Vágyaim fele

  2008. augusztus 08. - baowah Címkék: tatra rover autonánia land

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá


Nem könnyű nekem autókra recskázni, inkább a motorok hoznak lázba. Egy jó kis kocsim már van. Egyelőre nem cserélném le, csak ábrándjaimban hizlalnám flottámat. Nem valami hasonlóval, modernebbel és drágábbal. Nem - elmebeteg módon mást szeretnék, elmebeteg célokra.

Amikor kis csepóré gyerecske voltam, az út mellett integettünk a nyergesvontató-félpótkocsi-szerelvényeknek (gy.k.: kamionoknak). Vártuk, hogy sörösdobozt vagy rágót dobjanak. Számomra a legnagyobb öröm az volt, amikor a katonák vonultak arra, igaz, tőlük csak csikk vagy almacsutka repült. Ennek ellenére áhitattal bámultam a nagy zöld monstrumokat: nekem máig a Tatra 813 a legszebb kortárs műalkotás.

Négy tengely, kapcsolható összkerékhajtás, csőváz, független kerékfelfüggesztés – ezen már csak fűszer a V12-es levegős blokk. A szépség a részletekben vert tanyát: a külön hengerfejtotykáktól máig elérzékenyülök. Hogy mit csinálnék vele? Jó kérdés. Szétbarmolni vagy triálgépet építeni túl jó állapotban van a katonasági készletből származó Tatra. Az "ide vele!" érzés a jelennek szól, a gyermeki örömnek – valamire csak jó lenne a 8400 Euróba kerülő monstrum.

Egy 17640 köbcentis nyolckerekű mozgatását már kétszer meggondolja az ember, nem árt, ha van valami kisebb: elhozni egy betonkeverőt, besegíteni a sógornak pár mázsa cementtel. 2545 köbcentis motorjával a 4x4-es Tatra 805 ideális választás. Strapabírását Hanzelka és Zikmund expedíciós kocsijaként is bizonyította. 1953-tól gyártották, hét év alatt Csehszlovákia minden sarkába eljutott. Használták tűzoltók és a hadsereg, de a hegyimentőknél is szolgált belőle néhány dobozos változat. Szinte gyári állapotban alkalmas egy világkörüli úthoz. Alapos motorfelújítás után tényleg lehet bízni benne, de akárcsak a 813-asnál, ebből is akad katonasági, egykor zárolt „újszerű” példány.

Ha már nekiveselkedik az ember egy 805-ösnek, ne legyen szűkmarkú az érző szívéhez: minden rendes garázsban kell lenni egy Tatra 603-nak. Ennek motorja megegyezik a kisteherautóéval, az alkatrészeket duplán beszerezve biztosan jobb árat lehet kicsiholni. A 3823 Euró mellé már ajándék a második szériás 603-as személyautó 6000-ért. Eredeti festés és kárpit, levegős V8, örökérvényű ívek: ezen a ponton kell eladni a garázst és bérelni egy hangárt.

A 813 nagy és alkalmi, a 805 halálosan férfias, de lehet, hogy a sógor építkezik vele, a 603 meg felújításra szorul. Muszáj egy imperialista dögöt is keresni, ami működik, és egy kisebb családi, eurázsiai kirándulást is kibír: Land Rover Perentie 6x6. Az ausztrálok gyártották, lényege a plusz egy tengely. Szintén hadsereg volt a fő vevő, de a privát szférába is került egy-egy példány.

Az 50000 ausztrál dollárt fellelt Landy egy levehető kempingfelépítményt kapott. Beépített zuhany, a tetőn vízmelegítőre kötött napelem. A megnövelt terhelést egy 3900-as Isuzu turbódízellel ellenpontozták. Betegség miatt válnának meg tőle; én érzem, hogy női, nem dohányzó tulajdonostól származik a terep- és világjáró.

Csupa haszontalan jármű, igaz? A mindennapok eszközeibe nehezen szeretek bele: ez az autonánia, nem kiskatona recska, hanem komoly ábrándok gyűjteménye. Én ezekre indulok be. Vágyaimnak csak a fele elérhetetlen – nem is rossz arány a fantáziáláshoz képest.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr86605144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qualitaet 2008.08.08. 00:58:55

Emlékszem, gyerekkoromban az ilyen Tatra egyszerre két bitumenkeverőt is húzott maga után.
Jópofa volt ,ahogy a mérnökök a súlyelosztást nemes egyszerüséggel egy hatalmas betontömbbel "optimalizálták"

De a legjobbakat a hangszínváltozásain röhögtünk :
Amíg huzatták "uíííííííííjj..." hangon vijjogott mint egy kismalac,majd a sebváltást követően csak a kipufogója morgott, mint valami szörny.:)DDDDD


A 613-as Tatrától meg szó szerint féltem kiskoromban.

Tom · http://valami 2008.08.08. 00:59:44

Érdekes álmok, ezekkel én biztos nem esnék szerelembe.

dextercapo 2008.08.08. 01:33:25

van valami atavisztikus ezekben a gepekben - mintha az osi kozos emlekezet vagyna arra hogy egyszer egy mamutot vezessek .
raadasul amikor egesz nap attol rettegek hogy egy q7-es vagy mas tank a hutoracsara akasztja a skalpomat , el-eljatszom a gondolattal hogy ram mernek-e huzni a kormanyt ha egy ilyenben ulnek .
euro n.c.a.p. ? minek ha a hegyet is letorjuk az alapjarol ?

S2000 2008.08.08. 05:19:52

A Tatra 813 megdobogtatta a szívem... Faterom egy ilyennek, de a háromtengelyes vontatásra készült verziónak volt a vezetője sok éven át, és a nyári szünetben kiskoromban sokszor mentem vele. Néha vezettem is, ami kisgyerekként óriási élmény volt. Mindenhol megbámulták az emberek, mert egy baromi hosszú tréler volt utánakötve többtonnás cuccok szállítására. Télen meg gigantikus méretű hóekét akasztottak az elejére, és bármekkora havat el lehetett vele dúrni. Állat gép volt, narancssárga színben.

Audi Achtzig 2008.08.08. 06:17:41

qualitaet 2008.08.08. 00:58:55
Amíg huzatták "uíííííííííjj..." hangon vijjogott mint egy kismalac,majd a sebváltást követően csak a kipufogója morgott, mint valami szörny.:)DDDDD

Ez mekkora, tényleg! Ebből máig odanézés nélkül lehet tudni, ha egy csőrős Tatra jön. :)

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2008.08.08. 06:30:41

A hatszázhármas egyértelműen a kéne kategóriába tartozik... :)

A többi nagyon nem...

vadparaszt 2008.08.08. 06:51:35

Hagyjad, ezek csak arra izgulnak, amit ÉRTENEK.

vadparaszt 2008.08.08. 06:53:45

Ami meg nem megy két kilót, az szar :)

oli 2008.08.08. 06:55:34

Én kiskoromban Tina Törnertöl féltem ha megjelent a tv-ben Tátrátol soha!

Shomee 2008.08.08. 07:20:10

A Landy nagyon zsír,a többiből meg sok eredeti darabot kívánok a múzeumoknak,utazó kiállításoknak és a gyűjtőknek!

VAdparaszt!

NEked meg sose legyen másik autód a 17640ccm-s nyolctengelyesen kívül,azt kívánom!

Misi 2008.08.08. 07:42:28

Tatra 6030 gyonyorű, a Defirol nem is beszelve.

f. 2008.08.08. 07:50:20

A "nyolctengelyes" az gondolom nyóckerekű akart lenni mind a szerzőnél, mind pedig Shomee-nál. :)

Amúgy 813 rlz, de a trucktrial lételeme az ilyennek, nem kell ahhoz nagyon megvágni.

A vontatóra (csak 3 tengely, 2 kormányzot elöl, egy sima hátul) való a betonkocka. Ha nem lenne rajta, nem tudná a vonóerőt az útra vinni, csak kaparna. Hóekézés dettó.

mudd 2008.08.08. 07:50:39

van egyebkent esely, hogy a tatra legyartoso 2-3 retro szeriat:
aktualne.centrum.cz/finance/volny-cas-a-nakupy/clanek.phtml?id=608903

ugy tudom, hogy a nyoccaztizenharmas igazi technologiai szorny, hozzaertest igenylo, foleg ami a redukcios rendszereit illeti (lehet orrba-szajba varialni a differencialzarakat). egykori katonaismeroseim szerint a szintugy 815-os sokkalta bartsagsabb.

mudd 2008.08.08. 07:51:48

szintugy nyolckereku - ezt akartam irni, csak mar nem tudok belejavitani

Duster · http://www.duster.hu 2008.08.08. 07:54:39

"csepóré gyerecske"
Tökre értem miről beszélsz!

"Vártuk, hogy sörösdobozt vagy rágót dobjanak."
Jézusom! Hol voltál te gyerek, Kambodzsában?

Alhazred 2008.08.08. 07:56:29

én is féltem a 813-tól...

a 603-nak meg max a Citroen DS lehet a párja. csodaszép.

peet 2008.08.08. 08:06:30

Nekem a kraz sokkal jobban tetszik :)

pixa 2008.08.08. 08:07:37

a 813-asra kéne lakó-felépítményt rakni. Na abból lenne jó (vad)kempingautó:) nem ilyen "kis szutyok lendróvert" kő venni :)

csiky944 2008.08.08. 08:12:56

én is arra gerjedek inkább :D

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.08.08. 08:16:18

f. - nos. igen, koszi, elirtam.

vadparaszt 2008.08.08. 08:22:24

"Neked meg sose legyen más autód a 17640ccm-s nyolctengelyesen kívül, azt kívánom!"

Shomee: Én is!

Bereczki Zoltán · http://miskolcblog.blogspot.hu/ 2008.08.08. 08:35:14

A Tatra 805-ről a kép a Magas-Tátrában, a Zöld-tavi menedékháznál készült. Én azt mondom, ami oda felmegy, az akárhova elmegy. Az "út" néhol nincs két méter széles, egyik oldalon szikla, másikon szakadék, és a "burkolata" véletlenszerűen odadobált, átlagosan sörösrekesz-méretű kövekből áll. Esőben pedig patakká alakul. És természetesen van rajta néhány hajmeresztő kanyar ill. emelkedő is.
Én őszintén szólva hihetetlennek tartanám, hogy bármi is felmegy ott, ha nem láttam volna a saját szememmel.

pszihó 2008.08.08. 08:39:38

Minden frissjogsis úrvezetőnek előírnám,hogy pár kilómétert menjen egy ilyennel.
-akkor megtanulhatnának előre gondolkodni,talán leszoknának a kormányrángatásról,meg a másik seggébe bújásáról.

Egy ilyen megtanítja 'forgalomban'vezetni az embert,aki meg a6-tal kezd abból sosem lesz jó sofőr!

hukk 2008.08.08. 08:42:40

Ha valaki többet akar tudni az ehhez hasonló gépekről: www.nagyvasak.hu

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.08.08. 08:43:21

ez a 603-as Tatra kifejezetten úgy néz ki, mint egy csótány

ennél jobban már csak a Panther 6 emlékeztetett a csótányra, ha még valaki emlékszik rajtam kívül arra az autóra

8,2 twin-turbo Cadillac motor, 600 LE

www.pantherclub.co.uk/Georges/P6page/P6page.htm

en.wikipedia.org/wiki/Panther_6

www.autocult.com.au/img/gallery/full/3P6QN4XW.jpg

DiliQtya 2008.08.08. 08:47:49

Érdekes, én is féltem apró koromban a 4 tengelyes Tatratól:) Volt benne valami "abszurd szörnység" :)
Amúgy kifejelezetten érdekesek, kipróbálnám mindegyiket.

vadparaszt 2008.08.08. 08:47:55

pszichó: nekem nyugodtan belebújhatnak a seggembe :)

Shomee 2008.08.08. 08:47:56

F!

Tényleg elbaxtam :) Nem baj,autós újságíró még lehetek :D

Vadparaszt!

Hol laksz te vazze,Chuck Máté rablólovag-fellegvárában,h ilyen dögökre van szükséged? :D

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.08. 08:48:12

Légkondi van?

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.08.08. 08:49:15

A Tatra nagyon nagy sajna ilyet nem vezettem a katonaságnál de MAN 8x8-at igen :) Életre szóló élmény volt, az Ural, Kraz és a BMP mellett.
Én inkább egy dízel Uralt vennék, ez még nem is távoli álom. Ja és elfér a platóján a Zsiguli:)

vadparaszt 2008.08.08. 08:49:56

Shomee: nem, ezt a dzsungelt Budapestnek hívják :)

vadparaszt 2008.08.08. 08:52:00

A gyermekkori félelmeket a baromi nagy zaj rovására tudnám írni, amilyet egy ilyen csinál.

spinat 2008.08.08. 08:53:49

a 90-es évek elején láttam naponta egy 603-ast Almádiban. Hát szép autó.

Shomee 2008.08.08. 08:54:29

Vadparaszt!

Meggyőztél :) egy kis halkan elsusogott megjegyzés:hóekével....

mudd 2008.08.08. 09:00:32

a tarta meg vagy sikotott, vagy pruszkolt. meg az ember fole tornyosult, a kerekeig ert ez ember kiskoraban, igy a felelmek szerintem megalapozottak.

azonkivul ment a tarta at mindenen, arkon-bokron-tokon-paszulyon, az is dobbenentes volt.

yenoee 2008.08.08. 09:06:25

Nekem inkább egy 613-as kellene, abból is a duplakörlámpás Crómka...
És NEM feketében.
Sajna átérzem a hangárszükségleti érzést is, van még néhány elérhetőnek tűnő elérhetetlen vágyam :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.08.08. 09:09:50

yenoee - 613? csakis a gyári okkersárga!

mudd 2008.08.08. 09:12:54

613? kizarolag feketeben, lefuggonyozve, a hatso ulesen csocsos titkarnovel (trtkarnovel)

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.08.08. 09:31:05

T-Haccázhárom, kétszínű fénnyel, mondjuk barnásvörös-krém, vagy világoskék-fehér... Isstenem, AZT el tudnám képzelni a 108 ... na jó, mellé!

mudd 2008.08.08. 09:32:22

www.autonews.lv/gallery/454_d2beffa63fa2292b323088a5557fc61c.jpg

ileyn kell! aztan meg a joisten is igazgato elvtarsnak fog szollitani. (a kep alighanem a slavkovi/austerlitzi veterantalalkozon keszulhetett)

jabba 2008.08.08. 09:45:18

Muhaaaa. Terepes Kraz bódéval az isten. Azzal bárhol vadkempingezhetsz.

vnweb 2008.08.08. 09:45:37

nekem a Kra3 a vágyaim fele. :D

saki01 2008.08.08. 10:13:58

A 90es évek elején a fater egy régi csőrös Tatrát hajtott.Emlékszem mikor befordult az utcába a hátamon felállt a szőr mikor meghallottam ahogy visít majd váltott és a v8 dübörgött.Jó gép volt de a kuplungja nem volt egy kiforrott konstrukció.Ja és később 2000 környékén egy négytengelyessel nyerte el a trófeát évről évre a holland csapat a Truck Triálon az S5 kat ban megverve az MAN,Ural,Merci stb... csapatot. Mindenki a Tatrásoknak szurkolt mert ennek az autónak a konstrukciójából fakadóan vonzereje volt.Szép idők voltak.

Ganger 2008.08.08. 10:20:27

>Bereczki Zoltán:
Én őszintén szólva hihetetlennek tartanám, hogy bármi is felmegy ott, ha nem láttam volna a saját szememmel.

Amikor egyszer onnan jöttem lefelé, akkor éppen két Landyval mentek fel, amin azért lepődtem meg, mert az út az erdőben le volt szakadva féloldalasan (tehát elég keskeny volt).

vadparaszt 2008.08.08. 10:34:42

Hát valszeg oda egy ilyen T805-össel hordják fel az árut szakmányban.

Yogi 2008.08.08. 10:39:47

Mind a négyet, most azonnal.
Panda már van.

Lally 2008.08.08. 10:49:45

Duster, te nagyon fiatal lehetsz, vagy nagyon jó helyre születtél.
Réges-régen, a sörösdobozgyűjtős időkben, azt hiszed, hogy nálunk, a vidéki boltokban árultak dobozos sört? :DDDDDD

Én 2008.08.08. 12:39:58

De büdös bunkó neked közöd nincs az autokhoz csak egy nagy taplo vagy szégyen hogy ebben az országban ilyen prosztok irhatnak ilyen undorito trágár cikkeket folyamatosan nyilvános oldalakon!!!!!!!!!!!!!!!

devisionhun 2008.08.08. 12:41:53

813 ide nekem!
Lehet rajta hurcolászni aaa... hát igazából az egész garázst =DDD

clubman 2008.08.08. 12:46:30

Én 2008.08.08. 12:39:58

Az ügyeletes intelligens ma is betette a lábát. :-(((((

Tom · http://valami 2008.08.08. 12:50:30

Igen, Én kolléga biztosan nagy autószakértő, őt kéne kérdezni, ezek meg húzzanak a francba.

Mókár · http://maukaar.multiply.com 2008.08.08. 13:03:42

Én-nek mi baja van?
Nem is értem, pedig ez mind jó cucc, igazi technikai csemegék, járműfanatikusok mind kedvelik. Én is:)

frundsberg 2008.08.08. 13:09:22

Gyerekkoromban nagymuter telekszomszédjának csupa nagy vasai voltak, Kraz daru 2db, Tatra Daru szintln kettő, cementszállító Kamaz, szippantós Prága.. Én persze ott voltam mikor csak lehetett, imádtam a Krazban tekergetni a kormányt amit az is nagyban megkönnyített hogy az egyiken -ami donorként szolgált a másik üzemeltetéséhez- nem volt kerék.
Az álmokat pedig nem kell feladni kb egy fél éve találtam egy menthető állapotú Krazt -igaz nem darus hanem nyerges- és meg is vettem.

www.youtube.com/watch?v=yetQR6WNFfc


www.youtube.com/watch?v=AtJB4u-Mdck

hege 2008.08.08. 13:15:07

Kiegészítésnek: úgy tudom Zikmund és Hanzelka sajnos nem megbízható 805-ösökel mentek, bár erről nem írnak érthető okokból. Prototípusokat kaptak, akkor még nem volt szériagyártás. Volt velük pótalkatrész meg gyári szerelő.
A négytengelyes 813-nak egyébként 7 darab bolygókerekes differenciálműve van, a csővázban elhelyezve mind. Ezért szokták mondani, hogy bonyolult :)

Hasegawa 2008.08.08. 13:39:51

Úgy látszik hogy Én-ben még mindíg él a félelem a Tatra-k iránt :D
vagy: Lehet hogy egy zöld és fel van háborodva hogy nem az új prius-ról írtatok egy cikket :D

Nekem mindegyik nagyon tetszik, elfogadnám őket és füstfelhőbe burkolnám a szomszédokat egy-egy indításával :D

sipka 2008.08.08. 13:43:38

Volt szerencsem dolgozni a TATRA csalad tobb tagjaval: 148 (Csoros) darus, 3 es 4 tengelyes billencsek, UDS kotro felepitmennyel. Csak jot tudok roluk elmondani. Azert amikor az UDS megindul esznel kell lenni (magas a sulypont es olyan 20 tonnat kell kordaban tartani). Ehhez jon meg a szinkronizalatlan valto, ami nemi gyakorlast igenyel, de egy jo kis hegyi vezetesnel hamar meg lehet (kell) tanulni, mire jo az a gazfroccs... :)

Hasegawa 2008.08.08. 13:44:00

www.hasznaltauto.hu/2215782_volga_m2410_1987

Nekem egy ilyen Volga lenne az álmom, nagyapám az akkori Tsz elnök sofőrje volt és ilyennel fuvarozta mindenhová.
Ja bocs hogy nem Tatra.

pimpike 2008.08.08. 14:01:21

A Tatra sehol sincs a nightmare kategóriában . A csőrös (148) még formás is a katicabogár-gömölyű orrával .
Amitől anno a '70-es években kiürült a jászótér , az a Praga v3s ... szippantósban :-)))

ommm 2008.08.08. 14:34:51

Pedig félig Tatra az is...

vadparaszt 2008.08.08. 14:36:39

Baowah!

Szerintem a TATRA 813/816 nem kapcsolható összkerekes, hanem állandó.

Ellentétben a "mezei" 805/138/148/815-tel, amikben nincs az első-hátsó tengely(párok) között differenciálmű, tehát csak terepen kapcsolhatók (vagy síkos úton).

A 813/816 vontató állandó összkerekes, a feladatából adódóan közúton is a legnagyobb vonóerőre van szüksége. Szerintem. Én így tudom.

qualiatet 2008.08.08. 14:38:56

Természetesen a 603- astól fostam kicsinek.
A 613-as a szögletes, elírtam.
Nem a hangtól hanem az optiktól.

Sam8888 2008.08.08. 14:53:15

Tatra 813 van az Insane (vagy 1nsane) nevű járékban is. De ettől még egy kicsit perverz az autóimádatod. :DD

antika 2008.08.08. 15:02:16

Zil131 V8 benzinessel nagyon kéne!
Meg Tátra is, meg Kraz is.

egy masik nagyokos 2008.08.08. 17:31:50

a Tatra T813 ha jol tudom '69-ben jelent meg. Eredetileg tank-menkitonek volt kitalalva, ezert van rajta 30 tonnas csorlo , 7 szemelyes kabin puskatartokkal. Maskulomben talan a mai napig a legerosebb vontatojarmu ami legalisan jarhat kozuton, 100 tonnat huzhat maga utan. Ezt a T815-os valtotta fel ami persze kicsit modernebb, hosszab a platoja de gyengebb, a motorja csak 12 literes.

vadparaszt 2008.08.08. 18:04:09

Ezt a 816-os váltotta le, az a 813 utódja, ma is gyártják.

OzzyCar 2008.08.08. 23:41:17

Ehehehe, a Vasak:D

JUMBO 2008.08.08. 23:46:40

TATRA!!! Imádom!! ThE Best!!:-))))

Redcat 2008.08.09. 07:53:15

Ami a Tatrákat illeti, jó az ízlésed. Egy-két 603-ast nálam vehetsz is.

hub3rt 2008.08.09. 16:25:17

a rövid zil billencs se rossz, v8 benzines motorral :) annak is volt egy ilyen "jópofa" zümmögô/szörcsögô hangja... de nagy kedvencem a csapatszállító dac 665

Hauptmann 2008.08.09. 20:11:43

Ha már ilyen gépeknél tartunk, nekem ez kedves a szívemnek.

www.freeweb.hu/soviettrucks/cccp/ural/5920/ural5920.html
süti beállítások módosítása