogottabb- formája jön be igazán.
Mint miden idősebb autónál, azon múlik az állapota, hogy milyen gazdái voltak a hosszú évek alatt, és ebben a korban főleg azon, hogy most jelenleg milyen gazdái vannak/lesznek.
Mindig öröm viszont látni a monitoron a hasonló autókat. Csak az a néhány dühítő mondat ne lenne, amit az ember mindig megkap,de már az utcán meg sem hallja, hiszen nekem mindegy, ki mit gondol. Attól nekem se, jobb se rosszabb. De egy szaklaptól is ezt kapni azért nem esik jól. (:
Gondolok itt a nemrégiben elhangzott, lomha, nehéz 924-re. Ami ugye 1975-ben 125 lóerős és 1040 kg súlyú volt. Szerintem ez nem lomha, de a TC szerint sem, hiszen 2009-ben a 126 lovas 1090 kg-os Mazda MX-5 egy jó játszós autó. Egyáltalán nem lomha. Ez ezért érdekes, nem. (:
Aztán az állandó audi motorozás. Ami amúgy VW is lehetne - na igen ez is volt már téma itt-, de mifelénk nem a motorblokkot illetik a motor elnevezéssel, hanem magát a motort, úgy teljesen az egészet. De végül is ez is mindegy, aki nyitotta már fel 924-es motorháztetejét az ezt is tudhatja. Aztán én nem tudok 100 lóerős orrmotoros Porsche-ról, de szeritnem még az USA-ban forgalmazott leggyengébb verzió is 110 lóerős volt.
Üdv.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.02. 11:51:31

Hát igen, nagyon kéne egy ilyen nekem :) Igazából jobban mint egy igazi 911 vagy ilyesmi, mert ez nem csilivili trendi autó, és napi használatra is megfelelne. :)

Pesze az M3 Bömbi és az RS Escort mellé tenném a garázsba :)

lacza87 (törölt) 2009.06.02. 12:02:20

@Bambano: Meg az Akadémiai Kiadó szerint sem.:) Látom a sok kint töltött év ellenére...:) Furi pedig, mintha Csikós valamelyik cikkében/posztjában valami korrektort emlegetett volna.

The Good Boy 2009.06.02. 12:02:49

tavaly nyáron játszós autónak nézegettem a 924/944-est, aztán találtam is egy korrekt árban lévő,kivülbelül gyönyörű példányt, csak sajnos közbejött a nyaralás, mire hazaértem, pedig már elkelt.
Számomra a legszebb Porsche a '70-es,'80-as évekből a 944-es.

lacza87 (törölt) 2009.06.02. 12:06:59

Arról nem beszélve h 2 mondatban egymás után megismételve a "szerencsétlen mérnökök" kifejezés szerintem már általános iskola harmadikban is elégtelen. Leálltam a fikázással...

a távoli rokon 2009.06.02. 12:24:55

Anno volt szerencsém ugyan ilyen 944-est használni egy hétig - felejthetetlen élmény.
Annyit tudok mondani, hogy ez is IGAZI Porsche, minden ízében a vezetés élményére, száguldásra hangolva. Mesteri mérnöki munka. Ebből visszaülni az akkori kiscápa (E21) 323i-m be elég nagy pofon volt. Azt hittem ugyanis, hogy az sportautó, de a 944 es rádöbbentett, hogy "csak" sportos.;)
Vajon mire döbbentene rá egy 996RS? 8D

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.06.02. 12:40:02

Évek óta eldöntött tény nálam, hogy az egyetlen porschém majd egy 968 kabrió lesz - és nagyon örülök, hogy a választást gyulavitéz is ezúton láttamozta :-D

Csubakka Junior 2009.06.02. 12:43:25

Erről az autóról mindig a Supra MK3 jut az eszembe, nehezen tudnék választani a kettő közül. A beltérben legalább egy porszívózást megejthettetek volna a fotózás előtt.

Hz 2009.06.02. 13:02:24

Az S2 az Audi! :)

Flat-6 2009.06.02. 13:13:26

@Pal85: A 924 2.0 standard amerikai kivitelei valóban 110-115 lóerősek voltak, de úgy tudom bizonyos államok számára 100 lóerőre le kellett butítani, hogy megfeleljen az ottani emissziós szabványoknak.

BartiS2 2009.06.02. 13:24:29

@The Good Boy: azt hiszem 944 es csak 1982-ben jelent meg... 70-es években nem volt....

BartiS2 2009.06.02. 13:26:43

a cikkhez meg, ha már teszteltek egy ilyet legalább egy pikpakk lett volna tesztelve, nem olyan aminek lóg az eleje stb, de a motortér meg a belső koszvastagság meg pláne... ha az enyém így nézne ki beül nemhogy tesztre nem adnám, de magam sem ülnék bele....viszont a váltóról a leírás tetszett, mert az valóban olyan érzés...jól lett leírva a lényeg...

Ottopappa 2009.06.02. 13:34:03

@Flat-6: Nekem ez kicsit olyan érzés, mintha Herkulest kiherélték volna...

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.06.02. 13:39:31

@Ottopappa: Miért? Egy eunukok is kemény legények voltak:)) -igaz alapjáraton is vékony volt a hangjuk.

gábornok 2009.06.02. 13:43:26

Ez még az igazi, német, Klinsmannos-Rummeniggés fíling idejéből származik. Retróra való, aki azt értékeli.
Porszívózzanak benne _örökre_, akiknek az hiányzik.

BartiS2 2009.06.02. 13:50:34

@gábornok: remélem a próféta szólt belőled...:-) divatcikknek semmiképp nem nevezhető az igaz...

Mal 2009.06.02. 13:51:51

Hali!

Nekem van szerencsém birtokolni egy 924-et, ami kövezzetek meg, de szerintem szebb formájú a 944-nél. Minden spoiler, minden szárny nélkül. Valahogy kecsesebb, jobban hozza nekem a 70-80-as évek világát.
Kinek a pap, kinek a papné. :)
Akinek meg gyenge (az még valószínűleg nem vezette), az meg tesz bele motort, amit szeretne. Mondjuk S2-t. :)
Amúgy is, nem azért szeretem, mert olyan jót gyorsul, hanem azért, mert közúton a kanyarokban nem kell fékezni, olyan, mint egy villamos. Szokott is örülni az, aki mögöttem jön. :)

BartiS2 2009.06.02. 13:56:40

@Mal: azért ez a teszünk bele nagyobb motort ez nem ilyen egyszerű Magyarországon... ha az adott típusból nem létezett akkora motorral akkor azt te legálisan nem tudod beletenni, márpedig 924esbe 3,0es S2es motor nem rakhatsz...illetve beleteheted de para ha jön a hatóság és belenéz....:-(

Mal 2009.06.02. 13:59:57

@BartiS2: Nem kell minden apróságra odafigyelni. :D
Makit ismered, gondolom.:P
Meg azért meg lehet oldani mindent. Vannak ebben az országban furcsaságok. :D
Emellett megjegyezném, hogy én meg vagyok elégedve egy jó állapotú 924 motorral. Hiszen nem pályaautó, hanem egy igazi youngtimer coupe... :)

grigorij (törölt) 2009.06.02. 14:00:13

Szép!
Szebb, mint a HCivic!

A 911-essel azonban egy apró tévedés:
A korai 911-esek a klasszikus torziós első rúgózással készültek, igen, azokhoz illett némi rutin és tapasztalat...
Később a 911-est is "szabványosították", attól kezdve pontosan ugyanannyira nehéz vezetni őket, mint bármely 300 lóerős sportkocsit...

Nekem megadatott egy 300 lóerős ültetett, hát hatalmas élmény!

Post 2009.06.02. 14:00:16

Nagyon örültem a cikknek amikor megláttam a főoldalon,de sajnos olvasás közben csalódnom kellett,nagyon vérszegényre sikerült,sokkal több van ebben az autóban,mint amit az írás visszaad!

Csikós Zsolti + egy patika 944 turbo lenne az ideális összeállitás!Még nem késő!!!

BartiS2 2009.06.02. 14:09:40

@Mal: jah mondjuk az igaz....

The Good Boy 2009.06.02. 14:19:21

@BartiS2: már bocs, de '70-es '80-as éveket irtam, márpedig a '82 is beletartozik. Szerintem:)
Jó, lehet, hogy az a vessző megtréfált téged:)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 14:22:26

az öcsémnek volt egy ilyen 944 Turbo S Silver Rose Edition, 800 db-os limitált sorozat

3000-ig semmi különös, onnét meg turbo+

hatvannál kezdett menni és utána 240-ig nem tudtál az órára nézni mert kormányozni kellett (:

egy csepp eső leesett, már keresztbe mentél folyamatosan

de élményautózás volt minden méter

xenuka 2009.06.02. 14:39:42

1993. januárjában szépen elgurultunk Budapestről Agárdra egy esküvőre egy ilyen s2 turboval. Elöl két srác, hátul két csaj.
Az út havasesős néhol jeges volt. A kocsi SEHOL nem csúszott meg. A két csaj nem sírt 3 percenként hogy álljunk meg mert nem bírják tovább. A kocsi jól nézett ki kívül-belül és nagyon ment. 220-al jöttünk vissza másnap az M7-en és újra le írom NEM CSÚSZKÁLT a gép.

Post 2009.06.02. 14:56:21

@GYUSZI BACSI: Nem az ő autója ért csúnyán véget a hungaroringen szárnybontogatás közben?:)

Post 2009.06.02. 14:59:39

@BartiS2: Mondjuk a tiédet felajánlhatnád Csikós úrnak!:)

BartiS2 2009.06.02. 15:05:13

@Post: az enyém már nem lenne hiteles mert nem 220 lovas ;-)

BartiS2 2009.06.02. 15:06:21

@The Good Boy: oxi értem...

BartiS2 2009.06.02. 15:09:36

@xenuka: azért hátulra csak kis hátsó fertállyal rendelkező nem túl magas csajokat tudok elképzelni :-) (csajom remélem nem olvassa :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 15:34:24

Boxer nélkül nincs Porsche.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 15:40:17

@gábornok: A beltér állapota mindig hûen tükrözi az autó állapotát, meg a tulaj törôdését. Én egy ilyen csótányba be sem szállnék.

Post 2009.06.02. 15:42:22

@BartiS2: Akkor majd én odaadom neki egy kőrre,igaz az sem 220 lovas hanem 250,gondolom az nem akadály!:)

BartiS2 2009.06.02. 15:57:14

@Post: hm akkor lehet ismerjük is egymást?.. Frontenginedporscheclub mond valamit? :-)

agentfox 2009.06.02. 16:30:20

@Hrzrasn: igazad van, ülj csak vissza a 4-6-ra ;)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 17:04:15

Ezt nem hiszem el épp tegnap nézegettem a Porschékat és ezeket találtam ami ide passzol:
931 amerikai 924es!!!szinte ingyen:
http://www.hasznaltauto.hu/2870777_porsche_931(924_1978
vagy 968as ez sem drága:
http://www.hasznaltauto.hu/2905311_porsche_968_1993
szóval valahogy ráéreztem

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 17:07:21

http://www.hasznaltauto.hu/2870777_porsche_931(924_1978
na talán most 931 es!!!

BartiS2 2009.06.02. 17:09:14

@Gyurma73: viszont ezzel a 968assal valami nem kerek mert amióta én autókat veszegetek a neten keresgélve ami úgy jó pár év ezt az autót azóta hirdetik...ok, hogy nem sűrűn vesznek az emberek 968ast de ennyire?...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 17:10:26

@BartiS2:
igen 3,5 ről indult lefelé,én sem értem lehet hogy még a 2 is sok?

Flat-6 2009.06.02. 17:19:40

@Gyurma73: A 931 az nem az amerikai 924, hanem a 924 Turbo futott ezzel a típuskóddal.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 17:25:43

@Flat-6:
lehet de elég sok dologban különbözik így ránézésre is.
pl.eleje,5 csavaros kerék,tükrök,géptető,hátsó lámpa.

Rocko- 2009.06.02. 17:39:45

szép-szép, de hogy nekem mennyire nem kéne...

jambooo 2009.06.02. 17:52:23

Talán jobb lett volna ezt a posztot a Csikós kollégával íratni!
Nulla tartalom, nulla stylus, koszos autó, törött ködlámpával...
Japánra hajaz? Ugyan melyik japcsinak volt bukólámpája '76-ban? Hol volt akkor még az MX5, meg Mazda 323F?
Gyulavitéz figyelmébe: transaxle, Ferry P., Arno Bohn, Wendelin Wiedeking, V8 fele...

Flat-6 2009.06.02. 18:11:42

@Gyurma73: Igen, pontosan azért kapott saját típuskódot a 924 Turbo, mert sok helyen különbözött a sima, szívó 924-estől.

Riasom 2009.06.02. 18:17:20

@Hrzrasn: de ha egyszer mindenki szerint, aki már vezette, irtózatosan jó kis sportautó, akkor nem tökmindegy, hogy boxer vagy nemboxer? Rendben, hogy a 911 állati jó és egyedi, de én hallottam már olyan gyártóról, ami egynél több műfajban is nagyot tud alkotni.

Riasom 2009.06.02. 18:23:28

Ja és kéne, akár ilyen állapotú belső térrel, napi használatra, örömautózásra, mindenre, a vitrinbrigád meg...

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2009.06.02. 18:30:53

@Flat-6: És az amcsi járgányok alapból különböznek az európaiaktól, a tengeren túl akkor érvényes biztonsági előírások miatt.

Seca81 2009.06.02. 18:52:34

@jambooo: 76-ban egyiknek sem, 78-ban jött az RX-7 először bukólámpával, melyet végig is vitt mind3 generáción a Mazda. Tehát olyan sokat nem késtek :)

lacza87 (törölt) 2009.06.02. 18:54:15

@jambooo: A Ferrari 308-nak meg már 75-ben is bukólámpája volt sőt ha hihetünk a wiki-nek akkor az első bukólámpa már 1936-ban megjelent a Cord cég 810-812-es modeljén(ezt majd megerősítik vagy megcáfolják a többiek).De attól még a 80-as évek japán (és néhány amerikai) autóinak tipikus jellemzője a bukólámpa.
Amúgy igazad van, tényleg nem egy bivaly a cikk, de én nem szidhatom tovább, mert fentebb megígértem.

Ottopappa 2009.06.02. 19:27:30

@gábornok: Gyííí, de beletaláltál! Klinsi volt a kedvenc focistám, és kövezzetek meg, de a mai napig a 20. század legjobb csatárának tartom!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 19:44:34

@Riasom: Én egy büdös szóval nem mondtam, hogy rossz autó vagy ne lehetne élvezi. Csak épp nem Porsche. Boxer nélkül nincs Porsche, sôt a motornak is hátul illik lakni.

(Személyes véleményem az, hogy ez a szögletes parasztporsche-vonal a 80as évek által a jóízlés ellen elkövetett terrorcselekmények közé tartozik, mint pl a Bundesliga-hajszerkezet, vagy a Modern Talking.)

qualitaet 2009.06.02. 20:04:02

@Hrzrasn:

(Személyes véleményem az, hogy ez a szögletes parasztporsche-vonal a 80as évek által a jóízlés ellen elkövetett terrorcselekmények közé tartozik, mint pl a Bundesliga-hajszerkezet, vagy a Modern Talking.)

Így van.
Ennek megfelelően szinte kivétel nélkül ezt az ízlésvilágot tükröző polgárok ücsörögtek anno az ilyenek volánjánál.
Ai idősebb generációból meg a köldökig kigombolkozott, ám nulla mellszörzettel bíró csigatestű,selyemkendős, mintásinges, édeskés Tabac after shave bűzben úszó, 50-es, feminin,swinger club-törzsvendég nyálgép, dagadt ám szarrásminkelt feleséggel, hófehér törpeuszkárral.
No, meg siófoki butikos ismerős akit a tulajdon fülem hallatára röhögtek ki már 1982(!) nyarán is a teniszpartnerei "Hagyjad már, ez nem Porsche" megjegyzések közepette. :))

qualitaet 2009.06.02. 20:05:49

@qualitaet:

"akit a 924-ese miatt a tulajdon fülem...

Bocs.

agentfox 2009.06.02. 20:17:36

@qualitaet: srácok, ez elég gyenge volt, tipikus sznob plázatuskó duma ;)

viszont az tény, hogy kevés épkézláb példány szaladgál belőlük, atöbbit pedig jól elhanyagolják, persze emiatt sokan le parasztporschézzák őket

Riasom 2009.06.02. 20:27:38

@qualitaet: de ezek az asszociációk mára kikoptak mögüle, a presztízs-értéke nulla, és így végre lehet szimplán csak a jóautóságáért szeretni.
És a feneke nem is szögletes, élőben szerintem egy jópofa kis sportautó, nem említhető egy lapon a focihajjal vagy a seriserilédivel!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 20:36:05

@Post: tőlünk úgy került el, hogy a tesóm leadta egy mosodába kárpittisztításra egy éjszakára (na ez hiba volt), aztán éjjel az egyik alkalmazott elkötötte és jól meg is törte

aztán a mosó tulajdonosa kifizette a tesómnak a kárt kb. fél év kényszerítőzés után

aztán a szerelő, aki megcsinálta volna, megvette a tesómtól még úgy összetörve

de nem a ringen történt az eset, hanem ha jól emlékszem, a Podmaniczky utcában

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 20:38:11

még annyit, hogy aki szerint pl. a Turbo nem igazi Porsche, az nem ment még vele, mert ha ment volna, biztos nem mondana ilyen eget verő marhaságot

abszolút Porsche-feeling volt a nagy lökettérfogatú négyhengeressel is és a Turbo ütött is, ahogy kell

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 20:38:31

@qualitaet: "Ai idősebb generációból meg a köldökig kigombolkozott, ám nulla mellszörzettel bíró csigatestű,selyemkendős, mintásinges, édeskés Tabac after shave bűzben úszó, 50-es, feminin,swinger club-törzsvendég nyálgép, dagadt ám szarrásminkelt feleséggel, hófehér törpeuszkárral."

ÁÁÁÁÁ bazz ez telitalálat.

HAWOCK 2009.06.02. 20:45:03

@Hrzrasn:
"Boxer nélkül nincs Porsche"

Ezek alapján a Carrera GT nem Porsche?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 20:45:06

@Riasom: "de ezek az asszociációk mára kikoptak mögüle"

Sajnos nem. Mint ahogy az E30ról vagy a Calibráról sem mossa már le az isten sem a hülyegyerekmobil-imázst.

De ha a képen szereplô 944est megnézed - bevert lámpa, lezúzott szoknya, lógó burkolat, belül térdig érô mocsok, ótvar retkes elhanyagolt beltéri elemek - messzirôl ordít, hogy a kormány mögött egy vérbeli prosztó ül. Hence the name: parasztporsche (meg mert 3 fruttiért kapsz egyet).

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 20:48:19

@Hrzrasn: nagyrészt ebben egyetértek veled, de pl. a tesómnak oltári mázlija volt azzal a kocsival mikor vette, tökéletes állapotban, kb. 100 e km-rel, semmi elhasználódási nyom nem volt az autón se kívül, se belül és valami 1,8 körül vette (jóhogy ez nem ma volt, hanem kb. 10 éve, de az most kb. 3 misinek felel meg, amennyiért én azonnal vennék egy olyat ma ha kapnék)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 20:51:36

@HAWOCK: Hát a V10nek nem is lesz olyan hangja soha, mint a boxernek. Az ügyfelek többsége nem azért vesz Porschét, hogy köridôt javítson a Nürburgringen.
(Persze nyilván van egy ilyen szûk réteg, a GT nekik készül.)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 20:51:41

pont ez volt a tesómnak, itt egy 32.500 EUR-ért, 35 e km-rel, tök új

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=106149663&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=50000&customerIdsAsString=&tabNumber=2

vagy ez a turbo-cabrio 10 e km-rel?

suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=115568754&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=12&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=50000&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 20:55:49

@GYUSZI BACSI: Mai 3 misiért már kapsz valami régi 911 targát, és az tényleg Porsche.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 20:59:10

@Hrzrasn: csak az fos állapotban van, az meg nem kell, bajom van elég

Ottopappa 2009.06.02. 20:59:30

Gyerekek! Egyigazi sportautót akartok látni? Nesze! (már az elődről is készült hasonló, az is ütött...!)

cupholder.blogs.topgear.com/2009/06/02/back-in-the-gym/

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 21:04:20

@GYUSZI BACSI: Nagyon durván egyben vannak, respekt a tulajnak. De a forma továbbra is emészthetetlen.

Egyáltalán, miért nem bal kéznél van ezekben a gyújtáskapcsoló, mint minden tisztességes Porschéban? Az Audi-technika miatt?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 21:11:04

@Hrzrasn: hát ezt nem tudom, bár én még annak idején dolgoztam ezekkel, de jobbra van, az tény

a kedvencemet a XII. kerületbe adtam el, egy lila metál 968 Cabrio, lila tetővel

szerintem még mai napig is az első tulajnál van (:

egy másik általam eladott lila 911-nek a tulajával is a mai napig kapcsolatban vagyok, de ő már közben x-szer cserélt

kár, hogy ezek az igazán szép autók ki sem kerülnek a piacra, bármelyiket megvenném azok közül amiket én állítottam össze annak idején ...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 21:11:28

Szerintem a Porsche 924-968 vonal nem volt rossz autó az akkori átlaghoz képest pláne nem ,csak nem porsche emblémával kellett volna árulni,hanem max Audival.
Ha Audi embléma lett volna RAJTA SOKKAL KEVESEBB FIKA ÉRTE VOLNA.

Shadowbull 2009.06.02. 21:11:39

@Hrzrasn: Vétó, vétó!

Porsche Carrera GT

A vilag egyik legjobb autoja.

sb

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 21:16:12

A fiat sem rakna rá egy X1/9 re Ferrari jelvényt (o.k. nem egészen jó hasonlat)

Shadowbull 2009.06.02. 21:18:25

http://www.youtube.com/watch?v=iR2nVOK0WZU

Meg hogy nincs jo hangja. Ettol jobb hang nincs is :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 21:18:33

@Shadowbull: "A vilag egyik legjobb autoja."

Ez kétségtelen. Sôt, az egyik leggyorsabb is.

De boxerhang akkor sincs.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 21:21:17

@Shadowbull: Senki nem mondta, hogy nincs jó hangja. Csak hiányzik a Porsche-tipikus brummogó kelepelés, és az azzal járó ambiente.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.02. 21:23:48

Hát, ha én egy 911es Porsche lennék, még nem tagadnám meg Carrera GT testvéremet, akár a postásé, akár nem :-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 21:25:51

Akkor már inkább egy Ferrari 180 Fokos V motorral.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.02. 21:30:06

@Shadowbull:

Kétségtelen, de az a fa (?) váltógomb valami borzalom ott a középkonzol teteje felé :-)

(Gyönyörűűűű az az ordító V10 hang a videóban)

Shadowbull 2009.06.02. 21:30:23

@Hrzrasn: Be kell vallanom, a Porsche-boxerek alacsony fordulaton mindig elbizonytalanitanak.

Sose tudom, hogy ez most ilyen alapbol, vagy mindjart szetesik :)

Ha mar felporogtek, akkor persze helyreall a rend:)

sb

Shadowbull 2009.06.02. 21:32:09

http://www.youtube.com/watch?v=HBDgVlTOzI8

Azert ez elforog 8000-ig, jo kis motor van benne.

Eletemben eloszor es utoljara egy GT3 motorjaban lattam titan hajtorudakat. Porscheek nagyon-nagyon komolyan gondoljak.

sb

qualitaet 2009.06.02. 21:46:55

@agentfox:

"srácok, ez elég gyenge volt, tipikus sznob plázatuskó duma ;)"

El kell hogy keserítselek.

Egyfelől sem pláza így plázatuskó sem volt még amikor már ezeket(főleg a 924-est) vastagon kiröhögték,(mint ahogy én is már gyerekfejjel)másfelől pont ,hogy ezen autók korabeli vevőköre a mai plázatuskók tipikus ősei .:)

"viszont az tény, hogy kevés épkézláb példány szaladgál belőlük, atöbbit pedig jól elhanyagolják, persze emiatt sokan le parasztporschézzák őket"

Már vadonatúj korukban is rájuk ragasztotta a köznyelv (Nyugaton pláne!)a "Parasztporsche" cimkét számtalan más erősen dehonesztáló jelző közepette.
Ezt csak fokozta idehaza amikor '90-es évek elején nagyobb mennyiségben megjelentek, használtan importálva.
Hogy-hogy nem, akkor is többnyire a csucsánszky-frizurás, makkoscipős ill.susogómelegitős tahók, vagy amatőr újítósok ill. piti biztosítási csalók cirkuláltak 924-gyel, bokornyi vaníliaszagú Wunderbaum-erdőt lóbálva a visszapillantótükrön.

Riasom 2009.06.02. 21:51:48

@Hrzrasn: egy szép, szolíd, szigorúan gyári E30 szerintem vállalható, ha emellett a forgalomban abszolút keresztényien mennek vele.
Calibra... hát igen. Talán még a Mantával sem bánt el olyan kegyetlenül a sors, mint ezzel :() Pedig a C20XE jó kis motor.

csiky944 2009.06.02. 21:55:26

@qualitaet: viszont senkit nem érdekel
mára kezdik értékelni tulajdonságai miatt

qualitaet 2009.06.02. 21:56:08

@Riasom:

"de ezek az asszociációk mára kikoptak mögüle, a presztízs-értéke nulla, és így végre lehet szimplán csak a jóautóságáért szeretni."


Részben egytértek, de csakis abban az esetben, ha egy 100% orig., sértetlen darabról lenne szó. Egy oldtimert vagy egy nagyon patent youngtimert nincs szívem és nem is illő cikizni.
Másfelől Hzrasn-nak is igaza van és óhatatlanul eszembe jutna az a mérhetetlen égés ami egy 924 birtoklásával járt anno.:))))))))))

qualitaet 2009.06.02. 22:03:33

@csiky944:

"mára kezdik értékelni tulajdonságai miatt"

Ez igaz.

lacza87 (törölt) 2009.06.02. 22:04:07

@Shadowbull: Azért az M3 hangja is hátborzongatóan jó...:)
Hosszú, hosszú szájtörlés:D

qualitaet 2009.06.02. 22:09:21

@Gyurma73:

"A fiat sem rakna rá egy X1/9 re Ferrari jelvényt (o.k. nem egészen jó hasonlat)
"

Na, az volt a másik görény, ráadásul még harmatgyenge is. A hasonlat meg találó.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 22:12:33

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Az "ordító" valóban a helyes szó, kultúra híján van az a motor. Persze ízlések és pofonok, nekem az F1-es autók sikoltozása sem jön be.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 22:14:29

Azért a 944 annak idajén simán felvette a versenyt pl egy Nissan 300z vel ,pedig azt nem fikázták ennyire.
Ha belegondolok inkább egy 944 kéne mint egy 300Z

agentfox 2009.06.02. 22:15:48

@qualitaet: sajnálom, hogy egy technikailag ilyen jól eltalált gépet (gépeket) egyesek így lenéznek, "kiröhögték","égés", ez mind sznobizmus vagy irigység, mást nem lát mögötte aki ilyen dumával jön, ilyen a világ, és ezért nicns ezeknek és a hasonlóknak piaca... :(

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 22:21:44

@agentfox: A 924/944/928/968-ra nincs élô ember a bolygón, aki irigy lenne, errôl biztosíthatlak.

Seca81 2009.06.02. 22:28:19

@Gyurma73: A bukólámpás 300z-re gondolsz?

http://www.blackdragonauto.com/assets/customerPhotos2/zx30086ChrisCca.jpg

Nekem a Nissan kéne, kicsit bizarrabb forma... És a szögletessége is bejön.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.02. 22:28:32

@Hrzrasn:

Nem tudom... nekem a "kulturált" V8 és W12 után is tetszik. A V8 sokkal inkább brummog, a W12 meg aljasan morajlik. Ízlések és pofonok :-)

@agentfox:

Nekem sem igazán jön be. És szó mi szó, emlékeim szerinte akkoriban valóban kilógott az "igazi" Porschék közül elég sok tekintetben, de főleg az általános megítélése volt a béka segge alatt (mármint a Porsche által képviselt szinthez képest). Azt meg nem hinném, hogy qualitaet irigy lenne, ennél azért kicsit jobb autója van... :-)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.06.02. 22:32:37

@Hrzrasn: a 928 egész más kategória, mint a kicsik

az a világon eddig gyártott egyik legjobb grand tourismo és a 412 Ferrari volt a versenytársa, ami meg a másik legjobb grand tourismo

ezt a réteget célozta be a BMW a 850-nel és populárissá is tette, de az ínyencek 412-t vagy 928-at vesznek (:

qualitaet 2009.06.02. 22:33:29

@agentfox:

Sajnos itt is hatalmasat tévedsz.

'82-ben a szüleimnek már komolyabb autója volt mint egy 924-es mint ahogy később nekem is később, úgyhogy az irigységet nagyon de nagyon gyorsan kizárhatod.

Hidd el sznobizmusról sem volt szó mert azért lettek általunk vagy a nagyközönség miatt kiröhögve mert többnek akartak látszani, vagyis piti pénzért és gyenge motorrral szupersportkocsinak hatni vagy egy komolyés nemes márkájü autó tulajának tünni.
Fura mód egy Corollát vagy egy Kadettet, Uno-t,stb eszünkbe sem jutott kiröhögni...

Seca81 2009.06.02. 22:42:36

@qualitaet: Sztem az lehet, h a Porsche-nél a kisebb pénztárcával rendelkező ügyfeleknek akartak kedvezni ezzel a típussal, ami sztem pozitív dolog részükről. Olcsóbb, viszont ki is néz valahogy, akkortájt nem volt túl sok sportkocsigyár mely viszonylag megfizethető "sport" vagy "sportos kinézetű" autót készített volna. Elsősorban eu-ra gondolok. Az pedig h nem erős az "igazi" boxeresekhez képest, sztem lényegtelen, akkortájt nagyon nem volt gyenge a sok szoci és keletnémet autók között. Most is megállja a helyét, a forgalomban bőségesen elég és még fílingje is van. Persze legyen patent, ezt én is így gondolom...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 22:42:54

@Seca81:
a zx re gondoltam csak lusta voltam leírni.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 22:44:17

@qualitaet: Na jó, a 928 v8-asa azért értékelhetô még ha nem is boxer, de az a forma, ííí.

qualitaet 2009.06.02. 22:47:15

@Hrzrasn:

A 928-nekem már anno is stricis volt de hang az viszont mindig is büntetett.

Seca81 2009.06.02. 22:47:17

Az akkori egyszerű autósnak aki megtehette h egy Ladából átült egy ilyen "csodába", sztem szentélyt állított otthon a Porsche-nek, hogy előrukkolt ezzel a viszonylag olcsó járgánnyal.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 22:49:06

@Seca81: "Sztem az lehet, h a Porsche-nél a kisebb pénztárcával rendelkező ügyfeleknek akartak kedvezni ezzel a típussal, ami sztem pozitív dolog részükről."

Nyilván, de épeszû cég ezt külön márkanév alatt teszi, hogy ne süllyessze a béka segge alá a renoméját. Lásd: BMW -> Mini, Benz -> Smart, VW -> Skoda.

Ottopappa 2009.06.02. 22:50:15

OFF:

Kedves kémiához értő valaki!!

Az baj, ha összeöntöttem a hipót az ecettel??? Mert sikerült egy negyed órája, de még most is szédelgek a szagtól... Tudom, nem szabadott volna, de hirtelen...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 22:53:35

@Seca81: 1976-ban senki nem ült át Ladából 924be, erre mérget vehetsz.

20 évvel késôbb, lelakott 1es Golfból lelakott 924be, már inkább.

qualitaet 2009.06.02. 22:54:37

@Seca81:

"akkortájt nagyon nem volt gyenge a sok szoci és keletnémet autók között"

Nem fogod elhinni de még szocialista autóval rendelkezők között is akadt jó néhány anno aki csak legyintett a 924-ere.
Persze,nagyrészt nyilván szerényültek a járókelők a csávó 924-esétől.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 22:56:47

@Ottopappa: Klórgáz képzôdik elvileg. Szúrós szag nem volt?

Ottopappa 2009.06.02. 22:58:45

@Hrzrasn: Dede... Nem kicsit szúrós-marós-fájdalmas! Azóta szellőztetünk... Meg én is beszédültem, de má minden oké szerencsére... De hogy lehetek ilyen fasz?

Nindzsaa 2009.06.02. 23:02:08

@Hrzrasn: Nagyon sok tévedést közölsz!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 23:05:05

@Nindzsaa: Oké. Mutass valakit, aki irigy a 924esedre :)
(Mármint a szomszéd kispolszkist leszámítva.)

lanyi 2009.06.02. 23:14:39

@qualitaet:

Beszarok a leírásaidtól:)

A Wunderbaumosnál még szagokat is kezdtem érezni:)

Nindzsaa 2009.06.02. 23:27:01

@Hrzrasn: Nem Porsche van, de örülnék 1 ilyen cikkben szereplő fosnak. Egyébként egy Dedra HF Integrale-m van

qualitaet 2009.06.02. 23:30:15

@lanyi:

És? Nem fordult fel a gyomrod a "Vannillaroma"-tól? ;)

qualitaet 2009.06.02. 23:33:15

"Vanillaroma", egy n.

zassz 2009.06.02. 23:35:49

Hát lehet ezt a vasat szidni, hogy "eznemispórse", meg ilyesmik. Ez is az, de a gyártó változtatott a korábbi és azóta is működő 911 alapú kocsijain. 911-ben csak űltem, szép volt, jó volt, de utasként semmi, ami megmaradt volna ennyi idő távlatából. Ilyen dögöt viszont vezettem, mert egyik barátom amikor haza "disszidált" a germánoktól ezzel jött, csak az sötétkék volt. Akkor én golf 1-gyel jártam a várost. Amikor ugyanazokat az megszokott útvonalakat megtettem a 944-gyel, hát elképesztő különbségek voltak. Ez ment, nem akart kicsúszni, azt hittem, tolom vagy 60-nal, ránézek az órára,100-at mutat, hangja az valóban alig, de az a páncéltömb érzés, ami körülvett, na az leírhatatlan. Sajnos barátom megnősült, elment a háztól a verda,aztán én is a merci+land rover vonalon indultam és le se jöttem róla, de a porsche élményt nem nagyon lehet elfelejteni. Van egy kis 924 az utcánkban, szép állapotban, szemezek is vele, de tudjátok azóta én is megnősültem...:)

BartiS2 2009.06.03. 08:33:39

@Post: dehát nincsen neki boxerhangja...:-D

Hrzrasn (törölt) 2009.06.03. 09:16:30

@BartiS2: De nincs ám. Ha tökönszúrod magad, akkor se lesz.

Ezért van az, hogy nyugodtan kint hagyhatod éjszaka lezáratlanul.

Bruszli 2009.06.03. 09:56:55

Hát kevés értelmetlenebb dolog van annál, mint amikor ízlésről folyik a vita.
Nekem speciel tetszik az autó, jó kiállása van. Másnak nem tetszik, de hogy ettől nem Porsche, az érdekes.

És hogy azért lehet kinthagyni éccaka, akár nyitva is, mert nem boxermotoros...
hát mindenesetre érdekes.

BartiS2 2009.06.03. 10:29:07

@Hrzrasn: :-) ezért szerencsére nem áll szándékomban tökön szúrni magam... de ahogy nézem ez neked valamiért fáj, pedig aztán már mondtam neked a múltkor is, nem értem miért kell mindenáron meggyőzni a másikat az igazadról... ez a te igazságod, nekem meg van egy sajátom... hogy ez miért baj neked ezt nem vágom, én nem alszom jobban attól ha rábólintasz arra amit mondok, de ha te igen akkor legyen neked... én respektálom a te véleményed... te úgy érzed jól magad én meg így... gondolj bele ha mindig mindenki mindent úgy gondolna mint te milyen xar lenne... jó az ha különbözünk....

peace...és üdv: Barti

BartiS2 2009.06.03. 10:33:29

@Bruszli: na igen... :-) de hát nem vagyunk egyformák, ő így gondolja...

agentfox 2009.06.03. 10:36:13

@Hrzrasn:
@qualitaet:

ha "tökönszúrjátok" magatokat, ezek akkor is sznobburzsuj dumák :), de tényleg nincs értelme vitázni az elvekről, mert ezeken kívül mást még nem tudtatok felmutatni a gép ellen, és az elvektől még nem lesz "csótány" meg "paraszt", stb... csak a hozzátok hasonló réteg gondolatvilágában, mert a szavazás 3000 vs. 300 ezt mutatja ;)

sunblind 2009.06.03. 10:48:05

ez volt a kedvencem a porsés níd for szpídben is hátulgombolós koromban. csak asszem 234nél elfogyott, leszabályzott és blokkolta a hátsó kereket, ami jópofa volt például egy hosszú kanyarban.
Namindegy. :) Nem adna valaki a Gyulának egy 993 4S-t tesztelni a következő kőrben?
www.youtube.com/watch?v=CwDZv6z_7Zo

Bruszli 2009.06.03. 10:52:21

Ne Gyulának!!! Csikós Úrnak!

Sokkal élvezhetőbbek a cikkei a Mercikkel-Bianchikkal együtt!

BartiS2 2009.06.03. 11:01:09

@Bruszli: jah van benne valami....

agentfox 2009.06.03. 11:39:34

apropó, az E30at éa a Calibrát se szép dolog simán "hülyegyerekmobilnak" nevezni... van akinek tetszik és bizony megdolgozik érte, és jobban megbecsüli mint más ember egy AM DB9-est... de ez már OFF

BartiS2 2009.06.03. 12:18:57

@agentfox: nem beszélve arról, hogy éppen az E30 igencsak nagy kultusznak örvend sztem és bizony a calibrából is van Mo-n jópár ami 300 ló körül van ezáltal hülyegyerekmobilhoz képest elég jól megy :-)

w a s d 2009.06.03. 12:22:17

@sunblind: NFS- ben ezen nem segített volna pl. az áttételek megváltoztatása?:D

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.06.03. 12:36:56

@Bruszli: et al: Na azért álljunk meg egy pillanatra. Én kifejezetten és őszintén imádom Csikós tollát, minden cikke izgalmas és élvezetes, jól megírt mű, és bármikor elismerem, hogy Gyulavitéz ezen a területen bizony gyengébb képességű játékos - és ezt valószínűleg a nevezettek is így gondolják. ÁMDEVISZONT. Ez itten egy sportkocsi. Csikós, még ha gyakrolott is, akkor is "csak" egy újságíró, Gyulavitéz meg autóversenyző. Lehet jönni azzal, hogy persze, nem egy Schumacher, de azért Csikós sem James May. Márpedig ha sportkocsi, akkor tesztelje az, aki tudja is legalább a határ közelében vezetni - legfeljebb írjon a Csikós egy a cikkel egyenlő hosszúságú keretest a történetéről :-DD

Bruszli 2009.06.03. 12:41:25

Morphine!

Azt hiszem, egyet kell értsek, legfőképp az utolsó mondattal!

sunblind 2009.06.03. 13:53:53

@F/:
:) nem LFS-t mondtam. Asszem abban a porcsésban valami három féle váltó volt belevásárolható, és mindegyiknek kb. ugyanott volt vége. :D Jó kotlák játék volt, tele bug-okkal, de nagyon árkádosan élvezetes. Volt egy pálya, aminek a végén az emelkedő hajtűkben még a gt1-gyel is fel lehetett sima kanyarodás közben borulni. :D Mindegy. Szerettük.

megint 2009.06.03. 13:59:00

Morphine, ahogy mondod gyors autót olyan tesztelje aki ki tudja használni amit tud, Csikós Zsolt nem feltétlen ilyen, különben nem öreg gyenge autókat gyűjtene, ő írja meg a történetét, Gyulavitéz meg vigye el pár körre, aztán a kettőből kijön egy jó teszt.

Post 2009.06.03. 14:48:33

@morphine: Lehet hogy Gyulavitéz autóversenyző,de ebből a cikkből ez egyáltalán nem jön át!

Post 2009.06.03. 14:59:54

@Hrzrasn: Figyelem!!Figyelem!!! Minden szakadt,patkány bogár,alfa 33 és egyéb boxermotoros autók tulajdonosai!Újabb autótolvaj banda ütötte fel a fejét,maffiakapcsolatok vannak kibontakozóban!Már evolúciós változások is megfigyelhetőek rajtuk.Különös ismertetőjelük a megszokottnál nagyobb fűlméret amivel különösen nagy távolságról is képesek felismerni a boxerhang legkissebb neszét is,és azonnali helymeghatározásra képesek,ezért megkérünk minden tulajdonost hogy ZÁRJA BE AZ AUTÓJÁT ÉJSZAKÁRA!

w a s d 2009.06.03. 15:07:49

@sunblind: Tényleg, csak váltót lehetett cserélni.:D
De némelyik nagyonextra kocsinak, pl. Moby Dicknek lehetett állítani külön az áttételeit, nem?

Riasom 2009.06.03. 16:36:52

@F/: evolution módban mindegyik kocsit tuningolhatod, ami a "sajátod", de én sose játszottam így végig, hanem csaltam, és úgy az "alap" kocsik (GT1 is) tuningolhatatlanok. A tuningolhatóakon viszont minden lényeges alkatrész és áttétel stb. állítható, ehhez sose értettem, csak megvettem mindenből a legadvancedababbat és kész. Bocs ezért a témárt, de egy időben sokat játszottam ezzel, szórakoztató játék, és az arcade műfajon belül kifejezetten realisztikusnak számít :)

@agentfox: nem attól "hülyegyerek" jellegű a mai E30-ak jelentős része és a Calibrák 99%-a mert gyengék, vagy akár kókányoltak lennének, hanem mert... nem tudom, csak rájuk kell nézni (persze ha benn ül a tulaj is, akkor nem túl feltűnően!), és egyértelmű. Ugyanez igaz pl. a Kadett GSI-k nagy részére is, pedig alapból szerintem az is tud mindent, amit egy sportos első kerekes autónak tudni kell (kb. 150 LE/t szerintem ma se olyan rossz az utcai autók közt), de mégis, a néhány "gyári" kinézetű példányt leszámítva egyszerűen vállalhatatlan a hazai állomány zöme, tehát olyan, hogy szükségből se, egy napra se ülnél bele. (Hozzáteszem, géjesim van.)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.03. 18:28:10

miért van az ha egy hazánkfia kimegy és ott eléri az alsó középréteget ,de emberszámba nem veszik a németek (csak a szemében)akkor iszonyú királynak érzi magát itt a balkánon.Mindenki aki kimegy lenézi az itthoniakat úgy hogy fogalma sincs mi van itthon mert csak a tv ből tájékozódik.
Vagy miért ide írogat miért nem a német fórumokra?
Vagy oda is és az egész szabadideje ebből áll mert a németek nem ülnek le vele egy asztalhoz sörözni?
Miért lesz a nagy átlag aki elhagyja a hazáját és máshol kamatoztatja a tudását nagyarcú??
miért nem a hazáját segíti a tudásával?
vagy csak a pénz számít mint a lányoknak az útszélén?

29 Palms 2009.06.03. 19:07:21

@zassz 2009.06.02. 23:35:49

Kicsábítod az asszonyt, beül, próbakör, meggyőződik, lesz Porsche. Ha mégsem, akkor majd sorolod a praktikumokat: van csomagtér, hátsó ülés, olajnyomásmérő, mi kell még? :)

A 924-es jó kis gép, lehet szeretni.

Ratnet 2009.06.03. 20:25:14

@Gyurma73: Jók a költői kérdések.
Ráadásul a fentemlítettek 'gyökértelenné' válnak és elkorcsosult értékrenddel élnek. Bársonyszőnyeg vezet a wc-re ahol nyilván rózsavizet hugyoznak.

Néha hiányzik egy kis válság, hogy ezek akkor hogyan boldogulnak majd.

lacza87 (törölt) 2009.06.03. 20:42:43

@Gyurma73: A legtöbbet tőle és Shadowbull-tól lehet tanulni az összes kommentelő közül. Az h a stílusa elég lekezelő teljes mértékben igaz. Lehet h akaratán kívül, de nagyon sok infot megoszt itt. De én nickemből is látható rövid életem során azt tapasztaltam,h mindig a legbunkóbb vagy a legeslegkedvesebb emberektől lehet tanulni a legtöbbet...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.03. 21:50:21

@lacza87:
senkit nem neveztem néven mert nem is egy konkrét emberről szól.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.03. 21:52:19

@lacza87:
úgyhogy légyszi ne írjál helyettem neveket ,mert még azthiszi valaki hogy róla írtam.

lacza87 (törölt) 2009.06.04. 08:18:22

Nagy diplomata vagy, de teljesen egyértelmű h az általánosságon túl ki(k) az a konkrét személy(ek) akinek szólt. Másik dolog előfordul hogy ha van egy téma akkor azt úgy fűzi tovább valaki h az utolsó kapcsolódó hozzászólásra reagál, még ha nem is konkrétan neki szól, de így egyértelmű h melyik témához kapcsolódik. Kevésbé félreérthető.

lacza87 (törölt) 2009.06.04. 09:18:44

javítás: "....még ha nem is CSAK konkrétan neki szól, de így egyértelmű h...."(nyilván főleg neki, de nem csak)
elnézést siettem

conmorientes 2009.06.05. 00:03:30

Lehet vitatkozni, de ez egy Porsche és kész.
Hiába olcsóbb, vagy technikailag nem akkora dobás, mégis egy nagy műgonddal, hosszú tartamú használatra készült sportkocsi és mint ilyen egyszerűen egy etalon.

Hasonlítsuk össze bármelyik hasonlóan ungarische folkart alapján szétrugott korabeli sportautóval, legyen az Mazda, vagy BMW, vagy bármi más, ilyen futásteljesítmény mellett (ebben 217e amit azért nem hiszek)a közelébe sem érnek.

Csendben jegyzem meg hogy az alkatrészek nem kis része származik a 911-ből, persze a motor nem, de tessék megnézni az üléseket, kezelőszerveket, stb.

Gyulavitézzel mindössze egy kérdésben vitatkoznék csendben, ez pedig a határon autózás és a farmotor kérdése.

Határon szerintem egyik autó sem kezes, talán egy 200as állólámpás dízel kivételével, az meg nem is kérdés hogy a farmotoros különösen csúnya tud lenni.
(emlékeim szerint Walter Röhlt kérdezték meg egyszer az 1974-es RS Lightweight képességeiről, amire azt válaszolta, hogy a legszörnyűbb és legrosszindulatúbb autó amit valaha vezetett, de egyben a leggyorsabb is.)
Szóval nyivákolni azon hogy trepni gázzal 250-300 lóerő előtt, vagy mögött jobb ülni, szerintem érdemtelen.

Megint csak csendben emlékeztetnék mindenkit, hogy a porsche volt az első gyártó 1988-89-ben, a 964 carrera 4 sorozattal amelyik nagy szériában szupersportautót adott a nép egyszerűbb fiainak 4 kerék hajtással, (csak azért így, nehogy megkövezzzenek a Jensen Interceptor FF hívők:)))) és nem is akármilyennel, (sokak szerint ma sincs az ebbe szerelt sperrel tűzött getrag váltónál jobb megoldás) amiáltal kevesebb esélye lett a gyakorlatlanabb, de bátor vezetők kilincsel előre való fejreállásának.

No erről erős személyes tapasztalataim vannak, mert hosszú évek óta gyűrök egy ilyen példányt nagy élvezettel. Tényleg nem lehet a fenekét táncba vinni legalábbis ameddig a fizika határai tartanak, onnan viszont nincs az a Walter Röhl aki vissza tudja hozni, és ez is személyes tapasztalat, de az égnek hála ép bőrrel úsztam meg, vagy fel.

Higgyétek el a Porschét nem hiába tartják a világ legjobb és egyben legtartósabb sportautójának, mert egyszerűen az.

szpsz 2009.06.05. 17:50:59

Nekem 6 évig volt az életem része a 944 S2, tehát ugyanez a széria. (a cikkbéli kocsi egyik cimbimé volt akkor) A Porsche mánia egy 911-esig vezetett engem (964), de meg kell hagynom, hogy a 944S2 egy nagyon-nagyon eltalált autó. Ésszerű választás volt 1997-ben (7,5 évesen). Nagyon keveset fogyasztott, hihetetlenül stabil autó volt és a 240-et bárhol, bármikor, probléma nélkül. Az alkatrészellátás is emberibb árfekvésű a 911-hez képest. Szerintem nagyon jó konstrukció, ami vezetési élmény terén simán egy napon van a korabeli 911-esekkel. Csak és kizárólag a ("csak a boxer az igazi" illetve a "csak a 911 az igazi") közhelyek rontják le és csak presztízsben. Minőség, tartósság, megbízhatóság, vezetési élmény és menetdinamika, mind mind magasfokon...

kultúrpesszimista 2013.10.22. 09:53:36

@qualitaet: te egy akkora, okoskodó fasz vagy, hogy keményen orrba kéne vágni téged!
süti beállítások módosítása