A legfontosabb brigádtag

  2009. március 28. - ommm Címkék: volkswagen transporter t3 belsőség

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Folytatván a legutóbb megkezdett sztorit, elmesélem a pár nap erejéig itt tartózkodó Type2 T3-as Transporter-kálváriát.
Legtöbb időt kétségkívül a motorburkolat alatti dolgok helyes azonosítása vitte el, hiszen ami elsőre egy szimpla motorátépítésnek tűnt, az később szép, kacifántos sztorivá terebélyesedett. Hogy megértsék, el kell mondani, hogy a busz egy legálisan papírozott átépítés, amiből első blikkre tán csak annyi megállapítható, hogy egy soros öthengeres Audi-motorról van szó Pierburg-Zenith 2B5-ös karburátorral. Aztán itt kezd lassan elborulni az agy, hiszen szépen utánajárva-kutakodva kiderült, hogy az 1980-as 2.2-esnek mondott motor valójában 2 literes, olyan soröt pedig csak a szivarban (C3) volt, azt pedig 82-től gyártották. Ha mindez nem lenne elég, akkor a rendelkezésre álló Autodata a JS motorkódra kupét dob ki, ez a 34/34-es 2B5 karbi pedig a C2-es 2.2-eséhez tartozik. Ja, ez valaha K-Jetronic befecskendezővel szerelt motor volt.

Összefoglalva: Adva van egy 2 literes soros öthengeres valaha volt K-Jet-es motor (115 lóerő, a kupéból, 83-87 között), amit a 2.2-es 100-as 80-81 között szerelt porlasztójával láttak el. Finom. De hát barátoknak szívesen segít az ember.

Na, ezzel a káosszal a zsebben láttunk neki feltúrni a netet. A karburátor robbantott ábráját korán megtaláltuk, már ebből is kitűnt, hogy a szakemberek által végzett beszerelés némi hiányosságot mutat, aztán sikerült rábukkanni a főbb paraméterekre (üresjárati fúvóka, benzinszint stb., arra is, ami nem kellett). A karburátoros motor előgyújtása 0 fok, míg az ex-K-Jet-esé 18. Szép lesz.

A fő gond a volt, hogy az öthengeres borzasztóan csattogott, evidens lett, hogy minimum szelephézagot kell állítanunk (0,25 a szívó, 0,45 a kipufogó szelep). Mivel azonban a felújított (?) blokk még garanciában volt, így egyelőre nem nyúltunk hozzá, csak csodálkoztunk. Persze harmadnapra világossá vált, hogy miért is zakatol egy alig 8000 kilométert futott felújított motor, mitől nyom ki ZIL-hez méltó kartergázt magából.

Eltartott egy darabig, míg átláttuk a rendszert, ebben a fázisban főleg Peti tapasztalatára támaszkodtunk. Rögtön látszott, hogy lényegében az összes vákuum- és benzincső elporladt, ezeket cserélni kell, mivel a motort megbontani nem akartuk, így legalább feltöltöttük friss olajjal, kapott új olajszűrőt és benzinszűrőket is (a régiekben szép patina gyűlt már össze), hallásra ideiglenesen be lett lőve a gyújtás, visszakötötve a gyorsítófúvóka rudazata, ami csak bágyadtan lifegett elveszve a motortérben. Ezzel javult a helyzet, de valami még nem stimmelt, mivel a motor hidegen nagyon nehezen indult, sokáig kellett köszörülni az önindítóval, amíg végre felhangzott a jellegzetes öthengeres hang. Azt láttuk rögtön, hogy az automata szívató fűtése nincs bekötve, de ez még nem indokolja a fenti tünetet.

Végül Petinek feltűnt, hogy a szívató pillangószelepe álló motornál lényegében teljesen lecsuk, elzárja a szívótorkot. Ez a gubanc, hiszen így alig kap levegőt szerencsétlen, naná, hogy nehezen indul. De mi a francért áll ilyen bénán? Próbálgatom, nyitogatom, lecsappan, megint kinyitom, lecsappan, ez így nem jó, ennek nem szabadna teljesen zárnia. Ez a hülye kis rugó nem feszíti eléggé, hát persze. Hogyan is feszítené, ha az egyik kampós vége nincs visszahajtva a kis kengyel másik oldalára, amibe beakadna? Visszahajtottam, és lám, máris résnyire nyitotta a szelepet. Ismételten küldenénk egy nótát a mesternek. Lett hidegindítás pöcc-röffre, rendes alapjárat (850), igaz ugyan, hogy gázadáskor még picit torpant a gép, de tudtuk, hogy a gyújtás még messze nem pontos, a lényeg, hogy indul, jár, melegszik.

Nem hagyott nyugodni a fűtőspirál bután meredező csonkja, második nap este nekiláttam, míg állandó jellegű tettestársam lecserélte az olajat, én lecsavaroztam a karburátor oldaláról a szívatót. Jellemző módon három csavar helyet csupán kettő tartotta, garantálva ezzel a meglehetősen tág értelemben vett tömítést.

Ha hasonló dologra készülnek, akkor ennél a fázisnál legyenek óvatosak, hiszen a szívató spirálrugója kiugorhat a házból és ember legyen a talpán, aki újra összetekeri, ahogy befér az ujjunk, azonnal fogjuk le, majd rögzítsük összecsavart helyzetben (körbetekertem szigszalaggal). Kitűnt, hogy a fűtőszál kábelét nagyon szakszerűen, úgynevezett kitépés útján távolították el, a kis műanyag csonkból csak egy-két drótszál meredezett bénán, nem beszélve arról, hogy az egész rendszer be sem volt relézve, semmi jel nem utalt arra, hogy valaha is működött. Gond egy szál se, óvatosan, vigyázva, hogy a hajszálvékony spirális fűtőszálat ki ne húzzam, kiszedtem az apró műanyag könyököt és a meglévő huzalhoz forrasztottam egy színben azonos, mintegy félméteres toldást, majd besaruztam és szépen visszaraktuk a helyére az egész miskulanciát, immáron három csavarral rögzítve. (Persze kívánta a féktisztítós pucolást, na meg dolgozni is könnyebb zsírtalan, aránylag tiszta alkatrésszel.)
 
Peti elkezdett relézni, ékszíjat cserélni, én pedig bemásztam a kabinba.

A műszeregység görbe volt, mint az ökörhugyozás, a kilométeróra félig beesve tűnt el a sötétségben. Sötétségben, mert a világítást is csak egy pislogó pilács biztosította. A melós autók sorsa már csak ilyen. Az óracsoport házát le kellet bontani a műszerfal tetejéről. Ez nem is lenne nagy kihívás, ha nem tudnánk, hogy a 26 éves műanyagtól már csak egy rosszabb dolog van: SOK 26 éves műanyag. Mint mondjuk itt. Azért nehéz dolog, mert olyan rideg, mint egy Steven Seagal karkitörés (pedig tudjuk, hogy Nico nagyon finom zenész is tud lenni, ha akar). Hamar rájöttem, hogy ezzel a ténnyel már előttem is szembesültek többen is, ugyanis a borítás alatt lényegében egy barkács-szaküzlet facsavar-kínálatát találtam. Rögzítőfület ellenben egyet sem, mind letört már, ez a probléma későbbre maradt, egyelőre helyére kéne tenni a kilométerórát és kicserélni az apró műszerfal izzókat rideg foglalatukban. Maga az óra nem tudott rögzülni a házhoz, mivel mind a négy sarkából ki volt törve a csavarmenet, nem maradt más választásom, minthogy két apró L-alakú fémlemezzel összefogjam a kettőt. Négyes fúróval négy-négy apró lyuk és máris fixen rögzült a helyén. Az izzók fele hiányzott, a másik fele nem világított, mindenütt üres saruk lógtak, látszólag céltalanul.

Bár az álmoskönyv szerint nem szerencsés, ha az ember foggal csavarja az izzót, mégis így tettem, olyannyira be voltak csúszva foglalatukba, hogy kézzel megfogni lehetetlen volt. Szinte láttam magam, ahogy véres pofával magyarázom az ügyeletesnek, hogy lényegében ráharaptam egy villanykörtére. Szerencsére sikerült kiszedni őket, bekerültek az újak, minden világított, működött, visszajelzett, ahogy kell. Kicsi cumi volt már csak, hogy összerakáskor derült ki, miért is áll ferdén az egész óracsoport: burkolatának bal oldali rögzítőfülének nem volt mihez rögzülni. Nosza, újabb L-profil, egy kis hajtás a tetejébe és máris kattan a ház, tart erősen. Kormány vissza (24-es fej) kész, jó.

Közben hívott Gábor barátunk, hogy baj van, holnap mennie kell az autónak, a másik kidőlt a sorból. Közöltük vele, hogy lenne még rajta munka, gyújtást kéne állítani, összehangolni a karbit a motorral, nem egyszerű feladat, a főtengelyszimering is könnyezik, a vezérműszíj valószínűleg túl feszes, a váltóra is ráférne egy felújítás. De ha menni kell, akkor menni kell, nem tökéletes, de járóképes, a munka végeztével visszajön és befejezzük. Még szerencse, hogy előző nap már Peti beszerezte az új zárakat és be is rakta őket, bár a hátsó beszerelésekor már furcsa hangokat adott ki és sűrűn emlegette a zármechanika édesanyját, feltételezve, hogy van neki ilyen. Így már egy kulccsal vált nyithatóvá minden ajtó, indíthatóvá a gépezet.

Egy kétméteres slag és egy félbevágott PET-palack segítségével kicseréltük a váltóolajat, majd bekötöttük a jobb oldali hangszórót és helyükre kerültek a kárpitok. A próbakör nem hozott meglepetést, az autó mérföldekkel jobb volt, mint ahogy idekerült, de korántsem tökéletes. Alacsony fordulaton erőtlen kissé, pörgetni kell, amiben a négysebességes váltó minden létező módon megpróbál megakadályozni, egyszerűen borzalmas a kulissza, de felül viszont elindul, egy ilyen nagy téglához képest egész jól. Ha sikerül belőni a gyújtást és a hézagolólapkák is elvégzik a dolgukat, akkor lesz az igazi.
Ja, és a kerek légszűrőházat lecseréljük egy rendes dobozra, mivel a jelenlegi a szó szoros értelmében fossá van törve. A kerék által felvert port pedig még a frissen felújított motor sem tudja megemészteni. Mondják.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr151029805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtoszMester 2009.03.28. 02:08:39

mi van már Csikóssal? :D

gin74tonic 2009.03.28. 03:40:24

van turelmetek, az biztos.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.03.28. 06:17:40

Mit várjon az ember egy motorátépítás után?!
Egy ilyenen mindig kell valamit reszelni.
De kárpótol is érte.

Bende Tibor 2009.03.28. 07:06:25

Nekem is volt egy ezzel a motorral szerelt autóm, egy VW Passat GT Syncro. A K-jetes volt gázzal és egyfolytában lelőtte a szívóoldalt a torlótárcsánál. A motor hangja gyönyörű, nagyon hasonlít a V8-hoz.

t

Rocko- 2009.03.28. 07:16:39

hát, sajnálom, h nem hallhattuk a hangját, majd remélem következő körben. :)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.03.28. 07:28:10

@Bende Tibor: legalább a szívócsövek jól tömítettek. :-)

edsel 2009.03.28. 07:48:12

hali, ez az átépités, ha minden igaz, gazdagréten az ördögárok utcában készült,volt több is.Viszont a kipufogót eredetileg nem igy gányoltuk hanem újjat készitettünk, és a motor is tisztességesen be lett lőve.Igaz azóta sokan berhelhették.Készült caravell is, és zöldség szállitó is, álltalában a levegöhütéses boxerek ugrottak a kukába.Talán ezért is viselkedik úgy a váltó, mert az eredeti 4gangos.Jó szerelgetést.

yeti 2009.03.28. 09:10:25

Az a hamutartó mindent visz de vigyázzatok vele.Nekem is ilyen volt,de egy óvatlan pillanatban fellöktem,és nem volt túl szórakoztató összeszedegetni a műhelyasztal alól a csikkeket,szilánkokat:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.28. 09:45:01

Akkor most a hozzáértők segítsenek, mert valamit nem értek. Vat daz it mín, "0 fok a karburátor előgyújtása"?
Egyébként meg, ahogy mondani szokták: Innen szép nyerni!

Sabc 2009.03.28. 10:17:19

nem a karburátoré, hanem azé a 2.2-es motoré, amiről a karburátor származik.
Viszont a kocsiban lévő, eredetileg K-jetes motornak az előgyújtása pedig 18 fok.

no_holy_shit 2009.03.28. 10:39:20


a hidegindito elektromos futese nem annyira fontos. (kicsit kesobb nyit a szivato) ha a vizoldal rendesen be van kotve akkor ugy is jonak kell lennie

"Szinte láttam magam, ahogy véres pofával magyarázom az ügyeletesnek, hogy lényegében ráharaptam egy villanykörtére."

hat en meg azt magyaraztam a fogorvosnak, hogy megnyaltam a pillanatragasztot... ( aztan ö meg azt, hogy a pilanatragaszto cian tartalmu...)

Sabc 2009.03.28. 10:54:38

@no_holy_shit: Azért ha már van, akkor működjön. Inkább az érdekelne baromira, hogy a vákuumcsövek gyárilag hogy voltak összedugva. Mert az biztos, hogy nem így.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.28. 11:02:07

@Sabc: Akkor valaki szóljon a pälócnak, hogy helyesbítsen, mert bizony a posztban az van, hogy -idézem: "A karburátor előgyújtása 0 fok, míg a motoré 18."Meg még hozzá, hogy vastagon is van szedve.
Ráadásul nem tök mindegy, hogy a másik motornak mennyi volt, ha csak a karbi van átberhelve? Vagy én nem tudok valamit?

Mokele-Mbembe 2009.03.28. 11:09:29

Mindig őszinte bámulattal töltött el, hogy képes valaki egy láda sittre való ócskavassal hetekig-hónapokig kínlódni a bármilyen szempontból kifizetődőnek tekinthető eredmény mindennemű reménye nélkül....

ommm 2009.03.28. 11:51:19

@streetsta: Jaj, javítva, mentségemre szóljon, hogy egy döglődő xp-n írtam az egészet, kutyafuttában, némi helyi idegeséggel körítve.

zazooo 2009.03.28. 12:41:13

@Mokele-Mbembe: engem meg az, amikor a banktól bérelt újautóból fikázzák a barkácsolniszerető emberkéket, és kifizetődő eredményről beszélnek a "kitolod a kapun és 10% instant értékvesztés" című jelenet után :)

márbocsánat 0:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.28. 13:25:02

@ommm: Jóvännä, értem én! ;)
Azért ennek a dögnek -már persze ha jól be lesz rajta minden állítva -egész tisztességesen kel lépnie.

no_holy_shit 2009.03.28. 13:27:24

@Sabc:
hat olyan marha sok vakumcso emlekeim szerintem nicns rajta:

- 1 torokrol megy vakumcso a 2. torkot nyito vakumdobra.
- Akkor megy egy vakum a gyujtashoz (gyarilag ugye kitakarja a pillangoszelep, de en pl. teljes vakumot adtam ra az enyemen)
- a pull-down (szivato visszahuzo) dobozra megy meg 2 vakumcso, amit viszont en is mindig konyvbol nezek ki
- teljes vakum megy legszurohazra (es onnan hideg-meleg levego beszivasra)

ezeket csak osszehozta a paloc. vagy megsem...

ommm 2009.03.28. 13:36:25

@no_holy_shit: Összehozzuk, naná!
a szivató visszahúzó oké.
a gyújtásé lesz megcserélve
köszi, majd referálunk.

Bq 2009.03.28. 14:38:46

Amúgymeg, melósautónál, mi az, hogy kiszámítható eredmény? Nem optikai tuningról, vagy fullos felújításról van szó, hanem, hogy kevés pénzből lett egy furgon, hozza-viszi a melósokat, néha kevés pénzt és kicsit több munkát rálocsolva évekig talpon lehet tartani, ha meg már végleg menthetetlen, lehet kidobni és venni a következőt. És közben jónéhányszorosan megkeresi vele az árát a brigád...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.28. 15:58:40

Azt hittem a Csikós szarjainál már nincs lejjebb ...
Tévedtem...

Aldo Moro 2009.03.28. 16:43:03

"Szinte láttam magam, ahogy véres pofával magyarázom az ügyeletesnek, hogy lényegében ráharaptam egy villanykörtére." Annál már csak az lehetett érdekesebb, amikor én Palmatexet kentem a szemembe. Szemészeten felváltva röhögtek és szörnyülködtek.

CSÖRR-CSI££ 2009.03.28. 17:13:42

@Gyurma73:

Majdnem igazad van...
DE!
Az az öthengeres teszi különlegessé, amiért érdemes vele foglalkozni.
Minden idők egyik legjobb motorja. És a HANGJA... GYÖNYÖRŰ!!!
Az RS 2 Avant 300 lovas motorjának is ez volt az alapja, nagyon kár, hogy már régóta nem divat ilyet gyártani. (fucking populizmus, meg marketing szempontok stb.)

Remélem, ommmék nem feledkeznek el róla, hogy motorhangot kéretik mellékelni. :-)

Sopánka76 2009.03.28. 17:17:29

Tiszteletem a jómunkásembereknek!
Há nem semmi. Csak így tovább!
Jó érzés lehet rendbetenni!!!

Csikós Zsolt 2009.03.28. 17:21:54

Nektek azért kéne beszélni a Karesszal. Nyolc éven át Audit evett, ivott és böfögött. És minden Audit meg tudott berhelni, még a turbós ötösre is ráműtötte a szívós gázszettet, ami szakértő-tömegek egybehangzó állítása szerint lehetetlen. Ja, az autót úgy vette, hogy a motorjának egyik hengerében két éve állt a víz, reggel odament, estére ment, aztán két évet használta. De ez az öthengeres motor eléggé a specialitása.

gin74tonic 2009.03.28. 17:56:22

egyszer pecsen 92-93 korul elmentem gumishoz, a zsolnay utca mogott valami diszko volt a szomszedjaban kesobb, ott volt egy 2.2turbo audi 200 gyari sarvedoszelesitesekkel stb allitolag 250le korul "mert tuning volt benne" az az auto ugy ment hogy nekem a zx haromszazasomig az volt az "auto", az etalon. meghatarozo elmeny volt, szerettem volna sokaig aztan venni hasonlot, amikor meg mar tudtam volna venni mar nem volt cool:)

egyebkent is, az az 5 hengeres motor csudajo! legalabb annyival elozte korat mint 1982ben az audi 100as.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.28. 18:54:05

igaz már csak dízelben,
igaz is miért nem 5ös dízelt bueráltak egy munkásautóba,ahol az a lényeg hogy ne vigye el a hasznot a kendácsolás meg a 18 literes fogyasztás?

pickapu 2009.03.28. 19:09:36

Tiszteletem! Jól hozzáfogtatok! Raktérelválasztót majd rakjatok bele, szar érzés mikor fékezésnél egy betonkeverő hullik az ember nyakába. A hangját meghallgatnám, biztos érdekes. Illik hozzá?

makmarci 2009.03.28. 20:28:48

Nekem 86-os 100-am volt 2000-es benzinmocival. A 10 szelepes motor kombinációja a nagy kompresszióval, egyszerűen feledhetetlen !!!! Soha nem lesz még egy ilyen autóm, ami ennyire kis fordulatról húz ! Mit fordulat, alapjáratról szinte !

Igaz, 98-as kellett bele, és a 80 literes tankot tele rakni sem olcsó, de megéri. Ha lenne elég pénzem, vennék megint egyet, a németeknél még vannak pici km-es példányok. Ja, és persze pirosban !

gin74tonic 2009.03.28. 23:53:16

@Gyurma73: az elejen irtam miert nem az 1.6td, volt gyariban is, egy 87es peldannyal anno volt dolgom, nem egy dragstar de 8alatt evett ami azert ha megnezzuk hogy milyen teglatest a kaszni meg hogy duplakabinos volt es eleve 6ember plusz aso lapat cementeszsak volt a teher nem is rossz. a 45os LT a hathengeres motorral 10alatt nem evett.

gin74tonic 2009.03.28. 23:57:26

konnyek szoknek a szemembe ha eszembe jut a story: 91-92 tajan araszoltunk a forma egyre, kilometeres dugo, kiultunk hat a platora, muanyagszek+napernyo felallitva hutotaskabol sor kibont, leszedtem a geptetot es megviccelve a sofort adtam egy kis "gazt", persze egybol rafekezett, borult minden a platon, de meg johogy esznel volt mert eloszor nem is tudta mitol ugrott meg a kocsi meg hat nem is szamitott ra - mentsegemre szolgaljon fiatal korom es hogy mar nem voltam szomjas:) persze jo nagy anyazas lett meg a mogyorodi kmb s vegett vetett a "forma1paradenak" de kar nem tortent es ha felemlegetjuk jokat rohogunk rajta:D

ommm 2009.03.29. 00:05:43

@CSÖRR-CSI££: lesz, mindenképpen. vákuumcső mit-hová megoldódni látszik, ma azonban enyhe hússütésbe fulladt a nap.

Csik: Jókor mondod :)

Rocko- 2009.03.29. 00:36:37

Mokele-Mbembe 2009.03.28. 11:09:29
látható eredmény van.

Gyurma73 2009.03.28. 15:58:40
ne olvasd.

CSÖRR-CSI££ 2009.03.28. 17:13:42
"nagyon kár, hogy már régóta nem divat ilyet gyártani."
bár nem ugyanaz, de a Volvo jó ideje gyárt sorötöket. vagy megtartotta? franc tudja, nem ismerem annyira a motoraikat.
viszont az Audi kezd most visszatérni a soröttel. kérdés mennyi köze lesz a 80-90 környéki sorötökhöz.

Csikós Zsolt 2009.03.28. 17:21:54
köszi az infot.

gin74tonic 2009.03.29. 05:15:37

a feher golf ketteshez annyit szolnek hozza hogy KURVAJO!!! azert visszapillantok nelkul nehez lehet autozni meg illegalis is, de ennyit had kukacoskodjak:) az auto PERFECT!!!!

Riasom 2009.03.29. 08:28:37

@gin74tonic: már úgy érted, hogy az autónak gusztustalan telepi-tuning külsőt kölcsönző felniket leszámítva? :() Kult vagy nem kult, aki ilyet autóra rak annak nincs ízlése szerintem.

CSÖRR-CSI££ 2009.03.29. 13:31:41

@ommm:

Előre is köszönjük!
A hússütés (vagy pacal bográcsban) nekem is szívem csücske, úgyhogy meg van bocsájtva :-D

CSÖRR-CSI££ 2009.03.29. 14:21:19

@Rocko-:
Igen, a Volvo is gyártott nem is olyan rég, de tán a mai napig is, meg FIAT (Marea ???) is létezett öthengeressel, sőt a '90-es években volt a Hondának valami roadstere elöl hosszában beépített sorötössel, hátsókerék hajtással, de ez utóbbit (tudtommal) soha nem láttam Mo -on.

Ha az Audi netán visszahozná az öthengerest, az már tuti hogy nem olyan lenne, mint az említett '80-as évekbeli, hanem sokszelepes, direktbefecskendezéses, agyonelektronizélt valami, aminek a karakterisztikája, nyomatékgörbéje köszönőviszonyban se lesz a régivel.

Nem mondom, hogy minden szar, amit mostanában beépítenek az autókba, illetve az egész tendencia, de ami az autóiparban történik, az lassan oda vezet már, hogy a klasszikus értelemben vett "AUTÓ" kihal, a helyét pedig átveszi a (vélt vagy valós) biztonsági, környezettudatos és még kituggya milyen szempontok szerint kitenyésztett "JÁRMŰ" az abszolút funkcionalitás jegyében, ami szinte minden paraméterében "veri" a régieket, csak éppen "LELKE" nincs, hanem egy rideg droid, aki beleszól a döntéseinkbe, felülbírálja azokat sőt, ha olyat csinálsz, ami neki "nem gyerebe", akkor még le is tilt. (Rémálmaimban olyanokat látok, hogy például ha a kintfelejtett 30-as táblánál ötvennel megyek, azt regisztrálja és jelenti a zsaruknak, vagy a kötelező szerviznél kiolvassák a kompjúterből...)
Na, ettől megyek én a falnak, és lökném a szakadékba tetűjét, és ülnék inkább vissza egy öreg Audiba vagy Passat Syncroba, amiben az emlegetett sorötös dolgozik.
Lehet (sőt biztos :-), hogy most sokan lehülyéznek (nem tud érdekelni), de én amondó vagyok, hogy amikor a SUBARU bejelenti, hogy "Mostantól elöl keresztbe beépített sornégyes motorokkal fogják gyártani az Imprezát, alaphelyzetben fronthajtással (a 4x4 extraként lesz csak rendelhető)", na akkor kell elkezdeni felkészülni ennek a bolygónak az elhagyására, mert amilyen világot ezek építenek, az már nem a mi generációnknak való.
Úgyhogy én igenis örülök Csikós, ommm és társai őrületének, hogy sok pénz és meló árán is igyekeznek megmenteni valamit abból, ami lehet, hogy nem kerüli ki a részeg biciklist, ha én nem veszem észre, de van valami fílingje, ami a mostaniaknak nincs.

(Csík, neharaguggy, de a Pandát én sem sorolom ide, hanem inkább segítenék a többieknek, akik régóta szeretnék leönteni benzinnel és... ;)

ommm 2009.03.29. 16:29:51

Kemény volt :)
Nemrég jöttünk meg a Tatabányai Lada-találkozóról. Hejj...volt ott minden. Igen, fos is :) Na majd...

békaapu 2009.03.29. 17:10:08

Ommm, én alapon Csikós- rajongó volnék, de ez a történeted is nagyon tetszik. Nem mesélsz annyit a meló közben előtörő érzelmekről (pedig jönnek azok nagyfejszéstől...), de ez az eset olyan ismerős helyzeteket villant fel, hogy mindjárt kimegyek egy- két berohadt égőt kitekergetni...
Én ugyan sokkal oroszabb módszerekkel szerelek, és általában traktort - de kérem a többi leírást is...

Rocko- 2009.03.29. 19:12:45

CSÖRR-CSI££ 2009.03.29. 14:21:19
"sőt a '90-es években volt a Hondának valami roadstere elöl hosszában beépített sorötössel,"
ezt konkrétan nem tudom, az viszont biztos, h '97-ig készül az S4-es és a 2.3E, ezek sorötösök.

"Ha az Audi netán visszahozná az öthengerest, az már tuti hogy nem olyan lenne, mint az említett '80-as évekbeli,"
persze, mert fejlődnek.
"hanem sokszelepes, direktbefecskendezéses, agyonelektronizélt valami, aminek a karakterisztikája, nyomatékgörbéje köszönőviszonyban se lesz a régivel."
nyilván annál jobb karakterisztikát akarnak a befecskendezés is tuti más lesz, kompletten annyiban fog sztem hasonlítani h soröt. a hangja maradjon meg, a töbi nem nagyon izgat. és persze, más lesz, biztosan jobbat, erősebbet, takarékosabbat akarnak kihozni belőle.

"helyét pedig átveszi a (vélt vagy valós) biztonsági, környezettudatos és még kituggya milyen szempontok szerint kitenyésztett "JÁRMŰ""
jajj, ebeb hadd ne menjek bele, volt itt post róla, omm írt nem egyet, de nagyjából egyetértek.

"és ülnék inkább vissza egy öreg Audiba vagy Passat Syncroba, amiben az emlegetett sorötös dolgozik."
megteheted, csak biznonyos szintű affinitás kell hozzá, mert az élvezet itt vonz magával egy erőteljes háttérmunkát. azt meg nem szabad elfelejteni.

ommm 2009.03.29. 16:29:51
majd írj. :D

Kifordított kacagány 2009.03.29. 21:02:41

@CSÖRR-CSI££: én már évek óta mondogatom, hogy el kellene költözni valami másik bolygóra, de nem hiszi el senki. bár ha belegondolok, hiába költöznénk el, jönnének azok is, akiknek az a bizonyos jármű kell és meg lehetne b.ni az egészet.
mondjuk a mars terraformálását úgy tervezik, hogy szarrá szennyezik és akkor majd jól élhetőre melegszik, ami felcsillantja annak a lehetőségét, hogy a sok öreg pazarló szart mind oda kell hordani, de ezzel meg az a baj, hogy rohadt kiábrándító lehet szkafanderben vezetni:)

CSÖRR-CSI££ 2009.03.30. 01:27:14

@Rocko-:
Tul.képpen mind igaz, amit írsz, bennem mégis valamiképpen szól a vészcsengő, hogy valami rossz irányba (is) megy, mintha valami azt súgná, hogy mire eljutok oda, hogy megtehetném, addigra már nem olyant gyártanak, csak lepukkant régi szart felújítgatva, bla - bla - bla stb _érted, mire gondolok.
Nézd meg csak az új Imprezát! Ha újat akarsz venni, mert épp most most nyertél a lottón, már csak használtat vehetsz, ha "AZT" a Subaru fílinget akarod, de a Forester 2.5 XT esetében is hasonló a helyzet.

Rocko- 2009.03.30. 07:22:20

CSÖRR-CSI££ 2009.03.30. 01:27:14
"addigra már nem olyant gyártanak, csak lepukkant régi szart felújítgatva, bla - bla - bla stb"
fel kell újítani. otthon. abból, ami van. lásd fenti poszt. :)
csak ugye az alap lenne más. az meg h nem gyártják, az nem gáz, alkatrész legyen, az a lényeg. :)

Kifordított kacagány 2009.03.30. 09:34:02

@CSÖRR-CSI££: most nem azért, de ha nyersz a lottón egy tetemesebb összeget, akkor miért is lennél rászorulva arra, hogy kompromisszumot köss és vegyél valamit? egyik oldalról sírunk, hogy elveszik az ami az autót autóvá teszi, a másik oldalon meg elfelejtjük, hogy a sport úttörői akkoriban a saját ötleteiket valósították meg a rendelkezésükre álló erőforrásokból és tették azzá az autóvá a járműveket amiért ma epekedünk. továbbmegyek, akkoriban csak a teljesen fanatikusok és vakmerően bátor emberek vághattak bele egy autó építésébe, ma már szinte bárki akinek egy kicsit is elfogadhatóan jövedelmező állása van(tudom, ez még nálunk meglehetősen keveseket érint, de ne ebből az elkorcsosult országból induljunk ki). sokan meg is teszik, akik egész biztosan nem bánják, hogy a subaru megpróbál eladható autókat gyártani, azért, hogy talpon tudjon maradni. mert ugye az azért nem olyan könnyű.

CSÖRR-CSI££ 2009.04.01. 13:59:35

@Rocko
@Kifordított Kacagány

Mivel minden éremnek legalább két oldala van, ez is kicsit olyan, mint a zsidó viccben, amikor a rabbi Kohnnak is meg Grűnnek is igazat adott egy vitás kérdésben.
Ugyanis igazak sok szempontból azok is, amiket Ti írtatok.
Bár nekem, egyelőre megvan az összes kezem és lábam, mégis javaslom, hogy: "Egyezzünk ki döntetlenben!" :-DDD


(Ommm, ugye az öthengeres hangját nem elfelejtetted, hanem csak nem volt rá időd?)

Rocko- 2009.04.01. 14:19:36

gyere ki a hóra. :D
mármint 18-án Sukoróra, eltémázunk róla. :)


ommék meg pont most szerelik - tippem szerint - a Transportert.

CSÖRR-CSI££ 2009.04.01. 20:55:25

@Rocko-:

Ne is mondd! A szívem szakad meg, de be van gyűrűzve a válság, úgyhogy még sz*rni is csak úgy tudok menni, ha találok szponzort, aki a papír költségeit állja.
süti beállítások módosítása