Filléres versenyautó vagy méregdrága fos?

  2008. november 06. - TóthZé Címkék: versenyautó totalcar flotta drift toyota ae86 corolla

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről


Az első M3-as BMW. Átlag 4000 eurót drágultak, amióta figyelem őket

Évek óta szemezek az olyan autókkal, amikkel amatőr versenyekre be lehetne nevezni, de legalább versenypálya nyílt napokra kivihetők. Ilyesmire az átlagos, modern családi autók sajnos tökéletesen alkalmatlanok. Szerettem volna egy viszonylag megfizethető, építgethető, tuningolható kocsit, amivel néha ki lehet menni az Euroringre, vagy fel az imádott lepencei szerpentinre. Egy megbízható, nem rémisztően gyors, jóindulatú, gazdag (tuning vagy sport) alkatrészellátással rendelkező autót kerestem.

A jelöltek, ahol a sorrend semmi különöset nem jelent. BMW 3-as, az E30-as széria, különösen az M3, vagy a Toyota Corolla GT 1.6 16V Twin Cam (AE86). Honda Integra Type R, Citroën Saxo VTS vagy Renault Clio RS. Subaru Impreza Turbo, Mitsubishi Lancer Evo, bármelyik, de leginkább a VI-os, vagy esetleg egy Lancia Delta HF Integrale. Miért lett végül az AE86, aka Hachiroku, amiről Karotta oly érzékletesen leírta, hogy miért szar és mégis miért imádnivaló? Ki tudja, talán mert egy ideje szemezgetek a drift sporttal, vagy, mert ez az egyik legolcsóbb opció. Esetleg azért, mert az autóépítés rögös útját már néhány lelkesen dokumentáló prominens, névrokon és típusguru is bejárta előttem. Vagy talán azért, mert a többi kocsi valamiért annyira mégsem tetszik - bár a teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az AE86 ellen is fel tudnék sorakoztatni vagy tucatnyi érvet. De nem teszem. Bezzeg a kimaradtakról.

Az összes turbós-összkerekes ralipálya-szökevénnyel egy gigantikus probléma van, hogy még Warren Buffett vagyona is kevés volna a fenntartásukhoz. Eleve nem olcsók, nagyobb gázadásonként tankolni kell beléjük, és egy vadabb hétvége után mehetnek is a szervizbe. A többségük elképesztően kényes primadonna, kihegyezett technikával, amely igényli, sőt, megköveteli a törődést. Törődésből pedig magyar használtautóknak nem sok jut.


Mitsubishi Lancer EVO VI TME, egy másik kultikus verda. Nagyon kéne

Ami az elsőkerekes csapatot illeti, velük egy baj volt csupán, méghozzá pont az, hogy elsőkerekesek. Ugyan a Saxo VTS az egyik legvidámabb kocsi, amit hátán hordott a Föld, az Integra Type R pedig műfajának legkeményebb képviselője, de mire idáig jutottam a keresésben, addigra a drift már túlságosan is belezavart a képbe. Keresztben csapatni pedig elöl kaparóssal nem lehet. Maradt tehát két jelölt: a BMW E30 és a Toyota Corolla GT.

 Ha a BMW, akkor már az M3-ast szeretném, aminek viszont az ára, finoman fogalmazva is csillagászati ahhoz, hogy bénázásom áldozatául essék. Magyarul sajnálnám (el)használni. Akkor meg mi értelme van? Corolla lesz ez, akárki meglássa. Aztán elérkezett egy átlagos szombat reggel, ami pont úgy indult, mint az összes többi. Csipatörölgetés, kávéfőzés, laptop bekapcsolás és a szokott net-oldalak ellenőrzése. Nem olvasnivalót kerestem, hanem autók után kutattam, ezért beírtam az autoscount.de, és a mobile.de keresőjébe az fent részletezett autótípusokat. Voltak szép kocsik drágáért, a többségüket már korábbi kutatások alkalmával láttam is. Új, izgalmas, ide-nekem-de-azonnal gép nem került fel az apróhirdetések közé. Sebaj. A családi ebédig még van idő bőven, lássuk mik a hírek itthon? Márka: Toyota, modell: Corolla, benzines, Gyártási év: 1980 és 1990 között. Keress! Szeretem lazán hagyni a keresési beállításokat, hátha a tulajdonos elírja az évszámot, vagy nem tudja pontosan, hány lórős a kocsija. Így viszont sok, számomra érdektelen elsőkerekes Toyota jött fel, de az utolsó oldal, a 400 ezer forint felettiek lapja tartogatott egy meglepetést. Toyota Corolla GT 1.6 16V Twin Cam AE86, ez állt a hirdetés címében, így, hibátlanul. Tudja, mit árul, sokat alkudni majd nem nagyon lehet - gondoltam. A mini fotón egy jó kiállású, fekete hatchback kellette magát, na ezt megnézzük!


Téli gumikon, kicsit lefittyedő kipufogóval: ilyen volt, amikor hozzám került

A leírás szépen kilakatolt és lefényezett autóról, rendben lévő mechanikáról és persze a típus különlegességéről beszélt, erősítve a tájékozott eladó rémképét. Belső kép nincs, a külsők viszont szépek. A hirdetés mellett ott a felkiállító jel, hogy egy hétnél nem régebbi, na, akkor még van rá esély, hogy nem kelt el, lássuk, tudnak-e már róla a fórumokon. Elnéztem a Hachiroku közösség magyar oldalára, a tagok épp kezdtek ébredezni. Ha emlékezetem nem csal, akkor fedezték fel a hirdetést. Még csak annyi hozzászólás akadt róla, hogy "fu de szíííp". Mondjuk ezt én is láttam, viszont ennyi megerősítés elégnek bizonyult, kaptam a telefon után és nekifutásból hívtam a megadott számot.


Nem túl hívogató beltér, bár valójában csak iszonyú koszos. Meg csúnya

Szombat reggel 8:30 körül járt az idő, az eladó, aki előző éjjel tette fel a hirdetést, még aludt. Próbáltam nyugodt és kritikus maradni, de ez az erőfeszítésem legalább olyan csúfos kudarcba fulladt, mint Michael Jackson plasztikai műtéteinek sorozata. Izgatott voltam, akár egy tízéves karácsonykor. A telefonbeszélgetés időpont egyeztetéssel zárult, gyors hidegzuhany, öltözés és sovány malac vágtában elhúztam a XV. kerületbe, CXS-780 akkori lakóhelyére. Élőben is majdnem annyira jól nézett ki, mint a fotókon, épp csak a friss mosatás hiányzott. Viszont nem véletlenül nem került a hirdetésbe beltéri fotó, az ugyanis "korának megfelelő állapotú", értsd koszos volt és szakadt. De én addigra már láttam benne a kagylóüléseket, a flokkolt műszerfalat és a kárpitpótló kevlár lapokat, úgyhogy ezzel nem lehetett eltántorítani. Igazából egy tüntetésnyi traktorral se lehetett volna.


A halott motor. Utolsó leheletével még elvonszolta az autót a műhelybe. Béke poraira

Próbakör következett, szinte már csak a rend kedvéért. A motor nehezen indult, és a kipufogóból csak részben elégett motorolaj jellegzetes szaga is távozott, viszont a futómű nem nyöszörgött, nem kopogott, a fék nem húzott félre. Szépen fordult, megállt, tolatott, fúrt, faragott és tán balalajkázott is, de annyira megrészegültem az élménytől, hogy utóbbira már nem emlékszem pontosan. Aztán már tényleg csak a rend kedvéért megpendítettem az alku lehetőségét, bár átütő sikert ezzel sem értem el, de az üzlet így is megkötetett. A nap további része önfeledten boldog szervezkedéssel telt, hogy CXS-780 már az én garázsomban tölthesse az éjszakát.

A rövid hazaút alatt egyértelművé vált, hogy a kocsi motorja haldoklik, mivel rémesen gyengének érződött, és nagyobb gázadásra füstbe borította a fél kerületet. Ezzel a felismeréssel pedig egy malajziai motorvásárlással, amerikai tuning alkatrészek becsempészésével és magyar kisipari munkákkal tarkított versenyautó építési folyamat kezdődött. Pár hónappal, sok-sok százezer forinttal és néhány idegrohammal később épp a kipufogógyártásnál tartunk. (Szinte) minden alkatrész megvan az összeépítéshez, ami remélhetőleg kettő, négy, na jó, nyolc héten belül akár kész is lehet. És akkor még csak ki sem próbálhatom, hogy a végeredmény egy zseniális, filléres versenyautó vagy egy méregdrága fos lett. Csomagolhatom el jövő tavaszig, mert frissen épített, alvázvédő nélküli versenyautót sós latyakban nem használunk. Szép kilátások.


A fényezésre előkészített, újra kilakatolt és becsövezett karosszéria


Üléspróbán a szerző. Jobbra Busman, a VFTS-guru, ő építi az autót


Már csak a kipufogó és az elektromosság hiányzik. Meg még egymillió apróság


Picit más lett a beltér, nem? Szerintem gyönyörű

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr68753461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.06. 14:39:53

csini-fini-mini! Eddig tetszetős az alakítás.

dzsedi 2008.11.06. 14:57:40

nagyon, nagyon gratulálok, gyönyörű vas, végre egy igazi rendes tuning, kipakolva minden szar a géppből csak az acél meg meg a lóerők maradtak, aztán scak kilincsel előre

dzsedi 2008.11.06. 15:00:29

egy galériát feldobhatnál még a vasról, nagyon megnézném a részleteket is

w a s d 2008.11.06. 15:14:39

Ha az kell, hogy egy autó balalajkázzon, akkor nem inkább Ladát kellene építeni?:D

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 15:15:36

..abban annyi Le a plafon, mint ez gyárilag :)
És ez harmadannyit eszik :)

w a s d 2008.11.06. 15:17:25

Ok, csak próbáltam viccelődni, hogy egy orosz hangszeren egy orosz autó talán jobban tud játszani.:D

w a s d 2008.11.06. 15:18:57

De mondjuk egy 2 literes motorral se lehetne többet a Ladába tömni, mint ~130 LE?

w a s d 2008.11.06. 15:20:37

Más kérdés, hogy valószínű az sem lenne olcsóbb. Sem tartósabb.:D

SchEdem 2008.11.06. 15:27:16

Hajj de jo nezni ezt a par kepet!
Kerunk meg!!!
Es igazan kivihetned a latyakba is, nem szeretnek tavaszig varni az elso cikkre a benyomasokrol! ;-)

Sopánka76 2008.11.06. 15:31:44

hát ez klassz! :)
meg tudlak érteni!
én is azt vettem volna!
és ebből is látszik, hogy igazán olcsón semmi nincs.
végülis mennyi volt a vételár, és mennyibe fájt eddig a felújítás?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 15:33:47

Létezik bele kétliteres Fiat-motor, sőt az Uno turbóval rokon motorokat is bele lehet tenni valószínűleg, de nem szokás.. A lényege veszik el típusidegen motorral.
Gyárilag azt hiszem pont 130le körüli a fityómotor, de át kell hozzá alakítani a hátsóhídtól mindent, és ha belegondolsz, egy ~20 éves olasz motor se egy életbiztosítás. Mire azt rendberakod, plusz beépíted, plusz hozzá az autót is, ugyanott vagy, mint egy gyári ae86-al. Driftre sajnos gyenge a típus, és a súlyeloszlása se valami parádés. Ezt nem én mondom, a tapasztalat ez. Az omega-motoros példány már jó, de annak már nem sok köze van az eredetihez. :|

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 15:35:10

Egyébként is gonosz dolog egy bevodkázott Iván által összehajigált dolgot összehasonlítani azzal, amit a japán robotember a harakiri és a kaizen árnyékában összerak. :)

Gekkóó 2008.11.06. 15:35:56

Szép meló!! Egyébként E30-ból driftre nem kell feltétlenül M3. Kár érte tényleg, egy 325-ös is alkalmas rá szerintem...Kiváncsi leszek a rizsevőre amikor elkészül:):) Csak így tovább!

Bencesz 2008.11.06. 15:53:42

nagyon tetszetős darab, bár én is inkább 325-ös bömöst választottam volna Grat a géphez

csiky944 2008.11.06. 15:55:34

ejj de megcsinálnék így egy Zsigulit

SsPL71 (törölt) 2008.11.06. 15:57:45

Nem értem én ezt a drift őrületet.
(de, ez legyen az én bajom)

Én biztos nem amortizálnám driftre, ha már ilyen szépen meg lett csinálva.
Igaz, a csövezést is kihagytam volna belőle de, nekem más felhasználási elképzelésem lenne.

Minden esetre respect.
u.i.: A költségekre én is kíváncsi lennék.

Hexer 2008.11.06. 15:58:47

Eloszor is gratulalok az autohoz, igen szep funyiro keszult. Egyetlen keresem van, ha mar ennyit rakoltottel tegyel randes tuteket a szivocsonkra mert megolsz par loerot igy...amugyis jol mutat es azokat a szuroket valami szedult robogosokra sozd el, csak ront a dolgon.
Ha meg van alatta tute akkor tul rovid driftre. Egyebkent meg egy Denes Miki (bar o elvileg s2000et rak)

Viszaterve a ladara, alapjaiban nem rosszab mint a toyota, potencial ugyan akkora csak az elso futmuvet kell varazsolni hogy nagyobbat forduljon, amugy az meg jobb mint a kis hacsi-e.
Motort ebben is kellet cserelni (szinten tipusidegen)...akkor meg ugyna ott vagyunk mintha tennenk egy opel GSI vagy hasonlo 2.0 16V motort, azt "olcson" lehet tuningolni es realis 200-220 paci kijon, hozza egy A-s vagy VFTS hajtas es kesz a hibatlan orosz hachiroku. Sulyelosztasa hasonlo, szinten merev hatsohiddal, gyarilag kicsit keskenyebb...de kisiparos magyar barkacsoloknak nem gond.

Fantazi van a ladaban, csak penz legyen, de tuti kozonsegkedvenc lenne hagy 130-nal orias gumifustel megerkezne az elso kanyarba...kilincsel elolre :)

kamikazeee 2008.11.06. 16:07:58

Üdv Elvtársak!
Sajnos a felsorolásból kimaradt egy hasonlóan szép és sokkal könnyebben beszerezhetô gépezet, ami Nissan Slivia S12 névre hallgat. Én magam 2 ilyen autót tudhatok a garázsban, de sajnos még nekem sincs tesztelhetô stádiumban egyik sem. Persze ez nem csoda, hiszen már az utcai változaton is olyan komoly módosítások lesznek eszközölve, mint pl. az 5 csavaros kerékagy, 4 dugattyús fékek, állítható teleszkópok és még sorolhatnám...
Mindenestere ennek az autónak az egyik legszégyenletesebb pontja a nyitott diferenciálmûve, amire japán kapcsolatom révén már sikerült remek cseremegoldást találnunk! :)
Az S12-es kollégák a www. kamikazeee .eu címen található e-mailen írhatnak nekem. Sôt aki AE86-ost szeretne tuningolni szintén nyugodtan érdeklôdhet nálam, ha nem kínai, hanem japán versenyalkatrészekkel szeretné telepakolni féltet kincsét.
Ui.: Ajánlom, magamat! :)

RWD 2008.11.06. 16:20:42

Az egyik legjobb kisautó:)
Számomra.

kamikazeee 2008.11.06. 16:21:45

Csak hogy az árakról is beszéljünk, a 2db S12-es Silviám 500 ezer Ft-ba sem került (ebbôl az egyik egy limitált Grand Prix verzió 8 cm-es oldalsó kiszélesítésekkel). A ráköltött összeg viszont lassan már eléri a 2 Milliót, igaz ebbe már a 350 LE-re képes FJ20ET turbómotor is benne van a hatsebességes szekvenciális váltóval együtt. :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 16:21:56

Ide jutottunk, 400 pénzért komplett kétliteres motorbelsőt adnak?
Ok, és ebben mi a kihívás? :)

0Peti0 2008.11.06. 16:32:23

A gép nagyon zsír,gratula!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 16:42:11

Egy kakucsi eredménylista.
Nem tudom, ti látjátok-e a lóerőket, de szerintem itt zsigával labdába rúgni már nem lehet.

1 Szekeres Ferenc SixteenPro Drift SE BMW E30 V8-4000ccm-290LE
2 Almási Zoltán DriftGarage SE Ford Escort cosworth-2000ccm-230LE
3 Tóth Zoltán Initial Drifters Toyota Corolla AE86-1600ccm-150LE
4 Énekes Árpád SixteenPro Drift SE BMW E36 m3-3200ccm-345LE
5 Poczang Valér - BMW E30-2500ccm-170LE
6 Farkas Gábor MDSE BMW E30-3500ccm-220LE
7 Udvardi Zsolt MDSE Nissan 200sx-1800ccm-250LE
8 Galacs Gábor SixteenPro Drift SE BMW E30 335i-3500ccm-210LE
9 Szombati Zsolt MDSE BMW E30-2500ccm-170LE
10 Bakos Károly DriftGarage SE Ford Sierra cosworth-2000ccm-200LE

XJS · http://www.ae86.hu 2008.11.06. 16:50:25

kamikazeee 2008.11.06. 16:21:45

6-os szekis? Milyen tipus?

kamikazeee 2008.11.06. 17:02:58

Nismo + Ikeya fejegység :) - Nissan S15-be való

Hetfield 2008.11.06. 17:04:03

3 Tóth Zoltán Initial Drifters Toyota Corolla AE86-1600ccm-150LE

Ez most a cikkíró lenne? :O

w a s d 2008.11.06. 17:11:32

@ AnyádnakPalánkot 2008.11.06. 16:42:11
Turbósítani kell.:D

Szsrobert 2008.11.06. 17:12:19

Lada kompresszoros motorral(nyomaték), jobb minőségű anyagból készült főtt tengely,csapszegek, hengerek, dugattyúk,magasabb nyomású olajpumpa, nagyobb áttételű difi, kisebb átmérőjű virsligumik(csapágykímélés,stabilitás), sok felesleges cucc, kárpit kihajigálása az autóból.

Szsrobert 2008.11.06. 17:13:29

Egyébként nagyon szépek a régi BMW-k.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 17:22:37

Persze, kompresszor, meg más anyagú főtengely..
Fenét. Annyiból már egy erős akármit is megépítesz :)
Én legalábbis besokalltam a zsigulimotoroktól.. Már tíz éve is nagyon elavult volt..

loláb 2008.11.06. 17:43:04

Az itthoni AE86-osok is sokat drágultak, amióta Karotta megírta róla a cikket.Azelőtt állapottól függően 2-400 között mozogtak, mostanában pedig néha ugyanazokat látom 6-800 ezer forintos áron fenn a használtautón, amiket két-három éve még 200-ert is heteket hirdettek, mire eladták

biker_kolee 2008.11.06. 17:44:57

Ezmárgép! :D Mondjuk én sem elsősorban driftre használnám... Boyracer kocsinak meg túlon túl jó. :))) Valami aranyközépút kéne, de legszívesebben a szobában csodálnám. :D Gratula hozzá! :)

TóthZé 2008.11.06. 17:45:55

Köszönöm mindenkinek, az érdem nem az enyém, sokan kitaposták előttem az utat.

Hetfield 2008.11.06. 17:04:03
3 Tóth Zoltán Initial Drifters Toyota Corolla AE86-1600ccm-150LE

Ez most a cikkíró lenne? :O

Nem, névrokon, ő a "dányi Tóth Zoltán", nagyon sokat segített tanácsokkal az egész folyamatban. A post elején van egy hivatkozás a blogjára, de ide is bemásolom, érdemes megnézni: ae86.blog.hu/
Az ő autója is nagyon szép építés, ráadásul nagyrészt sajátkezű.

kamikazeee 2008.11.06. 16:07:58

Nagyon sok autó kimaradt, persze, a Nissan még érdekelt is volna, csak tanulóautónak inkább szívót szerettem volna. Viszont izgalmas amit írsz a kocsidról, kíváncsi volnék rá.

TóthZé 2008.11.06. 17:51:12

Hexer 2008.11.06. 15:58:47

Karotta is mindig ezzel zsibbaszt, ezek a tütték szerinte sem lesznek jók, de ő meg az airboxra esküszik.

Nekem viszont nagyon tetszik így, ráadásul szinte az összes japán építésű, Blacktop motoros AE86-ban hasonló tüttesor van. Úgyhogy kipróbálom így, aztán ha nem válik be, akkor fejlesztünk.

Csontos Szigfrid 2008.11.06. 17:56:29

Meg ne haragudjon senki, de szerintem rengeteg felesleges pénzük van az embereknek. Beleértve magam is, nekem is van "hobby"-m. Sok-sok jobb helyre is kerülhető forint. És még sírunk, hogy gazdasági válság van. Hogy mennyire megérezzük. Ha annyira megéreznénk, mindeni feladná a (saját anyagi helyzetéhez képest)irgalmatlanul drága kedvteléseit. De nem úgy látom, hogy ez bekövetkezne.
Mindenesetre csodálom az autótuningolókat, én semennyire nem értek az autószereléshez-tuningoláshoz. Nekem egyvalamire kell a kocsi: hogy kényelmesen, megbízhatóan, "olcsón" elvigyen ide-oda. Hosszabb távokra is. Ezért is van 1.4/16-os, 8 éves, komfort felszereltségű kicsi, de kényelmes VW Polo-m. Le se cserélem, amíg gurul. Vagy tönkre nem megy.

Nem akartam senkit megbántani, csak a véleményem mondtam el.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 17:59:58

Ha elinnák/elkurváznák/eldrogoznák, jobban aludnál?
Nem arról van szó, hogy ez egy kis kedvtelés, ezek az emberek nagyrészt erre keresnek. Ezt itthon a mi szintünkön csak így lehet :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 18:00:59

..ahogy Jeremy Clarkson mondta, most nem fog eszembe jutni pontosan: "dolgozol, gondoskodtál biológiai utódlásodról, vettél egy családi buszt és várod a halált"

biker_kolee 2008.11.06. 18:13:05

AP-nél a pont. :) Az autófileknek ez a drogjuk. :)

Csontos Szigfrid 2008.11.06. 18:24:56

"Anyádnak Palánkot"

Igazad van, biztosan sok ember van, akinek egy-egy ilyen autó az "élete". Csak azt akartam ezzel mondani, hogy annyira nyomják mindenfelől, milyen jó, ha az ember mostanában spórol, meggondolja, mibe fekteti-öli a pénzét. És mégis, bármilyen nehéz az élet most Magyarországon, az átlagembreek életét nem befolyásolja annyira, hogy lemondjanak egyfajta életcéljukról.
Természetesen én is így teszek. Átlagosnak mondható jövedelmem jó részét fektetem különböző projektekbe. Pl. én szeretek horgászni, de a legközelebbi tó tőlem 15 km-re van, és az még nem is annyira jó.Egy horgászással töltött nap költsége nem kevés. Nem is beszélve a felszerelésről.
Tehát nem lebecsülni akartam az itt beszélgető embereket, akik nagyban tuningolnak. CSakez jutott eszembe, és kész. Kár lenne ezen vitatkozni. Ez mondjuk úgy, az észrevételem volt. Továbbá, amint mondtam, megértem az ilyesmit, nekem is van hasonló költséges hobby-m. A vasútmodellezés,H0 méretben. Nem olcsóságokat árulnak hozzá, a saját anyagi helyzetemhez mérten.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 18:33:26

..azért tegyük hozzá, hogy ez nem a szegények sportja.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 18:36:13

Egyébként azért nyomják minden műsorban a befektetést mint az ember legjobb barátját, mert a hülye tömeg-magyar hajlamos napról-napra élni, idiótán kezeli a pénzét, pénzügyi analfabéta. Részletre venni dvd-lejátszót, meg ilyenek?
Persze az iskolában végig nincs pénzügyi képzés, a közgazdász szak kivételével.. Fogalma sincs a nép egyszerű gyermekének a pénzügyi alapfogalmakról. Nem is kell, hogy alapból legyen, erre van a műsor, hogy megnézi akit kicsit is érdekel a téma, és onnantól lesz.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 18:38:06

Vagy jöjjek magammal, én ugyan nem merek belevágni ekkora projectekbe, nem is vezetek olyan jól hogy indokolt legyen, de ami pénzem van azt az aktuális autóba ölöm mindig.
Sokszor ez olyan szinten van, hogy két hétig nincs benzinem, de bent figyel az újabb kütyü. És ettől boldog vagyok.

Hexer 2008.11.06. 19:05:31

Epp nazegettem a blogot...piggyback mikor vannak jo magyar emberek akik rendes stand alone-t tesznek ami tutira oldja a revlimitert :)
Te ha ilyenre vetemedsz legalabb egy Vmes-et, ha jobbat nem is (bar ez is boven kiszolgal) tegyetek mert joval elorebb leszel azzal mint barmilya gyari ecu kinzasaval.

A tutekre viszaterve, nem latom hogy mi va a szurok alatt de olyan mintha csak ratedted volna a szivosorra. Tevednek?

Post 2008.11.06. 19:13:04

Sztem simán helye van a felsorolt autók között a porsche 944-nek is!Hátsokerekes is,transaxle=tökéletes súlyelosztás,és azért a lovak is a helyükön vannak!Én is most építek eggyet!

Csontos Szigfrid 2008.11.06. 19:17:26

Különben ez is megérthető. Ha valakinek szívéhez nőtt az autója (egyébként nekem is) akkor abban jobb helyen látja a pénze egy részét. Én is fényezésen gondolkodom, 2 év múlva tuti felpolíroztatom.
Egyébként az embernek ki kell élnie magát, úgyis olyan nehéz a helyzet a válságtól eltekintve vagy fattól függetlenül is. Meg kell adni a léleknek is a táplálékot. Jobban érzi magát az ember, ha megvalósíthatja könnyebben-nehezebben, az elképzeléseit. Kinek-kinek ez mást jelent. Én is sokat foglakozok a kocsimmal. Úgy is néz ki. Vigyázok rá legfőképpen, de ha véletlen meghúzom, azt kijavíttatom, pedig a fényezés az egyik legdrágább javítás, főleg, hogy metál. Azért is rakok bele pénzeket, mert még legalább 15 éves koráig meghagyom, de valószínű utána is. Amíg renbehozhatatlan nem lesz egyszer. Vagy túl sokba kerülne a fenntartása. Pedig én egyáltalán nem vaygok tuningolós alékat. Inkább mindig az erededi állapotban legyen a kocsim.
Mondjuk én nemrég egy GPS-re ruháztam be, ennek sokszor hasznát veszem, sőt sok bosszúságtól megmentett volna már régebben is. Szerencsére egyre olcsóbbak.

És valóban, az autótuningolás nagyon drága "sport". Neked milyen kocsid van?

Hexer 2008.11.06. 19:26:30

@ Post

Abba bele kell dobni a 2.2 turos audi motort es lass csodat a legjobb palyaautod neked lesz :)

Hz 2008.11.06. 19:36:54

Hm, igen ez lett volna a kérdésem.
Hamár E30 M3, akkor akár lehetne valami 2.2 20V turbo-s audi is..
Gyári konfiggal (csak chip) 250-260Le, igaz ott a drifthez több paci kell.
Kinek a pap..én maradok az S2-nél. :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 19:38:30

www.oldskoolcars-irl.com/134685_F_Large.jpg

Ilyen.. A "tuti" motorral (1.6 vti). :)
Egy szintén vtec-es Prelude-ről cseréltem, mert ez kisebb és agilisabb..

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2008.11.06. 19:38:31

Kakucson volt még egy AE86 is ám :))

Sheff Bácsi 2008.11.06. 19:55:54

Barátaim, én mint BMW buzi kérlek titeket hogy az E30as zsirjó M3 asokat ne csapassátok már szét:D, pláne ha esetleg EVO. Egy jó gyári állapú aranyat ér már most, és egyre jobban kezd cult autóvá válni, nem hiába hisz összesen 18 000 db készült, aminek már a fele tuti porrá van zuzva. Tegyétek el, autókázzatok vele hétvégkenként:D

Post 2008.11.06. 19:59:04

Hexer!

Minek bele audi motor,ha gyárilag ott van benne 2.5T porsche moci???:)

xenuka 2008.11.06. 19:59:35

Jó kis autó lesz ez :) képeket kérek!

volt Lada 2107-esem, szerettem :)

Hexer 2008.11.06. 20:28:20

Gyerekek...mindneki hiper szuper jarganyokat epit drfitre es egyuttal szorakozni...ilyan sport coupe olyna sport coupe...
En egy Renault 8-at epitek... mar magaban csoda lesz ha elkeszul hat ha meg keresztbe is teszem egy edzesen...


Post:
szerintem a 2.2 audi motor azert jobb, legalabbis gyariban tobb potencial van, foleg ha jol emekszem KE-jet van a porschen, tevednek?

ákotka 2008.11.06. 20:59:12

A technika japanban kezdődik, és ott is ér véget" szoktam mondani....
egyébként engem nem ingerelnek, nem izgatnak a sokéves lomok, lehet az amerikai német olasz francia, üzbég, indiai kocsi..leszarom...."Legjobb autó az uj autó" szoktam ezt is mondani......megy megy megy...multkor skociáig meg sem álltam! 5 literes átlagból elmentem skociába....uj swift, a kis méregzsák!

Post 2008.11.06. 21:02:16

Hexer

L-jet van rajta,és 250 lovas!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 21:05:36

jól is teszed, az új swift ezeknél mindnél jobb, élj csak az álomvilágodban :)

Rocko- 2008.11.06. 21:13:37

AnyádnakPalánkot 2008.11.06. 19:38:30
és nem zavar a jobbkormány meg piszkos szélvédő?

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.06. 21:14:20

Ford Cortina Scorpio Cossie blokkal - én azt szeretném :) - nem driftre, hanem csak úgy - persze tiszelem a kollégák agybaját, amíg nem kell a lambda-szonda értékeit leolvasnám edzésen, mert attól hánynom kell :)

Csontos Szigfrid 2008.11.06. 21:24:15

"Anyádnak Palánkot"

Nekem, amint írtam egy 1.4-es 16 szelepes 2001-es VW Polo-m van. Alap, semmi tuning. Színre fújt lökös az összes optikai tuning, meg a hátsó ajtó felett egy kis szárnynak nevezett valami, de ez is gyári. Nem tudom, hogy lehet ide képet tenni, de sok ilyen szaladgál. A Hasznaltauto.hu-n is dögivel vannak. Nekem megfelel így is. Kényelmes, és keveset eszik. 6 litykó átlagban, télen esetleg a 7-be belekóstol.

Csontos Szigfrid 2008.11.06. 21:30:03

Különben szép a kocsid és jó is. Én csak azért nem vettem Japán autót, mert azt hallottam, hogy drága hozzá az alkatrész. Nekem is nagyon tetszik a Civic, de az ezutáni kiadás, és én azt szedánban szeretném.

ommm 2008.11.06. 21:33:01

baowah · baowah.blog.hu 2008.11.06. 21:14:20

Hiszen ha csak attól hánytál volna!
:DD

...::: Radio Edit :::... 2008.11.06. 21:44:46

Nekem erdetin használhatobbnak tünik, és jobban tetsuik, de én már csak ilyen Maradi vagyok :)

www.taxiradio.eoldal.hu (katt)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.11.06. 21:50:02

az elobb talaltam egy nissan 280C - eladot. jajj a szivem megszakad, eppen. rendzam, vizsga, miegymas.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 21:59:56

Ha csak közlekedni kell az autó, akkor annál a vw-nél nem nagyon tudtál volna jobbat venni.
Általában a Golfot szokták ilyen mindenesnek nevezni, de ha elég a kisebb, akkor bőven jó a Polo is.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 22:01:23

Kezd belémhasajtani a felismerés, hogy engem általvertek.
Mi a gond azzal, ha a kormány jobb oldalt van? Már egész megszoktam.. |o.O|

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2008.11.06. 22:10:35

és akkor még vannak a sierra cosworth-ok :D
vagy csak sierrák érdekesebb motorbeépítésekkel.

de leragadtunk 1-2 típusnál TZ :)

papracing 2008.11.06. 22:26:03

Ha BUSMAN csinálta akkor mosni kell az alját minden kör után. haha :-))))))))))))

Kacorka 2008.11.06. 22:41:37

Némileg megfontolandó amit Calyx mond. Én is most rakok rendbe egy öreg olasz vasat (alfa sprint) és bár viszonylag olcsón vettem, de a felújítás bazi sok pénzt elvitt. Ugyanakkor azt gondolom, hogy aki ilyen gépet épít az már az örökkévalóságnak építgeti és ez sokkal szimpatikusabb és kevésbé konzumidióta viselkedés, mint ennek a pénznek sokszorosát egy vacsiúj SUV-ra költeni, amiknek a nagy része 5-10 év múlva egy benzinzabáló roncs lesz. Én a hétköznapokban (főleg családos hosszú utakra) megelégszem egy 1.6-os középkategóriással és inkább tömegközlekedem hacsak lehet. A hétvégékre meg ott a kis piros:-)

Egyébként szerintem ha vki nincs megégve a drift őrülettel azoknak szerintem nem rossz alternatíva valamelyik sud modellből építeni egy szép kis pályaautót. Költségben jóval olcsóbb (sperr meg ilyenek nem játszanak), de a boxer mégis nagyon klassz élményt tud adni. De ez a toyota nyílván más kategória és tényleg nagyon szép lett. Gratula hozzá!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 22:52:10

Pályaautókba nem hegesztett difit szokás tenni?

Kacorka 2008.11.06. 23:02:01

Nekem gőzöm sincs, csak azt tudom, hogy egy elsőkerekes autóból (ha vkit ez nem zavar) olcsóbb egy versenygépet építeni mint egy hátsókerekes hajtáslánccal rendelkezőből. Mondjuk az élmény biztos jobb azzal. Én nem versenyzésre építem, úgyhogy jól elvagyok vele, legalább nemcsapom fának az első kanyarban :-))

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.06. 23:19:58

Elsőkerekessel sokkal szarabb tempózni :)
Legalábbis nekem már hiányzik valami egy ideje.
Ha egy kanyarban hirtelen rámész valami csúszósra, akár akaratlanul, az fwd-vel irány a korlát, rwd esetén ráálsz a gázra, opcionálisan megrugdosod a kuplungot, alátekersz, vigyorogsz.

Rocko- 2008.11.06. 23:24:03

AnyádnakPalánkot 2008.11.06. 22:01:23
amúgy vannak páran, akik hozattak be így, aztán azt használják. pl. én hetente látok egy srága, ötödik generációs suprát jobbkormánnyal. neki biztos jó. :)

hugsz 2008.11.07. 00:40:30

AP
Szép az autód. Nem sok ilyen rohangálhat a magyar utakon... a színt leszámítva.
Nekem 1.5 lsi-m van..kék, eccerü balkormányos >:-)

Sopánka76 2008.11.07. 07:39:43

ötödik generációs Supra, az mi? Tudtommal csak Mark IV volt! Ötödik csak az álomban. Majd az FT-HS, ha tényleg kijönnek vele.
en.wikipedia.org/wiki/Toyota_supra
Csoda az a Mark IV, a legszebbek egyike, ami valaha létezett. De nekem elérhetetlen.

Kifordított kacagány 2008.11.07. 08:16:58

AnyádnakPalánkot 2008.11.06. 23:19:58
látom mély nyomokat hagyott benned az a korlátos kanyar:)

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.11.07. 09:36:01

Calyx:

Ha pecazol, akkor szerintem ne dumalj :D

A pecazasnal horrorabb koltsegu sportot szerintem alig hord a hatan a fold :)

Sokkal morbidabb tud lenni, mint autot epiteni.

Bigup a kocsinak, nagyon zsir lesz. Nekem valahogy nem jon be a formajuk, de ennek fejet hajtok, szepen ki van dolgozva.

Miert nem gyartottak civicbol hatsokerekest... :|

bacondesign 2008.11.07. 11:40:05

Rocko, az Celica, nem Supra, de eme apróság még az általad belinkelt linket olvasva is látszik.

Rocko- 2008.11.07. 13:50:53

akaratam is írni, de lemaradt.
mondom, nem az én világom.

metalex 2008.11.07. 15:22:01

Klassz az autó, csorgott is a nyálam rendesen....
Lehetne tudni esetleg, hol van ez a szervíz,úgy látom számukra nincs lehetetlen, és mert van egy hasonló projektem és kellene egy jó cső papírral.
Vagy talán ezt emilben ?

kamikazeee 2008.11.07. 15:57:23

Köszönöm, bár az S12-es Silviából létezik 2000-es, 16 szelepes, 145LE-s szívó is (FJ20E).
A versenyautóban ugyanennek a turbómotoros változata lesz összehozva speciális versenyalkarészekből. Természetesen előbb az utcai verzió fogja meglátni a napvilágot, amiben a 200SX 16szelepes turbómotorja lesz berakva (CA18DET).
Remélhetőleg fél évmúlva tesztelhető állapotban lesz, azaz a szerkesztőségetek belsőleg is tesztelheti majd. :)

zalkapone 2008.11.07. 18:11:47

"amerikai tuning alkatrészek becsempészésével"
Ejnye! Ülj le, egyes!
:-)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.07. 22:10:38

Köszike. Elég sok rohangál, főleg hozzám hasonló nyikhajok láthatók bennük. De legalább van önkritikám.

És igen, az a kanyar mély nyomokat hagyott rajtam. Továbbra is azt mondom, hogy kivédhetetlen volt. Talán ha nem arra megyek, vagy nem tudom.. Csúszós kurvaanyja. Amikor esik és arra járok, majdnem mindig látok valakit ugyanoda felkenődve.. Állandóan televan a korlát széle autódarabkákkal.

TóthZé 2008.11.08. 08:17:40

kamikazeee 2008.11.07. 15:57:23

Hajráf, hajráf, aztán ha összeállt, itt megtalálsz minket.

Csontos Szigfrid 2008.11.09. 17:42:53

"Anyádnak palánkot"

Ha még idenézel.

Igen, az igényeimet tökéketesen kielégíti, fölösleges lenne nagyobb kocsi. Még a horgászbotjaim, cucaim is mindig beleférnek. A Golf valamivel töbet is eszik. Ez különben a III. Polo utolsó "facelift"-je. Még kockalámpás. Most a legjobban azért mégis egy új 1.6-os Golfot szeretnék. Az lenne a tuti. Az nagyon szép! És jókat írnak róla. De ezt még meghagyom tuti 5 évig, mivel most cseréltem vezérműszíjat, akksit, kipufogót, féktárcsákat. Kár lenne most eladni. Meg szeretem is nagyon, sose hagyott cserben még. És azért, ha ügyesen felgyorsítom, elég jól megy, és elég sokat is. 170-180-at simán. Csak legyen elég hosszú út előtte. Én inkább a német autókat szeretm, de a japánok is nagyon tetszenek. Sőt, a koreaiak is egyre jobbak.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.09. 18:54:46

AP és mélygarázsban hogy zajlik le a "jegyet húzok" akció egy jobbkormányos autóban?

Rocko- 2008.11.09. 21:55:26

malenykij polgar 2008.11.09. 18:54:46
senki se állította, h neki az van.
és ha az lenne, akkor se érintetné, nem hiszem, h nagyon olyan helyen kell parkolnia, ahol kell jegy.
ha mégis, akkor
a) ha elég hosszú a keze, akkor átnyúl
b) klasszikusm ódszer, kiszáll - és figyelem! - odagyalogol. majd vissza.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.10. 11:44:00

Mivel fennakadna az alja, így tökmindegy, hogy zajlana.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.10. 11:45:28

Golfból nem kicsi az 1.6-os? Legalábbis amennyiért adják, annyiért én elvárnám, hogy menjen is az autó. A Golf meg egyre nehezebb..

Csontos Szigfrid 2008.11.10. 11:53:02

De igen, én is úgy hallottam, hogy az, ezért is inkább az 1.8, vagy 2.0-ás lenne jobb. És valóban egyre nehezebbek. Ha egyszer lesz rá lehetőségem, veszek egy újat. Vagy legalábbis ezt a most legújabbat. Ez nagyon bejön nekem.
Igazából ehhez a Polohoz is kicsi az 1.4-es motor. Előzésnél nagyon oda kell figyelni, főleg, ha többen vagyunk benne. De mindenért kárpótol az alacsony, 6 liter körüli fogyasztása.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.10. 16:37:56

Kinek mi mit ér meg :)
Nekem ezres swiftem is volt, ha odafigyeltem, 5.1-5.2 között evett. De maga volt a halál.
Egy pöppet elkanyarodtunk az eredeti témától, de sebaj.