Tökéletes válságautó

Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet 16V

  2009. március 20. - Gyulavitéz Címkék: vélemény fiat grande punto

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

Megszorításokkal, igaz, de akkor is igazi sportos autót vehetünk három és fél millióért.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr481013575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gin74tonic 2009.03.20. 10:39:28

az nekem sem kristalyosodott ki hogy a laguna belteret miert kell hasonlitani egy fele akkora/fele olyan olcso autoehoz. ha a cikk iroja tudja az nekem eleg, nem kell az olvasonak mindent erteni.

a punto I hez tulajdonoskent volt szerencsem cirka egy evig, a II hez csak ugy hogy a baratnome volt de szerintem roszabb volt, egy rancfelvarottat ( nagy elsolampas ) cegauto minosegben hasznaltam ketto napig es utanna sikerult totalkarra zuznom igy arrol annyit hogy a legzsakok flottul nyiltak a lezuzasakor kb egy hetes kocsiban, nem erte meg a masodik teletankjat szegeny, de az az erzesem minel tobbszor frissitik szegeny puntokat annal sz'rabb lesz.

orasch 2009.03.20. 10:43:15

@Indiana: ebben igazad lehet, de amiért nem tetszett a cikkbeli lehúzás, az változatlan: szerintem az újságírók sem képesek minden autótól függetleníteni magukat, márpedig egy közép vagy felsőkategóriás autóból átülve egy puntoba nem lehet mindig átfedés nélküli, amit leírnak

sunblind 2009.03.20. 10:45:10

"... röhögve hagyja maga mögött a sok egyhatos gépet ..."

:) naa!

The Good Boy 2009.03.20. 10:56:00

@burnsie:
"egyébként lassan 20 éve nem jövök rá, hogy az autósok mi a bánatnak fogdossák a műszerfalat állandóan, ilyen tapintás, olyan látvány."

Nem az autósok fogdossák, hanem a "szak"újságírók. Ezzel lehet megint 3 sorral hosszabb a cikk. Ennyi.
Ez ugyanolyan magyar hülyeség, mint az, hogy állandóan fikázzák a pedálrendet, hogy a fék magasabban van, mint a gázpedál. Mert a balfasz tervezőnek nincs annyi esze, hogy szintbe tegye... Pedig pont a biztonság, meg a minél gyorsabb és erősebb pedálerő miatt van fentebb... Ehhez nem kell nyolc mérnöki diploma sem, talán még a bőőőcsészek is logikusan gondolkodva rá tudnak jönni erre. Kivéve az autós ujságirókat.
Ja és, hogy magyarisztánban 3,5 milkás kisautó a válságautó? MUHAHA!
Amikor klimával esikszét van 2,5-ért, asztma G 2,7-ért cee'd 3-ért, i30 3,1-ért??? És az opel kivételével mint 100 le körüli motorral?
Tényleg agyára ment néhány embernek ott a tc-ben a válság...

kalandrover 2009.03.20. 11:00:18

@The Good Boy:

1,6-os H asztma kombi kereken ALKU NÉLKÜL.

Nemértem.

hnova 2009.03.20. 11:00:24

autópályán ott a trafi, városban meg sofőrfüggő minden autó, ezért értelmezhetetlenek ezek a cikkek szerintem. a fiatnak elég vidámak lettek ezek az új generációs gépei már amiben ültem, de ilyen fikázás után most mit gondoljon az ember. ott az atv-n a garázs, nem hiszem hogy nagyobb költségvetéssel, egy sport(os) vassal letsgo euroringre, vagy hungaroringre mint ők és utána kérünk egy objektív cikket hogy most akkor ér valamit az az egy guriga plussz vagy mipöcs.

kalandrover 2009.03.20. 11:01:20

@kalandrover:

Őőőő, márminthogy 3 milliónen.

kalandrover 2009.03.20. 11:03:42

Viszont ennek a Fijjatnak szerintem, mivel újságírásról van szó, szerintem a listaára a 3,5. Így lehet igazságos összehasonlítani.
Erre a típusra most 600.000- 900.000 közötti grósz ángebót van + alku.

Tehát egye fene 2,6-ért legyen occsó! :-)

Bajusz. 2009.03.20. 11:17:46

Öcsém egy ugyanilyen vilamossárga Punto II-t hajt, Sporting felszereltségűt, abban 1.2-es 16V-s motor van, és van benne 6-ik fokozat, emmeg 1,4 T-jet oszt nemfért el benne még egy fokozat? Akkor most mi van?

Ivymike 2009.03.20. 11:18:37

ez egy kisautó. másfél hete vettem raktárról kedvezménnyel árult (2008.04-i gyártású), 5 ajtós T-jet sport-ot 3.1 misiért (+95e forg.-ba helyezés). van benne MP3as rággyó, kétzónás ótómata tüdőgyula-generátor, 120 kellemes paci, kf felni, bőr kormány és váltó, lufik, ESP. én se vagyok oda az utastérért 100%-ban: az ajtóborítás és a műszerfal tetejének anyaga rém könnyen sérül, már most vannak karcok az óraszíjamtól, a műszerek számlapja tényleg olyan, mint egy játékautóé, a bajuszkapcsolók furcsák (még?), apró dolgoknak, amiket magammal hordok nincs hely. sőt, vannak szerelési, kozmetikai jellegű kifogásaim is (azok is a beleteret érintik 1 kivétellel) - de ez egy olasz kisautó. Előtte egy 16 éves astra gsi-m volt (még megvan, 16 éves gsi létére jó állapotban), azelőtt a család II.-es puntóját használtam, volt előtte egyes punto-nk, azelőtt uno-nk. egyik se volt tökéletes, de normális áron fenn lehetett tartani, és szerettük őket egytől-egyig, nekem pedig ez utóbbi, illetve némi plusz motorerő megléte volt a fontos. nézegettem más autókat is (németet, japánt, alapból ezek közül választottam volna), de nem fogott meg egyik sem, talán a jazz, de az meg kívülről nem tetszik, és kb egy millióval drágább is lett volna, gyengébb motorral.
ez egy jó ár/érték arányú, szerethető kis kocsi, de háromegész valamennyi millióért nem nevezném válságkezelő eszköznek... (hitelt a szüleimtől vettem fel, sajnos ezt a többség nem teheti meg.)

Bajusz. 2009.03.20. 11:22:50

Kösze, japánból ott a mazda2, vehettél volna azt! :)

The Good Boy 2009.03.20. 11:31:09

@hnova: a hirtv-s garázsban látható hungaroringi körözés csupán egy szánalmas koppintása a DSF Motorvision cimű müsorában adásonként végzett tesztnek. Ott egy kb. 20 mp alatt teljesithető, az autó rugalmasságára, fordulékonyságára kihegyezett pályán mérik az időket, száraz úton. A Turán Fricis lap timing ehhez képest egy vicc a maga 4 km-es körével, 1 km-es egyenesével, de leginkább azzal, hogy egy listára teszik a száraz aszfalt/nyári gumis, meg a hóesés, eső/téli gumis eredményeket. Ez ezért vicces, nem kicsit. A DSF.-en, amig néztem (két évvel ezelöttig) érdekes volt a lista, aminek dobogóját akkoriban két EVO és a Lotus elise (18,92.-vel, ha még jó a memoriám) birtokolta, ha jól emlékszem. Az agyondicsért hot hatch-ek, meg a luxus sportkupék a futottak még kategoriában voltak a 20 mp-en felüli idejükkel.
@kalandrover:
Ez a 3,6 milkás grande ár már az akciós:)
Akció nélkül 4,03 milka. lásd fiat.hu

burnsie 2009.03.20. 11:43:44

@The Good Boy:
rém unalmas, amikor egy 80-100 le-ős géppel megy egy árva kört, és az tart vagy 3 percig, vagy 4. addig végig lehet kapcsolni mind a 70 csatornát, hogy nincs e valami érdekesebb máshol, és visszamenni a hirtv-re ahol tényleg egyberakják a száraz/nedves köridőket.

pedig ő elvileg autóversenyző, ilyenre figyelhetne.
vagy nincs beleszólása??

kalandrover 2009.03.20. 11:45:20

@The Good Boy:

Akkó meg pláne baromi drága.

ipari_fostalicska 2009.03.20. 11:54:14

No ha ez válságautó, akkor az SX4 az mi vóót?
A műszerfalfogdosástól már hányingerem van. Mondeo-ból visszaülve a Swift-embe én is azt mondom, hogy áááááá. De így nem szabad cikket írni.

Jetfighter 2009.03.20. 12:07:50

Fiat márciusi akciós ajánlat, 719. sor:

Bravo Active 1.4 T-Jet 120 LE
Alvázszám: 4.147.791
Szín: 487 - kék
Felszereltség: 025 (manuális klíma),097 (ködlámpa), 4H5 (nincs feltüntetve)
Bruttó listaár: 4.092.139
Árengedmény: 973.890
Bruttó akciós ár: 3.118.249

Ugye mindenki tud olvasni? Nem Grande Punto!
Bravo T-Jet 120 LE, klímával, ködlámpával + „4H5" Active felszereltség (ABS, 2 légzsák, Dualdrive szervókormány, színezett üvegek, fed. komp., távir. kp. zár, elektromos első ablakok, fűthető tükrök.) 3,12 milla.
Ez már elég baráti árnak tűnik, más kérdés, hogy ezen is lesz bukta 4-5 év alatt.

Bajusz. 2009.03.20. 12:12:54

4-5 év alatt minden autón van bukta, kérdés, melyiken mennyi. öcsém II-es puntóját 1.1-ért vettük 5 éves korában, gyári sporting felszereltséggel, sztem a fiat értéktartása nem épppen ideális...

isti77 2009.03.20. 12:32:47

Jó ez, nem is drága... 1 évesen 2,6-ért, ahogy a múltkor is láttam a hasznaltauto.hu-n.
De akkor már inkább a Bravo, ugyanezzel a motorral, szintén 1 évesen 3 millió körül (új ára 4,5 m).

lazlo85 2009.03.20. 12:49:34

sztem a hirtv.sek a lap timing ot a bbc top gear ből nyulták le.. nem a dsf bár faszt tudja.
de bbc nél esős napos idoben elért köröket egybe vették.
amugy fiat t jet kurva jo bár válság idején nincs rá 3.5 misim.. meg amugyse..

Aldo Moro 2009.03.20. 12:58:18

Na, örömmel látom, hogy lehet kommentelni. Ezt a fikázást, ami a itt megy! Lagunához, meg Golfhoz hasonlítja. Drakulálok. Miért nem mindjárt egy Mercihez? Igénytelen belső tere a Kia Rionak van, nem ennek. Meg a stift sport, mint alternatíva? Megnézem, mikor megy az így. Konkurencia egy 207-es, ami mindjárt drágább is és legalább kívül is okádék. Azon kívül egy szívó 120 lovas motor nem fog úgy menni, mint egy turbos, annál is inkább, mert ez inkább 130 ló, mint 120, itt is volt cikk róla.
A műanyagok tényleg trék, de azért leigénytelenezni egy bőrkormányú dupla digit klímás belteret... 3,5-ért hol lehet ilyen motorral ilyen felszereltségű autót kapni? Persze ha a Lagunához mérjük...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.20. 13:02:51

Válságban új autót venni, ráadásul 3,5 milláért???? Normális????

Nem egsézen értem eleve a válságautó kifejezést.
- Valaki mindenképpen most kell új autót vegyen (ennk sok oka lehet) de a válság miatt kisebbet vesz. Ez oké, de ebből a cikkből az nem derült ki, hogy mi helyett is lenne a punto
- Valaki komoly pénzügyi kutyaszorítóba kerül, ezért pénzt kell keresnie autón (eladni, venni olcsóbbat, a pénzzel jukat tömni). Na hát azt megnézem, ha valaki úgy kerül banjba, hogy 3,5 misit azért még el tud költeni egy új autóra. Kac kac kac.

Pöttyet erőltetett ez a válságautó na. Amikor a 2.0literes 92-es szinten fullos accordot 1,1-es, 92-es szinten is éppen csak elfogadható Lancia Y10-re cseréltem, hogy az így keletkező 300k HUF-fal lukat tömjek pénzügyi gátjainkon, na az válságlépés volt. De egy 3,5 millás új autó.... pf

m.a 2009.03.20. 13:10:31

@Aldo Moro: Ha Ők azokhoz az autókhoz hasonlítják a Puntót, akkor te miért hasonlítasz egy szívó motort egy turbóshoz? kb ugyan az...

Egyébként meg 207ből is van turbós.

ommm 2009.03.20. 13:12:24

@The Good Boy: Hmmm...de mikor gyorsan kell a gázról a fékre lépni, olyankor jól jön, hogy nem akadsz el a pedálban...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.20. 13:18:40

@ommm: Viszont a felemlés miatt nagyobbat tudsz rárugni, mint a kígyó is először hátrahúzza a fejét........

Ez a vita megy már évek óta, de talán nem véletlen, hogy a több ezer mérnököt (és baleseti statisztikust, meg tesztpilótát) foglalkoztató autógyártók kb 8-2 arányban a kiemelt fék mellett vannak.

A versenysport az más, ott a heel & toe miatt síkban kell lennie.

Szerintem :-D

berliner 2009.03.20. 13:27:01

lassan nincs bejegyzés a TC-n a 'VÁLSÁG' szó nélkül!!
azért nem kellene jobban belemászni ebbe a témába, mint a financial times.
amúgy meg a magyar valóságban a 'válság autó' nem itt kezdődik. inkább azzal, h leállítom a swiftet, mert mégiscsak olcsóbb a bkv bérlet.

The Good Boy 2009.03.20. 13:27:04

@ommm: amikor vezet az ember egyenletes tempoban már mondjuk percek óta (monjuk egy főúton 90-es tempoban, vagy a pályán 130-al, és akaratlanul is a láb felvesz egy bizonyos poziciót, majd amikor hirtelen át kell tennie a fékre a lábát, akkor nem mindegy, hogy a láb akaratlanul is csak addig az anatómiailag hozzászokott állásig tapossa a féket, amellyel valószinüleg sokkal kisebb pedálerőt tud kifejteni, mint hogyha a két centivel kijebb levő fékpedálnál, addigra már a teljes fékerőt ki tudja fejteni.
Nem hiába van mostmár szinte minden normális autóban benne a fékasszisztens, mert a vezetők több mint 90% állitólag nem fékezett még életében teljes erővel, ezért kell elektronika arra, hogy a hirtelen fékre ugrás alkalmából a technika "hozzátegye azt a pluszt" a fékerőhöz, amit a soför nem képes. Gondolom ilyen meggondolásból van elörébb a fékpedál.
Én jó soförnek tartom magamat (mutatja, hogy még soha nem volt részem balesetbe, sem pro sem kontra pedig örült boyrészerekkel én is naponta összefutok), de az elmúlt 5 évben, amióta vészfékasszisztens-el rendelkező autóim vannak, már két alkalommal avatkozott be a technika, és mindkétszer jól jött, pedig én eddig úgy gondoltam, hogy mindig a szükséges erővel tudok fékezni. Ja és még egyszer sem akadt bele a lában a fékbe korábban, pedig kijebb van a gáznál (nem is kicsit) a fépedál a jelenlegi vasamban is, és még elég nagy méretű focista lábbal is megáldott a sors::)) Bocs, kicsit elkanyarodtam az eredeti vonaltól:)

István (soundblog) · http://sound.freeblog.hu 2009.03.20. 13:29:04

Ez az "írás" benne van a top5 legszarabb cikkek közt, ami valaha is megjelent a totalcar.hu-n!

The Good Boy 2009.03.20. 13:30:51

@morphine: ugyanezt akartam én is megfogalmazni, csak bonyolultabban sikerült::))
Pedig még bölcsész sem vagyok::))

P_Lac 2009.03.20. 14:35:08

Maximalisan egyet étek a 2 elöttem szoloval.

Amugy ez a ,,tökéletes válságautó"
sem kéne 3.5 M Ft-ért. Ha megvennék
egy Fiat-ot utána, na az lenne az igazi
válság.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.20. 14:53:30

@The Good Boy: Én viszont diplomás bölcsész volnék --> lehet, hogy tévképzet a túlbonyolítás...? :-DDD

aqwre (törölt) 2009.03.20. 15:11:51

3.5 milliós válságautó? A cikk borzalmas,ennyire azért nem lehet rossz érzés benne ülni mint ahogy azt állítod! Ha Polo-t teszteltél volna amiben szar sincs ennyiért, attól biztosan elájultál volna! Én sem szeretem a FIAT-ot,de azért nem ekkora a dráma! Vezess Suzukit,na ott tapogathatod a műszerfalat 3.5-ért,akkor lesz aztán sírás :)

Leadfoot 2009.03.20. 15:14:51

Nekem nincs különösebb bajom az olasz autókkal, de valami eszméletlen ütemben dobják el az árukat. Félreértés ne essék, nem gondolom, hogy ez olyan fontos szempont. Aki befektetésre vágyik, vegyen aranyat, ingatlant, de ne autót.
Viszont ha hitelre megy a dolog, nem mindegy, hogy ha esetleg ki kell szállni a hitelből, mit ér éppen a gép.

Én is filóztam egy T-Jet Bravon, de eszembe jutott, hogy mikor eladtam az 1.4-es Xsarámat (pedig az se egy ártartó bajnok), amit kaptam érte, abból bőven tudtam volna válogatni az 1.6-os, fiatalabb, ugyanolyan felszereltségű Stilók között...

GrandePunci 2009.03.20. 15:31:07

Azt hiszem itt illetékes vagyok... Nekem volt 1-es puntom is, véletlenül GT... Most szívó 1.4 16V Sportom van. 6 sebességes. Gyulavitéz nagyon okos, ugyanis a Grande-nak szar a futóműve, a váltója, a belső térben használt anyagok több mint fele. Érdekes, hogy pont fordítva látod, persze Te pár nap alatt ráérzel a tutira... A váltó akad, a futómű üt(17"-al persze...), az ülések kényelmesek, a középkonzol jól kezelhető. De szakértő vagy mert egy 9 millás autóhoz(Laguna GT) hasonlítod...

GrandePunci 2009.03.20. 15:39:50

Egyébként meg egyik fiatommal sem volt probléma, kopó alkatrészeket cseréltem csak. Ellen az SX4-ben és az árban hasonló ázsiai autók belsejében is érdemes körülnézni... A németekről ne beszéljünk, mert ezért az árért ilyen felszereltség mellett be sem engednek a kereskedésbe. Szerintem nem véletlen, hogy már 4 év a gari a Fiatnál... Volt Fabia-m (100Le Elegance) is 4 évig, az is tudta amit kellett. Valójában 3,5 milkát még ilyen felszereltséggel sem ér egyik autó sem.

WP12 2009.03.20. 15:54:55

"A Grande Puntót nem a világválság szülte, hanem a Fiat külön bejáratú nyomora. Ennyi gyenge minőségű műanyagot ilyen kis helyen összezsúfolni nagy teljesítmény"

:-)))) Nekem ez a mondat nagyon tetszik (akkor is, ha nem feltétlenül igaz) :-)))

Tavaly egy hónapig használtam egy fapados grande punto-t a leggyengébb 1,4 motorral. Gyenge volt, és a kormányzása közben állandó kézmosási ingerem volt. A többi része viszont tetszett a kis fityónak (ami nem is olyan kicsi, sőt).

Kiváncsi lennék milyen élmény kanyargós úton, a hegyekben csapatni egy ilyen turbó motoros változattal. Sajnos, ez nem derül ki a cikkből.

Tipo16v 2009.03.20. 16:02:21

a grande punto egy jo auto:D
h ha válság van akk meg használtautó.
szerintem

Carfan 2009.03.20. 16:05:20

Jézusom. Még egy ilyen cikk és esküszöm nem nézek többé a TC-re. Lenne egy "válsá" javaslatom a főszerkesztőnek: Az ilyen semmitmondó cikkek megjelentetésért 50%os megvonás a szerző béréből. Na?:)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.20. 16:10:57

Akik firtatják az anyagok tapogatását: szerintem elvárható, hogy ha egyszer már valaki kiad több millió forintot egy autóért, akkor annak normális anyagokból legyen a belseje (mind látványra, mind érintésre). Elég egyszer hozzáérni egy tejfölösdoboz szintű műanyaghoz, és máris kiábrándulhat a tulaj az addig szeretett autójából. Szerintem jogosan merül fel egyre gyakrabban ez az igény már ezekben a kisebb kategóriákban is.

Amúgy nem tudom, egyáltalán hogy merülhet fel válságkezelésként egy autó... Az meg a másik, hogy 3 és fél millióért, ilyen módon válságot kezelni igencsak meredek :-) Ejejej...

Bajusz. 2009.03.20. 16:24:03

Ej, ez a kopogtatósdi... Amit fogsz, érintesz a kezeddel egy autóban, az a kormány, meg a váltó. Az ajtót egyszer becsukod, meg egyszer kinyitod, egyébként nem nyúlsz hozzá, a műszerfalat meg ennyire se fogdosod. Kit érdekel miből van, ha el se érem!? Becsatolt övvel a mazda2-mben a szélvédő aljáig már nem ér el a kezem, haver Xsara Picasso-járól nem is beszélve, abban külön művészet az ablakot belülről pucolni. Szóval ha el se érem, tehát nem kopogtatom, nem mindegy miből van?
Annyi millió forintért nézd meg a motorját, a futóművét, a fékjeit, a felszereltséget, biztonsági kütyüket. A mazda2 kemény műanyag belül, de nem zörög, egyedül a kormány meg a váltó bőr, ellenben ami fontos, az benne van (6 légzsák, automata klíma, kipörgésgátló, menetstabilizáló, elektromos ablak, tükör, Mp3-as CD-s rádió, ködfény, ABS, stb.), a többit le se sz*rom.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.20. 16:45:26

@Bajusz.:

Ne érezze már az ember azt a rohadt spórolást legalább a beltérben. Nehogy már azon a nyomorult fél négyzetméter "normális" műanyagon múljon, hogy 10 euróval többet vagy kevesebbet keres a gyártó egy példányon. Szerintem :-)

Carfan 2009.03.20. 16:53:48

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Teljesen mindegy. A német autók nagy részének puha és minőségi műszerfala van a TC szerint mégis unalmas szarok. Ja meg persze a TSI motorok is szarok. Ugyan csak év motorja volt... De hol vannak azok az elismert nyugati újságírók akik odaítélték a díjat a mi gyulavitézünktől. Ő tudja a tutit és meg is mondja. Gratulálok

Bajusz. 2009.03.20. 16:56:08

Sztem meg inkább ezen spóroljon, mint a többi, esetleg fontosabb összetevőn. Engem tényleg nem érdekel a burkolat, és a sok prémiumnak kikiáltott autóban alkalmazott ál cuccokra (titán, bambuszfaszén, faburkolat, stb.) még broáfot is mondok. Mondeóban faburkolat, nevetséges, viszont 8 milla.

Wector 2009.03.20. 17:01:29

Nem szivesen irok ilyet es nem nagyon akarom vedeni a nem tokeletes Grande Puntot, de baszki ennnyire gyenge cikket felbofogni tehetseg kell! Igazabol pontosan ehhez kell.
Ez egyenesen siralmas. Olyan elcsepelt, hanyadek szagu es bevallottan nem "jozanul" (Laguna) megfogalmazott iras hogy ezert kar volt koptatni a billentyuzeted.
Mondjuk a Laguna utan ucsoroghettel volna valami padon is egy hetig, hogy sikeresen elfelejtsd. Vagy ha minden OK volt fejben, akkor meg egy beteg elme szulemenye a cikk.

Carfan 2009.03.20. 17:03:44

@Wector: Vagy magára csukhatná azt a csoda Lagunát aztán világgá mehetne. Jobban járnánk...

The Good Boy 2009.03.20. 17:09:55

Nekem pölö az ufomban olyan kopogós a müanyag, hogy azt elmondani sem lehet (de legalább izgalmas, egyedi, más autóban nem köszön vissza), viszont az életbe nem ülnék tartósan egy puha müszerfalú, de depressziót okozó jetta, asztma, és társai volánjához hosszútávon. Mert engem meg az a kimérten unalmas, sötét közeg kényszerit örületbe. Aztán lehet, hogyha 5 percenként megsimogatnám, elmúlna a félelmem (félreértés ne essen, nagyon jó autónak tartom a fent megnevezetteket, de a full extrán aluliak kinézete nekem fáj).
Számomra a legszebb müszerfal a kifutó E classe, '98 utáni S-type belsejében van, szigorúan világos szinű müanyagból, világos barna fa betéttel. Aztán nagyon nem érdekel, hogy kopog-e vagy puha. Vagy pl. az új XF Jag. HA nem kétforinos müanyagnak néz ki valami, akkor édesmindegy, hogy kemény-e vagy puha. Mint pl. a C3 citrom. Az már ránézésre is hányást ingerel, akár világos, akár nem:)

Chino 2009.03.20. 17:29:16

Hát kövezzetek meg de grande puntot hajtok 2 éve és szerintem szép a műszerfal, és nem tűnik igénytelennek a műanyagozása sem, annak ellenére, hogy kemény. De persze gondolom mindenki reggel felkel, beül a kocsiba és megvakargatja a műszerfalat, hogy jujj még mindig kemény, aztabetyárját.
Nekem az a lényeg, hogy szép legyen, nem nagyon tud érdekelni ha nem puha. De biztos degenerált vagyok vagy valami ilyesmi...

yard (törölt) 2009.03.20. 17:43:13

Na most ez jó autó vagy nem?
Mert ennyi zagyvaságot régen olvastam. Ugye belül szar, ez kiderült.

Azutáan: "a Maserati-orr még három év után is izgalmas" -ez így igaz, egy Maseratinál.

"Egy szolid sportkipufugó jelzi, hogy nem hétköznapi modell" -nem, egy 1000 Ft-os csutkától már sportautó, ez igen!

"így szokunk hozzá, hogy autóink szép lassan eredeti méretük két-háromszorosára nőnek." Na, ez úgy baromság ahogy van!

"de a csík és a sárga szín elhiteti velünk, hogy sportos" a cikkíróval biztosan:)

"Feszes a futómű, néha fel is üt. Gond ez?" GOND -utánna pedig:
"de azt azért így is éreztem, hogy a futómű rendben teszi a dolgát." Tehát a futómű szar, de:
"de a futóművel semmi gond." -a nyavaja érti.

"Nem megy rosszul, de olyan nagyon jól sem"-tehát szar átlag, de akkor mitől jó?

"egészen kellemes csönd van az utastérben autópálya-tempónál." az mennyi km/h-ban a cikkírónál?
"Hanem ha meghajtjuk, azonnal feléled. 3500 környékén kezdődik a koncert, a T-Jet hangja – annak ellenére, hogy kis lökettérfogatú turbómotorról beszélünk – meglepően sportos és egyáltalán nem bántó, sőt, igen kellemes, szinte kéri, hogy forgassuk." -egy frászt kellemes a zaj, ugye előbb még a csend kellemes.

Tehát egy átlagos, néhol az alatti sárga autó 3,5-ért jó vétel.Na ez több mint vicc!
Nem csoda, hogy gondolataim támadnak: ennyi eladatlan Punto van?
De gondolom a TC nem a direct marketingből él, vagy tévedek?

Carfan 2009.03.20. 17:48:32

@yard: Ha ilyen színvonalú cikkek fognak születni az olvasókból nem fognak élni az biztos.

PFace 2009.03.20. 17:59:28

Ismét egy "korrekt" cikk! Szánalom!

PFace 2009.03.20. 18:04:07

@yard:

Hány autóról leírhatnák ugyanezt?
Akkor most mindegyik szar? Vagy mindegyik jó?

yard (törölt) 2009.03.20. 18:10:55

@PFace:
Tudja a halál. Minden kocsiban van valami problémás (vagy szubjektíven nem tetsző), ezt általában azok feszegetik akik még nem, vagy alig ültak az adott tipusban.
De itt az a Headline,hogy: "tökéletes válságautó". A cikkből meg az derül ki, hogy ez még válságmentes időkben sem tökéletes.
Ezért gondolom úgy, hogy valaki fizeti a "révészt", az sem baj -ilyen a megélhetési újságírás- de akkor egyértelműbben kéne fogalmazni.

Carfan 2009.03.20. 18:22:53

@yard: Ne viccelj már ki fizetne azért, hogy így lehúzzák az adott autót. Ez csak egy sajnos már egyre megszokottabb harmatgyenge cikk se több se kevesebb.

2009.03.20. 18:33:10

Nem lepodtem meg. Gyulavitez osszes cikkje egy kalap sz@r. Inkabb 2.5 Annacska, mint 1 vitezecske.

yard (törölt) 2009.03.20. 18:37:00

@Carfan:
Nem viccelek: itt az van leírva feketén-fehéren, hogy nem egy nagy szám.

Ugyanakkor melegen ajánlja válság idejére.Akkor miért?
Csak, hogy legyen egy cikk?

JMC 2009.03.20. 18:44:22

Kiemelt fék akkor jön jól, amikor az emberfia emelkedőn áll meg, és a mögötte haladó a lökhárítótól 10 centire áll meg. Ilyenkor a guruláshatáron megfékezett autó fékpedálja nagyjából egy szinten van a gázpedál alaphelyzetével, csak oldalra kell csúsztatni a lábat és már el is indul az autó visszagurulás nélkül.

Vészfékezésnél pedig az egy síkban lévő pedáloknál is vissza kell emelni a lábat a gázról, különben beleakad a lábfej a fékbe (én legalábbis olyat nem láttam még, hogy a fékpedál 2 centivel beljebb legyen alapból, mint a gáz). Akkor meg már szinte mindegy, azon a max 2 centin nem múlik semmi.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.20. 18:50:24

egy suzuki az jobb 3,5 milláért?

Ventura 2009.03.20. 19:07:02

Mivel válság van egyre kevesebbet várok a TC-tól. És sosem kell csalódnom, egyre kevesebbet is kapok.

loláb 2009.03.20. 19:40:27

Mondjuk azt nekem is elmagyarázhatná valaki, hogy mitől válságautó az 1.4-es, fékpadon 140 lóerős turbó Gpont?!

T-boy (törölt) 2009.03.20. 20:44:22

Még az 1200-es Zsiguliban is puhább
volt a műszerfal,mint sok mai
"súly csökkentett" autóban,mégsem
kívánja vissza senki.
Fém sárvédő sem kell,mert a műanyag
nem rohad,és visszapattan róla a
Tescos kocsi..
El lehet dönteni,mi a fontosabb,
ha a megspórolt súly biztonsági extákra
fordítják,szerintem minden OK.
Aki pedig pihe-puha műszerfalat is
szeretne,az talál,néhány kategóriával FELJEBB!

jottika 2009.03.20. 20:46:53

Hát tényleg nem a világválság szülte a Grandet, de sokkal inkább a "szakértő" tesztelőt!
Igénytelenség összezsúfolva ennyire kis helyen! Hát sikerült tényleg összeállítani a szakértői bizonyítványát kedves "szakértő" Úr ilyen kis helyen igénytelenül! Gratulálok!
Akkor nézzük a többit!
Ha igazán szakértő, akkor nem Laguna Gt-ről kezd el regélni. Ha nem tudja miért, azt tetszik tudni, más kategória!
Tengerparti koktélbár, hányni lehet a lagunától?
És a puntó, mint babazsúr? Lehet, hogy kiskorában álmai netovábbja volt, sose kapta meg, hát undorító dolog lett?
A jót is szokni kell! Talán objektíven kellene értékelni!
Ha nem fiat jel lenne az autó orrán, máris csúcsszuper lenne.
Nevetséges az egész cikk!
Nekem 1,5 éves T-jet motoros Grandém van!
Tudom miről beszélek, és nem csak tesztelgetem, hanem napi szinten használom.
Az autót vezetni szoktam, nem hülye gyerek módjára kopogtatom a műanyagokat, ami állítólag borzasztó benne.
Nem pereg szét, nem zörög, megbízhatóan jó a teljesítménye.
Ha ennyire nagy szakértője az autó belsők kialakításának, miért nem alkalmazza egyetlen autógyár sem. :->!
És a Gombok...
Ha akarod sem marad a kezedben. Egyébként a rádió német, illene tudnia. Vagy akkor már nem is annyira rossz. Egyébként is kormányról vezérelhető a rádió, még csak nem is kell a gombokhoz nyúlni!
A cikkben is leírja, hogy eleve eltemette az autót, akkor minek ült bele??? Ez aztán az objektív vélemény kialakítás! Igazán tehetséges!
No meg aztán nem ártana eldönteni, hogy dícsér, vagy elítél, mert egy mondaton belül is ellentmond saját magának.
A cikk elején nagyon hangos az autó, később már civilizált, csendes.
Tudja egyáltalán, hogy melyik autóról írt??
160 lóerős autóhoz hasonlít 120 lóerőset? Mi az alapja?
2000-es turbó dízel autókat simán, de a 2000-es benzineseket is simán lövi az autóm!Ez nem szép egy ilyen kis autótól?
Miért kell 3000-es dízelmotorokkal hasonlítgatni? Mert nincs jobb ötlete az autó kategóriájában???
De miért kell rögtön leírni egy autót, ha olasz???
Ja! mert nem német? És ciki lenne egy olasz autót jól értékelni!
Kedves mindenki!
Meg lehet szeretni ezt az autót! Nekem sikerült!
Imádom és mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom! És, ha most vennék autót, akkor is ezt venném, mert tuti jó kis autó!
Tényleg GRANDE!!!

Wector 2009.03.20. 20:51:26

Carfan: akar azt is. Nem hiszem hogy egyetlenegy konnycseppet is elmorzsolnek.
A Laguna GT verziojat nem ismerem, igy nem mondhatok rola semmit, de varnek vele nehany evet(mint minden uj modellel) hogy bizonyitson...nehogy akkora nyomor legyen a Reanultnak mint a Grande Punto a Fiatnak.

Ha mar csalodas akkor mondjuk a Kia C'eed kupe muszerfala az tenyleg az, vagy hogy a VW Eos kezifek-markolata lejar(biztos nem mind), vagy a dizel C30as Volvo kezi sebvaltoja...

GrandePunci 2009.03.20. 21:16:21

@jottika: Király hozzászólás! :)

Carfan 2009.03.20. 21:42:41

@jottika: Tévedsz, ha német lenne még jobban le lenne húzva. Hiszen akkor egyből komor unalmas utastere lenne, ahogy a "nagy újságírói közhely tárban" le van írva ráadásul drága stb. Objektivitást ne várj ezt Vályi is kerek perec kijelentette múltkor.

GGG77 2009.03.20. 22:36:07

Nem tudom, ültem már Grande Puntoban, de nem tűnt fel, hogy a műanyagok rosszabbak lennének az átlagnál, a forma pedig kifejezetten tetszik.
Amúgy a Laguna GT kombi nekem is tetszik (ahogy az új Megane is!), de egy Fiatban nagyobb a bizodalmam, mint egy Renaultban.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.03.20. 23:00:32

Nekem tetszik,jópofa kis autó,főleg fehérben :)

Aldo Moro 2009.03.21. 00:38:43

@m.a: Ja, tényleg van 207-ből turbos. 4.8 milláért. Tessék??????????? Nézz szét!

Aldo Moro 2009.03.21. 00:42:57

Anyámnak Puntoja van, mint köztudott. Nem akarom védeni, mert tényleg botrányos műanyagok vannak benne. De ezzel kész. Olyan felszereltséget adnak hozzá, amiről még sok alsóközepes is csak álmodik. 6-os váltó, 6 légzsák, kétoldali digit klíma, kormányról vezérelhető rádió, 8 hangszóró, bőrkormány, váltó, kézifék. Ködlámpa és ilyen hülyeségeket már meg sem említek. Nem mondom, hogy ez az etalon, de, hogy igénytelen, az NAGYON túlzás.

Aldo Moro 2009.03.21. 00:48:27

Idesanyám Puntojában van 85000 km. Nem zörög semmi, nem akar a kezemben maradni. Tesztautó volt, úgy vette. És azon kívül, hogy egyszer elromott az ablakemelő (vezető oldal) és egyszer nem húzta az ablakot (utas oldal, ROMÁN!!! vezeték miatt), semmi baja nem volt. Fekszi az utat, ennyi idő alatt még kopó alkatrészt sem kellett cserélni.

diablos 2009.03.21. 07:52:22

Ki engedte ide ezt az embert???
Szerintem csak pukkasztani akart, mert ekkora öngólt nem lőhet értelmes ember!!!
Arról nem tehet, hogy nincs ízlése, de arról igen, hogy nem kellően megalapozott
dolgokat vet papírra.
A Grande a kategória egyik legszebbje,legnagyobbja, kívül-belül!
Az agyonsztárolt Mazda2 műszerfalát, belterét tegyük már mellé!Nem beszélve a Fabia-ról, Polo-ról, Ibiza-ról!
Alább pár beltér variáció.
EZ IGÉNYTELEN????????????????????????????

kepfeltoltes.hu/view/090321/7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/090321/8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/090321/9_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/090321/179_punto_27_n2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Megyek tojástdobálni a szerk. elé!!:))

imitv 2009.03.21. 08:11:38

Elöljáróban annyit,hogy franciafan vagyok,Citroen XM TD-m van.DE!Ez a Punto nagyon jól sikerült,kívül-belül gyönyörű,főleg a karbonszálas műszerfalbetét tetszik benne,ennyit a jóizlésedről Gyulus!A kopogós műszerfalat én is felháborítónak tartom minden bármelyik mai autónál,(többek közt ezért van inkább öregebb,de nagyobb kategóriájú autóm),de a Puntó formavilága tökéletes.

papa33 2009.03.21. 08:51:29

Amilyen hulladékok (problémás, nem hordozza a csíráját sem hosszú, gondtalan életnek) és túlkomplikáltak a mai autók: válságautó nem lehet sem dízel, sem turbós. Na aki nem érti, majd az első nem garis poroblémánál +érti.
Válságautó.

Agr3ssor 2009.03.21. 08:58:00

Ha gyakran tesztelgetnék 10 milla fölötti autókat, akkor lehet én is kritikus lennék a Punto-val, de így nem vagyok...
Kérem a kőzáport, de nekem néha az egyszerű hétköznapi szürkeműanyagos felüetek jönnek be... Sajnálom... Példa: Fater fullos Ghia gagyifabetétes-krómos Ecortjából nekem megváltás beülni az alap 1.4 CLX Escortba... Amiben a szürke dominál... (a fekete mellett) Egyszerűen jobban tetszik. Csak 1 példa...
A Laguna hasonlatba pedig nem kellene belekötni, mert a kolléga nem azt írta, hogy "a Laguna szebb, tehát a Punto szar)... Hanem csak szemléltette az általa vélt minőségbeli visszaesést... Ezzel még nem említette egy lapon a két autót... Sehol nem írta, hogy a Punto-nak fell kellene vennie a versenyt egy jópár kategóriával magasabb helyre szánt autóval...
Mellesleg ha elvileg válságautó, akkor ki a picsát érdekel a műanyagok minősége???

Válságban mellesleg:
1. Az ember olcsón akar közlekedni! Benzines turbó, gondolom többet nem is kell írnom... (közv.bef. ide vagy oda)
2. Az ember kevésbé szervízigényes autót akar venni... Hát egy feszesített/kemény sportos futómű pont nem az... Elég pár Demszky féle izomkátyú, és görbülnek a stabilizátorok, lógnak a gömbfejek/szilentek) Bocs, de amit nem nyel el a gátló/rugó, azt megkapja az egész futómű/torony...
3. Az ember megbízható autót akar... Hát a legtöbb T-jet tulaj (nem csak népítélet alapján) olajcserék között több literes olajfogyira panaszkodik... És mellesleg szeret néhány példány minden különösebb ok nélkül megállni...
Amúgy echte válságautó!! És félreértés ne legyen, mert nekem tetszik, és el is fogadnám, sőtt kéne, de a válságautó kifejezés kicsit erős rá... Ezzel a kocsival senki nem fog jóljárni!!! Ebben lesz néhány sportosságot kedvelő formának, sok pótolhatalan perc... Mert azért az a 8,9 mp szerintem kifejezetten jó, és egy kemény futóművel kellemes játékautó lehet...

GGG77 2009.03.21. 09:50:23

Ja, a Swiftünkhöz képest ennek a műszerfala egy Bentleyé.

gasztroenterologia 2009.03.21. 09:58:43

Nem értem a cikkírót.
Az addig rendben van , sőt megértem , ha valakinek nem jön be az autó.Az is rendben van , ha a nem tetszik neki a kopogós műszerfal.De 3 literes cr-hez nem lehet viszonyítani egy 1.4-es kocsit.
Amihez lehetne az a clio sportos modellje vagy egy corsa 1.6 T , de abból sem az opc.
Ezek az autók meg sem lettek említve a cikkben.
Mellesleg tökéletesen tudom , hogy mit akart írni a cikkíró , mert én is vezettem egy ilyen motoros autót , de ez soha nem fog ütni ,ez egy jó 1,6-os motor szintjét hozza.
Soha nem fog olyat tolni az ülésbe , hogy az ember azt mondja , hogy azannya...
Nem tudja a brutalitást , azt a brutalitást amit elvár az ember egy ilyen kis csúcsverziótól.
Pedig tudta azt régen hiszen az első generációs punto gt erről volt híres , igaz ott volt akkora turbólyuk , hogy ha beleváltottál soha nem jöttél ki belőle.
Viszont 3000 felett jött az isteni töltet és mosolyt csalt az ember arcára olyat , hogy azt letörölni csak nagy gondokkal lehetett.
Szóval ez nem ilyen.
Én értem a cikkből , de ha az ember újságíró , akkor meg kell tanulnia magát tökéletesen kifejezni , úgy hogy azt mindenki értse.
Ha nem megy marad a versenypálya....:)))

gasztroenterologia 2009.03.21. 10:09:02

@gasztroenterologia: Még annyit , hogy ezt a Fiat ott rontotta el szerintem , hogy sokat akart húzni a puntóval.
Mert ő azt mondja , ha sportos modellt akarsz vedd meg az Abarth-ot , az 155 ló , sőt ha ez kevés , akkor kérd hozzá az esseesse csomagot még pár ezer euróért és az már 180lovacska.
Igen ám de Abarth-ot csak Abarth kereskedőnél lehet vásárolni , ami magyarországon -gondolom a fizetőképes kereslet hiányában- nincs.
Miből tartott volna nekik ha sima Fiat szalonban is lehetővé tették volna a csúcsverzió árusítását...
Akkor lehetne összehasonlítgatni , mondjuk egy Corsa OPC-vel , vagy egy Clio 2,0-val.
Szóval itt a Fiat egy öngólt rúgott.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.21. 10:11:06

@yard: Kár teóriákat gyártani a TC és a Fiat viszonyáról, az viszont tény, hogy a kedves szerzô is belegabalyodott a saját hülyeségeibe.

"Mondani akartam valamit, de már a tököm se tudja mit. Mindegy, írok valamit, meglegyen a 2 oldal." :)

w a s d 2009.03.21. 10:20:07

Szerintem egyszerű, miért válságautó. Nem a 15 éves 1 literes Swiftet kell lecserélni erre a válság miatt, hanem nem kell több, mint 2x ennyiért Golf GTI- t venni, ha sportos kocsit akar az ember, hanem lejjebb adva az igényeket méret, menetteljesítmények, minőség, stb. terén vehet egy ilyet az ember, aki normálisan (válság előtti években) 7-8 milliós sportos csapotthátúak közül választana, de most nem mer annyit kiadni érte.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.21. 10:34:17

@F/: "hanem nem kell több, mint 2x ennyiért Golf GTI- t venni"

Ülj majd be egyszer egy GTIbe, és rádöbbensz, hogy nem konkurrenciája egymásnak a kettô. Az is homályos számomra, hogy ha valaki GTIhez szokott, de spórolni akar, miért egy új Fiatot venne egy használt GTI helyett.

isti77 2009.03.21. 10:54:59

Pár dolgot én sem értek, de lehet, hogy bennem van a hiba:
Úgy általában, miért olyan nagy probléma, amit szinte minden autó kapcsán felhánytorgatnak: "a műszerfal olcsó, kopogós/kemény műanyag" - miből legyen, fából? Bőrből? Fémből? Én még soha nem álltam neki fogdosni a műszerfalat, maximum a kapcsolókat rajta. Esetleg akkor, amikor letörölgetem, akkor meg pont jó, hogy kemény műanyag, könnyű takarítani.

Konkrétan a Grande T-Jet kapcsán: nem megy jól? Mihez képest? Pl.: az 1,4-es, 75 lóerős Octaviához képest? Hogy kellene mennie? 0-100 km/h 9 másodperc alatt szar? 200-as végsebesség szar? Közúton? 200 NM feletti nyomatékkal nem húz jól? Kétlem.
Hol tudod a KRESZ-szabályok betartásával ennek az autónak a teljesítményét kihasználni? (Azt most ne kérdezd vissza, hogy "ki a f.sz akarja a KRESZ-t betartani", elég, ha gondolod)

Agr3ssor 2009.03.21. 11:06:06

@gasztroenterologia: Többnyire ami 10mp alatt gyorsul 100-ra, az már elég rendesen tol az ülésbe... Szerintem ezzel a 8,9-el nem igazán kell szégyenkeznie... Főleg, ha visszaemlékszünk, hogy a full gyári EVO IX-es 6,4 alatt éri el ugyanezt... 2 és fél másodperc az EVO javára... (tudom, hogy az 240-ig ugyanzet tudja, de nem erröl van szó) Az egy köztudottan gyors kocsi, a Punto meg 2,5 mp hátránnyal fele olyan erős motorral szégyenkezzen??
Szerintem egyesek nincsenek tisztában vele, mi a jó teljesítmény...
A régi Punto GT meg tényleg igazi élményautó volt... És pont ezért nincs gyakolratilag egy tűrhatő állapotú sem már belőle... Ami még megy, az elmehetne CR dízelnek, és nem a fogyasztása miatt... Én inkább az 1.8-as szívómoci híve vagyok...

gasztroenterologia 2009.03.21. 11:32:58

Agr3ssor:
Tudom miről beszélek , hiszen punto1 gt-m volt 3 évig a Tjet-et meg vezettem .
Nekem abszolút az jött le a vezetéséről , hogy tudjuk mi mitől döglik a légy , de azt keményen fizesd meg.
Ez az erő csak olyan sportoska...tudna ez keményen sportos is lenni , de ez még nem az.
Én meg inkább 2,0 turbo híve vagyok.
Ott már minden rendben van...:)
Evo meg 5,7 szerintem...
És 1 sec lefaragás a gyorsulásban élményre annyit jelent , mintha egy 1,5x erősebb autóban ülnél.

Seca81 2009.03.21. 11:42:10

@Hrzrasn: Azért mert abba ő finghat bele először :)

Agr3ssor 2009.03.21. 11:42:40

@gasztroenterologia: Gyárilag 6,4 az Evo, ami ugye a kategóriában elég silánynak számít...
Az 1 sec +- egy jól eltalált/elbaszott rajttal is összejöhet...
Én azért az erejét nem kritizálnám ennél a kocsinál... Magyarországra ennek tökéletesen elegendőnek kellene lenni! És szerintem az is...

w a s d 2009.03.21. 11:50:27

@Hrzrasn:
A "lejjebb adva az igényeket" résszel azt próbáltam kifejezni, hogy egy nem annyira jó, de olcsóbb dolgot választani.
A GTI meg csak példa, mert a sportos kis és alsóközepes kocsik egyik legismertebb képviselője, ráadásul abban a méretben most nincs semmi Fiat néven, amennyire én tudom. Persze, aki GTI- t akar, az valószínűleg tényleg inkább azt vesz használtan.
De ha a márka nem számít, a használt az újhoz képest kockázatos, főleg sportmodellnél, így egyel kisebb számú, valamivel lassabb új is lehet megoldás (esetleg valami egyel nagyobb típus alapmotoros alapfelszereltségű változata jöhetne még szóba ennyiért, de az meg nem sportos ennyire sem).

Seca81 2009.03.21. 11:57:44

Nyomaték kell? Nesztek! Figyeljetek a szövegre is :)

www.youtube.com/watch?v=hjoCT6YvNnE

Kicsit elkanyarodtam, de ezt meg kellett, hogy osszam mindenkivel.


A Punto jó kis kocsi, ennyiért sztem simán megéri, jól néz ki, megy is, a kopogós műanyag sztem az autó vásárlóközönségét pont nem fogja érdekelni... Egy nagyobb kategóriás kocsinál, ill. luxusautónál bizony számít a vásárlónak a beltéri anyagok minősége ami érthető is.
Amúgy sem értem ezt a rossz minőségű műanyag dolgot, legyen változatos, dizájnos, érdekes szín összeállítású, gagyi műanyag fa betét mentes és ne zörögjön x km után. Ezek ebben a kocsiban megvannak, (a zörgést leszámítva mert azt nem tudhatom) ismétlem, sztem rohadtul megéri!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.21. 12:25:47

Emberek.

A válságkezelés valahol ott kezdődik, hogy ha nincs rá pénzem, akkor nem veszek HÁROM ÉS FÉL MILLIÓ magyar forintért autót.

Ha nincs, akkor 1 millió meg 100 meg 10 ezer Ft is nagyon sok pénz... Szerintem felesleges azon vitázni, hogy ennyi pénzért mit ad (szerintem adhatna többet is), mert válság elején nem azon kéne töprengeni, hogy milyen új autót vegyek.

The Good Boy 2009.03.21. 13:50:54

ez a megéri nem megéri, még mindig ott kezdődik, hogy 3,12 milkáért ugyanezt a motort odaadják bravo ruhába (fentebb valaki belinkelte), miközben (fentebb ugyancsak valaki megemliti), hogy 3,1-ért vett ilyen puntot 2008/4 hó gyártásút. hát ezek alapján nem éri meg!!! Még akciósan 3,6-ért válságban sem.

w a s d 2009.03.21. 14:31:48

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Nem 2 féle ember létezik csak (a. akinek csak Swiftre telik 120 hónapos részletre, b. akinek a tizenmilliós prémiumautók simán elérhetőek- ez utóbbit nem személyes sértésnek szánom), akinek egy 4-5milliós autó a reálisan elérhető, de kicsit óvatos (az előbbi példám szerint meg akinek a 7-8 milliós autó elérhető, de nagyon óvatos), az ahhoz képest is pénzt takarít meg, ha 3,5- ért vesz egy ilyet (persze, ne az vegye, akinek nincs rá pénze, ez természetes).

Annak meg, hogy valaki pont most vegyen új autót, számos oka lehet (szélsőséges és ritka esetben az előző totálkáros lett vagy ellopták, esetleg csak kiöregedett, és több karbantartást igényel a hibamentes működéshez, mint amire a tulajnak energiája van.)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.21. 14:51:28

@F/:

Azoktól az esetektől eltekintve, akiknek valóban a munkájukhoz kell autó és az előzőt összetörték, szerintem abszolút nem azon kéne gondolkodni jelen pillanatban, hogy melyik autó jó vétel.

Sem annak, aki 8-10 milliós Passatban gondolkodik, és főleg nem annak, aki egy 3,5 milliós Puntóban. De megkockáztatom, még annak sem, akinek egy 20 milliós autó is belefér. Szerintem most vannak (vagy legalábbis kellene, hogy legyenek) sokkal nagyobb prioritással rendelkező dolgok is.

Az autó nem létszükséglet, a lökhárítót megenni pedig elég szar :-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.21. 14:57:37

@F/:

"b. akinek a tizenmilliós prémiumautók simán elérhetőek- ez utóbbit nem személyes sértésnek szánom"

Nem vettem személyes sértésnek :-)
Viszont én meg is mondtam a gyerekeimnek, hogy ha összetörik/tönkreteszik az autójukat, akkor busszal fognak járni, mert én most (meg máskor sem) nem fogok nekik másikat venni. Telik rá, de akkor sem. Ki tudja, mi lesz itt még, én inkább eszem és nem autózok, minthogy autózok és nem eszem :-)

Agr3ssor 2009.03.21. 15:01:34

@F/: Részben egyet tudok veled érteni... Csak talán abban nem, hogy ha válságban valaki lecseréli a kocsiját egy újra, mert szerinted nem bírja annak a karbantartását, akkor valószínűleg nem Fiat-ot fog venni, pláne nem egy kemény futóművel ellátott sportváltozatot turbóval... És nem akarok most olasz autókat fikázni, mert azoknak is megvan a maga szépsége, amit senki nem tud utánuk csinálni, de egy Seat-Volkswagen-Honda-Toyota biztosan jobb megoldás, ha az ember jó ideig nem akar komolyabban hozzányúlni az ÚJ kocsijához...
Tehát az "új autó, MERT az ember nem akar szopni vele" című történet olasz-francia kocsiknál sajnos gyakran nem jön be...

Carfan 2009.03.21. 15:11:31

@F/: Aki eddig 7-8 millát adott egy sportos alsóközepesért az 90%-ban nem érzi különösebben a válság jeleit. És nem fogja leadni az igényeit. Szóval nagy öngól a cikk bárhogy is értelmezzük.

Gombaraz 2009.03.21. 16:46:35

Én nem egy puntot hajtottam már, Grandét is néhányat, újakat! és szerintem nem rossz kis autó! A műszerfallal semmi bajom, nincs agyon csicsázva,de eznem is baj!A design Giuggaro-nál készült, persze a belteret nem ő személyesen tervezte, de nem rossz, leszámítva hogy a középkonzol felül nagyon széles, így a térdeid biztos beleütköznek, pedig én nem vagyok túl magas....
A multijet motor nagyon jól húz, tényleg lenyom pár 1.6-os benzinest, de nem mindet...egy civic például porig alázza:))az ülések elég kényelmesek, és hátul is jól elférni. A régebbi kiskasznis puntónál egyszerűen fényévekkel jobb az egész!!!
De az alkatrészek minősége egyszerüen szar! Csak olyan vegye, ak nem megy gyorsabban 120-nál, és egyébként is nő, vagy úgy vezet:))mert képes 1 éven belül sz*rrá menni a futómű, a váltó, és a motor is...persze biztos menni fog 10 év múlva is, de hogyan?!

Gombaraz 2009.03.21. 16:51:00

ja, a city kormány szerintem übefasza, főleg ha egész nap vezetsz! akárhogy nyomod a dízel nem eszik 7,5-nél többet, de normális lábbal simán 6-tal eljársz:)
és a kormány ergonómiája jobb mint egy Audié (A4-gyel hasonlítottam) de nem tartós autó sajnos...:(

Ottopappa 2009.03.21. 22:25:42

Nagyfater most vesz egy Chevy Spark-ot, 800 ccm, automata (rossz már az öreg bal lába), akcióban 2 milla körül. Na, ha új válságautó kell, akkó az az...

3.0tdi quattro 2009.03.22. 09:17:12

Kinek jó?
Gyerekek mondom.
Ha azt nézzük egy átlag fiatal 17 éves korában jogositványhoz jut,
fater muter kiéhez neki valami roncsot amivel megkezdheti autós pályafutását.
Majd mikor dolgozni kezd és kb megüti a 22-23 évet fater,muter segitségével beül egy ienbe.kb ennyire elég.
Feltünő szinben mind csajozós mind pasizós verda amivel a hajógyárin lehet a diszkó elött rajoskodni,na meg a körúton.
Sztem nem lehet beskatujázni hogy női kocsi vagy férfi kocsi.3.5 milláért sok.
4.2 ért meg pláne.
Na de kinek a pap kinek a papné.
Egyesek álmait valósitja meg mások rémálmát.Fiataloknak jó.Fiatalság,bohócság,rajság!
Nem kéne.Vagy csak nagyon sokadik autónak!

Dervenkál Egon 2009.03.22. 19:00:26

Mi az a rajoskodás, és rajság? Ennyire kiestem a nyelvfejlődésből?

Amúgy szerintem sem rossz minőségű annyira a punto bele, de az igaz, hogy vw-sen kurvára semmi ötlet nincs benne.
Aki meg clióhoz hasonlítja, hát istenem, ízlésekkel nem szabad vitatkozni.

tajpo 2009.04.21. 21:17:16

Tisztelt gyulus.
Nem tudom te milyen verdával jársz, de az írásodból azt vettem ki,hogy a német auto az auto.Minden autós müsort megnézek, tesztadatokat,szaklapokat olvasok,autókkal foglalkozom 20 éve,de ez a leratyizás egy kicsit meredek.Ha itt kopogós müanyagok vannak ülj be a suzukiba vagy az aveoba,na itt még nem fogod látni a kárpittisztítót dolgozni.Mutassatok ezért az árért ilyen autót ekkora teljesítménnyel.Öt*.A RŐNÓ-ról meg annyit,a két autó nem egy kategória sem teljesítményben sem árban.Szerintem 6 éves korukban többe fog kerülni a puntó. Én 2.5 éve vezetem a grande puntót 155000 km raktam bele kényelmes csöndes és szép kisautó eddig semmi bajom nem volt vele.1,4-es motort sok autóba beleraknak 60 ló,75 ló,90 ló, ja és a120-140-150-155 olasz ló.Kicsit el kellene gondolkodni az írásokon mert a valóság mindig az a mit a vásárló saját maga lát.
süti beállítások módosítása