Árpolitikai bukfenc?

  2008. november 04. - ommm Címkék: vw arak passat

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Listaár. Örök témám és érdekes. Hagynám is a fenébe, de ezúttal nem fillérekről van szó. Érdekes módon a német és a szlovák piacon is a tesztelt 2.0 TDI drágább, mint az erősebb és karakteresebb 1.8 TSI. Németországban 475 euró a különbség a benzines javára (30 775 kontra 30 300), míg Szlovákiában ez az arány sokkal markánsabb. Nem is akármennyivel, hanem 2080 euróval olcsóbb a benzinmotoros a common-railtől (31 440 kontra 29 360).
Magyarországon viszont drágább a benzines, nem sokkal, igaz, de drágább. Hmmm…
Azon felül, hogy minden bizonnyal kemény nafta-benzin vita kerekedik rögvest, azért kíváncsi vagyok, ki számolja ki elsőként, mennyi kilométeren keresztül kéne az 5,6 literes átlagfogyasztást produkálni a TDI-vel, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett behozza vételárának különbségét a kombinálva 7,6 litert fogyasztó benzinesnél?

Vélemények "Benzint bele! Benzint!" című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr19745536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balee87 2008.11.04. 01:19:30

Az elnevezést leszámítva eszméletlen a gép! Spec én maradnék a dieselnél. :) De ez saját egyéni vélemény, majd biztos megtorpedózzák...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 01:35:46

Hegesztett difis zsiguli kéne!!
:P
Megint.

megint 2008.11.04. 03:43:12

Ezt eltalálták, szép lett, kicsit világosabb belsővel, és egy erősebb motorral.

megint 2008.11.04. 03:46:30

170le diesel azért jobb lenne, azért a benzines fogyasztás tájokoztatás jellegű, kihasználva a 160 lóerőt, simán lehet 12 liter is az, a dieselnél meg ha 7-et eszik akkor már nagyon gyilkolva van, persze a hangja soha nem lesz olyan, mint egy benzinesnek

Ciri 2008.11.04. 05:37:00

"De azt, aki garasoskodásból képtelen egy tisztességes FÉM ajtónyitó reteszt tenni felsőközép limuzinba,"

Ommm,korán van még,nem értem!
Milyen "ajtónyitó retesz"?

Gomulka Béla 2008.11.04. 07:28:46

Hát, ha a benzines jobb, akkor miért ne lenne drágább? (hehehe)

Érdekes, az elátkozott Peugeot 607 formájára még senki sem tett utalást. Pedig hasonló.

Shadowbull 2008.11.04. 07:33:53

"De azt, aki garasoskodásból képtelen egy tisztességes FÉM ajtónyitó reteszt tenni felsőközép limuzinba"

Ugye egyik oldalon mindenhova tomor fem kilincseket akarunk, meg a kesztyutarto nyitokaja is legyen kromozott ontottvas, aztan par mondattal kesobb meg rinyalunk, hogy milyen dognehezek az autok. Meg legyenek max. 1tonnasak.

Csak szerintem feszul itt nemi ellentmondas?

sb

Agr3ssor 2008.11.04. 07:39:26

Hát nem tudom... Kinek mi... Én szívem szerint a benzinest venném... De szerintem mindennapi használatban sem lehet elközlekedni 7 liter környékén ezzel az autóval... Aki fogyasztás szempontjából nézi a dolgot, az mindenképp a dízelt vegye. Szeretem az ilyen "mennyit kell menni vele, hogy megérje" című történetet...
Jó Magyar szokás szerint hitelre vesszük az autót... És a törlesztésben a dízel-benzin árkülömbözet szimplán pár ezer forint általában... (futamidőtől függően termszetesen) Esetleg tizenpárezer... De ha használjuk az autót, nem pedig csak áll a garázsban, akkor ennek a különbözetnek a többszörösét megspórolhatjuk... Tehát az első pillanattól gazdaságosabb a dízel... Feltéve, hogy nem egyben csengetjük ki az autót...

Csubakka Junior 2008.11.04. 07:40:16

A forma taglalásánál nekem is beugrott a 607-es, amit szerintem szintén nagyon jól eltaláltak. Az árazáshoz meg biztos van valami köze a helyi keresletnek.

gftamas 2008.11.04. 07:43:27

Ha ennyire várod kiszámoltom. :) A megadott adatok alapján a jelenlegi üzemanyagárakat figyelembe véve a 2080 Eur kb. 150 ezer km. alatt éri el a benzinest. Viszont a dieselt drágábban lehet eladni, azt se felejtsük el, ez javít a helyzeten. Sőt, őszintén szólva nem hiszem, hogy valóban el lehet járni normális használat mellett 7,6 liter benzinnel. Az én 2,0 literes diesel Passat-om is megeszi a 7,5 litert, igaz, kb. 60%-ban városban használom.

Shadowbull 2008.11.04. 07:43:56

A 607-est jol eltalaltak? Nem sok hasonloan torz auto van.

sb

Ubul1 2008.11.04. 07:53:18

Baromi könnyen eldöntöttem a kérdést, egyik se kéne, inkább maradok az ökörködésnél és a hegesztett difis kicsövezett Zsiga VFTS-nél.
Pfújj rohadt fosvágen! A beltér az tényleg tré. Mint valami felfújt polo '88-ból némi krómszínű mázolással.

Ubul1 2008.11.04. 07:55:22

Ja, jó meg h csatlakozzak fekanaphoz, W126 SEC500 kéne. Sötét bordóban vagy királykékben, vajszínű bőrrel.

Gomulka Béla 2008.11.04. 08:14:18

Azért van egy pár: Passat CC, Merc CLS...

VrapThor 2008.11.04. 08:16:15

a CLS Merci azért elég jól néz ki szerintem. Mint ahogy ez a CC is. No persze nekem az alap Passat is bejön. A 607-es Peugeot viszont nem. (Mint ahogy általában egyik Peugeot sem).

loláb 2008.11.04. 08:26:57

Cégautóként elfogadnék egy cc passatot, (mindegy lenne, hogy dízel vagy benzines), de a saját, keservesen megkeresett forintjaimat nem költeném rá. (Mondjuk eleve durván milliárdosnak kéne lennem, hogy 8 milliót elköltsek egy szedán autóra).

Shadowbull 2008.11.04. 08:29:33

A CLS Merci nekem sem jon be igazan, de a CC az pofas.

Tre a belter? Höhö.

sb

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.11.04. 08:39:41

Nem kene. Mellesleg azert masfel tonna, mert a marketingteszten muszaj neki hatvannak falnak menni, meg persze olyan autoba, ahol szegeny ujsagiro egy teljes bekezdest szan arra, hogy elol is alig ferni el, hatul pedig a Twingo tagasabb, azert kell a hatso automata ablakemelo...
Sportos darab amugy, a szemem persze nekem is kivanja, eszerveket nem tudok felhozni mellette. Ilyen minoseget gyart mas is, olcsobban, ilyen teljesitmenyt szinten, praktikusabb meg millio van. Ez dogos, vagany nemet tank, amely azert szuletett, mert a MB utan a VW is megerezte, hogy a premium autovasarlok egy jo resze nem akar SUV-t.Vagyis igazi premiumauto.

Turbodizel tema, kedves ujsagirok:
En lassan tiz eve nem vezetek mas autot csak turbodizelt. Ha most kezdenek ujsagirni, valoszinuleg a legtobb benzinest oloslegesen bogetnem elindulaskor. A turbodizel vezetesi technikajahoz hozzatartozik az ovatos kuplunghasznalat es a finom gazadagolas elindulaskor. Kb. egy het megszokni.

Ada 2008.11.04. 08:59:06

Inkabb kene egy Mazda 6 wagon, vagy Avensis.
Japan forever!

Shadowbull 2008.11.04. 09:00:55

"lassan tiz eve nem vezetek mas autot csak turbodizelt"

Reszvetem.

sb

Shadowbull 2008.11.04. 09:02:16

"Inkabb kene egy Mazda 6 wagon, vagy Avensis. "

Jaja, ez mindketto pont ez a 4 ajtos kupe stilus.

sb

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.11.04. 09:07:29

"Kb. egy het megszokni."

... és még évekkel késöbb is el lehet qrni...

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.11.04. 09:08:50

Azert annyira nem kell sajnalni, szeretek kozuti mozdonyvezetni (nem, nem kamiont, csak nagy dizelautokat). Amugy nyugis, szep lassan odaerunk tipusu vezeto vagyok, nem is nagyon tudok mit kezdeni a dizelek erejevel sem. Egy-egy emelkedon, vagy elozesnel hasznalom ki. Egyebekben pedig a 60 liter=1100km tipus vagyok. Lehet, ha szeretnek sportosan vezetni, akkor nagyon bejonne ez a Passat kupe is. Ezert irtam, hogy premium auto. Erzelmileg ertheto, am irracionalis igenyekete elegit ki.

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2008.11.04. 09:11:41

mp: el bizony, es akkor jon a biztos az apad vette (igen, az o autoja amugy) szoveg...

Shadowbull 2008.11.04. 09:21:45

Privatban nekem is dizelem van, mert az a racionalisabb(nak tuno) valasztas. De mindig elfog egy kis undor, mikor beinditva meghallom a kerregeset :)

Szerencsere tulnyomo reszben csak hosszutavra hasznaljuk, autopalyan meg nem annyira veszes a traktorhang.

sb

Wickey 2008.11.04. 09:21:53

"... és még évekkel késöbb is el lehet qrni..."

ja. Ebből a szempontból mondjuk kultiválom a jtd-t, egész könnyen vezethető a fajtársaihoz képest. Nem az m-jet, hanem a classic 1.9 8V. Le nem fullad, de nem is megy.

Azé' néha jóérzés rendes benzinesbe csücsülni. Hülyét is kapnék ha nem lenne 12V Alfám akár csak kéthetente egy napra... :-) Digó V6 for president :D

Papp Sanyi 2008.11.04. 09:32:52

Amikor megláttam, egyből az említett Mercedes CLS ugrott be. Szerintem arról másolták, úgyhogy nem vagyok hasra esve az autótól.

Rocko- 2008.11.04. 09:38:11

természetesen a CC-re klikkoltam. gondold el, mennyi Zsiga kijönne belôle?! :DDD

Ciri 2008.11.04. 05:37:00
kilincs.

Shadowbull 2008.11.04. 09:00:55
kivételesen egyetértek.

karlmann 2008.11.04. 09:41:35


Sajnos az az egyik legfőbb probléma, hogy borzasztóan kevesen tudják ebben az országban is, hogyan kell használni egy turbómotort és ebből a szempontból mindegy az üzemanyag fajtája is. Aztán elég egy-két tankolás vmi. Isten háta mögötti faluban és a dízelt már lehet is vinni szervizbe. Nem fog számítani a garancia sem, mert a hiba a szennyezett üzemanyag miatt következett be és lehet fizetni százezreket a javításért, sajnos ez szomorú tapasztalat annyi szerencsével, hogy a cégem fizette.

A dízel vitathatatlanul kevesebbet fogyaszt és a piacon is jobban eladható, de többe is kerül minden tekintetben és az üzemanyaga is drágább. A benzines biztosan többet fogyaszt, nem olyan magas az ára, ez nem is kérdés, de az alkatrészárak olcsóbbak, a javítási költségek alacsonyabbak és tartósabbak is.

Aki éves szinten megy legalább 40-50 ezer kilométert és fontosak a költségek annak a dízel a jó választás, de csak kellő odafigyeléssel, óvatossággal és maximum 200 ezer kilométerrel számolva. Ez után, vagy ha lehet még hamarabb eladni, vagy beszámítani, mielőtt a komoly alkatrészcserék eljönnének és marad még rajta valamennyi garancia is amivel eladni is könnyebb. Akinek nem számítanak a költségek jobban jár a benzinessel. Lehet, hogy kicsit többet fogyaszt, de az gáz ha egy 2,5 éves S-80-as dízel Volvo hirtelen megáll és a javítás mondjuk 900 ezerbe fáj, mint az exfőnököm esetében.

Negrogo 2008.11.04. 09:48:07

Szoval. Egy 2 literes diesel varosban siman beszopja a 8 litert egy 1,8-as turbo benyas meg jo 11 litert. A husszutavu 90-100-as tempos fogyasztaskat hagyjuk most. Adott a diesel felara meg az, hogy literje jo 20 forintal dragabb. Nem fogok pontosan matekozni de mire diesel behozza az arat az jo par 10 ezer kilometer utan kovetkezik be.

Nekem egy E39 528i van de elotte diesel bomos volt. Amit imadtam. Pont jokor valtottam benyara ugyhiszem jo masfel eve ugyhiszem. Ma mar szerintem dieslt venni hulyeseg. Anno tenyleg megerte hisz kevesebbet evett meg joval olcsobb volt a diesel arrol nem is beszelve, minden 2. ketyegos tulaj megvette olcsobban innen-onnan. Most mar ez hatterbe szorult.

Hozzateszem szerencsre 250-ert veszem a 95 -os benyat igy aztan (bar most, hogy lement az ara annyira nem nagy kulomseg de mikor 310 volt...)plane nem tudnak meghatni a dieselesek. Az a korszak mar elmult mikor marhara megerte kerregot venni.

Meg amugy is...diesel utan szabadon!

Negrogo 2008.11.04. 09:50:01

Na igen. En is ezt tennem meg hozza amit karlmann 2008.11.04. 09:41:35 irt.

"A benzines biztosan többet fogyaszt, nem olyan magas az ára, ez nem is kérdés, de az alkatrészárak olcsóbbak, a javítási költségek alacsonyabbak és tartósabbak is."

Shadowbull 2008.11.04. 10:16:31

Namost abban azert nem vagyok teljesen biztos, hogyha pl. egy direktbefecskendezos turbos benyas meghal, akkor azt sokkal olcsobb volna feltamasztani mint egy dizelt.

sb

ommm 2008.11.04. 10:29:55

Shadowbull 2008.11.04. 07:33:53

Ehh...érted te, és én is értem, hogy te érted. De az a kis fémdarab annyit dobott volna rajta.
Sűrűn fogdossuk a kilincset, jó, ha ott fémet mozdítunk.

Shadowbull 2008.11.04. 10:43:42

Jovan, de ilyen aprosagok miatt lesz egy auto masfel tonna. Sok kicsi alkatresz sulya szepen osszeadodik.

Jo lenne ha vegre teret nyerne az a szemlelet az ujsagirasban, hogy az elvarasoknak bizony ara van. Ossztomegben, arban, fogyasztasban.

Amugy a cikk jo.

Komolyan mondom, ude szinfolt a mostani szurkesegben.

Csak igy tovabb.

Aztan ugyis belekotunk, de az ne vegye el a kedved :)

sb

Leadfoot 2008.11.04. 10:44:03

Nem akarok a benzines-dízel vitába beszállni, de:

"olcsóbb a benzinmotoros a common-railtől"

Ez a mondat nekem fáj. Bocs, frusztrált bölcsész nörd vagyok. :-)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.11.04. 10:44:55

Volt szerencsém a 2.0tdi-t DSGvel vezetni.... Mivel én is folyton lefulladok a VW kétliteres dízelekkel, a DSG-t tudom javasolni, mint drága, de hatásos ellenszert.

Viszont amit vezettem (és a designpumpán olvasható, mit gondoltam róla) az a motorazonosságot leszámítva pont az ellentéte volt ennek: agyonextrázott 12 millás újságíró-etető. Aztán amit találtam róla, az nagyban egyezik a te vélemlényeddel kedves Ommm - lehet, hogy a passat CC ellentmond annak a szabálynak, hogy az alapmodell mintha nem is ugyanaz volna?

Auto-InterCont 2008.11.04. 11:09:21

Titán kilincs, oszt jó napot! Konnyu is, fém is, drága is.

TH 2008.11.04. 11:16:56

Shadowbull 2008.11.04. 10:43:42
Ez a cikk jó? Lehet, hogy lehetne jó, de egy olvasószerkesztő vagy valami nagyon kellene...
"...ami EZ eddig általában a bonyolult mechanikával pirosnál színházat játszó kupé-kabriók (sic!) gyűjtőneve volt"

"Egy, enyhén a Passat fölé árazott, majd' nyolcmilliós középkategóriás limuzintól azért ez elvárható lenne."
Nem derül ki, hogy MI lenne elvárható. tudom, hogy az, hogy az előzőleg említett dolgok alapárasak legyenek, de nem ez van leírva. Fogalmazásgátló?

És most csak a konkrét nyelvtani hibákat említettem. Én az egész fogalmazást nehézkesnek, és nehezen érthetőnek tartom, sok mondatot többször kellett elolvasnom ahhoz, hogy megértsem. Ez nem biztos, hogy az én hibám...szóval azért még van hova fejlődni! :)
Legalább megközelíteni a régi totalcar cikkek színvonalát jó volna...:)

TH 2008.11.04. 11:18:05

Leadfoot 2008.11.04. 10:44:03
Ez nekem is fáj, pedig nem vagyok bölcsész. :)

ommm 2008.11.04. 11:26:08

Shadowbull 2008.11.04. 10:43:42

Nem fog. Ezzel jár, vállalni kell.

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2008.11.04. 10:44:55

Simán elképzelhető. DSG-vel minden bizonnyal könyebb dolgod volt :)

TH: Kellene, mea culpa. Kicsit rövidíteni is kellett és fáradt is voltam már. De legalább látom, merre és mennyi még a hiányosság. Kösz. Lesz ez jobb is.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 11:27:11

bár a szépség relatív, szerintem szép is jó is, de ennyit nekem biztos nem ér. majd pár év múlva negyedennyiért, mikor már az előző tulaj kicserélte a kilincset is, majd akkor:)

mennyi?husz! 2008.11.04. 09:48:07
nincs igazad, megéri. minél több dieselt akarok látni az utakon.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 11:30:13

ommm 2008.11.04. 11:26:08
azért ne keseredj el, mindezek ellenére érthető volt, hogy mit is akartál mondani, bármit is állítsanak a nyelvőrök.

TH 2008.11.04. 11:44:39

ommm 2008.11.04. 11:26:08
"Kösz. Lesz ez jobb is. "
Nincs mit. Ebben biztos vagyok.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 11:30:13
Valóban érthető volt, de azért ez nem beszélt nyelv, fontos a szöveg minősége. Elkeseredni tényleg nem kell, hiszen nem lehet minden cikk tökéletes, és a kritika lehet javító szándékú is - szerencsére ommm ezt így is értelmezte, nem kell magyarázkodnom! :)

karlmann 2008.11.04. 11:46:45

Az tény, hogy a turbó benzinesek sem olcsóak, láttam már kifektetett Octavia RS-t és nem két fillér volt a talpraállítás. Viszont nincsenek ilyen mondatok: "kérjük vigye el a hengerfejet egy CNC maróshoz, hogy kiforgácsolják belőle a porlasztócsúcsokat, mert nekünk ugyan van célszerszámunk hozzá, de nem tudjuk kivenni vele a szóban forgó alkatrészt mert eltörik a szerszámunk". Egy ilyen forgácsolásért simán elkérnek akár 100 ezret és nincs túl sok hely ahol be merik vállalni.

csufár 2008.11.04. 11:48:19

szerintem pusztán csak azért drágább nálunk a benzines, mert abból sokkal többet adnak el. a regadója egy 1800-es benzinesnek és egy 2000-es dízelnek ugyanannyi

csufár 2008.11.04. 11:52:05

belgiumban egyébként egy ezressel óccsóbb a benzines

Kifordított kacagány 2008.11.04. 11:57:52

TH 2008.11.04. 11:44:39
persze, hogy nem kell. a "nyelvőrök" kifejezést nem rossz szándékkal használtam.

csufár 2008.11.04. 11:48:19
szerintem meg azért, mert dieselt akarnak eladni. nálunk csak ott fogy a benzines, ahol olcsóbb, egyébként mindenki dieselt akar, mert az új isten az alacsony-fogyasztás. minden éjjel(és nappal) imádkoznak hozzá a hívők. már a templomát is díszítik és ha nem is rózsaszínben, de legalább zöldben szeretnék feltüntetni.

ommm 2008.11.04. 12:01:04

TH: Így kerek.

Kacagány: jó az a CR dízel. Kombiba. De biztos vagyok benne, hogy ez a CC egy fokkal "örömautóbb" lenne már a "kicsi" TSI-vel is.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 12:07:44

ommm 2008.11.04. 12:01:04
én biztos nem vennék diesel-t, akármilyen jó is, de másokat azért még buzdíthatok rá:)

Piit 2008.11.04. 12:17:49

Szörnyű, hogy a TC-nál minden újságíró 190cm vagy annál magasabb. :-) Minden cikkben megemlítik, hogy ekkora mérettel hátul nem lehet elférni az autóban. Könyörgöm, mennyi a magyar férfiak átlagmagassága? A magyar férfiak hány százaléka magasabb, mint 190cm és ezen magasnövésűek mekkora százaléka ül hátra egy autóban?
Bocs, de ez már nagyon kikívánkozott.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 12:22:10

kérdés csak az, hogy mit szeretnél, a lábukat, vagy a fejüket vágják le?:)

Agr3ssor 2008.11.04. 12:27:17

Én praktikusság, meg gazdaságosság szempontjából dízel párti vagyok, de más területen egyáltalán nem... És nem értem miért emlegeti mindenki a teljesítményt a dízel oldalán... Egy 150 lóerős benzines leforgatva lazán otthagyja az azonos teljesítményű, de 2x akkora nyomatékú dízelt... (tudom, a BMW már rácáfolt, de általában) Az hogy állítólag nem kell annyit visszaváltogatni??? Kit érdekel!?!?! Én szeretek visszaváltogatni... Ettöl élmény az autózás...
A legerősebb dízel, ami vezettem, csak egy 2.5 V6 PDTDI Passat volt... De én nem tértem meg... Vegyék sokan, spóroljanak rajta sokat, de nekem nem kellene..

ommm 2008.11.04. 12:28:40

Piit 2008.11.04. 12:17:49

Nem mind. Jómagam sem. Ez benne van. Árpád is feszengett hátul, a "lyukbakellrakniasegget" - dologra ő jött rá. Akkor el lehet férni, de kényelmetlen. Felhúzott térdekkel ücsörögni.

w a s d 2008.11.04. 12:44:32

Én elfogadnám bármelyik motorral, de azért csak a VR6- os kellene leginkább.:D

Piit 2008.11.04. 12:48:25

ommm! Ezt írod a cikkben: "Nem vagyok súlyemelő alkat, de gyenge 190 centiméteremmel bizony egy-egy bukkanón púposra nyomtam volna a tetőt."

A gyenge 190cm akkor mennyi? Nekem mondjuk ez 190-től 193cm-ig terjed. A szövegből nekem az jött le, hogy ezt a magasságot eléred. Ha mégsem, akkor TH bejegyzése lép életbe az egyértelmű fogalmazásról. A felhúzott lábakkal történő utazás kényelmetlen voltát pedig nem vitatom.

Én csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy egy ilyen autóban a bal1-be ül be a férfi, mellé a partnere, haverja, ismerőse. Hátra általában hölgyek és/vagy gyerekek ülnek, ők pedig ritkán érik el a 190cm-es magasságot. Ha mégis, akkor ők a jobb1-et kikövetelik maguknak. :-)

ipari_fostalicska 2008.11.04. 12:49:29

Agr3ssor: igaz Te 150 lovas autókról írtál, így nem biztos, hogy megállja a helyét, de mi összemértünk egy Peug206 1.4 HDi-t ugyanilyen 1.4 benzinessel és bizony a diesel elkalapálta a benzines,t ha nem is nagyon. Mindezt úgy, hogy végig 2000 és 3500 között forgattam a motort.

csufár 2008.11.04. 12:53:30

Kifordított kacagány tévedsz. magyarországon jelenleg is sokkal magasabb a benzinmotorral eladott autók száma. belgiumban ez az arány pl. 95% a dízelek javára. Na ott aztán dízeluralom van...

gnme 2008.11.04. 12:58:34

A tervezők mindent bedobtak. Tényleg.
Reggel kávéztak, délben is az ebéd után. délután fagylaltok nyaltak az uzsonna szünetben. Minden stimmel, ahogy a német főnököm mondta: minden jó minden szép.
Most ilyen apróság hogy nincs fejtér.. hát kitérdekel az, utazzanak ketten benne.
Nincs klimatronik. Hát kérem.. az élet nem habostorta. Ezt már "dezső" zug leöléséből is láthattuk.
Hogy a dízel motor nem mozgatja a kocsit ahogy kéne? .. ugyanmán. Apróság.
Hogy csendes? ...most akkor ez dízel motor vagy benzines?
Hogy az 1.8 tsi jó? .. hát ha titánból és saválló nemes anyagokból van benn minden akkor talán kibír 200e-ret 200-zal.
Egyáltalán itt én valamit nem értek. Mire jó ez az autó?

Shadowbull 2008.11.04. 13:01:20

gnme 2008.11.04. 12:58:34 Ezt a sok marhasagot kar volt idebofognod.

sb

ommm 2008.11.04. 13:01:25

Piit 2008.11.04. 12:48:25

Cipőben 190+. Így kerek :)
Písz

Herman 2008.11.04. 13:05:49

Benzinmotor turboval!

THE BEST!

A dízel maradjon csak a spórolósoknak, meg a teherautó-sofőröknek!

Dr Borivoje Surdilovics 2008.11.04. 13:09:11

Nekem az tetszik minden tesztnél, hogy legalább 190 centis újságírók írják,akik kapásból fikázzák az összes üléspoziciót,a kormánybeállítást a hátsó lábhelyet sőt a Vipernél az egyik ilyen azért marasztalta el az egész autót,mert nem fért el a feje a tető alatt.

Szerintem ilyen idős korban már tudni kéne, hogy ilyen méretekkel hányas cipőt vegyen az ember,nem kell beleszorítania magát egy több számmal kisebbe. Mondjuk írjon tesztet a Hummerről, de Fiat 500-ról semmiképp, de CC-ről sem, sem más coupék hátsó üléséről.

alvajaro 2008.11.04. 13:12:00

Jajj Istenkém, hogy itt hányan nem tudnak számolni. Amikor egy 1.6-os Golf, Bora megeszik átlag 7-8 litert vegyesben, míg mondjuk egy 1.5-ös dízel Megane megeszik 5 - 5,5 litert százon... Akkor lehet csekély 10%-al olcsóbb a benzin, ha másfélszer többet fogyaszt, a dízellel akkor is olcsóbban jössz ki. Abba meg ne menjünk már bele, hogy a benzines technika mennyivel olcsóbb... Jah a mostani turbós közvetlenbefecskendezéses benzinesek biztosan egyszerűbbek technikailag, mint egy turbós közvetlenbefecskendezéses dízel, mi? Ok, ez utóbbinak jóval nagyobb kompressziót kell elviselnie, tehát nagyobb a vas, de technikailag nem egyszerűbb egyik sem.

Azt meg ne felejtsük már el, hogy egy 1.6-os benyás középkategóriás megdöglik megpakolva, légkondival előzésnél... Míg egy dízel röhögve előz még Érdnél is a pályán.

Ada 2008.11.04. 13:14:48

A belseje pedig annyira izgalmas, és olyan érzelmeket vát ki, mint a mikor Hókuszpók elrabolta Törpillát...

Herman 2008.11.04. 13:16:23

Én csak röhögök ám a pályán a fekete kondenzcsíkot maguk mögött hagyó dízel-csodákon, amikor próbálnak alázni, kevés sikerrel :D

VrapThor 2008.11.04. 13:19:07

alvajaro

ébresztő van.

1.6-os Golf, Bora mondjuk 7 alatt eszik vegyesben, városban 7,2-7,3 nem óvatoskodva, városon kívül pedig mondjuk 6 és 6,5 között. De nem egyszer vittem már 6 alá hosszabb úton. (16 szelepes 1.6-osra értettem.) Tapasztalatból mondom, van a családban mindkettőből. És ismeretségi körben is előfordul.

Nem hal meg ám emelkedőn sem. Ha pedig nem megy, visszaváltok.

Egyébként ne érts félre, semmi bajom a dízellel, de ne temessük a benzinmotorokat. Várjunk még azzal.

alvajaro 2008.11.04. 13:22:45

VrapThor: Biztosan máshogy vezetünk. Én ha nagyon finoman tapiskolom a gázt, akkor tudok minimum 6,5-öt kihozni egy 1.6-os Borából autóúton (4-esen le debrecenig és vissza), míg egy 1,5-ös dízel Megane-nal röhögve hozom a 4,5-et ezen az úton. Vagy inkább azt mondom, hogy horvátország mind a két kocsival megpakolva, 3000 kilométer a Borával 7,8, a Megane-nal 4,8 liter százon... Mondom: máshogy vezetünk.

VrapThor 2008.11.04. 13:26:07

alvajaro

valószínűleg ez lehet... de ne érts félre, nem nagypapás a stílusom, szerintem átlagosan autózva jönnek ezek az értékek.

persze a dízel kevesebbet fogyaszt, ebben nincs vita.

alvajaro 2008.11.04. 13:26:17

Jah és nem temetem a benzinmotorokat... Ezek a TFSI-k meglehetősen ínyemre valók, csak ne "népautóba" kerüljön. :)

Dr Borivoje Surdilovics 2008.11.04. 13:29:11

Én egy CRail dízelből űltem vissza benzinesbe, mert hiába olyan erős,ha induláskor lefullad,télen be sem indul,undorító traktor hangja van büdös és ha kihúzatom beterít mindenkit korommal.1 évig bírtam ki. Az üza megtakarítást meg a szervízbe hagytam,hogy cseréljék ki a főszűrőt,tisztítsák ki a teljes üza rendszert,cseréljék ki az izzitógyertyát valamit kezdjenek már vele hogy mindennap reggel biztosan eltudjak menni dolgozni.

alvajaro 2008.11.04. 13:31:05

Mondjuk azzal az egy kijelentéseddel vitatkoznék, hogy nem hal meg emelkedőn. Számomra az az autó meghal emelkedőn, amivel nem tudok megpakolva (értsd: négy felnőtt, némi csomag) felmenni ötödik fokozatban sebességcsökkenés nélkül az érdi emelkedőn. A Bora nem tud. Vagy nekem nem pálya, hogy 5-ösből visszatolom 3-asba 90-nél előzésnél, nyáron, légkondival, mert amúgy nem megy úgy, hogy biztonságos erőtartalékot érezzek a kocsiban. De ez meg már személyes preferencia kérdése.

Ada 2008.11.04. 13:31:39

Előző autóm: Octavia 1,9 TDI 81kW fosvágen grúp.
Mostani autóm: Corolla 1,6 VVT-i 81kW.
Octavia fogyasztása 4,5 l/100km azaz 1,75 SKK/km.
Corolla fogyasztása 5,5 l/100km azaz 2,1 SKK/km.
De dombnak felfele az Ocatvia halott, a Corolla szépen húz. traktorhang és süvítő turbóhang nélkül...Feel the difference

Shadowbull 2008.11.04. 13:34:09

"télen be sem indul"

Maradjunk annyiban, hogy ez bug volt, nem feature.

sb

VrapThor 2008.11.04. 13:35:07

alvajaro

szerintem felmegy. ha meg előzni akarok (mondjuk 70-ről) gyorsan, biztosan, akkor visszateszem 3-ikba, oszt cső. Váltani kell? Pörgetni kell? Nekem nem baj, szeretem.

Mindazonáltal aki ezt nem kultiválja, hanem pont azt szereti, hogy nem kell visszaváltani, én azt is megértem.

Shadowbull 2008.11.04. 13:35:21

"Octavia fogyasztása 4,5 l/100km azaz 1,75 SKK/km.
Corolla fogyasztása 5,5 l/100km azaz 2,1 SKK/km."

Csak nem ugyanugy hasznalva.

sb

Ada 2008.11.04. 13:38:38

Shadowbull, pontosan ugyanúgy használva!

Peace

Dr Borivoje Surdilovics 2008.11.04. 13:40:28

Az elég gyakori bug, hogy az ember nem megfelelő (pl vizes,vagy dermedő) üzát tankol,ráadásul a párakicsapódás is a dízeleknél gyakoribb.Egy tankszűrőt kitisztani azért nem kis dolog,házilag nemigen megy.És a következő tankolásnál megint megszívhatja az ember.

VrapThor 2008.11.04. 13:41:35

Ada

ne haragudj, de ez egy kicsit hihetetlenül hangzik. Ha 5,5-t helyett 6,0-t írsz, akkor elhiszem.

Shadowbull 2008.11.04. 13:45:06

Hat, kicsit nehezen hiszem. De ha te mondod....

sb

VrapThor 2008.11.04. 13:46:24

Félreértések elkerülése végett, semmi bajom a dízelmotorokkal. Elismerem az előnyeit, minden további nélkül.

Piit 2008.11.04. 13:50:18

Egy kicsit elkanyarodtunk a VW CC-től, de ideírom a friss, október végi értéket.

Skoda Octavia 1.9 PDTDI (77kw) DSG váltóval, csehországi kirándulás 2fő+csomag az autóban, kb. 1300 megtett km, ebből autópálya kb. 1000km. Kényelmes, de ritmusos vezetési stílussal, autópályán max. 135-140km/h-val az átlagfogyasztás 6,0l.

Kényelmes tempóval főúton, a 90-es sebességhatárt tartva a computer szerint 4,5-4,8l a 100-as átlag. Tapasztalatom szerint erre 0,5l rászámolandó, akkor kapunk reális értéket.

Agr3ssor 2008.11.04. 13:57:52

fordult_belek 2008.11.04. 12:49:29

Ezzel megleptél... Nem gondoltam volna... Plusz nem így tapasztaltam.

Hogy miért lassul be jobban az 1.6-os benzines 5 személlyel megpakolva emelkedőnek??? Én el tudom azt képzelni, hogy 130-al nekimegy az emelkedőnek az 1.6-os Astra, úgy, hogy forog pl. 3500-at a motorja... A nyomatékmax úgy 4500 körül van, a maxi teljesítmény meg kb 5800-on... Tehát abszolút kedvezőtlen tartományban kell neki tartani a sebességet... Ellenben a dízel 2400-tól adja a maxot úgy 4000-ig, és pont beleesik a tartományba, ahol kedvező neki... De ha a benyással nekimész 160-al az emelkedőnek, egyből nem fog annyira belassulni...

A mi kis családi Escortunk is furcsa találmány... Ha 100-al nekimegyek az érdi emelkedőnek, és aztán odalépek, akkor egyszerüen nem képes 140 fölé menni... De ha 150-el megyek neki az emelkedőnek, akkor 170-180-ig is képes felgyorsulni. Persze nem alap 1.3 OHV Escortról beszélek, hanem Zetecről...

Ada 2008.11.04. 14:01:46

Benyának is, olajkályhának is megvan előnye, hátránya.
Négykarikás Ódi a tartóssági versenyeken az olajkályhára épít.

A Subaru meg a Honda nagyokat köpködött, amikor a piac hatására olajkályhát kellett epítenie, de azok a motrok milyenek lettek!
Mindkettő az Év Motorja versenyben az első 5ben...

A vásárló válogatni akar. Egyre inkább van miből...

TH 2008.11.04. 14:21:09

Ada 2008.11.04. 13:14:48
Nana, én a Hupikék törpikéket végig tudom nézni, és még élvezem is!:D:D
Ellentétben ennek az autónak a belsejétől heveny álmosság tört rám.

csufár 2008.11.04. 14:28:31

hogy nektek milyen keveset fogyasztanak az autóitok...persze a papír,izé, a honlap elbírja, de az ilyen 4.5-es dízel meg 5.5-es benzinfogyasztások...hát, nem a való világban születnek. aki meg képes lemenni horvátországba hatodikban, 85-tel, klíma nélkül, az meg is érdemli, hogy keveset fogyasszon, hamár dupla olyan hosszú az út... :DDD

TH 2008.11.04. 14:33:19

csufár 2008.11.04. 14:28:31
Az autó fogyasztása arányos a másik emberrel való kapcsolatod erősségétől. Ha vkit nem ismersz, akkor benzines kocsijának fogyasztása 4 liter körüli. Ha távoli ismerős, akkor 5, ha kolléga, akkor 6-7, ha barát vagy rokon, akkor esetleg 8-9 litert is megeszik az autója.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.04. 14:47:42

omm, a négyajtós kupé nem új találmánya

a Rover P5 lapított tetős változatát is kupénak nevezték

en.wikipedia.org/wiki/Rover_P5

alvajaro 2008.11.04. 14:54:39

Pedig nem is én fogyasztottam 3 litert itt a tc hasábjain egy ősrégi citronnyal. :)

csufár: tavaly télen, telepakolt benyós Volvo S60-nal, tetőboxszal, svájc oda-vissza (kb 3000km-t raktunk összesen bele) 14 literes átlagfogyasztás. Idén egy BMW 530xd-vel (négykerekes), szintén azonos paraméterekkel 9.8 liter. Végig autópályán, amikor meg nem, akkor nagyrészt hegyre fel, hegyről le szeprentinen...

Kifordított kacagány 2008.11.04. 14:59:39

kifordult_belek 2008.11.04. 12:49:29
egyetlen motorból ítéletet alkotni nem túl sikeres dolog.

csufár 2008.11.04. 12:53:30
nem tévedek. magyarországon azért magasabb a benzines motorral eladott autók száma(ha magasabb, mert ez már pillanatnyilag nem biztos, hogy igaz), mert általában az az olcsóbb. ahol nem olcsóbb, ott a diesel fogy jobban. ezért ha egy típusból olcsóbb a diesel az valószínűleg azért van, mert azt akarják inkább eladni.

alvajaro 2008.11.04. 13:31:05
na látod azért eszik neked többet, mert nem tudsz váltani. az ilyen alföldi autósokat mindig kiröhögöm, akik képtelenek visszakapcsolni emelkedőn. aztán meg csodálkoznak a fogyasztáson. pedig azért van a sebváltó, nem dísznek. pár éve pont egy bora szerencsétlenkedett előttem, már alig vártam, hogy levánszorogjon a kapaszkodósávba, pedig a szamaram sem egy versenyautó. nem te voltál az véletlenül?

csufár 2008.11.04. 14:28:31
még komolyan veszed az ilyen fogyasztási beírásokat? mondtam, hogy új isten van. ha nagyobb számokat írnának be, akkor az új isten megharagudna rájuk és száraz tankkal, közegjárással sújtaná őket. bezzeg látnád, az apeh felé mennyi fogyasztás írnak be mikor költséget kell elszámolni. csak úgy röpködnek a 12 literek:)

csufár 2008.11.04. 15:01:08

TH hehehe
alvajaro ez gondolom 130-as tempóval jött ki. a bmw boxszal fogyasztott ennyit? jó kevés... most nyáron jöttem haza belgiumból, a mazda5 dízel 150-es óra szerinti tempóval(az kábé 140 lehet) 7.5 litert fogyasztott. városban ez 8.5. egyszer sikerült 5.9-et fogyasztani amikor 90-nel "téptem" órákig. a benzines 1.5-ös mazdám meg 12-t is bekapja (ezt csak dugózós munkábajárásra használom, 5-6km-es távon)

TH 2008.11.04. 15:03:46

csufár 2008.11.04. 15:01:08
Vazze, megcáfoltad a fenti tételemet. Nem ismerlek, oszt mégis valós fogyasztási adatokat olvasok tőled? Mivé lesz így a világ? :)

rainy_day_coffee 2008.11.04. 15:04:52

Most komolyan, mit gondoljak a post irojarol, ha valami retesz miatt nyafog, meg amiatt, hogy kiviszi ezt a benga nagy dogot egy szenaboglya melle, es rosszneven veszi, hogy belesupped a csirkeszarba.
Pls... Gimme a f*in break.

ommm 2008.11.04. 15:05:56

rainy_day_coffee 2008.11.04. 15:04:52

Gondold azt, hogy egy hülye.
Neked jobb lesz, neki mindegy :)

Shadowbull 2008.11.04. 15:07:52

"most nyáron jöttem haza belgiumból, a mazda5 dízel 150-es óra szerinti tempóval(az kábé 140 lehet) 7.5 litert fogyasztott."

Nalam ez a komputer szerint 6,5, bar en ugye "csak" Munchenol Gyorig tolom, es a germanoknal meg ahogy a forgalom engedi.

A valosagban ez is inkabb 7, mert hazudik az aljas.

sb

csufár 2008.11.04. 15:19:07

sedó az európai dízelmotorok kevesebbet isznak, ez van...a PSA dízelek meg különösen jók. engem spec nem különösebben érdekel a fogyasztás, de benzines kocsit belgiumban egyáltalán nem lehet eladni, úgyhogy kénytelen voltam... :DDD

csufár 2008.11.04. 15:21:29

kifordított kacagány: most elsőre egy ilyen linket találtam, hogyaszondja "az új forgalomba helyezéseknél a dízel részarány 2006-ban mintegy 25%-ra nőtt és ez a pozitív tendencia tovább folytatódik."
tessék a link: www.bosch.hu/sajto/presstext.phtml?id=499

Shadowbull 2008.11.04. 15:21:48

Azt man el se mondom, hogy a 163 lovas bejemve fel-1 literrel kevesebbet evett ugy, hogy temposabban kozlekedtem vele :)

Igaz az nem lapjara fektetett gurulo budi volt :)

sb

csufár 2008.11.04. 15:24:08

Sedó, télleg, szerinted az normális, hogy az 1.5-ös benzines mazda 323f-em, amit munkábajárásra használok, 12 litert fogyasszon?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:27:19

rainy_day_coffee 2008.11.04. 15:04:52

Nem hiszem h a csirkeszar volt az elsődleges problémája. A retesz meg teljesen jogos. Nem ettől lesz 3 tonna az autó.
Persze mindenki úgy olvas a sorok között, ahogy akar. Egyébként meg semmi baj a cikkel, informatív is, magánvélemény is van benne. Ez így jó. Különben is, gyakorlat teszi a mestert.
De biztos tudna olyat is írni, hogy "k*rvajó az autó, szép, nagyon megy, termeli a benzint, és a 100 tagú cigányzenekar elfér hátul". Csak ennek semmi értelme nem lenne...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:29:35

csufár 2008.11.04. 15:24:08
Bár nem engem kérdeztél, de rövid, max 5-10 km-es távokon teljesen normális. Hosszabb távon már nem annyira.

BruceWillis 2008.11.04. 15:32:19

Szerintem a félrecsúszott tükörtojás lámpát valahonnan távolkeletről koppintották. Rémgagyi.

Shadowbull 2008.11.04. 15:35:59

csufár 2008.11.04. 15:24:08

Akar. Kulonosenha rovid tavokon hasznalod. a Mondeo is bekapja a tizfelet varosban, ahogy az asszony hasznalta.

Shadowbull 2008.11.04. 15:37:44

"A retesz meg teljesen jogos. Nem ettől lesz 3 tonna az autó."

Nem hat. Hanem attol a sok olomsulytol, amit a konstruktorok jatszasibol itt-ott eldugdostak az autoban.

sb

Piit 2008.11.04. 15:39:59

Én nem szépítek, minek. Úgy is kibújik a szög a zsákból előbb-utóbb. Amit a cseh kirándulós fogyasztásról írtam, az igaz.

Itt vannak a nyári balatoni és horvát út adatai. Autóban (Skoda Octavia 1.9 PDTDI DSG még mindig, ja és kombi) 2 felnőtt +2 kisgyerek, egy hétre csomagok + strandfelszerelés (gumimatrac, gumicsónak, labdák, stb.) + némi kaja, víz, tej, csomagtartó majdnem plafonig kihasználva, a Balatonhoz ráadásul a tetőn 1db, a hátsó ajtón 3db kerékpár.

A Balaton felé najdnem szembe fújt a szél az autópályán, ahol csak 110-120km/h között mentem a biciklik miatt és a computer szerinti átlagfogyasztás 8,1l volt, ami a valóságban inkább 8,5l.

A horvát út teljes átlagfogyasztása 6,6l-re jött ki.

Seca81 2008.11.04. 15:44:48

Anno az RX-em 17 alá nem nagyon ment városban :) Autópályán sem bírtam 13 alá vinni... Viszont imádtam!!! Sok kocsit vezettem már de messze a Mazda volt a legélvezetesebb. Dajcsban sokat mentem PDTDI Passattal, de nem szerettem meg a dieselt. Biztos jók a dieselek, de valahogy nem érdekel a 2 liter többletfogyasztás...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2008.11.04. 15:47:57

SB: Az, hogy nem pakolják tele fémbetéttel az egész műszerfalat, próbálnak könnyíteni az öszes mechanikán, az ok. Az, hogy a kilincsen spórolnak, ami egy fapad octaviában is fém, és sikerül vele 10 dekát könnyíteni, az lol.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.11.04. 15:51:20

Nem is sok az a majd' 15 mázsa. Az Alfa MiTo is majd' 13, épp nemrég volt itt.

Nekem formailag nem elég letisztult, túl sok a felesleges domborulat, lehetne élesebb a forma.

Egyébként emlékeztet az Opel Insignia ötajtós változatra.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.11.04. 16:27:43

ez az autó ocsmány. már akkor sem tetszett mikor az első képek megjelentek róla. és azóta se. mikor meg élőben láttam, fogtam, néztem, akkor sem tetszett jobban. nem, nincs benne/rajta semmi olyan ami tetszene. nem szép a hátulja (hogy néznek ki azok a lámpák, megtörik a formát), oldalról bántóak a túlnyúlások, ráfolyik az autó a kerekre meg az aszfaltra, az ablakív se nem szép, se nem elegáns, elölről egy elnyújtott passat, hatalmas hűtőmaszkkal (de minek?)...meg hát hogy kupénak csúfolják. énis maradi vagyok ezek szerint? esküszöm, az Insignia mérföldekkel szebb lett, nagyot is nőtt vele az Opel a szememben

alvajaro 2008.11.04. 17:10:53

[off]
Kifordított: ne légy hű a nevedhez. :) Én egy szóval sem állítottam, hogy nem kapcsolok vissza, mert egy 1.6-os szutykot vissza kell tolni, csak nekem sokkal kényelmesebb, ha ötösben felmegy az emelkedőn. :)

Ha már itt tartunk: valszeg egy nap többet vezetek, mint te pár év alatt, ha arra emlékszel, hogy "pár éve egy bora szerencsétlenkedett előtted"... Én arra nem emlékszem, hogy ma ki akart belém jönni, pedig csikorgott a gumija rendesen. :)
[/off]

Matti · http://indafoto.hu/matti 2008.11.04. 18:10:26

nem ez a lényeg, hanem az, hogy a mezei passatnak kéne így kinéznie :)

foolproof 2008.11.04. 18:27:27

Inkabb a Phaeton-bol kellett volna kihozni egy durva uber-coupet. Anno valamelyik BMW 7-est (E32? E38?) lattam kupesitva, sajna csak gyari prototipuskent. Na, az faszaul nezett ki, nagy otromba, de legalabb volt benne egy kis vadsag. De recesszio van, meg Piech bacsi is kezelteti az elmebajat mostanaban, gondolom.

Ez igy elegge gagyi, ha a sima Passat igy festene, meg csak-csak elmenne, de hogy jo 15-20%-t meg ra is pakolnak a vetelarra! Nem mellekesen a csucsmodell arabol mar pl. A5-t is kapni, az meg legalabb mar nem csak a neveben C!

VrapThor 2008.11.04. 18:31:39

alvajaro

"...1.6-os szutykot..."

ez kicsit erős volt.

bárcsak adná a Jóisten, hogy olyan jól menjen a dolga az embereknek ebben az országban, hogy szutykozni lehessen az 1.6-os autókat. rengeteg ember van, aki kisebb motorral autózik nap mint nap.

mindazonáltal, elviselnék én is sokkal erősebb autót is, de a véleményem az, hogy hogyha mindennapi használatra veszel autót, akkor egy alsóközepes autóba az 1.6-os motor elegendő.

The Good Boy 2008.11.04. 18:47:41

Bocs a kissé OFF-hoz:

A Fiat fiorino tesztjének videomellékletében Rácz úr ismét bizonyitotta "eszetlenségét", ami már nem első hasonló meggondolatlanság (lásd dácia-saga).
Szóval muszály a forgalomban közlekedő autóban menetközben mutogatni, hogy mennyi tárolóhely van a vasban, miközben a kesztyűtartóban matat, jópár másodpercen keresztül nem néz előre, de még oldalra is hajol. Tudom álszent dolog, én is szoktam menet közben a kesztyűtartóban matatni, de én nem teszem közszemlére egy több ezer olvasónak az ostobaságomat egy olyan oldalon, akik balesetmegelözést is szem elött tartanak időnként.

TH 2008.11.04. 18:50:58

The Good Boy 2008.11.04. 18:47:41
Ez tényleg off, de bizony nekem is feltűnt, ki is akadtam rajta rendesen. Természetesen én is matatok ott néha, de azért amit ott művelt vezetés közben, az minden volt, csak nem odafigyelés a vezetésre.

GGG77 2008.11.04. 19:02:47

CLS Merci jóval szebb, de nekem egyik se kéne.
Dízelt pedig soha, soha, SOHA! Semmibe, amit autónak lehet nevezni. Úgy céges autóm Ford TDCi, 2000 alatt semmit nem csinál, 3500 felett olyan a hangja, hogy nem merem tovább pörgetni. Ja, és 9 körül eszik városban. Egy fos.

JaniV 2008.11.04. 19:13:24

Jól látom? Kipróbáltátok földúton, tarlón is? Nagyon szakszerű!

ommm 2008.11.04. 19:22:51

JaniV 2008.11.04. 19:13:24

Persze, aztán elmentünk vele Somogybabpdra, de a siratófalon letéptük a kötényt és ledobta a kanyardübelt a bal hátsó ABS jeladó.
Cellux segített és visszavittük.

Most ezt tényleg? Komolyan kérdezted? Mert akkor persze, úgy életszerű.
:D

alvajaro 2008.11.04. 19:29:40

VrapThor: nem az 1.6-os motorral van a baj, hanem az 1200 kilónál kezdődő önsúllyal. Tizenkét éve egy Escort 1.6-os 90 lovas motorral szárnyalt, és akkor nyomott annyit a mérlegen, amikor meg volt pakolva, mint egy mostani üres Focus... Egy 1.6-os Focus 100 lovas, és 30%-kal nagyobb a súlya, mint egy Escortnak volt... Ez a gond.

Agr3ssor 2008.11.04. 19:31:28

"bárcsak adná a Jóisten, hogy olyan jól menjen a dolga az embereknek ebben az országban, hogy szutykozni lehessen az 1.6-os autókat. rengeteg ember van, aki kisebb motorral autózik nap mint nap."

Nem regeteg ember van, hanem az ország nagyobb része... Ne ebböl a fórumból indulj ki, mert aki ide írogat nyilván nem elégedett szürke hétköznapi Alto tulajdonos... Ha megnézed az eladott új autókat, vagy szimplán stírölöd a forgalmat egy kicsit, akkor megláthatod a rengeteg Swiftet, meg Fabiát, feltéve, hogy egy 60 lóerős Fiesta nem takarja el őket... És ezek az autók azért nem arról híresek, hogy fülsüketítően szól a lefújó-szelepük... Akárhogy nézzük, az átlag magyar pénztárcához/szemléletben az 1.6 benya egy elég nagy autó...

Agr3ssor 2008.11.04. 19:39:44

alvajaro: Az 1.6-os Escort pont szar példa... Mert az 1.6-os Zetec motor (90ló) egy förtelem volt (alul lomha, felül szenved)... Az 1.8-as már inkább!! A családi Escortunkban is az volt, gakorlatilag azon szereztem meg a rutinom... Az a 115 ló bőven elég volt a csíra 1080kg-os tömeghez... De szerettem azt az autót... Viszont a Fóka sokkal biztonságosabb cserébe, és legalább futómű is van alatta... Az 1-es Focus egy nagyon eltalált vas, csak nehéz, és így legalább kell bele egy egynyóc-kétezer köbcentis Zetec moci...

zalkapone 2008.11.04. 20:01:28

1,6-os Zetec-ből volt 106 lovas is (Orionomban ilyen van)! Nem olyan kevés az! A vele egyidős 320i-t (gyári, nem tuning) odaveri, mint a szart!

eko 2008.11.04. 20:03:49

"meg Piech bacsi is kezelteti az elmebajat mostanaban, gondolom."

Én szeretnék majd közel 70 évesen olyan formában lenni szellemileg, mint ö.

VrapThor 2008.11.04. 20:04:30

Agr3ssor

asszem egyetértünk.

mindazonáltal továbbra is kitartok amellett, hogy - szerintem - a mindennapi használatra elég 1200-1250 kg-hoz 100-110 lóerő.

ami persze már valószínűleg nem elég egy kanyargós szerpentinen való örömautózáshoz.

vagy kitudja :)

VrapThor 2008.11.04. 20:08:02

most nézem mit írtam...

kanyargós szerpentin

tudom, hogy egyenes szerpentin nincs... bocsi

:)

Agr3ssor 2008.11.04. 20:12:26

Ez így van... De ha mindenki állandóan örömautózna, akkor nagy baj lenne... Ezt csak nekünk szabad!! :)

Zalkapone: Biztos nem 1.8-as?? Mert abból volt 1.8 105ló Euro1, 115ló Euro2, meg 131ló Euro1... A Te egyhatosod számomra ismeretlen... A Focusban volt 100ló, de az már Zetec-S volt, nem Zetec-E...

Egy haverom engem is anyázott E34-es 320i-ből(150ló), mert nem tudott megelőzni... Egy hangyafosnyit jobban ment, szóval úgy 4 kilóméteren megelőzte volna az Escortunkat...

gnme 2008.11.04. 20:25:56

Shadowbullnak: böff.

Muszajj neked mindenkinek beugatni?

zalkapone 2008.11.04. 20:27:31

Agr3ssor
Kormányrendelésre készült példány, civil lopakodónak, 1,6-os, benzines, 106 LE, erősített futóművel, lökhárítóval.

zalkapone 2008.11.04. 20:31:40

Forgalmi szerint (most néztem, a tudományos kíváncsiság kedvéért) 80 kw.

zalkapone 2008.11.04. 20:34:51

Kormányőr, majd vpop.

ommm 2008.11.04. 20:43:21

alvajaro:
elhiheted neki.
tényleg az.
de most döbbenek csak rá, hogy valójában két rendőrautó is volt ott (a18i is az volt egykoron)+ egy halottaskocsi.
akkor nem értem, hogy a móri kollégák miért feszítették annyira magukat, hogy 20 percenként elsunnyogtak a kertek alatt :)

mindent sk el tudtunk volna intézni, temetéstől a torig komplett :)

mellesleg bánom, hogy azt az Oriont nem néztem meg közelebbről. na de lesz még rá alkalom...

zalkapone 2008.11.04. 20:43:26

Ommm
Csak kérd a kulcsot, viheted! ;-)

zalkapone 2008.11.04. 20:47:35

"A Rejtőzködő" - Népítélet
Ha érdekel valakit...

WP12 2008.11.04. 21:02:01

Piit 2008.11.04. 12:17:49
"A magyar férfiak hány százaléka magasabb, mint 190cm és ezen magasnövésűek mekkora százaléka ül hátra egy autóban?"

Nekem már voltak 190 körüli utasaim a hátsó ülésen, és egyikük sem TC író volt :-)

Csak egy tipp, de szerintem a legolcsóbb Passat CC a dízel motorjával olyan felszereltséggel kerül hozzánk, amilyennel más országban nem. Ráadásul nálunk a középkategóriában jobban fogynak a dízelek.

Amúgy pedig nekem egyáltalán nem hiányozna a Passat CC-ben a dönthető hátsó ülés.

WP12 2008.11.04. 21:08:29

Zsoli · www.trollhattansaab.net/ 2008.11.04. 15:51:20
"Egyébként emlékeztet az Opel Insignia ötajtós változatra."

Öööö, izé, a Passat CC mintha már kapható lenne kb egy éve, az Insignia-t pedig mintha most mutatták volna be. Vagy keverek valamit?

ommm 2008.11.04. 21:21:43

zalkapone 2008.11.04. 20:43:26

Áh, hol merném én? Amennyi pénzt adtál érte...:))
Szavadon foglak ám!

WP12 2008.11.04. 21:02:01
Nagyjából egybevág azzal, amit kereskedő barátom mondott, hogy tudniillik, ezt a konkrét autót valszeg senki nem fogja megvenni, épp "szegényes" felszereltsége miatt.

Shadowbull 2008.11.04. 21:28:17

gnme 2008.11.04. 20:25:56

Muszaj nektek marhasagokat irogatni?

sb

Agr3ssor 2008.11.04. 21:45:44

"Zalkapone 2008.11.04. 20:27:31
Agr3ssor
Kormányrendelésre készült példány, civil lopakodónak, 1,6-os, benzines, 106 LE, erősített futóművel, lökhárítóval."

Erősített futómű?? Az hasznos a Fordokba... Mert a széria hááát...
Gratula a ritkaságodhoz... Egyszer volt szerencsém egy Orion Si-hez... 131 lovas limitált változat... Tetszett.

zalkapone 2008.11.04. 21:45:51

Ommm
Állok elébe!
Amúgy amiről beszéltünk, nincs elfelejtve!

zalkapone 2008.11.04. 21:47:59

Agr3ssor
Köszi! Egyszer már mentett életet! Hungária, Vaspálya kereszteződés, éjjel kettőkor, kb. 160 km/h. Majd egy sávval arrébb estem le...

ommm 2008.11.04. 21:49:21

zalkapone 2008.11.04. 21:45:51

Nem kételkedtem benne. Nem olyannak ismertünk meg. Kösz. Már nézegettünk egy októberit, ha jól emlékszem...hááát...volt miért fájjon a szívünk :)

zalkapone 2008.11.04. 21:49:31

Persze ez maradjon köztünk, mert amúgy mindig a szabályos közlekedés mellett kardoskodom! :-)

qualitaet 2008.11.04. 21:49:50

""lassan tiz eve nem vezetek mas autot csak turbodizelt"

Reszvetem.

sb"

:)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2008.11.04. 21:58:15

A haverom cége vett két új Superb-et.
Prémumból, fél seggel becsüccsenve is egy korrektül összerakott, minőségi kis paripának tünt. Kivülről szintúgy. Talán még jobb is a Passatnál...

Kifordított kacagány 2008.11.04. 22:01:44

csufár 2008.11.04. 15:21:29
ez mit sem változtat azon a tényen, hogy itt az olcsóra buknak az emberek. látom nem érted.

alvajaro 2008.11.04. 17:10:53
ennyi erővel minden autó szar amit nem fogadott sofőr vezet, mert az a legkényelmesebb. ha a motor fordulatszámát nem tudja valaki megfelelő keretek közt tartani, akkor nem a motor szar, hanem a sofőr a hibás, akár kényelmes váltani, akár nem. pont.
ismerek olyant aki egyesben és kettesben szeret csak autózni, mert neki úgy kényelmes. emellett sokat is vezet(ez sem kifogás). mellesleg egy idióta és egy csomó autóját kinyírta már. a te gondolkodásodat követve viszont nem ő az idióta, hanem az autói voltak szarok.

VrapThor 2008.11.04. 20:08:02
hogyne lenne. csak rázósabb rajta közlekedni:)

ommm 2008.11.04. 20:43:21
szerintem valami gumiégetőre vadásztak, csak nem találták a boksákat

ommm 2008.11.04. 22:11:43

qualitaet 2008.11.04. 21:58:15

Kivételesen egyetértek. A Superb absz. korrektnek tűnt.

Kifordított kacagány 2008.11.04. 22:01:44

Tezsvírek is voltak?
:D

zalkapone 2008.11.04. 23:11:24

Ommm

Ha meglesz a Superb kombi, arról írhatnátok!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.05. 00:08:14

Nekem nagyon tetszik ez a CC. Ha jók lesznek a kölkök, akkor TALÁN egyiknek majd beruházunk egy jobb darabra.

Szerintem ehhez az autóhoz a lehetőségei közül kettő motor illik: 170 lovas dízel, vagy 200 lovas TFSI. A többi szerintem típusidegen.

(Amúgy a nagy fikázás közepette, soroljátok már fel azokat a típusokat innen-onnan, ahol az alapfelszereltség olyan hihetetlen bőven lenne mérve... Ebben a műanyag kilincsben meg eléggé hitetlenkedem engedelmetekkel, mert már a Passatban is az alap volt. Biztos, hogy nem fém volt?)

Jóéjt!

eko 2008.11.05. 01:13:18

Biztos.
Müanyag, de nagyon jól van fémnek álcázva. Még egy picit hideg is. :-)
Ezért nem értem, mi a baj vele..
Hacsak az nem, hogy másba nem nagyon lehet belekötni...

Kifordított kacagány 2008.11.05. 07:22:37

ommm 2008.11.04. 22:11:43
persze, ott cirkáltak a tömb körül felmatricázott autókkal. nagyon be voltak zsongva.

WP12 2008.11.05. 08:35:03

"eko 2008.11.05. 01:13:18
Müanyag, de nagyon jól van fémnek álcázva. Még egy picit hideg is. :-)"

Most teljesen elbizonytalanítottál, hogy vajon milyen kilincset fogdosok a Primera-ban?

alvajaro 2008.11.05. 08:46:03

Kifordított: ámen. :)

Shadowbull 2008.11.05. 09:06:17

En azt szeretnem, ha a kormany is vasbol lenne. Legyen mindig jo hideg.

Mert annak jo a tapintasa.

sb

Kifordított kacagány 2008.11.05. 09:36:14

WP12 2008.11.05. 08:35:03
kapj elő egy reszelőt;)

WP12 2008.11.05. 12:50:34

SB, én maradnék a bőrkormánynál, csak legyen fűthető és hűthető. :-)))

w a s d 2008.11.05. 13:45:21

@ www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.05. 00:08:14
"...
Szerintem ehhez az autóhoz a lehetőségei közül kettő motor illik: 170 lovas dízel, vagy 200 lovas TFSI. A többi szerintem típusidegen.
..."

Azért a 3,6- os benzines nehogy ne passzoljon egy ilyen Passathoz.:D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.11.05. 15:24:17

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.05. 13:45:21

Bámulatos neved van :-)

Szerintem nem illik hozzá. Ez alapjában véve egy kényelmes utazóautó. Főleg autópályára vagy hosszabb ingázásra, 100 és 200 közötti tempóban használják általában az "alap" Passatot is a tulajok. Szerintem jó, ha az eladások 1%át ha kiteszi majd ezzel az erőforrással. Ebbe az utazóautóba teljesen felesleges egy 300 lovas gyorsulógép, ami max arra jó, hogy városban lealázza a versenyző típusokat. Mondjuk a Passat CC valószínűleg nem lesz flottaautó, de akik veszik, nagy valószínűséggel feleslegesnek tartanak egy olyan motort, ami ugyan jobban viszi a a gépet, mint egy 170-200 lovas, de mellette 2szer annyit is eszik, mert hogy azzal a 3,6os benzinessel bekajálja a 12-14 litert, az is biztos. Jó, jó motort ez, szó se róla, de valahogy nálam nem passzol össze a kettő.

csufár 2008.11.05. 16:25:22

Kifordított kacagány 2008.11.04. 22:01:44 még mindig nem érted...a részarány adott, nálunk nem mennek a dízelek. az emberek meg persze hogy azt veszik, ami olcsóbb. ez mindenütt így van. az másik kérdés, hogy mit árul a gyártó áron alul. ha a benzines a drágább, akkor vagy nagyon drágán adják a benzinest, vagy áron alul a dízelt. szólj ha nem megy, kifejtem...

gnme 2008.11.05. 18:58:17

Én problémát látok a cég hozáállásában.

Nem a tömeget kéne növelni hanem a vezérlő elektronikát jól beprogramozni, a tömeget pedig csökkenteni.

A példa sántít ( de a totalcar régi tv műsorában azért benne volt..)

Passat PD dízel, üresjárat, majd kiengedett kupplung, fogja magát azt lefullad.

Octavia PD kiengedett kupplung, fogja magát azt elindul. A Superb is elindul ez saját tapasztalatom.

Jött az istenített cr, Piech meg a felmenők hülyék stb. ez a nép általános hozzáállása. A totalcar-é : PD múzeumi darab ilyesmi. Rossz hozzáállás.

Na és megy az isteni 2.0 cr? Hát nem úgy néz ki ebből a cikkből.

Kifordított kacagány 2008.11.05. 19:06:28

csufár 2008.11.05. 16:25:22
szerintem meg te nem érted, de ezen nem veszünk össze.
lehet, hogy még nem az összes autó diesel itt nálunk, de emelkedik a számuk/arányuk, mert az emberek kevés fogyasztást akarnak. ami persze vagy igaz vagy nem, de a lényeg, hogy szép számokat látnak.
az egyetlen dolog ami gátat vet pillanatnyilag a rohamos elterjedésüknek, az az, hogy a benzines általában olcsóbb valamivel és sokakat ez a minimális különbség is képes eltántorítani függetlenül attól, hogy milyen árkategóriában választanak maguknak autót.
a kereskedő sem hülye és látja ezt, ezért valószínűleg azt a fajtát fogja kedvezőbb feltételek mellett árulni, amiből többet akar eladni(pláne ha megmondták neki, hogy dieselt kell eladnia). a fogyasztási mániát, az árképzést és a vásárlói szokásokat figyelembevéve szerintem több diesel fog fogyni nálunk ilyen feltételek mellet, de ha szerinted a benzines, legyen úgy, nekem az sem okoz problémát.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.11.05. 21:12:27

szerintem aki 8 M-ért kocsit vesz, annak tök mindegy a fogyasztás

ha ugyanis 3 év múlva eladja 4-ért, az azt jelenti, hogy az értékvesztésen havonta 111 ezer Ft-ot bukott

emelett nem mindegy, hogy a drágább dízelből eszik 1-2 literrel kevesebbet, vagy az olcsóbb benzinből 1-2 literrel többet?

azt kell venni mindenkinek, ami tetszik

Gomulka Béla 2008.11.05. 23:15:48

Bull, a Massey Fergusson 20 és 35 traktorokon rendesen vasig rohadt a kormány. 40-50 éves szerkezetek, elpusztíthatatlanok. Puha talajra feltett dupla hátsó kerékkel, padló híján lábtartóvassal (hegesztve), bukókerettel, nincs az az egyedi chopper vagy bobber vagy rubber ami utolérné!
A látványt, mármint.

Kifordított kacagány 2008.11.06. 07:21:23

GYUSZI BACSI 2008.11.05. 21:12:27
meglepődnél, mi mindenen képesek "spórolni" az emberek.

Birdie · http://birdie.hu 2008.11.06. 18:18:29

Hát ez igazán pofás lett!

lr 2009.06.14. 15:38:13

Érdekes ez a kilincsen való kattogás...nekünk anno 1etemen _pont_ a kilincs példáján mesélték el, ahogy 1 legendás autógyártó felismerte, hogy az az alkatrész, ami még a roncstelepen is úgy néz ki a (végelgyengülésben kimúlt, több100e km-t futott autón), mint újkorában, egész egyszerűen _pazarlás_. (Ez nem azt jelenti, hogy ne gyártsunk tartós autókat, hanem azt, hogy minden része _egyformán_ legyen tartós (ld. japánok). És nem áll meg az sem, hogy "de hátha bontottként pont az kell valakinek", hisz nagy valószínűséggel nála ugyanúgy nem az megy tönkre.)

Ami meg a dízelek "gazdaságosságát" illeti, legfeljebb addig igaz, amíg az externáliák be nem árazódnak rendesen. A tendenciákat figyelve én már nem adnék érte pénzt, legalábbis nem a jelenlegi technikai színvonalon (nem mintha eddig tettem volna - nem vagyok tömeggyilkos).
süti beállítások módosítása