Halálos jótanács

  2008. december 22. - TóthZé Címkék: anglia videó top gear baleset lakókocsi vontatmány

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről


Ártatlan angol nyugdíjas halálát okozta a BBC népszerű autós tévéműsorában, a Top Gearben elhangzott vezetéstechnikai tanács.

Autóbaleset következtében elhunyt Angliában az a 85 éves férfi, akit elgázolt egy, a Top Gear című tévéműsorban elhangzott tanácsokat követő autósofőr - adta hírül az angol Daily Mail napilap. Bill Tucker azután vesztette életét, hogy a 29 éves Richard Browne egy erős lejtőn megpróbálta visszanyeri uralmát trélert vontató autója felett. Amikor a tréler elkezdett egyik oldalról a másikra kígyózni, Browne felgyorsította összkerékhajtású kocsiját olyan 60 mérföldes (körülbelül 97 km/óra) körüli sebességre, mert eszébe jutottak a BBC csatorna autós műsorában elhangzott tanácsok.

„Láttam a Top Gearben, ahogy mindig azt tanácsolják: szitáláskor taposs bele a gázba, csak az menthet meg. A legrosszabb dolog, amit tehetsz, hogy fékezel. Ezért gyorsítottam" - mondta. A Fraddon (Cornwall) közelében, az A30-as úton történt balesetet követően egy rendőrjárőr megkérdezte Browne-t: „Egyedül a Top Gear műsorában hallotta azt a tanácsot, hogy gyorsítással meneküljön a szitálásból?"

A St. Kew-i (Cornwall) ács azt válaszolta, hogy igen, csak a műsorban hallotta ezt. Ugyanakkor az angol cikk szerint a Top Gear tanácsa valójában egy viszonylag széles körben elterjedt autós tévhit. Paul Frost, egy baleseti helyszínelő közölte a napilap tudósítójával, hogy „ez egy nagyon népszerű autós vélekedés, amiről időközben már kiderült, hogy teljességgel téves." Egyébként az angol KRESZ, a 2007-es országúti előírások 98-as számú szabálya azt tanácsolja a sofőröknek, hogy „ellenkormányzással próbálják a vontatmány kígyózó mozgását csillapítani", és pont az ellenkezőjét tegyék annak, hogy „kigyorsítanak a szitálásból".

Bill Tucker tavaly október 31-én azután vesztette életét, hogy a Browne által vezetett és épp trélert vontató Mitsubishi Pajero elgázolta őt. Özvegye és hozzátartozói nem tettek lépéseket Richard Browne jogi felelősségre vonása érdekében.

Ugyanakkor a cronwalli helyettes halottkém, Andrew Cox a baleseti halált rögzítő jelentésében a következőket szorgalmazta: „Jó volna, ha profi vezetési tréningre lennének kötelezve azok a sofőrök, akik trélereket vagy lakókocsikat akarnak vontatni."

A Top Gear szóvivője leszögezte: „A műsorvezetők nem profi sofőrök, ezért nem gondolják úgy, hogy tanácsokat adhatnának vezetéstechnikai kérdésekben. Ilyen tanácsok osztogatása nem a mi feladatunk."

Persze azért a műsor nem büszke erre a pár mondatra, hiszen az ominózus lakókocsis klip fent van a BBC youtube.com szekciójában, de erősen megvágott formában, a rossz tanácsot adó rész például hiányzik belőle.

Az eset kapcsán megkérdeztünk a Wenson Vezetéstechnikai Centrum trénereit, ők mit javasolnak az ilyen helyzetek kivédésére. Szerintük az első és legfontosabb dolog, hogy ha észleljük a bajt, akkor „gyorsan cselekedjünk lassan". Ez annyit jelent, hogy késlekedés nélkül avatkozzunk közbe, de finom, progresszív mozdulatokkal, a kapkodást, hirtelen mozdulatokat kerülve. Sem a kormányt, sem a féket nem szabad durván kezelni, mert az csak tetézi a bajt.

Szitálni, kígyózni akkor kezd a szerelvény, amikor valamilyen külső tényező hatására elveszíti a stabilitását. Ez többnyire egy nagyobb löket oldalszél vagy túl gyors tempó lehet, ezért ilyenkor a célunk az, hogy mielőbb újra a biztonságos tempóra csökkentsük a szerelvény sebességét. Lassítani a legjobb motorfékkel vagy óvatos fékezéssel. Az ellenkormányzás akkor segít, ha egy kisebb autóból és nagyobb vontatmányból álló szerelvény lejtőn halad, ahol a nagyobb hátsó jármű „meglöki" a kisebb elsőt. Ilyenkor finoman ellen kell kormányozni és persze lassítani.

Amit a Pajero sofőrje csinált, az ilyen helyzetben a lehető legrosszabb megoldás: az instabilitás egyik oka ugyanis a túl nagy tempó, ezért azt növelni egyáltalán nem ajánlott. Ha hirtelen csap ki oldalra a vontatmány , akkor rövid, de határozott gázadás segíthet stabilizálni a szerelvényt, de ennek megtörténte után akkor is vissza kell lassítani a tempót a vontatmány számára biztos és biztonságos sebességtartományba.

Az ilyen helyzetek kialakulása nagymértékben függ attól, milyen kocsival mekkora vontatmányt húz az ember. A két jármű tömeg és térfogat aránya is szerepet játszik a stabilitásban, ezért például egy kisbusszal jobb vontatni, mint egy kisautóval. De akárhogy is vontatunk, legyünk nagyon körültekintőek és óvatosak.

Ugyan hivatalosan nincs fent a neten a rossz tanács, de a gugli a barátunk, így megtaláltuk ezt a részt is, bár a minősége elég rossz, hiszen kézi kamerával csinálták a tévéadásról. Viszont az jól látszik, hogy tényleg elhangzik az ominózus mondat.

És mi az abszolút tanulság? Ahogy Papp Tibi nagyon találóan megfogalmazta: hülyeségre nincs orvosság. És nem a Top Gear műsorvezetőire gondolt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr87828091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kixx 2008.12.22. 10:33:03

Én azt a tanácsot fogadtam meg, hogy zongorát kell dobni mindenre ami nem tetszik

evo87 2008.12.22. 10:48:06

Éppen ezért nem szabad aranyszabálynak tekinteni azt sem, amit a Totalcar ír. Ugyanúgy, ahogy semmilyen más autós műsor tanácsait. Legfeljebb biztonságos kipróbálás után.

Passatszél 2008.12.22. 10:48:15

Szerintem Top Gear nagyon jó. Itt is kéne valami hasonlót csinálni mondjuk a totalcar utolsó adásai hasonlított de mint tudjuk nem nyert. Tanácsokat valóban nem kéne osztogatniuk de azért le a kalappal előttük az adás minőségéért. Remélem látok Magyarországon is hasonlót a közeljövőben. Ja és én vagyok az első:)

dpet 2008.12.22. 10:49:57

hozzá kéne tenni azt is, hogy ennek a rész végén, a lakókocsi egy "véletlen" gázrobbanás áldozat lesz mivel a Top Gear-esek nem igazán kedvelik a nyaralás ezen formáját... Jó fej az illető, hogy elüt valakit mert rombol haza a nyaralásból, aztán a felelősséget se vállalja...

AtoszMester 2008.12.22. 10:50:09

Lehet, hogy autópályán, egyenesben bejön a gyorsítás, de lejtőn tényleg marhaság :)

akos696 · www.focusauto.hu 2008.12.22. 10:50:33

Azért itt is elhangzik egy bizonyos hirtelen gázadásról szóló mondat:

"Ha hirtelen csap ki oldalra a vontatmány , akkor rövid, de határozott gázadás segíthet stabilizálni a szerelvényt, de ennek megtörténte után akkor is vissza kell lassítani a tempót a vontatmány számára biztos és biztonságos sebességtartományba."

Gondolom a Top Gear-esek sem azt tanácsolják, hogy utána 200-al száguldjon , ha bekígyózott.

martong 2008.12.22. 10:51:18

97 km/h?? a hazatérő vendégmunkások, póttal, atós trélerrel 130-150eket mennek a 81-esen, aztán Fehérvár Dunaföldvár között is.

Top Gear fan vagyok, de azt fel lehet fogni, hogy az ő céljuk a szórakoztatás és nem a közszolgálat, úgyh. Papptibivel értek egyet

dpet 2008.12.22. 10:52:32

ja sorry amikor karavánt robbantanak az egy másik rész, de van még egy pár ahol nem kímélik a lakókocsikat.

Don ZOZI 2008.12.22. 11:34:56

De most komolyan ki az aki bármit is komolyan vesz, ha ez hangzik el a nyitó képsorok alatt Jeremy szájából:

"Tonight: We cut some cars in half with saws; Richard smokes a horse; and who's in our Reasonably Priced Car? Oh, it's his assistant"

Én imádom ezt a műsort, de komolyan venni? Soha :):)

lack 2008.12.22. 11:37:58

.."he thinks the credit crunch is some kind of breakfast cereal" ..nekem ez a kedvencem eddig :)

hungarian_expat 2008.12.22. 11:38:38

Az olvasónak pontosan 4szer kell elolvasnia, hogy meghalt a nyugdíjas, mielött eljutna a cikk lényegi tartalmához.

"Miután elütött egy nyugdíjast...
"Ártatlan angol nyugdíjas halálát okozta...
"Autóbaleset következtében elhunyt Angliában az a 85 éves férfi...
"Bill Tucker tavaly október 31-én azután vesztette életét...

Honnan leste el ezt a technikát TóthZé, a Fókuszból?

TomiCar 2008.12.22. 11:41:57

Passatszél 2008.12.22. 10:48:15

Szerintem ne reménykedj! Sosem lesz olyan szinvonalú autós műsor nálunk mint a Top Gear. ott 1 epizód többe kerül mint nálunk 3 szezon... (Én már annak is örülök, hogy azt szinkronizálják)

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.12.22. 11:49:58

Ez első vidi záróképe nagyon ott van! Nem is ők lennének:DDD
Egy néhány év tapasztalatot szereztem trélervontatásból, és bizony, van olyan helyzet, amikor a teligáz segít. Természetesen nem egy 70 lóerős autóval, nem mindegy, milyen úton, lejtőn stb.
Mindenesetre pl. a magyarországi utakon a nyomvályúba belefutás utáni szitáláskor tud segíteni, de csak akkor, ha az ember nem határon autózik. Szerintem ezt felejtették el hozzátenni a műsorban elhangzottakhoz.

dennisthemenace 2008.12.22. 11:57:23

En egyszer trelert huztam az m1-en,valahol Obaroknal a nyomvalyu elkezdte himbalni;eszembe nem jutott volna gyorsitani..A TopGear egy nagyon jo musor,de nem kell minden mondatot kiprobalni...

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.12.22. 11:59:02

Még valami: annyira nem lehetett rossz tanács, mert nincs szó róla, hogy ácsunk leesett volna az útról, csak gázolt /kicsit morbid ugyan, de így van/.
A másik: - ellenkormányzás: szinte lehetetlen eltalálni az amplitúdóját a szitálásnak, igen nagy rutin kell hozzá. Szinte biztos, hogy csak ráerősít a delikvens => árok.
Fékezés: ha a fékezés pillanatában nincsen egy vonalban a vontatmány és a vontató hossztengelye, szinte biztos ismét, hogy csak növeli az ember a kilengést => árok.
Nagyon sokszor egyébként a megoldás az, hogy az ember egyszerűen elveszi a gázt, és megszűnik a kilengés.

US 99.5 (törölt) 2008.12.22. 12:03:43

Igen,hülyeségre nincs orvosság. Pontosan ezért kéne a tisztelt Totalcar szerkesztőségének az ABS-t,az ASR-t, az ESP-t és légzsákokat reklámozniuk. Nem pedig leszólni XP autót, hogy milyen szar, mert nem kapcsolható ki az ESP vagy mert túlságosan beavatkozik. Sajnos rendszeresen leszólják itt ezeket a 3betűs életmentő 'extrákat', pedig a sok homályos bunkó magától is elég hülye.

Acmee 2008.12.22. 12:21:42

US: Ideális esetben nem lenne szükség a hárombetűsökre...

Amúgy pedig pl. egy Abarth Puntoban (csak példa, de asszem abban nem lehet) szar, h nem lehet kikapcsolni. Az átlag balfasz sofőr soha nem fog ilyen autóval közlekedni. Akik pedig ilyet vesznek/kapnak úgyis ki fogják heréltetni valamelyik "tuning" műhellyel.

(VERSENY)Pályán (ergo, ahol ki lehet használni az autó teljesítményét) jól jön, ha kikapcsolható a cuccos. Aki meg a közúton hülye, így is úgy is elszáll, mert annyira elsokall...

Acmee 2008.12.22. 12:23:59

Nem kell sok ész hozzá, h belássuk:

Aki ki akarja kapcsolni, az így vagy úgy, de kikapcsolja. Aki nem akarja, az nem fogja se így, se úgy. Aki pedig hülye, azon semmi nem segít, csak egy igen gyorsan száguldó pár grammos ólomdarab...

w a s d 2008.12.22. 12:27:30

Acmee- val egyet értek.
Legalább már had ne kelljen szétbarmolni egy autót, ha nem akarom bizonyos helyzetekben, hogy az elektronika fölülbíráljon.

megint 2008.12.22. 12:27:35

És mi van ha csak kamuzott a sofőr, és csak simán ő volt balfax. Egyébként jó műsor, remélem ez miatt még menni fog tovább

Agr3ssor 2008.12.22. 12:27:35

Igazából én csúsztam már meg a lefagyott köd következtében az úton... Elöször szimplán nem akart befordulni a kocsi orra kanyarban (jobb kanyarban), majd rátekertem jobban, kis gáz, ekkor befordult, de kitört a kocsi segge balra... Derékszögben csúsztam a menetirányhoz képest keresztben... A kocsi orra az árok felé... Majd balra kopp-kormány, ismét kis gáz... És végül megfogtam... Egész idő alatt ki sem mentem a sávomból... Mindezt fél éves jogsival... Semmiféle tévéműsorból nem tanultam, elméletben nem tudtam mit kell ilyenkor csinálni...
Ezzel most nem magamat akarom fényezni, mert gyakran hibázom én is (szerncsére csak aprókat), de a lényeg: Azt egyszerüen érezni kell, hogy mit kell ilyenkor tenni... Egy botlábú nem érzi, hogy mekkora gáz húzza ki a kocsi seggét... Hiába jut eszébe az autósműsor tanácsa... Nem tudja mennyit kell tekerni a kormányon, hogy egyenesbe álljon a kocsi... Ez nem a felvilágosításon múlik, meg a tanácsokon... Akinél az érzék hiányzik, az keressen egy üres nagy placcot, és gyakoroljon... De még lehet az sem segít az életben...

Azt pedig kétlem, hogy ebben a műsorban az hangzott el, hogy állj rá a gázra, és úgy menj ki a világból... Mert a címben emlegetett Kimi Raikönnen replika ezt csinálta... A gázzal húzdd ki, nem egynlő az "állj a gázra 20 másodpercig" című történettel!!

Seca81 2008.12.22. 12:44:58

Agr3ssor: sokat nyomhattad az NFS-t :)

Velem is volt ilyen, 3 éve szilveszterkor. Besorolósávról mentem rá a Soroksári útra (full jeges út), kigyorsítottam (hátsó kerekes az RX), rögtön kitolta a seggét, tudom ilyenkor nem szabad fékezni de én azt tettem erőteljesen, ellenkormányzás, és hál Istennek egyenesbe jöttem viszonylag elég hamar. Mázlim volt, hogy senki nem volt a környéken (előttem-mögöttem), mert szlalomoztam egy keveset mire egyenesbe jöttem :)

Mentem már hóban is, emelkedőn is a hátsó kerekessel, vmiért nem akart csúszkálni pedig a 25-tel vergődőket néha ki is kerültem.

Seca81 2008.12.22. 12:48:37

Aki félreértené, ez sem önfényezés akart lenni, hanem én is azt hangsúlyoznám ki, hogy nem életbevágóan fontosak a tréningek, valóban hasznosak de én tuti kihagyom ezeket.

Azokkal sem értek egyet akik azt mondják, hogy őrült aki télen hátsó kerekessel indul el vhova. Meg lehet forgatni a 4WD-t is...

Seca81 2008.12.22. 12:51:53

Kár, hogy nem tudom nézni a Top Gear-t, biztos jobb mint az itteni próbálkozások...

gin74tonic 2008.12.22. 12:53:04

par sorral feljebb: a kreditkrancs (itt ugy hivjak a valsagot) egy uj reggelifajta:DDDDDDDDDDDDDDDDDDD ezt nem hallottam:DDDDD en lakokocsizok jo ideje, meghozza egy kettengelyes 17lab hosszu lunar deltaval, egy opel (vauxhall) vectraval huzom, 2.0dti, 90-nel gyorsabban meg soha nem huztam az autom 1600kg a lakokocsi ( cuccal) kb 1500kg, ugyhogy fele fele, soha nem szitalt meg be es soha nem voltam meleg helyzetben, szerintem a vontatas ( es a kozlekedes )aranyszabalya: LASSAN JARJ, BIZTOSABBAN ERSZ.

Edd China 2008.12.22. 13:10:18

Seca81:

www.finalgear.com/

Innen leszedheted az összeset. Az aktuális rész a vetítés után kb. 1 órán belül felkerül. Torrent és http letöltés is van, utóbbi regisztráció ellenében.

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.12.22. 13:17:46

Seca81 2008.12.22. 12:48:37
"Azokkal sem értek egyet akik azt mondják, hogy őrült aki télen hátsó kerekessel indul el vhova. Meg lehet forgatni a 4WD-t is..."

Azokkal árokba ugranak, ledurrantanak valakit, mert a két kerékhez képest valóban eszeveszettül gyorsul. Viszont a nagyobb tömeg miatt többet szánkózik, mint a kis súlyú kétkerekes:-)))

karlmann 2008.12.22. 13:23:07

Ausztriából autópályán hoztunk autót, a tréleren egy kicsit hátrébb csúszott a kocsi, ami elég volt ahhoz, hogy megemelje, majd belengesse a vontató hátulját. Négy gyors kormánymozdulat elég volt, apámnak, hogy helyrehozza a dolgot + kellett hozzá az autópálya két sávja is. De ő már régóta küzd ilyenekkel és nem egy sima B-s jogsija van.

A lényeg az, hogy attól, hogy valakinek x éve van jogosítványa és van y év rutinja, az nem jelenti azt, hogy van rutinja vontatásban is. Sajnos azonban ma, egy sima B-s jogsival is lehet vezetni egy olyan járműszerelvényt, ami egy 9 üléses Transitból és egy 2T-ás lakókocsiból áll. Na ezt nem lenne szabad engedni...

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2008.12.22. 13:24:56

"Meg lehet forgatni a 4WD-t is... "

Egy időben egy toyota hilux 2.4td-vel jártam, ami elég sok helyen elment, de télen nem szívesen ajánlom senkinek, két ok miatt: mindkettő a kocsi önsúlyából adódik. Az egyik, hogy már száraz aszfalton is nagyobb a fékút mint egy személyautóban, nemhogy télen, vagy csúszós útviszonyok között: Ilyenkor, mivel az összekerék miatt elindulás közlekedés kevésbé problémás mint első vagy hátsókerekes kartácsoké és önbizalmat, nyugalmat ad, a megállás bizony igazi verejtékképzővé tud válni ha nem vagy elég óvatos.

A másik, összkerékben elég stabil szélsőséges körülmények között is, de csúszós úton még összekerékkel is hajlamos szépen sodródni az út széle fele kanyarban. Semmi kontrollálhatatlan, de könnyebb autóval észre sem veszed az adott kanyart, ez meg szépen hernyózik a padka fele, alul és túlkormányozottság nélkül. Ha hátsó kerék hajtáson vagy, akkor viszont elég csúf természetet is tud mutatni, elég csak megnézni az ár szerint rendezett listákat a használtautó kereső portálokon l200-asból hiluxból meg a többiből - borult-borult-borult-borult.

Seca81 2008.12.22. 13:39:33

Daniel David: Köszi a linket, asszem torrent lesz...

Bajusz. 2008.12.22. 13:39:59

nem kell ahhoz vontatmány, hogy beszitáljon a jármű. barkassal zúztunk le az M3-ason 80-nal, persze szélső sáv, tele nyomvájús szakaszokkal. A barkács a keskeny nyomtávának köszönhetően folyamatosan vándorolt vonaltól vonalig, képtelenség volt egyenesben tartani, állandóan visszalassítás 60ig, aztán kezdődött előlről...

Xebulon 2008.12.22. 13:44:38

Miért volt rossz tanács a gázadás?
A cikkben arról volt szó, hogy beszitált a vonatmányt, amit gázzal kihozott a vezető. Utána már azért gázolta el a nyugdíjast mert nem bírt megállni.
De végülis a gázadás segített a vontatmány szitálásán?
Ha majd én is elgázolok valakit a zebrán egy pótkocsival a seggem mögött, én is azt fogom vallani, hogy a Top Gearban hallottam, hogy bele kell taposni a gázba...

Bajusz. 2008.12.22. 13:46:39

xebulon
akkor végülis rossz tanács volt a gázadás, mert annyira jól sikerült, hogy megállni már nem bírt utána, nem? kicsit zavaros ez még így...

Rocko- 2008.12.22. 14:17:45

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2008.12.22. 13:24:56
ehh, nálunk 3 Hilux van, 3 generációból.
mindnek jár a segge ki.

Kifordított kacagány 2008.12.22. 14:39:11

Peteetow 2008.12.22. 11:49:58
ellenkormányzással akkor van értelme próbálkozni, ha a kiváltó ok már megszűnt. addig marad a megpróbálok az úton maradni és csökkenteni a sebességet. méghozzá ha lehet motorfékkel és a szerelvény tehetetlenségével. lejtőn persze korlátozottabbak a lehetőségek:)
nekem is az a véleményem, hogy a legtöbb esetben csak le kell ugrani a gázpedálról.
a gyorsítás szerintem egyetlen esetben sem jó. ami jó lehet, az egy-egy erőteljes gázfröccs, ami ránt egyet a vontatmányon, hogy a más irányba fellépő erők csökkentsék a kilengést, ez viszont úgy gondolom nem lelkes amatőrök megoldása. nem árt tudni hozzá, hogy mikor és hogy kell kivitelezni.

Seca81 2008.12.22. 12:48:37
egy szerencsés véletlen, ami néha adódik az életben és lehetővé tette, hogy jókor jót csinálj, vagy éppen csak annyit, hogy rosszkor ne csinálj rosszat, még nem helyettesít egy tudatos tréninget. gondolom nagyon sokan vagyunk úgy vele, hogy kritikus helyzetben ösztönösen is sikerült elhárítani a bajt, de ez még nem ok arra, hogy tudásnak gondoljuk a szerencsénket. én legalábbis egyáltalán nem hiszem úgy, hogy nem lenne mit tanulnom egy ilyen tréningen, pedig már nekem is sikerült megúsznom néhány veszélyesebb helyzetet.

Kifordított kacagány 2008.12.22. 14:40:58

halmozottanhatranyoshejzetu 2008.12.22. 12:53:04
egy kéttengelyes fáklyás menet egy egytengelyeshez képes.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.12.22. 14:56:26

Néhány dolog.

- A tanács nem volt egyértelműen rossz, hiszen nem esett le az útról a vontatmány.
- Had legyen ez már európa, és had ne kelljen azt mondani: "....ekkor gázt kell adnod, KIVÉVE ha előtted a zebrán gyalogos megy át, ekkor inkább törd össze a kocsit, mint hogy embert üssél el" ennyi esze / mérlegelési képessége azért legyen már mindenkinek aki kerti traktorra, vagy bármi nagyobbra akar/mer ülni. Ahol ezt így külön el kell mondani, ott én nem szeretnék élni. (@kiazelmehaborodott)

- Aztán. TV műsort csinálni érdekes móka. Egyrészt fennáll a felelősség kérdése, hogy amit te csinálsz, pláne egy elvileg valósághoz közelítő műsorban (tehát pl. olyanban, ahol valódi autókat valódi utakon vezetnek), elvileg nem csinálhatsz akármit, bár úgy látom angliában kicsit normálisabb a szabályozás ez ügyben, mint itthon. Viszont szórakoztatni meg úgy lehet, hogy olyat (is) teszel, amit normális ember a saját vagy pláne egy kölcsön autóval nem tesz. A közönség 90% éppen ezt várja egy autós műsortól: mutassátok meg, mire lenne képes a gép, ha lenne anyagi lehetőségem / képességem kipróbálni, illetve a TG esetében: had röhögjem már szét a fejemet vasárnap este egy órán át :-D Szórakoztató műsoron számon kérni bármit is...? Eklatáns példa: Ford Fiesta tesztje a legutóbbi műsorban. Ha valaki nem látta volna, szerintem, és ezt most komolyan mondom, a legjobb dolog, amit valaha tévében láttam, pedig csak TG-ből megvolt már vagy 100...


A TG-ben pont az a jó, hogy megkövetel a nézőtől bizonyos agyi kapacitást, a műsorvezetők, bár gyakran lemennek óvodás szintre, összességében mégis elvárják a nézőtől, hogy értsék: ők itt most hülyeséget beszélnek a kedves nézők szórakoztatásáral. The right to talk bollocks.

És hogy ezt a semmi kis angol bulvárhírt itt tárgyaljuk? Hát..................

Seca81 2008.12.22. 15:00:06

Kifordított kacagány: teljesen egyetértek, ahogy írtam; biztos hasznosak, de nem tartom olyan fontosnak, mivel életemben csak 1x történt ilyen, továbbmegyek; lehet, hogy valaki végigcsinál egy ilyen tréninget, veszélyhelyzetben bepánikol és semmit sem hasznosít abból amit tanult, mert a hirtelen jött veszélyhelyzetben a pánik előtérbe kerül a tréningben megtanult "logikus elhárítással" szemben.

Örültem is neki, hogy nem jöttek sehonnan, lehet, hogy nagy forgalomban tök máshogy reagálok és esetleg összezúzok vkit, de itt enyém volt mind3 sáv :)

Wizardus86 2008.12.22. 15:48:23

Mindent egybevetve Andy Wilman ( a TG producere) annyival védekezhetne hogy Clarkson is megmondta hogy a BAFTA (brit televíziós díj) jelölésük a "Best Factual Program" kategóriában volt holott "három éve nem hangzott el egyetlen tény sem a műsorban"

Szusza 2008.12.22. 15:59:34

"Viszont az jól látszik, hogy tényleg elhangzik az ominózus mondat."

Ez olyan aranyos. :))))

Agr3ssor 2008.12.22. 16:31:33

Tehát nesze semmi, fogd meg jól...

Az a baj, hogy egy megcsúszás annyi apró tényezőből tevődik össze, hogy képtelenség rá szabályokat kitalálni...
Gyakorlatilag nem nagyon van két teljesen egyforma szituáció... És ha valakinek nincs meg az érzéke egyáltalán, az a legapróbb eltéréshez sem tud alkalmazkodni!!
Én 3 napja Szárligeten voltam a bátyámnál... Kis falu Bicske és Tatabánya között a hegyekben) Míg Pesten egy deka hó nam volt, ott lazán ropogott az úton a kerék alatt... Volt hogy 2x-es balos kormánytekeréssel gáz kíséretében tudtam egyenesen menni a főúton... Nem volt nagy dolog, de akinek helyből NINCS érzéke a vezetéshez, az ilyen időben például elég veszélyes elemét képezi a közlekedésnek...
Egy egyszerü, bár messze nem tökéletes gondolat: Aki tudja magáról, hogy nehezen bírkózik meg az autóval, az:
1, Ne vontasson lakókocsit/szerelvényt
2, Az élényautózás fogalmát felejtse el
3, Csúszós időben csak végszükség esetén üljön volán mögé...
4, Az autója legyen tökéletesen felkészítve az aktuális útviszonyokra...

Amikor egy láma megcsúszva a szerelvényével a háta mögött a tévéműsort idézgeti magában, akkor kezdődnek a problémák...

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2008.12.22. 16:37:31

Kifordított kacagány 2008.12.22. 14:39:11

Tizenéve vittem egy Zsukot éjjel. Kellőképpen fáradt voltam, így csak annyit beszéltünk meg a tulajjal, hogy van benne némi cucc. Kb. 10 km múlva úgy elkezdett kóvályogni a futó, hogy minden tudományomra szükség volt ahhoz, hogy le ne essünk az útról. Megfékeztem, fellocsoltam a tulajt, aki nem értette, mivégre történik mindez, örült, hogy túlélte.
Nem sokáig tartott az öröme, mert elárulta, hogy kannás bort visz nem keveset, és nincsenek színültig töltve a kannák. Innentől kezdve viszont én fenyegettem az életét:-DDD

lampaules 2008.12.22. 17:26:51

Egy autós műsor vezetéstechnikai tanácsát vette komolyan az ürge nem?

Akkor miért is hülye? És miért nem az aki adja?

zalkapone 2008.12.22. 18:28:46

Amióta ilyen takony idő van, minden reggel megcsúszom, ugyanazon a helyen. Egyre jobban csinálom! :-)

zalkapone 2008.12.22. 18:30:32

Mert ahogy Winkler mondta anno:
"Ha direkt csúszol meg, az jó. Egyébként meg rossz."
(Lehet, hogy az idézet nem pontos, de a lényeg érthető.)

Kifordított kacagány 2008.12.22. 19:16:29

Agr3ssor 2008.12.22. 16:31:33
a probléma ott kezdődik, hogy a legtöbben úgy hiszik megy az nekik.

Peteetow 2008.12.22. 16:37:31
megoldás ilyenkor: rakományt lepakolni és otthagyni:) esetleg a tartalmát szétlocsolni, legalább számos agysejt tovább élhet így is elősegítve további balesetek elkerülését:D

esszelelj 2008.12.22. 17:26:51
egy rossz tanácsot óhatatlanul is adhat az ember, ha azt nem gondolja át kellőképpen, de egy rossz tanácsot megfogadni mindig nagyobb hülyeség mint olyant adni. ugyanis aki adja az legfeljebb téved, de aki meg megfogadja, annak fingja nincs az egészről.

zalkapone 2008.12.22. 18:28:46
és ezt azok is tudják, akik sikoltozva menekülnek az utadból?;)

Tornado86 2008.12.22. 19:26:03

Szerintem itt a tata ment mint a tank, csakhogy ezt nem igazolja semmi.

zalkapone 2008.12.22. 19:28:53

Kacagány

Volt már taxis, aki utánam jött, és megkérdezte, hogy jól érzem-e magam...

Harmatos Libaf.s 2008.12.22. 19:44:09

Hmm szerintem is ennek a műsörnak a legjobb a színvonala amit úgy érzem a TC Amikor még együtt volt a nagy csapatt és már belejöttek a melóba akkor már nagyon erősen megközelíteték én nagyon szeretném h az a TC visza jöjjön Winkler N' Karotta duó :)
erről az egészről meg anyit h érdekes módon nem szólnak semmit h a papa mit csinált és csak arról zengedeznek h az a srác mit csinált én anyira nem itélem el a cselekedetét mert hiszen egyenesbe hozta a kocsit és nagyobb volt igy az irányíthatósága de sajnos a sebessége is nagyobb lett no a tanúlság aniy h akire sokan odafigyelnek annak nagyon nagy felelőssége van Sok sikert Top Gear én mindeig lesem őket :)

zalkapone 2008.12.22. 19:45:09

De nem tehetek róla! Kifelé lejt az út, a kanyaríven!

Kifordított kacagány 2008.12.22. 20:08:45

hol írták azt, hogy egyenesbe hozta a kocsit?

zalkapone 2008.12.22. 20:26:18

Tegnap este nem néztétek a Discovery-n a "Legnehezebb munkák" című műsort? Abban próbált a műsorvezető egy klasszik ami kamiont átvezetni egy lefagyott, havas hágón. Ott is volt para, hogy bebicskázik a szerelvény! És ott is az óvatos fékezést és motorféket javasolta a tréner.

xenuka 2008.12.22. 20:34:58

ha azt mondják neki, hogy ugorjon a kútba akkor beugrik? ez totálhülye.

Agr3ssor 2008.12.22. 21:08:38

Az emberek hajlamosak szentírásnak tekinteni mindazt, ami a tévében látnak, illetve az interneten olvasnak!

hard 2008.12.22. 23:27:27

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2008.12.22. 14:56:26

Nem szeretem a fordokat, de azt a tesztet nem 1-szer néztem meg.

Egyik legjobb rész: Is it green? Yes! Very. :)
(Egy zöld színű autó volt egyébként.)

A Corvettes dolog meg tényleg bármikor megtörténhet, vasárnap is nagyon paráztam, hogy ez lesz az Árkádban, de aztán megúsztam :))))))

gin74tonic 2008.12.23. 02:39:24

azt hallottam sok embertol hogy a ket tengelyes stabilabb, nem tudok viszonyitani mert egytengelyesem nem volt. egyre kevesebb kettengelyest gyartanak, es az emberek se szivesen vesznek mert 4 gumi kell nem ketto, meg belul a kerek ivek tobb helyet foglalnak, meg ma mar 14-15 os kerekkel jonnek ki regen 12es kereke volt mindennek. a masik oldala a dolognak hogy egyre nehezebbek a lakokocsik, egyre nagyobbak, viszont az atlag csaladi auto is egyre nehezebb es egyre erosebb. pl 15 eve egy opel vectra volt kb 1000-1200kg ( nem tudom pontossan )es kb 80LE es egy adria volt 600-800kg, most egy mai vectra 1600kg, kb 130LE es egy atlag 4 fekhelyes lakokocsi 1000-1200kg. tovabbra is szerintem aranyszabaly: ha 2 hetre mesz nyaralni, mindegy hogy ket oraval elobb vagy utobb ersz oda.

Kifordított kacagány 2008.12.23. 08:32:26

stabilabb, mert nehezebben fordul keresztbe(vontatásnál, nem tolatásnál), stabilabb, mert a jobb súlyelosztás miatt kevésbé fog pattogni az úton és stabilabb, mert sokkal nehezebb úgy pakolni, hogy megemelje az autó seggét, ezzel is érdekes variációkat hozva az autózás örömei közé.
ettől persze még ugyanúgy egy nyűgös holt terhet jelent csak amivel meg kell küzdeni.

nagyobb súlyú autók, nagyobb súlyú terheket vonszolnak kisebb motorral és még kisebb tehetséggel. ezek a jövő útjai:)

gigabursch 2008.12.23. 09:59:20

Agr3ssor 2008.12.22. 21:08:38

Lásd egy épp aktuális választási időszakot, hogy ez mennyire így van. De így va ez már a Crassusok kora óta...

gin74tonic 2008.12.23. 13:06:10

nem tudom mennyire van tehetsegem a vezeteshez de meg nem karamboloztam es nem emlekszek zuros szitura sem, soha nem buntettek meg tilosban parkolason kivul semmire es 1992ota van jogsim, szerintem pedig egyre erosebbek az autok (atlag csaladi kocsikra gondolok) ma egy atlag tdi golf 130le, vectra 1.9tdci 130-150, mondeot nem hiszem adnak el 100le nel gyengebben. 1985ben a golf gti 115le -s volt, egy utcai raketanak szamitott, a manta gte volt 110korul, a capriban volt 85le is. szerintem a teljesitmeny felfele tendal. a tehetseg dolgaban nem tudok nyilatkozni.

lack 2008.12.23. 15:18:34

halmozottanhatranyos: azthiszem a legukabb szeria 12 ha jolsejtem legelso reszeben van .."he wares a tattoo of his face on.....his face"

Mar C 2008.12.23. 16:51:17

"ha 2 hetre mesz nyaralni, mindegy hogy ket oraval elobb vagy utobb ersz oda."

A mogotted haladonak nem mindegy.

gramercy (törölt) 2008.12.23. 18:51:30

ekkora f@szt

VICCELNEK, mindig azzal viccelnek hogy MORE POWER

gin74tonic 2008.12.23. 21:00:40

mar c: sajnalom, ha maganuton jon utannam a tulaj az oke, a kozut mindenkie. nem arrol van szo hogy direkt fenntartanek valakit, hanem hogy megvalasztom a biztonsagos sebesseget es tartom azt. a temeto tele van sieto soforokkel amugy.

Déév 2008.12.23. 23:57:21

Én is hallottam sok jó tanácsot, van amit meg is fogadok, de azért fenntartással veszek mindent ami elhangzik az efféle műsorokban. Több, mint 11 éve vezetek, az első 10 évet balesetmentesen, viszont az utolsó 1 évemben minden malőröm karosszériamunkát eredményezett.

Bambano 2008.12.24. 02:09:50

Azokat a "vezetéstechnikai tanácsadónak" látszó humanoidokat elküldeném egy rendes tréningre, meg sok gondolkodásra kötelezném őket, amelyik ki meri ejteni a száján, hogy motorfék.
Motorfék ezeréves tisztán mechanikus autókon volt, a mostaniakon minden esetben először kinyomjuk a kuplungot. Minél kezdőbb sofőr valaki, annál inkább. A nagyon profik motorfékezhetnek, de azoknak meg nem kell tanács.

Bambano 2008.12.24. 02:16:06

Különben meg mit vár egy olyan műsortól, ahol a műsorvezetőnőnek majdnem orgazmusa van attól, hogy elszáll egy lambóval keresztben az útról :)

VBH, we miss you :)

Pataki84 2009.11.11. 16:46:41

Ez inkább ilyen show-jellegű valami tapsolós közönséggel,ahol hülye külföldi poénokat mondanak,meg fikázzák a kocsikat.