Amerika Suzukijai egész jók

Honda Accord Hybrid − Nissan Altima Hybrid − Toyota Camry Hybrid

  2009. február 06. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Tágasak, kényelmesek, jó az áruk, szmogriadóban is használhatók: az amerikai-japán hibridek kifejezetten érdekes kocsik.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1925673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.02.06. 08:03:35

Ha lenne belőle kombi, akkor bármelyiket megvenném. Miért nincs még hybrid kombi? Pedig még ott az aksiknak is több hely jut. hmm?

WP12 2009.02.06. 08:11:30

Már csak a Ford Escape hiányzik. Abból is elég sok hibridet hirdetnek. Ráadásul ott nem rég volt valami ráncfelvarrás féle is.

A kérdésem pedig annyi, hogy a Honda és a Nissan szervíze is megoldható itthon? Mert úgy tudom még a Camry hibrid esetében sem olyan egyszerű, hogy betolom bármelyik Toyota márkaszervízbe.

Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de ebben a tesztben nincsenek kielemezve a fogyasztási adatok. Ellenben a Camry-ről írt korábbi cikkben és az amerikai holnapokon összeszedett adatokból én arra a következtetésre jutottam, hogy hibrid autót igazából városban éri meg használni, ahhoz viszont mind a 3 tesztautó böszme. Amúgy meg Prius sem kéne, mert az meg drága a kategóriájához képest.

Bowden 2009.02.06. 08:12:54

Ez az egész hibirdesdi felesleges rongyrázás... ettől még valahol füstölnek a kémények. :/

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.06. 08:38:43

Tyuhúúú,lesz itt megint kisdoktori a témából... Bőven. :)

tamaska 2009.02.06. 08:40:09

off: hol készültek a fotók?

Ottopappa 2009.02.06. 08:58:07

Na ezt a cikket nem tudtam (akartam) végigolvasni. Nem érdekel. 3 ezres hibrid? ugyanmár. Annál egy 1.6 benyás is jobb...

WP12 2009.02.06. 09:05:01

Ottopappa, csak gratulálni tudok.

Ne olvass, maradj az előítéleteidnél. Hajrá 1,6 benyás...

Vityaz 2009.02.06. 09:13:50

@Bowden: Vagy szélerőmű, vagy vízerőmű, vagy atomerőmű: mind füst nélkül ;)

Sopánka76 2009.02.06. 09:16:36

Majd ha lesz konnektoros kombi, elgondolkozom.

min 2009.02.06. 09:19:57

Zsákutca... A hozzávaló akumlátorok anyagát a lehető leg környeztpusztítobb módón báyászák ki. A használt akkuk feldolgozásáról nem is beszélve, illetve a töltésükhöz megintcsak energia kell. Egy helyben toporgás és parasztvakítás. Az utolsó közlekedési eszköz forradalom az volt amikor a lovaskocsit felváltotta a benzinmotor. Azóta is ugyanaz van finomításokkal. Amig bármilyen motor van ami kőolajszármazékot vagy külső energiaforrást igényel szart sem ér az egész

becsibacsi 2009.02.06. 09:28:05

Igen, "min"-nel van a pont. Sajnos. bar ne lenne igaza!
Annyit fuznek hozza, hogy nem szo szerint parasztvakitas, hanem inkabb politikai szuklatokoruseg es (rovid tavu) jo uzleti erzek egyvelege. :)))

szláj (törölt) 2009.02.06. 09:51:24

persze, van jobb megoldás ezeknél, lásd hidrogénhajtás meg csak elektromos, napelem, hörcsögök, stb

azonban amíg ezeket napi használatra maximálisan alkalmassá teszik, addig kiváló bevezető az emberek tudatába, illetve spórolás (legyen az akár csak 1 liter/hibrid autó) a jelenlegi hibrid felhozatal.

engem az érdekelne, hogy nagyobb taxicégek pl miért nem hibrideket flottáznak a jelenlegi felsőközép kategóriás géppark helyett?

becsibacsi 2009.02.06. 09:52:34

Itt Becsben mar kezdik hasznalni.

TóthZé 2009.02.06. 09:58:26

@ tamaska: A csoportos nyitóképek Zsámbékon, a romtemplomnál és a környékén. Papp Tibi művészetét dicséri én csak a részletfotókat kattintottam. Azok Pesten, a Lurdy környékén készültek.

zack 2009.02.06. 10:03:19

Szerintem hosszú idő óta a legjobb teszt amit itt olvastam. Nincs hülye fikázás, hogy ez meg az mennyivel különb meg hasonlók.Meg hogy milyen kerál gép némely bontószökevény bezzeg a mai szemetek...

A maga módján mindhárom autó a mennybe megy.És valószínüleg tényleg jók is. Én bármelyiket elvinném ennyiért kár, hogy nincs rá pénzem.

TóthZé 2009.02.06. 10:04:09

@szláj: fene tudja, ezt talán tőlük kéne megkérdezni. Viszont a klasszikus, Ford Crown Victoria Yellow Cab taxikat, amik annyira meghatározták New York utcaképét, Ford Escape, Chevrolet Malibu és a cikkben is szereplő Nissan Altima Hybridekre cserélik. Tavaly nyári hír.

Amanitin2 (törölt) 2009.02.06. 10:04:14

"én arra a következtetésre jutottam, hogy hibrid autót igazából városban éri meg használni"

egy sima autóban fékezéskor hőenergiaként eldisszipálod a mozgási energiát. A hibridekben részben a generátorral fékezel, elektromos energiát termelsz, amivel hajtani lehet a kerekeket. Emiatt fogyasztanak kevesebbet.
Autópályán viszont ritkán fékezel, ott csak cipeled a nehéz akkukat és hajtásláncot. Városon kívül ezeknek rosszabb a fogyasztása mint egy sima autóé. Ez szerintem sincs kellően kidomborítva a cikkben.

min 2009.02.06. 09:19:57

nagy teljesítménysűrűségű, tartós, gyorsan tölthető akksik kellenek. Tisztán elektromos, hálózatról tölthető autó a megoldás. Áramot lehet CO2 kibocsájtás nélkül is termelni. Vagy ha nem is, fajlagosan egy erőmű sokkal sokkal kedvezőbb, mint egy autó. Jelenleg viszont az 1-200 km hatótáv és a több óra töltési időnél tartunk, ami max ingázásra elég. Bár sztem már az is elég lenne, csak nem nyomatják eléggé.

becsibacsi 2009.02.06. 10:08:06

Amanitin2: hogy mi KELLENE, azzal tobbe-kevesbe minden epeszu ember tisztaban van.
Sot, egyes osszeeskuves elmeletek szerint :))) ezek a megoldasok mar leteznek is titkos pancelszekrenyek melyen. Ki tudja? Lehet, hogy nem is annyira osszeeskuves elmelet izu a dolog?

szláj (törölt) 2009.02.06. 10:21:48

@TóthZé: egyszer volt szerencsém beszélgetni egy hazai telekommunikációs cég elnökével, ő mesélte, hogy be akartak flottázni priusokat az audik helyett, költséghatékonysági és persze PR célból, de a felsővezetés nem volt feladni a karikákat...

remélem előbbutóbb levetkőzzük ezt a beidegződött ragaszkodást a potya iránt

diablos 2009.02.06. 10:27:58

Mi van???El vagyunk tévedve!
Ezek se fognak forradalmat csinálni az biztos!
Méghogy 3000-es takarékos luxusautó, ugyanmár kérem...
Vicc az egész!Tipikus amerikai blöff a japcsiktól, akik kiszolgálják a rossz lelkiismeretű jómódú hozzánemértőket.
Aki környezettudatos és autózni akar, járjon ezres benzinessel a városban negyedáron!Mindenki jobban járna vele.
Ezek a látszatra kedvező árú gépek pillanatok alatt lefutják azt a 100-200e km-t aztán a "boldog" 2. tulaj akksira+elektronikára költheti a gép árát és akkor a benzinmotorról még nem is beszéltünk.Ja és a karambolok...
Én ezeket az 1500ccm feleti álkörnyezetbarát autókat egyáltalán nem támogatnám államilag!Ugyanaz lesz a sorsuk, mint a sokmillió kidobott tamagocsinak, elektromos hulladék!
A Priust és kisebb társait pedig az eddigieknál is jobban kéne dotálni!
Valahogy az emberiség mindig forditva ül azon a kib....tt lovon!

szláj (törölt) 2009.02.06. 10:31:11

@diablos: ne feledd, hogy az accord amerikai példány. náluk az egy liter max a mekiben a kis kólaként jelenik meg. szerintem bele sem gondolnak, hogy egy kóláspohár űrtartalma elég egy tonna mozgatására 8)

szláj (törölt) 2009.02.06. 10:32:29

@diablos: ebből azt akartam kihozni, hogy már az nagy dolog, hogy pénzt adnak vmiért amiben áram is hajt. ha hajt, ha nem, de legalább gondolkodásban elkezdődött vmi. kyotóhoz képest ez nagy lépés

WP12 2009.02.06. 10:40:56

"Aki környezettudatos és autózni akar, járjon ezres benzinessel a városban negyedáron!"

Azért egy ezres kisautó is bekajál városban kb 8 litert, és ennek arányában eregeti a füstöt is...

CSL 2009.02.06. 10:49:40

@diablos:
Aki környezet tudatos az városban nem használ autót..

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.06. 10:53:07

Honda kéne, még nagy motorral is.

kzol 2009.02.06. 10:59:07

Vásári vagy nem, a Lexus RX400h-ban nagyon hasonló a középkonzol, legalábbis a képernyő, mint a Camryban.
Volt már szerencsém ezek közül Camryt, ezeken kívül RX400h-t, GS450h-t, Priust és Civic Hybridet vezetni, összesen olyan 300 km-t, élményszámba ment. Én várom a Honda Insightot és fentiek ismeretében legalább egy próbát javaslok mindenkinek.

mbenedek 2009.02.06. 11:11:39

Én is amerikai Toyota hibridet használok. Autópályán (nagy benzinmotor) tényleg nagyon pedálérzékeny a fogyasztás - ha nyomod, nagyon megy, sokat fogyaszt... (az a buta fizika, a teljesítmény és a fogyasztás összefüggései...) Normális sebességnél (130) a súlynövekedést autópályán is kb. ellensúlyozza az időnként (gyorsítási szakaszok elején, illetve lejtőkön) belépő elektromos hajtás. Persze ezt nagyon pontosan mérni nem tudtam.
Viszont egyértelműen nem igaz, hogy csak a városban takarékos. A vidéki főutakon (sokan nem tudják :) 90 a maximum - én még be is tartom nagyjából + vannak 70-es táblák, de leginkább sok falu) fogyaszt a legkevesebbet (egyébként az amerikai katalógusok szerint is). Szinte folyamatosan segít be az elektromos motor, amelyet (kanyarok, teherautók, faluk miatt) tölt is a fékezés, illetve a gáz-elvétel, lejtők. Egyértelmű tapasztalatom, hogy kevesebbet fogyaszt ilyenkor, mint a korábbi, 2/3-ad súlyú és kb. fele teljesítményű benzines autóm.
A vidéki városok dugóit (ilyenek pesti szemmel nincsenek is, de a helyiek panaszkodnak, ha egy kereszteződésben csak a második, vagy uram bocsá' a harmadik lámpaváltásra juthatnak csak át) viszi az akkumulátor (amely nem foglal sok helyet, kicsi a hatótávolságuk), viszont a Nyugati-Margit krt. budai hídfő közötti 15-30 perces dugó alatt már sokszor a benzinmotor megy, pont a kis akkukapacitás miatt. Dugóban is kevesebbet fogyaszt és szennyez, mint egy 1,8-2,0l körüli benzines, de elférne egy kétszer ekkora akkukapacitás - vagy ne járj dugóban :)
(És akceptálom, hogy az egyéni közlekedés nem lehet környezetbarát, de vigyél környezetvédő barátom te pl. három számítógépet bkv-n és/vagy kerékpáron)
A Toyotát viszont egyetlen dolog miatt köpködöm: amiért nem hozza be (legalább a Camryt, de jöhetne a Highlander, és persze Hondából az Accord is) ezeket a hibrideket. Bár talán, most válság idején visszalépnek a távolkeleti gyártók attól a gőgős hozzáállástól, hogy aki Európában hibridet akar, az vegye meg a kicsi, már négy fős családnak is kényelmetlen (!), kis teljesítményű Priust, vagy legyen kőgazdag, és maradjon Lexus-nál...

GGG77 2009.02.06. 11:20:03

"Az akkumulátorokra 8-10 év, 130-160 ezer kilométer garanciát vállalnak"

Mi??? Az a 160 ezer nagyon sok embernél 3-4 év alatt megvan.
Ennél nagyobb környezetszennyezést el sem tudok képzelni, mint ezeknek az akksiknak a gyártása. Ez még nagyobb parasztvakítás. mint a common-rail dízel...

szláj (törölt) 2009.02.06. 11:23:37

@mbenedek: a camry elvileg azért nincs európában, mert amerikához viszonyítva kisebb a kereslet és itt az avensis. az avensis a tipikus felsőközépkategória, a camry egyszerűen nem fér bele az európai termékpalettába. ugyanígy nincs már camry, mint opel omega, ford scorpio, taurus, stb

ezek a vasak egyszerűen egy európában elvileg nem látező kategória képviselői

nomeg persze az üzletpolitika is közbejátszik, importőr, európai központ stb

tamaska 2009.02.06. 11:38:54

@TóthZé: köszi TóthZé. Szép ez a zsámbéki rom...

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 12:15:31

Összeszedhetné magát, már a német bagázs is.
Várom már a BMW M3, Mercedes SLK, Audi S, és VW GTI hibrideket :)

akira2 2009.02.06. 12:21:46

A cikk nekem kifejezetten tetszett, némi alapadatok mellett képet kaphattunk az egyes autók használata közbeni érzésekről, mint pl. vezetési élmény, zaj, kényelem, praktikusság, stb.

Szerintem ilyennek kell lennie egy atótesztsznek, pláne egy összehasonlító elemzésnek... :)

A hybridekkel kapcsolatban nem igazán tudok határozott véleményt alkotni, túl sok bennem a kétely azügyben, hogy összességében valóban kevésbé terheli-e a környezetét, mint egy hagyományos benzines autó.

Szerintem egyébként a legtöbb mai benzinmotoros autó fogyasztása hasonló, amennyiben azonos teljesítményt csiholunk ki belőle (városban a tömegkülönbség persze lényeges eltéréseket okoz), a környezetét pedig az az autó terheli a legkevésbé, amelyiket arra használnak, amire való. Pl. városban városi kisautó, autóúton, autópályán nagyobb motorral, lapos limuzin.

berliner 2009.02.06. 12:23:33

jo a cikk, de azert engem nem fogott meg ez a hirid tema. nem igazan kornyezetkimelo. csak a kompromisszumkeptelenek onalltatasa. (termszetesen nem gondolom, h minden tulaj ilyen). sokkal kevesbe terhelne a kornyezetet az adott illeto, ha hajlando lenne atulni egy kisebb kocsiba. (ugyanekkora fogyasztas, kevesebb energia es anyag az elloalltaskor, etc).
erdekes modon europaban es japanban siman elfernek az emberek kisebb kocsikban.
erdekelne, h teljes eletciklusban egz toyota auris vagy egy camry hibrid terheli jobban a kornyezetet!!! 99& h az auris kornyezetkimelobb. ergo, ha hajlandoak lennenek kisebb kocsikkal jarni az ocean tulpartjan, akkor plusz energia es penz nelkul is tudnanak sporolni.

The Good Boy 2009.02.06. 12:24:26

Jó a cikk tetszik.
Én hibridet akarok venni következő autónak, a prius2 és a civic ima már volt a kezeim között. Két külön világ a kettő, vannak pro és kontra érvek mindkettőre. Most megvárom még a prius3-at és az insight-ot, aztán döntök.
Sajnos, az insight nem a civic, hanem a jazz alapjaira épül, és igy a méret miatt lehet, hogy nem lesz befutó, de ezt majd a személyes próba dönti el. Tetszett egy időben a camry is, de mivel forintb@szó ember vagyok, ezért maradok az 5 liter körüli fogyasztásnál a 6-7-8 ellenében:)

The Good Boy 2009.02.06. 12:29:22

És még annyit, hogy a toyota kereskedő azt mondta, hogy tudomásuk szerint európában eddig egy prius2-ben kellett aksit cserélni, mert öregkorára elfáradt (nem a karambol miatt álló autóban végleg lemerülőre gondolva), egy bécsi taxiban, amellyel 250 000 km-t mentek addigra. És állitólag a toyota fizette a cserét, mivel az autó rendszeresen márkaszervizben volt szervizelve.
Hogy ez marketing maszlag, vagy urbanlegend, esetleg a valóság, azt nem tudom. Ezért nem is kell nagy dolgot kihozni belőle, max ha tényleg igaz.

szláj (törölt) 2009.02.06. 12:39:38

@The Good Boy: én is hallottam, sztem toyota simán megcsinálja. gondoljatok csak a milliomosk klubjára a toyota főhadiszálláson. aki nem tudja mire gondolok szóljon 8)

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 12:50:01

Bocs teljesen OFF a téma, de találtam egy viedót:
auto.indavideo.hu/video/bmw_320_i_supercar

Kérdés az lenne, hogy miért ordít ez a váltó ennyire, ráadásul, minél magasabb fokozat annál magasabb frekvencián.
Érdemes megnézni a vezetési stílust is :)

TóthZé 2009.02.06. 13:02:32

@SsPL71: Valóban off a téma, de állat a video, nagyon jól terel az ember. Egyenes fogazású, szekvenciális versenyváltó van a kocsiban, azért sír ennyire.

Shadowbull 2009.02.06. 13:13:07

@SsPL71: Europaban a dizelek miatt nem nagyon rugnak labdaba az ilyen jellegu hibridek.

A vasarlok osztanak-szoroznak, es kijon nekik, hogy nem eri meg.

Persze a kornyezetterheles az mas tema, de a vevot az altalaban nem erdekli.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 13:21:23

@TóthZé: Értem, köszi.

Témához: Nekem nagyon bejön egyébként a Camry hybrid.
Forgalomban láttam már többször is, meg fogott a formája.
Ha kevesebb lenne az ára, akkor talán tudnék venni egy ilyen gépet.
A fogyasztási adatok, nekem meggyőzőek.
Ekkora gép városban ilyen keveset fogyasszon.
Ideális családi autó, mondjuk nekem nem kéne bele bőr meg egérmozi.

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 13:29:55

@Shadowbull: A német diesel példányok is csak akkor érik meg a többlet költséget, ha olyas valaki veszi aki rengeteget utazik.

Én, most készülök venni egy a család szempontjából kicsit optimálisabb kocsit, de dieselben nem gondolkodom a szervizelési költségek miatt, meg annyit nem is megyünk egy évben.

Shadowbull 2009.02.06. 13:47:28

@SsPL71: Miert a hibridnek nincsen tobbletkoltsege?

Egy uj Prius 25e euronal kezdodik.

Ha uj dizelt veszel akkor azert a tobbseg kibirja nagyobb problemak nelkul az elso 150-200e km-ert, ha rendesen van szervizelve.

Persze a hasznalt az lutri.

Nem mondom, hogy a dizel az jobb, de itt europaban azert nem esunk hanyatt ilyen fogyasztasi adatoktol.

sb

Shadowbull 2009.02.06. 13:50:46

@SsPL71: "Ideális családi autó"

Ha nem kell sokat pakolni a csomagterbe, akkor valoban.

Mekkora a csomagtere? Valami 300 liter remlik.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 13:50:59

@Shadowbull: Jó jó, nem esünk hanyatt, de egy 2.4-es benzinestől nem rossz adat az a 6 liter, vagy mennyi volt a cikkben?

Hasonló (2.5TD) dízelek mennyit is fogyasztanak városban?

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 13:52:47

@SsPL71: Másik forrásból, de a Camry Hybrid fogyasztása: "városban 5-6 liter, tartós autópálya-tempóban 7-8."

berliner 2009.02.06. 13:53:07

@Shadowbull: nem tudom (szerintem senki se biztosan), hogy egy reszecskeszuros dizel vagz egy hibrid terheli e jobban a kornyezetet a teljes eletciklus alatt.
amugy a hibrid nagy autokban erheti meg jobban, europaban meg kisebb autok a nepszeruek tudom, nemeteknek, svedeknek, meg meg egy par helyen viszonylag sok a nagyobb kocsi (amerikai mercevel nezve azok se feltetlen nagyok), de sok orszagban a kis autokalsokozep a meghatarozo. (mo, olaszo, franciao, spanyolo). es ilyen meretben meg nem erezheto akkora fogyasztascsokkenes h megerne megvfizetni a hibridet.

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 13:56:39

@Shadowbull: 1 gyerekem van, meg egy kis 3ajtós városi benzinesem, jelképes csomagtartóval.

Ennél a felállásnál bármi jobb aminek legalább van 4 ajtaja, meg 300 literes csomagtere. :)

berliner 2009.02.06. 13:57:46

@SsPL71: csakhogy (mint az elozo kommentben is irtam) europaban nem 2,5 az atlagauto. (meg meretben sem ekkorak). europa atlagauto meretben meg mar nem latvanyos a hibrid fogyasztascsokkenese. meg kisebb\olcsobb autonal csunyan kijon a hibrid felara. (meg minden felar, pl az alu karosszerias audi a2-nel se tudtak kellokeppen eltuntetni az alu felarat. nem csak emiatt bukott meg, de ez is pelda arra, h kisautoknak minden extra koltseg erosen ront a versenykepessegen, mig egy nagyobb autonal kevesbe). amugy a gyartok is rajottek, h kisebb autoba nem akkora biznisz hibridet epiteni. lasd honda termekpolitikaja.

JaniV 2009.02.06. 13:57:52

SsPL71: Nyugodtan vedd meg a legkorszerűbb dízelt, semmi gond velük.
Nekem kimondottan rossz szerviztapasztalataim vannak (fiat-alfa vonalon), éppen ezért tudom, tiszta lehúzás az egész. Az utolsó kocsimmal meg már nem érdekelt a garancia sem (majd ha gond lesz, megcsináljuk). Eladáskor sem érvényesíthető a szervizkönyv, senki nem ad többet a kocsiért (ha meg nagyon kell, megoldható...).
100 ekm-ig szinte garantált, hogy semmi gond. Olajat+ szűrőket tudok cserélni itthon is, sokkal olcsóbban jövök ki, ráadásul tudom, mit öntöttem a motorba és biztosan beletöltöttem, a szűrőket is kicseréltem. Sajnos ez van ma magyarországon.

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 14:06:51

@JaniV: Most új kocsit nem tudok venni,
főleg nem dízelt.
Csak használt jöhet szóba, abból meg nem merek dízelt.

Azt olvasgattam én is, hogy ezekkel a mai dízelekkel kb. 100-120ezerig semmi gond ha, rendesen karban van tartva.

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 14:09:00

@berliner: ne haragudj, de, neked mennyit fogyaszt a kocsid városi dugóban és hány köbcentis?

Mert enyém 1.3 simán bekajál 8 litert benzinből budapesti dugóban, és nem sok kilométer van még a kocsimban.(32ezer)

Shadowbull 2009.02.06. 14:09:09

@SsPL71: Persze, abszolut jo a fogyasztas, plane varosban.

Nade egy ekkora auto meg gyerekkel is felesleges varosba. Oda eleg egy Golf meretu is.

Viszont akinel a tavolsagi utazas a meghatarozo, mint nalam pl. oda egy Golf nem eleg. Itt jonne be a Camry, viszont a csomagtere maris kicsi, raadasul a 7-8 literes fogyasztas gondolom szabalyos 130-ra vontakozik.

Az en tempomban valoszinuleg tobbet enne, mint a mostani, ami 6,5-7 liter kozott fogyasztja a gazolajat.

Viszont mi varosban szinte sohasem hasznaljuk.

Valahogy erre a problematikara nem adnak valaszt a hibridek.

sb

Shadowbull 2009.02.06. 14:10:17

@berliner: Pontosan.

A Priussal is az a bajom, hogy csaladi autonak keves, masodik autonak meg sok.

sb

Shadowbull 2009.02.06. 14:11:54

@SsPL71: "Mert enyém 1.3 simán bekajál 8 litert benzinből budapesti dugóban, és nem sok kilométer van még a kocsimban.(32ezer) "

A Ford Mondeo is siman megeszik annyit, telen meg 10et is. De ahogy mar mondtam, ez nalunk nem szempont.

Nalad viszont akkor akar egy Priusnak is lenne ertelme, ha folyamatosan dugoban acsorogsz.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 14:15:49

@Shadowbull: Nem városi használatra kéne, a gyereket egyelőre nem cipeljük városba.
Agglomerációban lakunk, én vonattal járok Pestre dolgozni.

Gyerek még kicsi.
Feleségem hurcolja a gyereket ha muszáj, meg hétvégenként én is.
De, pl. babakocsi meg utazóágy már nem fér be a jelenlegi kocsimba, amikor megyünk rokonokhoz.

berliner 2009.02.06. 14:17:33

@SsPL71: 7liter az atlag varosban es 2000kobcenti. kulon dugot nem merem, de varosban ennyi. autopalyan lehet csokkenteni, meg varosban lehet novelni, de ahhoz minden lampanal ki kell loni.

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 14:18:57

@Shadowbull: Mondeo benzinest, 1.8-ast nézegettem a használtak között. Bőven elég lenn, vagy akár 1.6-os Focus.

Az hogy 10litert eszik azt kompenzálná, hogy befér minden és mindenki akinek kell.

SsPL71 (törölt) 2009.02.06. 14:24:29

@berliner: Akkor neked nem éri meg a hybrid felár meg ami még a hybrid mellé van. :)

odinyer 2009.02.06. 14:31:54

Jó verda mind a 3 de nem hiába az U.S.A.-nak készültek. De ez a rulez verdakarma.fiskerautomotive.com/ vagy pedig ez www.teslamotors.com/

odinyer 2009.02.06. 14:34:39

Ja és a Karma európai :-))

mbenedek 2009.02.06. 14:45:02

@szláj: nekem az Avensis is megfelelne természetesen, ha abban lenne hibrid. A Honda Accordnál viszont még a kategória, típus is azonos - csak hibrid nincs az EU-ban... igaz, náluk testvérmárka sincs (Toyota-Lexus), így nincs hibrid szervízhálózatuk.

Továbbá pofátlanságnak tartom, hogy bár a szerviz (a hibrid technológiában a 2008-as modellév tekintetében szinte csavarra megegyező Lexus miatt) simán (no jó, első alkalommal 5 percig gondolkodott a tester, de azóta felismeri) szervizeli a Toyota hibridemet, de garanciát nem vállalnak. Egyébként ezt a szervizesek is pofátlannak tartják. Tudom üzletpolitika.

A hibrid választás nekem - a kockázat felmérése és vállalása mellett - anyagi kérdés is volt. Több mint 1mFt-ot (a regisztrációs adó-különbséget) spóroltam a hibrid miatt, annyival volt olcsóbb a 1,5 éves autóm, mint a kisebb motorral szerelt csak benzines változat. (Szerintem egyébként nem a hibrid autókon, sőt terepjárókon pofátlanul alacsony a regisztrációs adó, hanem azoknál normális, a többiben viselkedik rabló módjára az állam).

A kockázatról pedig: a regisztrációs adó különbözet pedig kb. megfelel a hibrid összes fő egységének kicserélése költségével. Viszont ennek kifizetésére valószínűleg nem kerül sor, és ha igen, akkor is jóval később, mint az azonnal fizetendő reg.adóra.

min 2009.02.06. 14:48:30

Amanitin 2!

Gondolj csak bele, hogy Paks csak az ország 38%-át látja el energiával. Még a szélerőművek ellen is tiltakoznak a zöldek nemhogy új atom vagy vízi erőműveket építenénk. És ha le lenne fedve az ország teljesen akkor még nem dugták be a sok ezer hibridautó dugóját a konektorba. Lehetetlen lenne annyi fogyasztót ellátni külső forrásból. Ez a hibrid fantazmagória egy hülyeség. Próbálják az autógyárak a törvényeket betartani és néha odadobnak a népnek egy szuper környezetkímélő járgányokat amik semmivelsem jobbak mint a 60-as évekbeli V8-as szörnyek.Ámítás az egész.Túl nagy költség lenne egy forradalmi fejlesztés és ezt senki nem vállalja fel. A feltalálók korszaka sajnos lejárt. A tőke diktál keményen és szarnak a környezetre.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.06. 15:24:26

Már megint (vagy még mindig) rossz irányból közelítitek meg az eb sírhantját.

Nem az a kérdés, hogy jobb-e a hibridhajtás vagy sem (szerintem is van benne csúsztatás rendesen), hanem, hogy a gyártó és felhasználói réteg, továbbá a hajtáshoz szükséges energiát előállító illetékes elvtársak fel lesznek-e készülve egy kőolajszármazékok nélkül is zakatoló közlekedési eszköz piacradobására és használatára, ha üt az óra (aminek az ideje körül szintén sok a csusza).

Rendkívül tanulságos a Petróleum története c. 80 éves könyv, amit mostanság gyűrök. A kőolajat jó 30 évvel a benzinmotor kifejlesztése előtt már a mai technológiához hasonló módon bányászták, de elsősorban világításra és kenésre használták a származékait az állati eredetű olajok és zsírok helyett.
Aztán mit ad isten, jöttek a technikusok, és köré építettekl egy, a világ folyását hihetetlen módon befolyásoló csodás kis szerkezetet. De ez nem egyik napról a másikra történt.

Ráadásul a 20. század eleji zavaros helyzet, aztán a háborúskodások olyan tőkéhez és helyzeti előnyhöz juttatták az olajbárókat és a robbanómotort, hogy onnan max. kigolyózni lehetne őket. Szó szerint.

berliner 2009.02.06. 15:36:07

@sipike78: azert elkepzelheto, h ezek 'barok' maguk is elkezdik a valtoztatast ha szukseges. pl mar most az olajvallalatok kampanyolnak alternativ energiaforrassal. persze most meg a beveteleik egy ezreleke se szarmazik innen, de azert egy lassu folyamat elindulasa lehet. meg az autogyarak is alkalmazkodnak. ha kicsi rajtuk a nyomas, akkoe csak kicsit, mert nekik is kevesebb penz a status quo fentartasa. 73as olajvalsag utan is azert volt egy erezheto valtozas.
a lenyeg, h ezek a folyamatok egy ember eletehez kepest lassunak tunnek, de azert megvannak.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.06. 15:56:34

"a lenyeg, h ezek a folyamatok egy ember eletehez kepest lassunak tunnek, de azert megvannak"

Ez tény.

Viszont engem az is bosszant, hogy míg gázfűtés létesítésére 20%, pelletfűtésre 30% támogatás vehető igénybe, napelemes rendszer kiépítésére még mindig csak 25%.

A büdös életben nem fogja egy magyar család sem bevállalni a több milliós tételt egy "bizonytalan" rendszerért. Értsd: nincs reklámja, nem nyomja a minisztérium, nincs a köztudat felé normálisan kommunikálva. (fú, ez jó csúnya lett:))

Nálunk jócskán több a napsütéses órák száma, mint a németeknél, onnan mégis háztető méretű napelemekről küldtek képeket ismerősök. (de erről az ott gyakrabban megfordulók jobban tudnának nyilatkozni)

berliner 2009.02.06. 16:27:53

@sipike78: hat igen. magzarorszag tehetetlensege az tenyleg sulyos. legjobb pelda a gazartamogatas. egyfelol van program a szigeteles es a gazfutes korszerusitesere, masfelol meg tamogatjak a gazszamlat, ergo nem osztonoznek sporolosra. nemeteknel tenyleg nagyon sok a napelem, legalabbis magyar szemmel soknak tunik:)

Higany 2009.02.06. 16:39:26

Ez az Accord instant get...
Bezzeg az én Hondám 2 literes motorral 10-et kajál...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.02.06. 16:40:54

GAri nélkül nem kéne ilyen, max. ha egy ismerős hibrid-szerelő a közelben van.

Viszont amúgy elfogadnék egy hibridautót, mármint igazi hibridet.
Még inkább konnektorosat.

Ha nagyon sok pénzem lenne akkor egy Trabi kombiból megcsináltatnám magamnak a Totalcar által régen tesztelt villanytrabit :)

szláj (törölt) 2009.02.06. 16:44:10

@mbenedek: abszolút igazad van, mindenben egyetértek. több támogatást kellene biztosítaniuk a hibrid autókra, pl ha jól tudom angliában biztosítás és adókedvezmény is jár hozzájuk, sőt a parkolási díj is kedvezőbb, amellett, hogy london belvárosába is bejárásuk van. nyilván nem a mostani nehéz gazdasági helyzetben várok megoldást, de ez sem tart örökké, remélem eljön a józanság ideje 8)

karlov 2009.02.06. 18:03:39

Szerintem meg ez egy marketing ostrom eredménye,mármint a nagy hibrid mánia.
Valamelyik oldalon egy ilyen hibrid szaki mondta,hogy 10 évesen ezek gyakorlatilag eladhatatlanok.Nos akkor a megoldás vegyél egy újat.Megint csak a fogyasztói társadalom oltárán igyekszünk áldozni.
Városi forgalomban van némi előnye de országúti forgalomban elvész az előny és az akku meg teher lesz.
Ismerősömnek van rx400-a az is kb 10-12l fogyasztást átlagolt,nos akkor,hol van az az istenverte környezet barát alacsony fogyasztás?
Nem beszélve arról,hogy mi lesz ezekkel a vasakkal 10 éves koruk után....

berliner 2009.02.06. 18:05:18

@szláj: nem a hibridseget kellene tamogatni, hanem az abszolut kis fogyasztast. relativ keves fogyasztas lehet sok is. egz cadillac suv lehet h csak 12 litert eszik hibridkent (nem tudom mennyi, csak irtam egy szamot) mig egy toyota yaris meg feleannyit, akkor a yarist kell tamogatni. szoval ez a hibridet tamogatjuk dolog santit. tudom, h ez a politika van stockholmban meg londonban, meg meg jopar helyen, de sztem akkor se teljesen korrekt.
adokedvezmeny, meg behajtasi legyen csak az abszolut kisfogyasztasu es kis karosanyagkibocsatasu autoknak.

aqwre (törölt) 2009.02.06. 18:28:03

barátom most hozott be egy új Highlandert! A fogyasztást még nem tudjuk ( nincs rendszámozva még )de amikor beindította elájultam! Ijesztő,hogy nincs hangja! Kitolattam vele a bejárónál és csak a kövek surlódását lehetett hallani. Nagyon egyben van az autó,de a műanyagból készült kormány azért elég amerikai megoldás! Bőr van benne,de nem fűthető,és nem elektromos,ez is fura! Bár lehet .hogy ahová tervezték Amerikában ott nincs tél:)))))

hé haver 2009.02.06. 20:47:31

Szép dolog a hibrid. Drága, sokat fogyaszt, kicsi a csomagtere, nem fér be a család, de lehet vele villogni, hogy milyen (ál)környezettudatosak vagyunk. Élettartam a fele, ebből nem lesz veterán, az akksi meg megy a ... hova is?

Mondom szép és talán egyszer majd jó is lesz. Addig is eljárok a 6,2 literes átlagfogyasztású Mondeommal, mert sajnos még mindenben veri a hibridet. Talán néhány év múlva már máshogy látom.

Ottopappa 2009.02.06. 21:32:33

W12!

Előre is bocsáss meg nekem, hogy a benzinzabáló kamuhibrideknél egy mezei 1.6-ost jobbnak merek mondani. A véleményem rövid lesz, tekintve hogy a kollegáim a munkahelyen kicsit itattak (vendéglátás, na) meg fáradt is vagyok már, szóval egyszerűen csak: a kurva anyádat!

csufar 2009.02.06. 22:29:55

ha lenne nagy hibrid egyterű, már vettem volna... :(

blexpress 2009.02.06. 22:34:24

Hát igen elég nagy dillema, gari nélkül megvenni egy ilyen kocsit, de akiknél eddig érdeklődtem mind azt mondta, hogy még soha nem hibásodott meg az akku egy ilyen hibridben.Csak ennyi a rizikó mert egyébként tényleg nagyszerű dolog az, hogy 180-190 lóerő és nem fogyaszt többet mint 6-7 l /100km. Ez tényleg nagyszerű, kár hogy nincs kombi belőle mert a kis csomagtartó elég rossz főleg egy hosszabb útnál pl. külföldre.Én azért megvenném.

gin74tonic 2009.02.06. 23:55:36

amerikaban hanyatt esnek ha egy kocsi 10liter alatt eszik, es nem nagyon erdekli oket a csomagtarto mert ugyse visznek soha semmit, aki meg igen annak van pickupja. egy golf v tdi 5-8literje, vagy egy octavia sdi 5-6literje gazolajbol nem nagyon szarnyalhato alulrol, foleg hogy ezen hybridek ara 3-5millioval tobb. ha mondjuk europaban arulnak amerikai aron ezeket a kocsikat ... hmmm...

amugy a nemetek nem kapkodjak el ezt a hybrid dolgot... ma egyenlore csak japan gyartotol lehet venni.

mbenedek 2009.02.07. 11:45:09

Gyerekek, az elsősorban benzin meghajtású hibrideknek (amelyek csak mankóként, vagy rövid távon viszik elektromosan) nem, vagy csak kicsit kisebb a csomagtartója, mert kevés extra akkumulátor van benne. (A Volt más kérdés, mert az tele van akkumulátorral - de az már elsősorban elektromos autó, ott a benzinmotor a mankó).

Sajnos kombi tényleg nincs belőle, de ennek szerintem elsősorban nem technikai, hanem termékpaletta, azaz marketing okai vannak.

Csufar: Toyota Highlander, 7 személyes (ez majdnem igazi terepjáró). Vagy kb. 2x annyiért egyterű, de szerintem kevésbé használhatóbb Lexus - garanciával.

Hé haver (és HHH): nem drágább, hanem (az egyébként meglehetősen rossz adótörvények miatt) olcsóbb, hiszen szinte nincs rajta regadó... (tapasztalat) Nem feltétlenül jó ez így, de ez most adottság.

Azt, hogy csak alsó középkategóriás hibrid van az EU-ban (prius, amelybe nem fér be öt felnőtt, de még két felnőtt három gyerek se!) az az autógyárak hibája...

Fogyasztása kevesebb, mint az ugyanakkora teljesítményű benzinesé. (tapasztalat)

A dízeleknél nagyobb a fogyasztása, de 5 évre vetített 100e km futásteljesítmény alatt középkategóriás autóban (de valódi ötszemélyes, azaz 3 gyermeküléses!, hívhatjuk felső-középkategóriának, de ez csak a magyarországi nyomorunkat írná le) a kezdeti dízel felárat (és a kicsit nagyobb adót, kicsit drágább üzemanyagot) nem hozza be a kisebb fogyasztás. Az utóbbi 2-3 évben, részben piaci, marketing okokból ismét elkezdték a benzines autókat nyomni a gyárak, a korábbi erős dízel kereslet pedig felvitte a dízel üzemanyag árát. És különösen igaz az árkülönbség behozhatatlansága akkor, ha részecskeszűrős dízelt választottunk volna, és azért ennyit tennénk a környezetért - de ez drágább, és többet fogyaszt, mint a korábbi dízelek.

papa33 2009.02.07. 13:53:21

Azért egy átlag benyás autó 7-et általában megeszi. A dízel is min5-öt. Éves átlagban. Nem egy Priusos (az autóról beszélek)éves átlagban 5-tel autózik, ma ez van, a vilany meg hidrogén stb autó még évekre. Illetve a Prius 10 éve.Hibamentesen.És autópályán is optimális üzemben műxik a benzinmotor, ezt is írjátok le. Jó, 130 felett belét kitaposva jön a kicsi benyás hatás. És végül vessétek össze egy igan csendes AUTOMAT váltós kocsival, az mennyit eszik benzinből??? Akksi környezetbarát visszaforgatása megoldott, egy-egy cella ha beájul 10 ezres nagyság állítólag.

Laszcar 2009.02.08. 00:13:41

Üdv mindenkinek!

Kicsit rossz oldalról közelítjük meg a dolgokat szerintem. Hibrid (vagy akármilyen más "zöld" járművet) sosem a kedvező fogyasztás miatt fejlesztettek a gyártók. A cél a kedvező káros anyag kibocsájtás elérése volt, ennek egy szelete az, hogy ugye amit nem égetünk el abból nem is lesz széndioxid, szénmonoxid, NOx, stb... tehát törekedjünk arra, hogy ne fogyasszon a jármű. DE a hibridek bizonyos üzemállapotokban képesek arra, hogy sokkal kevesebb káros anyagot bocsássanak ki, ezek pedig az állandó gyorsítást, fékezést igényló városi araszolgatások. Nem vezetném végig, megtették mások helyettem, de beláthatjuk, hogy ebben az üzemállapotban nincs az a dízel ami megközelítené a hibridek emissziós értékeit, vagy ha igen azon már nem kipufogó, hanem egy valóságos kis részecskeszűrő armada van, kb annyi többletköltséggel mint a hibrid felár és sokkal több lehetséges szopással(sztem). Autópályán persze fordul a kocka, de a modern hibridek akkor is részint elektromos hajtással mennek. Szóval ha a fogyasztás fontosabb mint a környezetvédelem, akkor egy modern dízellel talán jobban jár a vásárló, de ha megbízható városi, vagy kisebb távolságokra való autó kell akkor egyértelműen hibrid mellett törnék lándzsát. A fanyalgóknak meg megjegyezném, hogy azért kitalálták rendesen a hibridek életciklusát, elejétől a végéig, az akkuk elbontására és feldolgozására is van már elég jó technika, szóval talán nem ez lesz a rákfenéje a biznisznek. Elterjedni azért sosem fognak, mert egyértelműen csak evolúciós lépcsők az igazi EV járművek felé.

karlov 2009.02.08. 14:46:43

Nem kicsi a csomagtér mert csak mankó az aksi?! GS450 csomagtartója 250liter...Nem tudom ,hogy ez kinek nem kicsi.

mbenedek 2009.02.08. 23:19:15

Csak a Honda Accordról H és a Toyota Highlander H-ról tudok nyilatkozni. Előbbi tisztességes limuzin csomagtartóval rendelkezik, a highlander pedig - kategóriájának megfelelően - nagy csomagtartóval rendelkezik. Egyikben sem látszik pót akkumulátor

reakcios 2009.02.09. 19:57:32

2001-es Peugeot 406 HDI 217.000 kilométerrel, mai áron 1.300.000 forintért Budapesten 7.7 litert, városon kivül 5.3 litert fogyaszt. Legalábbis az elmúlt 4 évben megtett 93.000 km alatt. Hol itt a fejlődés ?

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2009.02.11. 00:22:27

Csak egy apró korrekció: az európai Accord itt kint nem az Acura TL, hanem a TSX.

a paraszt a fatelepről (törölt) 2009.02.28. 00:36:41

a szuzuki az jó! sógornak is van! igaz nem azért, mert annyira ez volt álmai autója, hanem ezt tudta legolcsóbban elhozni 10év hitelre!

Majestict 2009.03.26. 11:26:02

Nagyon elszomorodtam a legtöbb komment olvasásakor. Annyi a hülye ebben az országban, hogy azt csak az albán hegyi pásztorok kisszámú közössége múlja felül.

Nekem egy Toyota Camrym van, 2009-es model és immár 8 hónapja használom. A tapasztalatom egyszerűen lenyűgöző (csak mellékesen említeném meg korábbi új kocsmaimat: Honda Accord 2.0i, Honda Legend 2.7 Coupé, Honga Legend 3.5, Mercedes C Sport Edition). Tehát nem szar kocsikkal jártam. Ez a kocsi szerintem kényelemben (kivéve a Honda Legend 3.5), fogyasztásban pedig mindegyiket lemossa.

Városban (Kistarcsa – Budapest, Bem rkp útvonalon csúcsforgalomban) a legjobb fullos tankolással (kb. 1100 km/60 liter) 5,3/100km fogyasztásom volt! Mentem egy csak autópályás utat (400 km), beállítottam a tempomatot és 6,8-at fogyasztott a kocsi!. Tempomat kikapcsolásával és az ügyes gázadagolással, de ugyancsak 130-as tempóval 6,5 literre sikerült levinni a fogyasztást.

Na tud valaki hasonló adatokat mondani egy hasonló képességű (LE, gyorsulás, kényelem, stb.) kocsiról?

Na hát ez a Toyota Camry Hibrid...

Majestict 2009.03.26. 11:26:46

Nagyon elszomorodtam a legtöbb komment olvasásakor. Annyi a hülye ebben az országban, hogy azt csak az albán hegyi pásztorok kisszámú közössége múlja felül.

Nekem egy Toyota Camrym van, 2009-es model és immár 8 hónapja használom. A tapasztalatom egyszerűen lenyűgöző (csak mellékesen említeném meg korábbi új kocsmaimat: Honda Accord 2.0i, Honda Legend 2.7 Coupé, Honga Legend 3.5, Mercedes C Sport Edition). Tehát nem szar kocsikkal jártam. Ez a kocsi szerintem kényelemben (kivéve a Honda Legend 3.5), fogyasztásban pedig mindegyiket lemossa.

Városban (Kistarcsa – Budapest, Bem rkp útvonalon csúcsforgalomban) a legjobb fullos tankolással (kb. 1100 km/60 liter) 5,3/100km fogyasztásom volt! Mentem egy csak autópályás utat (400 km), beállítottam a tempomatot és 6,8-at fogyasztott a kocsi!. Tempomat kikapcsolásával és az ügyes gázadagolással, de ugyancsak 130-as tempóval 6,5 literre sikerült levinni a fogyasztást.

Na tud valaki hasonló adatokat mondani egy hasonló képességű (LE, gyorsulás, kényelem, stb.) kocsiról?

Na hát ez a Toyota Camry Hibrid...

Majestict 2009.03.26. 11:27:30

Nagyon elszomorodtam a legtöbb komment olvasásakor. Annyi a hülye ebben az országban, hogy azt csak az albán hegyi pásztorok kisszámú közössége múlja felül.

Nekem egy Toyota Camrym van, 2009-es model és immár 8 hónapja használom. A tapasztalatom egyszerűen lenyűgöző (csak mellékesen említeném meg korábbi új kocsmaimat: Honda Accord 2.0i, Honda Legend 2.7 Coupé, Honga Legend 3.5, Mercedes C Sport Edition). Tehát nem szar kocsikkal jártam. Ez a kocsi szerintem kényelemben (kivéve a Honda Legend 3.5), fogyasztásban pedig mindegyiket lemossa.

Városban (Kistarcsa – Budapest, Bem rkp útvonalon csúcsforgalomban) a legjobb fullos tankolással (kb. 1100 km/60 liter) 5,3/100km fogyasztásom volt! Mentem egy csak autópályás utat (400 km), beállítottam a tempomatot és 6,8-at fogyasztott a kocsi!. Tempomat kikapcsolásával és az ügyes gázadagolással, de ugyancsak 130-as tempóval 6,5 literre sikerült levinni a fogyasztást.

Na tud valaki hasonló adatokat mondani egy hasonló képességű (LE, gyorsulás, kényelem, stb.) kocsiról?

Na hát ez a Toyota Camry Hibrid...