Cobra 11 - így múlik el a világ dicsősége

  2009. január 10. - Winkler Róbert Címkék: cobra phaeton tctv 11

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


- Revier? …
- Autobahn!
- Tempo?
- Mörderisch!
Mindig, de mindig hangosan kell felolvasnom, hogy elnyomjam a szinkront („körzetük az autópálya, tempójuk halálos”), és hangosan röhögjek, még ha épp egyedül vagyok is. Tempo: möredrisch, muhahahaha! Mörderisch, ezt nem bírom ki, hihihi!

Aztán persze már jön is az első üldözéses jelenet, amiben üldöznek egy szivar Audit, malac Passatot vagy Saab 9000-est, esetleg ilyesféle autók üldöznek új autót, mi pedig tudjuk, hogy a Szivar, a Malac vagy az Aero csúnyán össze fog törni. Egyszerre két tényező melengeti szívünket: az édes kiszámíthatóság, és a tudat, hogy egy sikeres német sorozatnál sem végtelen a költségvetés, de a Cobra 11 (eredeti címe Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei)- tizenkét évad, 152 rész alatt jutott el oda, hogy összetörjenek egy VW Phaetont.

Egy Phaetont, jó reggelt!
Ennyire olcsó lenne már a Phaeton, egy huszonmilliós autó?
Hát igen, ennyire. Repül az idő. Az is már a középkornak tűnik, amikor a Teleki téri piacon köröztünk a Phaeton tesztautóval, Benji kiszállt, és egy Zsigulit berhelő brigád mellé állt, hogy szép, didaktikus képeket készítsen (a videón 2.50-nél). A zsigások pedig a világ leggyakorlatiasabb két kérdését tették fel, amit valaha is hallottam. Írott formában sem találkoztam ennél lényegre törőbb információéhséggel. Készüljenek tehát, jön a két kérdés.

1.: Milyen autó ez?
2.: Hol parkol?

A használt Phaetonok alja ma már tízezer euróért vihető, forintban bőven hárommillió alatt. A Cobra 11 szempontjából pedig édes mindegy, hogy a betegesebb-bonyolultabb, V10 TDI Phaetonok az olcsóbbak; egy piparámpának azok is ugyanolyan lelkesen futnak neki.
A Cobra 11 indulása idején (1996) malacorrú Passatokból már voltak hétéves példányok a használtpiacon – ugyanolyan modernek, de már viszonylag olcsók voltak, akárcsak ma a Phaeton.

A pörögve repülés titka: piparámpa
Hogy miért törik össze minden autó tök ugyanúgy a Cobra 11-ben, mi, meg egykori tévéműsorunk hűséges nézői tudják. Oké, nem minden autó törik össze így – nagyon ritkán van frontális teli, meg részátfedéses ütközés, üres hordókba belemenés, vagy szép oldalvást hengergőzés. Az alap azért a srégen felfelé, pörögve elszálló autó. Aki sose látott még közlekedési balesetet, csak Cobra 11-et, el is csodálkozhat, amikor először szembesül vele, hogy az autók ütközéskor nem kezdenek röpködni. Ha a Cobra 11 volna a valóság, az EuroNCAP töréstesztjei is sokkal látványosabbak lennének, és természetesen a talpra eső autók kapnák az öt csillagot.

Mint a műsor Szeged melletti felvételén láthattuk, egy Cobra 11-stílusú röptetés meglehetősen egyszerű barkácsolással is előállítható. A Crazy Stunts csapata megfelelő, oldalnézetben pipa alakú rámpát hegesztett; a pörögve repülés kulcsa, hogy a bátor sofőr kellő tempóval, és ne a kerékkel, hanem a hozzá tartozó lengőkarral hajtson fel a rámpára. Megfelelően elhelyezett Molotov-koktélokkal természetesen a robbanással sem lesz gond – a magyar hobbicsapat legalábbis egy Zsigulival is szépen megcsinálta a mutatványt, ráadásul mindenki életben maradt.

Feldobom, fehér, leesik, sárga
A Cobra 11-ben időnként meglepően drága autók is szenvednek balesetet, mégse legyen a történet olyan könnyen kiszámítható. Az egyik módszer:
Ebben a C11-ben

például a Ferrari 308 GTB helyett valószínűleg egy Pontiac Fiero, vagy valami más donorra épült replika törik össze. Autóbuzik épp ezeket a snitteket várják a Cobra 11-ben, hogy aztán okos arccal kimerevíthessék a képet, és (a konkrét videóban 3.10-nél) megmutassák a gyereknek, hogy egy Ferrarin tutira dupla kipufogórendszer van. Nem mintha sok olyan apuka lenne, aki napi rutin szintjén nézegetne Ferrari-hasakat.

Phaeton oder was?

A sok Cobra 11-klip nézegetése közben Omm fogott gyanút, hogy szereplő Phaeton és a repülő Phaeton felnijei hasonlóak bár, de nem egyformák. Az üldözésben is látható, hogy mindig vágnak, amikor a Volvo hátulról, vagy oldalról koccolja a Phaetont, és ha véletlenül még egyszer mutatják az ütközött részt, egy fia horpadás sincs rajta. Miért kímélik, ha úgyis összetörik? Csak egy magyarázat van: mert nem törik össze. Valami más szaladt fel a piparámpára és adta elő a szokásos, kötelező Cobra 11-műsort. (Szerintem egy finoman átalakított B Omega vagy amerikai megfelelője, a Cadillac Catera. A felni a leginkább árulkodó jel. - omm) Ezek szerint tehát Németországban a válság előtt sem volt kolbászból a kerítés, és a Phaeton talán még ma is túl drága nekik, hogy csak úgy összetörjék. Attól függetlenül én holnap este is rajta leszek a Cobra 11-en, a műsorismertető legalábbis ígéretes:

"Egy autópályán történt tömegbalesetnél Semir egy nőt lát elmenekülni." A nő természetesen a kutyát nem érdekli. De hány malacorrú Passat pusztulhat el látványos körülmények között a nyitó tömegbalesetben?!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr96862744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dávidkirály 2009.01.10. 14:21:32

Nem szoktam nézni ezt a sorozatot, csak néhányat láttam 10 év alatt.

Mégpedig azért, mert én utálom egy filmben, ha kocsikat törnek, ráadásul valami újat, drágát.

Végigolvasva a cikket megnéztem a videoklipet is, és nem feltűnő még ezután sem, hogy hirtelen Omega lett a Phaetonból. Annyira rövidek a vágások és olyan kameraképek vannak, hogy nem látszik. Szerintem jobb is így.

Még emellett az is látszik, hogy tolják le, ráhúzzák a Phaetonra, de utána karcmentes oldalról is és hátulról is a következő vágásnál...

Persze a E46-E36 változások elég szembetűnőek

nov2016 2009.01.10. 14:22:27

Én is nézem ezt az "igénytelenséget". Régebben minden percét, ma már csak inkább az első öt és az utolsó ötöt. :)
Autóbuziknak kötelező szórakoztató műsor, már csak a cikkben vázolt érdekességek miatt is.

Aki pedig igényesség terén kontrasztba helyezi a Fábry Show-val, tegye. Az aztán az igényes szórakoztatás felsőfoka... :-D

nov2016 2009.01.10. 14:27:57

Ja, a karórás mítosz onnan eredhet, hogy a Linda nevű sorozatban a főszereplő, Görbe Nóra apját alakító Bodrogi Gyula egy történelmi filmben színészkedett. Aztán mutatta a családnak a felvételt az alakításáról. Na abban volt ez a fémszíjas karórás geg. :)

Szerintem tudat alatt / hallomásból ezt kötik össze az emberek az Egri Csillagokkal, pedig abban nincs ilyen.

zalkapone 2009.01.10. 14:31:55

Azt nem értem, miért gondolják a filmkészítők, hogy nekünk, nézőknek az az igényünk, hogy egy 40-nel történő ütközésnél is hiroshimát meghazudtoló robbanás legyen? Arról nem beszélve, hogy a becsövezett autók szinte nem is törnek! A sok kis boyracer faszfej meg tényleg csodálkozik, hogy 30-nál kettészakadt a suzuki...

zalkapone 2009.01.10. 14:35:53

Viszont szólni kéne az "SLK-Citroennek", hogy van piaci kereslet, feltéve hogy más típusokat is tud! :-)

nov2016 2009.01.10. 14:40:01

Csak az ámerikai filmekben van már a lökhárítók koccolásakor is mindent elpusztító robbanás!

A C11-ben, szépen lehet követni hogy törik/gyűrődik a lemez. Csak 1.5 mp-el azután robban, hogy Samirék minden utast épségben kimenekítettek. :)

TCSA · http://make.blog.hu 2009.01.10. 14:46:42

Cobra 11 a legjobb kikapcsolódás :) 1000* inkább ez, mint az diplomanélküliek csatornáján a hogyan készült :)

ABS-es autók rendszeresen füstölve állnak meg. Légzsák 0. Rámpa+cannon viszont szinte mindig :)

Csak azt sajnálom, hogy a 'nagy öreg' kaszkadőrök lassanként kiöregszenek, Remy Julienne - Hermann Joha - Buddy Joe Hooker - Bill Hickman* - Carey Loftin*

Ja megjegyezném, csak úgy Hofi után szabadon, ej, ezt is de sokan 'nem nézik'. De azért 'mindig ilyeneket törnek össze' meg 'amióta összecsukták azt a kocsit amire már sose lesz pénzem, de kint van a falon, azóta nem nézem'. Egyet se. Na jó esetleg ha kettőt láttam. Lúúúúúúzerrr :->

commenthu 2009.01.10. 14:50:56

Azért azt megnézném , mikor érné utol ez a régi kombi Volvo , a Phaetont (nem Omegát, kivéve Lotus Omega) , szóval , ha egy eredeti Phaetonnak , nyomna a tulaj egy padlógázt , a Volvo-nak már rég nem lenne mit üldözni :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.10. 14:52:24

"Meg kell néznem megint az Egri csillagokat! Ez a kurvaanyád, ez jó! De hát a Zoltai is mondott mindenféle politikailag inkorrektet a más valláson és bo''rszínen lévo ellenfélnek."

Ha jól emlékszem, az utolsó előtti vagy utolsó nagy roham során hangzik el. Egy barátom bizonygatta, nem hittem el. Odatekert... Lejátszotta. Rég röhögtem olyan jóízűt, mint akkor. Gyerekkoromban észre sem vettem.

A film csatajelenetei szerintem még nemzetközi viszonylatban is megállták a helyüket.

zalkapone 2009.01.10. 14:54:11

Én csipázom amúgy ezeket a filmeket, csak a gagyi mindigrobban részeket nem szeretem. Annak idején min is nőttünk föl? T.J. Hooker, Hazárd megye lordjai, stb. A szerencséseknek, akiknek volt parabola, ott nézhette a Chips-et, a Hardcastle és McCormick-ot, meg még sok minden mást. Viszont az Ötvös Csöpi féle Ladás-csikorgós üldözéseknek nincs párja! :-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.10. 14:58:38

Ha már felvetődött az örökzöld téma (a 30-nál kettészakadó Suzuki): összeszedtem a típushoz (illetve a Geo Metrohoz) kapcsolódó törésteszteket.

szabolcsswift.freeweb.hu/toresteszt.htm

Csak, hogy ne a levegőbe beszéljünk végre.

Ciri 2009.01.10. 14:59:58

@Gomulka Béla:

Bélám pedig nem mítosz.A várostrom közben, a létrán álló török karján van az óra. Valahol ugyan ebben a jelenetben van a tornacipő is. Egyébként a neten több fotót/videót is találtok.

morcosboci 2009.01.10. 15:14:31

Aki nemnézi miért fikázza? Aki nézi miért fikázza? Na mindegy. Annó ment a DSF-en éjszakánként a hogyan készült a C11 és állat volt. Na ott mindent megmutattak. Szerintem ( ismétlem szerintem) a legjobb német sorozat és még a magyarok közt is benne lenne az első háromban. Miért kell reflexből fikázni mert az előző kommentező is azt tette? Éljen a vélemény szabadsága és éljünk a vélemény szabadságával.

gnme 2009.01.10. 15:16:16

A törökök meg kelet alföldi gyerekek voltak.

Az apámat bevitték nagykanizsára katonának. Épp úgy jött ki, hogy a török csapatot erősítette :D ...

Van fényképünk is meg minden... kiskatonák jelmezekben :D ..odabasz

Ciri 2009.01.10. 15:36:36

Ja, Robi!
Már azt hittem kigyógyultál a VW fikafóbiádból, de nem. :D
"A használt Phaetonok alja ma már tízezer euróért vihető, forintban bőven hárommillió alatt."
Hát persze,magyarosítva is ennyi,ugye?
Meg ugye a forgatás évében is ennyibe került...

"A Cobra 11 szempontjából pedig édes mindegy, hogy a betegesebb-bonyolultabb, V10 TDI Phaetonok az olcsóbbak"

Köszönjük Emese, most már mindent tudunk a szar Phaetonról.

zalkapone 2009.01.10. 15:38:54

@sipike78:

Csak sarkított példaként említettem. Mint a játszógyerekek körében legnépszerűbb autót. De csak most, csak neked, legyen kettesgolf! ;-)

nov2016 2009.01.10. 15:49:44

@Ciri:
Speciel a karórás legenda itt sincs éppen megerősítve.

"a Naplóban láttam, hogy a filmben állítólag nincs karórás török, csak egy forgatáson készült fotón. By: Ben "

Gomulka Béla 2009.01.10. 15:54:24

Nov, a karórás városi legenda már szakállas vicc volt amikor a Linda készult.
Ciri, megnézem. Megint. ‘szamek. Tehát a létra teteje.
Anyám emlegette mindig a Gojko Mitic himlo’’oltásait. Hogy pont ott sebesult meg, és mindegyik szerepben!

AtoszMester 2009.01.10. 15:54:26

Szerintem Pözsó a repülő hátából ítélve.

nov2016 2009.01.10. 15:55:07

@sipike78:
Bazz, tényleg elég ramaty a Suzik töréstesztje. :(

nov2016 2009.01.10. 15:57:24

@Gomulka Béla:

Mai szemmel már a Linda is csak egy szakállas vicc. :)

papracing 2009.01.10. 15:59:21

Azért aki tényleg nagyon szemfüles az észreveheti hogy az E90 törés előtt két tized másodperccel maszkolt E36 ba megy át!!!

Xantiás,BMWs 2009.01.10. 16:09:13

Itt már megint nem tudja valaki h mi a T2,az elsö kocka WV kombi bizony nem T3!!!!

zovizo 2009.01.10. 16:22:08

Szánalom minden irányból. Gagyiságból kifolyólag átalakított tizenéves autók sorozatos összetöréséről készített filmről beszélünk. Kábé mintha a kínai Adios cipőgyárról értekeznétek... Persze mindenki azzal tölti a szabadidejét, amitől jól érzi magát :)))

karlmann 2009.01.10. 16:28:54

Azért az új nájtráder se gyenge. A pilot végén oldalról beleszáll vagy 150-el KITT-be egy nagy SUV. Az meg se lepett, hogy nekik nem lett bajuk, de a Mustang meg se moccant. Olyan volt, mintha betonfalnak ütköztek volna. A SUV-nak meg persze nem maradt eleje.

foolproof 2009.01.10. 16:33:40

@ Ciri 2009.01.10. 15:36:36

Mi a baj, faj az igazsag?;-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.10. 16:39:55

"Bazz, tényleg elég ramaty a Suzik töréstesztje. :("

Hát, tényleg nem piskóta. Viszont a svédek kimutatása szerint a hasonló korú konsterukciók közül csak a Colt és a Fiesta "produkált" jobb eredményeket. (És ez nem töréstesztek, hanem valós balesetek vizsgálatának eredménye!)

Krisi 2009.01.10. 17:04:58

@Picujka: NájtRájderben észrevetted, hogy akárhányszor letolatott a kamionról, mindig a másik irányba kellett mennie utána? (persze hogy gizdán megfordulhasson) :D

Krisi 2009.01.10. 17:07:02

Ezzel meg hagyjatok már, hogy "majd a hülyegyerekek a film miatt azt fogják hinni hogy..."

Baszki, aki annyira hülyem, hogy nem tudja mi a különbség a filmek és a valóság között 18+évesen, hát az inkább szakadjon 3-ba egy Suzukiban, mielőtt még felnőne, és még nagyobb marhaságot csinál. Ez az evolúció a XXI. században :)

Rocko- 2009.01.10. 17:17:44

soonó 2009.01.10. 11:08:56
"Azért nem látczik az attack nyoma, mert mindkét autó murvaerős anyagból készült.:-))"
tehát Trabant lámpakarikából.

Sutheo 2009.01.10. 17:54:36

én inkább a vw-t törtem vona és nem az omegát...ugyanis nem kedvelem a márkát :)

B.Petike 2009.01.10. 17:54:52

Robi már nem akarok beleszolni de a crazy stunt team nem szegedi hanem szolnoki csapat...

trash E46 2009.01.10. 18:04:18

miért? és az nem tűnt fel, hogy amíg Semir E46-al rohangált, és ott voltak, hogy akkor most a bimmer törni fog, olyankor mindig E36 tört. amúgy kár hogy ommm is észrevette a trükköt, mert okos akartam volna lenni itt is :D

parasztgyerek 2009.01.10. 18:31:57

Eddig még senki nem világított rá arra a tényre, hogy a film csak 1 mese, nem valós!!!
Én is úgy nézem, észre sem veszem ezeket a nüanszokat. Szórakozásból nézem, bármilyen hihetelen! Így utólag persze tényleg szórakoztatóak ezek a dolgok, amiket írtok. Elég sz@r már az a történet, ami annyira nem köti le az embert, hogy ilyeneket észrevesz. Ráadásul a malacorrú összetörése sem okozott bennem semmilyen lelki problémát.
Talán egy Mazda megviselne (?)

Ciri 2009.01.10. 18:55:29

@foolproof:
"Mi a baj, faj az igazsag?;-)"

Te miről beszélsz hülyegyerek?
Ha nem tudod miről van szó, akkor ne ugass bele "szakértőkém" !

crazy 2009.01.10. 18:55:34

@evoVIII: Én úgy tudom, hogy Jackie Chan például leginkább Mitsibishikkel dolgozik. Egyszer láttam vele egy riportfilmet, ami arról szólt, hogy kb. tizedrész lóvéból csinál egy filmet, mint az amerikaiak egy hasonlót (most abba ne menjünk bele, kinek tetszik, kinek nem). Rengeteget gyakorolnak, úgy hogy a végső csattanó, pl. kocsitörést csak akkor csinálják meg amikor szinte biztos, hogy elérik a kívánt célt. Ha Jackie Chan összetör egy filmben két kocsit, akkor ha azt egy amerikai producer csinálná, biztos rámenne 10 kocsi. Ja és ő nem dolgozik dublőrrel, kaszkadőrrel. De mondom, akkor arról beszélt, hogy Mitsukkal dolgoznak, azokat törik.

Ciri 2009.01.10. 19:05:02

"Eddig még senki nem világított rá arra a tényre, hogy a film csak 1 mese, nem valós!!!
Én is úgy nézem, észre sem veszem ezeket a nüanszokat. Szórakozásból nézem"

Pontosan! K.rvára igazad van!

Csak ugye nem trendi ilyet nézni a menőknek,mert hát gagyi, meg nem kúl! (Ó, hova szarjak, ez ám a cifra nyomorúság...!)

De azért a legtöbbünk/jük emlékszik a legapróbb részletekre is a sorozatból....

AtoszMester 2009.01.10. 19:22:40

Csak eredeti állapotú E36-ot ne törjenek össze benne. Neeeeeeee... :)

B.Baresz 2009.01.10. 19:26:32

ennyi negatív kommentet még sosem olvastam. sok balfasz azt szídja amit néz... mert ha nem nézné nem tudná miről van szó

biker_kolee 2009.01.10. 19:27:11

Amúgy, tudom, nem nagy felfedezés, de a piparámpa használata legjobban a ferraris videjóban akkor látszik, mikor a rabszállító felborul. Elvileg a Ferrari dobja meg, de az meg sem moccan. Ja, és a repülés-robbanás közben miért nem forog a Ferrari kereke? :)

loláb 2009.01.10. 19:58:34

@AtoszMester:

Eljön szerintem annak is az ideje.

Egy-két évig néztem én is a cobra11-et, a legjobban egy régi maseratit sajnáltam benne (asszem biturbo volt, bár ennyi idő után már nem emlékszem rá tisztán).

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.01.10. 19:58:41

Mert a sok kúl ember nézi a gagyi amerikai sorozatokat...
Legalább az unióval összhangban lassan csak begyűrűzik az a szabályozás, hogy a többsége műsornak európai és hazai gyártásúnak kell lennie amit leadnak.

foolproof 2009.01.10. 20:01:14

En amugy tudom, miert nem a Phaetont tortek ossze: biztos nem indult be...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.10. 20:05:20

@crazy: Valóban. :) ha jól tévedek, a Hazard megye lordjaiban is 11 mustangot vertek rommá a forgatás alatt. Mindjárt utánanézek. (Lehet, itt olvastam róla?!)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.10. 20:16:52

"A Charger kapott főszerepet is, a Hazárd megye lordjaiban Lee tábornok, a Hemi-narancs Charger menekül, főleg repül. Fabatkát sem ér az egész bárgyú sorozat, de a forgatás porában elpusztult több mint 300 Charger megérdemel egy perc néma csendet. Inkább állnának az álomgarázsainkban."

309 db-ról olvasni a neten. Viszont a mozifilm forgatásának mérlegét nem találom. Lehet, azzal valamelyik nyomtatott lapban találkoztam.

foolproof 2009.01.10. 20:23:53

@Ciri: Ezexerint Winkler hazudik? Vagy a hazugsag faj neked? Igazad van, nem latok tisztan az ugyben, kerlek vilagosits fel, elfogulatlanul, ahogy kell.

Apropo: Mennyi most egy uj V10 TDI P.? Es mennyit er - fog erni - 5 eves koraban? Ezt nevezem luxusnak, barataim!

Krisi 2009.01.10. 20:30:05

@loláb: Arra én is emlékszem, előtte volt egy üldözős jelenet, és még a turbót is lehetett hallani, hogy tevékenykedik. Na azt is sajnáltam :(

De így belegondolva inkább semmisüljön meg egy autó valami kurvanagy és nagyonlátványos, 8szögből felvett filmjelenetben, mint hogy szépen lassan elrohadjon valami arab sejk garázsában, 435. autóként...

Atesz1987 2009.01.10. 20:30:08

@adt:

Mert Te kurva művelten inkább átkapcsolsz a Győzikére, vagy a géped előtt ülve pornót nézegetve, közben hokizva kommentelsz a műveltségről. Paraszt!

tomcsibácsi 2009.01.10. 21:13:44

Én pl szeretem a Hogyan készült-et is.
Ja és tényleg nincs diplomám.
Csak mert érdekel...

vwman 2009.01.10. 21:17:47

foolproof 2009.01.10. 20:23:53

ha 5évesen az újkori árnál csak pár millióval kevesebbért kapnál ilyen autót akkor azért menne a pampogás hogy milyen drága,magyar embernek az ég világon semmi se jó.Egyre jobban utálok ebben az országban élni.

Endlessride 2009.01.10. 21:22:42

Ami érdekelne azt lehet, hogy már más felvetette, de most esélytelen végig olvasnom a kommenteket.

A karácsony előtti utolsó részben, a Maybach (Fulda) Exeleroval csapatnak egy kört. Aki már hallott róla az gondolom tudja milyen értéket képvisel a kocsi, meg, hogy milyen sok van belőle (1). A wikipédia szerint "kölcsön" kapták a forgatásra, de amiylen tempóval mennek vele ezt valahogy nehezen hiszem el, hogy az eredetiről lenne szó, bár nem tudom, lehetett replika, viszont akkor miből mert ha már láttátok képen az eredetit akkor leginkább egy cl mercire hajaz csak ugye 1 méterrel hosszabb kiadásbam. Szintén esélyes, hogy c11-ék annyira tudnak vezetni, hogy egy olyan autóval csúszkálnak belső sávban, ami 3 éven belül annyit fog érni mint egy Bugatti Atlantique. Szóval, valaki, ha tudja esetleg leírhatná, hogy mi történt.

www.youtube.com/watch?v=33sXF3boRwI
nekem nem tönt replikának...
www.endlessride.blog.hu

foolproof 2009.01.10. 21:54:05

@vwman: Draga vwman, dehogy pampogok en! Csak dorzsolom a kis kezeimet, milyen fasza Bentley-quality kocsit lehet kapni potom pizert!

Csak sajnos szerintem az eredeti bearazasa volt egy kisse szerencsetlen huzas a magassagos VAG-tol. 5 evesen a ~10%-os ar eleg meredek, plane mert nem szuzuki-arban merik, ugye.

Ocvt 2009.01.10. 22:16:25

A "Tények" fantázianevű műsorban volt a végén a szavazatszámlálásnál, amikor az igen-nem arányokat mutatták, hogy a két csík megállt félúton. Sváby elvtárs mondta be az eredményt, egyszer csak újra megindultak a csíkok és pont az ellenkezőjére változott a szavazás végeredménye. :D
Jópár éve volt és az volt az utolsó adás amit láttam.

Ahhoz képest a C11-es bakik kismiskák. Ráadásul az nem is akar több lenni mint egy buta sorozat.

Sword 2009.01.10. 22:18:29

Én sem értem mi a gond a sorozattal
Német sorozat révén eleve nem vár tőle sokat az ember, pláne, hogy autós. Szóval úgymond, amire kell, arra nagyon is jó.
Laza, délutáni szórakozás, robbanások, rengeteg autóroncs, üldözések.
Nem kell kimagasló színészi játékot vagy armageddont várni. Sőt szerintem maióta elindult sokat fejlődött, egész jópofa vágások meg kamerás idétlenkedések vannak benne, néhány gyengécske poén és kész. Nem szól semmiről. Inkább megnézek ebből egyszerre két évadot, mint valami Dél-amerikai hulladékot, amiről azthiszi mindenki, aki nézi, hogy szól valamiről...

Justice RAT 2009.01.10. 22:21:08

Sokat nem nézek, de a hasonló sorozatok közül tényleg kiemelkedik. Volt benne a múltkor a Lambokereskedős, az nekem elég volt.
Ma viszont levasztak egy terepjárót a bányagödörbe. Na az volt a finom. A csávóból, ha benne lett volna, konkrétan kása lett volna. Már félúton odakoccant egy kiálló részhez, és már ott leszakadt a fél autó, mikor meg leért, olyan volt, mintha a mogyoróvaj leesett volna a késről a padlóra. Valósággal elkenődött a fém a földön. Pazar volt.
Az hogy a végén ezerrel mentek, a szépfiú/nem a kicsi/ :))) meg motorral /bukósisak nélkül: jajj mami/ elécsúszott a rosszfiú elé, és az tolta mint a hókotró, de ő átugrott a "kicsi" mellé az anyósülésre, afelett szemet hunyok, meg hogy a "kicsi" előzőleg kirúgta a bmw ajtaját /muhahahahaaaa/.
Mindenesetre a rendőr kiscsaj aranyos volt. Szinte jólesett, hogy a nyali barátja olyan csúnyán megnyekkent.

Justice RAT 2009.01.10. 22:25:03

@Ocvt:
Nem gondolja senki, hogy nem használják ki a Tények és hasonló műsorokat arra, hogy befolyásolják a közönséget.

Mellesleg ezekből a beesemeselésekből élnek. Sokkal többet hoz, mint a reklámok. MBA előadáson hallottam egy tévés gurutól.

Ocvt 2009.01.10. 22:49:46

@Justice RAT:
Azért elég sok tájékozatlan,fiatal ill. naiv ember van, akik nem gondolják, ezért kell tudatosítani bennük.
Azt sajnálom, hogy már nem emlékszem melyik adás volt...

Káposztakukac 2009.01.10. 22:58:18

@Endlessride: kameravágások, montázs, stb. a kis tempó is nagynak tűnik, de nem az;)

qualitaet 2009.01.11. 00:54:32

"XJ Series III vagy a kocka XJ40, és a brit termékek rendre roncstemetőben végzik, hol porrá zúzva, hol felrobbanva. Egyébként ez a módszeres Jaguar-zúzás más német filmben is megfigyelhető... "

Hogyne. Mert azok valóban nem érnek egy kalap szart sem és a kutyának sem kellenek.
Sőt, a nem egy esetben pénzt is kérnek, hogy egy ilyen hulladékot elbontsanak.

kkn 2009.01.11. 00:58:21

Emlékszem én is a DSF-es műsorokra a sorozat elejéről.
Pl. mutattak egy ugratást az akkor még E36-os szolg.járművel.
Szép nagy rámpa, szép nagy ugrás. A szegény ótónak kiszakadt az egyik kerékagyállvány gömbcsulója a lengőkarból, az olajteknőt meg szétcsapta az flaszteron, és pár méteres csíkban hagyta maga után az olaját.

Utána egy kicsike rámpa, másik bömös. Az a pici rámpán éppen huppan egyet, azután a földre érését jól összevágták a másikéval és kész is.

Azért mutattak olyat is, hogy akkoriban, a '90-es évek közepén még igencsak húzós 850-est szépen beleeresztettek egy állványzatba ( a gázt megoldották, de a kormányzást csak úgy, hogy egy mellette haladó autóból kihajolva kormányozott átnyúlva egy kaszkadőr bácsi, beirányította, és elkanyarodtak mellőle ), de az egy filmhez volt talán.

qualitaet 2009.01.11. 01:01:09

"Evot mér nem törnek? Na látjátok, csak az igazat gyerekek.... "

Mert már akkor kiszakadna a kólásdobozból préselt karosszériából a futóműve amikor még csak ráhajt a rámpára.

qualitaet 2009.01.11. 02:00:27

"Csak sajnos szerintem az eredeti bearazasa volt egy kisse szerencsetlen huzas a magassagos VAG-tol. 5 evesen a ~10%-os ar eleg meredek, plane mert nem szuzuki-arban merik, ugye."

De te sem kevésbé vagy matekból:

V6-os új ára cca. 58000 EUR.

V10 TDI cca. 89000 EUR.

qualitaet 2009.01.11. 02:01:27

De te sem kevésbé vagy meredek matekból.

2009.01.11. 02:17:52

Sajnos a kobra11 követi a mai trendet. Látványra megy rá. Minél nagyobb robbanások, minél nagyobb anyagi kár, törés zúzás lövöldözés a köbön, véget nem érő autós üldözések. Történet meg valahogy zéró. Könnyen emészthető, gondolkodni nem kell, instant szórakozás. Minden tekintetben 18 év alatti korosztály igényeihez van igazítva. Mint a mai mozik többsége. Mamár nem szempont a "lebilincselő" történet.

qualitaet 2009.01.11. 02:20:49


"Apropo: Mennyi most egy uj V10 TDI P.? Es mennyit er - fog erni - 5 eves koraban? Ezt nevezem luxusnak, barataim!"

No és egy 2002-03-as S-Type mennyi volt újonnan?
És mennyi most? Ki fasz veszi meg?

Ezt nevezem Fordnak (bár azzal az emblémával használtantként legalább előbb és jobban el lehetne adni:))))))))))))) )
barátaim.

magyar-magyar szótár 2009.01.11. 04:29:38

Preparált autókat haszálnak. A sejtés helyes: az valóban egy Omega/[az amerikai emblémafejlesztésben kialakított klónja].

Én, mint autóbuzi, nem birom gyomorral ezt az egyébként is fos sorozatot.
A kisfiam (aki igazából e "filmsorozat" célcsoportjába tartozik önkéntelenül) figyelte meg:
Az ezüst BMW esetében rendszeresen preparált E36-os (1998 előtti, 1998. utáni sorozat maszkjában) repül.
A németek "spórolósak"- ha egyébként vám-és rendőrségi elkobzott autókkal is dolgoznak.

magyar-magyar szótár 2009.01.11. 04:33:48

A múltheti Cobra11-ben a rosszfiút, a vérbosszúszomjas ááálattt -ot Dárday Pál -nak hívták.
Ezzel a húzással a sorozat végképpen kukába dobta magát előttem
Szerencséjük, hogy nem István-nak nevezték. Pál, az focista... A Bundesligában... köszönöm...
melléklet:
Alarm für Cobra 11 - Season 20 - Frankie| TV | Detail | Cinefacts.de
WERBUNG. FOLGENDETAILS | Alarm für Cobra 11 - Season 20 ... Es stellt sich heraus, dass Frankie von Pal Dardai um Schutzgeld erpresst wird. ...
www.cinefacts.de/tv/33601/08/alarm_fuer_cobra_11_season_20/frankie/folgendetail.html - 36k

Ciri 2009.01.11. 05:17:02

"@Ciri: Ezexerint Winkler hazudik?"

Na ezt most úgy kérdezted, mint ha a Jó Istenről beszélnél. :D

Csak szimplán feszül (maj'd összeszarja magát)egy kis fikázásért.
Felkészületlenül és tudatlanul, bár a copy/paste már nagyon megy neki :D

pobeda 2009.01.11. 07:37:44

@sipike78:
KITT majd mindennek ellenállt, egyik legnevetségesebb részében elrabolják és a hátsó kerekeit felpolcolják.Meg sem bírt mozdulni a kis hátsókerekes.Ott könyörög a garázsban Májkelnek hogy szabadítsa ki.

foolproof 2009.01.11. 08:19:48

@qualitaet: Kar a gozert, en csak amulok es bamulok. Masik pelda: 3.0 V6 TDI Phaeton -New recommended retail price:~£38000, ugyanez 3 evesen, 160ekm-rel, full VW service history( nem "motorschaden", de "unfallfrei"): ~8000.

Igazad van, ez tenyleg az ertektartas csucsa,( tobb, mint 20% maradt! Hihetetlen!) baratom, csak gratulalni tudok a magassagos VAG-nak. Bocs, en csak a brit piaci viszonyokat ismerem, es itt bizony minden annyit er, amennyit adnak erte "in cold, hard cash", akarmit is szeretnenek az okosok ott Wolfsburgban.

foolproof 2009.01.11. 08:31:54

@Ciri: Ezeket mar eddig is tudtuk, most mar csak az erveidre vagyunk kivancsiak. Azokbol viszont meg csak eleg karcsun adtal nekunk,legalabb is eddig. Vannak egyaltalan?

foolproof 2009.01.11. 08:58:05

@qualitaet: "De te sem kevésbé vagy (meredek- a szerk.)matekból:

V6-os új ára cca. 58000 EUR.

V10 TDI cca. 89000 EUR."

Gondolom a kommentemben lerajzolt "~" karakter jelenteset nem kell kulon megmagyaraznom neked. Masreszt ezen beirasodban mi a cafolat? 5 evesen igysem -ugysem er tobbet a V10 P. tobbet, mint az ujkori ara max. 15%-a. Bravo, beirhatod nekem a szamtan egyest, van miert.

biker_kolee 2009.01.11. 09:11:43

@Endlessride: Abban a részben csúnyán látszott, hogy fel volt gyorsítva minden egyes jelenet, amikor az autópályán nyomták a Maybachnak. Mentek kb. 70-el, és felgyorsították a videjót.

De amúgy minden részben lassabban mennek, mint ahogy látszik. Figyeljétek a felfestett szaggatott vonalakat. Azok mindent elárulnak. :)

szakmernok 2009.01.11. 09:30:57

Ezek képesek voltak átalakítani egy Omegát Phateon-nak? Fanatikusok!!!:-)

vwman 2009.01.11. 10:12:20

foolproof 2009.01.11. 08:58:05

ha megnézed,egy A8 sem ér sokkal többet 4-5 évesen,mint a phaeton,luxusautót nem azért vesz az ember,hogy az értéktartást figyelje.Azért kíváncsi lennék,hogy az itt kommentelők milyen autóval mászkálnak a hétköznapokba,mert fikázásba mindenki prof vagy proof,winklerrel az élen

B.Baresz 2009.01.11. 10:43:36

akinek nem teccik a műsor az ne nézze, nem kell itt leszólogatni. sok hülye XD

Ati232 2009.01.11. 11:34:01

Cobra 11 csak az autók összetöréséről szól, mellesleg van valami bárgyú történet.

qualitaet 2009.01.11. 12:42:06

"Gondolom a kommentemben lerajzolt "~" karakter jelenteset nem kell kulon megmagyaraznom neked."

Nekem tényleg nem.
De neked attól tartok igen mert a fenti jelet a legritkább esetben használják 100%-os eltérés abrázolására.

" Masreszt ezen beirasodban mi a cafolat?"

Látom neked ez is magas.
Pusztán csak annyi, hogy a legolcsóbb V10-esek 17 a benzinesek 23% százalék körül kaphatóak.
Tehát az általad említett 10 az inkább húsz százalék átlagban.


" Bravo, beirhatod nekem a szamtan egyest, van miert. "

Beírom ha gondolod - immáron sokadjára.
De inkább az örkös németautó-fikázó ovis naplódba:)

qualitaet 2009.01.11. 13:01:07

"ez tenyleg az ertektartas csucsa,( tobb, mint 20% maradt! Hihetetlen!) baratom, csak gratulalni tudok a magassagos VAG-nak. Bocs, en csak a brit piaci viszonyokat ismerem, es itt bizony minden annyit er, amennyit adnak erte "in cold, hard cash", akarmit is szeretnenek az okosok ott Wolfsburgban. "

In cold,hard cash 5-6 éves korban hozzá lehet jutni a brit autógyártás gyöngyszemeinek egyes példányaihoz akár egyszámjegyű százaléknyi áron is, míg a VW vilászerte csak kétszer úgy tartja az árát.
Wolsburgban sokal többet nemigen szeretnének, mert már bekebelezték a totális csődbe ment angol autóipar jobban csengő márkáit.
A szart meg otthagyták - hisz ott bizony tényleg minden csak annyit ér amennyit adnak érte - fillérekért az indaiaknak.

A fasza kis Hindustan-Jag biztos jól tartja majd az árát és venni fogják mint a cukrot :)

Bacu 2009.01.11. 13:59:52

Szeretem ezt a sorozatot, aranyos cikk volt :)

widerstand 2009.01.11. 14:36:29

amúgy a mit üldöznek mi törikben az a legjobb, amikor a rámpára hajtanak egy E46-os 3assal, de ami már repül és pottyan-placcsan az régi E36-os. költségkímélés. a javából. :)

dennisthemenace 2009.01.11. 15:21:12

@nov2016: Mai szemmel?En mar akkor is rohogtem rajta..Nem beszelve Otvos Csopirol..

csokka 2009.01.11. 16:53:45

1000%, hogy B Omegát zúznak össze, mert abban a jelenetben, mielőtt ráfutna a piparámpára az első szélvédőn keresztül belátni az ÁL-Phaetonba, aminek érdekes módon középen lyukas fejtámlái lettek, pont mint egy B Omegának.
...das ist ein -Deutsche- Unicum...

kocapecas 2009.01.11. 19:46:02

csasztok!

az e46-e36 trükköt mindenki észreveszi csak most e90-el nyomják. az meg ugye nem hasonlít semmihez. tehát most 2db e90 nel mutatványoznak: az egyik 6 a másik 4 hengeres mivel amelyik töröget annak feketék a hűtőbordái a vesékben és 17-es 158-as típusú felniken gurigázik míg a hathengeres krómozott vesés 162-es típusú 18-ason. mind2 7 küllős. tudom tudom penge vagyok:):):)

figyelni!:D

kocapecas 2009.01.11. 20:00:54

jah meg a clk-val is. amikor nyugisan kocsikáznak világos szürke benne a bőrbelső amikor törögetik akkor meg fekete. érdekes...

vwman 2009.01.11. 20:05:07

nagyon pengének hiszed magad max :D ,ezt már akkor észre vettem mikor a német rtl-en adták az újjabb részeket

kocapecas 2009.01.11. 20:18:55

én ott nem néztem:) a penge meg nem komoly de gondolom levágtad:D csak má én is akartam vmit hozzátenni:D

MrHankey 2009.01.12. 00:46:03

Egy váci ismerösömet bepalizta pár éve az ottani vw márkakereskedő egy bemutató auto, vw phaeton-ra, azóta átkozza azt a napot! Egy előző S classe-t számítatott be,szerencsétlen. Azóta már visszaült egy uj S-be de élete legnagyobb bukása volt, amit autón el lehet képzelni.. Never again VW!
Ezen kívül két ismerősömnek van illetve az egyiknek már csak volt touaregje, nem számolta a szervizbe hordások számát. neki azóta már lexusa van, amikor megkérdeztem mennyit bukott rajta , diszkréten csak annyit mondott , hogy erről nincs kedve beszélni. A másik egy VW fanatikus (volt) , na az ő touaregjén már motor csere is volt.....
Ennyit a fosvágenről , szóval hagy törjék , annyival kevesebb marad belőle!

MrHankey 2009.01.12. 01:03:19

mondok egy még szebbet ezekről a hulladékokról: a szomszédom az egyik ker. tv-nél gazdasági vezető beosztásban van, kapott egy uj passatot, 1 hónaposan zabálta az olajat!! nem is keveset. És mit mondtak neki a szervízben? hogy a Pdtdi-nél ez természetes:))) 2008 ban !!!vicc.!!! a nagyapám s100-as skodája ette így az olajat 1975 ben!!! De ezzel sem lenne gond ha nem ez a márka lenne az ami a legjobban el van telve a magától, mert egyszer 40 év alatt sikerült eladniuk egy már megtervezésekor primitív és technikailag túlhaladott szerkezetből 20millio db-t. amit 40 évig szinte nem fejlesztettek. Ha ezzel minden autógyár így lett volna akkor ma ford T-kel és fiat topolínókkal járnánk, de szerencsére voltak cégek akik ezekkel ellentétben mertek előrelépni uj dolgokat fejleszteni, mégha ez sokszor minőségi problémákat is eredméynezett.

jenko80 2009.01.12. 10:52:48

Szóba esett itt vhol a brazil-mexikói sorozat vonal. Az még egy szép történet.
Paula és Paulina: a gonosz iker (Paula?) bálnamercije megborul az elején. A pörgést már egy Ford Granada (!) "kaszkadőr" végzi. Nagy ám a hasonlóság a két modell között, talán csak egy ~ jellel tudnám leírni hűen :-)

vwman 2009.01.12. 11:11:17

MrHankey 2009.01.12. 01:03:19

nekem is új passatom van és nem eszik több olajat mint más modern diesel középkategóriás,mellesleg mindig VW fikázás megy,ha jól tudom audikba A3tól A6ig benne van a 2literes pdtdi motor azokba jó VW szar?Amúgy te milyen autót hajtasz?

MrHankey 2009.01.12. 11:26:59

audiban is szar,de mondjuk nekem csak benzines audim volt 6-8éve (A6 benzines 2,4L 1,5 évesen vettem) azóta kerülöm ezt a céget. Most egy opel merivám van, ilyet ne vegyen senki aki jót akar, egy igazi szemét! Én sem vettem hanem adósság fejében kaptam:( és megmaradt , szerencse, hogy van mellete egy hyundai H1-em, (2005-ös 2,5L diesel 140Le) ez legalább jó. Az elmúlt 20 évben volt szamara , 2 audi , 1 bmw, 2 alfa ,twingo, delta, hyundai, és 3 db opel.

MrHankey 2009.01.12. 11:28:09

ja meg egy mitshubishi galant ! ezt kihagytam

soonó 2009.01.12. 16:01:26

A VW is jó, mert 10 év alatt vettem bele 3000 forintért alkatrészt. A mostani fanszoába ugyanazt cserélgetem évente.

A C11 is jó, mert a végéig pont kitart a 10 dekás fehér Boci.:-)

megint 2009.01.13. 02:35:52

Melyik luxusautó tartja az árát okostojások? Autót nem befektetésnek vesznek az emberek, mert akkor felkopna az álluk a szalonoknak, de amit te megveszel fele annyiért, azt azért tudod mert egy tag kipengette érte a 20 milliót. VW jellel nem lett sikeres, ez olyan mint a legend, honda jellel Európában nem adnak ennyit érte, ettől még sztem szép autó.

B.Baresz 2009.01.13. 19:01:17

@MrHankey: te amugy autószerelő vagy MrHankey?
süti beállítások módosítása