Legyen használt, ne legyen Otto, ne legyen dízel

Elektronánia

  2008. október 16. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Széndioxiddal terhelt melegedő világunkban nap mint nap gyötör a lelkiismeretfurdalás: miért ingázom én belső égéssel napi kétszer hatvan kilométert valami környezetbarátabb megoldás helyett? Tömegközlekedni egyelőre drága, lassú, kényelmetlen, gyakorta büdös; nincs pénzem egy új Tesla Roadsterre, de még egy Twike-ra sem. Nézzük, kínál-e megoldást a használtpiac a problémámra. Mondjuk úgy egy milláig bezárólag.

A magyar piac nem bővelkedik öreg alternatív energiaforrású autókban, az Expresszen a többmilliós Priusok, Lexusok képviselte hibrid mezőnyt leszámítva alig-alig bukkan fel bármi, ami nem belsőégésű. Egy nyilvánvalóan hibásan rögzített, bontásra szánt 626-os Mazda mellett mindössze egy Puli árválkodik a nyilvántartásban:

A kissé kétségbeesett és szűkszavú magyar hirdetés nem nekem szól: a Puli még újkorában sem tudott hatvan kilométert egy feltöltéssel. Inkább a Mobiléhez fordultam, hátha tőlünk a térképen balra jobb a helyzet olcsó villanyautó-fronton. Keresési feltételek:legyen olcsóbb négyezer eurónál, legyen elektromos.

Gyorsan leszkrollozok a találati listában, a rokkantkocsikat, lepukkant golfkocsikat, de még a Balkancar targoncát is figyelmen kívül hagyom; az első érdekes találat ez:

Együléses, négy kilowatt teljesítményű villanymotor - ez se nekem való, alkalmatlan százhúsz kilométeres napi ingázásra, de legalább jól néz ki. City EL-nek hívják, Dániában fejlesztették a '80-as évek derekán. Az első években - ekkor készült az eladó jármű is - még ólom-sav akkuval szerelték, a 280 kilós jármű négy lóerős teljesítményével így 40-50 km-t tud egy feltöltéssel, 55 km/h végsebességre képes.

A háromkerekű izét ma már németek készítik, Németországban. A későbbi változatokat már nikkel-kadmium vagy lítium-ion akku és modernebb motor hajtja, a legfejlettebb City EL 63 km/h-t tud, és óvatosan hajtva akár 90 kilométert is kibír. Na! Ez már érdekesebben hangzik! Kár, hogy a keretösszegbe nem fér bele egy ilyen korszerű kisvacak sem.

1999-es City EL, 2899 euróért

Jó tudni, hogy a City EL a korszerűbb akkuval sokkal könnyebb is lett: a gyártó erős oldalszélben nem ajánl 50 km/h-nál magasabb sebességet - még tán felborulna a gép. Brrr. Inkább nézzünk valami erősebbet, négykerekűt.

Ez a kis kékség egy Kewet El-Jet 2. 1992-ben készült, tíz lóerős, 3400 euróért árulják. Üssük csak fel a Wikipédiát! Nahát, a Kewet is dán-német vállalkozás! Knud Erik Westergaard alapította '71-ben, a cég '95-ben áttelepült Németországab, '98-ban pedig szépen csődbe ment. A Kewet autócskák glicenszjogait most egy norvég vállalat birtokolja.

 

A képek alapján kifejezetten megkedveltem a 16 éves csöppséget, , de a szöveges leírást átfutva jön a hideg zuhany: az El-Jet 2 húsz kilométert tud egy tank árammal. A boltba el tudnék szaladgálni vele tejért, kenyérért, sörért, de a szerkesztőségig kétszer kéne feltöltenem, majd munkaidő után hazafelé is még kétszer (ha meló közben bedugom a konnektorba), ez pedig csak akkor jönne össze, ha egy nap vagy negyven órából állna. Tovább.

Hopp, nincs tovább, a következő értékelhető jármű már majdnem 11 ezer euró. Pedig ezzel tudnék mit kezdeni.

Renault Clio Electrique, ’96-os, igazi autó! Semmi kísérleti jelleg, igazi gyári modell. (A PSA is gyártott elektromos Saxókat, 106-osokat, francia közművek vásárolták őket előszeretettel.)

22 lóerős villanymotorja már csaknem a szokványos országúti sebességig gyorsíthatja, egy feltöltéssel akár nyolcvan kilométert is elmegy (persze nem végsebességgel, sajnos). Elektromos ablak, centrálzár, szervokormány - mi kell még? Ja, a pénz.

Hát ennyi, egyelőre nem tudom gyors, hatékony, emissziómentes járművel kiváltani a Burgmant meg a BMW-t. Kivéve, ha közelebb költözöm a szerkesztőséghez. Vagy spórolok még pár tízezer eurót, és megvárom az Európába – állítólag – két év múlva beköszöntő Chevy Voltot.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr42711533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.10.17. 17:38:15

Hm, Rácz Tamás! Először én is fikázni akartam ezt a postot(majd mindjárt mondom miért), aztán a kommenteid láttán inkább kalapemelést kapsz.
A szándékot értem. Sőt, egy autós blogon(meg bárhol máshol) nagyon jónak tartom az elektromos kocsi "reklámozását".
Én hiszem, hogy a sok sötét, akik itt fikáznak, megélik, tán nem is olyan sokára, hogy az elektromos autók terjednek el. A benzinesek meg olyan gyorsan esnek ki, mint ahogy a gőzmozdonyok a dízel és a villany miatt.

Érdekes, hogy sokan jönnek előállítás meg mittomén milyen környezetkárosítással. Ezt úgy értem, hogy van egy eleve rossz dolog, arra kínálnak egy kevésbé rossz alternatívát. A fanyalgók mit mondanak? Hogy abban is van rossz.
PERSZE. De hol itt a vita? A kevésbé rossz, jobb, mint a rossz, nem? DE.

A postból picit hiányoltam a jövőbetekintést.
Azért lehetett volna picit komolyabban foglalkozni a témával, mert lassan, mint irányzat igenis terjedőben van. A sportkocsiknál rájöttek, hogy az elektromos motor jobb. Nekik a gyorsulás kell, azmeg villanymotorban megvan.
És rájönnek a mindennapokra készített autósok is, hogy a mindennapi embernek az kell, hogy olcsó legyen a fenntartás(stimmel), megbízható legyen a motor(stimmel), olcsóbb és környezetbarátabb legyen az üzemeltetése(stimmel).

Szóval utána lehetett volna nézni új irányzatoknak, amiket az EU támogat(nemrég olvastam róla), vannak magyar törekvések is, pl a solo-duo, amit mondjuk én még mindig halvaszületett ötletnek tartok, a pedálhajtás és egyébb marhaság miatt. De azért létezik mindez.
És végső soron, pont a totalcarba is bemutatták azt a villanyautót(a Kókával), amiről most nagy kuss van, amúgy, hogy kié is lesz. A totalcarban szerintem sportszerűtlenül lehúzták, pedig lesz jövője az ahoz hasonló kocsiknak.

Egy hónapja olvastam a világ két különböző pontjáról, hogy egy olyan aksit csináltak, ami 50szer tovább bírja, mint elődeik, maxra 10 perc alatt fellehet tölteni nulláról és az élettartama is nagyon hosszú. Egy amerikai villanyautó gyártó jelentette ezt be, meg egy japán cég is. Úgy gondolom, hogy ez az akkumulátor a pont a villanyautó vs benzinmotor versenyben.
Annak a totalcaros autónak amúgy csak annyi kéne, hogy adják egymilláért(vagy az alatt), a városból meg tiltsák ki a benzines kocsikat. Ennyi.

uff

lutria 2008.10.17. 17:57:53

Kiváncsi lennék ha egy ezermester feltalálna egy igazán használható elektromos meghajtást amely bármilyen autóba beszerelhető lenne és elkezdené terjeszteni,milyen gyorsan jelenne meg nála valamilyen hatóság hogy lebeszélje róla.

Hilfy 2008.10.17. 18:16:23

Öööööö.
Érdekes a téma, de azt kell mondjam, egyeseknek némileg megizzadt az agya :)

lrichard_ac 2008.10.17. 18:17:51

Acmee eszmefuttatásához és ehhez: "mi gazdaságosabb: ipari méretben előállítnani az áramot, aztán szétfolyatni minimális veszteséggel akkukba"

Akkut töteni, leszívni mondjuk olyan 80% hatásfokú, minden egyes trafo max. 90..98%, villanymotor, annak a hajtása optimális (majdnem max.) terhelés esetén talán 90% (részterhelésnél, szuboptimális fordulatszámnál lehet 20% is). Ezért kell ugye villanymozdonyba bazi hütöberendezés, trafóra bordák/olajhütö.

Namost akkor szorozzuk össze ezeket a hatásfokokat! Hát ez az... Hibridnél is ez a szívás, hogy 28-szor átalakul a zenergia.

Villanyos autó városi variálásra környezetbarátabb, ha van atom/szél/apály-dagály/höpumpás-erömü és ha sikerül az akkuk gyártását és hulladékkezelését még egy kicsit optimalizálni.

Hilfy 2008.10.17. 18:25:31

Ami engem érdekelne: elektronyos bicikliből van olyan, ami nem fél milla, le bírom cígölni a pinyóba (hogy ne górják el,) és felmegy a budai várba, nem nekem kell feltolni minden reggel? :)
ilyet tud valaki? esetleg?
amit eddig találtam az mind kilóg minimum egy kritériumból..
esetleg Rácz úr?
egyet találtam ami nagyjából stimmel:
www.e-bicikli.hu/premiummtb/

csak egyrészt nincs senki aki valaha ült már ilyenen (blindre nem akarok kiadni 230at), nekem meg tuti nem adják oda, hogy kipróbáljam pár napra :(

Marv.Y2k 2008.10.17. 18:35:09

Hja. Bioenergia így, mentsük meg a földet úgy, hangulatkeltés így, konspiráció úgy.

De részemről: az autó BENZINNEL és Gázolajjal megy. Mer annak van feelingje (ugye-ugye milyen hangja van egy V8-nak? vagy egy szuszogó STI? Porsche? Ferrari? - csinálják meg ezt egy hülye villanymotorral). Na meg szerintem ha igazán normális teljesítményű villanymotrot akarok az... marha nehéz lesz. Az aksikról ne is beszéljünk.

Meg hát asszem 600 millió autó futkos az utakon. Abból 20 éven bellül legyen 1,2 milliárd. Maradjon a régi 600 millió fosszilis meghajtású (természetes hullás, és az átállás alatt gyártott fosszilis meghajtású járművek legyenek benne ebben a 600 millióban), és legyen az új 600 millió villany. Legyen egy villanyautó átlagosan 80Kw-os. 600 * 10^6 * 80Kw = Nagyon sok Kw... (=48000000000Kw ez kb 2581 Paks - az atomerőmű építő kapacitás ha jól emléxek a következő 10 évre teljesen foglalt) + még le akarnád cserélni az előző 600 millió jelentős részét villanyra - csak hogy ne legyen savas eső, az + még jó sok Kw. + Növekedjen a lakossági energia fogyasztás.

Szóval jó sok Paksot kéne még építeni, hogy meghajtsad a villanyautókat. Persze jön még a fúziós energia... 30 év múlva. Olaj van még 30 évre - persze 30 éve is ezt mondták már. Szén amiből egy kis ügyeskedéssel olajat lehet csinálni - van még ha jól tudom 400 évre. Etanol 2Kg kukorica/liter... igaz enni is kéne.

Szóval szép dolog a villanyautó, de hogy teljesen kiváltsa a hagyományos járműveket belátható időn bellül, azt kétlem... És akkor még az emberi tényezőt mint olyat, ki is hagytam az elméletemből (V8-ast akarok MUHAHHAA).

Persze ez csak az én kis összeesküvés elméletem - és lehet, hogy a számolásban is hiba van, illetve egyéb befolyásoló tényezőket most hirtelen kihagytam (Világvége 2012, pénzügyi válság, világháború, humanitárius katasztrófa - madárinfluenza... egy spooky dolgok). Azt se tagadom, hogy érzelmileg utálom a villanyautót.

Ti mit gondoltok?

Marv.Y2k 2008.10.17. 18:37:27

* egyéb spooky dolgok

...Peace

Shadowbull 2008.10.17. 18:40:29

"A sportkocsiknál rájöttek, hogy az elektromos motor jobb. Nekik a gyorsulás kell, azmeg villanymotorban megvan."

Rajottek? Tenyleg? Melyik sportkocsigyarto csinal elektromos sportkocsit? Porsche, Ferrari, Lamborghini?

Ja igen. A sportkocsinal kifejezetten elonyos ha 400 kilo akksit cipelsz magaddal...

sb

kino 2008.10.17. 18:40:55

simán venni kéne egy teslát. 16 millióért már hozzád is vágják.

sajnos nagyon sokan nem látják, hogy jelenleg az egyetlen járható út az atomenergia. ezzel szemben pakssal megegyező teljesítményű gázerőmű épül, ami az országot az ukránoktól kapott földgáztól teszi függővé. logikus, nem?

csernobilban az okozta a legnagyobb katasztrófát, hogy a nép elkezdett félni az atomerőművektől. a baleset miatt megnyomorodott vagy meghalt összes áldozat száma (legpesszimistább becslés alapján) 30 000 fő. Úgy becsülik, hogy Magyarországon ennyien halnak meg évente a dohányzás miatt. Ezzel szemben ha a fosszíliát erőltetjük, annak előfordulhat, hogy 6,5 (és növekszik) milliárd áldozata lesz. Arról nem is beszélve hogy a csernobili grafitmoderálású reaktor sehol sincs egy modern erőműhöz.
Olyan ez, mintha egy 50 éves busz (konstrukciós hiba és ) a vezető figyelmetlensége miatt balesetet szenvedne, aztán az emberek busz helyett inkább gyalog járnának mert a busz veszélyes.

ha esetleg megkérdeznek majd minket valamikor (amire sajnos kevés esélyt látok) hogy kérünk-e atomenergiát - a zöldek bármit mondjanak -, szavazzatok igennel. A mi és fiaink (no meg unokáink és így tovább) jövője múlik rajta.

Atomenergia, elektromos autók.

kino 2008.10.17. 18:45:15

"Meg hát asszem 600 millió autó futkos az utakon. Abból 20 éven bellül legyen 1,2 milliárd. Maradjon a régi 600 millió fosszilis meghajtású (természetes hullás, és az átállás alatt gyártott fosszilis meghajtású járművek legyenek benne ebben a 600 millióban), és legyen az új 600 millió villany. Legyen egy villanyautó átlagosan 80Kw-os. 600 * 10^6 * 80Kw = Nagyon sok Kw... (=48000000000Kw ez kb 2581 Paks - az atomerőmű építő kapacitás ha jól emléxek a következő 10 évre teljesen foglalt) + még le akarnád cserélni az előző 600 millió jelentős részét villanyra - csak hogy ne legyen savas eső, az + még jó sok Kw. + Növekedjen a lakossági energia fogyasztás."

azt az egyszerű tényt felejted el, hogy ezek nem mennek egyfolytában. vagy te a jó kis V8-asaidat 0-24 járatod, mert olyan szép hangja van?
a 80kw az a csúcsteljesítménye, általában nem dolgozik ennyire.

A lényeg pedig az, hogy amit ma a brembo fékeiden elfűtesz energiát, az egy "utálatos" villanyautóban utána felgyorsít téged majdnem ugyanarra a sebességre - ha úgy veszed akkor a benzineshez képest - INGYEN. No és itt van a kutya elásva.

kino 2008.10.17. 18:47:43

"De részemről: az autó BENZINNEL és Gázolajjal megy. Mer annak van feelingje (ugye-ugye milyen hangja van egy V8-nak? vagy egy szuszogó STI? Porsche? Ferrari? - csinálják meg ezt egy hülye villanymotorral). Na meg szerintem ha igazán normális teljesítményű villanymotrot akarok az... marha nehéz lesz. Az aksikról ne is beszéljünk."

tankolj bele benzint. egészségedre. senki nem fogja rádkényszeríteni, hogy elektromosat vegyél. én ha tehetem, azt fogok, de ez meg az én dolgom.
a villanymotorok pedig kellően nagy teljesítményűek már. www.magnet-motor.de/ ha érdekel

Kifordított kacagány 2008.10.17. 18:49:39

Gulyás G 2008.10.17. 13:34:05
drágán dolgoztak, azért lehet

Shadowbull 2008.10.17. 13:43:30
úgy látszik az ezerrel az kevés volt. vagy csak nem volt hozzá elég anyagi motiváció. lassan majd az is lesz és akkor majd tízezerrel fejlesztenek. dőreség lenne azt hinni. hogy itt ahol most tartunk, megállt a technológia fejlődése.

Gomme 2008.10.17. 13:55:54
az meg aztán roppant környezetbarát megoldás lesz.

yoshida 2008.10.17. 14:15:54
merthogy a belsőégésű járműveket olyan etikusan sarcolják felénk, mi?

Acmee 2008.10.17. 15:04:41
az atomerőművet sem lehet leállítani, ha nincs energiaigény.
ha nagyobb energiaigényt kell kiszolgálni, akkor kevesebb lesz a veszteség és mellékesen olcsóbban is juthatunk hozzá, hiszen a cél az lesz, hogy a megnövekedett igényt folyamatosan fenntartsuk. ugye jelen pillanatban ilyen az éjszakai áram. olyan időszakokra ütemezik, amikor nincs, vagy legalábbis minimális a fogyasztás. később ha már majd minden háztartásban lesz elektromos autó, ez az energia olcsón felhasználható lehet akár vízbontásra, akár akkutöltésre. az erőművek meg kevesebb energiát dobnak ki az "ablakon".
azok akik az elektromos autók mellett érvelnek(nem itt, hanem fejlesztési vonalon), azok is tisztában vannak azzal, hogy jelenleg semmivel nem zöldebb elektromos autóval járni, mint belsőégésűvel. csak ők azzal is tisztában vannak, hogy egyszerűbb az erőműveken alkalmazni a zöldítő intézkedéseket, mint milliárdnyi autón.

sanche 2008.10.17. 17:38:15
azért azt nem kellene elfelejteni a nagy kisebbik rossz buzgalmunkban, hogy igenis környezetszennyezőek azok az akkuk. ne az legyen már a cél, hogy az egyik rosszból átlépünk a másikba. támogatni kell az elektromos törekvéseket, de ha már az a cél, hogy zöldebbek legyenek ezek az autók, akkor különös figyelmet kell szentelni arra ahogy azok szennyeznek.
a másik probléma meg az, hogy lehet, hogy az a néhány akku nem szennyez sokat, de amikor milliárdszámra dobáljuk ki 10 év múlva őket a szemétbe, akkor is tudjunk már mit kezdeni velük.
az az álomakku meg ha létezne, akkor nem kellene két évet várni a voltra

lutria 2008.10.17. 17:57:53
miért tenné? inkább kitalálnák, hogyan húzzanak hasznot belőle.

Kifordított kacagány 2008.10.17. 18:57:56

kino 2008.10.17. 18:40:55
ha paks pukkanna, akkor itt országos szintű áldozatok lennének. ez persze még nem jelenti azt, hogy be kellene zárni.
annak persze örülnék, ha kevesebb háborús törekvésünk lenne.

kino 2008.10.17. 18:58:27

"de amikor milliárdszámra dobáljuk ki 10 év múlva őket a szemétbe, akkor is tudjunk már mit kezdeni velük."

újrahasznosításról hallottál már?
vagy te otthon is mindent kidobálsz egyben a szemétbe?

kino 2008.10.17. 19:03:55

Kifordított kacagány 2008.10.17. 18:57:56
paks nem pukkan mert nem tud. egyébként pedig 30km a biztonsági zóna körülötte és azon belül sem lenne senkinek semmi baja.

Ez egy PWR (nyomottvizes reaktor) ami vízmoderálású, lokalizációs toronnyal felszerelve. Legsúlyosabb üzemzavar esetén a reaktortérben lévő víz felforr és a reaktor leáll, nem úgy mint csernobilban, ahhol még hetekig izzott az összeolvadt üzemanyag+moderátor. A lokalizációs torony pedig a kiáramló radioaktív gőzt megköti, így a légkörbe maximum tiszta levegő kerül. Gyakorlatilag nem lenne radioaktív szennyezés kifelé.
A nyugati reaktorok pedig containmenttel rendelkeznek, ez azt takarja, hogy egy pár méter vastag vasbeton kupola van a reaktor fölött. Nyomásálló és semmi juthat ki.

akos696 · www.focusauto.hu 2008.10.17. 19:13:48

Tetszik a Hentes-féle Saxi. Kéne. De addig is inkább járok motorral, ha jó az idő, városban fele annyi a fogyi, pedig akkora a teljesítménye, mint az autómnak, nincs parkolódíj, sem helykeresés, kell 1 jó tanktatyó, amibe minden belefér, ami kell, azt kész. Ja és dugó sincs, legalább is motoron...;)

Kifordított kacagány 2008.10.17. 19:23:06

kino 2008.10.17. 18:58:27
hallottam. csak az a baj, hogy láttam azt is, hogyan csinálják. te szétválogatod újrahasznosításra, ők meg összeöntik egybe a többi szeméttel.
egy biztos. se a kezelése, se a hasznosítása nem egyszerű és legfőképp nem olcsó. és ami a lényeg, hogy nincs még megnyugtatóan megoldva.

kino 2008.10.17. 19:03:55
aha, persze. megnyugtató, hogy legalább mondanak ilyeneket. ismered murphy-t?
de mint említettem nem az a megoldás, hogy lekapcsoljuk, hanem az, hogy megfelelően üzemeltetjük.
persze mit várunk egy olyan országban, ahol néhány félkegyelmű ződség meg tud akadályozni egy vízlépcsőépítést.....

Shadowbull 2008.10.17. 19:58:29

"A lényeg pedig az, hogy amit ma a brembo fékeiden elfűtesz energiát, az egy "utálatos" villanyautóban utána felgyorsít téged majdnem ugyanarra a sebességre - ha úgy veszed akkor a benzineshez képest - INGYEN."

Nanana.

Csak akkor ha a rekuperacio hatasfoka 100% lenne.

De ez kozel sincs igy.

sb

Shadowbull 2008.10.17. 20:00:47

"A fékezésnél a a mozgási energia hővé alakul. Az elektromos autót lehet elektromosan fékezni (gyakorlatilag nem kell fékpofa) így az energia visszanyerhető."

Ezt mar mastol is hallottam, de egyszeruen nem igaz.

A villanymotor akkora fekteljesitmenyt tud, amekkora a maximalis teljesitmenye.

A fekezesi teljesitmeny viszont nagysagrenddel nagyobb.

Majdnem mindegyik auto megall 100rol 40 meter koruli fekuttal.

Es melyik gyorsit fel szazra 40 meteren?

Nem veletlenul van a Teslan is tarcsafek.

sb

kino 2008.10.17. 20:08:19

"Nem veletlenul van a Teslan is tarcsafek."
A lightningon meg nem véletlenül nincs. lightningcarcompany.co.uk/

Csak akkor ha a rekuperacio hatasfoka 100% lenne.
De ez kozel sincs igy.

Valóban, a fékeid sokkal jobb hatásfokkal termelik vissza a benzint. Gratulálok.

Gulyás G 2008.10.17. 20:10:16

Shadowbull 2008.10.17. 18:40:29

Rajottek? Tenyleg? Melyik sportkocsigyarto csinal elektromos sportkocsit? Porsche, Ferrari, Lamborghini?


www.atzonline.de/index.php;do=show/site=a4e/sid=d576f3fac094e2f27a383f5d5c6646fb/alloc=1/id=8563

Bar igy ebben a formaban ez sem igaz, mert a mult szazad elejen az öreg Porsche agymotoros villanyautokat is epitett. :)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2008.10.17. 20:12:00

Kedves R. Tamás,
Jó ideje dolgozunk rajta, és hamarosan tudunk szolgálni tiszta elektromos gépkocsikkal itt, Magyarországon :) !
Nem akarok ingyen reklámot csinálni, ezért így adom meg az elérhetőséget:
wwwPontcomtexPonteuPerev
Jó érzés, hogy valaki foglalkozik ezzel... :)

Shadowbull 2008.10.17. 20:14:32

"A lightningon meg nem véletlenül nincs."


Meg tudod venni? Normal teljesitmenyu motor van benne?

"Valóban, a fékeid sokkal jobb hatásfokkal termelik vissza a benzint. Gratulálok."

Höhö. Innen indultunk:

""A lényeg pedig az, hogy amit ma a brembo fékeiden elfűtesz energiát, az egy "utálatos" villanyautóban utána felgyorsít téged majdnem ugyanarra a sebességre - ha úgy veszed akkor a benzineshez képest - INGYEN."


Senki sem mondta hogy nincs visszatermeles, csak azt, hogy a fenti mondat nem igaz.


sb

darthyoda 2008.10.17. 20:15:54

4 kW az nem 4 Le.
Az elektromos hálózaton 30% körüli a veszteség. Nem véletlenül találták ki az ilyeneket:
www.envocare.co.uk/combined_heat_and_power.htm
Csak hogy tudd, kedves Tamás!:)

dy

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.17. 20:16:37

a fiatnak is volt elektromos autója a panda meg a seicento.
annak idején csak meg kellett volna építeni bős nagymarost .a viziút mellett áramot is termelt volna.

Shadowbull 2008.10.17. 20:16:43

Gulyás G 2008.10.17. 20:10:16

Sportkocsigyartokrol beszeltem, nem sufnituningrol.

Amugy szamolja man ki nekem legyenszives, hogy mekkora teljesitmenyu tolto kell ahhoz, hogy felnyomjon egy autoba valo akksit fullra 10 perce alatt. Maga a villanyos.

Erzesem szerint egy telefontoltotol nagyobb cucc kell hozza.

sb

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.10.17. 20:18:43

Érdekes keresés volt, kösz Tamás, tetszett!

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.17. 20:19:38

Pontosan a villanyautó kontra belsőégésű motor ellentét feloldása az új generációs hibrid autók, mint a Volt. Az emberek ugyanazt az autót akarják használni városi ill. hosszú távú utakra is. A Volt csak városi közlekedés esetén tisztán villanyautóként működik és a hálózatról tölthető fel, de alkalmas hosszabb távú utakra is, mert rendelkezik belsőégésű motorral is. Ezzel el lehet érni, hogy az elektromos autónak ne kelljen mondjuk 500km-es táv megtételéhez szükséges akkumulátort cipelnie városi utakra is. Szerintem az autósok nagytöbbsége naponta max 50-60km-t megy.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.17. 20:22:27

1990. Villanyautó, a Panda Elettra lepi meg a konkurenciát. Kétszemélyes: az akkuk elfoglalják a hátsó ülés mögötti teret, és jutott belőlük bőven a motorház alá is. A 18 ('92-től 24) lóerős egyenáramú motor állítólag az eredeti kuplungon és váltón keresztül adta le erejét. Fürge nem lehetett, mivel tizenegy és fél mázsára hízott szegény.

Gulyás G 2008.10.17. 20:23:33

Töltöt lehet csinalni, nem az a gond. Hanem hogy a 16-25A-rel biztositott tyukbelen mennyi delej jön at. Nem erre van meretezve a halozat. Plusz amig tölti az autot, nem lehet bekapcsolni a mikrot, se a mosogepet. Söt ha pechje van, a hütöt is ki kell huzni a konnektorbol.

A masik gond az, hogy az akksi nem birja a gyorstöltest. Es közben eszeveszetten kell hüteni. Szoval van meg mit finomitani a dolgon.

postakocsi 2008.10.17. 20:23:40

shadowbull

ajánlom a figyelmedbe a japán eliica kocsit, kb. 400km/h a vége, 4 mp alatt gyorsul 100-ra, 7 mp alatt 160-ra és vígan alázza a legszuperebb mitsubishi sportkocsit - gyári pálya, gyári felkészítés - , erről történetesen láttam a filmet a spectrum tévén... :)
És hogy a témához is, azért azt mindenki elfelejti, hogy a villanykocsi az használhatja az éjszakai áramot is és dugóban nem szennyezi a környezetet és a belvárost. Egyébként én ha arab olajsejk lennék, csak naperőművet építenék a sivatagban aztán azzal vagy hidrogént bontanék vagy sűritett levegőt állítanék elő nagy mennyiségben és abból gyártanék később áramot. :)

gramercy (törölt) 2008.10.17. 20:38:01

"le kell lassítani az életet"

wazze, mi lenne az emberiséggel ha az ősember is azt mondta volna: húwazze, ez a tűz ijesztő, inkább hagyom a p!csába

LOL

Gomulka Béla 2008.10.17. 20:49:47

A tûz éppen hogy lelassította az életet: nem kellett annyit rohangálni hogy kimelegedjen az ember.
A lassabb jármû, hajtsa benzin vagy áram, azonos súly és hasonlók esetében valószínûleg kevesebbet fogyaszt.
Ha arab olajsejk lennék, nem csinálnék nagy csinnadrattát a sivatagi napelemtelepek és a sûrített levegõs városi autók körül. Inkább el akarnám adni azt az olajat.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.10.17. 20:57:31

Elég érdekes téma. De reménytelen. Jelenleg az energia előállításánál egyetlen dolog számít. Nem, nem a környezetvédelem. Nem, nem a hatásfok. Hanem a gazdasági érdek. Ez a kapitalizmus. A benzinen és a gázolajon remekül megélnek az államok és az olajtársaságok. Ezt hívják szimbiózisnak.

Az egy idealista elképzelés, hogy majd az éjszakai árammal járunk nappal dolgozni. Nincs olyan gazdasági szervezet, akinek ez megérné. Nem lehetne külön adót terhelni rá, mert ugyanazzal az árammal világítunk, meg főzünk. Ha viszont az áram végfogyasztói árát megemelnék, akkor az azokat is érintené, akik nem használják közlekedésre. Ugyanez a probléma a bio üzemanyagokkal is. A népesség élelmezés rovására nem mehet a közlekedés.
Szép dolog ez a vízből veszi ki a zoxigént, illetve hidrogént. De milyen vízből? A fogyó ivóvízkészletből? Ja nem. Az olvadó jéghegyek vizéből.

És azért megnézném azt a riportot, amit egy villanyautós versenyzővel csinálnak.

Jelenleg:
Azóta imádom az autókat, mióta kiskoromban megcsapott a benzingőz.

Majd akkor:
Azóta imádom az autókat, mióta kiskoromban megcsapott az áram. :)

Marv.Y2k 2008.10.17. 21:01:08

okok villanymotor már van - tankot hajtanak vele (ez is tipikus xD)

De a szükséges energia plusz illetve a töltő?

Legyen életképes az elektronyosság, hogy legyen mindenkinek jó. Én szennyezhetem a környezetet és hallgathatom a motrot, más spórolhat, környezetvédhet. Mindenki meghozza a maga kis áldozatát. Én füstölök és megfojtom magamat (és másokat), ő hideg kaját eszik, me' nem megy a mikró, vagy leolvasztja a hűtőt (a jelenlegi hálózati specifikációk mellett). Tulajdonképpen ez egy totálisan egoista hozzáállás, mégis a földi lakosság nagy valószínű így állna hozzá.

Az eliica is jól hangzik de... akkor sem kéne (főleg h mitsut aláz - felgyujtani azonnal :D) pedig elég nagy japán fan vagyok.

Még mindig azt vallom, h a hagyományos hajtóanyagokat nem válthatja fel a villany. Kevés hozzá a villany, szenes lötyi praktikusabb.

Bár kétségtelen hogy egymás mellett - egymást kiegészítve azért nem hülyeség.

CSAK KÖNYÖRGÖM NE A HIBRIDEKET A HÜLYE AMERIKAI SZTÁROKNAK

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.17. 21:09:21

..mintha az áram sose fogyna el, és a semmiből keletkezne

Kopasz Szuzukis 2008.10.17. 21:09:29

Elvtársak!
Amikor az elektromos gépjárművek "előnyeit" ecsetelgetitek, elfeledkeztek a hosszútávú (több éves) üzemeltetésről. Jelen technológiai állás szerint a Li-polimer akkuk élettartama elméletileg 1000 töltési ciklus. HA!!! Az akut 100%-ig töltjük fel, és ezután az elektronikus akkuőr által engedélyezett 0%-ig merítjük le. Ezalatt az ezer ciklus alatt az akku hasznosítható kapacitása az eredetinek 20, azaz húsz százalékára esik vissza. A töltési/kisütési hatásfok, pedig az eredeti 95-98%-ról leesik 70% alá. Vagyis gépjárműhajtás céljára gyakorlatilag 5-600 ciklusnyit, kábé 2 évet használható egy akkucsomag.
Az is rettentő nagy tévedés, hogy az akkumulátorgyártás, és megsemmisítés környezetbarát lenne. Az előállításhoz nagytisztaságú fémeket használnak. Ilyen tisztasági fokot vagy szerves fémsók frakcionált desztillációjával (magas hőmérséklet), vagy fémsók vizes oldatának elektrolízisével lehet előállítani. Vagyis sok-sok energia árán. A tönkrement akkumulátorok újrahasznosítása pedig gyakorlatilag megegyezik az előállítással. A korszerű, kis súlyú, ám nagy teljesítményű villanymotorok sem hétköznapi módszerekkel készülnek. A neodym tartalmú porvasmagok például igen korrozívak, és nagyon környezetszennyezőek. És, szintén sok-sok energiát emészt az előállítása.

postakocsi 2008.10.17. 21:19:41

Gomulka Béla

De azok az olajkutak egyszer elapadnak... :) Én ha arab olajsejk lennék, már most elkezdeném a invesztálást, hogy utána is vezető szerepem legyen az energetikában. :)

W84IQ 2008.10.17. 21:22:32

Jó, hogy ennyi embert lázba hoz ez a téma.

Pár dolgot szeretnék hozzátenni:

- Az elektro-motor sokkal jobb hatásfokú, mint bármelyik belső égésű amiről hallottam.

- Lehet, hogy nehezek ma az aksik, de ha ez a technológia is fejlődik annyit mint a T-Ford-tól a direkt befecskendezéses, kétoldalt változó szepel vezérléssel, katalizátorral, DSG váltóval ellátott OTTO motor, akkor szép jövő elé nézünk.

- Adóztatás szempontjából: Olyan nincs, hogy valamit ne lehetne adóztatni azért, mert több dologra használjuk egyszerre. Ugyanazt az áramot fogyasztja pl. a közület és a magán fogyasztó. Az, aki az iroda épület első, és nyolcadik emeletén van. Az, aki reggel, aki délben, és aki este fűti a bojlerét. Mégis, más áron kapja ugyanazt az áramot. Sok technológiát tudnék kitalálni arra, hogyan lehetne külön számolni pl. az autózásra fordított energiát. (nem csak a töltésnél lehet pl, hanem akár a felhasználásnál is!) stb.

Szerintem az elektromos hajtású járműveké a jövő. Persze még nem a jelen, de csak idő kérdése, mikor válik azzá.

kino 2008.10.17. 21:26:41

nondebr

azért annyira nem rosszak a mai akkuk, mint ahogy lefested. többet is kibírnak 1000 ciklusnál és a hatásfokuk 99,9%-ról csökken úgy 85%-ra, ahogy elhasználódik. Ha pedig ez nem elég, akkor várni kell a kén-alapú akksikra no meg a tüzelőanyagcellákra.

A legfőbb gond, hogy amíg nincs tiszta, olcsó villamos energiánk, addig semmi értelme az egésznek. És mivel a szélenergia labdába sem rúghat (hogy a napról ne is beszéljünk, az legfeljebb viccnek jó meg a számológépbe) erre csak az atomenergia (jó esetben hamarosan a fúzió) alkalmas. Attól pedig félnek az emberek.

kino 2008.10.17. 21:29:55

bízom benne, hogy valamelyik autógyár éveken belül előáll az olcsó, családi elektromos autóval. a technológia már megvan.

biztosan lenne piaca. éjszakára bedugod a falba és szép-lassan feltölt. 100km hatótáv már bőven jó, ez esetleg kis belsőégésű segédmotorral (ami optimális fordulatszámon dolgozik) tovább növelhető.

Jozsefesmaria (törölt) 2008.10.17. 21:35:49

szerintem akkor lesznek majd hatékony villanymotoros autók, amikor ki bírja használni a motor a gravitáció nyújtotta előnyöket. Egy példa: ugye ha felfelé megy egy autó az emelkedőn, akkor jó sok energiát felemészt. Ha azonban a lejtőn gurul lefelé, rendkívül sok energiát tudna termelni, amelyet felhasználhatna a emelkedőn való felkapaszkodáshoz. Nyilván a sík terepen való közlekedéshez hatékony napcellák sem ártanak.. kiváncsi leszek, ki építi meg először ezt a kisautót.

kapagép 2008.10.17. 21:39:52

már kicsit talán lecsengenek a kommentek, de talán érdekes lehet, hogy:
azt mondják, hogy olyan 5 forint körül jön ki 100km a zelektromossal. mondjuk ezzel a Saxo-val.
régóta kacérkodok a gondolattal én is, mert jaj, de jó is ez. napi 60 km-t hordani a gyerekeket, meg a meló. erre csak az elektromos autó a jó.
számoltam:
ha napi 60km-t teszek meg és ezt hetente ötször, és ezt iskolaidőben, ami 37 hét, akkor olyan 50.000Ft a költsége a kis Saxonak.
Atos-szal 6 lityó, mai áron legyen 300Ft, szép kerek szám, ugyanezen a távon: 200.000Ft. ez mondjuk csak az üzemanyag. kell persze olaj is bele majd, meg hűtőfolyadék, de ezt most hagyjuk.
Szóval 150.000Ft a diffi a két verda fogyasztása között évente. (egyéb költségek, mint biztosítások, meg hasonlók szerintem nem sok különbséget mutatnának.)
Szóval az Atos-szal nem mentem meg a Földet, viszont csak 1.400.000 Ft-ba fájt.
Az elekrtik Saxo 3.753.000 Ft-nyi euroért vehető meg most Bécsben egy embernél. (öt évvel idősebb, mint a kis Hyundai, de ez lényegtelen)
Aztán jöhet még a regadó, ami nem kevés.
Persze jó lenne csendes és környezetkímélőbb autóval járni, de a mai árakon 20 év alatt dolgozná le az árkülönbséget, ami irreális.
csak ennyit.

kino 2008.10.17. 21:47:08

Jozsefesmaria 2008.10.17. 21:35:49

ezt már a maiak is megcsinálják, nincs ebben semmi különös.

Shadowbull 2008.10.17. 23:10:31

Gulyás G 2008.10.17. 20:23:33

Tudom hogy meg lehet csinalni, nem is ez a kerdes.

A problema az, hogy sokan megoldottnak latjak az elektromos autozas problemajat azzal, hogy csinaluk nagy kapacitasu akksikat, amiket 10 perc alatt csurig lehet tolteni.

Pedig a problema meg csak akkor kezdodik.

Ha 5 ilyen autot egyszerre akarunk gyorstoltore tenni, akkor lehet lepippantja egy kerulet aramellatasat....

Nyilvan tulzas, de erti mire akarok kilyukadni.

Amugy meg varosba nemsokara szeriaba vannak a kis elektromos szaladgalok (mondjuk 5 even belul) a nagy gyaraknal is.

Hosszutavu utazashoz viszont meg sokaig nem lesz alkalmas a technologia.

En vennek elektromos autot a varosba, csak az a gond, nem tudom hol feltolteni, az utcan nincs konnektor :)

sb

Shadowbull 2008.10.17. 23:13:36

"ajánlom a figyelmedbe a japán eliica kocsit, kb. 400km/h a vége, 4 mp alatt gyorsul 100-ra, 7 mp alatt 160-ra és vígan alázza a legszuperebb mitsubishi sportkocsit - gyári pálya, gyári felkészítés"

haggyuk mar.

Versenytempoban lehet korbe se er a Nürburgringen :)))

sb

Shadowbull 2008.10.17. 23:15:48

Meg aztan egy 600 lovas izet ne hasonlitsunk mar egy 300 lovashoz.

mtk001 2008.10.17. 23:39:41

80 %-os erőmű ??????????????????????????
Na ne szórakozzunk már !
A 10 %-os szénerőművekről nem is beszélve...
A gázmotor kicsi, sok hőt termel - tehát baromi sok a vesztesége - és alkalmatlan valódi erőműnek. (Speciel ahol dolgozom ott is üzemel.)

Ezektől függetlenül valószínüleg elektromos, de pl. atomerőművi energiával.
És ott is a nagy húzás a fúzió lenne, nem a mostani fissziós eljárás. (Ez lehet, hogy 80 %-os kihozatalú.)

Hentes2 · http://hentes.net 2008.10.18. 00:07:32

Elnézlek benneteket, hogy okoskodtok. Na ezért a rendkívül laikus hozzászólások miatt hagytam fel az elektromos autós fórumokban a téma követésével.
Itt most nem is a gazdaságossági, környezetvédelmi és praktikussági oldalairól szeretnék pár szót szólni.
Számomra az elektromos autózás egy életérzés. Olyan minha Harley-e lenne az embernek. Tudom, hogy nem tökéletes, sok a macera vele, kényes és nem a legmegbízhatóbb. De semmi sem pótolja azt az érzést amit a kocsi ad!
Akinek nem volt még elektromos kocsija az soha sem fogja megtudni milyen az mikor az emberek csak mosolyognak mikor meglátják, hogy milyen kocsi is ez. A rendőr, nemhogy nem bünteti meg, de alig lehet levakarni, hogy jó van most már rendőrbácsi ne kérdezzen már ennyit a kocsi paramétereiről, sietnék a dolgomra. Bocsi, bocsi, persze menjen csak! A műszaki vizsgán az összes dolgozó összegyűlik csak, hogy láthassa. Újságírók időpontot egyeztetnek, hogy cikket írhassanak róla. Rengetek pozitív hozzáállású ember tanácsokat kér, hogy segítsek nekik is szerezni egyet. Rengeteg mail a részletek felől. Stb. Stb.
De legfőképpen nem ez fogott meg benne. Az elektromos autózás tudatformáló.
Előtte egy amerikai benzintemetőm volt és a tudatom a kocsi hatására teljesen megváltozott.
Megtanultam környezettudatosan élni. Megtanultam nem elpocsékolni földünk energia készletét. Ettől az időponttól kezdtem megutálni az autóversenyeket csupán azért, mert néhány őrült ember padlógázzal körbe-körbe jár egy pályán egy nyomorult serlegért. Közben fizikai fájdalmat éreztem, hogy azért, hogy néhány ember jól szórakozik mennyi elpusztult növény és állati nedv ment veszendőbe. Mennyi mindenre lehetett volna használni azt az üzemanyag mennyiséget...
Megtanultam, hogy nem kell sietni. Mindenki siet és rohan valahova. Előtte én is rohantam mindig mindenhova. Miért?
Megvettem az elektromos autómat, beleültem és rohantam volna. Padlógáz a sarokig, satu fék, újra gáz, gyorsulás, piros lámpa, fék, gyorsulás, gyalogos át akar kelni, fék, stb. Szembesülmöm kellett, hogy ha ugyanolyan tempóban akarok közlekedni mint régen akkor nem kell hazamennem, mert az autóm akkumlátora le fog merülni és akkor ott fogok majd állni az út szélén és várom, hogy valaki szégyenszemre hazahúzzon. Nincs mit tenni óvatosan kell nyomnom a pedált, mert ezzel a töltöttséggel még haza is kell érjek. Húú de akkor a mögöttem jövő egykettes korzás hogy fog szidni, hogy mi a franc van, hogy miért nem megyek én is százhússzal a faluvégen mint a többi "rendes" ember. Ház bazd meg kispajtás, nekem nincs több kraftom és töltöttségem, leszarom, hogy te sietsz, előzzél és húzzál a fenébe... Ami előbb utóbb meg is történik. Az érdekes csak az, hogy egy 25km-es távon általában csak egy két kocsival korábban érkezik meg a sietős ember mint én, pedig én max 80-an mentem és a lejtőkön levettem a gázról a lábam.
Egy idő után hagytam a fenébe, kitettem egy kilencvenes és egy elektromos autó feliratot a kocsi seggére, hogy ennyi a max speed, ha gondolod előzzél. Ezzel meg az volt a gond, hogy mikor meglátták, hogy nem egy széria Saxo megy előttük, hanem egy igen különleges autó akkor meg nem akartak előzni. Kóstolgattak, hogy mit bírok menni, milyen a kocsi kívülről, keresték a különbségeket. Nemegyszer megelőztek és le is állítottak, hogy ugyanmá' ez tényleg elektromos autó? Tényleg nincs hangja. Mutassam már meg a motort. Stb.
Megtanultam, hogy korábban kell elindulnom kicsivel, észrevettem, hogy a sok-sok éven keresztül járt út mellett vannak fák, növények és virágok, sőt felfedeztem néhány lakott területet is amin eddig gázlevétel nélkül keresztül robogtam. A plusz időmet kihasználtam, hogy felkészüljek a napra, rádiót hallgassak, elgondolkozzak az élet értelméről. stb.
Rengeteg kellemes percet kaptam a kocsitól, megváltoztott tőle az életem, fogékony lettem az alternatív megoldások iránt. Az új lakásomban is több új alternatív energiatakarékos megoldást építettem be, köszönhetően ennek a kis kocsinak, pedig előtte az ilyen kiskategóriás autókat észre sem vettem az úton és magasról szartam a környezetvédelemre és ésszerűségre.
Rengeteg új barátom lett, megismertem több lehetséges megoldást, tervet és elképzelést az elektromos autózás népszerűsítéseként.
Megtanultam szervezni az életem, hogy nem kell mindig elrohanni egy gatyáért az ötven kilométerre levő nagyvárosba, megveszem akkor mikor arra van dolgom. Összeszedem az elintézni valókat és egy alkalommal felkerekedek és elmegyek.
Tehát mikor idejöttök ti tapasztalatlanok és arról papoltok, hogy az elektromos áram is fosszilis forrásból jön, meg hogy egy fostos dízel AX vagy Lupo sokkal jobb megoldás az autózás problémáinak a megoldására akkor nem tudok a témára átfogóan tekinteni.
Jön ez a duma, hogy az akkulátor is környezetszennyező, meg hogy megtérülési számítások, stb.
Nem látjátok a lényeget! Kényelmesek vagytok és beveszitek a multik és a kormányok etetését. Naná, nehogymár ne benzinnel járjunk. Mi lesz az adóval és a hasznunkkal?
A világ összes olajcége kapja be!
Olaj nem lesz örökké. Ámen.
Üdv: Hentes

Hentes2 · http://hentes.net 2008.10.18. 00:24:18

Nem beszéltem az elektromos autózás valódi költségeiről. Gondolom többeket inkább ez érdekel.
Feleselges azt számolni, hogy mennyi az áram, a fenntartás és a benzin ára.
Ha éjszakai áramról tölt az ember egy feltöltés a Saxónál egy szenvics ára volt. Kb 250-270 Ft. Nappalival a duplája. De tekintve, hogy az ember kevesebbet használja az elektromos autóját, sokszor itt-ott is tudja vagy kénytelen tölteni, a tényleges üzemanyag felhasználás költsége jóval alulmarad egy kisfogyasztású dízel kocsinál.
Karbantartási költségek nem jelentősek, tekintve, hogy nincsenek szűrők és folyadékok.
Az akkumlátor az más kérdés. Egy akku pakk az rohadt drága. A Saxóba kb 1.2 Milla újonnan a forgalmazónál.
Érdemes beleszámolni ezt az árat is a kocsi életébe. Így valóban nem túl olcsó összehasonlítva egy kiskocsival. De összességében a már előbb írtakat is beleszámnolva az autó léte nem megterhelő a tulaj számára. Kiskocsi fenntartása se ingyenes. Ha valami elromlik benne az is lehet sok százezres tétel.
Egy akku pakk kb 50-60 ezer km-re elég. Használattól erősen függően. A gyártó 70 ezret ad meg, de ez azért nem teljesen igaz. Annyit szerintem nem bír ki.
Még egy jótanács elektromos autó vásárló jelölteknek:
A jelenleg kapható és elérhető típusok nem tudják azt amit egy mai korszerű kisautó tud. Kisebb hatótáv, kisebb sebesség, súlyproblémák, stb.
Ezért ne várják tőle azt amit a normál autók tudnak.
Ha agyilag felkészültek együtt élni egy ilyen kocsival csak akkor vegyenek egyet, meglátják egy új dimenzió nyílik meg előttük.
Ha nem akkor csalódás lesz!
Hentes

Shadowbull 2008.10.18. 00:44:49

"Megtanultam környezettudatosan élni. Megtanultam nem elpocsékolni földünk energia készletét. Ettől az időponttól kezdtem megutálni az autóversenyeket csupán azért, mert néhány őrült ember padlógázzal körbe-körbe jár egy pályán egy nyomorult serlegért. Közben fizikai fájdalmat éreztem, hogy azért, hogy néhány ember jól szórakozik mennyi elpusztult növény és állati nedv ment veszendőbe."


Ne haragudj, de ez beteges. Foleg a fizikai fajdalom.

sb

Shadowbull 2008.10.18. 00:47:25

"A jelenleg kapható és elérhető típusok nem tudják azt amit egy mai korszerű kisautó tud. Kisebb hatótáv, kisebb sebesség, súlyproblémák, stb.
Ezért ne várják tőle azt amit a normál autók tudnak.
Ha agyilag felkészültek együtt élni egy ilyen kocsival csak akkor vegyenek egyet, meglátják egy új dimenzió nyílik meg előttük. "


Ebben csak en erzem az oriasi ellentmondast?

Nem (csak) piszkalodaskepp, de az egesz fenti kisregeny valami furcsa kognitiv disszonancia tuneteit mutatja.

sb

Shadowbull 2008.10.18. 01:19:33

Nehany gondolat meglepo modon nekem is kering a fejemben errol az egesz olajosdirol.

Divat ma szidni az olajmultikat, nem is lehet ma valaki jol tajekozottnak tuno tarisznyas bolcsesz, aki ne tudna, hogy oket kell karhoztatni mindenert.

Egy alapveto dolgot viszont kihagynak az egyenletbol: a Fold koolajkeszleteinek a tulnyomo resze folott allamok rendelkeznek. Persze, kiadogatjak neha a mezoket koncesszioba, de a dontesi jog, es a nagy bevetel az allamoke. Igy van ez Oroszorszagban, Iranban, Venezuelaban, Norvegiaban, es persze az araboknal, meg a tobbienel.

Ezen nemzetek (neha csak kis reszenek a) joletet finanszirozzuk elsosorban, es nem az olajmultikat.

A masik dolog pedig az, hogy mindent, ami ma korulvesz bennunket, a koolajnak koszonhetjuk. Nem csak az energiat, a muanyagokat, a jelenleg kezzelfoghato dolgokat, hanem az elmult 100 ev fejlodeset is.

A koolaj mint olcso energiaforras, es az arra epulo gepesites tette lehetove az ipari termeles kiterjeszteset, a mezogazdasag modernizalasat, ezaltal azt a tobbletet, amivel az egyeb tudomanyokat is finanszirozni tudtuk. Ennek koszonheti ma a szulo, hogy a gyereke nem hal meg egy egyszeru bakterialis fertozesben, ezert van internet, kozlekedesi halozat, telekommunikacio, vezetekes viz es meg sorolhatnam.

Hogy ez kornyezeti aldozatokkal jar?

Igen.

Megeri?

Igen.

Messze nem tartunk ott, mint peldaul a gorogok, akik a hajoepites miatt kiirtottak egyszer es mindenkorra az erdoiket, vagy a Husvet-szigeteki civilizacio, aki gyakorlatilag felzabalta maga alol az eroforrasokat.

Itt van 100 ev fejlodese, es a szeplelkek huzzak a szajukat, ha elpusztul 50 to banati bazsarozsa az 50ezerbol. Vilagveget kialltanak, pedig nem latjak, ha nem fejlodtunk volna, sokan kozuluk meg a felnottkort sem ertek volna meg.

Valamit valamiert. A koolajra alapozott fejlodes gyors volt es konnyu, es nagyon eredmenyes. Nem veletlenul alakult igy, a nagy rendszerek optimumra torekszenek. Es az emberiseg (boldogabbik fele, tegyuk hozza) 100 ev alatt messzebbre jutott, mint elotte 10 ezer ev alatt...

Es mi van ma? Az elmult 100 ev fejlodesere alapozva elgondolkodhatunk, hogy mi valtsa ki a koolajat. Minden elozetes hireszteles ellenere van idonk. Egyebkent is: a rendszer itt is meg fogja talalni az optimumot.

Es az emberiseg boldogtalanabbik fele? Akik szamunkra mar elkepzelhetetlenul mely nyomorban elnek? Tobb milliardan?
Most ok allnak a sor vegen, es ok is fejlodni akarnak, szinten az olcso energiara alapozva. Van-e jogunk azt mondani nekik, hogy nem, ti maradjatok kokorszaki szinten, a ti gyerekeitek halljanak ehen, vagy pusztuljanak el nyomorultul verhasban, koleraban, vagy szamunkra bagatell betegsegekben? Azert mert a Fold (ha igaz, de akkor sem emiatt) nehany fokot melegedni fog? Mit erdekli az oket? Van-e egyaltalan barmilyen erkolcsi alapunk nekik barmit is megtiltani?
Mert mi itt jatszadozhatunk mar az alternativ energiaforrasokkal, akar bohockodhatunk villanyautoval, meg a tobbivel.
De ok nem.
Van-e annak barmifele erkolcsi alapja, hogy dollarmilliardokat koltsunk a globalis felmelegedes elkerulesere, ami amugy nagy valoszinuseggel elkerulhetetlen, csak a lobbierdekek erosebbek annal, hogy ezt batran ki lehessen mondani?
Amikor ebbol a penzbol siman biztosithatnak a bolygon mindenkinek tiszta vizet es elegendo elelmet? Oktatast, a szegenyseg felszamolasat?

Sejteni velem a valaszt, de nem tudok semmit tenni. Csak hallgatom a sok bolcseszbol atkepzett kornyezetvedot, akik gyerekkorukban anarchistak es globalizacioellenesek voltak, es felnott korukban csak az iranyt viszik tovabb.

sb

eycnes 2008.10.18. 04:13:27

Na, most hogy egy kicsit a kollegák tisztán lássanak: gondolkodjanak el, hogy ha 10 sec alatt le akarnak fékezni egy 1 tonnás járművet 50-ről, akkor kiszámíthatják, hogy mekkora teljesítményt kéne belenyomni az akksiba. Adva vagyon a mérleg másik oldalon az akksi max megengedett feszültége és árama és az általa felvehető teljesítmény (P=U*I). Most lehet megnézni, hogy az akksi kb 20 perc alatt tudna annyi energiát felvenni, mint amit a lassulás megkövetel. Regeneratív fékezés, na persze.... Egy villanymozdony kb 4-5km -es féktáv mellett 70%-ot tud visszanyomni, nem 80m-es féktávokon. A hibrid kocsi és technológia PARASZTVAKÍTÁS. Persze lehetne, hogy egy 200kg-s lendkereket pörgetünk fel HAHA. Majd megnézem, hogy kanyarodsz egy ilyen kocsival, mert hogy annak a tengelyét meg nem fordítod jobbra-balra az tuti. Üzemanyagcellával persze még lehet reális jövő, csak a hidrogén sajnos eléggé pofátlan módon roncsol minden anyagot, márpedig hogy a tartályból kiszökjön, az nem jó móka. Napelemet meg fel se hozzák kedve barátaim, mert az csak speciális alkalmazásra való (rohadt drága: teljes élettartama során az előállításához használt energia 70%-át termelné meg, ha folyamatosan sütne rá ideális szögben a nap).

kispetike 2008.10.18. 04:59:04

Elektromos auto jo dolog ,de ha az aksit ki kell dobni lehet hogy akkor azis kornyezetszennyezo lenne .A hibrid autonak en sem nagyon latom ertelmet amig a priusz elmegy 5 literrel , nem tudom pontosan ennyi e deakkor egy golf 2 1.6 dizel 6 literrel megy akkor minek priusz ??
A BMW 7 hidrogenese lehetne megoldas de kerdes mennyibe fog kerulni a hidrogen , ugye ha ugy lehet majd megvenni mint most a benzint , elektromos aram kell hozza tehat energiabol energiat nyerni , miert bonyolitjuk .
villamos energiat sokmindenbol lehet nyerni a dunat vegig lehetne rakni vizmalmokkal mint turistalatvanyossag aztan be lehet nyogni hogy eromu . tehen tragya -metangaz el lehet egetni es hus is lenne csak bele kellene fogni
Szemetegetot is lehetne epiteni egyszer kellene begyujtani aztan az folyamatosan egne hiszen van annyi szemet szuroket a kemenyre es kesz , kukorica olajbol , ettermek faradt sutoolajaibal futoanyagot .
minden autoba be lehetne szerelni egy kis generatort ami fekezne ( ugye letezik is ilyen )elektromos aramot termelne
Sokmindent meg lehetne csinalni csak amig van olaj addig azt fogjak nyomni utana meg egyszeruen csak atallnak masra , mint cigaretta gyarak loszerre

Acmee 2008.10.18. 07:03:33

ikke i drift:

Igen, a mai erőművek elérik akár a 98%-os hatásfokot is! Tisztában vagyok vele! Amerikában építettek nemrég egy szénerőművet, ami közel 60%-os hatásfokot tud! A 80%-os hatásfok pedig úgy jön ki, h az erőmű önfenntartó! Tehát a bevitt energiának 80%-át adja ki a hálózatba!

Ezt azon erőművekre értem, amik ma Magyarországon működnek! Okés, h ebből írtad a diplomamunkád, én pedig az egyik tbányai erőmű igazgatójától kaptam az adatokat! Ezek reális, a mindennapi életben üzemelő erőművek adatai! Ausztriában Graz-ban üzemelő erőmű, ami szintén kapcsolt energiatermelésű, ráadásul a mellette levő vízierőműből fedezi a saját fogyasztását éves átlagban kb. 90%-ot tud! Többi veszteség! Voltunk kinn (benn) az erőműben, nem sokkal modernebb, mint a Mo.-i erőművek! Pl. a legkisebb fűtőblokkjuk szarabb, mint 1-2 Mo.-i erőműé!

Acmee 2008.10.18. 07:17:57

Igen, nagy valószínűséggel megvannak már ma is a kőolaj kiváltásának alternetívái! Ajánlom mindenki figyelmébe a tiltott találmányok c. könyvet!

Elolvastam. Konzekvencia? Tudjátok miért nem "kozmikus energiával" üzemelő autókkal közlekedünk? Pusztán emberi kicsinység miatt! Már az 1700-as évekből vannak leírások egy tisztán mechanikai elven működő örökmozgóról, ami kőtörő kalapácsot is meg tudott mozgatni. Miért nem terjedt el? Mert nem hitték el az emberek annak ellenére sem, h 3 napig egy lezárt szobában forgott, kattogott, csörömpölt az eszköz! Példának említhetném Teslát is, aki megalkotott egy "dobozt", ami teljes egészében az akkori technika segítségével épült, meg is mutatta a szabadalmi bizottságnak, csak egy volt a bibi. Akárhányszor belenézett valaki, Tesla kivett belőle egy üveg hengert, ami tulajdonképpen a lelke volt az egésznek! Kísérletei során az akkori technika mellett 100km/h feletti sebességet ért el egy akkori autóval! Amik ugye közel sem voltak áramvonalasak! Aztán amint megtagadták tőle a szabadalmat, abban a pillanatban összetörte a cuccost...

Hát Uraim, ezért nincs még igyé' energia! Mert irigyek vagyunk, nehogymá' az én páréves munkámon más húzzon hasznot... Inkább összetöröm, ha nem fizetnek érte eleget... Hát igen, ezek vagyunk, kicsinyes férgek!

na-ki 2008.10.18. 09:12:12

Az alábbiakban egy több mint 100 éve terjedő rendszer megváltoztatásának hatásairól írnék. Mi a véleményetek róla?

A járművek gyártása, üzemeltetése:

a kialakult gyártási, üzemeltetési rendszer egy részét, a hajtást változtatná meg a belsőégésű motor cseréje más megoldásra.
A tervező, gyártó munkaerő kiképzésváltása hosszú éveket vesz igénybe. A csere átmeneti ideje sem kezdődött el. Erre a váltásra a következőkben használt rendszer eldöntése után kerülhet sor.
A gyártáshoz felhasznált nyersanyagokban is jelentős változás következik be. Közel sem biztos, hogy a nyersanyagforrásukból eddig jól élők tétlenül szemlélnék, hogy más országok gazdagodjanak meg a továbbiakban helyettük…
Az üzemeltetés anyagának változása, a kőolaj kiváltása, még nagyobb ellenállást okoz. (a nagy Szovjetunió olajjal rendelkező utódállamai is milyen szépen kijöttek az olajár emelkedés után az elszigeteltségből!)
Az üzemeltetés alatt a javításra betanultak szintje néha még most is gyalázatos, ha egy új hajtású járművet kellene javítani, mi lenne? A szerelők képzési idejének nagy részét még ma is a porlasztó szerkezetének taglalása teszi ki…
A gyártórendszerek, beszállítói hátterek átalakulása is igencsak megviselne jónéhány államberendezkedést. Ahogy mondhatnánk palotaforradalmak lennének.
A használatban nem lenne ilyen nagy a gond, mert a „biztonsági” rendszerek már most is jelentősen befolyásolják a járművezető tevékenységét.
A hibrid itt is a szükségtelen átmenet megtestesítője: a gyártó, a szerelő, az üzemeltető már a szeme sarkából látja az elkövetkező hajtást, de még nincs teljesen rászorulva.

Üzemanyagok:

Látható, hogy a dízelek térnyerése is milyen felfordulást okozott a felhasználásban.
Egységnyi nyersolajból meghatározott üzemanyag-mennyiségeket lehet lepárolni. Ha ennek aránya kismértékben is változik (nőtt a gázolaj-felhasználás) máris hiány keletkezik egyik oldalon és megjelennek a másik oldal felhasználásának növelését hozó intézkedések, hogy helyreálljon a termelési arány. A kőolaj teljes kiesése esetén az üzemanyag melletti lepárlási termékek, maradékok felhasználása is megszűnne (élelmiszertől a műanyagokon át az aszfaltig).

Elektromos felhasználás jelenleg még igen kismértékű, nem igényel beavatkozást.
DE mi lenne, ha mindenki otthon akarná a konnektorba dugni este a kocsija üzemanyag-tárolóját, jelen esetben az akkumulátort? A klímaberendezések közelmúltbeli megjelenése is áramkimaradásokat okozott, az áramellátás rendszere nem erre a fogyasztás mennyiségre van kiépítve. A vezetékek, a trafók nem bírták a megnövekedett fogyasztást. Szóval a mostani helyzetben, ha hazaérnénk és tölteni kezdenénk a járműveket, akkor nagy valószínűséggel ülnénk a sötétben…

Ami a legnagyobb változást hozná, a PÉNZÜGYEK:

A gazdálkodás berendezkedett arra, hogy egy gépkocsi után az üzemanyagokból 15-20 ezer ft adóbevétel jön be legalább havonta járművenként. Most pedig ezt a berendezkedést kellene az üzemanyag változásával átalakítani.
Van elképzelésetek, hogy miként kellene ezt pótolni? Most, aki konnektorból tölti a járművét az nem járul hozzá a járműhasználat ún. infrastruktúrájának kiépítéséhez, fenntartásához.
A háztartási hálózatról feltöltött villanyautóval közlekedők eljárása hasonló a hajdan fűtőolajat szőkítőkhöz! Ezért néz ki a jelen rendszerben a közlekedés olcsóbbnak villanyautóval!!

Szóval kardot- kaszát ragadnának az emberek, ha ennek a kritériumnak is megfelelő emelésre kerülne a sor a háztartási energia emelése után… Ahogy látom a „konnektorból tankoló” kocsik elterjedése nem véletlenül visszafogott.

Van ötletetek, hogy mivel kellene pótolni az állami bevételeket (a világ bármely országában)?

Azt talán ne itt tárgyaljuk, miért annyi, amennyi és ennek a rendszernek én nem adok…

na-ki 2008.10.18. 09:23:28

Az erőművek hatásfoka igen szép is lehet, de az áramtovábbítás során JELENTŐS veszteségek keletkeznek. A lakásokat kiszolgáló utolsó feszültségátalakítók 500 méteres (!) sugarú körzetben tudják biztosítani az előírt 230 volt körüli feszültséget. Szóval ez a hatásfok szám akkor igazi, ha a fogyasztó az erőmű tövében lakik. Nézzétek meg a villanyszámlát: áramtovábbítási, menetrendi díjak... mind a veszteséget pótolják. Van olyan ország, ahol "olcsóbb kosárban vinni" az áramot a veszteségek miatt, mint kiépíteni a hálózatot .

Kifordított kacagány 2008.10.18. 09:58:39

JTX 2008.10.17. 20:12:00
erre kivéncsi leszek, mert egy éve is hamarosanról volt szó.

postakocsi 2008.10.17. 20:23:40
biztos lehetsz benne, hogy az arab olajsejkek meg fogják ezeket építeni amint szükségük lesz rá. addig meg hagyják, hogy fejlődjön ez a technológia is. hülyék lennének most beruházni ilyesmibe, mikor tíz év múlva sokkal hatékonyabbat épéthetnek sokkal olcsóbban.

ReWriter 2008.10.17. 20:57:31
az elektromos szolgáltatóknak rohadtul megérné. ha valaki kifizeti a kapacitásbővítés költségeit, mert többet tudnának termelni, többet tudnának eladni. az államnak is megérné, mert a többletfogyasztásból több adót zsebelhetne be(az olcsó üzemanyag, több fogyasztással párosulva meg pláne jó nekik). egy ilyen energiaigényű ágazat pedig fogyasztana annyit, hogy a többletadó elenyésző legyen az egyéb felhasználás tekintetében.
amúgy meg jelenleg is fizetik az üzemanyagot azok akik nem autóznak. csak ők a kenyérbe, teje és egyéb hasonlóba építve csengetik ki az árát.
a vitorlásnak meg szélütése volt?

kino 2008.10.17. 21:26:41
az azért kicsit erős, hogy labdába sem rúghat. a szél és napenergia előnye az, hogy nem fogy el és a felhasználási felülettel növekszik a teljesítménye. kizárólagos sosem lesz, de ha egy város ilyen módon képes lesz megtermelni az egyéb energiaszükségletét, akkor az egy erőteljes lépés lesz abba az irányba, hogy minden energiaszükségletünket elektromos árammal tudjuk megoldani(ugye azt sem kell elfelejteni, hogy nem az autózás az egyetlen amire alternatívát lehetne találni).

Hentes2 2008.10.18. 00:07:32
te legalább olyan szűk látókörű vagy, mint amilyennek most minket akarsz beállítani. a különbség csupán annyi, hogy te más hobbinak hódolsz.

Shadowbull 2008.10.18. 01:19:33
igazad van. annyit viszont tehetünk, hogy ha az elektromos energia fogja jelenteni az elkövetkezendő 100 éves fejlődésünk alapját, hogy segítünk a 100 éves elmaradással küzdőknek minél hamarabb átlépni a mi 100 évünkbe. ehhez viszont előbb magunknak kell olcsóvá tenni ezt a fajta energiát. azért azt gondolom te sem akarod, hogy leüljünk várni, amíg mások is utolérnek minket. főleg, hogy nekünk is van még mit iparkodni.

eko 2008.10.18. 10:53:08

"Már az 1700-as évekből vannak leírások egy tisztán mechanikai elven működő örökmozgóról, ami kőtörő kalapácsot is meg tudott mozgatni. Miért nem terjedt el? Mert nem hitték el az emberek annak ellenére sem, h 3 napig egy lezárt szobában forgott, kattogott, csörömpölt az eszköz!"

Ezt azért tanult ember Gottfried Wilhelm Leibniz, és Isaac Newton óta nem veheti komolyan. Jó, tudom én, hogy régen laposnak hitték a Földet, aztán kiderült, hogy mégsem az. De az 1700-as évek óta sok idő eltelt, és én még mindig a fent említett két úr által lefektetettet tanultam..
Az meg, "hogy 3 napig működött" egyrészt az akkori technikai színvonalon szerintem nem volt kivitelezhető, de ha tévedek is:
Ma létezik olyan csapágy (mágnesekkel stabilizált légüres térben persze), amelyben a befogott tengelyt megpörgetve a percenkénti milliós fordulatról naponta csak egyet csökken a fordulat.
Örökmozgó?! Nem!
Szóval, ha van ilyen tessék megcsinálni, szabadalmaztatni, és felvenni a licenc jogok után a nagy lét!
Jaaa, hogy az olajmaffia kinyírna?!
Egyrészt hülyeség, -nekik is gondolniuk kell az olaj utáni időkre- másrészt kinyírni egy embert ki lehet, de 100 000, vagy 10 000 000 embert ilyenért nem.
Ha lenne ilyen, már minden médián megjelent volna, és nem csak az ufo magazinban, akkor az olajmaffia sem tudott volna csinálni semmit.
Mindent összevetve, aki ilyeneken töri a fejét, az vagy a legnagyobb hülye, vagy a legnagyobb zseni. De mint tudjuk nincs nagy különbség a kettő között..

drdj · http://drdj.blog.hu 2008.10.18. 11:24:17

Elvonatkoztatva a doktori disszertációk témáitól, szintén egy egyszerű és a tömeggyártás előtt még igen drága alternatíva a velomobilok használata. A velomobil egy háromkerekű, burkolt fekvőkerékpár, amelyet gyakran elektromos villanymotorral látnak el, de alapvetően izomerővel megy, magyarul kajával. A félreértések elkerülése végett, nem azt akarom mondani, h mindenkinek ezt kell használnia, de akinek a napi távok leküzdéséhez van elég fölös energiája (nem a csomagtartóban lévő benzineskanna), annak abszolút megfelelő lehet egy velomobil.

w a s d 2008.10.18. 11:44:31

@ Shadowbull 2008.10.18. 01:19:33
"...

Es az emberiseg boldogtalanabbik fele? Akik szamunkra mar elkepzelhetetlenul mely nyomorban elnek? Tobb milliardan?
Most ok allnak a sor vegen, es ok is fejlodni akarnak, szinten az olcso energiara alapozva. Van-e jogunk azt mondani nekik, hogy nem, ti maradjatok kokorszaki szinten, a ti gyerekeitek halljanak ehen, vagy pusztuljanak el nyomorultul verhasban, koleraban, vagy szamunkra bagatell betegsegekben? Azert mert a Fold (ha igaz, de akkor sem emiatt) nehany fokot melegedni fog? Mit erdekli az oket? Van-e egyaltalan barmilyen erkolcsi alapunk nekik barmit is megtiltani?
Mert mi itt jatszadozhatunk mar az alternativ energiaforrasokkal, akar bohockodhatunk villanyautoval, meg a tobbivel...."

Lehet, szemét dolognak hangzik, de nem jó őket egyből a kőkorszakból a mába (mármint ami számunkra a jelen) engedni.
Mert amíg "mi" megtanultuk pl., hogy nem kell 10 gyereket csinálni egy párnak, hogy 3 életben maradjon, utódokat hozhasson a világra, hanem elég 4 (azért ezek a számok, mert 1,5 gyerekkel számolni milyen már:D, egyébként hasraütés- szerűek), addig ők 10 gyereket hoznak össze jelenleg is, de hála a modern dolgoknak, a 10- ből nem 3 marad, hanem mondjuk 6-8. Vagyis "fölösleges" szaporulat. Ez az igazán gonosz rész: mivel végesek az erőforrások, ezért véges számú ember tud modern ember módjára élni. Vagyis az a "fölösleges" plusz 3-5 ember mindenki más életszínvonalát csökkenti. Ha ez a 3-5 plusz fő megjelenik 10.000.000 családnál, az már plusz 30-50 millió. Nem is folytatom, mert felfordul a saját gondolatmenetemtől a gyomrom...

w a s d 2008.10.18. 11:47:28

@ na-ki 2008.10.18. 09:12:12 :

Az én gondolatom az áram adóztatására:

- Új szabvány szerinti csatlakozó a falon, külön mérőóra, amiből drágábban jön a delej. Autót tölteni pedig csak erről lehet, mert olyan töltőt nem lehet kapni, birtoklása is törvénybe ütközik, amivel a sima hálózatról töltenénk.

Shadowbull 2008.10.18. 13:33:42

"Most lehet megnézni, hogy az akksi kb 20 perc alatt tudna annyi energiát felvenni, mint amit a lassulás megkövetel. "

Ez igaz. Ezt viszont at lehet hidalni szuperkondenzatorok es akksik parhuzamos alkalmazasaval.

"teljes élettartama során az előállításához használt energia 70%-át termelné meg, ha folyamatosan sütne rá ideális szögben a nap)."

Ez mar nagyon regen nem igaz.

sb

Shadowbull 2008.10.18. 13:35:11

"
Hát Uraim, ezért nincs még igyé' energia! Mert irigyek vagyunk, nehogymá' az én páréves munkámon más húzzon hasznot... Inkább összetöröm, ha nem fizetnek érte eleget... Hát igen, ezek vagyunk, kicsinyes férgek!"

Szerintem meg azert, mert a fizika torvenyeit nem lehet meghagni.

sb

Shadowbull 2008.10.18. 13:41:40

"Ez az igazán gonosz rész: mivel végesek az erőforrások, ezért véges számú ember tud modern ember módjára élni. Vagyis az a "fölösleges" plusz 3-5 ember mindenki más életszínvonalát csökkenti. Ha ez a 3-5 plusz fő megjelenik 10.000.000 családnál, az már plusz 30-50 millió. Nem is folytatom, mert felfordul a saját gondolatmenetemtől a gyomrom..."

Van benne logika, de egyreszt nem gondolom hogy jogunk van masok eleterol ilyen mertekben donteni, sot erkolcsi kotelessegunk lenne segiteni, masreszt elfelejted azt az apalveto tarsadalmi jelenseget, hogy minnel magasabb az eletszinvonal es az iskolazottsag annal kevesebb gyerek szuletik.

Ez rajuk ugyanugy vonatkozna, ugyhogy csak el kell nekik vinni a civilizalt eletet, es a tulnepesedes kerdese egyszer es mindenkorra megoldodna.

sb

Shadowbull 2008.10.18. 13:42:53

"- Új szabvány szerinti csatlakozó a falon, külön mérőóra, amiből drágábban jön a delej. Autót tölteni pedig csak erről lehet, mert olyan töltőt nem lehet kapni, birtoklása is törvénybe ütközik, amivel a sima hálózatról töltenénk."

Ez 100%, hogy igy lesz, vagy valami ekvivalens muszaki megoldassal fogjak adoztatni.

Persze lesznek majd aramszokitok, de az emberek nagy tobbsege igy fogja tolteni a jarmuvet.

sb

RT76 2008.10.18. 19:13:14

Basszus hihetetlen, hogy ilyen sok okos ember, mint ahány itt összegyűlt is milyen szűklátókörű tud lenni némely dolgokban.

Hogy nem bírja majd a lakásom a töltést, meg órákig kell tölteni az akkut, ha menet közben lemerül? Miért? Mert így szoktuk meg?

Ahogy most van benzinkúthálózat, lehetne akkucsere-hálózat is. Csereszabatos, könnyen kikapható-berakható akku kell, ha merül a cucc, beállok egy kútra, feldobom a masszív gerinchálózatra kapcsolt töltőre a döglődőt, felveszek egy újat, fizetek, mehetek.

Ebben hol a hiba?

Vortex 2008.10.18. 19:20:01

Sziasztok !

Jó olvasgatni ezeket az okfejtéseket, de szerintem sokkal hatékonyabban lehetne csökkenteni a szennyezést a közlekedés/szállítás mennyiségének csökkentésével, optimalizásásával.

Jó példa erre a távmunka, vagy például a telebanking. Amióta interneten intézem a bankügyeimet, nagyjából egyszer kellett a bankba utaznom.
Egész egyszerűen nem hiszem el, hogy az internet korában annyit kell mozognunk, amennyit ma tesszük.

Shadowbull 2008.10.18. 19:26:49

"Ahogy most van benzinkúthálózat, lehetne akkucsere-hálózat is. Csereszabatos, könnyen kikapható-berakható akku kell, ha merül a cucc, beállok egy kútra, feldobom a masszív gerinchálózatra kapcsolt töltőre a döglődőt, felveszek egy újat, fizetek, mehetek.

Ebben hol a hiba? "

Sehol, sot a Renault pont ilyet tervez kiepiteni Izraelben. Ott az akksi nem is lesz az autos tulajdonaban.

Ill. egyetlen problema megiscsak van vele, de az eleg nagy: Valakinek ki kell epiteni az infrastrukturat. Marepdig az autogyarak nem fogjak, az olajmultik megint nem, az allamok megint nem.

Marpedig egy kello lefedettsegu halozat nem ket filler.

Az sem egyszeru dolog, hogy az ipari szabvanyokban megegyezzenek, de az meg megoldhato.

sb

Kifordított kacagány 2008.10.18. 20:36:00

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.10.18. 11:44:31
Shadowbull 2008.10.18. 13:41:40
ti nem vagytok magatoknál. jártatok mostanában magyarországon? már csak a tizenkölykös definíciókat illetően.

Rácz Tamás 2008.10.18. 19:13:14
én is gondoltam már egy ilyen megoldásra, de azon felül, amit Shadowbull is említett, amíg az akkuk nem lesznek szabványos méretűek, a súlyuk 4q és 1t körül mozog, valamint a jelenlegi megoldásokhoz hasonlóan hozzáférhetetlen helyekre teszik őket, nem valószínű, hogy épeszű ember cserélgetni akarná őket.
tudomásul kell venni, hogy a jelenlegi infrastruktúra mellett egyedül az üzemanyagcellás megoldásnak van esélye elterjedni. ez persze később magával hozhatja az akkucserés szolgáltatást. persze amíg se az akkucserére, se a hidrogéntárolásra nincs megfelelő technológia, addig mindez csak ábrándkép és maradnak a hibridek.

Vortex 2008.10.18. 19:20:01
aha, meg távasztalos, távlakatos és távvízvezetékszerelő. mondj még ilyen okos dolgokat.

Spider 2008.10.19. 00:00:24

Éppen ma hallottam egyik haveromtól, hogy a Chevrolet 2010-ben kezdi el forgalmazni a csak elektromos hajtással üzemelő autóját az USA-ban...

www.chevrolet.com/electriccar/

Az autó durván 40 mérföldet képes elmenni egy töltéssel. A sebessége persze jóval 200 alatt van (de szabályosan sehol sem mehetsz gyorsabban). Csak hogy azok is örüljenek, akik annyira a benzin mellett vannak, ebbe az autóba is helyet kapott egy dízel motor, mely E85-ös bioetanollal működik, de csupán a dízel mozdonyok példájára, a generátor meghajtására (agregátor ként) működik.
Tehát, ha netán hosszabb útra kelnénk, akkor is tudunk magunknak elektromos áramot termelni, kb óránként pár deciliteres fogyasztással...
Szerintem, mint ahogy sokan is mondják, az olajat nem fogjuk tudni sokáig mellőzni, az autóinkból, de a fogyasztást így tudjuk a legjobban levinni, ha nem a jármű meghajtására használjuk azt...

Shadowbull 2008.10.19. 00:08:28

"A sebessége persze jóval 200 alatt van (de szabályosan sehol sem mehetsz gyorsabban)."

Tenyleg? En megyek kabe 10 kilometert, aztan mehetek amennyivel birok.

"Csak hogy azok is örüljenek, akik annyira a benzin mellett vannak, ebbe az autóba is helyet kapott egy dízel motor, mely E85-ös bioetanollal működik"

Megtalalod te is a hibat?

"akkor is tudunk magunknak elektromos áramot termelni, kb óránként pár deciliteres fogyasztással..."

Oranket par decilitert a mai belsoegesu motorok fogyasztanak. Alapjaraton, terheles nelkul...

Szerintem nem neked kene bemutatni a Voltot.

sb

Ciri 2008.10.19. 06:43:42

OFF:
"Basszus hihetetlen, hogy ilyen sok okos ember, mint ahány itt összegyűlt is milyen szűklátókörű tud lenni némely dolgokban."

Hát Tamás, volt kitől tanulniuk...

ON:
Erre a témára érdemes lenne visszatérni 10-20év múlva, amikor az M5-ös BMW mondjuk 650 lóerős lesz, de csak 1.8L hengerűrtartalommal,illetve az aktuális Priusban már 250lóerős lesz a benzinmotor...:))))

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.19. 07:19:28

..ha nem Kínából hoznák ide a zöldséget, mi meg nem oda exportálnánk hanem a szomszéd faluba, rögvest negyedannyi lenne a légszennyezettségben a közlekedés miatti rész.

Vortex 2008.10.19. 09:40:26

AnyádnakPalánkot 2008.10.19. 07:19:28 :

Ilyesmiről beszélek én is, de Kifordított kacagány 2008.10.18. 20:36:00-as hozzászólásában úgy látom nem értette a mondanivalómat.

Nyilván nem távhegesztésre gondoltam, meg távjárólapozásra, hanem az olyan dolgokra, amit már ma is meg lehet tenni, csak rengetegen nem élnek a lehetőséggel.
Szerintetek hányan élnek az internetes bankolás lehetőségével az összes folyószámlával rendelkező ember közül?

Ha mindenki használná csak ezt az egy fejlesztést, már egy csomó CO2 kibocsájtást megspórolnánk.

Spider 2008.10.19. 10:02:34

Shadowbull: Számold össze, hány helyen korlátlan a sebesség határ és hány helyen nem... szerintem a korlátozott van többségben, pont...

Megtalálom én is a hibát, de ez a részedről kötözködés csak :)

Autópályán is alapjáraton mész ???

Felőlem párbajozhatunk :)

Amúgy meg miért baj, hogy én hoztam fel a Voltot?

Te netán hibriddel jársz???
Nekem az van...

Shadowbull 2008.10.19. 11:02:13

"Autópályán is alapjáraton mész ???"

latom nem erted. a volt motorja a budos eletben nem fogja orankent nehany decis fogyasztassal tolteni az akksikat.

"Amúgy meg miért baj, hogy én hoztam fel a Voltot?"

Nem baj, csak az hogy hulyesegeket irtal.

"Te netán hibriddel jársz???"

Nem. De nekem nem is lenne jo.

sb

Kifordított kacagány 2008.10.19. 13:07:49

Vortex 2008.10.19. 09:40:26
én értettem, hogy te mire gondolsz, te viszont nem érted, hogy ez amit te jelentősnek gondolsz, mert arra van rálátásod, a valós életben csak egy jelentéktelen mennyiség. bár természetesen jó lenne, ha ezzel is kevesebb lenne a felesleges közlekedés, de a problémákat nem fogja megoldani.
a másik probléma az elképzeléseiddel pedig az, hogy az ember alapvetően szeret szocializálódni és nem megoldás számára, ha bezárják a lakásába, hogy távkapcsolatokat ápoljon. se a munka területén, se egyéb területeken. jó dolog persze a lehetőség, csak nem mindig elégséges.

Gomulka Béla 2008.10.19. 13:54:41

"Tenyleg? En megyek kabe 10 kilometert, aztan mehetek amennyivel birok."

Nem te. Az autód!

eko 2008.10.19. 15:17:53

"Te netán hibriddel jársz???
Nekem az van..."

És milyen előnyöd származik ebből?
A fogyasztást ne is említsd, mert az max. csak városban igaz...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.10.19. 18:52:58

Mennyi semmirekellő hippy 1 autósblogon. Öcsém, titeket deportálni kellene San Franciscóba! :)

Spider 2008.10.19. 20:31:01

Eko, a Prius II fogyasztása pont lakott területen a legjobb, ugy 85-90 km/h körül...
Városban a sok gyorsítgatás miatt magasabb kicsivel...
Az én lábam alatt városban 4.5, azon kívül 3.8-4 literes fogyasztást ér el az autó...
Autópályán tényleg megugrik a fogyasztás, ott már egy átlagos 1500 ccm-e autó fogyasztásával vetekszik. Egy igaz, ezt az autót nem a magas sebességre tervezték...

Ja, és hogy válaszoljak a kérdésedre... Igazából vagy egy böszme terepjáróm lenne, aminek a fogyasztása 15 fölött van vagy ez...
Így a Prius maradt :)
Tehát az előnyöm tényleg a fogyasztás :)
És igen, lehet hogy akkor amikor vettem még volt bennem egy kis feltűnési viszketegség is, mert talán volt az országban belőle 10db. Bár akkor is a kinézete fogott meg...

tuttitiz84 2008.10.19. 21:49:03

Kedves Rácz Tamás! Csak ott sántít az eszmefuttatásod,- ami meg kell mondani nagyonis reális - hogy amíg egyetlen darab olajkútból is lehetséges kifacsarni még bármit is, addig lesz elegendő ellenérv is az elektromosság ellen. Szinte látom, hogy egy utópisztikus jövőben a pillanatnyilag olajbárók, vagy azok utódai lelkesen építik az atomerőműveket és pumpálják a pénzt a propagandába, hogy mennyire is környezetbarát a most még, (fúj csúnya atom) És akkor az urán ára lesz a mértékadó világgazdasági mérőszám. Valszeg már most is elő tudnának állítani a Priusnál és a hasonlóan nagy kamu társainál olcsóbb és messzebb guruló tisztán elektromos járgányokat. Csak akik ezt megtehetnék, még az olajcsöcsön lógnak.

eko 2008.10.20. 00:43:55

Spider 2008.10.19. 20:31:01

Akkor te is látod:
Egy hibrid fogyasztása nagyjából egy korszerű Diesel autó szintjén mozog.
(városban kicsit jobb, azon kivül, viszont sokkal rosszabb,)
Azonban egyéb paramétereiben elmarad azoktól..

Shadowbull 2008.10.20. 07:48:29

"Azonban egyéb paramétereiben elmarad azoktól.."

Hat...

A hibrid az peldaul nem kormol. Oke, a reszecskeszuros dizel sem, de azok meg nem nagyon valok varosba.

sb

JTX · http://www.villanyverda.hu 2008.10.20. 12:07:35

Kifordított kacagány 2008.10.18. 09:58:39
JTX 2008.10.17. 20:12:00
erre kivéncsi leszek, mert egy éve is hamarosanról volt szó.

Kedves KK, valakivel feltehetően összetéveszthetsz. Semmit nem publikáltunk még a céljainkról. Most azért jeleztem, mert tényleg hamarosan elérhető lesz.
Ha érdekel, akkor megtalálod a módját, hogy közvetlenül kapjál értesítést a hírlevelünkből.

Kifordított kacagány 2008.10.20. 14:18:10

lehet, hogy nem publikáltatok, de az oldal már működött egy éve is. ott olvastam.
a hírlevél és hasonló huncutságok nem érdekelnek, majd inkább időnként ellátogatok az oldalatokra. mert mint említettem kiváncsi vagyok.

na-ki 2008.10.20. 14:23:58

RTamás: "Basszus hihetetlen, hogy ilyen sok okos ember, mint ahány itt összegyűlt is milyen szűklátókörű tud lenni némely dolgokban."

Tamás, kérlek a "széles látókör" nem azt jelenti, hogy a célra koncentrálva megoldottnak tekinhetsz minden mást. A hálózati feszültséget, frekvenciát sem sikerült egységesíteni, a konnektorokat-villásdugókat nem is említve. Miből gondolod, hogy ez jobban menne?

A cseréről annyit, hogy egy néhány száz ezer Ft-os szerkezet, a jármű értéke, mellett a milliós tételt, az akkut, teszed a csere oldalára...
Ami nem személyhez kötött érték, annak "gondos" használatát ismerjük. Nem szívesen építeném a kommunizmus ilyen változatát.

A hálózatkiépítést, a csatiig való veszteségeket ki finanszírozza? az adóátcsoportosítást melyik kormány vállalja fel?

Egységnyi energia legkisebb veszteségű felhasználóhoz juttatása a mostani rendszer, az áram továbbítása lényegesen nagyobb veszteséggel történhet, nem beszélve, hogy a termelésével egyidőben kellene felhasználni.

pflümpfli 2008.10.20. 17:25:20

Ennyit sz*rozni ezen az ingázás témán...
Nekem olyan szempontból könnyebb dolgom van, hogy 30km-ről ingázok. Összeraktam 200ezerből egy olyan bicajt aminek eső, hólé, sólé nem tud ártani és betekerek szépen minden nap. Pont egy óra kell hozzá, de ha jó nagy a dugó autóval sincs meg hamarabb. Kell mégegyszer ennyi a jó ruházatra, amiben esőben és télen sem fázol, meg kell egy vízálló hátizsák. Azóta szépen lementek a zsírpárnák is amit előtte a motoros vaskalickába zárva összeszedtem. Persze van ótóm is egy Fabia diesel kombi, bár minden vágyam egy Lupo 3L volt, de mivel öten vagyunk ez kilőve. A Fabia fogyasztása pedig a megvásárlás óta átlagban (Prius tulajok most ezt a saját érdeketekben ne olvassátok el!) 3,8L. Persze értelmesen kell hozzá vezetni. Ja és én csak az előnyeit ismertem meg a bringával ingázásnak, de szerencsére megtudtam a hátrányát is, méghozzá innen a TC-ról, a megyeri hidas cikkből: "kerékpározni égő". Nos ehhez csak egy dolgot tudok hozzáfűzni: "muhaha"

Kifordított kacagány 2008.10.20. 19:12:36

rólam nem mentek le a zsírpárnák. igaz csak akkor bringázom, ha jó idő van és nem is kell 30km-t tekernem a melóhelyig. de nem is érzem szükségét, hogy hóban, sárban is a bringával erőlködjek. a benzin még mindig olcsóbb, mint később a reumagyógyszerek.

Gomulka Béla 2008.10.20. 20:32:45

A villamos se koromol. Láttam. A busz persze igen, de hány emberre jut annyi korom? Meg dízel. Városról ennyit.

Shadowbull 2008.10.21. 07:24:31

Ja, csak se a busz, se a villamos nem arra es nem akkor megy amerre es amikor en akarom.

sb

gnme 2008.10.21. 08:47:22

Szerintem egészen más a jövő útja. A gépelemek tanszéken *** tanár úr, ha nem tudtál semmit mindig feltett egy kerszt kérdést. Miért nem propeller hajtja a vonatot.. mert nem fér be az alagútba.

Azt kell mondjam a jövő fejlesztéseinke egyik irányvonala a megújuló szélenergia hasznosítása lesz. Propelleres autók, vonatok, kamionok. Hogy mi hajcsa őket, hát a szél. Hogyan? Részletekben nem érdemes elveszni.

lwcolors 2008.10.21. 11:53:19

Írtak itt elég sokan sokfélét az elektromos autókról, az én véleményem az, hogy kell még 10 év,(meg egy-két lebombázott olajsejkség) mire használható és megfizethető alternatívát tudnak nyújtani.
A japán csoda villanyversenyautóra visszatérve: azt senki nem írja, hogy versenytempóban hajtva és akkutöltés közben folyékony nitrogénnel hűtik az akksijait, különben túlmelegszik és felrobban a kocsi? Emiatt annyiba kerül egyetlen töltés, amennyiből egy pár éves használt kocsit lehet venni.

Shadowbull 2008.10.21. 14:55:26

"hogy versenytempóban hajtva és akkutöltés közben folyékony nitrogénnel hűtik az akksijait, különben túlmelegszik és felrobban a kocsi?"

Naigen, az ilyen aprosagokat ki szoktak felejteni :)

sb

Rocko- 2008.10.21. 22:05:38

Shadowbull 2008.10.21. 07:24:31
alkalmazkodni?
süti beállítások módosítása