Eltűnt videók nyomában

  2009. március 03. - ommm Címkék: chrysler drag acura srt8 rsx

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az volt, teljesen egyértelműen. A reptér sík betonján főleg. Igaz, a zöldek legszívesebben komposztáltak volna (azóta is, többször), de a nagy szívómotor iránt érzett vonzalmamon ez mit sem változtatott. Talán majd egyszer bővebben kifejtem és egy jót vitázunk (ohne anyázás), most azonban röstellkedve bár, de lerovom audiovizuális tartozásom azok előtt, akik a Chrysler SRT8-Acura RSX-cikkből hiányolták a gyorsulást és a hangot. Főleg, ha már megkezdtük a V8-témát a minap.

A Chrysler tulajdonosának kézikamerás felvételein jól látszik -és főleg hallatszik- minden, a gondolatra felpörgő i-VTEC-től a V8-crescendóig. Sanyi barátom 626-os kombija, amit szintén ismerhetnek is feltűnik a képen, motorháztetején az akkor már mitfárere által sikeresen kikapcsolt kamerával. Na az rögzítette volna "közelről" az eseményeket. Reméljük, legközelebb több sikerrel járunk, fejben egy nagyon szép projekt van kialakulóban ismét, jóval több profizmussal fűszerezve.

Ezek az amatőr kis videók pedig emlékeztetnek minket arra, hogy vannak ebben az országban jóindulatú emberek, akik baráti alapon is képesek mindent megtenni azért, hogy klappoljanak a dolgok. Már ha a technika is úgy akarja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93975237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konti10 (törölt) 2009.03.03. 15:44:59

Én itt mintha csak V8 hangját hallanám. Lehet szelektív a hallásom. Jó zene...

Stock 2009.03.03. 15:59:55

az acurából nekem se sok hallattszott... :( pedig csak az érdekelt volna!

Lowtyo 2009.03.03. 16:40:26

@Stock: acura hang ez vót: bububububububub-e-vááááiiii-e-váááiiiii-e-vááíííííí-e-váííííííí-e-vííííííííí
kameramant nem bántani, majd lefagyott a keze, de ő hősiesen tűrt.
ráadásul egyik kezével közben húzta a kéziféket sanyi mazdáján, nehogy megelőzzék a srácokat

Stock 2009.03.03. 16:52:10

@Lowtyo: egy csepp v-tech hangot nem hallok, csak valami kúszó automatás izét.. :)

PepeXVI 2009.03.03. 17:03:37

:)))
Fél orgazmus...

Hondás szívem 9000-en pörög. Acura? Instant get :P

Ha adnának hozzá benzinkutat, a V8 az instant get, de big block legyen ám, 7.2-es, nem gatyázunk a köbcentikkel. Mmm.

abarth@ 2009.03.03. 17:21:24

Mi az a fehér??? valami ipari hulladék? csak vicceltem:)

abarth@ 2009.03.03. 17:37:32

jaj! így utólag inkább nem vicceltem! megnéztem a videókat! hát tényleg egy nagy..........nem is tudtam hogy Japánban is gyártanak autót

alvajaro 2009.03.03. 17:41:05

Gyerek igazán megtanulhatnátok már végre, hogy az autó hazája (már nem sokáig) amerika, a szíve V8, a hangja meg nem cipp-ciripp, hanem vhöööööörrrrr.

no offense

Gabor_vill 2009.03.03. 17:52:47

Márpedig olyan nincs hogy instant get. F@szom abba az idiotába aki kitalálta, aki nem érzi az angol nyelv megerőszakolását ebben, az idióta, vagy totalcar-os, vagy mindkettő. Emberek felejtsétek már el ezt a f@szságot, járjatok inkább nyelvórára.

Wizardus86 2009.03.03. 17:53:37

gumifüstölős broadsideolást látom nem mertétek bevállalni, de talán nem is baj

RWD 2009.03.03. 17:54:39

Stock, ha v-tech hangot akarsz hallani akkor menj egy "kocert"re, itt max VTEC-et hallasz.@Stock:

Wizardus86 2009.03.03. 18:03:06

@Gabor_vill: az instant get totalcar szleng, és szerintem nagyon találó. Hozzátartozik az autófil kultúra ezen szektájához :)

abarth@ 2009.03.03. 18:05:21

@alvajaro: nem mondtam hogy Amerika az autók hazája! Olaszország, Franciaország, Svédország az autók hazája!!!

Yocoo 2009.03.03. 18:48:11

@abarth@: német szamurájkardot, japán sört és francia autót soha!

GGG77 2009.03.03. 18:48:44

Lehet trükkösködni, de a köbcentit és a hengerek számát semmi sem pótolja! Ferrari V12 forever!

Sógun 2009.03.03. 18:56:54

Mind a kettő fasza gép! De mégis a legjobb gépek a világon Japánban vannak.
Precízek mint a lézer vágó. A Chrysler egy drabális állat, ez az egy ami jó benne semmi más. Azért egy Alfa Romeó 8C-t is bevettem volna a csapatba. 4.2-es V8-asával, 440 LE, ütőképes lehetett volna. Az igazi orgia itt kezdődik: Alfa Romeó 8C!!! A Japcsik mellet nálam még ez a király!

abarth@ 2009.03.03. 19:08:32

jó de had kérdezzek valamit még!!! láttatok már japán veterán autót mert én nem sokat!

abarth@ 2009.03.03. 19:15:31

@Yocoo: mi bajod a francia autókkal???

Today05 2009.03.03. 19:21:23

@abarth@: ehunne:
1977 toyota celica gt: images.superstreetonline.com/features/130_0710_05_z_+1977_toyota_celica+left_front_view.bmp

toyota 2000gt: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/TOYOTA_2000GT.jpg

gyártottak a japók is autót, főleg motort:)
a legendás RB26DETT 2.6 l6, vagy akár a toyota 1gz-fe 5.0l V12 - en.wikipedia.org/wiki/Toyota_GZ_engine gyártottak tehát autókat, csak épp maguknak a nagyját, rossz oldalra tett kormánnyal és ezért nem ismeri őket az europei ember

Today05 2009.03.03. 19:24:20

ehhh az elírásokat kéretik elnézni:)


egyébként japánpárti vagyok, az amerikai autó is tejfelespohár belülről, csak azoknak még a motorja is korszerűtlen (lehet hogy elnyűhetetlenek, de akkor is vannak náluk sokkal jobbak)... persze ha megtehetném énis 8c vel meg ferrarival járnék wc-re...

abarth@ 2009.03.03. 19:25:25

jó ezt tudom nem vagyok hülye csak nem szeretem a japán autókat! vezettem egy párta de valahogy ha még tetszett is nem fogott meg benne semmi!

crix 2009.03.03. 19:32:23

Nekem is a japcsi szimpatikusabb, a chrysler meg tipikusan tulokautó. Mondjuk ez pont jól néz ki. De mondjuk csatahajószürkében is odatenne.
Azért a Galaxie jobban tetszik :)

Sógun 2009.03.03. 19:33:12

Én sem! De nem attól jó egy autó hogy vannak veterán ősei. Most kell bizonyítani!
A feslett ócskaságokat múzeumba tartják.

-Az 1948 szeptemberében alapított Honda Motor Co. Ltd. létezése első percétől fogva kivételes színvonalú mérnöki teljesítményéről ismert.

-A Nissan Motor Co., Ltd pályfutása a múlt század 30'-as éveinek elején kezdődött el, amikor Japánban megalakult a Jidosha-Seido Ltd, amely Datsun néven kezdett el autókat készíteni. 1934-ben a Nikon Sangyo Co. kizárólagos tulajdont szerzett a cégben, ekkor a cég neve Nissan Motor Co lett, rá egy év múlva, 1935-ben Yokohamában beindult az autógyártás.

-1954 A cég neve Suzuki Motor Corporation-re változik.Ettől az évtől gyártanak Suzuki autókat.

-A Hatsudoki Seizo Co. Ltd. 1907-ben alakult, s 1951-től Daihatsu néven háromkerekű kisteherautókat gyártott. 1958-tól készített négykerekű járműveket, teherautókat, minikocsikat, apró terepjárókat egyaránt.

-Az első japán kocsit egy bizonyos Sintaro Josida készítette 1902-ben, majd 1907-től 1909-ig néhány darabot eladásra is gyártott Type Takuri néven. Az első, valóban sorozatban készített autó a Nissané volt 1915-ben, amelyet szorosan követett a Mitsubishié 1917-ben. Mire a Toyota a harmincas évek közepén elkezdett autókat gyártani már sok japán autógyár működött.

Tehát a Japcsiknak is vannak veterán autóik attól hogy még nem találkoztál velük. Jobban körül kell nézni!
Az amcsik veterán mizériája már beteges.
Attól nem fog az autóiparuk feltámadni.
Persze szépek és lehet őket nézegetni, de nekem forr a vérem és döngetni szeretem a jó pépeket.

abarth@ 2009.03.03. 19:36:10

@Sógun: ja meg műanyagot kevernek a fémbe és abból lesz a blokk meg a váltó:) (láttam)

Sógun 2009.03.03. 19:48:25

A Francia autók kivétel nélkül kiszámíthatatlan technikai képeségekkel rendelkeznek. Hol itt, hol ott, mindig meghibásodik valami. Tehát ezeket nem hívhatjuk megbízható autóknak. Nem véletlen a mondás amit sokan ismernek.

Egy jó kis videó hogyan kell megbízható és tartós wankel motort építeni. A Japánoké a világon a leg beváltabb!
Tekinsd meg:
www.youtube.com/watch?v=7w0p65eETrE&feature=related

TicTac · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40344 2009.03.03. 19:57:50

Az "instant get" nem totalcaros szófordulat, ismert és helyén való kifejezés.

Yocoo 2009.03.03. 20:08:09

@Sógun:

Kihagytad a Subaru-t, de nem szükséges a harakiri. :-)


1954. Az FHI első elnöke, Kenji Kita 1954- ben választotta a P-1 részére a Subaru márkanevet, ami japánul a Bika csillagkép egy csoportját jelenti. A nyugati kultúrában ez a Plejádok, magyarul a Fiastyúk nevet viseli. Japánban ez a csillagalakzat általánosan ismert, mint az egyesülés illetve a jó uralkodás szinonímája.

series_one (törölt) 2009.03.03. 20:17:25

@Sógun:
"A Francia autók kivétel nélkül kiszámíthatatlan technikai képeségekkel rendelkeznek. Hol itt, hol ott, mindig meghibásodik valami."

volt is franciám, szervizeltem is franciát sokat, nettó faszág.

Sógun 2009.03.03. 20:28:26

@series_one: A mosdó is olyan mint a törülköző.

series_one (törölt) 2009.03.03. 20:48:07

@Sógun:

ne udvarolj, neten nem ismerkedek.
:))))

csiky944 2009.03.03. 20:53:07

@Sógun: Mert neked mutattak egy embert akinek az ismerőse látta képen azt az embert,akinek elromlott a francia autója.
A jóslataid szerint most is a szervízbe lenne az autónk,nem a garázsba. Meg csak 4 új darab trafóval indulhatnék el bárhova,ennek ellenére a gyáriakkal fut.
Érdekes módon szereltem már német autót is,mert szar volt,főleg h nagyobb szopás volt mint egy "hírhedt" francia.

Sógun 2009.03.03. 21:05:21

@series_one: Nem állt szándékomban ismerkedni. Ezek szerint nem értetted amit finoman írtam. Nem magyarázom el. Van aki érti.

sammiedavis 2009.03.03. 21:17:58

@Gabor_vill: Ki a F@szt érdekel! De most őszintén. instant get azé' is

tibidanny 2009.03.03. 21:20:07

@Yocoo:

japan sor: Kirin
probaltad mar? eleg fain :)

Sógun 2009.03.03. 21:22:32

@csiky944: A trafóról jut eszembe!
a Renault Thália elsődleges hibajelensége a gyújtótrafó meghibásodása. A szomszédék Horvátországi útjuk alatt kétszer csréltettek trafót. 50000 Ft ment rá. Kiábrándító! Én is autószerelő vagyok, úgyhogy tudom mit írok ide. Még egy Suzuki Swift is lepipálja megbízhatóság terén a Francia "csodagépeket". 3 hónapos Lagunához a szervízeseket kellett kihívni és bevontatni szakszervízbe. Én még nem láttam jó franciát.

series_one (törölt) 2009.03.03. 21:42:20

@Sógun:

mert előítéletes vagy és alapból elutasítod még csak a feltételezést is, hogy lenne ilyen.
hát.
te meg ezt nem érted, hattalmas yappániai hartczos.

Jamci 2009.03.03. 21:42:45

Hülye magyar szoksá látom megint beficcent. A francia csak fos, bezzeg a nagy német...

Akkor miért van az, hogy ahány merga szembe jön, állandóan azt látom, hogy össze vissza villog a ködfénye pl. Olyan hülyeség ez a dolog, mindegyiknek ugyanannyi hibája van, mert mindenki újabb és újabb autót akar, emiatt gyorsan és számítógéppel gyártanak. Így sok is a hiba. Ennyi.

abarth@ 2009.03.03. 21:42:50

a francia autó alatt én nem a c4 meg társaira gondoltam!!!!!! Pl: citroen MX na azok jók és tudok olyat ami 500e km után sem volt megbontva! ja és érdekes hogy mindegyik francia autó bosch és valeo elektronikával van szerelve

csiky944 2009.03.03. 21:50:17

@Sógun: Baszod,ki vesz Thaliát? Az nem mérvadó :)
Trafó akkor szokott megdegleni,főleg a gyári,ha nincs az autó hajtva,csak városban és alacsony fordulaton,kormosodik a gyertya ugye
az ilyeneknél szokott a trafó mindig kimenni,amelyiknek megpörkölik olykor-olykor azoknál ritkább a trafó meghibásodás,meg a pillangószelep ház se tiszta dzsuva,az se mindegy ugye

Desko 2009.03.03. 22:11:48

@GGG77: jaja van egy olyan szép ánglius mondás, miszerint:

no replacement for displacement..

series_one (törölt) 2009.03.03. 23:51:36

@Yocoo:

hadd találjam el, kedvenc tényközlő médiád a blikk. vagy a bors vagy várjá, mi van még ilyen, segíccsémá.

fosdapass 2009.03.04. 00:13:01

@Sógun:

Autószerelő(?) létedre nettó marhaságokat hordasz itt össze. Hogy a francija autó azért megbízhatatlan, mert kiszámíthatatlan hibajelenségei vannak? Ez mit jelent jóember?
A "kiszámítható hibajelenséget" konstrukciós hibának hívják, Egy autó tehát attól lesz megbízható, hogy ezeket a tervezői bennehagyják?

És hogy valami "még a Suzuki Swiftnél is megbízhatatlanabb"?
Na ja, Nagyjából az összes létező autótípus. Én nagyon szerettem volna lehúzni a típust, mert egy kis önigazolás nem árt a pazarlást illetően, de nem nagyon tudom. Sablonos, milliószor, undorral elunt, mégis egyszerűen jó autó és kész.

A Mazda pedig bizonyíthatóan a legnagyobb ótvar mind közül, én tudom mert évekig mazda szervízben voltam és csak ilyenekkel volt tele a műhely. EGyik elment és már jött is egy másik ilyen lerobbant ócskaság.
Amúgy viccen kívül: azokban tényleg bennehagytak két-három konstrukciós hibát a japók, hogy miért, fogalmam sincs. De nemcsak bennehagyták, hanem örökítették generációkon át az átütő gyertyapipákat, zavarodott ámítógépeket amikkel a gyári teszter se tudott mit kezdeni.

Ciri 2009.03.04. 03:58:53

@Jamci:
"Akkor miért van az, hogy ahány merga szembe jön, állandóan azt látom, hogy össze vissza villog a ködfénye pl."

Azért van drága barátom, mert kanyarfényes a ködlámpájuk.Kábé egy szinten vagy a fenti "autószerelő" zsenivel.

Ciri 2009.03.04. 03:59:31

@Jamci:
"Akkor miért van az, hogy ahány merga szembe jön, állandóan azt látom, hogy össze vissza villog a ködfénye pl."

Azért van drága barátom, mert kanyarfényes a ködlámpájuk.Kábé egy szinten vagy a fenti "autószerelő" zsenivel.

Ciri 2009.03.04. 04:01:56

@Jamci:
"Akkor miért van az, hogy ahány merga szembe jön, állandóan azt látom, hogy össze vissza villog a ködfénye pl."

Azért van ez drága barátom, mert kanyarfényes a ködlámpájuk. Kábé egy szinten vagy a fenti "autószerelő" zsenivel.

Ciri 2009.03.04. 04:02:29

@Jamci:
"Akkor miért van az, hogy ahány merga szembe jön, állandóan azt látom, hogy össze vissza villog a ködfénye pl."

Azért van ez drága barátom, mert kanyarfényes a ködlámpájuk. Kábé egy szinten vagy a fenti "autószerelő" zsenivel.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.04. 04:13:26

@fosdapass: Milyen típusokról van szó? Mazda tulajként értékelnék ilyesmi infókat. Bár eddig csak kötelező szervizek voltak, meg hátsó fékbetétek. 97000 km van benne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.04. 04:16:58

Ja, bocs Ciri, Jamcinak ment volna.

Ciri 2009.03.04. 04:34:31

Hú bazzeg! Bement egy párszor... :D

inu 2009.03.04. 08:22:55

@TicTac: En sem lattam ezt a TC-n.Amugy mit jelent, nem ertem hogy passzol ide.

Leadfoot 2009.03.04. 09:55:36

Tudjátok melyik a jó autó? A jó autó.

Nem országfüggő. Aki így találja, szűk látókörű, előítéletes ember.

Egyesek pedig egyenesen abban lelik örömüket, ha egy japán és egy amerikai autót bemutató cikk/vedeók kapcsán rögtön franciaautó-szapulásba kezdenek.

sunblind 2009.03.04. 10:26:39

:D de jó kommentok vannak megint ... figyejjé köccsög, én évekig dolgoztam bójing szervizben, ami állandóan bojingokkal volt tele ... ebből is látszik, hogy a bójing a legszarabb repülőgép a világon. Erbusz sose volt bent egy darab sem. Na az a jó.

afrosamurai 2009.03.04. 14:05:31

Csak egy rövid kis szösszenet. Van olyan ,h svéd autó(a koenigsegget leszámítva)? Merthogy a saab az ugye gm a volvo meg ford. Sőt a mazda is ford. Tehát akkor van egyáltalán japán,amerikai,svéd,olasz,farncia autó?

LAPoska 2009.03.04. 16:19:11

MIERT NEM SZERIA MOTOROS A 300C?????
Talan mert ugy meg az egyenesen sem birna az RSX-el??? ;-) Honda motor jo motor... :-p

ommm 2009.03.04. 18:42:40

@LAPoska: A 6.1-es HEMI ugyanolyan szériamotor, mint az i-VTEC. Hol a hiba? Utánanézni!

Sákif za morro? 2009.03.04. 20:17:55

Ez az Acura valami elképesztően buzis autó. Csak egy rózsaszín cicanaci hiányzik hozzá. Broáf.

Draco3D 2009.03.04. 23:10:07

Ez a 300 micsoda nem jut eszembe a neve,mind1 úgysem húzza sokáig,az igazi f@rokhosszabbító.Undorító melák szar,így kinézetre.A hangja szép,alapon kicsit hasonlít a mezőn furikázó traktorokhoz de istenem.Oh bocs pár másodpercre leereszkedtem pár itteni kommentelő szintjére....Amúgy kár hogy a kamerás mindig a 300 oldalán áll,így elnyomja az Acurát,pedig annak szép hangja van,igazi fűnyíró :D(nehogy megvádoljatok hogy valamelyiknek az oldalán állok,pedig dehogynem Honda+BMW 4life ;D)

fosdapass 2009.03.05. 00:41:37

@KuKori:
Én még az arculatváltás előtt elhagytam az ohoramazda univerzumot, a GF-es 626-ig, faceliftes BJ-s 323 as, középgenerációs mx5 táján, az utolsó E szériás dobozok kigördülésekor, 2001-ben.
Mint írtam, addig a gyertyapipák ütöttek át rendszeresen az összes benzinmotorban, zavaróan rángató motort stb. előidézve. Ez végig a 90-es években gond volt. A komputer és a teszter pedig nemigen tudott szót érteni egymással, voltak kísértetjárta autók, amikkel nem tudtunk mit csinálni, váratlanul lustultak el és hasonlók.
De alapvetően a márka nekem mégis a legszimpatikusabb japók közé sorolta magát, mert visszafogottsága miatt a tuningista hülyegyerekek kerülik, japániához képest kifejezetten időtálló a stílusa és elég kitartó-megbízható darab. Kidolgozásra pedig európaias. Emellett a szerelők álma. Érezni, hogy a mérnökök a kezed alá dolgoztak.
Ez az egy általánosítás nem ostoba: a japánok a könnyed szerelhetőséget is figyelembe veszik a tervezéskor. Ellentétben a németekkel, franciákkal.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.05. 09:09:22

@fosdapass: "Ez az egy általánosítás nem ostoba: a japánok a könnyed szerelhetőséget is figyelembe veszik a tervezéskor. Ellentétben a németekkel, franciákkal."

Hülyeség, a könnyû szerelhetôség mindenhol tervezési szempont. Ha nehezen szerelhetô egy adott modell, magasak lesznek a karbantartási költségeti, nem fogják venni, a gyár meg nem olyan hülye, hogy tökönszúrja magát. Mondhatnál néhány példát, szerinted mit lehet nehezen szerelni pl a német autókon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.06. 01:53:08

@Hrzrasn: Audi 80 (gömbölyű) 2.0 önindító, Opel Astra (F) bármely műszerfali világítása, Mini (BMW) égőcsere, satöbbi, satöbbi. Szóval apróságokat bárhol találni, még japólandban is. Abban megegyezhetünk viszont, hogy a Renault nem egy felhasználóbarát cég, ha szerelni kell. Elég a Mégane 2. rutin első izzócseréjére gondolni, vagy az igazi rémálomra: Renault 5 önindító. Épeszű szerelő el sem vállalja, egyszerűen nem éri meg a sok óra szopás, nem lehet elkérni az árát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.06. 01:54:51

@fosdapass: Nekem GF (/2) 626-om van, 2000 évjárat, két lityi benzines. Eddig nem tapasztaltam ilyesmit, de előre megnéztem és kurva drága a kábelszett. Megjegyezném, hogy valamiért ennek Ford (motocraft) gyújtása van :)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.03.06. 21:46:06

@fosdapass: Hát nemtom. A kamerás GV 626 az enyém a videón. Jelenleg óra szerint 300.000km van benne (az mondjuk 500-at karcolja). Az általad említett kábelhiba, sosem jelentkezett - és az általam ismert meglehetősen nagy számú tesónál sem. Az ECU sem vicceskedik, és komolyan át van építve a jószág. A tuningról meg annyit, hogy az FE DOHC motort "effektive" tömegesen húzzák 300 Le köré.

A suliban kellett volna figyelni, lehet kevesebbet szívtál volna.
süti beállítások módosítása