Kérdés a Gripen-es pólóért

  2008. július 10. - Asztalos Angéla Címkék: hiéna

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Szabadesés, zuhanás nélkül
2011-12-29 17:46:00

Tél van. Nem lehet ugrani. Illetve lehetne, de nagyon bonyolult szervezést igényel, szóval vegyük úgy, hogy nem

Trabantban a deszantosok
2011-11-11 15:30:00

Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan

Karácsonyi Hiéna: Dension csomag, senki többet harmadszor
2010-12-11 19:50:00

És íme az utolsó Dension csomag. Ha eddig nem sikerült megszerezned a pulcsit, sapit és nanotartót, itt az

Karácsonyi Hiéna: Yamaha csomag, már nincs sok hátra!
2010-12-11 19:20:00

Igen, ez már az utolsó Yamaha csomagok egyike. Úgy látszik, Rossit soha nem lehet megunni. Ha vinnél egyet a

Jó reggelt a Gripen-rajongó hiénákak!

A kérdés a következő:
Milyen katapultülés található a JAS-39 Gripen vadászgépben? Milyen gyártású és milyen nyílási paraméterekkel rendelkezik (minimális magasság és sebesség)?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr52559061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Stig 2008.07.10. 03:02:08

Martin-Baker 10L, akár földről álva is képes mentésre

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:03:45

martin baker mk10 dupla nullás
vagyis nulla sebesség és nulla magasság mellett is bitonsáos

The Stig 2008.07.10. 03:04:19

állva, szóval magasság: 0 méter (földtől számítva), sebesség 0 km/h

Squeky 2008.07.10. 03:04:41

Az Mk 10L az alábbi körülmények között alkalmazható:


- 1150 km/h sebességig alacsony magasságban / 1.8 Mach sebességig nagy magasságban


- maximum 16.000 méteres magasságig

gromek7 2008.07.10. 03:05:30

Martin-Baker 10L
Az Mk 10L az alábbi körülmények között alkalmazható:
- 1150 km/h sebességig alacsony magasságban / 1.8 Mach sebességig nagy magasságban
- maximum 16.000 méteres magasságig
- zéró magasságban, zéró sebességnél (a pilóta 70 m-es magasságba repül)
- 100 méteres magasságig hátonrepülésben
- 700 méteres magasságig függőleges zuhanásban
- +6G és –3G terhelési határon belül
Irányítható mentőernyő

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:06:13

Az Mk 10L az alábbi körülmények között alkalmazható:

pontosabban

– 1150 km/h sebességig kis magasságban/1,8 Mach sebességig nagy magasságban
– maximum 16 000 méteres magasságig
– zéró magasságban, zéró sebességnél (a pilóta 70 m-es magasságba repül)
– 100 méteres magasságig háton repülésben
– 700 méteres magasságig függőleges zuhanásban
– +6G és –3G terhelési határon belül

Flankerr 2008.07.10. 03:06:40

Típus: Martin-Baker Mk. 10L, a cég székhelye Nagy-Britanniában van.
Mint a legtöbb modern katapultülés, ez is "00"-s, tehát nulla méter magasról, nulla km/h sebességnél is képes a pilóta megmentésére.

Squeky 2008.07.10. 03:06:53

Szóval 0 km/h és 0méter
és max 1150 km/h-ig 16000m magasságig

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:07:18

most akkor ki nyert??? :))))

The Stig 2008.07.10. 03:09:12

Ennyi embert képes lázbahozni egy Gripen-es póló hajnali 3-kor? :D

gromek7 2008.07.10. 03:09:46

Angéla meg szundizik....

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:11:22

nesztek..akárki is nyert :)


Specifications

Mk 10 (IN10LH)


Operating ceiling

50 000+ft (15,250 m)
Minimum height/speed

Zero/zero in near level attitude
Crew boarding mass range

69.2 – 112.2 kg
Crew size range

3rd to 99th percentile, as defined in Survey of


2000 Royal Air Force Aircrew 1970/1971
Maximum Speed for ejection

630 KIAS
Parachute type

GQ Type 1000 Mk 2
Parachute deployment

Drogue assisted
Drogue parachute type

5 ft and 22 in.
Drogue deployment

Drogue gun. Initiated by trip rod
Harness type

Integrated
Ejection seat operation type

Ejection gun and multi-tube rocket pack
Ejection gun

Single, two stage
Gun stroke length

72 in.
Ejection initiation

Handle on seat pan initiates gas operated seat


firing system
Electronic Sequencer

No
Barostatic time-release unit

Yes + g-restrictor. Initiated by trip rod
Automatic back-up unit

No
Manual override handle

Yes
Timers

No
Seat adjustment

Up/down Actuator operated 28 Vdc
Arm restraints

No
Leg restraints

Yes, two garters
Oxygen supply

Bottled emergency oxygen


Main oxygen system connection
Personal survival pack

Yes, landscale Liferaft option available
Aircrew services

Personal equipment connector (PEC) provides


connections for


- main oxygen


- back-up oxygen


- emergency oxygen


- anti-g suit


- mic/tel
Command ejection

Yes
Canopy jettison

No
Miniature detonating cord

Yes
Interseat sequencing system

Yes, through command delay breech unit
How it works

Seat firing handle pulled causing seat initiation cartridge to fire
Harness retraction unit operated, command firing initiated
Primary cartridge fired causing inner and intermediate pistons to rise, releasing top latch
Seat rises up guide rails
- Miniature detonating cord trip initiates canopy fracturing system
- Secondary cartridges fire in turn as seat rises
- Electrical connections separate disconnecting seat actuator circuit, IFF
switch and oxygen regulator supply lead
- Aircraft portion of main oxygen generating system block separate
disconnecting main and back-up oxygen
- Personal equipment connector aircraft portion disconnects from seat portion
- Anti-g suit hose disconnects
- Leg restraint lines draw back and restrain aircrew’s legs
- Leg restraint lines become taut and rivets shear, freeing lines from floor brackets
- Trip rods withdraw sears from drogue gun and barostatic time-release units
- Emergency oxygen trips
- Remote rocket initiator operated by static line, cartridge fires to ignite rocket pack
Rocket pack sustains upward thrust of ejection gun, diverging trajectories for front and rear seats
After delay mechanism has operated, drogue gun piston fires
Ejected piston withdraws closure pin from closure flaps of drogue parachute pack and
deploys drogues.
Deployment of drogues stabilize and retard the seat and aircrew

Low altitude/High speed -
- Seat descends stabilised by drogues
- Barostatic time-release unit completes run and fire

High speed/high altitude -
- Barostatic capsule operates to prevent parachute deployment above pre-determined altitude
- Barostatic controlled g-switch delays parachute deployment above 7000 ft
until speed and g-force are reduced
- Barostatic time release unit operates below pre-determined altitude, completes run and fires

Manual separation (override) used if automatic system fails
Gas from cartridge used to
- Free drogue shackle link
- Release parachute mechanical lock
- Operate upper harness locks and lower harness release mechanism to free
lower harness lugs, negative-g straps, leg restraint lines and personal equipment
connector man portion
Drogues withdraw parachute from container
Sticker straps momentarily hold aircrew in seat
Parachute develops, lifts aircrew and survival pack from seat and pulls sticker clips from clips
causing aircrew and seat to diverge
Normal parachute descent follows
Aircrew releases either of two quick-release connectors to lower survival pack to end of line
Survival pack opened manually when necessary

Flankerr 2008.07.10. 03:12:01

Harci repülés és Totalcar hardcore fanként az a minimum, hogy lázba hoz..:)

SC 2008.07.10. 03:13:37

A minimális magasságot és sebességet későn találtam meg. Grat a nyetesnek ;)

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:14:11

flankerr

akkor javaslom a legiero.blog.hu-t

kiváló

nemtom ismered-e?

Flankerr 2008.07.10. 03:14:29

Bobby: impresszív lista, de Angéla egyik kérdésére a válasz mégsincs benne..:)

gromek7 2008.07.10. 03:16:57

Egész vicces. Mi itt jól elvagyunk, a szerk. meg alszik. Mi lenne ha folytatnánk a játékot?

Squeky 2008.07.10. 03:17:01

MK 10L Brit gyártású és a legkisebb nyilási paramétere 0 méter és 0 Km/h

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:17:15

jah..hogy brit? az evidens :)))

Flankerr 2008.07.10. 03:17:26

Bobby: EDDIG nem ismertem..:) Köszi a tippet, impresszív blog, most neked hála le se fekszem míg el nem olvasom az összes posztot..:DDDDDD

The Stig 2008.07.10. 03:18:28

pedig igen:

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:11:22

"Minimum height/speed
Zero/zero in near level attitude"

Flankerr 2008.07.10. 03:18:46

Az is evidens hogy Martin Baker gyártó..:D

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:18:48


az mk-ból következik hogy brit..

mk10 vagyis mark 10...ilyen típusmegnevezést csak a britek használnak :)

The Stig 2008.07.10. 03:19:51

Kérdés: Történt-e, és ha igen mikor, katasztrófa a Jas 39 Gripen berepülése közben?

Flankerr 2008.07.10. 03:20:58

Stig, emlékeim szerint legalább 2, mindkettő szoftverhibára visszevezethető, 89-91 környékén.

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:21:46

flankerr

érdemes olvasni, nagyon jó!

sok infót máshol nem találsz a magyar katonai repüléssel kapcsolatban..ha végig olvasod rájössz ogy miért nem. :)

és a kommentelők többsége szakmailag is eléggé képben van.

szal gyere :)

gromek7 2008.07.10. 03:22:37

89.02
93.08
hogy pontosítsak

Flankerr 2008.07.10. 03:24:05

Bobby: Hát igen, ilyen perverzek a britek..:) Bár az F-16 osoknál (is) használt amcsi "Batch X" (X eleme a 0-70 közötti számoknak) elnevezés se kispálya..:D

Flankerr 2008.07.10. 03:27:07

Ehh, 2 évet mellé, béna vagyok..:) a 2. ráadásul légibemutatón történt, ha jól rémlik.

The Stig 2008.07.10. 03:29:59

Nem mellesleg, így utólag bánom, hogy nem valami használt Viggen tendert választott a kormány (annak ellenére, hogy tudom, ilyen nem volt). youtube.com/watch?v=IRk4vfq9AZ4

Flankerr 2008.07.10. 03:34:01

Stig: Alig létezik olyan a 20. században kifejlesztett új sugárhajtású harci repülőgép, aminek a brepülése során minimum 1, de jellemzően több példány le nem zuhant..
Bobby: még 1x köszi a tippet:, ahol már a első posthoz Kővári László is hozzászól, ott boldogan pazarlom drága szabadidőm..:D

Bobby Baccala 2008.07.10. 03:36:54


stig
gromek
squeky
flankerr


legiero.blog.hu :) airborne :)

The Stig 2008.07.10. 03:50:43

Úhh, köszönöm a legiero.blog.hu-s tippet!! Nagyon jó!

The Stig 2008.07.10. 03:51:50

Úhh, köszönöm a legiero.blog.hu-s tippet!! Nagyon jó!

The Stig 2008.07.10. 03:53:52

Köszönöm a legiero.blog.hu-s tippet. Nagyon-nagyon tetszik. Most már csak egy polgarirepules.blog.hu hiányik az életemből....

The Stig 2008.07.10. 03:55:01

Bocs, internal server error volt, nem hittem, hogy elküldi...

Csubakka Junior 2008.07.10. 07:54:59

Nincs elkapkodva az eredményhirdetés. Ha kiderül a nyertes, akkor gratulálok a gúgli túró verseny győztesének!

Nekemtemostne 2008.07.10. 07:55:02

Nincsen grippenünk

Rocko- 2008.07.10. 07:55:25

tezsvírem mondja jól felettem. a többi rossz válasz.

Rocko- 2008.07.10. 07:57:24

mármint Lowtyo testvér az.

Asztalos Angéla 2008.07.10. 08:37:19

sziasztok!

a nyertes Bobby Baccala
(Martin-Baker mk.10. 00-t elfogadtam jó válasznak)

The Stig 2008.07.10. 08:49:08

"Asztalos Angéla 2008.07.10. 08:37:19
sziasztok!

a nyertes Bobby Baccala
(Martin-Baker mk.10. 00-t elfogadtam jó válasznak"

Érdekes, nekem a "földön állva" is 00-t jelent. Na mindegy. Grat Bobby Baccala!

gromek7 2008.07.10. 09:04:30

Kedves Angéla!

szerintem meg kéne osztani a nyereményt az első két hiéna között

Flankerr 2008.07.10. 09:29:24

Kedves Angéla!

Természetesen mint a játék meghirdetője jogod van nyertest hirdetni, amit elfogadunk, viszont lenne egy kérdésem: A feltett kérdések közül a "milyen gyártású"-ra mi a válasz? nem az hogy brit a cég? Mert én így értelmeztem hogy:

Milyen katapultülés? Martin Baker Mk. 10L (lásd Volvo S40 1.6)

Milyen gyártmányú? Brit (Svéd)

Milyen paraméter? ...
Üdv:

Flanker

Bobby Baccala 2008.07.10. 09:51:00


stig

szívesen megosztom a nyereményt!

csak még nemtom melyik tetszik jobban a sapek vagy a polo :)

zon 2008.07.10. 10:23:43

Lehet,hogy a Magyarországra szánt gépekben nincs is katapult,se klíma.
Árérzékeny piac...

ffw 2008.07.10. 10:43:49

Flankerr,

Nem kötözködés képpen csak a pontosság kedvéért. Az F-16-osok nem "Batch X", hanem Block X jelölést kapnak.

Üdv.

Asztalos Angéla 2008.07.10. 11:44:18

én is sokat vaciláltam, hogy melyiket fogadjam el, mert igazán pontosan a típus: Martin-Baker Mk.10. LS, 00-ás - ezt így senki nem írta,
és az, hogy milyen gyártású, lehet nem volt egyértelmű

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.07.10. 11:50:05

Nem is gondoltam, hogy ilyen sok katapultülés-fanatikus és szakértő van köztünk. ;)

Asztalos Angéla 2008.07.10. 11:50:26

megoszthajuk a nyereményt Stig és Bobby Baccala között, ha nekik is jó

The Stig 2008.07.10. 11:58:42

Köszönöm. Válasszon Bobby Baccala.

Bobby Baccala 2008.07.10. 12:13:29


ha lehet akkor inkább a sapkát kérném :)

hol és mikor lehet átvenni a nyereményt?

SsPL71 2008.07.10. 13:46:15

Akkor én most nem nyertem?

gondolatbetyar 2008.07.10. 15:07:42

Martin-Baker Mk.10. LS, 00-ás
nyertem?

zooo 2008.07.11. 09:48:49

Viktor: na ja, sok hozzáértő mi? :) Google forever!!!

szakmernok 2008.07.11. 21:46:17

Gripen buzik!:-)
A sok internet pilóta!
süti beállítások módosítása