Két Alfa, két szív, egy szerelem

Alfa Romeo Mito 1.4 T-Jet vs. Alfa Romeo 145 2.0 TS QV

  2009. május 04. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Euroring, időmérés, két eltökélt majom és két kicsi, de erős Alfa. Nincs más megoldás, csak a verseny. Házon belül állítottuk egymással szembe őket. A 155 lóerős Mito új, erőtől duzzadó és modern, de vajon megállja-e a helyét a sokat látott, ordas 150 lóerős 145 QV-val szemben?

 Véleményük azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr481101627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kkn 2009.05.04. 14:02:17

...háááát, inkább egy háromajtós Tipo, mint a 145-ös. De még egy ötajtós is jobban.
Nekem pont ott bukik el a formája, ahol a rajzlap alá került újság miatt megtört a vonalzó útja az övvonalban. Persze, ott is, amikor kiderült, hogy a sablonnal nem jön ki az üvegek hossza, és betodfott még hátra egy kicsit, hogy kijöjjön a végéig.
A 146-os az igen, harmonikus, szép, de a 145-öt akárhogy nézegettem, soha nem állt össze.

De a Mitonál is jobban néz ki egy G.Punto, bár az tény, hogy nehéz eldönteni, a Corsa, vagy a Mito csúnyább.

kkn 2009.05.04. 14:03:56

@Riasom:
Összeségében az 6-ost is jónak találta.

HAWOCK 2009.05.04. 14:04:07

@Érdekes:
"Ez olyan mint az E30-as "életérzés"..van aki tud haladni a korral, van aki leragad...)"

Ja és van aki meg nem érti, hogy miről van szó, ahogy te sem.

Érdekes 2009.05.04. 14:07:05

@HAWOCK: Hopp, kislélekbegázolás, nem gáz, ha le vagy maradva egyébként :) ezé nem kell visszaköpködni :)

Érdekes 2009.05.04. 14:09:30

@HAWOCK: De egyébként tükrözi is ezt a szintet a 18 éves gyerkőcöknek 200é megveszik, és már ott pózerkednek a 30-as orrán, hogy ők a nagy bimmeresek :D akárcsak a nagy 316-os kompótosak is vérfanoknak vallják magukat.. :D de az ilyen gyerkőcök e30cal viccesebbek :D

sunblind 2009.05.04. 14:14:40

@Tomihuszár:

... azért nem hiszem, hogy egy ilyen mito nem lenne méltó ellenfél ...

csiky944 2009.05.04. 14:18:39

@sunblind: itt van nyomaték :D
hondával nem szabadna kettesbe kapcsolni,mer nem lesz fordulat :D

abaksa 2009.05.04. 14:29:38

Sziasztok!

Előre is bocsánat! Nem tudom, ki hogy van vele, de a jelenlegi tesztek írói, és a videó is számomra nevetségessé teszi az autós teszt fogalmát! Karotta, Winkler régi műsorstílusát nagyon hiányolom! Sok mindent hiányolok a Totalcarról, például, hogy értelmes legyen, értelmes riporterekkel, akik nem csak nevetgélnek, hanem artikulálva, technikai tudással, mégis viccesen tesztelnek, nem egy raktár körül 30km/h val, mint azt megtették a Seat Leon vs. Mazda 3 tesztnél! Itt végre pályára lettek tesztelve, de ez a "pápá", "pálinkás jóreggelt!" emlékeztet Galláék térötötömtérötöttöm, kiöntött a tiszaszipijére! Ez direkt van? Ne menjetek el az Autómánia stílusába se, de ez nekem túl „gagyi”!

További jó munkát!

HAWOCK 2009.05.04. 14:34:45

@Érdekes:
Micsoda elbűvölő sztori, de nem csak ez a szint van. Látod innen is látszik, hogy nem érted...

sunblind 2009.05.04. 14:35:49

@csiky944:

... hátigen ... énis nagyon szeretem a nagyfordulatú szívómotorokat, meg a kisfordulatú szívókat is, de néha eszembe jut az egyetlen árnyoldal, még a céges egyhárom multijet puntóban is, mikor reggeliért megyek.

Kacorka 2009.05.04. 14:37:20

Jó kis videó volt. Én szeretem ezeket a laza, hülyülős cikkeket is, aki adatokkal telezsúfolt tényfeltáró anyagokat szereti az úgyis megveszi azt az újságot ami ilyen. Egyébként ezek az öreg járgányok tuning nélkül szerintem köridőben már nem hozzák azt amit az újak, DE a hang, az élmény bőven +20 virtuális lóerőt ad az embernek ha benne ül.

Én mondjuk lehet inkáb egy 1.7 16v boxerrel engedtem volna össze a Mito-t. Szerintem az patent futoművel és gumival (na meg az alacsony súlyponttal és kis súllyal) lehet odabaszott volna.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.04. 14:44:50

@Érdekes: Ezt az "életérzés" -lemezt azok a frusztrált pöcsök játsszák, akik nem tudják feldolgozni, hogy bôven túllépett rajtuk a technika, és ôk az újabb modelleket nem bírják megfizetni. Figyeld meg, pár év múlva, mikor párszázért lehet majd csótány-állapotú E36okat kapni, az lesz "az utolsó igazi BMW" ;)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.04. 14:59:52

király, még több ilyen videót!!
Vályi -> all

mennyi?husz! 2009.05.04. 15:01:41

@Riasom: pont azert hoztam fel, mert hogy az objektivitastol nagyon messze vannak naha.

HAWOCK 2009.05.04. 15:07:56

@Hrzrasn:

pl E30
Minden BMW-t ismerő bevallja és vallja hogy az E30 széria volt az egyik legjobb a BMW-k közül.

Ennek a sorozatnak az M3-as szériája (aminek a megkímélt vagy jó állapotban lévő példányai arany árban vannak) volt az igazi pure-sport kategória, a kis tömeg, kompakt méret és megjelenés, a tiszta vezetési élmény hordozója… Az újabb M3 sorozatok az eltérő karakter miatt már nem adják ilyen tisztán vissza az autózás klasszikus értékeit(ennek ellenére természetesen nagyszerű autók, de pl az új M3 már egyértelműen Grand Turismo jelleg ,nem sokat örökölt az E30 M3 karakteréből)

És ez nem csak az E30-M3 sajátja, hanem ez egész szériáé, az egyik legszebb BMW széria (igazi klasszikus BMW karakter) ami valaha készült, ezt minden hozzáértő elismeri. A driftesek éppen a fentiek miatt használják előszeretettel ezt a sorozatot.

Pont ez az időszak volt az autógyártás fénykora, amikor még az EURONCAP, a környezetvédelem, a maximális komfort iránti igény még nem dominált annyira mint manapság és nem tette tönkre az autók klasszikus karakterét, akkor még együtt éltél az autóval, ma el vagy szigetelve az autótól.

145QV is erről szól.

Ezek a dolgok mára elvesztek.

McK (törölt) 2009.05.04. 15:32:45

@HAWOCK: az e30-at a súlya,és az ára miatt használják,nem azért,mert jobb.
Mivel sokkal könnyebb,gyorsabb is.

A videóról..
Egy e36 320i megenné mindkettőt ,ezt garantálom.

Amúgy sem értem,mi az az Alfa életérzés..
Hogy minden műszerfalon úgy világítanak a hibajelzők,mint a karácsonyfa színes égősora,hogy orrán szájján folyik az olaj,hogy úgy kopog a futóművük,mint egy steptáncos,vagy ,hogy 10 éves autóban úgy állnak a műanyagok,mint tehénen a pisztolytáska?
Ez egy életérzés?

Akinek ez tetszik,annak a büdös életben nem volt még normális autója,az tuti.

Több autóm is van,köztük 24 éves is..
De, hogy az így nézzen ki,mint ez a 11 éves...el sem tudom képzelni.
És szerintük ezzel semmi gond,hisz 11 éves..
Így van. Még csak 11. Ezért kéne úgy kinézzen,mint egy új.

Antenna 2009.05.04. 15:33:41

Az autó annyira szubjektív és személyes hogy felesleges róla elvi vitákat nyitni. Van akinek az Alfa Romeo a kezdet és vég, van akinek a Honda, a BMW, a Toyota... lehetne sorolni. Mindegyiknek van előnye és van hátránya. Az határozza meg hogy ki mit vezet, hogy mivel tud jobban azonosulni. Na meg megfizetni. Nekem az Alfa Romeo az ami kell. Jelenleg egy 146os boxer személyében. Újabbra nem nagyon vágyom. Tetszik a 159, tetszik a Brera is... talán ha nem számítana a pénz akkor lenne is a garázs előtt. Nagyon nehéz lenne eldönteni viszont hogy ha lenne 10 millám akkor abból egy új modern autót vennék, vagy egy 20-30 éveset. Kényelmes családi utakra biztos jobb egy kényelmes de sportos autó, viszont egy jó kis hegyi kocsikázáshoz, élvezni a nyarat és sebességet, érezni az autó rezdülését... hát egy gtv6ban biztos jobban érezném magam.

Nem lenézni kell a másikat, hanem tisztelni és elfogadni. Neked bmw kell, neki honda másnak alfa... Mindenki tudja hogy a német/japán autó gyártás se a régi, és azokban is vannak/voltak hibák.

ommm 2009.05.04. 15:35:38

@McK: Szeretema sor6-ot, de nem reszketne a lábam, ha odaállnál egy 320-as E36-tal.
Csak legyen rendes gumi a 45-ösön.
Kicsi, szűk, kanyargós pálya. Ezeknek készült.

McK (törölt) 2009.05.04. 15:38:52

Teszünk egy próbát?
Még nem próbáltam,csak zsigulival,azzal kapnál..;)
Kiváncsi lennék én is,mit megy rajta a szakadt kis hójáró BMW-m időben.
Megmérjük?

McK (törölt) 2009.05.04. 15:43:53

@ommm: a pályát ismerem mentem rajta,és engem is érdekel,mennyit megy rajta a Bajor..

Érdekes 2009.05.04. 15:46:09

@HAWOCK: Örülök, h tetszett :) Hidd el, nagyon is értem, és azt is, h AKKOR mérföldkő volt az E30...De a fanoknak max nosztalgia, aki progresszívebb gondolkodású, annak meg befog jönni ugyanúgy egy M6 vagy M3....Csak pénz kérdése is ugye, meg picit gondolkodás mód..Eként, ezek a gyerkőcök is viccessé tették már ezt a kategóriát...A legelső benzben biztos nincs szinte semmi elektronika :D Akinek vezetési élmény kell ugye...
:D

grigorij (törölt) 2009.05.04. 15:49:32

Elnézést a buzizásért, nem a Mitora mondtam!
Szerintem is zseniális picur!

Csak ne felejtsük el, ez egy modellfilozófia: a család minden tagjának ugyanazt a márkát!!!
Ezt tette a Merci is a különféle idióta kisautóival!
Hogy az asszonynak is az legyen...

A Mito - szerintem - ugyanez a kategória Alfában!
Ha egy férfias Alfa faszhosszabbító, pinamágnes, akkor kell ám egy másik Alfa a szőke szopógépeknek is!

Na jó, esetleg a feleségnek...

mennyi?husz! 2009.05.04. 15:49:51

@ommm: Egy 150 lovas autoban senkinek nem reszket a laba de azert epp, hogy jol megy. De pont jo pelda es ellenfel lenne hisz a tesztben szereplo autok is ennyi loerosek.

grigorij (törölt) 2009.05.04. 15:50:54

ZL Gergow: Szerintem nem sportszerű a KLASSZIKUSOKAT idekeverni!
Akkor beszélhetünk a RÉGI Alfa GTV-ről, a V6-osról...
Vagy a ritka-ritka-ritka Montrealról...

ommm 2009.05.04. 15:51:52

@McK: Hmmm...le lehet szervezni egy 320i összehasonlítót.
Na majd agyalunk rajta Zolival, ha hazajön.

McK (törölt) 2009.05.04. 16:09:41

@ommm: Nah az jó lenne.
Én is kíváncsi lennék,a BMW nehezebb ugyan,de sztem lehe vele jobbat menni.
Mindenképp ki fog derülni.

levi\'s 2009.05.04. 16:24:39

Nekem 145ösöm van, nem is kéne más, majd a feleségemnek veszek egy mitót ha elég belevaló csaj.

jamiepapa 2009.05.04. 17:41:05

@ommm:
Akkor már ne aprózzátok el!Legyen valami Honda is!:)))Csak valami korrekt állapotú verdák,normális gumikkal.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.05.04. 17:56:07

nem is egy kategória!!!
A 145 ösnek a 147 a ketegória társa.!!!!
a Mito egy női autó könyörgöm!!!

madbalee 2009.05.04. 18:41:50

ommm ismét üde videot adott nekünk. A másik srác eléggé gyengusz mellette.

GGG77 2009.05.04. 18:42:10

A Mito szép, de talán csak egy almazöld Micra buzisabb nála.
Naná, hogy a 145-ös kéne!

Ja, és grat a videóhoz!

Wazzup 2009.05.04. 18:51:11

Sziasztok!

Autóbuziként mindig örülök ha felkerül egy uj video a TC oldalára, Alfa tulajként pedig hihetetlen nagy öröm hogy pont Alfás video. Köszi szépen!

Nagyon vicces a video, már a Scirocco videoban is jót röhögtem Vályi úr ízes beszédén, de ebben a kisfilmben is kitett magárért (kupakautó). Jó volt látni a kezdeteket a legujabb ellen, és szerintem sem vallot szégyent, lehet ha a mito felniket átrakjátok a 145-re is, az ver rá 4et. Nagyon vicces volt végig, főleg a végén a kiterülés mint sex után, le a kalappal előttetek.

Ami az autókat illeti énis elfogult Alfás vagyok. Szép az uj mito, nem is lehet csúnya főleg hogy a 8C vonalvezetését próbálták meg utcai kisautóra aplikálni, de szerintem is nagyon kilóg az alfák sorából. Szerintem túl nőies lett, tipikus plázajáró bevásárlókocsi az imádnivaló lámpáival és az egész designal, de legkevésbé sem férfias, szal nekem nem kéne. Lehet nehéz meg lusta a 159, de sokkal inkább agressziv a külseje, breráról spiderről nem is beszélve...

Én egy jó darabig maradok a 156os kupakautómnál ( www.carstyling.hu/car_shower.php?id=45239 ), majd ha lemegy a 159 ára és nem lesz válság arra csere, de ha megnyerném az ötöst, a barátnőmnek tuti ilyet vennék (vagy 500as fityót)

Köszönet mégegyszer a cikket, nagyon jót nevettem rajta. Az életérzés fikázóknak pedig csak annyit mondanék, amíg nem volt alfád, sőt nem is ültél benne menet közbe, addig ne magyarázd már meg hogy miért is szar. Akit megfog az Alfa érzés, az nehezen szabadul tőle, és erre nagyon kevés más márka képes ebben az árkategóriában. Nem használati tárgy, családtag.

U.I.: Arra viszont kiváncsi lennék, ezeknek az 1.4T motoroknak is van-e olyan jó hangjuk, mint a TwinSpark-oknak. Mert ok hogy megy de az a hang ami a TS motorokból jön, az valami brutálisan olasz.

Wazzup 2009.05.04. 19:00:03

Teljesen más valamit azért szeretni mert nem állnak benne össze vissza a műanyagok, mint annak ellenére imádni. Ezt nem fogja soha megérteni egy opel - vw tulaj...

GGG77 2009.05.04. 19:07:14

Amúgy a buzisodás számomra már a 147-el elkezdődött, de, igaz, ott a GT!
Viszont a Brera megint csak ez a plázaselyemfiú-vonal...

Wazzup 2009.05.04. 19:31:11

Hagyjuk már ezt a buzizást IQ77

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.05.04. 19:33:41

Én pedig maradok német autó fan,azok az igazi autók.

zalkapone 2009.05.04. 20:34:10

Jó kis videó, jó kis kocsik! Nem lehetne a Mito technikát átrakni a 145-be?

Érdekes 2009.05.04. 20:41:15

@GGG77: Hálistennek, nem ilyen homofóbok ülnek a tervezői asztal mögött, akik baltával akarnak faragni egy autót, meg vonalzóval "rajzolni"...

Kacorka 2009.05.04. 20:49:35

Egy kis sud felleing:

videos.streetfire.net/video/This-video-is-recorded-at_104819.htm

Na ez az igazi ordas hang.

Az igazság az, hogy volt twin sparkom is, most meg 1.5 boxerem, de szerintem motorhangban a boxer csúnyán lever mident ami V6 alatt van. De hát ez is ízlés kérdése.

McK (törölt) 2009.05.04. 21:02:52

@Wazzup:
Tényleg teljesen más.
Volt Alfám,nem is egy,giulietta,75-ös,90-es,155-ös,164-es,és 156-os is.Ja..meg egy Sud is.
Egyik nagyobb szemétdomb,mint a másik.
Akkor,tinédzser koromban én is olasz autó párti voltam,mert azt vallottam,ennyi pénzért ilyen extrás,ekkora autót nem kapsz németből.
Csak a véletlen folytán a sok cserebere során összehozott a sors egy 123-as 240D-vel,ami az Alfákkal ellentétben elindult minden reggel,és semmi nem romlott el rajta..semmi,soha,amíg nálam volt 100 ezer km-ig.
Azóta,13 éve,csak egy Alfám volt,az is csak a kihagyhatatlan ára miatt,és csak 3 hónapig,amíg vevőt talált magának.
Ha az ember egyszer megszokta,hogy az autó indul,azon minden,MINDEN működik,többé nem kívánkozik Alfába.
Ettől még azok,akik szeretik,megtehetik.
De egy biztos.
Nálam lett már nagy Alfásból BMW-s,miután megvette.
Fordítva még nem láttam.
De biztos van..

mennyi?husz! 2009.05.04. 21:08:05

@Kacorka:

ordas hang? hmm...az inkabb ez:

www.youtube.com/watch?v=aoxa4pHGLww&feature=channel_page

de linkelhetnem az enyim sor6os -at is :)

Antenna 2009.05.04. 21:25:25

@mennyi?husz!: te, linkeld! Kíváncsi vagyok egy gyári sor6os kipufogó rendszerének milyen hangja van.

Wazzup 2009.05.04. 21:34:37

Azért ne felejtsük el hogy az Alfa ilyet is tud, nálunk szerencsésebb helyeken be is mutatják, és azért ennek se semmi a hangja:

www.youtube.com/watch?v=_JGiiUjfwmQ

Szerintem ha az Alfa Romeo kiadna egy órát lehet nem mjárna pontosan, és lehet néha leesne a hátlap is, de tuti az kattanná legszebben a másodperceket.


UI: A 147ről meg ennyit GGG77: XD

www.youtube.com/watch?v=L4h4yMTWP0A

McK (törölt) 2009.05.04. 21:39:15

Van egy haverom,nagy Alfa buzi,most valami GT-je van,vagy mi.
Nem tudom,csak ritkán jár vele,folyton rosz.
Egyszer megkérdeztem tőle,minek neki ez,ha folyton megellik..
Azt válaszolta,neki Nőből is a problémás,hazudós,sokat vásárolós,de tüzes jön be..:D

Ha így nézzük,érthető.

Mert én meg a tüzes,probléma nélkülieket..:D

Kacorka 2009.05.04. 21:44:28

@McK:

Igen, valószinűleg az egy megbízhatóbb konstrukció, ezt elfogadom. A Mercik tényleg (de abból is inkább a régiek) tényleg az örökkévalóságnak készülnek. De fogadd el, hogy nem mindenki a megbízhatóságra gerjed. Én is hétvégi élményautózásra tartom a boxert, és nem a mindennapokra, nem is igazán illene sárban hóban járni vele.

Azonban az hogy szemétdomb lenne mindegyik, már bocs de nettó hülyeség. Az a baj, hogy nálunk csak hajtani szeretik azt autókat de szervizelni nem. Az alfa igen egy szervizigényes kocsi, viszont ha rendbe tartod akkor komoly élményt ad. A 123-as tök más kategória, értelmetlen összehasonlítás.

Wazzup 2009.05.04. 21:45:52

@Antenna: Hagyd van aki nem érti meg hogy a mi a különbség a motorhang, és a kipufogó hang közt! Az ilyen életébe nem hallott szép motorhangot, de tudja hogy hangos, és földob egy kazáncsövet a cigánybmw-re hogy az is ugy szóljon mint a traktor... Mellesleg semmi bajom a BMW-vel, az alfát olasz BMW-nek tartom, de egy alfás cikk + video hozzászólásaiba BMW-t ajnározni taplóságnak tartom.

@McK: Attól hogy felsorolod az összes alfát amiről valaha hallottál, még ugyanugy közhelyes baromság amiket összehordasz, inkább verd ki a fenti 8C videora aztán vedd be a gyógyszert oszt pihennyé.

Cuore Sportivo! Forza Alfa Romeo!

Kacorka 2009.05.04. 21:55:22

@mennyi?husz!:

Most ennek mi értelme? Egy M5-öt összehasonlítani egy 1.5 boxerrel?

Akkor most rakjak ide egy 8c-t hogy képben legyél?

Én nem bántom a BMW-t se, ragyogó autókat gyártanak, nagyon is kéne több is, de inkább régi bömös. DE nem járok egy BMW-s posztba verni magam, hogy így az alfa meg úgy az alfa. Ez egy kicsit ciki...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.04. 22:02:38

@HAWOCK: "Minden BMW-t ismerő bevallja és vallja hogy az E30 széria volt az egyik legjobb a BMW-k közül."

A munkámból kifolyólag és magánemberként is kizárólag BMWket vezetek, és a mai modellekhez képest az E30 egy szar kis dodzsem, erôtlen és instabil, papundekli karosszériával.

"Ennek a sorozatnak az M3-as szériája (aminek a megkímélt vagy jó állapotban lévő példányai arany árban vannak) volt az igazi pure-sport kategória, a kis tömeg, kompakt méret és megjelenés, a tiszta vezetési élmény hordozója…"

Ez egy hülyeség, sajnos te még az életben nem vezettél egy modern M3-ast (E92). A 420 lovas V8, a fokozatokat a másodperc törtrésze alatt belövô duplakuplungos paddle-es váltó, a könnyített 19es kerekek, az elektronikusan állítható futómû, az autó karakterisztikáját tökéletesen testreszabó MDrive mind-mind feltörlik a padlót teljesítményben, sportosságban és vezetési élményben az E30 M3-mal - ami jó volt a maga idejében, csak eltelt közben 30 év.

Wazzup 2009.05.04. 22:06:14

KI A KURVA ANYÁDAT ÉRDEKEL A BMW?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.04. 22:13:00

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: "Kifejezetten utálom a nagyongömbölyű-nagyonmegcsinált autókat."

A formának mi a rák köze van a technikai tartalomhoz szerinted?

"És sztem is a gumi volt ott a ludas."

Gondolom azt a lehetôséget kizárhatjuk, hogy az Alfa mérnökei nem kávézgatással töltötték az elmúlt 15 évet, történt néhány apró fejlesztés, és így eshetett az az ármány, hogy a 155 lovas 1.4es Mito elpicsázta a 155 lovas 2 literes 145öt? :)))

(Ôszintén, szerinted ki a rosseb venné meg az új modelleket egy rakás pénzért, ha *rosszabbak* lennének, mint az azt megelôzôek?)

Carfan 2009.05.04. 22:13:40

Azt a keretes írást kár volt beletenni a cikkbe. Azért ha egy autós "újságíró" csak bambán néz maga elé amikor világít a "piros kis befecskendező piktogram" az inkább adja vissza a jogosítványát, de autó teszteket végképp ne írjon és ne a tapadásról meg a köridőkről papoljon. Mert ez így nagyon gáz. Lassan a TC lesz az autós újságírás mónika showja... Már várom mikor jelenik meg hogy felnyitottam a motorháztetőt és ott volt egy nagy doboz, talán azt hívják motornak...

csiky944 2009.05.04. 22:17:29

@Carfan: kezd unalmassá válni a picsogásod,minden lehetőséget megragadsz h nyivákolj mint a fürdős kurvák

Carfan 2009.05.04. 22:40:02

@csiky944: Miért neked ez így hiteles és kerek?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.04. 22:46:25

@joeramirez: Akinek kikapcsolható ESP kell, ott a Fiat Grande Punto Abarth, tökugyanezzel a motorral, és a Punto alapok miatt talán megbízhatóbb. Ráadásul jobban is néz ki:
smggermany.typepad.com/photos/uncategorized/2007/09/22/grande_punto_abarth.png

De legyünk ôszinték: azoknak az embereknek, akik kikapcsolható ESP után rinyálnak, kb 1%-a rendelkezik olyan vezetési tudással, hogy szüksége legyen rá valaha is, és ki is tudja használni.

Carfan 2009.05.04. 22:54:52

@Hrzrasn: Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek. De az a keménylegény aki rinyál az esp-ért és szidja a puha autót. Utána meg csodálkozik a világító befecskendezőn :D

McK (törölt) 2009.05.04. 23:05:27

@Wazzup: Kicsit vegyé vissza,öreg.
Sajnos nekem ebből mind volt. Sajnos.
Ciki,de azt gondoltam akkor,hogy autók.
A szar osztott hengerfejes motornál ,csak a váltó volt szarabb,amin a féktárcsa volt felfogatva,elmebeteg módon.
Minden héten cseréltem egy Hardyt,mert a kardán a motorfordulattal pörög,úgy,mint az autók nagy részénél az 5. direkt fokozatban.
A 164-est szerettem a legjobban,amíg ki nem gyulladt..
Mind Diesel volt a Sudon kívül.
Mindből csak két helyen folyt az olaj..orrán-száján.

Bandika_SSS 2009.05.04. 23:07:56

Ott voltam, jó móka volt! :)
Király lett a video összevágva Gratula!!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.04. 23:08:27

@Wazzup: Nem én hoztam szóba, ne nekem ugass, te tahó.

Ja, és a te kurva anyádat.

McK (törölt) 2009.05.04. 23:13:53

@Kacorka: Félreérthető voltam.
Onnantól nagyon sokféle autóm volt,van.
Talán csak svéd nem.
Mindből többféle is,ez főleg szakma miatt van így.
Egy autó volt,ami egy szinten volt az Alfákkal.
Lanciának hívták.
Az is egy lom volt.

Pedíg volt Mazda626-om,Primerám,124-es 250D-m,Passatom,Omegám,525d-m,meg a bánatos tököm tudja mi nem,de mind sokkal jobb volt,mint ezek.

Nekem nem jött be a nagy Alfa szív,de azt látom,hogy a jelenség létezik,csak az okát nem értem.

De miért kéne nekem mindent érteni?

Rocko- 2009.05.04. 23:38:39

eheheh, hát marha jó lett a video is, grat hozzá. :)

Antenna 2009.05.05. 00:14:59

@Wazzup: nem, engem tényleg érdekel hogy milyen a hangja egy ilyen sor6nak...

Egyébként azt meg végképp nem értem miért kell minden Alfáról szóló cikknek a kommenteknél kurvaanyázásba és egyik vagy másik autó szidásába torkollania.

Ez a jelenség az amit kihagynék az Alfa érzésből. Mind a két oldalról.

A videó egyébként meg jó.

megint 2009.05.05. 00:54:57

Wazzup, az alfa érzéshez hozzátartozik a k-anyázás? Nekem volt QV-m és valóban szép hangja van idióta kipufogó nélkül is, viszont " igényli a törődést" az biztos, nem egyszerű eladni, főleg nem reális áron, sok időbe telt mire elvitték.

Wazzup 2009.05.05. 01:30:55

@megint: Szerintem egy Alfás cikkhez nem tartozik hozzá a BMW, semmilyen formában! Nem is értem azokat akik csak fikázódni meg hasonlítgatni tudnak. Minek szól az ilyen hozzá?


UI: @Wazzup:

ommm 2009.05.05. 02:09:53


ommm 2009.05.05. 02:06:09
@Carfan: Ki akarod húzni a gyufát öregem vagy rossz napod volt?
Olvasd el még egyszer, rohadtul nincs kedvem ilyen időben a szádba rágni, hogy ha odafigyelek és vezetek, akkor nem a vízhőfokmérőt és a három milliméteres piktogramot lesem a műszerfal alján, hanem az utat, de azt rohadtul.
Eddig oké? Megy a feldolgozás?
Akkor haladjunk tovább: ahogy észrevettem, hogy baj van, azonnal kigurultam a boxutcába (már levezetőkör volt) és szépen, alapjáraton visszahűtöttük.
Megvan? Nagyon jó.

Na, most az ESP-hez, feltéve, ha rám gondoltál. Egy versenypályán rohadtul nem hiányzik, sőt, mi több, egyszerűen lassít, hogy miért? Próbáld ki, megtudod, de ha rossz a napod, ne itt vezesd le, mert tőled még épkézláb, civilizált kommentet nem olvastam és tudod, kicsit fárasztó vagy így, két óra után. Nem vagy képben öreg, sűrűn jársz erre? Bírod a felállást vagy egy szimpla lábszagú görcs az egész napod és most itt egy kis felület, amibe belerúghatsz?

Tedd azt, sokat és nagyon. Ha így jobb.

gin74tonic 2009.05.05. 02:24:24

ej, mindig ez az anyazas dolog rontja el a vitat........egyszer majd megy nelkule is remelem....

gzp 2009.05.05. 09:21:18

Vályi mester írt 1 darab hülyeséget, az autómon ugyanis 15-ös kerekek vannak, merthogy a gyári méret 195/55 15. És lesznek rajta rendes gumik is, és őszre ez lesz a város legszebb QV-ja.

29 Palms 2009.05.05. 09:57:13

Ilyen "akkor és most" teszteket csinálhatnátok rengeteget, anno már a 6-os BMW-s is jó volt. Meg most ez is.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.05.05. 10:28:05

@ommm: Ííízi, Pista, ííízi, ereszd!:)) Csak a kollega nem értette meg az egymás mellé rakott betűket. Van az úgy, ha az ember magának olvas fel, és nem úgy hangsúlyoz, mint azt a szerző szerette volna. Ő nem érti, hogy te nem azon néztél nagyot, hogy jéé, az meg mi, hanem azon, hogy jéé ezt meg mér?
A Mónikasózással meg semmi baj, láthatod, ő az, aki felpattan a közönség soraiból, és provokatíve beordít. Ezek szerint neked ez tetszik, nem, Carfan?

Coupeboy 2009.05.05. 11:06:14

Nagyon jó a cikk is és a videó is.Még több ilyet:)

Antenna 2009.05.05. 11:55:50

@gzp: úgy legyen! :D Bár akkor is egy szarolaszrozsdaboglya marad a hozzáértők szemében!
Azt sajnálom hogy Alfáék abba hagyták a boxer motor gyártását '96ban... meg hogy nem csináltak 1.7esnél nagyobbat.

Antenna 2009.05.05. 11:57:34

@gzp: ja, meg ahogy láttam elég nehéz igazán jó állapotban lévő QV-t találni itthon. :( Ami van azt nem nagyon adják el.

SsPL71 (törölt) 2009.05.05. 14:16:20

@gzp: Bocs, de én pl. úgy tudom, hogy pályázáshoz, jobb a kopottabb mintájú gumi(száraz időben).
Úgy láttam eső nem volt az aszfalt nem volt nedves.

McK (törölt) 2009.05.05. 15:10:50

@SsPL71: Ez csak akkor igaz,ha nem napon érlelt 7 éves,bakelitkeményre merevedett öreg szarról beszélünk.
A nagyon magas minta valóban hátrány.

gzp 2009.05.05. 16:39:45

@Antenna: nem fogod elhinni, de a 145-ösök már egyáltalán nem rozsdásodnak, a 33-asom, na az halál volt tényleg. A boxert én is sajnálom, de a TS-motor is tök jó, csak egy gyartyacsere van egy V8 árában.

Carfan 2009.05.05. 16:42:01

@ommm: Nyugodj már le mert még agyvérzést kapsz itt nekem azért azt nem szeretném. Különben pedig nem kell szövegértelmezési gyakorlatot tartanod tudok olvasni jó pár éve.

Én értem, hogy pályán az útra koncentrál, de éppen te írtad hogy levezető körön voltál. Ahhoz meg csak nem kell akkora koncentráció... A másik dolog meg az, hogy ha egy autóhoz kicsit is értő ember látja, hogy valamilyen visszajelző világít, akkor azért szétnéz a műszerfalon első körben. És ne haragudj, de ez a világít a piros befecskendező elég szőke nős volt. A Kiskegyedben teljesen megállná a helyét, de azért egy autós oldalon ne ilyeneket kelljen már olvasni.

Én csak a kontrasztra próbáltam rávilágítani, hogy kicsit hiteltelen úgy játszani a Schumachert, hogy az autó alapvető jelzéseit nem ismeri valaki, de sajnos nem jött át számodra úgy látom. Szóval legközelebb az ilyen szőke nőd részeket hanyagold, mert csak a saját hiteled ásod alá.

Egyébként írtam már pozitív kritikát nem is egyet, emlékezze csak a cápa BMW-s posztra. De ha hülyeséget ír valaki (egyébként azt sem tudtam a keretes részt ki írta), akkor legyen már szabad szóvá tenni. Hiszed vagy nem építő jelleggel írom, de megsértődni mindig könnyebb.
De figyelj nem is érdekel nem az én érdekem, hogy te vagy bárki más ne írkáljon hülyeségeket. Azt meg már meg sem említem, hogy a 2.0 145ösön a legkisebb kerék 15ös. De biztos akkor is a pályára koncentráltál...

Wazzup 2009.05.05. 17:01:59

@gzp: Meg lehet azt olcsón úszni még NGK-ból is, szerintem akinek kell mind betudja szerezni márkaszervíz árak alatt. Mondjuk tényleg nem olcsó, én most állok váltó - motor olaj, olaj - levegő - pollen szűrő csere előtt, és tuti lesz 35. Max ennyiből a gyertya is megvan... Ami TS-be necces az a vezérlés szerintem, feszítő - vezető görgő, bordás - hossz szíj... Nah az izmos költség. (meg a futómű alkatrésztek magyar utakon való széthullása és állandó cserélgetése, persze külön szilent-vételi lehetőség nélkül) XD

ommm 2009.05.05. 17:57:20

@Carfan: Öregem, ne feszegesd a témát. Én tudom, hogy azt a rohadt kis pilácsot alig lehetett látni napfényben a kissé poros, karcos kijelzősor alján.
Ráadásul ezt a piktogramot még soha nem láttam, Alfám sem volt, ne várd el, hogy tudjam, konkrétan milyen hibát jelez.
A vízhőfokmérő más, akkor már világos volt a dolog.
Ennyiben hagyhatjuk is. A Schumacheres hasonlat felesleges, soha, sehol nem írtam, hogy fene nagy sofőr vagyok, de pályán néha összejön. Kis ideje már, hogy ebben a szakmában dolgozom, nagyjából tisztában vagyok azzal, hogyan, miként mozog egy autó, köszönöm, majd tanulok többet és jobb lesz.

w a s d 2009.05.05. 18:25:37

Minden autó, aminek egy kicsit is bonyolultabb a formája a kocka- Ladáénál vagy a 353- as Wartburgénál, buzis.
:D

Antenna 2009.05.05. 18:27:05

@gzp: elhiszem hogy nem rozsdásodnak... a 146om is csak a kipufogónál döglődik néha...

Viszont a nemAlfások szemében a olasz autó nem más mint szarolaszrozsdaboglya. :)

Egyébként érdekel majd hogy mennyiben volt a top felújítás!

Carfan 2009.05.05. 18:29:33

@ommm: Oké részemről is ennyi. Bocsi hogy szóvá tettem. ;)

waffen55 2009.05.05. 21:10:35

Srácok! Az az igazság, hogy a régi típúsú férfi (nem az izomagy hanem az akkori férfi típus) kezd erősen kimenni a divatból ezzel együtt a régiesen férfias autó is (ami ugye nem feltétlen lőerő vagy nyomaték 100-akat jelent hanem látványt és érzést). Ha nem lenne elharapózva az emancipáció ( aminek már a nők is kezdik felismerni a hátrányait ). Nézzétek meg a két férfit és hiába nem tehetnek róla teljesen jól bemutatják amit mondok (esetleg nézzétek meg a videót hang nélkül és csak rájuk meg a mozdulataikra koncentráljatok). Kedves TóthZé és Vályi bocsánat ha megbántattalak volna benneteket nem ez volt a célom!

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.05.05. 21:56:00

sajnos, ugy nez ki, hogy a fiat tul fogja elni a valsagot es fogja fojtatni ezt a foswagennel jol bevalt padlolemez politikat. ki fogja olni az osszes olasz markabol a lelket. mar csak az hianyzik hogy grande ferrarit csinaljanak es itt a vilagvege.

waffen55 2009.05.05. 22:04:02

@classicmotoring: HÁÁÁT és a lancia-ferrarihoz mit szólsz? pedig az már nem most volt...

Lolalal 2009.05.05. 22:35:58

borzasztóan irritálóak a "műsorvezetők" hányok az egésztől, VISSZA A RÉGI TOTALCAR-RAL!!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.05. 22:53:00

@classicmotoring: "sajnos, ugy nez ki, hogy a fiat tul fogja elni a valsagot"

Mi bajod a Fiat-tal? Lelôtték a kutyádat?

"es fogja fojtatni ezt a foswagennel jol bevalt padlolemez politikat."

Talán te elmagyarázhatnád, hogy is kell autót tervezni, professzor úr :)

"ki fogja olni az osszes olasz markabol a lelket."

Úgy érted, a megbízhatatlanságot? :DD

Hrzrasn (törölt) 2009.05.05. 22:54:01

@Wazzup: "Szerintem egy Alfás cikkhez nem tartozik hozzá a BMW, semmilyen formában! Nem is értem azokat akik csak fikázódni meg hasonlítgatni tudnak. Minek szól az ilyen hozzá?"

Mert ez egy nyílt fórum, ahol mindenki azt mond, amit akar, neked meg lófasz közöd van hozzá.

LAPoska 2009.05.05. 23:33:33

ikabb 145, de amugy fosssss....
civic 1,6 VTI... csak ennyit mondok... ;-)

Antenna 2009.05.06. 00:23:06

civicből ritka ami szép... Hondából talán a régi CRX az amire azt mondanám hogy eeeez igen! Azóta... annyira nem találtak jó külsőt. A belsejét csak kicsit ismerem. Pl hogy a fék nem egészen az erőssége.
Általános tapasztalat hogy ha hondát látok akkor kályhacső lóg ki alóla.

LAPoska 2009.05.06. 00:32:21

@csiky944: a hondanal nem kell ketesbe kapcsolni, mert nem lesz ellenfel... ;-)

LAPoska 2009.05.06. 00:35:29

@Antenna: www.okush.sk/English/images2/carsbig/OkushHonda/index.html

az auto mar valamit valtozott, nagyobb felni, mas lampa, de a lenyeg ott van... ;-)
1,6VTI, ami lassan elkezdi tolteni a bar-okat is.. ;-)

w a s d 2009.05.06. 14:26:13

Hááát...
Ha dönteni kellene, melyik akkor GTI/GSI/VTI/QV/stb. típus kellene...
Nehéz lenne.
Talán egy F Astra GSI, de csak a nagy csúcsnyomaték miatt.:D

SsPL71 (törölt) 2009.05.06. 15:23:38

@LAPoska: Úristen!
Ennyi hangszóróval, meg bőrrel, meg tudom is én milyen kiegészítőkkel, hány tonna lett a vti, 2T?

Hondából csak így lehet autót vagy autónak kinéző tárgyat csinálni?
Vagy ez nem utcára készült?

Wazzup 2009.05.07. 12:41:39

Énis imádom amikor a szutyok fröccsöntött műanyag szappantartó hondákat körbeaggatják aluszárnyakkal meg tankajtó matricával, krómsárkánnyal, meg kékledes ablakspricnivel, és azt hiszik szép. Röhej! Raknak rá brembo fékeket, momo kormányt, recaro üléseket, supersprint dobot, oz felniket... szóval csupa olasz alkatrészt, és menőznek hogy milyen jó japán autójuk van. :) Persze az olasz meg mind szar, amikbe gyárilag ezek vannak és eszedbe nincs is lecserélni. Az ilyen F&F által agymosott zombik még neont is raknak alá, pedig az 1.6vti már csörög csattog meg van benne 250E km, de jó majdnem olyan mint a filmben... :)

Az ilyeneknek ajánlom az utolsó két képet ezen az oldalon:

www.carstyling.hu/car_shower.php?id=24094

thetriggerhappy 2009.05.08. 14:08:58

@Hrzrasn:

pont uígy gondolom én is. amikor 96-ban megvettem az első 145-ösömet, akkor az volt a divatalfa és az volt az igazi alfás, aki legalább 33-ast hajtott, lehetőleg az első szériából, mert csak.
ma meg hallgatom, hogy az öreg 145 testesíti meg a valódi alfa feelinget. marhaság. az alfa feeling mindegyik alfában ott van, legyen az 33, 145, 75 vagy a mito.

thetriggerhappy 2009.05.08. 14:11:30

@McK:

96 óta a 4. alfámat és a 6. olasz autómat használom és eddig 1, azaz egy komolyabb hibával találkoztam, azt is garanciálisan orvoslták.
gondolom neked sokkal több tapasztalatod van, mert az ismerősöd apósának a szomszédja alatt lerohadt anno egy tipo vagy mert olvastad az autó-motorban.

Antenna 2009.05.08. 16:44:07

@LAPoska: én nem szeretem a tuning csodákat. Gyári formáról és gyári autóról beszélek. Alfába se tetszik a tuning csoda.
süti beállítások módosítása