Autóbuzik sivataga

Jelentés dél-Dalmáciából

  2008. augusztus 08. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Üdv mindenkinek a napsütötte azúrkékségből, Trpanjból, a Peljesac-félsziget egyik falucskájából, a dadogó műholdas net birodalmából. Ami nagyon messze van. És vannak itt jó borok, cicergő kabócák, mutatóba néha delfinek, finom halételek, üvöltő sakálok (de tényleg, az utóbbi évtizedekben az aranysakálok feljövőben vannak Európában, tudták, hogy már Zalában is lehet látni, hallani őket? És hogy Toldi toportyánja is aranysakál volt, nem farkas?).

Ami viszont nincs, az az érdekes autók. A sztráda Splitig egy merő német-francia szürkeség, szóra sem érdemes. Azt reméltem, ha véget ér a pálya (még közel nincs kész Dubrovnikig), és lejövünk a tengerparti szűk, kanyargós útra, látok majd érdekességeket. Hát nem. Van pár űrhajószerűen gyönyörű futurisztikus lakóautó, de ez minden, se tízévesnél idősebb, se tízmilliónál drágább kocsi nincs, csupa racionális választás, akár horvát, akár nem horvát a rendszáma. Pár Zastava persze rohad az út mellett itt-ott, de még csak nem is az aranyos bogárhátúak, csupán a nyolcvanas évek 101-esei, GTL-jei. A Balcsi mellett százszor izgibb az autóspotting.

Idestova, bő egy hét után is csak két csudabogárról tudok beszámolni. Íme az első:

Citroen  Camionette kempingbusz, hullámbádog borítással, holland rendszámmal. Parádésan újszerű, a nyálam kicsordult amikor körbejártam a buszmegállóban, ahol gazdája, egy szőrös hippi pihent meg pár percre. A legszebb Jean Marais-érát idézi (ilyenből támadott annak idején Fantomas bandája), csak vidám sárga, nem pedig szürke, mint a fekete-fehér tévén láttuk valaha.

És még hetyke kis utánfutója is van. A futó korhűségét illetően vannak kétségeim, de a kempingbusz típusjelzésének másolata, és persze a Citroenével azonos fényezés szépen egybekovácsolja a vontatót és a vontatmányt.

A másik, szintén sárga érdekességet egy tengerparti üdülő parkolójában láttam. Zágrábi rendszámot visel, a fővárosi tulaj bizonyára itt tartja hobbikocsinak:

Elöl UAZ, hátul UAZ, középen meg Toyota HiLux. Vajon UAz HiLux-vázon, vagy HiLux UAZ-vázon? A tengelytáv túl hosszú az orosz gépéhez képest, viszont alánéztem, és elöl merevtengelyt láttam, ami nem a japán pickupok sajátja. Odabent pedig univerzális sportülések kuszálják végképp össze a képet. Mi a fene lehet ez?

Ha még járunk arra (a Peljesac-félsziget közepe táján parkol), és meglátom a tulajt ott sertepertélni, ígérem, megkérdezem, hogy és ez így hogy. Ja, különben ezzel vagyunk (ez is sárga, nahát, ez bizonyára Jel, csak még nem tudom, mié):

Ha visszatértünk, megírom, hogy teljesített a hosszú teszten az 1,6-os dízel Berlingo. Addig is viszlát, és kösz a halakat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr29597376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cx25tri 2008.08.08. 10:26:11

Bocsi, hogy megjegyzem, de a Citroen HY rendszama igencsak szloven, meg ha tele is van ragasztgatva NL matricakkal...

A kepek viszont jok, tessek csak batran tovabb vadaszni!

kenguru 2008.08.08. 10:28:35

Regebbi Hiluxok elol is merevhidasok voltak.

yenoee 2008.08.08. 10:34:02

Ez az UAZ-Hilux, hát ez... úúúúh :)

ommm 2008.08.08. 10:39:15

Ja. MS-Muraszombat, ha jól emlékszem (Murska Sobota). Hmm...

zon 2008.08.08. 10:40:39

Ezzel az öszvérrel szopatják az adóhivatalt.
-Milyen gépkocsit birtokol?
-Egy régi UAZ-on van,tisztelt
csinovnyik úr... (Utána meg nyomja a
klímát, és röhög a markába...)

SsPL71 2008.08.08. 10:42:29

Ez a Berlingo ez nem pezsgőmetál?

Vargnatt 2008.08.08. 10:45:11

Fú, az UAZ-Hilux az instant-get nálam!

De a Camionette is mindig tetszett a maga otromba csúnyaságában, olyan kis esetlen szegény.

Maybe 2008.08.08. 10:46:08

Azt figyelitek, hogy a lakóbusznak és az utánfutónak ugyanaz a rendszáma? :)

Földes Gergő 2008.08.08. 10:51:14

Mért nem mentél bosznián keresztül? Mi idén arra voltunk Dubrovnikba és kb 720 km volt Kiskunhalastól. Az út nagyon jó, nincs nagy forgalom, és a benzin is olcsóbb, a horvát autópálya mocsok drága és unalamas, viszont Boszniában az út gyönyörű a Neretva mentén, sőt még érdekes autókatr is látnál, és van egy olyan emelkedő ahol 1.6-os Golffal 2esben kellett felfele menni kb 5ezres fordulaton.

Soundays · http://www.blog_alternativ_energiaforrasok.abbcenter.com/ 2008.08.08. 11:03:44

Végülis mindegy is hogy micsoda, de nekem kellene:D

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.08.08. 11:13:20

Nahát, mi tavaly Dubrovnikban voltuk és jó néhány érdekes Zasztit, meg Renault fényképeztem.... Jól elbaltáztátok az irányválasztást :-(
De sakált én nem tudtam fényképezni... :-)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.08. 11:17:32

"tudták, hogy már Zalában is lehet látni, hallani őket?"

ezt speciel nem, de azt igen, hogy Somogyban a délszláv háború idején megjelentek.

mármint a sakálok.

a Huazlux meg sakál!

Primax 2008.08.08. 11:28:55

Skodákrul írjatok Kedves Totalcarosok, mondjuk a Skoda Rapidrul, meg 136-rul, egyszerűen imádom őket !
Meg Titeket is ! ! !

JMoS 2008.08.08. 11:37:21

Ez az UAZ nagyon durva.

A Toyotát GAZ 69-re is lehetne vajon maszkírozni? Az lenne ám a móka!
Köszi a tippet, eddig is GAZ/UAZ vásárláson törtem a fejem, de azt hiszem ez lesz a következő autóálmom!

capa 2008.08.08. 11:40:51

Nekem is egyből feltűnt, hogy bizony szolvén rendszáma van annak a sárga szerzetnek. Elég egyszerű megállapítani, a holland rendszám ugyanis általában (szintén) sárga. :-) Füge, a totalcaros rendszámautista nem ráncolja a homlokát?
Ha a rajtaragadt országjelzés-matrica alapján állapítanánk meg egy autó származási helyét, rácsodálkozhatnánk, hogy miért csak német és svájci autók járnak Horvátországban, Bulgáriában, stb.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.08.08. 11:42:04

A Citroen Camionette veri az összes VW Terrorist Wagen-t.(értem T1-T3)

capa 2008.08.08. 11:43:33

Btw, én Horvátországban egy-egy szápen fennmaradt youngtimeren kívül szinte csak Renault4-eseket szoktam fényképezni, olyan sok van még belőlük arrafelé (szerencsére)!
Tudja esetleg valaki, hogy miért éppen Horvátországba kerültek ilyen nagy számban a "bakancs-rönók"?

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.08.08. 11:45:08

Mert ott gyártotta őket az IMV-TAS, egy hadsereg egyes Golffal egyetemben.

cowach 2008.08.08. 11:45:28

A busz tényleg szlovén. Az utánfutó rendszáma nálunk (Szerbiában) is megegyezik az autóéval. Mi ebben a furcsa? A Toyota-UAZ tényleg érdekes. Egész jól összehozták őket.

sezlony 2008.08.08. 11:50:28

capa: mert Jugóban (Szlovénia) volt egy R4 gyár. Ma azt hiszem, Twingók készülnek ott.

clubman 2008.08.08. 11:51:33

A 90-es években nálunk is "menő" volt D, A, CH matricás autóval járni. Mutatva, hogy nem akárhol hajtották csapágyasra a kocsit újkorában. :-))

cowach 2008.08.08. 11:51:53

A Golfokat tudtommal Szarajevóban gyártotta a Tvornica Automobila Sarajevo, A Renaultokat meg asszem, hogy Szlovéniában rakták össze, de erre nem esküdnék meg.

Myko 2008.08.08. 11:52:31

Meg készültek Celjében Renault 5ök is egészen 96ig asszem,ezek a Campusok vagy szlovénul Pet :)

capa 2008.08.08. 11:52:48

Köszi, Bukta, ma is bölcsebb lettem.

capa 2008.08.08. 11:56:34

Tudtam én, hogy Hozzátok kell fordulnom a kérdéssel.
Vannak '96-os R5-ösök? Azonnal szükségen van egyre. Olyan szépek! Mondjuk az R4 is... :-)

Myko 2008.08.08. 11:59:23

Tessék,itt egy '96os példány,mivel nekünk is van egy 5ös Renónk ezért mi is vadászunk egyre,csak hát alkatrésznek széjjel szedni azért kicsit fájna a szívünk:
www.autoizbor.com/index.php?lang=si&state=&areac=&mod=stk&nav=pkw&avtoid=183759

clubman 2008.08.08. 12:00:00

Bizony-bizony a 70-es, 80-as években Citroen GS-t, R4-et, Golf I-et is gyártottak a jugók.

capa 2008.08.08. 12:05:01

Myko 2008.08.08. 11:59:23

Hűű, de szép állapotú ez a belinkelt R5! :-)

Amúgy tényleg újat mondtatok, nem tudtam, hogy Zastaván/Yugón kívül más is is készült Jugoszláviában... Igazából azt hittem, hogy a vendégmunkás diaszpóra hurcolta haza a nyugat-német Golf-állományt (ezért nem fért bele a képbe az R4 :-))

Myko 2008.08.08. 12:05:13

Azért biztos lehetnek ott érdekes példányok mindenféle autóból,pl egy 3ajtós Zastava 101-et,egy Zastava 101 Mediterran-t el is fogadnék,vagy egy EFI motoros Koral Cabriót :P

Myko 2008.08.08. 12:08:09

Szerintem is nagyon szép ez az R5 :) Hát ilyen autót nem is mernénk szét szedni,forgalomba állításhoz meg eléggé rögös út vezetne.Bár azért elmondani egy hozzáértőnek,hogy '96os R5-öm van az biztos jó lenne :D

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2008.08.08. 13:03:13

Nem Golf II.-t gyártottak Szarajevóban? én abból láttam sokat, meg Bogárból!

Tom-nemtom 2008.08.08. 13:31:03

A két autóhoz képest az a műanyag szakadt citroen miért van ott? Az is terepjáró?? :-DDD

capa 2008.08.08. 13:58:14

Myko 2008.08.08. 12:08:09

Kb 170 e HUF lenne erre az R5-re a regadó, lehet, hogy még így is megérné...

Lud 2008.08.08. 14:13:45

Legyen HilAz a neve.
Hiluxok elég sokáig készültek elöl merevhíddal (2,4 szívó Dízelek), és nem rég kb 10éve lettek csak független felfüggesztésesek (a 2,4 TD-sek). (nálunk is van egy eladó első merevhidas Hilux, de lehet átalakítjuk ZIL-re :)))
Valószínű, hogy Hilux alapú az a förmedvény.

Myko 2008.08.08. 14:42:37

Hm...kb 140000Ft-be kerül 236Ft/EUR árfolyammal számolva...szóval kb 300000 pénzből lenne egy fiatal R5-öm :D Jó is lenne :P

capa 2008.08.08. 16:51:20

Myko 2008.08.08. 14:42:37

No igen, átiratással együtt kb. 350-ből meglenne a szép, fiatal R5. Gondold meg, el ne vigyem előled! :-)
Bár inkább a Lancerem szépítésére kellene gyűjtögetnem... :-S

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.08. 20:41:03

Anna, hol vagy?!

mónár · http://www.molep.hu 2008.08.09. 08:36:59

A kisbusz egy Citroen HY. Camionette-nak inkább a kacsa dobozos változatát hívták. Egyébként gyönyörű.

Boar 2008.08.09. 11:50:04

Aranysakálból a legtöbb nem Somogyban vagy Zalában, hanem Baranyában van. Én is ott lőttem az első és egyetlent eddig. Szépen terjeszkedik észak felé. Amikor először jár valaki sakál-lakta területen, érdekes, amint estefelé rázendítenek a nótájukra, először egy, aztán körbe a többiek is, és rádöbbensz, hogy tucatnyian vannak körülötted noha egy szőrszálat sem látsz belőlük...
Elsőre kissé hátborzongató,aztán már csak érdekes.
Más. A hilux első, nálunk is kapható verziója(ami még szívódízel motorral készült és elég gyengécske volt) merevhidas volt elől is. De azt legalább lehetett rendesen emelni.

Myko 2008.08.10. 11:58:35

Valszeg igen (hiányzik a váltógomb)
süti beállítások módosítása