Gyors sávban...

  2008. október 13. - ommm Címkék: porsche bell derek lemans 962c

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Toys and things that come by the dozen
That ain't nothin' but drug store lovin'
Hey little thing, let me light your candle
'Cause mama I'm sure hard to handle, now, gets around

Otis Redding: Hard to Handle

Hogy mennyire hard to handle az emberben genetikailag kódolt, zsigerből fakadó sebesség utáni vágy, arról meglepő módon ez a kicsi, mazsolaarcú ember, akit inkább nyugdíjazott heringhalásznak néznénk, minden bizonnyal hosszú órákon keresztül tudna mesélni.
Ő ugyanis egy olyan korban lett -többek között - ötszörös Le Mans-győztes, amikor a Mulsanne-egyenes még nem volt más, mint egy hatkilométeres nyílegyenes adrenalincsík egyenesen a halhatatlanságba, vagy a cinkkoporsóba.

Derek Reginald Bell, Member of the British Empire.

 




Mindenki utána tud nézni, temérdek forrás foglalkozik karrierjével, életével, de térjünk ki a poszt második számú főszereplőjére.

A nagysikerű Rothmans Porsche 962C egyet jelentett Le Mans-nal és Bell-lel. A - többek között - Bosch-Kugelfischer mechanikus befecskendezéssel és két KKK K26-3060G turbófeltöltővel ellátott, mindössze 2649 köbcentiméteres, hathengeres boxer 620-650 lóerőt tudott és ezzel a teljesítménnyel, valamint a Porsche masszív tapasztalat-hátterével vérbeli turbo-era lövedéket varázsolt a 820 kilogrammos tepsiből. Fajlagos teljesítmény? Literteljesítmény? Számolják ki, riasztó.

Legalábbis nekünk. Nézzék meg még egyszer a két fényképet: a mestert és a hangszert. Az 1983-as 24 óráson a Mulsanne végén 243 mérföld/órás, azaz 391,07 km/órás sebességet tudtak. És ez még nem volt a vége. Az bizony 252 mérföld/óra volt.

Pár évvel később aztán elkészült az In Car 956 című film, amelyben Bell és a vele szimbiózisban élő 962C végigsöpörnek a világ legendás versenypályáin, mint tornádó a száraz prérin. Futnak egy 6,41-et a Nürburgringen, ellátogatnak Le Mans mellett Silverstone-ba, Spa-Francorchamps-ba, összesen nyolc pályára. Az EVO magazin szerint: "the footage is superb... the laps of Le Mans are just devastating. Bell won Le Mans five times. He is a God."

Ezzel én csak mélységesen egyet tudok érteni. Mire az alant idebiggyesztett filmrészlet végéhez érnek, valószínűleg így lesznek vele önök is. Nézzék figyelmesen, ahogy a 0-ról 300-ra 11 másodperc alatt gyorsuló gyilkos gép nekifeszül az útnak, és csak falja, falja, nagyokat harapva térből és időből, a világmindenségnek fejjel rohanva, addig, míg az őrületes száguldásban szürke pengévé szűkül a flaszter, impresszionista zöldes mocsokká a fák és Bell, a katana pengéjén egyensúlyozva vibráló papírgépével, megvakarja arcát, itt-ott egy kézzel fogja a kormányt. És nem gondol ARRA, nincs mi lenne, ha és de...gyorsabb, mint a halál, pedig az ott üldözi sikoltva, kaszáját magasra emelve. A visszapillantóban biztosan látja. Ereiben glikol, idegei nincsenek. Tisztelem a bátrakat és az őrülteket.

Meg kell szerezni azt a filmet. Dobozban. Polcra.
Ennyi kijár nekem, ennyi kijár azoknak, akik tudtak huszonvalahány éve egy olyan motort készíteni, amelyik 24 órán keresztül bírja ezt és persze Derek "Fearless" Bellnek is. Kétség nem fér hozzá, hogy nekem már az első ellenkormányzásnál kiugrott volna a szívem. Egyenesen a lábam alatti barna tócsa közepébe. 
Le a kalappal, különben leesik.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr78703981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.10.13. 17:39:02

Portói vagy aszú?

zalkapone 2008.10.13. 18:24:59

Ez nem semmi! Egyet értek a beszerzés ötletével! Volt egy hasonló filmje Steve McQueen-nek is, ahol talán Forma verdákkal nyomják. Erről tud valaki valamit?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.13. 18:26:23

Király csak egy lehet.. És az Walter..

gtgtgt 2008.10.13. 19:22:23

Jézus Mária!!! Jó gyenge. :) Amúgy hatalmasborzsztónagygagyaszagatótisztelet az ürgének jobban tisztelem az ilyeneket mint a Formai1eseket már uncsi a forma1 ez a király. Éljen a teljesítmény éljenek a lóerök 4 kerék vagy 2 kerék mind1....

madbalee 2008.10.13. 19:24:30

ááá ahogy a váltásokkor a turbó elengedve ciripel hátborzongató...

Instant get

vasember 2008.10.13. 19:29:34

Kemény férfi munka az látszik,a futómű itt tényleg csavargatja a kormányt az ember kezéből,az meg hogy elengedi a kormányt egy kézzel,hát hátborzongató.És a motor,érezni nincs erőlködés semmi,teszi a dolgát nagy fordulat nélkül.

madbalee 2008.10.13. 19:30:32

2 éve láttam először ezt a gépet élőben, sajna csak álló motorral:(

Rocko- 2008.10.13. 19:39:34

bocs, de nekem Walter.

csongiaparaszt 2008.10.13. 19:56:57

Olvasgattam miket nyilatkozgattak az f1-es nagyarcok a vasárnapi nagydíj után. Hol vannak ezek a gyerekek még a gépjárműversenyzéstől?

makmarci 2008.10.13. 20:19:08

Aki nem halt meg, az mind király ! -nem komplettek ! Bárcsak én is versenyző lehettem volna... Na mindegy, erről már lecsúsztam, de legalább élek.

Azért mégiscsak apályán bevégezni, az volna szép. (mondjuk 400-al egy fára tekeredve,vagy inkább egy erdőre...)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2008.10.13. 20:23:56

Ezz naggyon durva... KorbenDallas mit szólsz ehhez a névhez? :D nagyon nagy film, az egyik kedvencem! csirió!

Secnir 2008.10.13. 20:54:25

durva.
a megelőzött autókra 20 kör alatt hány kört vert rá? ötöt?

nimrod1987 2008.10.13. 21:01:19

zalkapone! a film címe Le Mans amit ugye nem kell magyarázni miről szól. :) Javaslom mindenkinek nézze meg! Isteniek a hangok benne.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.13. 21:30:25

hogy jön ide ergy rally versenyző,
Walter Röhrl

Gyurma73 · https://plus.google.com 2008.10.13. 21:31:34

hogy jön ide röhrl ?
rallya az más

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.10.13. 21:34:05

zalkapone: az a Le Mans.

ommm: nagyzsírkirály ismét. Köszi. Jó ilyeneket olvasni, meg nézni.

Acmee 2008.10.13. 21:52:03

Odabasz... Rendesen :-O

ommm 2008.10.13. 22:01:12

Röhrl, Senna vagy Bell...
zseni mind. hasonlítani nem lehet, nagyon más.
azonban ennyire érezni azt, hogy mikor mit csinál egy ilyen tepsi...a villámgyors, határozott apró ellenkormányzások és végig áll a gázon.
mesteri

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.10.13. 22:33:59

Azért az valahol egészen durva ebben a videoban, ahogy úgy szaladnak a fák, ahogy én még játékban sem látom őket rohanni......... juj.

a gép hangja viszont elképesztő, és ezt a játékok is visszaadják, de azért az igaz, tudni hogy ez nem kamu, és a film azért maradt meg, mert a csóka nem szúrta el... süveget le, télleg...

zalkapone 2008.10.13. 22:37:40

Kösz-kösz! Rajta vagyok!

BTO11 2008.10.13. 23:01:11

na ehez a géphez a maiak csak fostalicskák a csúcstechnologiás fejlesztés mellett!

és a fékek se semmik voltak rajta,mert az is láccik az előzéseknél a kanyar előtt.

zalkapone 2008.10.13. 23:18:15

ABS? ASR? ESP? MUHAHA!!!!

megint 2008.10.14. 01:05:30

úh, hát nem semmi, félelem az nem sok volt, többi versenyző egyébként mit csinált , mert nem úgy nézett ki mint akik egy ligában játszanak

yappari 2008.10.14. 02:44:16

madbalee 2008.10.13. 19:43:23
elő is kotortam a képet:)

Bazz, ha ez a stuttgarti porsche múzeum, akkor én is láttam, höhö :) :)

jó a memóriám...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.10.14. 07:27:53

It's fucking harg! Szédületes! Respect Mr. Bell! Turbo benzines forever!

karlmann 2008.10.14. 07:29:01

zalkapone

Az általad keresett film címe Le Mans. 1971-ben készült, letölthető bármelyik megosztós oldalról. Lehet találni hozzá magyar szinkront is, bár sokat nem beszélnek benne. Az HBO-n leadták még a 90-es évek elején.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2008.10.14. 07:29:12

Légzsákok? Ugyan. Inkább 4 pontos biztonsági öv. Annak jobban hiszek.

kranführer 2008.10.14. 08:29:56

Király Verda+Pilóta!!!
De ha Rally akkor inkább Ari Vatanen. Mindig tiszta volt a szélvédője. Az oldalablakokon meg nem lehetett kilátni a sok bogártól...:-DDD

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.14. 08:41:56

Nem akarok nagyon szakérteni, mert semmi közöm a szinthez, de nekem innen úgy tűnik, hogy sziklák, nézősor és öles fák között murván keresztben 160-nal nehezebb menni, mint egy pályára tapasztott rakétával tükörsima úton egyenesben..

ommm 2008.10.14. 09:43:01

AnyádnakPalánkot 2008.10.14. 08:41:56

Jó meglátás, de szerintem nem hasonlítható a kettő.
Különböző műfaj, erősen.
Ott vannak öles fák, sziklák.
Emitt magasabb sebesség és még 10-20 másik autó körülötted amelyik mind elöl akar lenni.
Nagyon észnél kell lenni itt is-ott is.

b[ALien] (törölt) 2008.10.14. 11:01:34

series_one 2008.10.13. 19:55:38
sőt.
két pina.

két pina + 1 rekesz sör:)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.14. 15:26:16

Ha a leggyorsabban ülsz, senki sincs körülötted :)

SsPL71 (törölt) 2008.10.14. 15:30:55

"...akik tudtak huszonvalahány éve egy olyan motort készíteni, amelyik 24 órán keresztül bírja ezt..."

Az én kocsim nem csak 24órát bírja a tempót :)

Jetfighter 2008.10.14. 16:16:14

Nyugis:) DB ha üzletember lett volna és tárgyalás közben ráfognak egy pisztolyt, vsz. ülve bealszik... GRP.

Csak hogy legyen egy lelkes amatőr is:

www.youtube.com/watch?v=R5uniReXED4&feature=related

(RUF-Porsche, Nürburgring)

Jetfighter 2008.10.14. 16:44:28

Illusztráció: szintén Porsche, szintén Nürburgring, a sofőr se gyenge, mégis:

www.youtube.com/watch?v=4XRXuiru_GI

DB (karambolmentes) 6:41-e ennél lényegesen gyorsabb kellett hogy legyen...

Zsolt7301 2008.10.17. 18:11:48

gtgtgt

Fergeteges az autó! Profi a pilóta!

A hangjátol kirázza az embert a hideg!

Na de azért nem kell fikázni az F1-es autókat. Más a kettő és azért egy Forma 1-es verda egy körön megenné reggelire!
De akkor is azt mondom hogy nem szabad egymáshoz hasolítgatni a kettőt.
süti beállítások módosítása