Azért Walter is tud valamit

A hangja se rossz

  2008. július 21. - papptibi Címkék: porsche nürburgring nordschleife

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Bár a motorfékpadok csodálatos szerkezetek, egy átlagembernek rettenetes unalmasak. Van rajtuk egy motor, nagy a zaj, és kész. A videón látható darab két okból is érdekesebb: egyrészt a motor billegtetésével a motorra ható gyorsulásokat is utánozza, másrészt egy remek Porsche bokszert tesztelnek rajta épp. Ez azért nem meglepetés, mert a videón  látható berendezés  a fékpad a Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG tulajdona. A felvételen látható a Nürburgring alaprajzán, merre járunk pillanatnyilag, a második műszer a gyorsulásokat mutatja, a másik kettő pedig magától értetődő.

Még egy apróság. Kapcsold be a hangot. Amúgy csak egy billegő motort fogsz látni.

Ugye, hogy nem rossz? A fékpad nem csinál mást, mint a vidámparki szimulátorok. Billeg, ezzel utánozza a gyorsítás, fékezés és kanyarodás hatását. Így a motorra ható gyorsulások hatása is lemérhető, 1 g oldalgyorsulásnál megfelelő-e a kenés, és ilyenek. A Nürburgring amúgy is rettenetes igénybevételt jelent egy kocsinak, nem árt műszakilag is rágyúrni. Persze azért Walter Röhrl is tud valamit.

A Porsche rendszerint javít a köridején, egy-egy új típus megjelenésekor. Egy darabig a legjobb széria(?)gyártású autó rekordját a 911 GT2 tartotta - micsoda véletlen - Walter Röhrl vezetésével. A 7:31-es időre azonban a Nissan GT-R rávert 2 másodpercet, szóval valószínűleg megint lefuttatnak egy-két hasonló tesztet a németek a spéci padon. Csak referenciaként: a BMW M5 8:15-öt fut ugyanitt, egy Honda S2000 8:39-et, a Gallardo pedig 8:01-et. A többit itt és itt (bár ez az oldal már nem teljesen friss) lehet megtalálni. A lista több, mint érdekes.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr89578233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szitya 2008.07.22. 10:39:54

Most ezt hogy is kell nézni?:)))
Amúgy nem mozog túl sokat ez a pad, vagy ennyire megdől a kocsi, jah nem már ééértem, minden okés, pöpec kis szerkezet, de a videó lehetne hoszabb is:P

martong 2008.07.22. 10:39:59

asszem ha ezen nem hal meg a motor akkor semmin :)

AP 2008.07.22. 10:50:15

Ööö

egy porséba beépített motor is ennyit mozog a nordschleifén?

vagy csak akkor, ha Walter vezeti azt a porsét? akkor simán elhiszem

Julio 2008.07.22. 11:00:52

Nem azért, de én azt olvastam az **** Magazinban, hogy a Nissan majd' fél percet ver a Porsche legjobb idejére a Nordschleife-n!

Shadowbull 2008.07.22. 11:16:21

"egy porséba beépített motor is ennyit mozog a nordschleifén?"

Nem, de ilyen keresztgyorsulasok hatnak ra. Ha 45 fokban megdontod oldalra a motort, akkor pont 1g-s keresztgyorsulast szimulalsz vele.

sb

invad3r 2008.07.22. 11:38:39

Én most is csak egy billegő motort látok... :(

w a s d 2008.07.22. 11:41:15

Én csak a wikipediás linket ne értem. A Radical és az Ariel Atom úgy tudtam, részt vehetnek a közúti forgalomban. Valamint a Pagani Zonda és a Koenigsegg széria autónak minősül, az előző kettő meg nem az oldal szerkesztője szerint. Szóval ez érthetetlen.

invad3r 2008.07.22. 11:53:03

Nem tudom miért nincs fenn a wiki-s listában ez:
youtube.com/watch?v=yAxmOvwRZlI
A Radical előtt ez tartotta a rekordot, ráadásul "road legal" is...

GiXXXer 2008.07.22. 12:01:00

Durva cucc!

A wikis oldal igencsak tanúlságos.
Most egy csilliós árú hiperszupersportautót megver egy 20 milliós GT-R, de!!! De ezekre rávert még fél percet egy hosszabb pályán 33 ÉVE! a Forma1...pfff...
És ami a legszebb, egy jó motoros a 3 milliós bringáján is közel olyan jó.
Meg ugye az Ariel Atom, már ha valós az adat. Persze könnyen lehet, kb. hozza egy 30 éves F1 autó dinamikáját. :P

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.22. 12:09:32

Tegnap néztem meg a legújabb Top Gear-t. 11.évad 5.rész
Az elején mindjárt nyomták a Nissan GTR-el a Top Gear tesztpályán. Ott 1:19.00-át ment a Ferrari Enzo, 1:19.70-et a Ferrari F430 Scuderia a Nissan GTR meg 1:19.70-et.

Nagyon jóóó lett az új GTR.( Jobbat ment mint egy Carrera GT)

Shadowbull 2008.07.22. 12:14:31

"És ami a legszebb, egy jó motoros a 3 milliós bringáján is közel olyan jó."

Kizart.

sb

AP 2008.07.22. 12:18:35

Lehet, hogy pont a Top Gear-ben volt egy teszt, valami porse és egy motor, talán 750-es..
a startnál elhúzott a motor, de a kanyarokban az autó jóval gyorsabb volt.
nagyon meglepődtem rajta..
hiába nehezebb 1000 kilóval, a nagyobb tapadási felülete a gumiknak többet ért mint a könnyű súly.

Shadowbull 2008.07.22. 12:25:19

"Jobbat ment mint egy Carrera GT"

Naja, az osszkerekhajtas, ugye.

sb

Julio 2008.07.22. 12:26:32

AP!

Asszem motor egy CBR1000RR volt, úgy ahogy a szalonból kigurítod!
Az egyenesben elmegy a motor, mert kb 8ad annyi a súllya, mint egy kocsié. A kanyarban meg a kocsi a gyorsabb, mert nem mind1, hogy kb. 2*2 cm2 tapad, vagy 4*10cm2!

Shadowbull 2008.07.22. 12:28:25

"a nagyobb tapadási felülete a gumiknak többet ért mint a könnyű súly. "

Pontosan.

sb

SsPL71 2008.07.22. 13:01:40

Én, meg azt hittem, hogy az új 1.3-as swift a körrekorder a Nordschleife-n!

Mixi 2008.07.22. 13:02:18

Hali! Az autó tapadásánál még a aerodinamika is játszik...

donghatto (törölt) 2008.07.22. 13:14:50

sztem nem a tapadás volt a lényeg, hanem a stabilitás.

Julio 2008.07.22. 13:17:46

donghatto!

Az természetesen közre játszik, de szerintem a GTR nem ment volna ilyen időt 155/70R13as gumikkal!

donghatto (törölt) 2008.07.22. 13:27:36

természetesen, de a stabilitás sztem nagyobb arányben játszik közre abban, h a négykerekű legyen a gyorsabb.

SsPL71 2008.07.22. 13:28:49

Igaz ez nem az 1.3-as de a motorokat ez is simán elhagyja az említett pályán.
Pedig csak egy suzuki swift.

www.youtube.com/watch?v=i6V9WedNqD8

donghatto (törölt) 2008.07.22. 13:41:31

egy bmw e30 M3 az első. szégyen:D

atomgape 2008.07.22. 14:15:35

Walter Röhrl? Nem rossz sofőr. Patrick Simon 7:15,63-at is tudott egy 911-essel:

www.youtube.com/watch?v=yAxmOvwRZlI

Figyelem! Epilepsziára hajlamosak a bevezetőt semmiféleképp ne nézzék meg!

w a s d 2008.07.22. 14:27:52

@atomgape:
Oda van írva a videóhoz, hogy Edo Competition Porsche 911 GT2 (996), szóval az egy kicsit feljavított gép a széria GT2- höz képest.

Ja, nekem meg a most a Nordschleife- t "támadó" gépek közül simán az új Corvette kellene. OHV V8- as kompresszorral... Tetszene.:)

ommm 2008.07.22. 14:57:22

Jajj, a Nordschleife-szindróma...

Sps 2008.07.22. 15:07:35

Na ezért fölösleges a bödön, meg az összes fogyasztás és teljesítmény növelő csodaszer.

A gyártok a nap 24 órájában, a jég hidegtől, a tűzforró tesztkamrákig gyilkoljál a motorok tucatjait. A egy 5 eurós műanyag dobozzal ha HOSSZÚTÁVON lehetne nyerni valamit már rég széria lenne.

Shadowbull 2008.07.22. 15:10:51

"Jajj, a Nordschleife-szindróma... "

Az europai gyartok mag regen rendszeresen tesztelnek ott.

Naluk mar regen a Nordschleife az egyik etalon.

sb

Shadowbull 2008.07.22. 15:12:09

". A egy 5 eurós műanyag dobozzal ha HOSSZÚTÁVON lehetne nyerni valamit már rég széria lenne."

Mint ahogy az is mar regen :))

sb

Afehérkapitánya 2008.07.22. 15:36:07

A tapadási erő nagyságában nem játszik szerepet a felület nagysága. Fizika kb 6.osztály. Tudjátok mikor a téglatestet dinamométerrel huzigálta a tantónéni a padon, egyszer az élén, egyszer a lapján és ugyanannyi Newton kellett hozzá.

Ami szerepet játszik többek közt: gumi kúszása és legfőképp a leszorító erő.

Sps 2008.07.22. 15:36:39

Ők (a gyártok) be tudják méretezni, és le tudják tesztelni azt a műanyag dobozt, anyagadalékot... hossztávú hatását. És ha jónak találják be építik.

Minden utólagos csoda 3 napig tart, mit a csodák álltalába.

Shadowbull 2008.07.22. 15:43:30

"A tapadási erő nagyságában nem játszik szerepet a felület nagysága. Fizika kb 6.osztály. Tudjátok mikor a téglatestet dinamométerrel huzigálta a tantónéni a padon, egyszer az élén, egyszer a lapján és ugyanannyi Newton kellett hozzá."

Jajistenem.

A gumi tapadasat nem lehet leirni az Fs=Fn*mü keplettel.

A gumi ugyanis nem (csak) klasszikus modon surlodik, hanem a deformaciobol adodoan alakzarast is vegez az aszfalton. Marpedig minnel nagyobb felulet alakzar, annal nagyobb a tapadas.

Kulonben is, olyan hulyek lennenek a gyartok, hogy az izmosabb autokra tok felesleges es draga 300-as gumit tesznek, amikor egy bicikligumi is eleg lenne?


sb

CSL 2008.07.22. 16:10:18

Afehérkapitánya
Pffffffffff!:D Ez vicc igaz??:)

MG ZT260 2008.07.22. 16:21:37

Egy mozdonynak mekkora a tapadasa? :D

Pesssszzzzentimre 2008.07.22. 16:43:08

A súlyból és a felületek közötti surlódási együtthatóból pontosan kilehet számolni de az autó vagy motor gumifelületeknél a pontos leszórító erőt ilyen egyszerüen nem lehet kiszámolni.
A motorok pont azért dölnek be a kanyarokba mert a súlypontjukat kívülre helyezve még több tapadási erőt tudképezni , a centrifugális erővel együtt. Erő vektorokkal lelehet rajzolni.

atomgape 2008.07.22. 16:54:14

@"F aki átírta..." : Persze, hogy nem széria GT2, de faszán megy, nem? :-)

DieselPower 2008.07.22. 17:03:36

WOW, utánozhatatlanul szép a Porsche motorjainak hangja, ilyenbe vétek audiót szerelni max álló motornál! Azt meg kinem szarja le hogy mi a gyorsabb náluk? Egy Suzuki GSX1200 is gyorsabbat fut náluk meg egy Hayabusa is akkor is rizskályha marad meg az összes nissan stb, ez meg egy Porsche!

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.07.22. 17:12:18

Egyszer mentem 8:30-at a nord-on M5-tel... PS-en. :D

AP 2008.07.22. 19:22:22

Imádom, amikor az aktuális szakértő elmeséli, hogy általános iskolás tananyagot nem tudok.
Egyrészt ha így is van, hova szarjak? Másrészt, hülyeséget ne beszéljünk már, hogy nem számít a tapadásnál a felület nagysága..
Ha így lenne, nem kéne hátra 355-ös a Miurára. De kell!
süti beállítások módosítása