Kész a Hachim. Majdnem

Toyota Corolla GT építés - második rész.

  2009. január 04. - TóthZé Címkék: versenyautó totalcar flotta drift toyota ae86 corolla autóépítés hachiroku

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Számomra idén karácsonykor nem az ünnepi hallevesben úszkáló alattomos szálka vagy a bejglimérgezés okozta a legnagyobb sokkot, hanem az, hogy Eger környékén kipróbálhattam minden idők legjobb autóját. Fülsüketítően hangos volt, a kormányát alig tudtam eltekerni, a rossz akku miatt másodjára már csak betolásra indult, a bal első lengéscsillapítója eleresztette a gázt, a motorvezérlés anomáliái miatt rövid használat után felvillant a "Check engine" lámpa, és darabos lett az üzemanyagellátás, a fék pedig puha volt és levegős. De az enyém volt és gyönyörű, és ment.

Kézzel, kisipari körülmények között épített autónál, amit ezernyi tuningalkatrész tesz még szeszélyesebbé, már önmagában ennyi is kész csoda. Ráadásul még így is fantasztikusan jó volt. Minden rezdülésén, moraján, mozdulatán érezni lehetett, hogy az apró hibák takarásában egy csodálatos élményautó rejtőzik. A motor erősnek, a kormány közvetlennek, a váltó gyorsnak, a lassulás határozottnak, a kézifék pedig harapósnak érződött. Imádtam az elviselhetetlen kakofóniában töltött minden másodpercet.

Két héttel az ünnepek előtt Busman, a kocsi építője váltig fogadkozott: karácsonyra kész lesz a Toyota és elvihetem. Én azért hívtam, hogy az építés árának még fennmaradó részét kifizessem neki - karácsony előtt. Nem gond, ha nincs kész a kocsi, ilyen időben úgysem használnám, eltenni se nagyon tudom hova, meg egyébként is, azt szerettem volna, hogy tökéletes legyen. Viszont úgy éreztem, hogy még az ünnepek előtt ki kell fizetnem azt a rengeteg munkát, amit beleölt. Egy átlagos szerelő és kuncsaftja között pont fordított lett volna a beszélgetés: neki a pénzt, nekem a kocsit kellett volna követelni.

De Busman nem átlagos szerelő. Rali Lada VFTS-eket épít és versenyez is velük, ráadásul az általam Magyarországon eddig látott autóépítők közül az egyik legigényesebb. Ha a ruházatára lenne ilyen kényes, piperkőcnek hívná még a csaja is. Az autómba például azért került gumitank, mert megtudta, hogy driftelni szeretnék vele, és oda bizony kell vinni pár garnitúra tartalék, redvás hátsó gumit. És az eredeti tervem az volt, hogy ezek szállítását a Corolla csomagtartójában oldom meg.

Amikor ezt meghallotta, először kapott egy enyhe lefolyású szívinfarktust: "te ebben az autóban redves gumikat akarsz szállítani?" Majd egy hét múlva csörgött a telefon: "a gyári üzemanyagtartály tiszta rozsda, meg nehéz is, dobjuk ki és vegyél helyette egy versenytankot." Mit sem sejtve, így is tettem. Aztán a lakatossal befalazta a pótkerék gyári helyét, a csomagtartó közepére beépítette az ATL tankot, mellé a nagynyomású Bosch benzinpumpával és kész. Még egy vészpótkerék se fér be melléjük, nemhogy több garnitúra dzsuvás gumi.

De így lett gyorscsatlakozós, miniatűr versenyakkumulátorom, teljes karbon kárpitozásom, és ezért van minden fémalkatrész homokfújva és kadmiumozva. Persze hazudnék, ha azt állítanám, hogy bánom az igényességét. Sőt, már vagy ezerszer hálát adtam a sorsnak, hogy ilyen megszállott emberre bíztam a Hachiroku építését. Pont annyiszor, ahányszor Busman átkozódott miatta.

Mert a Corolla nem VFTS. Nem tudta hova nyúljon, mit, hova építsen be, hogyan alakítson át. Az internetes szakirodalmat hiába küldtem át neki, nem értette; nekem pedig sajnos nem nagyon volt időm a fordításban segíteni. Ráadásul sok tuningcucc a tengeren túlról érkezett, ezért nem metrikusak a menetek vagy a csavarfejek. Az amerikai Wilwood fékrendszer miatt például még az egyébként egyszerű légtelenítés is kész kínszenvedésnek bizonyult.

De temérdek részletmegoldás okozott komoly fejtörést. Hogy mást ne mondjak, fűtés még most sincs az autóban. Az eredetileg keresztben beépítésre szánt, modern motort hosszában betenni az AE86-ba viszonylag könnyű, csak a hűtővíz csövei, és a gyújtáselosztó van a tűzfalnál útban. Utóbbinak vágtunk egy kis lyukat a tűzfalon, a hűtővíz problémáját pedig megoldotta az a maláj specialista, akitől a felújított motort vettem. Így viszont szinte képtelenség a hűtővíz és a fűtés csöveit rendesen összepárosítani.

A hideg zavart a legkevésbé, amikor több hónapnyi várakozás és nagyon sok pénz elköltése után végre a kipróbálhattam az autót. Már az elindulást is tanulni kellett. A hatpólusú áramtalanító elfordításával jött meg a gyújtás, egy repülőgép biztonsági billenőkapcsolójához hasonló pöcök hozta működésbe az AC-t, és egy piros gomb lenyomására kezdett indítózni a kocsi. A hang- és hőszigetelés nélkül karosszériában a motor, a mindössze egyetlen hangtompító dobbal rendelkező 60-as kipufogórendszer, és a fülemtől 30 centire lévő üzemanyagpumpa zajában a saját örömujjongásomat se nagyon hallottam.

Tényleg elképesztő hangerővel zajongott a kis Toyota, főleg az AC fura hangja volt meglepő. Olyan volt, mintha Darth Vader és a Loch Ness-i szörny zabigyereke egy tölcséren keresztül ordítana a fülembe. Egyszerre hallani az üvöltő fémes hörgést és a felkapott üzemanyag hangos szörcsögését. Újabb döbbenetet jelentett, hogy milyen könnyen járt a kuplung, miközben az alumínium short shifter (kapcsolásiút-rövidítő tuning eszköz, az amerikai Techno Toy Tuning gyártja) miatt a váltó rövid, fémes klattyanással vette az egyest. Busman még utoljára aggódva figyelmeztetett, hogy először óvatosan próbáljam ki a féket, egy kicsit vasaljam is meg, mert minden tárcsa és betét szűz új.

Inkább a kormányzás miatt szólt volna ez az átkozott jóember. Az angol Quaife gyorskormányát tettük az eredeti fogasléc helyére, ezért közvetlenebb, gyorsabb, de sokkal nehezebb is lett a Corolla irányítása. Ezen segítene a Suzuki Ignisből származó elektromos szervo, de az még sajnos nincs bekötve. Erre akkor döbbentem rá, amikor épphogy elkerültem Busman udvarán a kapuoszlopot. Szép baleset lett volna rögtön az első métereken összetörni.

Aztán az utcán, a kicsit nagyobb sebesség hatására már könnyebbé vált a háromküllős, szőrös Momo tekergetése. Finoman a gázra léptem, az AC szürcsölve hörpintett egy nagyot, a motor felpörgött, a kipufogó üvölteni kezdett - a fordulatszámmérő pedig egy szempillantás alatt 3000-re ugrott. Tuti megsüketülünk, gondoltam, és inkább kettesbe húztam a váltókart. A short shifter miatt gyorsabbnak bizonyult a váltó, mint a kuplung és a bal lábam, de azért nagy nehezen meglett a kettes. Finoman fékezni próbáltam. Semmi. Jobbkezes utca közeledett, ezért azonnal kivert a hideg veríték, és nagyobbat tapostam a középső pedálba. Hihetetlenül könnyen járt, pont, mint egy agyonszervósított amerikai cirkálóban, ráadásul szinte teljesen lekoppant a padlón, mire a Corolla végre megállt. Ennek oka, hogy előre négydugattyús, tuning féknyergek kerültek, a főfékhenger viszont gyári maradt. A főfékhengernek pedig az összességében nagyobb felület ugyanolyan mértékű nyomásához hosszabb utat kellett megtennie, tehát nekem mélyebbre kellett taposnom a pedált.

Lassan megszoktam a zajokat, a durva, szinte betonkemény rugózást, a késlekedés nélküli reakciókat. És élvezni kezdtem. Csodálatos, könnyű, közvetlen autó az AE86-os Corolla, minden rezdülése szűretlenül hatolt az agyamig. Egyre határozottabban tudtam és éreztem, hogy ebből egyszer még zseniálisan jó autó lesz. Kicsit megvasaltam a fékeket, amik fogtak, csak nagyon mélyre kellett taposni a könnyen járó pedált. Lassan végigkapcsolgattam a fokozatokat, kipróbáltam a hidraulikus kéziféket is. Minden frankón működött. A csövezett karosszéria iszonyú merevnek érződött, majd ahogy a városból kiértünk és felgyorsultunk egy kicsit, megérkezett a rugózás is.

Visszalassítottam kettesbe és életemben először lepadlóztam. Döbbenetes, dobhártyaszaggató üvöltés közepette a Toyota meglódult, és én önfeledten vigyorogva húzattam. A mámoros lebegésből a mellettem üvöltő Karotta hangja hozott vissza: "még bejáratós, kolléga." Mintha a Corolla is tiltakozna a korai kínzás ellen, felvillantotta a "Check Engine" lámpát, és dadogóssá vált a motorja. Arckifejezésem a bugyuta vigyorgásból egy pillanat alatt értetlen kétségbeesésbe ment át, de Karotta megnyugtatott. "Az enyém is csinálta ezt, majd beleőrültem, mire rájöttem, hogy a motorvezérlés nem kap sebességjelet, ezért vészüzemmódra vált. Újraindítás után megint jó lesz, de majd meg kell csinálni. A kilométerórától lehet sebességjelet vinni az ECU-hoz."

Klassz. Mint ahogy az egész autó is klassz volt a maga félkész, kiforratlan módján. Egyszerűen nem lehetett nem észrevenni, milyen odafigyeléssel, igényességgel építette Busman, illetve a kábelezést Tibi, az öreg Toyoták elektromos rendszerének kitűnő guruja. Sehol egy kósza vezeték, nincs egy elnagyolt vagy kidolgozatlan részlet. Szép a fényezés, igényes a lakatolás, egyedül azt bánom, hogy a hátsó kerékjárati ívet a II-es Golf javítóívével pótoltuk. Eredetit már nem lehet kapni, a Volkswagené pedig nagyon hasonló hozzá, csak szélesít a karosszérián, ami szerintem így kicsit bénán néz ki. De egy vastagabb pogácsával kiszélesített hátsó kerekek talán majd segít rajta.

Ahogy talán egy nagyobb főfékhenger is megoldja a túl hosszú úton járó középső pedál problémáját, a sebességjel remélhetőleg tényleg meggyógyítja a motorvezérlést, és valami majd a futóművel is lesz. Leginkább utóbbi bosszant és aggaszt. Az internetes fórumok szerint az 1000 dollár alatti kategória legjobb állítható gátlószettje az a piros Tokico HTS garnitúra, amit én is megvettem a kocsihoz. Sehol, senki sem panaszkodott rá, nekem meg az első métereken elfingta magát.

A Tokico japán gyártmány, nem valami kínai hulladék, annyira olcsó se volt, úgyhogy nem értem az egészet. Viszont tuningalkatrészre nem nagyon létezik garancia. Egyelőre még érlelem magamban a megoldást, mivel hiába vennék a kocsihoz drágább japán gátlókat, azokkal könnyen ugyanez lehet a gond. Itthon felújítható, európai tuning cucc kéne a kocsihoz, ha lehet nem túl drágán. Könnyen lehet, hogy mégis Koni vagy Bilstein lesz a dologból. De akárhogy is alakul, remélhetőleg hamarosan folytatódik a Hachiroku története, és most már rendes, éles bevetésen szerzett tapasztalatokról számolhatok majd be. Addig már csak egy kis kitartás kell - főleg nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86855391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szsrobert 2009.01.04. 11:29:59

Szép élményautó sok pénzért.
1600-as szívómotor nyomatéka elég a drifteléshez?
Mekkora a difi áttétele?

Pavel_ · http://www.bpracing.hu 2009.01.04. 11:32:25

Gépkönyvezetni kell, arra már adnak átalakítási engedélyt és vizsgázhat.

w a s d 2009.01.04. 11:35:19

@TóthZé: "A motorháztető csak a nap zavaró tükröződéseinek elkerülése miatt lett fehér helyett fekete."
Ezért volt régen szokás pl. rali- Trabantoknál is a motorháztetőt matt- feketére festeni?

Terkep8 2009.01.04. 11:38:59

Amikor elvitted vámolás után a motort, és mesélted, hogy hasonló Hachirokut építesz mint a Karottáé - abba kell a motor - akkor azt hittem, hogy: Na egy szájalós, ráadásul a Karottára hivatkozik... Most állkapocs lent, szemöldök fent, és búúúúáááá!!! Kibeba jó lett! Fej lehajt mindenki előtt aki ebben benne volt. Mea culpa!

XJS · http://www.ae86.hu 2009.01.04. 11:40:47

Hat, egy ilyen erteku versenyautot szerintem senki sem csapna szet a hoban...

TeZe, grat itt is! Szep a vas, meg mindig. :)

comp 2009.01.04. 11:45:08

@TóthZé: Dehogy akarok én bárkit is feljelentgetni, csak kíváncsi voltam hogy megy ez ilyen full átépített gépeknél.

JBJ 2009.01.04. 11:45:26

Gratula az autóhoz.Kár ,hogy ilyen kevés van az ilyen gépekből.
Lenne egy kérdésem honnan tudok szerezni 4age motort.Nekem egy hátsókerekes Celicám van abba kéne.
Esetleg ha tudnál valami címet,vagy valami szerelőt.

dulkazsolt 2009.01.04. 11:55:13

aki tudja milyen ez a gép az nem ír olyat hogy más típust kellett volna választanotok.az egyik legkezelhetőbb, jó adottságokkal rendelkező nem elektronikusan agyonvezérelt japó hatsókerekes driftgép.nézzetek meg egy pár videót róla.érdemes.köszönjük a cikket,nagyon zura lett a Vas!

kagylóleves 2009.01.04. 12:15:01

Szép munka! De ennyi pénzből, sőt még kevesebből is jobb E30-ast lehetett volna építeni, ami driftelésre jobban megfelel. Több nyomatékkal több erővel....
természetesen elismerésem az építőnek!!

GiBR 2009.01.04. 12:38:56

Nagyon szép lett, gratula hozzá! :)

Ezt olvasva megint rámjött az autóépíthetnék :D

georg 48 2009.01.04. 12:56:16

Nagyon szép, nagyon jó. Csak halkan kérdezném! Nem fosol az apeh-tól??

eXDub 2009.01.04. 12:59:57

Fuuu de imádom ezeket az otthon,sok munkával,hozzáértéssel,pénzt nem sajnálva, összerakott autókat! Testvérem autószerelő,nekünk is van itthon egy 2105ös zsiga,1,6os motorral 135LE és 940kg!:D persze fék futómü,difi,áltó sem a gyári:D ! Egyszerűen hattalmas élvezet ezeket az autókat vezetni! Szép munka ez az autó,nagyon szép! Grat!

SchEdem 2009.01.04. 13:48:41

Gyönyörű autó, nagyon igényes munka!
Várjuk a további beszámolókat, persze videókkal.
Az Ignis szervóval vigyázzatok! Nem tudom, van-e tapasztalat ilyen utólagos beépítéssel de nekem vannak aggályaim. Egy elektromos kormányszervót nagyon a konkrét típusra hangolnak, így a megváltozott kormánygeometria, más fogasléc, és eleve a teljesen más autó eléggé elb...hatja a kormányzási érzetet. De kiváncsi vagyok, hogy sikerül.

Bambalazs 2009.01.04. 14:07:18

Egy eleve gyönyörű és remek japán autó szépen megmunkálva. gratulálok :)

balage_81 (törölt) 2009.01.04. 14:09:50

mér nem vettél egy kis Swiftet azt kész? :)

fdoki 2009.01.04. 14:12:26

Nagyon lámer kérdéssel állok elő:
miért Hachim?

GolfGTD 2009.01.04. 14:16:48

Gratulálok! Szép!

Én még ajánlanám a KW Suspension-t! ;)

alvarez 2009.01.04. 14:22:32

Ha jól tudom Bútor Róbert rallyversenyző is Busmantól vette a VFTS-ét,az is egy nagyon komoly kis kocsi:
www.rallysport.hu/info/2008/02/02-06-Butor_VFTS.htm

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.04. 15:00:48

@dynamic4:

én tényleg nem tudom milyen ez a gép, és ráadásul egy pillanatig nem vontam kétségbe a képességeit (pl. a driftelést illetően), nekem csak kizárólag esztétikai kifogásaim voltak ezzel a típussal

de mint köztudott, ízlésekről nem lehet vitatkozni

switch 2009.01.04. 15:16:06

@fdoki
A Hacsirokú a japán 8 és 6 szavakból ered (a kocsi gyári kódja AE86)

Fekets 2009.01.04. 15:56:30

TóthZé gratula ehhez az építéshez! Nagyon szép és igényes darab lett.

Nekem sárga KONI állítható keménységű gátló van a Civicben és nagyon bejön. Persze hozzátartozik a dologhoz, hogy pályán(még) nem próbáltam. Szerintem jó szett, utcára legpuhábbon használom :) Nem tudom pályán mit mutatna.

Nagyon várja itt mindenki a videókat. Lehetne már nyár :)

fdoki 2009.01.04. 16:00:57

@switch: Köszönöm!
Most is tanultam és sosem szégyen :)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.04. 16:10:53

Hatalmas gratula hozzá, aztán tavasszal első edzésen tessék vele megjelenni! :))

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2009.01.04. 16:27:39

"GYUSZI BACSI · www.fizetesem.com 2009.01.04. 08:58:55
nagyon jól megcsináltátok, de én egy szebb kinézetű autót választottam volna hozzá (:

valahogy ez a corolla nekem olyan semmilyen, nem is ronda éppen, de nem is szép"

Jesszus... 8-(

Sam8888 2009.01.04. 16:53:36

@XJS: AE86.hu-val mi van, mert nemtudom elérni?!!


@TÉZÉ: WÁÁÓÓÓÓÓÓÓÓ Grat a vashoz brutálisan szép! :D Csorog a nyálam ezerrel... :P~~~

Krisi 2009.01.04. 17:19:43

Jó kis gép lett, nem akarom ismételgetni a többieket, jó és kész :)

Remélem a festés nincs tervben, szerintem így néz ki a legjobban. Néha a kevesebb több!

Azt meg már várom, hogy ki kérdezi meg először, hogy mennyit fogyaszt :D

Dynax5 2009.01.04. 17:25:25

"mindössze egyetlen hangtompító dobbal rendelkező 60-as kipufogórendszer, és a fülemtől 30 centire lévő üzemanyagpumpa zajában a saját örömujjongásomat se nagyon hallottam."

-Az ilyenek miatt nem lehet (nyáron) nyitott ablaknál aludni.... Bezárni téged és a hasonlókat egy szobába, és 24 órában küldeni rátok a kipufogó hangját!

E9Matyi 2009.01.04. 17:33:50

Gratula az autóhoz!

Sokat vártál rá, nincs is jobb érzés, mint először belekóstolni a sok pézből és munkából megérett gyümölcsbe! Ilyenkor hipp-hopp elfelejt az ember minden bosszankodást, minden beleölt sok számjegyű összeget. Legjobbakat hozzá! Reméljük tavasszal már láthatjuk egymás mellett csapatni a két klón hachit klón Tóth Zoltán pilótával :)
Kíváncsi leszek egy Hungaringes köridőre is!

JBJ!

Celica-val kapcsolatban lehet tudok majd segíteni! Keress meg nálunk:
corolla-club.hu/forum/index.php

Pacsker

TottaKár 2009.01.04. 17:33:59

jó a kocsi

de

amikor a képre néztem nekem a fekete motorháztetőről egyből az ugrott be, hogy ez a kocsi törött

aztán olvastam
:)))

bruce E9 2009.01.04. 19:21:38

Respekta!

Gyönyörű az autó kívül-belül. Gratulálok, igényes munka!!
A motor úgy néz ki ... mintha most gyártották volna.

Érdekességképpen írom le, (többször jártam Japánban és utánaérdeklődtem) hogy , a toyota black top 4AGE kódú motorja, ami ebben a kocsiban is van, a 90-es években gyártott 1600 cm3 szívó motorok között a legerősebb volt, talán ma is az és azért hozták létre a Mitsui konszern által birtokolt Toyota-nál, hogy a Sumitomo által birtokolt Hondát az 1.6 L szívó motorok királyát (Vti, 162 Le) legyőzzék vele. A 4AGE 20V blacktop gyárilag 165 Le, de nem ritka a 180-200 Le változat sem. Turbós változata 220 Le felett volt.
A Sumitomo és a Mitsui a két legnagyobb Japán cégóriás, gyakorlatilag a japán gazdaság teljes palettáját lefedik a harmadik, kicsit kisebb Mitsubishivel. A japán cégóriások vetélkedése hozta létre ezt a motort is, ami ebben a hacsiban fog dobogni.
Aki nem ismeri a típust fogalma sincs, hogy az AE86 mit is tud. Ilyen autókkal versenypályákon aláznak Honda Type-R, Suzuki Swift II. Super 1600-t, stb.
Japánban is és a világ bármely táján óriási kultusza van a hacsinak, az egyik leghíresebb japán drift-professzornak is ez a kedvenc típusa, pedig ő aztán próbált sok újabb típust is.
Még valami: a motor nem hajlamos a meghibásodásra, nagyon-nagyon megbízható verseny körülmények között sem.

Kérdésem a tulajhoz: mennyi km volt a motorban, miket kellett cserélni rajta, kb. mennyiből van meg egy ilyen motor behozatala?

Mégegyszer gratula, remélem még hallani foguk a fejleményekről, és élőben is egyszer láthatjuk.

baz+g 2009.01.04. 19:34:38

egyszerűen hülye vagy

comp 2009.01.04. 20:01:58

Az miért van hogy amerikai kocsik merev tengelyét szidni szokás, de ha japóba van ugyanaz, akkor ő az király? Nem véletlen szokták ladákban is e30ra cserélni a hátsó futóművet néha.

Devil2 2009.01.04. 20:04:03

Ha már hasonló jellegű autó építésére adnám a fejem csak az E30 jöhetne szóba. Egy pipec kis 327i... hmm... finom. :)

Szsrobert 2009.01.04. 20:36:44

"Még valami: a motor nem hajlamos a meghibásodásra, nagyon-nagyon megbízható verseny körülmények között sem."
Is.

Szsrobert 2009.01.04. 20:39:15

A pici akku(nem spirálcellás) nem csoda, hogy hidegben nem tud elegendő áramerősséget adni egy magas sűrítésű motor átforgatásához.

250ce 2009.01.04. 20:44:17

GRATS!!! Super a gép, irigyellek is érte rendesen. Felmerült hogy alázza a suzukit. Ez kicsit megalázó.

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.04. 20:56:04

Szsrobert : a drift nem a nyomatékról és az erőről szól és nem arról, hogy izomból mozgatjuk, csúsztatjuk meg a kocsit..., simán elég az 1.6-os moci akár 130LE-vel is, ha tudod kezelni... ezért RÜHELLEM a nagy böszme német/amcsi xarokat 3-4-5 literes motorokkal, aki csak oda lép a kanyarba és azt hiszi, hogy ügyes, hogy megcsúszott a hátulja... ennyi
www.youtube.com/watch?v=R1_VM0j6d5k

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.04. 20:57:48

...jah, mégvalami... a hácsinak az egyik legjobb a súlyelosztása és a profik (japánok) ezt tartják az etalon drift gépnek...

JDM Kids 2009.01.04. 20:59:09

bruce E9-nek nem kérdeztél rendesen utána
japán legerősebb (NA) 1.6-osa a honda b16b motorja (mindmáig) keress utána hány lovas

TóthZé 2009.01.04. 21:07:01

@GolfGTD: a KáWé sajnos nem gyárt futóművet az AE86-oshoz, legalábbis a netes katalógusuk szerint. Eredetileg én is azt szerettem volna.

@Bruce E9: a sztori tökéletes, köszi. A motorban több, mint 100e km volt a felújítás előtt, amit egy maláj ember csinált. Egyszer ezt is szeretném megírni egy blogposztban, de addig is, ha nagyon kíváncsi vagy: hacsiroku.blog.hu/2008/04/04/kutatas_tervezes

illetve:
hacsiroku.blog.hu/2008/06/08/eltuntem_de_megjott

Pár motorforrás.
Az enyém innen jött, Chin Lee Kuntól:
www.clkmotorsport.com/index.htm
Amerikaiak:
www.bestofjdm.com/
Osztrákok, ide még autóval is ki lehet menni a motorért:
www.japanmotors.at/index.php?id=20
és a finnek:
www.japanmoottorituonti.fi/?view=etusivu_eng

Remélem ennyi segített, ha további részletekre vagy kíváncsi, küldj emailt.

@Szsrobert: ez a konkrét aksi hibás, az ünnepek után cseréli a forgalmazó.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.04. 21:19:44

Pár komment kommentekre:

A hacsiban a merevtengely nem olyan, mint az amerikai autókban, itt meg van támogatva 4 lengőkarral és egy keresztmerevítővel is, hogy kevésbé jöjjön ki a merevtengely hátránya. Pont emiatt olyan nagyon közvetlen az irányíthatósága az autóknak, amíg a klasszikus amcsi vasakról...nos hát ugyanez távolról sem mondható el, úgy vélem :)))

A 20 szelepes "blacktop" 4AGE motor sosem volt 165Le, ez egy általános tévedés, a japánok másképp mérik vagy számolják a lóerőket, nálunk Európában nagyjából 155 ló körül produkál ez az erőforrás. És sosem volt a legerősebb 1.6-os sem, mivel a Japán belpiacos B16A vagy B16B Honda motor 180 Lóerőt tud. (hondások javítsanak, ha tévednék, a H-betűs gépekhez nem értek annyira) Viszont a 4AGE sokkal megbízhatóbb szerkezet, nem véletlenül ezek futottak a Formula Atlantic versenyautókban és nem az akkori honda motorok :)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.04. 21:21:16

Ja tényleg Tézé, még egy súlymérésre KÖTELEZŐ jelleggel menjél el :)))

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.04. 21:22:54

Ja meg mégvalami, csak hogy sokat írjak :DDD Azokat a mini-légszűrőket nem akarod becserélni rendes tütékre+ITG szivacslégszűrőre? Úgy szólna istenigazából mocskos módon :DDD

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.04. 21:39:15

[Walaki]D`Lair : (egy kis kiegészítés/javítás) a "H" betűsöknél a B16-os mocik (VTi-k) 160-162LE körül vannak (nekem is egy ilyen van), belpiacra készült nekik a TypeR, ami 185LE, a B18-as mocik pedig 178LE-sek, illetve az Integra TypeR-be raktak B18-at, ami 192LE. ;)

Gerypappa 2009.01.04. 22:10:40

Szép, szép, Grat hozzá!De az IGAZI AUTÓ AZ CSAK A BMW!!!!!!!!A többi gyenge utánzat...

Shadowbull 2009.01.04. 22:36:09

@miki3d: "ezért RÜHELLEM a nagy böszme német/amcsi xarokat 3-4-5 literes motorokkal, aki csak oda lép a kanyarba és azt hiszi, hogy ügyes, hogy megcsúszott a hátulja"

Viszont egy akkora teljesitmenyu autot azert az uton is kell tudni tartani.

Szerintem meg az az autozas, nem ez, de nem vagyunk egyformak.

Bar biztos ez is mokas tud lenni.

sb

dalospacsirta 2009.01.04. 23:23:40

a következő képriport már remélem a langlovagok.hu-n lesz :)

ommm 2009.01.04. 23:37:59

miki3d 2009.01.04. 20:56:04
De erről azért kérdezd meg a magyar drift élvonalát vagy erős középmezőnyét is.
A csúsztatáshoz és a szép, hosszú ívekhez bizony erő és nyomaték is kell bőven, hidd el.

bjela szila 2009.01.04. 23:43:00

ki az a szőrmegalléros kis buzeráns szemüvegben az egyik képen ? visszataszító látvány .
az ország egyetlen t16 os cabrióját építettem újra , keresek 3sge motorhoz második túlméretes csapágysort .

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.05. 00:53:53

@Dynax5: Az ilyenek miatt szar itthon élni. Bezárni titeket egy vasdobozba, tetőt lehegeszteni, lezsírozni, majd belerúgni az óceánba. :P

@dalospacsirta: A következő hozzászólásod remélem már a Csillagból lesz :)

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.05. 09:08:29

Shadowbull, ommm : a drift nem a sebességről szól, mint a legtöbb autós sportban, hanem a látványról és a "kivitelezésről"... persze, tudom, hogy számít a kanyar sebesség, amilyen tempóval belemész egy kanyarba, de épp az benne a kihívás, hogy ne a lóerővel tartsd meg a kocsit az íven, hanem kézifékezgetésekkel és apró gázadásokkal...
Persze, evidens, hogy egy 3 kilóméter átmérőjű kört nem egy 1.6-os mocival fognak körbecsúsztatni, viszont, ha megnézel egy egy igazi drift versenyt (nem itthonról beszélek és nem is amerikáról), akkor ott nem is nagyon találsz túl hosszú, nagy íveket, mert nem arról szól, hogy 3 percen keresztül megyek egy irányba 150-nel...
Nemvéletlenül rendezik meg főként gokart pályákon a driftet, nemfurcsa? Ha úgy is van erő a jürgenvágenekben, akkó' mi a facé' nem viszik ki a hungaroringre a versenyeket, ahol szép, hosszú, nyújtott ívek vannak - ehhez a sporthoz -, csak azért, hogy gondoljanak a szegény rízsrakétákra az 1.6-os mocival, aki úccsem tudja keresztbe bevenni a kanyart, mert elfog a kocsiból az erő?! Pff..., ugyanmár!
A drift nem a sebességről és az erőről szól!
Azzal meg plz kíméljetek má' meg, hogy a japán kocsik fapadosak a német meg kényelmes és miközben driftelsz tök jó, hogy maszírozza a hátadat az ülés...

Sopánka76 2009.01.05. 10:02:48

Klassz lett a járgány, az bizonyos!!!

(kár, hogy kiveszett a hátsókerékhajtás ebből a kategóriából! munkábajárni is tökjó lenne egy ilyen, nem kell ahhoz keresztbe menni, hogy élvezetes legyen!)

Rendszáma lesz azért? vagy kizárólag hobbi?
(Bocs ha már volt róla szó, nem emlékszem.)
Sárgulok rendesen.

Shadowbull 2009.01.05. 11:52:28

@miki3d: Csakhogy a nemet überautok nem driftautok. A tobbszaz lo meg a nagy motorok nem azert vannak, hogy jo legyen egy driftversenyen.

Te meg jossz azzal, hogy hogy utalod oket.

Kicsit mellelottel.

sb

w a s d 2009.01.05. 12:02:17

@miki3d: Az a fránya elvakultság...:D

Azért ha nézi az ember, sokszor kiírják japán versenyek videóinál, hogy hány LE- s a gép, és azért a Sylvia- k (ami szintén eléggé kedveltnek tűnik arrafelé ebben a sportban) esetében szokott ott lenne párszáz lóerő. Nem is beszélve a (szerintem csak a show kedvéért) 1000 LE- s Lexusról.:D
www.youtube.com/watch?v=GX3xvvj3jUc

Persze van, aki 64 LE- s kis rettenettel is megoldja :D :
www.youtube.com/watch?v=k1rqHcYnzE0

w a s d 2009.01.05. 12:03:42

Ja, én meg azért nem vennék japán autót, mert nem európaiak, de én meg az vagyok :D(lenne magyar gyártó...:D).

Redcat 2009.01.05. 13:33:44

Ez valóban minden idők legjobb autója?

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.01.05. 14:23:57

miki3d: De igen, külföldön kb oválpályákon driftelnek, 180km/h-s beesési sebességgel, és van 1-2 mért kanyar aztán kalap-kabát....nem véletlenül tűntek már el a Hacsik a Formula D-ből és a D1-ből. Nem tudják felvenni a versenyt a 700-800 lóerős amerikai szörnyetegek ellen, akármilyen könnyű vagy erős. 220 lóerőnél többet nem nagyon lehet tartósan kihozni a motorból, az pedig még barátok közt is édeskevés. Még a big bráderben esetleg...XDDDDDDD

georg 48 2009.01.05. 16:58:01

Kukuljak meg, első ránézésre azthittem Lada Szamara. Jajjaj!!

comp 2009.01.05. 17:28:33

@miki3d: Mitől lenne már kevesebb az a drifter aki mondjuk egy 300lóerős e30-al nyomja? Ahhoz is ugyanolyan gyakorlat és tudás kell. Attól még hogy japánban találták ki, nem kell leragadni a 20éves gyufáskatulyáiknál. Driftelnek nálunk sokmindennel ami nem japán pl fordal is, és nyomják elég jól.

Gerypappa 2009.01.05. 18:28:45

@comp: így van.Másról ne menjünk el 1 jó pilóta akár 1 Ladával is lealázza az akármilyen csúcs rizskályhával próbálkozó driftert...(akár BMW-t is).Szóval sztem sofőr kérdése nagyban, na jó azért nem mindegy a gép sem ami meg ha lehet mégiscsak BMW legyen ,mert az AUTÓ ott kezdődik és ott is ér véget!!!

Szsrobert 2009.01.05. 18:55:56

Azért némi nyomaték a keréken is kell ahoz a drifthez.Nagy áttételű difi Ladára?

Szsrobert 2009.01.05. 19:04:51

Miki: kispolákkal nehéz driftelni.Hegyes motorral is.3 literes sor6 motor Ladába, igény esetén kompresszorral.
Ez aztán püff,odabasz:
www.englishrussia.com/?p=1144
Országomat egy ilyen lóért. :-)

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.05. 19:34:03

Na ez az, hogy sokan azt hiszik, hogy erőből kell driftelni..., csak lepadlózod a kanyarba, oszt' a 300LE majd kiforgatja a seggét a kocsinak, vagy esetleg ha csak 250LE a kocsi, akkó' rugjuk a kuplungot... nem..., qrvára nem... (persze, az is egy technika, de nézz meg egy drifter (japán pilóta) kezét és lábát miközben vezeti át egyik kanyarból a másikba a csúszást... nem csak a jobb lábát használja, tövig benyomva a gázpedált, oszt jólvan... haszánlja a kuplungot, mikor kézifékez, kuplungozik és közben vált, valamint a gázpedált sem tövig nyomja, hanem játszik vele... amint megcsúszik a kocsi és elveszti a hátsó kerék a tapadást, onnantól szinte fele erő is elég, hogy elpörgesd a kerekeket, mivel a legnagyobb tapadást már túllépte a kerék... tiszta fizika... baromira nem az erőről szól fogjátok már fel... én nem driftelek, nem is drifteltem, viszont sztem összességében több ilyen videóm van és videót néztem meg, mint Ti együttvéve (nem nagyképűségből), persze ettől még nem tudok drifteleni, de tisztában vagyok a fizikával...
kispókkal is lehet driftelni.
de lehet egy hullaszállítóval is : www.youtube.com/watch?v=ImOS-7vWLWA
vagy akár kamionnal : www.youtube.com/watch?v=2J4KdQQIzW4&NR=1
www.youtube.com/watch?v=62WgKgN2WEM&feature=related

de látom, túl sok itt a birka, akinek a bmw az isten... pff, szánalom..., meg a szakadt opel, meg lada..., gratulálok, drifterek

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.01.05. 20:42:33

Nem sértésből, de nekem nem tetszik. Azért nem, mert 1 darab hacsi sem tetszett soha. A kultuszukat és a rajongóikat megértem, de egy gőzmozdonyért is jobban rajongok, mint egy hacsiért. Meg is indokolom. 4 hengeres, ráadásul a formája soha sem volt több egy 80-as évekbeli tömegmodellnél. Olyan mint egy elkúrt Audi coupe. Persze vezetni azért kipróbálnám, mert mégiscsak hátsókerekes és erős, de ha választanom kellene egy VFTS lada, és e között...
Azért sok sikert és boldog autózást kívánok vele.

w a s d 2009.01.05. 21:41:37

@miki3d: Mivel szánalmasabb az, akinek egy BMW vagy Opel, vagy esetleg egy Lada az Isten, mint aki a japán autókhoz áll hozzá ugyanígy?

Addorjan 2009.01.05. 21:47:40

Hello!

ISTEN A GÉP!
Köszönjük a tulajnak, hogy időt, fáradtságot és legfőképp pénzt nem sajnálva megépítette ezt a gyönyörű versenyautót.

miki3d: szerintem inkább hagyd abba az elméleti észosztást:) Az egyik legnehezebb dolog végig padlógázzal driftelni, annyira, hogy a D1-es szabályrendszerben külön pontokat adnak, hogy ki mennyi ideig nyomott full throttle-t:)
És hát igen, a drifthez nyomaték kell (az gyorsítja a kereket), a hőskorban nem nagyon volt más autó, de azóta eltelt sok év és változott a helyzet. A sebesség pedig talán a legfontosabb a driftben is:)

Lacko46 2009.01.05. 22:24:38

Szia kolléga! Nagyon szép lett a masina, gratulálok hozzá, minden elismerésem! Videót mikor láthat róla a nagyközönség? :)

Jozsika31! Ez esetben ajánlok két füldugót...vagy egy házat a pusztában. :P

Az enyém alatt is ugyan ez a kipufogó konfiguráció dalol, csak nem "underdiff" kivitelben. Tény, hogy oda kell figyelni a jobb lábra bizonyos időben és helyeken.

GYUSZI BACSI! Szerintem nem értetted meg miért ez az autó lett a kiszemelt alany. :)

TÉZÉ remélem találkozunk valamelyik össze jövetelen, mert most már én is nagyon szeretném kipróbálni a járgányomat élesben a CXS szélvédőjével. És a tiedre is nagyon kíváncsi vagyok. ;)

üdv.

Shadowbull 2009.01.05. 22:33:42

"én nem driftelek, nem is drifteltem, viszont sztem összességében több ilyen videóm van és videót néztem meg, mint Ti együttvéve "

Jogsid remelem azert van :)

"túl sok itt a birka, akinek a bmw az isten... pff, szánalom"

Hat ugye, kinek ez az ize, kinek a bejemve.

sb

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2009.01.05. 23:54:35

Azért kicsi - tényleg csak ipicipit - kínos lehet, hogy egy gagyi kis 1.6-os mociból kihoznak 160-180LE-t, valamint, az, hogy a 2-3x akkora motorral rendelkező 2-3x akkora LE-vel megáldott autókat simán oda lehet verni driftben, nemde? Fáj, mi?

Shadowbull 2009.01.06. 00:14:21

Nekem? Nem vagyok en drifter, asse tudom, hogy odaveri vagy nem.

Viszont mar drifteltem, viszonylag eros autokkal.

Jo moka.

Valahogy ez a takolmany (elnezest a tulajtol, meg azoktol akik csinaltak, minden tiszteletem a csendes orulteke, de jobb szo nem jut az eszembe) valahogy nem izgat.

sb

w a s d 2009.01.06. 01:08:20

@miki3d: Más valakinek meg az fáj, hogy nem mindenkinek ez a kedvence...

Elismerésre méltó autó, persze. De ritka. Nagyobb kár érte, ha összetörik versenyen, gyakorlás közben, mintha egy ehhez képest tucatmodell e30- ast törne össze az ember, meg valószínű a BMW- hez egyszerűbb és olcsóbb alkatrészt szerezni.
Márcsak ezért is inkább BMW- ből csinálnék valamit, ha ilyen járna a fejemben. Akárhogy is nézem, de az e30 egyike azoknak az autóknak, amiből viszonylag egyszerűen lehet jó RWD sportautót faragni a világ ezen részén.

Lacko46 2009.01.06. 01:09:58

@Shadowbull: Tákolmány? Miért is?
Egyébként ha nem izgat, szerintem ne is nagyon írkálj ide, meg úgy általánosságban a Totalcarra, mert ez azt jelenti, hogy teljesen fogalmatlan vagy ebben a témában. És itt most teljesen mindegy, hogy milyen autóról beszélünk.

bvago 2009.01.06. 01:48:57

@miki3d:
hát nemtom miki3d, ha nekem 2-3x erősebb autóm lenne, nem fájna, h lealáznak, és ha 160-180 lovas géppel lealáznék valakit, az se fájna. de az már nagyon fáj, hogy milyen szánalmas gyökér hozzászólásaid vannak ehhez a post-hoz! ez kínos.

nem a sport öröméért kellene talán lelkesedni?

a fenti géphez grat!
nekem nincs gépem, nem is driftelek, mégis sikerült leszűrni a dolog szépségét. fizika nélkül is.

Bata88 2009.01.06. 06:31:08

Gratula!

Élmény volt olvasnio a cikket, minden álmom egy hacsiroku... akik meg az adatokra kiváncsiak azoknak üzenem hogy ez nem arról szól...

Bata88 2009.01.06. 06:32:46

@Gomulka Béla: Ezt ugye nem gondolta komolyan...:DDDDD

Spidy 2009.01.06. 10:30:49

szerk: Gratulálok a géphez! Örülök, hogy vannak még hasonló életérzésű emberek kishazánkban és nem sajnálják a fáradtságot és pénzt, hogy elérjék álmaikat.

miki: hagyd a fenébe, a totalcar-on nem érdemes vitába szállni, mert a user-ek 90%-a német párti. Erre csak annyit tudok mondani, amit egyszer Te mondtál nekem: "Legalább több marad nekünk."

Shadowbull 2009.01.06. 10:42:14

@Lacko46: Miert, nem az? Nalam ez mar kimeriti a takolmany fogalmat, mindenfele szedett-vedett "tuning" alkatreszbol osszemókolni egy autot. Hatul a sufniban, ha valami nem megy be, akkor, reszelunk, meg vagunk rajta, ha nem fer be a hosszmotor a keresztmotoros plattformba, akkor kivagjuk a kasznit, futes az nem lesz, a hutes is olyan amilyen.

Ezek ilyen "ahogy esik ugy puffan" dolgok, amit nem tudok jobb szoval jellemezni minthogy takolmany. Bar ez nem csak erre a gepre vonatkozik, hanem minden egyeb "tuningolt" izere is. Chiptuninggal meg direktszurovel kezdve.

"ez azt jelenti, hogy teljesen fogalmatlan vagy ebben a témában."

Te csak tudod.

sb

Bata88 2009.01.06. 11:09:13

@Shadowbull: Némelyik "TÁKOLMÁNY" vetekszik a rizling Skodád minőségével.

Lacko46 2009.01.06. 11:41:54

@Shadowbull: Ha nálad ez már "tákolmány", akkor ezzel leírtad a teljes rallycross mezőnyt, mert ott fut egy pár keresztmotoros platform, hosszmotorsora átépítve. A legjobb autók azok és nem a tuningolt WRC-k. Halkan jegyzem meg, de sokszor egy tuning alkatrészben több a fejlesztő munka, mint egy gyáriban, sokkal...
Fűtés lesz, hűtés van. Képzeld létezik egy kit ehez a fajta átalakításhoz, ami a csöveket máshol vezeti el.

Chiptuning? Ahogy esik úgy puffan? Te se programoztál még vezérlést ezek szerint.

De ha a Toyota a probléma, akkor kérdezem, hogy hány darab M20B25 landolt a kukában, hogy M50B25 legyen betuszkolva a motortérbe? Ott is lehet trükközni, mire minden a helyére kerül. Pedig mindkettő hosszmotor.

Rocko- 2009.01.06. 12:18:10

Shadowbull 2009.01.06. 10:42:14
nanana!
azért az M-esek is így készülnek. kicsit reszelünk itt, kicsit betoldunk ott. aztán próba, mûködik? ha igen, akkor sorozatgyártás, ha nem, akkor reszelünk kicsit itt...

Seana 2009.01.06. 13:02:18

Gyönyörű az autód!
Ritkán látni itthon ilyen igényes épített autót!

Sokan észre se veszik az apróságokat, mint TEIN tányérok, Cusco stabilizátor rúd, stb..
Bár ahogy elnézem az elmés hozzászólásokat a postolok 3/4-nek ezek nem sokat mondhatnak..

A Tokico eldurranása érdekes, bár én meg NSX-ben esetében halottam, hogy eldurrant a TEIN SS.
Valószínűleg hibás darab volt, a rosszabb, hogy visszavitetni 3x-szor annyi. Abból meg van az új. Sajnálom :(

KONI-t bele ne ragd, csakis japanese product-ot.

w a s d 2009.01.06. 14:03:18

@Rocko-:

Ha jól emlékszem korábbi posztok hozzászólásaiból, akkor Shadowbull az, akinek állítólag van rálátása, hogy hogyan fejlesztődik az M- es BMW, úgyhogy mindjárt írja majd, hogy nem úgy megy.:D

Rocko- 2009.01.06. 15:20:59

igen. épp ezért fura a véleménye.
senki se tud elsôre tökéletest, vagy nagyon jót csinálni. próbálgatni kell, amig jó nem lesz.

Shadowbull 2009.01.06. 22:47:19

@Lacko46: "Halkan jegyzem meg, de sokszor egy tuning alkatrészben több a fejlesztő munka, mint egy gyáriban, sokkal..."

Perszepersze. Egy kis faluvegi tuningceg, akinek se embere, se eroforrasa, az fog neked olyan teszteket csinalni, mint egy autogyar....

"Chiptuning? Ahogy esik úgy puffan? Te se programoztál még vezérlést ezek szerint. "

Valoban nem. Viszont ismerek nehany embert, aki igen. Meg lattam mar nehany csiptuningos szethullott blokkot.

sb

Shadowbull 2009.01.06. 22:49:34

"azért az M-esek is így készülnek. kicsit reszelünk itt, kicsit betoldunk ott. aztán próba, mûködik? ha igen, akkor sorozatgyártás, ha nem, akkor reszelünk kicsit itt..."

:))))

Nyugi, nem igy keszulnek :)

sb

w a s d 2009.01.06. 23:15:49

@Shadowbull:
Nem a faluvégi tuningbolt termékét kell megvenni.:)
Azért egy tuningcégnek, akik tényleg fejlesztenek is, kevesebb kompromisszummal kell szembenézni. Pl. aki futóművet keményít, azt nem fogja zavarni, hogy ráz (ha meg zavarja, ő volt a hülye), meg aki sportkipufogót tesz a kocsi alá, azt sem zavarja a nagyobb hangerő, meg az sem baj, ha valamennyire csökken az élettartama a kocsi egyes részeinek, stb.

E9Matyi 2009.01.07. 13:03:30

Teljesen értelmetlen hajszolni az igazatokat Shadowbull-al szemben. Hagyjátok srácok, csak felidegesítetitek magatokat.
Úgy gondolom, aki ennyire egy márka fele húzódik és ennyire egy állásponton van, az nem is szereti valójában az autókat. Vagyis inkább másképp.

Igen én a Japán párton állok. De tudjátok olyan vagyok, hogyha látom, hogy valaki törődik egy idősebb autóval, látod rajta, hogy nem 100 színű a kasztni, van rajta esetleg egy szép izléses korhű felni, mindig le van mosva a kocsi stb stb, akkor az típus függetlenül szép dolog és becsületre méltó. Ha valaki felvállalja, hogy egy tizen huszon éves Youngtimer-ja van, (nem feltétlenül ritkaságokra gondolok) és nem bújkál a kormány mögött, hanem büszkén ül be nap mint nap az autójába (annak ellenére, hogy valószínű az anyagi helyzete miatt van ilyen öreg vasa), akkor az nekem megmelengeti a szívem és kész. Legyen az egy Cápa Bömös, legyen az egy záporjóska, legyen az egy régi peugeout, vagy egy bálna Lancia.
Igenis, ha meglátok a forgalomban az út szélén egy régi Cápa 3-ast, lelassítok és mosolyogva végigpásztázom, annak ellenére, hogy a Corolla Club elnöke vagyok.

Teljesen baromság ennyire a német autókat Istenítenetek! Volt amiben ez a régió volt jobb, volt amiben az. A saját szegénységi bizonyítványodat írod le akkor Sb, amikor már kényszeredben azt írod, hogy a tuning cég a falu végi 1 emberes garázs...
Hogy a németeknél maradjunk, egy Hamann, vagy egy alkatrészgyár, mint a Koni is szar, ugye?

Magyarul ne idegesítsétek magatokat. Mindenkinek megvan az álláspontja. Egyszer le lehetett volna írni neked is Sb, hogy neked nem tetszik a hachi, mert te másban gondolkodsz, de nem megpróbálni meggyőzni mindenkit arról, hogy egy nagy kalap kaki. Most ez a sok kommented után Tézé is biztos szét fogja flexelni a friss kocsit.
Szerintem boldogan fog autózni benne és pont :)
Akinek meg tetszik, had tetszen már, meg aki nagyra becsül egy Cusco futóműalkatrészt, az had tegye már :)

XJS · http://www.ae86.hu 2009.01.07. 13:36:15

Csatlakoznek Matyihoz...Sb, te meg nezz kicsit korul a japan tuning piacon, utana probalkozz velemenyt nyilvanitani szvsz. De szerintem egy Ford S1600 motor beszallitoi listajan is meglepodnel, annyi ismeretlen ceget latnal...
Az a sok japan (angol, olasz, amerikai, francia...) "sufnituning" cegecske fejleszt am olyanokat mint a nemetek hasonlo "cegecskei", csak epp kevesbe ismerjuk oket.
Koltoi: mikor jutunk mar el oda, hogy valamit a magaert valo szepsege, a cel erdekeben tortent aldozathozatal es a cel erdeke tukreben mert hasznossaga szerint itelunk meg? Az ilyen demagog megkozelitesek miatt megy el minden kreativabb szovegiparos a kornyekrol, es silanyodik minden, mert a demagog az a nagy atlag, akiert fizetnek a hirdetok...

Shadowbull 2009.01.07. 15:54:54

Latom, belegyalogoltam nehany ember erzekeny lelkebe.

Semmi bajom azzal, ha valaki a japan autokra bukik, szive joga mindenkinek azert buzulni, amiert akar.

Az, hogy nekem errol az egesz tuningautoepitesrol (az epites meg talan hagyjan, de az epittetes) megvan a magam velemenye, az meg egyeni szocproblema, en egy kicsit mas szemmel nezem a vilagot, mint egy atlag juzer.

Amugy meg nem en fikaztam, hanem valami japanfan, aki csak ugy reflexbol fikazni kezdte a nemet autokat, pedig azok itt elotte szerintem szoba se kerultek.

Tele van a vilag mindenfele csodabogarakkal, ugyan nem borul fel az egyensuly attol, ha valaki az 1,6-os Toyotakra izgul, attol fuggetlenul, hogy en nem ertem :) De az en velemenyem pont annyit szamit mint mase, sot.

sb

Shadowbull 2009.01.07. 15:58:17

"de nem megpróbálni meggyőzni mindenkit arról, hogy egy nagy kalap kaki."

Hogyha volnal szives tolem olyat idezni, ahol megprobalok mindenkit meggyozni, hogy ez milyen kaki.

Ha nem megy, akkor jossz egy lada sorrel.

sb

XJS · http://www.ae86.hu 2009.01.07. 17:11:10

Sb, a kommentjeid alapjan autoiparkozeli lehetsz. Ha igy van, akkor tudnod kellene, hogy a kozbeszedben a "tuningcucc" meg a versenyalkatresz viszonylag nehezen megertetheto kulonbseg, es ha a sejtesem nem csal, akkor tudnal te kulonbseget tenni az epitett versenyauto meg a tuningverda kozott, csak epp most nincs kedved. Persze ha megsem, akkor en kerek elnezest.

bruce E9 2009.01.08. 11:43:43

Köszönöm Zoli az infókat! A maláj emberke már írt is vissza, emlékezett Rád.

A rosszindulatú hozzászólásokkal meg nem kell törődni. Kicsit olyan, mintha valaki lövöldözné a saját lábát és ordítozik közben mennyire fáj.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.01.17. 13:46:45

@BeeTm:

Ez az Initial D Arcade Stage 4. Azért szimulátornak nem nevezém (mint a neve is mutatja), de én is meghalnék egy ilyenért (elég lenne az egyik verda :P)