Ezmiez?

  2009. április 08. - Gulyás G Címkék: ezmiez hiena

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


Genya vagyok, magyar, hát dögöljön meg a szomszéd tehene is.
Egy kollégám küldte át délután ezt az izét, azzal az ártatlan kérdéssel, hogy szerintünk mi ez. És megkajáltuk rendesen. De megint tanultunk valamit.

 
 
A kérdés tehát: mi ez így, ahogy van, és mire használják? Mivel úriember biztosra nem fogad, a TC könyvet az kapja, aki a lehető legközelebb jár a megoldáshoz.

A játékban Shadowbull nem vehet részt, az azt követő anyázásban igen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr781044221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2009.04.08. 10:44:47

@Shadowbull: kár, hogy nem vagyunk az USA-ban. és nem csak az izzócsere miatt.

Ubul1 2009.04.08. 10:47:06

@Shadowbull:
Na de nehogy már a kötelező márkaszervízes ciklus alatt a kopó alkatrészeket is állja a gyár?! Egy olajszűrő, ékszíj, szénkefe, gyertya, stb cseréjét kifizesse a gyár? Akkor be lehetne hajtani a fagyiáruson azt h 5 perc alatt a felére ment össze az 5 gombóc fagylalt a napon, mert hát másképp nem mehet. Szóval mik azok a tételek amit nem kell a gyárnak fizetnie?
@BeeTm:
Mi a szarért veszel te újat, mikor kisebb utánjárással találsz használható bontottat, lévén h nem a legritkább motorok egyike. Ezt mondom h nem veszek sose újat, minek mikor azokba annyiból van egy kisebb szervíz mint az ilyen 90 közepi gépekbe egy motorcsere...

Ubul1 2009.04.08. 10:49:02

@Kifordított kacagány:
Hidd el szarul járnál, én Kanadába mennék inkább aztán onna is át tudsz járkálni a jenkikhez, mint itt a tótok élősködni hozzánk.

Ubul1 2009.04.08. 10:52:32

@Sanyi.:
Te ez tul képpen egy 5 kamrás wankel, kb ugyanaz mikor sor6-os motort tervez valaki sor4 helyett. Egyszerűen erősebb és egyenletesebb nyomaték leadású mint a hagyományos. Mindamellett a Citroen mindig is izgalmas, rendhagyó megoldásokkal tervezett kocsikat gyártott. Nem mindenkinek muszáj unalémas tömegcikket nyomatni, szóval hiányozna ha nem lenne!

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.04.08. 10:58:24

@Ubul1: 1 éltömítés - 1 hibalehetőség:)
Nincs baj a citrommal, kell. Az más kérdés, hogy hogyan álljunk hozzá az egzotikus megoldásokhoz. Ez a csevej most nagyjából a célszerűségről szólt.
Ja, az unalmas. ;)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.04.08. 11:00:30

@Ubul1: Hmm most végig is gondoltam. Nem 5 kamrás. Ez az egyik kamra metszete.

Különben nagyon érdekes az az oldal...

Shadowbull 2009.04.08. 11:01:51

@Sanyi.: "Józan paraszti ész, némi logika..."

A problema az, hogy a gepeszeti tervezes egy picit bonyolultabb annal, hogy ilyen egyszeruen el lehessen intezni a problemak megoldasat.

Teljesen biztos vagyok benne, hogy ha az adott alkatresz konstruktore felsorolna neked, hogy milyen kovetelmenyeknek es szempontoknak (amik gyakran egymasnak ellentmondanak) kellett megfelelnie az alkatreszenek, jo esetben okosan bologatnal hozza, rossz esetben meg se ertened a felet, es nem azert mert azt gondolom, hogy lovesed sincsen a temarol, hanem azert mert az ember meg akkor sem ismer fel mindent elso pillantasra, sot meg masodikra sem, ha egyebkent szakmanyban tervezi az aluontvenyeket az autoiparban.

sb

Shadowbull 2009.04.08. 11:03:39

@Ubul1: "Na de nehogy már a kötelező márkaszervízes ciklus alatt a kopó alkatrészeket is állja a gyár?! Egy olajszűrő, ékszíj, szénkefe, gyertya, stb cseréjét kifizesse a gyár? "

Pedig igy van. Az USAban az autotulajdonosnak a garanciaido alatt csak tankolnia kell az autot.

sb

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.04.08. 11:07:47

@Shadowbull: SB vazze, van pár 100 féle motor a piacon, ennek egy része teljesen korrekt, és jól szerelhető, egy része pedig tele degenerált megoldásokkal, és konstrukciós hibákkal.

Nem tervezek motor alu öntvényeket, de Ó Mondd, hogy lehet hogy van akinek megy, van akinek meg nem?

Annak ellenére, hogy alapvetően azonos fődarabokat használnak, úgy hogy a belsőégésű motorok alapvetően - nem fizikailag - azonos részegységekből állnak.

kafferbivalybalamber 2009.04.08. 11:10:52

@Shadowbull:
"A szemlelet mindig is megvolt, a konnyu szerelhetoseg az egyik legalapvetobb konstrukcios szempont."

Aha. A könnyű összeszerelhetőség, mert az a gyárnak fontos. Hogy szétszedni szopás, meg célszerszeám kell már egy rohadt ékszíjcseréhez is (Mondeo dízel), az is szempont, csak rohadtul a sor végén. :)

Shadowbull 2009.04.08. 11:18:59

@Sanyi.: "egy része teljesen korrekt, és jól szerelhető, egy része pedig tele degenerált megoldásokkal, és konstrukciós hibákkal."

ez valoban igy van, pusztan arra kivantam felhivni a figyelmet, hogy annak az eldontese, hogy mi a konstrukcios hiba es mi nem az, nem megy jozan paraszti esszel.

sb

Demidoux 2009.04.08. 11:20:38

Szerintem ez egy repülőgép sugárhajtómű indítómotorja és a hozzá csatlakozó áttétel.

Shadowbull 2009.04.08. 11:22:17

@kafferbivalybalamber: "A könnyű összeszerelhetőség, mert az a gyárnak fontos."

Speciel szerelhetosegen a szakszervizbeli cseret ertettem. Raadasul az autogyarban gyakran van utomunka, minosegi hibak miatt. Ott se szeretik, ha valami nehezen szerelheto.

"meg célszerszeám kell már egy rohadt ékszíjcseréhez is "

Az egyszeri konstruktor, ha olyan megoldast tervez, amihez celszerszam kell, a szervizesek meg a kontrolling egyutt lepnek a tokeire, mert azzal kell kezdeni, hogy az osszes szervizet el kell latni az adott celszerszammal, ami rohadt draga.

Persze van amikor indokolt es akkor ugy lesz.

De az indok nem a kedves ugyfel szopatasa.

sb

Kifordított kacagány 2009.04.08. 11:26:46

@Ubul1: ja, kanadán már én is gondolkodtam, de egyrészt ott sem emberi nyelven beszélnek, másrészt arra is sok a hülye, harmadrészt hamarosan az is ugyanolyan lesz mint az usa.

@Sanyi.: pedig lehet(valószínű), hogy pont az volt a cél, hogy egy takarékosabb, célszerűbb variációt kreáljanak. csak nem jött össze.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 11:33:23

@Gulyás G: Vasárnap eszembe jutott, hogy ezt a műveletet külön megtervezhetik. Önindítót cseréltem egy R-5-ön, meg a puntómon. És mindkettőn egyetlen egy út volt, amin az önindító távozni tudott a helyéről.
Bár nem tudom, hogy a fenti típusok tervezésekor a CAD technika mennyire volt fejlett.

Kifordított kacagány 2009.04.08. 11:37:55

@kafferbivalybalamber: a gyár a saját költségeit akarja csökkenteni, nem a tiedet. az jó, ha a márkaszerviz gyorsan meg tudja csinálni, de az nem jó, ha te is. az jó, ha a márkaszerviz megvásárolja a célszerszámokat, az nem jó, ha te otthon egy bringakulccsal megoldod.

@Shadowbull: azért ha valamivel sorozatosan problémák vannak, vagy a javítása, használata szopás szopás hátán, akkor talán erősen gyanítható.

spss 2009.04.08. 11:38:00

Empire State Building a majmok bolygójáról!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.08. 11:44:42

@Ubul1: Nem is veszek újat,15 ezerért van bontóban.
csak egy kicsit fájdalmasan érintett az utángyártott új ára.....

kafferbivalybalamber 2009.04.08. 12:04:24

@Shadowbull:
Pics@ba, elszállt. Namégeccer.

Szóval: Elhiszem én, hogy szempont a könnyű szétszerelhetőség is, meg hogy lehetőleg ne kelljen célszerszám, de akkor még van hova fejlődni. Hétköznapi MacPherson futómű lengőkar gömbfej cseréjéhez pl. majd az összes autónál ki kell szedni a féltengelyt, pedig a Renault már száz éve feltalálta a langyos vizet: be lehet annak a gömbfejnek a nyakát lentről fölfele is dugni, és nem kell önzáró kúp, mikor föl is lehet sliccelni a csonkállványt, keresztbecsavarnak; ezen kívül pár csavarral is meg lehet fogni azt a gömbfejet, nem kell besajtolni, hogy a kisajtoláshoz még a komplett lengőkart is ki kelljen szerelni.
Ugyanez a kuplungcserénél, régebbi Opelekben van kis fedél a váltó seggén, leszerel, anya levesz, nyelestengely kihúz, kuplungot kis U alakú vasdarabokkal összeszorít, kuplungszerkezet csavarjait kiteker, kuplungszerkezetet a kuplungharang ablakán kiszed, majd az egész vissza. Az egész nincs egy óra, és minden más autón ki kell venni hozzá a komplett váltót. Ami az Autodata szerint 6-9 munkaóra.
De sorolhatnám az ügyes megoldásokat, Mitsu 4G54 motor kis lemezkéje, ami a vezérlés fölső lánckerekét megtartja láncostul, amíg leveszed a hengerfejet, vagyis úgy cserélsz hengerfejtömítést, hogy a vezérlés marad a helyén, fedelestül. Fele munka megspórolva, 2-3 óra egy HF-tömítés csere. A többi motoron meg... :)
Na mindegy. Kimorogtam magam. :)

ommm 2009.04.08. 12:16:11

Fénykard töltőn.

Kész. Meghaltam :)

ommm 2009.04.08. 12:20:30

@Ubul1: Még itt is kevered? Tótózásról le lehetne zizzeni már. Legalább annyira vagyok tót, mint te barátom.

Kifordított kacagány 2009.04.08. 13:00:32

@ommm: ne légy vele szigorú. egyrészt nem tudja mit beszél, másrészt meg fel lett szólítva anyázásra. biztos úgy gondolta, most megtalálta a célcsoportot amelyik nem elég számos ahhoz hogy jól pofán verje, de ugyanakkor rá lehet fogni a világ bajait. majd kigyógyul belőle, vagy elmegy tüntetni.

Rocko- 2009.04.08. 13:03:54

@Shadowbull:
"A problema az, hogy a gepeszeti tervezes egy picit bonyolultabb annal, hogy ilyen egyszeruen el lehessen intezni a problemak megoldasat."
óó, ezek végtelenül egyszerû dolgok. a probléma ott kezdôdik, amikor elkezdik kombinálni ôket. :)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 13:13:48

@Shadowbull: Na es arrol hallottal mar, hogy az autogyarak direkt olyanra tervezik az autokat, hogy 200e km utan szetessenek, es ujat vegyel? :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 13:32:58

@BeeTm: Látod? Mi az ördögnek kell egy 1 tonnás autóba kormányszervó? Gyenge a kezed? :))))
Egyébként ez is olyan, mint az energiamegmaradás törvénye. Ha nem akarsz dolgozni a kormánykerékkel, akkor dolgozol mással ugyanannyit, hogy szervót vegyél. Ha nem akarsz ízzadni az autóban, majd ízzadsz, mire megkeresed a klíma árát. Energia nem vész el....

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 13:37:10

@Mk412: Es aki klimatizalt helysegben keresi meg a klima arat? :)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.04.08. 13:37:59

@Mk412: Na vazze, látod, az univerzum egyetemes törvényei! :)))
Kész...

w a s d 2009.04.08. 13:42:43

Csodálom, hogy a "p.na" nem szerepelt, mint tipp. :D
Vagy csak ki lett moderálva?

Vitalij 2009.04.08. 14:11:26

Az amcsi kis 80as évekbeli Escort GT-ben az önindító kiszerelése annyi időt vett igénybe ameddig a hat csavart kicsavartam crovával. Hozzá is lehetett férni alulról, megvolt a helye is ahol ki lehetett szedni. Kéthavonta a csapágyakról bekajálta a rugókat, használt nem volt lévén egyedüli az országban, az új meg a sokáig tartott volna mire ideér Amerikából meg megfizethetetlen is.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 14:36:14

@Ibizásss: Na azokat az embereket sosem értettem, akik amerikai Escortot vesznek.
Lehet, hogy jól szerelhető, de ezzel minden jót el is mondtunk róla. Egy fényszórót nem lehet szerezni hozzá, meg semmi más alkatrészt sem, élvezeti értéke egy európai Eszkorttal megegyező.

Ubul1 2009.04.08. 15:33:04

@ommm:
Már megint mi a fasz bajod van a tótozással? Most mintha nem lenne elárasztva a fél Szigetköz mindenféle büdöspofájú tóttal, meg a győri és a komáromi ipari parkok olyannal h meg se hajlandó érteni ha magyarul pofáznak hozzá, a jónapotra egy nagy semmi a válasz notórikusan.
Különben is mondtam konkrétan EBBEN:@Ubul1 a kommentben h rólad van szó? Félelmetes már ez a tót komplexusod Vályi kolega!
@Kifordított kacagány:
Különben tényleg fel lettem szólítva az anyázásra mert az a legjövedelmezőbb a TC-nek, és én nem venném a lelkemre ha az egyik legjobb olvasmányom eltűnne a süllyesztőben a válság következő lépcsőfokaként! XD

Ubul1 2009.04.08. 15:36:06

@Ubul1:
Erről a kommentről van szó
@Kifordított kacagány:
Dehogy megyek el tüntetni, nem vagyok az a csürhe aki a pofáját szellőzteti unalmában, mert a parasztot pofán baszta a zállam! Mire ment az a sok majomképű az utcán, a tótok meg egyszerűen vitán felül túl sokan vannak GY-M-S és Komárom megyékben, és ennyi...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 15:53:55

@Ubul1: Ezek a szlávok ilyenek. A felvidékre is fokozatosan szivárogtak be, de körben elmondható ugyanez.
Nem baj, az albánok is eljátszották a szerbekkel.

Shadowbull 2009.04.08. 17:36:58

@Hrzrasn: Persze hogy hallottam :)

De engem az haborit fel a legjobban, hogy van pofajuk penzt kerni egy ipod-csatlakozoert.

Amikor bedrotozzak a hangfalba oszt jovan :))

sb

Gulyás G 2009.04.08. 17:55:58

@Ubul1:
Drága Ubul!

A vélemény szabad. De:

1. Az adminnal személyeskedni nem vall bölcs előrelátásra.

2. Stílus

3. notórIUsan

Ubul1 2009.04.08. 18:18:02

@Gulyás G:
Köszi szépen h aggódsz a jövőmért Guszti bácsi. Még komolyan is venném ha nem tudnám h milyen faszrágó banda a TC, pláne egy válság közepén néha jól jön egy kis anyázás jópízért, ugye ;)
Vályi kollega meg nem tehetek róla h komplexusos:D
Notoriusan, na néha megesik, de nem notoriusan...

Ubul1 2009.04.08. 18:19:16

@Mk412:
Mi már csak tudjuk, akik szívtak a szlávok miatt áttételesen, meg direktben is! XD

gin74tonic 2009.04.08. 18:31:06

Shadowbull 2009.04.08. 10:41:40
@Kifordított kacagány: Nem mindenhol. Pl. az USA-ban minden beletartozik a garancialis javitasba, meg az olajcsere is.

sb


Ezt honnan veszed???

Shadowbull 2009.04.08. 18:59:25

@gin74tonic: onnan hogy tudom.

Lehet nem minden markanal egyebkent, de akiket en ismerek ott igen.

te mashogy tudod?

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 19:02:56

@gin74tonic: Miert, te honnan veszed, hogy nem igy van?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 19:10:50

@Mk412: En ugy emlekszem, valami Arpad nevu szivargott be elobb, a Vereckei-hagon. Szal csak ovatosan az ilyen soviniszta faszsagokkal, mert a vegen Szvatopluk orokosei beperelnek a gecibe :)

Ciri 2009.04.08. 19:16:18

@Ubul1:
Mi van zsenikém? Megint félredugott az asszony, mint a szentestén?

Pihenj taplógomba! Azzal még, hogy lovat adtak alád, nem biztos, hogy jól is áll neked.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.08. 19:41:54

Uraim, igen jót szórakoztam! Bárcsak mindenki kívánsága olyan köünnyen teljesülne, mint itt az anyázásra felhívás esetében -nem lennének boldogtalan emberek...
Hrzrasn 2009.04.08. 19:10:50: Jogos a két pont! Mindig van valaki, aki a másik előtt volt ott.
Ommm: téged se érjen nagyobb sértés, mint hogy Ubul letótoz. Lassan már az a sértés, ha valakire nem mond csúnyát.
Fénykard töltőn... ehehehehh!

Amasan (törölt) 2009.04.08. 19:55:46

@Hrzrasn:

Árpád nem belopózott, hanem leverte őket... persze a szokásos szertartások után... (fehér ló...stb)

gin74tonic 2009.04.08. 19:59:30

Shadowbull 2009.04.08. 18:59:25
@gin74tonic: onnan hogy tudom.

Lehet nem minden markanal egyebkent, de akiket en ismerek ott igen.

te mashogy tudod?

sb
Válasz erre
Hrzrasn 2009.04.08. 19:02:56
@gin74tonic: Miert, te honnan veszed, hogy nem igy van?
Válasz erre


itt lakok. eddig ket embernek mondtam el hogy kelet auropaban van aki azt hiszi ingyen van garanciaban minden, jokat derultek:) sajnos itt is fizetni kell mindenert, sot, tobb dologert mint magyarorszagon. ( altalanossagban is ) gazdag orszag ez, de ahol 13.havi nyigdijat osztanak az szerintem gazdagabb.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 20:00:46

@Amasan: Azt akarod mondani, hogy eroszakkal vette el toluk a foldjuket? Nem volt egy finom uriember ez az Arpad.

gin74tonic 2009.04.08. 20:02:07

kozben szet turtam a netet, a saturn nal es a scion nal volt ilyen akcio, de ott sem "ingyen" ( ugy ingyen mikor pl telefon elofizetest kotsz es "ingyen van a telefon", de ott is megkotesek vannak )

nincs semmi ingyen, mesek pedig nincsenek.

a benzin pedig a nyaron volt 4.79, de most 2.29 a regular. dollar/gallon

gin74tonic 2009.04.08. 20:06:11

a tot-roman-magyar-szerb-ukran vita meg homok a nep szemebe, magyarorszagon istvan kiraly kezdte el a betelepiteseket, mindig "jol megvoltunk" egymassal, ez az oszd meg es uralkodj politika ami megy most. totkomloson ha jartok olvasatok el mi van a szent istvan szobron> "az egy nyelvu - egynemzetisegu allan esendo" a nemzetallamok gondolata szep es hazafias elgondolas de a xxi.szazadban kivitelezhetetlen

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 20:06:46

@gin74tonic: "itt lakok. eddig ket embernek mondtam el hogy kelet auropaban van aki azt hiszi ingyen van garanciaban minden, jokat derultek:)"

2 apro dolog:
1) sem SB, sem en nem lakunk kelet-europaban.
2) Az ismeroseid sajnos faszsagokat beszeltek, es meg rohogtek is a sajat ostobasagukon:

www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2009/3/328iSedan/OwnerBenefits/default.aspx

$0 maintenance for the first 4 years or 50.000 miles

Ebben az olaj es az osszes kopoalkatresz benne van (fekek, szijak, ablaktorlo, anyamkinja). Ugye az ismeroseid meg a budos eletben nem vettek uj autot az USAban?

gin74tonic 2009.04.08. 20:07:46

- tip pelda: ket amerikai veszekszik a parkolohelyert: - en voltam itt elobb - nem, en voltam itt - mire egy indian a bokorbol: - ebbe ne menjunk bele :DDD

gin74tonic 2009.04.08. 20:11:23

@Hrzrasn:

:DDDD

nezd meg akkor mennyi a local prise es mennyi a dealer prise :D 2 het dominikan :DD

hidd el: nincs ingyen

aki meg igy vesz autot az egy matek-analfabeta

jelzem, vettek uj autot, szereny szemelyem is, bar en "csak" chevrolettet, a clk amg - t hasznaltan vettem, de nezd meg a kepeimet

jah es olyan rossz itt hogy most ujitok fel egy 71-es malibut ( kepeket ajanlom) a belsejet ne nezd, az nincs meg kesz.


de legyen igazad: ha itt leszel, vegyel majd igy autot, " ingyen szervizzel"

gin74tonic 2009.04.08. 20:13:39

bokros vette elo a regi mondast: ingyen leves marpedig nincsen

egyebkent az a szo hogy "ingyen" es a szabadversenyes kapitalizmus nem fer ossze. a kommunizmus szotaraba passzol, a maoizmuseba is.

Amasan (törölt) 2009.04.08. 20:16:48

@Hrzrasn:

hát nem... de eredményes volt... mostanában a csíráját sem látni hasonlónak nálunk, mi mindig legyünk jók a többiekkel, legyünk jófejek... csak ezt a kedves szomszédaink magasról lek@k@ntják, és megtesznek minden olyat, amit mi nem tehetünk meg, mert egyből kirekesztők rasszisták és minden más lennénk... érdekes ez azokban a bizonyos országokban erénynek számítanak...

na mindegy...

gin74tonic 2009.04.08. 20:21:12

azt nem ertem hogy akkor miert nem mindenki ingyen szervizzel vesz autot??? azert ennyire nem hulyek itt sem. bolond lenne fizetni azert amit "ingyen" megkap mashol. ej -ej, ilyen mentalitas ... van jovoje ugy latom a nepi demokraciaknak - copyright by ritter jozsef

na aztan jol elkanyarodtunk a tematol :)

Kifordított kacagány 2009.04.08. 20:29:02

@Mk412: ha meg még nem is használod a klímát, akkor duplán izzadsz. ez az energia hova tűnik?:)

@Ubul1: nem kell magyarázni a bizonyítványt.
igazából az igét sem kell hirdetni. ha neked megvan a tökéletes ellenségképed örülj neki és ne sértődj meg nagyon, ha valaki másikra vágyik és nem kell neki a tied.

gin74tonic 2009.04.08. 20:38:37

@Hrzrasn: felhivtam az east bay bmw-t, ( phone 94588-3002 ), megkerdeztem milyen korulmenyek kozott ervenyes az ingyen szerviz 3 evig? - nem ilyen egyszeru, ok csomagokat arulnak az autoval es van olyan opcio amelyikhez tartozik ilyen, de nem alapjaban ( basicly not included ) jar. ( ja es nem ingyen )

hivd fel oket, ott a szam

meg az ingyen uzemanyagot kene ebbe a csomagba beletenni meg az ingyen automosast, plusz olyan telefont kene bele rakatni ( ingyen ) aminek ingyenesek a percdijai - egybol eladnam a mercit:DDD

Pacman 2009.04.08. 20:50:32

Ez egy slusszkulcs. Vagy nem.

Ubul1 2009.04.08. 20:51:49

@Kifordított kacagány:
Magyarázkodik a rosseb,(legkevésbé az itt lévő bagázsnak tartozom vele) szarok rá h kinek mi az ellenségképe, akár csúnya Maszop vagy a debil Zsidesz(nehogy már ÉPP ITT politizáljunk, az a vicc teteje lenne) tőlem vigyorogjanak a tótok ahol akarnak csak az a határon kívül legyen. Én egyszerűen felhoztam egy létező problémát észak-Magyarországon.
@Ciri:
Jól van apuci a gyerekszoba tőled balra van, oda menj szentbeszédre a kölyöknek amiért intőt hozott haza, itt meg át lehet ugorni a nemttesző kommentet kisapám! (hogy verné ki 2 tégla közt az anyósod az elfajzott faszodat)

Ubul1 2009.04.08. 20:55:29

Na és a kóser bipsiknek is tágasabb odakint, akkor talán skizofrén vagyok hogy már kapásból 2 nemtetsző népség szipolyozza ezt a nyomorult helyet? Folytathatja valamelyik jóképességű a listát, kis gondolkozás után lehet találni vitaalanyt ebben a témában sajnos.

Sam75 2009.04.08. 21:13:08

@Shadowbull: Király. Most éppen nem esik.

"A szerelhetoseg egy fontos szempont a motorfejlesztesben. Nagyon nem mindegy, hogy egy adott alkatreszt, jelen esetben az oninditot, mekkora munka kiszerelni a helyerol, esetleg milyen mas alkatreszeket kell levenni a cserehez.

A cel az, hogy a szerviz mindent konnnyen, gyorsan cserelhessen. Persze van meg ezer mas szempont is, es a mernokok dontik el, melyiket hogyan sulyozzak, aztan az auto olyan lesz amilyen.

Ilyen szerelhetosegi tanulmanyok tucatszam keszulnek"

A szerelhetőség fontos de nem a szétszereléskor és a javításhoz, hanem a gyártáskor. Így mindkettőtőknek igaza van. Szoktak készülni szerelhetőségi tanulmányok de nem mindenhol. Ez függ az adott cég automatizáltságától. Általában amúgy is csak építési csoportokat (komplett fényszoró, olajszűrő, benzinpupma, laposszíj stb.) vizsgálnak. A többihez sajnos be kell fáradni a szervízbe :-).

Valaki írta hogy pár évre és 200e km-re tervezik a kocsikat.

Majdnem így igaz. Ez általában tíz évet jelent egy nagyobb futásteljesítményű autóra (taxi, rendőrautó stb..) egyébként ezt a legnehezebb szimulálni és rövid idő alatt reprodukálni.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 21:22:46

@gin74tonic: Na es legalabb radsoztak valami csomagot? :DD

All new BMW vehicles come with the BMW Maintenance Program and the New Vehicle Limited Warranty standard for the first 4 years or 50,000 miles, whichever occurs first.

Roadside Assistance comes standard for the first 4 years.

BMW Assist Safety Plan comes standard for the first 4 years on every MY 2007 and later 5 Series, 6 Series, and 7 Series vehicle, and is available as an option or with the Premium Package on all other models.

TeleService is available on all 2007 and later models with BMW Assist except for the Z4 and X3.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 21:31:21

@Sam75: "A szerelhetőség fontos de nem a szétszereléskor és a javításhoz, hanem a gyártáskor."

Baromsag, a garancialis javitasokat a gyartonak kell zsebbol fizetni a markaszervizek fele. Ha nekezen szerelheto az adott modell, azzal alaposan tokonszurjak magukat, arrol nem beszelve, hogy a kutya nem fogja venni, mert az ugyfeleknek is tele lesz vele a toke.

"Szoktak készülni szerelhetőségi tanulmányok de nem mindenhol."

Sorolj nehany gyartot, ahol nem.

"Ez függ az adott cég automatizáltságától."

Semmi koze az automatizaltsaghoz.

"Általában amúgy is csak építési csoportokat (komplett fényszoró, olajszűrő, benzinpupma, laposszíj stb.) vizsgálnak."

Mar miert kene a pumpaban az utolso szaros alkatreszt is az *autoban* cserelni? Kiszeded, es a munkaasztalon azt csinalsz vele, amit akarsz. Ugye te eddig csak elmeletben szereltel autot eletedben?

"Valaki írta hogy pár évre és 200e km-re tervezik a kocsikat."

En voltam, mert mar-mar azt hittem, ezuttel nem hozakodik elo egyik agytroszt sem ezzel a faszsaggal, de belatom, tevedtem :)

gin74tonic 2009.04.08. 21:45:26

@Hrzrasn:

mielott mindent elkovetett volna az ugynok udvariasan elkoszontem :D

Shadowbull 2009.04.08. 21:49:30

@gin74tonic: Mondtam en olyat valaha is, hogy ez az egesz teljesen ingyen van?

Nyilvan az autogyar valahogy kalkulalja a koltsegeket, es vagy beepiti az arba, vagy csomagban arulja, de ettol fuggetlenul neki ugyanugy koltseget jelent. Ha nem kell valamit cserelni, az meg nem koltseg, nyilvanvaloan.

A BMWn kivul az Audi is hasonlo feltetelekkel arulja az autoit, es nyilvan azert, mert a konkurencia is ezt teszi.

sb

Shadowbull 2009.04.08. 21:55:26

@Sam75: "A szerelhetőség fontos de nem a szétszereléskor és a javításhoz, hanem a gyártáskor."

Pedig de. Magam is csinaltam mar nem is egyet. A Kundendienst-es kollegak meg beszoltak ha nem tetszett nekik valami.

"Általában amúgy is csak építési csoportokat (komplett fényszoró, olajszűrő, benzinpupma, laposszíj stb.) vizsgálnak"

Nyilvan nem arrol beszelek, hogy hogyan lehet szetszedni egy inditomotort.

sb

Shadowbull 2009.04.08. 21:56:39

@Hrzrasn: "azt hittem, ezuttel nem hozakodik elo egyik agytroszt sem ezzel a faszsaggal, de belatom, tevedtem :)"

(Sóhaj)

sb

Kisbuszos 2009.04.08. 22:19:18

Ez egy elektromos kormányrásegítő?

Kisbuszos 2009.04.08. 22:22:42

Vagy egy pneumatikus szerszám?

Ubul1 2009.04.08. 22:23:13

@Shadowbull:
Most kifejezetten sb kartársat kérdem mert szakmai tálentum ebben a témában, tehát most komolyan kinek van annyi bőr a pofáján h 200e km-re méretezze a kocsiját akár gondos szervíz mellett is. De tényleg, van egyáltalán olyan ma futó modell is aminek betesz 200e km? Egy Trabantba(2T) bele lehetett zavarni 200e-t ha tényleg frankó olajjal és 85 körül gurult vele az ember! Tul képpen csak a korrózió ami megállíthat egy alapvetően jó konstrukciót, azt meg max azzal küszöbölhetjük ki h csak nyári napokon veszük elő vagy melegebb éghajlatra menekülünk.

Ubul1 2009.04.08. 22:25:09

@Shadowbull:
Ez a komment mi akart lenni?
Na és a kérdés 2. része: ha van a KGST-s konstrukciókkal tapasztalatod akkor általában melyik az a konkrét modell/évjárat mely tényleg megütötte a kultúrált szintet és akár ma is rá mernéd fogni h jó az ár/érték aránya?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.04.08. 22:30:16

@Shadowbull: Miért csak a motorfejlesztésben? Az A6-os Audival miért kell mühelybe menni izzócseréhez?

Shadowbull 2009.04.08. 22:34:55

@Ubul1: Az autokat minimalis elettartamra tervezik, nem maximalisra. Hogy mennyi a minimalis, es milyen hasznalati profil mellett, az minden gyarnal kulonbozo, de amiket en ismerek, ott 250-350e korul van, viszont olyan profillal, ami jelentosen komolyabb igenybevetel, mint a normal hasznalat.

"De tényleg, van egyáltalán olyan ma futó modell is aminek betesz 200e km"

Biztosan van, mert vannak elcseszett konstrukciok jocskan a piacon. De ott se szandekosan csinaltak vagy legalabbis nem azert, hogy kicsesszenek a vevovel.
De nagy altalanossagban a neves markak termekei kibirnak ennyit siman. Amit nem tudok, hogy pl. a koreaiak hogyan dolgoznak. Esetleg a Gulyas tudna errol meselni, O sokkal tobb gyarat ismer mint en. (Ebren van meg, Főnök?)

"Tul képpen csak a korrózió ami megállíthat egy alapvetően jó konstrukciót"

Meg meg ezer dolog, de leginkabb a karbantartas hianya szokott betenni nekik.

Es nyilvan vannak minosegi problemak is, ha valaki pont olyat fog ki, nehezen lehet meggyozni arrol, hogy alapvetoen jo a konstrukcio :)

sb

Shadowbull 2009.04.08. 22:37:07

@Ubul1: Nem tudom, en csak frissitettem egyet :)

Legkozelebb ez a hulye gep majd helyettem fog beszologatni a melyen tisztelt topikoloknak :)

KGST cuccokkal semmi tapasztalatom sincsen az egvilagon.

sb

Rocko- 2009.04.08. 22:40:34

@Shadowbull:
mondani szeretnél vmit? :D

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.04.08. 22:41:07

@malenykij polgar: Ehh, látom idöközben szóba jött az izzócsere.
Ezúton üdvözlöm Ingolstadtot.

Shadowbull 2009.04.08. 22:43:05

@malenykij polgar: A komplett autofejlesztesben is.

Nem tudom neked megmondani, hogy miert jutottak erre a megoldasra, mert nem ismerem a konkret esetet.

De biztosan nem azert, mert kiadta a fonokseg, hogy olyanra csinaljak.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.04.08. 22:58:05

@Shadowbull: Löse das Problem und nicht die Schuldfrage.

Végeredményben faszságnam tartom, hogy ilyen piti, de dühitö dolgot nem lehetett korrektül megoldani.

Shadowbull 2009.04.08. 23:00:46

@malenykij polgar: Erre csak azt szoktam mondani, hogy kurva sokat kell dolgozni ahhoz, hogy az ember eljuthasson egy szar megoldasig. :)

sb

Zsírosdisznó 2009.04.08. 23:01:14

önindító szaggatottan
kicsit pixeles

Sam75 2009.04.08. 23:02:00

@Hrzrasn: Sorolj nehany gyartot, ahol nem.

FIAT, Alfa, Lombardini, VM-motori (még mielőtt írnátok: összes opel dízel az 1.7 kivételével, és minden CRD-végű odízelmotor).

"Általában amúgy is csak építési csoportokat (komplett fényszoró, olajszűrő, benzinpupma, laposszíj stb.) vizsgálnak."

Már miert kene a pumpaban az utolso szaros alkatreszt is az *autoban* cserelni?

Hát ez az. Egyébként csak éppen ez jutott eszembe. De sokan ezeken a fórumokon mindig azzal jönnek hogy ezt a kis bizbaszt ebben a kis vacakban nem lehet kiszerelni stb.. és nem fogják fel hogy nem mindig a kis vackok cseréje az érdekes, vagy a legfontosabb. Bár elismerem rettentő bosszantó ha éppen az rossz. éppen ezért tudom többek között az összes opel bontó telefonszámát Miskolc környékén.


Ugye te eddig csak elmeletben szereltel autot eletedben?

Nem, sajnos, mert mindig öreg kocsikkal kellett/kell járnom. pl ha momentán most lenne egy co2 hegesztőm akkor éppen a garázsban lennék és nem itt írnék mindenféle válaszokat.
Ebben élek és vitatkozok az ügyfelekkel harcolok a mm-kért azért hogy aztán ilyen szép megjegyzéseket kapjak :-). De nem gond, sokszor szeretnék inkább lent a műhelyben szenvedni mint fent az irodában.

az automatizáltságról csak annyit hogy Giuseppéék facául rakják össze torinóban a Puntókat meg a múzsákat kézzel meg félautomata gépekkel, mégis mindig az az érdekes hogy itt ennyi helyet hagyjál a robotnak ott annyit, túl nagy az 1-es rádiusz mert a csavarozó lekerítése kisebb stb.. és robot meg sehol még lengyelben sem, vagy pl audi (ha már azt látunk a képen) támasszuk meg az önindító tengelyét a motorban (mert már önmagában is megvan) vagy ilyen felületi érdessége legyen meg olyan, vagy csak itt vagyunk hajlandók rögzíteni mert itt szép vagy mitomén, vagy minden alkatrésztől 5 mm (OPEL) 3 mm (BMW) legyen az önindító stb... ezek az én kis napi problémáim srácok, és mivel ezek a kis vackok nem kicsinyíthetők a végtelenségig így születnek meg a fenti képen látható szörnyecskék.

Végezetül: az hogy, hogyan van vmi megtervezve az mindig attól függ hogy mit kíván, követel meg az ügyfél. ha kéri akkor csinálok neki fából vaskarikát ha megfizeti, de nem szokásuk, így olcsó legyen és jó, és csak aztán az összes többi. Így van SB kolléga?

Mostanság a "vidd szervízbe ha rossz a kocsid" elv van, csak magyarországon nincs pénz szerelőre, ezért mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. És sokszor bosszankodik (pl én is) hogy miért nem lehetett ö centivel arrébb tenni vmit. kedvenceim egyébkét a parasztvakító pingpongazstal műanyagok (lásd VW termékek)

ja 04.18-án Miskolc városháztér, a BMW-knél megtaláltok, ott személyesen is dumálhatunk. Mára nekem ennyi vót. Jó elmélkedést.

Zsírosdisznó 2009.04.08. 23:05:04

és forgatva persze
CAD-ben rajzolva

Hrzrasn (törölt) 2009.04.08. 23:06:15

@Sam75: Bocs, de azt, hogy a Fiat ne csinálna az olyan népautókra, mint a Punto (amitôl a cég léte függ!), szerelhetôségi tanulmányt, nem hiszem el.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.04.08. 23:13:54

Fénykard töltőn :DDD
Vizuális tipus vagyok ,elképzeltem ahogy Vader nagyúr és Luke épp nagyban csatázik ,mikor a nagyúr időt kér ,mert merül lefele a fénykardja:- Luke kérlek adj 10 percet amig gyorstöltőn életet lehetek ebbe a fos neoncsőbe!!-Okés apus, addig ánuszoljunk meg egy birodalmi kéregetőt!! :DD

Sam75 2009.04.08. 23:22:26

@Hrzrasn: én sem hittem amíg nem beszéltem velük.
Annyiból áll hogy megnézik 3D-ben, aztán a sarkalatos kérdésekben megépítik műanyagból és ha jó, megy gyártásba, ha nem akkor újrakezdik.

Shadowbull 2009.04.08. 23:22:46

@Sam75: "az hogy, hogyan van vmi megtervezve az mindig attól függ hogy mit kíván, követel meg az ügyfél. ha kéri akkor csinálok neki fából vaskarikát ha megfizeti, de nem szokásuk, így olcsó legyen és jó, és csak aztán az összes többi. Így van SB kolléga?"

Valoban. En egyebkent elegedett vagyok a BOSCH-sal, kulonosen azert, mert egy csajszi a projektvezeto :))

sb

Shadowbull 2009.04.08. 23:25:51

@Sam75: "Annyiból áll hogy megnézik 3D-ben, aztán a sarkalatos kérdésekben megépítik műanyagból és ha jó, megy gyártásba, ha nem akkor újrakezdik."

Miert, nem ezt hivjak szerelhetosegi tanulmanynak? :))

sb

Shadowbull 2009.04.08. 23:42:33

"vagy minden alkatrésztől 5 mm (OPEL) 3 mm (BMW) legyen az önindító stb"

Hat a 3-at azt annyira nem szeressuk. Ott mar neha meg tureslancot is kell szamolni, azt meg utaljuk :)

Csinaljatok inkabb 5-re, ha lehet :) Ja es olcso legyen. Es jo. Lastenheft megvan?

Persze legyen olcson. Es sose romoljon el. Es ugy szeretnek a soron szerelni, hogy a dolgozo eldobja masfel meterrol az oninditot, az essen be a helyere.

Na es persze olcso legyen.

:)

sb

nick: 2009.04.09. 00:38:17

azt nem tudom, mi ez, de az jól látszik, hogy nem egyben ilyen, hanem mozog, és ez a két végállás egybemontírozva

de ha peti járt eddig legközelebb, akkor akár még mozgó önindító is lehet

bár azt nem tudom, minek mozogna egy olyan...


...székelyesen ez mostmár biztos, hogy megy valahova
azt viszont még nem tudom, hoy ez valami is-e :-P

Wober 2009.04.09. 01:22:57

@Sam75: ...Tehát ha jót akartok akkor itt legyen a vége ennek a cikknek. Bosch fejlesztőmérnökként mondom.

na most megborzongtam. tan aludni sem fogok tudni.

örülök, hogy lett nyertes. nem gondoltam, hogy ez a kep, ilyen sok bejegyzest indukal (?), general (?), de mindenesetre beinditja a tekervenyeket...

gin74tonic 2009.04.09. 02:24:20

.... fenykard tolton.... :DDD

t. szerkeszto/rovatvezeto/totalcartulajdonos/akarki! kapjon mar egy kozonseg dijat aki bekuldte a lezerkard tolton-t! naaa

kafferbivalybalamber 2009.04.09. 07:26:03

@Shadowbull: "Es ugy szeretnek a soron szerelni, hogy a dolgozo eldobja masfel meterrol az oninditot, az essen be a helyere."

Ahhoz kicsit körültekintőbben kellene rajzolni az ilyen lézerkardokat. Ezen például nincs rajta az akkuhoz menő vastag kábel, pedig beszereléskor alighanem rajta lesz... :)

Sam75 2009.04.09. 07:50:02

@Shadowbull: úgy értem hogy nem tesznek bele embermodelt vagy ilyesmit, pl nem nézik hogy odafér-e a kezed szereléskor.

Sam75 2009.04.09. 07:55:28

@kafferbivalybalamber: "nincs rajta az akkuhoz menő vastag kábel" az a motorhoz tartozik, az önindító csak ennyi amit itt látsz (bár itt sok van egymáson.

Speedman 2009.04.09. 09:59:01

@Sam75:

"Mostanság a "vidd szervízbe ha rossz a kocsid" elv van, csak magyarországon nincs pénz szerelőre, ezért mindenki úgy oldja meg ahogy tudja."

Ez így ebben a formában nem igaz. Én azért nem viszem szervízbe, mert ott nincsenek (vagy alig vannak) szakemberek, csak min. bérért felvett hozzánemértő emberek, akik azzal egészítik ki a kicsiny fizetésüket, hogy a kedves ügyfelet lehuzzák. A munkájuk sokszor a kontárkodás határát súrolják. Szerencsére ismerek egy magánszervízt ahol korrekten megcsinálják.

yeti 2009.04.09. 21:58:48

@Sam75: Milyen rendezvény lesz 04.18-án a városháztéren?

Hrzrasn (törölt) 2009.04.09. 23:11:47

@Sam75: Azt azert remelem megnezik, hogy legalabb az alkatresz kifer-e :)
süti beállítások módosítása