Az én Mekkám

  2008. augusztus 22. - ommm Címkék: goodwood tatra 603 b5

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Írjam vagy mutassam? Évek óta tervezem, hogy ott leszek végre. Tavasszal már számolom a napokat és a pénzt, na most végre összejön, de tényleg, menni kell, menni KELL! Már szállás szintjén meg volt tervezve ebben az évben is, betyáros időbeosztással, hogy mindenütt ott lehessek. Aztán persze sosem sikerül, valami mindig közbejön, a szívem pedig vérzik. De tényleg.

Mert ami másnak Le Mans, az nekem a Goodwood Festival of Speed és a Goodwood Revival. Ahol a négy- és kétkerék istencsászárai találkoznak és éveket fiatalodva kenik neki. Ahol a múlt nagyjai újra megmutatják a müzligenerációnak, mitől döglik a légy. (Lista itt) Ahol a világ valaha volt legszebb és legjobb versenyautói újra nirvána-közeli állapotba taszítják a magamfajta hülyéket. Ahol ezek a csodálatos gépek újra rendeltetésszerűen használódnak és fogynak el, hogy egy év múlva, megújulva ott lehessenek ismét.

De minek a sok szó. Nézzék meg ezt a gyönyörű videót. Aztán nézzék meg még egyszer.

Az idei ismételt kihagyás különösen fájdalmas, hiszen ott lesz egy olyan versenygép, amelyet legutóbb egy múzeumban csodáltunk meg, éspedig a Tatra 603-B5.

A 2473 köbcentiméteres, 4 Weber 35 DCNL karburátorral táplált léghűtéses V8-as 160 lóerőt présel ki magából, ami elég ahhoz, hogy a négysebességes váltóval 195-200 km/órás sebességre gyorsítsa fel a mintegy 1320 kilós masinát. A korhű 185/70 R15-ös abroncsokon ez bizony már nem is olyan kevés.

A 60-as évek kőkemény és eredményes versenygépe volt. A Nürburgringen rendezett 82-84 órás (!) Marathon de La Route-futamokon 1965-ben GT kategóriában a 3. és 4. helyen értek célba, 66-ban a 4-5-6. hely és a kategóriagyőzelem (2500 ccm-ig) lett az övék, míg 67-ben az összetett 4-5. és a kategória 3-4. helyén végeztek.

És nem holmi szedett-vedett társaságban érték el ezeket az eredményeket. A Jaguar, Mercedes, Daf, BMW, Porsche, Ferrari, Volvo és Ford mind gyári csapatokat nevezett, olyan nevekkel a volánnál, mint Jacky Ickx vagy Rainer Ising.

Olvassanak csak vissza egy kicsit, bizony 82-84 óra, ami több, mint három teljes nap a Nürburgring zöld poklában. És akkoriban mindössze két versenyző váltotta egymást. Uraim, le a kalappal. A narancs-fekete gyönyörűség a Škoda-ralilegenda, John Haugland vezetésével már bemutatkozott a briteknek, osztatlan sikert aratva.
Jövőre ott leszek. Ha az ég a földdel összeér is. Goodwood or bust!

(Vajon mennyi ideig tartana rábeszélni Csikós Zsoltot?)

(Mit? Hogy? Na jó, baowah is jöhet, őt rábeszélni sem kell)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr46624301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gt 2008.08.22. 17:06:34

Imádom ezeket a régi gépeket, annyira egyedi feeling-jük van, a hangjuk orkánszerű (már amelyiknek) és a vezetésük kész kihívás, semmi más új autóban nem éreztem még ilyet, nekem is 24 éves autóm van és soha nem válok meg tőle :)

Az a Tatra meg önmagáért beszél

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.08.22. 17:08:27

Inkább mint az Alsóörsi Harley találkozó. :-)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.08.22. 17:13:57

Oda én is régóta el akarok menni, főleg a festival of speedre a felfutás miatt :-D szóljatok, ha mentek, jövök én is :-D Komolyan!

Tom 2008.08.22. 17:22:20

Valóban gyönyörű ez a verda! Az is biztos, hogy anno nem ilyen volt a motortere.:) "floydian" kezdi a csipkelődést...Tehát üzenem neked, hogy ha nem akarsz Harley találkozóra menni, akkor egyszerűen ne menj el.Akik viszont Harley pártiak azok úgy is elmennek, mert nekik örömet okoz!!

Yani 2008.08.22. 17:24:05

Nekem kispolskim van épp
a Kispolskis találkozok is jok szoktak lenni bár köze nincs ehez
ég és föld :)
De átértem a szomorúságod :) :(

MMM 2008.08.22. 17:54:18

engem a mazda érdekelne, másnak is ide mutat a linkje?

tiramiska 2008.08.22. 18:08:17

Olyan lehet, mint a Sinsheim-i technika történeti múzeum. Végig fut a hátamon a szőr, ha bele gondolok hogy egy Vector, meg egy Miura-karnyújtásnyira volt tőlem........... Minden másra ott a MasterCard :D

oli 2008.08.22. 18:11:50

miért van az ,hogy ennyien kedvelik ezeket a régi járgányokat ,azonban a szerkesztöségbe elküldött többszáz képem ,Svájci veterántalálkozokról ott lapul valakiknék és szarnak rá.Hurá hurrá,most már hozzá sem járulok ,hogy megjelenjenek.

corvette fan 2008.08.22. 18:23:42

srácok, ha nem akartok kimaradni az idei kínálatból, nézzétek meg ezeket a videókat!!!
garazs.tv/search.php?q=goodwood

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.22. 18:33:19

Ez gyönyörű!
És mekkora motortér... szinte elvész benne a V8...

Juha 2008.08.22. 18:37:18

na akkor ezt lehet hogy érdemes lesz megnéznetek ;)

vimeo.com/1437378

Teljesképernyőn is élvezhető...sőőt

zalkapone 2008.08.22. 18:42:36

Anno sikerült egy eredeti MKI-es rally escorttal tenni pár kört! Beszarsz milyen! Pedig nem egy lóerőgyár! És mégis!

ommm 2008.08.22. 18:48:35

papa 2008.08.22. 18:33:33

A leggyönyörűbb az egészben a tény, hogy goodwood után valószínűleg személyesen is találkozhatom a narancs ötössel.
Bár az egyeztetés még folyamatban van, az idén sok helyszínen ott lesz és kap új fényezést is.

bervas · http://gt550.freeblog.hu 2008.08.22. 19:04:54

Emmán kemény. Figyeltétek a résztvevők ruháját? Stílus minden szinten.

corvette fan · http://goodwood 2008.08.22. 19:07:30

nekem sikerült most ott lennem a festival of speed-en, és mindent megér, a spórolást, az utazást, mindent, mert a benzinvérüek mekkája! Soha nem voltam ilyen kúlturált, mindent átfogó "dzsembörin", mondjuk ehhez kell is hogy angliába rendezzék! Itt mindenki megtalálja a magának való korszakot, és jármű kategóriát, még egyszer csak annyit, hajrá, kívánom mindenkinek !:)))

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.08.22. 19:22:59

omm: ha ember kell a létszámhoz, szóljatok, megyek! Megnéztem a videót, és most sírok, nyüszítek. Nagyon ott van a fílingérzés!

TCSA · http://tctech.hu 2008.08.22. 19:24:06

Goodwood Revival... egyszer kimegyek, tutira. Nagyon tetszik a hangulat, a gépek, minden.

ommm 2008.08.22. 19:30:46

streetsta · www.managertoys.hu 2008.08.22. 19:22:59

oké. kell a tűzoltóautó, megjelenés és alvás kipipálva.
stílusosan. megbeszélhetjük.

veterános 2008.08.22. 19:44:47

én már két goodwood festivalon is voltam, mindenkinek csak ajánlani tudom, aki megteheti menjen el

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.08.22. 20:29:57


"
Juha 2008.08.22. 18:37:18
na akkor ezt lehet hogy érdemes lesz megnéznetek ;)

vimeo.com/1437378

Teljesképernyőn is élvezhető...sőőt"

Azt szeretném megélni, hogy egyszer nálunk is legyen egy ilyen színvonalú autós műsor.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.08.22. 20:34:20

Az öreg hogy keni a quattro-nak. Azt a mindenit! :D

Dennis 2008.08.22. 22:05:26

Nagyon fasza ez a rendezvény, jövőre ott leszek!!! De kéne egy jó kis Fiat 131 Abarth Alitalia fényezéssel... Akkor én is részt vehetnék ilyen veterán rendezvényeken... Nem baj, nézni is elég vérpezsdítő!!!

horvath911 2008.08.22. 22:12:13

g*có jó lehet!
fatert is vinném!

yenoee 2008.08.22. 22:20:43

Igen, ide egyszer nekem is el kell jutnom :)

Peti 2008.08.22. 22:22:28

ommm,látom nagyon érdekelnek a csehszlovák vasak,tán Szlovákiában élsz?
Ha Magyarországon,akkor még inkább figyelemreméltó ezirányú rajongásod!
Csak így tovább.

Dookeee 2008.08.22. 23:04:12

A videón P51 Mustangok és ha jól láttam Messerschmidtek is felbukkannak. Ha ez is a show része már csak ezekért is csatlakoznék a kirándulócsapathoz:-)))
A verdák meg anyááááááááááááám......
Ott a helyünk!!!

gabaj törzsőrmester 2008.08.22. 23:25:38

Fú annyira ott van ez a feeling érzés király verdák király feelingel instant get mindegyik!!! Komolyan könnyezek, lebénulok a gyönyörtől!! bélabáááááááá de ott lennék. Nagyon üt a feeling érzés. Bárcsak én is angol sznob lehetnék az lenne a király feeling.

vancello · http://www.vancello.blog.hu 2008.08.22. 23:38:25

Egyszer én is, egyszer én is...

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.23. 00:46:03

És én is, és én is...
Oli...csinálj blogot, én szivesen nézegetném a képeidet...
Avagy küldd el veterános bloggereknek, hátha kiteszik...
A Volvo-képeket vállalom én! :)

T-100 2008.08.23. 03:23:20

Nagyon karaj a sárga 5-ös..
/végre nem egyást köpködik a népek/

T-100 2008.08.23. 03:25:04

/egymást:)/

RedRiot 2008.08.23. 08:01:01

Nálam is ott van a listán Goodwood. Goodwood és a Mille Miglia. 2005-ben volt szerencsém látni-hallani a Gran Premio Nuvolari (amolyan kis Mille) mezőnyét, azóta tudom, hogy nekem a Millét is látnom kell.

Beszarás volt látni élőben egymás után egy apró Bugatti T35-öst, utána pedig egy mozdony méretű Bentleyt - hihetetlen hogy ezek valaha egymást kergették a versenypályán. Könyvekben és képeken nem jön át annyira a méretbeli különbség. Na és a Bugatti hangja: 2.2 literes soros 8 hengeres, kompresszorral. Semmi más hasonló nincs.

Qpack 2008.08.23. 08:21:35

Én is csatlakoznék a csapathoz, akik szívesen utaznának egy ilyen jamboree-ra de vki árúlja már el, hogy lehet ilyen szlenget kitalálni..?.."feeling érzés" sz

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.23. 09:56:56

Kiváncsiságképpen megkérdezném: versenytempóban hány liter naftát kér 100km-re a Tatra?Mekkora fordulaton tudja a 160 paripát?
Csúnya az elején a fekete lámpabetét, és akróm díszléceknél is túlzásba estek ízlésem szerint.Hátulról tetszik.

corvette fan · http://www.garazs.tv 2008.08.23. 10:54:28

senki szívét nem akarom fájdítani, de nem drága mulatság, csak előre le kell foglalni mindent ( fapados repcsi, vonat, házi szállás családoknál, és a belépő)ettől még nem kell a családi nyaralást törölni, csak mondjuk 3 hónappal előre kell mindent lefoglalni...
és még néhány kép:
garazs.tv/show.php?c=tests&e=144

RedRiot 2008.08.23. 11:30:51

Szép képek, Corvette fan. Jövőre tényleg meg ki kéne menni. Goodwood vagy Mille? Nehéz lesz választani. :)

corvette fan · http://www.garazs.tv 2008.08.23. 13:01:06

szerintem ez jár nekünk az élettől, úgyhogy mindkettő! :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.23. 13:27:45

Robert, ha trágyából volna a vezetoulés, uránból a díszléc, és kóser barackpálinkából kéne neki hatvan liter száz kilométerre, akkor is elmászkálnék vele egy hétig. Egy palyaverseny-tuningos Tatra felette áll minden esztétikai és - mindennek.

Dennis 2008.08.23. 14:08:36

Azok az ívelt, két darabból álló hátsó szélvédők valami észveszejtően fantasztikusak... Kár, hogy ma már ilyet nem gyártanak...

SamaraAgressor 2008.08.23. 14:59:52

Imádom ezeket a régi gépeket. Oly gyönyörűek, szemben a mai műanyag szarokkal, és dizányos ótvarokkal (pl. Renófos, Pözsófos, Szutyuki(vagy Buzuki,Tutyuki, Mutyuki), Dácsia Lógané)

ommm 2008.08.23. 16:38:34

szsrobert · szsrobert.fw.hu 2008.08.23. 09:56:56
egyelőre csak annyi derült ki, hogy 10,5-ös kompresszió mellett tudja a 160 lóerőt.
de mindenképpen rákérdezek majd a technikai részletekre, persze, hogy engem is érdekel.
versenyautónál pedig, gondolom nem a fogyasztás optimalizálása volt a cél, szóval biztosan nyeli nagy kortyokban.
sikerüket inkább megbízhatóságuknak, mintsem óriási teljesítményüknek köszönhetik.

márpedig 84 órán keresztül versenytempóval tépni nem semmi.
és ideírom még egyszer: csupán 2 versenyző váltotta egymást.

ekkerjoz 2008.08.23. 22:29:14

Nekem volt szerencsém a Tatra autóihoz (főleg teherautókhoz), szereltem és vezettem téhatnullahármast. Akkor őszintén szólva csak érdekes autó volt, csehszlovák csodabogár, 7M és 12x1,5M menetes csavarokkal, amik nagyon szerettek beszakadni, a ventillátoron Staufer zsírzóval, volt olyan gép, amin fésűs olajszűrőt pucoltam, minden kuplungozás fordított pár fokot a szűrőbetéten.
Ma már a fél herém odaadnám érte, de akár egy 148-ért is...

voicespeed 2008.08.24. 07:21:49

A Zöld pokolban 84 óra?
Még pár kör is durva szimulátoron (rFactor). Minden tisztelem az akkori versenyzőké!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.24. 08:50:45

Ommm: előre is köszönöm.

Nem hátrány ha egy versenyjármű a nagy teljesítmény mellett kevesebbet fogyaszt:ritkábban kell kiállnia tankolni.
Kevesebb üzemanyagot tankol:kevesebb tömeget kell gyorsítani-fékezni.
Bár ezzel nem mondtam újat,ezt mindenki tudja.

Én 20l/100km-re tippelek a Tatránál.Kérem tegyék meg tétjaiket!Rien nö vá plü? :)

Moszkvics Alekoban olajat cserélek INGYEN 2008.08.24. 13:02:43

Ezek az igazi vasak nem a mostani dizájnos szarok ezek még rohadni sem tudnak nem úgy mint a 30 éves vasak. Imádom a rohadó vas illatát az olyan férfias. Egy modern műanyag autó annyira szánalmas hogy kis buzinak érezném magam ha ilyet kellene vezetnem. Pl Putyuki, Nyunyuki, Döcögő Lónyál meg a többi. Oly ocsmányak hogy azt leírni nemtudom. Inkább lecserélem az alekomban az olajat.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.24. 13:36:32

A Moszkvics is királyság.A Trabót,Wartburgot is szeretem.E85-tel szinte hegyi levegőt lehelnek ki.

devisionhun 2008.08.25. 09:57:31

ommm... ezt szemétség volt megmutatni!!
Most kereshetek pontos replikának való Skoda 130RS-t! Ide ki kell menni egy olyan géppel!

Úristen! =)

ommm 2008.08.25. 10:01:05

:D
dr.Genya voltam, elnézést.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.08.25. 14:52:20

omm: bocs, lassan reagálok... részemről mehet -igaz a kormányműhöz azóta sem fértem hozzá. De talán a héten.
Monnyuk a másik Transittal költséghatékonyabb lene (gázos), meg abban rendesen is lehet aludni. Nyugi, z is csőrös, csak plasztik elejű, de 3.0 Essex, overdrive-os váltóval, szóval szerintem avval sem utálnának ki minket:)

ommm 2008.08.25. 15:03:31

dobj egy emilt szakállas barátom, és levajazzuk.
olyan nics, hogy nincs.
várom

streetsta · http://managertoys.hu/ 2008.08.25. 18:40:54

mailt dobtam, de felhívnám mindenki figyelmét egy másik jóhangulatú eseményre, ami október második hétvégéjén van Mannheimben: Veterama kiállítás und vásár. www.veterama.de alatt van pár info, a lényeg, hogy gigantikus autós-motoros, leginkább youngtimer-oldtimer vonalra szakosodott hepening. Nem olyan vérprofi dolog, mint Goodwood, de nagyon hangulatos, és egész elképesztő dolgokat lehet látni. Túrkálni a rozsdás-olajos cuccok között, sosem látott autókat, motorokat nézegetni, hiperrestaurált gépekre és "csűrben fellelt" szerkezetekre nyálcsorgatni igen jó móka! Idén is szeretnék menni, de az asszony keresztül akarja húzni a számításaimat...