Kit érdekelnek az új motorok?

  2008. november 20. - baowah Címkék: retró 2009 milánó köln eicma intermot

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

Megismertük az összes újdonságot. Ott voltunk a nemzetközi szakvásárokon Kölnben és Milánóban, postánkba naponta érkeznek sajtóanyagok. Az egyik tíz százalékkal könnyebb, a másik hússzal erősebb. Könnyűfém szorul a karbonhoz, mérnöki szorgalom csiholja évről évre jobbá a motorokat. Minél több benne a tökély, annál kevesebb a lélek, hisz az emberé csak az lehet, ami tökéletlenségében válik szerethetővé.

A Kawasaki versenyfestéséről Eddie Lawson jut eszembe

Nemcsak gépet akarok, hanem társat, valamit, ami hozzám hasonló, gyengeségeket és erényeket párhuzamba állító teremtményt; olyat, amit ember tervezett embernek. Ne az Enter lenyomása után futó algoritmus és egyenletsor dobjon ki eredményt, hanem a zsenialitásba beleroppanó mérnökök álmatlan éjszakája végén legyen ott az angyali simogatás – a megoldás, a motor maga.

Napokon át bámultam standokat, a hoszteszek eget és földet összekötő combjai mögé rejtett újdonságokat. Mégis csak visszafelé tudok pislogni, a múlt atomjait serkenteném magfúzióra, hogy robbanva ismételje önmagát a történelem. Több mint ezer kép, cikk és hírek a Totalbike-on: a végén maradt ez a néhány fotó, a többi gyorsan elkopó újdonságot lelkiismeretfurdalás nélkül töröltem a gépről, nyoma sem maradt a *.JPG és *.NEF képfájloknak. Ennyi maradt a merevlemezen, ennyi maradt másfél hónap után a saját memóriámban – kit érdekelnek a 2009-es motorok, ha itt vannak ezek?

Terepezni nem egyszerű, hát még oldalkocsival

Az oldalkocsis endurónak átépített Steenbock BMW a német bajnokság egyik legjobbja volt a hatvanas évek elején. Ha a dombok közötti sárdagasztást férfiasnak tartjuk, akkor a dögnehéz, 64 lóerős géppel fogatban billegés maga a maszkulin céltalanság, durrogó gépipari recska.

A BMW-k nem hoznak lázba, de ez a garázsom dísze lenne

Az országúti R90 sem kevésbé elvetemült. Igaz, a BMW-k szériaállapotukban sosem voltak túl izgalmasak, de egy kis fejidom és versenycsík minden öreg szörnnyel varázslatot tesz. Emlékszem, mikor megláttam Kölnben: azt hittem, sima Earles-villa. Amint a prospektusokkal és hiénaajándékokkal feldíszített sajtósok odébbtappogtak, megláttam, mi ez: hagyományos teleszkóppár, mögötte csuklós merevítő és felette a kilencvenes évek ajándéka, kormányra szerelt rezgéscsillapító.

Ki merne ilyet építeni Magyarországon?

Na és az épített motorok? Érdekel még valakit a sok csicsa custom meg Orange Country Kókler giccse? Már rég az európaiak viszik a prímet - nyers döbbenet és kihagyó szívdobbanás egy-egy gép után. Bugyikék vázú, nyújtott lengővillás sportmotor virágmintával? Beteg, nem kicsit, mégis gyönyörű, mint egy délutáni LSD-vízió.

Egyoldalas, egy tömbből mart első felfüggesztés

A „púpos tankos” GSX-R a streetfighterek kedvence, ez azonban valami más. Csendben összeborult a traktor szépsége a gőzmozdony finomságával, abból lett ez a matt szürke, félvilági motor. Génjeiben ott az örök élet és a steampunk skizója; nem tudtam róla levenni a szemem.

A hajtást a túloldalra tették át

Japán youngtimerek? Ezeket nálunk nem is olyan rég majd' mindenki flexszel igazította csopperré, pedig mennyivel szebbek felhergelve. A prehisztorikus, levegős blokkok mellbeverő kontrasztként álltak a modern sportmotorok között, csővázukban ott bolyongott a lélek, mázsáik helyzeti energiája behorpasztotta a motorgyártás idősíkját.

A 24 órás versenyeken ismertük meg az idomra kívölről szerelt lámpákat

Yoshimura, Lawson, Kerker – sorban ugrálnak be a márkák és a mögöttük álló zseniális mérnökök, versenyzők. A hetvenes évek végi kultikus gépek csillogó misztikummá váltak. A szőnyegen sorakozó Honda CB-k, Z1000R-esek és GS Suzukik mellett ott tipródtak a szakállas, középkorú bikerek. Ott volt arcukon, hogy mai motorjaik hibátlanságának ára van – a benzinszagú száguldás szentsége helyett már csak a gondtalan, unalmas eszközhasználat maradt.

GS 1000 Yoshimura bűvöletben

Egli Vincent? Imolában Csikóssal majdnem megkönnyeztük, az Intermoton még inkább gyomorba rúgott a svájci-angol szimbiózis. British Racing Green: már a színtől azonnal megmoccan a zsigerek között a birtoklás vágya, a vibráció egyre lejjebb csúszik – feláll a farok és megremeg a térd.

A Vincent archaikus futóművének nagyon kellett Egli mester tudása

Ami szép, az szép, hiába az istenített Nyugat. Az 500-as Jawa azokból az évekből származik, amikor a versenysportban még jelen voltak a szocialista országok gépei. A hetvenes évekre a magyar motorgyártás lecsengett, ekkor élte fénykorát a cseheké. A CZ és a Jawa utcai, terep- és salakmotorjai a legjobbak, vagy a legjobbak között voltak.

Jawa, CZ, Eso,Ogar és Böhmerland - a csehszlovák márkákat mindenhol ismerik a veteránosok

Legyen a végére még egy BMW, kell ez még, annyira atipikus és annyi érthetetlen szépség szorult bele, hogy percekig bambán álltam előtte. Kevesen fékeztek le, a sok bevilágított plasztik között nem figyeltek a csupa acél ívhalmazra. Nincs az euklidészi geometriának olyan tétele, amivel ezeket a vonalakat meg lehetne határozni. Abszintkúrát kaptak a bajorok, vagy lizergénsav gőze fölé hajoltak? Mi ez? Nem tudom, nem ismerem, és nem találom ennek a víziónak a nevét. Aki felismeri, ne habozzon. Az első helyes megfejtést beküldő óriási, majdnem félméteres könyvet kap ajándékba az új 7-es BMW-ről. Tényleg.

 Kedves olvasóink, felismerik?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr44768861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2008.11.20. 16:48:00

BMW! :D
a GS1000-ig tetszett az összes, pedig abszolute nem vagyok motorfan, de ezekre még én is beindultam. :)

biker_kolee 2008.11.20. 16:51:08

Fakk, nem tudom, mit dobott ki a gúgli, erre következtettem, de bocs, hülyeség. :D

biker_kolee 2008.11.20. 16:58:42

Az biztos, hogy öreg R szériás. De hogy azon belül melyik... :\

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.20. 17:00:50

nehéz, mert keveredik benne a huszas évek a harmincassal, de konkrétumot nem leltem.

atesz77 2008.11.20. 17:03:50

Sokkal szebb mint a mai BMW motorok! És sajnos ez nem vicc...

Remol 2008.11.20. 17:04:52

BMW R42
Legalábbis a tank és a váz formája alapján.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.20. 17:08:13

jav. pls.
Orange County, nem Country mivel megye, nem ország ;)

ommm 2008.11.20. 17:17:09

Az az
R7
csodaszép.
Gyönyörű.
Gratula.

SquareWire 2008.11.20. 17:17:58

Így van, ez egy BMW R7.
Sorozatgyártásba soha nem került.

Remol 2008.11.20. 17:19:36

akkor ezért nincs szinte semmi infó róla.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.20. 17:19:45

vodorok, ha elkuldod nekem emailben a polgari neved, a szerkesztosegben atveheted az ioriasi meretu fenykepalbumot a BMW 7-rol. es az is hetes :)

Csikós Zsolt 2008.11.20. 17:24:45

Basszus, én sokkal régebbinek gondoltam a lemezváz miatt. Szóvalhogy a BMW-ből is lehet unalmatlant csinálni, ez a tanulság.

biker_kolee 2008.11.20. 18:43:40

Majdnem összejött. :D Az R-ig eljutottam... :D

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.20. 18:57:33

nekem azok az Orange County Kókler giccsek begyünnek

az az igazi motor, a csopper.. nem a sivatagi egér motor, meg a virágos tököd-a-tankon hayabusa

Kopi3.14 2008.11.20. 19:50:47

Valaki kabatzsebben hazahozna neklem azt az Eglit? Egy replika is megteszi.

loláb 2008.11.20. 20:23:10

A vben bemutatott OC motorok csak kiállítási tárgyak. Mindennapi használatra alkalmatlanok, egyrészt a kialakítás, másrészt a minőség miatt. Műalotások.

A mezei OC motorokkal viszont szerintem nincs baj, Ott nem Paulie flexxel bele vázba, és hegeszti össze szemre, hanem normális beszállítóktól jönnek a cuccok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.11.20. 20:28:46

>az az igazi motor, a csopper.. nem a sivatagi egér motor, meg a virágos tököd-a-tankon hayabusa

Elnézést, de az OCC elég messze van a chopperektől. Amiket ők csinálnak, azok CUSTOM motorok, chopperen soha nem fogsz 300-as hátsó gumit látni, sem krómozott, CNC-vel vágott kereket.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.20. 20:32:58

Sir yessir!
Nekem a csopper az lapos, hörög és előrenyúlik a villája.. ja meg krómos és színes

odb 2008.11.20. 20:42:50

A BMW azért a történelem folyamán mindig rácáfolt egy-egy modellel az unalmas imidzsre.

De ez, hogy ezek a régi vasak mennyire mást sugallnak tényleg mint a mostaniak... autóknál is nagy a különbség, de a motoroknál sokkal inkább kézzelfogható. És míg egy 70-es 80-as évekbeli japán négykerekűbe csak kényszerből ülnék, egy hasonló korú kétkerekűvel őrült vigyorral játszanék most is. Pedig nem vagyok vén motoros, de mégis.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.20. 21:30:04

azert a 70-es evekben voltak sulyos japan kocsik...a regi Celica vagy Skyline, az nyamm, meganyamm :)

muz 2008.11.20. 22:48:07

Ezek a bringák vazze!! Ezek még szívvel lélekkel készültek. Akkor még nem szólt bele a mindenható költséghatékonyság meg a tömegközpontosítás de a 83'-as katanám még is olyan kezelhető volt mint egy bicikli. Mint ha az utcai motoros tudna mit kezdeni azzal, hogy a tavalyihoz képest az önindító 13,89g-al könnyebb. Ehhh!!

nax1m 2008.11.20. 22:51:41

ez egy BMW R-71-es vmilyen tuningal

nax1m 2008.11.20. 22:54:16

vagy R-73 mert felül szelepelt

szarkupac 2008.11.20. 23:25:36

Az igazi az lenne ha megengehetnénk magunknak legalább 2-3-motort(de sajnos nm igy van)Akkoriban a motoron minden az olt aminek látszott pl . a váz teherviselőelem volt és nem a blokk vette át a szerepet ,a kromozott cuccok azok acélbol voltak és nem foncsorozott műanyagbol , a kipuffogoknak még volt "szollásszabadságuk" , öszinte karburátorok látták el a nafta porlasztását és nem egy 32bit/sec számitogép irja fölül az én döntéseimet(fölleg a vire by vire autoktol átvett potis verziok).Na hát ezért van nekem chopperem az legalább az ösgépek génjeit hordozza .

Krisi 2008.11.21. 00:26:00

Nekem az álommotor kategória: azok a gépek, amik a Mad Max-ben voltak a nomád motorosoknak. Régi japán gépek, ejjdejó mind!

A BMW-k nekem mindig is bejöttek, de csakis a boxerek, a többi az nem. Ha BMW, akkor boxer, amíg világ a világ addig ez így lesz normális, legalábbis szerintem. Ez olyan alap, mint hogy a Porsche is farmotoros boxer. Vagy hogy a BMW-k hátul hajtanak, és még sorolhatnám a végtelenségig.

De szerintem egy boxer BMW sose volt unalmas, máig szemrevaló az összes.

Szkotti 2008.11.21. 08:18:53

Költő vagy vazz. A szöveg nagyon üt, jó volt így reggel.
Még ilyen poszt!

zöldi 2008.11.21. 08:25:47

Te Baowah, ez az írás már Csikósi magasságokba emelkedett, a Szakáll-Pannóniás szintén. Csak így tovább!!!

ZON 2008.11.21. 08:52:52

A 80-as években nekem is a hosszútávú versenyekre felkészített,a KAWASAKI FRANCE csapat által hajtott vasak jelentették a csúcsot.
És a Vincent-EGLI sem véletlenül van kiállítva a Guggenheimben...

Bq 2008.11.21. 09:03:52

"szarkupac 2008.11.20. 23:25:36
Az igazi az lenne ha megengehetnénk magunknak legalább 2-3-motort(de sajnos nm igy van)Akkoriban a motoron minden az olt aminek látszott pl . a váz teherviselőelem volt és nem a blokk vette át a szerepet ,a kromozott cuccok azok acélbol voltak és nem foncsorozott műanyagbol , a kipuffogoknak még volt "szollásszabadságuk" , öszinte karburátorok látták el a nafta porlasztását és nem egy 32bit/sec számitogép irja fölül az én döntéseimet"

És miért ne engedhetné meg magának az ember? Sőt... régi japán 4hengeres léghűtéses vasból most kell(ene) beszerezni, amíg nincs mindegyiknek gyűjtői ára, és 2-300ezerből lehet jó állapotú darabokat venni.
Az igazi az lenne itt is, ha az embernek lenne egy modernebb motorja, mindennapos használatra meg hosszú túrákra, ahova azért kell a nagyobb megbízhatóság, meg egy ős-nagyvas az egyéb élvezetekért:)

Bq 2008.11.21. 09:12:06

A másik megoldás, hogy olyan retro motort kell venni, amibe pakoltak már ugyan elektronikát, de csak annyit, amennyit muszáj (gyújtás, injektor), viszont a futóműve már korszerű, de azért még őszinte, szerethető, és érződik rajta az elődök szelleme:)
Nekem is van 82-es kiadású japán vasam, hajtottam jó ideig, imádom a mai napig, de azért, hogy őszinte legyek, nem sírom vissza a csavarodó villáját, meg a minden tavasszal esedékes nyűglődést a leürült, elkoszolódott porlasztók miatt...:)

427 2008.11.21. 09:20:00

Ami lapos es hosszú, az a lowrider! Az OCC-s gépek meg chopperek, javarészt, főleg az öreg Paul "régimódi" motorjai, de ott is akad lowrider, megját többnyire show bike-ok! Nekem se jön be az összes művük, de szerinem elég ügyesek! De én csak egy lelkes amtőr vagyok! És ez csak az én magánvéleményem! :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.21. 09:58:13

Bq, azért a régi vasakkal is érdemes játszani: a villa és a fékek könnyen cserélhetők. Onnantól meg mi lenne a gond?

1.bp.blogspot.com/_Ss4DQN01YyU/R6THfKDuJdI/AAAAAAAAAUg/NI-GZPTa4DU/s1600-h/VS_19.jpg

zöldi 2008.11.21. 09:59:12

"Az igazi az lenne itt is, ha az embernek lenne egy modernebb motorja, mindennapos használatra meg hosszú túrákra, ahova azért kell a nagyobb megbízhatóság, meg egy ős-nagyvas az egyéb élvezetekért:) "

Lenne? Eltűnt a Katana?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.21. 10:02:14

valahol én megtaláltam ezt a kettőt a suzuki gs 1200 ss-ben.

zöldi 2008.11.21. 10:03:51

1.bp.blogspot.com/_Ss4DQN01YyU/R6THfKDuJdI/AAAAAAAAAUg/NI-GZPTa4DU/s1600-h/VS_19.jpg

Egy ilyennel mekkora lenne a ringen büntetni! Csak egyet nem értek a képen: Miért van a hátsó lábtartó?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.21. 10:06:56

zöldi két lehetőséget látok.

1. nagyon kissegű a nője
2. cserélhető az ülés.

amúgy innen a vas: wrenchmonkees.blogspot.com/
dán motorépítők, és highly betegek

Tom.Bombadil 2008.11.21. 10:31:15

Szerintem R12-es. Szerintem.

odb 2008.11.21. 10:46:52

Baowah:

"azert a 70-es evekben voltak sulyos japan kocsik...a regi Celica vagy Skyline, az nyamm, meganyamm :)"

Ez így igaz, mikor leírtam már eszembe jutott, hogy azért van pár inyencség, de motorból majdnem mind az. Vagy csak sokkal jobban előjön a retro-szellem. Én egy 82-es CB450 Nighthawk-on tanultam anno, nem egy izgalmas vagy különleges motor, de ma is betennék egyet a garázsba :)

Bq 2008.11.21. 11:09:52

"zöldi 2008.11.21. 09:59:12
Lenne? Eltűnt a Katana?"

Ez a javaslat része volt a történetnek:) A Katana marad, amíg motorra bírok ülni:)

"baowah · baowah.blog.hu 2008.11.21. 09:58:13
Bq, azért a régi vasakkal is érdemes játszani: a villa és a fékek könnyen cserélhetők. Onnantól meg mi lenne a gond?"

Történik...:) A Katana megkapta egy FZR1000 hátsó felfüggesztését, előre most jött meg a villahíd egy pár GSX1100F villaszárhoz, GSXR első kerék+tárcsák, 6dugattyús Hayabusa féknyergek, a hab a tortán a GSXR1100 blokk lesz benne...:)

zöldi 2008.11.21. 12:35:06

Bq: Gsx1100f villaszár? Gsxr1.1 komplett eleje nem ment bele?

Bq 2008.11.21. 14:47:19

"zöldi 2008.11.21. 12:35:06
Bq: Gsx1100f villaszár? Gsxr1.1 komplett eleje nem ment bele?"

Hosszú történet...:) Volt egy RF600 komplett eleje, de végül másik motorba került be a kerék, a villaszárakat meg elvitték jó áron, ami akkor pont jól jött... Az RF villahidakba sikerült olcsón keríteni a GSXF szárakat, meg közben meglett a GSXR kerék, de összerakáskor kiderült, hogy keskeny a villahíd, nem forog el a kerék a villaszárak között. Most került egy szélesebb villahíd, így már nagyon remélem, hogy minden jó lesz végre...:)

MatNob 2008.11.21. 22:42:33

Szép-szép, de azért örülök, hogy ezek a gépek javarészt beszorultak a kiállítótermekbe. El kell fogadni, eljárt felettük az idő. A mai vasak fele ennyi benzinből ötször ilyen jól mennek, és százszor megbízhatóbbak.

zöldi 2008.11.22. 21:52:59

Bq: szurkolok

MatNob: Utolsó mondatodban kb 3 erőteljes ferdítés található, de azért szeretünk :D

Bq 2008.11.23. 10:09:20

"zöldi 2008.11.22. 21:52:59
MatNob: Utolsó mondatodban kb 3 erőteljes ferdítés található, de azért szeretünk :D "

És az első se igaz azért így ebben a formában, hálistennek:)

fosdapass 2008.11.27. 13:19:47

Ezt az R7-est most, erre az alkalomra hozhatták elő BMW Classicék, mert korábban még csak a proto ős-fotóit lehetett a neten megtalálni, esetleg a restaurálás egyes fázisairól löktek egy-egy fotót.
A régi oldalnézeti képekből egyáltalán nem derült ki, hogy ennyire állat masinát kalapáltak ezek össze anno. Érdekes, hogy az art decósnak nevezett öblös és csodaqszép túra sárvédők 1936-tól végülis rákerültek mind az R7 sorozatpéldányaira (R17- 1935-'37) mind az R12 2 porlasztós gépeire, aztán össze-vissza még katonai gépekre is.
Az is meglepő, hogy az 1935-től sorban csinált R17 2lóval "gyengébb" lett, csak 33 lóerős.
süti beállítások módosítása