Zsanéros rendszámot láttunk!

Isten bizony!

  2008. szeptember 26. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

 

Mi nem látható az alábbi képen?

A képen az nem látható, hogy a Pozsony előtt, a szlovák autópályán lefotózott magyar kamionmentő rendszámát az élelmes sofőr zsanérral rögzítette a lökhárítóhoz. Olyan 70-80 körül a menetszél szépen felhajtja a táblát, és se traffi, se sztrádakamera nem állhat többé a piros szörny útjába.

Bocsi a képszerű maszat minőségéért, de sajnos csak egyet tudtam kattintani, mielőtt a kamion kisorolt és eltűnt a szemünk elől. Ezzel együtt úgy éreztem, egy témafelvetést megér ez a sikerületlen fotó. Egyszer régen kaptunk egy flakont, benne valami titokzatos folyadékkal, tetején szórófejjel, és azzal az állítással, hogy ha ráfújjuk az anyagot a rendszámra, olvashatatlan lesz a rendőrségi fotón az azonosító.

Kipróbáltuk, és a csillogó réteg természetesen semmilyen hatást nem gyakorolt a fényképezőgépekre. Viszont egy vidám szerkesztőségi értekezletet sikerült kanyarítanunk a téma köré: milyen módszerekkel lehet felismerhetetlenné tenni a kocsit a traffi számára? Mi is kitaláltuk a zsanért, volt egy olyan ötlet is, hogy a rendszámot középen megfúrva, szélein kicsit meghajlítgatva remek propellert lehet készíteni az azonosító táblácskából. Felmerült a rendszám elé szerelhető átlátszó, de feszültség ráadásával feketévé varázsolható LCD-panel, és természetesen a legtutibb megoldás, a Dzsémszbond-féle beforduló-cserélődő rendszám ötlete is.

Aztán mindenféle okokból kifolyólag ez az anyag nem készült el. Viszont itt a Belsőségen fel merem tenni a kérdést: van valakinek még jobb ötlete?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr34683311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

galicius 2008.09.26. 21:21:46

Ja,és még annyi,hogy nemhogy gyorsabban mennének egyesek,én inkább lassítanék.Szeretném látni a szomszédasszonyt,ahogy felneveli a gyerekét,nekem meg hátha lesz egyszer szerencsém az asszonyhoz.Számtalanszor bebizonyosodott,hogy itthon,akármilyen gyorsan is mész,nem fogsz előbb a célodhoz érni.Legfeljebb nyersz 5 percet.Annyiért meg nem érdemes feldobni a talpadat.

ZON 2008.09.26. 21:33:54

Ránézésre egy primitív tuskó az illető.Mitől védi meg az a 20 méter cső a kamion elején? A vérszomjas kelet-európai kenguruktól? Egyesek azt hiszik,hogy a pénzkeresés közben nekik mindent lehet (lásd:taxis,Ducatós áruterítő,ez a gyökér stb.)

vörösróka65 2008.09.26. 22:21:53

Tisztelt Morgó Muki!

A túl erős infra MINDEN kamerára, cmos, analóg, ideértve a 8-mm 24-mm 35-mm-es fotó negatív, diapozitív filmekre is ugyanolyan hatással van. Mindegyiken csak hófehér kép látható.
EGYÉBKÉNT CSAK MEGNYUGTATÁSUL KÖZLÖM:
AZ ÉN JÁRMŰVEM NEM ALKALMAS A GYORSHAJTÁSRA. MAX:100km/h EZT IS CSAK RITKA ALKALMAKRA TARTOGATOM!!!

325i 2008.09.26. 22:30:23

Kedves Rácz Tamás!

Eddig azt hittem te a normálisabb cikkkrók közé tartozol.
Sajnos tévedtem.
Várod a tippeket a rendszám azonosthatatlanságára? Igen?!
Akkor csak várd, de lehet hogy inkább egy jogi állásfoglalást várhatnál az ügyvédedtől, hogy vajon milyen következményi lehetnek annak, ha egy közismert médium "újságírója" az olvasókat bújtatva, vagy nyíltan a törvények megszegésére buzdtja.
Ráadásul esetünkben emberéletekről van szó, felelősségről és felelőtlenségről, hiszen köztudott, hogy a közlekedés veszélyes üzem. Nem vagyok álszent, akarva-akaratlanul olykor én is (mint minden sofőr) áthágok 1-2 szabályt, de soha nem buzdítok erre másokat.
Nincs elég veszély a hazai utakon?
Nincs elég elmebeteg, felelőtlen sofőr?
Vagy te nem tapasztalsz így is túl sok életveszélyes helyzetet miközben jársz-kelsz autóval?
Amikor - az általatok annyira sokra tartott - népítélet íróinak többsége számára az egyetlen paraméter a kocsijával kapcsolatban, hogy "mit gyorsul le", meg "hűdemegy", "vadállat", stb... Amúgy vicces hogy általában mindig a kisebb, gyengébb autók tulajaira jellemző ez, de talán ez is jó képet alkot a tulajokról.
Amúgy meg nem elég katasztrófális az úthálózat? Hol akartok ti száguldozni?
Ha olyan nagyfiúk vagytok, legyen pénzetek kibérelni valamelyik ringet egy napra, új gumit, féket venni, és ott tesztelni a képességeiteket.
A magyar átlag sofőr igencsak túlbecsüli képességeit és legtöbbször járműve képességeit is.
Erre jössz te, és nemhogy jó példát mutatva értelmes cikkeket, postokat írkálnál, hanem - idióta streetracer módjára - még tippeket is adsz, mitöbb fórumot indtasz a témában.
Szégyelld magad Rácz Tamás!
Tudhatnád hogy az emberek többsége a média - aminek ti a TC is részét képezi - által alkot képet világunkról, sokszor mintegy irányelvként tekintve kedvenc autós médiumára.
Már azt is furcsálltam, hogy enyhén felháborodott hangnemű cikket írtatok arról, hogy a csúnya gonosz rendőrök kamerával fotózták a piroson áthajtókat - előzetes értesítés nélkül...
Arra nem reagáltam, de most szerintem kezd elszaladni veletek a ló.
Ha valaki száguldozik, felelőtlenül veszélyezteti vétlen közlekedőtársait, az vállalja a felelősséget is! Szokták mondani: aki örömlánynak megy, az ne csodálkozzon ha meghágják!
Gondolkozz el ezen!

"azta" 2008.09.26. 22:32:20

na! micsoda ötletesség. de egy ilyen feltűnő autón?

"azta" 2008.09.26. 22:34:31

325i
:DDDDDDDDDDDDDD
kegyetlen!!!
:DDDDDDDDDD

[] (törölt) 2008.09.26. 23:09:28

"Egy TV-távirányító a kamerás mobil elé,kamra be, távirányító bármely gomb nyomva tart. Ekkor egy fehér pont fog látszani a képen. Képzeljétek el előre-hátra 100 W teljesítménnyel.
Egy naaaaaagy fehér köd a trafi kamerán stb."

mar csak azt kene kitalalnod, hogy honnan veszel 100 Wattos IR LEDet, hulyegyerek.

ennyi esszel az se zavarjon, hogy egy csomo optikai rendszeren IR filter van:
en.wikipedia.org/wiki/Hot_mirror

Rocko- 2008.09.26. 23:22:00

tiszta Knight Rider!

Rocko- 2008.09.26. 23:25:02

Riasom 2008.09.26. 18:18:36
esküvőre azért ne járj vele, ciki betolni a násznép előtt az autót. :D

vörösróka65 2008.09.26. 23:42:45

t.edelweiss

csak szeretnem tudatni veled, bunkókám ha mán irsz ijjá rendesen.Kérdem én: mi az a csomó optikai rendszer amelyen ilyen foku IR filter van.Csak 1-et mutass. Egyébként ki beszélt 100 Watt teljesítményű távirányító IR LED-ről...................................
Próbálj más úton közelíteni az IR fény felé??????????????????????????????????????

vörösróka65 2008.09.26. 23:50:42

Tisztelt Rocko!

Köszi a figyelmeztetést,de ez nem fordulhat elő. A géperejű járművem
mindig No.1.

[] (törölt) 2008.09.26. 23:59:43

"Kérdem én: mi az a csomó optikai rendszer amelyen ilyen foku IR filter van.Csak 1-et mutass."

egy csomo digitalis kameraban es egyeb kepalkoto eszkozben, es nem tegnap ota:
www.abe.msstate.edu/~jwooten/camera/lense.html
a hotmirror egyaltalan nem ritka vagy megfizethetetlen.

"Egyébként ki beszélt 100 Watt teljesítményű távirányító IR LED-ről..."

te magad:

"Képzeljétek el előre-hátra 100 W teljesítménnyel."

laboratoriumi korulmenyek kozott is 30W es 300 lumen kornyeken jarnak, de te majd biztos hazilag heGGesztesz egyet :DD

vörösróka65 2008.09.27. 00:21:03

Próbálj más úton közelíteni az IR fény felé??????????????????????????????????????

vörösróka65 2008.09.27. 00:25:10

majd biztos hazilag heGGesztesz egyet :DD

Csak egy g-vel írják.
Látom hobbi szinten talán érted a szakmát?

pudliho 2008.09.27. 00:25:59

Azért hogy ne vakítson a vaku már használnak infra fényforrásokat a trafik, ezért sem valószínű az infra szűrő.
Gondolom arra gondolt hogy egyszerűbb megoldás lenne hogy a túl világos részen a szenzornak "kiégjen" a kép, ahogy egy hagyományos kép esetében is megtörténhet a túl sok fény miatt. Érdekes felvetés nem kellene csuklóból lehülyézni senkit meg arcoskodni.

LongJohnHolmes 2008.09.27. 00:43:30

Szerintem is tartsa be mindenki a 90-et a főutakon !!!

Akkor nem lenne értelme traffipaxolni sem.
Így sokkal könnyebben tudnám leelőzni a vánszorgó autókat. Miattam csak nem állnának ki az út szélére a rendőrök.

vörösróka65 2008.09.27. 00:55:42

Tisztelt pudliho!

Köszönöm a hozzászólásod. Te már látod a fényt az alagút végén, amit mások még nem.
Egyébként én is ismerem ezeket a kitt-eket amiket neten rendelhetsz USA-ból, vagy elküldöd a géped és átalkítva kapod vissza
úgy, hogy már infra tartományban képes fotózni.
Más. Egy lézer gravírozó (ipari) munka közben igen veszélyes pl: csak egyszer nézel meg kipattanó szikrát(ez elég nehéz a zártsága miatt) de ha mégis sikerül, akkor a szemfenéken olyan károsodás következik be, mint egy pikszelhibás megjelenítőn, Ezen az egy pikszelen soha nem fogsz látni. Kb: hasonló dolog.

vörösróka65 2008.09.27. 01:06:00


T.LongJohnHolmes!

Teljes mértékben osztom nézeted. A 90-km/h az legyen 90-km/h.

S.A. 2008.09.27. 01:25:15

A sok idióta korlátozást amit csak pénzszerzés miatt találnak ki,az tartsa be aki nem tud vezetni.
Tessenek először normális szabályokat hozni,nem "kintfelejteni"a 31-as táblát,majd amikor az emberek azt érzik a korlátozás értük van és nem ellenük,akkor be fogja tartani mindenki.
Az idiótáknak meg lehet bármilyen korlátozás, akkor is ész nélkül mennek.
A baleseteket pedig ők okozzák,nem azok akik uram bocsáss 160-nal mennek az autópályán.

Yep 2008.09.27. 07:59:05

Kedves S.A.! A baleseteket sokszor azok okozzák, akik azt hiszik, hogy tudnak vezetni, s elbízzák magukat... S nyilván nem az 'úton folyó munkák 30' tábla esetére gondolok én sem, amikor sehol senki már pár hónapja, de lehet, h van olyan korlátozás, ami okkal van kinn, te meg jól elszállsz majd ott, 'mert az csak a hülyéknek van kirakva'... tudod az állandó sebesség-korlátozások pl. általában az út paraméterei alapján vannak meghatározva (ívek, gyalogosok felbukkanása, esőben vízátfolyás stb), természetesen vmennyi biztonságot ráhagyva

amúgy meg a sok vagány 'nemvállalomfelarendszámotmerttudomhmásokatfogokveszélyeztetni' autóssal megetetném a levett/eltüntethető rendszámát... ugyanúgy irritálnak, mint akik tippeket adnak akár magánszemélyként (egy nick mögé bújva), akár blogíróként.

Kifordított kacagány 2008.09.27. 08:01:19

a savanyú embereknek üzenem: attól, hogy zsanérra jár a rendszámtáblád, még betarthatod a szabályokat. legfeljebb, ha véletlenül mégis áthágnád kicsit, akkor nem kell annyit aggódnod.
szép dolog a sok szabály, főleg ha indokolt. az indokolatlan 30-as tábláknál százezres büntetéseket összehozni pech, nem felelőtlenség.
a másid dolog pedig az, hogy itt szó sincs szabálytalankodásra buzdításról, csupán érdekes technikai megoldásokról.

engem mondjuk olyan megoldások érdekelnének, amik a parkolóőröket szivatják.

galicius 2008.09.26. 21:15:02
volt néhány baleset az utóbbi pár hétben a környékünkön. igazából egyiknél sem lehetett azt mondani, hogy valaki nem tartotta be a szabályokat. persze lehet azt mondani, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett, de legyünk őszinték, ahhoz szekérrel kellett volna elindulni, nem személyautóval, vagy kamionnal. el is gondolkodtam erősen azon, hogy hiába próbálják belénkdumálni, hogy azért van a sok baleset, mert nem tartjuk be a szabályokat, valójában a fő ok az, hogy kritikán aluliak az útjaink. még az újak is. ha valaki egy kicsit hibázik, vagy gyorsabban hajt, már meg is történik a baleset, holott egy elfogadható minőségű úton még a közelében sem lenne. lehet, hogy ha 90 helyett 100-al megy valaki, akkor lényegesen nagyobb lesz a fékút, de a fékútra sokkal nagyobb hatással van a nyomvályús, kátyús útburkolat és annak hatásai a futómű állapotára.

Kifordított kacagány 2008.09.27. 08:06:18

Yep 2008.09.27. 07:59:05
ha tőlünk nyugatabbra száguldozok az utakon, akkor simán be tudom tartani a sebességkorlátozásokat, mert látom, hogy nem ok nélkül vannak kint.
ahogy hazaérek, kb fél óra elég ahhoz, hogy ideges legyek az indokolatlan korlátozások miatt. a nyugodt vezetésből idegeskedés lesz, mikor ezeket megpróbálom betartani. mert én sem szeretem, ha be akarnak nekem tartani.

Kopasz Szuzukis 2008.09.27. 09:13:38

Na: ajánlom a tagnak, hogy a felhajlós rendszámtábláját egy német autópályán tesztelje le. Mondom az "eredményt". Kb. 20-30 km után egy izmos rendőrautó lemeszeli. A német autópályarendőrök rendkívül korrekt, ám igen szigorú módon a helyszínen lekapják a "szerkót", majd hívnak egy vontatót. A járművet becígölik egy telephelyre. A gazdi pedig kap két csekket. Egy kb. 500eurósat a szabálytalanul felszerelt hatósági jelzésért, és egy kb. 1200eurósat a jármű elszállításáért, és tárolásáért.
Nem mellesleg a mozgatható rendszám MO-n sem legális. A KRESZ szerint a rendszámot fixen rögzítve kell a gépjárműre felszerelni.
Csak a magyar rendőrséget mindenfajta gittegylet-civilszervezet toszogatja. Lásd legújabb alkotmánybírósági állásfoglalás. Ittas vezetőtől a helyszínen nem lehet elvenni a jogsit. Javaslom a törvénymódosítást: ittas vezetés minősüljön közlekedési bűncselekménynek. Ekkor a yard akár le is tartóztathatja az elkövetőt, mert vélelmezhető, hogy az elkövető a rendőri intézkedés után is folytatja jogsértő magatartását. És a jogsi akár a zsebében is maradhat.

Kifordított kacagány 2008.09.27. 09:19:44

azért ennyire nem kellene dobálózni a bűncselekményekkel és letartóztatásokkal sem. főleg, ha előbb utóbb ebbe a körbe beletartozik majd az is, aki a leglelkesebben buzdít erre másokat.

Kifordított kacagány 2008.09.27. 09:22:30

egyszerűen hihetetlen, hogy még mindig ennyien vannak akik diktatúrát és rendőrállamot akarnak, hogy aztán ha elérték, megint legyen miért panaszkodniuk. nevetséges.

gromek25 2008.09.27. 09:25:20

Gyárilag is volt zsanéros rendszámtartó!
A nyolcvanas évek elején volt egy FORD TAUNUS P7 tip. autóm. Annak a hátsó rendszámtartó lenyitásával lehetett hozzáférni a tankolónyílásához./csak mint érdekesség/

JaniV 2008.09.27. 09:34:09

A 412-es Moszkvicsomon a lehajtható rendszám mögött volt a tankolónyílás.

Jacopo Belbo 2008.09.27. 10:26:24

Kedves Rácz Úr!

Megdöbbenve olvasom ezt a posztot. Úgy érzem, megint olyasmit csinált, amihez Ön nem ért: vicceset, lazát, aztahűhát akart írni. Írjon teszteket családi autókról, említse meg a rakterük méretét, paraktikumokat, gyengeségeket, a humort és lazaságot hagyja másra, az Önnek nem megy.

Úgy érzem, hogy posztja egy dologban mégis rendhagyó: átlépett vele egy határt, amit autós újságíró - tömegeket befojásolni képes médium egyik képviselőjeként - nem engedhet meg magának, bármilyen vicces jó fej akar lenni. Ez a téma, maga a felvetés és ráadásként a hasonló módszerek kiagyalására tett nyílt felhívás, kedves Rácz Úr, nem humoros. Etikátlan, ostoba és felelőtlen. "325i" nevű olvasóval tökéletesen egyetértek, nem kívánom elismételni mindazt, amit ő már leírt: szégyellje magát. Autós újságíró ilyet nem művel.

Kifordított kacagány 2008.09.27. 11:03:06

még jó, hogy itt mindenki autós újságíró, így tudja, hogy azok mit művelnek és mit nem.

csak azt nem értem, az utakon hogy olvad semmivé bennük ez a nagy felelősségtudat.

Gomulka Béla 2008.09.27. 11:22:55

Rácz bedobja a csibészvakerát, és mindekibol elomász a felelosségteljes polgár. Aznap csupa visszafogott és zavarbaejtoen udvarias olvasó megy majd az utakon. Így mukodik ez. Szép munka, Rácz úr!
(Nomármost, ettol fogva senki nem veszi majd be a trukkot, úgyhogy ideje valami újat kitalálni.)

repeti 2008.09.27. 11:32:56

"laboratoriumi korulmenyek kozott is 30W es 300 lumen kornyeken jarnak, de te majd biztos hazilag heGGesztesz egyet :DD"

Ki beszél LEDről? szerezz egy orosz éjjellátót (nem olyan bonyolult mint hinnétek, pont tegnap láttam egyet) ahhoz 2 db infrareflektor van mellékelve, gyárilag.

Sheff Bácsi 2008.09.27. 12:11:06

Szerintem ez ragyogó ötlet, igy hoznám ki az összes autót a gyárból :D,plusszba még az kéne hogy ne tudják a parkolóörök sem lefotózni! A sok rosszmájú kritikusnak meg azt üzenem,(és ezzel nem a Totalcart akarom védeni) hogy nem kötelező ezt olvasni! Van még rengeteg más autós müsor, portál stb. Ottvan pl: Az RTL Klubbon az autómánia azzal a gyökérrel. Az ilyeneknek az való nemmond semmit és full hülye mindenhez. Másik; nem értek komolyan néhány embert, ennyire szeretik a barom törvényeket? hogy 130helyett 160nal mész akkor fizess? Holott a mai autók nagyrésze még ennél a sebességnél is teljesen biztonságos. Vagy csak egyszerűen félnek, esetleg irigyek azokra akiknek megy a vasuk ennyivel, talán nem 1.0 Swiftet kellett volna venni..

Gomulka Béla 2008.09.27. 12:18:22

Scheff néni, pontosan így van. Be kéne tiltani a kicsi autókat, az alacsony embereket, azt aki nem azt a sort/pacalt/pártot/focicsapatot szereti, a szomszédot, az adózást, a fizkiatanárokat, a más véleményen lévoket, a gobolós sliccet, a bonyolult keresztrejtvényeket, az oposszumokat, az alumíniumot, a Szaturnuszt, a negyvenkettot, az akupunktúrát - te jossz.

Kifordított kacagány 2008.09.27. 12:28:09

Gomulka Béla 2008.09.27. 11:22:55
viccelsz? ahogy beteszi a seggét az autóba, elfelejti és rögtön felgyülemlenek a sérelmei. mindenki csak itt a becsület és felelősség mintaszobra, az életben ahogy megmozdul, rögtön lehullik a máz.

repeti 2008.09.27. 11:32:56
én is egy ilyen technika beszerzését fontolgatom. csak nem a kamerák miatt, hanem mert ki akarom próbálni, hogy vezetés közben hogy lehet vele látni.

Gomulka Béla 2008.09.27. 12:18:22
az életet kellene betiltani

Gomulka Béla 2008.09.27. 12:48:19

a fegylaltot, a hegymászást, von Richthoffent, a Klapka indulót, a félszigeteket, a szig'szalagot, a macskaszort, a felhos eget, a cseresznyepaprikát, a port, a lábujjkorom zugában meggyult koszt, a szentkutakat, a zoknit, a bambuszt, a fegyencruhát, a fulre gondolást, a XVI. századi kastélyokat, a XVII. századot úgy ahogy van ('végeztem a XVIII. századdal' - a gróf a Chocolat-ból) - megint más jon.

325i 2008.09.27. 12:49:05

Kedves Sheff Bácsi!

Szerintem alaposan félreérted álláspontom.
Mint a Nickemből is látszik, nem 1.0-ás szuzukit hajtok, hanem egy BMW-t, méghozzá nem is kicsit, (192LE).
Nem irigykedek én senkire.
Igen, a sztereotípiák ellenére léteznek még nem "bunkóbéjjemvés"-ek, magam is igyekszem ennek megfelelően közlekedni.
Az autópályán én sem nézem remegve a 130-as számot, de akik a rendszámot eltüntetik, szándékosan készülnek az ennél sokkal nagyobb mértékű közúti veszélyeztetésre.
Hogy lehet az, hogy én pl kibírom, hogy ne toljak mindenkit 5cm-re a pályán 200-al?
Kultúráltság kérdése az egész, de inkább hagyom is a témát, látom itt a kozzászólók nagy része igencsak balkáni mentalitásról tesz tanúbizonyságot.
Nem rendőr állam ez, ne higyjétek.
Svájcban a vezetői vizsgán a zebra közelében, ha nem teszed automatikusan a lábad a fékre, megbuksz.
Van még mit tanulnunk az igazi európaiaktól.
De mondom, aki versenyzői vágyakat érez magában, áldozzon szenvedélyére és béreljen versenypályát, és használjon ennek megfelelő eszközöket.
Kezdetnek meg nem árt egy vezetéstechnikai tréning.
De itt mindenki kiváló sofőrnek hiszi magát, autóját meg "alázógépnek".
Osztrák, német barátaim mindig megrökönyödnek az itteni közlekedési morálon.
Ja, amúgy az említett országokban ha valami szabálytalan az autón, a rendőrök szétszednek mint a kismozdonyt.

Gomulka Béla 2008.09.27. 12:51:12

Ami az éjjellátót illeti, '83-ban találkoztam eggyel. Az orvezeto géppisztolyára volt ráklappolva, és mindenkinek kellett loni vele egy kicsit. Zold és hangyás volt a kép, fenyofák is voltak, aztán visszamentunk a kaszárnyába és aludtunk.

Evil1979 2008.09.27. 13:27:12

A minap haladtam az M3-on és látom ám, hogy jön egy motoros elég gyorsan, a rendőrök meg szokásukhoz híven a leállósávban cammogtak 50-60körül de még messze voltak tőlünk, pont egyszerre kezdtünk lassítani a motorossal 130ra, mikor azt látom, hogy hátranyúl az idom alá, lehajtja a rendszámot, szépen elballagunk a rendőrök mellett, majd 500m múlva visszanyúl felhajtja és már tépi is neki.
biztos sajét termék volt, de hogy sokat ellehetne adni belőle az biztos :-)

Explorer 2008.09.27. 14:20:25

Nagyon jó! Nagyon jó!!! Pláne azok a hozzászólások, hogy be kellene tartani a kreszt. Kicsit muris nem???

325, miért kell bántani Rácz Tamást, feldobott 1 topicot, mi meg itt ellebegünk rajta.

RENDŐRÁLLAMBAN élünk jó reggelt!!!
Ez az egész baromság az objektiv felelősséggel arra jó, hogy minél több lóvét beszedjenek!
A piros lámpás sztori itt volt Veszprémben, és nagyon sokan rendkivül fel voltak háborodva. Hozzáteszem tök jogosan! Ugyanis 2 mp-s a sárga, nem tudod, hogy zöldről mikor vált, és ha beállt a sor és nem tudsz a vonalon kivül keveredni a pirosig már kaptad is csekket a 100.000,- Ft-ról. És itt gyakori a dugó.
Valószinűleg 325 Téged nem annyira ütne sziven a kiló, mint mondjuk azt a szegény kolléganőmet, akinek a havi bruttója 180. Tehát több mint 1 havi pénzét lenyúlták! Na tudod ez a felháboritó! És innentől kezdve nem csodálkozom azon, hogy mindenki próbál trükközni ahogy tud.

A másik oldalról pedi lehetne jobb és több utat épiteni, fejleszteni, visszaforgatni a pénzt (!!!) nemcsak azért, hogy az elvtársak szépen lenyulják a pénzt, mint ahogy teszik ezt az M6-nál, ugye a búzatábla alatti alagútakkal....

Baj van. De nem az autósokkal. Igaz, hogy lehetne javitani a közlekedési kultúránkon, egy szóval sem mondom, hogy nem, de valahogy lehetne ezt normálisabban is csinálni. Felvilágositással, felkészitéssel, pozitivan. Nem beleverni az embert a betonba, mert meg mert venni egy autót....

Vörösróka, hogy is van ez a infrarefi?

yard (törölt) 2008.09.27. 14:20:30

Tisztelt -rácz úr-
Nekem van egy jobb ötletem (hiszen a végén fel lett téve a kérdés), válasszon más pályát.
Szívemből örülök, hogy uborkaszezon van (nincs ingyen utazás, kaja, pia, szponzorált cikk), így az Ön "belsősége" teljes mértékben kibontakozhat a totálon.
Gondolom Ön vérprofi autós ujságírónak tartja magát (biztosan van igazolványa is hozzá, Őket imádjuk)....Kolompár fentebb leírt dolgokat, sajnos a valóságot szavakban nem lehet visszaadni, de ne is tudja meg senki, kívánom. Családos emberként elgondolkodott azon, mire kér még jobb ötleteketet?
Ön szándékosan, -vagy véletlenül?- arra buzdítja az autós társadalmat (és egy része fogékony is rá-sajnos), hogy hogyan játszon ki írott, vagy iratlan szabályokat. Csak a szabály egy dolog, a fizika pedig a "törvény", a halál pedig egyszeri, mint a születés. Természetesen mindenki azt "talál ki" amit akar, de amikor mások életét és értékeit kozkáztatja az már elgondolgodtató. Komolyan gondolja Ön ezt, vagy félreértem az egészet?. Mint "autós újságíró" bizonyára látott már súlyos baleseteket, ha nem, nem kívánom Önnek.
Tvábbi sok sikert, remélem olvasottsága a nullára csökken.

Gomulka Béla 2008.09.27. 14:30:37

Ha tényleg infra olvas, akkor csak futoszálat kell beletenni, és ha rajta a gyújtás, melegíteni.
A cekaszt, ennél fogva, nem kéne betiltani.

Amúgy meg ideje volna leállni a Rácz kutyapelcsázásával. Mindossze annyit mondott, hogy a szerkesztoségben elviccelodtek a dolgon. Azt nem mondta, hogy gyorshajtani jó. (Számos hozzászólók mondták, o nem.)

325i 2008.09.27. 14:52:34

Explorer!

Neked is jó reggelt!
Nem, továbbra sem élünk rendőrállamban.
Utazz el egyszer (vagy olvass utána) pl. Szingapúrba, Kínába.
Na AZOK rendőrállamok.
És de, eléggé megviselne a 100,000,- es büntetés (egy 30.000-es is!), mint itt a legtöbb hozzászólót szerintem.
Az hogy a hatalom lop, az is tény, de mindig is fog.
És IGENIS az autósokkal van a nagyobb baj, nem tudom te hol élsz hogy ezt nem veszed észre?!
Egy szóval se mondtam, hogy a magyar kresz jó.
Sőt, szvsz sok szempontból elavult, idejétmúlt, logikátlan.
DE!
A rendszámeltüntetés igenis bűncselekmény, hiszen egy rendszám nélküli (azonosíthatatlan) jármű tulaja nemcsak közlekedési kihágásokat követhet el bűntetlenül, hanem akár komolyabb bűncselekményket is (rablás, stb), hiszen "úgysem találják meg"...
Ha valakinek nincs rendszám az autóján, az tudad alatt bátorítja a veszélyes vezetésre, hiszen, mint mondtam "úgysem találják meg"...
Könyörgöm, csak egyszer tegyél egy európai túrát és utána legyints az itteni közúti morálra.
De ha ennyire NEM AKARJÁTOK ezt megérteni (mert a képességekben nem kételkedem), akkor úgysem fogjátok.
Hagyhatnánk az egészet...
De úgy látom, nem vagyok egyedül a véleményemel.
Nem baj, inkább belenyugszom, hogy úgy is mindig a bírkák vannak többen. Beeeee! :)

yard (törölt) 2008.09.27. 15:21:08

325i, Explorer !
Rendőrállam?
A Nagy Testvérnél (gondolom az nem rendőrállam), azért demokrácia van?
Nézzél filmeket, de küldhetek általam készített képeket is, mit látsz:
Rendőrautó: "állat", de ha nem Ő, a másik elkap, az biztos. Az autóban kamera, traffi és a lökhárítón bazi nagy tolólap, amellyel elkotorja az útból -szó szerint- a törvénysértőt.
Igen, mert aki nem áll meg a rendőrnek, az törvényt sért! (és ez nálunk is így van). Joggal feltételezi, hogy bűncselekményt követtél el, merthát egy tisztességes állampolgár miért menekülne a rendőr elöl? És ha furcsán viselkedsz előkerül a fegyver is. Végül is utáljuk a rendőrt, persze nem szembe, ahhoz bátorság kell, de mindenki végezze a dolgát. Amíg a közekedés arról szól, hogy ki kit hogyan "aláz" le az utakon addig még több rendőr és mégtöbb büntetés kell. Azzal én is egyetértek, roppant szemétség, hogy csak úgy elkezdik büntetni a pirosba hajtókat, szerintem ez ellen tiltakozni kellene. Az egész KRESZ-t pedig vissza kéne vonni, és nyomás mint a birkák.

a prof 2008.09.27. 15:45:16

az igazi autózás: kanyargó hegyi utakon kettes-hármasban zúzni, vagy lankás, kihalt országutakon lendületesen örömködni. egyiknél sem jellemző a traffipax, vagyis trükközni sem kell.

autópályán viszont egy csimpánz is tudja nyomni, az egyszámjegyű, mindig forgalmas főutakon meg csak az idióták/öngyilkosjelöltek kenik 150-nel.

Redcat 2008.09.27. 17:07:39

325, ne bántsd a Tamást, jó fej, ismerem személyesen.
Ezenkívül sok mindenben egyet értek veled.

325i 2008.09.27. 18:03:30

Redcat,

Nem "bántom", nem is volt célom senkit megsérteni, de ez a post önmagában felháborított.
Csodálkoztam is, hogy R.T.-tól származott, mivel ő "cápatulaj", eddig minden cikkjét elolvastam, ezért is lepett meg ez az eddigi stílustól eltérő iromány.
Mit mondjak, ha Gyulavitéz írta volna, csak legyintettem volna... :-) :-/
De mit mondjak, szerintem itt már mindenki kifejtette álláspontját.
Kishazánk a trükközésről hírhedt, de ez esetben ezt inkább zártabb körökben kellett volna kitárgyalni, nem egy ilyen nagy olvasottságú fórumon, mégha -talán- viccnek is gondolta az egészet.
Nyugodt hétvégét mindenkinek!

vörösróka65 2008.09.27. 20:44:02

Tisztelt Exolorer!

Legnagyobb sajnálatodra nem fogom részletesen leírni, mert vannak nálam okosabb emberek, (lásd:Edelweiss)íróasztal mellől gyakorlat nulla, csak elmélet, akik kapásból lehülyéznek bárkit,bármit,amit nem ők szabadalmaztattak.Viszont láthatod Gomulka Béla,repeti példáit,hogy infra fényt nem csak TV távirányítóval lehet prezentálni. EZT A TÁVIRÁNYÍTÓS TELCSIKAMERÁS DOLGOT CSAK SZEMLÉLTETŐNEK SZÁNTAM,MERT EZEKHEZ A DOLGOKHOZ AZ EGYSZERŰ EMBER IS HOZZÁFÉR.
A működési elv a lényeg. Ezzel csak kísérletező honfitársaim kedvét akartam felcsigázni. Nem tudom olvastál-e arról,hogy a haditechnikában is alkalmaznak hasonló dolgokat.Pl: a láthatatlanná tevő ruha. Ennek lényege,hogy az öltözék elöl olyan mint egy kivetítő, a katona hátán kamera veszi a háta mögötti képet, és vetíti ki elől a ruházaton. Ilyen módon a szemben álló ellenség csak a teljes képet látja.A vetített kép mögötti katonát nem. Persze ez sem tökéletes még,(a "mi számunkra")gyors mozgás,stb.

yard (törölt) 2008.09.27. 20:54:12

..csak hát az ellenség sem hülye.
...mert hát a passzív radar sem mindíg működik. Meghát a katona ne nagyon forgolódjon. Amúgy vannak láthatatlan komplett hadseregek is...
Ezek a dolgok már a középkori lovagi tornákon sem váltak be.
Komolyan, talán nem a trükkökön kéne gondolkodni, merthát előbb utóbb úgyis megfognak, csak más baj ne legyen.

Krisi 2008.09.28. 00:05:58

Látom itt sokaknak nehezükre esik a gondolkodás:
Aki ilyen rendszámokat fabrikál, az nyilvánvalóan nem a "kinnfelejtett 30-as táblák" miatt csinálja
(Istenem, ez mindig előjön? Volt már olyan gyorshajtásos poszt, ahol nem jött elő ez a szóösszetétel az első 30 kommentben? Na mindegy)
hanem azért, mert valószínűleg ezután 230-as átlagtempóval fog közlekedni. Mert nem ugyanaz 50 helyett 64-gyel menni mint 90 helyett 210-zel. (Mielőtt még nekem esne mindenki, hogy én sem megyek 50-nel mindig. Persze hogy nem, de ez nem azt jelenti, hogy mindenhol szándékosan csakazértis gyorshajtok.

Amúgy ez a rendszámeltakarás olyan, mint amikor a városban randalírozók a fejüket takarják el.

Rácz Tamás meg tényleg inkább írjon családi autókról meg éjszakai vezetésről (az amúgy egy kurvajó írás volt, tényleg), mint ilyen műmájer stílusú "defaszavagyok hogy lázadok a rendszer ellen" szintű bejegyzéseket.

A prof pedig megmondta a véleményem: számomra is a vezetés élménye nem egy egyenes 3sávos úton keresendő, hanem jó minőségű, kihalt, kanyargós utakon, 2-3, esetleg 4. fokozatban. Ott tényleg nem kell tartani rendőröktől.

pista999 2008.09.28. 02:03:58

Ez egy hosszú és unalmas poszt, ami úgysem fogja senki szokásait megváltoztatni, lévén, hogy nincs olyan törvény, ami megakadályozná, hogy minden ember vehessen magának olyan kocsit, ami teljesítménye lóerőben a tulaj IQ-jának akár 10-15-szerese.

Szal nem muszáj elolvasni.


19 éves vagyok. A jogsim durván 3 hónapos. Az autóbuzéria első tünetei kb 6 évesen jelentkeztek nálam. Most tanulok a BME-n.

Higgyétek el, tudnék tanácsokat adni. Sokat. (erre a trafi trükkre vonatkozóan)

De nem fogok.

Igyekszem betartani minden szabályt, mert zöldfülű jogsim van, és mert olyan fejem van, ami valahogy minden kibaszott biztonsági őrt/fakabátot/ellenőrt kapásból arra ösztönöz, megmutassa ő minek az istene is voltaképpen.
Utálom is őket mint a szart. (tisztelet a kevés jófej kivételnek) (ja, és a rendőr nem azért jófej, mert elenged, hanem ha csak akkor problémázik, ha tényleg van gáz, de akkor határozottan.)

De nagyobb részben azért, mert tisztában vagyok vele, hogy kb mennyi gyűrődési zóna van előttem (pug 309, 1990-es évj), vagy mondjuk anyu előtt, aki mellettem ül. Főként ez tart vissza, nem az idióta kresz szabályok vagy bírságolási lehetőségek, vagy azok a tökkelütöttek, akiket anyukám próbál 14-18 éves koruk között törire tanítani egy szakközépben.

Az OK, hogy én nem okozom balesetet, a kocsi rendben van műszakilag. De mi van, ha szembe jön valaki barom 180-nal a Szeged-Vásárhely halálút szűkített szakaszán, mert ezerkecsó előzés után még nem tudott visszahúzódni a kanyarban?

1. Velem azonos tömegű. (kb. 1 tonna) Mondjuk valami szuzi. Csak, hogy egyszerű legyen, tegyük fel, hogy teljesen rugalmas az ütközés. Ekkor szépen sebességet cserélünk. Szerintem legfeljebb 0,5 szekundum alatt. Én mentem 90-nel, ő 180-nal, azaz a=(90+180)*3,6/0,5=1944m/s2, azaz kb. 194 g hat ránk anyuval. (ennél persze kevesebb, mert az ütközés közel sem tökéletesen rugalmas, de a 194 fele is sok, annyi meg mondjuk azért hat)

Szóval akkor mi meg fogunk halni. Tényleg. Azt nem tudom, hogy a boyracer is meghal-e, nem is érdekel. Mi meg fogunk halni. Meghalni. Meghalni. Meghalni. Meghalni. Vége. Kész.

2. eset A szembejövő egy 335i (csakhogy ne 325 legyen :) ). a tömege még nagyobb stb. nem is érdekes az eredmény (nincs kéznél számológép :) ). még nagyobb a gyorsulás, meg a roncsolódás.

Anyu is, én is meghalunk. Ismétlem. 19 éves vagyok. Kapjátok be eszetlen faszkalapok, akik döngettek mint az állat. Miattatok fogok meghalni. Tényleg tövig szopjátok.

Mindig átvillan ez a fejemben, ha beülök a kocsiba. így legalább én betartom a szabályokat.

nagyon fel tudok háborodni a kinn felejtett táblákon viszont. Ez szembeköpése azoknak, akik betartják a szabályokat, mert rájátszik arra az érzésre, hogy úgy kell táncolni ahogy fütyülnek ezek a fakabátok, ráadásul meg is büntetnek igazságtalanul.

Sőt, balesetveszélyes is, mert meglátom a harmincas táblát mondjuk figyelmetlenségből csak 30 méterre előttem Szegeden a KÉTSÁVOS újhídon, megyek mondjuk 50-nel, fékezek egy nagyot, és Csikós benéz a csomagtartóba az xj900-zal.

De ennek ellenére nem az a megoldás az állam baromságaira, hogy megpróbálom kikerülgetni őket, hanem betartom egy ideig, esetleg petíciót írok alá, társadalmilag elítélem, csatlakozom valami klubbhoz, ami szorgalmaz dolgokat, omudsman stb..

Persze hogy jövök én ahhoz, hogy megmondjam mi a frankó. Hiszen csak egy kis 19 éves pöcs vagyok, aki nem ért semmihez a fizikán kívül és biciklivel is megáll a benzinkútnál. Persze a nagy és okos bácsik a rendőrök, meg a gyorshajtók, akikre mind felnézek...


Ja és ha már úgysem számít a véleményem:
Nekem általában nem tetszenek Rácz írásai. De nem hinném, hogy ez a cikk morális problémákkal küzdene. Erre van igény.
Normális cikket az index érában mostanság csak Csikóstól olvastam. Igaz, alig van időm a tanulás miatt olvasgatni.

Remélem nem voltam off-topic, és nem húztam senki idejét feleslegesen.

pista999 2008.09.28. 02:05:09

bocs, a beszólásom elején a saját "posztom"-ra gondoltam, és nem a rácz "posztjára"

Lacee444 2008.09.28. 07:13:59

nondebr 2008.09.27. 09:13:38

MAXIMÁLISAN EGYETÉRTEK!
IGAZAD VAN.

Explorer 2008.09.28. 07:42:57

Nem akarok 230-cal szakitani, meg nem már különösebben száguldozni sem. De 100ezreket sincs kedvem azért kifizetni, mert éberkénk kiállt valami indokolatlan sebességkorlátozó mögé. És meggyőződésem, hogy legtöbbünknek hasonló gondolatok járnak a fejében. 2 pici gyerekem van én sem az úton akarok és nem is fogok ott megdögleni, de arra sinics időm, hogy pl. Győr-Veszprémet 1,5 óra alatt egyem meg, mikor tök biztonságosan megtehetem 1 óra alatt is.
Úgy látom, hogy eljutottunk ahhoz a megbeszélhetetlen ellentéthez ahol a vörös, meg a narancssárga hivek állnak...

odb 2008.09.28. 09:27:47

pista999, a számolásban tévedsz. Ha azt nézed hány G hat rád lassuláskor, akkor édesmindegy, a szembejövő mennyivel ment, a lényeg, hogy te milyen sebességről lassulsz mennyi idő alatt. Más kérdés, hogy az ő sebessége és tömege töri össze a kocsidat.
De ez lényegtelen is úgy vélem igazad van - lehet dobálózni olyan szavakkal, hogy 'rendőrállam' és 'elnyomás', ez addig él amíg nem olyasvalaki hal bele vétlenül egy elkerülhető balesetbe, akit az ember ismer vagy szeret. El kell fogadni, hogy vannak szabályok és van akinek az a dolga, hogy betartassa őket. Nem hiszem, hogy ettől lennénk 'rendőrállam' (bármit is jelent ez a szó igazából).
És igen, most jön a kör másik fele, hogy mindenki birka aki vakon követi a szabályokat. Lehet-lehet, de egy esős hétvégén az Árpád-hídon pont egy renitens szalad bele a tömött villamosmegállóba újra majd.

Jacopo Belbo 2008.09.28. 09:42:07

Pista999!

Nagyon tetszett a beírásod, egyetértek veled. 19 éves létedre kiválóan látsz dolgokat, összefüggéseket, és kiváló a stílus is. Nagyon érett, intelligens személyiség vagy. Vigyázz magadra az utakon és írj még ide máskor is!

pista999 2008.09.28. 10:24:58

A gyorsulásba azért számoltam bele a másik kocsit is, mert nem csak az van, hogy megállok 80-ról 0-ra 0,5 szekundum alatt, hanem "vissza is csapódom", és ha teljesen rugalmas az ütközés (ami persze nem igaz, mert energia majdnem fele simán elmegy a kocsik kasztnijának összegyűrésére), akkor felgyorsulok az ellenfél régi sebességére. (persze azonos tömeg esetén)

De az is igaz, hogy nem feltétlenül a belsőségeim szakadnad ki, hanem mondjuk összegyűr a kasztni engem is.

Félretéve a vért: Köszi az egyetértőknek!

Auto-InterCont 2008.09.28. 10:40:57

pista999!
Nem a mondandódat kifogásolom, csak szerintem egy kissé paranoiás vagy. Ha élni akarsz, akkor ne úgy ulj autóba, hogy úgyis meghalok egy fasz miatt és ezért de utálom!

DízelBoy (törölt) 2008.09.28. 10:58:32

Nem értem minek ez a felháborodás. Mekkora egy köcsög fasz ez a Rácz, és mindenki aki takargatni próbálja a rendszámát. Nem a rendőrök a legnagyobb gecik? A sok fattyú beáll a főúton a kintfelejtett 30as tábla mögé, és akkor megy a megbaszod az anyádat is.
Amíg ezek ekkora puttók, addig nagyon szívesen hallgatnék tippeket arra h ki szerint mi a legjobb módszer trafi ellen:
Jah és igen Pistike te pedig ne ülj autóba hanem maradj otthon a gép előtt nfs-ezni.De tényleg felejtsd el ezt a vezetés dolgot egy pár évre. A fasz kivan vele h az ilyeneket nem szűrik ki valami pszichómókus vizsgálaton.

Kifordított kacagány 2008.09.28. 11:20:33

érdekes, hogy mennyi a felelősségtudatos, szabályokat betartó ember. az utakon meg egyet sem találni. ti merre jártok, a holdon?
érdekes, hogy aki itt eljátszik a gondolattal, hogy trükközzön a rendszámával, az mind rögtön átvedlik 200-al hajtó állattá, akit nem érdekel senki és semmi, csak a száguldás.
és természetesen egyértelműen eldönthető a szabályok élharcosai számára, hogy ezek az emberek a post írójával az élen csakis ezért az egy dologért lennének képesek elgondolkodni a technikai megvalósításokon. mindnek az a célja, hogyan változzon át felelőtlen ámokfutóvá. gratulálok az árnyalt, fokozatokat nem nélkülöző véleményekhez.

az én véleményem meg az, hogy az összes ilyen álfelelősségtudatos megnyilvánuló egy utolsó hazug ember, aki a saját hibáit csupán apróságoknak látja, míg a másikból csak a száguldozó őrültet tudja elképzelni.
szánalom.

Kifordított kacagány 2008.09.28. 11:29:20

pista999 2008.09.28. 10:24:58
nem gyorsulsz fel az ellenfél sebességére. először lelassulsz nullára, majd gyorsulni kezdesz egy másik vektor mentén, de korántsem arra a sebességre, majd ahogy a mozgási energia csökken, újra lassulni kezdesz.

pl ahogy itt is látszik
www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0&feature=related

egyértelmű, hogy a kezdeti lassulás a legbrutáisabb, és itt előfordulhatnak komoly belső sérülések, de ehhez már nem adódik hozzá az azt követő(már lényegesen elenyészőbb) gyorsulás.
egy mezei, valóságos ütközésnél a legnagyobb sérülést még mindig a köréd hajló autó okozza(feltéve, hogy be vagy kötve).

tAB · http://tabblog.net 2008.09.28. 12:25:56

Csak a "kintfelejtett30-astábla"-ról jutott eszembe egy régi képem:
sziget.mine.nu/~tAB/nem_megnezni/Tabla/P1130022.JPG
Ezt bezzeg nem felejtették kint sokáig :)

Explorer 2008.09.28. 14:00:11

Pistike, az élet egy halálos betegség! Ne parázz annyit, inkább éld az életed, majd ha Te is befizettél néhány szabálysértési birságot -pedig Te aztán negyon szabályosan közlekedsz, akkor majd megértesz minket.

Közlekedési balesetek pedig mindig is lesznek! Ezeket megelőzni kell. Lehet az értelmetlen sebességcsökkentésekkel, meg mint irtam a megfelelő úthálózat kialakitásával is. Értsétek már meg nem a 140 az autópályán a kevés!!! Nem emiatt gondolkodnak az emberek azon, hogy hogyan lehet valami okosságot kitalálni, hanem a mód ahogy ezt intézik. Objektiv felelősség! Tök mindegy ki vezetett, fizessen.
A baj az, hogy gyorsan eljuthatunk arra a szintre is, hogy senkit nem érdekel, hogy volt-e ott az autód, csak kapod a csekket. Szerintetek mennyi időbe telik akármilyen rendszámmal egy autóképet generálni? Na ezért mondom, hogy rendőrállam. Más betartatni a betartható szabályokat, meg más szopatni az autósokat. Ma magyarországon ez folyik.

AtoszMester 2008.09.28. 15:49:40

DRÁGA BARÁTAIM!

Tegnap este ittas vezetésen kaptak a fekete opel corsa 1.0-ámmal ami amúgy bazi jól gyorsul. Szóval elkaptak, mert egy rendőrnek szemetszúrt, hogy a zebrán majdnem elcsaptam egy családot, mert a reakcióidőm egyenlő volt a csigáéval. És az a ganaj rendőr még meg is büntetett! Kérem a totalcar szerkesztőséget, hogy nyissunk egy posztot amin tippeket lehet szerezni, hogy miként csapjuk be a rendőrt és a szondát ha jól be vagyunk rúgva a kormány mögött!

---

Én a szabálybetartásra szavazok. Vesszenek a boyracerek!

Krisi 2008.09.28. 18:43:57

Kifordított Kacagány:
Látom hozzád nem jutott el a mondanivalóm. Arra céloztam, hogy aki szándékosan eltakarja vagy leveszi a rendszámot, az nem amiatt a pár "kintfelejtett harmincastábla" miatt teszi. Lehet, hogy keveset járok az országban meg fiatal is vagyok, de én ilyesmi megoldásokat 600ccm feletti szpídmotorokon szoktam látni (ők is biztos a kintfelejtett tábláknál mennek 39-et, egyértelmű) valamint prémium kategóriás német autókon (nem, ők sem 220-ról fékeznek az autópályákon egy előzásnél, áááá, ugyammá ugyammá, ők is csak a rendőrállam ártatlan áldozatai)

És továbbra is azt mondom, hogy egy dolog városban pár helyen 50 helyett 64-gyel menni és más dolog 30-as táblánál izmozni 3-asban tiltás környékén.

És azért, mert itt páran egy táblát feleslegesnek tartanak, az nem feltétlenül az. Én pl. Simsonnal diagonálgumikon be tudom venni a 30-as táblás kanyart 40-nel a Margit hídon, de elnézve a városban amennyi béna vezető van, sokaknak ez gondot okoz. Tudom, hogy itt mindenki 50 éve vezet és a lábában van már kétmillió km, de nem mindenki ilyen.
És beismerem, hogy pár helyen tényleg vannak értelmetlen táblák, de nem ebből kéne kiindulni, hogy aki letakarja a rendszámát az ezek miatt teszi.

szpigy 2008.09.28. 20:52:10

Csak érdekességképpen megemlíteném, hogy a honvédség fennhatósága alá tartozó Mercedes G-270-es ponyvás kivitelén is felhajtható a rendszámtartó.
És vajon miért?
Mert a rendszám középen van a lökhártón, és ott található az igazi igavonókon az első vonószem is. Tehát ez úgy néz ki, hogy van ugye a lökös, amibe bele van dugva a vonószem csapja, elé pedig fel van applikálva a rendszám, két felhajtható zsanérral, hogy a vontatókötelet vagy vonórudat a vonószem csapjához tudd rögzíteni.
Ez így hivatalos, és műszaki vizsgán is elfogadják. Nem mindig azt kell nézni, hogy most a törvény ellen játszunk-e vagy sem.
A másik előnye a zsanéros megoldásnak, hogy nagy dágványban a rendszám felhajlik, és nem leszakad. Nem olcsó játék a rendszám pótlása, ha véletlenül nem találod meg a dagonyában. Van a közvetlen környezetemben olyan ember, aki fagyos sárban keresett első rendszámtáblát úgy, hogy csak a háta látszott ki a dzsuvából.

0Peti0 2008.09.28. 22:10:55

Még ennyi álszent faszkalapot!"be kéne tartani a kreszt" Röhelyesek vagytok,még anyám se vezet mindíg mindent betartva.Az itt írogatóknak a 99% amikor vezet vét a kresz ellen,aztán ezt magában vagy beismeri vagy nem.

Kifordított kacagány 2008.09.29. 09:51:48

Krisi 2008.09.28. 18:43:57
én értettem, te nem értetted.
ugyan milyen alapon ítélkezel más indíttatásain? miből gondolod, hogy te aztán pontosan tudod mi játszódik le mások fejében? miből gondolod, hogy valaki 30-as táblánál akar izmozni és nem 50-nél 64-el menni? csak mert te így képzeled el? nevetséges.
én valószínűleg soha nem fogok ilyen trükközéses dologba bonyolódni, mert lusta vagyok, de azért eljátszom a gondolattal. ha valaha zsanéros rendszámom lesz, akkor az azért lesz, mert nem akarok fizetni idiótán kihelyezett táblák miatt(szinte minden nap elmegyek ilyen mellett, egy hét alatt úgy össze tudnék szedni milliós bírságot, hogy meg sem kellene erőltetnem magam), meg azért, mert nem akarom, hogy rajtam hízzanak zsírosra a besúgórendszer gazdagodni vágyó, trafipax kihelyező tagjai.

0Peti0 2008.09.28. 22:10:55
na erről beszéltem.

vörösróka65 2008.09.29. 10:22:46

Természetesen minden szabályt nem lehet betartatni,mert lehetetlen.Tegnap a XIX,-ker x utcában rendőri ellenőrzés alá kerültem. Mindent rendben találtak. A három jól felkészült rendőr, mindent a szabályokban leírtak szerint csinált. A jelzés megfelelő távolságból, napszaknak megfelelő köszöntés,(mind a hárman) az ellenőrzés céljának közlése. A meglepetés akkor ért, amikor közölték, hogy dicséretben részesítenek. Ennek oka, hogy a telefon használatát bluetooth kihangosítóval oldom meg. Udvariasan mondták nem lenézően, a többmilliós autóval közlekedő autósok általában nem szokták, ön pedig szerény értékű járműve mellett is tud beruházni ilyen eszközre. Valóban. Az autóm értéke max. háromszorosa a headset-hez képest. Nagyon jólesett a tisztelettudó magatartásuk, ezt követően utam hátralévő részében örömmel tartottam be a közlekedési szabályokat. Talán ha több ilyen rendőr szolgálna, többen tartanák be a szabályokat.

.Walaky 2008.09.29. 16:29:46

Nem az a kérdés, hogy megszegjük-e a szabályokat, hanem hogy vállaljuk-e a felelősséget érte..

aki felfogja felfogja, aki nem ugyis kár taglalnom.

Kifordított kacagány 2008.09.29. 19:17:25

.Walaky 2008.09.29. 16:29:46
aztán a felelősségvállalás és bűnhődés közti különbséget látod-e?

Explorer 2008.09.29. 21:51:51

vörösróka65 2008.09.29. 10:22:46

Na ugye, hogy mindjárt másképp fest a kép??? Mindjárt más a motiváció. Én még 1x sem hallottam a rendőrtől, hogy "uram, Önt dicséretben részesitem, mert..." mindig csak a basztatás megy. Azt meg senki sem szereti.

Krisi 2008.09.29. 22:38:52

Kacagány:
Igen én úgy képzelem el, hogy egy 1000-es GSX-R motoron a drótós rendszám amiatt van, mert 300-zal tép az autópályán. Ha szerinted nem, akkor elég naiv vagy...

Rocko- 2008.09.29. 23:02:08

az már régen rossz, h ha valaki túllépett bizonyos szabályok megszegésének kérdésén.

Kifordított kacagány 2008.09.30. 08:42:05

Krisi 2008.09.29. 22:38:52
talán elkerülte a figyelmedet, de itt nem csak az 1000-es GSX-R motorokról van szó.
senki nem állítja azt, hogy vannak szép számmal akik a száguldozás miatt vágynak ilyesmire, de azt állítani, hogy mindenki ilyen lenne, az kicsit erős.

finom szaftos oldalas 2008.09.30. 15:30:14

Hallihó,

Hát én éppen most nemrég kaptam 40 ezres csekket, mert lefotóztak egy olyan helyen, ahol akkor nem is volt korlátozó tábla...Lehet, hogy be kell fizetnem 20 éves pályafutásom első bírságát...
Reklamáltam persze, egy héttel később ki is tették a táblát, a reklamációra még nem érkezett válasz. De ha végül igazat kapok is, ki a csudának tartoztam én ennyi idegeskedéssel, hercehurcával?

Na meg, aki még sosem hajtott át narancssárgán, annak csak gratulálni tudok...az igazmondásához :-)
És akkor egy ilyenért kiküldenek 100 ezer forint bírságot, mérlegelés nélkül bárkinek...
Nyugodtan azt mondhatjuk, hogy a büntetés többnyire nem áll arányban a szabálysértéssel, mondjuk ki, pénzbehajtásra utaznak főleg.
A magánerős sebességmérésről meg mit is gondoljunk ?... Én bizony elgondolkodom ezeken a rendszámelrejtős megoldásokon nem egyszer.És nem azért, mert állatul közlekedem.

Krisi 2008.09.30. 16:08:49

Kacagány:
Hát nem tudom, én ha meglátok egy direkt elfedett rendszámot, akkor nem arra gondolok, hogy szegényt egyszer biztos megbüntették a rendőrök egy sunyin elhelyezett táblánál, és azóta folyamodik ehez a megoldáshoz.
És igen, én sem megyek mindig szabályosan, de nem is sírok, amikor megbüntetnek. Mondjuk még nem volt rá alkalom szerencsére :)

dansun 2008.09.30. 19:37:10

nem Murciélago, hanem Lamborghini Gallardo volt az!
www.youtube.com/watch?v=qS1eW3QlaQM

Kifordított kacagány 2008.09.30. 20:31:11

Krisi 2008.09.30. 16:08:49
látod ez itt a fő probléma, hogy mindenki a másikkal van elfoglalva saját maga helyett. eleve miért kell gondolkodni azon, hogy a másik mit miért csinál? és ha már azon gondolkodsz, miért kell rögtön mindenkiről rosszat gondolni?

Gabenpetit 2008.10.01. 11:03:10

Ez a poszt vicces lenne, ha azt felteteleznenk, hogy mindenki erti a lenyeget: gondolatkiserlet. Sajnos a legkevesebben gondolkodnak igy, inkabb lesz belole otlet, hogyan lehet kijatszani a szabalyokat. Sajnos persze a szabalyok egy resze rossz, de nekunk allampolgaroknak az a dolgunk, hogy betartsuk azokat, megha latjuk, hogy rosszak azok. Tehetunk ellene, akinek nem teszenek, tehetnek ajanlatokat a megfelelo szerveknel. Sajnos ezek a szervek persze nem fognak ezekkel erdemben foglalkozni, de hatha. A remeny hal meg utoljara....
Egyetertek azokkal, akik szerint nem kellene ezt a dolgot igy talani, inkabb a jelenseg elitelesere kellene reagalni. Racz ur, vajon miert nem reagalt eddig? Azert ennel tobbszor szokott jelntkezni egy-egy valassza, ha eppen kerdez valamit? Lapit, kedves Racz ur?
Ertelmes, vilagot latott latott ember latja azt a moralis melyseget ami az orszagra jellemzo, minden teren. Ez a poszt nem segit ezen. Kiszamolta mar valaki, mennyit nyer azzal, ha egy 200km-es palya szakaszon a max. sebessege 140 helyett 170-200 lesz? Mennyiszer kell visszafekezni "lassu" autok elozesekor.... Alig par percet. Viszont cserebe fogyszt a kocsi sokkal tobbet, es kockaztat rengeteget. Nagyon nem mindegy, mennyivel tortenik egy baleset, mennyi a sebessegkulonbseg.

papugaja 2008.10.01. 12:19:28

És mondjátok már, ezek a zsanéros, meg hajlakkos, meg mifene trükkök a börtöntől is megvédenek, ha gyorshajtva megölök valakit?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.10.01. 12:51:37

Nem, a börtöntől majd az ifjabb Báránygyík véd meg:
route66.blog.hu/2008/03/22/mi_marad

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.01. 13:10:23

Röhögény barátom,
te vagy az egyik legjobb példa, miért is szar nálunk még a húgy is. Fel se fogod, hogy már nem is balkáni, hanem egyenesen levantei, abból is az alja a gondolkodásod.
Pistike, te meg ne törődj a fikabajnokokkal, te gondolkodsz Homo sapiens módjára.
(Tudom, tudom, az én k. anyámat. Majd elmorzsolok pár könnycseppet a szemem sarkában.)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.10.01. 13:19:10

pista999, igen nagyon jót írtál. Köszönöm!

pista999 2008.10.01. 17:56:07

bocs, teljesen rossz a számításom.

nagyon elméleti a modell, meg 3,6-tal osztani kell. mind1.

Explorer 2008.10.01. 18:14:54

Nembaj Pistike,

majd ha negyobb leszel és láttál néhány dolgot a világból a középiskolán, az egyetemen, meg a szüleid kertjén kikvül, megérted....

Alapvetően nem rossz a gondolkodásod, csak negyon teoretikus.

Kifordított kacagány 2008.10.01. 19:23:41

papugaja 2008.10.01. 12:19:28
nem véd meg, mint ahogy a túlzott gyorshajtástól sem. éppen úgy, ahogy a radardetektor, meg a lézerzavaró sem. nem is arra lettek kitalálva. ha túl gyorsan mész és rendőrök próbálnak bemérni, nem buta gépek, akkor azok úgyis megbüntetnek függetlenül attól, hogy van-e értékelhető adatuk a gyorshajtásról, vagy sem.
és ezt máshol is tudják, nem csak itthon. mert lehet, hogy balkáni vagyok, ahogy azt olyan elmésen megjegyezte itt a másik okos a szupereurópai stílusában, de az még nekem is feltűnt, hogy ezeket az elmés szerkezeteket nem itthon találták ki és nem csak itthon használják.

ironmemeberneck 2008.10.01. 13:10:23
látom nagyon mélyen érintett amit a másokkal foglalkozásról, meg a rosszindulatú viszonyulásról írtam. nem is bírtad megállni, hogy meg ne szólalj. kár volt.

Krisi 2008.10.01. 19:35:47

Amúgy egy hasonlat jutott még eszembe:
Ha bemegyek egy bankba hitelt ügyintézni, vagy csak simán új bankszámlát nyitni, de a fejemen van egy kommandós csukja és gyanúsan a bal kabátzsebembe nyúlok, akkor nem fogok meglepődni, ha mindenki bankrablónak néz. És utólag is hiába magyarázom.
Hát kb. ugyanez van a direkt letakart rendszámmal: lehet, hogy tényleg szabályosan fog menni, de nem valószínű.

Krisi 2008.10.01. 19:37:57

Ja és kacagány:
Amíg csak magát veszélyezteti, addig pont leszarom, hogy hánnyal megy a belső sávban, de mivel a közlekedésben többen is vagyunk, ezért ez nem mindegy.
(Az meg már nagyon demagóg, de ha esetleg beléd fog egy ilyen becsapódni 250-nel, akkor lehet, hogy átgondolnád ezt az egészet. De ez már nagyon sarkított, ne is menjünk bele)

pista999 2008.10.01. 19:58:57

Explorer 2008.10.01. 18:14:54

Remélem legalább jól esett. Másra nem igazán volt jó.

finom szaftos oldalas 2008.10.02. 07:59:38

Hallihó,

Csak csodálkozom, hogy mennyi überejrópai gondolkodású keresztyén jár közöttünk...
Egyet értsetek meg: nem a bunkók fognak szívni, (mer ők úgyis maszkolnak, zsanéroznak...stb) hanem megint K. Béláné adminisztrátor (meg mi,meg ti), akit lekapnak a lakot terület tábla után 2 méterrel (a prérin ) 70 km/h-val és cserébe kiszabják rá a havi fizetésének megfelelő összeget.
Aki ezt helyeseli, az biztosan az MSZP-t meg a Fideszt is támogatja még mindig. Meg is érdemli..

Nem gépek, meg automaták kellenek ide, hanem példamutatás, meg igazságos élő rendőrök az utakra, akik azt szedik ki a sorból akit ki kell szedni...Ez így csak egy előre tervezett költségvetési bevétel...

finom szaftos oldalas 2008.10.02. 08:08:42

Ja, és még valami. A balesetek oka nem a gyorshajtás, mert az csak másodlagos ok. A balesetek elsődleges oka, hogy az emberek nem tudnak vezetni. Azért nem tdnak, mert senki nem tanítja meg nekik, mert nálunk a vezetői engedély is elsősorban biznisz, pénzkérdés.
Sztem inkább arra kellene ráfeküdni, hogy friss jogsival ne lehessen Porsche-t vezetni, legyen lehetőség (kötelezettség) továbbképzésre, legyenek mindenki számára elérhető technikai pályák, mindenki tanulja meg felmérni, hogy milyen körülmények között mit engedet meg magának, tanulja meg felismerni a veszélyt stb.... Ezzel lehet tenni a jó ügy érdekében, nem az überbírsággal.

(Balesetet okozni, agyvelőt loccsantani 30 km/h-val is tud az, aki figyelmetlen, uram bocsá' alkalmatlan...Ilyen alapon tiltsuk be az autózást, mert veszélyes.)

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.02. 17:42:50

Tévedni méltóztatol, mein liebe Vicsogány!
Ami ENGEM szajhára zavar, az pünkte ama gondolkodásmód, miszerint ha nem ippeghalszájpontyosan ollan színű Koala Lici uralg kies hazánk véráztatta földjén mint ami NEKEM klappol, akkor már uccuneki, előkapom a legkeresztényibb megértést és az üstökénél fogva előrángatok hatszáztizennyócezer indokot, hogy miért is JÁR az elmebeteg módon teperőnek, minden jogszabályt, EMBERI viselkedési normát páros lábbal tiporgató debil hímivarszervnek azonnali helyszíni amnesztia. Persze, ha Gazsi, a genetikusan hiperpigmentált honfitárs megszánja egy, az udvarban didergő tyúkodat és béveszi melegedni a lájbija alá, avagy egy kalpagos suzukis tatter úgy fordul ki eléd egy macisajt mögül, hogy két centit föl kell emelned a talpantyúdat a jobb szélső pedálról, nopláne, ha annak a gyalázatosnak eme förtelem után még van pofája a 60-as tábla után szánalmas 79-cel szüttyögni előtted, akkor armageddon, kerékbetörés, felnégyelés, testrészeit kitűzni a városkapura!
Vekengsz itt mindenféle rendőrállamról amiért néha-néha, ha a Szaturnusz konjugál a Merkúrral a Halakban ÉS ippeg nem süt a nap ÉS ippeg elvonult fölöttünk az azori ciklon a röndér számon is kéri a KRESZT egy-egy fószertől? Nagyon fiatal lehetsz! ÉN az első perctől élvezhettem a Rákosi rendszert és meg kell nyugtassalak, már Kádárék ötödik éve után is legfeljebb brutality light volt nálunk! Sándor nagybátyám '51-ben azért kapott egy év tizennyolc hónapot, mert macskajancsinak nevezte a KMB-t, nagyanyám (idős korára tekintettel) csak nyolc hónapot ült feketevágásért. Rendőri brutalitás? Kérdezz meg már egy idősebb rokont, milyen is volt a 60-as, '70-es években egy oszlatás a Verseny utcában egy Fradi-Dózsa után! A rebisz "brutális verőlegényei" tejszínhabos kakaón hízlalt, rózsaszín popójú svábhegyi úrilánykák (hogy klasszikustól idézzek) az akkori átlagos talpashoz képest! Besúgórendszer? MOST? NÁLUNK? Émber, te nem vagy százas! Most nem is akarok arra hivatkozni, hogy még '88-ban is, ha az erdélyi rokonokkal akartam találkozni, mindannyiunknak le kellett utazni Mamaia-Eforia-Mangaliáig, ahol a kempingben "véletlenül" összefuthattunk, de nézz már utána, hogy az Andorra, San Marinó, Liechtenstein méretű szuperhatalmak hogyan is szervezték meg a titkosszolgálatukat.

És most a sok érző-vérző szívű, könnyes szemű filantrópnak, akinek még a lába is ökölbe szorul arra a szörnyű gondolatra, hogy szegény Átlag Béláné kontírozó könyvelő a nagypapitól öröklött Zaporozseccel egy szándékosan kinnfeledett 30-as táblánál 45.7-tel bemérve nem csak a cihát kell eladja a feje alól az iszonyat büntetést kifizetendőe, de még a Nagyi bázakerettyei vályogviskója is dobra kerül!
MINDEN ilyesféle bünti esetén lehetőséged van bírósághoz fordulni, és a bíróság felülvizsgálja, indokolt esetben pedig minden határon túl csökkentheti (akár el is törölheti) a bírságot. No persze, ha az eljárás során kiderül, hogy szegény minimálbéren tengődő ártatlan ellen jogerős végzés van pártízmilliós adócsalás miatt, akkor kalap.

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.02. 17:59:03

Dagadó! (2008.10.02. 08:08:42)
K. Béláné majd meg fogja tanulni, hogy a tábla hatálya a TÁBLÁNÁL kezdődik! A gyengébbek kedvéért, ha a kerek, fehér alapon piros szegélyű táblán látsz egy fekete számot, akkor az azt jelenti, hogy a tábla után 0.0000000009 nanométerrel már a táblán található szám a megengedett sebesség FELSŐ határa, km/órában mérve. NEM pedig azt, hogy a tábla után 0.5-27-193 méterrel KEZDJÜK CSÖKKENTENI (némi gázelvétellel) a gépjármű haladási sebességét.
Ami pedig a balesetek elsődleges okait illeti (szerinted:"A balesetek oka nem a gyorshajtás, mert az csak másodlagos ok. A balesetek elsődleges oka, hogy az emberek nem tudnak vezetni."), javaslok egy kísérletet. Indulj el Vác irányába a 2/a úton és a kosdi leágazásnál fordulj Vác felé. Látni fogsz egy 50-es korlátozást. Nyilván sokkal jobban vezetsz mint a balesetet okozó fakezűek, ezért ignoráld magasról a táblát és haladj csak 65-70-es tempóban. Lesz ámul és bámul.

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.02. 18:45:14

Salytó Huba!
egy év NYOLC hónap!

finom szaftos oldalas 2008.10.02. 19:11:53

Kedves ironmittudoménmi !

Gratulálok! Tipikus kockafejű vagy.
Te nem érvelsz, nem vitázol, hanem erőből osztod az észt, mert te minden igazságok tudója vagy...
Megérdemled "Zéró" Ferit, remélem jut belőle neked is...

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.02. 20:19:00

Iron - Member - Neck! Végy elő egy angol-magyar szótárt, lapozgasd, majd nézz utána, hogy a Viharsarokban milyen ragadványnevekkel illették a k.féle felekezetek hívőit.
Öcsibogyó, a kocka az legalább egy határozott, létező idom! A magadfajta ifjú titánnak pedig még szilárd koponyacsontjai sincsenek, mindíg az aktuális bálvány véleménye határozza meg a fejed formáját és tartalmát. A magadfajtát bőségesen volt alkalmam tanulmányozni, tökéletes járási agit-prop titkár, KISZ Ifjú Gárda rajvezető agyad van. Te kéred rajtam számon az érveket? PONT TE? Akinek egyetlen érve, hogy a másik "zéróferista"? Akinek az a laza gél állományú izé, ott a hemloka mögött képtelen felfogni, hogy a HATÁLYOS TÖRVÉNYEK betartásához nem kell egy hangyapénisznyi extra érv sem! Untig elég annyi, hogy TÖRVÉNY! ÉRTED, TÜDŐ? És ha valami gondod van vele, akkor nem az a célravezető magatartás, hogy beleszarsz, hanem 1.Fölkeresed a képviselődet és elsírod neki a bánatod; 2.Civil kezdeményezésként elkezdesz népszavazást szervezni a törvény megváltoztatására; 3.Szervezel egy új pártot.
Manapság az is bevett szokás, mondhatni hungaricum, hogy összecsődültök pár tucatnyian, betörtök néhány kirakatot, felgyújtotok néhány kukát, meg Helyilakos Lúzer Józsi 120 hónap részletre vásárolt swiftjét. Azét, aki érdekeinek védelmére annyira szerettek hivatkozni. (Ez is rimára ismerős, pont így működött a bolsi propaganda, a hülye alattvaló nem képes felismerni saját éedekeit, tehát "Megmentelek, ha addig élsz is")
Azért, hogy lásd, milyen jó ember vagyok, felvilágosítalak: Az ilyen irányú igényeidet gyorsan elégítsd ki, ugyanis az Orbán-kormány beiktatását követő második percben a rendőrség új vezetői abbafejezik a töketlen bénázást és HASZNÁLNI FOGJÁK azokat az eszközöket, módszereket, eljárásokat, amiket ezek a debil, impotens szocik nem mernek alkalmazni, mert jujj, a Morvai Hisztina össze fogja vonni a szemöldökét!

finom szaftos oldalas 2008.10.03. 08:17:19

Örülök, hogy szerinted ez itt minden világok legjobbika, ami a törvényeket illeti...Ez a képviselős, cilvilszerveződős maszlagod meg....no comment, te ilyen pártember lehetsz, ha ebben hiszel...
Ha rajtam múlik, én nem szavazok többé sem a szocikra, sem a viktorra, sem egyik jelenleg parlamenti pártra sem. (hanem találd ki kire..) Csak az olyanok szavaznak nyilvánvalóan hazug pártokra egynél többször, mint te...Te élj velük boldogul.
Amúgy meg minek vennék elő angol szótárat? Ez még itt egyelőre Magyarország ha nem tudnád, bár tudom, sokan dolgoznak rajta keményen, hogy ne az legyen...

ironmemeberneck (törölt) 2008.10.03. 09:15:01

Atyám! ha lehetséges, múljék el tőlem e pohár!

Kuláré, te annyira egybites vagy, hogy hozzád képest egy gemkapocs az minimum a Spirit és az Opportunity együtt! Kész, elég volt, foglalkozzon veled ezentúl Kozarek Mihály magánzó.

finom szaftos oldalas 2008.10.04. 09:36:15

Milliós jövedelemmel rendelkező, mentelmi jog mögé bújó mihasznák könnyen hoznak kemény intézkedéseket.
Lásd pl. ez az objektív felelősség dolog, vagy pl. a számlázással kapcsolatos magyar agymenés... (ezzel kapcsolatban gondolj csak a képviselői költségtérítésekre!)
És még sorolhatnánk.

Egybites volnék?
"Höh! A dörvény az dörvény! És punktum!" - felidéztem a szellemiségedet te megabites ... :-)
süti beállítások módosítása