McRae: győzelem vagy halál

  2009. január 09. - TóthZé

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Hetek óta halogatom, hogy megírjam ezt a posztot. Itt ez a videó, egy belső kamerás felvétel 2001-ből, a rali világbajnokság brit futamáról. Nincs benne semmi különös, de még ma, a kettőszázhatvannyolcadik lejátszás közben is kiráz tőle a hideg. A pilóta: Colin McRae. A navigátor: Nicky Grist. Az autó: Ford Focus WRC 2001. A pálya: Rally of Great Britain SS2, St. Gwynno. Nagyjából ennyi adatot érdemes tudni róla, meg még azt, hogy természetesen ők voltak a leggyorsabbak ezen a gyorsaságin. Pedig a vb utolsó futamán McRae-n kívül még hárman (mind világbajnokok) küzdöttek a bajnoki címért. És itt kezd a történet igazán izgalmassá válni.

Nehéz erre jelzőket találni, képtelenség érzelgősség nélkül elmondani, hogy mi is történt a walesi erdők mélyén 2001-ben. Pedig elképesztő szerencsémnek köszönhetően ott lehettem a helyszínen, és a saját szememmel láthattam a történések jelentős részét. A futam előtt a világbajnoki pontverseny első három helyezettjét egy-egy pont választotta el egymástól. Colin McRae, Tommi Makinen és Richard Burns mögött ráadásul a vb-cím megszerzésére matematikai esélye még a kilenc pont hátrányban lévő Carlos Sainznak is volt, bár rá nagyon gyenge oddsokkal fogadtak az angol bukmékerek, mivel ő McRae mögött "csak" a második pilóta volt a Ford gyári csapatában.

Persze a brit sajtó elsősorban a két helyi srác (Colin skót, Richard angol, a futam pedig Walesben volt, de legalább brit mind) csatájára helyezte ki a futamot, amire a szörnyű idő ellenére rengeteg szurkoló volt kíváncsi. Makinen és Sainz ráadásul tényleg már az elején a háttérbe vonult, a Mitsubishi elmaradó fejlesztési miatt nagyon frusztrált finn a rali kezdetén kitörte a Lancer WRC első gólyalábát, és feladta a versenyt. A spanyol matador pedig nagy igyekezetében korai defekteket gyűjtött, ezért eléggé hátracsúszott a eredményjelzőn.

Nulla fok körül hőmérséklet, köd, vízszintesen szakadó eső és sártenger nehezítette a versenyzők (és a fotózni, tudósítani vágyó sajtómunkások) dolgát a három napos futamon. Ennek ellenére káprázatos volt látni, amit Colin McRae az első gyorsokon művelt. Totális támadást hirdetve űridőket autózott, a subarus Burns csak tisztes távolból tudta követni. Sőt, két finn pözsós pilóta (Marcus Grönholm és Harri Rovanpera) közéjük is ékelődött, ők a csapatbajnoki címért hajtottak.

Aztán a negyedik gyorson újabb drámai fordulatot (szó szerint) vett a vb-címért folytatott küzdelem, ugyanis McRae hatalmasat esett a Rhonda nevű, legendás szakaszon. Colin akkor azt nyilatkozta, hogy túlságosan levágott egy kanyart, és ezzel magára vállalta a hibát, de utóbbi kiderült, hogy Grist is hibázott. A kérdéses jobbos kanyarba ugyanis bemondta, hogy cut, azaz levágható, pedig ez az információ a következő balosra vonatkozott volna. De abban, ahogy a skót pilóta ezen a versenyen ment, bárhol benne volt egy hatalmas zakó lehetősége. Nézzék csak.

Elképesztő. Felfoghatatlan. Higgyék el, a video rengeteget tompít a drámán és a sebességen, de ezt nézve még a laptop előtt is összeszorul a gyomrom. És az ánuszom. Az első kilométereken, a farakások között hatodikban megúszó kanyarban, vagy a fájdalmasan hosszú másodpercekig hatodik leszabályzáson "utazáskor", vagy a kanyar előtt húsz méterrel keresztbe rakott autót nézve, illetve szinte mindig és mindenhol. Rengeteg esetben nehéz eldönteni, hogy vajon a vakszerencse vagy vezetői tudás tartja úton a Focust, de én többnyire inkább ez utóbbira tippelnék.

Aztán a következő, harmadik gyorson, Colin hibázott egy kicsit, megforgott, ezzel a korábban kiharcolt előnye minimálisra olvadt, ezért a következőn újra odatette magát. És felborult. Nézzék csak Burns belsőjét erről a negyedik szakaszról. A lényeg 7 perc és 43-44 másodpercnél látszik az út szélén, jobb oldalt. Az a fehér ócskavaskupac McRae autója.

A tét nagyságára és a pilótákban felgyülemlett feszültségre kitűnő példát láthattak 8:20-nál is, ahol a hidegvérét addig megőrző Burns is hibázott és megpördült. Nagyjából ennyi idő kellett ahhoz, hogy tudatosuljon benne, már csak óvatosan célba kell kocognia és az övé a vb-cím. Feltéve, hogy az ötödiknél jobb helyen végez. McRae és Makinen már nem jelentett rá veszélyt, Sainz mind a pontokat, mind a futambeli helyezéseket tekintve jócskán elmaradva követte őt, így csakis és kizárólag rajta múlt a bukás vagy a siker. Ez pedig óriási lelki teher.

Burns saját bevallása szerint a rali utolsó méterein már lassabban ment, mintha a saját nagymamája vezetett volna, de célba vitte az Imprezát a vb-címet jelentő harmadik helyen. Grönholm, a 2000. évi bajnok nyerte a walesi futamot, és ezzel megszerezte a Peugeot-nak a márkavilágbajnoki címet. Szegény fordosok pedig elképesztően csalódottan távoztak. McRae miatt ugye elúszott az egyéni bajnoki cím, a Peugeot pedig elhalászta az orruk elől a csapatbajnokságot is. De a végső csapást Sainz szerencsétlen balesete mérte rájuk. A spanyol az második napon vesztette el uralmát Focus WRC-je fölött, és a nézők közé hajtott, akik közül többen súlyos sérüléseket szenvedtek. Sokáig egyáltalán nem volt kizárt az sem, hogy halálos áldozata is lehet a balesetnek, de szerencsére mindenki felépült sérüléseiből. Sajnos sokkal rosszabbul jártak hőseink. Richard Burns agydaganatban, Colin McRae helikopter balesetben vesztette életét. És itt végképp kifogytam az értelmes szavakból. Inkább megnézem még egyszer a videókat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr43867269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kixx 2009.01.09. 14:50:50

Azt megfigyeltétek már, hogy gyakorlatilag nem pislognak vezetés közben?

sunblind 2009.01.09. 15:03:16

:(((( az utolsó néhány mondatig vigyorogva olvastam. imádtam ezt a két pasast.

maydayray 2009.01.09. 15:09:22

Colin szerintem tucatszor meghalhatott volna a pályán, egyszerűen mindig a kockázatot, mindig a szélsőséget nyomta, ezért is lett legenda - meg mert baromira tudott vezetni.

Fox888 2009.01.09. 15:16:25

Véleményem szerint ez az ága igényli a legtöbb kurázsit és vezetői tudást az autós sportok közül. Elismerem én Hamiltont csak azt ne mondja nekem valaki ,hogy ezt meg tudná csinálni. Nem véletlen hogy Loeb azt ver meg akit akar az X games-eken.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.01.09. 15:20:14

..összeszorul a gyomrom. És az ánuszom..

Tátott száj, szoros fenék. Ehhez nem lehet (videón sem) hozzászokni. Élőben elképzelni sem merem...
Imádtam McRae -t, igazi ikon volt.

steve078 2009.01.09. 15:24:14

Eddig azt hittem,Benik a király,de ezt látva McRae a nagykirály!

Shitnigga 2009.01.09. 15:31:25

Az egyik legnagyobb volt a mester, akár külső, akár belső felvételen láttam. Ha majd én is odaát leszek, remélem, beülhetek mellé egy gyorsra...

megint 2009.01.09. 15:38:04

Fox, azért Loeb szerint az F1 keménnyebb mint a rally, hulla fáradt volt a tesztelés után, az a baj a rallyval, hogy nehéz közvetíteni, de ezeket a belső kamerás felvételeket nagyon szeretem, ilyenkor rájövök,hogy nem is tudok jól vezetni, szeretem még a régi klasszikusokat, még a jó öreg 500(?) lóerős autókban

The Good Boy 2009.01.09. 15:39:10

Kedvenceim, amióta érdekel a rally:
McRae, Burns, Martin, P. Solberg
Az első kettő már nincs köztünk, Marko a navigátorának halála miatt nincs a vb.-n, most meg úgy néz ki, Solberg sem lesz ott. Marad Loeb, de nála semmi izgalom, egy gép sem tudna precizebb lenni (Ő minden idők legjobb versenyzője, a felsorolt 4 pedig a legélvezhetőbben vezető nálam)

loláb 2009.01.09. 15:41:54

@Fox888:

Én is hasonlóan gondolom. Tökéletes, hiba nélkül teljesített kört már láttam az F1-ben, hiba nélküli szakaszt rallyban még sose. Talán nincs is.

burnsie 2009.01.09. 15:47:34

a 2001-es wrc szezon volt szerintem a legdurvább év az autósportban. Nem tudok nem szubjektív lenni, mert világ életemben Richard Burns-ös voltam. 44 ponttal nyert Burns, miközben összesen 140 pontot lehetett volna szerezni abban az évben, és tegyük hozzá a második napon Burns autója nem indult be, állítólag a nagy hideg miatt valami tönkrement benne.

Szerencsére még láthattam élőben a San Remo rallyn.

2003-ban már betegen a francia futamig, 3-mal a vége előtt még vezette a vb-t. Akkor már többször rosszul lett és elájult a futamok után.

Számomra a legnagyobb volt, mindenki más csak bottal ütheti a nyomát.

Drive safe, Burnsie!!!

Seca81 2009.01.09. 15:53:04

Szerintem is több vezetői tudás kell ide mint az F1-be, viszont ott a sebességek kicsit mások...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.01.09. 16:02:59

paliklaci hogy visítana ha ezt is ő kommentálná. Szerencsére nem teszi.

Myko 2009.01.09. 16:07:08

Jah,szerencsére :D

Agr3ssor 2009.01.09. 16:15:51

Bammeg... Pont ugyanott bennem is vigyázba állt a szar... Én élőben itt kétségbeesetten sikitoznék...

Elöször viccesen észrevettem, hogy a Focus 1 WRC belül is New Edge design... Aztán valami elterelte a figyelmem... Ehhez kell a tudás... Forma1, GT???? Tiszta pályán (ami esetleg max vizes) csövön mész az ideális íven... De itt annyi elemhez kell alkalm azkodni, hogy az már valami istenfeleti képességeket követel... Minden helyzetben határra autózni ezeket a gépeket, legyen szó hóról, sárról, kis kavicsról, nagy kavicsról... Ez azért kemény...

Travis 2009.01.09. 16:17:12

Nekem kiskoromban mindig Ranga László neve jutott eszembe a rallyról.Persze ez "csak" magyar rally.De akkor is!Kár,hogy a Mecsek királya már nem lehet köztünk...

R.I.P.

Vortep 13 2009.01.09. 16:31:22

Mc Rae vezetése felfoghatatlak,szinte követhetetlen...1-2 cm és telibekapja a hatalmas faoszlopokat az út mellett.A Subaru tempója is hatalmas,de követhetőbb.Eszméletlen volt Mc-Rae!!

Auto-InterCont 2009.01.09. 16:33:14

@Travis:
Szentlörincre jártam szakközépbe, mikor a városban /akkor még nem is volt város/ egyre többet kaptam fel a fejem egy elsuhanó Lancia Delta-ra, aztán az Escort-ra, majd az Impreza-ra. Messziröl lehetett hallani, ha az autóval mozogtak valahol. Ekkor kezdett érdekelni a Rally. Addig csak az F1 létezett. Kár, hogy ilyen sokan nem tapossák már a pedált.

Bajusz. 2009.01.09. 16:34:27

Én a sok idiótát nem értem, akik oda állnak a pálya mellé közvetlenül, ahol kurvagyors autók kurvagyorsan jönnek, csúsznak a sáros, murvás, akármilyenes úton... Csoda hogy majd' minden rally-ról szóló hírekben ott van egy-egy baleset is?
Egyébként a videó nagyon durva, minden csodálatom!

rackr 2009.01.09. 16:35:38

Ááá, halálfélelmem lenne ha beülnék mellé. Én is bírtam McRea öngyilkos mentalitását, itt is rugatja is neki rendesen.
Neem egyébként még az jön be mikor Walter Röhrl nyomja üveghangon az Audinak, és a több ezres nézősereg meg ugrál el előle. Ott is szép kolbászokat nyomtam volna. :-)

Fox888 2009.01.09. 16:40:27

Én nem mondom hogy az F1 nem nehéz iszonyat jó fizikum kell ahhoz ,hogy kibírják azokat a fellépő G-ket,de mégis abban látom a népszerüségét hogy lehet jól közvetíteni. Mondjuk erről a Palik nem hallott ,de most nem szidom mert jó helyen áll a dakarban:-) Egy rally pályát megtanulni lehetetlen, maximum emlékezni lehet rá. Egy F1-est meg teljessen meg lehet tanulni maximum az esső zavar be. Idén volt is rá példa ,meg is látszott hogy mennyien nem tudnak vizes pályán versenyezni.

csak sporolosan 2009.01.09. 16:41:28

A tudás az figyelemre méltó, de én is a sok toporzékoló idiótát figyelem, aki életveszélyben vannak.......csodálkoznék, ha nem lett volna ebből gázolás......

SwedishRunner 2009.01.09. 16:47:18

Tyűha, elismerésema nagyoknak, engem eddig bevallom nem vonzott a Rally, de nem semmi amit itt müvelnek!!
Ez tudás és nem 400 méter egyenesen!
Brávó!

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.09. 16:50:56

Ez félelmetes. Ilyenkor jövök rá, hogy egyáltalán nem tudok vezetni...Én ez nem merném csinálni az biztos. Drift ide, drift oda, 100-al keresztbe húzni a Kakucs ringen majd ide-oda csapni az autót az ehhez képest kutyafasza. Colin bá' nem véletlenül legenda...

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.09. 16:54:17

Azért azt ne mondjuk, hogy bezzeg az F1, mert ott "csak" íven mennek...Halandó ésszel felfoghatatlanul gyorsan történik minden, nincs olyan hogy hopp perec volt előttem ja fékeznem kell és elkerülni. Azonnal ott vagy. Szóval az is igen igen komoly szakág...:)

steve078 2009.01.09. 16:56:57

Összeszámoltam,én kb.3x-4x dobtam volna el a vasat.(Ja! kanyaronként.)
Azt is észrevettem,hogy volt olyan szakasz is,bár nem túl sűrűn,ahol nem keresztbe ment.lol.

Yocoo 2009.01.09. 17:02:41

@Travis:

Ranga volt talán az egyedüli aki kifejezetten nem szerette McRae-t.

-----

A rally ott kezdődik ahol a F1 véget ér, amikor elkezd csúszni a kocsi.

A forma 1 egy steril akármicsoda a rally állandóan változó körülményeihez képest. Elég csak a Monte Carlo Rally-ra gondolni. Hó, jég, aszfalt.

Solberg egyszer (nem hivatalosan) megautóztatta M. Schumachert aki remegő lábakkal szállt ki az autóból és azt mondta, hogy soha nem élt át ilyet még F1-es autóban sem.
Solberget a Subaru tolta le, hogy nem kellene szívinfarktust hozni MS-re, MS-t a Ferrari dorgálta meg, hogy nem kellene szezon előtt a fák között nagy tempóval közlekedő autóba ülnie.

"If In Doubt, Flat Out"

uk.youtube.com/watch?v=eb3NI9z9ivM


Grönholm szinte pislogás nélkül vezet, Duval mindig a száját nyaldosta vezetés közben, Solberg pedig tágra nyitott szemekkel és nyitott szájjal vezet. :-)

Hauzer 2009.01.09. 17:03:28

Nekem ez az egyik kedvencem.

uk.youtube.com/watch?v=Ci_p6ulyTRg&feature=channel_page

Olyat ment,hogy még egy borulással is majdnem megnyerte a játékot:) Hihetetlen...

eXDub 2009.01.09. 17:16:28

Te Úr Isten,ezt a videót még nem láttam,pedig youtube-on elég sok rally-s videót nézegetek,de ez...elmebetegxD! Régen McRae drukker voltam,aztán jött Loeb és onnantól nem nézek wrc-t mert mindent megnyer,ami persze nem baj csak igy nem olyan élvezetes! Olyan mint amikor Schumacher nyert folyamat az f1-ben! A másik kedvencem nekem is R.Burns volt,sajnos ö is meghalt,de az azért milyen durva már hogy akkor is versenyzett amikor már folyamat elájult! Hihetetlenül szerette ezt a sportot! Sajnálom mindkét pilótát! Van egy pc-s játék a neve Richard Burns Rally,aki nem ismeri probálja ki,a legélethubb rally-s szimulátor,imádom!Neten mindig vannak versenyek magyarok is! Amugy meg nemhiába csufolták ugy Mcrae-t hogy McCrash,mert sokszor eldobta a vasat!:) R.I.P - C.M./R.B

Travis 2009.01.09. 17:17:24

Nem mondtam hogy szerette Ranga McRae-t,csak azt akartam mondani,hogy magyar szinten azért ő elég jó versenyző volt/Talán a legjobb/.A hat magyar bajnoki cím is árulkodik erről.Bár tudom:ez nem Eb.De azért egyszer ott is nyert futamot,ami nem sok magyarnak sikerült...

eXDub 2009.01.09. 17:19:52

Ja és a richard burns rally-ba még zsigulit is lehet berakni egy kis pc-s ismerettel! www.youtube.com/watch?v=jkn9xii70hU xD

jaysee 2009.01.09. 17:20:05

Szerintem a rally és az F1 összehasonlítása baromság. Aki nem élte át mindkettőt az inkább meg se próbálja. Én nagyon régóta nagyon nagy Colin rajongó vagyok, de nem mondanám hogy jobb mint MS. Vagy akár Loebre sem. Nem lehet összehasonlítani.

vancello · http://vancello.hu 2009.01.09. 17:22:45

A világ egyik legjobb belsőkamerás felvétele. Milliószor megnéztem már, mert hihetetlen.

Többen is emlegették itt Ranga Lászlót, ő mondta, hogy a rally az autósportok királynője...

GalloG 2009.01.09. 17:27:59

@Seca81: Hát, Eddie Irwine anno beült McRae mellé egy brit pályás tesztelés alatt valami reklám/marketing célból. Ezeket mondta:
1. Életemben nem volt ekkora élményben részem, mikor én vezettem akkor se.
2. Soha többé nem ülök be Colin mellé, úgy féltem, hogy meghalok.
3. A WRC csak annyival durvább a Forma 1-nél, hogy majdnem azonos tempók mellett itt kb. 2 méter széles erdei saras ösvényen fut hatalmas fák között, míg a másik 10 méter széles tükörsima aszfalton, hatalmas aprókavicsos nyílt bukóterekkel...

jaysee 2009.01.09. 17:34:21

GalloG

Majdnem azonos tempó???
300+ vs 180-190 max?
Folymatosan változó körülmények az F1-ben is vannak: gumik állapota, autó egyensúlya, fékerő.
Ja, és mások is vannak a pályán.
És az rally nem ott kezdődik az F1 végetér a mecsúszásnál:
www.youtube.com/watch?v=0k099HyrD2E
Igaz ma már nem ilyen az F1, de szerintem a pilóták többsége örülne ha ilyen lenne.

jaysee 2009.01.09. 17:35:37

Ja és még1x hangsúlyoznám hogy hülyeségnek tartom az összehasonlítást.

eXDub 2009.01.09. 17:41:01

Igaza van jaysee-nek,összehasonlíthatatlan a kettő! F1ben hátrány ha megcsuszol,vagy ha keresztbe autózol,időt vesztessz,rallyban pedig legtöbbször pont ugy nyersz időt! Viszont azért a gumik állapota autó egyensulya,fékerő ugyan olyan fontosak a rallyban is mint az F1ben szóval ezzel ne példálozzál!

loláb 2009.01.09. 17:48:30

@jaysee:

Jó kis videó, igazi harc életre-halálra. Kár, hogy manapság ilyen már nincs. Egyszerübb a boxban előzni.

Asbach 2009.01.09. 17:52:54

számomra a rally azért valamivel élmény /ingerdúsabb mint az F1.
hamár video: az idősb generáció kedvéért Audi S1 - Walter Röhl '85 :)(már akkoriban is eléggé tolták az urak... uk.youtube.com/watch?v=yyVHj3sHVHQ

toncsi64 2009.01.09. 18:01:46

@Asbach:
Megelőztél :-))
Annyit azért hozzá tennék, hogy amit akkoriban a B csoportos gépekkel műveltek az akkori pilóták azt hiszem felűlmúlhatatlan.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.09. 18:13:21

nekem a csúcs mégis a Vatanen meg a Röhrl a Pikes Peaken

de korábban valaki belinkelt ide egy on-board kamerás videót, amin egy fickó ment egy hegyi versenypályán valami kis autóval (vagy Gumpert Apollo vagy Ariel Atom lehetett), hát az volt amin már a nézéstől le is tojtam a lábam

További magyar hang 2009.01.09. 18:15:16

McRae stílusát nézve eleinte mindig egy olyan érzésem volt mintha folyamatosan épp hatalmas mázlival megúszná a helyzeteket, aztán rá kellett jönnöm, hogy nem, ő így vezet. Egyszerűen hihetetlen, és követhetetlen. Sok más - igen jó és eredményes - versenyző stílusa hozzá képest olyan mintha lassított felvétel lenne.

Negrogo 2009.01.09. 18:23:57

Ha mar RBR akkor itt egy link. Anno sokat toltam vele es csinaltam jo par mod-ot hozza! Akit erdekel nezze meg hatha talal maganak vmi erdekeset.

www.bhmotorsports.com/developer/2955/d/1

McRae-rol meg annyit, hogy rajta nottem fel.:D A 2008-as rallyt mar csak fel szemmel a most kovetkezot lehet mar nem is fogom nezni. Nincs mar olyan ember akiert erdemes. Hiaba Loeb...ugyanolyan unalmas mint anno shumi volt az F1-ben...

Hauzer 2009.01.09. 18:25:04

@jaysee:

Az a különbség,hogy az F1-ben már régóta semmi tűz nincs..Valaki keményebben odateszi magát és FIA már büntet is..
A rally viszont még mindig rally..lásd a videókon:)

Asbach 2009.01.09. 18:29:13

@GYUSZI BACSI:

azért Michelle Mouton se piskóta hamár pikes peak és audi:)
www.youtube.com/watch?v=EKKfzR7dX-c
Toncsi: hát igen... Delta S4, R5 Turbo2, Metro 6R4, Audi S1, Peugeot 205 T16 és társai...

pet77 2009.01.09. 18:33:29

szerintetek a ford vagy Mc Rae sajátossága,hogy kanyar előtt és közben sokkal jobban keresztbe teszi a kocsit?
Egyébként érdekes, hogy akinek a nevével videojáték készül nemsokára meghal???
(Colin Mc Rae rally, Richard Burns Rally......)Még jó,hogy Nincs Loeb Rally.!

toncsi64 2009.01.09. 18:35:43

@Asbach:
Egyszerűen fel nem foghatom ésszel miképpen tudták egyáltalán az úton tartani azokat a szörnyetegeket. Minden sajnálatom ellenére azt kell mondjam helyes döntés volt a betiltásuk. Persze ez egy korszak lezárását is jelentette egyben :((

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.09. 18:36:07

Szerintem ostobaság az F1 -et és a WRC -t összehasonlítani! Azon túl, hogy mindkét esetben 4 keréken gurulnak semmi köze a két sportnak egymáshoz. Olyan mintha a zenét a kocertláda 1000 wattos üvöltésével hallgatnád, vagy a többszázezres high-and HIFI minden részletében gazdag cizellált hangzásvilágát csodálnád. Vagy ahogy egyszer egy nagyon híres Orbán mondta: 3 körtét nem lehet összehasonlítani 4 almával! :))
@Fox888 éa loláb: Ti a ralit istenítitek, ha egy F1 fanatikust kérdeztek Ő mást fog mondani! Engem meg nem érdekel, mindkettő műfajt szeretem, és Schumi, Prost, Loeb, Sainz, vagy Senna vezetési képessége egyformán elkápráztat!
És akkor A "Doctor" -ról, és a kollégáiról még nem beszéltem. :))

audigarage 2009.01.09. 18:37:50

Sok a jó pilóta,de legenda az nagyon kevés.

zubug 2009.01.09. 18:39:26

és gigi galli kanyar technikája?

46-ik mp-től a legjobb!!

auto.indavideo.hu/video/Gigi_Galli

zalkapone 2009.01.09. 18:40:35

Colin is, meg Ricsi is istenkirály volt! Fele ennyire tudnánk csak, mint ők...!

Yocoo 2009.01.09. 18:45:19

A forma 1 és az összes pályaversenyzés steril örömállapot a rallyhoz és hasonszőrű társaihoz képest.

Gumik állapota, fékerő, autó egyensúlya mind a két szakágban fontosak, de a rally azért érdekesebb, mert a "játékot" bármilyen útfelülettel kompatibilis, lehet havon-jégen, aszfalton, murván, és ezek érdekes kombinációján művelni.

Itt tényleg az nyer aki a leggyorsabb és nem az aki a másikat a boxutcában legyorsulja mert 1 mp-vel rövidebb ideig tankolt.

Ja és még valami!

Anno megcsinálták az okosok az Forma 1 és a rally összehasonlítását amikor még létezett a Gruppe B azaz a B csoport, akkor az egyik F1-es pályán talán pont a Quattro ment pár kört azon a hétvégén amikor ott volt a forma 1-es futam és a kvalifikáción 5. (!) helyezést ért el az idejével.

Ma már teljesen más a két dolog.

Ami azért engem a rally felé húz, az a közvetlensége. Elmész egy rally gyorsaságira a rajthoz és simán jöhet a közös fotó, aláírás stb, pár percel később fél méterre tőled rajtolnak el.
A másik dolog ami miatt jobban szeretem a rallyt, mint a forma autózást az nem más, mint az, hogy valódi autókból építik a rally gépeket. :-)

www.youtube.com/watch?v=CKM6anEvpuc
www.youtube.com/watch?v=2I_EHrDZRvQ&feature=related
www.youtube.com/watch?v=XYC6VLA8wT4
www.youtube.com/watch?v=yQJTx4pQDFs
www.youtube.com/watch?v=6MhsY5_dAlg
www.youtube.com/watch?v=i61LZ0c3mNo


lepold.autoalkatreszborze.hu/videok/egyeb/herczig_fehervar_pentek.wmvhttp://lepold.autoalkatreszborze.hu/videok/egyeb/herczig_fehervar_pentek.wmv
és végül:
www.youtube.com/my_favorites?pi=1&ps=20&sf=none&sa=0&sq=&dm=1#

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.01.09. 18:47:14

Nehogy már elkezdjetek vitázni, hogy melyik a jobb, az F1 vagy a WRC!
Ki ezt szereti ki azt. én speciel mindkettőt.

Amúgy meg Mcrae és Burns RULEZ!!

Vortep 13 2009.01.09. 18:52:44

Az se semmi,mikor asszem,Walter Röhl megy a
Pikes Peak versenyen hegynek fel,védőkorlát nélkül.Próbálok linket keríteni.

empetya 2009.01.09. 18:54:55

Megnéztem én is. Igazából semmi extra, szerintem csak mákja volt... :) :) :) :) :)

Na jó, bevallom: elképesztő, emberfeletti, amit művel. Legalább tízszer gondoltam, hogy MOST fog akkorát esni, mint az ólajtó. És nem... Mert ő Colin McRae. Úgy támadja a kanyarokat, mint senki emberfia ezen a világon. Ilyen legenda csak egyszer születik minden évezredben. Adjunk hálát, hogy láthatjuk- még ha csak archív módon is.

Rest In Peace, Colin!

Vortep 13 2009.01.09. 19:00:32

Ari Vatanen,nem Röhl...Meg úgy utólag nem nagy durranás,nem szóltam:D

empetya 2009.01.09. 19:00:49

Azt sajnálom, hogy nem volt kamera a lábtérben. Bár, valószínűleg a lábmunkáját még ennyire se lehetne követni. :)

empetya 2009.01.09. 19:04:18

Van valakinek tippje, hogyan tudnám a gépemre menteni, hogy később netcsatlakozás nélkül is nézhessem? Plííz!

Asbach 2009.01.09. 19:07:33

@toncsi64: Gr B esetében persze egyértelmű, hogy átestek a konstruktőrok a (ló)erő másik oldalára.. nem vitás.. pl Pikes peaken futó audi kb 600 Ló... pláne ilyen rövid tengelytávnál nagy bűvészkedés az úton tartani. sajnos jellemzően az is kellett az egész betiltásához, hogy Toivonen leessen a a korzika rally '86 os futamán.

Yocoo amire te gondolsz az Estroilban, Toivonnen vezette Delta S4 volt és Senna idejéhez viszonyították:) (1.4sec volt a difi Senna javára)

tamaska 2009.01.09. 19:15:21

én miért nem tudom sosem végignézni ezeket az indavideókat? mindig megszakad a letöltés valamiért....

Bakfitty007 2009.01.09. 19:20:21

Vatanen és a Peugeot 405...

Mikor egy kézzel tolja, az valami brutál!

www.youtube.com/watch?v=TKgeCQGu_ug

T-boy (törölt) 2009.01.09. 19:22:58

A kettő nem összehasonlítható,valóban.
Pl.:rallyban nem különleges dolog,ha vki
tud esőben is vezetni..
2.nem fékez melletted a mentő azonnal,
ha árokba esel.
3.200-al jégen,erdőben,semmivel sem
biztonságosabb,mint 300-al a pályán.
4.pillanatonként változik a pálya,az
időjárás,fényviszonyok.
Egy pilóta szerint 180-nnál JÉGEN arra
kell figyelni,hogy minél kevesebbet legyen a kocsi levegőben!
Hát ennyit hirtelen,és ha valaki tud olyan tizenévest aki szimulátoron megtanult rallyzni,szóljon.

The Good Boy 2009.01.09. 19:38:02

@zubug: Szerintem Gigi Gallinak vannak hasonló adottságai és valamennyire hasonló stilusa mint McRae-nek (vagyis, csak lennének, ha nem lenne alapvetően egy idegbeteg, aki nemegyszer még a navigátort is megpics@zta), meg a csapatoknál is meg nem értett zseniként kezelik szerintem az időnkénti elmebaja miatt(ezért nem volt még soha normális csapatban,vagy ha topcsapat volt, akkor pedig sokadik pilóta volt).
Hazai versenyzők közül Szabó Gergőt szerettem nagyon a stilusa miatt, leginkább akkor, amikor topautóval ment, gyönyörű volt nézni, ahogy "bedobálta" az octavia wrc-t a kanyarokba.

Asbach 2009.01.09. 19:41:49

hamár így nosztalgia.. ki emlékszik manapság arra, hogy pl.:
-volt valaha egy McLaren TAG Porsche turbo? (Prost világbajnok)
- vagy volt egy Brabham BMW turbo amit Nelson Piquet vezetett... és az Alfa Romeo még javában gyári F1 csapat volt...

Suz 2009.01.09. 19:46:21

Nekem is Colin volt a nagy kedvencem. Sokáig bíztam a visszatérésében, de sajnos ez már nem lehetséges.
Imádom a belső kamerás felvételeken nézni a vezetési stílusát, teljesen beleborzongok. Nagy mágus volt.
A ralit és az F1-et is szeretem, le a kalappal mindkét szakág pilótái előtt.

márk.co 2009.01.09. 19:52:41

Húúú!!! Ezt szar volt álló cerkával végignézni! Mcrae mintha hamarabb kormányozna mint, hogy megcsúszik az autó!? Nagyon komoly, köszi! Hát vannak halhatatlan emberek.


Rájöttem, hogy alkalmatlan lennék navigátornak. Hülyén mutat egy vigyorgó, sikítozó ember a jobb egyben!

ui: hagyjuk már a F1-t. Ott minden annyira mesterkélt! A rally az autóvezetés csúcsa! (bocs a F1 rajongóktól)

saspepe 2009.01.09. 19:56:01

És McRae csak egyszeres vb!

loláb 2009.01.09. 19:56:23

@Hagalex:

Nem istenítem sem a rallyt, sem az F1-et, mivel nem nézem egyiket sem rendszeresen. Az F1-et sokáig néztem, de kb 5-6 éve már nem érdekel. A jelenlegi F1-et unalmasnak tartom, tavaly megnéztem vagy 3 futamot, de nem láttam benne előzést.(ha olyan lenne most az F1, mint a linkelt videón, sose hagyom abba a nézését)

A WRC-t is néztem egy ideig, ott leginkább Solberg fan voltam, azt is sajnálom, hogy a Subaru nem indul jövőre.

Ha már autósport, akkor a leginkább a Dakart követem. Nem annyira az autók, meg a vezetési tudás, hanem a körítés, meg a hangulat miatt.

akiak 2009.01.09. 20:28:43

nem érdemes összehasonlítani az f1-et a rally-val, nem is lehet..
tény, hogy mind a kettő, ha élmenő vagy nagyon komoly tudást igényel..
nem hiába gyerekkoruk óta űzik akik a top-on vannak..a f1-ben is nehéz körről körre változó viszonyok között tizedekre ugyanolyan időt menni, mindig ugyanott fékezni, ugyanúgy bevenni a kanyart, ugyanúgy kigyorsítani, miközben "g" hegyek bombázzák a tested állandóan..
a rally-ban meg sosincs egyforma féktáv, ha elsőnek indulsz lassabb vagy mint a mögötted indulók, ezért is ment a taktikázás több futamon is, ami nagyon nem tetszett..
és Loeb amikor tesztelte a f1 kocsit, mondta, hogy rohadt fársztó, és meghívta Coulthard-ot a C4-et tesztelni, de David mondta, hogy csak aszfalt pályán, esze ágába sincs erdőbe fák között tépni a C4 fülét:)

winters 2009.01.09. 20:30:51

szeretem ezeket a videokat de szerintem ezt semmi nem uti.
www.youtube.com/watch?v=cPzcihPq3mk
ez a belso felelmetes

Bakfitty007 2009.01.09. 20:47:59

@winters:

Az tény, hogy Panizzi nagy király aszfalton.

KKZZ 2009.01.09. 21:10:02

Ő volt a legnagyobb kedvencem ( bocs Carlos Sanyi )! Nyugodjék békében !

Sajnos azok az idők elmúltak, amikor még Kankkunen, Makkinen, Auriol, Delecour, Sainz és társaik csapatták. Lancia HF, Toyota GT4, Subaru Impreza, Ford Escort.
Ezeken nőttem fel, még jó hogy volt Eurosport, legalább tévében lehetett látni ezeket a nagyszerű embereket.
Ma már alig van csapat és alig van egy-egy karakteres fahrer a WRC-ben.
Kár érte, mert nagyon szerettem. :(

F1 és rally:
Mindkettőt ismerem testközelből. Lengettem már kék zászlót nem egy Magyar Nagydíjon és sok-sok éve járok rally futamokra is.
Nem lehet összehasonlítani a kettőt.
A maga nemében mindkettő elismerésre méltó.

jtrencsenyi 2009.01.09. 21:13:04

@empetya: tedd fel a Firefox alá a DownloadHelper add-onst és azzal le tudod kapni az flv-ket gond nélkül.

Balna 2009.01.09. 21:16:40

Áááááááááááááááhhhhhh... ilyen nincs. Ilyenkor döbben rá a magamfajta mazsola, hogy mit is jelent az, amikor valaki TUD VEZETNI...

Respect.

whale 2009.01.09. 21:38:26

Persze ezek a világsztárok nagy királyok, de ha lehet még fokozni ezt nézzétek meg!

www.youtube.com/watch?v=IVxMIA5Crfc

Nem csilliárdos gyári csapat, csilliárdos autóval. Lada VFTS és az ELLENFELEK IS OTT VANNAK A PÁLYÁN B+!!! Akárhányszor megnézem libabőrös leszek...

whale 2009.01.09. 21:45:35

Ez a másik kedvencem. A navigátor dumáján bexartam.:)))

"Elmegyünk innen! Hol vagyunk?" :D

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.01.09. 21:48:17

@empetya:
Firefox-nak van egy downloader kiegészítője azzal is le tudod, vagy videoget-el stb.

mnmnbkhj 2009.01.09. 22:10:02

A legnagyobb sofőrök talán, sőt a maguk műfajában biztos.

Boss88 2009.01.09. 22:15:24

elképesztő...
azt hiszi az ember hogy a kocsi eleje az árokban már, és valami csoda folytán mégis a pályán... fantasztikus, megdöbbentő, félelmetes, ezek a szavak jutottak eszembe róla...
kár értük
R.I.P.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.09. 22:30:15

loláb: Akkor jól van, nekem valamiért más jött le a hozzászólásodból! :)

Egy érdekes cikk: www.hahu.hu/magazin/20081229/106-vilagbajnoki-cim-60-vilagbajnok

2009.01.09. 22:48:02

biztos a helikoptert is rángatta

soleeroo 2009.01.10. 00:12:53

@Bajusz: nem azzal van a baj, hogy kozvetlen a palya melle allnak, hanem hogy sokan a kanyar kulso iven nezelodnek. de ez nem egy dogunalom F1-kozvetites valami almos vasarnapdelutanon, ezert kozel "kell" allni. van aki bevallalja a kulso ivet is :-)

@F1 maniasoknak: halal uncsi az ervelestechnikatok. videokkal van minden dokumentalva, de ti meg mindig kitartotok... nem hiaba mondjak, hogy annal nincs rosszabb, mikor a hulyeseg makacssaggal parosul.

mindenki levette mar, hogy az F1 mekkora kiraly autozas, de most aztan nyomas, es keretzkedjetek le anyucitol focizni a térre.

Myko 2009.01.10. 00:40:09

@baz+g:
Inkább hallgattál volna...

Éhes_Vagyok 2009.01.10. 00:50:00

én csak ennyit tudok hozzáfűzni

belsoseg.blog.hu/2008/01/14/all_about_rallying

// és igen a régi F1 jó volt, a mostanit nem is nézem//

Éhes_Vagyok 2009.01.10. 00:55:10

@Éhes_Vagyok:
nálam nem jelenik meg a video úgyhogy - scheerti.blog.hu/2007/12/13/rallybuzik_figyelem /sajnos kicsi a kép/

eXDub 2009.01.10. 01:17:20

To Yocoo: "A másik dolog ami miatt jobban szeretem a rallyt, mint a forma autózást az nem más, mint az, hogy valódi autókból építik a rally gépeket. :-)"

Na ehhez annyit füznék hozzá hogy a széria autó és a wrc autó között max a kasztni formája ugyan az más ég és föld:)

Negrogo 2009.01.10. 09:10:34

@eXDub: Na ja :) Legjobb pelda erre a C4. Ami a rallyban jo de a szeria meg egy nagy rakas szar. Aztan latom, hogy megveszi a fricska 2x eves gyerek mert azt gondolja most ove a legjobb auto a vilagon.:D Auto? Pfff.

Mammut8 2009.01.10. 09:10:57

Ezt Colin-kultuszt sose értettem...

Aldo Moro 2009.01.10. 10:27:01

Erre nincsenek szavak. Mammut8: valószinűleg nem szereted a rallyt. Pedig a legjobb sorozat - szerintem.

morcosboci 2009.01.10. 15:58:43

Szerintem Colin navigátora egy állat. Félelemérze? 0 A hangja nagyon ismerős volt a játékból.

Mammut8 2009.01.10. 16:17:29

Szeretem a rallyt, szerintem a legjobb autósport, csak nem értem hogy mért pont McRae-ből lett ekkora sztár. Eredmények alapján vannak sokkal jobbak nála.

foolproof 2009.01.10. 16:41:20

McRae bacsi drove it like he stole it. Ezert (is) szerettuk-szeretjuk. R. I. P.

megint 2009.01.10. 18:50:50

Rallyban sem feltétlen előny ha állandóan keresztbe mész, Loeb pl nem vezet talán annyira látványosan mégis ő a leggyorsabb, ügyességi versenyeken is mefigyelhető ez, tuning ladák rohadt gyorsnak látszanak, keresztbe mindenhol, aztán jön egy kis corsa, szűk íveken megy, nem keresztben, és nyer, persze a top pilóták 200-nál egy nagyon enyhe kanyart simán megoldanak egy kis csúszással, ott időveszteség lenne kicsit belefékezni.

voszi 2009.01.10. 18:52:24

@Mammut8

ez a video mindent bemutat miért. nem lehet elégszer megnézni. aki rallizik, egy őrült, mcrae közöttük is egy őrült volt.

köszönöm ezt a post-ot, nagy-nagy riszpekt érte!!

zalkapone 2009.01.10. 20:00:02

Ha már sokak szerint az F1 nem nagy kunszt, hát tessék. Egy egykori pilóta "civil" verdával:

auto.indavideo.hu/video/Ayrton_Senna_driving_technique

akiak 2009.01.10. 20:11:40

az nsx egylábú?
először azthittem nem jó a km óra, amikor kifeküdve volt, és lassításnál is volt egy kis idő, még magáhoztért:)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.01.10. 21:03:43

Nagyon sok a hely egy ilyen gyenge utcai gépnek egy tisztességes versenypályán, simán lehet végsebesség körül beesni a kanyarokba.
Egyébként nemértem mitől kell elájulni, láthatóan folyamatopsan gépészkedik-küzd a vassal, egyértelműen hozzá van szopkva, hogy kertesztezett kezekkel koppig kormányoz, utcai kocsiban meg szedegetheti a kormányt orrvérzésig, akkor sincs köze sem a sztokott ideális ívekhez, de amit a gép tudna kicsit jobban felkészítve még ahhoz sem sok.

megint 2009.01.11. 00:48:43

Azért van mitől elájulni, mert így nem sokan képesek vezetni

Yocoo 2009.01.11. 13:41:02

@eXDub

Nem tudom hallottál-e már arról, hogy N csoport. Gondolom nem.
Gondolom az A csoport sem mond semmit.

Don Vito Corleone 2009.01.13. 13:53:27

@Mammut8: Nézegesd kicsit a fenti videót...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.15. 14:25:27

@Mioporfeszosz:

A videón nem raliautóal, nem ralipályán, nem ralisofőr vezetett.
Viszont egy olyan ember, akit minden élő autóversenyző szentként tisztel bemutatózott egy abszolút utcai autóval, egy olyan versenypályán amely nem feltétlenül erre a kocsira lett kitalálva. Őszintén! Te mit vártál?

Már több embertől olvastam, hogy az F1 pilóták "meghalnának" a ralisok között egy ralipályán.
Miért a ralipilóták nem, az F1 pályán F1 autóval?
Maximum az nem olyan látványos, mert ott azt látod, hogy a forma pilóta rávert a ralisra 3-4 másodpercet. De valóságban az éppen akkora hátrány mint amekkorát a forma pilóta kap a ralistól a ralipályán.
Szerintem..... :)

Továbbra sem látom értelmét egymáshoz hasonlítani a két sorozatot.
süti beállítások módosítása