Értelmes tételek a KRESZ-ben?!

  2008. július 23. - papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

KRESZ-változások jönnek, olvashatjuk a hírekben. Állítólag a rendõr bevonhatja a rendszám nélküliek forgalmiját, a gyalogosok meg „feltétlen elsõbbséget” élveznének - szólnak a híradások.

Vélemények az azonos című cikkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr40581345

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Benzinló 2008.07.23. 13:37:19

Törvényes lesz a sorok között araszolás a motorosoknak?Milyen érdekességeket tartogat vasárnapra a zindex?Rendszám hiányában bevonnák a forgalmit.Nem járok rendszám nélkül de érdekes téma tényleg egyre több az ilyen autó.Gyanútlanul olvasok tovább, erre m…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jani 2008.07.23. 13:17:33

Ez jó! Szerintem sokunknak van harmadik rendszáma (kettőt adtak ugye, majd elkészült a matricarendszám is).
Egyébként előnye: az nem esik le!

Vityaz 2008.07.23. 13:18:10

Papp Tibi!

Látszik, nem olvasol: lakott területen kívül, rossz látási viszonyok között kell mellény!
Látszik, nem vezetsz: hiába van kivilágítva a kerékpáros, gyakran van fm 2008.07.23. 13:11:30 által leírt szitu, életet menthet a mellény!
Személygépkocsi vs autó: ne nevettesd ki magad, ezt a kicsinyességedet már a múltkori cikk kapcsán is fikázták, ez egy jogszabály, vagy mi, a konyhanyelv maradjon meg otthon.
Légy szíves, néha olvasd át, amiket leírsz...

gym 2008.07.23. 13:24:51

Vidor, ugy latom meg nem valaszoltak neked. A jelenleg ervenyes jogszabaly szerint:
- ha van jogsid, kilephetsz az orszagbol;
- minden orszagban az ott ervenyben levo szabalyokat kell figyelembe venni.

Azaz pl. ha egy orszagban 20 ev alatt nem lehet vezetni, akkor hiaba van 18 evesen jogsid, ott nem vezethetsz.

Sajnos csak 1-2 orszag szabalyait ismerem. Ausztriaban 18 ev alatt nem lehet vezetni, afelett igen. Nemetorszagban 18 ev alatt egy felnott, vezetesre kepes (jogositvannyal rendelkezo, alkoholt nem fogyasztott) kiseronek kell a kocsiban utazni.

Az viszont a szereny velemenyem, hogy ezert senkit nem allitanak falhoz, hiszen ha megszerezte a jogsit, akkor azert tud valamennyire vezetni, legfeljebb ejnye-bejnye jar erte, ha tul fiatal.

Zizi 2008.07.23. 13:26:16

Bq: "aztán majd valami másik fórumon szídd a tolvaj k. anyját, aki ellopta a parkolóban hagyott autód"

Én konkrétan annak anyját szidom aki rendszám nélkül belém jött és mivel így nem sikerült azonosítani ezért senki nem térítette meg a káromat. Ez egy konkrét eset, nem "ha elveszik, ha pont az autópályána, ha ellopják" Ez sajnos megtörtént és gyanítom, nem csak velem.

Azzal én is egyertértek, hogy nyilván lehetne erre megoldást találni (műszaki vizsga amúgy nem kell az új rendszám igényléshez csak egy engedély az okmányirodától) egyet én is írtam, de persze mást is el tudok képzelni, nekem csak egy a lényeg: azonosító nélküli autók ne közlekedjenek semmilyen körülmények között, semmilyen indokkal, semeddig.

misterx 2008.07.23. 13:31:01

Elveszett/elhagyott/lelopott rendszám ügyben Zizi 2008.07.23. 13:06:51 találta ki a legegyszerűbb és legjobb megoldást - esetleg Bq 2008.07.23. 13:16:55 ötletével kiegészítve.
Gyalogos elsőbbség: MINDENÜTT?? A Rákóczi út és a szegedi Kossuth Lajos sugárút 6 sávján, vagy az M7 -en keresztül is feltétel nélkül? Ha piros a zebránál a gyalogosnak jelző lámpa (és zöld az autóknak) akkor is??? Ki bolondult itt meg, a jogszabály-gyártó hivatalnok, vagy az erről tudósító újságíró?
Csak remélni merem (nemigen van még szokásban...) hogy egyeztetik a szöveget, sőt már a normaszöveg megfogalmazása előtt az elveket az érintettek képviselőivel: Autóklub, közlekedési cégek és egyesületek,
taxis kamarák, önkormányzatok, stb....

Balee87 2008.07.23. 13:34:19

Kerékpárosok láthatósági mellénybe? Érdeke a Túr dö Fránszón senkin nem láttam... :P :D

KRobi 2008.07.23. 13:35:00

" a gyalogos egyértelműen jelzi, hogy át akar menni az úttesten "

Hogyan?? Kiírja egy táblára és feltartja? nem lesz ez így jó...

ivivan 2008.07.23. 13:47:52

Roberto: remélem a körülnézés nélkül lelépő gyalogosokat meg a helyszínen főbe lőnéd. Úgy nem csak az autósok fogynának, hanem a gyalogosok is, és ha csak ezred ennyien lennénk az utakon egyáltalán nem okozna gondot a szabályok betartása.
Egy minden autósnak ismerős történet: a gyalogos ott áll a zebra mellett. Nézelődik. De nem feléd néz. Most át akar menni, vagy nem? Lassítok, hátha... Erre minden figyelmeztetés nélkül elém lép. Satu fék, működik az ABS. Még mindig nem néz fel. Meg tudtam áll, jó dolog az új autó. Még mindig nem néz felém. Talán észre se vett.
Ha egy másodperccel később lép le, akkor ki a hibás? Én vagy Ő?

gnme 2008.07.23. 13:50:42

Fejlettebb kulturakban van egy kapcsolo, azt megnyomja a gyalogos es egyszer csak zold lesz neki.

Minden egyes helyen van kapcsolo. Pusztarekettyes alson is van lampaoszlop es kapcsolo. Meg ha szelkerek van a tragyadomb oldalaban es ott van gyalogatkelo ott is kapcsolo van, ha az gyalogatkelo.

Nem szandek. Szandekozni a templomban kell. Meg hinni is.

steevo 2008.07.23. 13:58:11

Zizi: Szerintem kicsit elfogult vagy ebben a rendszamos dologban, mert gondod volt a hianya miatt.
Azert az arcodat megneznem amikor a rendor elveszi a jogsidat pl. az otthonodtol 100 kmre, mert eltunt a rendszamod...
Vagy ha valami folytan hasonlo szituacioban esteleg eszreveszed, hogy nincs meg, akkor ott hagyod a kocsit es hazasetalsz, majd 2 nap mulva vissza mesz honadalatt a friss rendszammal?

Gyalogos kontra autos dologban csak annyit, hogy aki eddig nem tartotta be a KRESZt es nem lassitott, nem figyelt a gyalogosra az ezutan sem fog megallni, es az intezkedessel felbatoritott gyalogos aki hisz az igazaban (joggal) hamar az 1-2 tonnas jarmu ala kerul. Ezert az eredmenyert nem kellene megolni a kozlekedest, mert barmok mindig lesznek.

trónkövetelő 2008.07.23. 14:00:06

Rendszámtéma. Miért is nem csinálják azt tényleg, hogy kilövik a rendőrök a rendszám nélkülit. Nem büntetik meg "szegényt", csak kerül az adatbázisba és 15 napon belül CSINÁLTATNIA ___kell___ rendszámot merthogy szegény elhagyta... Ja az hogy ott volt a csomagtér mélyén és furcsa módon 10 perc múlva megtalálta az az ő baja. soksok ezer forint, óriási szívás aki csinálta már tudja + újra matricázás hátul stb stb (mert ugye egy rendszámot nem csinálnak csak kettőt). Nem értem ezt miért nem lehet kivitelezni.

Ha meg nem csináltat újat akkor kivonni a kocsit a forgalomból.

misterx 2008.07.23. 14:02:41

A rendszámát veszett jóhiszemű autós (és ugye mindenkit jóhiszeműnek kell elsőre tekinteni) akár a rendőrtől is kaphatna ideiglens (mondjuk egy konkrét útvonalra szóló) rendszámot. De ez már tényleg scifi...

horva 2008.07.23. 14:05:50

Komolyan emberek ne essetek át a ló túlsó oldalára, most is vannak megfelelő szabályok. Ha lelopják a rendszámod, bejelented, kapsz papírt, mehetsz Isten hírével a rendőr nem szól hozzád, ha lobogtatod a papperod. Az, hogy Te előtte haza akarsz menni és ott bejelenteni hibás felfogás, az meg is érdemli, ha elkapják. Ja ha elkapják, most komolyan hány autó forgalmiját fogják elvenni ezért? Sosincs rendőr az utakon.

Azért egy ideiglenes rendszám szerintem ugyan annyiba bája mint a rendes, szóval gyorsan felejtsétek el ezt az ötletet, mert csak magatokat szivatjátok vele.

Wayaman 2008.07.23. 14:21:18

Milyen érdekes az Egyesült Államokban sokkal kevesebb kresz szabállyal normális a közlekedés(balesetek azért vannak)de feltehető, hogy ilyen kondorosi féle psychopaták semmilyen szabályt nem módosithatnak, hanem megfelelő intézményekben kezelik őket.

jabba 2008.07.23. 14:24:36

Helyeslem a no rendszám, no forgalmi elgondolást. Szerintem is sokkal veszélyesebb mint hónapokig törött lámpával járni.Úgyhogy arra nem is kell figyelni.

guy 2008.07.23. 14:37:26

Miért nem tiltjuk be mindjárt a motorokat? Aki akar, száguldozzon engedély alapján a versenypályán. A motor egyébként is balesetveszélyes, mert csak két kereke van, az autónak meg négy. :-)

Körömcsiga 2008.07.23. 14:39:52

1. A rendszám kötelező, ha nincs nem szabad elindulni az autóval. Ha menet közben leesett, akkor forgalomképtelen az autó. Nem kell elvenni a forgalmit, de a továbbhaladást meg kell akadályozni. SZVSZ Erre nem felmentő indok az, hogy 15 éve ígyúgy. Most ez van, aki nem vállalja a gyorshajtásért a felelősséget az sunyi. :)
2. kb 20 éve az volt az első kérdése a KRESZ oktatónak, hogy ki tud könnyebben megállni, az autó vagy a gyalogos? Na akkor ezen megint el kellene gondolkozni. Ahol veszélyes az átkelés, ott lámpa oszt kész. Egyértelmű áthaladási elsőbbség. Tesztből betartom a szabályt úgy egy hete. kb 10% azonnal elindul és átmegy. 60% csak hebeg, kb 10 mp mire észreveszi, hogy megálltam (van hogy még duddantani is kell, hogy a nagy beszélgetésben figyeljen oda, hogy itt a lehetőség átkelni), ennek 20%-a jelez, hogy ő nem is akar átkelni, menjek tovább. A maradék 30% megköszöni és átszalad. Amint meg az látható a pont akkor felszínre került hírekből a piros lámpa se állítja meg azt, aki zebrán gázol, ergo nem az elsőbbség kikövetelésével van a baj, hanem a figyelmetlenséggel.

toodark 2008.07.23. 14:52:00

gyalogos: már most is elsőbbsége van, ez max csak megerősítés. Öntudatos gyalogos még kevés van (főleg vidéken), ha többen lennének előbb utóbb az autósok is jobban tisztelnék a zebrát, "járda meghosszabbított vonalát". Érdekes, a stop táblával kapcsolatosan ritkán merül fel ilyesmi.

"Megbénulna az n sávos út": talán végre a várostervezőknek is el fognak gondolkodni azon, hogy egy soksávos útra miért is raknak zebrát. Oda minimum lámpa, de inkább alul/felüljáró kellene. Ne a gyalogos legyen már a hülye, amiért rosszul megtervezett városokban el akar jutni A-ból B-be.

Motorosok előremenetele: nagyon tanulságos ez a cikk: en.wikipedia.org/wiki/Lane_splitting
Európa jópár országában szabályos, köztük olyan helyeken is mint Svédország. Szerintem nem kell túlszabályozni a dolgot, elég arra figyelni, hogy legyen mindegyiken jól látható rendszám. Ha meghúzta az autót, akkor a rendszám alapján meg lehet keresni, és behajtani rajta a kárt.

antocian 2008.07.23. 14:55:45

az miért kell legalizálni, hogy a motorosok az ÉN autómat a piros lámpánál veszélyeztessék, összekarcolják, stb???
Kívánom, hogy az első aláírónk legyen ilyen "kalandja".. Menjenek saját sávban (buszsáv?), VAGY tartsák be a sorrendet..

Bazsci 2008.07.23. 14:58:08

Sajnálatos, de valahol érthető a Totalcar hozzáállása a KRESZ-hez, melyet én leginkább a következő mondattal tudnák összefoglalni:
'én mehetek 160-nal, hisz még sosem volt balesetem és nagy a tapasztalatom, vagyis rugalmasan kell a szabályokat alkalmazni'. Ez szerintem elfogadhatatlan.

Zebra probléma: ma Magyarországon egyformán bunkóak a közlekedők, biciklis, motoros, gyalogos, autós, teherautós, taxis, buszos, stb egyaránt. A zebrán való átengedés, és általában az elsőbbség megadása kultúra és nem jogszabály kérdése, sajnos. Ez a baj, ezért még sokáig nem fog változni.

A rendszám leszerelése a bunkóság egyik legdurvább változata, hisz ezek az emberek nem csak bűntetést, hanem pl. autópályadíjat sem akarnak fizetni, ami egyszerűen lopás. Lehet mondani, hogy persze, mert drága, de akkor nem kell használni. Ezek az emberek a többieket károsítják meg.
Nem tudom hányan vesztik el a rendszámukat, de lehet ellene tenni. Pl rendesen kell rögzíteni. Ha ez megtörténik, akkor nem esik le. Tehát aki véletlenül elhagyja, az úgyanúgy bűnhődjön, hisz nem gondoskodott a megfelelő rögzítésről. Akinek az autójáról ellopták, az szív. De vajon milyen gyarkan történik ez meg, és mennyi az esélye annak, hogy le is kapcsolják még újat szerez? De kivételt nem lehet tenni. Ha útközben elromlik a féklámpád, emiatt balesetet okozol, és ezt később be is bizonyítják, jogos kifogás, hogy útközben véletlenül romlott el?

w124 2008.07.23. 15:15:11

Nagyon fasza.Remélem a következő az lesz,hogy álljak meg és kísérjem át.Ha eddid nem volt elég baleset majd most lesz.Egy zöldhullámon elinduló kocsisorból az első úgy gondolja,hogy át akar menni a gyalogos a mögötte haladók meg utolérik egymást.Ami ennél is veszélyesebb,ha 2x2sávos úton lévő zebrán a külsőben haladó átengedi, mögötte a belsőben haladó meg elüti.A külsőben haladó épp az autójával csinál holtteret és takarja a gyalogost.Fantasztikus,még sok ilyen szabályt.

astra2 2008.07.23. 15:16:52

A szabály az szabály, be kell tartani !! De ! 40 éve autózom hivatásos és magánautósként. Kb ugyannennyi ideje nem állítom meg az autóst, ha csak rajtam múlik . Az izraeli háború óta sírnak az energiatakarékosság érdekében. Ezt minden területen nyomják, ( többször még olyanok is voltak, hogy a lakásomban a 40 Wattos izzókat cseréljem 15-25 Wattosokra ) de azt még nem hallottam, hogy kedves gyalogosok ne állítsák meg ok nélkül az 1 - 20 tonnás gépkocsikat, mert vajjon mire használják azt az 5-10 másodpercet, amit ezzel nyertek ?? És mibe kerül a gyalogosnak 2 lépés után megállni, és mennyibe a soxor egy gyalogos által 1-5 darab 1 - 20 tonnás gépjárművet megállítani, és újra felgyorsítani. Tudom, hogy az élet nem erről szól, de erre gondolt már valaki ??

guest 2008.07.23. 15:19:41

gravy_t 2008.07.23. 11:33:58

"ahol biztonságosan lehet jobbra kanyarodni, most is van kiegészítő zöld nyilacskás lámpa"

Ja, kivéve ahol nincs. Elég sok ilyen van. Azon kívül, hogy egy egyszerű jogszabálymódosítással jelentősen segíthetnénk a közlekedést ahelyett h értelmetlenül feltartanánk, még spórolni is lehetne vele. Logikus, nem? Civilizált országokban működik is. Itt viszont sajnos értelmetlen logikáról meg közlekedési kultúráról beszélni...

Zizi 2008.07.23. 15:41:18

steevo: Én a te arcodat nézném meg amikor egy barom beléd megy, majd szépen eltolat, te meg csak nézed az autót amin sehol egy rendszám. Aztán akkor is megnézném az arcodat amikor a kezedbe kapod a javítási számlát, amit persze neked kell kifizetni, hisz nincs meg a felelős. Aztán majd beszélünk, hogy mennyire kell büntetni a rendszám nélkül autózokat, ill. mennyrie "nagy dolog ez". Szerintem baromira örülj neki, hogy te még nem lettél elfogult ebben a kérdésben.
Újra meg újra előjön ez a szöveg, hogy mi van, ha 100 km-re otthontól, mivan ha nem tudod ott hagyni stb., stb. SENKIT NEM ÉRDEKEL! Mi van ha a fékcsöved vágják el 100 km-re otthonról, azzal is hazamész, mert nem hagyhatod ott az autót?
Rendszám nélkül az autó nem vehet részt közúti forgalomban. Teljesen lényegtelen hogy te hogy oldod meg, rendszám nélkül vagy parkolsz szépen vagy tréler, vagy kockáztatod a forgalmidat, ennyi.

nitro1 2008.07.23. 15:55:07

A teleportálós embernek üzenem, hogy azt ugyan mondja már meg, ha én és még mondjuk 12 ember pontosan ugyarra a helyre akarunk teleportálni, akkor mi történik? Egyesülünk? :-)
A biciklista a mellénnyel meg nem csak a saját életéről dönt, ha jobban belegondolsz...

zuzupeti 2008.07.23. 15:59:31

ki a tök,ez a paptibi...rejtett motorfob,tuti irigykedik ránk.száőőnalmas ez az írás: "Megjegyzem, teljesen logikusan. Azt ugyan nem értem, hogy miért pont most kezdte zavarni a vezetőinket ez a jelenség, amikor a gyorshajtó motorosok felhajtott rendszámmal járnak legalább tizenöt éve. (Az ügyesebbek pedig a menetszél hatására felnyíló konstrukciót fejlesztettek ki.)" jézusom...és akkor a winklert szídtáőtok,miféle sunyi uszító kis féreg az a cikkíró?!

Pasas 2008.07.23. 16:09:57

Bu-Zizi! Húzz már innen! Nem veszed észre hogy senki nem kíváncsi a hülyeségedre? Ja, mikor ez a majom Kondorosi tilosban parkolt (nem először) akkor mit mondott? Hogy nem zavarta a forgalmat. Akkor ezt nekem is lehet mondani? És ha a puhatestű féktávon belül lép elém, azt hogy bizonyítom? Elvégre neki volt elsőbbsége! Egy nagy szar ez az egész.

Zizi 2008.07.23. 16:18:12

Pasas: Ennyit tudsz? Ezek szerint már 8 általános se kell a jogsihoz, hogy neked is lehet? Rád amúgy szerinted ki kiváncsi?

pammy 2008.07.23. 16:21:01

látta valaki közelről ezt a legújabb tervezetet? Mert a sajtóban a legtöbb helyen úgy jelent meg, hogy a gyalogosoknak mindenütt elsőbbsége lenne, ha át akarnak menni, nem csak a zebrán. Ha ez így van, akkor nem dicsőiteni kell ezt a tervezetet. Ez a legnagyobb marhaság, amivel valaha próbálkoztak. Eddig ugye zebrán elsőbbsége volt a gyalogosnak. A kresz előírta, hogy a zebrát fokozott óvatossággal kell megközelíteni. Kvázi elcsapod a gyalogost te vagy a hibás. Ha mindenütt elsőbbsége van, akkor nem kell zebra, felesleges felfesteni, nem is fogja egy önkormányzat se. Azt ha csatt van, az autós majd azt mondja, hogy féktávon belül lépett le a gyalogos (ez kb így is lesz, mert azért ha meg lehet még állni akkor mindenki megpróbálja elkerülni a balesetet akárkinek is volt elsőbbsége) ki a hibás? A gyalogos, mivel nem volt előírva, hogy fokozott óvatossággal közelitsd meg, kvázi neki kell egyértelműen jelezni az átkelési szándékát még időben, és meggyőződni arról, hogy észrevetted.
Erről lehet majd klasszul évekig pereskedni, hogy mi számít egyértelmű jelzésnek, és kinek kellett volna számítania a másikra, ez ugyanis negyedannyira se egyértelmű mint a zebrás szabály. Ráadásul sokat fog érni azok ellen akik eddig is zebrán, piros lámpa ellenére hajtottak be a gyalogosok közé ugye...
A rendszámos is hatalmas ötlet. Forgalomból kivont kocsival éppen ugyanazon szabályok szerint nem lehet közlekedni, mint rendszám nélkülivel... viszont mint tudjuk benzinnel megy és nem papirokkal. A megoldás, hogy ki kell szűrni őket és vastagabb pénzbírságot adni erre, mint a gyorshajtásra... viszont a jóhiszemű rendszám nélküli járműveket kár piszkálni, ahol látványos tábla van a kocsin a rendszámmal, és az egyezik is a kocsi tényleges adataival.
A kibirod azt a néhány napot kocsi nélkül hozzáállás marhaság, igenis létezik az a szituáció, amikor szükséged van az autódra, és ha egyértelműen nem csalási szándékkal tesz valaki ilyet, azt átmeneti megoldásként el kéne fogadni.

Nick@Day 2008.07.23. 16:27:13



--->> bakose 2008.07.23. 12:04:58


leírtad a tutit, amin minden magyar újságíró, sőt úgy tűnik minden itteni blog-közreműködő átsiklik:

"Az sehol sincs a kreszben, hogy az autón rendszámoknak kell lenniük, csak az van leírva, hogy lennie kell rajta rendszámnak (de nem rendszámoknak). Hogy ez a rendszám elöl vagy hátul van szerintem tökmindegy a kresz alapján."

Számos déli államnak az USÁban, Magyarországhoz hasonlóan SZINTÉN csak az egy rendszám az előírás, pedig vannak ott is fizető autópályák, hidak, parkolók; ugyanúgy mint itt.

Megjegyzem Indiában pl. a motoroknak is van elöl rendszáma, megfelelve a helyi Kresznek. Ennek ellenére, az indiai közlekedési viszonyok nyomában sincsenek az amerikaiaknak.

Aki viszont csak azért nem hordana elöl rendszámot, hogy ne kelljen autópályadíjat, parkolást fizessen, sebességkorlátozást betartson már ma is egyszerűbben megteheti ezt. Osztrák, német, román, szlovák vagy horvát rendszámmal a haja szála sem fog görbülni. Éljen az objektív felelősség nevű népbutítás.

gnme 2008.07.23. 16:30:45

Nick Day

NO-ban sem esett meg soha bajom a magyar rendszamu autoval.

1.) Athajtottam piroson 2x.
2.) Lampa lefenykepezett tobbszor.

Egyszer sem kuldtek mo-ra papirt, hogy fizessek. Mindig tudtak hol lakom ideiglenesen, soha nem jott oda papir, hogy fizessek.

En ezen merem le hogyan mukodik az unio.

Nem mukodik.

pl. megyek haza es nemet rendszammal hegyeshalomtol pestig lehet 200-zal jonni.

Nekem meg nem, mert en mar az anyaorszagomban vagyok.

Ennyi.

Zizi 2008.07.23. 16:32:24

"igenis létezik az a szituáció, amikor szükséged van az autódra"

Igenis lehet autót bérelni ilyen helyzetekben. Amúgy ha elromlik az autód, akkor mit csinálsz egy ilyen helyzetben? Akkor hogy bírod ki autó nélkül?

Mivel bizonyítod be előre, hogy valaki nem fog visszaélni azzal, hogy nincs rendszáma? Honnan tudod előre, hogy valaki jóhiszemű-e?

"ahol látványos tábla van a kocsin a rendszámmal, és az egyezik is a kocsi tényleges adataival."

Ez jelenleg "egyedi azonosítójel meghamisíta" bűncselekménynek minősül. Megint lehet mondani, hogy fújj milyen igazságtalan, csak aztán kérdem, hogyha nem így lenne, akkor mi gátolna meg bárkit is abban, hogy hamis rendszámmal járjon?

papptibi 2008.07.23. 16:36:53

Zizi:
alapvetően igazad van. Leszámítva a nekem címzett jókívánságokat. Ha lehetek ennyire önző.
De ami a rendszámelveszést illeti: egy kolléganőmnek lelopták a rendszámát. Mindkettőt. Azt a szívást... nem két nap volt, de ha jól emlékszem, nem is két hét, hanem picit több. Erről pedig aztán végképp nem is tehetett. Az autóval járás valóban nem emberi jog, de ma már sokaknak alapjában forgatja fel az életét. Szóval az lenne korrekt, ha velóban drákói lenne a szigor, viszont cserébe az ilyen ügyintézések idejét áthidalnák valahogy. És asszem, ezen dolgoznak.

ant 2008.07.23. 16:37:24

Ugye latszik mennyit segit a lathatosagi melleny a biciklisen?
www.langlovagok.hu/html/galeria/1799.shtml

papptibi 2008.07.23. 16:40:05

Pammy:
az információim alapján a tervezet leginkább a szándékok szintjén létezik. Magyarán: nem egy-két hónapon belül lesz belőle valami.

astra2 2008.07.23. 16:41:46

Ugyan srácok, nem vagytok ti olyan táposak, mint amilyennek mutatjátok magatok. Én, amikor x éve megvettem az autómat, az első revízión 1 régi ismerőstől hallottam 1 történetet. Ennek hatására a hazaúton vásároltam 4 db átmérő 6-os Torks csavart, 8 db normál és 4 db rugós alátétet, 8 db csavaranyát. A garázsban 4 fúrás után a rendszámokat 2 - 2 csavarral felerősítettem, az anyákat 1-1 plusz anyával lekontráztam. Ezért az én rendszámaimat azóta vagy Torks kulcskészlettel, vagy akkus Flexszel lehet lelopni, ami az utcán ugye elég nagy zajjal járna. Ezt ti is könnyen megcsinálhatjátok, vagy ha nem vagytok elég lakatosok, ami egyáltalán nem szégyen, ezt a műveletet egy autószerelő vagy 1 lakatos kevesebb, mint 30 perc alatt elvégzi.
Igaz, onnantól majd nem lehet sírni emiatt.

pammy 2008.07.23. 16:45:53

Zizi: most mi gátolja meg?
Az egyetlen lebukási lehetőség ha megállítanak. A fotóról a rendszám nélküli autót se tudják beazonosítani, nem csak a papírrendszámosat.
Ha stimmelnek az adataid, akkor nem csaltál, ha nem stimmelnek, akkor lehet eljárást indítani.
Meghamisítás az ha valótlan adatokat írsz rá. Nyilván ha a balatonon lelopják a rendszámod, te kocsit bérelsz, lelakatolod az autód, és majd pár hét múlva leutazol érte. Korrekt, pláne ha milliomos vagy...Nekem akkor lopták le a rendszámom, amikor a törött lábú kutyámat kellett este az állatkórházba vinnem, állattaxival 15e forint csak az út, megkockáztattam a szabálysértést.. ez van, biztos rohadt gazember vagyok.

fm 2008.07.23. 16:51:56

ant!

Nagyon szomorú eset. De remélem nem akarsz egy eset alapján általánosítani...

Kicsijoe 2008.07.23. 16:52:48

Igen,én is így hallottam,hogy nem csak zebrán,hanem mindenhol elsőbbsége legyen a gyalognak.Pompás ötlet,külön gratulálok hozzá.Bele sem akarok gondolni,hny gyalogos fog meghalni így (mellesleg,ha már összeesküvés-elméleteket kell gyártani,én arra tippelnék,hogy arra megy ki az egész,hogy ezt a csodás új szabályt bevezetik nagy pompával,hírveréssel,hullanak a gyalogosok,mint a legyek,majd megkapjuk a gratzi rendszert (30 mindenhol lakott területen) ami persze cask az objektív felelősség pénzbehajtásának megtámogatása-hiszen mennyivel könnyebb a százalékos rendszer alapján egy 30-as táblánál kiosztani a 300K büntit,mert valaki hatvannal ment,mint egy 90-nél 180 -ért)

Rendszámról meg annyit,hogy Zizi,te hülye vagy egész egyszerűen.Engem is tartoltak le kisbusszal,kétszer egy hónapon belül,mindkétszer vétlen voltam,az egyik el sem ismerte a felelősséget,hazudik,és igazságügyi jármászakértőt kellett fizetnem,hogy esetleg másfél év múlva fizessen a biztosító a totálkáros kocsimra,mégsem követelem minden kisbuszos azonnali helyszíni kivégzését vérhabtól fröcsögő pofával.

Dzsini 2008.07.23. 17:06:38

Csak annyit tennék hozzá, h tiszta szégyen ez az ország! Az összes szigorítást átveszik, engedmények nuku, korrekt reg.adó, stb. És akkor itt van ez a firkász, aki ezt a cikket írta. Nem kicsit "akkor már dögöljön meg a szomszéd disznaja is"-szaga van az írásnak, amikor rögtön a motorosokat támadja, rájuk mutogat/hivatkozik....ez is tiszta szégyen.
Csak ennyit tennék hozzá..

bélab 2008.07.23. 17:43:00

aAZT SEM, ÉRTEM HOGY MINEK LASSÍTJÁK ZEBRÁVAL OTT A KÖZLEKEDÉST AHOVA EREDETILEG ALULJÁRÓT RAKTAK.PÉLDA:PETŐFI HID BUDAI HÍDFŐ.BATTYÁNYI TÉR,STB.
A GYALOGOSOK SZABÁLYTALANUL KEZDTEK ÁTROHANGÁLNI AZ ÚTON MAJD IDŐVEL ZEBRÁT RAKTAK ODA LÁMPÁVAL,NORMÁLIS DOLOG EZ OTT AHOL ALULJÁRÓ IOS VAN??,
AKKOR MINEK ÉPÍTETTEK ALULJÁRÓT SOKPÉNZBŐL?

toodark 2008.07.23. 18:09:25

bélab: én azt hallottam, hogy az az "akadálymentesítés" jegyében készült el. Az Combinók megérkezésére minden villamosmegállót kerekesszékkel is megközelíthetővé tettek. Mivel itt olcsóbb volt lámpát állítani, mint az aluljárót átalakítani, ezért ezt választották.
Persze ha a kerekesszékes a déli irányból jön, akkor előbb le kell gurulnia az aluljáróba, átmenni az út alatt, a túloldalon feljönni, visszafordulni, majd a lámpánál átkelni a járdaszigetre. Gratula. Neki is "könyebb" az élete, meg az autósoknak is.

gnme 2008.07.23. 18:14:26

A szomszédos intézmény cie:

www.vezess.hu/hirek/titkos_traffipaxok_magyar_autopalyan/15025/

Imám meghallgatásra talált.

richterjozsef 2008.07.23. 18:25:49

Mi legyen a Kisválalkozokal ha véletlenül tényleg elhagyja a rendszámot. Ne szálitson ki még nem kap ujat. Nem tudom irta-e valaki a rendszámot nem lehet átfurni mert a mienk de még se /lásd vizora vilanyora stb./

bélab 2008.07.23. 18:25:51

hát szerintem nem a kerekes székesek rohangáltak át Anno ,van a petőfihid lábánál két szórakozóhely inkább annak a vendégei.
mindennnap többszőr járok arra de kerekesszékkel átkelni még senkit nem láttam,viszont a forgalmat jól meg fgják a lusta gyalogosok.
ha a kerekesszékeseknek,babakocsisoknak csinálták akkor csak ők használhassák a zebrát,a többieknek ott a z aluljáró.
AMÚGY MÁR LÁTOTT VALAKI A COMBÍNON KEREKESSZÉKESEKET ?MERT ÉN MÉG NEM.
AMÚGY IS A KAPCSOLÓDÓ JÁRATOKON NEM ALACSONY PADLÓS VILLAMOSOK VANNAK.aKI KEREKESSZÉKES AZT SZERINTEM SPECIÁLIS JÁRMŰVEL VISZIK.

qualitaet 2008.07.23. 18:28:43

Bocsánat ,de látott már valaki (a '60-as évekbeli filmeket leszámítva) gyalogost büntető fakabátot?

Városban össze-vissza cikázó biciklist megállító közeget?

Az is szerfelett érdekes ,hogy a traffipaxokat is autópályákra vagy azok kivezetőire telepítik, és még véletlenül sem olyan helyekre ahol a gyorshajtás igazán veszélyes, hanem oda ahol többnyire csak a magukról megfeledkező átlagautóst tudnak jól megcupákolni.

Az "új rend" (micsoda elnevezés, mint valami kommunista diktatúrában) mikor tér ki pl. arra ,hogy mondjuk bevezessenek egy olyan szabályt, ha egy kamionost,pláne buszost kétszer elkapnak "fáradt vezetésért" az alkoholhoz hasonlóan évekre, uram bocsá' egyszer és mindenkorra eltiltanák a közuti fuvarozástól.
Vagy miből állna azt is szigorúan büntetni, amikor Hungária körúton három kamion megy párhuzamosan?

mv 2008.07.23. 18:31:24

A Petofi hid budai hidfojenel allandoan atrohangaltak a muegyetemistak es az ELTEsek (engem is beleertve), plusz estenkent a Zold Pardonba igyekvok. Nem szep dolog reszukrol, szimpla lustasagrol van szo, viszont valoszinuleg a kisebbik rossz varni az autosoknak, mint nehany felelotlen gyalogost megolni. Mert ugye rendszeresen elcsaptak ott oket.

Jo pelda arra, amikor az elet kikenyszerit valamit: ugyan a gyalogosok hibaznak, amikor atrohannak, de ezert ne legyen halal a buntetesuk.

Kicsijoe 2008.07.23. 18:36:36

mv!

Akkor ezen logika mentén engem ne baszkodjon meg a rendőr,amikor a vacak út miatt kirakott harmincas táblánál gyorshajtok (persze csakis az én saját jólfelfogott érdekemben,nehogy baleset érjen oktondiságom miatt) hanem csinálják meg az utat.

Jo pelda arra, amikor az elet kikenyszerit valamit: ugyan az autós hibázik,amikor 50 nel száguld a harmincas táblánál,de azért ne legyen már neki meg a családjának éhhalál meg bedőlt lakáshitel a büntetése

belab 2008.07.23. 19:04:45

mv
igen de ott VAN ALULJÁRÓ!!!!
nem érted?! van aluljáró és mégis átrohangálnak!!!ha valaki oroszrulettezik abban a halál is benne van.Az aluljárót azért építették hogy használják ,és ha valaki átrohangál akkor nem az a megoldás hogy zebrát építünk hanem megbüntetjük a szabálytalankódókat.
Ez olyan mikor sokan használják a buszsávot akkor megengedik hogy használják mert ugye ellenőrizni az nehézkesebb ,ugye ez is egyfajta szerzett jog.

min 2008.07.23. 19:15:58

Zizi neked elment az eszed!

Ha az első rendszámot elhagyom már elveheti a forgalmit a rendőr. Attól még van hátul is rendszám! Én ugyanígy jártam... Leesett az első tábla és mikor jelezték nekem visszamentem de márt hűlt helye volt. A hátsó rajta maradt de a rendőr mérlegelés nélkül mondhatja, hogy a trafit akarom kicselezni. Mellesleg 3 hónapig tartott mire kaptam újat. Így jártam Ausztriába is, nem foglalkoztak vele sosem pedig igazoltattak is. Megvolt a hátsó az elég volt nekik. Lassan rendőrállammá válunk...Ezzel megint a töbséget szivatják mert a rendőrség képtelen a munkáját elvégezni.

The good boy 2008.07.23. 19:16:56

Már egy pár hónapos autón is meglátszik a rendszám mögött lerakódott kosz, ha leveszük a rendszámot... Érdekes módon én mindig csak olyan rendszámtalan autót látok,amelynek ugyanolyan tiszta (vagy ugyanolyan koszos, "bogaras") a rendszám helye, mint a lökháritó többi része. Innentől kezdve elég nehezen lehetne egy normális országban megmagyarázni, hogy az pont most esett le.

belab 2008.07.23. 19:32:43

azért az ismerőseim nagy része a gyorshajtás miatt veszi le,meg is mondta hogy nem fog az autópályán fizetni meg 130 al szarozni .

belab 2008.07.23. 19:40:06

azért az a csúnya hogy valaki be akarja bizonyítani hogy a rendőr a hülye hogy megbünteti amikor nincs a kocsiján rendszám pedig az illető most hagyta el.

wroadd 2008.07.23. 19:54:05

Napi 4-500 km-t vezetek, elsősorban vidéki, alsóbbrendű utakon. Ha ködös idő van, akkor a láthatósági mellény életeket mentett Szívesen illusztrálnám képpel,de ilyenkor a vezetésre összpontosítottam, meg arra, hogy a tejködben meglássam a terepszínű biciklistákat, ezért nem hülyeség a mellény. És hacsak 1 ember életét is megmentette (márpedig ebben biztos vagyok) akkor vegye csak fel mindenki (én is megteszem, ha kiszállok az autóból).
Egyébként ez ugyan az a mese, mint a biztonsági övvel....
Ja, és hogy mindenkin egyforma a mellény... Bocs....

buszfejű travibojler 2008.07.23. 19:57:25

mindenki láthatósági mellényt hord az út szélén dolgozók,meg a földmérők én meg állandóan parázok-tiltsák be!

_-_- 2008.07.23. 20:14:11

nitro1 2008.07.23. 15:55:07

A Légy című filmet láttad?
Na az történik. :)

A teleportálós dumát azért írtam, mert a kommentek alapján nyilvánvaló, hogy semmi se jó. Ha elütik a nagymamit az onokával a zebrán, akkor azért megy a sírás, ha szigorítani akarják az a szabályokat / felelősségrevonást (ojjektív felelősség), akkor meg azért.
A kecske is jóllakjon, a káposzta is megmaradjon. Na ez nem müxik.
Az önkormányzatok helyében a veszélyes kereszteződéseket, átkelőhelyeket teleraknám kamerával. A sokadik csekk hatására - és szvsz _csak_ annak hatására - az ember hajlamos finomítani a közlekedési morálján.

kölyök 2008.07.23. 21:29:57

Az hogy működik, hogy a robogósok nagyrészének nincs rendszáma...---->>> biztositása, mondjuk kötelező, van??? ha nincs, és mondjuk leveri a tükröm, vagy bármit tesz, ami nekem kárt okoz...mármint az autómban, akkor nekem azt ki tériti meg??
karcolt már meg robogós, ahogy kúszott előre a sorban, nem szinre fujt atükröm, bocsánatot kért és ment tovább, de ha mondjuk a kocsi oldalát huzza meg... akkor ki fizet, vagy ha szabálysértést követ el a forgalomban, mi alapján b@sszák meg ha nincs rndszám....??

ha valamelyikőtöknek van tippje, irjatok plz....

Wartburger 2008.07.23. 21:37:05

Szerintem tök mindegy, hogy változtatják a kreszt, amíg úgy tudok kis hazánkban egy nap alatt 800km-t menni, hogy egyetlen rendőrt sem látok. Érdekes, ahogy átmegyek az osztrák/szlovén/szerb stb határon 2km-enként látok egyet. Itthon ha mégis belefut valaki, csak egy húszast kell becsomagolni a forgalmiba, mindjárt jó utat kívánnak. Pont olyan a közlekedési kultúránk, mint az adózási...

DM 2008.07.23. 22:13:44

PONTOSAN!!!

Az a baj, hogy már megint jogszabályokkal akarják a nem létező közúti fegyelmet betartatni. Ez pont annyit fog érni, mint a büntetési tételek felemelése. SEMMIT. Amíg nincs minden kereszteződésben rendőr, amíg nem cirkálnak motoros-rendőrök és nem figyelnek a szabályok betartatására, addig semmi sem fog változni!
Szabályok eddig is voltak. De ha ninncs ellenőrző szerv, akkor nem érnek fabatkát sem. Elég ha a sok teljesen illegális xenonlámpára, kék helyzetjelzőkre, lefestett lámpabúrákra, hiányzó rendszámtáblákra gondolunk. Bezzeg a német riportfilmekben azonnal kiállítják és elveszik a forgalmit, elküldik vizsgáztatni az első kis szabálytalanság esetén. Az utcán cirkáló rendőrök!

Az új szabályok meg... eddig nem volt érvényben? Eddig is meg kellett állni a zebránál ha gyalogos áll a szélén. Eddig sem szabadott rendszám nélkül közlekedni, stb. Szóval az egész megint pótcselekvés. De már megszoktam lassan 20 éve. Azért a rendszerváltás előtt rend volt az utakon.

Ati 2008.07.23. 22:56:26

Szóval a rendszámnak fennt kell lenni elől hátul,és a normál méretnek(nem kis matrica vagy kisebb négyzetalakú stb).Amelyik autóra nem tudják a 21.században a normál méretűt felszerelni azt nem kell magyarországon forgalomba helyezni.Szerintem ez így sportszerű.
A zebránál most a gyalogosok teljesen le vannak szoktatva arról hogy át merjenek menni,így szerintem több év lesz mire ez megváltozik.Egyébként szerintem az is abszurd hogy pl egy több sávos úton mindenki megálljon egy járdán közeledő gyalogos puszta látványától.
Kedves motorosoknak meg csak ez hiányzik,mármint hogy legalizálják a szabálytalanságot. Mért van joga egy motorosnak az általam biztonságosnak tartott oldaltávolságomat 1-2cmre redukálnia,és mért várja hogy ezt én még segítsem elő? Ha áll a sor akkor nem zavaró a dolog kivéve ha valami otvaros hangos motorral ijeszgeti az autóst.De a kedves motorosok robogósok minden helyzetben mennek előre mint az atom(tisztelet a 10% kivételnek) majd ha jön egy emelkedő és gyenge a gépük akkor ők lassítják a megelőzött kocsisort és nagyon megsértődnek ha ez az autósoknak nem tetszik.Szóval ha siet és van vér a pucájába és tesz a szabályokra akkor menjen a villamos sinen például a körúton de ne a sávok között billegjen az én autóm mellett.Szerintem nincs joga a motorosnak idegesíteni a forgalom többi résztvevőjét.

speedmetal 2008.07.23. 23:17:25

Kedves Papp Tibor!

Nem tudom mi a problémád a személygépjármű kifejezéssel, de ha hosszúnak vagy bonyolultnak találod, akkor ne használd. Van helyette egy sor más, hasonló értelmű, rövidebb szó is. A magyar nyelv szép, kifejező nyelv, így a személygépjármű önmagát magyarázza. Az autó nem tesz ilyet. De nem is baj.
Mint ahogyan a tengelykapcsoló kifejezés helyett is kuplungot használunk, mégis érti mindenki, még ha nem is magyarul van.

Bq 2008.07.24. 00:59:48

Kölyök:
Ugyanúgy kell, hogy legyen kötelezője a segédmotornak, robogónak is, mint a gépjárműveknek. Szóval, ha megáll, és kitöltitek a kárbejelentőt, a biztosítója ugyanúgy csengetni fog, mintha egy autós húzna meg.

Mellesleg az senkinek nem tűnik fel, hogy páran hivatkoztak már itt a többsávos úton átkelő gyalogosnál arra, hogy a szélső sávban megálló autó kitakarja... holott az is benne van a szabályokban, hogy többsávos úton, ha kijelölt gyalogátkelőhelynél az egyik sávban megáll egy autó, akkor a mellett tilos elhaladni? Épp a holtteres balesetek elkerülése miatt, merthogy a gyalognak se kell feltétlenül látnia, hogy a külsőben ugyan elengedik, de a belsőben jön egy kamikaze?

viktor134 2008.07.24. 01:32:41

zebra:
1) legyen elsőbbsége ott a gyalogosnak
2) legyen már rendesen felfestve, hogy látszódjék - hogy a búbánatba vegye észre vki?
3) nagy forgalmu vagy szeles utakon, pont a kulso sav takarasa miatt legyen lámpa
4) ha nyomogombos a lampa, akkor legyen visszaszamolos
- ha van visszaszamolo, tudja mikor vált, és nem fog piroson átrohanni, gombnyomás után értelmes időn belül váltson át és vissza
5) módosítsák a zebra táblát (az most egy tájékoztató tábla formáju, azokat ki nézi, ha nem azt keresi? ki keresi a zebárt, ha autoban ul? mi fogja besulykolni, hogy ez a kék tábla nem csak zebrát jelez, hanem elsőbséget - lásd korforgalom + elsobség tábla többnyie konstans kitablaázása együtt, pont azért, hogy inkább többször legyen megerősítve egy szabály az ember agyában, idővel mindeki megtanulja)
6) Zebra előtt és után sárga legyen az utpadka ott, ahol nem lehet megállni, mint bécsben (ki tudja megmondani, hogy menny az 5 méter?)

buszsáv:
motoros ok, mert gyorsan megy, bicaj nem, mert kikerulni nehez, látni nem lehet

motor előre:
menjen csak

bicaj elore:
odaoson, aztan jobbra ráhuzom mert nem szamitok rá, nem látom, egyértelműen saját érdekében nem

láthatósági mellény lakterületen kívül:
igen, mert alig látni őket, a villogo meg a tobbi basz*s semmit nem ér

rendszámlesés:
ha leesett, és elfogják adatbázisba, 10 napon belül pótlás. ha később nincs, akkor ugrik a forgalmi.

bicaj:
visszapillantót és macskaszemet rájuk

M. Zoli 2008.07.24. 06:48:55

Valóban itt volt az ideje egy új KRESZ módosításnak! Gyakorlatilag majdnem minden pontjával egyetértek. Talán a rendszámtábla kérdés ami vitatott téma lehet meg a motorosok lámpánál való viselkedése. A rendszámtábla kérdésben létre kellene hozni új kiegészítő rendelkezéseket, ami azok védelmében készült, akik valóban csak elhagyták a rendszámtáblájukat! Erre sajnos nincs javaslatom, de bizonyára vannak nálam okosabbak ebben a kérdésben! A motorosok viselkedését kell megfogni (Nem a sávok között kell haladniuk, hanem az autók után) De ezt szinte lehetetlen elérni.

Wartburger 2008.07.24. 07:49:24

Ausztriában sincs sebességkorlátozás a kijelölt gyalogátkelő (gyengébbek kedvéért zebra, bár az az állatkertben van) előtt, mégis ha megállok gyalogosan a zebra előtt az első autó ami arra jön rögtön (nem az ötödik, tizedik stb.) megáll és én át tudok menni. A múltkor a próbáltunk családilag átmenni az Üllői úton a zebrán, az egyik irányból megálltak, az út közepén álltunk négyen két gyerekkel, de a világért sem állt volna meg egy autó sem. Amikor megelégeltem és elindultam nem vészfékezve kénytelen volt megállni az egyik autó, kiszólt a húszéves kis köcsög, hogy idézem: "... anyád, kiszállok és a gyereked előtt szájba b..". Na ezeket a köcsögöket kellene kiszedni a forgalomból, nem az amúgy is szigorú kreszt szigorítani.

Ruszi 2008.07.24. 08:35:08

Szia Tibi!

Ez a cikk már sokkal jobban sikerült, köszönöm, hogy utánajártál a szakkifejezések miértjének és most valóban hasznos infókat kaphattunk.

Más. Nem tudom "odakint", tőlünk nyugatra milyen a KRESZ, de érdekes módon mindenki (ismétlem mindenki) megáll a gyalogátkelőhely előtt, ha ott valaki ráutaló magatartást tanusít. Én is kezdek erre rászokni, próbáljátok ki, jó érzés, pláne ha van emberünkben annyi, hogy intsen: Köszi!
Üdv

HLaci 2008.07.24. 08:51:24

zizi, te egy csőlátó hüje vagy.

üdv:HL

horva 2008.07.24. 09:33:23

Emberek olvastátok Papp Tibi és Jámbor István r. alezredes Úr kék keretes szövegét. Na igen, ez is szabályozva van, mint ahogy az is ha ellopják a rendszámodat, hogyan tudsz hazamenni.
Hihetetlen ami itt folyik parasztvakítás terén én nem tudom, nem is értek hozzá de azért kva anyját mindenkinek hozzászólásokkal. Ha már a másiknak nem hisztek, vagy nem tudjátok elolvasni amit a másik ír, akkor nézzetek utána magatok, ne keltsétek már a feszültséget a hülyeségeitekkel.

Én akkor is azt mondom, inkább több jogot a rendőrnek és ne Őt fenyítsék minen apróságért, legyenek az utakon, büntessék halálra (ne 30.000 Ft, hanem 300.000., ötödjére ugyanazért kocsielkobzás, vagy mittomén) a szabálytalankodókat. A büntetések jó részét kapja meg a rendőrség, és fordítsa bér-, állomány-, eszközfejlesztésre.

Rocko- 2008.07.24. 09:33:44

Wartburger 2008.07.24. 07:49:24
modnd meg, h ha kiszállt, akkor ahhoz meg kell állni, és akkor már nem is olyan sietôs. :)
ha egyedül vagy, akkor ô kiszáll, te beszállsz, majd odébb leteszed a gépet, szerényen nekitámasztod egy oszlopnak. :)

Nick@Day 2008.07.24. 10:58:46



--->>> Ati 2008.07.23. 22:56:26
"Szóval a rendszámnak fennt kell lenni elől hátul,és a normál méretnek(nem kis matrica vagy kisebb négyzetalakú stb)."


Ati, most már a ORFK is bejelentkezett, lassan elfelejtheted ezt a PR agymosást. Az 1968-as bécsi egyezmény (amelyre a KRESZ épül) EGY rendszámról beszél.

Jámbor István r. alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Osztály vezetője (tehát valszeg az egyik legilletékesebb az országban) pedig becsatolta a "A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 27. §-ának (1) bekezdését", ami szó szerint így szól:

"a járművön - az e célra kialakított helyre - a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell felszerelni."

Ezt még kiegészítette a következőkkel: "A rendszámtábla elhelyezésére (helyére, helyzetére) vannak követelmények, műszaki előírások, melynek a közlekedésben való részvétel során közúti járműveknek meg kell felelniük."

A hatósági jelzést az Okmányiroda adja ki, két példányban: az érvényességet jelző matrica szigorúan a HÁTUL ELHELYEZENDŐ rendszámra és egy másik, vonalkódos az első szélvédőre. A győri kisvállalkozás (Plakett Kft) által gyártott fémlemezkéket (pláne többesszámban) semmilyen jogforrás nem említi, legyen az hazai vagy EU. Tisztán jogi értelemben, a kocsi elejére akár háromszög alakú, ATIS-01 feliratú táblácsákát is elhelyezhetsz, senkinek semmi köze az esztétikai elképzeléseidhez. Sportszerű vagy sem, ez a törvény.

Klapanciusz 2008.07.24. 13:23:36

Találós kérdés 1:
Vajon az országgyűlési képviselők autóján miért szerepel a CD matrica oly gyakran, amikor nem tartoznak diplomáciai testülethez?
/Mert így az egyszerű rendőr is felismeri, hogy egy sérthetetlen kasztba tartozó gépjárműjét látja, melyet sem megbüntetni, de leginkább megállítani sem lehet/
Találós kérdés 2:
Hogyan lehet, hogy Orbán Viktor jogosítványát elvették a román rendőrök, mégis saját maga által vezetet gépkocsival érkezett haza, sőt még jó ideig közlekedett jogosítvány nélkül?
/Mert van, akinek szabad, próbálnád csak meg Te beadni a magyar rendőrnek, hogy most ép nincs nálad a jogsi, de higgye el van neked ilyen/
Találós kérdés 3:
Hogyan lehet elzárni és/vagy korlátozni –természetesen minden bejelentés nélkül- vidéki főutak forgalmát mezőgazdasági munkagépekkel mindenféle következmény nélkül?
/Egyszerűen, elég, ha országgyűlési képviselő vagy!/

Konklúzió:
Nem kell rendszem, jogosítvány, vagy forgalmi, a képviselői igazolvány az igazi adu ász, és még vizsgáznod sem kell!

M 7 autopálya 2008.07.24. 14:03:11

az M-7 esen cserélgették mostanában a táblákat a Bp-re vezető oldalon Velence Mol kút utáni szakaszon.

Régen a két tábla egymáson (100 km és az esős idő kiegészítő) arra figyelmeztetett hogy esős időben 100-al
kell menni.

Most?

2 tábla egymás mögött : egy esős időre csúszós útra figyelmeztető és mögötte 50m-re a 100km/h...

nos ez mit jelent?

Kicsit megtévesztő a gyakran arra járók felé...

főleg mert a 100km/h korlátozás a sebességfigyelő kamera után rögtön 20méterre van feloldva... addig tessék cammogni! Ha nem? Akkor mosoly és szép fotó...

Most akkor direkt rosszindulatú szánkosságról van szó???

Nézzétek meg, érdekes...!

zlaboncz 2008.07.24. 18:30:02

w124:
"Ami ennél is veszélyesebb,ha 2x2sávos úton lévő zebrán a külsőben haladó átengedi, mögötte a belsőben haladó meg elüti.A külsőben haladó épp az autójával csinál holtteret és takarja a gyalogost.Fantasztikus,még sok ilyen szabályt."

Ezért már most is tarkónlőnek, ugyanis párhuzamos közlekedésnél, ha a másik sávban megáll az autó, nem haladhatsz el mellette, neked is meg kell állnod! És döbbenet, hogy mennyire nem tudják vagy nem tartják be az autósok ezt a szabályt, a héten is láttam egy ilyen balesetet, ott egy jobbról jövő autót engedett el a külső sávban autózó, a belsőben lévő pedig meg nem állt meg. Utána pedig nem értette, hogy neki miért kellene megállnia.
De sajnos itt is a közlekedési kultúra, ill. annak a hiánya mutatkozik meg. És a KRESZ ismeretének nagyfokú hiányossága. Igaza van annak, aki a gyakrabb vizsgaismétlést pedzegeti...

M. Zoli:
"A motorosok viselkedését kell megfogni (Nem a sávok között kell haladniuk, hanem az autók után) De ezt szinte lehetetlen elérni."

A sávok között nem szabad haladniuk, a szabály szerint sem lehetne, csak az álló kocsisornál mehetnének szabályosan előre. Minek araszoljon egy motor az autók után, mikor a gyorsulása sokkal jobb mint egy átalgos autónak? Ha előre megy, akkor hamar elhúz a fenébe, és a következő piros lámpánál is előre tud menni.
Természetesen ez csak a városi közlekedésre vonatkozik, és ehhez is normális közlekedési kultúra kellene. Így az amúgy elég szar városi közlekedésen nagyot lehetne dobni... (gondold végig: A jó magyar szokás szerint egy autóban egy ember helyett, egy motoron/robogón egy ember lenne. Kevesebb autó, kevesebb dugó, kevesebb károsanyag, több parkolóhely...)

Mellékesen tőlünk kultúráltabb közlekedéssel rendelkező országokban ez így működik, méghozzá nagyon jól...

Z.

Rocko- 2008.07.24. 21:48:41

"Minek araszoljon egy motor az autók után, mikor a gyorsulása sokkal jobb mint egy átalgos autónak?"
ez érv?
akkor mondok még érveket:
minek álljak meg zebránál, ha 12 tonnást vezetek?
minek nézzem a lámpa színét, van 12 légzsákom?
minek menjek lassan, a korlátokat úgyis csak Trabantokra tervezték 35 éve?

Kifordított kacagány 2008.07.24. 22:07:47

gyalogos:
nem véletlenül szól a jelenlegi szabály úgy, hogy annak a gyalogosnak van elsőbbsége, amelyik lelép a zebrára. ez a szabály kötelezi a gyalogost is, hogy csak akkor ugráljon az úttestre, amikor nincs jármű féktávolságon belül. mikor ezt a szabályt megfogalmazták, akkor azt nagyon helyesen tették. teljesen felesleges olyan szabályokat alkotni, amelyeknek a megszegésével több lesz a baleset mint jelenleg(márpedig az út szélén és közepén szédelgő emberek ezt fogják eredményezni). ahol pedig nagy a forgalom, ott a lámpa a megoldás, nem az új szabályok. szabályokkal nem lehet kikerülni a technikai beruházásokat. védeni kell a gyalogos életét, de nem úgy, hogy elvesszük az utakat azoktól, akiknek készültek.

mellesleg személyautóval nem azért nem ugrálok ki kamion elé(mint ahogy arra ott feljebb buzdított valaki), mert nincs elsőbbségem, hanem mert nem akarok meghalni. ezt az elgondolást a gyalogosoknak sem ártana szem előtt tartani.


rendszám: rendszám kell a kocsira, de ha véletlenül tényleg leesik(pl mi van ha nem is veszi észre valaki útközben?), azért még nem kellene senkit bűnözőként kezelni. olvastam itt, hogy külföldön sem engedik az ilyent. tényleg nem. de ott már láttam kartonpapírra felírt rendszámot, ami ugyan nem szabályos, de szinte kizártnak tartom, hogy az illetőt megbüntette a rendőr. ott ugyanis nem az az első, hogy az állampolgárokat bűnözőként kezelik.
a másik dolog pedig az, hogy a demokrácia arról szól, hogy mindenki megtalálhassa benne a számítását és nyugodtan kellemes körülmények közt élhesse az életét. még az is, aki azért szedi le a rendszámot, mert úgy jobban néz ki az autója. rendben, legyen szigor a rendszámok meglétét tekintve, de akkor cserébe adjanak érte mást. pl azt, hogy rugalmasabban kezelik a matricás rendszámokat és a rendszámméreteket. diktatórikus mindent tiltó törvényekkel nem fogunk demokráciát építeni.


kerékpáros kukásmellény: utálom az összes trehány bringást aki miatt nekem is kukásmellényt kell hordanom mikor bringára ülök. ez szintén egy olyan szabály amit csak azért hoztak, mert a korábbi - szintén jó - szabályokat nem tartották be. ha mindenki rendesen ki lett volna világítva, akkor nem lett volna szükség a kukásmellényre. autósként örülök annak, hogy több bringást veszek észre, de ez nem változtat azon, hogy a rendesen kivilágított darabokat éppúgy észre lehetett venni.

Blindmouse 2008.07.24. 22:12:30

ati, zizi.. (széndékosan kisbetűvel)

persze.. esetleg kötelező legyen a kocsi oldalára is felfesteni a rendszámot, meg a tetőre is ugye??

sőt, legyen kötelező viselni ruházaton is jól láthatóan...


csak azt nem értem hogy a motorokra miért nem követeltek előre rendszámot? főleg hogy a motorosok sokkal nagyobb állatságokat megcsinálnak mint bármelyik magát versenyzőnek képzelő, vagy god-mode tudatú autós.

Blindmouse 2008.07.24. 22:17:26

"a járművön - az e célra kialakított helyre - a jogszabályban előírt hatósági jelzést feltüntető táblát (rendszámtábla, azonosítási tábla) kell felszerelni."

egyes számban van említve a dolog..
az autómon hátul van helye, elöl nincs.. akkor? :)

persze, a Rembrandtot is szögeljem fel a falra a vásznon át igaz? :)

miklós777 2008.07.24. 23:01:58

Sziasztok!

Áttanulmányoztam a kapcsolódó rendeleteket és azon kívül, hogy elöl kell lennia a pontosan körülírt méretű és leírású táblának, nincs pontosabb megkötés, hogy hol kell lennie. Ez alapján, szerintem jogkövető módon úgy is rögzíthetjük a tábláinkat, hogy az nem 90 fokos szoget zár a talajjal, hanem mondjuk az első lökhárító elsó részén van ami már a kocsi alá hajlik, így a tábla rögzítve van szabályosan, de sajnos nem olvasható egy fenti nézetből. Tud erről valaki a fetieknek ellentmondó rendeletről, szabályról?

Üdv,

M.

lautnermark 2008.07.25. 11:25:20

Sziasztok Nekem is lenne néhány hozzászólásom a témákhoz: 1./ A gyalogosnak akkor van elsőbbsége a kijelölt gyalogosátkelőhelyen,ha lelépett a járdáról az úttestre.Amíg a járdán ácsorog és nézelődik addig semmi.Na most,ha bevezetik a feltétlen elsőbbséget,akkor is elsőbbsége lesz,ha a járda szélén áll.Két kérdés:egyik,hogy mekkora távolságon belül áll a járda szélénél amikor már átkelési szándéka van.A másik mi van akkor amikor a suhanc szalad a járdán és lendületből,körültekintés nélkül átszalad a zebrán.Féktávolságon belül lépett le a járdáról.Erre lehet majd hivatkozni vajon?Plusz tegyük még hozzá,hogy ha ezt a hülyeséget bevezetik,akkor hányak fognak megbukni a járművezetői forgalmi vizsgán.Pl. Soroksári út. 2x3 sáv.Amikor a balodali járdán a gyalogos megközeliti a járda szélét,akkor a túloldali külső sávban közlekedőnek azonnal meg állnia??????? 2./ Rendszám: Rendszám nélkül nem vehetsz részt a forgalomban.Ha az éjszaka folyamán vagy napközben ellopják/elveszted a rendszámodat,azt igenis észreveszed,ugyanis amikor beülsz az autóba előtte kőteles vagy a járművet leellenőrizni.Tudod,gumik,lámpák...rendszámok állapota és olvashatosága.Ha sérült a tartókeret,akkor elöször javítsd ki és csak utána indulhatsz el!!!Ha parkoláskor megnyomorgatod vagy finoman megkoccolod az előtted lévőt egy hirtelen fékezés során,akkor szállj ki és ellenőrizd az állapotát. Ha nincs meg a rendszámod,ÉN ÚGY TUDOM,hogy első dolgod,hogy futás a yardra jegyzőkönyvet felvetettni!!!!!!!Helyileg ott,ahol észrevetted a hiányát,ergo ha Pesten veszed észre,akkor nyomás a kerületi kapitányságra és nem haza kell kocsikázni mondjuk Debrecenbe!!!Ezzel a jkvvel utána tudod igazolni magadat,hogy nem önhatalmulag leszerelted a rendszámodat,hanem eltűnt és folyamatban van az új elkészülte.JAVASLAT:Ha nincs jkved FORGALMI ELVÉTEL.Ha a jkv 30 napnál régebbi(ennyi idő alatt azért csak elkészül az új rendszám mindenféle adminisztrációval együtt) FORGALMI ELVÉTEL. 3./ A motorosok előre haladásával semmi problémám nincs addig,amig nem bunkoskodik és nem sérti meg az autómat.Pozitívum:ha megköszönik,hogy segítem a haladásukat(talán fele-fele)

Blindmouse 2008.07.25. 11:53:12

Te minden indulás előtt szépen elvégzel egy 30 perces mindenre kiterjedő ellenőrzést??

AP 2008.07.25. 18:05:21

megkéne büntetni a rendszámkeretgyártókat is.Aki ilyen rossz minőségű keretet ad el az felelős azért hogy leesnek a rendszámok.-)

Pisti 2008.07.25. 21:34:16

Kreszben úgy szól, hogy ellenőrizni csak a napi első elinduláskor kell....

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.07.26. 21:34:31

Ennyi dilettáns, buta faszt... elkezdtem olvasni a kommenteket, de hányinger, mekkora a sötétség a fejekben. Aszongya igen, elsőbbsége van a gyalognak, de meg kéne tanítani a kreszt sz iskolában nekik is, hogy mekkora egy szabályosan közlekedő autó féktávja.
Miért mekkora? Röppályaszámító algoritmust minden fejbe! Ha egy fölérendelt úthoz érkezünk autóval, akkor ki halad el először? Igen, akit véd az a csúcsára állított háromszög. Ugyanez a helyzet a gyalogátkelőhellyel, csak seki nem adja meg az elsőbbséget a gyalognak, sőt, fel is van háborodva. Most nem háromszöget, stoptáblát akarnak oda tenni. Tök fölösleges. Szar senkiházi a közlekedési kutúránk...

libretto · http://libretto.freeblog.hu 2008.07.26. 21:38:00

lautnermark, te ostoba, és ha pont eléd lép le? abban a pillanatban elsőbbsége lesz? miután elütötted? gondolkozz már el, micsoda sületlenségeket írsz le..
egy másik kocsinak mikor lesz elsőbbsége egy kereszteződésben? ha már odaért eléd?

miss parker 2008.07.27. 11:38:52

libretto...

A gyalogos elsobbsge es keresztezodesbeni elsobbseg
NEM AZONOS ESET!!!!!

A gyalogos ugyanis CSAK AKKOR
lephet a zebrara, HA MEGYOZODOTT
annak VESZELYTELENSEGEROL!
Ezutan van elsobbsege CSAK.

A keresztezodesben viszont
nem kell megygozodni az athaladas veszelytelensegerol...

Mondjuk szamitani viszont OTT IS KELL ra, hogy még atsuhan valaki elotted,

Mert ugye az elsobbseg nem feltetlen jog!
Hiszen kissebb lassitasra-manoverre KENYSZERITHETO az aki a vedett uton erkezik eppen...

Javaslom olvasgasd el VÉGRE a KRESZ-t mielott butasagokat irkalsz...

Pasas 2008.07.27. 16:15:56

Hát nem tudom, de nem biztos hogy egy új Audira, vagy BMW-re, vagy akármire fel akarom fúrni a rendszámot.

Marionett 2008.07.27. 18:50:49

Én örülök, hogy több elsőbbséget akarnak adni a gyalogosoknak! Már a kresz vizsgán is az az egy hibám volt, hogy olyan helyen engedtem volna el gyalogost, ahol nekem lett volna elsőbbségem, és a minap épp egy ilyen helyzetben ütöttek el majdnem. Konkrétan egy egyszerű zebra nélküli útkereszteződésről van szó, kertvárosban (van pár ilyen), ahol az érkező autók főútvonalra hajtanak rá, tehát nagy valószínűséggel úgyis meg kell állniuk, de legalábbis lassítani. Nem szoktam erőszakoskodni, mindig elengedem az autót ilyen helyeken, de eső esett, én benéztem az utcába, és nem láttam semmit közeledni. Az út felénél hirtelen egy taxis merdzsó érkezik 80-nal, és szart az egészre, még volt annyi hely, hogy kikerült, és bepréselte magát közém és a túlsó járda közé, hogy ott állhasson, míg rá tud kanyarodni a főútra. Én meg álltam az út közepén. Annyi bőr már nem volt az ürge képén, hogy rám nézzen. Úgy tett, mintha nem is léteznék... Hát azért álljon már meg a menet! Ez enm teljesen így működik! Milyen jogon veszélyezteti ő az én életemet? Akár neki van elsőbbsége, akár nem... Pontosan az ilyen agyatlan f.szok lehetnek azok, akik a pszicho teszteken minden további nélkül benyomják a halálos adag áramot, mert valaki azt mondta, "lehet"..

Túlzásba sem kell esni. Hülyeség feltartani a forgalmat egy-egy gyalogos átengedése miatt (főleg ha nincs zebra, főleg főúton), de miért kell szórakozni egymással? Játszhatunk "ki az erősebb-et is", hol ez fog nyerni, hol az, de abból jó nem sül ki. Mikor egyes zebráknál a kis gombot kell megnyomni pl, hogy a gyalogos átmenjen. Van egy olyan megoldás, hogy átengednek, mert 5 méterrel később úgyis piros a lámpa, vagy megnyomom vaze a gombot, és álljon még ott 2 percet az autós, és késse le a következő zöldet.. Arról nem is beszélve, hogy ha belegondolunk, ez az egész annyira kisstílű, hogy most ki ér haza 5 másodperccel, vagy egy zöld lámpával korábban ahhoz képest, hogy itt egymás életével játszunk!

Arról meg már nem is beszélve, ha vki zebrán gázol... mert éppen keresi a telefonját, vagy a gyerekét neveli a hátsó ülésen, vagy egyszerűen csak paraszt. Engem egy busz vitt el így majdnem a Hősök terénél, mikor az autó megállt, elindultam, az meg kb. 10 centire ment el előttem. Még az autósban is megállt az ütő, mikor visszanéztem rá.

Valahogy sok ember nem fogja fel (sem gyalogos, sem biciklis, autó-motoros), hogy itt nem csak szabályokról, meg erőről van szó ("én a kocsimmal erősebb vagyok mint te bicajjal", vagy "úgysem üthet el, átmegyek előtte")... itt életekről van szó! A saját életünkről, és másokéról, ami legalább annyira fontos! Alapvetően nem az lenne a megoldás, hogy minden jogot az egyik félnek adjuk, de muszáj azt védeni, aki törékenyebb..

Kifordított kacagány 2008.07.28. 09:41:19

Marionett 2008.07.27. 18:50:49
ez mind szép és jó, de a szabályok önmagukban nem fognak megvédeni. ezért kellenek lámpás zebrák, ezért kellene felüljárók és ezért kellene egy csomó más beruházás, hogy mindenki tudjon közlekedni. és ha majd mindenki tud közlekedni, akkor neked is megadják az élve áthaladás lehetőségét akkor is, ha nem kellene. egy olyan szabály viszont ami még több feszültséget teremt az utakon, nem erre visz.

zlaboncz 2008.07.28. 10:45:54

"Minek araszoljon egy motor az autók után, mikor a gyorsulása sokkal jobb mint egy átalgos autónak?"

ez érv?

Bizony, ez is egy érv... Az ilyen típusú változásoknak az lenne a célja, hogy minél kevesebb kipufugógáz keletkezzen az amúgy is büdös városi levegőben. És az ilyen közlekedésszervezési változásokkal rengeteget lehetne spórolni. Ilyenekkel lehetne rávenni azokat az autósokat akik egyedül ülnek az uatóban, hogy járjanak kétkerekűvel. Kisebb dugók lennének, ergó kevesebb füstgáz, több parkolóhely, rugalmasabb közlekedés.

Z.

Rocko- 2008.07.28. 11:09:32

értem. tehát az autósok egy helyben állnak, az okés, ők se akarnak mozogni.
ha már ennyire környezettudatosdi megy, akkor meg kéne nézni, h milyen korú és állapotú autók, motorok, buszok mennek az utakon, aztán bevizsgálni, h ki mennyire szennyez. utána beszélgessünk co-co2 értékekről meg szennyezésről.

zlaboncz 2008.07.28. 12:27:47

Úgy látom nem akarod megérteni, inkább kötözködni akarsz...

Elsősorban nem környezetvédelmi kérdés, hanem forgalomszervezési.
Nem, az autók nem akarnak egyhelyben állni. Ha a motorosok/robogósok életét segíti a KRESZ, akkor többen fognak motorra/robogóra váltani, ergó, jobban fognak tudni mozogni, kevesebb autó lesz, akik nem fognak annyit állni egyhelyben, ergo kisebb lesz a környezetszennyezés.

Z.

Kifordított kacagány 2008.07.28. 12:28:08

zlaboncz 2008.07.28. 10:45:54
szerintem a co2 helyett az lenne a lényeg, hogy mindenki kölekedni tudjon. igen, a motoros is.

zlaboncz 2008.07.28. 12:55:55

Pontosan, erről van szó. Illetve erről lenne, ha ezt nyugodt szívvel meg lehetne oldani, mint pl. az Olaszoknál. De nálunk még sok évnek kell eltelnie, mire a megfelelő kultúra kialakul.
De valahol el kell kezdeni. Én ezt a szabálymódosítást egész jó kezdetnek találom.

Z.

Rocko- 2008.07.28. 14:27:55

zlaboncz 2008.07.28. 12:27:47
jó hát ezt el lehet így ragonizgatni, de akkor végeredményben az jön ki, h helykihasználásban az über a tömegközlekedés. ergo a tömegközlekedést kell feljavítani.

Kifordított kacagány 2008.07.28. 12:28:08
azt meg utakkal, alternatív útvonalakkal lehet megoldani.
ez olyan, mint ha csapkodnám a kormányt, h ott ülök a qrva dugóban a nagy körúton, aztán párhuzamos kis utcákban meg simán lehet haladni. :)

hjah, mégegy: "Úgy látom nem akarod megérteni, inkább kötözködni akarsz..."
én értem. csak nem értek egyet. :)

zlaboncz 2008.07.28. 15:10:37

Rocko:
én értem. csak nem értek egyet. :)

Akkor no problem, ebből lehet értelmes vitát kerekíteni :)

A tömegközlekedéses felvetés pedig teljesen igaz, azt kellene fejlfejleszteni egy kulturált, használható, élhető valamivé, nem pedig a jelenlegi büdös, szakadt, ótvaros "úgyismegszüntetem", meg "60millásvégkielégítéses" szabadrablást erőltetni...
Meg tudom érteni, hogy sokan inkább állnak át egyedi közlekedlésre, mint hogy igénybe vegyék a BKV-t.
Jah, és a tömegközlekedésen pedig nem csak a nyílt tömegközlekedést kell érteni, hanem azt, hogy egy autóban nem egy ember ül. Én pl. 1-3 munkatársamat szoktam összekapni befelé jövet, mikor hogyan sikerül összeszervezni. Működhetne ez, csak az embereknek kellene egy kis pozitív hozzállás nameg a kurvanagykényelmességről lemondani néha...

Z.

Rocko- 2008.07.28. 15:54:19

na, erről van itt szó kérem.
ha ezek a feltételek meglennének, akkor máris kevesebben akarnának kerékpárzani, motorozni, autózni.

Kifordított kacagány 2008.08.01. 15:23:56

Rocko- · 2008.07.28. 14:27:55
ha az alternatív útvonaladon sem tudsz haladni, akkor megette a fene az egészet. a lényeg az lenne, hogy aki az utakon van, az haladni is tudjon a saját tempójának megfelelően, ne csak ácsorogni.
példa: a legtöbb nagyobb forgalmat bonyolító úton semmi keresnivalója nincs kerékpárosnak. de mivel nincs hol mennie, ott tötymörög veszélyeztetve az életét és idegesítve azokat akik haladni is szeretnének. megoldás az lenne, hogy építenek mellé egy kerékpárutat, de mivel nem építenek, maradnak a hülye szabályok amiktől még lassabban haladunk, még idegesebbek leszünk és még jobban veszélyeztetjük a bringások életét. pláne, ha ők sem tartják be a szabályokat.
szabályokat könnyű hozni, de azzal nincs megoldva a közlekedés. például lehetne olyan szabályt is hozni, hogy csak traktorral szabad közlekedni és akkor még utak sem kellenének. olcsó szabály lenne, de attól még nem jó.

zlaboncz 2008.07.28. 15:10:37
ugyan, a legtöbb utazást ma már nem lehet tömegközlekedéssel elintézni. természetesen ki lehet váltani egy részét magas színvonalú, rugalmas tömegközlekedési és ehhez kapcsolódó szállítási megoldásokkal, de csak ez nem hozza el számunkra a közlekedés kánaánját.

Rocko- 2008.08.02. 23:26:54

Kifordított kacagány 2008.08.01. 15:23:56
igen, ez budapesten határozottan igaz, el van baszva.
a kerékpárról most ne, fáradt vagyok hozzá. :)
motoros: jöttem haza hetes úton, megmondjam, h hány motoros volt mögöttem, és ment rendesen a sorban? :)
szóval ha neki ennyire sürgős, ott az M7, ha meg nem, akkor ez van, fogadja el. csak kurva idegesítő, h én figyelgessek rá, h mikor esik be elém, aztán meg el is várja, h ne menjek át a fején.
zavaró.

zlaboncz 2008.08.04. 09:27:29

Kifordított kacagány 2008.08.01. 15:23:56
Természetesen nem lehet teljesen kiváltani, de ahogy írtam lehetne segíteni. (És akkor a P+R rendszerbe ne menjünk bele, mert csak ideges leszek)

Rocko 2008.08.02. 23:26:54

Nem kell vigyáznod neked, figyelned helyette, csak annyit tegyél meg, hogy nem nehezíted meg a dolgát. Egy motorral sokkal könnyebb előzni, sokkal jobban gyorsul, két másodperc alatt már előtted van.

Z.

Rocko- 2008.08.04. 22:16:30

most mondjam azt, h ő se nehezítse meg a dolgomat mindenflé mentőhívással meg bíróságra járással, ha átmegyek a fején? :)
süti beállítások módosítása