Születésnap elektromos(?) autó képével

100 éves, Volt

  2008. szeptember 17. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


A General Motors tegnap, szeptember 16-án ünnepelte századik születésnapját - mint azt hírrovatukban meg is írtuk. A világ jelenleg legnagyobb autógyártója (nagy a verseny a Toyotával, néha a japán konszern kicsit megelőzi) világméretű videokonferenciával ünnepelte saját magát.

A magyar szaksajtót Szentendrére trombitálták össze, a Regionális Környezetvédelmi Központ nevű műintézménybe. Ebben a REC nevű dologban az algejobb, hogy egy CO2-semleges épületben székel, hőszivattyúk fűtik-hűtik, és a tetején található Magyarország egyelőre legnagyobb, az elektromos rendszerbe bekötött naperőműve. Egyelőre még nem váltja ki Paksot, hiszen verőfényes időben is csak 30 kilowatt a teljesítménye, de akkor is. (Aki többet szeretne tudni erről a környezetvédelmi fejlesztéseket támogató háttérintézményről, itt talál információt.)

Ebből a nagy környezettudatosságból már sejthettük, mi lesz az egésznek a vége, és be is jött a sejtésünk - ha nem is egészen úgy, ahogy reméltük. Én például tutira vettem, hogy körbetapgathatunk egy hús-vér, eleven Voltot. Ez elmaradt, csak egy projektor vetített képén tekinthettük meg, ahogy a GM új nemhibrid autójának gyártásérzett prototípusa begördül egy színpadra Amerikában. És ezzel kezdetét veszi a GM történelmének második évszázada, az autózás új kora, mondta a fő-GM-es a vásznon.

Eléggé elnyújtott az a kezdet, teszem hozzá rosszmájúan, hiszen a forgalmazás csak a jövő év végén indul be, egyelőre csak Amerikában. Miközben Európa útjait tesztüzemben már róják a konnektorból is tölthető Priusok. Ja, és a "Production Version" már annyira gyártáskész, hogy a GM két beszállítóval tárgyal, hogy voltaképp ki is fogja majd szállítani a kocsi tán legfontosabb alkatrészét, az akkut.

És aztán beszélgettünk kicsit a GM hazai képviselőivel, és megtörtént az, ami miatt ezt a posztot írom: végre megvilágosodtam! Megértettem, miért sértődik meg annyira a péeres, amikor lehibridezzük a Voltot. Ugyanis szerintük ez egy elektromos autó, és ezt - most először - sikerült filozófiailag és statisztikailag is alátámasztaniuk.

A hibridhajtás kifejezés nagyjából azt jelenti, hogy az adott jármű többféle energiaforrásból is táplálkozhat, jellemzően a benzin-elektromos autókra használjuk ezt a megnevezést. Ezek között van olyan, ami rövid távon, lassan, de tud csak villannyal is menni (Prius, LS600h), van olyan, ami mindig használja a benzinmotort is a haladáshoz (Honda Civic IMA). A ma futó hibridautók lényege tehát, hogy növeli a benzinmotor hatásfokát, illetve visszanyeri a lassítás, a fékezés energiájának egy részét. De kell beléjük benzin.

A Voltot pedig úgy találták ki, hogy ne feltétlenül kelljen. A GM felmérései szerint a német autók nyolcvan százaléka napi 50 kilométernél kevesebbet megy. A Volt meg normál használat mellett 60 kilométert tud elmenni egy feltöltéssel, mielőtt beindulna a benzinüzemű segédmotor - ami nincs mechanikus kapcsolatban a kerekekkel, csak a villanymotornak ad áramot.

Teccikérteni? A Volt átlagos használatban a GM szerint szinte soha nem fog benzint kajálni, tehát elektromos. Még olyan szélsőséges kijelentéseket is tettek a márka képviselői, hogy a benzinmotor tulajdonképpen főleg csak a vezető biztonságérzetének növelésére szolgál a kocsiban.

A GM azt is mondja, hogy a Volt CO2-kibocsátása a hibridautókra kitalált EU-norma szerint számítva 1,6 literes benzinfogyasztás kipufogásának felel meg száz kilométerre. Meg azt is, hogy míg egy hasonló méretű benzines kocsi kilométerenként úgy 12 eurocentet tankol, a Volt két cent ára lakossági áramot fogyaszt. Ha éjszakai árammal töltik, akkor meg csak egy centnyit.

Jóízű rötyögések közepette a kollégákkal kitaláltuk, mi a jövő életformája. Munkahelyet a hegy tetején kell választani, lakni meg le kell költözni a völgybe. Reggel felmegy a Volt az olcsó éjszakai árammal a melóhelyre, este meg lefelé gurulva motorféküzemben feltölti valamennyire az akkut, és éjjel még ennyivel is kevesebbet kell tölteni bele a falból.  A Volt  hegyi pásztorok ideális terelőautója!

No de, nyújtogattam a kezem a kérdések-válaszok idején, mi van, ha messzebb kell mennem, mint 60 kilométer? Olyankor mennyit eszik a Volt?

Erre egyelőre nincs válasz, viszont a GM egyik dolgozója, aki energetikai mérnökként mutatkozott be, azt mondta, hogy keveset. Mert a benzin-elektromos üzem egy kevés gyorsítással járó autópályás utazás során nagyon jó hatásfokú, nem véletlenül használnak dízel-elektromos meghajtást például számos mozdonyban. (No igen, teszem hozzá én, de azért a NOHAB-nak nem csak azért nincs kuplungja, váltója, mert az sokat eszik, henem mert kicsit nehéz is. Fix fordulaton, optimális motorfordulat-tartományban egy mechanikus, közvetlen lehajtás a kerékre nyilván takarékosabb, mintha még beiktatunk egy generátort is a rendszerbe.)

Akárhogy is, mindenképp üdvözítő, hogy végre a GM is fel tud majd mutatni valami igazán nagyszériás dolgot az addigra már alighanem konnektorról is tölthető Priusszal szemben, és lesz választásunk, mivel mentsük a Földet. Majd jövő év végén, Amerikában. Aztán két év múlva - talán - Európában is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr17667437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SsPL71 (törölt) 2008.09.17. 12:28:41

Ez le maradt: "The EV1 was the first modern production electric vehicle from a major automaker and also the first purpose-built electric car produced by General Motors (GM) in the United States."

Már 1996-ban bemutatkozott.

RT76 2008.09.17. 13:50:27

Arról sokat beszéltek, hogy az EV1 milyen szar volt, mert csak kétszemélyes, meg ronda.

Ciri 2008.09.17. 14:42:19

Lehet, hogy rosszul tudom, de én is úgy hallottam, hogy az EV1 vakvágány volt minden szempontból.

papptibi 2008.09.17. 14:48:18

Nos, én vezettem egyszer EV1-et. Olyan volt, mint egy felsővezeték nélküli troli (színre is, hangra is). A rugózása viszont egy hintóé - hiába, akkoriban még nehezebbek voltak az akkuk. Viszont az tényleg tisztán elektromos volt.
A Volttal kapcsolatban: beszélt már valaki annyit a mobilján/volt annyi ideig készenlétben egy töltéssel, amennyit a gyártó mond? Nekem ez a legnagyobb fenntartásom a 64 kilométeres hatótávolsággal kapcsolatban.

SsPL71 (törölt) 2008.09.17. 16:02:19

Üdv Urak!

Szerintem, nem volt vakvágány csak a negatív/kevés visszajelzések és a vissza fogott példányszám miatt, nem volt elegendő befektethető tőke a fejlesztésekre.
Meg az akkori akkumulátorok ugye.
Valamint nem volt annyira égető, hogy alternatívát keressenek a belsőégésű motorok mellé.
Most meg van konkurencia is ami az amcsi piacon is megjelent(Prius)

qualitaet 2008.09.17. 17:09:41

"Mert a benzin-elektromos üzem egy kevés gyorsítással járó autópályás utazás során nagyon jó hatásfokú, nem véletlenül használnak dízel-elektromos meghajtást például számos mozdonyban."

Pont ellenkezőleg. A mozdonyokban pontosan az ELINDULÁSHOZ szükséges azonnali teljes vonóerő-szükséglet miatt pótolhatatlan a TC (vagyis a villanymotor) ama verhetelen tuljdonsága, hogy a forgatónyomaték a teljes fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll.
Szöges ellentétben a diesel ill. otto-motorokkal.

Ez az elsődleges oka, hogy nem fejlesztettek erőátviteli rendszert ezen járművekhez

gin74tonic 2008.09.17. 19:53:04

szerintem maga a General Motors egy nagy vakvagany. nem az osztalekot kene maximalizalni hanem a tervezesre koltott penzt, akkor lenne jo-szep-hasznos auto, igy majd aratnak a japanok itt is.

ez a mai bemutato is olyan amerikaias: nagy huho semmiert.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2008.09.17. 20:30:19

Tibinek igaza van, ez a 64 km valószínűleg csak nagyon óvatos gázpedál - bocs, potméter - kezeléssel valósítható meg, sík terepen, hátszélben. Szerintem normál használat mellett 40 km körül lehet a hatótáv...

vadparaszt 2008.09.17. 21:04:03

Csak azért írtam be, hogy meglegyen a tíz hozzászólás. Ami azért nem sok.

Shadowbull 2008.09.17. 21:14:57

Akarhogy is tiltakoznak a marketinges kislanyok a GM-nel, ez egy soros plug-in hibrid.

Majd ha nem lesz benne belsoegesu motor, akkor lesz villanyauto.

sb

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 00:11:28

qualitaet 2008.09.17. 17:09:41

Javítson ki valaki írástudó, de én mintha úgy emlékeznék (és lusta vagyok kikutatni), hogy a "dízlemozdonyokban" a dízelmotor "csak" energiát termel a meghajtást végző villanymotoroknak. Valaki?

lrichard_ac 2008.09.18. 06:44:07

Attól függ. A Nohab lp. villamos eröátvitelü, a Csörgö hidraulikus hajtómüvel épül, a Bz-ben meg fogaskerekes sebváltó van.

Gomulka Béla 2008.09.18. 08:22:42

A hirtelen gyorsításokat lehet hogy nem bírja a Li akkumulátor, de a hirtelen gyorsítások a benzines/dízeles autók és a mechanokrácia farokhosszabbítós világában létfeltételek. Az utópia szintjén persze, de létezhet egy olyan kozlekedési, izé, világ, ahol nincs hirtelen gyosrítás, csak megy az ember innen oda. Még ha széklábasan hangzik is a dolog. Ezidáig mindig a benzines autók dinamikáját és a dizelek hatótávolságát illett volna "legyozni" a villanyautóknak, de nem biztos hogy ez kell legyen az etalon.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.18. 10:31:54

Én ma ünneplem a 25.-et. Erről miért nincs post?! Vagy az majd csak a 100.nál lesz ?

qualitaet 2008.09.18. 16:14:52

"Javítson ki valaki írástudó, de én mintha úgy emlékeznék (és lusta vagyok kikutatni), hogy a "dízlemozdonyokban" a dízelmotor "csak" energiát termel a meghajtást végző villanymotoroknak. Valaki?"

Én arról kívántam ugatni, hogy a diesel-elektromos meghajtáson belül a villanymotor előnye pont, hogy nem "a kevés gyorsítást igénylő nagysebességű", hanem a hatalmas nyomatékot igénylő, indító szakaszban szükséges.

(Többek közt ezért sem, képes a Csörgő igazán "tehervonatozni", a BZ-nek meg terepasztalon lenne a helye:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 19:11:24

Jó, én csak kérdeztem, félig kapcsolódva. Mert nem tudom, jól emlékszem-e?

Shadowbull 2008.09.18. 19:18:01

"Ezidáig mindig a benzines autók dinamikáját és a dizelek hatótávolságát illett volna "legyozni" a villanyautóknak, de nem biztos hogy ez kell legyen az etalon."

Tudod ez ugy van, hogy az ember nem szivesen adja alabb annal, amit termeszetesnek tart.

sb

Gomulka Béla 2008.09.18. 21:54:50

Nem, amíg megteheti.

Holnap Nemzetkozi Beszélj Úgy Mint a Kalózok Nap! Shivers me timbers, hearties!


en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

[] (törölt) 2008.09.18. 21:57:59

"Pont ellenkezőleg. A mozdonyokban pontosan az ELINDULÁSHOZ szükséges azonnali teljes vonóerő-szükséglet miatt pótolhatatlan a TC (vagyis a villanymotor) ama verhetelen tuljdonsága, hogy a forgatónyomaték a teljes fordulatszám-tartományban rendelkezésre áll."

igy van. 30 km/h felett viszont a villanymotor masszivan gazdasagtalan egy belsoegesu motorhoz kepest.

aki meg elhiszi, hogy 3-400 kilonyi akksit allandoan magunkkal hurcolaszni (es reciklalni!) olyan kurva kornyezetbarat es gazdasagos, az egyszeruen agyilag zokni.

Gomulka Béla 2008.09.18. 22:16:46

Edelweiss, ezt magyarázd meg! W. kollega elvitte a furgont (Berlingo, 1.9d, 2000, kb 230 000 km) a nehéz, kéttengelyes acél utánfutóval. Megrakatta egy tonna sóderral vagy mivel (mészkozúzalék, sotét szurke, Karbon-Perm, porgekarúak vannak benne meg - nem folytatom), és így evett a kocsi 6 litert. Uresen, utánfutó nélkul 7.5 alá még nem adta. Lehet hogy a sebesség (70 versus 100) ennyit számít, vagy a mészkoben van valami rejtett hajtóero? "(aki meg elhiszi, hogy 3-400 kilonyi akksit allandoan magunkkal hurcolaszni (es reciklalni!) olyan kurva kornyezetbarat es gazdasagos, az egyszeruen agyilag zokni."

"igy van. 30 km/h felett viszont a villanymotor masszivan gazdasagtalan egy belsoegesu motorhoz kepest." - a Prius nagyjából így csinálja, nem? (Jópofa ahogy elindul álló motorral.)

[] (törölt) 2008.09.18. 22:33:00

"W. kollega elvitte a furgont (Berlingo, 1.9d, 2000, kb 230 000 km) a nehéz, kéttengelyes acél utánfutóval. Megrakatta egy tonna sóderral vagy mivel, és így evett a kocsi 6 litert. Uresen, utánfutó nélkul 7.5 alá még nem adta."

te meg hiszel a mesekben?

Gomulka Béla 2008.09.18. 23:29:32

Én ismerem W-t, te nem. (Gyere ki, barátkozzatok. Jól lehet vele inni, és mert nagydarab, nem vernek meg a falusi jelmezbálon, még ha ellopod az indiánlány vincseszter puskáját is. Tapasztalat.) Szóval o csodálkozott a legjobban, ezért is mesélte (én ugyan nem akartam hogy tankoljon, ennyi igazán belefér a céges koltségvetésbe), és jobb híján a sebességre tippelt. Amúgy Edelweiss-t kérdeztem, o ugyanis ért az ilyenhez, te meg még azt sem tudod hogy mi az a Gryllotalpa gryllotalpa!

Gomulka Béla 2008.09.18. 23:31:23

Ja, bocs. Azt hittem Qualitat kollega szól. A stílus, tudod. A kérdés komoly volt. Számíthat ennyit a fordulatszám/sebesség/kutyafule?

A Gryllotalpa gryllotalpa amúgy a lótetu, én is segítek ahol tudok.

[] (törölt) 2008.09.19. 08:49:00

Bela, en keszseggel elhiszem neked, hogy W kollega a vilag legjobb arca, de o akkor sem egy hitelesitett meromuszer, a Berlingotok pedig nem kepes felulemelkedni a fizika torvenyein.

azt tudom legfeljebb elkepzelni, hogy a nagyobb tomegbol eredo lenduletet kihasznalva sik terepen vagy lejton uresben gurult, es az utanfuto nem logott ki a szelarnyekbol.

Shadowbull 2008.09.19. 09:45:50

amennyiben feltetelezem, hogy az utanfuto a szelarnyekban volt, es nagyon keves gyorsitas-lassitasi fazis volt az uton, akkor esetleg kijohet valami hasonlo eredmeny, de akkor is eleg meredeknek hangzik.

Ugye a fogyasztas konstans haladaskor a menetellenallassal aranyos, az meg ugye a gordulesi ellenalas es a legellenallas osszege. Az elozo nem fug a sebessegtol, mert
Fg=m*g*f
viszont a legellenallas
Fl=cw/2*Ró*v2*A, ahol a v a sebesseg, igy ebbol kovetkezik, hogy a sebesseg novekedesevel a legellenallas exponencialisan no.

Egy szemelyautonal is tobbszorose a legellenallas a gordulesi ellenallasnak, hatmeg egy ilyen nagy homlokfeluletu batarnal.

sb

Gomulka Béla 2008.09.19. 09:48:35

Ezer árbóc és vitorla!

W-nel elgurultunk Draperhez, bejárásra. Ott, B. határában színig toltottem a tankot. Hazamentunk, dolgozgattunk, megint feltoltottem színig, és hét és félre jott ki. W még aznap felkototte az utánfutót, és megcáfolta a fizika torvényeit. Annyira nem izgat a dolog, ha parajelenség akkor parajelenség, még ha olyanok nincsenek is; a furgon meg esz amit esz, mit tehetek.
Fontos: ma beszélj te is úgy mint egy kalóz. Biztos lehet németul is. Állítsuk meg a globális felmelegedést!

Gomulka Béla 2008.09.19. 09:50:08

Ezer árbóc és vitorla!

Bull, mi az a Ro?

Beszélj te is úgy mint egy kalóz! Ha nem megy, Edelweiss majd segít.

[] (törölt) 2008.09.19. 10:02:49

sajnalom, itt a 15 szd. ota nincsenek kalozok.
de.wikipedia.org/wiki/Vitalienbrüder

Gomulka Béla 2008.09.19. 10:05:37

PONT ez a baj! A kalózok számának csokkenése és a globális átlaghomérséklet emelkedése egyenes korrelációt mutat. És pont nekunk, a fejlett Nyugaton, kell felelos cselekedetekkel javítani a vilag helyzetén!

Shiver me timbers! Arrgh!

Gomulka Béla 2008.09.19. 10:09:03

Egyébként gratulálok! Lám, a királynot szolgáló, jóra fordult kalózt se az angolok találták ki.

Ezer lánc, kotél és ágyúgolyó!

Shadowbull 2008.09.19. 10:22:01

Gomulka Béla 2008.09.19. 09:50:08

A ró a kozeg surusege, jelen esetben a levegoe.

Ez a kalozos romantika nem nekem valo.

Edelweiss sem hiszem hogy tudna segiteni, mert olyan sok bajor (svab?) kaloz nem volt a tortenelemben. Nemetul meg a normalis beszed is gondot okoz, megmondta mar a Dzsonigyerek is :)


sb

qualitaet 2008.09.19. 16:20:14

"te meg még azt sem tudod hogy mi az a Gryllotalpa gryllotalpa!"

"Ja, bocs. Azt hittem Qualitat kollega szól."

Ellenben Te szemmel láthatóan igencsak fel vagy vértezve: :)

"Számíthat ennyit a fordulatszám/sebesség/kutyafule?"

"Bull, mi az a Ro?"

"A Gryllotalpa gryllotalpa amúgy a lótetu, én is segítek ahol tudok."

Mondtam én, hogy ez a Ti(Foolproof and Co.) asztalotok.:)

Gomulka Béla 2008.09.19. 19:52:10

Bull: ja, AZ a ró! Bocs. Tehát surun hulló esoben... Ezért nem megy a Micra!
A kalózság nem romantika. A globális felmelegedésrol van szó, nem érted?! Ezer árbóc és vitorla!

Qualitat, akkor mondd meg hogy hogyan lehetséges a fogyasztás-kulonbség. (Én már tudom a választ. Hangszóró, miegyéb.)

[] (törölt) 2008.09.19. 21:07:04

"Shiver me timbers! Arrgh!"

ha fel szeretnel emelkedni a level1-rol, akkor javaslom ezt:
www.amazon.de/dp/0070328773/

"Nemetul meg a normalis beszed is gondot okoz, megmondta mar a Dzsonigyerek is"

na csak hogy te se maradj kultura nelkul :)
www.amazon.de/dp/3468200404/

Gomulka Béla 2008.09.19. 22:38:05

Edelweiss, ez gyonyoru! Akár Tom Waits is írhatta volna.

Gomulka Béla 2008.09.19. 22:40:01

A másik se rossz. Fultanúja voltam annak, amikor egy sváb és egy bajor (Fekete-erdo és Nurnberg) angolra váltottak, az egyszeruség és az érthetoség kedvéért.

[] (törölt) 2008.09.19. 23:18:53

tessek, itt a parja:
www.amazon.de/dp/3468200471/

megvan a teljes sorozat, a schwyzerdütsch verziot sajnos meg nem adtak ki. osztrak sincs egyelore.

qualitaet 2008.09.20. 17:53:06

"Qualitat, akkor mondd meg hogy hogyan lehetséges a fogyasztás-kulonbség. (Én már tudom a választ."

Úgy,hogy egy szó sem igaz belőle, ahogy ezt már a dieseles lódítógépektől megszokhattuk ha a fogyasztás kerül terítékre:)

qualitaet 2008.09.20. 17:59:18

"a schwyzerdütsch verziot "

Idde'vois fort mit aj' tritriis kuppe!

qualitaet 2008.09.20. 18:01:55

...oddhe filloj' mit trifuufun'rtrisseghá.

Gomulka Béla 2008.09.20. 18:04:18

OK. W nem lóditógép, és a furgon céges. Egyébként valószínuleg nem toltotte fel a csovet cseppenként pepecselve, a dízel habzik. (Csak tudom, én elozoleg feltoltottem a csovet, pepecselve. És nem ment sokat az újratankolás elott. A pepecselés egyébként a nyúl párzását is jelenti, vadásznyelven. Segítek ahol tudok.) W nem is dízeles, benzines astrája van, benzines micrája, benzines kawasakija, na jó, a lakóautó dízeles.
Lemaradtál a hangszóróról.
(Egyébként az 1.6-os szívódízel kettes golf elment Cherbourg-tól Rozvadovig egy tankkal, akár tetszik, akár nem. És nem is egyszer. Az kb négy liter százon.) (A kis szájhos, Gomulka...)

qualitaet 2008.09.20. 18:40:44

"Az kb négy liter százon.)"

Miért nem sikerült soha valamely szaklap teamjének a vadonat új autókkal az, ami évtizedekkel, no meg km-százezrekkel később a kelet-európai tulajoknak ugyanazokkal a típusokkal szinte mindig?!
Itt semmi semmit nem fogyaszt na és persze sosem romlik el. Vandörlend.

Ez az amit az istennek nem tudok hosszú-hosszú esztendők óta kifürkészni...

Gomulka Béla 2008.09.20. 20:35:34

Quaitat

A kovetkezok miatt:
1. A szaklapok teszteloi valós korulmények kozott tesztelnek. Én egyhuzamban mentem ezer-egynéhány kilométert, éjszakai vezetéssel, néhol ures utakkal. A Citroen C1-gyel (kettovel, dízel és benzin) korbeautózták Londont a korgyurun (nem is tudom ki volt az, a Rufford meg talán a Dawe), és 86 mpg jott ki, az három liter korul van. Úgy lehet!
2. Én nem tolom a kocsinak. Arról már régen lemondtam hogy hosszabb legyen...
3. A szóbanforgó kocsi még más elvek szerint épult. Senki nem várta el tole hogy gyors legyen vagy furge, az volt a dolga hogy keveset fogyasszon. (az enyém svájci postáskocsi volt furgon korában, állítólag.) A mai dízelek lenyomják az útról a szívó benzineseket. Nem a vényolcas béemvét, minden mást. És ennek természetesen megvan az ára.

Gomulka Béla 2008.09.20. 20:38:08

Kétszer voltam lenn a tavon kajakozni ma. Hétágra sutott a Nap, bitang jó volt. A két kajak príman elfér a micrában, evezostul. EZ itt a wonderland!

qualitaet 2008.09.21. 18:29:35

"A szaklapok teszteloi valós korulmények kozott tesztelnek. Én egyhuzamban mentem ezer-egynéhány kilométert, éjszakai vezetéssel, néhol ures utakkal."

Bécikém,drága tök mindegy ,hogy egy 50 vagy 2000 kilométeres szakaszon, és hogy nappal vagy éjszaka méred a fogyasztást, és a forgalom mértéke is totál indifferens abban az estben ha mondjuk sík úton, szélcsendben sikerül permanens tempót tartanod.Ehhez nem kell mérnöki diploma.

Hidd el a tesztelők megpróbálták(ják).

"Citroen C1-gyel (kettovel, dízel és benzin) korbeautózták Londont a korgyurun (nem is tudom ki volt az, a Rufford meg talán a Dawe), és 86 mpg jott ki, az három liter korul van. Úgy lehet!"

Ki mondta, hogy nem? Oszt' mi köze ezeknek a totál szögletes Golfhoz?
Létezett 4 literes fogyasztás már az AX-nél is. Ami ugyebár lényegesen kedvezőbb légellenállási mutatókkal csekélyebb súllyal és hosszabb áttételle l bír, mint egy kockaelejű Golf.

"A szóbanforgó kocsi még más elvek szerint épult. "
Valami mégis csak dereng...

"A mai dízelek lenyomják az útról a szívó benzineseket."

Ráadásul úgy, hogy a fajlagos fogyasztásuk még kedvezőbb is a régi Golfnál.

"Kétszer voltam lenn a tavon kajakozni ma. Hétágra sutott a Nap, bitang jó volt."

Irigyellek.:)

Gomulka Béla 2008.09.21. 22:04:11

Egyrol beszélunk. Azért tudtam sík úton és nyugodt tempóban és a tobbi, mert az volt a célom hogy átvágjak Európa puha testén. A 2000 kilométer számít: 200 kilométeren meg-megáll az ember, a kétezren túl akar esni. Nincsen hidegindítás, csak menés van. Fele úton német autópályákon. (Bár azt a szakaszt Pirmasens felé, a három alagúttal, ki nem hagynám.) De facto úgy autóztam, ahogy a két angol a C1-esekkel, atipikusan.
De hogy akkor miért nem készul a régi Golf stílusában egy modern turbódízel, hogy az alacsonyabb fajlagos fogyasztásával még messzebb menjen mint a Golf? Azért, mert mindenki elhiszi, hogy 'vára fontos gyorsulni meg tépetni.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2008.10.22. 13:28:48

Ciri 2008.09.17. 14:42:19
Lehet, hogy rosszul tudom, de én is úgy hallottam, hogy az EV1 vakvágány volt minden szempontból.

szvsz meg kell nézni a róla szóló filmet.
Who Killed the Electric Car?
alapmű.

www.comtex.eu/ev

Hasznos linkek oldal.
süti beállítások módosítása