Játék, (nem) csak nagyoknak

  2009. március 20. - ommm Címkék: audi ford capri nürnberg 2009 játékvásár

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Sipos barátunk lényegében két lábon járó játéklexikon, egy RC/modell/makett kiborg. Mint olyan, lényegében az összes – szakmai berkekben fontos – eseményen ott van. Ezúttal a Nürnbergi Spielwarenmesséről küldött egy alapos beszámolót és egy masszív, ámde egyáltalán nem unalmas képgalériát Zakspeed Caprikkal, IMSA Audikkal.
Fogadják szeretettel.

Akik ismernek, tudják, távirányítású modellekkel (is) foglalkozom, ezért kvázi szakmai kötelességem minden évben a nürnbergi játékvásárra Miki barátommal kiautózni, és ott első kézből informálódni újdonságokról, érdekességekről. Az idei nekem a harmadik volt, de a szervezők ünnepeltek: nekik ez volt a hatvanadik kiállításuk. Igen nagy utat jártak be, a háború utáni Németország romjain megrendezett kicsi kis kiállítás a világ egyik, ha nem legjelentősebb vásárává nőtt. Persze azért volt az örömben nem kevés üröm is: a gazdasági válság hatásai itt is éreztették magukat, például a kezdetektől fogva kiállító Märklin nem sokkal az idei Messe előtt jelezte csődjét…

Ami miatt úgy éreztem, a Totalcar olvasóit is érdekelheti egy ilyen kiállítás (persze azon túl, hogy mindegyikünkben ott van a gyerek), a neves kiállítók standjain megtalálható gyönyörű, részletes, vagy éppen élethűen működő autómodellek, valamint egyes helyeken a csillogó vitrinek között süppedő szőnyegre állított igazi ritkaságok. Mikor 2007-ben elvesztettem „Nürnberg-szüzességemet”, csak kapkodtam a levegőt, meg a fejemet jobbra-balra. A gigantikus területen szétszórt, tematikus pavilonokba rendezett kiállítók közül igyekeztünk a számunkra legfontosabbakra koncentrálni, és a lényegre figyelni –de ez nem megy ha az egyik standon egy teljes harci díszbe öltöztetett Zakspeed Capri terpeszkedik. Ez a látvány egyébként is megállítja egy benzinvérű pulzusát, hát még, ha az ember maga is Capri tulaj!

A legnagyobb gyártók egymást igyekeznek túllicitálni, olyan ritkaságokat és újdonságokat állítanak a saját területük leghangsúlyosabb pontjára, amik egy kisebb (de akár nagyobb) autókiállításon is kiemelt figyelmet kapnának. Ilyen volt két éve a Lamborghini…, a Capri, tavaly az Opel Commodore,  meg ami még volt. Idén úgy készültem, hogy a korábbiaknál kicsit jobban fókuszálok ezekre a különlegességekre (persze azért időt szakítunk arra is, amiért tulajdonképpen mentünk), az öregecske, mindig kezem ügyében lévő kompakt gép helyett egy kicsivel jobb fényképezőgépet vittem magammal. Nem kell semmi extrára gondolni, az én kezeim közül a legjobb házra felszerelt, legtutibb objektívval se kerülne ki semmi olyan, amit magára valamit is adó hobbi-fotós ne törölne azonnal – de dokumentálásra jó volt.
 

Zakspeed Capri Turbo és más csodás gépek egy korabeli dokumentumfilmben. - omm

Megérzéseim nem csaltak, igen sok, kifejezetten autóőrült témájú dolog volt. Tavaly az egyik gyártó a Top Gear titokzatos, versenyoverallba és bukósisakba öntött kultfiguráját, a Stiget tette meg egy különleges széria szereplőjévé, és az általa a tesztpályán megkergetett gépeket adta ki díszdobozban. Idén az első sokkot a Dickie csoport standja szolgáltatta: aki látott már a Discovery-n késő este egy sorozatot, amiben a négy, kissé(?) debil német testvér a családi roncstelepen él át különféle kalandokat, tudja mire gondolok, amikor azt mondom: Die Ludolfs.

Nos, ez a négy, igen furcsa alak, és a frenetikusan pörgősnek nem mondható, de valahogy az ember fenekét is ökölbeszorítóan idegesítő sorozatuk a merchandising áldozatává vált: Uwe, Manni meg a többiek, valamint jobb sorsra érdemes négykerekű áldozataik játékokként kerülhetnek a német gyermekek szobájába. Ennél még az NCIS helyszínelő készlet is jobb mókának tűnik –körberajzolod a betonon fekvő szomszéd Tibikét, a helyszínt elkeríted a dobozban található kordonnal, a gyanúsítottaktól ujjlenyomatot veszel…

Több működő modellt gyártó cég standján lehetett a kiállított autó, például egy  Morgan- kicsinyített másával néhány hegyes próbakört menni, de volt ahol csak egyszerűen a cég kínálatában levő egyik modell eredetijét tették ki az értő közönség elé. Ilyen volt a gyönyörű Renault teherautó, a Fiat 500 Abarth versenyautó. De voltak igazi egzotikumok is: Ferrari F1 versenyautó, vitrinekben hivatalos tanúsítvánnyal, magyarázó plakettal ellátott, hasznát F1 motorból származó dugattyú és hajtókar a Hot Wheels standon (ha jól tudom, ők a Ferrari egyedüli hivatalosan is elismert „lemodellezői”, licensz tekintetében velük kell bizniszelnie másoknak is), Audi R8 V12 TDI egy másik placcon, meg egy fergeteges látványt nyújtó, matt-gyöngyházfehér fényezésű Lamborghini megint máshol.

Több gyártó cuccainál elgondolkozik az ember, hogy mégis, mi az a részletesség, amivel egy autó kicsinyített mását el lehet készíteni –az új technológiák és anyagok felhasználásával egyre kínosabban részletes modellek születnek, amelyeknek nem elég, hogy bőrből van a kárpitja, és krómozott kilinccsel nyílnak az ajtói, de fűzött küllős kerekek, fémhuzatú olajcsövek és szabad szemmel szinte láthatatlan szegecsek teszik fényképen az eredetitől megkülönböztethetetlenné ezeket a mesterműveket. Na jó, van áruk is az ilyen modelleknek, azonban a látvány világossá teszi, hogy ez bizony már az a kategória, ahol ha meg kell kérdezned mennyibe kerül, biztosan nem engedheted meg magadnak.

Azért azt megjegyezném, hogy az olcsó távol keleti munkaerő, és az egyre szélesebb körben és ügyesen használt speciális gépek és technológiák már a megfizethető kategóriájú modelleknél is könnyfakasztóan részletes kidolgozást tesznek lehetővé.

Engem természetesen a rádiótávirányítású autók érdekeltek a legjobban, de nem tudtam nem észrevenni például a japán gyártók gyönyörűen kidolgozott, erősen belterjes kínálatát (fotóztam is Winklernek V-maxot, Karottának 240Z-t, meg Hachirokut, de nem tudtam nem Csikósra gondolni, amikor furcsa kis furgonokat, meg Honda Cubokat láttam meg a vitrinben. Amikor máshol verseny Fiat Pandát, meg verseny Steyr Puchot láttam közvetlenül egymás mellett, fülig ért a szám. Mondjuk a Crova Pege Aladárjának sem nehéz itt kedvére valót találnia: állólámpát legalább tíz standon láttam, a legkülönbözőbb méretarányban, taxiként, rendőrautóként, bárhogy. Baowah is tudott volna válogatni, csak Ommnak nem láttam Tatrát.)

A szívroham viszont a második napon akart elvinni. Már az első napon, érkezésünk után szinte azonnal kiszúrtam egy furcsa arányú autót a Minichamps standon. Ők azok, akik két éve a Caprit, tavaly meg a Commodore versenyautót állították ki. Nos, idén egy IMSA GT versenyautót, egy félelmetes kiállású „Vize-meister” (=majdnem-bajnok) Audit rángattak elő (mindennek örülni kell, mint amikor a németek nem nyerték meg a foci vébét. Akkor a nemzeti tizenegyük nem lúzerek gyülekezete volt odahaza, hanem Vize-weltmeisterek…).

Ez is egyike azon formáknak, amik egyszerűen az ember agyába égnek. Nem vagyok kimondottan Audi-fan, de a kocsi egyetlen részletének megpillantásakor is tudtam, mi áll előttem. Gyorsan csináltam is pár képet, olyanokat persze, amilyeneket egy elölről elkordonozott autóról csinálni lehet.

Második nap azonban a meglepetéstől csak kóvályogtam buta arccal jobbra-balra, mint Mr. Bean: akkor állt neki valaki az Audit fotózni, mégpedig az arról készült modellel együtt. Mikor a standhoz értünk, éppen ott tartottak, hogy a leemelt gépháztető alól előbukkanó motorra helyezgették a modelleket, én meg légszomjjal küszködtem, kapkodtam a fotóaparát után. Mint egy megveszekedett hülye, kezdtem el kattogtatni a gépet, minden pillanatban arra vártam, hogy egy cerberus rám szól, és udvarias, de határozott mozdulatokkal eltessékel. De semmi.

Elszemtelenedtem, a korábban kordon mögött levő részre osontam, ahol megláttam, a „csomagtér” is szabad préda! Az Audi gyár ügyeletese unott képpel nézte, amint az olajtartály kézzel gravírozott „Mötorentlüftung” és „Auffangbehälter” feliratú csatlakozásait igyekszem a legnagyobb műgonddal megörökíteni. Majd vissza a kocsi elejéhez, ahol az egyik szakember a fotós által az intercooler házába beejtett modellautó alkatrészt igyekezett állatorvosokat megszégyenítő technikával kiemelni. Farfekvéses volt, nem ment könnyen. Pár képet még elkattintottam a belsejéről – néhányat jobbról, párat balról -, aztán a diadaltól megrészegülve folytattam a nézelődést a többi standon.

Hans-Joachim Stuck (találkozunk még vele a későbbiekben) és a 720 lóerős Audi IMSA GTO. - omm

Sok fontos dolog történt ezen a Spielwarenmessén, tárgyaltam is pár partnerrel, de azt hiszem, ez a mozzanat marad a legemlékezetesebb az egész kiállításról – no meg a Horror-Teddy…

 
Szép munka Zoli! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr111012057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mr.ex 2009.03.20. 12:40:20

Ez az indavideo egy rakas sz@rt sem er!!!
Nem akartok cserelni sracok? Amugy a cikk kiraly!

jihad motorsport 2009.03.20. 12:57:17

A capri egy igazi meseautó!

series_one (törölt) 2009.03.20. 13:03:02

ííííííííí
az a bugatti motor/váz...

Wadindián 2009.03.20. 13:19:05

Az S5 jól végig tolta a pályán az IMSA GTO-t. :-)

biker_kolee 2009.03.20. 13:23:07

Itt mindenki találhatott magának kedvencet, az egyszer biztos. :)

TóthZé 2009.03.20. 13:23:27

omg: Zoli, tényleg köszönjük, ez csodás, ide egyszer ki kéne menni. Klassz riport, gyönyörű tárgyak, szép fotók, egy élmény volt.

martong 2009.03.20. 13:32:15

Egyszóval: állat.
Szerintem sem lettek annyira gázak a képek, az élmény átjött, ez a lényeg.

baskiria 2009.03.20. 13:37:50

elsőőőőőőőőő

burnsie 2009.03.20. 13:38:29

itt le lehet tölteni az imsa gto hangját.
www.jimmypribble.com/blog/2007/12/podcast-the-sounds-of-the-audi-imsa-90-gto/
van egy Stuck interjú az elején, én azt kivágtam, és az utána lévő hangot betettem csengőnek.

mondjuk azóta mindenki baszogat hogy miért nem veszem fel a telefont.
azé' nem mer' hallgatom a blow offfffot:-)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.20. 13:44:48

Jobb is, hogy nem járok ilyen helyekre. Elborulna a az agyam, beülnék az audiba vagy a capriba, aztán már vágnának is ki a rendezvényről. Mondjuk lehet, hogy még úgy is megérné :) Köszönjük a képeket, nyálcsorgatás on!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.20. 13:50:37

@burnsie:
Uhh, köszi a linket... Fejhallgatóval érdemes meghallgatni, brutálisan szól.

megint 2009.03.20. 14:01:57

"Az S5 jól végig tolta a pályán az IMSA GTO-t." és tényleg, azt néztem, hogy egész jól tartja magát, rendes pályán nyilván körbeautózná az IMSA.

2009.03.20. 14:04:53

A vasútmodelles részről részletesen volt/lesz szó a V&M-ben.
Bár itt idén falrengető újdonságok nem születtek.

Wizardus86 2009.03.20. 14:14:47

azt hiszem hívjatok mentőt... súlyos instant-get rohamom van

Wizardus86 2009.03.20. 14:30:47

@burnsie: most a szomszédok nagyon utálnak engem... kinyomtam erősítőre, most az egész udvar ezt hallgatja :D

Rocko- 2009.03.20. 15:24:11

nagyon szépen köszönjük!
csak éppen az IMSA képek után nem tudok mit kezdeni az álló brével. mert hogy ez az.

PepeXVI 2009.03.20. 15:25:56

Kedves blogolók, ha már a játéknál és maketteknél tartunk, segítsetek nekem ha tudtok:

Tud valaki arról, hogy a Föld nevű bolygó bármelyik szegletében bármilyen kis manufaktúra gyártana Honda Shadow 750 modellt? Minden megoldás érdekel, de már széttúrtam az egész internetet és a való életben a játékboltokat, de sehol semmi. Bezzek HD nem is egyféle van, még nálunk is. Amúgy meg csak speedmotorból csinálnak maketteket.
Ötlet?

Rocko- 2009.03.20. 15:26:47

burnsie 2009.03.20. 13:38:29
höhö, nekem ebbôl van kiszedve az SMS hang:
www.youtube.com/watch?v=FV9lFCGtwMU
olyan 2 perc környékén amikor a turbo csicsereg. :))))

ChPh 2009.03.20. 15:34:15

nem gyenge az utcsó video, kár, hogy szaggatott...

de azért a felvezető/kísérő audi tartotta a lépést... hmmm (jó tudom, bittos így volt megbeszélve, de akkor is)

burnsie 2009.03.20. 15:46:51

@Rocko-:
szeirntem az audi 200 transam-nak a legszebb a blow offja.
erről sajnos nincs mp3 file, de itt 2:08-nál jön. az első autó az audi 90-es uitána a 200-as.
www.youtube.com/watch?v=MDZfEbLpxjA&feature=channel_page


de ha már blow off, az alzen porsche 996 turbónak sem semmi:
www.youtube.com/watch?v=g71j8WKzYVA&feature=channel_page

Lowtyo 2009.03.20. 15:52:53

zoli
olyan nagyon engem nem hatnak meg sem a modellek, sem a makettek, de a képeket látva és az írásodat olvasva, aszem hazafelé megállok a játékboltnál. láttam múltkor egy frankó kis isetta meg egy szép verseny vespa modellt, mikor lánykámnak görkorit vettünk, hátha nem vitték még el.
kedvet kaptam hozzá, na.
a hugyozós csákó készítőinek meg max respect.
és azok a barkasok, meg sec BENZ, meg a multipla, meg a szimó....

yeti 2009.03.20. 16:13:16

Ez is egy gyönyörű hobbi,kizárólag elmebetegeknek:)Az NCIS készleten magnem beszartam a röhögéstől,a Märklinért viszont nagy kár.

soseleszekelső 2009.03.20. 16:17:32

A Spielwarenmesse-n az a jó, hogy nem lehet vásárolni.
Ez így elsőre lehet, hogy furcsán hangzik, de másképp nem lehetne kijönni kifullasztott hitelkeret nélkül...

Egyszer mindenképpen érdemes elmenni. Egy jó cipő ajánlott.
1 pavilon vasút, 1 pavilon R/C&makett, 1 pavilon társas, 1 pavilon plüss, 1 pavilon outdoor, stb, stb
És mindegyik legalább BNV A méretű...

Szkotti 2009.03.20. 16:26:33

@burnsie: Köszi a linket, már szórom is szét Frutti helyett. Nemrég volt alkalmam megtapizni élőben, így most könnyű összekötni a két dolgot....brrr libabőr és álló cerka.
Gyerekkoromban volt egy Marklin szettem, még talán megvan a padláson. Most akkor felmegy az értéke?

rooster 2009.03.20. 16:33:42

Basszus, ez nagyon komoly!!!

szerintem még ez is:
www.modellbolt.hu/index.php?cikk=view&sr=18862&mi=%20&meddig=0&gy1=%2025&keres=capri

Régóta szemezek vele, de a Fókán is lenne mit rendbe tenni..

Rocko- 2009.03.20. 16:34:20

burnsie 2009.03.20. 15:46:51
este meghallgatom, most nem tudom. viszont 996-ban biztos nicnsen soröt, sza' kiesik. :)

de addig is:
www.youtube.com/watch?v=39VoU71tiw8
meg
www.youtube.com/watch?v=bHtp3oS7JZU

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.20. 18:43:04

Mindenkinek köszönöm, aki köszöni!:) remélem legalább egy részét olvasható formába tudtam önteni annak, amit ott láttam. Mindent sajnos lehetetlen, ahogy soseleszekelső is leírta, irdatlan nagy területen van minden, mindent lehetetlen részletesen végignézni 2-3 nap alatt. És ugye most a kifejezetten, durván RC-s dolgokat kihagytam, mert az nem biztos, hogy mindenkit érdekelt volna.
@series_one: bizony, az egy ultrabrutál cucc volt, sajnos idén nem láttam ennyire eszementen kidolgozott gépeket, de egyik-másiktól így is seggre ültem.
@TóthZé: meg persze mindenki, akit érdekel (csak csendben, halkan, hogy más meg ne hallja): jövőre lehet csatlakozni hozzánk. Bár a rendezvény szigorúan szakmai, tehát az egyszerű nézelődők nem mehetnek be, csak regisztrált látogatók, valamint gyerekeket egyáltalán nem engednek be, de szerintem megtaláljuk a módját, hogy az, akit igazán érdekel, ne maradjon le róla! Sőt, szerintem kedvenc családi fogadónk tulajdonosai is örülnének egy nagyobb szobafoglalásnak:))
@Maybe_: sajnos mindent elkordonoznak...Ez az Audis fotósorozat is egy akkora ki... nem mondható mázli, hogy nem is igaz.
@Matiz: sajnos vasutas témát én is csak karcolni tudtam, idén először volt annyi időnk, hogy a három napba beleférjen, hogy átrohanunk a vasutas pavilonon. Két éve -sajnos már nem tudom melyik gyártónál- volt egy komplett szobányi méretű, lesötétített terepasztal, rajta vonattal, reptérrel, leszállópályával, minden kivilágítva... Az elválasztó üvegablak az orrom hegyétől lett maszatos. Ja és csak huhogtam, mint Pistike a Deák téri Triál/ Váci utcai Märklin bolt kirakata előtt.
@Tommi: volt ott minden, simán sokkot kaptál volna. Siku, Majorette, HotWheels, Matchbox, Abrex, noname-ek, minden.
@Rocko-: sejtheted, élőben milyen lehetett, ha én, a dedikáltan nem Audi-fan, rongyosra fotóztam a memóriakártyát...
@PepeXVI: parancsolj: www.hlj.com/product/AOS04248 www.1999.co.jp/eng/10003996 A lényeg, hogy Honda Steedet keress!
@Lowtyo: és ez mind hagyján! Létezik pedálos Unimog, mindenféle kiegészítőkkel, de a legmeredekebb, hogy váltós, tehát komoly terhet is vontathat a kölök, és van hozzájuk HÓLÁNC(!) is.
@yeti: @Szkotti: szerintem azért olyan nagyon forrón nem eszik azt a kását, nem hiszem, hogy nyom nélkül eltűnik a Märklin. De egy régi, komplett készlet mindentől függetlenül is érhet komoly pénzeket a megfelelő körökben.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.20. 18:50:44

Na, most akkor tényleg elveszett a fél ór aalatt megszült kommentem? Ugye nem??

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.20. 19:22:03

@streetsta:
Nem veszett el :) viszont lenne egy kérdésem, kicsit offtopic: 1:18-as méretű 120-as skodát (esetleg 130LR-t) lehet szerezni valahonnan? Elég lenne valami abrex-szintű kidolgozottság is, nem vagyok telhetetlen. 1:72 meg 1:43 már van, 1:18-at még sehol nem találtam. Gondolom ha van is, valami kisszériás cucc, horror áron, de tudod, ha rám szakadna az OTP...

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.03.20. 23:18:22

@streetsta: "jövőre lehet csatlakozni hozzánk" - meGYŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰŰNK :D

"product/AOS04248" - na igen, Aoshima. Ott is beteg emberek dolgozhatnak...


Demostannyiranagyonutállak! Az én Caprim nagyon nem ilyen állapotban van és most vérzik a szívem :( Meg ott voltál és láttál sok csodát és én nem, brühühűűűűűű ;(

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.03.20. 23:41:02

Na ez már cikk a javából!! :)Thx

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.20. 23:57:01

@Maybe_: Nahh, még szerencse, hogy előkerült, erősen tökön szúrtam volna magamat...
Szerintem az Abrex tervezhet valamit, ha megnézed az abrex.cz-t, van 1/18-as kategória, igaz csak a Soucasné rovatban árválkodik egy Roomster, de van egy Historické rovat is, oda csak tesznek valamit... Persze lehet, hogy nem a 120-as széria lesz az első, de ki tudja. Más cég nem hiszem, hogy rendelkezne a jogokkal, hogy a Mlada Boleslavi gépeket megmodellje, úgyhogy rájuk kell várni.

Rocko- 2009.03.20. 23:59:14

burnsie 2009.03.20. 15:46:51
akkor már így:
www.youtube.com/watch?v=6KI_q76QBUg
:))

streetsta · managertoys.hu/ 2009.03.20. 18:43:04
sejtem. ilyen eseményre vinni kell a felnőtt pelenkát. :))))

"@Lowtyo: és ez mind hagyján! Létezik pedálos Unimog, mindenféle kiegészítőkkel, de a legmeredekebb, hogy váltós, tehát komoly terhet is vontathat a kölök, és van hozzájuk HÓLÁNC(!) is."
hallod? gyerek felhozza az anyagot a hegyre! :DDDD

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.03.21. 00:28:46

@streetsta:
Az már majdnem 1 éve így van :( na mindegy, akkor várok. Ha Te nem tudsz róla, akkor nem is létezik. Megnyugodtam :)

Ciri 2009.03.21. 05:42:40

@streetsta:
Szép volt!
Köszönjük !
Dögölj meg! (Irigység... :D)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.21. 07:47:35

@Maybe_: Azért ekkora spíler nem vagyok. Ebben a témában inkább a Victor Hugo utcában található autómodell-szalonosok azok, akik vágják, mi a zörgés. De gyanítom, ők sem tudnak majd mást mondani.
Tessék vadászni régi Csehszlovák távirányítós Skodát, az már elég nagy (a bottal irányítósra gondolok, aminek volt RC verziója is).

3.0tdi quattro 2009.03.22. 15:13:47

hát igen,az audi az audi!
süti beállítások módosítása