Körhátrányban a franciák?

  2008. október 14. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


A Toyota állítólag jövőre bemutatja a Prius harmadik generációját, a most futó modell pedig kísérleti szinten már ma is szürcsölget konnektorból villanyt Angliában. A GM - ha a válság közbe nem szól - 2011-re hozza Európába a Voltot, amit állítólag a júzerek java része tisztán villannyal üzemeltet majd. Mit lép minderre a PSA? Radikális lépésre szánja el magát: ír egy sajtóközleményt!

Az EDF (Électricité de France, a francia villamos művek - a szerk.) és a PSA Peugeot Citroën együttműködési megállapodást írt alá az elektromos és tölthető hibrid meghajtású gépjárművek jövőbeni fejlesztésének és forgalmazásának előmozdításáról. Az EDF és a PSA Peugeot Citroën között létrejött együttműködési megállapodás több technológiai ágat is érint, így különösen:
- az elektromos gépjárművek kereskedelmi kifejlesztésére alkalmas gazdasági modellek meghatározására,
- új energiatárolási technológiákra, nevezetesen a lítium-ion akkumulátorokra,
- valamint a gépjárművek töltési rendszereire, a gépjárművek és a hálózat között a töltés során alkalmazható kommunikációs protokollokra és ezek szabványosítására irányul.

Kiiirály, egy együttműködési megállapodás, hát azt már csak be kell dugni a konnektorba, és menni kell vele.

Az elektromos autók úttörőjeként számon tartott PSA Peugeot Citroën (10 000 forgalomban lévő gépjármű 1995 és 2005 között) most fellendíti fejlesztéseit e téren. 2008 júniusában a csoport bejelentette, hogy az elektromos hajtásláncok kifejlesztésére irányuló együttműködés lehetőségét vizsgálja a Mitsubishi Motors Corporation-nel. A hibrid és tölthető hibrid gépjárművek kifejlesztése szerves részét képezi a PSA Peugeot Citroën stratégiájának, melynek jelszava: « környezetbarát autót mindenkinek ». A csoport ennek megfelelően tömegesen bevezeti a Stop & Start mikro-hibrid rendszert már 2010-től kezdődően valamennyi Peugeot és Citroën modellcsaládnál. 2011-ben a két márka teljesen hibrid dízelautókat fog kínálni, s ez a fogyasztás és a CO2–kibocsátás drasztikus csökkenésével jár együtt. A PSA Peugeot Citroën csoport így megerősíti vezető szerepét a környezetvédelem terén.

Aha, tehát a PSA lassan feltalálja  azt, amit például a BMW már jó ideje használ: a piros lámpánál való motorleállítást, meg a fékezési energia egy részének becsöpögtetését az akkuba, a generátor által felvett energia csökkentésére. Az évek óta ígérgetett dízel hibrid új határideje pedig 2011. Nahát, pont akkorra ígéri a Chevrolet a Volt behozatalát Európába.

A fenntartható fejlődésre irányuló stratégiája keretében az EDF több mint ötven éve segíti elő az elektromos és tölthető hibrid közlekedési eszközök kifejlesztését. A világ legnagyobb elektromosjármű-flottájával (1500 gépjármű) az EDF nagy szaktudást és tapasztalatot szerzett a villamosenergia-tárolás, a töltésrendszerek és a tölthető gépjárművek kísérleti működtetése terén. Az EDF jelenleg is dolgozik a töltősaruk innovatív, új nemzedékének kidolgozásán.

Az EDF büszkesége ólom-savas és nikkel-kadmium akkus Saxók, 106-osok és Berlingo/Partnerek flottája. Egy közüzemi szolgáltató tényleg tudja használni őket napi rutinjában, de technikájukban nagyjából a bulgár targonca szintjén állnak, alkalmatlanok a személyautók funkcióinak kiváltására.

Akad, aki még mindig nem hiszi el, hogy a PSA hamarosan megmenti a világot? Akkor íme két idézet a végére Fontos Személyektől:

Christian Streiff, a PSA Peugeot Citroën csoport elnöke: "A PSA Peugeot Citroën környezetvédelmi vezető szerepe sokéves elkötelezettségünk gyümölcse. Rendkívül gazdag kínálatban és nagyszabású újításokban mutatkozik meg: ezzel az új együttműködéssel kínálatunkat elektromos gépjárművek és tölthető hibrid gépjárművek teszik még gazdagabbá".

Pierre Gadonneix, az EDF elnök-vezérigazgatója: "Ez az új együttműködés a villamosság fejlődésének egy új szakaszát fémjelzi, különösen a közlekedés terén, tiszta és versenyképes energiaforrásként, mely tekintettel van bolygónkra és a személyes mobilitás igényeire. Az EDF Csoport - egyik legfontosabb kötelezettségvállalásaként és beruházási döntéseként - hozzájárulhat az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentéséhez, így ma azon energetikai vállalatok egyike, melyek a legkevesebb széndioxidot bocsátják ki."

Addig is, amíg el nem készül az a várva várt dízel hibrid, hogy megmentse a világot, vigasztalódjunk a RUF elektromos Porschéjével. Nemigen terjed el olyan széles körben, mint egy hibrid 207-es tudna - de legalább létezik.

Felhördülő kollégák

A szerkesztőség több tagja is hozzászólt ehhez a poszthoz, mikor közzétettem vázlat formájában a belső listán. Csikós szerint nem feltétlenül a BMW-vel kellene példálózni, motorleállító-újraindító rendszer már a Wartburgban is volt. Sőt, ha már PSA, akkor a C3 is rendelhető volt stop&go rendszerrel egy időben.

Papp Tibi viszont a jólértesültség fennsőbséges mosolyával arcán súgta ide, hogy a dízel hibrid már készen van. Valamikor valahol egy sajttájon beszélt a projekt vezetőjével, aki szerint már régóta minden adott a piacra dobáshoz. A PSA tudja, mennyibe kerülne az autó, tudja, mennyit fizetnének érte a népek - már csak azt az olajárat várja, amikor a gyártás rentábilis lehet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92713080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.14. 16:31:01

A BMW részéről a fékenergia visszanyerése marketingduma csupán, azt csak az ún hibrid hetes tudja majd(melyben a 407 lóerős benzines turbós V8-at 20 lóerős villanymotor segíti majd muhhahaha), az efficient dynamics csomag "mindössze" annyit tesz, hogy amikor terhelés alatt van a motor (tehát gyorsításra akarod használni az olajból nyert energiát) akkor lekapcsolja róla a generátort, és akkor kapcsolja vissza, amikor te fékezel. A dolog valamekkora megtakarítással biztos jár, de azért a kinetikus energia döntő része még így is hő formájában távozik a fékpofákon - kivéve a sokat motorfékező sofőrnél. Sok motorfékezéshez viszont manuális váltó kell, meg odafigyelő, spórolós sofőr, nem effdyn.....

a franciákhoz: biztos megvan a jó okod, hogy így beszólj nekik, de azt ne feledd: valahogy sosem hallasz nagy panaszáradatot a franciák szájából, bezzeg az okos és előrelátó amerikai autógyárak milyen jól állnak most. Magyarán: az, hogy mi nem tudunk róla, mit terveznek, nem jelenti azt,hogy nem terveznek semmit. És ezen még az ilyen ecs***ett sajtóhírek sem változtatnak :-D

Harmatos Libaf.s 2008.10.14. 16:32:07

Hát én ezen jót virultam :)amit a PSA leirt. Mondjuk tény hogy átlagban télleg nagyon keveset eszik az öszes autójuk. De istenem nekik is csak az a kis leggyengébb dízelel ferszelet, környezetbarátos gumis ,kis haspáncélmegbojgatásos, és egy kis motor elektronika megbojgatásos "hibridük" van, úgy mint majdnem az öszes cégnek (tisztelet a kivételnek). Az ha meg télleg igaz hogy van nekik dízel hibrid és azt azért nem hozzák piacra mert nem elég nagy az üzemanyag ár akor egyenesen kapják be ........ És akkor még ők beszélnek zöldségről(kornyezetbarátságról) Hát ha ez igaz akkor tényleg nagyon zöldek......-,-(hülyék)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.14. 16:53:01

Ezt úgy bírom mikor együttműködési megállapodást kötnek valakik - ez általában azt jelenti hogy jópofizunk a világnak és mindenki csinálja amit addig. Viszont egy jó csomó pézt el lehet csorgatni a zsebekbe.

enté 2008.10.14. 17:23:42

Bolgár, nem bulgár...

Shadowbull 2008.10.14. 17:56:54

"az efficient dynamics csomag "mindössze" annyit tesz, hogy amikor terhelés alatt van a motor (tehát gyorsításra akarod használni az olajból nyert energiát) akkor lekapcsolja róla a generátort, és akkor kapcsolja vissza, amikor te fékezel."

Ja, meg a stop-start rendszer, meg meg nehany aprosag.

sb

makmarci 2008.10.14. 18:59:19

Amíg nem jönnek be az újabb generációs hibridek, amik elmennek 50-60 km-t anélkül, hogy beindulna a motor, na addig nem sok értelme van, főleg nálunk. Mint tudjuk, a bonyolult technológia sokba kerül, és mivel nálunk nem igazán támogatják, így tényleg brutál drága, tehát szinte értelmetlen.

Igazán akkor lesznek valóban használhatók a villanyautók, amikor tudják majd ugyanazt, mint a belsőégésűek, nyáron hideg van benne, télen meg meleg, és ettől még nem horpad be a tankjuk.

Na ezt nem fogom én megérni...

Talán az üzemagyagcella.

dextercapo 2008.10.14. 19:05:08

nem szeretem a franciakat (sem - a nemeteket meg kevesbe) DE ok az egyetlen banda akik takarekos autokat probalnak gyartani europaban - az ebben kevesbe elen jaro olaszokon kivul (persze majd meglatjuk mit tud a kethetgeres farmotoros dizeljuk) a tobbiek teljesen mas iranyba mennek (nana , hiszen a nemetek bevasaroltak magukat minden sarokba a konkurrencia kivedesere) es inkabb a fajdalomkuszobnek tekintett hat-tiz literes fogyasztasbol hoznak ki minnel tobb loerot - tok foloslegesen , egyre kevesbe vezethetoen es egyre rovidebb elettartammal .

yard (törölt) 2008.10.14. 19:27:55

Na a franciák és az elektromos szabvány...
Nincs egy normális , kialakult dolog, de ŐK már a világszabványon dolgznak..:)

yard (törölt) 2008.10.14. 19:34:23

Szerintem faragják tovább az aksit. Az elektronikát bízzák másra (majd "feltalálja" a Bosch és az Intel)

Shadowbull 2008.10.14. 19:35:57

"DE ok az egyetlen banda akik takarekos autokat probalnak gyartani europaban "

Jaja, ezt szoktak mondani. Meg hogy a nemetek milyen szar benzinzabalo autokat csinalnak.

Csak egy pelda, hirtelen ez akadt a kezembe:

Renault Laguna Expression 2.0dCi FAP 110kW, 1480kg, vegyesfogyasztas 5,9l/100km.

BMW 318d, 105KW, 1505kg, vegyesf.:4,7l/100km, de a 320d 130KW is csak 4,8l.

Aztan.

LAGUNA
Expression 2.0 16V Turbo 125kW Automatik Confort, 1563kg, 8,9l

BMW 320i, 125KW, 1445kg, 6,1L.

Mar csak ebbol is latszik hogy a franciak mennyire takarekos autokat akarnak csinalni.

sb

dextercapo 2008.10.14. 19:54:54

shadow - igen - marketingben a nemetek nagyon ott vannak . kar hogy amit leirnak az egyreszt nem teljesen igaz , masreszt a 318 es a laguna expression nem ugyanakkora auto . ha melle irtad volna a fiat ducato maxit is , az kb megfelelne a szokvany propagandanak .

mindemellett meg kell kovesselek - az uj renault-ok az euro x-es motorokkal sokkal tobbet esznek mint a regi autoik - tehat a franciak is kemenyen fejlodnek visszafele .

BTO11 2008.10.14. 20:02:48

és a villanyt az miből nyerik majd??
mert az terem a réten csak aratni kell.
D:))

yard (törölt) 2008.10.14. 20:32:53

BTO
Majd csinálnak sok Paksot. Ez az ördögi kör: villanyautó, mert az tiszta, jól vezérelhető (ezek igazak), de villanyt zömmel úgy csináljuk, hogy olajat égetünk el. Az összes aksi pedig a gyártástól az újrahasznosításig rohadtul környezetszennyező.

Shadowbull 2008.10.14. 20:38:15

dextercapo 2008.10.14. 19:54:54

Az ne zavarjon, hogy Europaban csak ugy kaphat tipusengedelyt egy auto, ha azt elotte egy fuggetlen szervezet bevizsgalja, es megallapitja tobbek kozott az NEFZ-szabvany szerinti fogyasztast.

Mindegyik autot ugyanugy kell merniuk.

Tehat a gyari fogyasztasi adatok nem Jürgen es nem Jean hasrautesenek a termekei, hanem fuggetlen hatosag altal mert adatok.

318d

Hossz: 4531mm
Szelesseg:2013mm
Magassag: 1421mm

Menetkesz tomeg:1445kg

Laguna

Hossz:4695mm
Szelesseg:1811
Magassag:1445

Menetkesz tomeg:1480kg

Lathatod, a 318d meg a Laguna teljesen azonos meretosztaly, tehat abszolut osszehasonlithatoak.

sb

saki05 2008.10.14. 21:04:25

A 3as BMWt inkább a Meganehoz hasonlítanám mint a Lagunához ugyanis belül semmivel sem kisebb a Megane mint a Bmw sőt a csomagtartója jóval nagyobb a Meganenak tudom, mert enyém a Megane kollégámé a Bmw és felváltva járunk ki Franciába velük.a fogyasztás kb 140es tempó körül Megane1.5dci 5-5.5L Bmw320d 6-6.5L

saki05 2008.10.14. 21:06:33

kombi autókról van szó!

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.14. 21:06:52

Ja, megnézném én azt a BMW-t, amelyik 4,8l-t fogyaszt. Az én PDTDI 80lovas polom fogyaszt vegyesben 5,5l-t, az 1.5dCi thaliam meg 4,3l-t, pedig az 980kg és abszolút spórolósan vezetek.

Shadowbull 2008.10.14. 21:11:17

saki05 2008.10.14. 21:04:25

Hat en ugyan az elozo Lagunat neztem, de az belul jelentosen kisebb mint az E90.

Meretre meg a mostani sem nagyobb, bar abban meg nem ultem.

Nekem az E90 6,5 litert akkor fogyasztott, ha bele-belecsusztam a 200-ba.

sb

Shadowbull 2008.10.14. 21:13:39

wartburger 2008.10.14. 21:06:52

Ott van, NEFZ fogyasztas.

sb

saki05 2008.10.14. 21:23:47

Ha néha belecsúszol a 200ba az nem sokat változtat az 1500kmes átlagon mi sem végig 140et megyünk néha van ott több is pl németben de akárhogy is néztük a Bmw mindig többet eszik min 1 Literrel akárhogy is fáj ja és E46ról beszélek abszolut nem nagy autó.Nagyobb gumik nagyobb súly ja és nagyjából ua az utastér kisebb csomitartóval mint a Megane.

Shadowbull 2008.10.14. 21:41:08

Ki beszel az E46-rol? Az valoban kisebb, jocskan, mint az E90.

Nekem ugyan nem faj, mert mindenki azt hisz amit akar.

sb

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.14. 22:25:07

Jaj istenem, kedves SB, te már megint osztod az észt, miközben megint simán megbuksz egy egyszerű szövegértési feladaton. Olvasd már el újra, mit írt Rácz Tamás a BMW-vel kapcsolatban a cikkben, és mit írtam én a kommentben, ami, ugye a dolog lényege, a cikkre reagál? Szerinted mondta itt bárki, hogy "csak" fékenergia visszanyerés lenne az effdyn? Nem mondta. Leülhet fiam, ez akkor is egyes, ha az E90-e 3 liter eszik 180-as átlagtempónál. És többet nem mondom.

Shadowbull 2008.10.14. 22:45:02

"Szerinted mondta itt bárki, hogy "csak" fékenergia visszanyerés lenne az effdyn? "

vs.

"az efficient dynamics csomag "mindössze" annyit tesz...."

Erre kivantam reagalni.

sb

w a s d 2008.10.14. 22:53:24

@ Shadowbull 2008.10.14. 19:35:57

Az a 2 méter feletti szélesség az nem tükrökkel együtt van véletlen?

Viszont a 316i meg a 318i szabvány szerinti fogyasztása tényleg hű meg ha, kb. mint egy 1,3- as Swift "2"- é, miközben nagyobbak, nehezebbek.


A blogbejegyzéshez pedig: nekem úgy tűnik, tele van rosszindulattal.

H2O2 2008.10.14. 23:01:36

Na most mi köze van a PSA nak a Renaulthoz???? Az egy másik cég.
Mert ugye a cikk a PSAról szólt.
Ha megnézitek, tényleg a PSAnak van a legkisebb CO2 kibocsájtású autóparkja, erre utaltak a nyilatkozatban.

Shadowbull 2008.10.14. 23:06:08

"Az a 2 méter feletti szélesség az nem tükrökkel együtt van véletlen?"

De.

www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engine/technical_data.html

"Viszont a 316i meg a 318i szabvány szerinti fogyasztása tényleg hű meg ha, kb. mint egy 1,3- as Swift "2"- é, miközben nagyobbak, nehezebbek."

NEFZ-szabvany szerint van merve.

Nyilvan a valo eletben attol fugg, milyen a vezetesi stilus, mint barmelyik masik autonal.

Nalam a BMW-k* kabe fel-egy literrel ettek tobbet, mint a gyari adat. Pedig messze nem szabvanyosan vezetek.

*kivetel az M3 es az M6.

sb

Shadowbull 2008.10.14. 23:08:09

"Ha megnézitek, tényleg a PSAnak van a legkisebb CO2 kibocsájtású autóparkja, erre utaltak a nyilatkozatban. "

Nade miert? Mert tulnyomoreszt kisautokat gyart.

Keressek Peugeot-okat is?

Ugyanez lesz az eredmeny, fogadni mernek.

sb

H2O2 2008.10.14. 23:12:43

Shadowbull: igen azért mert nem presztízs autókat gyárt mint a BMW ergó könyebbek az autói.
Viszont darabszámban kompenzálja kisebb nyereséget.
Többen is engedhetik meg maguknak.
Egyébként mivel a legújabb PSA benzin motorok BMW fejlesztésűek adott tömeg mellett valószínű hasonló a károsanyag kibocsájtásuk...

w a s d 2008.10.14. 23:15:06

@ Shadowbull 2008.10.14. 23:06:08

A "hű meg ha"- t úgy értettem, hogy az tényleg nem tűnik rossznak, elismerésre méltó.

Shadowbull 2008.10.14. 23:15:46

H2O2 2008.10.14. 23:12:43

Nyilvan, csak ha nagy buszken kijelentjuk, hogy a PSA-nak van a legkisebb flottafogyasztasa, es ebbol levezetjuk, hogy ok tesznek a legtobbet az alacsony fogyasztasert, a nemetek meg nem, akkor bizony eleg messze esunk a valosagtol.

Mint ahogy a Toyota az abszolut zold gyarto, aztan az osszes osszevetheto modelljenek rosszabb a fogyasztasi adata, mint pl. a BMW-nek.

sb

w a s d 2008.10.14. 23:19:09

Amúgy egy másik oldalon azt írták, a konnektorról tölthető Mégane is 2011- ben jön.:D

H2O2 2008.10.14. 23:27:16

Nézd, mint minden ez is marketing.
Tény, hogy a PSAnak ÖSSZESÉGÉBEN a legkisebb a flotta fogyasztása.
Presztízs gyártók (BMW, Mercédes meg a japán merci koppintás) meg küzdenek mint pocok a tarlón, hogy különböző trükökkel beférjenek az EU CO csökkentési törekvéseibe, mert a vásárlóik nem fogadnának el egy 100 loerős 5 ös BMW-t pl, amit pl Skoda Superbnél elviselnek mert nem azonos a célközönség.
MIvel ez a Párizsi autószalonon hangzott el, és ott nyilván a nacionalista gallok fő szempontja saját márkáik előtérbe helyezése. Valószínű a 2010es szalonra dizel hibrid nem lesz kész (illetve kész van, de nem sorozatérett főleg az aksik miatt mert nem véletlenül 7 millió egy Toyota Prius) ezért kellett valamit mondani.
Ezt sikerült.

fogash 2008.10.15. 10:33:17

Na, most hogy megint jól benyaltunk a BMW-nek, meg ismételten a sárba tapostuk a franciákat, újra garantált a 300 értelmetlen hozzászólás a semmihez.

Én személy szerint a következő autóimmal tudnék példálózni:
Citroen Xsara Picasso 1.6-8V (90LE, 1300kg), az asszony Győrben és környékén használja, 10.000km átlagfogyasztása a fed szgép szerint 7.6L/100km. Szerintem nem sok.

Ugyanilyen viszonyok között az Alfa (155 2.0TS16V-150LE, ~1200kg) kb 1-1,5 literrel kért többet. Viszont hosszú úton (Győr-Dubrovnik) 7,2 lett az átlag úgy, hogy egész úton senki nem előzött meg. :)

Aztán van (volt) a céges H-Astra (1.9CDTi-150LE, ~1300kg), ami autópályás üzemben (130-150 közötti tempomatolás) 6,7-7,0 között produkált. Bár ez FIAT motor, szóval német büszkeség nemigen van benne :)

Aztán a múltkor kaptam egy Smartot (1.0 benzin), na abban 155km-re tankoltam 19,7 liter benyát. Óra szerint tele tankkal vettem fel, ugyanígy adtam le. Lehet matekolni, de az bizony 12,7 (TIZENKETTŐEGÉSZHÉTTIZED) liter 100-kmenként... Egy smarttól!!! Ammúgy német kisvárosi forgalom és némi autópálya 100-120 közötti tempóban.

Szóval én konkrétan semmilyen összefüggést nem látok nemzet és az autó fogyasztása között. Az viszont számomra szinte tény, hogy a PSA nagyobb súlyú autógyártó, mint a BMW (nézd meg, ki mennyit gyárt évente), így ha nagyon akarna, biztos tudna piacra dobni hibridet. De míg egy BMW-nek (akármelyiknek) trükközni kell, hogy a szabványcikluson valami éhenkórász adat jöjjön ki, addig egy kis PSA minden frincfranc nélkül is tudhatja ugyanazt. Ezért nem tartom kizártnak, hogy a franciák szabványadata közelebb áll a valóvilághoz, mint a BMW laboradatai.

Javaslom a TC összehasonlító tesztjét, ahol a Mazda2 vs CitroenAX14D futott a fogyasztásért. Aztán hogy-hogynem, az azonos katalógusfogyasztású autók közül életben a Mazda éppen dupláját ette, mint a Citrom. He?

Shadowbull 2008.10.15. 11:52:14

"De míg egy BMW-nek (akármelyiknek) trükközni kell, hogy a szabványcikluson valami éhenkórász adat jöjjön ki, addig egy kis PSA minden frincfranc nélkül is tudhatja ugyanazt. Ezért nem tartom kizártnak, hogy a franciák szabványadata közelebb áll a valóvilághoz, mint a BMW laboradatai."

Tevedes. Mindegyik autogyartora ugyanazok az eloirasok vonatkoznak. Igy mindegyik ugynannyit "trukkozik". Hulye lenne nem tenni, sajat jol felfogott piaci erdeke diktalja.

"Aztán van (volt) a céges H-Astra (1.9CDTi-150LE, ~1300kg), ami autópályás üzemben (130-150 közötti tempomatolás) 6,7-7,0 között produkált."

Es mit kaptal helyette?

sb

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.10.15. 13:51:31

Szerintem az az elektromos auto vedi leginkabb a kornyezetet, amibe meg nem gyartottak le az akukat.

Amugymeg. Mi hajtja bele az akuba az elektronokat? Szeneromu? Ja szelermu, meg viz, igen, valoban.
Szoval majd ha a sotetzoldek belatjak, hogy atomenergia nelkul mindenki megszopja, na majd akkor lesznek elektromosautok.

fogash 2008.10.16. 12:38:33

"Tevedes. Mindegyik autogyartora ugyanazok az eloirasok vonatkoznak."

Imádom, amikor így ex cathedra kijelented, hogy tévedek...

A BMW-féle trükközés (effdyn és tsai) arról szólnak, hogy a SZABVÁNY CIKLUSRA optimalizálják a minimumfogyasztást. Így aztán működhet, hogy leveszik a generátor gerjesztését, kiiktatják a kormányszervót, a vízpumpát, stb., hogy csak a minimumot kelljen hajtani.

Ha viszont egy "gagyi" PSA motor ilyen cselek NÉLKÜL is emészthető fogyasztási adatokat produkál a szabvány cikluson, akkor 2 út lehetséges:
1.) eladják úgy, ahogy van, hiszen a katalógusadat 5,x ugyanolyan jól mutat egy 407 mellett, mint egy 318 mellett.
2.) fejlesztenek valami húdebonyolultat (pl effdyn), ami jó drágába kerül, és akkor lehetne vakítani, hogy a 407 katalógusadata csak 4,y , ami ugye sokkal kevesebb, mint a konkurrencia 5,x-e. Kár, hogy az autó ára nem takarja be az ilyen extrák fejlesztését, így a 7milliós PSA autó a szabványciklusban ugyanannyit fog enni, mint a 9milliós BMW, de a közúton jöhet a nagy pofáraesés, hogy a nagykörúton az egyik tényleg annyit eszik, a másik meg nem :(

De persze te ezt (is) jobban tudod... :)

Shadowbull 2008.10.16. 19:08:15

"Imádom, amikor így ex cathedra kijelented, hogy tévedek..."

Kenytelen vagyok kijelenteni, ha tevedsz, akar tetszik akar nem. Gondolom azt nem varod hogy elotte bocsanatot kerjek?

"A BMW-féle trükközés (effdyn és tsai) arról szólnak, hogy a SZABVÁNY CIKLUSRA optimalizálják a minimumfogyasztást. "

MINDEN gyarto a szabvany ciklusra optimalizal.

Nem is tehetne maskent, csak ugy tudja forgalomba hozni az autoit, ha a ciklusban megfelel az emisszios eloirasoknak.

Ebbol is kovetkezik, hogy ami a szabvany cikluson kivul van, azt mindenki leszarja.

Persze ez az emissziora vonatkozik, a fogyasztasra kevesbe. Ennek van egy erdekes kovetkezmenye a kisautok valodi kornyezetszennyezesre vonatkozoan, de ez mellekszal. + a downsizing mint rossz utirany, de ez is mellekszal.

"e a közúton jöhet a nagy pofáraesés, hogy a nagykörúton az egyik tényleg annyit eszik, a másik meg nem :("

Miert jonne? 2 azonos tomegu, azonos motortipussal rendelkezo auto kozul a gyakorlatban is az fog kevesebbet enni, amelyik a ciklusban kevesebbet eszik. Mert a reszedrol trukkozesnek nyilvanitott ED-intezkedesek nem csak a ciklusban mukodnek.

"1.) eladják úgy, ahogy van, hiszen a katalógusadat 5,x ugyanolyan jól mutat egy 407 mellett, mint egy 318 mellett.
2.) fejlesztenek valami húdebonyolultat (pl effdyn), ami jó drágába kerül, és akkor lehetne vakítani, hogy a 407 katalógusadata csak 4,y , ami ugye sokkal kevesebb, mint a konkurrencia 5,x-e. Kár, hogy az autó ára nem takarja be az ilyen extrák fejlesztését,"

Ez egy zagyvasag. Pont hogy a PSA-nak kellene jobb katalogusadatokat felmutatnia, mert neki kevesbe bocsatjak meg a vasarlok a magasabb fogyasztast.

Amugy ha van 2 autod, ugyanolyan tomeggel ugyanolyan motorral, es az egyik jelentosen jobb ertekekkel rendelkezik, akkor semmifele logikai huzassal nem tudod levezetni hogy a gyakorlatban megis a masik fog kevesebbet enni. Nem is igazan ertem, hogy miert probalod, ill. megis erteni velem, de ez messzire vezet.

Amugy pont a fejlesztesi budzse hatarozza meg azt, hogy a BMW motorjai objektive is jobbak lehetnek, mint a PSA-e. Van penz ugyanis piezo-befecskendezokre, (a 318d-ben pont nincs), van penz a vegletekig valo optimalizaciora, dragabb katalizatorra, lambdaszondara, es meg sorolhatnam.

Persze ezt te mind szimplan trukkozesnek fogod minositeni.

sb

süti beállítások módosítása