Ahol nem jár köcsög firkász

  2008. július 29. - Balázs Viktor Címkék: motor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

 

Van nekem egy gimnáziumi barátom, a Péter. Annak idején illedelmes, jól öltözött srác volt, a nagymamám biztos azt mondta volna róla, hogy úri fiú. Talán mondta is, mert nem kizárt, hogy a Péter járt nálunk, én mindenesetre többször voltam náluk. Az Újlipótvárosban laktak, egy hatalmas, Kárpát utcai lakásban, sok szobával és hatalmas erkéllyel. A Péteren már akkor látszott, hogy megszállott, mert a legbelső szobában generálozta a Horex Regináját, ez pedig csak úgy volt lehetséges, hogy az öreg motort felvitte az elsőre, aztán betolta az előszobába, onnan a nappaliba, át a nagymama szobáján, bele a sajátjába.

Szóval a Péter kicsit bolond volt, és a kicsit bolondokból általában nem lesz kevésbé bolond, hanem fordítva. Ő is kiköltözött a városból, először csak a szülei csobánkai parasztházába, aztán a nyugati országrész egyik kies falvába, egy régi, lerobbant kúriába.

Nemzett egy rakás gyerkőcöt, a körme mindig olajpiszkos, kedvenc ruhadarabja egy kék munkásnadrág, az udvara tele roncsokkal, és a padláson sem jobb a helyzet.

Mert a Péter buherál, éjjel-nappal, látástól vakulásig. Öreg csótányokat kelt életre, csapágyakat cserél, hengereket hónoltat, karburátorokra és gyújtótrafókra vadászik az e-bayen. A nagymamám most már biztosan nem mondaná rá, hogy úri fiú, inkább úgy néz ki, mint egy autószerelő, de nem a fehér csempés szervizben dolgozó fajtából.

Néha telefonozunk, vagy e-mailt váltunk, megbeszéljük, hogy ki milyen ócskaságokkal gazdagodott az eltelt időben. A múlt héten is írt nekem egy képekkel megtoldott e-mailt, én meg szépen kiszerkesztem ezt a levelet, mert egyáltalán nem baj, ha mindenki tudja, hogyan kell autó- vagy motorbuzit csinálni egy gyerekből.

Péternek mindenesetre sikerült.

Végre volt egy jó motorverseny, de egyetlenegy kisköcsög firkászt sem láttam. Fehér pólóban jómagam és a középső fiam (13 éves).

Normális családban hétvégén strandra viszik a gyereket, és nem 40°fok melegben a repülőtér betonján aszalják, utánfutó alatt hálózsákban a földön altatva.

– De a gyerek szerint: ott nincs Castrolszag, nem lehet köridőt mérni, meg tűzforró MZ-blokkban főtengelyt cserélni összeégetett ujjbegyekkel, közös kondérból húsos babot enni

– Továbbá nem lehet: pukizni, nagyot büfizni (hangosan), kiömlött sört kenyérbéllel felitatni, Hobó, Deák Bill és AC/DC nótákat énekelni, meg a szódásballonnal gitározni.

– Ott nincs igazi sámán oldalkocsis Pannóniával.

Hazafelé belefutottam Bábolnánál a pályán a jégesőbe motorral (+ 100-as szélvihar), a hátralévő 70 km-t több mint 3 óra alatt küzdöttük le.

Néha megálltam buszmegállóban, levettem az alsógatyát és a blokkon meg a kipufogón melegítettem, mert ha már vizes legalább meleg legyen!

Éjjel 3-ra hazaérve a verandán 1m² tócsa közepén állva beszól a gyerek: Apa, ez volt aztán a rockandroll! Mikor megyünk megint?

Szerinted mi lesz ebből? Bölcsész? Diszkópatkány? Humán fasz?

Vagy gépész + motoros rocker?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74591145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2008.07.29. 16:10:52

Szép sztori. Amúgy meg nem szép belegyezés mások levelét leközölni beleegyezés nélkül, de reménykedem, hogy ez azért előtte megvolt. ;)

jürgen baromartz 2008.07.29. 16:12:39

"gy gimnáziumi barátom, a Péter. Annak idején"

jaj ne... már megint a Péter Anna...

jabba 2008.07.29. 16:14:29

Ha ügyes gépész lesz, talán tervezhet Pannoniát és/vagy Danuviát. Vagy restaurálhat 1 csomó régi kincset. Hajrá

hukk 2008.07.29. 16:15:38

Unokaöcsém is az MZ kupában versenyezget, tavaly talán 7.-lett összetettben. Középtávú terveim közt szerepel egy verseny ETZ összerakása, majd némi gyakorlás után indulás a futamokon. Egyszer ennek is eljön az ideje. Talán jövőre...

jürgen baromartz 2008.07.29. 16:17:42

ja, a sztori amúgy istenes

humán fasz 2008.07.29. 16:18:33

Jó, jó, de mi a picsára ekkora az arca egy retkes gépésznek?

w a s d 2008.07.29. 16:23:23

Nem tudom, de nekem is inkább ellenszenves az adott levél stílusa, és ez alapján a levél írójáról is hasonlókat gondolok.

rnie 2008.07.29. 16:27:57

Firkász vagyok, Bőcsész, meg humán is, mégis kurva jót motoroztam ma Kakucson. Igaz, nem kellett szerelnem, és az eső sem esett. de gáz...

Ádám · http://nincs.nincs 2008.07.29. 16:29:19

Egyébként A Verseny Jó volt!

FaBRiK 2008.07.29. 16:30:52

Kedves F!
Ezek szerint te úri gyerek vagy és nem érted a rockandroll-t, meg a szabadságot.

Van aki ilyen és van aki másmilyen. Nincs ebben semmi hiba. Én is leínám a haveromnak, hogy nem volt ott "egyetlenegy kisköcsög firkász". Miért ne?

w a s d 2008.07.29. 16:31:56

Amúgy szerintem vigyázni kell a hangosan fingás- böfögéssel, mert miután az embernek majdnem a teljes nyara úgy telt el a barátaival, hogy ezt megtehette, utána oda kell figyelni, hogy az iskolában nehogy véletlen megfeledkezzen magáról.:D

w a s d 2008.07.29. 16:34:50

A köcsög firkász még elmegy, mert az szerintem amolyan baráti b@szogatás Balázs Viktor felé a levél írójától.:D

Inkább a "csak mi tudjuk, mi a jó, mindenki más hülye puhapöcs"- érzet, ami bennem a levelet olvasva megfogalmazódott, az zavar.

tnz 2008.07.29. 16:45:11

Ez engem is zavar, mert én pl. gépész vagyok eredetileg, aztán tanító, majd tanár lettem. Van gépész humán fasz kategória? :-) Rühellem a cimkézést, és az általánosítást.

prokee · http://prokee.blog.hu 2008.07.29. 16:47:19

"csak mi tudjuk, mi a jó, mindenki más hülye puhapöcs"

De hiszen ez tényleg így van :)

Aki még nem mártotta a kezét csuklóig fáradtolajba, akinek még nem csorgott váltóolaj az arcába, aki még nem szippantott bronzkefe-port egy szétszedett önindítóból, az nem élt igazán, vagy nő.

Matya 2008.07.29. 16:56:39

Ha már a cimkézésnél tartunk...Láttam olyan "mérnököket" akik kis túlzással a tolómérőt nem tudják leolvasni.Mellesleg én is gépész vagyok, csak nem az elméleti fajtából......És ott fotón is :)) Egyébként Péter nekem is jó ismerősöm, évek óta mindig összefutunk vele valahol...Neki tényleg ilyen a stílusa...Laza, szabadságszerető, nem operettmotoros...És nemmellesleg nála jobb szülőt elképzelni is nehéz ....Még akkor is, ha van akinek nem szimpatikus... Mik ki nem derülnek..ugye Viktor? :DDD

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.07.29. 17:09:46

Az idei családias hangulatú, jó buli volt. Lesz jövőre is :-)

devisionhun 2008.07.29. 17:17:05

Vidéki kúria és veteránok - jöhetnek.
Roncsok a kertben - Negatív.
Olaj és benzinszag - jöhet.
Tahóság másokkal - negatív.
Fasza "csempézett" übergarázs - jöhet.
Motorbuzi gyerek - jöhet.
Firkászköcsög - negatív =D

olajvedelőktrösztje 2008.07.29. 17:27:32

Az még elmegy hogy francos MZ-ket pimpelnek egyesek és abba mesélik be azt hogy: -Ezakkoris egy fasza sportmotor! De hogy Pannóniákat basszanak szét és csúfítsanak el mindenféle oda nem illő baszással rajtuk, és széjjel küldjék őket az taplóság és szentségsértés! majdnem akkora böszmeség mintha egy 1930-as Rolls Royce Silver Ghosttal akarna valaki egy harmadosztályú sárdagasztó rallin indulni! Basszátokmeg! Pusztítsátok a nyomorult Java 350-eseket azokért úgysem kár aztán ha valaki egy ikerhengeres verzióban 30 perc alatt főtengelyt cserél úgy hogy leállítástól újraindításig mérjük majd akkor elmondhatja hogy faszagyerek! Amúgy meg éljenek a BME mérnökök, halál a puhapöcsű rolex-brigádra!

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.07.29. 17:45:12

Pannóniát széjjelküldeni? Ugyan már. Amit ezeken a motorokon kikísérleteznek, az szépen lecsurog a széria gépek közé:
- műanyag lamellás kuplung
- alul-felül tűgörgős hajtórúd
- japán csapágyak
- svájci dugattyú
stb.

Szerintem hadd reszeljék az egy meg kéthengeres Pannónia gépeket.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.29. 17:52:01

Nekem ez nem tűnik széjjelküldésnek. Inkább csibészes ez a hang egy Pancsitól..

youtube.com/watch?v=WS6JWw9_L0Q

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.07.29. 18:24:24

Scheerti:

Ez az Ölbei P20.
200 km/h felett mérték a végét radarral a rendőr kollegák. :-)

BTO11 2008.07.29. 18:44:13

D:)))
köcsög firkász!????? D:))

és nem köcsög az járt????

tán az se.D:))

papa 2008.07.29. 18:44:46

Huh, ez erőt adott...:)

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2008.07.29. 19:26:24

A gépek pofásak.
A fazon tapló, nem kicsit.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.29. 19:37:53

bervas, olvastam róla egy cikket a Motorrevü honlapján, azóta tetszik. Baromi jól meg lett csinálva..

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.07.29. 19:48:24

Meg biza. Igazi kaizen motor.

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.07.29. 19:50:30

Egyébként a versenyről nem erre a 250-es Trophyra emlékszem, hanem egy szinte gyári állapotú 125-ösre. Az az elejin elindult, és egészen a végéig ugyanolyan visítós hangon, ugyanolyan tempóban rótta a köröket. Igaz, leamortizálódott róla ez-az...

Shomee 2008.07.29. 20:12:13

Az az igazi humánfasz,aki magára veszi és után sértett bejegyzéseket írogat a Belsőségbe ;)

IQLight 2008.07.29. 20:22:03

Hűűűű, mindenki hirtelen milyen úriember lett, aki sosem sérteget másokat...

Olvasson vissza néhány postot, aki ítélkezni akar, aztán könnyen megtalálja a saját írásaiban is az itt kritizált jelzőket.

Egyébként meg, miért ne lehetne egy magánlevélben magánvéleménye egy magánembernek?

SzMatte 2008.07.29. 20:39:35

Bervas: Na szép....:)) Pedig 3 boxállással mellettetek voltunk :DD

Big Blaster 2008.07.29. 21:13:15

A témáról egy ismerősöm jut eszembe: A müncheni technikai múzeumban sétáltunk a 100-150 éves gépek között. Aki fogékony erre, azt ott tényleg megérinti azoknak az embereknek a szelleme, akik ezeket a gépeket hajdan megalkották. Ismerősöm pár perc néma nézelődés után csak ennyit mondott: "A közgazdászok elmehetnek a picsába." Megértettem, hogy mit akart ezzel mondani és egyetértek vele.

Dave · http://sa-da.blog.hu 2008.07.29. 21:18:06

OFF

Srácok!

A Péter Anna miért nem ír már cikkeket a Totalcarra, Belsőségre, s miért ír helyette az Autóblogra?
Hiányzik...

ON

lf 2008.07.29. 21:53:59

Emberek!
Nem vagyok rendszeres TC olvasó, de nem ezeket a kerekeket lopták el régebben a Karottától?

www.hasznaltauto.hu/1495116_buick_riviera_1973

Böngészés közben szúrtam ki, a képek között van.
Ha az, vhogy küldjétek már el a linket eki, mert nem találtam a weboldalukon semmilyen normális elérhetőséget...

thx

clubman 2008.07.29. 22:12:17

If!
Ha jól emlékszem Karottának acél felnijei voltak, egy darabból öntött. Ez pedig küllős, mint pl. a régi angol autókon.

IQLight 2008.07.29. 22:13:46

De, ezek tényleg olyanok.
karotta kuki mail pont totalcar pont hu

IQLight 2008.07.29. 22:15:06

clubman 2008.07.29. 22:12:17

Az Elnöki Datsun felnijei voltak.
karotta.blog.hu/2006/06/07/elnok_a_nep_kozt_2

kibic 2008.07.29. 22:30:24

Karotta a faszom a burzsuly üres fejedbe hogy nem tudtad lesorozat számozni a rohadt felnieidet! Mindegy így jártál, másnak is kellett. Amúgy honnan szedted össze őket? Mutatós darab ez a tripla küllő soros oldschool felniszett! És hogy felment a buickra is! Le sem tagadhatnák a japók h ezzel a Datsunnal is a jenkiket célozták meg még a formája is tégla! De azért az sem semmi művészet hogy valaki 7,5! literből 270 lóerőt hozzon ki! Hogy a fenébe sikerült ez? Vagy ez az a fajta 270 ló ami már 1500-nál életre kel és nem is nagyon pörög 300 fölé? miközben 3 fokozatú hidroautomata sebváltón keresztül nyomatja az első kerekeket? Azok meg a 2,5 tonnát 200 km/h fölé? Hát nem tom mindennapra nem kéne egy ilyen Buick, de egy cabriót ugyanebből a nappaliba el tudnék viselni, jó lenne ülőgarnitúra helyett!

IQLight 2008.07.29. 22:30:58

Bocsi, én csak a képeket néztem, olvasni nem tudok! :))))

Pintyöke 2008.07.29. 22:47:29

Hát...régen volt ilyen jó cikk ezen a trágyadombon.

Annácskát ne emlegessétek, mert megjelenik oszt mehettek a csába!

Igenis menjen kapálni, Szigetközbe vizet hordani meg parlagfüvet irtani a sok szerencsétlen (elbaszott) bölcsész, humánfasz ...várjatok, kicsit görgetek... ja meg diszkópatkány és közgazdász. Ha csak ezek a paraziták lennének a Földön, még mindig bunkóval zavargálnák a vadállatokat.

GGerg 2008.07.29. 23:17:54

Pintyőke, a kulturálatlanságod megrémiszt, de mit szólsz a pár százezer segélyre berendezkedett emberhez? Éltél már köztük, ismered őket? Azok között van olyan, amit említesz, de normális ember róluk sem beszél ilyen stílusban..

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.29. 23:39:53

azt hiszem, egy ilyen poszt után csak Ford Fairlane-t lehet idézni: "Eszem-faszom megáll!" Illetve esetleg még annyit hozzáfűzni: Yiihhaaaawww!

Hasegawa 2008.07.29. 23:40:19

Már nem azért de szerintem nem kellene a gépészeket lenézni. Régebben nagy tiszteletben álltak, csak sajnos mára leszarnak mocskolnak minket az emberek. De persze azt nem is hinné hogy mi tervezzük az közlekedési eszközöket, épületeket, stb.
Én nem fikázom más munkáját, mindenki azt csinál az életével amit akar. Azt meg hogy a csávó így látja a dolgokat az az ő saját szívügye, mintahogyan mindenkinek vannak előitéletei. A cikk pedig nagyon jó, ha minden igaz én most a hétvégével hozok el egy eredeti forgalmis, rendszámos Pannónia T5-öt, hogy felújítsam eredeti állapotába.

A kis köcsög 2008.07.30. 00:23:57

Nem ez a fehér pólós fasz, táncolt a múltkor a meleg felvonuláson tangában? Mint ha őt láttam volna a tv-ben! Minden esetre kívánom neked, meg a haverjaidnak, hogy ennél jobb motorra soha, ne üljetek fel az életben. Mondjuk egy motort (nem MZ-t) vezetni is kéne tudni! De te még azt sem tudod, hogy egy rendes sportmotoron nem is áznál el, de ahhoz mondjuk 200 felett kéne menni esőben, de te ehhez puhapöcsü gyerek vagy!. Az én motorom egyesben megy annyit, amennyit egy ilyen hányinger MZ soha az életben sem fog menni végsebességben, akár hány órát reszelgetheti, a sok guberálós, hasonlóan ferde hajlamú szerencsétlen lumpen proletár, mint amilyen te is vagy. Viszont te csak fingjál nagyokat a családod orra alá, hagy szívja magába a gyermeked is a rákkeltő kétütemű szar mellé, a te bélgázodat is te szerencsétlen maradi homokbánya. Egy rendes buzi, már Thaiföldön vonatoztatja a Lady boyokat nem egymás faszát szopkodják itthon. Tudod az legalább olyan ciki, mint MZ-vel motorozni! Remélem, vagyok akkora bunkó, mint te, és legalább annyira vérig sértettem a te köreidet, mint te az én kollégáimat!

bandika57 2008.07.30. 00:32:00

A Horexék Regináját én is simogatnám a szobámban :-)))

vadparaszt 2008.07.30. 01:23:42

Végre beírt egy donor is, a kiskancsó :-)

Pintyöke 2008.07.30. 06:24:25

GGerg:

Igazad van! De szerintem több mint 50 % igazságom van. A stílust a humánfaszság adta.
Ez van, ez itt akkor is trágyadomb. Egészen addig, amíg rendes cikkek nem születnek.

Málenkij öblösedény:
Akár hogy is értelmezem írásodat, akkor is azt kell gondolnom hogy te is valami humánfasz vagy. Vagy nem?
Győzz meg!

Pintyöke 2008.07.30. 06:46:34

Big Blaster:

Lécci áruld el, hol a technikai múzeum! Úgyis holnap megyek ki, legalább megnézném. Ha a Deutsches Museum, akkor tom miről van szó, de külön technikairól nem tudok - egyelőre.

SzMatte 2008.07.30. 07:45:14

A kis köcsög: És pont az ilyenek miatt mint te, olyan az emberek általános megítélése a motorosokról, amilyen....Erre azért annyira nem lennék büszke a helyedben....
Jah...a te "rendes sportmotorod" meg sehol nem lenne az MZ-k, meg hasonszűrű motorok nélkül...

beszophatjátok 2008.07.30. 08:49:22

Elmegy a picsába a sok geci diplomás a humán meg a reál oldalról is! Egy év kényszermunka a szénbányában faszrágók! Szerencsére ilyen tarparasztból meg akik efféle szocialista ganéjdombokba verik a csökött faszukat egyre kevesebb van, kinyalhatják az MZ-sek is meg a Pancsisok is! Kisköcsögöt elevenen szénnéégetni, hasegawa dőlj a konyhakésedbe bazmeg, Pintyőkét elnöknek!

rosszpénz 2008.07.30. 08:49:26

Dejó! Motoros rokker lesz a gyerekből és majd ő is olyan sokra viszi mint az apja.

szatyi 2008.07.30. 09:00:08

Hát úgy látom alakul a tisztelt közönség színvonala. Én meg azt hiszem megyek máshova kommentelni.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.30. 09:48:55

Meglepődtem,micsoda kultúra szabadul ki embertársainkból a fórumon.
"Ki más, ha nem ÉÉÉN?Majd ÉÉÉN jól megmondom!!!!"
A nagy Trophyn a kipufogó méretezéséről akad valami infó?
"Az én motorom egyesben megy annyit, amennyit egy ilyen hányinger MZ soha az életben sem fog menni" srácnak üzenem:
tegyen velem egy próbát földúton,poron,sárban.Gyanítom, anyaggiakban jobban bővelkedik,mint vezetéstechnikai tudásban.Arra valóban borzasztó böszke lehet valaki, hogy 4-szer akkora lökettérfogatú motorjával legyorsul egy 20 éves technikát.Hol lesz a motorja 20 év múlva?És az MZ?
Sok embernek örömet okoz szerelgetni,kísérletezgetni a beállításokkal.A tudást,sikerélményt keresik, és nem "Johnnybelőtteazelekktronikátamárkaszervízbeafékpadonötvenér".
Ha ez neki nem tetszik,ne foglalkozzon vele,ne sértegesse az emebereket amagas lóról.Húzzon kövér gázokat a nyitott kipufogójával a lakó.pihenő övezetben,míg fel nem tekeredik egy villanykaróra.Vagy agyon nem verik az ott lakók.Vagy egy jól sikerült Mad-Max kör után tolasson rá kitágult végbelével a bekékült titánium kipufogóra. :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.07.30. 10:10:54

az en apam a barackosba hordott versenyek helyett...izé, kár :(

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.30. 10:32:20

Baowah: nézd apozitív oldalát.Egészségesen töltötted a gyermekkorod.Mozgás a természet lágy ölén. :)

apamacko 2008.07.30. 12:50:33

Na azért én is örültem volna ha ilyen helyre visznek nem pedig az a stílus
"Ha motorra ülsz letöröm a derekad"

Csubakka Junior 2008.07.30. 13:07:38

apamacko 2008.07.30. 12:50:33
Na azért én is örültem volna ha ilyen helyre visznek nem pedig az a stílus
"Ha motorra ülsz letöröm a derekad"

És ettől megijedtél?

ommm 2008.07.30. 13:11:47

Jó napot mindenkinek

Akkor most pár komment után átmentünk megint beszólogatós/szájkaratéba?
Pusztán azért, mert valaki elmesélt egy -személy szerint- kedves sztorit?

toto 2008.07.30. 13:13:48

mindenki mennnyen dolgozni, meg a coganyok is

Valaki más 2008.07.30. 13:37:47

Pintyőke: Das Deutsche Museum (offizieller Name: Deutsches Museum von Meisterwerken der Naturwissenschaft und Technik) ez kell neked

VCat74 2008.07.30. 13:43:43

Hú,de ismerős a sztori!
Az én férjemet nem Péternek hívják véletlenül?

.com 2008.07.30. 13:44:37

ommm,
nem kellen szelektalni itt a nepet?
belepo egy felcsiszolt, sikba mert R35 fotengely?
Junak berugo fogaskerek csere 15 perc esoben?
vagy valami ilyesmi
lassan atszivarogtak a totawe yakuzak
hervaszto....

ommm 2008.07.30. 15:07:37

Hervsztó bizony, hogy itt-ott elmegy a büdös francba az egész társalgás, dehát nem ülhet itt a nap 24 órájában valaki, aki mindig olvas.
Ez van. Ilyenek vagyunk.
Sajnos.

biturbo s · http://www.mmcweb.extra.hu 2008.07.30. 15:31:49

Micsoda idétlen szájkarate, szánalmas.

Z0tya · http://www.cosworth.hu 2008.07.30. 15:33:53

Szép kis keresztmetszete a netes társadalomnak. Azon csodákszom, hogy már a sokadik post oszt még se a zorbán se agyurcsányi :D

AP 2008.07.30. 16:09:39

..és még meg se szólaltam a témában

bervas 2008.07.30. 17:53:37

Azért megszámolnám, a sok bátor kommentelő "ember" közül mennyi volt ott Kunmadarason. Meg mennyi reszelt, újított fel, restaurált egy vagy több kerekű járművet.

Sokan küzdenek itt önértékelési problémákkal a szövegértési zavar mellett.

Lehet, technikásabb poszt kellene, hogy ne merjenek/tudjanak hozzászólani 1 byte (8 bit) agykapacitás alatt. Péter Anna tömegközéppontja pályagörbéjének vektoros alakú leírása, 3 tequila után, hastánc közben. Például.

Ciri 2008.07.30. 18:13:28

Oszt még nem is vót német-japán (a sorrend nem véletlen!) vita....

jürgen baromartz 2008.07.30. 21:02:07

látom nagy erkölcsrendész lett mindenki

AP 2008.07.30. 22:19:39

német-japán sorrend? jaja, a szarabbtól megyünk a királykategória felé fel

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.30. 22:56:44

Honda-motoros BMW, vagy BMW-motoros Honda?

jkhjuklihj 2008.07.30. 23:51:30

ezek a motorok kurva jól néznek ki, a ledes lámpás lófaszok mehetnek a vérbe
humánfaszok meg csőd, ld. Magyarország 2008

szodaereje 2008.07.31. 00:39:35

Én arra vagyok kíváncsi, hogy az emzésrokker miből él? Persze-persze, hogy a szabadidőt szépen és szabadon töltjük, de hát az az életünknek jó esetben is csak töredéke.
Az elv tetszetős, hogy mutassunk fityiszt a konzumidióta fogyasztói életpályákra, de mi van helyette, ha nincs elvtársi apuka pénze/cége?
Más kétütemű ótvarában turkálni pénzér? Vagy mi? Miből merít függetlenséget egy barkácsmester ma Magyarországon? Ki hajlandó méltó ellenszolgáltastásra az ő tudásáért?
Félek, senki. A fogyasztó agyatlan és ostobaságot akartatnak vele fogyasztatni.
Így hát aki nem áll be valahol a kényszetítettek sorába, azt már csak egzisztenciálisan is kiveti magából ez a zavaros massza, legkésőbb ötvenes korára.
És ha be is állt a sorba, jól teszi, ha titkolja az eltérő értékrendjét. Lipótmezőre épp nem viszik, ha high endre, solymászatra, vagy veteránozásra költi a fizetését plazmatévé, hülyediszkó és részletesújautó helyett, de legjobb esetben is értetlenkedik a többségi, birka fogyasztó. Aki főnök, aki (leendő) ügyfél, aki nőstény, aki anyós, aki szomszéd stb.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.31. 10:40:50

Például "kétütemű ótvarokat" szerel.És megél belőle,ha szűken is.
Lehet,hogy mással jobban keresne, de ő ezt szereti csinálni.
Ilyen alapon beszólhatnál:- az árokásó munkásoknak,mert nem elég trendik
-az irodai dolgozóknak,mert semmit nem mozognak,csak ülnek a széken
- a számítógéppel munkát végzőknek,mert egész nap bambulnak a monitor előtt
-a gépjárművezetőknek,mert egész nap lesnek ki egy bádogdoboz ablakán
- és a többi.

Egyedül a politikusoknak nem szólhatnál be.Nekik valóban jó életük van.

Shomee 2008.07.31. 12:05:33

Mekkora parasztok vagytok,te jó isten!
HA fele ennyit foglalkozott volna veletek az apátok kiskorotokban,mint ez a pali az ő gyerekével,talán nem írnátok ilyesmit....kisköcsög,te meg aztán....biztos tök jó,h van valami nagyon raj motorod egyből,h kigurultál a motorosiskolából....csak nem tom,melyikfajta fasz lehetsz,akinek van egy új motorja és annak a részleteit nyögi a csepeli albérlettel együtt,vagy akinek az apukája megvette a szép új motort,h ne sírdogáljon.Maradok tisztelettel,de inkább csak az autós cikkekhez írok ezentúl,mert ahol motor a téma,megjelennek az ilyen sötét bunkók és szégyenlem magam a motorosok nevében és nem csodálom,ha engem is utálnak az úton.

lacika2107 2008.07.31. 15:34:56

Na aki ezt végigolvassa,az képet kaphat a mai Magyarországról. Mindenki utál mindenkit, mindenki jobban tud mindent, aki nem azt mondja amit én az hülye és dögöljön meg. Nem is kell csodálkozni itt már semmin...

w a s d 2008.07.31. 15:36:28

Egy apa, aki foglalkozik a fiával; ez rendben van.
Régi motorok rendbetétele, stb. szintén, már csak azért is, mert így lesz lehetősége a későbbi generációknak is látni, milyen volt régen egy motor.
2 ütem meg egyenesen nagyszerű (~8500- as fordulaton ~190 LE/liter feltöltés nélkül azért nem rossz a 4üteműekhez hasonlítva).

Ami nekem nem tetszik, hogy másokat foglalkozásuk vagy zenei ízlésük és ahhoz kapcsolódó szórakozási forma alapján lenéz az illető.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.31. 16:39:57

Az nekem sem teszik.
Tulajdonképpen miért is nézné le bárki a másikat,még ha lenne is oka rá?
Attól nekem nem lesz jobb.

doki79 2008.07.31. 17:12:34

Sziasztok!

Én autószerelőként végeztem. Sok tanulás után jogi diplomát szereztem. ( ezért használom a doki nevet) Hétközben öltönyös jogász vagyok, hétvégén szabadelvű autós.
De nem köcsögözök és nem szólóm le senkit, hogy melós vagy mert öltönyös lett.
Mindenki úgy él, ahogy neki tetszik ÉS AMILYEN szakmát választott.
Az emberek fejében kell rendet tenni. Ennyi a véleményem.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.31. 17:39:00

Doki: teljes mértékben egyetértek veled.
Nem az a feladatom,hogy véleményt alkossak másokról.
A saját életem kell tartalmasabbá és jobbá tennem.

Márk 2008.07.31. 20:18:21

hat lehet ugyan megsertodni, de a kocsog firkaszban azert van valami. igensok senkihazi "kocsog firkasz" gondolja h folyamatosan o szarja a spanyolviaszt !

A kis köcsög 2008.08.01. 03:02:51

szsrobert „Gyanítom, anyaggiakban jobban bővelkedik,mint vezetéstechnikai tudásban” A magyar pályák közül mindkettő körrekordját 10 másodpercen belül megközelítem széria utcai motorral, úgy ahogy a boltban kapod, Ugye nem kell a különbségeket elmesélnem a versenymotor és a széria közt, az áttételtől a gépmunkáig. Mindezt 600 as és 1000-es motorral is. Az euróringen ez 4 mp. A Magyarországon található legnagyobb asztalt átugrom, ha kell endúró motorral. Egy épített kanyartechnikai pályán körrekordot mentem, azóta lehet, hogy megdöntötték, csak ezt én egy DRZ nyergében tettem, nem mondjuk egy 525-ös KTM-el! És még fényezhetném magam reggelig, egy a lényeg erre tettem fel az életemet, végül nem csak a gázt húzhattam, de írhattam is róla. Ezután jön valami paraszt, akinek a seggében megfordul egy pótos Ifa, és leköcsögöz „Sok embernek örömet okoz szerelgetni,kísérletezgetni a beállításokkal.A tudást,sikerélményt keresik” Ezt értem, versenyeztem 2 ütemű motorral! Csak azt nem vágom, miért kell ezért másokat többek közt engem, buzinak kikiáltani? „egy jól sikerült Mad-Max kör után tolasson rá kitágult végbelével a bekékült titánium kipufogóra. :)” Ez is elég langyos pálya, de itt vagy ez a divat, vagy tényleg mindenki meleg? Ez legalább vicces és nem sértő, mint a cikk címe! Shomee „csak nem tom,melyikfajta fasz lehetsz,akinek van egy új motorja és annak a részleteit nyögi a csepeli albérlettel együtt,vagy akinek az apukája megvette a szép új motort,h ne sírdogáljon” Egyik sem talált! Segítek: Mivel, amit írtam abból nyilvánvaló, hogy kellőképpen felháborodtam, ugyanis ha azt mondom neked, hogy köcsög vagy, gondolom te sem leszel boldog tőle. De nem csak a cikkben mondom, de egyenesen ez a címe az irománynak Shomee buzi! Tehát én vagyok az egyik leköcsögözött firkász. A motor ki van fizetve! És egy kicsit már ahhoz idős vagyok, hogy a fatertól kérjek valamit. Igaz az írástól nem lettem gazdag, viszont ha valakit szarrá kell alázni, abban nem vagyok annyira szar, úgyhogy ne kóstolgass, mert a még a végén komolyan gondolom a példát!

A kis köcsög 2008.08.01. 03:56:24

Csak megjegyzem, aki esetleg irigyelné a köcsög firkászok munkáját, nézzen az órára. Egy cikk befejezése után jöttem fel ide, hogy arról olvassak, hogy mi mekkora egy köcsögök vagyunk. Mert napra kész technikai infót adunk nektek újságon, neten, vagy tv-n keresztül, ahelyett hogy arról írnánk, hogy annak idején az MZ/1 milyen kibaszott jól ment Trabant dugattyúval, vagy a négyhengeres Pannonia gyújtástérképét honnan lehetett kitalálni 83-ban, vagy azt, hogy Szélba Béla 82-ben egy Simson-ból kihozott 110 Km/h a Pusztaszeri úton. Mert, ő már akkor kísérletezett a Nicasil eljárással. Azért mert nem voltunk ott azon a versenyen, az nem jelenti azt, hogy nem tudjuk mit jelent egy Pannoniából kirángatni a Pannonia ringen (ez jó) 2:12-es köridőt, több mint 200 feletti sebességgel. Dehogynem tudjuk, sok-sok Japán alkatrész, és a lehető leg kevesebb magyar trágya Csepelről, ami ugye eredetileg egy japán másolat, valami Yamaha, csak hát a másolás sem jött össze, mert anyag az nem volt benne. Vagy van itt valami okos, aki egyszer is megtett egy Budapest-Balaton-Budapest távot egy P20 nyergében oda vissza úgy, hogy ne keljen utánfutón haza hozni, mert aki ilyet, állit, az gyanítom, hazudik. Ez a Pannonia buzulás, pont olyan mintha valaki holnap Pesten legyártana egy Yamaha R1-est, és ráírná, hogy Pannonia! Csak ez nem 295 menne csak 195-öt de legalább magyar koppintás, és a miénk! Ja, hogy a négyből csak két henger megy néha, vagy egy sem, az nem számit. Leszakadnak néha a szelepek, és szétverik a blokkot, kit érdekel, de magyar! Aztán valki egy ilyen szemetet előszed egy pincéből 30 év múlva, majd innen-onnan összeguberál hozzá egy eredeti japán R1 est, és annak az alkatrészeiből összerakja a magyart, majd azt állítja, ez a világ legjobb motorja! Egy kicsit szánalmas történet, nem? Remélem sikerült a homokos cikk írójába szakmai szemmel is akkorát rúgni a kitágult picsájába, hogy elmegy a kedve a buzulástól!

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.01. 12:10:08

Én csak azt nem értem,miért nem írod ki normálisan a saját neved.
Van egy sanda gyanúm,hogy a Superbike magazin,vagy más hasonló motoros szaklap egy szerkesztőjét tisztelhetem személyedben.
Egy ilyen vezetési tudású ember úgy gondolom,van annyira intelligens,hogy ne fikázzon másokat.
Akinek nem inge,ne vegye magára.
Te magadra vetted a köcsögfirkászozást,pedig nem inged.

Buzitéma eredete:
"A kis köcsög 2008.07.30. 00:23:57
Nem ez a fehér pólós fasz, táncolt a múltkor a meleg felvonuláson tangában? Mint ha őt láttam volna a tv-ben!"

Írj normális nicknévvel,vagy a sajátoddal.Ez a lebuzizás óvodáskorban dívott utoljára.

Nem is értem,mitől pörögtél fel ennyire.
Ami nem tetszik,nem olvasom el.
Egyébként egész nap őrjönghetnék a cikkeken,közlekedésen,időjárásaon,anygai/politikai helyzeten,stb.

Egyébként igazam volt:"Gyanítom, anyagiakban jobban bővelkedik,mint vezetéstechnikai tudásban".

Jól tudsz motorozni pályán,de elmondásod alapján sokkal gazdagabb vagy,mint Krőzus.

Az tény,hogy a gyárinál nagyobb tartós teljesítményt csak a gyárinál jobb minőségű alkatrészekkel lehet elérni.
Ha lesz egy turbós R1-esed,menjek oda fikázni,mert gyárilag nincs rajta turbó?
Nyugodj le,és fogadd el,hogy egyesek szeretnek MZ-zni.Én is elfogadom,hogy szeretsz crossozni,endurózni,sportmotorozni.
Akkor zavar,ha nyitott kipufogóval recsegsz az ablakom alatt,vagy kamikáze módra tekered fel magad az autómra,engem is veszélyeztetve.
Az asztalugratás nem megy minden enduróval.
Mekkora pontosan a legnagyobb asztal Magyarországon?
A Simson tuningolás nem is rossz ötlet.
Egy gyári modern motoron mit tudok kísérletezni?
Egy öreg 2T-re egy jól működő hengert,hengerfejet,kipufogót összehozva megvan a sikerélmény.Ráadásul kevés pénzből.
De egy új gépen?
"Huh, ma is jót motoroztam,és nem haltam meg..."

"Üdv Motordoktor!

Honda CBR 600F-em van 2005-ös évjárat.
Vezérműlánc feszitő patron csere történt 4000 km-nél garanciálisan, (állítólag tipus hiba). Most 9000-ret futott a moci, és újra zörög a vezérműlánc."

Vegyél inkább egy jó MZ-t. :)

Shomee 2008.08.01. 20:20:37

kisköcsög!

Elnézést kérek akkor,örülök,h te nem vagy az általam példának felhozott emberekhez tartózó lény!Így korrekt,remélem,legalább nem akarok cinkelni,de tényleg így gondolom,szóval azért elnézést.

2.


Hogy van pofád ilyen bejegyzést írni,h az a fehérpólós köcsög a melegfelvonuláson....Ne haragudj,de nagyon elszomorító,h ilyen mentalitással írhatsz a médiában!

Nem lett volna egyszerűbb,h a neveddel,vagy azzal a névvel,amivel cikkekt írzs,éeírod,h te gy sokat dolgozó firkász vagy,hozod a legjobb infókat nekünk és ezért meg ezért nem voltál,mint később leírtad?

Kultúrálatlan paraszt vagy,az a baj,ezért nem is fogok veled vitatkozni,mert nem tudsz érveket azonnal felhozni,csak jár a szád,fenyegetőzöl...és több energiát fektetsz bele ebbe a fajta osztásba,mint amiből ezt kihozhatnád normális hangnemben is.

PetyayteP 2008.08.03. 20:33:25

Nagyon jó a cikk, csak így tovább az apukának! a Legjobb az utolsó pár mondat. :D

gyapjas 2008.08.04. 01:20:07

Jól látok, itt valaki leírta azt, hogy "mink újságírók naprakész hasznos információt közlünk" stb.
Komolyan? Van ilyen újság, ami naprakész és tényleg informál és egyidejűleg ezzel valami mérhető hasznot nyújt itt kis hazánkban?
Leszámítva a kifejezett szakmai lapokat (nem, pl. a totálkárban sincs semmi szakmaiság) és a programfüzeteket?
A média alapvetően agymosás és szórakoztatás. Forrásnak pedig végképp röhejesen kevés.
Ömlik belőle a hazugság, a féligazságok tengere; a félművelt "újságírók" szándékolatlanul is csak dezinformálni tudnak, hogy 4 újságot elolvasva kezdheti kitapogatni a gyanútlan polgár a valóságot.
Ne nevezze már itt Magyarországon magát senki újságírónak, mert körberöhögöm és megmondom a bíbíszínek!
süti beállítások módosítása