Korlátok között szabadnak lenni

  2009. február 12. - ommm Címkék: trabant karotta toyota ae86 capri euroring omm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Nagy ívű balkanyar, célegyenes. Áll a víz a pályán, csak óvatosan a gázpedállal, itt nem játszunk, betonfal szegélyezi a boxutcát, elég egy óvatlan gázfröccs és azonnal megindul a feneke. Ívre engedem ki, benn a kettes végig, majd miután egyenesbe állt…padlógáz.
Felüvölt a véhatos, teleordítja a csupasz bódét, nincs kárpit, nincs szőnyeg, semmi nincs csak a csillogó víz, a túl sok slip miatt idegesen vibráló hátsó, mindkét kéz erősen a kormányon, most megvan az 5500, talán kicsit gyorsan is, de már a célegyenes felénél járunk. Menjen a harmadik!

Egy gyors mozdulat a rövid karon, majd ismét az üvöltés. Máris itt a féktáv, kerülni kell a felgumizott részt, ilyen víz alatt borzasztóan csúszik. Enyhe fék-gázfröccs-visszaváltás-kuplung ráenged.


A motorfék cifra tud lenni ilyen felületen. Már jön is a két hátsó kerék, előzné meg az elsőket. Kígyózó a mozgás, szerencsére még kontrollálható, enyhén keresztben csúszva szemem sarkából látom még az integető embereket, aztán befordítom azt a hosszú, narancssárga orrát a jobb-bal lassú kombinációba, enyhe bal ív következik, erősen ráállok a gázra de…túl korán, túl korán… A taknyos vödörben párzó angolnák tapadnak így, mint a kerekek, azonnal kipörögnek és csúszik. Fordul keresztbe, átfogom egyszer-kétszer a kormányt, de elfogyott a kormányszög, nincs visszaút, kuplung ki, kicsi fék, fű-gumifal elsuhan az orrom előtt, de az aszfalton maradtam, ellenirányban.
Na, ez jó volt. Még!


Mindezt 50-60 km/óránál. Február 4, Euroring.

Ez nem egy oktató jellegű poszt, nem is egy útmutató ahhoz, mit, hogyan kell csinálni. Már csak azon okból kifolyólag sem, hogy erről elfogadhatóan csak nagyon kevés ember tudna beszélni. Idős finnek, németek, bajnokok, teszpilóták…
Ez itt egy jól sikerült nap naplója.
Pedig nem kezdődött valami fényesen. Előző nap már tudtuk, hogy esni fog az éjjel, azt is, hogy a pálya szűk, kanyargós, bónuszként tudtam azt is, hogy a meglehetősen ritka és drága hátsó abroncsok helyett a bevallottan vesztésre ítélt semmirekellő 175-ös Daytonok kínlódnak majd a nyomatékkal. Márpedig csak a nagyon fiatalok hiszik azt, hogy majd’ 230 newtonméter ilyen körülmények között csak egy nevetséges szám. Persze, egy csodadízel jóval többet tud, annyi nüansznyi különbséggel, hogy itt nem lesz ESP, ami észrevétlenül teszi a dolgát a háttérben.
Lementem Karottához, ránézek:
- Gábor, esni fog…
- Megyünk.
- Na ezt akartam hallani.

És mentünk. A zsírtalanított felnik még előző éjjel megkapták a gyorsmatt-feketét, egész elfogadhatóan sikerültek, telefon a Trabantos eszementnek, naná, hogy jönnek, még ilyet?!

Reggel kilenckor már ott toporogtunk az eresz alatt, mint megannyi borzas veréb, fél tízre már össze is verődtünk. Kéne még egy gyors fékbetét-csere, olajszint ellenőrzés (csurig töltéssel)  a Caprin, addig felkerül a játszós gumi a Hachirokura is. Prokop már nem bír magával, ráküldi a sátáni (nem teljesen széria) Trabantot a pályára. Egy kör-két kör. Remegve száll ki: gyerekek, ez kurvajó. Gyertek már!
Persze, mennénk, csak még feldobjuk hátra a két másik felnit gumistól, végre kész. Gyorsan cipőt cserélünk, egyrészt nem előnyös a téli bakancs, másrészt a rossz időben pedálról lecsúszó latyakos cipőtalp csúnya meglepetéseket okozhat.
Felugat a Toyota kihegyezett motorja, mindenki összerezdül, hja, kérem, versenyautónál nem prioritás a halk járás. Mintha tucatnyi szamurájt nyúznának elevenen egy gigászi trombitában. Szinte már sikító, éles, türelmetlen. Lényegében csak ekkor fogja fel az ember, miről is van szó: itt most egy rohadt jót fogunk autózni, végre lehet, végre szabad.
És ennél a pontnál lehet elkövetni a legnagyobb hibát.
Mikor megérkezik az adrenalin és elhisszük, hogy tudunk vezetni.
Pedig nem. Öreg hiba, kezdő hiba.

Kis köszörülés után röffen egyet a Capri is, mintegy válaszul az izgága japánra, mély trutrutru-val.

Beülünk, felvesszük a sokak által kinevetett majom-pózt, pattanásig húzzuk a biztonsági övet, beállítom a tükröt. Tudom, hogy ma én leszek a leglassabb, a Trabant elemében van a kicsi, kanyargós vizes pályán, Karotta mérföldekkel jobban vezet, ráadásul a saját, megszokott autójában ül, ami minden szempontból jobb, mint bármi, ami az adott pillanatban ott volt. Azt hiszik, hogy ez a tény akár egy fikarcnyit is levon magából az élményből? Nem. Egy kicsit sem. Tanulni jöttünk ide, gyakorolni, autózni és szórakozni, ja, hogy munka is van közben? Lol. A Capri és az AE86 között annyi a különbség, mint egy komolyan vett épített versenyautó (Karotta szerint nem is annyira) és egy hobbijárgány között.
És ez semennyit sem számított akkor, mikor végre kikanyarodtam az aszfaltra.
Szerencsére az eső időközben elállt és kisütött a nap, halvány reményét élesztve a későbbiekben felszáradó pályának.

Az első kör nagyon lassú, lényegében az ismerkedéssel telt. Ahogy várható volt, borzasztóan csúszott minden egyes négyzetcentiméter, a féktávokon felgumizott flaszter lényegében nem tapadt, mintha tükörjég lett volna, célszerű volt kerülni és inkább a csak vizes részen fékezni. Gázadásra azonnal keresztbe indult a vas, szerencsére nem orvul, hanem kiszámíthatóan.
Ami aljasul viselkedett az a gáz- és a fékpedál. A gázpedál első 4-5 centimétere egy óriási légüres tér, egy milliméterrel később pedig azonnali hátbarúgás-fejletépés, a Granadából vett főfékhenger hasonló tüneteket produkált, de volt benne annyi jóindulat, hogy nagyon óvatosan kezelve még tudta blokkolás nélkül lassítani a kerekeket. A kormány jó, holtjátéka nincs, a futómű kemény ugyan, de egyben van, feszes. A motor jó kondícióban, bőségesen elég most ide az a százötven egynéhány lóerő.

Két-három kör kellett hozzá, hogy megszokjam mindezt, közben a Trabant elhúz mellettem, a Toyotát elengedem, valami lehetetlen szögben rajzolja a kanyart megint. Egyre inkább összerázódunk. Én és a Ford. Eleinte sután, aztán ahogy lassan bekúszik a memóriába a vonalvezetés, már bátrabban körözünk, lényegében lehetetlen harmadikat kapcsolni, két hely van csupán, a fenti enyhe jobbos és a célegyenes. Az első gumikra vigyázni kell, ezért a lassan be-gyorsan ki elvből nagyon lassan be-lassan ki lesz.
Olyan 120-130 a maximum, amit ki merek hozni belőle, nincs hely többre, hosszúakat, laposakat fékezek, de még így is egyszer le kellett vágnom a sikánt, nem lett volna értelme erőltetni a dolgot, jobb ilyenkor kiengedni, hadd menjen.

Közben cserélünk, ülök ide-oda, és még mindig jó, egyre jobb. Visszakívánkozom a narancssárga autóba. Varga "Caprimania" Csaba is megdolgozott vele, megérte. Mert megszerettem időközben, szép lassan. Olyan bárdolatlan, szálkás, de őszinte, minden jómodor nélkül. Vagy üvölt és elindul, vagy nem csinál semmit. És most már kezelhető, meg kell szokni. Kanyarodjunk, lassan, elfordul az orra bő gáz és már megy is keresztbe. Hahaha, persze, hogy megint kipördülés lett a vége, sebaj, csak tovább, még többet. Mert ez jó dolog, nagyon jó dolog.
A pálya hátsó részén van egy hosszú, nagysugarú visszafordító, na azt ha egyszer sikerülne, olyan szépen meg lehetne…lám, Nínó befűzte…menni fog ez. És valóban: negyvennyolcadszorra sikerül is, gyönyörűen csúszik, a külső ívről indítva végig-végig keresztben, csupán a gázpedállal játszadozva, isteni érzés, mikor végre összeáll. Persze itt nincs fotó, nincs kamera, de én tudom, megvolt, aztán fent is, a gumifalnál is. Ráérez az ember, de persze tucatszor ront közben.
De itt lehet, itt nem hal meg ma senki, nem csapódunk a buszmegállóba, nem vágódunk a szembejövő elé…
És nem kell hozzá gyorsan menni. Gázpedált nyomni egy átlagos csimpánz is tud. De mit csinál egy csimpánz krízishelyzetben? Fehéredő ujjakkal markolja a kormányt, tiporja a féket, vagy ösztönszerűen, reflexből cselekszik? Ezt kellene megtanulni, tízszer, húszszor, ezerszer elrontani, hogy aztán egyszer sikerüljön. Tudni, hogy milyen, mikor elindul kifelé az orr és mit kell tenni, hogy elejét vegyük, tudni, meddig feszíthetjük a húrt és mi legyen, ha megpördül velünk az autó, mennyire is csúszik a vizes aszfalt…millió dolog, ami egyszer életet menthet.
Mert a tudás, hatalom. De nem adják ingyen. Önnön büszkeséggel kell fizetni és pár forinttal. Higyjék el, megéri.

Mindig is szerettem a zárt, bérelhető, épített pályákat, most végre akár hetente is kimehetek, míg régebben csak hébe-hóba sikerült. Kitűnő szórakozás, feszültség-levezetés, móka. Ráadásul tanulságos. Bőven megéri a ráfordított időt és pénzt.

Egy pár jótanács a végére:

- Öv, öv, öv! Szorosan, biztosan.
- Üljünk rendesen. A kinyújtott karon tetkóvillantás és a fekvőpóz nem ide való.
- A bukósisak sokat segíthet. Nem egy előnyös viselet, de nem is korzózni jöttünk.
- Nagyon nehezen feledhető rossz szokás a tenyerelés (saját tapasztalat). Semmit sem ér, ha az autó minden erejével azon lesz, hogy kicsavarja kezünkből a kormányt. A „háromnegyed-három” tartással tudunk legtöbbet tekerni a kormánykeréken anélkül, hogy át kellene fogni rajta. Nem kevésbé fontos, hogy a pedálok kinyomásához ne kelljen teljesen kinyújtani lábainkat. (lásd. csúszás)

- Kellő alázattal üljünk az autóba, hessegessük el a kitűnő sofőr nimbuszát. Főleg, ha nem ismerjük még a helyet és a pályán uralkodó körülményeket. Ha hübelebalázs módjára fejest ugrunk az élvezetekbe, könnyen meglehet, hogy koppanni fogunk. Mondjuk a kormányon, vagy a szalagkorláton. Minden valamirevaló helyet igyekeznek maximálisan biztonságosra építeni, az emberi hülyeségnek azonban nincs bukótere, sem korlátja, ha nincs elég helyünk és akár fikarcnyi esély is van rá, hogy a manőver ne sikerüljön, akkor hagyjuk a fenébe.
- Autónk műszaki állapota ne hagyjon kívánnivalót maga után! Félrehúzó fékekkel, csörgő-zörgő szelepekkel, halódó kuplunggal-kinyomócsapággyal vagy lötyögő futóművel ne kísértsük szerencsénket. Mindig legyen szem előtt, hogy valószínűleg nagyobb terhelésnek lesz kitéve minden mechanikai elem, mint a hétköznapokban.
- Mindig figyeljük a visszapillantótükröt! Engedjük el a gyorsabb autókat, ne kényszerítsük őket hirtelen manőverekre, ha kell, álljunk is meg. Ők hálásak lesznek ezért, és legközelebb viszonozzák. Mellesleg pedig nem hozunk létre balesetveszélyes helyzetet.
- Ha fáradtak vagyunk, pihenjünk. Egy pár órányi küzdelem a géppel nagyon kimerítő lehet. Tartsunk pár perc pihenőt még akkor is, ha esetleg a spanok és a csajok gúnyosan nevetnek a dolgon.
- Egy hátsókerék-hajtású autótól ne várjuk el automatikusan, hogy parancsra eldobja a fenekét! A hülyegyerekek legnagyobb hibája, hogy a kanyarba nagy sebességgel beesve hirtelen elrántják a kormányt, aztán csodálkoznak, hogy ledarált első gumikkal zuhannak a fűre. Nem kell ahhoz nagy sebesség, elég a jó időzítés. Érdemes finoman, lassan bemenni a kanyarba, majd a kormány elfordításával egy időben a gázra lépni. A hatás nem marad el, ha mégis, akkor kapcsoljuk ki az ESP-t és próbáljuk újra. Ne akarjuk elsőre tudni azt, amit a profi drifterek évekig gyakoroltak.
Mindig tudjuk, hol vagyunk a pályán, ha piros a zászló, vagy a jelzőfények, azonnal menjünk ki a boxutcába.
- Ha már csúszunk, lehetőleg próbáljuk meg elkerülni a frontális ütközést, a kitámasztás nem okos dolog, a felcsúszó lábak által rommá tört medencecsont nehezen és hosszan gyógyul. Ezen egy egyszerűen jól beállított ülés segít. Teljesen kinyomott kuplungnál is enyhén hajlított legyen a térd, akkor egyszerűen fizikai képtelenség vonalba rendezni csontjainkat, még ha ösztönösen is arra törekednénk. Ha érezzük, hogy nem vagyunk urai a helyzetnek, akkor nyomjuk ki a kuplungot azonnal és fékezzünk! Ha látjuk, hogy keresztben csúszva jön felénk a sár vagy a kerékvető, engedjük fel a féket. Álló kerekekkel oldalvást beesni valahová sosem hálás dolog. Jobb esetben csak lefordul a gumi a felniről, rosszabban a kerék is megy vele együtt.
- Legyünk emberek, hallgassuk meg a tapasztaltabbak tanácsait.

És a vége? Az maga a megbékélés. Mikor az adrenalin-köd elszáll és csak a fáradtság marad. Ültünk az autóban, hazafelé tartva, finoman poroszkálva az M5-ön, jobbról-balról sokan húztak el mellettünk, de mi csak Buddha-mosollyal az arcunkon néztük őket.
Menjetek csak, rohanjatok…

Köszönöm a figyelmet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15933686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stipistop Misi · http://www.stipistop.com 2009.02.12. 09:52:33

MI_ÉRT_KELL_MA_GÁ_ZÓD_NI-AZ_OL_VA_SÓ_VAL? Azt mondjadmeg?
Szavazást kezdeményeztünk, hogy a totalcar és a belsőség szerkesztői tegezzék az olvasót, itt: stipistop.com/blog/2009/02/11/tegez-akkor-se-megy-bazmeg/

Adrian Mole 2009.02.12. 10:01:21

Tisztelt Totalcar!
Engedjék meg, hogy felháborodásomat fejezzem ki a postok és a video rövidsége miatt.
Tisztelettel
AM

Ui: Mehet a gyűlöletlevelek közé is! :)

zöldi 2009.02.12. 10:02:19

@morphine: 10e/ fő, de hétköznap délelőtt nem sokan zarándokolnak ki...

chopper 2009.02.12. 10:05:55

A vírus-köd lassan oszlik el a neonok által gyéren megvilágított parányi műhelyben...a falakon autós-motoros ereklyék,poszterek,az emelőpadon egy Panhead blokk áll,félig beépítve a rozsdás merevvázba. A fiatal férfi agya még nem halt meg teljesen,valami furcsa oknál fogva lassabban tudja csak legyűrni a gyilkos vírus. Egészen élénkek a gondolatai,éppen az jár a fejében hogy milyen jó film is volt az a Kaptár,de így élőben elég sz.r érzés,höhö...fel kellene állni,mert bár sem hideget,sem fájdalmat nem érez többé,viszont kezd éhes lenni. A garázsajtó túloldalán hörgések,csoszogó léptek zaja...na,a szomszédok még kajásabbak,kíváncsi vagyok kin kezdenek rágódni először. Na,sikerült közben felállni,járni is tudok nehezen,sőt még a plafonban elrejtett duplacsövest is sikerül előbányászni elkékült ujjaimmal...királyság,höhö! zzzz...ajtó nyitva,kint félelmetes a csönd ahogy a sok élettelen test valami élőre vadászik.Hopp,egy méretes csavarhúzó...sziszegve hasítja a fertőzött levegőt és loccsanva pihen meg egy hullafoltos tarkóban. Egész szép teljesítmény egy félholttól,de ideje indulni,mindegy hová,csak el innen,mert egyre nehezebb a mozgás,a gondolkodás...a családtól elköszönök,rájuk zárom az ajtót,indulni kéne mert erősödik a gázszag és az ablakban felejtett Zippo nem vár rám...a Twin Cam pöccröcc,én viszont már nem,nem jutok el a házsor végéig sem,belecsapódok a kerítésbe...vazze,ez tegnap még qrvára fájt volna! Ajajj,kiszagolták hogy nem vagyok-még-közéjük való,rámjönnek páran...dumm-dumm,újra csend,tudnak ezek a belgák puskát készíteni...na,vissza a garázsba...a ház előtt álló szép,új céges autón csak végighúzom az ujjaimat,de nem érzek semmit,még a hideg fémet sem...de ez a narancssárga dög más...úgy érzem,már én sem élek,csak Ő,lélegzik,morog,hörög,átkozza azokat akik ezt a förtelmet ránk szabadították...jesszusom,sosem gondoltam volna hogy egyszer nekem kell nyugtatnom Őt,de nem baj,hátra nagygázzal,csatt! F.sza,oda a céges autó,még jó hogy többé dolgozni sem kell mennem,höhö! ... eltelt 1 nap...vagy 2 ? A franc se tudja már,tompulok nagyon,az előbb már két,az úton vánszorgó zombit is elhibáztam,nem maradt több skuló sem és őszintén szólva nem nagyon érzek már kedvet semmihez...de mégis,hallgatni az autó hangját,a narancsos V6-ost és keresztbetenni minden egyes kanyarban...de már nem megy,sorban elrontom mindet,lassan rá kell hagyni. De az éhség is még egyre mardos,de nem élő húsra vágyom mint a sok szerencsétlen akiknek maradványai elcsúfítják a csodás orrrészt,nem,nekem benzin és gumi csodás illatára van szükségem,még,még,még!!! De már nem megy...fel a pályára,itt kevés az elhagyott autó,itt jó lesz...lepadlózom,hátbarúg és felhördül,megindul mint a zsírozott villám,igen,ez jó,nagyon jóóó...sziszegve áramlik a PB a palackból,bakker,ilyet sosem tettem volna azelőtt,gázpalackot szállítani a hátsó ülésen?? De most így a jó...asszem elég büdös van már,bár rég nem érzem a szagokat sem...na,itt a végsebesség,ennél többet már nem kaphatok,akkor gyújtsunk rá egy ci....

Teleszkop 2009.02.12. 10:08:33

Ez nagyon korrekt kis poszt lett, gratulálok!! Valóban nem kevés emberre férne rá, hogy kijöjjön ide és visszavegyen az arcából.. na majd ha meglesz a jobbik motor a kocsiba, én is benevezem magam, mert rámfér bőőőven (a legutolsó hátsókerekes, amit terelgettem, a kispolszkim volt hóban a tesco-parkolóban) :D

rognork 2009.02.12. 10:08:44

légyszi csináljatok egy hosszabb videót is, trabival, hacsival, mindennel...

TóthZé 2009.02.12. 10:10:12

@streetsta: Gratula, a mostani képeken végre kicsit jobban is meg tudtam nézni a Capri-kocsit, nagyon szép, igényes, okosan megépített, pöpec verda lett, büszke lehetsz rá. Még az Árpád-X is jól áll neki. Kívánatos.

w a s d 2009.02.12. 10:11:05

Nekem is ez a "- Egy hátsókerék-hajtású autótól ne várjuk el automatikusan, hogy parancsra eldobja a fenekét! A hülyegyerekek legnagyobb hibája, hogy a kanyarba nagy sebességgel beesve hirtelen elrántják a kormányt, aztán csodálkoznak, hogy ledarált első gumikkal zuhannak a fűre. Nem kell ahhoz nagy sebesség, elég a jó időzítés. Érdemes finoman, lassan bemenni a kanyarba, majd a kormány elfordításával egy időben a gázra lépni." rész tűnt fel.
Az a baj, ha üres a kocsi orra, hiába adok gázt csak akkor, amikor már fordul az autó, akkor is orral előre irány a padka. :(/:D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.12. 10:12:35

Ja, és a legeslegfontosabb: hálám fogja Karottát üldözni azért a két körért, amit a Hachiban tölthettem. Még mindig a szám elé tett kézzel kuncogok, amikor a fordulatszámmérő mutatójára gondolok, amint kétségbeesetten próbál helyet találni magának a skálán, de sajnos nyolcezernél elfogytak az osztások... Szegény, szegény kis mutató, milyen szörnyű érzés lehet a semmibe ugrani!

tec1 2009.02.12. 10:16:04

Eddig a Hungaroring nyíltnapra vártam, de azt hiszem megleltem a megoldást a 2.5-16 os 190 Merci igazi teszteléséhez......
A videók alapján az Europaringen lehet driftelni?
Ugy tudom a Hungaroringen ezt nem annyira engedik.

tec1 2009.02.12. 10:17:10

bocs:

Euroring....

w a s d 2009.02.12. 10:20:35

@F/: Legalábbis csúszós úton, ahol lenne esélye a kevés lónak is megindítani a kocsi hátulját.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.12. 10:23:11

@F/: Faros skoda? Azzal nehezebb, be kell dobni a kanyarba, de utána már pakolja az is szépen a seggét :)

w a s d 2009.02.12. 10:32:47

@Maybe_: Az, hogy enné meg a rosseb.:D
Száraz úton megy ez a bedobásos módszer, csak ott meg nincs elég erő, hogy csúszásban is maradjon az autó, ezért lelassul.
Ami még jó, az az ónos eső, mert ott meg gázra is a segge megy, el tudja tekerni a kerekeket, míg esőben hátul még túl nagy a tapadás ehhez, elöl meg túl kicsi, hogy ne csússzon, ezért gázadásra, ingaszerűen belengetve, szinte mindenhogy az orra után megy a kocsi.

grigorij (törölt) 2009.02.12. 10:34:26

Hát egy csoda, ahogy egy 30 éves mai srác rácsodálkozik egy 40 éves klasszisra!
Ezért természetesen nem is lehet felróni neki a számtalan, internetből vadászgatott tévedéseket, pontatlanságokat, mondjuk legalább részletesen fordított a wikiből...
Én azon szerencsések közé tartozom, akik anno közelebbről is ismerhettem ezt a fenevadat!
Egészen pontosan 1971-ben két hónapig nyaralt nálunk egy német tengerész barátunk - egy V6-os 3000-essel... Mondjuk a nyaralás végét totál törte...

Egyébként a Ford európai "nagy" kupéi ebből az időszakból a Granada/Consul változatokból készültek...

A Capri/Manta párost pedig megvizsgálnám egy korabeli Alfa Romao GTA 1600/GTV 2000 ellenáben!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.12. 10:39:17

@TóthZé: "Árpád-X" -nyehhehe, übermegaLOL!
Muszáj volt rajta hagyni, egyszerűen jól állt a kocsinak. Köszönöm a dicsérő szavakat, de építés terén nem sok történt -mint azt már korábban említettem ez inkább csak legózás volt, a szükségtelen alkatrészek kihagyásával. Lenne még rajta bőven mit csinálni, de az biztos, az összerakás minden pillanatát élveztem, Caprimania sokat segített (legtöbbet a garázs rendelkezésére bocsájtásával). Minden szempontból játszó autónak/-ként készült -mert az egyik fő cél maga az építés volt, amit csak lehetett saját kézzel, még a fényezést is, már ez is jó játék! A fényezés volt a legnagyobb kihívás, ekkora felületet még nem csináltam korábban. Persze volt vele szopás rendesen, de az adott keretek között vállalható a végeredmény (végül is nem show-carnak készült).

Sopánka76 2009.02.12. 10:39:37

Jah és omm cimbora, minden szavadat átérzem!
A Capri formája is tökéletes, úgy ahogy mondod! és amúgy is eléggé ott van a négy (többé-kevésbé) rendes ülésével meg az elérhető árával. Kéne. Kár, nagy kár, hogy 86-ban vége szakadt a sztorinak!!!

És hogy nem elég 150 paci? MUHAHA! Próbálja azt a 150-et uralni, aki szerint nem elég! Én elfogadnám! Sőt, elégedett vagyok a 120-szal is, bár ki tudja, a 17 év alatt mennyi maradt belőle!

Sopánka76 2009.02.12. 10:41:17

@streetsta: ennek azért örülök, hogy azért sima diffivel is dobja a farát szépen! merthogy a Sierrámban sincs még sperr. Sőt lehet sose lesz. Egy rendes lamellás mechanikus állítólag jó 150 ropiban van. Ha valaki tényleg minden héten megy vele kilinccsel előre, azért megérheti.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.12. 10:47:32

@streetsta: Még nem is írtam: gratula az autóhoz :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.12. 10:48:51

@F/: Ültesd meg az orrát, meg tegyél oldalanként 2 centi pogit hátra. Rá se fogsz ismerni az autódra. Az ültetés kvázi ingyé van, a pogikat meg egy jó esztergályos párezer ft-ból megcsinálja ;)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.12. 10:49:30

@Sopánka76:
Istenem, de szeretnék egy pöpec, keveset futott, gyári állapotú '85-ös, 2.o, illetve egy hasonlóan patent XR4i-t kipróbálni, vagy csak beleülni.... Nosztalgia.

Lowtyo 2009.02.12. 10:53:57

jó a videó
gyorsulós rész nem vettetek fel?

leonov 2009.02.12. 11:02:32

hát én nagyon éltem.
a hátsó laprugó meg volt ívelve és úgy állt az úton mint egy dragszter.
205-ös gumik voltak hátul nekem is, előlmeg 195-ös. a bw-től hozattam hozzá elektromos ablakemelőt. a szelepszárszimeringeket az enyémen is cserélni kellet, de ha odavertél neki dübörgött rendesen a véhatos. kipufogó át volt alakítva. csak a középső dob volt meg a többi meg "kájhacső"
az bisztos hogy ott még nem a bitidőszak volt, mert ha lepadlóztad , akkor örjöngött.és egy hejben pörgött a hátsókerék sikítva.
a fordulatszámmérőn nem volt piros.
egyszer a kardán keresztem is eltört. valami ladáéból fabrikáltak rá másikat.

télen lehetetlen volt közlekedni vele.

az asszonyom, a drága, meg a gyerek elég sokat tolták a havon.

Sose szerettem még annyira eszközt mint a Capri MK III. v6 2.8i-met.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2009.02.12. 11:09:58

Sierrám van, de egyszer lesz Caprim.
Majd gázzal hajtom,E100-zal vagy pedállal.
De csakis a hátsó kerekeket B-)

w a s d 2009.02.12. 11:26:30

@Maybe_: Az a baj, hogy az ültetés nagyjából csak flex- szel menne, mert ültetőrugót még nem láttam hozzá sehol (habár most találtam egy cégnél 130- ashoz és Rapidhoz valót, igaz nem olcsó, meg nem tudom, jó- e 120- ashoz), a vágástól meg tartok valamennyire.

ommm 2009.02.12. 11:41:56

tec1 2009.02.12. 10:16:04

A vízre való tekintettel hagyták egy kicsit. Különben itt sem szabadna :(

Rocko- 2009.02.12. 11:45:35

hmm, egész korrekt lett így a cikk és post összessége, videot csak sajnos este tudom megnézni.
sajnálom kicsit, h nem lehettem ott.

Maybe_ 2009.02.12. 08:58:41
általában ez addig szerencse, amíg egyedül vagy. lásd ellenpélda a szentendrei baleset.

rognork 2009.02.12. 10:08:44
támogatom. :)

streetsta · managertoys.hu/ 2009.02.12. 10:39:17
egyértelmûen jól áll neki. :)
és ha nem mondtam volna én is még: grat hozzá!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.12. 11:45:47

@F/: Nem kell tartani tőle, csak el kell simítani a felfekvő felületet. Egyébként előre jó a 130/rapidé is. Nade sztem ne offoljunk tovább, itt a capri a lényeg :) a skodaklub.racingnet.hu-n minden kérdésedre választ kapsz.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.12. 11:52:42

@Rocko-:
2 hetes jogsival nem igazán gondolkoztam ezen. Mostmár teljesen másképp vezetek asszem, bár néha így is hülye vagyok, ha eldurran az agyam.
@Ommm:
Komolyan nem szabad? :( akkor hová menjen ökörködni az ember hülye fia? Hungaroring kilőve, euroring kilőve, talán kakucs maradt egyedül, bár ott még csak versenyen voltam, sima nyílt napon nem nagyon, lehet, hogy ott sem örülnek neki. Fasza.

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.02.12. 11:53:00

Egész jó, sőt irígy vagyok. Főleg a pályára, mert az messze van, mert autót még csak szereznénk valahogy:D.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.12. 11:54:36

Na végre hogy Fordról jót írtatok :) Nekem is az egyik kedvencem a Capri, csak sajnos 1 autóra futja (? nehezen) és az csak egy Escort :( De legalább távoli rokonok :)

De tetszett a cikk, én is kipróbálnék egy ilyen autó-pálya párost :)

Amúgy a Prokee Trabijáról nem írtok valamit? :)

hosszú lépés 2009.02.12. 12:12:12

A Colt leszappantartózását határozottan visszautasítom.
:)

DC2310 2009.02.12. 12:30:38

Mi célből vannak a ford lámpáin azok a fekete x-ek?

Amúgy jó lenne a ford, csak valami jó kis tuninglökös kellene rá, meg nagyobb felni, mondjuk 17-es csillagküllős, polírozva.

szatyi 2009.02.12. 12:40:27

@ommm: Akkor felvetődik a kérdés, amire valószinűleg Karotta tudja a választ:
- Hova menjen az ember hülye fia, ha driftet akar gyakorolni?

ommm 2009.02.12. 12:43:02

@szatyi: Tököl? Edzésnap? :)

cila_cee 2009.02.12. 12:51:48

ahoy,
nekem van ilyen:) imádnivaló!
a sok felmerült kérdésre találtok válaszokat igazi megszállottaktól. a nusituningcapri.uw.hu oldalon és az oda tartozó fórumon. érdemes ellátogatni hozzá - Nusihoz - Fehérvárra, vagy az augusztusban szokásos nemzetközi találkozóra, ami tavaly Alsóörsön volt..
keep the legend alive
C.

Rocko- 2009.02.12. 13:17:29

DC2310 2009.02.12. 12:30:38
egyértelmûen plusz lóerôket adnak. :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.02.12. 13:30:43

Azé hétvégén jut nekünk is a jóból, megyünk túrni. :)
Aszongyák, mocskosul fel vannak ázva a földutak, úgyhogy gyalázatos csúszkálást fogunk végrehajtani mink is, csak minket kevésbé zavar, ha beleesünk az árokba. :-D

yenoee 2009.02.12. 13:48:36

@Tie: Csak az árkot, ha nem elég nagy... :)

rooster 2009.02.12. 14:40:51

Ollé!

Nem jellemző rám, de én is irigy vagyok :))).

Gyönyörű a Capri, számomra a legszebb vasak egyike!
És az volt már kb. 25 éve is:
indafoto.hu/rooster/image/2866843-e6dc2468/17211
:)

gandras 2009.02.12. 15:25:33

A Scorpi 2.9i csak 145LE. de elég az is. ;)

Bladika 2009.02.12. 15:38:06

@gandras: De még mennyire! :) Nekem az volt (sajnos csak volt) Tudott meglepetést okozni a sok Homasita törzsvásárlónak akinek még a ledes ablakmosó fúvóka is +40LE -t hozott! Közel 400ezer kilométer, ebből 100ezer szűrő nélkül, előző tulaj utcai versenyre járt, egyszer eltörte a kilométer spirált, mert többel ment mint amit az óra bírt, egy olajcsere ciklust szerinte elfelejtett. Ennek fejébe, mikor leadtam a bontóba 1év állás után még utoljára beindítottam, hogy halljam azt a hangot és még akkor is pöccre indult! Nagyon fájt a szívem érte!

I.C.ram 2009.02.12. 17:03:27

Hat en vitatkoznek a cikk bevezetojevel. Nekem abszolut nem tetszik az auto. Elolrol morcos, de oldalrol hatulron nagyon semmilyen, szerintem. Nagyon nem tud lazba hozni, foleg azokkal a ronda oldalablak-vonalakkal. Hatulja meg akarmelyik masik Forde is lehetne ebbol a korbol.

Az meg vicces, hogy az injektoros 2,9-es Scorpio motor 145 le... :P Bezzeg a jo kis Merci M110 2.8-as 185 le. 1972-bol.

Mondjuk teny, hogy egy capri kb 300 kg-mal konnyebb, mint akarmelyik M110-es Merci :P

Jatszosautonak biztos nagyon fasza ez a pehelysulyu sportauto, de kinezetre nekem nagyon semmilyen.

lala.442 2009.02.12. 17:06:09

Gratulálok szép autok.Máskor elöre szóljatok hogy ha mentek mert biztosan nagyon sokan megnézték volna ezeket a csodákat,én speciel a Corollát vizsgálgattam volna.Csak igy tovább Gratula.

GGG77 2009.02.12. 18:46:30

Nagyon hiányoznak az ilyen olcsó(bb) kupék a piacról!

Vizet Prédikál 2009.02.12. 18:51:08

Régi emlékek... fogpiszkálót dugtunk a Trabant kézifékbe, hogy ne racsnizzon, aztán ki a friss hóba... Nem kell erős verda meg nagy sebesség egy kis csapatáshoz, csak eléggé csúszós út... Na jó, mondjuk Trabival csajozni problémás volt a kilencvenes évek közepén. Manapság már az is menne...

comp 2009.02.12. 18:54:20

e30 e30 e30 e30 e30
nekem nem tetszik a capri, és nincs is, nem is kell.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.12. 18:55:58

streetsa
most tudtam megnézni a videót
télleg üt az autó
de feltűnt, hogy capri nem pöcc-röffre indul
K-jetronik, bemelegedésszabályzó rendben?

zalkapone 2009.02.12. 19:23:57

Bepárásodott szemekkel olvastam / néztem! Kéne egy ilyen, de nagyon! (Főleg most, hogy az Orion a karosszériásnál szépül, én meg buszozok...)

Sabc 2009.02.12. 20:11:33

@feketenap: Az ott nem K-jet. Az ott EFI.
Amúgy meg vérzik a szívem, hogy nem lehettem ott. :(

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.12. 20:21:56

@Sabc: aha, akkor azért köszörül annyit :-)
nem láttam képet a motortérről, hol van?

Sabc 2009.02.12. 20:39:41

@feketenap: nemtudom, de én láttam élőben. Nameg Scorpioban nem volt K-jet. :) (Asszem)

Rocko- 2009.02.12. 20:41:25

énis megnéztem videot, faszás lett. tuti élmény. :)
proki te meg bazmeg. :DDD Hamilton odavert mindenkit. :D

feketenap · www.feketenap.blog.hu 2009.02.12. 18:55:58
régi autó, ennek így kell indulnia. :)

Sabc 2009.02.12. 20:47:42

A K-jet amúgy egy rémálom ennyi idős korára, légüres térben is képes falsot szívni. :)

Sabc 2009.02.12. 20:48:53

@Rocko-: Mondjuk azért ha szép nem vagy, hülye ne legyél. :)))
Azért indul így, mert a fél injektor nincs bek....ööö izé... szóval mert fossá van hegyezve. :))))))))

Bladika 2009.02.12. 21:31:21

@Sabc: 145LE-ből lett 150+"valahány"LE! Ezen mi van fossá hegyezve? Vagy ezt mire mondtad?

NanD 2009.02.12. 21:45:02

Háááá piros alapú Ford jelvény!!! Hol lehet ilyet szerezni? Kell,kell,kell!!! Vki egy kis segítséget!!!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.12. 21:51:54

@Bladika: Vicc volt, na. A kicsit egyenetlen alapjáratra mondtam, hogy ha vetíteni akarnék, azt mondanám fossá van hegyezve, azért ilyen ideges a gép -de nem akarok. Nincsen semmi fossá hegyezve, csak vannak még elvarratlan szálak, ezért nem tökéletes az autó. De egyébként nem amiatt köszörül, hanem mivel elöl már nem volt hely az akkunak, a csomagtartóba került, viszont úgy tűnik, a kábel, amivel előre vezettem az elektronokat, nem az igazi. Hajlamos a rendszer kicsit megfáradni -ha nem elég fitt az akksi (mondjuk sokat indítóztál előtte), csak úgy indul a gép, hogy elengeded a start gombot. Valószínűleg túlzottan kevés villany jut a perifériákhoz, az önindító nagyon meghúzza, de mint elengedem a gombot, lendületből még fordul picit, kap elég villanyt a computer, vagy a fene tudja mi, és azonnal röffen. Igaz, ugyanezzel az akkuval más autó még hibátlanul indít. Szóval kábel keresztmetszet, belső ellenállás.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.12. 21:56:27

@NanD: Csak neked, csak most elárulom: ez is saját gyártás (na mondjuk a spanyol viaszkot nem én találtam fel, magazinokban már láttam ilyen jelvényt, csak megfejtettem a trükköt): fogod a jelvényt, finom csiszolópapírral hátulról elkezded csiszatolni, lehetőség szerint ügyelve, hogy csak a kékre festett felületet húzzad le róla (a króm a mélyedésekben van, azt nehéz lenne így kiszedni). Ezután egyszerűen az általad választott színnel befested hátulról. Ha nem metál, akár ecsettel, csak elég réteget vigyél fel. Nem nagy trükk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.12. 21:58:01

@Sabc: Az emelőd még mindig nálam van, már ég a pofám. Hogy juttassam vissza?

Rocko- 2009.02.12. 22:08:47

Sabc 2009.02.12. 20:48:53
jó, hát engem kifejezetten zavarna h ha egy ilyen öreg autó pöccre indulna. :D

zalkapone 2009.02.12. 22:58:25

@streetsta:

Bakker, ez mekkora! Lehet koppintani?

zakizol 2009.02.12. 22:59:51

Nagy grat a kocsihoz,szép. Egyébként az én 9-3-om is 150 paci / 2.0 t benzin / és nem egyszer csalt az arcomra mosolyt és más kocsi tulajok arcára pedig sírást!! Szerintem bőven elég ennyi paci.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.12. 23:46:46

@Rocko-: lámpánként tizet, együtt negyvenet.

gin74tonic 2009.02.13. 00:13:57

tobb capri fotot pliiz

series_one (törölt) 2009.02.13. 00:49:05

@Tie:


előtte azért cseréld ki azt a gömbfejet a hátsó hídon vagy vigyél két kibaszott erős spanifert, mert ha széthullik, semmi nem tartja vonalban a seggét. vagy oldalra, vagy hátra elhagyod az egészet.
mesélték.
:))))

series_one (törölt) 2009.02.13. 00:52:14

@Rocko-:

ehhe.
az baj, ha egy huszonéves autó nem úgy indul, hogy nyihinyihinyihinyihiröff, hanem nyiröff?
mert akkor valamit sürgősen kell kezdenem ezzel a döggel, valami baja van.
:))))

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.13. 06:40:35

@streetsta: bár nem ismerem az autót, de az valóban elképzelhető, hogy a primer áramkörben lévő hiba, pl: akku alacsony kapocsfeszültség, csökkenti az ívteljesítményt és ez gondot okoz indításnál.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.13. 06:43:48

@Sabc: hát egy széthullott K-jet lehet hogy rémálom, de aminek nincs baja (és másnak sincs a motorban) az tényleg pöcc-röff indít. Hidegen biztosan. Melegen már lehet gond: becsöpög az injektor a hengerbe, bemelegedésszab., pótlevegő tolattyú szarakodik.
Azt hittem a Sierrában is K-jet volt.

Rocko- 2009.02.13. 07:00:29

baowah · baowah.blog.hu 2009.02.12. 23:46:46
egyértelmű. 50 éves évfordulnál majd kitalálnuk rá mást. :)

series_one 2009.02.13. 00:52:14
jó, de az más dög. :D
eseteleg ha találkozunk, akkor legalább 20 másodpercig tekertesd az önindítót, úgy hihető lesz. :D
(bazze, reggel van, háromszor írtam be, h szivatü, javítottam öngyújtóra, majd rájöttem h a helyes szó önindító)

crix 2009.02.13. 08:18:58

A Capri sárga?
Dehogy! Én vagyok sárga. Az irigységtől. Na jó igazából nem sajnálom tőletek. Az rossz, hogy én nem lehetek ott. Vagy, hogy nincs egy ilyen Caprim. Vagy egy super7 replikám :)

Mad Max 107 2009.02.13. 19:52:17

@DC2310:
A "tuning" lökős csak elrontaná, és 17"-os felni nem fér alá 16" a legnagyobb.

jürgen baromartz 2009.02.13. 20:10:00

milyen súlyelosztása van egy ilyen caprinak? eléggé "ki vannak tolva" előre az első kerekek, de gondolom egy v6-os motor nem két dekát nyom...

(apró baki: azzal a "Higyjék el, megéri"-vel van egy kis nyelvtani probléma.)

series_one (törölt) 2009.02.13. 20:20:37

@Rocko-:

nem mesélte az ommm, hogy én is beköltöztem a garázsba egy csináldmagadmozgalom erejéig?
:))))))

CSÖRR-CSI££ 2009.02.13. 23:01:22

Ez télleg állat, de GYEREKEK, KANYARGOK!!! MÉR ILYEN RÖVID???
Elolvasom mégeccer, a videt megnézem még kéccer, de akkor is kevés!
Bambulok magam elé és visszagondolok a nyolcvanas évek moszkvicsos, zsigulis ökörködéseire a hóban, a sárban kint a határban, meg a kistarcsai autósmozi flaszterján...
Aztán sóhajtok, és inkább elindítom a Colin 2-t a gépen és tolom neki fapados módon billentyűzettel. Single stage, intermediate, Impreza, power ratio hátra, aztán GO! Semmi rekorddöntögetés, hanem kilinccsel előre minden kanyarban, aztán az etap végén beírok egy "szóközt" (kézifék :) és a Subi seggel előre bevágódik a célba. Széles vigyor az arcon (még így driftelve is több mint tíz másodpercet vertem a második-harmadik- "Baka", "Dugás", "Erixon" stb lúzerekre :)))
Asszony meg puffog, hogy negyvenöt évesen, csalásos emberként igazán benőhetne már a fejem lágya!
Én meg se hallom, hanem már nyomom a "restart stage" -et és arra gondolok, hogy ha a fejlágy benövés azt jelenti, hogy már a számítógépen se csinálom, akkor inkább ne nőjön be soha!

Nyomjátok, fiúk!!!
Ha tehetném én is nyomnám ott egy jókis RWD -s döggel...

CSÖRR-CSI££ 2009.02.13. 23:05:28

Wazzegh!!! csalásos = családos -természetesen :D

Rocko- 2009.02.13. 23:53:23

series_one 2009.02.13. 20:20:37
de-de, mondta. :)
sikerült megcsinálni az önindítót h kicsit kerregjen? :D

series_one (törölt) 2009.02.14. 00:23:55

@Rocko-:

még nem, de majd ráhasalok arra a témára is.
:))))

Sabc 2009.02.14. 13:44:23

@zakizol: Kétszer annyi sem elég. Azt mesélték. :)

zalkapone 2009.02.14. 14:08:49

@streetsta:

Talán kedden visszakapom a verdát, és neki is esek! Kíváncsi vagyok, milyenre sikerül majd! Mondjuk a színharmónia jegyében az enyém "ződ" lesz! :-)

series_one (törölt) 2009.02.14. 16:07:46

@Sabc:

na ja, mesélték, mivelhogy megtapasztalnod még ezt nem sikerült.
kicsit optimista vagy, nem?
:))))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.02.14. 17:06:39

@series_one:
Te, nem tom mi van ezzel, olyan szépen viselkedett a terepen ma, hogy még. :)

Biztos már kívánta, hogy itt-ott ekkicsit megkenegessük friss sárral, mert még a negyedik se múlt el a váltóból, pedig volt egy-két rész, ahol közepét bezárva, félben kellett dolgozni, hogy átjussunk... fasza felázott, olvadozós talaj, még a tetőn is trutymó van, jó vót. :)
Majd dobok képeket, hogy vigyorogjá' te is. :)

zakizol 2009.02.14. 18:31:05

@Sabc: Sajna ennyi van, de pár hónapig lesz időm gyűjtögetni a stage 1 vagy 2-re, mert kisebb baki után okmányirodába landolt a jogsi ...... egyébként a 150 paci és a 150 paci között is van különbség / súgok : nyomaték :) / . Ha vissza kapom a jogsit, akkor ha gondolod bármikor megmutatom . Haverom Mondeo ST200-át / ami 200 ló/ kenterbe veri.

Visszatérve a témára, kiderült, hogy az egyik kolleganőm férjének tulajdonában egy MKII pihen. Bár csak 1.6 , de a feeling mindent felülmúl. Sikerült kipróbálnom, örökre élmény marad!!!!!!! Hajrá Capri!!

NanD 2009.02.14. 19:14:48

@streetsta: Köszi a megoldást , kipróbálom.

Sabc 2009.02.14. 21:25:29

@series_one: Te meg köcsög. :)))))))))
14 lóerőn szőrözni ősi román szokás. :)))))

series_one (törölt) 2009.02.14. 22:08:56

@Sabc:

azé amikor az egyhatdezsőbe beköltözött volna még tizennégy ló, azt bezzeg tudtad volna értékelni.
ehhh, ezek a mai fiatalok, ezek már semminek nem tudnak örülni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.15. 10:44:15

Majd kérek képeket a színes szilvákról (már a Ford logó, aki nem érti), kinek milyen lett. Zöld szilva, narancssárga szilva, piros szilva, tavalyi szilva, idei szilva, lyukas szilva.....

zalkapone 2009.02.16. 18:04:15

@streetsta:

Feltétlenül jelentkezem pár képpel, amint megvagyok! Zöld szilva... :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.17. 01:25:15

Helyes, te szilvából úgysem csinálhatsz semmi mást, megfog a finánc:))

series_one (törölt) 2009.02.17. 22:23:48

@streetsta:

naaaaaaa
nekem is tök hivatalos a színtelen verzió, drága pénzekért főzték. még számlát is adtak róla.
:))))
süti beállítások módosítása