Hogyan buktam egy Tibit BMW-vel?

BMW Vezetéstechnikai Tréning, belülről

  2009. április 18. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

Vezetéstechnikát tanulni egy helyen biztos nem lehet rendesen:ott, ahol a jogosítványt adják. Kipróbáltuk, hogy mit kell kiállni a valódi tudásért.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr271072169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eko 2009.04.18. 09:57:42

Mennyibe kerül?
Bár gondolom az elsö sárvédö fényezésnél visszajönne az ára.
Amúgy első.

szaporító 2009.04.18. 10:14:05

Szavazás: szerintem a jogsinak nem erről kellene szólni.
Az már más kérdés, hogy támogatnám egy kétévente kötelező tréning elvégeztetését (nem pont ilyet), még akkor is, ha nyilván ez pénzbe kerülne nekem, mint autóvezetőnek.
Így akiknek van jogsijuk, de nem használják, azok is eljutnának újból egy vizsgára és nem ülnének be az újszülöttel apa korolla verzójába.
Amúgy meg inkább ebből kéne pénzt csinálnia az államnak, mint a gyes meg a többi támogatás kurtításából; ennek még értelme is van.

ocsisajt78 2009.04.18. 10:15:34

"A jogsinak erről kellene szólnia, nem?"

tamogatom :]

Amugy mennyi egy ilyen tréning? :]

Riasom 2009.04.18. 10:24:18

Még akár hitelből finanszírozva sem tartom
hülyeségnek, ha valaki befizet egy ilyenre!

És persze tényleg alapnak kéne lennie, de a 17 éves, gyorsan jogsihoz juttatandó emberkék és szüleik szerintem tömegesen tiltakoznának a felesleges szigorítások ellen.
De sajnos a vezetés-oktatás az én tapasztalataim szerint nemhogy vészfékezni, még országúton előzni, illetve egy hülye előzést kivédeni sem tanít meg rendesen.

Ja és igen: wieviel?

josef_k 2009.04.18. 10:36:50

Íme az ár, ha jól láttam:
www.bmw.hu/hu/hu/owners/fahrertraining/contactServices/faq.html

- BMW Compact Training: 39.500 Ft + Áfa, (BMW 320d bérlése esetén további 17.900 Ft + Áfa/fő/tréning), mely tartalmazza a részvételt az elméleti és gyakorlati oktatáson, a bizonyítványt és a vendéglátást.

- BMW Advanced Training: 95.500 Ft + Áfa, az ár tartalmazza a BMW 320d gépkocsival való részvételt az elméleti és gyakorlati oktatáson, a bizonyítványt és a vendéglátást.

Soknak tűnik, de azt hiszem, elkezdek rá spórolni, és valamikor benevezek egyre. (Amúgy meggugliztam a "veztési tréning" kifejezést, és találtam egy csomó céget, persze a BMW-s azért mégiscsak BMW, és erről van egy baromi jó kritika...

evil. 2009.04.18. 10:37:00

A cikkben van link, egy régebbi cikkre(ha jól emléxem) ott asszem le van írva az ára! nem kevés, sajnos, de ha emlékezetem nem csak, akkor van olyan opció,h saját járgánnyal mész, csak kikötés,h legyen benne ABS és talán ESP.
De egyébként én is támogatnám, ha kellene kötelezően ilyenre járni, csak ne kerüljön sokba:)

zajcev 2009.04.18. 10:40:11

miért nem sikerült egy jó képet készíteni a helyes üléspozicióról, titkos?! azt megköszöntem volna.

ps3peter 2009.04.18. 10:43:09

Magyarországon nem tudom mennyi, de itt (Németországban) az alaptréning 185€, illetve a 2. szint 420 €. Viszont BMW-kártyával (ami minden BMW tulajdonosnak ingyenes) ugyanezek csak 148, illetve 336€-ba kerülnek.
Ha ezeket valaki teljesítette, akkor lehet menni M-tréningekre, azok már komoly összegek, de többnaposak, és igen komoly oktatási szintet és utiélményt biztosítanak általában külföldön (pl. Finnország).

Silcon 2009.04.18. 11:37:38

Én itt voltam: www.vezetestechnika.eu/
Most kb. 35eFt körül lehet.

flamer 2009.04.18. 11:48:32

Na meg persze ott a hungaroringes tanpálya is, kb feleannyiért, mint a BMW-s.

www.tanpalya.hu/Kurzusok

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.04.18. 11:52:16

Szavazásnál lehetne egy ilyen opció is:
Kéne, de saját autóval [X]

subtotal 2009.04.18. 12:04:17

Kár hogy az én 192eFt-os buktámat ezzel nem lehetett volna kivédeni. :)
Attól még simán elgondolkoztam rajta.

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 12:54:14

Sokan azt hiszik, ha elvégeznek egy ilyen tréninget akkor, elmondhatják magukról, hogy tudnak vezetni.
Óriási tévedés és szerintem hamis biztonságérzetet adó dolog ez is, mint a sok légzsák, abs, esp...stb.

Attól még senki nem fog tudni jobban vezetni, mert kidob egy rakást pénzt és egy-két olyan dogot megtanul egy idegen autón (kivétel akinek ilyen van) amit az életben nem fog tudni az adott szituációban alkalmazni.

Ahhoz, hogy valaki megtanulja ezeket a fogásokat, vész helyzeteket elkerülni, ahhoz bizony rutin, minden napos kiélezett helyzet szükséges.

Egy vezetés technikai tréningen való részvétel, nem jelent super license-t.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.04.18. 12:58:31

Hát ez a BMW-s kurzus, tuti jó dolog, de mondjuk saját autóval az igazi. Mégis azt ismeri az ember, és érzi.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.18. 13:06:06

@ocsisajt78: Helyesen: NEM erről kellene szólnia.

Azért nem mindegy...

Kisördög mondja:

1. Műszaki vizsgához: egy "modern" autón mit tud a tulaj otthon sk. megjavítani, főleg, ha garanciás?

2. Elsősegélyhez: ha hozzányúlsz a sérülthöz, és elcseszel valamit, kivégeznek a mentősök, aztán a bíróság.

3. KRESZ: ha mindenki megtanulná és betartaná, minimálisra csökkenne az extrém helyzetek száma a közlekedésben.

4. Vezetéstechnika: Lezárt pályán, hektáros ütközésmentes zónával rendkívül életszerű.

Kisangyal mondja:

Mindet folyamatosan gyakorolni, frissíteni kéne ÖNSZORGALOMBÓL (is).

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 13:21:30

@SsPL71: "Sokan azt hiszik, ha elvégeznek egy ilyen tréninget akkor, elmondhatják magukról, hogy tudnak vezetni.
Óriási tévedés és szerintem hamis biztonságérzetet adó dolog ez is, mint a sok légzsák, abs, esp...stb."

Sajnos te még a büdös életben nem voltál semmiféle tréningen, különben nem beszélnél ekkora baromságokat. Pont hogy ELVESZI a hamis biztonságérzetet, és megmutatja azt a pontot, amin túl már nem lehet megfogni az autót (DSCvel és anélkül is).

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 13:23:56

@ps3peter: A finnországi 3000 eurós tréninget (Arjeplog) nem M-ekkel csinálják, szerintem a Rennstreckentraining-gel kevered.

ps3peter 2009.04.18. 13:32:07

@Hrzrasn:
Igazad van, de mivel nekem mindkettö túl drága nem mélyedtem el igazán a témában. Eddig csak az elsön voltam, a másodikat még tervezem.

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 13:37:13

@Hrzrasn: Valakinek vagy van érzéke az autóvezetéshez, vagy nincs.
Fenti állításomat nem fogja megváltoztatni egy vezetés technikai tréning.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 13:47:54

@flamer: Nem olcsóbb, mert 30ért pl csak félnapos tréninget kapsz:
www.tanpalya.hu/index.php?cikk=112708I49liZYBP

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.18. 13:51:54

Nem tudod véletlenül: ezek a tanpályák igazodnak valamilyen szabványhoz?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 13:53:00

@SsPL71: "Valakinek vagy van érzéke az autóvezetéshez, vagy nincs."

Ezzel a baromsággal azok a boyracerek etetik magukat, akik azt *hiszik* magukról, hogy tudnak vezetni, tréningen viszont se pénzük, se merszük nincs kipróbálni amgukat.
A vezetés ugyanúgy tanulható, mint bármi más, legfeljebb a fejlôdés sebességében van különbség.

De mivel te még a büdös életben nem láttál tesztpályát, nem értem mi a tökömet akarsz itt szakérteni.

kekeckecc 2009.04.18. 13:58:11

Svedorszagban valoban benne van több ilyen alkalom a jogsi megszerzeseben: vizes proba, javorszarvasteszt, mindez franko palyakon. Dragabb is a jogsi, cirka 450 ezer forint (!), maga a vizsga ebböl 100 ezer. Az ottani fizetesekhez kepest is picivel relative dragabb, mint itthon, de tizszer többet tanul ott az ember. Mas kerdes, hogy a svedeknel minderre a tudasra, ha nem nagyvarosban lakik az ember, nap mint nap szukseg van. Eleinte fostam, mikor a soför 90-nel ment sima teligumival olyan autouton, ahol kiszallas utan talpon nem tudott maradni az ember a tükörjeg miatt, de aztan megtudtam, mennyi tapasztalat van egy-egy vezetö mögött.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 14:02:36

@ps3peter: Jól teszed, mert az elsôn csak fél napot keringesz egy 1essel, a második már egésznapos, komolyabb. Gondolom a reptéren voltál.

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 14:04:09

@Hrzrasn: "A vezetés ugyanúgy tanulható, mint bármi más, legfeljebb a fejlôdés sebességében van különbség."

Persze, hogy tanulható, de akinek nincs napi rutinja, az, az ilyen tréningen való 1x részvétellel nem fog maradandót tanulni. Tudod a tudást szinten is kell tartani sőt nem árt fejleszteni.

"Ezzel a baromsággal azok a boyracerek etetik magukat, akik azt *hiszik* magukról, hogy tudnak vezetni, tréningen viszont se pénzük, se merszük nincs kipróbálni amgukat."

Igen pénzem valóban nincs ilyesmire, boyracer nem vagyok, kipróbálni kipróbálnám.

"De mivel te még a büdös életben nem láttál tesztpályát, nem értem mi a tökömet akarsz itt szakérteni."

Igen nem vettem még részt tesztpályás vezetésen, de jó pár év és sok kilométer balesetmentes vezetési tapasztalatom azért van.
Szóval nem értem mi a tökömet ugatsz be.

Shadowbull 2009.04.18. 14:06:22

@SsPL71: "Sokan azt hiszik, ha elvégeznek egy ilyen tréninget akkor, elmondhatják magukról, hogy tudnak vezetni."

Marhasag. Azt fogod megtanulni, hogy mennyire keves vagy.

"hamis biztonságérzetet adó dolog ez is, mint a sok légzsák, abs, esp...stb.""

Marhasag 2.

sb

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.18. 14:09:45

@kekeckecc: Gondolom, azért ez egy picit bonyolultabb, mint így leírva. Legközelebb ne veszkócsizmában akarj megállni a jégen. :)))

Gurulni bármilyen autóval lehet 80-90-nel keményre lejárt havon. Elindulni/megállni annál nehezebb.

Gumija, elektronikája, tömege válogatja...

Shadowbull 2009.04.18. 14:10:01

@SsPL71: "nem vettem még részt tesztpályás vezetésen"

De pontosan tudod, hogy hamis biztonsagerzeted ad.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 14:10:06

@Shadowbull: Megint jönnek az észérvek, marhaság1 és marhaság2 címen. :)

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 14:13:01

@Shadowbull: Milyen kockázati tényezővel állsz szemben egy ilyen vezetés technikai tesztpályán, elütsz egy bólyát, esetleg lejön a lökhárítótól a festék?
Nevetséges :)

Shadowbull 2009.04.18. 14:18:33

@SsPL71: A legtobb ember sohasem veszfekezett meg, nem tud gyorsan manoverezni, nem talalkozott meg alul- es tulkormanyozottsaggal.

Ha csak annyit megerzel, hogy ilyenkor mi tortenik, szembesulsz vele, hogy hogyan kell reagalni, es mennyire nem tudod alapbol, hogy mit kell csinalni, mar az egy nagyon hasznos tapasztalat.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 14:28:20

@zajcev: Nem titkos, de egy csomó helyen elmondják ugyanazt:
www.videosmart.hu/player/82

min 2009.04.18. 14:41:07

Ennek a cikknek így se füle se farka.
kerékpáros forúmokon, cikkekben a profik leírják a helyes beállításokat, technikákat különböző helyzetekben. Autós társadalmunkban ez miért féltett titok? Miért nem írják lepontossan mit, hogy, miért? Az átlagember miért nem kaphat ezekről a műhelytitkokról képet amik akár életet is menthetnek. Irigy és kapzsi az autósnép....(én is autózom)

Laci23 2009.04.18. 15:28:16

Google-be írd be hogy ülésbeállítás és az első találat ad egy kis videós bemutatót.

ps3peter 2009.04.18. 15:54:23

@Hrzrasn:
Igen Münchenben volt, összekötöttük másnap egy Werkführunggal, meg a BMW-Welt megtekintésével.

Szerintem is föleg arra jön rá az ember egy ilyen tréningen, hogy mennyi mindent meg kell még tanulnia, Én is 13 év jogsi, és kb. félmillió km után voltam, de tudtak böven újat mutatni...

Tommy 2009.04.18. 16:26:55

Emberek! Mondhatjuk, hogy erről kéne szólnia a jogosítványszerzésnek , de én oktatóként mondom , hogy ez egy másik szint. Nem mehet senki az oviból az egyetemre. Nagyon jó ez a tréning és az űlés beállítását én is így követelem meg, de a többi része kb. kettő év múlva aktuális.

tamaska 2009.04.18. 16:48:37

Én is voltam a tököli pályán, Székely Gyulánál. Asszem kb feleennyibe kerül, és egyrészt hatalmas élmény, másrészt azért ráébreszt, hogy vészhelyzetben mennyire utas vagy az autódban, mennyire közöd nincs az egészhez. Másrészt nagyon jól megmutatja a különbséget a hárombetűsökkel rendelkező és nem rendelkező autók között. Harmadrészt a saját autóddal nyomod.

Viszont azt gondolom, kell ezekhez a tréningekhez valamely vezetési tudás, friss jogsival szerintem nem biztos, hogy jó ötlet...

tamaska 2009.04.18. 16:49:41

ooopsz! Tommy a végét már előttem leírta...

papa33 2009.04.18. 17:16:49

Nagyon sok tévedést írtok. Hamis biztonságérzet, stb.
Na gyerekek, max (mert ugye nem mindig kell) 30 óra után jogsi. Nézzetek körül, a sofőrök egy része az előtte levőtől nem tud kifordulni, de rááll, rá a zebrára, gyalogos útját elzárva, észre sem veszi, kifordul mondjuk balra, jobbra nem néz mert zöld, de jöhet, mert több sáv, meg barom, meg leköti a gép uralása, balra fordulásnál megáll és alászedi, hogy ha hátul megpöccintik, biztos a szemből jövő elé kerül, stb., NAGY SEMMI MA AZ OKTATÁS!Lehet nem volt vészfékezés, (nekem oktatóm anno vészfékezés, 50-nel padkára futás, egy-két trükk volt). Én nem adnék vészfékezés nélkül jogsit. 17 éves kisköcsög apa verdán város 90 záróvonal naponta...másik zebrán 100 felett nyírt ki családot (jajj évek óta nem ítélték el én meg folyamatban? levő ügyről...)Ha meg k-ra tapasztalt sofőr, aki überfaszának képzeli magát, egy hirtelen történt eseményt után baleset és nem tudja elmondani mert annyi, vagy azt mondja hoppá, na ez a különbség a menetstabilizáló hókuszpókuszokkal rendelkező és nem rendelkező autó között. Aki kiélezett-elcseszett helyzetet nem próbált menetstabilizálóval, legalább az ne szarozza. Mindenesetre okítás egy sárvésőnél is olcsóbb. Mondtuk főnökünknek is, de asszem nem lett így nyereséges a záróösszeg. Azért az sem normális, mindenki megy télen, hóban akár ha nyár lenne, lehet a gumi is nyári, és aztán 20-nál beszarnak meg törnek, minden hosszú hétvége fekete, lehet mazsolázni... Az überfasza kamionosok sok százezerrel a hátuk mögött mindennapi gyakorlattal: én vagyok a király, na minden téli nap bizonyítanak...

Saab 9.3 Cabrio 2009.04.18. 17:35:34

Én azt hittem,hogy kurva jól vezetek amíg egyszer megismerkedtem egy Clio Kupás versenyzővel! Nem nagy dolog tudom egy ilyen Clio,de hozzá képest sehol nem volt a köridőm a Ringen! Ezt követően a Berger vez.tech. "kurzust" megjártam és sikerült valamivel jobb időt mennem! Biztosan számít egy ilyen,pl itt vészfékeztem elöszőr életemben! Hát mit mondjak......elég kemény volt:-)

George Jung 2009.04.18. 17:53:33

Óóóhhh, hogy kapnátok be!
Elmegyek újságírónak... Voltam már pár tréningen, a soron következő vagy a Székely Gyuláé, vagy ez lesz, csak ez szerintem kurva drága. (Ezért kapjátok be!)
:-)
És most elolvasom a cikket...

Shadowbull 2009.04.18. 18:04:21

@SsPL71: Nam narhasag2:

Attol hogy tele van elektronikus kutyuvel az autod, meg legzsakkal, hosszu tavon ugyanugy fogsz vezetni, mert a vezetesi stilusod nem a legzsakjaid szamatol, hanem a vermersekletedtol fuggenek.

A "hamis biztonsagerzet" azert is hulye kifejezes, mert ezekkel a dolgokkal valoban biztonsagosabb az auto, nem csak ugy erzed.

sb

ocsisajt78 2009.04.18. 18:05:51

@sipike78: badarsag... igenis kellene valami szigoritott eljaras... eleg sok fAsz van igy is az utakon... nemhogymeg egy csuszos terep vagy valami hasonlo josag... EN tamogatnam azt is, hogy x evente ujravizsga(bar ebbol is lehuzast csinalnanak sajnos)... es igen tegyuk fel, ha megbuknek, akkor IJ! de legalabb nem mergeznem az utakat a benasagommal ;)

avval a reszevel viszont 1etertek a mondandodnak, hogy rutin! csakhat, hogy addig ameddig rutint szerzel ahhoz sokat kell vezetned, az egesz talajat meg szigorubb vizsgarendszerrel alapoznam meg!

foolproof 2009.04.18. 19:16:30

Igaz magyarkent rogton az jutott eszembe, vajon mikor fognak ezek a kocsik feltunni a Premium Selection listajaban...DE itt nincs helye gecizesnek, szerintem le a kalappal a biemdablju elott, hogy igenis propagalja ezt a dolgot. Ha igazak az elozo kommentekeben emlitett arak, szerintem a profi szolgaltatast nezve a vevokornek ez abszolut meltanyos ajanlat. Sok sikert hozza mindenkinek!

Silcon 2009.04.18. 19:50:20

Többen írták: "hamis biztonságérzetet ad"
A tréning után egyáltalán nem vezettem merészebben, sőt.

"Vezetéstechnika: Lezárt pályán, hektáros ütközésmentes zónával rendkívül életszerű."
Nem az a cél, hogy jól összetörjük az autókat, hanem az, hogy beidegződjenek a mozdulatok. A lényeg éppen a kockázatmentes gyakorlás. A kommandósok miért nem éles helyzetben tanulnak meg lőni? A lőtér nem életszerű...
Az autóval szemben egy felszereltségi követelmény volt, az ABS. A cikkben leírtakhoz hasonló feladatok voltak, meg pl. padlófék közbeni sávváltás bóják között. Volt olyan feladat is, hogy kiállt eléd a Székely Gyula egy szivacskockával és csak akkor dobta el, amikor már nyomtad a padlóféket. Ellenkező irányba kellett sávot váltani, mint amerre dobta. A www.vezetestechnika.eu/ oldalon vannak videók is.

Miután a cégnél sokan, sokat vezetnek, rendszeresen vannak nálunk rendőrök oktatásokat tartani. Szerintük sok olyan baleset van, ami azért történt meg, mert:
- Nem fékeztek eléggé. Nem nyomtak padlóféket.
- Megijedt az ABS visszahatásától a fékpedálra, és leszállt a fékről. (Ezért találták ki a fékasszisztenst.)
- Hosszú egyenes fékezéssel beleszállt az előtte állóba, pedig jobbra-balra is lett volna hely menekülésre.

Tommy 2009.04.18. 19:51:35

@papa33: Sajnos sok dologban igazad van. Csak az a baj, hogy nem látod belülről mi folyik akár az oktatásban , akár teherautós(kamionos) berkekben. Egyik nap oktatok (B-s gyakorlatot és elméletet) másnap teherautózok (40 tonnás ,450 lovas, pótos ,hűttős IVECO Stralis-szal)pontosan tudom, hogy a kamionos kollégák között van néhány állat, de előfordulhat ,hogy üresen próbált átmenni Á-ból B-be ,nem önszántából,csak az autó tehetetlensége miatt nem jött össze. Oktatásról csak annyit , hogy ez a rendszer 1968-óta kisebb változtatásokkal működik. Tehát piszkosul elavult. Változtatni nem hajlandóak rajta az illetékesek. A vészfékezés pedig tananyag .

flamer 2009.04.18. 20:54:42

@Hrzrasn: A Hungaroringen egy fel nap 30k, BMW-nel 50k, teljes nap 50k (a BMW-s meg 100k).

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 21:19:03

Én meg azt mondom, továbbra is, már megbocsásson akinek más a véleménye, de azt megtanulni, hogy egy előre látható bólyához legközelebb megállni a kocsival, az nem ugyanaz mikor váratlanul felbukkan valami az autó előtt és azt kell kikerülni, vagy megállni időben.
pl.: mai példám, esti vezetés, macska elém ugrott, köszöni szépen jól van.

Másik dolog: a tesztpályán minél kevesebb idő alatt teljesíteni egy szlalom pályát, csak attól függ mennyit gyakorlok amellett, hogy egyre jobban kiismerem az adott kocsi határait és az egyéb körülményeket(tapadás...stb.), ez sem életszerű.

Harmadik: vészfékezés, ha valaki még ezt sem tudja megfelelő képen csinálni az aztán tényleg nem értem, hogy kaphatott jogosítványt.
Akárhol meg lehet próbálni a saját autóval a vészfékezést, ki lehet tapasztalni a saját gépjármű viselkedését egy ilyen helyzetben.

Minek fizessek ezért több 10ezer forintot?

És továbbra is azt vallom, hogy akinek nincs érzéke a vezetéshez az tanulhatja napestig, fejlődni lehet, hogy fejlődik de, akkor sem ér el egy bizonyos szintet.

Van aki soha életében nem tanulja meg, megfelelően kezelni a kuplungot, nem megfelelő ívet választ a kocsi adott sebességéhez a kanyarban, nem érzi, hogy hol a tapadási határ, nincs elég jó reakcióideje, ami genetikai adottság (reflex, idegpályák) ezt nem lehet fejleszteni, nem látja át megfelelően a lehetőségeket egy baleset elkerüléséhez(helyzetfelismerés, problémamegoldó képesség), bepánikol...stb. ezek olyan szubjektív dolgok amit egy vezetéstechnikai kurzus nem tud megváltoztatni.

flamer 2009.04.18. 21:20:53

@SsPL71:

Tényleg az a baj, hogy továbbra sem tudod, hogy miről beszélsz, ezért aztán csak a baromság jön a szádból.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 21:28:33

@flamer: Ezt nem vitatom, csak ugye nem mindegy, ki az instruktor ;)

(Bár a Székely is elég profinak tûnik.)

Meg aztán a Hungaroring alapvetôen egy versenypálya, nem vennék rá mérget, hogy van ott pl süllyesztett szórófejes távirányítható locsolórendszer.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.18. 21:34:13

@SsPL71: Sajnos még mindig az a helyzet, hogy a büdös életben nem láttál tesztpályát, és a vezetésrôl sincs fingod. Szerintem most hagyd abba, mert egyre nagyobb faszságokat hordasz össze.

Azzal a gondolattal meg barátkozz meg, hogy a tréninget végzett legnagyobb balfasz is elkeni a szádat a szlalompályán vagy a fékezés közbeni manôvergyakorlatnál.

flamer 2009.04.18. 21:39:03

@Hrzrasn: A Székely-féle oktatás az egy harmadik dolog :)
Maga a tréning nem a versenypályán zajlik, hanem a ringen belül van egy külön tanpálya, locsolókkal, műgyantás felületekkel, körpályával, rántópaddal, vízoszlopokkal (mint random felbukkanó akadályok), fotócellás sebességmérővel.

SsPL71 (törölt) 2009.04.18. 22:00:03

@flamer: @Hrzrasn: Szakemberekkel nem vitatkozom.
Higgyetek csak azt amit akartok, meg járjatok sokat tesztpályára, attól lesztek ilyen felfuvalkodott hólyagok.

A vezetési tudásomról meg van némi képem, látva és tapasztalva az utakon történő dolgokat.

Nem értem, mi a probléma azzal, hogy még nem voltam tesztpályán...ja kezdem érteni, nem mondhatok véleményt egy ilyen elit gárda előtt mint ti, akik ezzel menőznek bizonyos körökben, hogy milyen időket futottak szalalomban.

Szánalmas.

flamer 2009.04.18. 22:11:22

@SsPL71:
Remek példája vagy annak, hogy a balesetmentesen levezetett X km milyen hamis biztonságérzetet ad.

További jó duzzogást.

butatót 2009.04.18. 22:59:23

@SsPL71:
Nem az a probléma, hogy nem voltál tesztpályán, hanem az, hogy kipróbálás nélkül fikázod. Az, hogy eddig nem volt baleseted, még nem jelenti azt, hogy soha nem is lesz és bizony előfordulhat, hogy a tanpályán megszerzett tapasztalat hozza neked egy vészfékezéskor azt a fél métert, amin egy eléd ugró gyerek élete múlik.
Peace.

butatót 2009.04.18. 23:02:55

Egyetértek azokkal, akik a tanpálya+saját kocsi kombó mellett voksolnak. Jó példa a cikkben említett kormány elengedése melletti fékezés. Jó felszereltségű, jó állapotban levő, jól szervizelt kocsival lehet, hogy nem gond, de kíváncsi vagyok, hányan mernék azonnal megpróbálni az otthoni verdával...

Shadowbull 2009.04.18. 23:11:51

@SsPL71: Nem igazan erted.

A vezetestechnikai trening nem arra valo, hogy te legyel Suhamér Mihály, mert nem leszel az.

Arra jo, hogy raebresszen: akarmekkora asznak hiszed is magad, akarmekkora vezetesi tapasztalatod van: egy veszhelyzetet megoldani rendkivuli koncentraciot es figyelmet igenylo feladat, es minnel gyorsabban mesz, annal kevesbe fog menni.

Raebreszt a kozlekedesi szituaciok dinamikajara, arra, hogy ugyan sok lehetoseged van egy veszhelyzetet elkerulni, de tizedmasodpercek alatt valoszinuleg nem a jot fogod valasztani.

Megismertet azzal az erzessel, amikor a jarmu nem ugy es nem arra mozog, amerre szeretned: kilometerek szazezreit levezetheted anelkul, hogy ilyen helyzetbe kerulnel, es amikor majd megtortenik, csak tehetlenul bamulo utas leszel. Jobb az elso ilyen alkalmat egy zart palyan megtapasztalni.

A valo eletben hanyszor fordult elo veled, hogy tulkormanyzotta, vagy alulkormanyzotta valt az autod, hanyszor kellett ezt a szituaciot gyorsan es tisztan megoldanod? Hanyszor kellett veszfekezned, vagy fekezes nelkul gyorsan kikerulnod, vagy a kettot kombinalnod?

Nem sokszor, valoszinuleg.

Lehet hogy elorelato, ovatos sofor vagy, aki nem kerul ilyen szituaciokba. Legalabbis azt hiszed magadrol.

En ismerek olyanokat, akik szinten elorelato, tapasztalt, ovatos soforok, es megis kerultek ilyen helyzetbe, es nem tudtak megoldani.

Es az is nyilvanvalo, hogy egy ilyen trening elvegzese nem garancia arra, hogy adott szituacioba kerulve majd jol fogsz reagalni, hogy majd ki tudod kerulni az eled ugro kombajnt, hogy meg fogod tudni majd fogni az autod kitoro farat ami elcsuszott egy jegfolton, pedig ilyen veled 500e kilometer alatt sohase tortent.
De ha egy picit is segit, egy picit is hozzatesz a vezetesedhez, mar megerte.

Aki elvegzett egy treninget az pont ovatosabb lesz, es nem fog jobban szaguldozni nagy onbizalommal, mint ahogy azt sugallni probalod.

Ovatosabb lesz, mert o mar megegette magat. Meg ha kontrollalt korulmenyek kozott is.

sb

szakmernok 2009.04.18. 23:27:58

Igen igen! Jelenleg ebben az országban a vezetéstechnikai tréning a legnagyobb bajunk. Oda ne rohanjak. Lassan már a jogsira sem lesz pénz, de vezetés tréningre igen. Uri köcsögök!!!!!!!!!!!!!

flamer 2009.04.18. 23:30:50

@szakmernok: Kibaszott drága ám a temetés is, annak az árából simán kijön egy ilyen tanfolyam.
Hülyegyerek.

V10B 2009.04.18. 23:50:47

@Hrzrasn: én megértelek,hogy zavar ha valaki más véleménnyel van valamiről mint te(lényegtelen most,hogy kinek van igaza)csak azt nem értem minek kell úgy beszélni mintha a seggedből rántottad volna ki az illetőt és te tartanád ezeket a tréningeket.Ettől függetlenül egyetértek ezzel a mondatoddal:"Pont hogy ELVESZI a hamis biztonságérzetet, és megmutatja azt a pontot, amin túl már nem lehet megfogni az autót (DSCvel és anélkül is)."

primatus 2009.04.19. 00:08:54

Én úgy voltam ilyen tréningen, hogy már 26 éve vezettem előtte. Ennek ellenére hasznosnak tartottam és a viszonylag friss jogsis fiamat is elküldtem rá, hogy megtapasztalja. Nagyon élvezte és sok olyan pluszt kapott, amire nem is gondolt. Ennek ellenére csak a környéken mehet egyedül és folyamatosan tanítom, hogy tapasztalathoz jusson. Tehát nem is csodaszer, de segít abban, hogy ne legyen beképzelt "hujekocsog", mint itt pár "jóember" és valamelyest felkészült lehessen egy veszélyes helyzet kezelésére.
Kár ezen azoknak rágódni, pláne fikázni, akik nem voltak tréningen, mert nem tudják miről beszélnek. Próbálják ki! Ez nem úri mulatság! Hasznos!!
Talán (miután tapasztalatból is rájönnek, hogy nem véletlenül tanítják a következő dolgokat oktatáson) ezt követően nem másznak rá az előttük haladó lökösére, normálisan fogják utána a kormányt, képesek beállítani a helyes üléspozíciót, képesek lesznek fékezni, akadályt kikerülni stb. és visszavesznek az arcukból, hogy ők bizony az utak királyai, ellentétben az úton szabályosan haladó tetűkkel.

Shadowbull 2009.04.19. 00:19:47

@flamer: valoban, afrikaban meg eheznek a gyerekek.

De hogy jon ez ide?

sb

GGG77 2009.04.19. 01:14:43

Nagyon szívesen elmennék, de a 100 ezer forint nekem sajnos iszonyú sok.

Ciri 2009.04.19. 06:27:21

SsPL71:

"Harmadik: vészfékezés, ha valaki még ezt sem tudja megfelelő képen csinálni az aztán tényleg nem értem, hogy kaphatott jogosítványt."

A többi hozzászólásodból leszűrve, biztos vagyok benne, hogy hatalmasat baszna a lábadra a tréner, miközben tizenötödjére sem tudnál igazi vészfékezést produkálni.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.19. 09:15:57

Látom, az agytröszt összeült ismét, és marháznak, idiótáznak, fikáznak, ahogy szoktak. Gratulálok, uraim, most már biztos, hogy egy óvodába jártatok.

Saab 9.3 Cabrio 2009.04.19. 09:36:53

OFF

Csak azt szeretném kérdezni,hogy ezentúl mindig esőben fognak F1 futamot rendezni? Nem látok semmit:-)))


Sorry,de a tököm tele van már ezzel:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.19. 10:30:07

@sipike78: Miért, szerinted mit mondjak egy olyan idiótára, aki faszságokat beszél olyan dologról, amirôl fingja sincs? Hogy okos?

acsa77 2009.04.19. 10:30:11

Remélem, hogy a tisztelt újságírók terjeszteni fogják - legalább saját köreikben - a helyes ülésbeállítást, mert szörnyen zavaró, hogy mindig "fejletépés"-ről írnak egy kissé nyomatékosabb autónál (pl. a mostani Hyundai i20-nál). Miközben amióta nagyjából be tudom állítani az ülést, azóta 300LE-s kocsiknál sem érzek ilyet gyorsításkor.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.19. 10:38:41

@SsPL71: "Én meg azt mondom, továbbra is, már megbocsásson akinek más a véleménye"

Amit itt te összehordasz, az nem vélemény, hanem faszság. A büdös életben nem láttál tesztpályát, nagyobbnál nagyobb ökörségeket hordasz össze egy olyan témáról, amirôl a leghalványabb fingod sincs.

Seca81 2009.04.19. 14:37:47

@Saab 9.3 Cabrio: Úgy időzítik a rajtokat, hogy esőben mehessenek :) Kell a változatosság az f1-nek. A kis Vettel viszont nem gyenge...

CsAbIkA 2009.04.19. 15:15:40

"Én meg azt mondom, továbbra is, már megbocsásson akinek más a véleménye"

de nem, nem bocsátanak meg. sőt a véleményed sem vélemény. bezzeg az övék.

aztán levezet valaki ugy több százezret, hogy meg nem csúszik, soha semmit nem kell hirtelen kikerülnie. kettőt együtt meg végképp nem. roppant életszerű.

aki meg "úri huncutságnak" tartja az egész tréningesdit, netán nincs százezre tréningezni, az meg az igazán ostoba. Hát akinek meg az autója öreg és nincs tele mindenféle hárombetűssel, az még veszélyes is.

Az ide írogató társaság egy része, egy szép nagy része, eléggé eltávolodott a realitásoktól. aki különböző az meg idióta.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.19. 15:52:46

@CsAbIkA: "Az ide írogató társaság egy része, egy szép nagy része, eléggé eltávolodott a realitásoktól. aki különböző az meg idióta."

A realitások talaján az mozog, aki már látott tesztpályát, és tudja, mi zajlik egy ilyen tréningen. Az idióták meg faszságokat fantáziálnak olyasmirôl, amirôl halvány fingjuk nincs.

Shadowbull 2009.04.19. 16:54:20

@CsAbIkA: ". Hát akinek meg az autója öreg és nincs tele mindenféle hárombetűssel, az még veszélyes is. "

Hat ha nem is veszelyes, de veszelyesebb, mint egy uj, ami tele van mindenfele harombetussel.

sb

Saab 9.3 Cabrio 2009.04.19. 18:54:27

@Shadowbull: Ez teljesen igaz! Most télen amikor leesett az első hó engem 2x is megmentett az ESP! Pedig nem vagyok egy versenyző típus de az 51-es úton olyan lefagyott szakaszra értem,hogy hirtelen elkezdett az autó szitálni kicsit elvettem a gázt és egyenesbe hozta magát:-) Ha nem így lett volna valószínűleg az árokba kötöttem volna ki én is mint két autóstársam.

SsPL71 (törölt) 2009.04.19. 21:12:02

@Saab 9.3 Cabrio: Akinek ilyen dolgokra van szüksége, hogy megoldja a "meleg" helyzeteket, az nem tud vezetni.
Ladával téligumi nélkül is megtudtam oldani az időjárási körülmények által okoz váratlan szituációkat, télen.

@Hrzrasn: Neked még csak azzal kapcsolatban olvastam a véleményedet, hogy nekem fogalmam sincs se a tesztpályákról se a vezetésről.
Ismersz, tudod, hogy vezetek?

@Shadowbull: "A valo eletben hanyszor fordult elo veled, hogy tulkormanyzotta, vagy alulkormanyzotta valt az autod, hanyszor kellett ezt a szituaciot gyorsan es tisztan megoldanod? Hanyszor kellett veszfekezned, vagy fekezes nelkul gyorsan kikerulnod, vagy a kettot kombinalnod?"

Sokszor kellett váratlan, nehéz helyzeteket megoldani, hidd el.
Aki úgy vezetett sokat életében mint én az sokszor kerül ilyen szélsőséges szituációba.

Te sem ismered a vezetési stílusom, mi alapján állítod azokat amiket írsz?

kewcheg 2009.04.19. 21:22:25

Üdv.Mások által kissé balfasznak mondott kishivatalnok vagyok,rendelkezem egy Skoda 120 -as típusú gépjárművel.Szeretnék jobban megtanulni vezetni,mert gyakran a sima egyenes úton egy kicsit valamiért mindig befele húzok,mert az az érzésem hogy leesek az útról.Meg még jó lenne ha megtanulnék merni menni 80-nál gyorsabban is.Mennyi egy ilyen?Kérem vegyék figyelembe hogy egyhavi fizetésemből amit meg tudok spórolni,az egy lábtörlőre elegendő.Én is szeretnék egy kicsit merészebb,jobban tudó soffőrré válni,hogy imponáljak másoknak.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.19. 21:31:43

@SsPL71: "Te sem ismered a vezetési stílusom, mi alapján állítod azokat amiket írsz?"

Aki akkora ökörségeket állít a vezetési tréningekrôl, mint te, annak a vezetési tudása lepkefing, mert még azt sem tudja felmérni, hogy mi mindent nem tud - ezért aztán azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.

Saab 9.3 Cabrio 2009.04.19. 21:34:17

@SsPL71: Lehet van valami benne amit írsz,én csak úgy vezetgetek nem vagyok egy Alonso típus! De azért remélem egy dologban egyetértünk : Soha nem árt ha az autó tele van ilyen biztonsági cuccokkal,sok esetben életet menthet! Amúgy neked milyen autód van?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.19. 21:43:54

@SsPL71: Másrészt ugyebár onnan indult a dolog, hogy faszságokat kezdtél el összehordani a tréningekrôl, holott a büdös életben nem vettél részt ilyenen - ami látszik is.

V10B 2009.04.19. 22:00:07

@Hrzrasn: és te részt vettél?

Shadowbull 2009.04.19. 22:22:33

@SsPL71: "Akinek ilyen dolgokra van szüksége, hogy megoldja a "meleg" helyzeteket, az nem tud vezetni."

Hmm. Sommas, hatarozott kijelentes.

(Ha azt irom, marhasag, akkor meg reklamalsz, hogy mar megint ervek nelkul minositek valamit. Na mindegy)

A problemam az ezzel a velemennyel, hogy egyreszt nagyon is sokan vannak, akik nem tudnak jol vezetni. Tudnak valahogyan, elkozlekednek, de ennyire futja. Oket bizony kisegitheti egy meleg helyzetben az elektronika. Vagy ok pusztuljanak inkabb?

A masik meg az, hogy hatalmas vezetesi tapasztalatod ellenere azt tudod allitani, hogy sohasem kerulhetsz varatlan helyzetbe, soha nem lehetsz figyelemtlen, mindig 110%-os keszultsegben varod a rendkivuli esemenyeket, soha sem bambulsz el, es meg sorolhatnam.

Mert en bizony ennyi ido utan pont az ellenkezojere jutottam. Es csakis olyan auto johetett nalam szoba, amiben van ESP.

Pedig azt hiszem, tudok vezetni.

Es legvegul: az ESP olyan helyzetet is megold, amire te fizikailag nem vagy kepes, legyel akar Walter Röhrl es Michael Schumacher kevert klonja.

Persze te ugy kerulod ki ezeket a szituaciokat, hogy a jovobe latsz, es sokkal hamarabb reagalsz.

Az is egy modszer.

Nekunk halandoknak meg maradnak ilyenkor a villanyos kutyuk.

"Aki úgy vezetett sokat életében mint én az sokszor kerül ilyen szélsőséges szituációba."

Azt hiszem en sokat vezettem, talan megugyabbul is mint te (nemtom, csak feltetelezem) es megsem kerultem soha olyan extrem helyzetekbe, mint amit a treningen kellett megoldani. Szerencsere. Es remelem nem is fogok soha.

Mert az, hogy neha ki kell kerulni valamit, vagy nagyot kell fekezni, az korantsem fedi le a repertoart.

sb

Shadowbull 2009.04.19. 22:26:45

@V10B: Kenytelen volt valoszinuleg, ahogy en is.

@Hrzrasn: B1 volt csak, vagy B2 is?

sb

V10B 2009.04.19. 22:30:03

@Shadowbull: mivel foglalkoztok/tól h kénytelenek voltatok?

CSL 2009.04.19. 22:36:35

"Akinek ilyen dolgokra van szüksége, hogy megoldja a "meleg" helyzeteket, az nem tud vezetni."
Na az ilyen vezetni tudók okozzák a legtöbb balesetet!

Krisi 2009.04.19. 22:47:41

Először is gyökér, aki nem ért velem egyet (csak hogy ne lógjak ki a sorból:)
Bár ezen nincs sok vicces, szánalmas, ahogy itt páran nem is ismerik a másikat, és mégis élből megy a köcsögözés meg lehülyézés. Le lehetne ám írni normális hangnemben is a vélt igazunkat. Na mindegy, ha már anyátok nem nevelt meg titeket akkor ezzel elkéstem. És persze akinek nem inge...

Szerintem úgy semmi értelme nincs a dolognak, ha nem saját autóval történik az oktatás. Egy zsírúj szarrá elektronikázott BMW máshogy viselkedik, mint a 10éves, ABS nélküli Corsa, amit gyakran vezetek. Persze, mindkettő autó és 4 kereke van, de kb ennyi a hasonlóság.

Azért meg nem fogok kifizetni egy (számomra) marhanagy összeget, hogy elmagyarázzák, hogyan kell helyesen beülni egy autóba. Pláne, ha van róla videó is, sőt, itt a Totalcar-on is már rengeteg írásban előjött.
Vészfékezni és bóját kerülni meg egy üres parkolóban is lehet. A saját autómmal.
Az meg már csak slusszpoén, hogy legtöbb esetben nem az a megoldás, hogy beletaposunk a fékbe, hanem hogy félrerántjuk a kormányt. Üres placcon ezt is lehet ám gyakorolni.

Persze elismerem, hogy van értelme az ilyen tréningeknek, nem akarok én lebeszélni senkit, de nekem erre nincs pénzem.

(és most várom a "csóró köcsög mi a faszt keresel itt?" kezdetű nótákat)

V10B 2009.04.19. 22:49:12

@Krisi: fogsz kapni ne izgulj:D

Gerardus A. Lodewijk 2009.04.19. 22:51:13

A vezetéstechnikai tréning hasznosságához aligha férhet kétség. Azonban a jogosítványszerzést ne keverjük ide. Jogosítványt nem az kaphat, aki tud autót vezetni, hanem az, akiről (az első kb. 30 órányi gyakorlás után) feltételezhető, hogy sajátmaga és mások veszélyeztetése nélkül képes autodidakta módon folytatni a tanulást. Ez az első 30 óra jó esetben ahhoz elég, hogy az illető ne okozzon maga balesetet. Annak megtanulásához, hogy hogyan lehet az esetleg más által okozott veszélyhelyzetet elkerülni, több tízezer km-es vezetési tapasztalat szükséges.

Krisi 2009.04.19. 23:03:22

@Hrzrasn: "A vezetés ugyanúgy tanulható, mint bármi más, legfeljebb a fejlôdés sebességében van különbség."

Ez így nagyon nem igaz. Van egy ismerősöm, aki több, mint 10 éve vezet napi rendszerességgel, és a kuplungot még mindig nem tudja normálisan kezelni, a váltással meg szintén akadnak gondjai. Egyszerűen nem érzi, hogy tartósan 4000-es fordulaton pörög a motor, és az nem egészséges. Szerintem már soha nem fogja megtanulni.
Más meg pár év tapasztalat után kurvajól vezet. És ezalatt nem azt értem, hogy X másodperc alatt csinál meg egy szlalomot 6 bója közt, hanem hogy érzi a közlekedést, előre látja a veszélyhelyzeteket, kiismeri a másik sofőrt.

Mellesleg nézz szét az utakon: a legbénább sofőrök kevés százaléka a fiatal mazsola, sok egyértelműen "tapasztalt" vezető képes olyan solgokat összehozni, hogy csak nézek.

Valakinek van hozzá érzéke, más meg 30-féle svéd továbbképzés után is tök béna marad.

Krisi 2009.04.19. 23:06:29

@V10B: Már felkészültem: itt van 10papírzsepi, mert biztos sírva fakadok majd :D

kewcheg 2009.04.19. 23:22:13

Ilyen tréning olcsón nincs? Nem szeretnék egy évig spórolni egy ilyenre,közben azért a gyerekeknek is kellene valami ruha, meg a skodát is fenn kell tartani,bár egy évben csak kétszer megyünk vele a nagyihoz,de még így is nehéz,na. Még amíg van munkám,ugye...

V10B 2009.04.19. 23:26:44

@Krisi: Hrzrasntól biztos kapsz 1-2 kedves meleg szót,valahogy nem tudja finoman kifejezni magát.Pedig ha valaki idióta,nem tudja,hogy mit beszél és azt állítja igaza van akkor egyszerűen csak nem kell vele foglalkozni.Mondjuk az túl nehéz...

V10B 2009.04.19. 23:28:37

@Krisi: az idiótát és társait nem rád értem mielőtt félreértés lenne belőle

Krisi 2009.04.19. 23:36:02

@V10B: Értemén :)
Az a vicces, amikor vitatkoznak valamiről Shadowbull-lal. Ott az a mondat biztos nem fog elhangozni, hogy "najó, lehet, hogy igazad van"

:D

V10B 2009.04.19. 23:37:00

ha walter röhl lenne a beszélgetőpajtásuk akkor sem hangzana el

V10B 2009.04.19. 23:47:51

@Shadowbull: elnézést főnök akkor javítom magam,ahogy óhajtja:Walter Röhrl.Remélem így megfelel.Ok,hogy hibásan írtam a nevét,de szerintem nem ez a nap problémája egy fórumban.

Shadowbull 2009.04.19. 23:49:06

@Krisi: En meg Hrzrasn nem nagyon vitazunk egymassal.

Mi megkuzdunk a bushido szabalyai szerint.

sb

Shadowbull 2009.04.19. 23:51:20

@V10B: "najó, lehet, hogy igazad van"

sb

V10B 2009.04.19. 23:52:15

@Shadowbull: és a bushido előírja,hogy úgy beszélj mindenkivel mintha,te szartad volna a spanyol viaszt?Ezt most inkább a kedves barátodra Hrzasnra értem..

Shadowbull 2009.04.19. 23:58:43

@V10B: De ha egyszer tenyleg o szarta a spanyolviaszt?

:))

sb

V10B 2009.04.20. 00:00:11

@Shadowbull: :D
a linkelt videókon te vezettél vagy valaki más?

Shadowbull 2009.04.20. 00:02:47

@V10B: van ahol en van ahol mas :)

sb

V10B 2009.04.20. 00:06:44

A nagy sebességről,kanyarban vészfékezés nem volt gyenge

Shadowbull 2009.04.20. 00:10:25

@V10B: az viszonylag egyszerubb volt. Most toltom fel azt, amikor 100zal be kell menni a bojak kozze, majd az instruktor mondja hogy merre kell fekezes nelkul kiterni, aztan padlofek es vissza a savba.

Az volt SZVSZ a legnehezebb.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 08:03:29

@Shadowbull: Ezekben a videókban semmi kunszt nem volt amit ne tudnék, megcsinálni.
Főleg egy ilyen ESP-s, ABS-es BMW-vel.

Shadowbull 2009.04.20. 09:04:31

@SsPL71: Ketsegem sem volt, hogy neked semmilyen problemat nem okozna.

De azert azt ugye feltetelezhetjuk, hogy a kozlekedok nagy reszenek bizony okozna, es az ilyen jellegu gyakorlas hasznos?

Egyebkent nehany gyakorlatot ABS+ESP nelkul meg sem tudnal csinalni, hanem elporognel a francba, vagy utned a bojakat.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 10:35:21

@Shadowbull: Nem vitatom az állításaidat.
De, a szituációk akkor sem életből vett dolgok, ilyen példákat bárhol, ahol nem veszélyeztetsz senkit, lehet gyakorolni.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 10:39:25

Bocs, kivételt képez az életből vett példára a kanyarba beesős, közepén állóra fékezős, gyakorlat.
Bár, hozzátenném, szépen ki van szegélyezve autókkal, bólyákkal, ami az életben ugye nem így fordul elő.
Hanem a beláthatatlan kanyar közepén le van rohadva például egy autó, még abban az állapotban, hogy nem volt ideje, megfelelő távolságra kitenni az elakadás jelzőt, tehát nulla jelzés mellett találkozol a jelenséggel.

loláb 2009.04.20. 10:42:59

Azért kiváncsi vagyok, akik annyira ellenzik a tanfolyamot, merthogy drága, meg felesleges, azok eddig hányszor mentek ki önszorgalomból parkolóba vészfékezést, meg kikerülést gyakorolni.

Shadowbull 2009.04.20. 10:46:44

@SsPL71: Veszfekezes kozbeni kikerules, kanyarban veszfekezes, kikerules fekezes nelkul+ veszfekezes es vissza a savba....

bizonyara te is ki tudsz talalni olyan valos helyzeteket, amikor erre van szukseg.

Gyakorolni vegul is tudod, de az instruktor nem veletlenul van ott, ha nem megy, akkor megmondja, mit csinalsz rossszul, es hogyan csinald. Valamint akadalyt is fel kellene tudni allitani, az nem feltetlenul celravezeto, ha elszorsz itt-ott nehany felteglat :)

Szinte minden gyakorlatnal vot az elejen boven bojadontogetes. A vegere viszont mindenki meg tudta csinalni.

Egyebkent ez mar halado kepzes volt, nagyobb sebessegi tartomanyokban zajlottak a gyakorlatok, valamint volt palyazas, es drift. Nyilvan egy atlagembernek ez a ket utolso nem olyan lenyeges.

sb

flamer 2009.04.20. 10:47:20

@SsPL71: Látom nehéz megérteni, de a vezetéstechnikai tréningnek nem az a célja, hogy az ember megijedjen, meg rommá törje az autóját és fröcsögjön a vér, hanem az, hogy tudjon kezelni extrém körülményeket is.
Márpedig az autó viselkedését nem befolyásolja az, hogy az elrontott manőver végén egy bólyát üt el vagy egy komplett oviscsoportot.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 10:48:26

Továbbra is azt állítom, kivételt képez ez alól a rántópados gyakorlat, hogy ezek a gyakorlatok, előre látható feladatmegoldásokból állnak, persze, vannak akiknek ehhez is gyakorlás szükséges, azoknak jó, de kicsit drága mulatság.

Fentebb írta valaki, amit szintén tapasztalok én is, hogy vannak olyan emberek akik valamit nagyon rosszul tanultak meg, beidegződött ez a rossz gyakorlat és nem tudnak változtatni rajta. (pl, nem megfelelő sebességi fokozat megválasztása, kuplung kezelés, kanyar vétel "szögletesen", sorolhatnám még)

Arról is megvagyok győződve, hogy többségében nem azok járnak vezetéstechnikai foglalkozásokra akiknek szüksége lenne rá.

Én csóró "vezetéshez, autóhoz nem értő, balfaszságokat szajkózó, tesztpályát még hírből sem ismerő", sajnos nem tehetem meg.

Kopi3.14 2009.04.20. 10:50:21

@SsPL71: rendben, neked tartunk egyé letszagú esetet majd, emberekkel kirakva, meg erdővel. A temetési költségeket is te fizeted jó? Egyébként áruld már el, miért nem lehet szerinted bizonyos járműkezelési dolgokat nem élő, hús-vér emberek és valóban törőjárművek között begyakorolni, hogy reflexszerűek legyenek? Mert te nem tetted így? Akkor senki más se tegye? Megjegyzem az életben egy kocsisort jobban látni, mint a gólyákat, vagyis az még nehezítés is lehet.

Nagy tudásoddal akkor oktas már minket, milyen a helyes vészfékezés egy ABS-es és anélküli autó esetében? Mondjuk autópályán, döntött ívben, ahol a döntés mértéke nagyobb, mint a megengedett sebességhez illő, ergo a pl balkanyarhoz jobbra kell kormányoznod.

flamer 2009.04.20. 10:51:43

@SsPL71:
Az a baj, hogy továbbra is nulla ismerettel beszélsz baromságokat. Ha egyszer is lettél volna egy ilyen tréningen, akkor elég jól tudnád, hogy a résztvevől elég sokat tanulnak egy ilyen helyen.

Továbbra sem tudok mást mondani, mint hogy hamis biztonságérzetbe ringat téged az, hogy eddig mázlid volt az utakon.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 10:51:59

@flamer: Viszont az ovis csoport elütése után már befolyásolt lesz az autó viselkedése, főleg az áramvonalassága.

Kopi3.14 2009.04.20. 10:53:09

Valaki felhozta a hamis biztonságérzetet. Aki hülye, az a fizikát is hamis tanoknak tarttja, de előbb utóbb evolúció pozitívvá válik. Ezen az emberen nem segít a sok ketyere. Aki normálisan közlekedik, annak viszont valószínű rengeteget tud, vészhelyzetnél, amit tapasztalatából megszerzett tudással nem tudna, mert pl sosem votl még oylanban része.
Ha a veszélyesen közlekedőket vissza akarjuk fogni, akkor hamis veszélyérzetet kell nekik termeteni, pl oylan járművel, ami 100-nál olan zajos, mint másik jármű 150-nél, úgy érzi a futómű adott sebeségnél már bizonytalan, stb. Akkor majd viszavesz, és kisebb sebeségnél éli át a neki szükséges adrenalinlöketet.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 10:55:14

@Kopi3.14: Nem tudom, az autó adott szituációban tanúsított viselkedése határozza meg a szükséges korrigáló mozdulatokat, kormányzás és fékezés, esetleg gyorsítás mértékét.

Kopi3.14 2009.04.20. 10:55:30

@SsPL71: atyám, te nem vagy normális... A jámű kezelhetősége a baleset előtt fontos, nem utána. Akkor a legkisebb kérdés, hogy mi sérült rajta, meg mennyirwe áramvoalas. kérlek űáruld már el, merre szoktál járni, hogy lehetőleg nagy ívbem elkerüljem a környéket, nehogy összeakadjak veled.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 11:04:57

@Kopi3.14: Sehol nem írtam, azt, hogy élő, hús-vér embereket kell ki állítani a bólyák helyére.

De, a feladatok amiket gyakorolni kell azokat többnyire, előre látod, legalább is azokat a videókat látva amit SB belinkelt, valamint az olvasott eredeti poszt feladatait tekintve.

Nem pedig váratlan szituációk kezeléséről, szól, hanem adott feladatok gyakorlására, esetleges megfelelő elsajátítására szolgál.

Ez jó is, mert sok embernek volna rá szüksége, hogy ezeket megfelelően tudja kezelni a majdani éles szituációban is.

Másra nem jó, de ahhoz, hogy ezek a mozdulatok sikeresek legyenek éles helyzetben ahhoz sokat kell gyakorolni, 1-2-3 alkalom nem elég.

Maximum egy élményt zársz magadba ezzel az esetleges 1x 2x tesztvezetés alkalmával.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 11:07:11

@Kopi3.14: Az csak egy morbid vitz volt, na mind1.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 11:10:06

@flamer: Nem nevezném mázlinak a béna vezetők által okozott, esetenként az én hibámból kialakult veszélyes helyzetek megoldását.

Igaz már nem vagyok olyan zsonglőr mint annak idején, ezért most már óvatosabban vezetek, mint fiatalabb fejjel.

Shadowbull 2009.04.20. 11:10:17

@SsPL71: " Arról is megvagyok győződve, hogy többségében nem azok járnak vezetéstechnikai foglalkozásokra akiknek szüksége lenne rá."

Nem tudom. Azok akikkel egyutt voltam, bizony raszorultak. Egyebkent meg pont ezt mondjuk: mindenkinek kellene egy ilyet csinalni, ha nem is palyazos-drifteloset, de egy alapszintut, mint ami a cikkben van, mindenkeppen. Lehetoleg sajat autoval*.

"Én csóró ..... sajnos nem tehetem meg."

Nezd, ez megint mas tema. Nyilvan akinek nincs penze, az nem megy. De ebbol nem kene levezetni azt, hogy egyebkent semmi ertelme nincsen.


*olyan autot kell(ene) venni, amiben van jo futomu, meg ABS+ESP. A videon 330i-k vannak. Talan a Mondeommal meg tudnam csinalni a gyakorlatokat, de azzal a Bravaval, ami elotte volt, biztosan nem, abban meg ABS se volt.

sb

Shadowbull 2009.04.20. 11:15:40

@SsPL71: " hogy ezek a mozdulatok sikeresek legyenek éles helyzetben ahhoz sokat kell gyakorolni, 1-2-3 alkalom nem elég.

Maximum egy élményt zársz magadba ezzel az esetleges 1x 2x tesztvezetés alkalmával."

Pontosan. Ahogy mar fent is irtam: az ember inkabb ovatosabb lesz egy ilyen tanfolyam utan, es nem pedig hamis biztonsagerzettel felelotlenebb.

Mert pontosan megtapasztalja, hogy muvi korulmenyek kozott, elore felkeszulve, koncentralva sem egyszeru megcsinalni a gyakorlatot.

Egyebkent az szerintem a leghasznosabb, hogy az ember megtanulja, hogy veszfekezes kozben lehet manoverezni is. a legtobben SZVSZ csak beleallnak a fekbe (de nem rendesen), aztan meredten nezik az akadalyt.

sb

snowplow 2009.04.20. 11:22:46

@SsPL71: Ne haragudj, de azt hiszem nem érted a lényeget: azért jó ez a bólyakerülgetős fékezős dolog, hogy legközelebb ha a résztvevő elé kerül egy autóstárs akkor ne félfékezéssel száljon bele hanem vészfékezés közben kikerülje ezt ugyanis nem tanítják a jogosítvány megszerzése előtt (tudom a vészfékezést rutinpályán egyenesben igen). A tegnapi előzés közben nagyot fékezőnek ezúton szeretnék egy nótát küldeni (még mielőtt megkérdezed vészfékezés közben kikerültem, valószínűleg egy Ladával ABS nélkül most nem lenne felhőtlen a mosolyom). A hárombetűs dolgok is akkor jók ha valaki megtanítja, hogyan kell pontosan használni. A nyárigumis ladás történetre pedig a helyedben nem lennék büszke.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 11:26:38

@Shadowbull: Nekem a néhai Brava-ban volt ABS+EBD igaz nem midig működött.

HAWOCK 2009.04.20. 11:31:14

„Hosszú egyenes fékezéssel beleszállt az előtte állóba, pedig jobbra-balra is lett volna hely menekülésre.”

Fogadni mernék, hogy a járművezetők igen nagy százaléka valóban így tenne vészhelyzetben, megrémülve a dologtól (ami persze teljesen érthető) a kikerülés helyett mereven és rémülettel az akadályt bámulva nekihajtana, ha van ABS ha nincs. Ebben az esetben az ABS hasznossága is elvész, mer ugye oda megy ahova néz és nem az egérutat nézi.

Krisi 2009.04.20. 11:50:34

@Shadowbull: "az ember megtanulja, hogy veszfekezes kozben lehet manoverezni is."

...ha van a saját kocsijában is ABS.

Ezért kell a saját autónkkal menni egy ilyen cuccra. Mert különben Lófasz Jóska megtanul a 330i-vel szépen vészfékezni és kerülgetni, aztán csak les, amikor éles helyzetben a tuning kocsija máshogy viselkedik.

@HAWOCK: Sajnos sokan egyből beállnak a fékbe ha valami gebasz van. Én már kétkerekű járműveimmel megtanultam, hogy fékezni csak legvégső esetben szabad. Mert ha még meg is tudsz állni, akkor sem feltétlen jársz jól, mert pl. a mögötted lévő 4tonnásra pakolt furgon vagy kalapos bácsi bebólint a kocsidba hátulról.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.20. 12:05:03

@Krisi: "...ha van a saját kocsijában is ABS. "

Nem kell hozzá ABS. Az elsô fékezési gyakorlatokat száraz aszfalton, max. 50km/h-val végzed.

Egyébként pont ABS+ESPs autóval érdemes tanulni, mert ABS nélküli kôkorszaki szarokkal max. a múzeumban találkozol, egy modern autó kormánya mögött meg majd vészhelyzetben bután pislogsz.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.20. 12:10:55

@Shadowbull: "Nezd, ez megint mas tema. Nyilvan akinek nincs penze, az nem megy. De ebbol nem kene levezetni azt, hogy egyebkent semmi ertelme nincsen."

Pedig pontosan innen fúj a szél. Rengeteg frusztrált pöcs pörgeti azt a lemezt, hogy amire neki nem telik, az szar. (Vö. "mindenki hülye aki tízmilliós kocsit vesz, egy 1.0ás Suzi is elvisz A-ból B-be")

Seca81 2009.04.20. 12:33:27

Hátulkaparósomban sem volt abs meg esp mégis egyszer majdnem megforogtam vele télen :)

Bizony hasznos egy ilyen tréning, ha kicsit olcsóbb lenne beneveznék én is. 2-3 alkalom nekem nem lenne elég, olyan 10-13-mal már elégedett lennék, persze lehet, hogy több kellene addigi bénázásaimtól függően. Ha lesz zs-m bevállalom szívesen, persze jobb lenne sajáttal...

Kopi3.14 2009.04.20. 12:33:47

@SsPL71: és akkor ha nem bólyával, mégis hogy a büdös picsába készüljön fel a paraszt a vészhelyzetekben alkalmazandó mozdulatokra? akkorr, ott, helyben találja ki? Remek elgondoloás.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 12:44:35

@snowplow: Miért, abban az időben, mikor ladák, skodák, dacia, trabantok...stb. jártak, szerinted volt téligumi?

Látszik, hogy fiatal "motoros" vagy.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 12:53:30

@Kopi3.14: Nem azt mondtam, hogy nem bólyával, de ha láttad a kanyarba nagy sebességgel érkező vészfékezős videót akkor ott lehet látni, hogy oldalt állnak a használaton kívüli autók (vagy direkt vannak oda téve, pszichológiai hatásuk miatt) valamint bólyák vezetnek a kanyar közepénél található keresztbe tett bólyákhoz.

Tehát tudod, hogy mire kell számítani, vagyis annyit tudsz ha elsőre csinálod (de gondolom elmondják a feladatot), hogy valamire kell számítani, már a kanyar bejáratánál tudod, fel van jelölve az ív is.

flamer 2009.04.20. 13:02:40

@SsPL71: És ezzel mi a baj?

Az ilyen tréningek arról szólnak, hogy megmutassák, hogy egyes szituációkban mi a követendő viselkedés.

flamer 2009.04.20. 13:08:42

@SsPL71: Ha megengeded, akkor az efféle önbevalással kapcsolatban némileg szkeptikus lennék.
Azt kb tényként lehet kezelni, hogy voltál pár veszélyesebb szituációban, amit megúsztál.
Meg azt is, hogy azt gondolod, hogy azért úsztad meg, mert nagyon májer sofőr vagy.

Csak az a baj, hogy a sofőrők 80%-a hiszi azt, hogy ő a legjobban vezető 20%-ban van benne.

Na ezért jó az, ha egy ilyen tréningen ott van egy szakember, aki kívülről jól helyrerakja az ember önértékelését (meg a technikáját).

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 13:08:57

@flamer: Asszem felfogtam már korábban, túl vagyunk rajta nem?

flamer 2009.04.20. 13:12:55

@SsPL71: Én is ezt hittem, ehhez képest tovább írod a marhaságokat.

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 13:14:01

@flamer: Nem akarom magam túlértékelni, természetesen nem vagyok suhamér, de az átlag sofőrökhöz tudom magam mérni és elkeserítő, hogy milyen tudással indulnak egyesek, akár hosszabb utakra.

Akik meg még ennél is bénábbak, mint az átlag és vezetnek azokról, ne is beszéljünk.

snowplow 2009.04.20. 13:44:15

@SsPL71: 5 évig Ladáztam és Kispókoztam de kb már 20 éve is lehetett rájuk téligumit kapni. A kilencvenes évek közepétől még a nagyob falvakban is lehetett Michelin téligumit venni Barumot pedig már előtte is. Volt is a Ladán bütykös téligumi ha nagyobb hó volt(kisebbnél ofkórsz téli), és ezt sosem sajnáltam pedig amint látszik nem nagy pénzből lett fentartva a géppark.
Szerintem nem feltétlenül kellene valikit egy koment alapján bekategorizálni még egy "öreg motorosnak" sem

Kopi3.14 2009.04.20. 13:49:00

A kérdésem nem értetted meg: hogy a francbe tanulja meg valaki a szükséges mozdulatokat, ha nem így, felkészülve, ahhoz, hogy amikor zsigerből kellene, a jót vegye elő és alkalmazza? Vagy hagyjuk, midnenféle random vészhelyzetekbe bedova őket maguktól okulni, legfljebb a férgese elhullik útközben?

snowplow 2009.04.20. 14:02:25

Anno nekünk magunknak kellett kitapasztalni a határokat és az auto viselkedését (okosabbak nagy betonplaccon, butábbak forgalomban) és így már nem okozott nagy meglepetést ha megúszott a vas de én is örültem volna egy tréningnek amin mindent szépen elmagyaráznak és nem hónapokba-évekbe kerül mire összeszedem ezeket a dolgokat. Még most is azon gondolkozom, hogyan lehetne lecsípni egy kicsit a családi büdzséből egy ilyenre és puhítom az asszonyt... :)

SsPL71 (törölt) 2009.04.20. 15:55:15

@snowplow: Bocs, a "fiatal motorosért".
A 90-es évek előtti időkre gondoltam, nem emlékszem, hogy lett volna téli gumink, a céges nagy polski-kon sem volt.

Stomil-ra emlékszem az volt a nagypókon, volt talán még barum 4évszakos.
Ladáinkon nem tudom mi volt, de, hogy téli gumi nem, az tuti.

empetya 2009.04.20. 18:42:12

"Szeressük egymást, gyerekek!" :o)

Aki nem volt még tréningen, az próbálja ki. Sokat emlegetett Székely Gyulához kb. 30ezerért el lehet menni, és saját autóval, valós sebességnél lehet gyakorolni.
Lehet, hogy semmi újat nem fog tanulni, de azért ezt kétlem.

Aki pedig elvégzett egy (vagy több) ilyet, az ettől még ne érezze magát vérprofinak.

Jómagam többször is jártam már ilyenen, és bizony nem haszontalan. Pedig (már több topicban is leírtam), több mint 1millió km-t vezettem balesetmentesen, és még csak 33 leszek. Volt ez alatt jópár necces helyzet, mindet megoldottam. De így utólag tudom, többször is nagyobb volt a mázli szerepe. Ez mára már nem így van.
A mindennapi rutint semmi sem helyettesítheti, ez tény. De az alapvető mozdulatok tuti beidegződéséhez gyakorolni kell. Méghozzá szakszerű felügyelet mellett.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.21. 01:48:13

Előre is elnézést, több témát is szeretnék érinteni, ezért hosszú lesz :-D

Először is, kedves @Hrzrasn: Ha van egy beláthatatlan országúti kanyar, amiről tudod, hogy ha lezárnák neked, akár 160-nal is bevehető lenne, azt mennyivel veszed be? Természetesen ennél jóval alacsonyabb sebességgel, látási és útviszonyoktól függően akár még a megengedett sebesség alá is lemenve, hiszen ha valamit, akkor azt megtanítják e tréningek, hogy a helyes sebességmegválasztás a baleset legfontosabb elkerülője.

Ennek analógiájára: ha van egy adott komment, ami bizony szögesen ellentmond annak a tényanyagnak, aminek te a birtokában vagy, és mint ilyen, ki mered jelenteni róla hogy hülyeség, annak lehülyézed az íróját? Természetesen nem, hiszen nem tudhatod az író hátterét, nem ismered az ő rendelkezésére álló tudásanyagot, és azt, hogy esetleg ugyanabból a tényanyagból milyen tőled különböző következtetést vont le. (Sőt van "flamer" is, aki direkt, de ezt most hagyjuk). Ezt hívják úgy, hogy udvariasság, és ugyanúgy az emberi elővigyázatosság része kéne hogy legyen, mint a sebesség csökkentése.

Szóval kár, hogy a mérhetetlen bunkóság, ami némely megnyilvánulásodból süt, ilyen csúnyán beárnyékolja azt a tudást, amiből egyébként itt sokan hasznot húzhatnánk.

De lapozzunk! Én voltam ilyen tréningen, konkrétan Gellértnél, és csak azért nem csinálok ilyet sokat és sokfélét, mert nem fussa - szerintem is jó és hasznos dolog. Más kérdés, hogy az igazi reflexcsiszolás a versenypályán történik, itt csak a jó irányok és az elővigyázatosság születnek, de ez is nagyon sokat számít. Nem véletlen, hogy vannak országok (pl finnország, nédda mennyi ott az autóversenyző!) ahol a kreszoktatás kötelező része a pályás vezetéstechnikai tréning.

Hogy sajáttal kell-e menni, az elég nehezen eldönthető kérdés: egyrészt ugye sokunknál a saját autó 1-2-3 évente cserélődik, a vezetési tudás meg 10-20-30 évre szól, tehát szerintem nem. Viszont, hogy egy példát mondjak, egy sima 3-as BMW annyira gyors kormányáttétellel rendelkezik, hogy a kikerülős gyakorlat még egy 5-össel is (active steering nélkül) más mértékű kormányelfordítást igényel (másként is rakják a bóját hozzá Gellérték, 5-össel nem lehet a 3-as pályáját megcsinálni tudtommal), tehát a legjobb talán egy bármilyen autón (akár BMW-n) elsajátítani, és aztán az adott saját autón is kipróbálni és hozzáigazítani a mozdulatot az ottani kormányáttételhez.

És végül, bár ez itt majdnem off, és csak érintőlegesen jött fel, de téligumi ügyben egy megjegyzés: bár egyértelmű, hogy számos helyzetben a téligumi nagyobb biztonságot ad télen, mint a nyári, még most, 2009-ben is létezik olyan autóhasználati mátrix, amiben felesleges. Konkrétan én a saját autómra (92-es Lancia Y10) idén nem raktam, mondván csak BP-n belül használom, alacsony a tömeg, nem harapós a fék, és főleg: nem vagyok hozzákötve, tehát ha túl nagy a baj, otthagyhatom, és mehetek villamossal. Mivel a sebességet is ennek tudatában választottam meg, elárulhatom, hogy bár egész télen használtam a kocsit megcsúszásról nem volt, pedig letaposott hóból keletkezett síkjéggel is találkoztam - csak ugye mivel számítottam rá, hogy csúszhatok, megfelelően alacsony, szabatosan "gyök-kettes" sebességet választottam hozzá.

Téremészetesen városon kívül, vagy minden körülmények közt használandó, rendszeresen idegen utakon mozgó, illetve nehezebb, erősebb, kihegyezettebb kocsinál fontos a téli szett, az előző kocsimnál én is cseréltem rendesen, időben, mind a négy keréken, csak szeretném jelezni, hogy aki nem rak fel, az nem automatikusan hülye.

Egyébként a megfelelően alacsony sebesség megválasztása jó megoldás lehet az ESP használatának elkerülésére is, kedves @Saab 9.3 Cabrio: és @Shadowbull: de tény, és én is egyetértek, ettől még az ESP fontos és jó dolog.

Na most már kibeszéltem magam, olvasni úgyse fogja senki, hát csókolom :-D

Krisi 2009.04.21. 08:21:44

@Hrzrasn: "mert ABS nélküli kôkorszaki szarokkal max. a múzeumban találkozol,"

Tudom, hogy arra vered, hogy beszólnak neked és visszaböfögsz valami hülyeséget, de nem, nem adom meg neked azt az örömöt hogy beszólok. Ennyire gyökér ember egyszerűen nem létezhet, aki egy ilyet leír és komolyan gondolja.

Bár mondjuk, hogy igazad van: holnap el is adom a szarunkat és beugrunk egy fasza devizahitelbe, hogy legyen egy rendes autónk ábéessel meg íeszpível :D

(Amúgy majdnem minden autóban van ABS: javarészt ebből az anyagból készülnek a műszerfalak - Akrilvinil Butadién Sztirol :)

lacza87 (törölt) 2009.04.21. 09:42:46

Shadowbull!
Neked volt Bravad??? Huh ezen akkorát csodálkoztam. Fiatalság bolondság?:)

Shadowbull 2009.04.21. 12:19:51

@lacza87: Volt bizony. 1,4-es 80 lovas vadallat, az osszes extra a ket elso ablakemelo volt.

63e-rel vettem 4 evesen, es 136e-rel adtam el 10 evesen.

A normal kopo cuccokon kivul soha semmi baja nem volt.

Az asszony imadta.

De volt E Kadettem is :)

sb

lacza87 (törölt) 2009.04.21. 12:27:43

Reméljük Aldo Moro nem olvasta, mert ebből egyszerűen levezeti, h "na ugye még Shadowbull is megmondja h a Fiat a legjobb":D Amúgy nem bántás a Digó limó pl igazi mestermunka

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.21. 14:28:30

@Shadowbull: E kadettom nekem is volt, 1.3 LS, konkrétan nem volt benne semmilyen extrafelszerelés. Se rádió, se jobb külső tükör, se 5-gangos váltó, csak a porlasztós 60 lóerős négyhengeres és az őrületesen nagy csomagterű szedán kasztni. Nagyapám vette újonnan, kint dolgozott akkor, én örököltem, és bár béketűrő, a szarban is értéket kereső típus vagyok (vö. mostani Lanciám) a két éves együttlétünk végére már nagyon nem szerettem. :-) De sokan bírták, lehet hogy egy kicsit csicsásabb kiadásban, vagy gondosabb gazdi keze alatt, esetleg nagyobb motorral jobb társ......
süti beállítások módosítása