Pirelli sajtóközlemény

  2008. október 16. - RT76 Címkék: sajtóközlemény pirelli

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

SAJTÓKÖZLEMÉNY

Pirelli – A legnagyobb presztízsű járművek gyári szerelésű, „csúcskivitelű” gumiabroncsainak piacvezető szállítója a Párizsi Autószalonon

A Winter Sottozero Serie II, a Pirelli téli kínálatának zászlóshajója ezen az eseményen debütál Franciaországban.

A stand három vezérmotívuma a következő:
- a prémium modellsorozat, ahol a Pirelli két fő termékkel: a Winter Sottozero™ Serie II-vel és az új PZero™-val biztosítja vezető pozícióját
- biztonság és környezetvédelem az új Cinturato™ abroncscsaláddal
- a híres Pirelli naptár, amelyet most először interaktív, retrospektív megközelítésben mutatnak be.

A kiállítás 15 napja alatt bemutatott, legnagyobb teljesítményű autólegendák gumiabroncs-szállítójaként a Pirelli magától értetődő választás a világ legkiválóbb autógyártói számára. A Pirellivel szerelt legújabb, legizgatottabban várt modellek között olyan nevekkel találkozhatunk, mint a Ferrari California, a Maserati Granturismo S4.7 és Quattroporte S4.2, a modellfrissítésen átesett Porsche 997, a Mercedes-Benz GLK, az Audi Q5 és az új A6, az Alfa Romeo Mito, az Abarth 500, a Volkswagen Scirocco és sokan mások.

A Pirelli legfrissebb biztonsági és környezetvédelmi vívmányát: az „Ecoimpact” Cinturato™ abroncs-családot is bemutatja. Az európai biztonsági, környezetvédelmi és takarékossági tesztek koronázatlan királya 4 százalékos üzemanyag-megtakarítást, 30 százalékkal nagyobb futásteljesítményt, valamint vizes aszfalton 11 százalékkal kisebb féktávolságot eredményez. A 2010-ben hatályba lépő európai szabályzókhoz igazodva a termékcsalád gyártásánál egyáltalán nem használnak aromás olajakat.

A Cinturato P6 (195/65 R15 méretben) megnyerte az Auto Journal „Biztonsági tesztjét” (11-24/09/2008. lapszám)

Ami az ultra magas teljesítményű szegmenst illeti, a világszerte piacvezető Pirelli a legnagyobb teljesítményű gépkocsikra tervezett abroncs-családját mutatja be. Az új P Zero™, a márka zászlóshajója megnyerte a német szaksajtó összehasonlító tesztjeit (Auto Zeitung, Sport Auto, Sport Auto Tuning, Power Motor – 2008. március/április), míg az új Winter Sottozero Serie II, a téli termékkínálat legújabb darabja, alkalmazkodik a téli útviszonyokhoz, és zord körülmények között is maradéktalanul megőrzi a jármű minden dinamikus jellemzőjét. Végezetül a SUV/4X4 portfolió is megjelenik, a Scorpion ATR és Scorpion Zero Asimmetrico abroncsokkal.

Felbecsülhetetlen értékű technológiai tesztlaborként a 2008-2010-es FIA Rali Világbajnokság (WRC), amelynek a Pirelli a kizárólagos abroncs-beszállítója, szintén hangsúlyos szerepet kap az idei autószalonon, ahol a Ford Focus WRC mutatkozik be a nagyközönségnek. A Pirelli rali gumiabroncsai: a Scorpion™, a Sottozero™ és a P Zero™ jól demonstrálják annak a Pirelli csapatnak az emberi és műszaki teljesítményét, akik ezeknek a különleges abroncsoknak a kifejlesztésén dolgoztak, hogy a defektmentesítést tiltó szabályzat ellenére is a lehető legbiztonságosabbá tegyék a vezetést a pilóták számára.

A párizsi kiállítás tisztelgés a Pirelli márka egésze előtt, amelyet régóta egyetlen cél hajt: hogy kiváló szakértelmét a környezetvédelem és az innováció szolgálatába állítsa. Ezen a területen, ahol a teljesítmény és az érzelmek egyszerre jelennek meg, létrehozva a gyártási kiválóság, a kimagasló teljesítményű gumiabroncsok, valamint a Pirelli Naptár közös fókuszpontját, büszkén jelennek meg a Pirelli értékei.

OLASZ STÍLUS: FORMATERV – KIVÁLÓSÁG – EREDMÉNYEK

AZ ELEGÁNS VÁLASZTÁS

A hagyományok szinte kötelezik a Pirelli-t, hogy csúcsmodelljeivel a Párizsban kiállított legszebb automobilokon találkozhasson a nagyérdemű: ez az ultra magas teljesítményű PZero termékcsalád, amelyet teljesítménye és megbízhatósága miatt előszeretettel választanak a világ vezető autómárkái. Ez a modellcsalád mindig is referenciának számított a piacon, hála a folyamatos kutatás-fejlesztési erőfeszítéseknek. A Pirelli éppen ezért mindenekelőtt az olasz autógyártás krémjének az első számú partnere, a Ferraritól a Maseratin át az Alfa Romeóig. Így kapott P Zero abroncsot az új Ferrari California, a Maserati Granturismo S4.7 és Quattroporte S4.2, valamint az új Lancia Delta. A legendás PZero Nero abroncs a vonzerő szinonímájaként ékesíti az Alfa Romeo Mito és Abarth 500 modelleket, örömet okozva az olasz elegancia rajongói számára. Az i-re mindazonáltal a limitált példányszámban készülő FIAT 500 „Diabolika” sorozat abroncsaként teszi fel a pontot a Pirelli: a híres olasz képregény, a „Diabolik” által ihletett, Párizsban bemutatkozó prototípushoz teljesen átdolgozták az abroncsot.

AZ INNOVATÍV VÁLASZTÁS

Elismert nemzetközi vállalatcsoport lévén a Pirelli névvel nem csupán olasz modelleken találkozhatunk: a márka abroncsaival szerelik a világ járműiparának legjavát. Míg a milánói központú vállalat abroncsainak tervezése, fejlesztése és vizsgálata a cég kutatóközpontjaiban zajlik, a minőségi elismerést a legnagyobb németországi szakmai kiadványok által elvégzett szezonális termékteszteken érdemlik ki, ahol a Pirelli termékek rendre az első helyen végeznek, legyenek bár téli, nyári, vagy terepjáró-abroncsok.

Ezt az egyre növekvő nemzetközi elismertséget átérezhetik a Párizsi Autószalon látogatói is. A világ legszebb, itt felvonuló autótípusainak jelentős részét Pirelli abroncsokkal szerelték fel.

Köztük Skandinávia újoncát, a vadonatúj Volvo XC 60-ast, Scorpion Zero abroncsokkal – ugyanolyanokkal, mint amivel a rég várt Audi Q5 és Mercedes-Benz GLK is színpadra lépett. Más standokon is a milánói abroncsokat részesítették előnyben: az új PZero-t szerelték a modellfrissítésen átesett Porsche 997-re. Az új Audi A6, a Volkswagen Scirocco, valamint az új BMW 7-es defektmentes PZero abroncsokon gördül, míg a Scorpion modellcsaláddal a Land Rover stand látogatói találkozhatnak.

A NAGY TELJESÍTMÉNYŰ VÁLASZTÁS

P ZERO – SCORPION - SOTTOZERO, A NEMZETKÖZI MOTORSPORT CSILLAGAI

A Pirelli kutatásainak és technológiai fejlesztéseinek néhány igazi gyöngyszemét is kiállítja Párizsban: ezek az abroncsok hétvégenként jutnak főszerephez, sárban és aszfalton, a világ minden pontján. A Pirelli mindig is aktív résztvevője volt a motorsportnak, azon sportágakra összpontosítva, ahol a gyártók a sportban elsajátított ismereteiket a közúti célú abroncsok fejlesztése során is hasznosíthatják. Az idei évadban a Pirelli számtalanszor állhatott a dobogó felső fokán. A 2008-2010-es FIA Rali Világbajnokság kizárólagos beszállítójaként, ahol a PZero, Scorpion és Sottozero termékeket „kemény” és „lágy” kivitelben egyaránt alkalmazzák, a Pirelli bebizonyította abroncsainak kiváló ellenálló-képességét, magas futásteljesítményét, és kimagasló tapadását. Az abroncsok olyan, igazán kemény futamokon tehettek tanúbizonyságot tartósságukról, mint a Mexikói- és Szardíniai-rali, vagy a görögországi Akropolosz-rali. Sébastien Loeb a közelmúltban Pirelli abroncsokon aratta első győzelmét a Finn-ralin, Citroën C4-esével, míg Németországban a PZero kiváló teljesítményt mutatott száraz útfelületen. A Pirelli abroncsai a defektmentesítő hab eltűnése dacára képesek voltak túlszárnyalni korábbi teljesítményüket, ami az új WRC szabályozások fényében igazán jelentős dolog.

Ezzel azonban még nincs vége a Pirelli és az FIA együttműködésének: a most bevezetett „PIRELLI SZTÁRPILÓTA PROGRAM” egy olyan, fiatal versenyzőket támogató program, amelyben az ifjú tehetségek megmutathatják képességeiket, és a következő évben az FIA WRC bajnokságban versenyezhetnek, új színfoltokkal gazdagítva a küzdelmeket.

A STANDON KIÁLLÍTOTT GUMIABRONCS TERMÉKCSALÁDOK

AZ ÚJ CINTURATO™ P4 és P6, 185/65 R15 és 205/55 R16 méretben.

A „Cinturato” környezetbarát gumiabroncs a csoport legújabb fejlesztése, amely 20 százalékkal mérsékelt gördülési ellenállás mellett az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás akár 4 százalékos csökkenését mutathatja fel. Az abroncs emellett 30 százalékkal hosszabb futásteljesítményre képes. A Cinturato abroncsok gyártása során teljes mértékben kiküszöbölték az aromás olajakat, így már most megfelelnek a 2010-től érvényes európai előírásoknak. További fontos szempont, hogy a futófelületi mintázatnak köszönhetően csökkent a gördülési zaj, ami mérsékelt külső és belső zajszintet eredményez. A Cinturato széles körben alkalmazható a legkülönfélébb gépkocsikhoz, a városi kisautóktól a családi, női vásárlók által előnyben részesített alsó-középkategóriás modellekig. Ennek eredményeként bárki számára elérhetővé vált a kiváló környezetvédelmi teljesítményű, maximálisan biztonságos gumiabroncs. A környezetbarát Cinturato a technológia és a környezeti tudatosság optimális elegyét nyújtja. Az abroncs első helyen zárta az ADAC Motorwelt 2008 márciusi tesztjét, illetve az Auto Journal 2008 szeptemberében végzett biztonsági vizsgálatát.

AZ ÚJ WINTER SOTTOZERO™ SERIE II

A 2008 júniusában bevezetett Winter SOTTOZERO™ Serie II személyében a Pirelli egy olyan gumiabroncsot dobott piacra, amely képes „olvasni” az utat, és ezáltal sikerrel megküzdeni a változó klímaviszonyok kedvezőtlen közlekedésbiztonsági hatásaival. A futófelület mintablokkjai alkalmazkodnak az őszi és téli hónapokban jellemző útviszonyokhoz, ezzel fokozva az abroncs teljesítményét és menetbiztonságát, száraz és vizes aszfalton, hóban és tükörjégen egyaránt. A W210/W240 méretű kiviteleket nagy teljesítményű autókhoz, míg a még extrémebb, W270 kivitelt egyenesen szupersportkocsikhoz tervezte a Pirelli. A Porsche, a Maserati, a Lamborghini, a Ferrari, a BMW, a Bentley, az Aston Martin és az Alfa Romeo máris felvette gyári tartozéklistájára az új Pirelli téli abroncsot. A SOTTOZERO™ téli gumiabroncs defektmentes Run Flat kivitelben is kapható.

PZERO CORSA SYSTEM™ 285/35 ZR 19 AM8 méretben

A kétféle, közútra és versenypályára egyaránt optimális profilt legkiválóbb technológiai partnereivel együttműködve tervezte meg a Pirelli: így született meg a PZero Corsa System™, forgásirányos vagy aszimmetrikus mintázattal. Az abroncs a legmagasabb technológiai színvonalat képviseli, a gépkocsi megbízhatóságát és stílusát egyaránt kihangsúlyozva. A PZero Corsa System™ a Pirelli PZero™ projekt csúcsterméke, kategóriájának vitathatatlan referenciadarabja. Az Aston Martin DB8 első bemutatkozásakor ezeken az abroncsokon gördült ki a világ szeme elé.

PZERO NERO™ 265/30 ZR 19 méretben

Ezzel az abronccsal nem csupán maximális mértékben kiaknázható a teljesítmény, de optimális kiegészítője is a széles keréktárcsákhoz és alacsony profilú abroncsokhoz tervezett futóműveknek. A PZero Nero™ kivételes iránytartást, nagy igénybevétel mellett is optimális tapadást, valamint nedves felületen is magas fokú biztonságot kínál. A vállig és az oldalfalakig érő, agresszív dizájn még inkább kihangsúlyozza az autó sportos jellemzőit. Ugyanez érvényes a közvetlenül a gyártók által tervezett sportabroncsokra. „Példás” értékelés az Auto Bild 2008 áprilisi tesztjén, ahol 10 abroncsból a harmadik helyen végzett.

PZERO ROSSO™ 265/30 ZR 19 méretben

Ez az abroncs új korszakot nyitott az ultra magas sebességindexű abroncsok mind fejlettebb technológiát követelő kategóriájában. Extrém teljesítményt biztosít a sportkocsik és a GTI-műfaj képviselői számára. Ezen járműveket kiváló komfortra és alacsony zajszintre hangolták, és a PZero Rosso™, a Pirelli technológiai büszkesége, mindkét téren élen jár.

Az új PZERO™ 285/30 ZR 19 méretben

A márka zászlóshajója, öt bejegyzett szabadalommal: a gumiabroncs, amely megtestesíti a Pirelli innovációs erejét az ultra nagy teljesítmény terén. Az új PZero™ a világ legnagyobb presztízsű autóin jelenik meg gyári szerelésű abroncsként. A németországi Auto Zeitung, Sport Auto, Sport Auto Tuning és Power Motor kiadványok 2008. márciusi és áprilisi tesztjein egyaránt első helyen végzett.

SCORPION ZERO™ ASIMMETRICO 275/40 ZR 20 méretben

W és Y sebességindexű, alacsony profilú gumiabroncs. MIRS™ gyártási technológiája az egyik legfejlettebb a világon. Agresszív arculata és személyisége példa nélküli. Extrém teljesítmény. Egy ehhez fogható termék megalkotásához alapjaiban kell újragondolni a gumiabroncs-technológiát, hogy integrált tapadásszabályozásával a lehető legnagyobb mértékben fokozhassa a szabadidőjárművek (SUV) aszfalton mutatott teljesítményét. Az abroncs szélesebb felületen érintkezik az úttal, és egyenletes nyomáseloszlást mutat, ami az abroncsszerkezet kisebb mértékű torzulását eredményezi, még ívmenetben is, ezáltal az abroncs kimagasló eredményeket mutathat fel a kanyarodási erők átvitele, az irányváltás és fékezés terén, száraz aszfalton és vizes terepen egyaránt. Az Argus 2008 márciusi tesztjének győztese.

SCORPION™ ATR 255/55 R18 méretben

A Scorpion™ ATR megerősített szerkezetével és egyedi mintázatával a rendkívül sokoldalú, nagy teljesítményű gépjárművek optimális gumiabroncsa. A modern Scorpion™ ATR nehéz terepviszonyok között is kiváló vezethetőséget kölcsönöz a nagy teljesítményű SUV modelleknek, ugyanakkor magas fokú kényelmet és kiváló irányíthatóságot biztosít normál útfelületen. Egy ilyen sokoldalú abroncsnak nincsenek titkai: létrejöttét – a Pirelli legjobb hagyományai szerint – csupán a kitartó kutatásnak és fejlesztésnek köszönheti. Így születhetett meg egy élvezetes, biztonságos termék, amely maximális szabadságot nyújt a felhasználónak. Ráadásul, figyelembe véve a szabadidőjárművek és pick-up kisteherautók egyre színesebb választékát, a mind változatosabb motorteljesítményt és méreteket, a hobbi célú és professzionális felhasználási módokat, a Pirelli különösen széles méretválasztékot biztosít ebből a gumiabroncsból, szabványos és extra méretekben egyaránt.

A Pirelli a 2008-as Párizsi Autószalonon mutatja be új Winter Sottozero Serie II termékcsaládját: az abroncsot, amely képes „olvasni” az utat. A futófelület mintablokkjai alkalmazkodnak az őszi és téli hónapokban jellemző útviszonyokhoz, ezzel fokozva az abroncs teljesítményét és menetbiztonságát, száraz és vizes aszfalton, hóban és jégben egyaránt.

Az új Winter Sottozero Serie II egy olyan, nagy teljesítményű téli gumiabroncs, amely a legigényesebb autóvezető elvárásait is teljesíti, felismerve az ősszel és télen jellemző, szélsőségek között változó útviszonyokat, és alkalmazkodva azokhoz. A Pirelli új terméke ugyanakkor fokozott biztonsági jellemzőkkel bír, és kiemelten környezetbarát, köszönhetően a számos innovatív technológia megoldásnak, amelyek együttesen sportos vezethetőséget és megbízhatóságot eredményeznek minden olyan útfelületen, amelyre kedvezőtlen időjárási körülmények között számíthatunk.

Két kivitelben homologizálva. A Pirelli új téli gumiabroncsa a gépkocsi sebességosztályától függően két kivitelben készül: a W210/W240 sebességindexű változatot nagy teljesítményű személygépkocsik számára fejlesztették ki, míg a szélsőségesebb W270 modellt kifejezetten szupersportkocsikhoz szánják. Olyan márkák választották máris gyári szerelésű téli gumiabroncsukként a Pirelli újdonságát, mint a Porsche, Maserati, Lamborghini, Ferrari, BMW, Bentley, Aston Martin vagy Alfa Romeo.

Az útviszonyokhoz alkalmazkodó, intelligens futófelületi mintázat. A Winter Sottozero Serie II mindkét változatánál számos innovatív műszaki megoldással találkozhatunk. Ezek egy része a Pirelli bejegyzett találmánya, lehetővé téve a termékcsalád számára, hogy a téli gumiabroncsok klasszikus, kivételes jellemzőit forradalmasítva téliből szezonális termékké lépjen elő. Más szavakkal: a Winter Sottozero Serie II képes alkalmazkodni mindazon légköri és útviszonyokhoz, amelyekkel az európai utakon október és április között találkozhatunk, függetlenül a hőmérséklettől.

Biztonság és környezetvédelem. A Winter Sottozero Serie II W210-W240 és W270 kivitelei egyaránt környezetbarát termékek. A bennük alkalmazott gumikeverék mentes az aromás olajaktól, amivel elébe megy a várhatóan 2010-től hatályba lépő, új európai törvényi szabályozásoknak. A Pirelli mérnökei új polimereket és keverékgyártási technológiákat próbáltak ki a Winter Sottozero Serie II fejlesztése során, és ezeket optimalizálva képesek voltak megőrizni a termék jelenlegi teljesítmény- és biztonsági jellemzőit. A Winter Sottozero Series II termékcsaládhoz felhasznált gumikeverék többek között exkluzív TDC (Temperature Dynamic Compound, hőmérséklet-dinamikus keverék) technológián alapul, ami lehetővé teszi a vízen és jégen mutatott reakciók kombinálását és optimalizálását, ezzel fokozva a gumiabroncs teljesítményét nedves útfelületen. Az abroncs emellett egyedi mintázatot kapott, ami maximális biztonság mellett a létező legjobb teljesítményt biztosítja az aquaplaning, a száraz és behavazott felületen mutatott oldalirányú tapadás, a hóban tapasztalt vonóerő és fékteljesítmény, valamint a száraz útfelületi vezethetőség terén. Ez a futófelületi mintázat emellett egy újabb megoldás alkalmazását is lehetővé teszi, amivel tovább fokozható a száraz úton mutatott stabilitás, valamint a hóban nyújtott vonóerő és fékteljesítmény. Ez az IBS (Interactive Brickwork Siping, interaktív mintablokk falazat) rendszer, amelynek hagyományos, apró építőkockaként felépülő mintablokkjai különösen érzékennyé teszik az abroncsot az útviszonyokra. Az eredmény: kiemelkedően jobb oldal- és hosszirányú stabilitás, valamint magasabb fokú tapadás, köszönhetően annak a mozgásnak, amit a lamellák az útfelület egyenetlenségeit követve végeznek.

KÖRNYEZETBARÁT ABRONCS A PIRELLITŐL

Környezetvédelem, biztonság és teljesítmény. Akár 4 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, 30 százalékkal megnövelt futásteljesítmény, 11 százalékkal rövidebb fékút vizes útfelületen.

Az új Pirelli Cinturato abroncs kifejlesztésekor az a cél vezérelte a Pirelli mérnökeit, hogy a piac által támasztott elvárások teljesítése mellett fenntartható fejlődést biztosítsanak. A környezet védelme, a biztonság és a menetteljesítmények az új Cinturato abroncs alapvető értékei: gumikeverékének, szerkezetének és innovatív futófelületi mintázatának köszönhetően a termék kisebb üzemanyag-fogyasztást, mérsékelt széndioxid-kibocsátást, hosszabb élettartamot, valamint száraz és vizes aszfalton egyaránt fokozott menetbiztonságot ígér.

A P4 és P6 kivitelben választható, új Cinturato, könnyen felismerhető az oldalfalon látható ECOIMPACT logóról; olyan márkák választották máris gyári szerelésű gumiabroncsként, mint a Fiat, a Mercedes, a Peugeot, a Volkswagen és a Seat.

Mérsékelt gördülési ellenállás – csökkentett üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás.

Az új Cinturato gördülési ellenállása 20 százalékkal kisebb, ami akár 4 százalékkal mérsékli a mérgező gázok kibocsátását. A gördülési ellenállás az az erőhatás, amit az abroncs a jármű mozgásával ellentétes irányban kifejt. A mechanikus és légellenállással együtt a gördülési ellenállás is hatással van az üzemanyag-fogyasztásra és a szén-dioxid kibocsátásra. A gördülési ellenállást külső, az abroncstól független tényezők, valamint belső tényezők (pl. a futófelület szerkezete, mintázata, kialakítása) határozzák meg. Az új Cinturato abroncs megalkotásakor a Pirelli jelentős munkát végzett a második tényezőcsoporton, és saját szabadalmaként bejegyzett, innovatív megoldásokat alkalmazott.

Megnövelt élettartam. Az új Cinturato abroncs megerősített futófelületi mintázatot kapott, ami egyfelől hosszabb futásteljesítményt, másfelől jobb úttartást eredményez. Emellett az abroncs alakját is átdolgozták, jobb egyensúlyt teremtve a gördülési ellenállás, a futásteljesítmény és a biztonság között. Az új Cinturato átlagélettartama mindezek következtében csaknem 30 százalékkal emelkedett, ami átlagos vezető mellett azt jelenti, hogy az eddigi három helyett csupán négyévente szükséges lecserélni az abroncsokat.

Mérsékelt károsanyag-kibocsátás. A Pirelli kiküszöbölte az új Cinturato keverékéből a környezetre és az emberi egészségre potenciálisan veszélyes aromás olajokat, két évvel megelőzve az új európai szabályokat. A Pirelli kutatói olyan polimereket és keverékképzési technológiákat kísérleteztek ki az új Cinturatóhoz, amelyek révén az abroncs megőrzi teljesítményét, változatlan biztonsági jellemzők mellett.

Fokozott biztonság: hatékonyabb fékezés száraz és vizes aszfalton. A biztonság és a teljesítmény mindig központi szerepet játszott a Pirelli kutatásaiban. Külön említést érdemel az ívmenetben vagy vizes útfelületen mutatott jobb úttartás, valamint a rövidebb féktávolság. Vizes aszfalton 11 százalékkal csökkent a megálláshoz szükséges út, ugyanakkor száraz útfelületen is számottevően lerövidült a fékút a referencia-abroncsokhoz képest. A futófelületi mintázat az abroncs külső és belső zajszintjét egyaránt csökkenti. A P6 Cinturato (195/65 R 15 méretben) megnyerte az Auto Journal 2008 szeptemberi „Biztonság” tesztjét.

A gumiabroncs újdonsága az új Cinturato rendkívüli sokoldalúsága: a városi kisautóktól a családok és női vezetők által kedvelt kompaktokig bezárólag számtalan autótípushoz alkalmas. Az ilyen széles körű felhasználhatóság univerzálisan elérhetővé teszi ezt a kiváló minőségű, kiemelkedően biztonságos, környezetbarát, és nem utolsó sorban gazdaságos gumiabroncsot.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89715377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatsy 2008.10.16. 11:57:38

Ha valaki elolvasta, foglalja már össze!
Kell ez nekünk ide a blogba???
Hol van az elejéről a [X]???

Winkler Róbert 2008.10.16. 12:06:49

Jogos, barkácsoljuk az x-et.

loláb 2008.10.16. 12:29:57

Mostanában kicsit sok a sajtóközlemény a blogban. Értem én, hogy a totalcarnak is kellenek a hirdetők, mert hát végül isbból éltek, de nem lehetne ezt a rendes oldalon meghagyni.
Ha az ember idekattint, nem a pirellinek, meg a citroennek, meg a suzukinak a sajtóközleményét akarja olvasni (mégha az utóbbi kettőt ki is figuráztátok, a "negatív reklám is reklám"), hanem valóban "belsőséges" dolgokat. Jópofa történeteket a romhalmazaitokról, autónániát, érdekes/vicces videókat, képeket.
A kommerciális vonulat pedig maradjon a totalcar.hu-n.

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2008.10.16. 12:55:48

ha jól látom arról nem szól a fáma, hogy a SEAT Leon EuroCupban volt olyan futam, ahol 7 Pirelli gumi kapott defektet, ráadásul márkakupa révén még szállítót sem lehet cserélni :)

Winkler Róbert 2008.10.16. 13:17:31

loláb: Pontosan ez a rövid távú terv, elvileg a jövő héttől lesz erre egy külön blog.

mercurius 2008.10.16. 13:26:13

Éljen a pirelli!

Most már mindent tudok róla!

Csak Pirelli gumitveszek majd!

.....

gnme 2008.10.16. 13:56:33

Elfelejtettek egy fontos dologt leírni, de én majd pótolom.

És ha levágod a kisujjad, a Pirellitől kinő.

Bambano 2008.10.16. 14:43:53

Nekem pzero nero van a kocsin, de a hátsó kerekeken mindig megeszi a gumi belső peremét... Adjanak valami rendes gumit, ami nem külső-belső oldalas. Az se baj, ha nem ócsó. Egyébként nem volna rossz gumi...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.16. 15:23:50

Kell is a világnak /25-ös téligumi..

KAWAszaki 2008.10.16. 15:28:02

Óóóóó de szép hosszú sajtóközlemény!
Majdnem olyan, mint egy reklámcikk...

A miniszterelnöki sajtóközleményeknek is ilyen szép terjedelmeseknek kellene lenniük, szépen kivesézve költségvetési hiányt....

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.10.16. 17:14:40

Ritkán szoktam beugatni, de ez meg mi?!?! Ezt itt akkor most hogy? Ennyi erővel a Háború és Béke első fejezetét is bemásolhattátok volna, szerintem azt is kábé ugyanennyien olvasnák el...

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.10.16. 17:57:32

Bambano 2008.10.16. 14:43:53
Az inkább futómű hiba, mint gumihiba

Krétázok... 2008.10.16. 17:58:26

Köszi, ezt a reklámdumát, hogy a legjobb, legkörnyezetbarátabbb, meg legakármibb, ezt nyomták 10-15-20 évvel ezelőtt is!
Maradjunk inkább a tilosban parkoló rendőröknél, az legalább ilyen sz@r téma!
Übergagyi...mi közöm nekem ehhez? Hagyományos mosópor nincs?

Bambano 2008.10.16. 18:04:32

Manodesign: nekem is mondtak már ilyet, hogy ez gyárilag ilyen, de én azért kipróbálnék egy keményebb gumit rajta... mert a neronak, gondolom, a belső pereme puhább, mint a külső.

Krétázok... 2008.10.16. 18:05:19

A legundorítóbb reklám mindig így kezdődik: "akár..." Hááát persze, akár 2 milliótól vehet új autót, meg akár 0%-ra is kap kölcsönt, meg akár hülye is lehet. De az akár az még nem az embernek való, meg persze csak olyan ideális körülmények között teljesül, amikor a Jupiter különlegesen transzcendens a kutya évében március harmadik csütörtökén a Neptun második holdjával! Kösszép, viszlát!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.16. 18:12:05

"de én azért kipróbálnék egy keményebb gumit rajta..."

És mi akadályoz meg ebben?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.16. 18:24:56

"Kell is a világnak /25-ös téligumi.. "
én mindig a Ferrarimmal indulok síelni
igaz nem sokáig jutok.
nagyon sokan használják itt szaud arábiában télen is a kocsit .igaz 7 fok alá ritkán megy a hőmérséklet.

Bambano 2008.10.16. 18:46:33

sipike78: kéne tutti infó, ezen az árszinten nem lenne jó mellényúlni... ha meg lezúzom a szekeret, mert gagyi gumit sikerült választani, az még inkább zsebbehúzós...

foolproof 2008.10.16. 19:13:09

Bambano! Ha ugy vezetsz forgalomban, hogy maximalisan kihasznalod a gumid kapacitasat, sikeres ember lehetsz, ha meg versenypalyan nyomod, oda jo a semi-slick is:-)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.10.16. 19:52:20

Nekem jó lesz a Barum a trabin.....

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.10.16. 20:22:54

Nekem a 8-ason Pirellik vannak, jók, de semmi extra.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.16. 21:02:38

11.000km alatt 4mm-esre kopott az elsőkerekeimen a minta és nem szoktam gumit égetni direktben.. Most ez a tapadás kihasználását jelenti?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.16. 21:36:56

"11.000km alatt 4mm-esre kopott az elsőkerekeimen a minta és nem szoktam gumit égetni direktben.. Most ez a tapadás kihasználását jelenti? "
nem ,.azt hogy szar a futóműved.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.16. 21:48:38

szerintem relatíve kevesen költenek vétel után annyit a futóműre, mint én szoktam..
ezen from japán import gólyaláb van, negatív dőlésre állítva, kemény rugó kemény gátló, alsó-felső toronymerevítők, elől fémszilentek, hátul kemény műanyag..
nem bocsátkozom újabb meddő vitába, de muhaha.

zalkapone 2008.10.16. 22:10:20

Télen-nyáron Fuldákon fut a verda, nem 1G-s keresztgyorsulásokkal ugyan, de nem rossz. Cimbi az új Lancer-ra GoodYear-t vett. Kinek mi. Nekem a nyári Fulda negyedik szezont futotta, és még van profil rajta. A téli második idényét kezdi, 1,4 cm-es profillal. Tán elég lesz.

biker_kolee 2008.10.16. 23:39:58

AnyádnakPalánkot 2008.10.16. 21:02:38

Olvasva a második kommentedet, határozottan lehet. :))

aq 2008.10.17. 01:19:54

Bambano
Nekem pzero assimetrico volt, hátul szintén lekopott, csak nekem a külső pereme...
A téli gumim michelin alpin, annak is! A futóművet kell beállíttatni, nem a gumi hibája!

loláb 2008.10.17. 09:26:21

Robi: örülök, hogy ilyen tervek vannak. Mondjuk kiváncsi vagyok, hányan fogják olvasni a sajtóközlemény-blogot.

kicsigonzalez 2008.10.17. 10:14:25

Nekem a P3000-es nyári gumi balra húz..... brállitattam a futoművet, és még mindig... soha többet Pirellit... marad a Falken...

LD Zsolt 2008.10.17. 20:07:05

Bambano!

Igazuk lehet az előttem szólóknak:)
A futó,ű geometriájával lesz a gond. Vagy tuningolásnál szokott még ez gond lenni: ültetésnél negatív lesz a kerékdőlés. Ezért is eheti a gumi belső peremét.

Kicsigonzalesz!

Lehetm,h beállítattad a futóművet. de jól kisúlyozták a kerekeket? Ha tényleg ezt csinálná midnen Pirelli, a tesztekben nem végezne az első 3 között:)

gatsy 2008.10.17. 22:29:32

...és még mindig sehol az [X]...

Csalódtam, nagyot!

JaniV 2008.10.20. 19:23:06

Kedvenc autókámon gyári első szerelésű Pirelli gumik a nyáron csereérettek lettek. Az eléggé húzós árak miatt nem maradtam a márkánál.

A gumipiacon tájékozódva megállapítottam, ugyanabban a méretben, nagyobb terhelési index mellett, ugyanabban a sebességhatárban (W), negyed(!) áron találtam gumit, csendes mintázattal (peremvédős kivitelben). Made in P.R.C. (Kína) Higgyétek el, a négy db házhoz szállítva annyiba került, mint a hivatkozott márka 1 db-ja, azaz 60 eFt!
Kiváló tapadás, csendes futás, esőben is megfelel. Ha csak 75% élettartam lesz, máris nagyon megérte.
süti beállítások módosítása