Jó az öreg a háznál?

  2009. január 18. - ommm Címkék: ford orion idő funky fráter 16v urai

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Olyan, mint az agyonhasznált, valaha makulátlan munkáskabát, ami azért lóg még az előszoba fogasán, mert megszoktuk, hogy ott van. Lassan rothadó sárvédőívei a kilógó vatelinbélés, barnuló küszöbjei olajfoltok a szegésen, de nem dobjuk ki, hiszen bármikor felvehetõ, és különben is, hideg van, beleugrunk, ha kivisszük a szemetet, felkapjuk, ha lemegyünk az aknába olajat cserélni, jó lesz az még, jó helyen van ott.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr34883385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adidigaga 2009.01.18. 12:34:56

@qualitaet:

Szerintem a Nagy-Magyarország matrica is a
piacos álca része volt! :-)

máskülönben messzemenően egyetértek veled!

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 12:41:44

Városban rohangálni, bevásárolni az Orion tökéletes, de hosszú utakra ne menjetek vele, mert nem szednek ki belôle élve, ha csattantok.

Egy mai pöcs Fiesta 65km/h-nál úgy lebontja egy Sierrát, mint a huzat:
www.youtube.com/watch?v=N9RUzF4RoL4

0:52nél úgy csuklik össze a Sierra, mintha papírból lenne. Ennyit számít két évtizednyi fejlôdés.

qualitaet 2009.01.18. 12:45:25

"Azt azért megnéztem volna, ahogy a lelkes BM alkalmazottak a kilencvenes évek elején, ezzel pörgetik a menekülő bűnözők 600-as bálnamercijét az M7-esen... :D "

Ők is. Hisz a kormányzati menetekben a legritkább estben sem kergettek köztörvényes bűnözőket, mint ahogy a piaci seftesekre sem az aktuális S-Klasse a jellemző.

Agr3ssor 2009.01.18. 12:46:11

@adidigaga: Elektromos szivattyús fékrendszer, kezdetleges, minden típusban rosszul működő ABS, torziós futómű hátul (ami törik is)... Egyébként ha jó, akkor jó... De ez ritka... Bár mostanában egyre gyakoribb... Igazából az előző tulajok hozzánemértése miatt szopok sokat... De többnyire amit rendesen megcsináltatok rajta, az onnantól tényleg hibátlan...

qualitaet: :)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.18. 12:50:30

Hrzrasn 2009.01.18. 12:41:44

így van... pont ez a legnagyobb baj az ilyen korú autókkal. nekem épp Sierrám van, 86-os, és már a tömege is sokat elárul az ütközőképességéről: 990 kg... meg hát az utcára kerülése eltelt 22 év sem éppen erősítette a karosszériát.

egyébként nem annyira vészes "öregautózni", az ütközést leszámítva. többet kell foglalkozni velük, mint az újakkal, ám sokkal olcsóbból meg is van minden

yard (törölt) 2009.01.18. 12:56:34

Uraim
Jól karbantartott állapotban (lehetőleg kívülről szakadtnak tünjön), teleaggatva csili-vili csicsa-micsákkal (nem véletlen) figyelő autónak még ma is elme gy.
Az "elfgó-vadász" meg egy megint más kategória (volt is, meg ma is).
Azért aki ilyen méretekkel, súllyal a PIT-et felvállalja, hát....., persze mi ellen.

yard (törölt) 2009.01.18. 13:00:51


zalkapone 2009.01.18. 12:57:00
Ja
Honnan is jön a csempészárú?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 13:08:19

@gio: Másik szopó, hogy könnyebben lerepülnek az útról az gyengébb futómûnek/gumiknak és az ABS/ESP hiányának következtében.

De mint mondtam, városban rohangálni bôven jó. Csak a korlátaival kell tisztában lenni.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 13:11:53

"A műanyag cellák és a poliuretán hab közé finoman beágyazott fémbetétnek köszönhetően a megpördítős PIT-manőver is tökéletesen kivitelezhető vele, valamint a koccanásoktól sem kell félni. Nem véletlenül van diszkréten összekarcolva az első lökhárító sarka."

Lehet ilyen meséket költeni hozzá, de a valóság többnyire jóval prózaibb: Kovács 3 tizedes bebaszva benézte egy picit valamelyik oszlopot a BM-garázsban beparkolásnál. Ez a szoci PIT-manôver, hahaha.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.18. 13:12:24

Hát nemtom, kiabálnak mindent az Escort/Orionra, de általában azokra amik szarrá voltak hajtva, aztán valaki nem akart vele foglalkozni.

Nekem is 17 éves az Escortom, de minden baja meg van javíttatva, és egyre kevesebbet kell szervizbe vinni. Németből behozott szarrávert cucc volt, mostanra kilakatolva, rendberakva a váltó, fékek, stb, sok pénz volt, de kevesebb mint egy új autó, és még kevesebb mintha folyamatosan vettem volna valami használt szart.

Unalmasan néz ki? ÉS? Kivan a faszom azzal hogy hogy néz ki egy öreg autó. Működjön, aztán jöhet a kinézet :) Nekem is jó lenne egy új 3-as Bömbi, szertetnék is, de az életben nem lesz rá pénzem. És addig is járni kell valamivel :) Ez elvisz mindenhova, és kevés baj van vele. Szeretem :)(Nem beszélve arról hogy ez ugye nincs 1 tonna, nem olyan kibaszott nagy kívül mint egy mai "kisautó" és el lehet vele férni parkolóban, stb. Meg van benne hely, ellntétben pl. egy Octaviával :)

vadparaszt 2009.01.18. 13:13:08

@Rocko-: bocs, de már van csajom

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.18. 13:18:42

Lehet szidni az öreg vasakat de '95-ben megvesztetek volna egy ilyenért :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.18. 13:21:49

@Agr3ssor: Nem baj legalább olcsó :) Aki nem tartja autónak az vegyen folyamatosan beszaró pözsót vagy mercit :D

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 13:22:19

@ColT: "Nem beszélve arról hogy ez ugye nincs 1 tonna, nem olyan kibaszott nagy kívül mint egy mai "kisautó" és el lehet vele férni parkolóban, stb."

Nyilván, de amennyivel kisebb, a kívül nyert hely meg belül fog hiányozni. A karosszériaelemek vékonyságából adódó plusz hely meg majd az ütközésnél fog hiányozni. Csodák nincsenek.

gnme 2009.01.18. 13:23:19

Az escortom nem bírja a többszáz kilós vastagfalú csövek és zártszelvények szállítását. Úgy döntött hogy a jobb hátsó kerékcsapágy búg.
Tudtok segíteni hátsó kerékcsapágyat szerezni korrekt áron? J6A
gnme@freemail.hu

yard (törölt) 2009.01.18. 13:23:59

@ColT:
Ez igaz?, 2009 van (nálam)
A bogár is "nagy szám" volt, de mai szemmel?

zalkapone 2009.01.18. 13:27:12

@gnme:

Küldök egy email címet! Vele vedd fel a kapcsolatot!

adidigaga 2009.01.18. 13:33:05

@qualitaet:
"Hisz a kormányzati menetekben a legritkább estben sem kergettek köztörvényes bűnözőket...."

valóban nem,a kormányzati menetekben KÍSÉRIK és VIGYÁZZÁK a köztörvényes bűnözőket:-(

Agr3ssor:
ja, így már értem...
Limitált széria= tele "ajándéknak látszó tárgyakkal", amik valójában kiforratlanok , te meg majd jól leteszteled nekik ingyen, sőt még te fizetsz rá :-p Kedves!
(mint az egyik tervezőszoftvernél:kiadtak egy .5-ös új verziót, az előzőt használóknak ingyen. Tele új funkciókkal, látszólag jó bolt,
aztán kiderült hogy minden annyira béta benne, ha pénzt kértek volna érte, valszeg már meghaltak volna az elszállt tervek készítőinek keze álltal :-p )

Ottopappa 2009.01.18. 13:47:02

Hajaj, meghatódottan olvastam ezt a cikket! Nekem is volt egy ugyanilyen színű, '94-es évjáratú 5 ajtós Escortom, ugyanilyen 1.6-os DOHC motorral, csak az sima 90 lovas volt. Amit az igénytelenségéről írnak, az maximálisan igaz, az enyémnek is lógott már a bele, meg balesetes is volt, de a motorja, mint a Doxa óra, mindig indult, és nem is evett sokat. Ráadásul üresen megfutotta a 190-et, ami egész jó egy ilyen géptől. (persze akkor már zabált) Apróbb kontakthibái voltak (hátsó ablaktörlő, tolatólámpa, motorhőfokmérő), de komolyabb baja csak egyszer volt, az is inkább az én hibámból: a váltója nem egy hót precíz szerkezet, és a rükit nem mindig vette elsőre. Egyszer türelmetlen voltam, és kapkodtam, és ... reccs!!! 3 hónap múlva váltócsere. Na az fájt. (viszont amit beleraktak, jobb volt az áttételezése, mint a réginek, úgyhogy jobb lett!)
De összességében kellemes emlékekkel gondolok rá, hisz az első autóm volt 22 éves koromban, igaz, jobbkormányosan (ja igen, mindez írországban volt, ott dolgoztam annó). Aki kifog egy megkímélt pédányt, vegye meg nyugodtan, tényleg egy strapabíró szerkezet.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.18. 13:47:24

@Professor Pizka:

Adok én Pistának tesztautót, ha akarja.

Agr3ssor 2009.01.18. 13:48:06

@adidigaga: Nem tesztelek én semmi ingyen... De fent vagyok az összes illetékes clubbon, és minden igazán hozzáértő azt mondja, hogy kukába azzal a szarral, és a féket át lehet építeni sima vákumosra... Át is fogom, amint odaérek a listán... Egyébként annyira nem ritka Wagen, csupán ez a szedán változat... De műszakilag hasnonló van belőle... Úgy 30db Magyarországon... Tudni kell vele boldogulni, és minden zörejre egyböl kell tudni a választ... Egy szóval érteni kell hozzá... Nem tolerálja a leszarom féle magatartást... Egy japán/német talán igen, de egy komplikált francia semmiképpen...

Colt: szerintem ennyi idősen nem a márkák közötti relatív megbízhatóság számít, hanem egy kocsi pillanatnyi, abszolút állapota... Peugeotból is kifghatsz egy hálás példányt... Egy haverom 80000-ért vett egy 20 éves 205-öst... 1.1-es lóerőgyár, de elment vele már 40000-et... Olajon kívül még semmi sem kellett bele... (mármint csere, enni nem eszi)

driftbalu 2009.01.18. 13:55:59

@Agr3ssor:
"Olyan Fordos... Gondolom hátul itt is dodfék figyel... Hihetetlen, hogy a Focusig csak az RS2000, meg a V6-os Mondeo érdmelte meg a hátsó tárcsaféket..."
A Scorpiokon a kezdetektől fogva széria volt ahátsó tárcsafék de még az ABS is tehát nem tudom miről beszélsz. A cosworthokon pedig ne is beszéljünk rola milyen durva fékek voltak hátul is hütött nagyon komoly fék és erősített futómű. A Ford is tudott jót gyártani de én az európai vonalukat inkább nevezném gagyinak mint jónak. Az tény hogy az összes korabeli ford irtózatosan kényelmes volt, ellenben az opel és a többi másik fapadjával. De a Fordok is szépen lassan romlásnak indultak a Focustól kezdődöen. Levették a palettáról az 1db igazán kényelmes autójukat a scorpiot jo lehet hogy nem nyerte el mindenkinek az tetszését, Sőt!! De megtarthatták volna ez előnyeit egy emészthetőbb formában. Most pedig mindenki veri a nyálát az uj Mondeora pedig az kezd ismét visszatérni erre a vonalra. Tudom én egy elvakult fordos vagyok, de a legjobban azt sajnálom h levette a ford a modellpalettájárol az összes hátsókerekes modellt. Nembaj majd spórolunk a mustangra.. jo lesz nekem az a ford is :)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.18. 14:06:41

Hrzrasn 2009.01.18. 13:08:19

én a Sierrával egész Magyarországot bejártam, és Európában sem csak Bécsig mentem vele (pl. Verona). nem annyira vészes, jobban oda kell figyelni, többet kell vezetni benne, de nincs arról szó, hogy letámolyogna az útról.

persze ehhez bizonyos szintű karbantartás is kell, amit az enyém megkapott.

Agr3ssor 2009.01.18. 14:11:55

@driftbalu: Te figyelj már!! Az ezeréves amerika kiadásokat nem akarod ide sorolni???
Szerinted a Scorpio miatt elfogadható az, hogy a gyárilag körbespoilerezett alufelnizett Ghia felszereltségű Mk7-es Ecorton 1.8 (115Le) motor mellett dobfék van hátul??? Én ilyen kocsival jártam 4 évig mellesleg... A Fiesta sporton (nem az ST-n) is dobfék van hátul!! Az XR2i 130 lóerő, és dobfék van hátul... Szerinted ez normális?? ÉS nem csak a teljesítmény miatt, mert találkoztam már nagyon jól fogó dobfékes rendszerrel... De a látvány... Egy sportosított modellre, vagy 1.5 felettire szerintem gáz dobféket rakni... Nincs igazam???

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 14:12:36

@gio: Szó sincs róla, hogy letámolyogna az útról, csak nem tudsz úgy kitérni és megállni vele, mint pl egy mai Fiestával.

zalkapone 2009.01.18. 14:50:01

@Agr3ssor:

A legtöbb mai ilyen kis-közép kocsin dobfék van hátul. Nem hiszem, hogy egy 15 évvel ezelőtti autón akkor most ez gáz lenne.

Agr3ssor 2009.01.18. 14:54:50

@zalkapone: Egy 1.8 16 szelepes Zetec motor IB5-ös Ford váltóval 160-nál 4000-et forog... Ez gyakorlatilag az utazósebessége... Nem hiszem, hogy a dobfék annyira jó választás oda... Arrol nem is beszélve mennyivel szarabbul néz ki...

zalkapone 2009.01.18. 15:28:09

@Agr3ssor:

A szar kinézettel egyet értek. Viszont bizonyos önmérsékletre szoktat a tudat, hogy nem állsz meg 100-ról 36 méteren... :-)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.18. 15:53:12

Hrzrasn 2009.01.18. 14:12:36

persze, ez teljesen egyértelmű.

a fékekre annyit: nem is főleg az ABS , hanem a fékek teljesítménye miatt (első tárcsák mérete, hátul az enyémen pl. még dob van...)

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.18. 16:00:53

Hrzrasn 2009.01.18. 14:12:36

persze, ez teljesen egyértelmű.

a fékekre annyit: nem is főleg az ABS , hanem a fékek teljesítménye miatt (első tárcsák mérete, hátul az enyémen pl. még dob van...)

driftbalu 2009.01.18. 16:06:10

@Agr3ssor:

Te azt mondtad h csak a V6 mondeon és az RS2000en volt én csak megcáfoltam, de ha problémád van és mindenáron kötözködni akarsz akkor persze bármibe bele tudsz te is kötni, csak olvasd vissza a saját hozzászolásodat:

"Hihetetlen, hogy a Focusig !!CSAK!! az RS2000, meg a V6-os Mondeo érdmelte meg a hátsó tárcsaféket..."

Ja bocsi nem tudom a sierrákon is dobfék volt hátul? :) na ugye NAGY FORDOS!!! :)

driftbalu 2009.01.18. 16:07:49

amugy egyetértek veled, nem normális hogy nem raktak mondjuk az 1.6 fölötti kocsikra tárcsát... De hát ford, nem pedig merci....

loláb 2009.01.18. 16:20:58

A cikk végkövetkeztetése szerintem nagyjából helyt álló.

Munkásautónak, meg tescoba bevásárolni járni szvsz még mindig tökéletes választás egy ilyen Orion, vagy a társai.

Persze ki kell fogni valami kevésbé széthajtott darabot, lehet, hogy költeni is kell rá valamennyit. Viszont megnyugtató tud lenni az a tudat, hogy az embernek nem 3 milliója, hanem csak 400 ezre áll autóban. Főleg, ha csak ezután keresné meg azt a 3 milliót.

Rocko- 2009.01.18. 16:23:00

vadparaszt 2009.01.18. 13:13:08
akkro foglalkozz veel, ahelyett, h ide tolod a hülyeségeidet.

scheerti · scheerti.blog.hu 2009.01.18. 13:47:24
:DDD

isti77 2009.01.18. 17:27:15

Ezzel az autóval az a gond, hogy már újkorában is hihetetlenül elb.szott volt a korabeli tesztek szerint. Amikor '90-ben megjelent, emlékszem, összehasonlították a Golf II-vel meg a Kadettel ( mivel a Golf III és az Astra csak '91-ben jelent meg), és a két öreg simán leverte, minden téren, pedig ezzel akartak Fordék lépéselőnyt szerezni, amíg a konkurensek is ki nem jönnek az új modelljeikkel. Ha jól emlékszem, ennek adták a legértelmetlenebbül elköltött 1 milliárd dollár büszke címet. Már két év múlva módosították a szériát, állítólag pár hibát sikerült kijavítani. A hűtőmaszk alapján már ez is az "új" szériából való, de csodák nincsenek... még sokat kellett várni a Focusig.

Agr3ssor 2009.01.18. 18:38:01

@loláb: Már nem kötekedésképpen, de légyszíves említs már meg egy olyan területet, ahol ez a kocsi nem állja meg a helyét... Tesco bevásárlás kilőve, melóskocsi kilőve... Én egy saját magam által szervízelt Zetec Orionnal még külföldre is el mernék indulni... Egyszerű, mint a faék... Ami a hibalistáit vezeti, az majdnem 100%-ban olyan dolog, amitöl az utazás/vezetés minősége romlik, nem pedig olyan, amitöl megáll az autó... Pl... Attól, hogy kivan 2 lengőkarszilent, attól még simán hazajön lábon a kocsi... De egy olyan olaszos beáll a motor, vagy franciás letilt az elektronika hibával ez már sokkal nehezebben kivitelezhatő...
Egyedül a biztonságra lehet panasz... De ami ebben az autóban életveszély, az egy újban sem lesz kellemes... Ebböl kábé annyit akarok kihozni, hogy 70-80 is elég lehet egy új kocsiban a megmurdáláshoz... A heverom meg 30 métert gurult a Peugeot 205Gti-jével, miután 110-el kiegyenesítette a kanyart... És semmi baja nem lett... Nincs két egyforma szitu... Ülhetsz te bármibe, ha rábaszol... És ülhetsz akármibe ha mákod van... Szerintem ez a kocsi bármilyen kritériumnak megfelel egyenlőre még... Vannak, akiknek ilyen sincs... (és milyen sokan)

driftbalu: A Scorpio-Sierra vonalat azért nem említettem, mert:
-nem ismerem
-annyira más sem szerintem
-alig látsz belőle az utakon
-Escort Mondeo Fóka minden 8. kocsi, Scorpio-Sierrat meg jó ha havonta látni.

loláb 2009.01.18. 19:16:11

Ha "meg kell jelenni" valahol (nem a kiskunhalasi diszkóra gondolok, hanem tágyalásra), ott számít, hogy mivel megyünk. Nem kell S8 (tizenévesen meg pláne), de nem jó egy kicsit kopott, de azért rendben lévő 300 ezres autó.
Illetve ha valaki havi 8-10 ezer kilométereket vezet, oda se ez az autó a legtutibb választás.

Ennek az autónak a legnagyobb előnye az ára. 4 kilóból megveszed, átiratod, rendbeteszed amit kell, ráköltesz évente 50 rugót, és ha kell, akkor van négy kereked.
Aztán négy-öt év múlva eladod, akkor is fog érni kétszázat (hacsak ki nem rohad alólad).

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.01.18. 19:25:37

Kettesgolf teszt nem lesz? A zenyimé 1.6 szívódízel, állítom az egyik legmegbízhatóbb, legigénytelenebb gép. Nálam van 4 éve, de már kellett 1 hátsókerék-csapágyat cserélnem...:-))A fogyi meg max. 5,5L. Filléres autó, alkatrész is dögivel, ócsón!

Agr3ssor 2009.01.18. 19:59:01

@loláb: Értem én, de ezen az alapon kizárhatod a ma megkapható új autók nagy részét is... Tárgyaláskor éppenséggel Renault Thaliaval, vagy Swiftel sem túl meggyőző a megjelenés...
A sok kilómétert pedig bírják ezek... Már csak az a kérdés, hogy aki 3 klóért vesz kocsit, az tudja e tankolni, illetve van e kedve havonta olajat cserélni benne... Feltételezve a havi 8-10ezret...

Az hogy melyik tesztben milyen autót húznak le, az megintcsak kétoldalú dolog... Minden autós újságíró azt emlegeti, hogy a koreai autók milyen jók lettek, meg műszakilag így-úgy ott vannak a szeren mostanában... Holott egy 95-ös évjáratú Hyundai Accent a kategóriában talán az egyik legmegbízhatóbb autó... És van akinek tetszik kívülről-belülről... A Pony-król nem is beszélve... Meg lehet nézni őket a népítéletnél... Szóval nem az utóbbi pár évben kellene a koreaiakat dícsérni, hanem helyböl nem kellett volna szarként beállítani őket... (mivel sosem voltak azok) És talán akkor kevesebben szopták volna be más típúsokkal...

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 20:11:22

@loláb: "Ha "meg kell jelenni" valahol (nem a kiskunhalasi diszkóra gondolok, hanem tágyalásra), ott számít, hogy mivel megyünk."

Ez valamiért elterjedt téveszme azok körében, akik még a büdös életben nem jártak semmiféle üzleti tárgyaláson. Te tényleg azt hiszed, hogy kint lógnak az ablakban, és nézik, mivel jöttél? Még ha érdekelné a kutyát is, gondolod lesz parkolóhely pont a cég bejárata elôtt? El vagy te varázsolva.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.18. 20:26:54

driftbalu 2009.01.18. 16:06:10

Sierrákon vegyesen van tárcsa és dob hátul. az enyémen sajnos dob van :(

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 20:35:52

@gio: Egy ilyen öreg autót úgysem tartasz meg életed végéig, az a pár év meg kibírható. (Én csak emiatt nem fektetnék pénzt hátsó tárcsákba.)

GGG77 2009.01.18. 20:41:58

@isti77:
Lehet. De míg Kadettet meg Golf III-ast alig látsz az utakon, ezek a Fordok még bőven futnak. Na, akkor most mi van?

Kifordított kacagány 2009.01.18. 21:30:53

littlerock 2009.01.18. 11:35:11
állt már meg alattam autó. nem feltétlen kellemes élmény. megoldandó problémának kell átélni nem pedig tragédiának, amit színházban játszanak. persze ha valakinek ez tragédia, az sem baj, tegyen meg érte mindent, hogy ne forduljon elő, de megsúgom, kizárni a lehetőségét nem lehet.

Agr3ssor 2009.01.18. 12:04:37
magadnak veszed az autót, nem másnak. ha te jó választásnak tartasz egy darabot, akkor mindenki mondhat amit akar, mert a saját elképzeléseid alapján az a megfelelő(még akkor is, ha az út szélén állsz vele). legyen ez a szempont a forma, a megbízhatóság, a teljesítmény, bármi. ez amúgy is egy bonyolult, összetett és teljesen szubjektív döntési mechanizmus.

Hrzrasn 2009.01.18. 13:22:19
és ezt egy olyan világban meséled, ahol 10 emberből kilenc valamilyen kis papundekli lélekvesztőt vásárol és azzal száguldozik az autópályákon? ugyan már.

Hrzrasn 2009.01.18. 20:11:22
te meg olyan vagy, akihez még soha nem mentek üzleti tárgyalásra. elhiheted, megnézik mivel mész. más kérdés, hogy mindenhol más az ingerküszöb és egy jó állapotú öreg szar többet ér, mint egy új swift.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 21:37:20

@Kifordított kacagány: De leszarják, hogy mivel mész, értsd meg. Én sem nézem meg soha, mivel jöttek a tárgyalópartnereim.

Ha BKVval jött, be se engeded? :)))

Kifordított kacagány 2009.01.18. 21:48:59

Hrzrasn 2009.01.18. 21:37:20
te nem vagy reprezentatív minta. én meg már több olyan helyen is dolgoztam, ahol megnézték(még ha nem is rohantak az ablakhoz) mivel jön első megjelenésére a tárgyalópartner és igen, ha nem elég komoly autóval jelent meg, akkor erőlködhetett eleget, mire komolyan vették. ez egy természetes, számos helyen előforduló dolog és teljesen felesleges az ellenkezőjét állítani.
egyébként én is legfeljebb azért nézek ki a parkolóba, ha autót hallok, hátha valami ínyenc darab jön és nem érdekel, ha a tárgyalópartner busszal érkezik, de nekem nincs is milliárdos vagyonú cégem.

misi107 2009.01.18. 21:52:33

Érdekes,pro és kontra amit itt felsorolnak a tisztelt hozzáértők.Nekem ennek a verdának a nagytestvére van (mondeo,1.8b-1993).Gyakorlatilag ugyanez csak nagyobb kiadásban.Dobfék hátul?abs nincs?Más még az ilyen-olyan zsír új autóval sem tud megállni.Én megszoktam,hogy a hátulja elmegy,mégsem ütöttem még el senkit,nem rongyoltam bele másba,ott állok meg ahol én akarok,pedig nem szabályosan közlekedek.Futómű?15e km-rel ezelőtt lett kicserélve az összes szilent,most kellett a négy db elsőből egyet újra cserélni.Motor?Az eredeti szét volt hajtva-l. lejjebb.Kapott egy 1995-öst,amiben volt 155e km.Négy gyertya+kábel+vezérmű készlet+generátorszíj készletben cserélve,olaj+szűrő.Olajfogyás nulla...Aki akarja bármikor elviheti,a 190-et simán futja a 115 lóval+másfél tonnával,én még nem szálltam el vele.A futott km nem megállapítható,valószínűleg a németeknél valamelyik hatóság járműve volt (legalább egyszer át volt festve,de lehet kétszer).Tipikusan az az autó mindkettő,aminek a tulajdonosa lesz..ja a többi csilli-villi hitellel leterhelt fafejet.Lehet anyámat szidni,Ő csuklik nem én!

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 21:57:40

@Kifordított kacagány: Szerinted mégis hogy a tökömbe kéne megnéznem, mivel jött az illetô? Rohanjak le 5 percenként a mélygarázsba, vagy a cég elé? Esetleg a portára? Építsek periszkópot az összes környezô utcába, hogy hátha odaállt? Ki az az idióta, akinek ennyi ráérô ideje van, és ilyen baromságokra fecsérli?

Na és mit csinálsz, ha taxival jön?

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.01.18. 22:03:26

Hátsó dob vs. hátsó tárcsa.

Egy kocsira olyan hátsó féket tesznek, ami az elsővel együtt biztosítja az adott tömegű autónál a szabványban előírt minimális lassulást. Hátul jellemzően kisebb fékerőt lehet átvinni a talajra. Ha tárcsa van hátul, az méretben jellemzően fele-harmada az első tárcsákénak. Ilyen fékhatáshoz olcsóbb dobféket alkalmazni. Ráadásul dobféknél a kézifék megoldása is egyszerűbb.

Azaz a tárcsa vagy dob döntés elsősorban pénzkérdés, másodsorban esztétikai kérdés. Műszakilag tök mindegy, a fékhatás normál használatban hátul egyenértékű.

Kifordított kacagány 2009.01.18. 22:07:34

Hrzrasn 2009.01.18. 21:57:40
kár bizonygatni az igazadat, mert nincs igazad. még akkor sem, ha te nem szoktad megnézni. ellenben majd minden komolyabb helyen megnézik a néhány tízmilliós cégtől a néhány milliárdosig. még azt is, hogy adott esetben(pl külföldi partner) milyen bérelt autóval érkezik.
a pletyka meg mint tudjuk gyorsabb a fénynél és mire a partner szóhoz jut, addigra akinek tudnia kell, már tud mindent.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 22:17:19

@Kifordított kacagány: Még mindig mellébeszélsz. Letette az autót valahol, bekopog az ajtódon. Konkrétan hogy a tökömbe nézed meg, mivel jött?

Te kevered az életet valami maffiafilmmel, ahol a felek többnyire egy murvásplaccon találkoznak, Giovanni északról, Gennaro délrôl hajt be, és a hurkanyakúak elismerôen bólogatnak, hogy a másik don mennyire kurva komoly Cadillac-kel jött.

loláb 2009.01.18. 22:30:44

@Hrzrasn:

Jó lenne, ha a mai magyarországon csupa olyan partere lehetne az embernek, mint te vagy. Akit nem érdekel, hogy BOSS öltöny van-e az emberen, meg Patek Phillipe óra, jó neki a Real Mens is, meg a casio.
Akinek mindegy, hogy mivel állsz be a mélygarázsba ami persze minden épület alatt ott van, kinti, örzött parkoló meg csak a legendákban létezik manapság.

Nem is értem, minek költenek a cégek kissebb vagyonokat a flottáikra, amikor elég lenne felvásárolni a hahu-n lévő 300alatti gépeket.

loláb 2009.01.18. 22:36:59

@Agr3ssor:

"...@loláb: Értem én, de ezen az alapon kizárhatod a ma megkapható új autók nagy részét is... Tárgyaláskor éppenséggel Renault Thaliaval, vagy Swiftel sem túl meggyőző a megjelenés...
A sok kilómétert pedig bírják ezek... Már csak az a kérdés, hogy aki 3 klóért vesz kocsit, az tudja e tankolni, illetve van e kedve havonta olajat cserélni benne... Feltételezve a havi 8-10ezret..."

Na majd erre hivatkozok, ha le akarjuk cserélni a fordokat renaultra.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 22:40:31

@loláb: Az elmúlt 10 évben jópár multinál megfordultam. Mindenhol leszarták, mivel jöttem, vagy ki vagyok, egyetlenegy dolgot akartak látni: a referenciáimat.

Seca81 2009.01.18. 22:40:56

@Hrzrasn: @Kifordított kacagány:

totalcar.hu/magazin/szerelem/drtrabi/

Jó mi? :)


Én is vennék simán ilyen "alap gépet". Ha jól karban van tartva kimegy a világból is! Jól meg kell nézni vásárlás előtt, jó ha szerelő is ott van, esetleg haver akinek volt már tapasztalata ilyen típussal, oszt jóvan...
Nem is néz ki szarul, olcsóért mit vár az ember??? Bármikor el mernék indulni öreg vassal külföldre. Unokatesómék 2 éve Varnyúval mentek Svájcba a rokonokhoz... Nem 160-nal de odaértek!!! Hát aztán, gyönyörködtek a tájban, megálltak fényképezi stb... Többen akartak fotót vele, mint a mellette parkoló Ferrarival...

Jövő nyáron (ha minden jól megy) én is szeretnék megejteni egy külföldet, persze a huszon-X éves Nissannal :)

loláb 2009.01.18. 22:56:11

Csak egy ellenpélda: amikor a cégnél tulajdonos leváltotta az igazgatótanácsot, az új IT első ülésére beesett egy figura bringáscuccban. Ment a suspus "teezkiafaszom?". A jegyzőkönyvvezető oda ment: "Ellnézést segíthetek?"
Kiderült, hogy az egyik IT tag.
Azt hittük, hogí egy futár, aki valami anyagot hozott.

Szerinted, mennyire vettük komolyan? A cégnél csak "futár"-nak hívjuk.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 23:01:33

@loláb: Akkor viszont ne nagyon csodálkozz, ha téged is úgy ítélnek meg, mint ahogy te ítélsz meg másokat. Nálunk 2 fószer is van (az egyikük fôprojektvezetô), aki meló után bringáscuccba bújik a klotyóban, és úgy teker haza. Senkinek nem jut eszébe viccelôdni rajtuk.

loláb 2009.01.18. 23:11:25

@Hrzrasn:

Csodálkoztam volna? Nem vettem észre.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.18. 23:15:10

@loláb: Ja oké. Csak arra akartam utalni, hogy amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten. Ha másokon ok nélkül gúnyolódtok, akkor tényleg lehet, hogy ôk is azt fogják nézni, mibe lehet belekötni, milyen autóval jöttél, nem késtél-e 15 másodpercet, van-e rajtad sapka.

Szerencsére én még soha nem találkoztam ilyesmivel.

loláb 2009.01.18. 23:17:59

Egyébként nincs a bringásokkal bajom, csak vicces volt, hogy a csávó ott ült bringáscuccban kb 20 kosztümbe-öltönybe ült alak között, akik közt elég nagy nevek, meg helyi politikusok is voltak.
És nem csak én találtam viccesnek, hanem a nagy nevek is.

zalkapone 2009.01.18. 23:24:23

A "nagy nevek" is inkább tekernének a röhögés helyett. A sok elhízott, hájfejű faszfej, a csimbi a6-530d-eklasse-ban való tunyulás helyett.

zalkapone 2009.01.18. 23:26:03

Megnézném azért a brüsszeli kollégák közt is ilyen vidámak lennének-e?

loláb 2009.01.18. 23:29:26

oké, megmondom nekik

Amúgy csak egy elhízott, hájfejü, disznó van köztük, de az pont a legértelmesebb mind közül. A sok fiatal, kisportolt "ifjú titán" csak szavazógép.

Khm...ki is ítél a látszatról?

zalkapone 2009.01.18. 23:33:43

Ez viszont nem függ az autóválasztástól sem! Gondolod, hogy kerékpárral közlekedő nem lehet kreatív, okos, stb.?

zalkapone 2009.01.18. 23:35:28

Hál'istennek nekem ezzel nincs gondom, mert a főnököm ugyanolyan autóval jár, mint én (meglepő módon)!

zalkapone 2009.01.18. 23:36:39

Aki tudja a szitut, az érti, mire gondoltam! :-)

loláb 2009.01.18. 23:38:46

@zalkapone:
Ilyet sem mondtam.
Arról elmélkedtünk, hogy a sikerességhez számít-e a külcsíny, vagy csak a belbecs a fontos.
Én úgy látom, hogy számít, többet is, mint amennyit kéne.

zalkapone 2009.01.18. 23:46:29

De ez elég nagy baj! Így lehet olyan gazdasági miniszterünk, akinek nincs is ehhez semmilyen végzettsége...

zalkapone 2009.01.18. 23:48:34

Mondjuk ismerek konkrétan olyan embert, akinek külön szerződésben rögzítették, hogy mi az a minimum, amivel közlekedhet! Mondjuk ez németország, de akkor is!

Bontószökevény 2009.01.18. 23:50:05

Emberek! Holnap nem merek elindulni melózni! Kész életveszély ilyen öreg szar autóval közlekedni! Tuti megdöglök benne ha belémcsattan valami Focus, vagy valami négy tárcsafékes valami, 160-as utazóval! Jesszus!:D

Rocko- 2009.01.18. 23:59:21

zalkapone 2009.01.18. 23:48:34
nem, ez magyarország, és úgy hívják, h politikus:
scheerti.blog.hu/2008/05/19/segitsunk_autot_vasarolni

loláb 2009.01.19. 00:05:25

@zalkapone:

Lásd BKV vezér...benne volt a munkaszerződésében az A6-os.
A cég vezérhelyettesei meg szüttyögnek a dízel lagunákban

zalkapone 2009.01.19. 00:22:32

Ahelyett, hogy járnának az annyira agyonsztárolt tömegközlekedésükkel!

Hrzrasn (törölt) 2009.01.19. 00:22:44

@loláb: Akkor te sose menj finnországba, mert ott könnyen megeshet, hogy a cégvezetô melegítôben esik be a tárgyalásra, és elég furcsán fognak nézni rád, ha kiröhögöd vagy futárnak nézed ôket. Ti biztosan jól érzitek így magatokat, lelketek rajta, ezért aztán nem is akarnék ebbe nagyon belepofázni.

Én mindenesetre megterhelônek találnám, ha munka helyett olyan faszságokkal kéne foglalkoznom, hogy ki mit vett fel, meg ki a "komoly ember".

zalkapone 2009.01.19. 00:26:22

Én folyton azt várom, hogy látom majd az ablakból, amint Csikós a Puch-kal jön a BMW-hez tesztautóért! És hiszitek, vagy sem, még ott sem fogják kiröhögni!

loláb 2009.01.19. 00:41:03

@Hrzrasn:

Voltunk annyira jól neveltek, hogy nem röhögtük ki-szembe.
Amúgy pedig japánba se tervezek kimenni, mert ott meg nem fújhatom ki az orrom, helyette vissza kéne szívnom és lenyelnem.
Koreában meg kutyát esznek, Mongoliában nyers húst. Ha oda kéne mennem azt is megszoknám, de egyelőre itthon vagyok, próbálok az itthoni szabályoknak megfelelni -hivatali öltözködésben is.
Tárgyalásra, igazgatósági ülésre nem megyek motoroscuccban, holott nyaranta ha csak lehet, azzal közlekedem.

Az ember dolgozhat úgy is jól, hogy közben nem lóg ki a sorból.

IQLight 2009.01.19. 08:04:24

@Hrzrasn: Egyetértek. Sosem nézték az autómat, sosem néztem másokét, pedig nem kis ideje dolgozom a szakmában. Ha már nézek valamit, akkor az az órája. Azt sem azért, hogy minősítsem, hanem azért, mert az megindíthat egy beszélgetést, ami oldja a feszültséget, zavartalan lehet a megbeszélés.

Az Escort sztem jó kocsi, mert a szükségleteket kielégíti. Ami felette van, azt már igénynek nevezik és soxoros árat kérnek érte.

Kifordított kacagány 2009.01.19. 08:54:22

Hrzrasn 2009.01.18. 23:15:10
vagy csak nem vetted észre

zalkapone 2009.01.18. 23:36:39
értjük, megértjük:)

zalkapone 2009.01.18. 23:46:29
baj vagy sem, ez van. ez ellen lehet tiltakozni, vagy nem észre venni, vagy ellenpéldákat gyártani, de mindez nem változtat a dolgon.

Hrzrasn 2009.01.19. 00:22:44
lehet, hogy belőled kellene több, de pillanatnyilag belőled van kevesebb és mondhatsz akármit, ez attól nem fog változni. most minden politikától mentesen, kizárólag az öltözködésre koncentrálva, nézd meg az orbánt. mikor kezdő volt, tetszett a választóinak, hogy "lázongott" a megjelenésével. mikor miniszterelnök lett, meg kellett tanulnia öltözködni. akár bringásként szeretett volna mutatkozni, akár nem. és nem a magyar tárgyalópartnerei miatt.

loláb 2009.01.19. 00:41:03
na erről van szó.

Kifordított kacagány 2009.01.19. 08:59:34

Seca81 2009.01.18. 22:40:56
idéznék a cikkből:
"Egyszer a nagykövet urat is hazavittem, mert az ő autója éppen szervizben volt, és elég közel lakunk egymáshoz. Mondtam, hogy a Trabant van nálam. Neki is van humorérzéke, válaszolta, annál jobb. Már a Margit hídon jártunk, óriási volt a dugó, olyan negyven fok lehetett. A Trabi motorja szokás szerint melegedni kezdett, feltekertem a fűtést, hadd hűljön. Majd elolvadtunk a halszálkás öltönyeinkben. Egyszer csak kigyulladt a piros lámpa – mindjárt forr a víz. Összefoglaltam a helyzetet a nagykövet úrnak:
1. Felforr a víz, akkor a nagykövet úrnak ki kell szállnia, és letolni a Trabantot a hídról. És akkor sok kép jelenik majd meg a lapokban a halszálkás öltönyben zöld Trabantot toló brit nagykövetről, ami kétségkívül eredeti, de nem elegáns módja a címlapokra kerülésnek.

2. A másik: a szabályokat egy pillanatra áthágva egy rövid szakaszon ráhajtunk a sínekre, hogy lehűljön a motor.

Valami olyasféle választ kaptam: tegyek, ahogy tetszik. Soha nem szabálytalankodok szándékosan, de ha akkor lerobbanunk, megállítottuk volna a fél város forgalmát. Kicsit mentünk a síneken, a piros lámpa elaludt. A nagykövet úr azóta nem kérte, hogy hazavigyem. "

ennyit arról, hogy máshol mennyire számít a külcsín.
egyébként meg egy üzlettől esetlegesen elesni csak azért, mert nekem szakadt mackóba van kedvem járkálni, amit a partner nem tolerál, az nem elvi kérdés, hanem ostobaság.

loláb 2009.01.19. 09:06:13

"...az nem elvi kérdés, hanem ostobaság..."

Ostobaság, ha a saját céged építed, felmondási indok, ha másét.

Agr3ssor 2009.01.19. 11:14:12

De sokan értenek félre sokmindent...

Nagyon jó, kis karbantartás mellett nagyon megbízható autók ezek...
A motor tartósságát én kizárólag a Zetecre értem, mert az ismerem... Abból láttam sokszázezret futott, zéró olajfogyasztású példányokat... Brutális kompresszióval... A Duratec-HE (3-as Mondi, Focus II) már messze nem olyan jó/tartós... De kevéspénzü embernek tökééletes egy ilyen autó...

A tárcsafék probléma mint 2x leírtam nem feltétlenül a fékhatás miatt lényeges... Hanem ott a szép gyári alufelni az 2.0-es Mondeo-n, aztán ott figyel mögötte a dobfék... Arról nem is beszélve, hogy 1260-80kg alapból az autó, beleülnek 5-en, Tesco bevsárlás, és máris kell a fékerő hátra is...

Seca81 2009.01.19. 11:44:54

@Kifordított kacagány: Legalább lett egy mozgalmas délutánja a nagykövet úrnak :)

Hál' Istennek én nem ilyen pályán fogok mozogni, interjún, esküvőn ill. színházban fogok öltönyt viselni, máshol nem igazán. Ezt is egy évben max 5x... Nem ilyen körökben mozgok, nálunk nem lesznek "céges bulik" hanem kollégákkal kiülünk a leszállópálya elejére és csinálunk egy bogrács partit asszonykákkal, sörrel, pörkölttel tök jó hangulatban.
A jó hangulat biztos megvan a másik oldalon is, de én ott csak feszengnék mint kerti törpe a magas piszoárban...

Seca81 2009.01.19. 11:48:55

@Agr3ssor: Az tényleg csúnyácska ha kilátszik a ronda dobfék a felni mögül.
5 emberrel teszkóból pedig nem 160-nal fogok repeszteni hazáig...
Megoldásképp: fékezőernyőt a csomagtartóba vészfékezésnél :)

rush4you 2009.01.19. 11:55:19

szeretem ford jó kis haszonállat :)
ja és valahogy itt fogyott el a türelmem:

vennék KIS MAGYARORSZÁG matricát!
a saját fordomra lenne, milyen érdekes gugliban rákerestem, országtérképesből csak a régi nagy fajta van,érdekes...
ha valaki tud, szóljon

Agr3ssor 2009.01.19. 12:07:37

@Seca81: Jól jön az a + fékhatás már 80-nál is hidd el... Arról nem is beszélve, hogy a tárcsafék lehúzza az autó seggét... Kevésbé kopnak az első fékek... Könnyebb a karbantartása... Gondolok itt a kézifékkötél cseréjére, vagy a betét/pofák cseréjére... Nem kell buzi rugókkal szerencsétlenkedni sok bizbasz között... (bár van olyan tárcsafék, ahol a kézifék egy külön kis dobféket húz be/tol ki..)

Leadfoot 2009.01.19. 12:08:48

@Seca81: ...vagy vasmacskát, nem? :-D

Bq 2009.01.19. 12:23:20

Konkrétan 10 éves Mondeo 2.0 kombim van, azon is tárcsafék van hátul, szóval nem csak a V6-ra szerelték:) Amúgy, komolyan úgy gondoljátok, hogy a tervezők odarakják a dobféket hátra, ha teljes terheléskor már nem lenne elég a fékhatása? Szerintem a fékeket nem úgy tervezik, hogy üres autó+sofőr kombinációra kitalálják, mennyi elég, és ha beül a kiccsalád, már vége a világnak, mert elmegy a fék egy komolyabb lassításnál.
A másik fele, hogy tizenéves családi autókról van szó, akkortájt még nem hajigálták csak úgy a hátsó hidakra a tárcsafékeket ebben a kategóriában, mint manapság. Se az Astrán (de még a Vectrán sem), se a Golfon nem volt még akkor. Az, hogy azóta már a Clio III-ban is az van hátul, más kérdés. A II-n még dob volt, azzal is megállt rendesen. Az, hogy újabban már kisautókra is tárcsát raknak hátra, szerintem sokkal inkább marketing, mint ténylegesen technikai-tervezői igény.
Reprezentálás... Nem hiszem, hogy érdemes lenne összehasonlítani Közép-Európát a skandináv országokkal, teljesen más a hozzáállásuk sok mindenhez. A konkrét példánál maradva, persze, hogy sok öltönyös között kitűnik egy biciklisruha, és nem feltétlenül az jut róla a többiek eszébe, hogy milyen frankón környezettudatos, egészséges életmódot folytató az az ember, aki éppen viseli. Vannak olyan események, amiken igenis "meg kell jelenni" valahogy... Valószínűleg az Operabálon se lenne nyerő a farmer+póló. Gondolom, itt se az váltotta ki a megjegyzéseket, hogy XY IT tag biciklivel jött be a munkahelyére... Pontosan úgy lehet megoldani az ilyen dolgokat, ahogy fentebb már valaki leírta: a "civil" ruha benn lóg az irodában egy vállfán, mikor beérek, biciklis/motorosruha le, "civil" fel, munkaidő végén visszacsere és go haza.

Agr3ssor 2009.01.19. 14:33:04

@Bq: Aha... Mielött rajtakapsz a tájékozatlanságomon, elötte nézz vissza mit írtam pontosan... A Focusig... Tehát úgy 98-ig... A tiéd mivel 2-es Mondeo (97-től nemtommeddig), ezért lehet tárcsás, de nem garancia... Mert az első példányokat ugyanúgy dobfékkel szerelték... A tiéd ha 10 éves, akkor nyilván nem az első példányokból van...

És ha már nagyon kötözködni akar az ember, akkor elő lehet hozni az 1-es Mondeoból az állítható futóművű, meg a 4x4-es limitált verziókat... Ezek között is van tárcsás, de egy átlag/mezei 2 literes Modeo (mk1) dodos...

Ha most előszeded a mérnököket, meg a tervezőket, akkor ezzel azt mondod, hogy nincs alulfékezett autó... Minden kocsi tökéletes, mert ugye azt megtervezték okos emberek... Nem sántít ez egy kicsit??? Akkor mik azok a rakás szarok, amiket érthetetlen problémákkal cipel a gazdájuk éveken át a szervízbe?? Azokat nem tervezték mi???

Bq 2009.01.19. 16:06:23

@Agr3ssor: Bocs, csak az évjáratra figyeltem, az enyém valóban 2-es Mondeo, 98 év végi, elképzelhető, hogy ez, és a kombi mivolta bekavar a történetbe. Nem terveztem, hogy kötözködjek...
Az viszont, hogy érthetetlen fékhibákkal hordani kell egy autót szervizbe folyamatosan, ezer ok eredménye lehet. Ha pár hetes szalonautóról beszélsz, akkor előfordulhat tervezői hiba is, de ha az típushiba, akkor valami visszahívással is illene reagálni rá. Ha viszont egy legalább 100ezret lefutott használtról van szó, azt ki tudja, ki és mennyire hanyagolt el... Szivárgó, vagy kilágyult fékcső, szoruló féknyereg, hullámos tárcsa, hibás ABS tömb/jeladó/vezérlőmodul, oválisra kopott, vagy épp ezerszer felszabályozott, és határméret alatt lévő fékdob/tárcsa... Ez viszont már karbantartási, és nem tervezői hiányosság.

Agr3ssor 2009.01.19. 17:13:48

@Bq: Értem... De sajnos nem minden autónak logikus a felépítése/kialakítása... Csak ennyire akartam kilyukadni...
Örülj neki, ha a tiéd tárcsás... Még ha annyira nem is érezhetőek az előnyei...

w a s d 2009.01.19. 18:04:49

A nagypolszki elöl- hátul tárcsás. Mindenki vegyen olyat!:D

Mayday 2009.01.19. 18:06:46

Legalább azt ne irtátok volna bele, hogy véd. Max két csillagos lehet, még egy twingoval szemben sincs esélye....

a környezetvédelemről már nem is beszélve.

Agr3ssor 2009.01.19. 18:33:48

@F/: Ha neked ebböl ez jött le, akkor erre kár bérmit is reagálni...

Környezetvédelem: A 115 lovas Zetec moci Euro2-es... És október 20-tól nyugodtan besétálhat a fővárosba... Zöld matricás hátsó rendszám...

Twingo: Ja... Összeütközik az Orion vele... Az Orionos meghal, a Twingosnak meg lszakad két lába, és a féle feje hiányozni fog hátralevő életében... Tényleg sokkal jobb...

Bq 2009.01.19. 19:24:10

Azt azért nagyon tudom szeretni, mikor a sok okos azzal jön, hogy ne vegyél öreg autót, mert baleset esetén mennyire nem biztonságos... Szerintem, aki ilyet vesz, pontosan tudja, hogy nem a legmodernebb technika van a s*gge alatt, nincs biztonsági utascella, légzsák maximum elöl kettő, korai ABS, sehol semmi ESP meg mindenféle elektronikai varázslat, és ha benéz valamit, akkor leesik az útról, ha nem tud korrigálni... Ennek fejében viszont, lehet, hogy megtanul vezetni, szemben azokkal, akik el se tudnak képzelni egy autót menetstabilizáló elektronikák nélkül. Uram bocsá', lehet, hogy még örül is neki, hogy nem az autó vezet helyette...
Gondoljatok már bele... azok, akik most itt kommentelnek, és van valami autós múltjuk is már, voltak kapcsolatban régi szoci autókkal, meg olyan vasakkal, amiket most, tizenéves korukban épp lesajnálnak. Egy szociban már a fékszervo meg az elektromos gyújtás is über alles volt, nemhogy szervokormány, légzsák, ABS... és valahogy mégis szerették, meg használták azokat a jószágokat, sőt, a jelek szerint túl is élték azt a korszakot.
Félreértés ne essék, nem vagyok maradi, elismerem, hogy sokat fejlődött a technika, sok hasznos dolgot kitaláltak azóta. Csak az a baj, hogy sokaknak ez a sok kütyü ad egy hamis biztonságérzetet, és azt hiszik, sérthetetlenek egy autóban, csak azért, mert egy pontos körülmények között megrendezett, behatárolt feltételekkel végrehajtott ütközési tesztben az jó sok csillagot kapott. Téligumi dettó... azért, mert felrakatja, már azt hiszi, hogy hóban-fagyban ugyanúgy lehet vele hajtani, mint nyáron, száraz aszfalton a nyárival. Aztán, sérthetetlensége tudatában, 100+ tempóban lepördül az útról, és a 120 éves kocsányos tölgy az autó derékba kapása előtt elfelejti elolvasni, hogy abban a kasztniban épp körkörös ütközésvédelem van, és nem kéne szétszakítania...

Agr3ssor 2009.01.19. 20:42:19

@Bq: Egyet értek veled... Érdekes, hogy 10-15 évvel ezelött az autóbiztonságnak nagyon a hajnalán mégis el tudtak azért jutni az emberek A-ból B-be, és többnyire túl is élték...

Az útóbbi 4-5 évben egyre többen murdáltak meg közúti balesetben... (talán az utóbbi 2év mutat csökkenést, de nem a 10 évvel ezelöttihez képest...) Hány halálhétvégénk volt az utóbbi pár évben???
Pedig már az új kisautók (amik a forgalom nagy részét képezik) között is gyakori az 5 csillag, nágyféle hárombetűs, meg a 4-6 légzsák...

Pont 3 napja történt velem... Mentem Érden Tárnok irányában... Egy kicsit siettem is... Utolértem egy piros régi Swiftet... És vártam az alkalmat mikor előzhetek... Erre a barom mindenféle előjel és előjelzés nélkül besatuzott a sáv közepén... Nyilván azt akarta, hogy rongyoljak bele hátulról... Mivel előzni készültem, ezért nem tartottam be a követési távolságot... Megállni már nem volt esélyem... Ezért nemes egyszerűséggel csikorgó (télen?!?!) kerekekkel kikerültem a barmot... Nem tudom melyik újfajta atomsafety családi autó tudta volna azt a manővert megcsinálni, amit én az ültetett 16 éves szarommal határon, de megtudtam... Szerintem egyik sem igazán... Ősszel már kellett 110-el rénszarvastesztet csinálnom egy állat miatt a 7-es főúton... És ismét a rakás szar 16 éves trágya mentett meg...
Lehet egy újban ott lett volna a légzsák... De így meg elkerültem az ütközést, amiböl mellesleg garantáltan én jöttem volna ki hibásként... (mindig a hátsó)

bigpond 2009.01.20. 03:45:12

Abban en is egyetertek,hogy ez a legzsakosdi 6 csillaggal kicsit tul van lihegve. Joreszt marketingfogasrol van szo, azt se tudjak mar a gyarak hany legzsakot epitsenek be, a bizonytalan, agymosott vasarlo pedig 2 befuto kozul azt valasztja amiben tobb lufi (igen adhat bizonyos hamis biztonsagerzetet) vagy csillag van.
Az is igaz, hogy jobb meghalni egy szoci autoban mint nyomorekka valni egy 5 csillagosban, ez szinten arnyalja a kepet. Sokan ragaszkodnak az 5 csillaghoz, cserebe a munkaba doglenek bele csak azert hogy a penzt kiteremtsek hozza. Meg egy dolog, tudomasul kell venni , hogy mindenki meghal elobb utobb,szoval ha nem szoci autoban akkor rakban vagy valami hasonlo korsagban. Ha orokke elnenk akkor mas lenne a helyzet,talan en se egy 16 eves miniautoval rohangasznek.
Szoval nem tudom...

w a s d 2009.01.20. 08:18:32

@bigpond:
Azért egy mai 5csillagos, meg a legtöbb KGST- gép között nem az a különbség, hogy előbbiben lenyomorodsz, utóbbiban meghalsz, hanem az előbbiből kiszállsz, az utóbbiban meghalsz ugyanakkora ütközésnél...
Persze az újakkal sem kell eszetlenül száguldozni, mert nem véd mindentől.

Agr3ssor 2009.01.20. 08:47:26

@F/: Miért van az, hogy az élet nem ezt igazolja??

Mást sokkal inkább:

Ha mákod van, ülhetsz bármiben, akkoris mákod van... Ha meg rábasztál, akkor akármiben is ülsz, akkoris rábasztál...
Mondom: Egy haverom 110-el kiszállt egy szaros 205-össel, 30 métert gurult vele... Kiszálltak a haverjával, apró sérülésekkel megúszták... De ez nem a kocsi érdeme... Ez a mák...
És a német forma, akiröl cikk is volt itt?? Aki a Passattal perecelt, bele is halt... Az meg a rábaszás...

w a s d 2009.01.23. 13:08:15

@Agr3ssor: Én csak egy osztrákra emlékszem, aki Phaetonban halt meg.:D

És az, hogy valakinek az ismerőse nem halt meg a 205- ösben, az nem igazolja azt az állítást, hogy nem számít, miben ül az ember. 1-1 eset a nagyonsokból.
süti beállítások módosítása