Kopik az Opel régi fénye

Veszélyes sugárzás

  2008. július 10. - RT76 Címkék: opel az ablakból

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

 

Káprázik a szemem, zsibbad a fenekem, itt az ideje egy kis egészségügyi sétának. Felkelek a monitor elől, körbejárok a szerkesztőségben, kinézek az ablakon. És mit látok? Két Opelt.

A B-Corsa lehet úgy tízéves, az Astra meg tizenöt. Vagy fordítva. Vagy mindkettő tíz, vagy mindkettő tizenöt, fene tudja. A lényeg, hogy mindkettő annak a korszaknak a terméke, amikor az autógyártók még javában kísérleteztek a vízbázisú festékek bevezetésével. Ezek ugye környezetbarátabbak a korábbi oldószereseknél, de kevésbé strapabírók. Jobban karcolja őket a gépi mosó, és rosszabbul tűrik az UV-sugárzást is. A '90-es évek elejéről-közepéről származó Opeleken ez a jelenség különösen jól megfigyelhető.

Ha sokat napoztatják őket, fakulnak, hámlanak, vedlenek. Az Astra tulajdonosa számolhat azzal, hogy hamarosan előbukkan itt-ott a sárgás alapozó is az elöregedett piros alól. A Corsáé is, persze, csak neki van pár éve még addig, ha - mint sejtem - továbbra is garázsban tartja autóját.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr19562330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hukk 2008.07.10. 15:38:51

Aztakurva de érdekes poszt!

ommm 2008.07.10. 15:43:57

A Corsánál érdemes megemlíteni a tipikusnak mondható kerékív-műanyag-fakulást, ami a C vitamin hiány csalhatatlan jele.

Secnir 2008.07.10. 15:49:00

fehér ótó az jobb? legjobb?
17 évesen már rozsdás, de még ragyog?
vagy akkor még nem gyakoroltak ezzel a sok festékkel?

RT76 2008.07.10. 15:55:21

ommm: ja, és ez a plasztikskorbut az Astra spoilerén is ott figyel.

nyema 2008.07.10. 16:08:21

opel hamar kop el...

Piszkos Fred a kapitány 2008.07.10. 16:09:19

Ezt mé'nem belső hálón beszélitek meg inkább?

Noinfo (törölt) 2008.07.10. 16:15:48

A Corsa metál, az Astra brillant festésű, én úgy látom. F Astraa ilyen pirosban (Magmavörös fntázianéven, ha jól emlékszem. Muhaha!) nem volt metál.

Noinfo (törölt) 2008.07.10. 16:17:22

Ja, az Astra nem tizenöt, mert ha jól tudom 95-ben jött a facelifes változat (más hűtőrács, nem Kadett tükör és sőtét műanyag végig a hátsó lámpák között).

Borisz 2008.07.10. 16:19:56

ha bekukkantunk a két ótó belsejébe akkor a kormány formájából esetleg kiderülhet melyik a régebbi? csak spekulálok.

mugen 2008.07.10. 16:25:18

jaja! az astra max. 13éves, mert '95-től jött a fehér indexbúra elöl, a fekete csík hátra, majd utóbbi újra eltűnt az astra classic I.-ről.

mugen 2008.07.10. 16:26:50

classic I. '98-99-től jött kb., tehát az astra a képen 9-13év között van.

guni 2008.07.10. 16:30:02

Emlékeim szerint az Astra faceliftje '94-ben volt és ez már azutáni. A B Corsát '93-ban kezdték csinálni és nem tudom mikor liftelték a face-ét, de ez szerintem még az előtti, szóval mindkét autó olyann 11-14 éves. És szerintem piros metál soha nem létezett, legalábbis én még nem láttam szerintem ez eredetileg ugynaaz a szín vot. Egy kis polírozással szerintem egész jól helyre lehetne rakni.

w a s d 2008.07.10. 16:35:04

Lehetséges, hogy a madárpiszkot is kevésbé bírják ezek a környezetbarát festések?

szófogadatlan prókátor 2008.07.10. 16:59:39

Rendszámuk alapján közel egyidősek, kb '94 év végiek.

imi 2008.07.10. 17:06:41

Az astra festését egy kis polirozásal gyönyörüen helyre lehet még hozni,de egy szabad ég alatt álló autónak csak a tetö meg a motorháztetöt szokta,kifakitani a nap az oldalát már kevésbé.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.10. 17:08:03

Igen, kevésbé bírják. A szomszédom (és egyben keresztapám) Mégane 2-jén alapozóig foltokban lemarta a festéket a galambszar. 2 nap alatt. Nagyon környezetbarát biztos, de hogy nem tartós, az fix. (a kétszeri fényezés károsabb, vagy az egyszeri, de jó?)

Nores 2008.07.10. 17:13:18

ugyanilyen fakó piros Astra szokott itt is állni a ház előtt.
mintha csak azt látnám :)

ha néha rakott volna rá kis viaszt, akkor tartósabb lenne?

Tavria 2008.07.10. 17:26:51

Szerintem gáz még egy ilyen idős autótól is hogy ennyire megfakuljon a többi hasonló koru autóhoz képest.Nem jó reklám az Opelnek.Kártalanítani kéne a tulajokat.A Tavriának is szebb a szine ilyen idősen.

Homie 2008.07.10. 17:29:40

Úristen,Noinfo,te beteg vagy,hogy ilyeneket tudsz. Majdnem 15 éves kocsi faceliftjének jellegzetességeit tudni,meg hogy milyen néven futott a fényezés akkoriban...
Vannak barátaid? :)

Tavria 2008.07.10. 17:35:13

Szerintem 94-ben volt a facelift

bm 2008.07.10. 17:45:13

Az astra érdekes darab mert az indexbúra és a hátsó ajtó faceliftesre utal (ami egyébként 94 szeptemberében volt),de hiányoznak az ajtóról a fekete díszlécek a felszereltségi szint jelölésével.
Valószínű megtörték az oldalát és nem pótolták. A classic egyértelmű jele a sárvédőn lévő plusz indexbúra lenne, ami itt nincs. Tehát az autó 94.09-98.12 közötti :)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.10. 18:03:07

Kb. 500-1500 Ft között mozog a fent említett műanyagborítás darabja. Szóval nem nagy ügy cserélni...

alx 2008.07.10. 18:30:00

uborkaszezon van...

Dzseri 2008.07.10. 18:30:49

Nekem a kadett volt marha matt (90-es, sötétkék) mióta egy teknősbékás pasztával kb 20 perc alatt lepolíroztam, azóta látom a fényezésében magamat. :)

alx 2008.07.10. 18:35:39

Ah és beszéljenek Horst Fuchs-sal biztosan szívesen "kipolirozná nekik" a piros lakkot :) mert ezzel a színnel a leglátványosabb. www.youtube.com/watch?v=qUDJ1ZVFInk&feature=related

Ciri 2008.07.10. 18:36:52

98-tól pedig már oldalindexes volt az Astra, tehát mindenképp az előtti.

A corsa is még a régi lökhárítós, és mindkét kocsi lakk fényezésü.

Ciri 2008.07.10. 18:40:09

Ja, kábé 94-esek mindketten.

dr László 2008.07.10. 19:20:57

..a mai (ill. olyan 2002-2003 -tól) fényezésekkel mi a helyzet? milyen (bázisú) festékeket használnak ma? azok is így fognak kinézni 15 évesen?

köszi akárkinek is a fáradozást : o)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.07.10. 19:32:48

Hát nem mindegy? Belul vagyunk, nem? A szomszédot meg egye a fene. Hány, de hány autó van, amelyik akkor is randa, ha úgy festik be mint a Bentley-ket. A régi Astrának legalább józan és visszafogott vonalai vannak, meg sok ablaka. Nincs meg az a mai tulokorrú szélvédoiglámpás majomkodás, ami manapság a csapból is folyik.

oggy 2008.07.10. 20:28:17

Az F Astra jó kis ótó, nekem is volt egy sötétkék gyöngyház metál, három évig. A lakk ha fel volt polírozva ragyogott. Csak hát rohadt a tipikus helyeken, meg 300e km volt benne és megváltam tőle, de kellemes emlékek fűznek hozzá.

BTO11 2008.07.10. 20:52:55

a corsát vaxolgatták az astrát nem hiszem.a corsa is kint álldogáll a napon mert a müsárvédőivek szépen kifakultak ,tipikus corsa betegség.
na 1 ien B corsával gyarapszik majd a családi flotta-kalos+ Yamaha champ-
D:))

BTO11 2008.07.10. 20:56:02

gyiiii !fakó! gyiiii!

BTO11 2008.07.10. 20:58:10

és egyébként ezek az ótók még házibarkácsba is javitgathatók ,nem ugy mint a mai "modern" szervizigényes csodák.

Geri 2008.07.10. 21:04:58

97-es Corsánk van én kb 3 éve egy szórakozóhely parkolóból kijövet vettem észre félhomályban ezt a jelenséget!
miszerint nem találtam a kocsimat, mert pirosat kerestem és narancssárgát találtam... :))
melleseleg fater a sufni megoldások híve.. volt már a kocsira kenve minden benzinkúti csodaszer, amik tényleg ideig óráig kiemelték az eredeti közeli állapotot....... VISZONT az abszolút vicc: egyszer mondta egy haverja hogy kenje át alaposan Ciff-fel! ő meg is tette és tényleg szebb volt mint új korában (bár újonna tényleg elég impozáns látványt nyújtott, már amennyire egy Corsa teheti) :)
ami teljesen abszurd, hogy pár hónappal később apu a piacon vásárolt valamit, gondolom benézte: a neve a régi Budvil táskákhoz hasonlóan Ciff helyett Cuff volt!! :-DD és az igazi varázserő ebben rejlik! EREDETI SZÍN 2 HÓNAPON ÁT MOSÁSTÓL FÜGGETLENÜL! ;)

Alfás Theo 2008.07.10. 21:13:22

Teljesen mindegy, hogy melyik mennyi idős, nem az a lényeg most.
A saját B corsánk 2000 decemberi csillaggarázsos és olyan, mint az astra csak kékben. Évente 2x polír, és ismét olyan, mint a piros corsa.. A németek 95-2000 között mellé fogtak a fényezés.... A többi céges G astra már jól bírja a gyűrődést.
A fehér F-esünk szintén matt.. a sofőrje polírozza negyedévente és bárhol megjelenhetsz vele a forgalomban. Törődni kell velük ennyi.
A lemezek és a korrózió meg más lapra tartozik.. Ők a 90es évekre elérték azt, amit a 80as években a fiat a ritmóval.
Ettől eltekintve igénytelen és kitartó az f es széria. Nem egyet láthattok H-s rendszámmal még ma is.

csiky944 2008.07.10. 21:33:35

az ok az hogy Opelok,vagyis ipari hulladékok....

egy átlag 2008.07.10. 21:42:39

Igénytelen, ez igaz, de egy zacskó fost sem ér az egész. Azért látni belőle sok öreg darabot, mert rettenet sokat vettek ebből a trágyából.
Olcsón lehet bontós szart venni a fosra az igaz. Viszonylag nagy a csomagtartója.Állítólag jól hozzáférhető szereléskor.....no, de majd írok ítéletet az én fosomról. Szóval ez nem autó, mellesleg az ebben a korszakban épült négykerekűekre ez általában igaz.

akos696 2008.07.10. 22:13:37

Manapság már minden márkaszervízben vízbázissal javítanak, mert ott követelmény. Idén már nem lehet oldószerest árulni (elvileg), ezért az már fogyóban van. 1-2 év és eltűnik teljesen. Kivéve a teherautórendszereket, mert ott megmarad az akryl. Az autógyárak már 10 éve kb vizest fújnak. És nem a szín lényege a tartósság, hanem a lakké, ami rajta van. Szar lakk= felmattuló, UV fénynek, külső behatásoknak kevésbé ellenálló fényezés. Jó lakk (pl Standox Premium Carlack, ami természetesen drága, és a szerződéses márkaszervizeken kívül kevés helyen használják) sokáig ellenáll. Lehet, hogy az egy szar lakk széria volt.

karesz2 2008.07.10. 22:14:09

Sok a bunkó hozzászólás meg fosozás, egy álom volt FAstra az akkori legfaszább LADA után, amiben se szervo-még fék sem-se normális öv, tükör stb nem volt. Igaz először szkormány légzsák és színezett üveg sem volt, de az újkori autózás vele kezdődött.
Alfás Teo igazad van, elkúrták a galvanizálás elhagyásával, így szarva le a vevőket.
Mondom, nem jön be a dobdelautó és vedd az újat, mert megveszünk legközelebb egy másik márkát.

Bali 2008.07.10. 22:37:57

Hát igen a piros már csak ilyen. Ha nem törődnek vele akkor gyorsan mattul.De ez a többi régebbi piros (nem lakkozott) autónál is általában így van pl: Punto, Volvo 440, stb.

ember 2008.07.10. 23:00:20

A képeken tényleg lehet látni a tipusok jellegzetes karoszéria hibáit viszont ezektől eltekintve nekem is csak jók a tapasztalataim. Egyedül azért lett eladva az astrám mert hiányoltam belőlle a kényelmi extrákat ugyanis start felszereltségi szintel vettem h.lye fejjel :-(

AP (törölt) 2008.07.10. 23:03:12

ezekre a matt szürke műanyagokra nem megoldás a telibefújás mattfekete sprével?

ember 2008.07.10. 23:03:26

karesz2 tök igazad van. Mennyire könnyű fikázni most 10-en 20-on éves autókat bezzeg mikor megjelentek tuti sokan csorgatták a nyálukat értük köztük én is friss jogsisként.

Géza 2008.07.10. 23:05:18

vízbázis sux - augusztól kötelező lesz - szívás

Ákos 2008.07.11. 00:21:11

AP! Én a beszürkült műanyagokat (lökösök,kilincsek,visszapillantók) fekete lökhárítósprayvel fújtam át.Nem a legolcsóbbat vettem (2 flakon 5000 forint),de megérte,mert gyönyörűek lettek.Remélem tartós is lesz.

[] (törölt) 2008.07.11. 00:52:56

"Lehetséges, hogy a madárpiszkot is kevésbé bírják ezek a környezetbarát festések?"

MINDEN lakkozast kimar a madarszar, ha hagyod napos helyen szaradni 2-3 napig.

Küchenrolle + Clin a csomagtartoban, alap. es NEM kapirgalni, hanem beaztatni!

anti 2008.07.11. 05:47:30

Ha jól tudom a piros az egyik legérzékenyebb szín, mivel benne van a legtöbb szerves pigment!Kb.félévente viaszozni kötelező!Az UV, na meg a pesti ájer megteszi a dolgát.A többkomponensű metál festékek azért jobban bírják!
Lehet, hogy tévedek de úgy rémlik ezeket hazai gyártású festékekkel fújták!

Krájzler 2008.07.11. 08:07:48

Nos gyakorló Astra tulajdonosként mondom, nem voltak ezek rossz autók maguk idejében. Persze a 95-ig gyártott szériák porladnak, de utóbb ezt is megoldották. A családban mindhárom generációs Astrából van egy darab, az enyém classic II. tehát a "G". A bátyám birtokolja az "F"-et és semmi baja nincs vele 100e km és 6 év után. Ja és ma is megnézik az utcán 15"-os felni sötétített üvegek és a még mindig gyönyörű újszerű fényezése miatt. Ezüst autó sötét üvegek fekete lökhárító, elég jól néz ki....

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 08:38:59

egy átlag: csak, hogy "ez nem autó". Ez az a Corsa B, amelyik gömbölyű formáival új irányzatot teremtett a kisautók megjelenésében, pl. a műszercsoport borításának íve egyezik a kormányéval, és általában mindene gömbölyű, és ez az az Astra, ami a "sosem kop el" szlogent visszacsempészte a köztudatba. Szerintem.

japánfan 2008.07.11. 09:16:30

prókátor!

sztem azért ezt a két opel modellt túlzás szuper kocsiknak beállítani, úgy mintha vmi nagy mérföldkövek lennének az autógyártás történetében.
gömbölyödésben a colt megelőzte a corsát, megbízhatóságát tekintve szerintem meg az F asztra nem volt különlegesen jó, nem adott többet az előd kadettekhez képest. Ezen modellek idejére esett a japánokat lihegve behozni akaró 4 szelepesítés (ecotec), aminek azért bőven voltak gyerekbetegségei, olajzabálás, szíjszakadások, egr problémák, etc...
saját véleményem az, h most a H astra 100x ütőképesebb modell, mint anno elődje volt.
F asztráknál tényleg komoly volt ez a festék probléma, 4-5 évesen szépen kirügyeztek.

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 09:26:19

Japánfan, bocsánat, persze nem nagy mérföldkönek gondolom én sem ezeket, de a "zacskó fos"-nál sokkal többre tartom mindkettőt.

egy átlag 2008.07.11. 09:29:47

Új irányzat...ehh, sosem kopik el...nevetséges. Össze kéne vetni egy hasonló korú és futásteljesítményű japán autóval....

BeeTm 2008.07.11. 09:44:32

Nekem 97-es oldalindexes szeptemberi faaszta tádém van és nem rohad,nem füstöl és a célnak megfelel,de nem is csicsázom feleslegesen.

pipi 2008.07.11. 09:52:45

Két ékes példája a "csak vigyen el A-ból B-be" cimű történetnek.Lemosom, kap olajcserét, elégedjen meg ennyivel.Néha egy kis polír csodákra képes, persze nem egy ilyen kifakult darabnál mint az Astra, de a Corsa-nak még szerintem lenne esélye, csak a gazdinak kicsit együtt érzőbbnek kéne lennie.

Gabesz 2008.07.11. 10:07:32

Biztos kapott egy nagyobb adag piros festéket az Opel gyár a Daciától.
Régen azok néztek ki így. Ha lemostad, piros lett a víz a vödörben.
És még azt mondják, hogy Opel sosekopel!
Az olasz kocsik meg szarok, ugye?
Akkor az én 15-éves Fiat Tipom miért nem így néz ki?

zooo 2008.07.11. 10:08:19

Baromság az egész. Ki tudja, lehet, hogy a corsa garázsban állt egész életében és most csak azért áll kint, mert a tulaj épp bevásárol egy boltban. Ránézésre semmit sem lehet mondani erről a 2 kocsiról. Lehet, hogy az astra afrikában töltötte élete nagy részét, ahol mindig ezerrel tűz a nap :)

Geri 2008.07.11. 10:21:18

hogy fos vagy nem fos, ahoz nekem is lenne egy két szavam!
ilyen pontos kormányt, finom kuplungot, erős és kiválóan adagolható féket mondjatok még egyet a kategóriában!!
nem melleselg biztos ki is kell fogni... de a mi Corsánk magasan az eddigi legmegbízhatóbb autónk, pedig volt egy pár és magasan ez kapta a legkeményebb kiképzést!!!!!!
fogyasztása minden induláskor kihuzatva egyesben 50-ig.... 2 gázálással használva Budapesten 5-6L (volt úgy 140 000 km-es koráig, mostmár inkább 8)
egyszer eltalálta az a oszlopot egy szemböl érkező teherautó pótkereke felnivel.... az A oszlopon a mai napig látható a külsérelmi nyom (mert nem lett javítva) mert annyira elhanyagolható kis horpadás!
mutar kidöntott egy lebetonozott kerítés oszlopot 45 fokban elhajlítva azt és külsérelmi nyom zéró!
szóval biztos van akinek rossz tapasztalati vannak a típussal, el is hiszem, de a mi példányunkról ódákat tudnék zengeni!!!!!!!!!! :)

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 10:21:50

afrikában:-))))

guest 2008.07.11. 10:44:08

Opel ingyen se kéne, az előző munkahelyemen egy életre megutáltam azt a szart. Volt köztük Combo, Astra, Vectra. Szinte nem volt olyan hónap, amikor ne kellett volna vmelyiket szervizbe hurcolni vmiért. Ipari hulladék volt mind. Nem értem, hogy nem ment még csődbe az Opel. Ennyire igénytelenek az emberek? Mondjuk a GM már jó úton van: totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.07.04.&357575

egy átlag 2008.07.11. 10:50:44

Geri.......a legröhejesebb az "erős fék" az írásodból. Valaki írta, h a ladánál jobb, na vele egyet értek. A szoci kocsikra az autó kifejezés tényleg bűn.(megvolt ez a kategória is)

pipi 2008.07.11. 10:57:49

zooo!Ha a Corsa garázsban állt egész életében, akkor hogy fakult ki a sárváderív?Mitől olyan szürke?

Z 2008.07.11. 11:02:32

Nekünk is volt F asztmánk, 97 májusi kiadás, lépcsőshátú, 1.4 60 LE versenymotor :-) és valóban nem tudok rá jobb jelzőt, mint egy nagy rakás tehéntrágya... Rezonált bizonyos fordulatokon a motor, a 120e km alatt 3 akkut tönkretett (az elsőt 1 éves korában!), kerékcsapágyak tönkrementek, kipufogó szétesett és az injektor szelepe is beállt kétszer, a futoómű hupogott... És az apám autója volt, végig garázsban tartva és nagyrészt hosszú utakra használva, megkímélve és életében nem járt a pesti kiváló utakon, csak vidékieken (ha jól tudom, ráadásul abban az időkben a lépcsőshátút nem Szentgotthárdon rakták össze, hanem még Németországban). Olyan kényelmetlen volt hátul, hogy egy 30 km-es út után úgy fájt a hátam, hogy nem győztem fészkelődni. Szóval ezek mindenek voltak, csak nem mérföldkövek. Igaz, hogy a szocreál vonalhoz képest óriási ugrás, de a többi kategóriatársával összehasonlítva csak egy gyenge mezei kisegér... Japánra nem is szabad gondolni, mert fényévekkel különb bármelyik. Az Opel azzal tudott hódítani abban az időben, hogy olcsón adta a szart és az egyes szériás stift, illetve az asztmák voltak a "nagy nyugati" autók, amik relatíve olcsók voltak. Nem véletlenül voltak olcsók...
Hosszú évekig pereltük az Opelt, amíg végül visszavették az autót - nem tudták megjavítani a motor rezonanciáját...

Z 2008.07.11. 11:03:37

Ja, és újonnan vettük, nem volt sem bemutató-, sem szervizautó!

hottentotta 2008.07.11. 11:12:23

hát igen, uborkaszezon. bár inkább szar cikk legyen, mint semmi

Atesz 2008.07.11. 11:26:38

Az Opel nem volt rossz a szocreál autók után,némelyik változat futóműve egész jó (G,H Astra).A Corsa,leszámítva a legújabbat,nagyon rázós,fapados,műanyagos paripa,valahogy nem jött be.Az Ecotec motorokkal igen negatív tapasztalataim vannak,egr,gyújtásmodul,ftszimmering,önindító,olajfogyasztás magas fordulaton.Ez talán a változó minőségre vezethető vissza,GM termék.Miért tud a Mazda,Honda,Toyota hibátlan lenni?

H. Kazimér 2008.07.11. 11:29:27

A general motors pár éven belül tönkremegy.

(vele együtt az opel is)

a japánok mindenkit le fognak mosni a piacról, ami a népautó kategóriát illeti! (toyota például.)

A német gyártók csak a prémiumkategóriában erősek. De abban nagyon.

Minden másban a japók!!

guest 2008.07.11. 11:52:31

H. Kazimér 2008.07.11. 11:29:27

Egyetértek. Mellesleg a prémiumkategóriában is lemosták már őket: ott a Lexus. Bár az utóbbi években ez sokat változott, talán még mindig nincs akkora presztízse (elsősorban itt a Balkánon) mint a német prémiummárkáknak. Lassan azért kinyílik a reális, nem "szarjapán" és "mercibéemvéaudifauvécsakazautó" kategóriába (és ezek közös halmazába) eső reménytelenek szeme is.

okoska 2008.07.11. 11:54:40

A piros szín nem Opel függő. Ha sokat éri a nap, akkor egykettőre kifakul.

Ez van.

w a s d 2008.07.11. 12:18:17

Na ja, elmúlt a "csak a német autó az autó" korszak, de most az eszesek átcsaptak az ellenkező irányba, és elkezdődött a "csak a jaPPán autó az autó".

Aki meg azt mondja, hogy az F Astránál mennyivel jobbak a korabeli japánok:
- kasztni merevsége ütközésnél-> youtube.com/watch?v=WyFkL_TEBDg;
- rohadó 5gen. Civicek (Suzuki, kicsivel nagyobban, jobb futóművel és erősebb motorokkal).

Tavria 2008.07.11. 12:38:49

Ár értékbe a Tavria a lagjobb.Tudom hogy ennyi pénzért sz@rt kapok és nem reklamálok.De hogy 6 Tavria áráért is szart kapok....

szófogadatlan prókátor 2008.07.11. 12:53:13

Tavria? ne haragudj, de ár érték mihez képest?

Vicc 2008.07.11. 14:01:43

:D Ilyen szavakat. Az opel azért volt olcsó, mert védövámos volt, magyar autónak számitott ugyanugy, mint az akkori suzuki. Azért vették sokan, mert mondok egy példát, két autónk van egy 97es fapados 1,6 100lovas vento, ami került ujonnan 3.100.000-be, és egy 1.6 16V szintén 100 lovas ecotec F astra, amiben 2 légzsák, abs, klima, el ablak, eltükör, szervo van, és az volt ujonnan 2.700.000. Szerintem érthetö hogy sokan ilyet vettek inkább. Utána persze lebutitották az F astrákat, mikor megjelent a G, milyet lett volna már ilyen jol felszerelt F-eket eladni olcsobban, mint a kevésbéfelszerelt alap G-ket. A japán autókról annyi a véleményem, hogy motorikusan tartosak, de ne adja az isten, hogy egyszeris elromoljon benne valami, mert akkor olyan árat kérnek érte... (pl rover600, vagy civic, vagy acccord foglalatos müszerfalizzó 2400Huf! Kérdeztük hogy miért? Mert japánbol jön az alkatrész. Na visszatérve a 10-14éves autókra, a japánoknál valami atomszánalmas karosszériamerevség volt, és igénytelen belsö. A motorok pörgösek, csak épp nyomatékuk nincs alacsony fordulaton, így normál használatban semmi dinamikájuk nincs az akkori nagyonfasza japán autóknak.

zooo 2008.07.11. 14:43:48

pipi: egy kis otthoni tuning lehet :)
Neeeem, azért szürke az ív, mert a múltkor arra jártam egy vödör szürke festékkel és véletlen sikerült leöntenem. És milyen szabályosan! :)

zooo 2008.07.11. 14:47:58

Márpedig az Astra afrikából jött! :)))

Nyomaték 2008.07.11. 14:54:58

Volt japán autóm is meg ilyen piros Corsam is 1.4 swing 93-as 60 valahány lóerővel.Városban katasztrófa volt vele közlekedni olyan nyomatékosan lomha volt hogy még a BKV-buszt is kihívás volt legorsulni, a fogyasztásról nem is beszélve.Nekem a pörgősebb kissebb fogyasztásu japán pörgösebb motorok jobban bejöttek könnyebb és élvezetesebb a közlekedés velük.Ez kb.8 éve volt azóta volt pár autóm de Opel többet biztosan nem lessz.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.07.11. 16:28:12

Ezt vártam már,hogy mikor kezdődik el az egymás autójának szarozása.....

AP (törölt) 2008.07.11. 18:48:18

Az Opel meg maga a prosztó unalom, gagyi kivitelezésben, unalmas fantáziátlan emberek számára elkészítve.

BTO11 2008.07.11. 19:49:59

Nyomaték 2008.07.11. 14:54:58

na ne rohogtess''

en cegesen nyomtam a 60LE corsat magyesszehelyen,pl az enyim fasza volt a kollegame meg fos,de en az elejetől pőrgettem,bejáratosan is roviden intenziven.
aki szarul járatja be annak szar lesz.

fene ezt a laptopot az anglis billentyujevel.

outsider 2008.07.11. 20:27:42

érdekes miért bántják ennyien ezeket az autókat. Minden autó olyan ahogyan a gazdája bánik vele. A szépség pedig eléggé szubjektív fogalom. Kinek a pap kinek a papné. Személy szerint undorodom a japán márkáktól, 100x inkább választanék F Astrát mint akármilyen japán autót. Nekem is volt F Astra kombim elég sokáig, metál kék színben, semmilyen fakulás nem volt rajta még 12 éves korára sem, érdekes módon a tipikusnak mondott rozsdásodások sem jelentek meg rajta. Napi használatban volt az autó mindennapos városi forgalomban, sok sok hidegindítással és leállítással, hétvégente meg elvitt minket a ország másik felében lakó szülőkhöz. EGYSZER SEM (!!!) volt olyan hogy beledugtam a kulcsot és ne indult volna el. 120e km-től ~350e km között volt nálam. Ez azért nem olyan rossz teljesítmény ugye ?! Szervízben egyszer sem járt, mindig magam végeztem a teendőket, ami jellemzően olajcserékből, vezérműszíj, fék alkatrészek cseréjéből állt. Párszor Check Engine kigyulladt, EGR-hibát jelezve. Otthon kivillogtatható a hibakód egy darab dróttal, nem feltétlenül kell szervízbe menni, sok pénzt otthagyni.A 3 -dik után lelemezeltem az EGR-t, többet nem jelzett miatta. A motorolaj szint az amire oda kell figyelni és kivisz a világból is, minimális fenntartási költségekkel. 180-as pályás utazóval klímával is ~9-esátlag körül fogyaszt. Basszottnagy kompromisszummentes csomagtartója van, nem kell otthonhagyni semmit, nem kell tetőcsomagtartó stb. 2 kisgyerekkel +1 asszonnyal használtam, nincs ennél jobb ár/érték arányú autó. Olcsó az alkatrész, ha megcsukom bármikor veszek egy másikat, vagy zsebből fizetem a javítást, nem kell feltétlenül cascót kötni. Nem utolsósorban öreg létére normális törésbiztonságú autó, szemben a 90-es évek japán autóival. Tényleg nem egy mai "design" autó szélvédőig érő idióta lámpákkal meg a bogárvilágból merített borzalmas formákkal, de pont az egyszerűsége tetszik benne. Meg nem ártana egy kicsit "európainak" lenni, nem kéne a japánok gazdaságát erősíteni, magunk alatt vágva a fát. Amíg van normális európai kocsi, én biztos nem fogok japánba ülni. Amúgy meg mindenki vegyen olyan autót amilyet akar és legyen boldog vele. Mindegyik márkánál bele lehet nyúlni a szarba, ismerek olyat a családban aki a bálványozott Lexus-al tette ezt........ Bocs egy kicsit hosszú lett de kikívánkozott....

Geri 2008.07.11. 22:10:00

a legröhelyesebb, hogy tuti hogy nem próbáltad még! mert kurva jól fogott a féke és nagyon finoman adagolható volt, pedig kapta a kiképzést!! ha tudsz jobbat, főleg a kategóriban, akkor hallgatom! :)

Car Fiol 2008.07.11. 22:27:22

Gumicsont!

Calyx 2008.07.11. 23:03:44

Venni kell a TV Shopban reklámozott csodaszerből, és már nem is árt a madárszar. Se az UV, se semmi.

guest 2008.07.12. 00:18:50

outsider 2008.07.11. 20:27:42

Volt már valaha japán autód? Mégis szidod. Na látod, ez a különbség. Én tapasztalatból beszélek, nem fikázok ok nélkül. Az Opel egy rakás szar, bármit mondasz. Kezdve az igénytelen, fillérbaszó kopogós sorjás műanyag belsejétől a fakó fényezésű, 5-6 év alatt elrohadó kaszniján át a szánalmasan, szégyenletesen gyenge kb. 70-es évekbeli tervezésű, 9-10 literes fogyasztású, őskori 8 szelepes olajzabáló motorjáig. 1.4 60LE? Na ne röhögtess! És ez a 21. században! A japánok kb. a 80-as évek közepe-vége óta nem gyártanak motort 12, de még inkább 16 szelepnél kevesebbel. A belsejük az akkori kort tükrözi, minőségre egy szemernyit nem rosszabb a hasonló korú európaiaknál. Legfeljebb talán egy picit unalmasabb. Ettől még fényévekkel vannak a szutyok elavult technikájú európai szarok előtt. De így is megveszik, mi több, dicsőítik. Komolyan mondom, nem értem ezeket az embereket.

guest 2008.07.12. 00:26:18

"normál használatban semmi dinamikájuk nincs az akkori nagyonfasza japán autóknak"

Bezzeg a 30-40 LE-vel és nyomatékban is jóval gyengébb európaiaknak van, mi? Nem tudom nálad milyen lehet a normál használat...

ember 2008.07.12. 02:38:18

guest
milyen 21. századról beszélsz?! A 8 szelepes egyébként sem zabálta az olajat inkább az 1,6 16v hamár..... Ja és a kollégámnak van 98-as corollája na az aztán világbajnok tolnám be a dunába. U.A mint a 91-es corolla csak más a kasztnija, belülről meg kopogós egybeöntött műszerfal ajtókárpit pfuj ráadásul ocsmány világos szürke. Érdekes nekem sosem ment 7,5 fölé a fogyim és azért mert megjelenik 5-6 évesen a rozsda (1-2-őn) még nem rohad szét. Tényleg gazdagítsuk már a japókat nehogymá európába maradjon a pénz.

Baluu 2008.07.12. 03:38:07

Hali! Én Ha lemosom az F-est akkor átkenem babaolajjal a lököst, tükröt, minden matt fekete műanyagot, és úgy ragyog mintha új lenne. A gumikat glicerinnel szoktam átkenni, peszre csak az oldalfalát. Télen ezer éves téligumimat zsír újnak nézték, de csak lekentem előtte :)))

Europacorp 2008.07.12. 05:33:26

Azért az tetszik hogy a sok balfasz melléfogott párszor, vagy nem volt annyi tehetsége hogy megcsináltassa normálisan a nyomorult kocsiját, és most habzó pofával a csakazértisjapcsit komplexust nyomatja itt, mert sikerült a hájas seggét beleerőltetnie egy rizskályhába. Aztán meg jön a kurvaanyázás amikor a pofájába lökik a blokkot 2 csavarfej takaróért meg egy oldalindex búráért (kb akkora mint a körmöm) és 20e ft baszkikám! Meg ide nekem a 16 meg 20 szelepes motort, csak ez is azt bizonyítja hogy annyi esze van a motorokról mint a seggem bal partja, már a II Golf GTI esetében is tudta minden tapasztalt csóka hogy a 8V sokkal többet bír a puszta szerkezete miatt, de biztos a városban nem tudnak egyesek 120 le nélkül élni. Ezeknek csak azt javaslom baszkikáim hogy meg kéne tanulni bánni a kuplunggal meg tisztességesen pakolgatni a sebességeket. A kaszni meg messze a legmerevebb a kortársak között. Arról meg ne is verje a nyálát itt egy takonygombóc se hogy apucinak ilyen meg olyan opelje volt hú de szar volt amikor havonta leléptünk vele a nagyihoz, mindjárt ki is dobta egy japóért. Mert azt kell venni nyilván amiből alig fut az úton típusazonos és nem lehet sehol határidő nélkül alkatrészhez jutni, meg a bontóban is csak képenröhögik a balfácánját mikor előadja hogy neki olyan kis pótolhatatlan műanyag biszbasz kell a rizskályhájába. Ugye nyilván mindennapos nyúzásra nem az az ésszerű döntés amiből 1,5 millió ugyanolyan szaladgál az utakon mi, balfaszkáim?! Mert "Énnemleszekfillérbaszó" inkább szopok mint a torkosborz a kötelező szervízeknél!

zooo 2008.07.12. 07:26:26

Megint jön a japán-európai, melyik az überfaszább vita... Tök unalmas és semmi értelme. Nem lehet lefikázni egy európai/japán gépet 1-2 tapasztalat alapján. Majd ha már a 10. japán/európai gépét nyúzza az illető, akkor mondhat valamit, de mert csak az első kocsija épp szar volt, semmi értelme elítélni a többit is. Csak mert szar volt az első opelem/toyotám, már nem is veszek többé szar németet/japánt? Vegyetek kínait! :)

guest 2008.07.12. 09:33:26

Europacorp,

Szánalmas vagy. Fröcsögsz összevissza baromságokat, mint általában a gagyifanok. Életedben nem volt japán autód, de azért az szar. A legjobban azt szeretem, amikor a hozzád hasonlók próbálják megmagyarázni, h a százéves elavult szar konstrukció hű de fasza, mert "már bevált". Ilyen alapon menj vissza a szekérhez, az is bevált, és nem romlik el. Egyszerűen szánalmas. Az európaiak még mindig sehol nincsenek motorépítésben a japánokhoz képest, bárhogy is fáj. Ez tény. Az alkatrészárak tényleg magasabbak, csak az nem mindegy, milyen gyakran kell belőlük. Amíg Te a szutyok Opelednél 60k km/4 évnél vezérműszíjat cserélsz, addid ugyanez a Toyotánál 100k km/6év. És ez csak egy apró példa. Minden alkatrész sokkal tartósabbra van tervezve, és megbízhatóbb (pl. elektronika). A kötelező szervizek pedig egyáltalán nem drágábbak mint máshol, ha valaha lett volna erről tapasztalatod, tudnád és nem írnál fasságokat.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.07.12. 10:21:37

Én gépzsirral szoktam körbekenni az Opelomat,mint a traktorokat szokás.
Ja, és egy mozdulattal.

w a s d 2008.07.12. 10:34:47

Mégis, mitől lenne előrébb motorok terén Japán? Kíváncsi lennék az érvekre emellett. Vagy egyszerűen csak, mert elvakult jaPPán- autó fanatikusok azt mondják?:P

outsider 2008.07.12. 13:17:21

guest 2008.07.12. 00:18:50 Mint mondtam kinek a pap, kinek a papné.... Nem fikázom a japánt, csak a saját véleményemet írtam le. Azért Te nyugodtan vegyél csak japánt és fikázzad csak az Opelt. Valóban nem volt még saját tulajdonú japánom (nem is lesz). Céges autóként viszont nap mint nap használok japánt is, jelenleg grand vitarát meg kicsit japánt, SX4-et. De mivel autóiparban dolgozom és autógépész vagyok, nem sok olyan autó van amit legalább egy kanyar erejéig ne vittem volna el (japánt is bőven). Nem rosszak műszakilag a (mai) japán autók, de mint írtam szerintem a legtöbbje borzalmasan ronda, másrészt viszont műszakilag semmivel sem jobbak mint az európaiak. Maradva az F Astránál, számtalan motorvariánssal rendelkezik. Hiába neveted ki a 1.4-es 60 lovasat, annak aki gazdaságosan csak közlekedni akar, elég. Keveset fogyaszt, gond nélkül elmegy 400e km-t csak szűrő, olaj, gyertya csere mellett. Volt belőle 2.0 16V 150 pacival, ha próbáltál már ilyet nem hiszem hogy azt mondod rosszul megy. Az enyém 1.8 16V volt 115 pacival, egyáltalán nem tünt lomha gépnek. Egyébként úgy tűnik szelepszám bűvöletben élsz. Egyáltalán nem jobb a 16V a 8V-nél, csak a mai fogyasztói társadalmi szemlélet súlykolja a laikusokba hogy a több szelep az jobb. A 16V valóban jobb amikor a versenypályán nyomulsz maximális fordulatszám környékén (nem hiszem hogy sokszor lennél ilyen helyzetben), de a mindennapi dinamikus közlekedésben sokkal előnyösebb a 8 szelepes technika, alul és középtartományban nyomatékosabb. A japánok meg még rátesznek egy lapáttal a 16V-s motorokra: úgy hangolják be hogy minél nagyobb csúcsteljesítményt írhassanak a katalógusba (ugye PR), de alul meg középen zero torque. Az európai motorhangolás viszont ellentétes, lehet hogy felül kicsit kevesebb, viszont alul és középen sokkal használhatóbb. Biztos próbáltál már civic 1.6 160 lovasat. Én igen és borzalmas...5000 RPM alatt annyi menetdinamikája sincs mint egy 1.0-ás Swiftnek. Most biztos azzal jössz, de hogy felette.... Amikor nálam bent ül jobb1-en az asszony hátul meg a fiam-lányom, az európai autómmal akár úgy előzöm végig állat módon a sort, hogy észre sem veszik, mert nem bömböl a motor. Viszont amikor japán csodával megyünk még egy sima előzésnél is paráznak, mert azt hallják hogy üveghangon bömböl a motor, szemből meg jönnek, és csak nem megy az a rohadt japán autó...... Ja igen, 4-12 év között volt nálam az említett Astra, a fent említett km futás mellett nem volt különösebb problémája, sehol nem volt rajta rozsda és nem volt matt a fényezése (királykék metál). GSI futómű ellenére nem kellett semmilyen futóműalkatrészt cserélnem (a vége felé talán már lengéscsillapítót, de ez 350ekm körül talán nem probléma). Puha műszerfal, börkormány, az ajtókárpiton nagy felületű puha plüsskárpit, ülések szintén. Nem tudom milyen sorjás szar fillérbaszó műanyagokat emlegetsz, az inkább a japánokban van. Technikában meg a japánok mindig lemaradással követik az európaiakat, mivel LOPNAK és azt próbálják meg kicsit még csiszolgatni. Talán annyiban "megbízhatóbb" egy japán autó amennyivel kevesebb van benne. Ami nincs az nem tud elromlani. És nem kicsit fantáziátlan a japán autó hanem NAGYON... Most egy 2.2-es vectrám van de gondolkozom egy Alfa 156 2.5 V6-on. Tudod miért ? Mert kurva szép, kurva jól megy és gyönyörű a hangja....és az ilyenek mint Te annyira köpködik és szidják hogy ennyire rossz azért nem lehet. De majd meglátjuk, maximum veszek megint F Astrát utána. Nektek is jó hétvégét :)

csaba 2008.07.12. 13:22:56

Nekem is van egy 1.7es fehét astrám amit 11 évesen vettem. most 16 és bele raktam 70e km-t. a fényezése nem fakult mert már a vételnél az egész újra volt fújva, a hátsó sárvédő ívek is cserélve voltak. vásárlás után hegeszteni kellett az alját mert volt rajta 5-6 féltenyérnyi rohadás. (munkatársam poloja most 10 éves, 2szer volt az eleje törve és egy gramm rozsda nincs rajta, alvázvédőzve soha nem volt)
a tetőkárpit lehullik a helyéről (vektrárol is), kerékcsapágyak szétmentek, nagyobb tócsa szálszakadást csinált az ABS jeladóba. jut eszembe az ABSről hogy a kocsi 92es és katalógus szerint nincs ilyen hogy ez ABSes lenne. a kézifékkötél elszakadt, 2 fajta létezik hozzá, 96 előtti és utánni. nekem az utóbbi lett hozzá jó. Ahhoz képest hogy kombi, terhelés nélkül eltörtek a hátsó rugók fél év különbséggel. a váltókar zörög, hiába az új gumigyűrű stb. az első rugók úgy ki vannak gyengülve hogy szarabb úton leér a kipuf cső. valami recseg jobb elöl ha tekerem a kormányt vizes időbe, olyan mint ha a rugó pattogna, pedig a toronycsapágy jó.
elöl doblemez kirohadva, hátul rugótartó bak az egyik oldalt de annyira, hogy az az oldala 15-20mm-el lentebb van.
a hátsó gumik belsejét nyalja, a futóműves azt mondta, hogy a gyári értéknek megfelel. mondom neki akkor? a válasz az volt hogy az opel ilyan nagy határértékeket ad meg. opel szerint jó, közbe meg szar.
az mellette szól hogy a lengéscsillapítókat még nem kellett cserélni.
a motorja Isuzu, vele csak főtengelyszimering gond volt (3.000 huf) ja meg az adagolóból csöpögött a gázolaj dehát a Boschtól mást nem is várok.
vezérműszíj Opel motorhoz 6000 huf és 60ezret bír ki(szervízkönyv szerint) Isuzushoz 10.000 huf 120ezret bír ki.
az opel dízelekröl még annyit hogy többen mondták hogy minuszba fél perc önindítózás után se akar indulni, volt akinek új önindítója lett ez miatt. egy adagolós mondta nekem hogy ha odavisznek neki egy 1.7 opel dízelt hogy nézze meg mert nem indul akkor ő elmegy otthonról:D mert azok szarok, az 1.6 kadett dízel az igen az jó volt.
nekem tökéletesen indul mindig az isuzu
Lehet, hogy csak kifogtam de több opel nem kell. inkább valami japán
bocs hogy hosszú lett

w a s d 2008.07.12. 13:57:08

@csaba:
A leírtak alapján (nem olyan kézifékbovden kell bele, mint az évjárata szerint kellene, van ABS, pedig ebben az évjáratban nem lehetne) ez egy erősen tákolt autó.:D

csaba 2008.07.12. 14:11:22

Hát lehet bár nem vettem eddig észre rajta hogy 2böl lenne hegesztve vagy hasonlók pedig volt már kibelezbe az utastér. arra is gondoltam hogy totálkáros lett és loptak a papírokhoz egyet és megcsinálták de hőmérő meg nincs penne ami 94 vagy 96 utániakba van bár ez csak egy dolog. de ezektől függetlenül a nem tákoltba is zörög a váltókar, tetőkárpit leesik, hátsó futómű gyárilag tré, karosszéria rohad, 1.7d nem indul, stb...

w a s d 2008.07.12. 22:14:23

Amúgy az szerintem nem jó érv az Opel mellett, a japánok ellen, hogy ne a japánokat gazdagítsuk, mivel az Opel amerikai tulajdonban van.

guest 2008.07.12. 22:50:34

outsider 2008.07.12. 13:17:21

Az biztos, h a japán motorok pörgősebbek, hajtani kell őket h meginduljanak rendesen. Sztem ez nem rossz tulajdonság, megszokás kérdése. Inkább azt bizonyítja, hogy jól össze vannak rakva, tartósabbak, strapabíróbbak, mert sokkal magasabb fordulaton dolgoznak, mégsem hullanak szét 200 ezernél. Hidd el, volt már jópár japán autóm és hajtottam európait (németet, franciát) is eleget (most is egy céges Focusban ülök, semmi bajom vele). Tapasztalatból beszélek. De persze ahány ember annyi szokás, ebben igazad van. Az emberek igényszintje szintén különböző. Ha Te az Opelre esküszöl, hát légy boldog vele.

jkhjuklihj 2008.07.12. 22:54:48

nahhát, volt a családban egy Fastra, nem fért el a lábam és nem láttam ki az a-oszloptól és majdnem klausztrofóbiám lett benne (182 centi vagyok)
és még nem is ment és fehér volt, pff

felejtős, unalmas

Tony 2008.07.13. 00:39:36

Mit kell itt parázni??!!Vegyetek egy
c220cdi-t(merci ha valaki nem tudná)
97-től. Az elvisz mindenhova! Nincs
jobb!!!

Antonio 2008.07.13. 00:52:57

Nem tom mi bajotok van az Opellel.
Nekünk 1,6os 16V-s G Astránk van. CDX-
es az egész karosszéria fényezett, és eddig semmi baja nincs neki. Megtörtük már de meg lett javitva és nagyon szép a szine semmi kopás vagy ilyenek. A belső is nagyon szép, klíma hűt mint az állat, minden elekrtomos cucc megy benne.Hátsó futómú csere volt, de ez a kiváló minőségű magyar utnak köszönhető sztem.
Az Opelek inkább kimértek, egyszerübb, hétköznapibb autók, de szerethetők. A minőségért meg nem kell Japánba menni...főleg nem japán autót venni:D:D
A Lexusról annyit hogy próbálja lemásolni a Mercedest több kevesebb sikerrel...Ennyi. Lehet most nagy szám a japán csoda, de eddig soha nem tartott sokáig:D:D

Atty 2008.07.13. 09:31:10

kb otven eve rendelkezesre all olyan technologia amivel kozel orokos de legalabbis olcson konnyen szervizelhetoek lennenek a jarmuvek.
A vasarlok akarnak face liftet, ujabb kocsit stb... ha nem igy lenne be lehetne zarni az osszes autogyarat, es mindenki jarna az oreg kocsijaval.
human nature a vilag nem all meg

gylovag 2008.07.13. 10:02:33

Az tény, hogy a teknősös paszta segít az látvány megőrzésében. Az após 8 éves kopott Suzukiját kentem le és látható lett a különbség. A napsugár hanyatt esett a festésen. Mosásnál meg a víz gyorsabban lecsorgott. Persze az sem csodaszer, de nem árt legalább.
Szóval az ilyen mértékű kopottság megelőzhető lett volna, de valszeg a tulaj nem gondos autóbuzi, csak jár vele.

Pityke 2008.07.13. 12:48:24

Hello,

nekem egy 94-es Opel Corsám volt és ugyanilyen piros, csak olyan fakult mint az Astra :D 5 ajtós volt. Amit rühelltem benne:

- 90 fölött üvölt a motor! Undorító!
- sebváltó? Nah az a legtréhebb benne! Akinek volt opel az tudja miről beszélek a második fokozatot, hogy random nem akarja bevenni! Egy pár kereszteződésben már szívtam vele. Ilyenkor vagy recsegve vissza 1-es, vagy jó csúsztatva 3-assal kell elhúzni a többi autó útjából. Hát mit ne mondjak kellemes... Szerelők szerint ez ilyen, Opel... Aki megvette annak Vectra volt és elkezdtem magyarázni neki a váltót, hogy nem rossz, csak ilyen, erre ő legyeintett és azt mondta: "nem kell magyarázni, nekem is opel van" :D
- műanyagok undorító kopogósak és a kopott szürke színük nekem nagyon nem jó be!
- Olyan kis fos autó volt, hogy a fejem felett húzott el a szélvédő, pedig nem vagyok túl magas. Bezártságérzésem volt benne
- a kapcsolókat mindig is rüheltem benne, de amikor meglátom egy mai modern autóban is (pl WagonR,Ignis,Agila) akkor rendesen hányhatnékom van, hogy ma még ilyen gagyit eladnak??
- műszerfal világítás folyamatosan kiégett

Kb ennyi. Többet Opel köszi nem!

én 2008.07.13. 21:45:43

Itt elég sokan próbálkoznak kitalálni hogy melyik autó mikori. Esélytelenek vagytok. Az hogy egy ilyen idős autónak minden sajátossága, ismertetőjele meglegyen elég valószínűtlen. Én is egy 94-es facelift előtti astra caravan-t hajtok (micsoda véletlen, épp piros :D ) de már a vásárlás utáni első hónapban le lettek cserélve a külső "kadett" (szögletes) tükrök, az újabbakra, amik ugyan gömbölyűbbek, de ellentétben a régiekkel látni is lehet belőlük rendesen. Szaerintem nem én vagyok az egyetlen aki hasonlót vitt végbe:D Nekem különösebb gondom nincs vele, 1.7 szívódízel. menni nem megy de nem is eszik. A váltója az való igaz, opeles :D Ennyi idősen igazából el van nézve neki, csak az 5-ös rendetlenkedik, és duplakuplunggal azt is veszi. A belvárosban sokat járunk vele munka miatt. Ott az ötös nem olyan zavaró. A szervohiány inkább, mert teherautóüzemmódban a parkolás kicsit gyúrásjelleggű nélküle. Szervo helyett inkább egy "remek" áttételezésű kormány van ami 200-at fordul kopptól-koppig. Az elektronikája egy érdekes valami, azzal mindig van valami. Most éppen a belső hőmérője mutat vagy vízszintes vonalakat, vagy 8-9 fokot. Ha elé képzelek egy hármast, még reális is lehet. :D Rohadás nincs rajta, de valószínűki lett lakatolva még az előző tulajok vmelyikénél. Piros, hasolnó árnyalatba mint itt az astra :D majd ha ráérek polírozva is lesz. Nem szép, de gurulni így is tud. Mindegy örülünk hogy van. Nélküle mi sem vagyunk sokáig.

all ex 2008.07.13. 22:56:05

nekem is volt 94evj. astram, 150ezret nyomtam le nagyobb gondok nelkul,ettol fugetlenul 1 igenytelen kocsi,nem fogyaszt sokat de nem is megy(ment)
ja, mi az hogy japan meg nemet kocsi? 1szerubb lenne beszelni kulombozo markakrol illetve tipusokrol ebben is abban is vanak jok es rosszak

Tahó 2008.07.14. 11:56:22

Nem tök mindegy Tahókáim! Van aki a német autót szereti van a ki a japánt,franciát stb és kész. Ezért nem kell lealázni a másikat.Ford megmondta: "legjobb autó az új autó" Vegyél új autót azzal 95% hogy 3 évig nem fakul, nem romlik el.

Fly 2008.07.14. 16:59:22

Az Opel gagyi és kész

én 2008.07.15. 20:09:19

Ámmen. Ebben óra szerint van 270ezer (és volt már előttünk néhány tulaj úgyhogy tuti valós :D ) , ennek ellenére csak apró betegségei vannak, amiket ennyi idős korára már elnézünk neki. Ha ennél gagyibb autóm nem lesz, boldog ember leszek:D

KLP 2017.03.05. 14:42:03

Carlack termékeket, amit a márkakereskedők is használnak, ismét lehet vásárolni a carlackshop.hu -n :D Nem hígított és vizezett!!! Eredeti svájci cucc!
süti beállítások módosítása