...akkor én most magukat feljelentem...

  2009. január 22. - ommm Címkék: prison break with a shooting brake from photo break to

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

… mondta teljes nyugalommal és kicsit sajnálkozón az egyenruhás hölgy. Talán még az angyalföldi vasútállomás lepukkadt és kies rakodóvágányai is elpirultak egy kicsit ekkora szigor hallatán.

- Tessék csak, nyugodtan. - válaszoltuk neki Árpáddal szinte egyszerre.

A sztori nem bonyolult, pedig akár az is lehetne. A lényeg, hogy a fehér 330 xD fotózása nem volt egyszerű (később kifejtem), így a visszaadás napjára maradt a munka java. Akkor még nem tudtam, de ilyen helyzetekre is fel vagyunk készülve, hiszen a szerkesztőségtől nem messze van az ominózus vasútállomás, a rakodó, a maga szocreál pusztulatával. Nagyon jó helyszín, jóformán mindenki fotózott már ott, többször is, gond nélkül.

Az utcáról lehet behajtani egy kátyús betonúton, apró műhelyek és garázsok bújnak össze a soron végig, egy autóbontó, csatakos, nagy testű kutyák, sár és szemét mindenfelé. Nem utasforgalmi terület (ez állítólag jogilag fontos), nincs behajtani tilos tábla sehol, fotózni tilos felirat egy szál sem, semmi nem figyelmeztet arra, hogy ez magánterület. Ha nem lenne ott a beton rakodórámpa, nem is sejtenénk a MÁV fennhatóságot. És, kezet a szívre, kiben moccanna meg a lelkiismeret, ha szétnéz ezen a Trenchtown-díszleten?

Még örültünk is, mikor láttuk, hogy bent áll két vagon, az egyik tartályos, a másikra meg rákötve egy nagy izé, valamiféle áramfejlesztő, generátor. A lényeg, hogy zöld volt és nagy, tele csővel, bordákkal és tekerentyűkkel, tökéletes hátteret szolgáltatva ezzel az alpinweiß kombinak. 

Nekiláttunk, állandó jellegű tettestársam instruált, én mozgattam az autót, forogtam-tekeregtem. Aki könnyed lébecolásra és pöcsvakarásra gondolt, az nagyon gyorsan feledje el. Olyan messze van a valóságtól, mint Pákó a nyelvtankönyvtől. Először is tél van és hideg, víz és jég, sár mindenütt, az autónak illene tisztának lennie, amennyire csak lehet, ráadásul a fotósok borzasztó alapos emberek, Árpád különösképpen, igyekszik a maximumot kihozni a dologból, rendre a különböző fókusztávolságokkal és beállítások csínjával bombáz, vagy simán csak furcsa rövidítéseket vág felém, mint DX80, MZ 5/20 ilyesmi. Egy-egy ilyen alkalom akár órákig is eltarthat, és akkor még nem említettem, hogy mi van, ha elered az eső, ha alkonyodni kezd...
Vagy ha feljelentenek miatta...
 


Ez már nem az a helyszín, ekkorra már diszidáltunk és idejöttünk, szokni a falat és a szögesdrótot

Már éppen a végén voltunk, csontig fagyva, a fahrtok (mozgás közbeni felvétel) és a belső képek lettek volna csupán hátra, mikor a vagonok túloldaláról felbukkant az egyenruhás hölgy és megkérdezte, tudunk-e róla, hogy itt szigorúan tilos fotózni, mivel ez a MÁV területe. Nem, nem tudtuk, hiszen semmi nem utal rá, behajtani szabad, nincs itt semmi csak a feltépett beton és ez a két vagon.
- De én láttam, hogy maguk a vagonokat fényképezik, azt pedig nem szabad. Nem szabad fényképezni az árut.
Illedelmesen felhívtuk figyelmét a majd' ötméteres hófehér kombira, mi azt fotóztuk, a vagon és a nagy zöld izé csak a háttér.
- Tessék, nézze csak, itt vannak a képek. - mutatja Árpád a Nikon kicsi kijelzőjét. - Nincs ezeken rajta egészben semmi a háttérből, csak a részletei.
Nézi, nézi a lassan léptetett fotókat, és hirtelen...
- Nem, ez például nem lehet, látszik a vagon száma (4 karakter a rengetegből), ezt nem szabad, ezt ki kell törölni.
Itt szívunk már másfél órája, lekéstük az ebédet, a szerkben vár a mai munka, ráadásul már második napja kínlódunk ezekkel a képekkel. Nem. Soha. Itt egy gombnyomásra feszülnek egymásnak az elvek, a kiizzadt, megfagyott munka, Azt már nem!
- Ne haragudjon, de nem fogjuk kitörölni.
- Akkor feljelentem magukat.
- Nézze hölgyem, itt dolgozunk a sarkon, a Totalcartól vagyunk, nem először járunk itt, soha semmi gond nem volt ezzel a helyszínnel.

- Ez engem nem hat meg, ha azonnal nem törlik ki a képeket, akkor kötelességem magukat feljelenteni.
Végső aduként tartogattuk Tomot, az utómunka Master Blasterét, a klaviatúra Dave Brubeck-ét, most kijátszottuk.
- Ha mindenáron azt szeretné, hogy az a pár szám tűnjön el onnan, akkor megígérhetjük önnek, hogy az utómunka során kollégánk eltünteti őket, nem lesznek ott.
És itt jött elő a magyar rögvalóság. Az egész társadalom mélyen és messze visszanyúló kórja két rövid mondatban.
- Miért hinnék maguknak? Nem ismerem önöket.
- Mi sem magát, mégis elhisszük, hogy vasutas.
- De értsék meg...
- Ez esetben nincs mit tenni, így jártunk...
- Értsék meg. Csupán a munkámat végzem, kötelességem...de ha kitörlik...

- Persze, nincs is semmi baj, nem töröljük ki őket, tessék csak. - majd félreálltunk, hogy telefonjával fotót készíthessen a rendszámról
- Akkor most befejezhetjük a fotózást? Kétszer ugyanazért tán csak nem...
- Nem, hagyják el a területet

Nem vitatkoztunk, minek? Ez az állását féltő asszony nem tehet semmiről. Biztos volt ott valaki a téglaépület ablakában (vagy egy klimatizált irodában valahol), aki miatt átbukdácsolt a síneken, ki a hidegbe, hogy minket elzavarjon. Beültünk az autóba és elmentünk a következő két helyszínre, elkészíteni a többi képet. Közben persze csókoltattuk a főnököt, a kedves nénikéjét, annak térdkalácsát, és a kárhozatról beszélgettünk, ami most már elkerülhetetlen. Elterveztük a börtönéveket, lassan kezdünk bespájzolni cigarettából, kávéból és persze ellátjuk magunkat gyerekcsináló sapkákkal is. Mert hiába nem szeretnénk, sok lúd disznót győz, a vég elkerülhetetlen.

Ha pár hét múlva eltűnnék a blogról és hirtelen a Totalbike-írásokban sem látják baowah szignóját, akkor tudják, hol vagyunk, kávét, könyvet hozzanak.
Csak tudnánk, mi lehetett abban a nagy zöld trafó-generátor-akármiben? Albán porcukor? Sok kis varrógépkezelő? Egy kis jóindulat?
Legközelebb megnézzük.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr72894744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guni 2009.01.22. 01:27:54

Az egy trafónak látszik egyébként, csak kicsit nagyobb a szokásosnál.

Vizibolha 2009.01.22. 01:34:42

En a kepeket le/kitoroltem volna (legyen boldog a lelkiszegeny), oszt visszahoztam volna utana getdataback v. hasonloval :P

guni 2009.01.22. 01:49:04

Egyébként jó a cikk, grat! Van benne valami régi tc-s. Kellett már egy kis vérfrissítés. :)

Freelife 2009.01.22. 02:05:02

Most akó a sínek mellett sem lehet fotyózni az elhussanó vonyattott. Ottan is láccanak a számok. Hö...
Ha olyan titkos akó meg mé nem takargyák le ponyvával?
Trainspotting rulez!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.22. 02:21:03

Szerintem kicsit túlspilázott a cikk, túl ömlengő.
Igazság szerint a második oldal elejénél abba is hagytam az olvasást, valamiért irritált ez az agyonajnározó stílus...

zako 2009.01.22. 02:28:47

En az elso oldal felenel abbahagytam.

SpencerBarnes 2009.01.22. 02:56:04

Ha nem látom a vasutas csaj fotóját nem hiszem el ezt a storyt :))))))

megint 2009.01.22. 02:57:13

Kicsit talán túl Andersenesre sikeredett, de azért szerintem egész jó cikk lett, nyilván aki nem szereti a bmw-t annak kicsit soknak tűnt a dolog, német autót ritkán ajnároznak itt, úgyhogy nekem tetszett:), egész szép így kombiban, szerencsére a régi dívós hátsó lámpákat végre elfelejtik a bmw-nél, a motor is jó, tudom jönnek majd az emberek, hogy diesel, és az nem jó, meg nagyon hangos, de remélem ezt olyan mondja, akinek egy 3.0 benzinese van, és nem egy 1.4-es erőmű, és vezetett már hasonlót legalább.

Mirko 2009.01.22. 03:04:33

Egészen sokáig nem esett le, hogy az "egyenruhás hölgy" egy vasutast jelent.
...és az se (legfeljebb is a kocsi meg a digitális fényképezőgép miatt), hogy a sztori nem harminc-negyven évvel ezelőtt játszódik. Őrület, komolyan.
"...a vagonokat fényképezik, azt pedig nem szabad..." - Droid Classic.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.22. 03:06:22

Ja, és örülhettek, hogy nem valami biztonsági őr orkokat küldtek, csak egy csajt... mert lehet, hogy akkor már össze lennétek verve... :)

AtoszMester 2009.01.22. 03:49:08

De ocsmány ez az újféle bömci...

AtoszMester 2009.01.22. 03:55:14

Most elolvastam a cikket is. Mi ez a szar óvodásszintű írás? Hol a picsbe van az autóteszt tényleges valója? Ez olyan, mint az elsőautós taknyos kölök, akinek még a Trabant is mindent legyőző hihetetlen sportkocsit...

Ez még egy IFÁ-ról is ömlengene.

SZAR SZAR SZAR

AtoszMester 2009.01.22. 03:56:47

A cikk meg egyenesen szar, Óvodás szintű írás...

aFx 2009.01.22. 05:07:47

cikk k*rvajó. szubjektív, a száraz tények előjönnek ugyan, de csak annyira, amennyire kell. akit annyira érdekel a kocsi, az már úgyis átnézte a teljes katalógusadatlapot, meg még két hótszáraz reviewet.

persze, funkcionális analfabétaként nehezebb, mert hát mégiscsak értelmezni kell (nem kerreg igy egzakte nincs leírva), de pont ez lenne az újságírás egyik lényege: nem katalógus olvasunk. az újságíró ember, méghozzá jelen esetben sor6 hívő, erre alávágnak egy dízelt, súlyosbításként sor6ost, súlyosbításként M csomaggal (amikor budapestre inkább x5 kéne terepcsomaggal). szubjektív értékelés kell.

leírja éjszakai lelki vívódását, ahogy az autón keresi a hibát, először a városban, dehát az nem reális, irány a pálya. majd pedig kiköt valahol ausztriában a nagy igyekezetben. csapat, veret, próbálja az elektronikát kihozni a sodrából... semmi. alszik benne. otthon érzi magát. hazaér, még egyszer odalép neki.

a hátulja nagyon koszosodik, vonja le a tanulságot. egyébként meg együtt lehetne vele élni.

szubjektív értékelésnek egy hatalmas előnye van: csak akkor kerekedhet belőle normális cikk, ha az illető tényleg foglalkozott a dologgal. tehát látatlanban tapasztalat alapján nem születhet írás, ami egy nagyon-nagyon jó dolog. és természetesen nehezebben is leplezhető, ha a cucc rossz vagy jó. viszont ingerszegény és közepes dolgokról nehéz írni.

ömlengett? ja. amit mond, az alapján mi mást tehetett volna, amikor rájött, hogy lehet kultúrált dízelt is építeni.

sadad 2009.01.22. 05:17:15

Köszönjük az építő jellegű kritikát. A következőt kérlek tartsd meg magadnak.
Milyen a jó cikk??? ""...az erőforrás x lóerős..." , "...a felfüggesztés x tipusú..".
Ha erre vágysz, megtalálod.
Csak nem itt.

Vasutas 70 2009.01.22. 06:51:09

Cikkironk szerintem pályát tévesztett, nem költőnek kellet volna menni?
Amugy a többi cikkét is olvastam már azok tökre jók voltak, de ez most valahogy nekem nem jött be.

Higany 2009.01.22. 07:21:51

Az a zöld nagyvas egy 40MVA körüli 120kV/középfesz (10-20kV) Ganz DHSV vagy DHTSV trafó lesz.

sadad 2009.01.22. 07:38:16

Én is arra gyanakodtam... :-D

Gomulka Béla 2009.01.22. 07:38:17

Szovjet chip. A legnagyobb a világon!

ZON 2009.01.22. 08:01:44

Patriot rakétaelhárító rendszer.Gyurcsány házát védi.
Topszikret.

ssjoci · http://www.vegzetur.hu/?kar=593 2009.01.22. 08:06:46

A Nagy Zöld Izé egy 120/20 kV-os transzformátor, alállomásokban használnak ilyeneket.

ssjoci · http://www.vegzetur.hu/?kar=593 2009.01.22. 08:07:49

@Higany: ja, látom már Higany kolega megfejte... :D

Csingervölgy (törölt) 2009.01.22. 08:18:51

A MÁV kérésre ad fényképezési engedélyt azt kellett volna felmutatni a hölgynek és nem lett volna probléma! Erről ennyit........

Shadowbull 2009.01.22. 08:21:21

Kedves ommm!

Ez a cikk vegre visszahozta egy rovid pillanatra a regi Totalcar-t, azt, amiert jo sok eve mar sokan megkedveltuk.

Egy atomvillanas a mai szurke, fantaziatlan egyenposvanyban.

Sok ilyet szeretnek meg olvasni.

Maradok tisztelettel

sb

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.01.22. 08:25:49

Csodálkoztok hogy feljelentettek?

Ommm úgy néz ki,mint egy Káeurópai OCC papa a kormányrúd-bajszával, Baowah pedig,mintha most lépett ki a Mad Max 3-ból Sebesség Isteneként.... ;o)))))
Ráadásul fotózzák a sztereotipiás Bömöst egy lepattant udvarban.
Csoda,hogy a rendőröket nem hivta rátok. ;o)

billkapitány 2009.01.22. 08:28:25

aki erre a cikkre fanyalog, annak az autómánia való, ebben végre megint van élet, sajnos rég nem olvastam ilyen jót a tc-n!

lally 2009.01.22. 08:31:04

Ugye, milyen hülyén néz ki a szabványos üvegsötétítés? :(((

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.01.22. 08:40:36

Hehe, mit nekünk Menzel... Hiteles információt, milyenek is az igazán szigorúan ellenőrzött vonatok, csakis egy magyar állomáson szerezhettek.
Bele sem merek gondolni, volt- pecsételés az irodában...

Gubo77 2009.01.22. 08:41:55

Klassz, hangulatos cikk volt!

Shadowbull 2009.01.22. 08:48:51

@AtoszMester: Tudod, pont ezt szerettuk a Totalcarban. A racsodalkozast, az oszinte lelkesedest. A szines, fantaziadus cikkeket.

Olvass vissza, jo par evre, amikor meg Karotta meg Winkler vittek a primet.

En szemely szerint nem ertem, minek olvasnak az emberek olyan savanyu es unalmas autoteszteket, amit te hianyolsz. En nem birom elolvasni oket, csak a sok ujsagiroi baromsag, es jol betanult sztereotipia (kopogos muanyag, bonyolult idrive, hatul szuk A4, sorolhatnam napestig)

Olyat talalsz tucatnyit mashol, ilyet sehol. Es sajnos itt is csak ritkan.

sb

Kisbandi 2009.01.22. 08:52:33

Bár a leírás nekem már egy kicsit túl sok, de a valóságtartalma az így igaz szó szerint.
Bár még nem aludtam a sajátomban, remélem nem is kell.
De a kormányzás, a futómű, az ülések, a váltó mind így van, ahogy le van írva.
Ja, István, az enyém benzines sor hatos :)
És jó hangja van :):)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.22. 08:57:54

én is majd a ti kertetekbe megyek fotózni, remélem vacsira is meghívtok ha már ott vagyok...

rognork 2009.01.22. 09:13:07

sztem nagyon fasza a cikk, és ha egy dízelt dícsér ez a csávó, akkor az is nagyon jó lehet.

zooDoo 2009.01.22. 09:21:32

hát ez most elég furcsa, tisztában volt vele, hogy MÁV épület, MÁV tartomány, akkor mit dumál, hogy nincs kiírva? Meg nincs kiírva, ne fényképez? Az se, hogy ne fingj a buszon. Gondolom akkor ő be is szarik. lol. Ő maga írta, hogy tudták, mikor bementek, hogy az MÁV terület. És utána a nő lenne a beállított szar, mikor szól is ezért. Kicsi képzavar :D
Amúgy meg biztos, hogy valaki kiküldte, hogy hepciáskodjon :)

Spiritmonger 2009.01.22. 09:23:47

ki az a tiport fejű marha, aki ehhez a motorhoz automatát rendel?
a vezetés élményét öli meg

ilyen autókat bűn automatával gyártani, az maradjon a rokik privilégiuma, meg az 1.0 gc swifteké...

ChPh 2009.01.22. 09:31:49

nagyon zsíír a cikk, az a tiltás, meg faxság..., bleh

2009.01.22. 09:42:36

Hali

Évek óta (nemtomhányéve, a képtáramban levő 11 ezer fotó csak egy szűk válogatás...) fotózok a MÁV (és egyéb vaspályák) területén.
Jogilag a helyzet teljesen tiszta, és sajnos a hölgynek igaza van, sajnos, két dolog miatt. Egyrészt: valóban a MÁV területén voltatok. Másrészt bármilyen hihetetlen, de a mai napig érvényben van az a szabály, hogy a vasút területén tilos fotózni, csak az "utasforgalom számára megnyitott területeken lehet felvételeket készíteni, a felvétel nem irányulhat utasforgalom elől elzárt területre". Ez, így, ma, 2009.01.22.-én is érvényben van.
Így én például minden év elején elzarándoklom a MÁV igazgatoságára és minden évben kérvényezek tőlük "belépési és felvételkészítési engedélyt". Ezzel nem csak, hogy bemehetek, de fotózhatok, videózhatok.
Más kérdés persze, hogy semmi értelme, mert évente 1-2 alkalommal kérik el ténylegesen ezt, de nálam szokott lenni. A dolog ingyenes, ha a TC szerkesztőségéből a fotós kéri az már elég, és simán leszerel bármilyen vasutast, vasútőrt a NAGY HIVATALOS PECSÉTES PAPÍR (ez szent náluk: pecsét! aláírásos!)
Tudom, nevetséges, de ez van. Ami nekem hobbi vagy játék, vagy nektek egy jó háttér, az a munkahelyük, és néha ilyen, a fent leírt nevetséges helyzeteket eredményez.

A hölgynek a következő dologban NEM volt igaza: a vagonok és szállítmányok nem titkosak, a számaik sem. Ezek bárhol elérhetőek, a vonatok számaitól az egyes vagonok adatain át nem ipari titok vagy titkos adat, tehát NEM tilos azokat fotózni, csak így ebben a formában a hülye kis engedélyük nélkül nem szabad. A feljelentéssel csak fenyegetnek, soha senkit nem jelentettek még fel, valószínűleg azért, mert nem tudják pontosan miért lehetne feljeneteni. Valamint: egy vasutas nőről feltételezni, hogy tudja, mi az, hogy Totalcar...na ezt azért nem kéne :) Annyira nem vagytok ismertek :)

tamaska 2009.01.22. 09:47:07

A magam részéről teccett az írás, nekem Karotta dolgait idézi. Ommm sem ismeri az egyszerű tőmondat fogalmát:)))

Ezt viszont nem értem: amikor elment OP, elment Karotta, mindenki itt agonizált a blogon, hogy vége mindennek, a TC beleszürkül majd a mezőnybe. Most meg itt van ez a palóc gyerek, aki tud jókat írni, pár hét (hónap) TC-s múlttal veri a mezőny nagy részét, azt mindenki (tisztelet a kivételnek) tényekért, meg adatokért kiált. Vegyetek Autó-Motort, abban benn vannak a tények. Ide meg járjatok jófej, hangulatos, szubjektív írásokért....

tamaska 2009.01.22. 09:49:42

@Matiz: van róla nyilvános képgalériád? Érdekelne...

Beeni 2009.01.22. 09:52:06

Szerintem eddig ez az egyik legjobb cikk ami kijött a totalcar-tól. Még sok ilyet!!!:)

2009.01.22. 09:52:06

@tamaska: matiz.terep.hu itt van a pár ezer kép. A nagyvasúti témákban is vannak al-galériák, az Istvántelki gőzösjavítóban készült képek évekre bontva a főoldalon, a nagyobb fűtőházak képei (Fradi, Szolnok, Hatvan) szintén külön a főoldalon, kisvasutak szintén, hajtányos képek szintén...meg a modellvasúti cuccok is...

sunblind 2009.01.22. 09:58:26

... néha kiakad a szentimentalitásmérő, az autó, meg az út, meg én résznél azért picit megrezgett a léc, meg a kandelláberek fénye a géptetőn. :D sjjuuuj ... namindegy, nyilván sokkot kaptál a dögnehéz kombi gázolajbűzétől, majd észre térsz. :)

Shadowbull 2009.01.22. 10:02:52

" ki az a tiport fejű marha, aki ehhez a motorhoz automatát rendel?
a vezetés élményét öli meg"

Haaat.

Szerintem eros dizelhez egyaltalan nem illik a kezivalto. Ezek nem sportmotorok, hogy nyolcezerig lehessen forgatni oket.

Raadasul ezek az uj automatak nagyon jok. En nem szerettem korabban az automatakat, de amiota vezettem nehanyat az ujabbak kozul, bizony el kell ismernem, hogy rengeteget fejlodtek az elmult par evben.

sb

Rocko- 2009.01.22. 10:08:28

imho marha jó lett a cikk, az autót magát nem tudom annyira értékelni, de körítés tetszett, különösen a belsô hangok. biztos a pécsi urántól van. :)
a vogon vasutas nénje meg szüljön vagont.

szláj (törölt) 2009.01.22. 10:11:56

@AtoszMester: Csak nem Gyulai Balázs Fan Club elnökhöz van szerencsénk? 8)

fkorbi 2009.01.22. 10:15:15

@Rocko-: vogon szüljön vagont rulez!

fkorbi 2009.01.22. 10:18:55

A cikk meg jó, a hármas kombi meg minden körülmények között nagy kedvencem. A világ ha nem is boldogabbik, de hozzám képest négyszeres netto fizetést nyújtó felén élő egykori évfolyamtársam vett egy mezei 320d kombit családi autónak, és persze az nem xd, meg 3 liter, de mentem azzal a kocsival, és kibaszott jó, teljesen igaza van a cikkírónak, hogy családi autónak is megfelelő.

Higany 2009.01.22. 10:19:27

Ilyenkor egy "Rendben hölgyem, törlöm. Katt-katt-format-pöcc-pöcc. Nézze csak, eltűntek a képek"
Gondolom van egy hivatásosnál másik memóriakártya, azt be a formázott helyére, mehet tovább a fotózás, a formázottat meg a szerkben visszaállítani a már korábban említett getdataback segítségével. Azzal a progival találtam már érdekes dolgokat pendriveokon :)
Egyébként alig 2 hete jártam ott és én is fényképeztem, az objektívet utasforgalom elől elzárt területre irányítva: fotozz.hu/fotot_megmutat?Foto_ID=186905
És a próféta szólt belőlem amikor a "Rögvaló" címet adtam a képnek... :))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 10:20:01

István, én nem tudom, hogy mi az enyhén idejétmúlt koncepció, de töled vagy shadowbulltól majd biztos megtanulom.
A cikk végén azt írod, hogy csak ezért adnál ennyi pénzt. Volt már szerencséd a versenytársak vonatkozó modelljeihez? Neeem, nem a Saab 9³-ra gondolok. (Vagy ez eleve bárgyú kérdés egy BMW-rajongónak?)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.01.22. 10:22:30

Higany, ó, már mióta szemezek én is ezzel a képpel, akárhányszor megyünk ebédre, ezt bámulom - megelőztél, és milyen jól csináltad, gratula!

Opalgrün-metallic 2009.01.22. 10:27:48

Majd ha a MÁV (végre) magán kézre kerül, akkor mondják, tilos fotózni, magán terület. Röhej. Amíg az ember fizet az adójából azért, hogy munkanélkülieket foglalkoztassanak, húzzák meg magukat!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.22. 10:29:57

"ilyen autókat bűn automatával gyártani, az maradjon a rokik privilégiuma, meg az 1.0 gc swifteké..."

A Swift lassanolyan lesz már, mint Győzike meg Kiszel Tünde. Utálja mindenki, mégis minden témánál (ha csak érintőlegesen is) felmerül. :))))

Azért a MÁV és a BMW kontextusába én személy szerint nehezen tudtam volna ígyizomból beilleszteni, de szerencsére vannak kiművelt, tehetségesebb emberfők a porondon.

A rokizás meg maradjon meg táncnak. Könnyen azzá válhat a tisztelt hozzászóló (főleg, ha rendszeresen rója az utakat), és akkor biztosan nem örömködik majd ilyen jót a nyelvi leleményességén. ;)

A témára visszatérve: "Engedélyezem, hogy Moldova György minden külön engedélynélkül a Vasút egészterületén szabadon mozoghasson. [...] Ez a megbízólevél visszavonásig érvényes."
na, egy ilyet kéne szereznetek nektek is...
;)

Negrogo 2009.01.22. 10:33:20

AtoszMester 2009.01.22. 03:49:08

ocsamany ez az auto? baratom. te aztan szanalamas vagy. sok ocsmany auto van a piacon de egy uj e91-es M csomagos bomire azt mondani...ember!

Rocko- 2009.01.22. 10:33:45

és akkor kommentekre: akinek nem tetszik, ne olvassa. töltse le a hivatalos katalógust, arra lehet verni.

máv: persze, nincs kiírva, de ha magánterület, akkor miért nem zárják le?
kb. mint ha nyitva hagynám a lakást, aztán sopánkodnék, h jajj-jajj kiraboltak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 10:36:17

@Spiritmonger: Te meg csak kupplungolj bármelyik fincsi budai dugóban és merülj alá a vezetési élményben. Freud (sic!) am Fahren.

Kifordított kacagány 2009.01.22. 10:38:35

a néni csak a vasat akarta lefényképezni és kellett neki egy jó indok. miért nem mondtátok neki, hogy küldtök egy jó képet ímélbe:)

nyílt terepen az a magánterület amit jeleznek.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.01.22. 10:39:15

A fogyasztásnál végleg kikészültem. Nekem instant-get ez a faceliftes 3as. Kár, hogy itthon ilyen rossz a BMW megítélése.

Mondjuk nekem elég lenne a 23d dízel motor is kéziváltóval, pőre hátsókerékhajtással. :) De így összkerekesben szerintem is kijár az automata a teljes kényelemhez.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.22. 10:39:56

"máv: persze, nincs kiírva, de ha magánterület, akkor miért nem zárják le?
kb. mint ha nyitva hagynám a lakást, aztán sopánkodnék, h jajj-jajj kiraboltak."

cigány-e vagy?

akira2 2009.01.22. 10:41:56

Nekem sem tetszett a cikk, pedig sokat vártam tőle, hisz' a sorhatos benzines a szerő szíve csücske... :) De leírom, hogy miért:

A család 8. éve BMW-s Az első 316i, a mai napig hűen szolgál, és élvezet vezetni azóta is, jelenleg évi 40.000 km-t megy.

Az újabb (ma már ez a családi autó), 530xd (még a 231-néhány LE-s), egyéves, 70.000 km van benne, azaz mindkettőt sokat vezetjük...

A kicsi átlagfogyasztása benzinből 8,1 l, a nagyé 8,3, bár az igaz, hogy 80%-ban autópályán és autóúton mennek.

Évente 4-5-ször megyünk síelni, és mivel a család kétlaki, van, hogy mindkét autóval.

Sose hiányzott az x-drive, viszont az elveszi a hátsókerékhajtás élvezetét. Nekem nem, asszonynak inkább hiányzik az automata, de sajnos észre vettem, hogy mióta az 5-öst vezeti egyre többet, kezd elfelejteni vezetni, a korábbi autókkal, így a 3-assal is kénytelen volt VEZETNI, nem vezetett helyette az elektronikai arzenál, nem záródott ki ennyire a külvilág.

Persze a 3-as már megérett a cserére (csakis ugyanez a tipus jöhet szóba, volt A4-es quattro és MB is használatban, nem jöttek be), és gondolkodóba is estem, hogy pontosan milyen legyen.

Kombi? coupé? dízel? benzines? kéz-, vagy automata váltós?

A cikk sajnos egy cseppet sem segített a döntésben, a cikkből nem igazán derül ki, hogy az új, 245LE-s dízel jobb-e bármiben a korábbinál, az sem derül ki, hogy a faceliftes 3-as miben újúlt meg, jobb lett-e, mint régi, szebbek lettek-e a választható színek, stb, stb.

A vezetési élmény leírásából viszont épp az jött le a cikkből, hogy dízelként, automataként és X-drive-val 0 a vezetési élmény, a csak megy és megy és megy, naturálisan, az inkább a MB vevőkörét érintheti meg, nem a BMW-sekét... :(

A cikk csak megerősített abban az eddigi érzésemben, hogy teljesen felesleges a kombi (úgyse pakolunk soha annyi cuccot az autóba, hogy a rolot el kelljen húzni), teljesen felesleges az X-drive (a vezetési élményt is csökkenti), és az automata váltó is csak akkor éri meg, ha valaki túlnyomó részt városban használja (ez meg ugye nem tipikus városi autó).

A szerzőtől viszont szívesen olvasnék tesztet/cikket az E92-es-ről, 3 literes, sorhatos, benzines, kéziváltós, M-es kivitelű sportautóról...

Ja, szerintem a cikkben van egy tárgyi tévedés is, mert az X-drive-os BMW-khez - még ha M csomagos is -, nem elérhető az M-es futómű, csak az alap. Az aknafedéleken úton épp az M-es futómú hiánya, azaz a rugózás progresszivitása miatt dobog a futómű. Meg az x-drive miatt is....

megint 2009.01.22. 10:46:43

AtoszMester, neked az autómánia való

gygaabor 2009.01.22. 10:49:38

Nagyon jó cikk, élmény volt olvasni! A fikázógépek meg nézegessék a médiában található unalmas, stílustalan "autóteszteket".... Szeretem a Totalcaron az efféle szubjektív, érzelmekkel teleszőtt írásokat, hiszen ezzel tudom meg igazán, milyen is lehet egy ilyen autó.... A száraz tényeket pedig meg lehet tudni, ha az ember utánakeres...

Még ilyeneket, plz!

szláj (törölt) 2009.01.22. 10:50:37

@akira2: Van a családban hajadon 20 év körüli hölgy? Szeretnék családtag lenni 8))

akira2 2009.01.22. 10:52:43

Még csak 8 (mint az első BMW), de nem eladó... :)

...csak a BMW... :)

Rocko- 2009.01.22. 10:52:56

sipike78 · www.szabolcsswift.fw.hu 2009.01.22. 10:39:56
csak ha ilyen lenen a mentalitásom. de nem az! ;)

ccorsa (törölt) 2009.01.22. 10:54:04

Szenzációs a teszt!
Gratulálok!

gygaabor 2009.01.22. 10:54:45

@AtoszMester:

Ha eme írást óvodásszintűnek nevezed, az inkább rólad árul el sokmindent... Értem, hogy véleményed van és nem jó, de ez az írás minden, csak nem óvodás szint. Egyes emberek sajnos nem túl fogékonyak az egyediségre, a különlegesre. Lehet hogy te is ilyen vagy. Ha gondolod, menj fel a BMW honlapra és olvasgass gyári adatokat...

akira2 2009.01.22. 10:58:51

@gygaabor: Szó sincs róla, hogy csupán száraz tényeket szeretnék olvasni egy atoteszt-ben, de az is kevés, ha egy autoteszt-ből hiányzik a konkrétum, csupán mese az egész.

Ja, hogy ez nem autóteszt, csak egy szentimentális mese? Akkor érthető... :)

gygaabor 2009.01.22. 11:00:42

"szláj 2009.01.22. 10:11:56
@AtoszMester: Csak nem Gyulai Balázs Fan Club elnökhöz van szerencsénk? "

Hát ez az! A nevét kerestem a fejemben, de nem jutott eszembe... Gyulai Balázs!!! Váááá! Hogy a f----omba lehet ilyen idegesítően unalmasan, személytelenül és tehetségtelenül autós teszteket csinálni, ráadásul TV-ben??? Ahányszor csak odakapcsolok, 3 percnél tovább nem tudom nézni! Borzalom!

A régi TC műsorok viszont nagyon hiányoznak.....

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.22. 11:03:58

@Rocko-: Gondoltam. Mert, ha az lennél, tudnád, a MÁV ojjektumok körül azér' nincs kerítés, mert elhordták. :/

;)

Én spec. akkor fogom kissé európaibbnakérezni magamat, ha újból (?)eljön az az idő, amikor nem kell mindent görcsösen kulcsra zárni vagy elsáncolni.

Én spec. per pillanat 14 db kulccsal a zsebeimben császkálok, mert sokan még ma sem tudják értelmezni a magántulajdon fogalmát.

Decemberben kitettem egy saját pénzen vett kukát a házam elé, mert baszta a csőrömet, hogy az előttem kezdődő vízelvezetőbe hajigálják a csokis-, cigispapírt. Két hét múlva eltűnt a kuka.

Múlt héten kiszúrtam a térdig érő hóba a kocsibajáróhoz egy pirosra festett műanyag csövet, jelezve a helyismerettel nem rendelkezőknek, hogy ott kezdődik az árok.

Másnap este már nem volt ott a cső...

gygaabor 2009.01.22. 11:04:30

Szerintem ez valóban nem egy autoteszt...ez egy - most hogy mondod - szentimentális autoteszt... Hát, engem magával ragadott és valahol többet tudtam meg bizonyos szempontból erről az autóról. Persze az is igaz, hogy valamivel több száraz adat is lehetett volna benne, csak ez valahogy ilyen lett..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 11:13:29

@sipike78: Csak azt a fránya Swiftet nem akarják ellopni, mi?

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.01.22. 11:15:52

@akira2: Kombi/Sedan/Coupe kérdésben neked kell döntened. Én a kombit venném 3asból, eszetlen jól néz ki, sokkal nem drágább, és ha csak ritkán is de jól jöhet azért a plusz hely.
Automata vs manuális megintcsak saját döntés kell hogy legyen, ebben sem tud egy teszt segíteni. Egyikkel sem különösebben jó vagy rossz. (Ha az aut duplakuplungos lenne, akkor pl már picit más lenne a leányzó fekvése.)
Összkerék vs hátsó: szintén nem segít benne sokat egy teszt. Az új esp rendszerek azért már igen jók, hogy 4kerékhajtásra stabilitás miatt ne nagyon legyen egetverő szükség.
Motor: szerintem ez a pont a pénztárca kérdése, de valóban itt segíthet egy jó angol szaklap véleménye is. A cikkírótól, aki valszeg nem próbálta ebben a kasztniban a 177lovas dízelt, a 3.0 benzines sorhatost, nehéz lenne elvárni, hogy ebben segítsen.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.22. 11:17:15

@malenykij polgar: csitt, Te!

:) Egyszer, jópár éve, mikor az utcán aludt, lebontották a gumikédert a jobb első ajtóról, de valaki vagy valami megzavarhatta az eksönt.

Azóta szerencsére nem érdeklődnek iránta.

mercurius 2009.01.22. 11:17:43

A cikk nagyon szépirodalmi lett. Gratula.

Egyébként egy kalap szart sem ér. Untam, és ilyet most írok először a Totalcaron.

Kíváncsi vagyok a folytatásra.

Autók miatt jöttem ide, nem azért, hogy (férfi)emberek virtuális maszturbálását olvasgassam.

Üdv a főszerkesztőnek.

Negrogo 2009.01.22. 11:18:25

akira2 2009.01.22. 10:41:56

az azert "szep", h a 16i atlagja 8 liter:D nekem a e39 28i eszik kulturalt hasznalat mellett ennyit atlagban. csak varosban is elvan 11 litterrel.

ommm 2009.01.22. 11:25:49

@mercurius : Pedig néha-néha egészséges. Azt mondják.

ccorsa (törölt) 2009.01.22. 11:32:57

Bazz, aki a teszt jelleget hiányolja, az olvassa el azokat. Teszteltek már 3-ert.
.
Automata váltót meg az fikázza, aki vezetett már olyannal autót.
Nem Suzukit! Autót!

mercurius 2009.01.22. 11:37:39

@ommm: egészséges, viszont magánügy.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 11:43:46

@Andix: "A fogyasztásnál végleg kikészültem. Nekem instant-get ez a faceliftes 3as. Kár, hogy itthon ilyen rossz a BMW megítélése."

Nem a BMW megítélése rossz, hanem az emberek irigysége. (Mondjuk én leszarom, szép is lenne, ha néhány faszkalapnak beleszólása lenne abba, hogy én milyen autót vegyek.)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 11:48:11

@akira2: "Persze a 3-as már megérett a cserére (csakis ugyanez a tipus jöhet szóba, volt A4-es quattro és MB is használatban, nem jöttek be), és gondolkodóba is estem, hogy pontosan milyen legyen.

Kombi? coupé? dízel? benzines? kéz-, vagy automata váltós?"

Benzines manuális kupé, ha rám hallgatsz. Nem csak a vezetési élmény és a súlyelosztás miatt, de ha már életedben legalább egyszer húztál magadra egy dekadens méretû, másfél méteres keret nélküli ajtót leeresztett üveggel az ajtó tetejébe kapaszkodva, soha többet nem veszel mást. Akkor sem, ha minden reggel neked kell négykézláb beszíjaznod a kölköket a nehezen hozzáférhetô hátsó ülésekre.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 11:58:35

@Hrzrasn: Respect. Annyit tennék hozzá halkan, hogy "igazi" coupéként még véletlenül sem lehet B-oszlopa.

Kisbandi 2009.01.22. 11:58:54

A hátsó kerékhajtással semmi gond nincs, és valóban az elektronikák sokat segítenek az úton tartásban. De ezek az autók már nem azok, mint régen. Nehéz egy átlagembernek a határait megérezni. Bírja, bírja, bírja, aztán sok. Csak akkor már nagyon gyorsan mész, és nagyon sok a kanyarban.

Az összkerékhajtás megint más kérdés. Mivel a hajtott kerekeket nem tudod kormányozni, és hóban vagy ne adj isten még egy 0,0000001 fokos emelkedőn is el tudsz akadni, ha az jeges, és nincs meg csak egy pici kapaszkodása a keréknek. Az elsőkerekest jobbra-balra forgatod és valahol csak talál fogást, de a hátsó az ott marad ahol van.
Erre jó az összkerekes. Simán autópályán, országúton, városban nem szükséges.
Egy tizenmilliós autóval, mert ezek olyanok a nagy motorral és a felszereltséggel, már nem feltétlenül akarsz bohóckodni, hogy véletlenül sok legyen. Nekem legalábbis vérezne a szívem, ha kicsúsznék az enyémmel, mert menőzök a szerpentinen.

akira2 2009.01.22. 12:01:08

@mennyi?husz!:
...épp ezért gondolom, hogy teljesen racionális választás a dízel helyett a 3 literes sorhatos benzines...

Egyébként ne egészen világos, hogy sokallod vagy kevesled a 316-os 8.1-es átlagfogyasztását. Lendületesen vezetek, így városban ez is közel 11-et eszik (nem megy el 500-550 km-t 58 literből), de autópályán 7-800 km-t elmegy (7,5-8,5-es fogyasztással), attól függően, hogy mennyire tartom a sebességhatárokat.

De ez egy elavult, Euro2-es, nyolcszelepes motor, amit pörgetni is kell ahhoz, hogy menjen is, alapjáraton nemigen viszi az autót, mint pl. az 530xd...

No persze, ha 100-zal mennék, ez sem fogyasztana 6 fölött... :)

Shomee 2009.01.22. 12:06:33

Szerintem nagyon jó a cikk,érdekes,h hasonló hangvételű szösszenetek pont egy másik BMW-ről (e36 cabrio) és a w140 sec-ről születtek(legalábbis nekem azonnal azok ugrottak be,az írás és a ganxsta videó).
Ja,dízel:csak zsír új kéne,mert a tulajok teszik tönkre az autókat és igen,van nagy,benzines fehér!!! BMW-m,úgyhogy én pofázhatok :)

vagodeszka 2009.01.22. 12:08:24

Nagyon jó írás! Már majdnem Karottai magasságokban van. Gratula!

Shomee 2009.01.22. 12:10:46

Ja,és 80 literből nem tudok 700km-t megtenni....de abból a 660-ból 650-en én vagyok az élet császára :P

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 12:17:08

@malenykij polgar: B-oszlop nélkül olyan mercis, nyugdíjas :) B-oszloppal merevebb a karosszéria, nem kell olyan vastag tetô (meg van hova beakasztani a hátsó sötétítôpanelt). De ezen nem fogunk összeveszni.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.22. 12:17:12

@baowah: Megőrültem, kész vagyok...

A Belsőség eddigi legjobb posztja: olyan életszagú, hogy rendesen éreztem a csípős hidegben a gépolaj nehéz szagát. :-))

Nagykirályok.

Sok lúd disznót győz... :-DDDDD

akira2 2009.01.22. 12:17:40

@Hrzrasn:

Coupé lesz, a lányomnak is tetszik hátul...

A szalonban persze a 6-osra mondta, hogy az legyen, de hát még csak 8 éves, a racionális választás még messze áll a lelkivilágától...

10 év múlva pedig majd megkapja... ha jól viselkedik... :)

Egy ilyen autót az ember egyébként sem nem ad el soha, lehet, még az áresés is emelkedésbe fordul egy idő után.... :)

De tényleg szívesen olvasnék ilyenekről férfias, szentimentális tesztet, mert ha magam nem is vezethetek minden autót, az autós újságíróknak minden lehetőségük megvan rá...

Az utolsó ilyen teszt, amit a TC-on olvastam, az az előző 330Ci cabrio volt néhány évvel ezelőtt... Nem értem, hogy a dízelről miért ömlengenek ennyit az újságírók, nekem még a négyhengeres 316i hangja is jobban bejön, mint a hathengeres 530xd-é. Ha lassan megyek, alapjárat közelében csörög, ha nyomom neki, brummog. Mindig azt keresem, mikor hallok belőle V8-as brummogást/bugyborékolást, de ha néha ilyet vélnék hallani, azt csak bebeszélem magamnak... :)

akira2 2009.01.22. 12:24:42

@ccorsa:

Sztem az automata váltó első sorban nem sportos BMW-be való, bár lehet, megváltozna a véleményem a duplakuplungos változat alapján.

Az automata váltó egyetlegy egy előnye egy BMW-ben, ha a dugóban kell araszolni... Dugóban araszolásra pedig sztem csak a sznobok vesznek BMW-t, nem az, aki valóban szeret vezetni... :)

No meg az asszonynak, mert a kuplungolás valóban nem törékeny nőknek való élvezet... :)

akira2 2009.01.22. 12:32:28

@Andix:

Kösz a javaslatokat, éppen azért tanakodom a választáson, mert nekem is tetszik kombi, csak tudom, hogy nem praktikus. (Na, erre majd kapok hideget-meleget, hogy a kombi nem praktikus...:)

Azért nem praktikus, amiért futni, biziklizni, síelni sem hátizsákkal praktikus, pláne, ha sosem pakolod tele, bútort pedig házhozszállítással vásárolsz... :)

Arról nem is beszélve, hogy sokkal jobban koszolódik, mint a lépcsőshátúak, és hát nincs kiábrándítóbb annál, mint egy szutykos farú kombi... :)

Volt 5-ajtós autóm, az is állandóan koszos volt, de csak a hátsó fal/ablak... :(

tamaska 2009.01.22. 12:36:27

Matiz: köszi a linket. Remélem lesz egyszer annyi időm, hogy végignézzem mindet:))

Rocko- 2009.01.22. 12:38:12

sipike78 · www.szabolcsswift.fw.hu 2009.01.22. 11:03:58
akkor többszörösen bizonyítottam, h nem. :))
és hát jah, sajnálom, h így van, de itt és most ne menjünk ebeb mélységeiben bele. :)

mercurius 2009.01.22. 11:17:43
olvastál is autóról, nem?

Negrogo 2009.01.22. 12:57:24

@akira2:

Nem is inkabb sokkalom hanem "vicc", hogy egy fele akkora motor majd ugyanannyit eszik mint egy 2,8 literes. Nekem 90-100-nal 6 litert mutat a pillanyatni fogyasztas mero. :) Van szerencsem 190 forintert venni a benzint (osztrak) igy aztan vigan elvagyok es nem hat meg a mostanaban divatos 2 literes dizelesek hada:))

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:14:12

Nekem a "teszt"-írás többé kevésbé tetszett, bár néhol átcsapott már nyálas ömlengésbe. (Bocs Ommm, ez van.)

A fotózásos írásért viszont kár volt: kár nyilvánosság előtt pattogni, ha nincs igazatok... Attól, hogy az én telkem bejáratán sincs behajtani tilos tábla, és senki nem szólt még eddig érte, attól még az magánterület. Innentől kezdve meg kár minden további szóért. Én értem azt is, hogy ilyen szarságért feljelentgetni valakit abszolút pitiáner dolog, de legalább magatokkal ne próbáljátok elhitetni, hogy nektek volt igazatok. (Ti is ki lennétek akadva, ha a telketeken mindenki ki-be járkálna, mintha otthon lenne, szerintem.)

-----------------------------------------

Akira2:

Ha megengeded, én dízel (legalább 30d) automata kupét javasolnék. Nagyon szép, elég erős és mellette takarékos, hely meg éppen elég van benne, a BMW autómata váltói meg szerintem jók. De kizárólag feketében, mivel az autó színe a fekete (-: . A kombi szerintem is felesleges, én utálom is őket. Szinte soha nem szállít az ember annyi cuccot (egy 10-13 milliós autóval meg főleg nem), amiért kombi kéne. Tökéletes is a házhozszállításos bútorvásárlásos példa, ehhez nem is kell többet hozzáfűzni.

Amint látom, nem is elsősorban az anyagiak szabnak határt a vásárlásnak, szóval vedd a kupét :-)

hyperBOI 2009.01.22. 13:14:13

Nagyon hangulatos lett a cikk, én ilyen cikkeket várok a totalcartól.
Igaz szubjektív, néha kicsit sok, de igazán élvezetes.

Grat

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 13:21:57

@akira2: 6ost eszedbe ne jusson, az nem 4, hanem 2+2 üléses. 5 km-t is kemény büntetés benne hátul ülni, ha 150 centinél magasabb és 30 centinél szélesebb vagy. Ráadásul sajnos nem dönthetôek a hátsó ülések.

szunyog25 2009.01.22. 13:22:46

Általában imádom a totalcar cikkeket, és nem szoktam kommenteket írni, de most elborult az agyam.
"Különben is, ki az a tiport fejű marha, aki a 245 lovas, 520 newtonméteres háromezres turbódízelhez kézi váltót kér? "

Mondjuk én az a tiport fejű marha lennék (kösz) aki esetleg élvezni is kívánja az autója vezetését, nem pedig tempomat bekapcs, távolságtartó bekapcs, és ül az autóban semmit téve. A váltás élvezete hadd maradjon meg nekem, tiport fejű marhának.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 13:23:17

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Ha megengeded, én dízel (legalább 30d) automata kupét javasolnék."

Sportkupéba traktormotort? Ráadásul automatával? Na ne viccelôdjünk.

akira2 2009.01.22. 13:29:46

@mennyi?husz!:
Te hol veszel az osztrákoknál 190 Ft-ért benzint? Gyakran tankolok ott, de nekem 1,5-1,2 Euro-nál, azaz 300 Ft-nál olcsóbban még nem sikerült.

Az 1,6-os, 2,8-as fogyasztás hasonlósága pedig sztem érthető, hiszen amíg az 1,6-ossal a teljesítmény 70-80%-át kihasználom szinte minden gyorsításnál, addig a 2,8-asnak alig a harmadát negyedét.

A fogysztás pedig első sorban nem attól függ, hogy mennyi max. energia hozható ki belőle, hanem az, hogy mennyi energiát szolgáltat ténylegesen a motor. Ha Te is 150-nel mész és én is, akkor nagyjából ugyanannyi benzint kell elégetnie ugyanannyi teljesítményhez, ha különbség mégis van, akkor az a motorok/a teljes hajtáslánc/súrlódási és légellenállás, stb. hatékonyságkülönbségéből ered. Ld: bmw efficient dinamic... :)

A nagyobb motor viszont képes nagyobb energia termelésére, nagyobb fogyasztás mellett. De mivel ezt Te vélhetően kevesebbszer használod ki, tovább is él a motor...

Ezért vennék nagyobb motorral autót legközelebb, mert még a mostani is maradna hozzánk nőtt), ha egy kétliteres, 2,2-es sorahatos lenne benne... :)

A dízel, valóba 10-20%-kal kevesebbet fogyaszt, mint az azonos teljesítményt kihasználó benzibes társa, de ez nyilvánvaló az otto és diesel motorok közötti alapvető hatékonyság-különbségből.

Ennyi kedvezményért pedig nem adnám föl a benzinmotor sima járását...

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 13:31:35

@szunyog25: Inkább arról lehet szó, hogy ô az 520 Nm meg a kéziváltó kombinációjával nem nagyon tudna mit kezdeni ;)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:32:26

@Hrzrasn:

Na na na. A BMW sportkupé szerintem a 6-os. A 3asból max az M3 SPORTkupé.

Különben meg egy 6 hengeres BMW dízelmotor (szerintem a BMW csinálja az egyik, ha nem a legjobb dízelmotorokat) távolról sem traktormotor. Ugyanakkora köbcentivel meg szinte ugyanazt hozza a dízel (35d)menettulajdonságokban, mint a benzines(30i). A 3as kupé szerintem egy jó utazóautó, sportautónak kevés, így inkább egy jó automata illik hozzá véleményem szerint, de persze ezzel lehet vitatkozni... Biztos mások a prioritásaink :-)

akira2 2009.01.22. 13:32:58

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

A coupé rendben van, de a dízel javaslatot - mint ahogy korábban is írtam - továbbra sem tartom sem racionális, sem érzelmileg megalapozott döntésnek.

Az automata váltót sem, mert nem járkálok nap mint nap a városi dugóban, ahol bizony hasznos lenne, és biztos vagyok benne, hogy a kézi váltós BMW egy örök darab... :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:40:10

@akira2:

Mint mondtam, csak egy javaslat volt. A végén úgyis te döntesz :-)

akira2 2009.01.22. 13:40:16

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Azon kár lenne vitázni, hogy az E92-es mennyire sportautó, nekem elegendő a hosszú motorháztető, első tengely mögötti motorelrendezés és a hátsókerékhajtás ahhoz, hogy sportautónak nevezzem. Egyébként igazából GT. Sportos utazóautó.

Sokkal inkább sportautó, mint egy sportautónak nevezett első, vagy quattro hajtású autó, pl. Audi TT, A5, és társai.

A középmotoros "igazi" sportautókkal amúgy sem tudok mit kezdeni, nekem nem is tetszik egyik sem.

Farmotorosból egy tetszik, de azt sem használnám nap mint nap, nem racionális döntés a pénztárcámnak. Majd talán, ha nyugdíjba megyek... :) . Az E92-est viszont egyértelműen napi használatra tervezték... :)

sajtospogácsa 2009.01.22. 13:44:30

Ha 4-5 év múlva egy szeretnék egy ilyen gépet venni, amikor már se katalógus nincs lesz, se semmi használható anyag, akkor ha előveszem ezt a cikket, hogy döntsek egy használt toyota prius és egy 330xd vásárlása előtt, akkor mit fogok megtudni a 330xd-ről?

"Hogy külön nyílik a hátsó üveg is? Kösz, most már tudom."

Kitünő, csodálatos, csak hogy ez nem cikk, információ tartalma nulla. Főleg nem egy olyan oldalon, amelyik Magyarország piacvezető autós oldala.

Ellenben mesének, vagy tudathasadásos történetnek megfelel. De ebben az esetben nem ide kéne publikálnod, hanem vagy keress meg egy gyerekkönyv kiadással foglalkozó céget, esetleg keresd fel valamelyik közelben lévő korházat.

akira2 2009.01.22. 13:47:30

@Hrzrasn:

Igaz, dízelhez jobban illik az automata, ha valami döntéshozó lennék a BMW-nél nem is engedném a nagy dízeleket kézivel árulni.

Érdekes, a 335d nincs is kéziváltóval... :)

A duplakuplungost várom, hogy ne csak az M3-asba és a 335i-be, hanem a hétköznapibb szívómotorokba is bekerüljön...

Ha tavasszal lesz facelift a coupén is, talán lesznek új színek, pl. megypiros bőr a fekete vagy új szürke külsőhöz, akkor majd megalkuszom valamelyik kereskedővel...

ccorsa (törölt) 2009.01.22. 13:49:22

Lehet automatával is sportosan vezetni.
Csak elég motorerő kell hozzá és jó automata váltó.
Elpörög az is 8250-ig, akkor meg mi kell még? (nekem semmi)
Stresszmentes, mindig fogod a kormányt, nem kell nyúlkálni a szerpentinen a váltóbotért, csak vezeted, mint egy F1-s autót.
Nekem nem hiányzik.

Nem vagyunk egyformák.

akira2 2009.01.22. 13:49:49

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Igen, de a döntéseimben befolyásolhatnak mások tapasztalatai, érzései is, de ezeket nem írtad le, csak a véleményedet, a végeredményt... :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:52:58

akira2 2009.01.22. 13:40:16

Jó, hát szerintem azon kár vitatkoznunk, hogy mi a sportautó. Minden bizonnyal neked mást jelent, mint nekem :-)
(Szerintem ugyanúgy és ugyanannyira nem sportautó a 3as kupé sem, mint az A5. De ez már csak részletkérdés.)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 13:55:22

@akira2: Abból a faceliftbôl inkább 2010 tavasza lesz. Egy E60at valszeg én is automata dízellel vennék, de aki mégis manuális dízel E91et vesz, még nem feltétlenül tiport fejû marha. (Aztán csodálkozik a TC, hogy a tahó stílus miatt miért nem állnak velük szóba a forgalmazók.)

subtotal 2009.01.22. 13:55:36

@sajtospogácsa: ha te 4-5 év múlva a Prius és 330d között akarsz majd dönteni, akkor TE leszel tudathasadásos :)

Kombi jó, nekem ilyenjeim voltak/vannak.
Akinek nem jön be, nem jön be. Viszont ha csak egy kisebb bútort akarsz innen-oda vinni, akkor hívod a szállítókat.

Szerintem aki használt már nagy dízelt, az látja az automata előnyeit. Mondom én egy 525d manuállal.

Aki pedig driftelni akar folyamatosan, úgyse dízelt vesz.

Vélemény volt, nem kell egyetérteni :)

Ottopappa 2009.01.22. 13:55:48

Ha már hülye nők:

"Néhány napja volt némi munkám a garázsomban. Egy nő bejött és kért tőlem egy hétszáztízes alkatrészt.
Teljesen értetlenül pislogtam rá, nem volt világos, mi a fenét akar.
Kérdeztem: - Hogy néz ki?
Nő : - "Tudod, olyan kicsi izé a motor közepén és 710-van rajta. Sajnos elveszítettem, pedig mindig ott volt és most kellene egy másik!"
Na erre adtam neki egy papírt, hogy rajzolja le, hátha felismerem.
A csaj rajzolt egy kört és beleírta hogy 710.
Frankóra nem tudtam, mit akar, ezért odavittem egy másik autóhoz és megkértem, mutassa meg rajta, melyik a 710-es alkatrész!"

www.tolna.net/~atus81/710.jpg

Beszartam a röhögéstől...

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 13:57:29

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Hogy egy Audis a BMW mely modelljeit tartja sportosnak, meglehetôsen irreleváns :)

Kupéba nem teszünk dízelt, pont. Esetleg játszhatjuk azt, hogy egy PDTDIt teszünk az R8adba, aztán majd akkor jöhetsz osztani a dízel kupékról az észt ;)

akira2 2009.01.22. 13:58:45

@ccorsa:

Legutóbb egyedül mentem föl a szerpentinen síelni a faluból, mert délutánra a család már nem akart.

Az 530xd-t automatáját betettem S állásba, ahol kézzel is lehet váltani, de magától is vált, és megküldtem fölfelé. Nem tetszett, amit csinált a váltó. Nem volt kifejezetten rossz, de ha nem kényelemre hangoltan, hanem sportosan, kifejezetten sportosan vezetsz néha, akkor nem úgy fog váltani, mint ahogy épp jó lenne. A hajtűkanyarokban, amikor szinte megállsz, nem váltott vissza 1-esbe, hanem alapjáratról 2-ben próbált elindulni, és az nem ugyanaz, mintha fordulaton tudnád bevenni a hajtűkanyart is.

A dízelt pedig vétek 1-esben pörgetni, sőt, a dízelt mindig is vétek pörgetni. Azaz nem sportos motor.

Jól megy, sportosak a menettulajdonságok, de mégsem igazán sportos...

Remélem, vannak néhányan, akik értik, hogy mi a baj, még akár a 335d-vel is... :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:59:32

akira2 2009.01.22. 13:49:49

Olvasd el a népítéletemet, és abból rájössz: nem tudok KOMOLYABB BMW-s tapasztalatról beszámolni és valószínűleg nem is fogok.

Egy-egy rövidebb-hosszabb vezetésből én messzemenőbb következtetést nem akarok levonni a BMW-vel kapcsolatban, abból nem tudok egzakt véleményt kialakítani egy-egy típusról, csupán a kezdeti jó/rossz dolgok ismeretében. Van véleményem erről-arról, de az kevés. Az meg, hogy "Mi csak Audit veszünk", szerintem sokat elárul a jövőbeni BMW-s karrieremről :-)

subtotal 2009.01.22. 14:01:58

@Hrzrasn: de azért ezt nem adtad írásba a BMW IT-nek, ugye? :-D
Hidd el, a tiedbe nem fog senki dízelmotort rakni ha nem akarod!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.22. 14:05:34

Én speciel nem fikáztam a cikket, csak túl nyálasan ömlengőnek érzem.
Az elejétől fogva olvasom és szeretem a Totalcart, kifejezetten szerettem Karotta stílusát, meg Winklerét is (még a könyv is megvan), de abban több humor és irónia/önirónia volt, ez nekem egy szimpla szellemi magömlés inkább.
Egyszerűen olyan szinten idegesített ez a stílus, hogy képtelen voltam végigolvasni a cikket, pedig ilyen ritkán fordul elő velem.
Nem mondom, hogy rossz a cikk, de nálam nem jön be az ilyen fokú szexuális élménybe fordítás.

És ezzel nem is azt akarom mondani, hogy a tesztelt autó ne lenne jó, biztos jó. De engem a taszító stílus az autótól is elidegenített.
Főleg ez a "hibája nincs" kitétel.

Olyan autó nem létezik.
Kiváncsi lennék egy olyan tesztelőre is, aki nem végletekig elvakult BMW-fan.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 14:06:49

Hrzrasn 2009.01.22. 13:57:29

Azt hiszem, önelégült délutánjaimon merészkedhetek egy R8ból elgondolkodni azon, milyen is a sportosság, még ha csak egy audis is vagyok :-)

(Ha lenne már V12 TDI R8, én komolyan elgondolkodnék rajta. De én ilyen vagyok.)

akira2 2009.01.22. 14:09:29

Egyébként pedig kombihoz valóban jobban illik a dízel, automatával, mert a kombi alapvetően kombi, nem sportautó...

Aki pedig tényleg sportkombit akar (néha az az érzésem, hogy ez az igazi fából vaskarika), annak nem elvetemültség, ha kézi váltós benzinest vesz... :)

De coupéba nehezen tudom elképzelni, hogy dízelt vegyek...

Egyébként a coupé önmagában hordozza a sportosságot, még akkor is, ha nem mindenki nevezne sportautónak minden coupét.

De a 6-os BMW semmivel sem sportautóbb szerintem, mint a 3-as coupé, az M6-os pedig semmiképpen sem sportautóbb, mint az M3-as. Mint ahogy az M5-ös sem... :)

subtotal 2009.01.22. 14:16:34

@akira2: "Aki pedig tényleg sportkombit akar (néha az az érzésem, hogy ez az igazi fából vaskarika)"

Magunk közt: külcsin más, belbecs ugyanaz. Ha nem kell a kombi praktikussága, akkor nem kell. De akkor ezek szerint a sportlimuzin is fából-vaskarika?

Csubakka Junior 2009.01.22. 14:19:41

Elsőszámú kedvenceim a sportkombik, ez a típus meg etalon a mai választékból. Számomra egyszerűen a tökéletes autó, de egyelőre csak a "tíz év múlva tízéveset" kategória győztese. Tökéletes az összhang benne minden téren, se nem több, se nem kevesebb, mint aminek látszik. Személy szerint engem is ezek az írások érdekelnek jobban, még akkor is, ha mindentleszaróan szubjektívek.

Shadowbull 2009.01.22. 14:27:15

@Hrzrasn: Egyszer ultem hatosban hatul, de az egy M6 Cabrio volt, lenyitott tetovel, szep napos tavaszi delutanon, dinamikus soforrel….

Nem igazan tunt buntetesnek :)

Persze csak par kilometert mentunk.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:31:04

@Shadowbull: Ha eljátszod csukott tetôvel ugyanezt, sebesülési érdemérmet kapsz tôlem, meg egy papírt a leszázalékolásról :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:32:39

@akira2: "Egyébként a coupé önmagában hordozza a sportosságot, még akkor is, ha nem mindenki nevezne sportautónak minden coupét."

Ennyi lenne a lényeg.

corres78 2009.01.22. 14:33:17

Csak annyit, hogy én még el is kergettelek volna titeket, ha a területemet első felszólításra és miértezve nem hagyjátok el.

Másik: Fotózás, hideg! Hahaha! Kemény munka mi? A fotoshopnak már rég nyugdíjaznia kellett volna titeket. Fogalmatok sincs a kenény munkáról és szánalmas, hogy ezt annak állítjátok be. Ti is csak hozzátesztek a társadalom ellustulásához. Na ennyit tömören...

akira2 2009.01.22. 14:33:19

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
OK, azt értem, hogy eltántoríthatatlan Audis vagy, de hát ha nincs is más márkáról tapasztalatod, akkor igazán nem értem, hogy mit rontod itt a levegőt a BMW-sek között... :D (csak vicceltem...!)

Nekem volt Audim, nem is oly' régen, (A4 2.0 TFSI quattro s-line), de nekem egyrészt nem tetszik, hogy az első kereke a talpam alatt van, és nem volt élvezetes a koránya. Nem tekeredett vissza. A kanyarodása pedig olyannyira semleges, naturális, hogy abban sem volt semmi élvezet.

Pedig az is sportos limuzin - a marketingesek szerint.

Az A5-ös az egyetlen audi, ami kinézetre tetszene, ki is próbáltam egyszer egy 3.0d quattro-t kézi váltóval, de hasonlóan túlzottan naturális a vezetési "élmény".

Az értéktartásáról pedig csak annyit, hogy keress rá pl. egyszerre a 2008-as 3,2-es A5-ös és E92 330i coupéra a mobile.de-n. Rendezd emelkedő ár sorrendbe, és azt fogod látni, hogy a szinte új A5-ösök jellemzően 35eEuróról, a BMW-k pedig 40ezerről indulnak, és az egész leszűrésben kb 10X annyi Audit találsz eladót, mint BMW-t.

Ez persze azt is jelenthetné, hogy nyilván 10X annyi új Audit adnak el, mint hasonló kategóriájú BMW-t, de az igazsághoz valószínűleg közelebb áll az, hogy a BMW tulajok nehezebben válnak meg a vadiúj autójuktól, mint az Audi tulajok.

Vajon miért? Szerintem az elégedettség a valószínűbb ok... :)

Lehet, egyszer Neked is ki kellene próbálnod néhány hétre egy-két BMW-t...?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:35:56

@akira2: Nekem legfeljebb a hullagörcsös kihûlt markomból lehetne kifeszegetni az E92 kulcsát. 5 évig biztosan megtartom.

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.01.22. 14:39:59

@subtotal: Teljesen egyetértek, ma egy "sportkombi" és egy "sportlimuzin" már nagyon közel áll egymáshoz élményben, épp ezért a "fából-vaskarika" már egyáltalán nem illik a kombik nagy részére.
Mindezt persze tessék úgy érteni, hogy ma már, mert régen a kombik alá sokszor került pl. egész más hátsó felfüggesztés, ami szépen rányomta magát az élményre.

Shadowbull 2009.01.22. 14:42:46

@Hrzrasn: Okes, tehetunk egy probat. Eloszor en maszok be hatra es te vezetsz, utana te maszol be hatra es en vezetek. Az nyer aki nem okadta ossze a karpitot :)))
Egyebkent nem kis mutatvany lenne, amikor a 193 centimmel meg a 100+ kilommal beszuszakolom magam :) Szerintem befele menne, kifele lenne a gond :)

Mondjuk egy hatosba elore is eleg nagy mutatvany bemaszni, plane ha parkolnak mellette.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:44:34

@Andix: A sportkombit azoknak találták ki, akiknek anyu kiadta az ukázt, hogy márpedig kombi kell a kölkök miatt (anélkül haza ne gyere), akkor apu azért belecsempészhessen egy sorhatost meg egy M futómûvet a Fahrzeugauftragba ;)

(Bevallom, én is így tennék. Nyilván.)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:47:02

@Shadowbull: "Mondjuk egy hatosba elore is eleg nagy mutatvany bemaszni, plane ha parkolnak mellette."

Le kell engedni az ablakot beszállás elôtt ;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 14:47:40

@Csubakka Junior: Így bizony, jöhetne már egy RS6 Avant / M5 Touring / E63 AMG T összehasonlító teszt.

ommm 2009.01.22. 14:50:13

@corres78:

De te minden bizonnyal teljesen tisztában vagy azzal, hogy ki, hol és mennyit dolgozott valaha.
Mi hirtelen teleportálódtunk ide, 30 évesen a Totalcarba.
Lol.

Shadowbull 2009.01.22. 14:51:17

En vezettem az RS6-ot, meg az M5-ot is, bar az limo volt.

Az M5 jobb, de gondolom ezen tolem nem lepodik meg senki :)

sb

subtotal 2009.01.22. 14:51:22

@Hrzrasn: se gyerek, se anyu (csak barátnő van), csak a kombi :)
Biztos én vagyok a kivétel, komolyan.

Ha csak 1-et tarthat az ember, akkor kombi. Persze a második már egy kupé vagy kabrió lesz. Remélem hamarosan. És benzines lesz.

akira2 2009.01.22. 14:52:39

@subtotal:

Jobban szeretem a sportos limuzin, és a sportos kombi kifejezéseket... :)

De a sportkupé már szerintem elfogadható, a sportos kupé már döcög... :)

De elég a kupé is, hiszen minden kupé sportos..

Na, majd kíváncsi leszek a kupékombira...:)

Az X6-osról, mint SUVkupéról már ne is beszéljünk, de nekem semelyik SUV sem tetszik, teljesen felesleges kategóriának tartom a mindennapokhoz, még akkor is, ha a BMW találta is föl ezt a kategóriát...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 14:54:08

akira2 2009.01.22. 14:33:19

Vettem a poént :-) (Korábban voltak tapasztalataim, de vagy elhomályosultak, vagy egyszerűen jobbak, amik vannak most.)


"Lehet, egyszer Neked is ki kellene próbálnod néhány hétre egy-két BMW-t...?"

A W12-nek nincs alternatívája a 7esben jelenleg. Ahhoz pedig túl sokat sóvárogtam utána, mire megengedtem magamnak, hogy belőle "kevesebbre" váltsak. Remélem ezt megérted.

Ugyanúgy az R8nak sincs BMW-s kétüléses komoly SPORTKOCSI megfelelője a BMW-ben tudomásom szerint.

A többi BMW nekem meg kicsi, nem férek el bennük normálisan, vagy nem tetszenek már alapból. Meg különben is, kell a francnak az a fránya propeller :-)

Teljesen elégedett vagyok azzal, ami van, több nekem nem kell most jó ideig.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:55:44

@subtotal: Tetszhet valakinek nyilván a kombi is, mondjuk én ezt sose értettem (pláne ha hátul úgyse ül senki soha). Egy jó kupénál alapból dönthetôek a hátsó ülések. Én az enyémbe kizárólag a csomagtartón keresztül pakolok, ülés le, aztán szórom bele a cuccot. Olyan, mint egy kisteherautó :)

Rocko- 2009.01.22. 14:56:57

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 13:14:12
"A fotózásos írásért viszont kár volt: kár nyilvánosság előtt pattogni, ha nincs igazatok... Attól, hogy az én telkem bejáratán sincs behajtani tilos tábla, és senki nem szólt még eddig érte, attól még az magánterület."
"nincs behajtani tilos tábla sehol, fotózni tilos felirat egy szál sem, semmi nem figyelmeztet arra, hogy ez magánterület."
akkor honnan kéne tudni ezt? :)

akira2 2009.01.22. 14:57:12

@Shadowbull:
De könyörgöm, kia akarna hátul ülni bármilyen autóban közülünk? Pláne egy kupéban?

Nem is emlékszem, mikor ültem hátul utoljára autóban... :)

De igen, a múltkor a feleségem vezetett, én meg játékból hátra ültem a lányom mellé pár percre... :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 14:57:48

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

"A többi BMW nekem meg kicsi, nem férek el bennük normálisan"

Fogyni kéne :)

"Meg különben is, kell a francnak az a fránya propeller :-)"

Akkor meg a fasznak okoskodsz, hogy milyennek kéne lennie a BMWknek szerinted :)

(Én sem írom elô, hogy szerintem mit kéne gyártania az Audinak.)

Shadowbull 2009.01.22. 15:00:13

@malenykij polgar: Hosszu. Ha erdekel, este leirom.

sb

Shadowbull 2009.01.22. 15:02:14

a kombi temahoz annyit, hogy az E91 az nekunk csomagterugyileg meg kicsi is volt. A beltere amugy ok.

Mi a Mondeo Kombit is ugy megpakoljuk, hogy meg a lanyom mellett az ules is tele van rakva kacatokkal :)

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:03:05

Rocko- 2009.01.22. 14:56:57

Mondjuk raktárakkal övezett sísekről nekem egyből eszembe jut, hogy vasúton vagyok. Sínjei meg általában a vasúttársaságnak szokott lenni, a vasút meg Magyarországon céges formában működik, így a tulajdonában álló pályaudvar magánterület. Vagy nem?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 15:03:45

@Shadowbull: Hova jártok ennyi cuccal? Búcsúba? :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:06:22

Hrzrasn 2009.01.22. 14:57:48

A fogyás jogos... :-)


"Meg különben is, kell a francnak az a fránya propeller :-)"

Akkor meg a fasznak okoskodsz, hogy milyennek kéne lennie a BMWknek szerinted :)"

Irónia a szavakban, érted... érted? :-)

akira2 2009.01.22. 15:07:31

@Hrzrasn:

Vendégmunkások... :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 15:09:23

@Shadowbull:
Szubjektív vélemény érdekelt volna, majdnem objektívet olvastam már asszem az ams-ban. A TC hármas powerkombi tesztje is úgy lenne érdekes, ha három szerkesztö tesztelné a gépeket, a márkapreferenciák ismeretében.

subtotal 2009.01.22. 15:09:38

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: nem propeller, bajor zászló, megmonták mán'!!! :DD

Shadowbull 2009.01.22. 15:11:39

@Hrzrasn: Most gondold el, par eve meg vittuk a babakocsit, az etetoszeket, a potagyat....

Ma mar ezeket nem kell, megis allandoan tele az auto :)

Ritkan jarunk haza, es akkor egyreszt sok idore, masreszt visszafele altalaban tobb cuccunk van mint odafele :)

Amugy mar mondtam az asszonynak, hogy ez nalunk valami idegi kenyszer lehet, hogy mindig annyit pakolunk, ami befer. Mert csinaltuk ezt A4-gyel, E90-nel, E91-gyel, most meg a Mondeoval :)

Ettol nagyobb autot meg mar nem igazan birok venni :)

sb

akira2 2009.01.22. 15:13:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Audiban W12-es moror van?

Azt hittem, az csak a Paetonban és a Bentleyben van, az A8-asban sima V12-es motor van...

Ne haragudj, de számomra édesmindegy, hogy 8 vagy 12 hengeres-e a motor, a 6 is bőven több, mint elegendő, így az tényleg nem lenne szempont a választáskor, hogy BMW-t azért nem, mert csak "gyenge" turbós V8-as motor van az új 7-esben... :)

A régi 7-esben pedig még volt V12-es motor is, gondolom, hogy az A8-asodat nem 2008 végén vetted, hanem akkor amikor még lett volna V12-es alternatíva a BMW-nél is...

Ez utóbbi elég gyenge érv volt... :)

Shadowbull 2009.01.22. 15:14:48

@akira2: "A régi 7-esben pedig még volt V12-es motor is, gondolom, hogy az A8-asodat nem 2008 végén vetted, hanem akkor amikor még lett volna V12-es alternatíva a BMW-nél is..."

W12-es az Audi. Es 12 hengeres osszkerekes csak ott van.

sb

_FoxiMaxi_ 2009.01.22. 15:18:11

Az ipari terület az ipari terület. Uraim tessék már ehhez hozzászokni.
Mindenhol megvannak a játékszabályok.
Aki nem ismeri a kresz-t annak a forgalom elől elzárt terület csak egy csíkosra festett útdarab. Ha ott bohóckodik mondjuk egy kézi kocsival mégis feljelenti a rendőr.

Kár szerintem ragozni, mielőtt fotóztok valahol érdemes utánanézni, hogy az kihez tartozik.

Nem védeni akarom a Vasútat mert a szabályozásaik rég elavultak, de ez van. A saját területükön ők dobtak hatost. :)

subtotal 2009.01.22. 15:18:58

Sose értettem milyen presztizsértéke van annak hogy 3db 4 hengeres motor van egy autóban, attól még az egy 4 hengeres, nem? :DD (only kiddin')

ccorsa (törölt) 2009.01.22. 15:19:12

akira2: Nem értem.
.
Milyen váltó az?
Csak a kormányváltós engedné tiltásig?
Mert az még akkor sem vált fel.

corres78 2009.01.22. 15:22:21

@ommm: Nem erről van szó, hogy tudom! De ha te ezt kemény munkának állítod be, akkor ennél korábban minden bizonnyal (még-)könnyebb munkát végeztél. Én nem merném leírni, hogy kemény munkát végzek, pedig elhiheted, hogy a fotózás a munkámhoz képest nekem annyira könnyű lenne, hogy elunnám az életemet is. De vannak jópáran, akik nálam is keményebb munkát végeznek és az irántuk való tiszteletemből nem kezdek el a munkámról nyavajogni. Lekéstétek az ebédet? Ez emberkínzás!! Kisbolt nem volt útközben?

Shadowbull 2009.01.22. 15:24:15

@malenykij polgar: Tolem csak szubjektiv velemenyt kaphatsz, raadasul elfogult is vagyok.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:29:08

subtotal 2009.01.22. 15:09:38

Az elküldés után kaptam észbe, már kotorászok a konyhában a bárd után, nem tudom megbocsátani az ujjaimnak :-)

-----------------------------------------

akira2 2009.01.22. 15:13:06

Igen, az Audiban W12 van.

Én éppen eleget gürcöltem érte és halogattam időről időre a vásárlást, míg egyszer úgy éreztem, hogy most már megengedhetem és megengedem magamnak. Ilyen gyerekkori álom féleség. És innentől már igen, nekem V12, és nem V8 kell. Csak mert megérdemlem :-) Mások a prioritásaink.

Mikor vettem, még volt a 7esben is v12, viszont nálam utcahosszal jobb volt az Audi. Most meg már nincs is 12 hengeres BMW. Szintén szempont volt, hogy az egyiknél ott a világ talán legjobb összkerék hajtása. Kb. ennyi.

Negrogo 2009.01.22. 15:36:51

@akira2:

az hogy osztrak azt a uzemanyag szarmazasara ertetem nem pedig hogy ott tankolok.

akira2 2009.01.22. 15:47:51

@Shadowbull:

Ezt én nem érthetem, hiszen, nem igazán tudok különbséget tenni V12-es és W12-es motor között, a négykerékhajtás pedig sztem csak ront a veztetési élményen. Nem vagy se offroader, sem pedig rallye-s. Csak szeretek sportosan vezetni, szeretem érezni, hogy az autó hátul hajt és elől kormányoz... :)
És az első tengely mögött a motor, hátul a hajtás klasszikus elrendezést szeretem...

Ezt semmi más autó nem tudja ilyen magas színvonalon, mint a BMW...

AtoszMester 2009.01.22. 15:49:03

Cikesz, hogy a cikkből mindent ki kell mazsolázni, el kell benne mélyülni, hogy tényekre is fény derüljön. Szerintem azért vagyunk csak ellenzők-mellette lévők 35-65% arányban, mert az igazi ellenzők nagytöbbségének nem volt ingere eljutni a blogposztra mutató linkig :)

Kicsit gáz, ha valaki nem autóbuzi, hanem költői vénával van megáldva, majd a mi kárunkra Ady helyett inkább xdriveot választ. Emellett pedig van egy olyan réteg, akik minden totalcar cikket elolvasnak témától függetlenül, és kéjes ömlengéssel bevégeztetnek a monitor előtt.
Na ezek a lények mikor egymásra találnak, akkor születnek meg azok a fogékony zombikra ható mondatok, amik körülölelik ezt a cikket is.
Pl.: ""Melegedtél? Akkor tűnés, húzzunk, messze még a reggel. Szereted ilyenkor a várost, fehér bőrű, dünnyögő zsebbálna?""

Itt kezdtem el sírógörcsöt kapni, és vágyni, nagyon vágyni egy sima E36 325i-re a maga puritánságával.

Ez a BMW valóban ocsmány, és selyemfiúknak, apuci lányainak való.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.22. 15:51:26

@AtoszMester: "Ez a BMW valóban ocsmány, és selyemfiúknak, apuci lányainak való."

Akkor sajnos te kénytelen leszel mást venni.

akira2 2009.01.22. 15:51:29

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
A korábbi 7-es nekem sem tetszett, a mostani tetszik, de semmi szükségem nincs ekkora autóra. 178 vagyok, és tartom a 73 kg-os versenysúlyomat... :)

Valóban mások a prioritásaink, én pl. sosem vennék 30milláért autót, ha tízszer ennyi pénzem is lenne, ennél valamivel :) racionálisabban gondolkodom...

szláj (törölt) 2009.01.22. 15:51:56

van sapka nincs sapka effektus

omm: te meg csak írj bátran, van aki megköszöni

köszönöm 8)

qualitaet 2009.01.22. 16:03:24

Akira 2

"Az automata váltó egyetlegy egy előnye egy BMW-ben, ha a dugóban kell araszolni... "Az 530xd-t automatáját betettem S állásba, ahol kézzel is lehet váltani, de magától is vált, és megküldtem fölfelé. Nem tetszett, amit csinált a váltó. Nem volt kifejezetten rossz, de ha nem kényelemre hangoltan, hanem sportosan, kifejezetten sportosan vezetsz néha, akkor nem úgy fog váltani, mint ahogy épp jó lenne. A hajtűkanyarokban, amikor szinte megállsz, nem váltott vissza 1-esbe, hanem alapjáratról 2-ben próbált elindulni, és az nem ugyanaz, mintha fordulaton tudnád bevenni a hajtűkanyart is.

A dízelt pedig vétek 1-esben pörgetni, sőt, a dízelt mindig is vétek pörgetni. Azaz nem sportos motor.

Jól megy, sportosak a menettulajdonságok, de mégsem igazán sportos...

Remélem, vannak néhányan, akik értik, hogy mi a baj, még akár a 335d-vel is... :) "

Hú, de jól beszélsz! Légy nyugodt én értem. Kétszer volt diesel BMW-m (535d) ,-no meg egyáltalán diesel autóm is- először és utoljára.:))))))))

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 16:06:59

akira2 2009.01.22. 15:47:51

Én már lassan 46 évesen kinőttem abból, hogy az autó, amivel utazok, abban szempont legyen a "elől kormányoz, hátul csúszik". Nem nekem való. Nekem (és mindenek felett a családomnak) biztonság kell, esőben, hóban, jégben, mindenben.

-----------------------------------------

akira2 2009.01.22. 15:51:29

Én 190 cm és jóval 100 kiló feletti vagyok.

"ennél valamivel :) racionálisabban gondolkodom"

Másban mindenben maga vagyok a racionalitás, szinte mondhatom. Viszont nem azért dolgozom át az életemet, hogy ne élvezzem soha a munkám gyümölcsét. Ha ez egy drága autóban testesül meg, akkor (ha már minden fontosabb megvan, főleg a családnak), akkor talán belefér.

(Egyébként a nagy motor ellenére nem tudom megmondani, mikor mentem vele utoljára 180-nál többet, azt is autópályán. Nekem elég a vele járó tudat is, hogy a közlekedők 99%át úgy enné meg a több mint 2 tonnájával, hogy csak na. Nem csúszkálok, nem tolakodom, nem furakodom, nem élvezkedem. Csak autózom vele, szépen kényelmesen :-) )

ommm 2009.01.22. 16:12:42

@corres78: Nem, csupán elejét szeretném venni a felesleges e-mail-áradatnak a "Ti csak döglődtök a monitor előtt, ingyenélők" címmel.
Sokkal de sokkal durvább melóm is volt már, csupán rá szerettem volna világítani, hogy nem habos torta ez a szakma sem.
És sokszor visszasírom a fizikai fáradtságot, elhiheted.

qualitaet 2009.01.22. 16:19:43

"Érdekes, a 335d nincs is kéziváltóval... :)"

Persze, mert ha egy kicsit béna a soför sitty-sutty lezabálná a kupplungot.
Érdekes, a 335d nincs is kéziváltóval... :)

"Az automata váltó egyetlegy egy előnye egy BMW-ben, ha a dugóban kell araszolni..."


"No meg az asszonynak, mert a kuplungolás valóban nem törékeny nőknek való élvezet... :)"
(
(Az enyémet is ezért nem örülök ha a csajom vagy más vezeti. A kupplung csúsztatásért mindig kesergek!)

"Ne haragudj, de számomra édesmindegy, hogy 8 vagy 12 hengeres-e a motor, a 6 is bőven több, mint elegendő.."

Für alle fälle legalább egyszer próbáld ki a V8-at 6g kézivel... ;)

qualitaet 2009.01.22. 16:25:32

Ommm Papa én kedvellek, de a cikk egy kicsit tényleg süß.

Még éjjel elkezdtem olvasni de szó szerint beleragadtam mint a légy a mézespohárba.Én sem tudtam elsőre végigolvasni.

corres78 2009.01.22. 16:30:45

@ommm: Rendben, megbeszéltük és bocs az (esetleges)OT miatt. Üdv

ommm 2009.01.22. 16:31:05

@qualitaet: Lesz még jobb is :) Dolgozom rajta.

qualitaet 2009.01.22. 16:31:06

"Ezért is nem örülök ha az enyémet...",sorry.

Látod, olyan nehéz a cikk, hogy már én sem tudok fogalmazni:)

akira2 2009.01.22. 16:33:49

@qualitaet:
"Für alle fälle legalább egyszer próbáld ki a V8-at 6g kézivel... ;)"

szívesen... :)

qualitaet 2009.01.22. 16:36:51

Ellenkezőleg. Jól és főleg tiszta szívből sütöttél (írtál)Te mindig is.
Csak most egy kicsit sok lett a méz a dió meg a mazsola. Pont mint a Csikós. Baszott jó a szókincse, csak néhanapján túlfűszerezi...

rainy_day_coffee 2009.01.22. 16:39:01

Nem vagyok egy szeplelek, de pottyet elegem van belole, hogy nincs olyan Totalcar cikk, amiben ne lenne segg, hugy vagy fing. Ott mindenki analisan fixalt? A Halle Berry-s cikk cimet utolag azert sikerult editalni, de a szinvonal, az tovabbra is melyrepul. Kisembernyi stilus.

Ferencz J 2009.01.22. 17:03:46

Már megint Arany János ír autós cikkeket a Totalcaron? Vagy mi ez a BMW-s megint?

Szerintem sokan vagyunk akik nem autókról szeretnénk szépirodalmat olvasni, hanem tesztet. (Bár a teszt kicsit erős, mert olyan még nem szerepelt az oldalon, amit ti csináltok inkább csak "megyünk egyet a házkörül" dolog.)

Ezért nem kellett volna szlovákiából átköltöznöd, a blogírogatással csak a belsőség színvonalát húztad le, de már a TC-t is.

Rocko- 2009.01.22. 17:07:10

akira2 2009.01.22. 15:47:51
próbáld ki egyszer.

ommm 2009.01.22. 17:09:30

@Öcsy: Aaaah, lelepleztél.

Rocko- 2009.01.22. 17:17:46

Öcsy 2009.01.22. 17:03:46
figyelj, sztem te tévedtél el.
ha szárazadatos tesztet akarsz, akkor keres mást.


sôt, igazából azt nem értem, h egyesek mit finnyognak? TC mindig is megfûszerezte a tartalmat, sorra érdekes dolgokról írnak - igen, még a repülôk is azok -, erre meg egyesek húzzák a szájukat, mint ha botanikai értekezés lenne az oldalon.
MIT AKARTOK?

Ferencz J 2009.01.22. 17:30:15

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.22. 17:17:46

engen azért zavar, ha egy tesztben több a metafora mint az autó

akira2 2009.01.22. 17:34:33

off:

lehet egy kérdésem?

Ha nem számítana az üzemanyagár és az autó vételárkölönbsége sem, melyiket választanátok, hasonló teljesítménykategóriában?

Dízelt, vagy benzinest?

Ladaf@n 2009.01.22. 17:37:22

a háttérben az egy 120/20 kV -os trafó, kb. 50MVA-es.

Ferencz J 2009.01.22. 17:45:49

@akira2: dízel a traktorokban van, innentől...

forjunk 2009.01.22. 18:07:19

a barokk ripacskodást csak egy vékony vonal választja el az igazán élvezetes írásoktól.
nos, te nemcsak a lábujjad végét dugtad át, hanem jócskán átrepülted ezt a határvonalat

Rocko- 2009.01.22. 19:16:30

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 15:03:05
"Mondjuk raktárakkal övezett sísekről nekem egyből eszembe jut, hogy vasúton vagyok"
egyszer gyere el Csepelre. :D
onnan indul, h szabadkikötői utat egy sín vágja ketté, szónélkül megállítják a forgalmat 10 percre.
Csepel gyártelep, tele van gyárakkal, sínekkel, el tudsz tévedni, anélkül, h bárki rádszólna, vagy megkérdezné mit csinálsz ott.

subtotal 2009.01.22. 15:18:58
"Sose értettem milyen presztizsértéke van annak hogy 3db 4 hengeres motor van egy autóban, attól még az egy 4 hengeres, nem?"
melyik az az autó?
szerény számításaim szerint a W12 az 4*3 db. henger.

Öcsy 2009.01.22. 17:30:15
fáj a kultúra? :)

akira2 2009.01.22. 17:34:33
ez miért kérdés?
benzines.
való életben is.

Kifordított kacagány 2009.01.22. 19:36:43

azért jó kis cikk lett ez. márcsak az ellentmondó vélemények tükrében is.
ennyire eddig csak a politika tudta megosztani az országot:)
bravo ommm:)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 19:42:15

@Rocko-:

Jó, lehet valakinek szólni kell, hogy nem otthon van - én azért a környezetből érkező ingerekre reagálván felismerem, ha vasúti pályaudvaron vagyok - ami elég nagy valószínűséggel nem az enyém, és ezért nem is pampogok, ha szólnak, hogy menjek el... (-:

Spiritmonger 2009.01.22. 19:45:35

@Shadowbull:

3,5 literes motor van a kocsimban, 6 sebességes kézi váltóval, 250 lőerős

próbáltam az automatáját is, de ég és föld, pedig nagyon szépen simán váltott, amerikai Maximáról van szó, egyszerűen sokkal jobb a kézi váltó, mint az automata

aztán próbáltam a vw dsg váltóját is, és nem jött be
subaru legacy 3 literesnél is a kézi váltó annyival jobb, mint az automata, hogy csak na
hiányzik a kuplung kinyomása, a játék vele, a tudat, hogy a kocsit én uralom, nem pedig az elektronika


dugóról meg annyit, hogy automatával is kell a fékkel-gázzal játszani, az izmosítja a jobb lábat, a kuplung a balt

nem értem az ezzel kapcslatos sírást, napi szinten megyek dugóban sokat, és soha nem zavart, hogy kuplungolnom kell

Shadowbull 2009.01.22. 20:02:01

"hiányzik a kuplung kinyomása, a játék vele, a tudat, hogy a kocsit én uralom, nem pedig az elektronika"

Hat ez nekem egy normal autoban nem hianyzik.

sb

zalkapone 2009.01.22. 20:29:21

Ommm!

Ez zsírkutya volt, vazze!
Pár hónapja minden nap látom ezt az autót, és reméltem, hogy egyszer kiköt itt!
A vasutas sztorihoz meg csak annyit, hogy emlékszel mit mondott a biztonsági őr bácsi, mikor megálltunk a behajtani/megállni tilos táblánál az önkormányzat parkolójában? :-)

ohh_vazze 2009.01.22. 20:46:19

OFF

Ma az M7-esen lefele elhuzott mellettem egy kisebb uldozos illusztris konvoj. 12 ora korul, Velencenel: Audi S8, Bentley Continental GT, BMW M6. Szep latvany volt. Na, de: "...akkor én most magukat feljelentem...":-) LOL

ON

GGG77 2009.01.22. 21:54:52

Minden stimmel ezen a kocsin. A legszebb kombi a piacon, és nekem kombi kéne...
Csak d helyett i a 330 után, ja és az x sem kell.

zalkapone 2009.01.22. 22:11:09

@GGG77:

Milyen finnyás vagy! :-)

Rocko- 2009.01.22. 22:33:35

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.22. 19:42:15
"Jó, lehet valakinek szólni kell, hogy nem otthon van"
van ami totálisan egyértelmű, h nem az a hely, ahova az ember bemehet.
ez meg nem az imho. :)

Krisi 2009.01.22. 23:04:02

A kocsinak nekem nem teccik a hátulja, szerintem túl nagyra sikerült a hátsó lökhárító, és ez hazavágja az oldalnézet.

Spiritmonger pedig úgy megmondta a véleményem, mint a Besenyő Pista bácsi :)

Én is azt szeretem a vezetésben, hogy kuplungolok. Ez persze az én hülyeségem, de nem szeretem, hogy a bal lábam csak úgy ott van és pihen. És tényleg jó a tudat, hogy nem csak az elektronika irányít.
Tudom, ott van a DSG meg a modern autómaták, de amíg nem kötik össze az agyamat közvetlenül a fedélzeti kompjúterrel, addig az autó nem akkor fog váltani, amikor én akarom :)
(és mégegyszer mondom a nyomaték kedvéért, hogy nekem kell a kuplung. Majd 50 évesen talán meggondolom magam e téren, de jelenleg fiatal vagyok, kell éskész :)

Dugóban araszolgatásnál nekem is mindig a jobb lábam fárad el, mert azt emelgetem folyamatosan a gáz és a fék között. A ballal csak nyomkodom a kuplungot, az nem szokott elfáradni.
A kézi váltó azért is jobb, mert legalább van, ami elfoglal az araszolgatásnál.

Díel témár meg már oly sokszor kitárgyaltuk, én személy szerint biztos, hogy benzinessel venném ("Hátrány a kátrány" :), de nem vitatom, hogy jó ez a "traktormotor". De nekem inkább benzinessel kéne rendes váltóval.

És ezért kurvajó a cikk, mert sokan erre kiváncsiak, hogy milyen dízellel a kocsi. Hát itt van rá a 2 oldalas válasz :)

ommm 2009.01.22. 23:43:22

@Érdekes: Fussál neki még egyszer, ha kérhetem. Anyázni lehet ember módjára is. Kösz.

Érdekes 2009.01.22. 23:56:13

@ommm: Kitörölted?Nevetséges vagy.Anyázni?Nem anyáztam, csak sarkítottan fogalmaztam, h értsék.A jelentése attól még megmarad, már aki érti...aki nem az meg selejtes.Elgondolkodni kellene nem törölgetni, vagy ilyen dedós-"diktatórikus" felfogásod van?Sajnállak.TC "színvonal" azért rendesen játszik 1-1 cikknél...A kocsi jó, hangyányit túlmisztifikáltad a cikket a vérfanboyságoddal (bár ezt megszokhattuk úgy alle).Na, jó "moderálásT" ehhez az überbrutál anyázos! HSZ-ez..istenem...

Krisi 2009.01.23. 00:37:23

Ez elég cifra lehetett, ha törlésre került :)
Ez a stílus meg emlékeztet egy rég nem látott belsőséges kommentelőre (írásjelek utáni szünet hiánya), csak nem a nagy visszatérésről maradtunk most le? Mert ha igen, akkor hagyjátok, biztos megint csak részeg volt :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 01:22:00

@Shadowbull: "Hat ez nekem egy normal autoban nem hianyzik."

De rólad már megállapítottuk, hogy öregszel :)

tanki567 2009.01.23. 13:49:40

Nekem tetszett a cikk!

Kopasz Mercis 2009.01.23. 16:13:52

prison break with a shooting brake from photo
Ez aztán a címke. Gondolom mennyi angol olvassa a TC cikkeit.

De az a fontos, angolul még a szar cikk is kibaszott menőnek látszik.

ommm 2009.01.23. 17:06:02

@Érdekes: Többiek nagyjából tudják, hogy nagy a tűréshatárom, de azért szembe gecizni még nem kell és nem is illő.

psmith 2009.01.23. 16:13:52

Az eredeti az volt, hogy from photo break to prison break with a shooting break, csak ugye összevissza rendezi a tag-eket a rendszer, ezért borult a sorrend és ugyanaz a tag csak egyszer szerepelhet.

Greg36 2009.01.23. 18:36:17

Reggel már nem volt fent a trafó a pőrekocsin. Szép, négytengelyes, acélvázas, azt is öröm volt nézni :)

crazy 2009.01.23. 19:19:49

A kocsi szép is, jó is. A cikkhez meg annyit, hogy itt a mávos hölgy rosszindulatúnak, gonosznak van beállítva, holott gondolom csak a munkáját végezte. Szerintem inkább azon kellene elgondolkodni, hogy ha a Totalcar gyakran jár arra a magánterületre (mert a MÁV terület is magánterület) fotózni, akkor miért nem tudnak egy engedélyt kérni az illetékesektől, gondolom beleférne valakinek a munakidejébe ezt lelevelezni. Esetleg lehetne egy kis bérleti díjat fizetni. Így gyakorlatilag úgy keresnek pénzt, hogy a befektetést nem fizetik meg. Most mondhatnánk, hogy tipikus magyar módszer :))) Az éremnek mindig két oldala van.

Rocko- 2009.01.23. 20:19:10

psmith 2009.01.23. 16:13:52
és te meg beszólsz, menő vagy?

Kifordított kacagány 2009.01.23. 22:23:51

crazy 2009.01.23. 19:19:49
na neeeee. aztán mire fizessenek?
szerinted mi legyen a számla megnevezés rovatában?

crazy 2009.01.24. 15:27:52

kifordított kacagány !
Ezt úgy hívják, hogy bérleti díj. Ha én valakinek valamijét használom, azért fizetni kell, de minumum engedélyt kell kérni. Pl. amikor építkeztem nem volt hova tenni az építőanyagokat (tégla, gerenda, stb), a házammal szemben volt egy betonos terület, amit senki nem használt semmire, gondoltam oda lehet rakodni. Elmentem hát a tulajdonoshoz - az önkormányzathoz - engedélyt kértem, hogy használjam a területüket, és megfizettem a bérleti díjat. Ha egy napig használtam, akkor annyit, ha egy hónapig, akkor annyit. Ez így a normális. Néha meg kijöttek ellenőrízni a közterület felügyelők, és mindent rendben találtak.
Egyik haverom nyáron a Balatonnál portrékat szokot rajzolni a túristákról. Egy üzlet parkolójában szokott ülni. Természetesen előtte megkérdezte az üzlet tulajdonosát, és megkérdezte mennyit kell neki fizetni. Megegyeztek, hogy havonta egy üveg whisky, amit aztán közösen ittak meg. Szerintem ez a normális. Nem igaz, hogy valaki a szerkesztőségből ezt ne tudná elrendezni.

zalkapone 2009.01.24. 15:51:44

Ha whisky-vel fizetnek, akkor a mi kertünkbe jöhetnek fotózni! :-)

dennisthemenace 2009.01.24. 22:08:47

A Mav-os csajnak igaza volt,kar pampogni miatta.Kerdezzetek meg a Winklert,hogy a Fiat Argenta tesztjenel csak ugy besetalt a kontenerterminalra,vagy elotte engedelyt kertunk a fonoktol..
Mas;tolem mar kerdeztek ir sracok(akiknak magmutattam a Totalcart),hogy miert nincs angol verzio.Megoldhatnatok..

zalkapone 2009.01.25. 00:28:43

@dennisthemenace:

És kiknek készül?
(Szerintem elég "balkánspecifikus" a felhozatal.)

zalkapone 2009.01.25. 00:30:41

@dennisthemenace:

Ráadásul ezt a világnyelv kérdést sem kell már sokáig túllihegni az angollal kapcsolatban. Kezdj el kínaiul, meg héberül tanulni!

dennisthemenace 2009.01.25. 11:25:56

@zalkapone: Azoknak keszul,akik olvassak,nezik.Speciel Irorszagban es Angliaban is rengetegen imadjak az oreg jarganyokat,a butykolest..Es a Balkan-feelinget.Szar roman gagyiknak is van angol nyelvu valtozatuk,akkor a Totalcar is megerdemelne.
Ami azt illeti;nem,nem kell tullihegni;teljesen helyenvalo,hogy Romaniaban,Szlovakiaban,Bulgariaban tobben beszelnek angolul,mint Magyarorszagon..

zalkapone 2009.01.25. 11:58:59

@dennisthemenace:
Nem mondom, hogy ne legyen, csak azt, hogy a f@szom kivan vele, hogy bármerre nézel kis hazánkban, mindenhol ez az elb@szott angol-mánia van mindenhol! Import-supervisor, clerk-manager, stb. Tudom, multi-kulti, ezt kell szeretni. De én nem szeretem. Annak ellenére, hogy igen, én is beszélek angolul.

dennisthemenace 2009.01.25. 12:51:11

@zalkapone: Mindenhol,nemcsak Magyarorszagon.De ha egyszer ez a vilagnyelv,hat legyen.Globalizalt vilagban elunk.Ha prostik reklemozhatjak magukat haromnyelvu portalokon,a Totalcar is megerdemelne..
Egyebkent annyira nem tapasztaltam anglomaniat,mikor utoljara otthon jartam..

zalkapone 2009.01.25. 14:01:56

@dennisthemenace:

Pedig tanulságos kirándulás lenne, hidd el!
Saját munkakörnyezetemben egyfajta ellenállási mozgalmat hirdettem ennek kapcsán, és az a fura, hogy engem néznek hülyének, amiért Magyarországon magyarul akarok beszélni! Szerintem ez roppant szomorú! Bár ugye a kampós orrú kufároknak ez (is) a célja, mert egy nemzeti öntudattal nem rendelkező népet könnyebb leigázni.

zalkapone 2009.01.25. 14:06:08

Aztán részemről ennyi, mert még feljelentenek engem is! :-)

burger 2009.01.25. 21:35:54

Mindig rácsodálkozok, hogy mennyi csúnya, gonosz és legfőképpen buta ember írogat ide.(értsd: ahogy akarod)
A cikkben megfogalmazott kérdés, illetve a róla vitatkozó felek frusztrált okoskodása teljesen olyan, mint a magyar drift események. Nézem a csatákat, és azt veszem észre,hogy körülöttem mindenki pályabíró, meg mindenki jobban tudja. Épp, mint itt. Majd ha valaki az idevonatkozó jogi paragrafust idézi, annak hiszek, nem pedig a sok jött-ment parasztnak.
A BMW-Audi kérdésről annyit, hogy fölösleges tépni a száját mindkét félnek, kompromisszumra úgyse jutnak, mert nem látnak túl saját kicsinyességükön.
Én BMW-párti vagyok (de nagyon), mégis nagyra tartom az Audit, mert mind a régiek (pl. Quattro), mind az újak (pl. A5) nagyon bejönnek.
A V12-es problémakörhöz meg annyit, hogy sokakat elbűvöl, de én biztos nem az alapján választanék két márka körül, hogy van-e V12 a palettáján vagy nincs.-(Ehhez kérdés: V8 nem könnyebb és előnyösebb a súlyelosztás szempontjából?) Mondom kérdés! Szóval nem kell a savazás meg a hülyeidiótázás, mert nem azt kérdeztem.
A motor elöl, hajtás hátul kombója meg már elvi kérdés. Élmény vagy biztonság, mindenki maga dönti el.
Öcsy:
"Már megint Arany János ír autós cikkeket a Totalcaron? Vagy mi ez a BMW-s megint?"
Ha számokat, meg misztikus betűhármasokat akarsz olvasgatni, vegyél katalógust, és betűzgesd szépen azt. Meg Bucimacit, az való neked.
Én például kifejezetten örülök annak, hogy végre nem száraz tényeket csepegtetnek a Totalcar internetes patakjába, hanem valami olyat, ami jótékonyan hat(na) az olvasók szépérzékére-kivéve persze, ha olyanok e szempontból, mint egy panírozott blokktégla.

Kösz a figyelmet.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.26. 19:39:38

burger 2009.01.25. 21:35:54

"Majd ha valaki az idevonatkozó jogi paragrafust idézi, annak hiszek, nem pedig a sok jött-ment parasztnak."

Tudod, egy ilyen leparasztozás után ne is várd, hogy valaki érdemben válaszoljon. Szerintem...

burger 2009.01.26. 22:27:08

Szabadkozhatnék ,hogy jaaaj nem is rád gondoltam ,de már úgy is mindegy lenne.
Kinek nem inge...

burger 2009.01.26. 22:28:47

Másrészt pedig, arrogáns köcsögként nem is vártam választ

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.01.26. 22:39:53

Burger: nem vettem magamra, csak ha így kérdezel, akkor ne csodálkozz majd, ha esetleg úgy válaszolnak, ahogy egy parasztnak...

burger 2009.01.26. 22:54:00

Nem igazán arra volt kiélezve a dolog, hogy másokat leszóljak, de úgy néz ki rosszul fogalmaztam.
Akkor elnézést mindenkitől. (komolyan)
süti beállítások módosítása