Kész van. Muhaha

Alakul a Corolla, mint púpos gyerek a prés alatt.

  2009. május 29. - TóthZé Címkék: totalcar flotta toyota ae86 corolla autóépítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Januárban még összeszedtem, hogy milyen alkatrészek kerültek szeretett Toyotámba, aztán azóta nem nagyon adtam hírt róla, hogy milyen. Itt-ott felbukkant ugyan, élesben először egy euroringi driftedzésen próbáltam ki, és vele mentem a Belsőség találkozóra is. A beszámolót viszont mindig halogattam, mert arra vártam, hogy tökéletes legyen. Mostanra beláttam, hogy arra várhatok - ítéletnapig.

Pedig közben beletekertem párszáz kilométert, többször is járt szerelőnél, levizsgázott, elkészült az átalakítási engedélye, gépkönyvezte az MNASZ technikai bizottsága, szóval zajlott az élet vele és körülötte. A rajongásom minden közösen megtett méterrel egyre csak fokozódott. Viszont az is igaz, hogy a gondok, kezdeti gyerekbetegségek miatt eddig egyszer sem volt felhőtlen az örömöm a kormánya mögött.

Eddig. Mert most már tényleg közel tökéletes, legalábbis arra, amire használni szeretném. Néha gyorsan, néha keresztbe menni és közben élvezni, hogy céltalanul fogy a benzin.

Első közös utunk még februárban egy Eger-Budapest-Eger retúr volt, gépkönyvezésre hoztam haza. Persze nem tudtam megállni, hogy ne a Mátrán keresztül, Parádsasvár, majd Gyöngyös érintésével járassam be az autót. Az utak mentén még hó borította a tájat, majd megfagytam, mert akkor még nem működött a fűtés, de így is csodás volt.

Meg kőkemény. Az út végén már lassú patakokban ömlött a fülemből a vér, a fejem még a lakásban is 120 decibelen zúgott, a hajamból töményen áradt a benzin- és kipufogógáz szaga. Olyan nyers volt az autó, mint egy szelet frissen darabolt lapocka a falusi disznóvágáson.

Szerencsére a gépkönyvezés csont nélkül sikerült, így a Hachi mehetett vissza Egerbe, ahol megkapta az átalakítás engedélyt, a zöldkártyát és le is vizsgázott. A motorvezérlés a hiányzó sebességjel miatt folyamatosan motorhibát jelzett, ráadásul a kezdeti eufória után egyre erősödött bennem a szívszorító érzés, hogy gyenge a motor. Egerből, Busman gondos kezei közül Kunfehértóra, Tibihez, az AE86 egyik magyarországi gurujához került a kocsi.

Már a kábelezést is ő csinálta, így a sebességjel pikk-pakk meglett, és kiderült, hogy a rosszul beállított gyújtás miatt érződik kelletlennek, gyengének a motor. Kunfehértóról hazafelé szárnyalt CXS és én is alacsonyan repkedtem a boldogságtól. Viszont egyre fájdalmasabb volt a kormányszervó hiánya, a szörnyű hangzavar és az utastérben terjengő agysejtsorvasztó bűz.

Két helyről támadtak a szagok. Egyrészt a lökhárítóba vágott lyukon keresztül kivezetett kipufogóvégtől, ami körül valószínűleg úgy áramlott a menetszél, hogy a gázokat mind visszaszippantotta az utastérbe. Ezen ugyan sokat javított, hogy Tibi leragasztotta a csomagtérajtó alatti szellőzőnyílásokat, de még így se lett tökéletes. A másik illatfelhő a gumitanktól érkezett és legalább annyira zavart, mint a kipufogógázok.

Nem bírtam magammal, ilyen állapotban is kimentem az Euroringre, egy szombati driftedzésre. Muszáj volt kipróbálni, hogy megy az autó lezárt pályán. Szuper kínszenvedés. A pályán a szervó és az izomerő hiánya lett nagyon zavaró. A kanyarok megkezdésekor, a farolás "megindításakor", majd a megfelelő szög után az autó elkapásakor még nem volt semmi gond.

Ilyenkor egy Corollával klasszikusan bekormányoz az ember és rárúg a kuplungpedálra, miközben áll a gázon. A kinyomott kuplung miatt a motor megszabadul a terheléstől, könnyedén felpörög. Amikor újra összezár a tengelykapcsoló, akkor megcsúszik a kerék, kitör az autó hátulja.

Ezen a ponton el kell engedni a kormányt, ami vad tempóban pörögni kezd az ellenkező irányba. A megfelelőnek látszó pillanatban, még a megpördülés előtt, de már elég nagymértékű farolásnál (nagy drift-szögnél) kéne újra elkapni a kormányt és onnantól a gázpedállal és finom kormánykorrekciókkal vidáman csapathatunk. Elméletben persze, illetve akad, aki meg is tudja csinálni úgy, ahogy leírtam. Én meg gyakorolok.

A játéknak ez a része kormánytekerési szempontból egyébként még nem annyira megerőltető, szervó nélkül is kivitelezhető. Viszont elementárisan nehéz volt a másik irányba átfordítani, vagy egyszerűen csak a driftből kivezetni a kocsit. Ezért túl sokat nem időztem a pályán, különösen azok után, hogy elkezdtek előjönni a gyerekbetegségek.

A döntött hátsó szélvédő alatt lévő fekete tank a tűző napon úgy felforrósodott, hogy levegőztető szelep ellenére is elkezdett kipúposodni - akkor dőlt el, hogy visszaalakíttatom gyári tankosra a kocsit, amikor ezt észrevettem. Elöl két új tőcsavar is beleszakad a kerékagyba, olajköd szivárgott az olajhűtő bilincseinél és a fékmunkahenger alatti elosztónál. Nem voltam boldog.

Illetve dehogynem. Ott voltam és épp azt csináltam, amire tavaly egész évben készültem és vágytam. Ráadásul a Corolla a szervóhiányt és a gyerekbetegségeket leszámítva káprázatosnak bizonyult. A motor erős, a futómű és az egyensúly szuper, a difizár kitűnő. Ha megvan annak az esélye, hogy megtanuljam ezt a csodás sportot, akkor ez lesz a tökéletes eszköz hozzá.

A következő héten bekönyörögtem CXS-t a szervós szakemberhez. Szükség volt valakire, aki el tudja hitetni az Ignisből származó, kormányoszlopra szerelhető elektromos szervómotor vezérlésével, hogy épp egy olyan Suzukiban van, amelyik kb. 30 km/órás tempóval halad.

Eredeti helyén ugyanis ez a szervó sebességfüggő és a motorvezérlő elektronika parancsaira változtatja a rásegítés mértékét. Ezt kell meghekkelni, és beállítani egy állandó mértékű rásegítést. Amikor visszakaptam az autót, éreztem, hogy tökéletes.

Még mindig munka a kormány elfordítása, de egyáltalán nem megterhelő és a visszajelzés, az érzés egyáltalán nem hiányzik belőle. Pont ilyenre vágytam. Viszont az elektronika átalakítása közben a fiúk észrevették, hogy a kuplung munkahengerből is folyik az olaj. Itt kicsit az volt az érzésem, hogy egyet lépünk előre, aztán kettőt hátra. De újra jött Tibi és mindent helyretett.

A kunfehértói mágus kivette a gumitankot, majd felújította és visszaépítette a gyári tartályt. Megszüntette az olajfolyásokat, rögzítette a tőcsavarokat, csendesebbre cserélte a kipufogódobot és elvégzett még vagy egymillió kisebb nagyobb átalakítást, amitől most már tényleg jó és használható a Hachi.

Sajnos még mindig hosszú lista van a fejemben arról, amit az eddigi tapasztalatok alapján változtatni szeretnék rajta, illetve arról is, ahol még fejleszteni lehetne. De Kunfehértóról hazafelé úgy tűnt, hogy ez a készültségi szint már bőven elég lesz az idei szezonra. A tervek szerint erről a hétvégén, az Euroring egyik autós napján meg is győződünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr441149757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonGatto 2009.05.29. 01:43:53

klassz kis kocsi, gratulálok

Fox888 2009.05.29. 01:50:41

Tényleg csak kérdezem nem lett volna jobb egy 325i e30as? Abban még erő is van.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.05.29. 02:18:14

A legalsó kép nagyon sokat sejtet, remélem mozgásban is lehet majd látni a kettőt egyszerre, mondjuk egy tsuiso keretén belül...?

AtoszMester 2009.05.29. 02:32:35

Kár érte, mert randa is. Szerintem is E30, bár olyan mindenkinek van.

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2009.05.29. 03:17:37

@AtoszMester: úgy érted az összes jaszkaris majomnak, roncs állapotban, műszaki nélkül? Ja. Azok bőgetik a motort az ablakom előtt éjszakánként, hogy csavarodnának oszlopra.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.05.29. 05:53:42

Meghajtanám, mint nagyanyám a Singer varrógépet.

no_holy_shit 2009.05.29. 06:58:48

haaat. Sokan hulyenek neznek, hogy mit buzeralok egy Golf1-n. Na en most ugyanilyen hulyenek nezlek teged a rizsraketaba ölt forintok miatt

Rocko- 2009.05.29. 07:13:38

de szép Celica. :)

reméljük versenyen tökéletes lesz!

golf002 2009.05.29. 07:22:25

Nem Celica, ááá. De amúgy minden elismerésem, neked már teljesült az álmod:)

Glover 2009.05.29. 07:23:34

Jó az a Wartburg fékelosztó! Nem típusidegen? :)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.05.29. 07:43:15

Ne parázz Zotya! Összeáll az! Keverj addig egy fasza kis Cuba Libre-t, az úgy is nagyon megy:)))

Hátsó ívet meg cseréld le, annak a golfról való rútság lerágását vállalom, az esztétika nevében.

evo87 2009.05.29. 07:49:36

Nekem tetszik, szép autó, de én inkább egy használhatóbb, nem becsövezett változatot fogadnék el. De ugyebár kinek a pap, kinek a paplan...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.05.29. 08:17:43

épített autó. saját ízlés szerint... őszintén irigyellek!

Terv az van a fejemben, no nem driftre, még csak nem is (elsősorban) pályára, de hogy mikor jutok el oda, hogy egyben lesz annyi pénz, amit ráadásunl nem is kell máshova raknom........................

Sok boldogságot hozzá!

samupapa 2009.05.29. 08:25:59

Szerintem nagyon zsír kis hacsi!Gratula hozzá!Inkább ilyenre ölném én is a pénzem mint egy szakadt bontós germánra!Rizsrakéták valók erre!Sok sikert a terveidhez vele!

DBandesz 2009.05.29. 08:27:47

Nagyon szép lett a kocsi, maximálisan egyetértek és együtt érzek az autóbuzériád ilyen fokú megnyilvánulásával. ToyTib valóban az egyik legnagyobb Toyota guru, a clubon belül is rengetegen fordulnak hozzá segítségért. Esetleg elkérhetnétek egy használtteszt erejéig az E9 BlackTopját... :)

Visszatérve az AE86-ra: össze fog állni az hamarosan. A könnyű far miatt a ShiftLock, és az E-Brake technika is nagyon jó tud lenni egy kis "kilincseléshez". Chin Lee Kun mester által szépen rendbe rakott motorhoz nyúlni felesleges, az úgy jó ahogy van.
Ha egyszer neadjaisten kevesellnéd az erőt, javaslok egy 3S-GTE blokkot. :)

A többi kommentezőhöz: Az lehet, hogy a BMW-ben gyárilag ott az erő, de futóművet ugyanúgy pakolni kell alá, karosszériát ugyanúgy megerősíteni, rengeteg apróságot kicserélni, kihajigálni, és a végeredmény: nem lenne kevesebb a végösszeg, ha rendes gépkönyves versenyautót akarnál belőle faragni. Arról nem beszélve, hogy a BMW-knek a respectje egyenes arányban hullik alá a piedesztálról a pokol hetedik bugyrába a sok boyracernek, gyűröttnyakúnak és a hozzájuk tartozó holdudvarnak (értsd: slepp) köszönhetően. Meg amúgy is: mindenkinek van.

TóthZé mester pont olyan beállítottságú, mint én. Míg a többiek kólát isznak, ő traubit iszik. Azáltal hogy a többiek kólázna, ő meg traubizik: különbözik a többiektől. :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.05.29. 08:33:59

@golf002: Celica az, hidd el.:) No nem mindig, csak bizonyos helyen és időben. Egyébként Corolla. Vagy ami nagyon tetszett (az egyik Cars and Girls fotóstól hallottam, aki egy drift versenyen, a nézők közt kapta el): Harcsaorrú. Mert annak legalább van értelme. Na de hogy Hachiroku?! Hippodrom!
@Sanyi.: Sándor-Sándor, más fütyijével a csalánt verni, nem elegáns!:) Oszt a másikat ki és mikor hegeszti fel? Főleg honnan szerzi be? No meg a fényezés... Bőven elég lesz majd akkor, mikor egy gumifal okoz maradandó alakváltozást.
Egyébiránt sajnos én is irigy vagyok nem kicsit a gépre. Igaz, hogy csak egy tákolt szar, mindenféle alkatrészekből összegányolva, ezt a legelső poszt kommentjeiből megtudhattuk, de azé elfogadnám!

evo87 2009.05.29. 08:39:37

@DBandesz: való igaz amit a bmw-kről írsz, az átalakítás ott is költséges, és hát a megítélés.
Jók a bmw-k, nagyonis, bármennyire is szeretnék egyet, mindig visszatart a márka megítélése. Bár nem tudom, hogy egy E24-es 635-ös esetén is fennálna-e ez a megítélés. Nekem az tetszik legjobban.

peti251 2009.05.29. 08:43:19

Na az előzőt jól elküldtem:D
annyit akartam csak mondani, hogy nekem 5 ajtós ascona c-m van, és formára eléggé hasonlít!
én is eléggé bmw hívő vagyok, de ez a corolla az a kategória aminek erősen megbocsájtanám hogy jappán.
Ha annyi pénzem lenne amennyi nincs, akkor én Ascona A-ból építenék ilyet!!

Negrogo 2009.05.29. 08:48:21

@evo87: hidd ell ott is ervenybe lepne. akkor azt kapnad haggyad mar magad a 30 eves szaroddal. kb. nekem volt e30 akkor is ugyanazt tapasztaltam mint most az e39-el. de azert van nem 1 pozitiv iranyu megnyilvanulas is.

amugy ezzel az ae86-al tenyleg csak az a baj, hogy ronda. akarhogy is nezem nem latom meg benne a szepet. egy felkeszitett kocka vagy egy otvos csopi fele lada is tobb erzelmet tud belolem kihozni.

DBandesz 2009.05.29. 08:52:08

Temészetesen vannak olyan BMW-k amik számomra is Instant Get kategóriába esnek. Egy szép, gyári állapotú E30, E36, régebbről E21, E24, E28 még mindig megdobogtatja a szívem, de a szívattakhoz nagyon fontos feltétel a gyári állapot.

Anélkül semmit nem ér. Pusztulatból, Homasítás kendácsból tele van az országút.

evo87 2009.05.29. 08:57:56

Mivel (kövezzetek meg) opeles vagyok, nekem egy C kadett kupé is nagyon-nagyon tetszene.

Egyébként - hogy ne csak offoljak - nem szeretném megbántani Karottát, de ezt a fehér hacsit sokkal szebben megcsinálták mint az övét.

DBandesz 2009.05.29. 09:00:24

@mennyi?husz!: Vannak benne szép vonalak, hidd el. És hogy még mit lehetne belőle kihozni...

http://www.youtube.com/watch?v=SZcxS2pQiM0

http://www.youtube.com/watch?v=Jtxah0E_fwY&feature=related

Mea Culpa: Keiichi Tsuchiya fan vagyok, már 10 éve.

http://www.youtube.com/watch?v=XZQwFLyDFwU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RoJJLoytMww&NR=1

Érdemes megnézni ezeket.

DBandesz 2009.05.29. 09:04:37

@evo87: Karottának eleve az volt a szándéka, hogy kasztniilag egyben legyen, és kinéz ahogy kinéz. Át sem akarta festetni, de Indián nem engedte ki abban az állapotban a kocsit a műhelyből.

Arról nem beszélve, hogy Karotta kocsija és TóthZé kocsija közt kb. akkora volt a különbség alapállapotukat tekintve, mint a Merkurból frissen kihozott kockalada és a falusi kőmíves 10 éve melósautónak használt kockaladája közt. Ha jobb az alap, jobbat, szebbet tudsz építeni.

TóthZé 2009.05.29. 09:04:55

@Fox888: Bizonyos szempontból de, sokkal jobb lett volna. Valamiért szeretem a pörgős, üvöltő motorokat, ez tetszett, erre vágytam. E30-ból M3 kéne, de az meg egy szinttel drágább játék.

TóthZé 2009.05.29. 09:06:35

@AtoszMester: @Sanyi.: Tényleg csúnya, ne is mondjátok. Fotózás közben szinte sírtam, alig van olyan szög, ahonnan nem olyan béna az a hátsó ív. De az idén így marad, használni szeretném végre. Meg egyébként sem show-autónak készült.

Facelessbook · www.dont.think.so 2009.05.29. 09:07:41

Láttam az autót Tibor udvarában, és már ott is nagyon tetszett. Ráadásul a sajátjával is elég jól halad...

TóthZé 2009.05.29. 09:11:53

@streetsta: Köszönöm a segítséget ezúton is.

Rocko- 2009.05.29. 09:15:12

@streetsta: esetleg Hacsikocsi. :)
de a Harcsaorrút nem hallottam még, tetszett. :)

abwert 2009.05.29. 09:50:54

szerintem a Toyota a Celica-nál kezdődik...
a többi mind erőlködés szüleménye

Egeg 2009.05.29. 09:56:09

Gratula a géphez!
Ilyet csak is egy japánnal lehet csinálni!:)
Haveromnak egy 1986-os Mitsubitshi Colt 1.6 Turbo van.
Kissé felhúzta rajta a dolgokat és megy mint állat!:):)
A fogyasztásról meg nem is beszélve...átlag 14 liter!!
Csak így tovább!

Shadowbull 2009.05.29. 10:14:14

@DBandesz: "a pokol hetedik bugyrába a sok boyracernek, gyűröttnyakúnak és a hozzájuk tartozó holdudvarnak (értsd: slepp) köszönhetően. Meg amúgy is: mindenkinek van. "


Perszepersze.

Ettol a Corollatol nagyobb divatautot nem nagyon lattam. Amiota Karotta is vett egyet, mindenki ilyet akar.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 10:15:48

@streetsta: " Igaz, hogy csak egy tákolt szar"

Miert, nem az? Jo, ne szarozzuk le. Igy, hogy nem folyik mar orran-szajan az olaj, meg nem fullad meg a sofor a kipufogogaztol.

sb

olaffpiffpaff 2009.05.29. 10:27:06

tóthzé:megfordul a könny a szemembe ha visszagondolok a leone coupe turbomra...szívesen megnéznek egy összehasonlito tesztet a leone és a harkályfarkú között, igaz a subi négykeréken nyomta és a kilincselés csak salakon volt jo....

a harkályfarkú az én ajánalatom

Olaff

DBandesz 2009.05.29. 10:30:56

@Shadowbull: Jogos.

Részemről maradok a zesiksznél. Egy jó S13, G-Nose, CA18DET motorral, oszt jóvan. AE86-hoz nem is kezdenék hozzá, egyrészt mert szinte lehetetlen jó állapotút találni, másrészt meg alapnak jobb az SX, szerintem. Eleve turbós pölö. És én nagyon, de nagyon szeretem a BOV tüsszögését!

Shadowbull 2009.05.29. 10:40:55

@DBandesz: Akkor inkabb S14, az kinez is valahogy.

De ha mar ilyen japan tuningalapok kozul kell valasztani, akkor egy Supra MKIV. Abbol meg nemi teljesitmenyt is ki lehet csiholni, igaz az meg meg ritkabb, es rohadt dragak. Bar gondolom amennyit TZ beleolt ebbe a projektbe, annyibol meg egy tisztesseges Supra is kijott volna. Es az legalabb auto.

sb

w a s d 2009.05.29. 10:43:41

@Shadowbull:
Ez a baj pl. a Skyline- nal is, ahogy megjelentek pár populárisabb filmben, PC játékban, láttak az emberek pár videót róluk a youtube- on, máris kikiáltották a legjobbnak, az összes tízéves ilyeneket akar, így meg kicsit vesztettek szememben a varázsukból.

békon 2009.05.29. 10:49:49

Szép ez a Nissan. Vegyél rá egyforma felniket mert így nagyon csúnya.
Meg én tettem volna bele belsőt is, nem tetszik, hogy a belseje is fehér.

karlmann 2009.05.29. 10:58:32

Bocsi nem vagyok egy drift guru, de egy Ignác szervója elég ehhez? Vagy elég magas a fordulat hozzá, hogy ne számítson? A gumitank nagy szívás, ha az utastérbe van építve burkolat, illetve hőpajzs nélkül. Jobban járnál egy utastérbe épített fémtankkal, mert a súlypont akkor ugyanúgy helyreállna.

martong 2009.05.29. 11:04:05

Igaszság szerint egyvalamit hagytatok ki mindig a számításból: a Supra és a Silvia is nehezebb, mint a Hacsi. Ellenben megvenni is drágább, aztán ugyanazt az összeget ha nem többet költesz rá mire pályaautó lesz.
@Shadowbull: "Bar gondolom amennyit TZ beleolt ebbe a projektbe, annyibol meg egy tisztesseges Supra is kijott volna. Es az legalabb auto. "
Igen plusz még az átalakítás...

Természetesen autóbb mindkettő, de versenyautóként pláne egy kezdőnek (Bocs TZ) a Corolla tökéletesen megfelel.

Mások a célok. Versenyautóként nézzétek ne utcaiként.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 11:15:48

Azért az nem semmi, hogy TóthZé pénzt és energiát nem sajnálva épít(tet) egy autót, és a kommentek fele arról szól, hogy méilyenronda, a másik fele meg arról, hogy ménembéjemvé. Mert. Csak. Mert neki így tetszik. Vagy ha nem is tetszik, beleül, vigyorog, és leszarja a világot. Ő csinálja jól...
(na jó, a hátsó ív tényleg nem szép, vagy legalább hozzá kéne pogizni a kereket :))

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 11:17:31

@karlmann:
Tudtommal ha nem a gyári helyen van a tank, akkor csak a biztonsági gumitankot engedélyezik gépkönyvezésnél.

ommm 2009.05.29. 11:17:31

@Fox888: Én megértem, pedig szeretem a BMW-t. Azért az E30, orrában a nagy vasblokkal, nem biztos, hogy kiegyensúlyozottabb, mint a kis Toyota.

w a s d 2009.05.29. 11:21:35

@ommm: Állítólag a 325 közel van az 50- 50- hez.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 11:26:29

@ommm:
Nem tudom eldönteni, mit látok az arcodon felülről a 3. képen: vigyort, vagy ijedtséget? :)

w a s d 2009.05.29. 11:26:29

@F/: 53/47- et dob ki a gugli.

Shadowbull 2009.05.29. 11:26:36

@martong: En ugyan nem vagyok nagy drifter, de valahogy ugy kepzelem, erobol mokasabb ez a mutatvany, mint lenduletbol. Ha en ebbe az iranyba mennek, akkor tuti valami 400+Le autot epitenek. A Supra meg kisebb atalakitasokkal olyan 400-450 loig viszonylag egyszeruen elviheto. Meg szebb is, nem kell elokadnom magam, akarhanyszor meglatom :)

sb

ommm 2009.05.29. 11:26:45

@Shadowbull: Csinálj jobbat. Mutasd meg, fotózd le, tedd ide. Megmondjuk a tutit. Ennyire elfogult nem lehetsz.
Kritizálj, de csak annyit, amennyit te is elviselnél. Kulturáltan.

ommm 2009.05.29. 11:28:07

@Maybe_: Megdöbbenést, mikor szembesülök vele, hogy kicsit kinőttem a gyerekülést. :)

10000rpm 2009.05.29. 11:31:05

Miért nem BMW? Menjetek ki driftedzésre, van egy patkány bordó Hachi, asszem eredeti motorral; na hát az, akármennyire is csak egy háromajtós japán doboz, szar kis négyhengeressel, vihogva körbeautózza a rengeteg E30ast. Kívülről nem látszik, de az AE86 nagyon-nagyon jó kis versenyautó, főleg a klasszikus Chapman-Abarth-Gordini-Alpine elvek alapján. Könnyű, fordulékony, sokat forog. Ha elől kettős keresztlengőkaros futóműve lenne, nem kéne más autó.

10000rpm 2009.05.29. 11:34:24

@Shadowbull: Nem feltétlenül a 400 lóerő kell, lásd Dénes Miki vs Lakyboy.

@ommm: Az orrnehézség driftben nem feltétlenül hátrány, könnyebb kontrollálni, jobban érezni a határait szerintem. Nem véletlenül mennek Soarerekkel, meg más nagy orrmotoros limuzinokkal a japánok.

w a s d 2009.05.29. 11:36:42

@10000rpm: Ha kettős keresztlengőkar kell, ott a farmotoros Škoda.:D (A Lada is olyan?)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 11:38:36

@Shadowbull:
Egyrészt a supra minimum 3-4x annyiból állna meg, mint a hacsi, másrészt először kisebb, gyengébb autóval kell megtanulni lapjával közlekedni. Aki 100 lóval, félig lendületből kint tudja tartani szépen a vasat, megtanulja a fizika alapszabályait, a saját határait, az utána már sokkal könnyebben elboldogul egy erősebb géppel...
Amúgy meg ezekre a magyar pályákra teljesen fölösleges 400-500 ló, az életben nem tudnád kihasználni. Max annyi, hogy már 2500 környékén gázfröccsre elindul az autó segge, nem kell a halálba forgatni, meg rugdosni a kuplungot. Majd TóthZé is fog fejleszteni gondolom, ha kinőtte ezt az autót, de a célnak tökéletesen megfelel. Hidd el, kurvasok idő és gyakorlás kell ahhoz, hogy egyáltalán ezt a 160 (vagy több?) lovat is ki tudd autózni szépen, nem eldobva, nem végigszerencsétlenkedve. Ha nem hiszed el, próbáld ki.

Shadowbull 2009.05.29. 11:40:05

@ommm: ez nem elfogultsag, ez velemeny. Egyebkent meg TZ nem csinalja, hanem csinaltatja. Nagy kulonbseg!

sb

Shadowbull 2009.05.29. 11:41:27

@10000rpm: Hogy az en izlesem mit diktal, azt nem igazan befolyasolja se a Denes Miki, se mas szamomra teljesen ismeretlen emberek.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 11:43:06

@Maybe_: "Hidd el, kurvasok idő és gyakorlás kell ahhoz, hogy egyáltalán ezt a 160 (vagy több?) lovat is ki tudd autózni szépen, nem eldobva, nem végigszerencsétlenkedve. Ha nem hiszed el, próbáld ki. "

Tisztaban vagyok vele, en is igy latom. De ennek megint semmi koze nincs ahhoz, amit mondtam :)

sb

Shadowbull 2009.05.29. 11:44:47

@Maybe_: "Egyrészt a supra minimum 3-4x annyiból állna meg, mint a hacsi,"

Nekem nagyon ugy tunik, hogy TZ-nel abszolut nem szamit, mi mennyibe kerul. Ha mar hol ide-hol oda alakitgatja az autot.

sb

Negrogo 2009.05.29. 11:45:30

@10000rpm: azert ebbol ne indulj ki. mint sok helyen mashol is csak penz van az ilyen jatekszerekre de vezetesi tudas az mar kevesbe. terelgeti, terelgeti de nem ugy ahogy azt lehetne es kene.

@DBandesz: en a technikai mivoltat es vezethetoseget nem kerdojelezem meg se az elmenyt amit nyujt csak egyszeruen nem jon be a kasztni.:)

evo87 2009.05.29. 11:46:40

Én nem értek az autókhoz, de azt mondanám ha olcsó játszósautó kell, akkor Lada. A motort viszonylag egyszerű változtatni, nincs benne elektronika, nem kell chipet programozgatni, kicsit át kell faragni elöl a kettős trapéz keresztlengőkart, meg hátul megcsinálni ezt-azt a futóművön és tökéletes. Könnyű olcsó hátsókerekes. Éppen ezért nem is kell túl nagy teljesítmény hozzá. De ez csak szigorúan privát vélemény. :)

Persze az AE86 unikum. Bukólámpás, ferdehátú tetszik belőlük legjobban. Mondjuk ritkább is mint a cikkben szereplő példány.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.05.29. 11:51:35

@Shadowbull: Akkor összegzem azt ami neked nem jött át:

1. Nem okoskodunk olyanról amiről fingunk sincs élesben. "Úgy képzelem" -vazze, kiskorodban meg úgy képzelted királylány leszel, nem?

2. Ízlés alapján a csajod meg a műkörmöse választ versenyautót...

w a s d 2009.05.29. 11:55:14

Ha különlegeset akar az ember, valami ilyet kellene építeni, és megtanulni használni:
http://www.youtube.com/watch?v=kOASjjpRnXk

Annak ellenére, hogy a hátsókerékmeghajtást jobban szeretem.

Füvész 2009.05.29. 12:02:06

E má' nekem is tetszik... Nem is a real rog, hanem ez kéne!

:-)

Shadowbull 2009.05.29. 12:04:47

@Sanyi.: Es pillanatnyi divat alapjan ki valaszt?

Mer a Karottanak olyan van, akkor nekem is jo lesz. Ez valoban megalapozott valasztasnak tunik :)

sb

Shadowbull 2009.05.29. 12:07:29

@Sanyi.: Ja es azert drifteltem mar eletemben, ha nem is olyan szepeket es szabalyosakat, mint a májszterek :)

Tehat a "kepzelem" kifejezes nem teljesen azt jelenti ezen a helyen, ahogy te magyaraztad.

sb

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2009.05.29. 12:31:39

gratula az autóhoz.

"...Ezen a ponton el kell engedni a kormányt, ami vad tempóban pörögni kezd az ellenkező irányba. ..."

Megoldás: gyorskormány? 11,5:1-es?

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.05.29. 12:33:41

@Shadowbull: Te írtad le barátom. Zolit ismerve, kötve hiszem, hogy azért választott Hacsit, mert Karottának ilyen volt.
Az pedig hogy te lehúzod a Hacsit a teljesítménye miatt, megintcsak arra utal, hogy az a fajta nagyarcú gyökér vagy aki beleugrana rögtön egy erőgépbe. Mint egyszeri kezdő Hayabusával a platóba...

Shadowbull 2009.05.29. 12:54:04

@Sanyi.: en irtam, de neked vannak ertelmezesi problemaid.

A Corollat meg azert huzom le, mert nekem nem tetszik, raadasul gyenge mint a harmat. Attol meg lehet a maga mufajaban egy kivalo auto. Amit egyebkent szemelyesen nem hiszek, de ez mar az en problemam.

sb

papracing 2009.05.29. 12:56:25

Egyre jobb a VAS! Hol hekkelték a kormányszervót? Megtudják ezt csinálni egy E30-ban is,amiben E90 M3 kormánymű van? itt vagyok elakadva!

landcruisör 2009.05.29. 12:58:27

a pofám leszakad, hogy tényleg mennyi baromságot ide tudtok írni, hogy mi lett volna jobb alap. Kit érdekel? Örülnétek egy-ketten ha lenne egy AE86otok. Meg a sok E30. És akkor mi van ha erősebb? Nem tudjátok értékelni azt h ritka az autó. A japánok miért állandóan ilyennel driftelnek? Mert ott nem lehet szerezni E30at? Jó persze könnyebb ott hozzájutni egy ilyenhez de ha annyival jobb lenne biztos beszereznék nem? Én azért csak azok táborához tartozom akik elismerik az autódat. Grat hozzá

Gelu 2009.05.29. 13:01:57

Szép ez a kocsi :)

De vajon az első lámpáid gyáriak ?
Én nem találok sehol sem az enyémhez..

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.05.29. 13:02:37

A te problémád még mindig az a gyermekkori trauma lehet, amikor rádöbbentél hogy mégsem lehetsz királylány.

Az előző kommented úgy ahogy van egy viszonyítási pontok nélküli hülyeség - hamár szövegértelmezés.

"A Corollat meg azert huzom le, mert nekem nem tetszik" - ja bocs, de ez egyéni szocprobléma, de ez nem befolyásoló tényező egy versenyautó esetén

"raadasul gyenge mint a harmat" - ez szintén nagyon relatív, de meglepődnél mi mindenre képes akár csak rongyos 120 ló is egy megfelelően felkészített kocsiban.

"Attol meg lehet a maga mufajaban egy kivalo auto. Amit egyebkent szemelyesen nem hiszek, de ez mar az en problemam." - így van, tartozz te is azon bölcsek közé akik mindig mindent JOBBAN TUDNAK. Szerinted miért van annak a kocsinak akkora kultusza okostojás?

qmatch 2009.05.29. 13:07:36

WagonR szervo...( peeersze, túúúúdom: IGNIS haha ) a tökéletes kormányozhatóságért, a precíz visszajelzésekért :) ... nagyon karaj!
...és éljenek a japánok !
www.wagonrfanclub.hu

wagonR foreveR

Shadowbull 2009.05.29. 13:21:33

@Sanyi.: " de ez nem befolyásoló tényező egy versenyautó esetén"

Versenyauto? Ugyan mar. TZ hobbiautoja. Amivel neha versenyeken is fog indulni. Niylvan azert van rendszam rajta, meg azert mehet forgalomba, mert versenyauto. Egyebkent meg nem tudok mit porogsz itt ezerrel. Leirtam, hogy en szemelyesen milyen hobbiautot epitenek, ha eppen ez lenne a perverziom, hogy szabadidomben is autokat akarnek epitgetni (vagy draga penzen epittetni). Hogy TZ meg barki mas mit csinal, az az o dolga.

"meglepődnél mi mindenre képes akár csak rongyos 120 ló is egy megfelelően felkészített kocsiban."

Nyilvan egy 120-as Skoda volanja mogul egy 120 lovas auto is meglepeteseket tud okozni :)


" így van, tartozz te is azon bölcsek közé akik mindig mindent JOBBAN TUDNAK."

Azt mindenkeppen jobban tudom, hogy nekem mi kene. Erted.

"Szerinted miért van annak a kocsinak akkora kultusza okostojás?"

Ez a mertek? Alig van olyan auto, aminek ne lenne kultusza, kezdve a Citroen kacsatol meg a VW bogartol a Ferrari 599 GTB-ig bezarolag, fuggetlenul attol, hogy az egy muszaki remekmu, vagy egy ipari hulladek.

sb

Seca81 2009.05.29. 13:27:18

@Shadowbull: Gyenge mint a harmat??? Na ne viccelj :))))))
Élőben kéne látnod, ha egyszer erre jársz és van kedved gyere el driftre, más lesz a véleményed... TéZé 2x 2.5x olyan erős BMW-ket vert oda, láttam élőben, elég jól nyomja a Hacsival hidd el...

@Sanyi.: Több az mint 120 ló.

Seca81 2009.05.29. 13:30:21

Abban egyetértek, hogy kinézetre a Supra vagy egy SX lealázza. Bár ez is relatív, vkinek lehet h egy a groteszk forma jön be.

Borsa 2009.05.29. 13:31:14

@10000rpm: Menjetek ki driftedzésre, van egy patkány bordó Hachi, asszem eredeti motorral; na hát az, akármennyire is csak egy háromajtós japán doboz, szar kis négyhengeressel, vihogva körbeautózza a rengeteg E30ast.

Teljesen gyári motor, szerencsés esetben tudja a 105-110 lovat.
Hétköznapi, utcai autó, lábán megy edzésre és haza is jön, szó nélkül.
Utcai használatban 10 liter alatt elvan, egy edzésen oda vissza úttal együtt egy tank, pedig sokat van pályán, aki rendszeres néző, tudja.
Hátránya(???), hogy nem elég kanyarban a gázzal elöblögetni, itt ki kell használni a lendületet, rúgni a kuplungot, stb...

BMW-vel ugyanezt, valaki? :)

Shadowbull 2009.05.29. 13:32:28

@Seca81: Szivesen elmennek, majd ha egyszer ugy adodik, lehet el is megyek. Amugy egy percig se ketelkedem TZ vezetesi tudasaban. A kerdes persze az, hogy mit tudna a ketszer olyan eros autoval. Jobban menne vele, vagy rosszabbul?

De a 120lorol megvan a velemenyem, meg a 160-rol is. A motorom volt 150 lovas, aztan az nem cipelt femkasznit magaval :)

sb

TóthZé 2009.05.29. 13:33:04

@Shadowbull: néha megfordult a fejemben, hogy nem kellett volna mégis inkább 200SX-et építeni (a Supra és Skyline nagy, egyszerűen és szimplán nagy). De a turbós motor még vagy hat drága fejlesztési és hibalehetőséget jelent, másrészt kezdőként igenis van az a mennyiségű turbólóerő, ami meg tudja ijeszteni az embert. Ennek ki merem tolni a szemét - a saját bénaságomhoz képes, persze -, ráadásul jobban is élvezem, ahogy szétpörgi magát 8000 körül. Ennyi, nekem így tetszik, soha nem kértem, hogy megértsd vagy tetsszen neked is.

A drift szerintem erőből könnyebb, de egy könnyű, nem túl erős autóval is élvezetes. Szerintem. Gyorsan, íven, időre menni pedig könnyű kocsival a legeslegjobb. Ezért csodás a Corolla.

Egyszer már leírtam, hogy miért ez lett, itt (belsoseg.blog.hu/2008/11/06/filleres_versenyauto_vagy_meregdraga_fos). Igen, volt benne szerepe a Karottának, meg a dányi Tóth Zoli (ae86.blog.hu) blogjának, meg XJS típusoldalának (www.ae86.hu). Ez miért baj?

Egyébként meg nagyon kevés platform létezik, ami ilyen tulajdonságokkal, ekkora közösséggel, ilyen irodalommal és háttértudásanyaggal rendelkezik. Csúnya, de egy percig se bánom, hogy ezt választottam.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 13:33:30

@Shadowbull:
"Nyilvan egy 120-as Skoda volanja mogul egy 120 lovas auto is meglepeteseket tud okozni :)"

Meg egy 250 lovas 2 tonnás, hosszú váltójú felsőkat. autó volánja mögül is. Rövid váltóval, 800 kilós önsúllyal, 120 lóval sztem nem nagyon nem vagy képben, hogy mekkorát lehet menni.

TóthZé 2009.05.29. 13:41:29

@Seca81: az nem ez a TéZé. :D Csak névrokon, neki matricás már az autója, durván tuningolt motorja van, saját kezűleg építette a kocsiját, csak driftre, de arra nagyon profin (ez az ő blogja: ae86.blog.hu). Ő tényleg odaver sokaknak, én meg még nem.

DBandesz 2009.05.29. 13:43:57

Nagyon nagyot!

Ajánlom mindenki figyelmébe:

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/ertmetlen01/


Bazsó Gábor írása. Megszívlelendő!

Seca81 2009.05.29. 13:47:47

@Shadowbull: Helyes, gyere el tényleg, nem fogsz unatkozni egy percig sem!
Úgy tudom TéZé gépe 170 lovas, de driftnél nem csak az erő a lényeg, fontos a súly, súlyeloszlás, gumik stb...

A mocim pl "csak" 71 ló, de nekem talán sok is. Ez is viszonyítás kérdése, lehet h idővel megszokom és jöhet nagyobb, de lehet h sosem. Bőségesen elég pályán is, 200-at simán viszi pedig nagyon nem mai darab. Túra motor.

Seca81 2009.05.29. 13:49:19

@TóthZé: KOmolyan??? Akkor jól átbasztak :))))) Mindenki a TC-s TZ-nek mondott :) Akkor sorry az eddigiekért, egyáltalán nem tudtam. :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.29. 13:50:36

Grat a vashoz :) Elfogadnám én is, bár inkább csak gyorsan menésre.

Seca81 2009.05.29. 13:50:49

@TóthZé: Viszont az sem kis teljesítmény, kövesd a példáját te is! :D

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 13:52:34

@Maybe_: Szerintem meg te nem vagy képben, hogy kinek magyarázol a versenyautókról.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.05.29. 13:52:56

Ne hülyéskedjetek már, az AE86-nál csak egy szebb autó létezik a világon és az a Datsun Fairlady Z :)))

TóthZé 2009.05.29. 13:53:08

@Seca81: félreértesz. Amit ő csinál az nagy teljesítmény, rendes autóépítés és driftversenyzés. Ríszpekt. Én csak egy béna, műkedvelő, de lelkes hobbista vagyok.

DBandesz 2009.05.29. 13:55:16

@TóthZé: Béna mi? Szeretnék én úgy keresztbe menni. Nem kell a szerénykedés... :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 14:03:22

@Hrzrasn:
Ültem már nem egy, nem két nagy múltú versenyző mellett, másfél évig dolgoztam versenypályán, indultam már pár versenyen, kb. 6 éves korom óta amikor csak tehetem, a versenypályák mellett vagyok, láttam eleget ahhoz, hogy eldöntsem, kinek van fogalma a versenyzésről, és ki az, aki a billentyűzet mögül, ötezer lóerős gépeket nézve a youtube-on, autós fórumokon okoskodik...

TóthZé 2009.05.29. 14:03:57

@SirJohn: ne haragudj, de ezt nem is értem..

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.05.29. 14:24:12

euroringen ha minden igaz én is ott leszek :))

TóthZé 2009.05.29. 14:39:26

@[Walaki]D`Lair: Igen láttam, hajráf, hajráf. Legyünk ultra belterjesek? Bent van már és neked jól műkszik a Tokico HTS elől?

TóthZé 2009.05.29. 14:41:54

@Gelu: próbáld meg itt: http://www.performance-tuning.hu/forum/index.php?showtopic=388

De egy kis reszeléssel az ae80 (asszem így hítták az egykorú, ötajtós, elsőkerekes Corollát) lámpája is befaragható, csak a felfogatásokat kell picit átszögelni. Olyat meg lehet kapni autósboltba párezerért.

TóthZé 2009.05.29. 14:43:13

@karlmann: elég az Ignis szervó, bőven. Tényleg nagy szívás volt a gumitank, ki is vettük és visszakerült a gyári.

TóthZé 2009.05.29. 14:48:01

@IV. (Parkoló) Béla: köszönöm, neked is, meg másoknak is, az érdem elsősorban Busmané és Tibié, és még sokan mások is segítettek. Gyorskormány van már az autóban, Quaife gyártmány.

Kukimustáros 2009.05.29. 14:58:30

@Fox888: A kettöt össze se lehet hasonlitani!;-)
A toyotának nagyonsokkal nagyobb a feelingje!
És szinte mindenki bmw-ézik a DRIFT-ben,jó biztos nem véletlen!De a toyota sokkal nagyobb érték!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 15:01:21

@Maybe_: De te a büdös életben nem terveztél semmit. Ô meg igen.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 15:12:55

@Hrzrasn:
Egyrészt nem adtam a kezedbe a biográfiámat, így nem tudhatod, hogy mit terveztem és mit nem. Másrészt attól még h valaki megtervez valamit, még lehet h váratlanul éri pár helyzet egy olyan autóban, amit lefikáz... Nem szeretem ha kiforgatják a szavaimat ;)
A vezetési tudás, a bevállalósság és az élmény nem a terveknél dől el. Ha így lenne, mérnökök döntögetnék sorra egymás idejét a Nordschleifén...
Egyszerűen felbasz, ha valaki lenéz egy autót (vagy bármi mást), úgy, hogy valószínűleg egy métert sem tudna vele úgy menni, mint a tulajdonosa...

megint 2009.05.29. 15:30:24

Biztos jól megy, elég erős, és könnyű, de azt soha nem értettem , hogy ebben az autóban mi a szép

M division 2009.05.29. 15:44:10

Teljes mértékben elismerem a toyotádat, erre a célra teljesen jó, de én még mindig inkább E30at vennék. Ha lenne rá pénzem E30 M3at!

Sayniqua (törölt) 2009.05.29. 16:02:07

Gratula!

Sok-sok örömöd legyen benne!

HAWOCK 2009.05.29. 16:03:01

Nemrég potyautasként volt szerencsém egy AE86-hoz. Nagyot lehet driftelni vele, a terhelésváltások a kis tömeg miatt nagyon jól kezelhetőek, olyan mint a szellő, viszont lendületesen kell autózni vele mert bikából nem lehet, amúgy a srác simán tolta a pályán az E30-okat.

McK (törölt) 2009.05.29. 16:09:29

Nagyon szép az autó.
Persze. Nem úgy mint egy Ferrari,vagy egy Aston Martin..
Mert nem úgy kell szépnek lennie.
Mint ahogy a Lancia Hf is gyönyörű,és a VFTS is.
Egy dolog zavart a cikkben,az sem nagyon.
Csak baszta a csőröm kicsit.
A drift fizikájában az alákuplungolás az ugrósikola olyan alap része,hogy azért minimális rutinnal ezt már nem így csinálják.
Nagyon nem.
És valóban lendületből nehezebb,és élvezetesebb driftelni,nem erőből.
Ettől eltekintve a cikk,és az autó is élmény.
Meglovagolni meg még nagyobb élmény.

TóthZé 2009.05.29. 16:39:32

@McK: sajnálom, hogy csalódást okoz, de én még itt tartok. :)

McK (törölt) 2009.05.29. 16:40:58

Nem okoz csalódást,csak meglepett.

tétovateve 2009.05.29. 16:58:21

Srácok...tudom, hogy ez nem idevaló hozzászólás, de sehol nem találok a Civic-embe motortartó gumibakokat. Tudtok segíteni?
D13B2 a motorkód, 1994-es hatchbackem van. A bal alsó-első van kimenve meg asszem ugyanez a jobb oldalon is. Köc és bocs.

ocsisajt78 2009.05.29. 17:27:16

ezzel az autoval meg mindig csak 2 bajom van: nem 4wd es nem turbos :D:D

(najo, tok allat amugy xD)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 17:46:44

Egyébként én sem értem ezt a Corolla-hypeot, én is a Suprát választottam volna. Feljebb van a teljesítménybeli plafon, rá lehet nézni, és az aerodinamikai tulajdonságai is jobbak egy tölgyfaszekrényénél.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 17:51:07

@Maybe_: "Egyrészt nem adtam a kezedbe a biográfiámat, így nem tudhatod, hogy mit terveztem és mit nem."

De, pontosan tudom, hogy lófaszt nem terveztél életedben.

evo87 2009.05.29. 17:52:22

@Kukimustáros: Azt mondod driftben mindenki bmw-zik? Igen itt Európában. Máshol Toyota, Nissan.

Lada. Az izzadósabb, ritkább. A japók talán nem is ismerik, a németek is csak hírből.

Amúgy van egy szép lépcsőshátú hacsi használtautón 1,2 millióért. Nekem nincs annyim most, de aki ad kölcsön, az kap tőlem egy nagy puszit. :D

LAPoska 2009.05.29. 17:53:15

nagyon szep... imadom ezt az autot... nagyon jo, nagyon drift, nagyon jappan... de a bukolampas jobban tetszik... :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 17:54:15

@sipike78: SB sajnos már házas. Amúgy sem venném feleségül, szarul fôz :)

LAPoska 2009.05.29. 17:55:49

@Hrzrasn: lehet, hogy a szupra erosebb, meg aramvonalasabb, meg mi, de ebben a hacsiban van vagy 800-900 kg... egy szupra motor nelkul sem lesz talan annyi... szoval ezzel szebben lehet jatszani, meg ha nem is olyan eros...

Seca81 2009.05.29. 17:59:23

@Hrzrasn: Drágább a Supra, és bizony idehaza szintén ritka.
Nyilván szebb és erősebb lenne, de a tuningolása pénzesebb...

evo87 2009.05.29. 18:04:14

A Supra meg az AE86 két külön kategória. Olyan mintha Suzukit és Hondát hasonlítgatnánk. Szerintem.

pzkpfw 2009.05.29. 18:15:23

Látszik hogy nagyon sok sok pénz,és munka van ebben az autóban.Bár talán olvastam már róla de a hátulja ahogy kinéz,én nem értem ezt hogy gondolta a lakatos ez bárhogy nézem szégyen.Volt egy régi ZX-em hátulról megtalálta egy Vitó azon állt így a lökhárító és a kerékív.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 18:17:55

@LAPoska: Erôs autóval lehet a legjobban játszani.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 18:20:15

@Seca81: Amekkora pazarlás ennek az autónak az építésénél folyt, kijött volna belôle egy ésszel épített Supra.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.05.29. 18:23:55

@TóthZé: Még nincs kész, ZDoman kificamította a bokáját és nem tud szerelni, de a jövő héten összehozzuk valahogy :)

McK (törölt) 2009.05.29. 18:31:12

Már rég óta olvasom a Totalcart,és feltűnt,hogy nekünk is van egy kis gonosz,herpeszes Ödönkénk,akit anyukája vár a mázsaháznál,akinek semmi sem tetszik,akki jobb kenyeret süt a péknél,jobb tortát a cukrásznál,aki mindenhez ért,szóval ő a mi McGÁJVER'-ünk.
Minden tud,mindenben otthon van,és tanári vénája is van,kioktatásból jeles volt a kiscsoportban,pedíg gumicsizma volt a jele.
Nah..vajh melyik ez a kommentelő?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.29. 18:36:52

@Hrzrasn:
És ebben miért vagy ennyire biztos? Mert te vagy a Naaaaagy Ede?

BartiS2 2009.05.29. 18:41:28

sztem tök állat gép... és kezdő driftesnek gyanítom elég is.... mondjuk ha nem sajnálnám akkor azt mondom meg lehetne próbálni egy 944 turboval is ezt a driftelés dolgot, mert többször van, hogy nem is akarom és megindul a segge.. ebből kiindulva lehetne is: http://www.youtube.com/watch?v=-vTQhKYV0FI

-nb- 2009.05.29. 18:45:30

Gratulálok hozzá, nagyon tetszik nekem még ilyen "rondán" is! :) Erre tiszta szívből lehet mondani: kéne, de nagyon.

LAPoska 2009.05.29. 19:15:21

@Hrzrasn: Te tudod, te votal katona... ;-)

DBandesz 2009.05.29. 20:01:30

Húú gyerekek... menjetek már szobára. Itt nem kell az okostónizás, meg az egymás köpködés. Értelmesen is lehet kommentelni, vitázni, ne adj' Isten beszólni.

Kultúra, Elvtársak!

zalkapone 2009.05.29. 20:01:50

Szerintem faja kis cucc! Mikor Zoli vitt vele a sukorói meetingen, igencsak szorítottam a bukócsövet (képen látszik is)! Indulás után a hallás nevű érzékszervünk nem működött ugyan, de kárpótolt a körforgalom! :-)

zalkapone 2009.05.29. 20:03:23

Viszont azóta minden fehér Celica-t megállítanak arrafelé... :-)

polciae86 2009.05.29. 20:46:04

@Shadowbull:

Most blogolok eletemben eloszor, mert nem szoktam ilyennel foglalkozni. De most tollat ragadtam, mert meg ilyen eszement baromsagokat meg nem hallottam, mint amit ez a shadowbull magyaraz.
Kisbaratom nem tudom, hogy te milyen autot hajtasz, de az biztos, hogy meg hachirokue kozeleben nem voltal.
Addig amig ilyen kocsiban nem ultel, sot meg nem is vezetted, addig megkerlek, hogy egy szavad se legyen.
Hulyesegeket beszelsz!
AE86ra lett kitalalva a drift. Talan nem veletlenul!
Tobb autom is volt mar, de amiota ae86om van azota megfogadtam, hogy semmilyen mas kocsit nem akarok. Ugyanis a nyomaba se ernek vezetesi elmeny tekinteteben.
Barmilyen kocsid is legyen garantalom, hogy minden nap talalkozol ezer ugyan olyannal az utcan.
Ez velunk hachirokusokkal nem fordul elo.
Neked ez az erzes mar csak alom fog maradni.

Bocs mindenkitol a felesleges szocseplésert, de duhos lettem.

Hajra TéZé!

Ratnet 2009.05.29. 20:52:42

@Hrzrasn: "Erôs autóval lehet a legjobban játszani."

Egyre jobban tanúbizonyságát adod a gyakorlati tapasztalatlanságodnak. A legjobban játszani nem 'erős' autóval, hanem -személyre szabottan- megfelelő súly-lóerő aránnyal és megfelelő súlyelosztással lehet. Csupán 'erős' autóval egyvalamit lehet nagyon: elsokallni.

Mondom ezt úgy hogy építek is, s néha versenyzem is. Igaz én olcsón teszem mindezt, mivel így nem öli meg az élményt az aggódás a drága gép és alkatrészek miatt amit akár egyetlen 'hülyülés' alatt is gallyra lehet rakni.

BartiS2 2009.05.29. 21:12:29

@Ratnet: mondjuk abban igazad van, ha pénz nem számítana tuti valami Ariel állna a garázsban... meg egy Exige R is... és ez egyik sem különösebben erős autó :-)

I/I4R[ł 2009.05.29. 21:14:24

Látom már utcán is rohangálsz vele:
http://indafoto.hu/maaszi/image/4211233-b3febdb7
Én integettem, ha emlékszel! :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:20:07

@Ratnet: "Egyre jobban tanúbizonyságát adod a gyakorlati tapasztalatlanságodnak."

Szerintem meg az a tapasztalatlan, aki egy másfél tonnás 4-500 lovas autó helyett egy pillekönnyû, kevéslovas papundekliautót választana, mert mást még nem látott életében.

Én speciel rühellek gokartban ülni.

Ratnet 2009.05.29. 21:22:53

@BartiS2: Ja, ha a pénz nem számít akkor én is választok kettőt:

1. MK1 RS 'kutyacsont' Escort -játszósnak
2. Volvo 1800 vagy Amazon -örömautónak meg veteránkodni

Hm?:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:24:45

@polciae86: "Ugyanis a nyomaba se ernek vezetesi elmeny tekinteteben."

Muhaha

Ki is dobom a bömöst rögtön, és veszek egy ilyen csörgô-zörgô instabil hamutartót :)

bmw335 2009.05.29. 21:25:33

Bejelentkeztem már én is euroringre, úgyhogy majd élőben is végre megsasolhatom ezt a remekművet:)

Ratnet 2009.05.29. 21:28:58

@Hrzrasn: Újfent csak igazolod a fentebbi állításomat. Nem rombolni megy a háborúba, hanem játszani az aszfaltra.

Ha már felhoztad számoljunk: a másfél tonnás 400 lóerős autó az arányban ugyanaz mint a 750 kilós 200 lóerős. Csak hát a másfél tonnásnak nagyobb a 'tehetetlensége'.
Például a Subaru Impreza biztosan jó autó arra amire való de mondjuk egy szlalomversenyen lealázza egy 'reszelt' Golf1-es is. Hát ez van...:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:36:20

@LAPoska: Persze nyitva elôtted a lehetôség, hogy olyan autót vegyél, amilyet csak akarsz. Én azonos kg/LE arányú autókból a nehezebbet választanám, mert egyszerûen baszottul szeretek erôs, tankszerû, hátsókerekes autókkal keveregni különféle kanyargós hegyi utakon (más meg esetleg nem, vagy csak nem vallja be önmagának).

Ha végigtolsz egy alapból 50:50 súlyelosztású, rendesen motorizált (nem 316i!), hátsókerekes kupét (legyen pl BMW :), egy olyan úton, mint a Kesselbergstrasse, két dolog fog történni:
1) A büdös életben nem nézel rá többet a gokartokra
2) Egy életre elmúlnak a merevedési zavaraid ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.29. 21:44:36

@Ratnet: Könnyû autóval gyorsan menni jó érzés. Tankkal, ugyanolyan gyorsan menni viszont kétszer olyan jó érzés.

Ezt viszont hiába magyarázom olyannak, aki még életében nem vezetett egy modern, 400 lovas sportkocsit, hanem pehelysúlyú húszéves bontószökevényekkel közlekedik, morcosított lámpával :DD

Ratnet 2009.05.29. 21:58:10

@Hrzrasn: "húszéves bontószökevényekkel közlekedik, morcosított lámpával" -csak nem az asszony egykori 750-es Fityójára célzol(profilkép)? Valószínüleg többen megcsodálták ilyen olyan rendezvényen mint mondjuk a BMW-det.:-)

Egyébként ne 'torzíts'. A jelen téma a 'játszós' versenyatókról szól, nem a pénisznövelő zabagép nagyvasakról. Megnyugodthatsz volt hozzájuk szerencsém, most is van egy másfél tonnásom. Saab-nak hívják és nem csapatásra való. Arra van külön könnyű, fürge játszósautóm.

De ha te a tapasztalatoknak sem hiszel akkor hiába győzköd bárki. Menj el egy amatőr versenyre és tedd oda magad. A kezdő BMW-sek általában 'elesnek'... Ez nem véletlen.

BartiS2 2009.05.29. 22:07:50

@Ratnet: hm az MKI RS az valóban kemény kis verda... a Volvot passzolom, nem rossz de nem az én világom... viszont az Rs az jah :-) mondjuk ha ilyen veteránosabb történet akkor nekem is inkább egy 911 Carrera RS 3,0...

Ratnet 2009.05.29. 22:15:51

@BartiS2: Jó, hát nekem van egy kis svédautó fetisizmusom. Bocsássa meg a világ.:-)

Shadowbull 2009.05.29. 22:32:46

@TóthZé: A turbos talan annyiban jobb valasztas, hogy ahogy fejlodsz, tudod szepen novelni a teljesitmenyt. Szivomotornal nyilvanvaloan hamar beleutkozik az ember a korlatokba.

Lehet fel ev mulva azt fogjuk olvasni, hogy eladtad a Corollat, megvetted az SX-et :)

Karakterre egyebkent nekem is a porgos szivomotorok jonnek be jobban, de csak egy bizonyos meret folott. Azert egy 8400-at forgo V8as nem mindennapi elmeny :)

Egyebkent nekem semmi bajom, hogy Te Corollat nyustolsz, mindenki ugy tolti el a szabadidejet, meg arra kolti a penzet, ahogy viragos jokedve diktalja.

En csak eppen maskeppen gondolom.

De azert mar latszik, hogy a Corolla gyakorlatilag egy also szintu belepoauto a drift vilagaba. Nyilvan arra kivalo, de gyanitom, hogy a szuksegbol torteno erenykovacsolassal allunk szemben.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:40:27

@Maybe_: "Rövid váltóval, 800 kilós önsúllyal, 120 lóval sztem nem nagyon nem vagy képben, hogy mekkorát lehet menni."

Az 6,6 kilo egy loerore.

Azert eleg kemenyeket szoktam csapatni olyan 3.5 kg/Le aranyu gepekkel, ugyhogy valami elkepzelesem csak van. Nyilvan nem tudok vegigdriftelni komplett palyakat, de azert nagy gazra egy picit ezek is megnyikkantjak a hatso gumikat :)

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:43:51

@Maybe_: "Egyszerűen felbasz, ha valaki lenéz egy autót (vagy bármi mást), úgy, hogy valószínűleg egy métert sem tudna vele úgy menni, mint a tulajdonosa..."

Nagyon komoly gondjaid vannak az erto olvasassal, vagy egyszeruen csak mas algoritmus szerint dolgozik a dekoder az agyadban, ha ilyeneket olvastal ki abbol, amit irtam.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:51:56

@Hrzrasn: A Corolla sokkal olcsobb mint a Supra. Ha megnezed a mobilen, alig van par darab elado, a jobb allapotuakert meg rengeteget el akarnak kerni, egyebkent Europaban nagyon keveset is adtak el belole.

Finom darab volt a maga koraban. Egy jo allapotut talan nem is lenne erdemes kibelezni.

Itt egy kis turboszuszogas :) csak hogy a youtube-os nyalcsorgatos hulyegyerek-imazsomat erositsem :)

http://www.youtube.com/watch?v=AmPcn3yv-sk

sb

Shadowbull 2009.05.29. 22:55:53

@Hrzrasn: Bezzeg a multkor nem ezt mondtad. De minden szavad hazugsag volt!

Tudd meg, a testem a tied lehet, de a lelkem nem, te diszno :))

sb

Shadowbull 2009.05.29. 23:02:01

@polciae86: "Most blogolok eletemben eloszor"

Majd belejosz. Az elejen nehez, de a sok gyakorlas segit :)

"Addig amig ilyen kocsiban nem ultel, sot meg nem is vezetted, addig megkerlek, hogy egy szavad se legyen. "

Hmm. Szaporodnak errefele az onkentes rendorok. Azert maradjunk annyiban, hogy azt irok, amit akarok. Legfeljebb TZ kimoderal, ha mar nagyon unja a fejemet.

"Neked ez az erzes mar csak alom fog maradni."

Vezetesi elmenyre teccik gondolni? Akkor erre azert ne fogadj nagy tetelben.

sb

Shadowbull 2009.05.29. 23:03:38

@Ratnet: "Igaz én olcsón teszem mindezt, mivel így nem öli meg az élményt az aggódás a drága gép és alkatrészek miatt amit akár egyetlen 'hülyülés' alatt is gallyra lehet rakni."

Asszem elerkeztunk a kulcsmondathoz.

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.29. 23:41:11

@Shadowbull:
Shadowbull! Régebbi posztokon is olvastam már a hozzászólásaidat, pl. az önindítókiszerelős 3D rajz megfejtősdin is. Számomra részben kiderült, hogy autókat vagy valami autós részegységeket tervezel hivatásszerűen.
Olvasva a hozzászólásokat, úgy érzem, ez nem mindenkinek tűnt fel, vagy nem olvastak olyat, amiből kiderülhet.
Én kíváncsi lennék, és szerintem sok vitát megelőzhetnénk, ha gondolod, felfedhetnéd, mivel is foglalkozol ténylegesen. Van pár komoly szakember ismerősöm, és én tőlük inkább kérdezni szoktam, mint leoltani.

Persze ez ettől a témától most független, a hacsi egy nagyon szuper autó driftre, és láttam élőben az autót, nagyon kéne. Az meg ízlés kérdése, hogy ki melyik sportágat szereti, a gokartot, vagy a tankot. A magam részéről én szeretem a V8-as bugyborékolást, a felcsavart TDI-ket (kivéve korom), a pörgő fütyülő turbósokat, a dohogó V2-eseket, és a 125-ös kétüteműt, meg a guruló veteránt is. Kurvára szeretek üres parkolóban kamionnal tolatgatni, és zsigulival keresztben menni. Szerintem ezek nem zárják ki egymást. Szerintem SB is élvezné, ha verethetné egy ilyennel valahol.

Shadowbull 2009.05.30. 00:04:38

@Mk412: Teljesen mindegy, hogy ki vagyok es mit csinalok, attol nem lesz jobban vagy kevesbe igazam. Sot, azt utalnam a legjobban, ha valaki IRL-dolgok miatt nem ugatnak le a fejemet. Vagy pont azert :) A legjobb cimboraim tudnak a legjobban elkuldeni a francba, ugye Gulyas? :))

Egyebkent mar tobbszor megirtam: portas vagyok egy koser vagohidom, anyam neger volt, apam zsido, es a becsuletes nevem Saul Hudson :))

"Szerintem SB is élvezné, ha verethetné egy ilyennel valahol. "

En sem allitottam, hogy nem. Csak azt, hogyha mar elmenyauto, akkor sokkal erosebb kene. Es ahogy mar kiderult itt is, a driftversenyen sem hatrany a nagy teljesitmeny, legfeljebb egy kezdonek. Fog meg TZ is feljebb lepni, latom mar elore :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.30. 00:28:59

@Shadowbull: Elég egyértelmû volt, honnan fúj a szél. Nekem 60 lovas autóm van, ennél több irracionális :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.30. 00:32:21

@Ratnet: "Igaz én olcsón teszem mindezt, mivel így nem öli meg az élményt az aggódás a drága gép és alkatrészek miatt amit akár egyetlen 'hülyülés' alatt is gallyra lehet rakni."

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy a munkaadóm által a seggem alá rakott sorhatosokat és vényolcakat sosem szoktam meghajkurászni, mégsem esett rajtuk soha egy karcolás sem (mint ahogy a saját autómmal sem volt semmiféle balesetem soha).

Az lenne a javaslatom, hogy mielôtt ökörködsz, tanulj meg vezetni, és akkor nem lesz miért aggódni. Na meg a casco se egy rossz találmány.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:42:55

@Shadowbull:
"Szerintem SB is élvezné, ha verethetné egy ilyennel valahol. "

En sem allitottam, hogy nem. Csak azt, hogyha mar elmenyauto, akkor sokkal erosebb kene. Es ahogy mar kiderult itt is, a driftversenyen sem hatrany a nagy teljesitmeny, legfeljebb egy kezdonek. Fog meg TZ is feljebb lepni, latom mar elore :)

sb


Ha ezzel kezdted volna, sztem el se kezdjük a szócsatát ;)

w a s d 2009.05.30. 00:46:38

@Shadowbull: "a driftversenyen sem hatrany a nagy teljesitmeny, legfeljebb egy kezdonek"

Én tényleg az alapján okoskodok most, amit (nálam jóval tapasztaltabb, és elismert) ember mondott egy youtubon látott videón, ami szerint egy ilyen gyengébb autóval (pont ae86- ra mondta) nehezebb driftelni, mint egy erősebb kocsival.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:47:49

@Hrzrasn:
"Az lenne a javaslatom, hogy mielôtt ökörködsz, tanulj meg vezetni, és akkor nem lesz miért aggódni."
Ezzel viszont nem értek egyet.
Van olyan ismerősöm, aki 14 éve rallyzik, mégsem tudja soha a maximumot kihozni az autóból elmondása szerint, mert nincs túlságosan eleresztve, 4 év alatt lapátolta össze ezt az autót, és ha törik, akkor újabb jópár év kihagyás kéne az újrakezdéshez. És ha ez van benned verseny közben, akkor soha nem leszel igazán gyors. Ez most nem kötekedés ;)
Én is nagyon jól tudom, hogy lenne még az autómban körönként 1.5-2 másodperc, de nem merem kipróbálni, mert nekem meg ez az utcai is egyben, kb haza se jutok, ha eldobom. Szar így versenyezni egyébként, de van amikor nincs az embernek más választása.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:49:53

@F/: Na ez meg relatív. Ha valaki életében először ül be egy, az általa megszokottnál 3-4x erősebb autóba, akkor jóval nehezebb. De ha már ismeri az autót, akkor sokkal könnyebb. Ehhez persze rengeteg idő és gyakorlás kell, mint minden máshoz.

w a s d 2009.05.30. 00:51:32

@Maybe_: Az volt kb. az indok, hogy egy gyenge géppel már azért is küzdeni kell, hogy csúszásban maradjon, nemám még játszani a gázzal.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.05.30. 00:55:11

@F/: Ez igaz. De az erős gépet meg szokni kell, hogy ne sokallj be. A legjobb, ha lépcsőnként haladsz, 160 ló után 200, utána 250, stb. Azt még tudod uralni nagyjából, de megvan a plusz erő is, ami a vigyorhoz kell :)

Ratnet 2009.05.30. 01:14:30

@Hrzrasn: Ismét tereled a témát. Versenyautóról és versenypályáról volt szó ugyebár? Mindenki leszarja miket tolnak a segged alá. Nagy érdem. Ez kábé az a színvonal mint az "apuka autója". Én meg teherautózom hétköznap és akkor mivan? Valószínüleg nekem matchbox az a sorhat-vényóc amivel te sétakocsikázol munka helyett. (Vagy parkolóinasként lemoshatsz?):-)

Az autóverseny pedig nem utcai közlekedés meg jazzkarizás. Egészen más az esélye, hogy megzúzod a vasat. Az a baj, hogy szerintem sosem próbáltad csak elképzelésed van az ott működő 'fizikáról'. Elég egy elcseszett kanyar ahhoz, hogy például lefordítsd a felniről a gumit és már mész is a fák közé 'perecért'. Szinte minden futamon van egy-egy bukta, s bizony gyakran az úgynevezett 'erős' autók tekerednek kiflibe mert a sofőr azt hitte elég a puszta lóerő (meg a CMR4) végigtolása a dobogóhoz.

Ja és még valami: amikor ezeken a versenyeken a saját magam által épített romommal 'ökörködtem' (mer' a vezetéshez tök hülye vagyok) mindíg hoztam haza egy kupát. Neked van már ilyesmid?

Szerintem az van, hogy elfogytak az érveid és ahogy nézem ilyenkor mindig mások személyes érintettségeit túrkászod, hogy beleköthess. Holott a téma fel lett vezetve. Ahhoz próbálj meg hozzászólni.

Vagy bizonyíts élőben, csak nehogy sírva fakadj amikor a Levota Sanyika (hogy a BMW-nél maradjunk) féle tizenéves srácok lemosnak az útról.:-)

w a s d 2009.05.30. 01:14:44

@Maybe_: Persze, jó úgy, és nem is kezdőkről volt szó abban a videóban, az igaz, de ha a profinak könnyebb, akkor az erősebb autót vezetni tudó, de kezdő drifternek is az lehet akár.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.30. 09:26:16

@Ratnet: "Versenyautóról és versenypályáról volt szó ugyebár?"

Nem. Élményautóról volt szó. Köridôrôl ezúttal egy szót nem ejtettem. De persze egy BMWbôl ugyanúgy lehet pályaautót építeni, mint bármi másból (ha olcsó megoldás kell, én is a Suprát választottam volna).

"Mindenki leszarja miket tolnak a segged alá."

Nem úgy néz ki. Te pl a jelek szerint elég nehezen tudod feldolgozni.

"Nagy érdem. Ez kábé az a színvonal mint az "apuka autója"."

Remélem nem okoz nagy sokkot, ha azt mondom, hogy magánemberként is kizárólag csak BMWim voltak. A saját, leadózott keresetembôl.

"Én meg teherautózom hétköznap és akkor mivan?"

Meglátszik a szellemi színvonaladon, az van :)

"Valószínüleg nekem matchbox az a sorhat-vényóc amivel te sétakocsikázol munka helyett."

Ja, igazából csak pecsételni meg kávét inni járok be reggel. Utána megyek, és morcosított lámpájú bontószökevényekre vadászok a városban :)
A rendszámrezgést, szemöldököt, sötétítôfóliát kilométerekrôl megérzem, mint cápa a vérszagot :)

"Az autóverseny pedig nem utcai közlekedés meg jazzkarizás. Egészen más az esélye, hogy megzúzod a vasat."

Valóban. Sokkal kisebb. Pályán csakis és kizárlóg a te képességeiden (meg az autódon) múlik, perecelsz-e. Közúton rengeteg más tényezô van, amire lehetetlen felkészülni.

"Az a baj, hogy szerintem sosem próbáltad csak elképzelésed van az ott működő 'fizikáról'."

Azt te csak szeretnéd.

"Elég egy elcseszett kanyar ahhoz, hogy például lefordítsd a felniről a gumit"

18ast? Megnézném. Engem viszont ez a veszély nem fenyeget:
http://www.conti-online.com/generator/www/de/de/continental/automobil/themen/sicherheit/img/rss_movie_en.wmv

"és már mész is a fák közé 'perecért'."

De nem.

"Szinte minden futamon van egy-egy bukta,"

Biztos. De ettôl függetlenül én még nem pereceltem soha, annál is inkább, mert nekünk kötelezô a vezetéstechnikai tréning. Közúton meg nem rendezek autóversenyt.

"Ja és még valami: amikor ezeken a versenyeken a saját magam által épített romommal 'ökörködtem' (mer' a vezetéshez tök hülye vagyok) mindíg hoztam haza egy kupát. Neked van már ilyesmid?"

Életemben nem voltam ilyen rendezvényen, mert nem érdekel. F1-en voltam néhányszor ajándék jeggyel, de az sem kötött le túlzottan. Magamtól nem adtam volna érte pénzt. Driftre meg aztán végképp nem mennék ki soha, a gumifüstölôs-E30as-hülyegyerekkorszakomon 18 évesen túlléptem.

"Vagy bizonyíts élőben, csak nehogy sírva fakadj amikor a Levota Sanyika (hogy a BMW-nél maradjunk) féle tizenéves srácok lemosnak az útról.:-)"

...vagy például te mosol le, azzal a morcosított papírsárkánnyal :DDD
(Fingom nincs, ki az a Levota Sanyika. Az egyik gumifüstölôprofesszor? :)

Ratnet 2009.05.30. 10:09:07

@Hrzrasn:
Nna, azt hiszem nem kell különösebb kommentár. Mindent 'elmondtál' magadról, s kiállítottad a bizonyítványodat.:-)

BartiS2 2009.05.30. 11:07:07

ti mit össze tudtok vitázni a gép mögül értelmetlen dolgokon... ha SB nek meg Hrzr...nak nem tetsztik az AE86 mert kicsi meg xar meg gyenge akkor ez van, ha meg a többieknek igen akkor is ez van... mér kell egymást mindenféle hülyeséggel csesztetni... muszáj egymást meggyőzni? jobban alszotok?... nem értem... ez a magyar virtus... az okosabb hagyja már rá a másikra és kész, az meg legyen boldog akié az utolsó szó... az a ti problémátok, ami Góliáté is volt mikor Dávid legyőzte... egyikőtök sem néz ki a másikból semmit, pedig lehet mindannyian jobban vezettek mint az átlag autósok 90%-a de azért ezt még ha bizonygatjátok is egymásnak akkor se hiszi el egyikőtök sem....

na ez hosszú lett, de ha kívülállóként próbáljátok nézni ezt a hosszú vitát, hát elég parttalan, és a végén már nem hozzátok illő szint ha értitek...

ui: SB-vel egyébként is nehéz vitázni :-)

peace, üdv Barti

Seca81 2009.05.30. 11:10:34

@Hrzrasn: Kesselbergstrasse, a két nem tudom milyen nevű tavacska között München alatt vhol? Németben volt munkatársam is említette h qrva jót krúzolt arrafelé.
Bükkben próbáltad már a Lillafüredre ill. Bánkútra vezető utakat? Én igen :) nem is egyszer!
Az sem gyenge...

TóthZé 2009.05.30. 11:24:22

@I\/I4R[ł: Ott még nem tudtam, hogy az indafotó legnagyobb penge_verda szpottere és a karácsonyi fenyőfotózás győztese vagy személyesen, de igen, láttam, hogy integetsz. Köszönöm a képet. És valóban érdekeltek a Morganek, mi volt ez, valami találkozó vagy Morgan túra?

TóthZé 2009.05.30. 11:28:26

@Hrzrasn: Egyenesben, talán. De főleg szerinted. Én meg szeretem a gokartokat. Nem kell, hogy egyet érts.

TóthZé 2009.05.30. 11:37:00

@Shadowbull: Nem hiszem. Egyrész a Karotta, tudod, akit majmolok és aki sokkal előrébb tart nálam tudásban és tapasztalatban, szóval ő még mindig nem unja a Corolláját, pedig nem fél éve nyüstöli.

Ha mégis kevés lenne a lóerő, akkor sem az SX irányában fejlesztenék, maradna a Corolla, motor és talán hajtáslánc cserével. A jelszó: no turbo és no kihegyezett tuningmotor. Nem szívni akarok, hanem élvezni.

ZoLion 2009.05.30. 12:19:22

Szia TóthZé!

Engem ezaz Ignis szervó beépítés érdekelne. Nekem is Toyotám van szervó nélkül, viszont nagyon kéne bele.
Hogyan és mennyiért sikerült ezt megcsinálnod?

Lowtyo 2009.05.30. 13:25:09

ha nagy leszek, én is ilyen mazdát veszek

Rocko- 2009.05.30. 16:07:24

@Shadowbull: sose lesz neked ilyened.

TóthZé 2009.05.30. 16:09:21

@ZoLion: Nagyon drágán. :) Maga a kormányoszlop, a ráépített szervómotorral 15 ezer volt egy Suzuki bontóban még tavaly, Busman beépített (ez ugye része volt az egész autó megépítésének, tehát külön erre a tételre nem tudok neked árat mondani). Ami drága volt, az a rendszer beüzemelés, az elektronika meghekkelése, tőlem egy budaörsi ember ezért 31 ezer forintot kért, de közben a Belsőség találkozón a narancs színű durvatuningos Trabantos kolléga elmondta, hogy ő akár 6000-ért is be tudta volna kötni. :( Hogy őt hol lehet utolérni, azt sajnos nem tudom, nekem addigra már működött a rendszer, nem cseréltünk telefonszámot. De talán az Autófíliás srácok tudnak segíteni.

Shadowbull 2009.05.30. 16:20:40

@Rocko-: Valoszinuleg tenyleg nem. A jobb darabokat iszonyat aron adjak, 35-40e kozott.

45e korul 5 evvel fiatalabb Porsche Turbok is vannak, 420 loval...

sb

ZoLion 2009.05.30. 21:45:22

Köszönöm az infókat. Akkor megyek a Suzuki bontóba. Aztán Darti

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.05.31. 14:10:22

Egesz jo lett ez a Daihatsu. Csak kar hogy nem szep.

Merida001 2009.06.01. 22:01:26

Ez a Corolla szép és jó is, de ennyi pénzből valóban egy jobb, erősebb és vagányabb Bömöst is lehetett volna u.erre a célra kialakítani. Ettől függetlenül használja egészséggel és sok értékes percet okozzon a gazdinak!:)))

KAWAszaki 2009.06.02. 15:13:10

TóthZé!
MaxiRespect!

Sokan kárognak, hogy így BMW, úgy E30, meg sorhat...
Igenis az ember szaladjon a saját álmai után!

A hacsi egy legenda, olyan drift-über-alles (:D), ami a bömös sosem lesz.
(és itt a lóerőről nincs szó)

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.02. 16:05:59

off:
sose ertettem, hogy miert tud minden bajorsofor vezetni hirtelen, ahogy billentyuzet kerul a keze ala...Meg azt se, hogy mindenfele kapcsololeszoritotomitesragaszto-tervezo mernok miert ert hirtelen mindenfele autokhoz a nepautos csoporton kivul. Es hogy ezek mekkora egyetertesben tudnak fikazni barmit, ha eppen egymast nem...De majd ha felnovok, nekem is lesz kettonnas eros autom, amirol majd jol azt hiszem, hogy sportkocsi, es akkor majd jol megmondom en is, nektek, mind! Es majd en is kiosztom a kocsog gazdagokat, akinek tellik tokozott hidra a Lada ala. Persze majd jol megkerekitett mondatokba suritem a "velemenyem", nehogy egy modorosan irigykedo faszkalapnak tunjek, inkabb olyan kicsit bennfentes, talan hozaaerto kodevel probalom takargatni (de nem nagyon) a felsobbrendusegerzesemet. De azt azert remelem igy gyerekfejjel, hogy nem az autotol lesz erekciom, mint a bajoroknak, meg hogy nem kell majd 400 loero, hogy felnottkoromban felalljon a cerka. Vagy ez a nem rizsraketa tulajoknal a verdaval jar? :)
on

TeZe, grat a vashoz, hasznald egeszseggel, es irj csak rola gyakran.

Shadowbull 2009.06.02. 18:17:59

@XJS: mondani is akartal valamit, vagy csak bufiztel egyet?

sb

XJS · http://www.ae86.hu 2009.06.03. 10:42:22

@Shadowbull:
Irjam lassabban, hogy jobban ertsd? :)

Shadowbull 2009.06.03. 12:21:56

@XJS: szó-ta-gol-va.

Tudod. A kapcsololeszoritotomitesragaszto-tervezeshez nem kell esz.

sb

KAWAszaki 2009.06.04. 08:31:22

Tudod:
Energiahordozó, négy betű:
Tar-tály-ko-csi
süti beállítások módosítása