Youngtimernek nevezzük azokat az autókat, amik nem elég öregek ahhoz, hogy oldtimerek legyenek. Természetesen ezek között a harminc évnél fiatalabb szerkezetek között is szép számmal akadnak szeretett-féltett, tulajdonosaik által körülrajongott darabok, egy Alfa Romeo GTV-t vagy egy Ford Caprit kevesen dobnánk ki az ágyunkból.
A szerelemes andalgáson gép és ember egybeforr ezt a célt szolgálják a Yetro túrák, amikből a múlt hétvégén megrendezett idei immár az ötödik volt. Tekintettel a bődületes világgazdasági válságra, a szervezők, Ragoncza Ádám, Groll Róbert és Turbék Gergely a recesszió tematikájára fűzték fel a kétnapos jövés-menés közben végrehajtandó feladatokat. Gyöngyösről indult a több mint 200 kilométeres túra szombat reggel nyolckor, és a késő délutáni egri befutóig több játékos feladatot és agyerőltető fejtörőt kellett megoldani a Mátra és a Bükk kanyargós szerpentinjein kijelölt állomásokon, például a kisnánai és a siroki várnál. Az egri bázison kaptuk el a csapatot, ahol gyors fotóleltárt készítettünk a túragépekről, és a szervezőktől megtudtuk, hogy harmincöt autó indult az idei túrán. A VW Bogártól a Porsche 944-en át a Chevrolet Corvette-ig terjedő típuspaletta széles és színes, mint az fotóinkon is látható. Este is várt még egy feladat a résztvevőkre: annyit kellett enniük és inniuk a Szépasszonyvölgyben, amennyit csak bírtak. Érdekes módon erre a programra a többség szeretett autója nélkül indult el…
Másnaposság ellen állítólag a legjobb szer a geocatching, azaz különféle célpontok megtalálása gps-készülékek segítségével a megadott koordináták alapján. Vasárnap délelőtt tehát ezzel múlatta az időt a csapat a siroki vár körüli erdős-rétes területen. Yetro Túra természetesen lesz jövőre is, és attól tartok, újabb tematikát sem kell keresni hozzá - a recesszió lesz a barátunk 2010-ben is…