Rendőr tilosban

Út közepén parkolni szabad?

  2008. október 02. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Semmi különös, csak azért jelenik meg ez a teljesen hétköznapi dolog itt és most a Belsőségen, mert van adminjogom a bloghoz, meg mert volt nálam fényképezőgép. A helyszín a szerkesztőség mögötti újpesti paneltömb parkolóutcája. Íme:

Bár megszokott gyakorlat, hogy az autósok itt a két parkolósor közé is beparkolnak, attól még ez tilos. Olynnyira, hogy többször jött már felháborodott levél az indexes szerkesztőségi listára KRESZ-ben kevéssé jártas kollégától: megbüntettek, mert itt és így álltam, de miért?

Hát mert az út közepére nem szabad parkolni, válaszolom ilyenkor; ahogy a Váci út közepén nem állok le, zárom le és hagyom ott a kocsit, az ilyen kis utcákban sem tegyünk ilyet.

A rendőr persze megállhatna itt is - ha égve hagyná a kék villogót. Így viszont csak rossz példát mutat. Főleg, ha pár méterrel arrébb van üres szabályos parkolóhely is. Esetünkben - volt.

És nem, nem gyilkost fogni szaladtak, ott álltak vagy ötven méterrel arrébb, és a helyi építkezés melósaival beszélgettek valamiről. Megkérdeztem volna, miről, de én is siettem. Csak én nem voltam lusta arrébbgurulni, és szabályosan parkolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41692705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mókás Buszkilincs 2008.10.02. 16:36:48

A XVI. kerületben lakom - közel a Rendőrkapitányásghoz. A kapitányság közelében van egy fodrászat, egy egyirányú utcában. Fiatal rendőr-srácok járnak oda hajat vágatni. Szinte "természetes", hogy az egyirányú utcába szemből hajtanak be (mindenféle megkülönböztető jelzés nélkül) és így is parkolnak...
Ezzel is mutatva a jó példát :-(

narrátor 2008.10.02. 16:51:25

Fejétől büdösödik a hal, a példamutatást magasabb szinteken kell elkezdeni. Akkor lesz erkölcsi alap követelni is.

bed!ke 2008.10.02. 16:52:47

én meg azt nem értem, hogy az oktogon közepén, a forgalomtól elzárt területen mit keres egy üres rendőrautó? biztos van valami "emberek így ne csináljátok!" kampány, mást nem tudok elképzelni...

hiszteria 2008.10.02. 16:56:25

Tudom, most haragudni fognak rám, pedig nem szimpatizálok a rendőrséggel.

A véleményem:

1-a fénykép nem bizonyítja azt, hogy nem lehet megállni
2-a KRESZ szabályai szerint nem tilos megálni kapube- illetve kijáróban
3-Mókás Buszkilincs - ha nem tudod bizonyítani, akkor ne is írd le!
4-ez a parkoló a KRESZ szabályai szerint kapube- illetve kijárónak minősül, ha hiszed, ha nem. Nézz utána!

Ui.: ezek ellenére szerintem is sok szabálysértést követnek rendőrök, de ez pont nem az.

Tisztelettel: Én

Mókás Buszkilincs 2008.10.02. 17:06:39

hiszteria: ha csak ezen múlik, akkor több fényképet is tudok mutatni...
Itt most elsősorban az ELV-ről van szó. Legalább a rendőrök mutassanak jó példát. Ahogy pl. Tiszafüreden a rendőrség parkolójába kihelyezett táblán is látható (szöveg a táblán: kapcsold be a biztonsági övet, járj elől jó példával)

2T1cyl 2008.10.02. 17:08:56

A rendőrök által elkövetett szabálysértések(és vannak ilyenek!) mind-mind arra engednek következtetni, hogy bizony visszaélnek a hatalmukkal, semmibe véve a B.T.K.-t(volt részem ilyenben). Bezzeg ha az utca embere teszi ezt, a fejét veszik. Hol van itt az igazság(tudom, Mátyás óta meghalt)?

RaveAcE 2008.10.02. 17:10:35

Egyetértek a posttal, nálunk is rengeteg ilyen idegesítő helyzet van. A kedvencem, amikor a zebránál felparkol a járdára. Egyszer lekattintom...
Azt viszont vedd figyelembe, hogy a fényképezéskor volt szabad hely, nem feltétlenül az odaparkolás idejében. A kettő nem ugyanaz.

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.10.02. 17:13:48

Csak nem 4007, C-Crosser, Outlander a tesztalany?
Kiváncsian várjuk a cikket!


Ősember fegyvere, így beállni!
De ki bünteti a Rendőrőket??

Kopi3.14 2008.10.02. 17:41:44

Kerdes: zabran a gyalogos iranyban kozlekedhet rendorauto midnenfele diszkoeszkoz nelkul? Mert mar uvoltott le okos rendor, a zebranal allasomnal, hogy nem engedtem el.

yard (törölt) 2008.10.02. 17:50:54

nem tom.
a rendőrautó előtt áll egy kék furgon, úgy néz ki gázos autó(gázművek).
variációk (miután a közelben építkezés,)
1. lehet, hogy közösen intézkedtek?!
2. lehet, hogy a rendőr intézkedett a gázosokkal szemben.
Összesítve, ha irritál(t), miért nem kérdezted meg? (persze siettél -fényképezni)

dextercapo 2008.10.02. 17:54:12

RaveAcE : ha nincs hely , akkor lehet szabalytalanul parkolni ? ez nekem uj .

dextercapo 2008.10.02. 17:59:54

jard : hat persze . sietett fenykepezni :) aztan photoshoppal levakarta a rendoroket , a villogot es a hatterben langolo hazat es menekulo bunozoket :)

yard (törölt) 2008.10.02. 18:00:05

lehet, hogy be volt kapcsolva a hídlámpa, csak pont a villogás szünetében exponáltál:)

yard (törölt) 2008.10.02. 18:12:33

A cím: út közepén parkolni szabad?
Hányan parkolnak hasonlóképpen a képen?
Mégegyszer: én bátran megkérdezetm volna, legaláb az ellankadás jelzőt bekapcsolhatták volna. Igazi autós ezt teszi, hogy tudjuk tudatosan szegi meg a szabályokat. Miután nem volt a forgalmat veszélyeztető szituáció (gyakorlatilag néptelen parkoló utca) a kék fény nem kötelező (irritája az állampolgárt, kiváncsiakat vonz és kopik)
Amúgy probléma roppant komoly és fontos, de természetesen nem hangulatkeltő.

dextercapo 2008.10.02. 18:21:39

cseppet sem hangulatkelto azon tul amit a kepen levok elkovettek - ha most sikerult lefotozni oket akkor most kellett .
ha le tudnek fotozni egy feheren villogo vasuti atjaro lampat ahogy atzug mogotte a vonat - akkor ez jelentektelen problema lenne ha epp nincs a kepen satufekezo iskolasbusz ? a szabalyszeges az szabalyszeges - zero tolerancia van itten am ! kemenykedunk es vetunk .
ha az allampolgart valami irritalja , az a mozgasserult parkolohelyen parkolo , dohanyzo rondorok latvanya (nem intezkednek) , a szabalyokra magasrol tevo rendorok , a veszvillogoval szabalytalanul parkolo rendorauto (hiszen igazi autoskent igy kell tenni ha tudatosan szegunk szabalyt - ma is tanultam valamit) es altalaban mindenki aki megtorlas nelkul teheti hiszen kozben a polgart nap mint nap cseszegetik ertelmetlen hulyesegek miatt . fogadni mernek hogy lejart a jod az eu csomagban es nem egett volna bekapcsolas eseten a hatso helyzetjelzok kozul egy .
:) na ez a hangulatkelto :D

Stock 2008.10.02. 18:36:44

dextercapo: nálad a pont! :)
őket nem bünteti senki! :(( ők a törvények felett állnak!

minden ilyen esetben menni kéne az ügyészségre feljelentést tenni!!

Stock 2008.10.02. 18:41:00

R.T.:
egyszer leveleztünk a témában.. és azt mondtad, hogy a jövőben csinálsz egy ilyen cikket, ahol a szabálytalan rendőrökkel foglalkozol, remélem azóta nem tettél le a dologról, csemege lenne! :)) főleg feljelentéssel megfejelve, hogy az átlag ember is lássa a lehetőségeit a jogrendszerben....

VR6 2008.10.02. 18:51:27

Volt Mikuláscsomag a rendőrautó előtt álló kocsikon? Mert ha nem, akkor nem büntették meg jelen esetben az utca emberét...

ekkerjoz 2008.10.02. 18:58:49

"2-a KRESZ szabályai szerint nem tilos megálni kapube- illetve kijáróban"

ez itten várakozik, azt pedig tilos.

"...főleg feljelentéssel megfejelve, hogy az átlag ember is lássa a lehetőségeit a jogrendszerben"

Az átlagembernek komoly lehetőség a feljelentés, pláne a névtelen változatát űzik rendszeresen, az átlagemberek.
Nemes ötlet.

Kifordított kacagány 2008.10.02. 19:29:07

ilyenkor kell kicsit megtolni egy felhajtott rendszámos autóra szerelt majomfogóval. hogy szaladnának. aztán mesélhetnének nagyokat róla, mi is történt:)

Stock 2008.10.02. 19:36:45

ekkerjoz: frankón nem értem mire gondolsz..!
de szted nemes dolog lesből, tilosból tarfizni, vagy életszerűtlen dolgok miatt büntetni??

guszti25 2008.10.02. 19:46:16

Nem tilos megállni kapúbejáróban.Való igaz, megállhatsz bármikor, de csak ha nem hagyod ott az autót!
Ez esetben nem látom a gazdáját!

ekkerjoz 2008.10.02. 19:56:24

A rendőrnek a nevét/számát/azonosítóját kell adni a leggenyább intézkedéséhez is, az átlagember meg vidáman jelentget mindent és mindenkit, akár a komenista rencerben. Szép, mi?
Szerintem nem muszáj fényképtéma lenni, az életszerűtlen büntetést pedig fellebezni kell.
A sunyi rendőr ellen (mások ellen sem) a leghatékonyabb a feljelentés, sokkal jobb a nyilvánosság ereje, és majd intézkedik, akinek az a dolga. Vagy nem.
Nekem személy szerint jobban tele a cipőm a névtelen feljelentgetőkkel, tízszer annyian jelentettek már fel, mint ahányszor rendőr lehúzott.
Pedig harminc éves a jogsim.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.10.02. 19:59:24

Én rovatot csináltam a szabálytalan parkolóknak...Bunkócskák...

immortalis.blog.hu/tags/bunk%C3%B3cska

Stock 2008.10.02. 20:15:50

ekkerjoz:
az állampolgárt kénye kedve szerint igazoltathatja, piszkálhatja, megalázhatja, de nem ám hivatalos hangnemben, mint ahogy az a feljelentésbe kerül, nem ám!! az a minimum, hogy ő is vállalja magát (már ha átadja, mert mit csinálsz ha nem?!)
te is azt mondod, hogy senki nem reagál hivatalosan a nyilvánosság erejére... akkor meg minek? dühöngeni, hogy semmi ne változzon?! francot, akkor már történjen valami! ne higgyék azt, hogy ő minden fölött állnak, így is elenyésző esetben tesznek ellenük panaszt, holott....

Kifordított kacagány 2008.10.02. 20:25:43

guszti25 2008.10.02. 19:46:16
valójában ha jól emlékszem benne is kell ülnöd.

ekkerjoz 2008.10.02. 19:56:24
téged sokan szerethetnek

ekkerjoz 2008.10.02. 20:26:29

Ez egy nem túl tárgyilagos bejegyzés volt. Nekem aztán tökmindegy, hogy ki hány rendőrt jelent föl, de az a tapasztalatom, hogy a legtöbb feljelentés alaptalan, és rosszindulatú, ugyanakkor pontosan annyi munkát vesz el egy szakhatóságtól, mint egy értelmes feladat.
Emberileg pedig a legférgebb dolognak tartom a névtelen feljelentést. Mondjuk a nevesítettet is.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.02. 20:29:54

szerintem egyszerűbb megszokni, hogy a zsaruk úgysem büntetik meg egymást (:

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 20:32:18

Akkor most minden okostóni írja le szépen, mi a foglalkozása,
és utána tegye le a nagyesküt, hogy az érdekeltségi körén belül soha nem került helyzeti előnybe kívülálókkal szemben, illetőleg nem használta ki soha a munkaköréből adódó lehetőségeket.

köszönöm

Acmee 2008.10.02. 20:33:26

Vmelyik nap mentem épp a TV-nkért itt Tbányán, talán 300m-el hagytam el a Tbánya vége táblát, egyszer csak (egy másik autós mögül) kiint a rődner... Papírok, menetlevél, stb. Mire megszólal: "Tudja miért állítottam félre *** Úr?" ... "Nem..." "Mert nem volt bekapcsolva a lámpája" na ekkor majdnem kicsúszott a baaaaaazdmeg :) Nem pofáztam, normális emberi hangnemben beszéltem vele, pedig nem a kedvenceim (mióta haver közéjük állt, és meg sem akar ismerni (nem csak egyenruciban)). Aztem, h félreállít, felkapcsoltatja a lámpát aztán menjek Isten hírével... Mondjuk az überjófej ez lett volna, de csak jófej fokozatot kap, mert megvágott 3000-re... asszem 10.000-re is megvághatott volna... (6500 volt a TV ://// ) :P elég deficites út volt...

Acmee 2008.10.02. 20:34:29

sipike78: Nem... Épületgépészként? Hogyan? Vkit hajlítsak körbe acélcsővel? :D

Stock 2008.10.02. 20:36:08

"Emberileg pedig a legférgebb dolognak tartom a névtelen feljelentést. Mondjuk a nevesítettet is."
ezek szerint a legférgebb szakma a rendőr?? :-DD
sztem kell, hogy legyen következménye az ő tetteiknek is! az egyszerű emberre már rá se kell bizonyítaniuk a szab sértést( ojjektív bűnösség) és büntetik, akkor őket legalább akkor dorgálja már meg (többet úgyse tesz) az ügyészség, ha rájuk bizonyítottam valamit...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 20:38:54

Acmee, majd szólok a Szentatyának, hogy küldjön neked egy szentképet az aláírásával.

Stock 2008.10.02. 20:40:30

spike78: azért az, hogy kereskedelemben dolgozok és magasabb haszonnal adok tovább valamit, azon okból, hogy olcsón vettem.... talán nem mérhető ahoz, hogyha felesküdtem valamire és megszegem!
főleg ha az avalmai a törvények betartatása... én meg lépten nyomon törvényt szegek, korrupt vagyok....
vizet prédikálok és bort........

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 20:40:37

Soha nem volt olyan, hogy a céges teherautóval egy kis maszek szállítást eszközöltél vagy hasonló apróság? :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 20:46:42

"Azért az, hogy kereskedelemben dolgozok és magasabb haszonnal adok tovább valamit, azon okból, hogy olcsón vettem...."

A boltok (közértek) több mint felében csont nélkül kiszolgálnak kiskorúakat cigivel és szeszes itallal.

Erről is lehetne susmogni. Persze, igencsak OFF lenne. Lehetne sorolni napestig, de, tudom, ide csak kiváló autóvezetők, focihozhelyesíráshozgyerekneveléshez kifogástalanul értő, más nőre még csak nem is gondoló családapák, kitűnő tanulmányi eredménnyel záró egyetemisták írogatnak...

Akik néha ugyan megszegik a KRESZ-t, de az nem számít, csak akkor, ha a rendőr JOGOSAN megbasz érte, vagy, ha az ő rokonukat lapítja ki egy ámokfutótilosbanparkoló.

Stock 2008.10.02. 20:47:26

nem, még nem! nem viccelek (persze nem mondom, hogy nem lesz rá precedens).. :)
de azt hiszem egy picit más világ, mint amikor neki sincs helyzetjelzője, de engem megbüntet miatta.... mintha nem is lenne bűnözés...
azt hiszem, ha a realitásokat nézzük és elnézés, kissé vulgáris leszek: ha ők lépten nyomon geciznek, én miért ne tegyem? hagyjam rájuk? :)

ekkerjoz 2008.10.02. 20:49:52

Nem egy álomszakma rendőrnek lenni, legalábbis a közrendvédelmiek és a közlekedésiek kapnak az arczukba rendesen.
Biztosan akad köztük, aki élvezi is, ha eljárhat, játszhatja az eszét, de a többség szerintem teszi a dolgát.
Ha a tárgyi fotónál maradunk, lehet, hogy egy kmb vett részt valami hatósági eljárásban, a fene tudja, mindenesetre rossz helyen várakozott, de ez nem ügyészségi szintű szabálysértés, majd a parancsnokától megkapja a tízperces picsánrugást, és kész. Vagy nem. Ezért feljelenteni, hát, az olyan proli dolog.
Szerintem.

Stock 2008.10.02. 20:51:03

nem boltom van és nem árulok cigit-piát.. :)
de, ha itt tartunk miért nyomhatják a rendőrök végig a szolgálatukat piásan, becuccozva? miért nincs szonda szolgálatbalépéskor és leadáskor??
a te foglalkozásod, ha már én kámingáutoltam.., csak nem rendőr? :))

Stock 2008.10.02. 20:53:54

ekkerjoz: ő nem pont ilyen proli dolgok miatt jelent fel engem??
ha intézkedik használjon megkülönböztetőt... úgy hivatalos, így szabálytalan, ezen kár vitázni!!

yard (törölt) 2008.10.02. 20:57:41

"Semmi különös, csak azért jelenik meg ez a teljesen hétköznapi dolog itt és most a Belsőségen, mert van adminjogom a bloghoz, meg mert volt nálam fényképezőgép."
Akkor most mi van???

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.10.02. 21:00:59

Azon kívül, hogy bezony TILOS ott és így megállni, még pofátlanság és bunkóság is. Minden egyebet félretéve a fotón látható módon parkoló seggfejek (a civilek is) konkrétan lehetetlenné teszik a normális módon parkolóknak a kiállást.

Volt szerencsém megtapasztalni ezen a helyen. Én éppen kifértem a háromajtóssal, de hogy a mellettem lévő Vito és az eggyel arrébb álló Transit már nem tudott kiállni, az tuti.

ekkerjoz 2008.10.02. 21:04:55

Amikor a rendőr feljelent, akkor magad vagy a proli, baszki, azért jelent föl, mert megszegtél valami szabályt, ő teszi a dolgát, ahogy csak bírja.
A helyszíni bírság pedig nem feljelentés, ahhoz súlyosabban köll véteni.
Én azt mondom, értelmes ember nem szaladgál jelentgetni, se rendőrt, se másokat, mert egyrészt proli dolog, másrészt pedig kurvára proli dolog.

Kifordított kacagány 2008.10.02. 21:06:44

sipike78 2008.10.02. 20:40:37
azért ne akard már itt most mindenkiről bebizonyítani, hogy hatalommal visszaélő egyén, mert nem fog menni.
arról nem is beszélve, hogy egy fekete fuvar a szomszéd csajnak, meg a rendőri eskü megszegése között azért van néminemű különbség.

yard 2008.10.02. 20:57:41
semmi

Stock 2008.10.02. 21:14:13

ekkerjoz!
"baszki": eddig ezt taglaltam, hogy nem kell ahoz tenned semmit, hogy megvádoljon, hogy átmentél a piroson, vagy nem voltál bekötve...
de az egészben a leggázabb, hogy ők is elkövetik ezeket lépten nyomon, engem mégis feljelentenek miatta!
"ilyen meg olyan nehéz rendőrnek lenni..." minek könnyű lenni?????? hát ha még dolgoznának is!
milyen proli féregnek kell ahoz lenni, hogy azt válaszd hivatásodnak, hogy másokat büntetsz azért, amit te magad sem tartassz be?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!!??!

Stock 2008.10.02. 21:16:37

"Én azt mondom, értelmes ember nem szaladgál jelentgetni, se rendőrt, se másokat, mert egyrészt proli dolog, másrészt pedig kurvára proli dolog."
akkor szted az értelmes ember benyeli, hogy szopatják és néz mint a birka ugye?! gratulálok értelmes ember lehetsz... :))
miért véded ennyire őket??

ekkerjoz 2008.10.02. 21:18:00

Api, ha a rendőr feljelent akkor ő rendőr, ennyit lehet tőle elvárni.
Ha te valamiért feljelented, akkor mi vagy, önkéntes rendőr?
Mitől leszel nála jobb?
Picit higgadjál le, nem bántott senki.
A költői kérdések meg nem ülnek, tudod.

Stock 2008.10.02. 21:27:33

mi vagyok, akkor? jogaival élő állampolgár, aki nem tűri el az egynlőtlenséget és a joggal való visszaélést?! :)
azzal vagyok nála jobb, hogy én nem a munkám végzése helyett jelentgetem... :)
én nyugodt vagyok, nem tudom miből gondolod, hogy nem...
tehát rendőr vagy, vagy sem? :))

az szted fer, ha őt egy szabálysértés miatt leszúrja (vagy nem) a főnöke, engem viszont sok sok pénzre büntetnek miatta?? :)

ekkerjoz 2008.10.02. 21:39:37

Nem értem a problémát, eddig egyszer sem büntettek meg ok nélkül, persze nem esett jól, de nem szaladnék egyiket sem följelentgetni, ha én érem őket valami szabálysértésen.
Ez a különbség köztem és a rendőrök között.
Meg ezért nem értem, amit dühösködsz. Ok nélkül nem kötnek bele senkibe, mert minden intézkedésüket bizonyítaniuk kell.
Ha úgy érzed, jogtalanul vegzálnak, vagy szakszerűtlenül intézkedtek, jogodban áll felülvizsgálatot kérni, vagy öt helyen. Akkor viszont neked kell az igazadat bizonyítani, amivel csak bírod.
Ez van.
És ezzel szépen vissza is élnek, a rendőrök is, meg a zállampógárok is, lásd tüntetések. Ez viszont kölcsönösen aggályos helyzet, amire egy fikázós kommentelés, vagy az általad javasolt feljelentés nem túl elegáns megoldás.
A megoldás a morál, a neveltetés, mint a svédeknél, ahol a rendőr a saját főnökét is kaptárba küldi, ha részeg az illető, véletlenül.
De az svéd rendőr. 25 év szolgálatot lenyom, a magyar meg átlag három évet. Annyi idő alatt kopik el olyan mértékben, mint a svéd 25 év alatt.

yard (törölt) 2008.10.02. 21:54:52

Stock!
Miért féreg az aki azt választja hivatásának, hogy védi a rendet? Természetesen egyeseknek kellemetlen, hogy szabályok között kell élniük. Különösen a (rosszértelemben vett)"proliknak", hogy szavaiddal éljek (bár szerintem fogalmad sincs a szó jelentéséről), akik azt hiszik, hogyha vesznek egy közlekedési eszközt akkor már "gazdagnak" és felsőbbrendűnek számítanak és leszarhatnak mindent és mindenkit. Sajnos -de természetes-, hogy a rendőrség állománya tükrözi a magyar társadalom összetételét. Azonban úgy érzem nem a néhány szabálytalankodó rendőr, hanem a több tízezer nem rendőr "autóstól" olyan a közlekedési morál, amilyen MO-on. Amúgy velem mindig udvariasak, bár az is igaz, hogyha megállítanak, az én pofámon nem a .."mi a f@szt akarsz" kifejezés látszik. Tudomásul veszem, hogy végzik a dolgukat, ennyi. És nem sopánkodom, hogy a megállítottak. És ha gyorsan mész, nem mindegy, hogy hol van a traffi, a rendőr a "bűnös"? Ugyanmár gondolkozzunk el egy kicsit.

Stock 2008.10.02. 21:55:24

"Ok nélkül nem kötnek bele senkibe, mert minden intézkedésüket bizonyítaniuk kell." azt, hogy piroson mentél át stb.. úgy bizonyítják, hogy ők a közeg és állítják... azt meg hogy ok nélkül tennék én sem állítom, az ok a korrupció!
a feljelentés meg valóban nem túl elgáns, de az egyetlen megoldás! csak így lehet nevelni a magát istennek képzelő parasztot!! tudsz más megoldást?
vagy szted el kell tűrni, hogy nekik lehet, nekem nem?!
és mitől kopnak meg annyira? csak nem a bűnöző életmódtól? :-DD

a kérdésem meg még mindig áll:

az szted fer, ha őt egy szabálysértés miatt leszúrja (vagy nem) a főnöke, engem viszont sok sok pénzre büntetnek miatta?? :)

mv3 2008.10.02. 21:56:25

OFF

Nem tudom elhinni, hogy rövid nadrágban és pólóban motoroztál (vespa teszt).

ON

Stock 2008.10.02. 22:03:31

yard: ne játsszunk már a szavakkal... :)
védi a rendet?! :DD
szted a rend védelme, hogy engem megbírságol olyanért, amit ő is elkövet??
lépten nyomon az autós szabálysértéssel vannak elfoglalva, mintha nem is lenne bűnözés!! siralmas!
érdekes én is mindig udvarias vagyok.. én köszönök, ők szinte soha... olyanok mintha én tennék szivességet, lekezelnek, mint egy bűnözőt...
és nem, nagyon nem mindegy hogy hol van a teraffi!!!!!! pl az országúti kinntfelejtett 40-nél, ahol semmi nem indokolja, tehát balesetveszély sincs!
illetve tilosban parkolva trafiznak?! nah ezt mégis hogy, ugyan gondolkozzunk már el egy kicsit!

ShwartzWazul 2008.10.02. 22:07:06

Nem értem a felháborodást. A nagy székesfőváros szinte bármelyik lakótelepén látni ilyen parkolási megoldást az ott lakók részéről. Lehet, hogy nem szabályos, de a parkolóhelyek hiánya miatt ez alakult ki.
Én még nem hallottam olyanról, hogy bárhol megbüntették volna az így parkolókat. Jelen esetben a rendőr nem tett mást, mint parkolásával kvázi elismerte a kialakult rendet.
Kíváncsi lennék rá, hogy menne itt az anyázás, ha néhány vicces kedvű rendőr végigjárná az ilyen helyeket és elkezdené büntetni a középen állókat.
Azonnal beindulna a pénzbegyűjtés-tetűkormány-szemétrendőrök-monnyonle szavak különböző összetétele.

Szal ez a poszt akkor lett volna ütős, ha a zsaruk a kép szerint állnak, de az előttük állókat megbüntetik. De így ...

ekkerjoz 2008.10.02. 22:08:30

Amikor egy rendőrt szabálysértés miatt elmarasztalnak, az nem csak lebaszás, hanem ugrik az összes "adható" illetménye, és szopóágra kerül, vagyis minden gané szolgálatot automatikusan megkap.
Ezért nem annyira ússzák meg a dolgot, csak ez nem olyan látványos, mint mikor te kapsz egy szép, kövér határozatot, meg egy sárga csekket. De legalább olyan szar nekik, mint neked. Magyarul, biztosan nem törik magukat, hogy a szőnyeg szélén álldogáljanak.

De az ilyen célzatos kérdéseket, mint minden kommentedben, én nem kedvelem, mert így akarod kimondatni a saját gondolataid, ami nem elegáns dolog.
Ha van véleményed, próbáld meg leírni, nem köll félni, beszélgetünk.
Ha visszaolvasol, én megírom kérdés nélkül is, amit gondolok, nem kell erőltetni.
Egyszóval, erősödj fel stílusban a vitához, állíts, ne kérdezz. Ezt csak barátilag, vagy akár atyailag tanácsolom.
Jóéjt.
(A proli nem azonos a munkással, pont az ellenéte. A blogomon leírtam. A paraszt fogalmát is, aki nem képzeii magát istennek.)

yard (törölt) 2008.10.02. 22:10:51

...."Szal ez a poszt akkor lett volna ütős, ha a zsaruk a kép szerint állnak, de az előttük állókat megbüntetik. De így ... "
De így, lehet, hogy ezek után büntetnek, ki tudja kiismerni őket...

Stock 2008.10.02. 22:15:04

és mi garantálja, hogy tényleg elmarasztalják?? sztem amiről te beszélsz, az a fegyelmi, nem pedig egy szóbeli elmarasztalás....

ez az én stílusom, hogy kérdezek..
és ha engem kérdeznek válaszolok...
egy vita sztem csak kérdésekkel és válaszokkal lehet teljes, tanulságos..
elvégre ha mindenki csak a saját igazát szajkózza, akkor csak elbeszélünk egymás mellett.... sztem :)
jó éjt!

yard (törölt) 2008.10.02. 22:16:52

Stock!
Per pillanat az a szabály, hogyha kint van a tábla (40-es) ne menj többel. Nem a te dolgod mérlegelni: kint felejtették, vagy tényleg van más oka is.
Jelenleg, ha vezetni akarsz ez a "játékszabály", nemcsak mondták, vizsgáztál is belőle. Megszegheted, de akkor várhatod a szankciókat. A szankciók pedig azért vannak, hogy máskor lehetőleg ne sétsd meg a szabályokat. Primitív megoldás, dehát amilyen az agyonisten, olyan a fogadjisten.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 22:33:40

"ha intézkedik használjon megkülönböztetőt"

Jelen esetben miért kellene megkülönböztető jelzést használni? Hogy merüljön az akksi?

Az a kurvakibasszottul mocskos helyzet, hogy nincs párbeszéd az emberek között. Csak itt van nagy pofája mindenkinek, holott a rendőrök 90 %-a ugyanolyan ember, mint mi, csak más a dolga. Ha pl. a Skoda (?) tulajdonosa ki szeretett volna állni, odaballag a szervhez, és megkéri, hogy guruljon hátrébb. És kész.

Nem lesz belőle atomháború.

Stock 2008.10.02. 22:37:10

én ugyan nem szívesen de ha ez van, akkor játszom ezt a szabály , az szabály dolgot... de akkor nehogy már a rendőr szegje meg!!
illetve ne feledkezzünk meg az erkölcsi tartalmáról sem a dolognak, hogyha indokolatlan helyen bírságolgatnak az én adómból..!!
" Stock!
Miért féreg az aki azt választja hivatásának, hogy védi a rendet?"
azt hiszem ezt a kérdést innentől kár taglalni... :))

Stock 2008.10.02. 22:39:44

"Jelen esetben miért kellene megkülönböztető jelzést használni? Hogy merüljön az akksi?"
én minek indexeljek, hogy merüljön az akksi?! nem! azért mert a szabály az aszabály.. :)
a rendőr akkor szeghet szabályt, ha használja...

eko 2008.10.02. 22:59:58

-Bácsi maga rendőr?
-Nem kisfiam, csak elbambultam...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 23:03:11

"én minek indexeljek, hogy merüljön az akksi?!"

Menet közben tölt a generátor, nem tudtad? :)

Eléggé demagóg dumát nyomnak itt néhányan. Olyan jó, hogy a tökéletesség példaképeivel van tele ez az ország. Igazatok van, rohadt rendőr, pusztuljon ki a családja, mert ilyen szarul mert parkolni.

Persze, rohadjon meg vele együtt az összes útépítő munkás, mert kritikán aluliak az utak, vakuljanak meg az orvosok, mert lepaktáltak a gyógyszergyárakkal, kapja be az összes pedagógus, mert nem tudja a szülő helyett a hülye gyerekeket megnevelni. És így tovább kb. 10 oldalon keresztül.

Általánosítani nagyon tudtok, közben meg beleszartok a nagyvilágba... Tudjátok: szálka, gerenda esete.


Mit brekegtek itt esküről? Nem tudom, hogy állna a málé szátok, ha betűről betűre betartanák az összes törvényt és jogszabályt.
Nemrég még azon sivalkodtatok, basszátok meg, hogy miért büntették meg a piroson áthajtókat... Röhejes társaság.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.02. 23:04:15

"Nem tudom, hogy állna a málé szátok, ha betűről betűre betartanák az összes törvényt és jogszabályt."

Ugyanis ez BETARTATÁST is jelentene.

2008.10.02. 23:11:47

"Megkérdeztem volna, miről, de én is siettem." mindig ez a szájkarate :)

Stock 2008.10.02. 23:12:49

sipike: nem értelek! mit akarsz kifejezni? hogy tök jó hogy a rendőr szabálytalan, és miért bántjuk??
te szereted ha megbasznak valamiért és aztán bemutatják, hogy nekik lehet??

mit berkegünk esküről?? hogy be kéne tartani basszameg!!!!!!!!!!!!

még mindig nem válaszoltál, hogy mit dolgozol.... mert a beszólok mindenkinek az megy, de mi a célod? mi annak az értelme amit ki akarsz fejezni?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.02. 23:14:41

Nekem is gyűlnek a rendőrös parkolós fotók az autózz! blog levelesládájában, szerintem ha lesz annyi időm, akkor összerakok belőle egy jó kis válogatást, van miből. Sajnos.

vadparaszt 2008.10.03. 01:24:24

Gyur-csány taka-rodj!

Veszélyes Lejtő · http://kresz.blog.hu/ 2008.10.03. 08:04:13

A dolognak van egy érdekes vonatkozása is: az illetékes önkormányzatnak a gyakorlatban lenne lehetősége kijelölni - akár ott középen is - parkolót, csak egy kis festék kellene hozzá, szóval a kényszerből ott parkolók arrafelé is reklamálhatnak, ha megb*sznák őket.

A szabálysértő rendőrök pedig ürítsenek Hystrix cristata-t.

Zahal 2008.10.03. 08:10:30

nem értem, mit pattognak sokan ezen, hogy egy rendőrautó tilosban állt??!! (vagy ott trafipaxol) naés? ez a dolga, a szabályok elég, ha 5 millió hazai autóra vonatkoznak, az a párezer rendőrautó nem oszt, nem szoroz. nem példát mutatni vannak előttünk, mint az óvónénik, hanem ha janiskodunk, a tökünkre lépnek. a szabálytalankodók is ismerik a kreszt, csak szarnak rá.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.03. 08:29:29

Tanár vagyok egy gimnáziumban.
És szoktam hibázni én is. De, ha számon kérik rajtam, elismerem.

Megkérem Rácz Tamást, holnap essen neki a láncdohányos háziorvosoknak, aztán a passzolni sem tudó futballbíróknak, aztán a helyesen írni és fogalmazni nem tudó újságíróknak.

A többi ráér később.

Veszélyes Lejtő · http://kresz.blog.hu/ 2008.10.03. 08:37:45

sipike78 · www.szabolcsswift.fw.hu 2008.10.03. 08:29:29
"Megkérem Rácz Tamást, holnap essen neki a láncdohányos háziorvosoknak"

Egyrészt a háziorvos mikor szab ki rád szabálysértési bírságot, ha ugyanazt teszed, amit ő?
Másrészt az emberek nem ismerik a szabályokat (persze ez az ő bajuk). Ha azt látják, hogy "a rendőr is itt szokott parkolni", akkor joggal feltételezik, hogy azt szabad, de legalábbis lehet.

Stock 2008.10.03. 08:53:25

Zahal:
nagyon bölcs vagy!
erről kell szólnia egy jogállamnak, ahogy mondod!
csak mostmár azt meséld el, ha én követem el, akkor az miért élet-köz és mindere veszélyes.... ha ő akkor miért elnézhető?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!

Stock 2008.10.03. 08:55:15

sipike:
és ez hogy jön ide????

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.10.03. 09:33:17

Kár ezt a dolgot így felfújni. Én spec nem ismerem a helyi viszonyokat, de rendőrként igencsak nem lenne kedvemre való, hogy egy helyszínre kirendelve pusztán azért, hogy szabályosan parkoljak, fél km-t kelljen oda-vissza gyalogolni. Lehet, hogy jön egy riasztás, és akkor pont a pampogók fognak legjobban örülni, hogy de jó, hogy hamar kiért a rendőr.

Persze, lehet őket pocskodniázni orrvérzésig, engem is szopattak már, mégse írtam róluk kurvaanyázós cikket (illetve megírtam, de végül nem adtam le a szerkesztőnek), mert higgadt fejjel rájöttem, hogy nekik volt igazuk, csak a stílusuk volt kevésbé csiszolt. :)

Hanyag eleganciával elakadásjelzőt is kitehettek volna, és akkor a fotóspajtás is hoppon marad. ;)

De így legalább lett újabb 70akárhány potenciális ügyfél a Chryslernek és az e-digitalnak...
-----

"Egyrészt a háziorvos mikor szab ki rád szabálysértési bírságot, ha ugyanazt teszed, amit ő?"

Arra akartam célozni, hogy attól még lehet igen jó szakember.

[] (törölt) 2008.10.03. 09:52:03

""Mert nem volt bekapcsolva a lámpája" na ekkor majdnem kicsúszott a baaaaaazdmeg"

Na és nem volt igaza a zsandárnak?

Ha ennyire feledékeny vagy, miért nem raksz daydriving lightot a kocsidba?
www.waeco.com/de/2392_2395.php

Nem kell kapcsolgatni semmit, elindítod a motort, ég a lámpa. Ráadásul follow me home is van benne.

RT76 2008.10.03. 10:13:04

sipike drága: csak a fotón két üres parkolóhely látszik, de elárulom neked, hogy volt még vagy tíz csak ezen a soron.

[] (törölt) 2008.10.03. 10:19:22

"Egyrészt a háziorvos mikor szab ki rád szabálysértési bírságot, ha ugyanazt teszed, amit ő?"

Nem szab ki. Viszont kurva rossz példát mutat a saját szakmáját illetôleg, akárcsak a rendôr. Sipikénél a pont.

Krisi 2008.10.03. 11:57:09

Ez ám a bejegyzés! Rácz Úr le is írja, hogy a rendőrök a dolgukat végezték - feketemunkásokat kerestek az építkezésen. Már ezzel is baj van, bazzeg? Ezt nem hiszem el. Örülni kéne, hogy nem 30-as táblánál trafipaxolnak, hanem mindenki számára hasznos dolgot csinálnak.

Ha mondjuk a Mekibe mentek volna be kajálni, akkor megérteném a dolgot, de így több, mint szánalmas ez a bejegyzés.
Amúgy akadályozott valakit az autó?

Az meg már magánvélemény, de szerintem egy rendőr elsősorban a munkáját végezze, és csak másodsorban mutasson példát. Ilyenen is csak Magyarországon háborodnak fel, mert nekünk semmi nem jó.

Veszélyes Lejtő · http://kresz.blog.hu/ 2008.10.03. 12:41:37

"Amúgy akadályozott valakit az autó?"

Ha engem megk*rnak akkor is, amikor senkinek nem vagyok útban, arra hivatkozva, hogy a szabály az szabály, akkor hülyén veszi ki magát, ha a megk*ró szerv sz*rik ugyanezekre a szabályokra.

vadparaszt 2008.10.03. 13:05:55

"Rácz kolléga" igazságérzete hatványosan nő, mióta főszerkesztő-helyettes lett. Út a csúcsra, hö hö.

Kifordított kacagány 2008.10.03. 17:54:50

yard 2008.10.02. 22:16:52
nagyjából igazad van, de azért azt sem kell elfelejteni, hogy a játékszabályokhoz hozzátartozik az állampolgárok érdekében elkövetett szabályozás, amibe pl nem fér bele a kintfelejtett tábla. ez persze nem a rendőr hibája, de ha tudomása van róla és talán pont azért megy oda büntetgetni, akkor az bezony megint csak visszaélés.
azért nem annyira fekete-fehér ez a dolog mint ahogy azt itt sokan állítják mindét oldalró. a rendőr igenis tartsa be a szabályokat, mutasson példát és azokat a szabályokat tartassa be, amiket ő maga is betart. ehhez erkölcsi tartás kell, ami ha nincs meg, akkor az illető nem való rendőrnek.
másrészről viszont el kell fogadni, hogy a rendőr is ember, hibázhat, tévedhet és igen, néha rossz helyen is parkolhat. ha ezzel nem vét a szabályozás célja ellen(mint jelen esetben is), akkor elnézhető neki, mint ahogy néha ő is elnézheti/elnézhetné nekünk.

sipike78 2008.10.02. 23:03:11
a rendőr is köteles állampolgárként betartani az állampolgárokra vonatkozó szabályokat. ez alól az eskü sem menti fel. az esküvel csak még több szabály és kötelesség vonatkozik rá. mivel hatalmi szervezet tagja lesz, ezért különösen fontos, hogy ezeket be is tartsa és a társaival be is tartassa.
abban igazad van, hogy egy orvos is hasonló súlyú esküt tesz.
ha a rendőr betart minden rá vonatkozó szabályt betű szerint, akkor teljesen jogos, ha velünk is betartatja. viszont ha ő megszeg olyan szabályokat amiket velünk be akar tartatni, az már nem tűnik túl méltányosnak. mivel se a rendőr, se mi nem tudunk minden szabályt betartani, ezért az lenne szerencsés, ha ezek a szabálysértések nem lennének túlságosan aránytalanok.

sipike78 2008.10.03. 09:33:17
ez a riasztásos odaérés szép dolog és igaz is, de közben arról se feledkezzünk meg, hogy valahogy mégsem érnek oda soha.


sokan mondták már itt is, hogy rendőrállamban élünk. igazuk van. méghozzá azért, mert a rendőrök is és az eszement szabályozás is azt akarják elérni, hogy az állampolgár, aki igyekszik betartani a szabályokat(még ha nem is sikerül mindig), az féljen a rendőri intézkedésektől. próbálják belénknevelni, hogy a szabálysértés bűn és bünhődnöd kell(olykor aránytalanul is) az elkövetett "bűneidért", pedig szerintem nem túl szerencsés összemosni a bűnözést a szabálysértéssel. még akkor sem, ha a szabálysértés olykor életeket tesz kockára. aránytalan világ az, ahol a fejekben egy gyorshajtás, vagy akár tilosban parkolás egyenlő a gyilkossággal. még akkor is, ha esetleg az előbbinek baleset a vége. sajnos elég jó eredményeket érnek el ezen a téren(bárcsak másra fordítanának ennyi energiát). talán ezért is irritálóbb még egy ilyen kis szabálysértést látni a rendőröktől, ezért szúrja sokak szemét ez a fajta hatalommal való visszaélés.

2T1cyl 2008.10.03. 22:12:36

Nagy itt a baj, kérem. Ha valaki szabálysértést követ el, viselje a következményeket, ez van...DE milyen jogon van felháborodva az, aki olyan dologért tesz szemrehányást másoknak, amit ő maga is elkövet? Én abszolút nem tudom elhinni azt, hogy aki itt káromkodik jobbra-balra, az sohase vétett a k.r.e.sz. vagy a törvények ellen! Miért jelentsem fel a rendőrt? Mert védem a jogaimat? Nem. Azért, hogy lelkileg kielégüljek, hogy jól megmutattam neki...egy fenét. Semmi, de semmi értelme ezt tenni. Nem éri meg, mert a végén oda jutsz, hogy azt is a nyakadba varrják, amit el sem követtél. Nem hülyék ők sem. Megvédik magukat kellőképpen, mert meg tudják. Az pedig, hogy pont az ellen nem lép fel, akivel kell és néhanapján csak úgy megállít, azt le kell nyelni. Nem úgy állok ki magamért, hogy feljelentem. Van egy egyszerű módja annak, hogy elkerüljem a bírságot: nem adok a rendőrnek "támadási felületet"-értsd nem játszom a fejem, annyival megyek amennyivel lehet és hasonlók.
De minek is koptatom itt az ujjam, ha több mint valószínű hogy nem lesz foganatja...?
Hátha valaki megszívleli, amit írtam. Nem ma váltják meg a világot és nem is holnap. Ilyen mindig lesz, amíg ilyen és olyan ember is lesz.
Örök ellentétek...

Kifordított kacagány 2008.10.03. 23:11:51

persze, senki nem akarja, hogy a nyakába varjanak olyant is, amit el sem követett, csak mert szólni mert. ezért nem is kekeckedünk velük. ezért nyeljük le ha nem úgy jár el ahogy kellene és ezért nem adunk támadási felületet. de figyeled egyáltalán azt amit mondasz? az a probléma, hogy szerinted ez így helyes, hogy ennek így kell működnie. ettől rendőrállam a miénk és erről nem csak a rendőrök tehetnek.

=Daniken= 2008.10.04. 01:47:19

én nem kötekedem, csak érdekes jelenség, hogy a rendőrnek mindent lehet, mi meg zéró tolerancia.
de múlt héten például érdekes volt az a Opel Asztma, ami villogós volt, de nem villogott, viszont a seggemben jött a Bajcsy-Andrássy kereszteződésig, mert ő az első helyről akart indulni a zöldnél..semmi oka nem volt sietni, utána ott jaszkarizott 40-el egy másik zsandár Fabia mellett, ablakból-ablakba átpofázva, ami után a Fábiás index nélkül csikorogva lezúzott a Nagymezőbe, ő tovább, majd a Westend felé tovább hajtva lezúzta a sort és a fehérrel kifestett részen simán beelőzött mindenkit index nélkül a felhajtóra menet, hogy aztán megint 40-el andalogjon a Vácin tovább...
Hát tőlem aztán elmehet a picsába is, de akkor nekem ne játssza az eszét igazoltatáskor és ossza az észt...úgy gondolom ez is méltányos...lenne...
ennyit errről.amúgy szarok az egészre, tisztelet a korrekt, de sajna ritka kivételnek.
Ja még egy érdekes példa:
Sopron felé menet Enese után valahol nagyívű, de azért belátható úton kanyar után igazoltatósdi a bal oldalon.Hol áll meg a hülye barom? Hát persze hogy az út közepén, hogy aki a másik irányból jön, lássa.Igen, de aki innen jön, netán előz és a kanyar után csak őt nem látja, azzal mi lesz ha elcsapja ezt a zsernyákot?
biztosan drogozott, 140-el ment, szar a fékje, alkoholista és amúgy is bűnöző...
hát azért lehetne ezt aggyal is csinálni, nem?

Sheff Bácsi 2008.10.04. 10:08:39

Üdv mindenkinek!

Stockal nagy részben egyet értek, tény hogy rengeteg szabájtalanságok követnek el a "rend őrei" és nekik meg nincs ugye ebből semmi gondjuk. Most per pillanat nekem is kivan velük a f@szom mert amit tesznek, illetve nem tesznek az elkeseritő.
Vidéken lakom, a körékünkön az utobbi időben rengeteg autót nyomtak fel, lopták el a rádiókat, és a többi dolgot amit találtak. Felhivtuk a rendőrséget hogy ugyan csináljanak már valamit, ha már a mi adónkból éldegének. Erre: " Megteszünk mindent amit lehet, nincs arra technikai lehetőségünk hogy mindenütt ott legyünk" Na jóvan. Megyek este haza rendőrskoda 30-cal cammog, előttem ment egy cigányzsiguli kiégett hátsó lámpával, kielőzi a rendőrautót, semmi, kielőzöm én, levillog félreálit, szórakozik velem 15 percig, és még meg akar baszni mert elvan törve az elakadó háromszög talpa( mellesleg ettől még tökéletesen fel lehetett álitani !). Leteszem otthon a ház előtt az autót, 2 autó fér el a garázsban, asszony VW-jével, meg a BMW-mel beáltam, gondoltam a céges opel fosomat csak nem törik fel a 3000forintos rossz CDs-rádióért! hát tévedtem, még aznap este felnyomták, bebaszták a első,és jobb oldali szélvédőt, meg szétkurták a zárat! Felhivom rendőrséget, elmondtam mivolt, erre: "majd intézkednek"
Szerintetek, azon kivül hogy az autósokat basztassák, mire van itt magyarországon a rendőrség? És most nekem nem a szakképzett, iskolát végzett nyomozokkal meg egyébbekkel van bajom hanem a sok hülye talpasparaszt barommal, aki azért ment rendőrnek mert hülye volt mindenhez, és szakmát meg nem akart tanulni.

Stock 2008.10.04. 10:53:16

StormHunter: tényleg nagy baj van itt!
mégpedig a felfogással, miszerint nem az igazi ez így, de be kell nyelni....
hidd el nem olyan nagy az ő hatalmuk, ha jogi útra tereled a dolgokat, csak az út mellett olyan nagya szájuk!!
az a gond, hogy az emberek annyira félnek tőlük, hogy eszükbe se jut megkérdőjelezni a döntésüket.....
eddig 5 esetben fellebbeztem (faterral) büntetést és mindet megnyertem!!!!!!!!!
érdemes lenne elgondolkozni rajta.... mert nem sokszor van alapos jogalapja a büntetéshez.

csak tegnap 2 telefonáló rendőrt láttam.. kiakasztó!

Stock 2008.10.04. 10:58:13

Sheff Bácsi:
nekem is fél éve vitték el GPS-t a kocsiból... 50-70 méterre egy rendőr örstől....... a nyomozó munka is egy vicc volt! 2* is berendeltek, holott már az első alkalommal is közölték, hogy nem fognak semmit csinálni!!!!!!!!!
ott is naponta törik fel a kocsikat.. dehát azokat elkapni meló lenne és nem is lenne belőle pénz, ellenben a közlekedőkből! :(

mchalls 2008.10.04. 20:50:13

Mondjuk az hogy van mellette egy ures hely, nem jelenti azt, hogy akkor is volt, amikor odaallt :-)

vadparaszt 2008.10.05. 03:50:29

Igazi gyökér önkéntesrendőr-fotó, a székház ablakából készítettekkel együtt. Itt is van egy ilyen paraszt a házban, napi 24 órát ül a konyhaablakban és a tilosban parkolókat fényképezgeti. Főleg BKV-buszokat tud lencsevégre kapni, mert azok vele ellentétben dolgoznak, és nincs hová félreállniuk táskából reggelizni, ebédelni, vacsorázni.


Elfogtam egy levelet:

"Tisztelt Rácz kolléga!

Szívesen felkínálunk Önnek egy jövedelmező mellékállást. Jelentkezni egyszerű: hívjon fel bárkit, mi ott leszünk a vonalban!

További eredményes bűnüldözést kíván a Belügyminisztérium III/III-as főcsoportfőnöksége."

vadparaszt 2008.10.05. 03:53:50

Íme egy önkéntes III/III-as.

JaniV 2008.10.05. 10:33:46

ekkerjoz! Nekem nagyon tetszettek a hozzászólásaid! Ebben az egész rendszerben különösen jól hangzik: 10.02. 20:26:29 ... emberileg pedig a legférgebb dolognak tartom a névtelen feljelentést. Mondjuk a nevesítettet is.
Gratulálok! Elöljáróban, 35 éves jogsim van, rengeteg igazoltatáson, jogos és nem csak jogtalannak vélt "intézkedésen" vagyok túl. Az én esetemhez mit szólsz???

Öt éven belül történt: új autómmal (7 mill., később lesz jelentősége), esti órákban érkezek haza, mikor megállít a rendőr, igazoltatás, szonda, stb., (társa a kocsiban maradt). Olyan részeg volt, megállni nem tudott a kocsim mellett, de csak erősködött a szondával, "nekem az nem lesz jó, ha ő fújja meg", stb. Ott dülöngélt, az oldalán levő szerelvényekkel megkarcolta a be sárvédőt egy 8 és egy 10 cm-es hosszon és picit behorpadt. Nagyon berágtam! Elkértem, elvettem a papírjaim és otthagytam. Első mérgemben azonnal bementem a Kapitányságra, feljelentettem. Ki tudta, ki gondolta volna, este 11-kor, az üvegablaknál, az újonnan kinevezett rendőrkapitánynak mondom a bánatom? (százezer Ft-os károm a kocsiban) Hát történt intézkedés!!!
Ezután, másnap reggeltől, az utcánkban vártak, minden reggel igazoltatás: rendőrhadnagy ki-, szétolvasta a forgalmit, mentődobozból az olló?, mire én, leplombált, ha van, van, ha nincs, nincs, nem vagyok hajlandó felbontani. Aláfeküdt az új kocsimnak, gumiborda mélység ellenőrzés, stb. Negyed órás műsor, minden reggel! Amikor, gondoltam, megviccelem őket, a másik irányba indulok, onnantól két kocsival vártak, három héten keresztül. Én vetettem véget, ugyanis a negyedik héten már kölcsönkért kocsival jártam, így nem figyeltek fel rám.
A tanulságok levonását Neked és mindenkinek magának hagyom.

Egyébként: én még nem láttam szabályosan közlekedő rendőrautót, rendőrt.
Mit tudsz kezdeni akkor, ha avval indít, "nem volt bekapcsolva az öv, vagy telefonált", meghelyszínbirságol? Különben is mindíg be van kapcsolva (az én érdekem és fel is fogom ezt) és soha nem telefonálok kocsiban/ból.
Az az érzésem, a rendőreink nem védik a rendet, bármilyen szitu van, épp nem arra néznek, mindíg az olyan autóst piszkálják, ahol nagy valószínűséggel minden rendben van, ne kelljen jegyzőkönyvet írni, kétes kimenetelű dolgokba belemenni, stb.
Olyat meg végképp nem láttam, mikor kopaszegybenyak kigyúrtszekrényhát terepjáróst, vagy nemtavalybarnúlt szakadtzsigulist / mercist állítottak volna meg, bármit is csinált.

Stock 2008.10.05. 18:44:29

JaniV: át tudom érezni a helyzetedet!
nekem is volt hasonló esetem, csak abban jártam el másként, hogy az ügyészségen tettem feljelentést, ami hathatósabbnak bizonyult.... :)

fel kellett volna nyomnod őket zaklatásért, ráruházott hatalommal való visszaélésért, stb....
nem szabad hagyni, hogy keménykedjenek!!!!!
ez az egyik legfelháborítóbb dolog, amit el tudok képzelni!

zalkapone 2008.10.05. 20:05:24

Na, ilyen sztorim volt nekem is! Ócsa - Üllő viszonylatban közlekedtem fűzöld, rozsdamintás Zsigulimmal, talán alulról megközelítve a 80-at, mikor eltépett mellettem egy bömbi, jelentős sebességtöbblettel. 200 méter múlva megállított a rendőr (klasszikus, előzőgenerációs, aktívkommunista, rendőrállamban nevelkedett díszpéldány, méretben kettővel kisebb egyenruhában). Se köszönés, se húzd meg a faszom, csak bevakkantott az ablakon: Papírok?! Nekem alapból komoly problémáim vannak ezzel a mi-mindent-tudunk-mert-leéltünk-már-ötven-évet generációval, úgyhogy jó helyen kopogtatott be az öreg! Mondom, van, de talán az előző száguldó bmw-től kellett volna elkérni, nem? Erre aztán olyan alaposan szétszedték szegény Zsigát, hogy azóta sincs összerakva! Összes papír elkér, mindegyiken 10 perc tanakodás, hogy én vagyok-e a képen, majd szonda 2x (mert hát valamelyiknek biztos lejárt már a szavatossága), izzókészlet, háromszög, megnézte, hogy nem lötyög-e a kormány(!!!), majd 40 perc után már mehettem is tovább. Na, ekkor elkértem az összes adatát, felettese neve, elérhetősége. Azóta állítólag az Alföldön kergeti a rosszakat...

Stock 2008.10.06. 10:02:55

zalkapone: én abban nem lennék biztos...
engem egyszer megütött egy ilyen... másfél évig jártam az ügyészségre és 2 év próbaidő lett az eredménye! magyarul semmi!

yard (törölt) 2008.10.06. 17:04:42

Mit rágódtok itt az élményeitekkel. Jó papírok kellenek, meg határozott fellépés...:)

L-Zo 2008.10.06. 17:05:07

Aki lakótelepen lakik, nagyon jól tudja, hogy általában csak így lehet parkolni. A Váci senki sem parkol le azért, mert máshol nincs hely. Többször olvastam, hogy "a rendőr is ember" .Ha elnézi a gyorshajtást, vagy együtt gyorsulunk a Hungárián száztízig, akkor lehet sztorizni, milyen jó arc volt a fiatal közeg... Viszont ha megbüntet a yard egy hasonló parkolásért, hallótávolságon kívül megy az anyázás, hogy hova a f@szomba álljak, építsenek parkolót, meg különben is, ne velem foglalkozzon, hanem a bűnözőkkel.Gondolom mindenki parkolt már így telepen. Ilyenkor mindenkiből előjön a felháborodott mintapolgár... Oké, szabálytalan volt a rendőr. És? Zavart valakit? Elállta az utat? Addig sem foglalta a parkolót azoktól, akik mondjuk ott laknak.

isti77 2008.10.06. 18:03:12

"te szereted ha megbasznak valamiért és aztán bemutatják, hogy nekik lehet??"

Itt az a legszebb, hogy már másokat sem b.sznak meg (esetleg néha fellángol bennük a dolgozhatnék egy-egy eset erejéig, de azzal a nap hátralévő része le van tudva).
Az utóbbi időben annyiszor láttam már, hogy rendőr jelenlétében (vagy legalábbis látókörében) hajmeresztő szabálytalanságokat követnek el egyesek (és nem német prémiummárkások, volt közöttük suzukis, fordos, kiás is), a szerv pedig oda se b.szik, hogy már meg sem lepődök, ha ilyet látok.
Szóval, úgy tűnik, most már bárkinek lehet.

Ezzel a konkrét esettel kapcsolatban amúgy én sem értem a hisztit.

isti77 2008.10.06. 18:16:00

Mellesleg: a fotó készítője miért az út bal oldalán közlekedik? Ő miért állja el az utat? Onnan jobbak voltak a fényviszonyok a fényképhez? Egyirányú a parkoló? Fényképezni csak autóból lehet, (szabályos) leparkolás után nem? (persze, ha addig odébbállnak a rendőrök, ugrott a téma. Vagy esetleg ha nem autóból, sunyin fényképezel, akkor észrevesznek, annyira bátor meg nem vagy, hogy ezt bevállald).

Látod, ha kell egy kis jóindulat, én is szívesen adok neked, kedves Tamás (esküszöm, nélküled a TC olyan lenne, mint a Klinika Hildegard főnővér nélkül :)). Te jössz!

Stock 2008.10.06. 19:00:01

isti:
"Ezzel a konkrét esettel kapcsolatban amúgy én sem értem a hisztit."

mit nem értessz? lassan írom, hogy megértsd... :) ha nekem nem szabad neki miért??????? nem a szab sértés súlya a lényeg, hanem a ténye!

az meg hogy sok olyat látsz, hogy a yard rá se sexuál a szabálytalankodókra nem azt bizonyítja, hogy mostmár mindenkinek lehet, hanem azt ,hogy éppen nincs kedve "dolgozni".. esetleg aznapra tele van a zsebe.

Stock 2008.10.06. 19:04:47

sztem azért a bal oldalon megy, mert a jobb oldalt elállja a szabálytalanul parkoló közeg, a fotóhoz nem hinném, hogy meg kelljen állni, elég lassan gurulni... és igen, nálad a pont ez a szomorú helyzet, hogy forózni ugye törvényes és mégis félni kell a közegtől...........
süti beállítások módosítása