Megvan a visegrádi ámokfutó?

  2008. július 03. - Winkler Róbert Címkék: motor baleset ford

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Az internet nagy dolog, hiába. Motoros testvérünk is találkozott potenciális gyilkosommal, akiről tegnapi posztomban számoltam be. A kapcsolódó részlet:

Leértem a Dunához, fújtam egyet, a MOL kútnál megnéztem a guminyomást, hátha 3,5 van benne, mert olyannak érződik. Csak 2,6 volt, leengedtem 2,4-re, attól már pszichésen is kevesebbet pattog. Aztán indultam vissza, és valahol középtájt, ahol meredeken emelkedik az erdő az út fölött kétoldalt, egyszerre csak nagyon sok volt a tempó szemből egy világoszöld Fiestának.

Ilyenkor érdemes megjegyezni a rendszámot, hogy mielőtt a kiérkező mentők megállapítják halálunkat, megtalálják görcsbe ránduló ujjainkkal még utolsó erőnkkel a porba kaparva.

Ez most annyira gyorsan történt, és annyira megijedtem, hogy szélre húzódás közben csak a betűk voltak meg, és pár másodperc múlva az asszociációs kulcs is: KJT, azaz Kovács János Tévedett.

És most a levél, mely bőven tartalmaz akciódús elemeket:

Szia Robi!

"Velem tankoltál együtt" a MOL kútnál. A Fiesta rendszáma KZT-xxx. (ezt én töröltem ki - wr)

Nekiment egy Audi-snak is, aki megállított és én mondtam neki, hogy megnézem Esztergom irányába... A második faluban (Pilismarót) be is értem, a Duna felé kanyarodott le a boltnál.

Visszamentem a parkolóhoz, ahol megbeszéltük az Audi-sal, hogy találkozunk 20p múlva, de nem volt ott 10-15p után se. Neki a tükrét vitte le. Egy ősz fejű banya vezetett szerintem, mellette egy fiatalabb pasi ült.

Üdv,
KZ

Felhívtam rendőrségi forrásomat, mi van ilyenkor.

1. Én nem ugrálhatok, mert ha csak nincs egy hosszú féknyomom, két állítás áll egymással szemben, és a fiestás akár még azt is megteheti, hogy feljelent engem, hogy átmentem az ő sávjába. Mint ahogy persze nem mentem, de ez így már bizonyíthatatlan.

2. Az audis már ugrálhat, ő fel is jelentheti, alapban rongálásért, illetve mivel mindkét autó mozgásban volt, ez már közúti veszélyeztetés, ilyenkor aztán jöhet a szabálysértési eljárás.

3. Csak ehhez az audisnak kéne előkerülni, és elmondani, hogy ugyebár az ő húszezres tükre időközben már százezer forintba kerül.

4. A vezetésre szervileg alkalmatlan papák-mamák alkalmasságát Magyarországon senki nem vizsgálja, utólag sem. A jó nyilván az volna, hogy igazságügyi szakértő kivinné a mamát egy versenypályára, aztán megnéznék, alkalmas-e a vezetésre. Ilyen nálunk nincs, tudtával máshol se.

5. (Ezt már én mondom) Mindnyájan tudjuk, a körzeti orvos milyen könnyen nyilvánít bárkit alkalmasnak. (nagyon gyakran) Mindnyájan tudjuk, milyen ritkán vesznek elő körzeti orvost balesetet okozó vezető alkalmasnak nyilvánítása miatt (soha). És milyen gyakran vonja be műszaki vizsga állomás engedélyét a Nemzeti Közlekedési Hatóság, ha veszélyes, vagy durván környezetszennyező autó közlekedik a közúton. (Még nem hallottam ilyenről.)

Azt persze a tegnapi posztból ki is felejtettem, hogy mielőtt publikáltam volna, jöttem befelé a szerkesztőségbe a Váci úton, és a Duna Plaza után nem sokkal, ahol 2x3 sáv van, egy járókeretes néni szaladt át előttem.

Megőrült a világ, vagy legalábbis a nénik. Kéne nekik egy pályanap, azt hiszem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr41550839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomcat14 2008.07.03. 21:52:48

Soviniszta belsoseg.blog.hu/2008/07/03/megvan_a_visegradi_amokfuto#c2691000
Na te bunkó, a te fajtádat kéne először fejbelőni!

T-boy (törölt) 2008.07.03. 21:53:20

BIZONYOS baleseteknél,zebra,gyorshajós stb.
egy PÁV vizsga kimutathatná az oktot.
Pl.agresszivitást,vagy reflex,térlátás
hiányát.Nehogy Baracskán kelljen megtudni
a hiányosságokat.

bgy 2008.07.03. 21:54:24

lioliom, 40 felett már azt is szokta tudni az ember, hogy pont, vessző és egyéb írásjel után szóközt kell ütni.

Az, hogy valaki hülye, nem kortól függ. Aki hülye volt suhancnak, hülye lesz aggastyánnak is. A reflexek tompulása viszont korral jár.

hímsoviniszta 2008.07.03. 22:02:36

Kedvenceim az utakon (autóval): 70-es néni a barátnőjével; fiatal csaj a barátnőjével; középkorú nő a barátnőjével; fiatal kínai csajszi egyedül; bármilyen korú nő kutyával, telefonnal, rúzzsal, újsággal...ezek általában azt sem tudják hol vannak!
Ja és a kiragasztott T betűsök, de nekik legalább van önkritikájuk!

Sergei 2008.07.03. 22:05:14

Egyetértek, nyugdijjal együtt jogsit bevonni. Tömegközlekedés ugyis ingyenes nekik akkor meg nincs rinya.
Nekem is a halálom amikor a trabantba nyomulnak a nagyik 30al. Meg eleve ne bassza mar...
Emlekeztek asszem tavaj papa az m7esen szembe a forgalommal? Persze nem o volt a hibas :)))

Ildikó 2008.07.03. 22:09:40

"ezek általában azt sem tudják hol vannak!"

Nekem kedvenceim: fiatal faszi barátjával (tökigleemgedett ablak tucc-tucc zene, hamár klímára nem telik), középkorú melós 3 munkás haverjával bárminemű nőre fütyül-ordít-dudál, kigyúrt 150cm-es pasi telefonnal, könyök kint, hogy látszódjon egy kézzel milyen frankón vezet, impotens sárkánymintás pólós-kocsimatricás-fóliás kiccsávó, aki folyton azt nézi ki nézi őt, égnek-e még a kék LED-ek, stb stb... Na ezek a férfiak mindent csinálnak, csak nem az utat nézik és azt mit csinálnak.

toszódj+ · http://vegso.blog.hu 2008.07.03. 22:10:54

Sőt Iván a nyugdíjat is bevonni + állami megsemmisítő-tábor.

? 2008.07.03. 22:11:56

Én Balage_146 2008.07.03. 17:32:13-val értek egyet, (3. komment), de mire ez Magyarországon bekövetkezik az hozzávetőlegesen 20 év.

? 2008.07.03. 22:12:57

Elnézést, 3. komment...

? 2008.07.03. 22:14:37

:) mármint 2. komment... Öreg vagyok én már ehhez.

Jacopo Belbo 2008.07.03. 22:16:42

Megdöbbenve olvasom Winkler Úr legújabb posztját, nézem a csatolt képet, és valósággal leesik az állam, ha arra gondolok, hogy a Visegrád környéki nyájas autós-motoros közönséget egy angol nagymama tartja rettegésben, jobbkormányos Fiestájával. Hát csoda, hogy ő a neki balra eső sávba kívánkozik? Öreg korban bizony nagy úr a megszokás.
:-)))

ekkerjoz 2008.07.03. 22:19:40

Alacsony nyugdíjtűrőknek finoman eszébe juttatnám, hogy egyszer lesznek 60 felett, ha megérik, és addigra ilyen tendencia mellett automatikusan lelökik őket a Gellérthegyről, közben széttépik a jogsijukat, harsányan röhögve, mi a fenének öregedtek meg, lúzerek.
A fasság nem életkor kérdése, a superpotens huszonéves legalább annyira veszélyes, mint egy hatvanas, jólmegfontolt. És akkor a kopasztürhő, pirosladás, erixnyolcas rétegekről még nem is beszéltünk, illetve ezek közös halmazairól.
Áldás-békesség.

szodaereje 2008.07.03. 22:22:58

Az én nagyapám idült alkoholista létére is mindig megkapta a hosszabbítást.
"Persze Jóskám, add csak ide, bepecsételem. Onokák megvannak?"
De sokkal súlyosabb hiba, hogy nagyszülő világéletében nem ismerte a félelem fogalmát. Hetvenévesen kikövetelte, hogy egy szál kötélen leeresszék a kútba búvárszivattyút javítani.

Az ilyen alakzatokat nagyon jól ki tudná szűrni a forgalomból a PÁV, meg egy működő rendőrség.

Egy alkalommal parkolás után mellém állt egy bácsi az igniszével, hogy ő megérkezett haza és le szeretné tenni a gépet ide a megszokott helyére. Mindezt úgy közölte, hogy bal láb a quplungon billegett, kutyu meg ezerrel csaholt a bal fülén és a résnyire lehúzott ablakon át az irányomban.
Ilyenkor érdemes békésen kitérni, de amikor a roppant bonyoult tolatási manőverbe belefogott a bácsi, rögtön végighúzta a mögöttem parkoló autót, meg az átellenben álló ajtaját is.
Idő pedig volt mindenre, csakhát az utsó idegsejtek ellenállása kevésnek bizonyulhatott odabent a mészbányában.

Más alkalommal viszont korombeli bénaság a szemem láttára húzta meg a lökhárítómat úgy, hogy - sajnos tapintatosan és nem a hatásos agresszív módon - figyelmeztettem: neki fog menni. De a birka csak tolta békítgető mosollyal az arcán a manővert : "eztet már akkor is be kell fejezni, mer elkeztem" jelleggel.

Na e két alkalommal rángattam ki hajánál/nyakánál fogva az autóból embereket.

Krisi 2008.07.03. 22:23:04

Azt én is bírom, amikor az idős emberke elkezd kioktatni, hogy ő X éve vezet, és hogy mit pattogok a pár éves jogsimmal, én biztos még kezdő vagyok :)

Aztán elmagyarázom neki, hogy amikor 40 éve megszerezte a jogsit, akkor finoman szólva más volt a dolgok menete.

Ez a "vonjuk be az öregek jogsiját" ott sántít, hogy van azért jópár kivétel. Hogy ne menjek messzire, a szomszéd buszsofőr volt, szerinem jobban vezet, mint itt bárki, lehet, hogy már rég nyugdíjas, de nyugodt szívvel beülök mellé bármikor.

Viszont az is igaz, hogy a legextrémebb balfaszságokat az öregek művelik, pláne ha nők - bocs mindenkitől -, de ma is volt szerencsém találkozni 1-el, egyszercsak ok nélkül tolt egy satuféket, ha nem tudom jobbról kikerülni, akkor a mögöttem lévő motoros beköszönt volna a csomagtartón keresztül. És ez csak a mai termés.

Azt meg sokan felvetik, hogy 60 év felett évente kéne ellenőrzés, hát szerintem mindenkinek 5 évente kéne kresz vizsga.
Mindenkinek.
Kiváncsi vagyok, most így helyből hány fórumozó tudná sikeresen abszolválni a vizsgát, félek, hogy elég kevés. (magamat is beleértve :)

Az orvosi vizsgálat meg tényleg egy vicc, pár éve az volt, hogy kresz tanfolyamon bejött egy nő, mindenkit levett 5000 pénzel, és megmérte a vérnyomásomat - bazzeg, hány 17-30 közötti embernek nem stimmel a vérnyomása? De most komolyan? MI a lófasz értelme van? Semmi -, aztán meg volt egy látásvizsgálat egy olyan tábláról, ami egész héten kinn volt a falon, ergo akinek rossz a szeme, az bemagolja.
Slusszpoén, hogy egy srác nem tudta kiolvasni az alsó 3 sort, de neki is megadta a papírt a nő. Mondtam is a mellettem lévőnek, hogy vele nem szeretnék találkozni a közúton.

Szóval bizony mondom néktek, el van ez így baszva.

Alibiman 2008.07.03. 22:24:16

SZVSZ ez nem kor, hanem generációs / kultúrális probléma. Mármint az ökölrázós, mindekit ökörnek tartó, 65-80 éves magyar vezető. Sajnos az én öregem is ilyen (74). Fiatalabb éveim azzal teltek el, hogy az öreg a wartburgban, kalapban folyamatosan szidott mindekit az úton. Teljesen meg volt győződve arról, hogy ő tökéletesen vezet, ismeri a kreszt, mindenki más viszont idiótam, béna. Nagyon stresszes volt mellette ülni. Talán ezért van az, hogy az utasaim sokszor megjegyzik, milyen nyugodtan vezetek. És szerintem a fiam is nyugodtan fog vezetni, és az unokám is. Ők már más (közlekedés-kulturális) környezetben nőnek fel.

byakin 2008.07.03. 22:25:26

Sziasztok!

Nekem is van egy hasonló öreg tatás ámokfutós élményem.
Araszolgatott a kocsisor egy kukásautó után, mindenki várta a sorát, hogy megelőzhesse a kukát ürítgető gépet. Épp én volta közvetlenül mögötte, amikor hirtelen jobbról a kocsisor és az árok között fékezés nélkül 40-50-el beleszáll egy 20 év körüli Ford a kukásautóba. Az autóm jobb elejét súrolta és a kukás jobb hátulját zúzta be. Pont ott, ahol a munkás szokott álni. A fiatal srácnak, aki éppen ott állt, az volt a szerencséje, hogy éppen hátrafelé bámészkodott, és látta hogy jön a kocsi. Az utolsó pillanatban ugrott le.
Megállunk, kiszállunk, kiderül, hogy öreg úr (75 felett) volt a volánnál, mellette a hasonló korú macája. Nagyon kedves, nagyon sajnálja, mindent elismer: sajnos nem találta fékpedál, mellélépett vagy ilyesmi, és hogy ne rohanjon a kocsisorba hátulról, inkább jobbról került. Sem Ő, sem a kukás gyerek, sem a rendőr nem fogta fel, hogy ha éppen nem néz hátra srác, és nem ugrik le (szerintem ez nem gyakori eset), akkor mund a két lábát sípcsont magasságban amputálja az öreg. Szerencsére nem így történt. A rendőrnek persze hiába magyaráztam, hogy azonnal vegye el a jogsit, csak azt mondta, "vezetéstechnikai hiba", pénzbírságot szabnak ki, semmi alkalmassági vizsgálat, vagy hasonló.

funny 2008.07.03. 22:26:39

Mindig vidámsággal tölt el, hogy ide csak csúcssofőrök írnak, akik sohase tévednek, de más tévedését mindig észreveszik/elhárítják

(de azért lehet, hogy némelyikőtök "lemorzsolódás" okán jövőre már nem kommentál?)

iga 2008.07.03. 22:27:46

Garry!
Azt hiszem te vagy a "jó" vezető, aki
-minden rést kihasznál (közben elveszi a féktávolságot)
-a többi "hülyéről" azt hiszi, hogy nem tud vezetni, azért araszol a dugóban, így akár záróvonalon át is besorolsz eléjük.
-elfelejti az irányjelzőt használni, miután meg van győződve, hogy hülye mérnökök csak a szimmetria kedvéért tervezték be.
-"sportosan" vezet, kopjon a gumi, fék, fogyjon a benga.
-fitogtatja magyarságát, de a magyar melós munkája szart sem ér szerinte(l. Suzuki, ami persze Japán)
-drága autóval jár és nem tudja elviselni, hogy az olcsób kocsit kell követnie
-olcsó autóval jár és bizonyítani akarja, hogy lelővi a drágábbat
-azt hiszi, hogy a leállósávot neki találták ki
-cégautót vezet és szarik mindenkire
-csikkzsebből kifizeti a büntetést
-SUV-ot hajt (bár terepen elakadna), hogy leplezze ksebbségi érzését.
-vállakozása most megy, de ki tudja meddig futja a jelzálogból
-melóhelyén nap mint nap lealázzák és a forgalomban törleszt.
-nyugodtan b@ssza ki a szemetet, csikket az ablakon
-esküszik a régi használt márkákra, mindenki hülye aki uj kocsit vesz (butitsd le EU4-re régit, vagy az EU4-est üsd ki, azután nyilatkozz)
-szerint aki a szar utakon az útviszonyoknak megfeleően vezet az vén f@sz, bár lehet, hogy csak a kocsiját kiméli.
-szerint a piros csak narancssárga.

Amúgy az egész nem neked szól, ha magadra ismersz gondolkodj el.
Sorolhatnám még az itt nap-mint nap elhangzó sok baromságot, bár szerintem sok gondolat csak a tapasztalatlanságból ered.
ui.amúgy, ha az én kocsim kilincséhez nyúlnál, szilánkosra törném a kezedet. (mondjuk egy öreg emberrel könnyű)
Balesetmentes közlekedést, jó autót kívánok.

AP (törölt) 2008.07.03. 22:41:36

van itthon "eriksznyolcas réteg"?

bgy 2008.07.03. 22:43:04

van, csak vékony.

zalkapone 2008.07.03. 22:43:22

2 éve egy vén hülye úgy törte rommá a frissen lakatolt cseppkadettgsi-m, hogy út széléről index, körbenézés nélkül íven visszafordult (volna). Lakott területen, záróvonalon keresztül. Én (hiszitek, vagy sem) tényleg 50-nel mentem, de annyi időm nem volt, hogy átugorjak a fékre. Kb. 3 méterrel előttem adott padlógázt. Erre mit mondjak? Mondjuk a felelősség kérdése nem volt probléma, miután elővarázsoltam 110 kg-mat a roncsból. Előtte viszont még anyázott. Amúgy ha jól tudom, akkor az ADAC már készített egy ilyen jellegű programot németországban, ahol a nyugdíjasok ingyen tesztelhetik magukat. Bár az eredmény ott sem kötelezi őket semmire.

AP (törölt) 2008.07.03. 22:44:47

iga a tipikus frusztrált kisember, aki anyázni jár ide

na ŐK alkotnak réteget

? 2008.07.03. 23:02:18

:) "eriksznyolcas réteg"?! :)
Rossz élményed lehet... Ennyi erővel minden réteg van...

zalkapone 2008.07.03. 23:07:10

Nemcsak csóri öregekkel van baj, hanem a rendszerrel, amihez nem tudnak akklimatizálódni. Én pancser(?) módon nem megyek lakott területen 50-nél gyorsabban (kivéve BP, de ott nem is lehet), átengedem a gyalogosokat a zebrán, viszont az túlzás, hogy lakott területen kívül, egyenes, jól belátható úton, száraz időben, fényes nappal 90-nel tötymörögjek. Nem is szoktam mondjuk, de ezeknek az új gestapós traffiknak hála kénytelen leszek rászokni, hacsak nem akarom én egyedül magamra vállalni az államadósság törlesztését. 90 helyett 123, és már fizethettem is be 30e magyar forintot. És én nem vagyok se topmanager, se drogdíler, hogy huzamosabb ideig elbírjam.

audigarage 2008.07.03. 23:10:33

Hátulrol belém rohan 1 ilyen vén geci,szívem szerint pépé kelett volna verni a pofáját!És még volt pofálya azt mondani én vagyok a hibás.Utálom a vén geciket!

Garry84 2008.07.03. 23:12:48

iga,

szerintem nincs igazad, a legtöbb dologban legalábbis...

"Azt hiszem te vagy a "jó" vezető, aki
-minden rést kihasznál (közben elveszi a féktávolságot)"

Nem, csak ahová beférek, biztonsággal. Jelen esetben is csak azért akartam elmenni mellette, mert nem mozdult kb. fél perce.

"-a többi "hülyéről" azt hiszi, hogy nem tud vezetni, azért araszol a dugóban, így akár záróvonalon át is besorolsz eléjük."

A záróvonal nekem tabu. Ez szerintem az a része a magyar közlekedésirányításnak, ami nagyjából megfelelő (mármint jogos helyeken van). Dugóban zenét hallgatok, bár mostanában inkább kabarét. Érdemes.

"-elfelejti az irányjelzőt használni, miután meg van győződve, hogy hülye mérnökök csak a szimmetria kedvéért tervezték be."

Ismerőseim azon röhögnek, hogy az erdő közepén is használom. Egyszerűen így tanultam meg, reflex. Ha nem a sávomban fordulok, viszem a kart a kormánnyal együtt.

"-"sportosan" vezet, kopjon a gumi, fék, fogyjon a benga."

Inkább lendületből. Ne kopjon, ha lehet, mert diákként nincs rá túl sok pénzem.

"-fitogtatja magyarságát, de a magyar melós munkája szart sem ér szerinte(l. Suzuki, ami persze Japán)"

Nem. Nem érdekel, ki mennyire magyar, mennyire nem az. Ha valaki fasz, az nemzetiségtől, bőrszíntől, vallástól, stb. független.

"-drága autóval jár és nem tudja elviselni, hogy az olcsób kocsit kell követnie"

1994-es Mondeo. Nem drága. Mindegy, ki megy előttem, ha nem szerencsétlenkedik, és ésszerű tempót tart, nem előzöm meg.

"-olcsó autóval jár és bizonyítani akarja, hogy lelővi a drágábbat"

Igen, tulajdonképpen olcsó. Mint mondottam, csak az indokolatlanul lassú, bizonytalan, veszélyforrást jelentő autókat "küzdöm le", ami az én tempómmal megy, azt nem.

"-azt hiszi, hogy a leállósávot neki találták ki"

Olyannyira nem, hogy még életemben nem álltam leállósávon, nem volt rá szükségem (műszaki hibám nem volt, mármint ilyen jellegű, egyébként meg nem állok meg rajta - nem a zsaruk miatt, hanem mert tényleg veszélyes, valamint ritka pofátlanság).

"-cégautót vezet és szarik mindenkire"

Saját.

"-csikkzsebből kifizeti a büntetést"

Ízesen kifejezve: sajnos kurvára nem.

"-SUV-ot hajt (bár terepen elakadna), hogy leplezze ksebbségi érzését."

Nem, Mondeo. Sőt, még csak nem is kombi.

"-vállakozása most megy, de ki tudja meddig futja a jelzálogból"

Suliba járok.

"-melóhelyén nap mint nap lealázzák és a forgalomban törleszt."

Suli mellett dolgozgatok, élvezem.

"-nyugodtan b@ssza ki a szemetet, csikket az ablakon"

Szemetet soha, csikket néha igen (tudom, rossz szokás, próbálom levetkőzni, telik a hamutartóm).

"-esküszik a régi használt márkákra, mindenki hülye aki uj kocsit vesz (butitsd le EU4-re régit, vagy az EU4-est üsd ki, azután nyilatkozz)"

Régim van, de nem azért, mert esküszöm a régiekre. Erre futja, erre is szűken.

"-szerint aki a szar utakon az útviszonyoknak megfeleően vezet az vén f@sz, bár lehet, hogy csak a kocsiját kiméli."

Ha szar úton megyek, együtt sírok a kocsimmal. Imádom, féltem. Ilyenkor szoktam embereken ledöbbenni, hogy úgy előz meg, hogy látom, ahogy pattog vissza a sávba.

"-szerint a piros csak narancssárga."

Budapesten néha előfordul, egy-két tizedmásodpercig.

"ui.amúgy, ha az én kocsim kilincséhez nyúlnál, szilánkosra törném a kezedet. (mondjuk egy öreg emberrel könnyű)"

Jogos, én is csak idegből csináltam. Utólag átgondolva a dolgot, akár pofán is fújhatott volna gázspray-vel, jó esetben. Egyszerűen felhúzott, nagyon. Nem azzal, hogy öreg, nem azzal, hogy lassú, hanem azzal, hogy egy faszkalap. Az, hogy megüssem, vagy ilyesmi, fel sem merült bennem.

Nézd, hét éve van jogsim, elég sokat vezetek, számtalan ilyennel találkoztam már. Általában csak csendben dühöngök magamban egy sort, nem éri meg versenyzésbe, ujjpárbajba, fegyelmezésekbe belemenni. Féltem az utasom, magam és a kocsim. Ebben a sorrendben. Néha maximum villantok, hogy öreg, legközelebb jobban figyelj. A dudát például nem használom. Nagyon sok a balfasz öreg, a kihaénnem fiatal (nem tartom magam annak), az elkényelmesedett hétvégi sofőr. Minden nemű és korú lehet az, aki idegesítő, ilyen-olyan okokból, de szerintem ezt Te is így látod.

"Balesetmentes közlekedést, jó autót kívánok."

Köszönöm, eddig megvolt mindkettő, Neked is hasonlókat!

bgy 2008.07.03. 23:18:18

Németországban például bevezették a parkolóhely-keresési balesetek megosztott felelősségét.
Mész elöl, hevesen keresel szabad parkolóhelyet, mikor megpillantod, hirtelen beleállsz a fékbe. A mögötted jövő meg beleáll a csomagtartódba. Ilyen esetben a németek szerint mindketten, egyenlő arányban vagytok felelősek: hiszen a hátul jövő nem tartott kellő követési távolságot (minden forgalmi helyzetben biztonságban meg tudjon állni, blabla és stb), az elöl haladó viszont látszólag ok nélkül hajtott végre nem várt manővert. Nem mondom, hogy ez feltétlenül jó ötlet, de a mai forgalom ritmusához, a közlekedési viszonyokhoz jobban alkalmazkodik. Elég nehéz egy városi egyirányú, de haladós utcácskában kellő követési távolságot hagyni , ugyanakkor elég nehéz lehet parkolóhelyet is találni a mögöttes forgalom tartós akadályoztatása nélkül.

audiorage 2008.07.03. 23:22:40

Te még iskolába jársz? Neki ne magyarázz...

Gvoczelka 2008.07.03. 23:25:56

1hete, mentem gazdagréten, eleven center parkolóból gurul ki az s4-es audi, kb 40es faszi ül benne, ott van kint a macisajt tábla neki, én mennék egyenesen, kijön elém. Satuztam, kiordítottam, hogy mi a f*sz*mat csinál, elsöbbségadás az luxus? erre még neki állt feljebb. 3napja, ugyan itt, reggel. Buszmegálló két végén ott a zebra, járdasziget a felezővonalnál. Idős nénike elindul de nem ám a zebrán, hanem a két zebra között félúton. satu, kiszólok neki hogy ott a zebra, erre visszaordibál hogy hülye taknyos huligááán.
Mellesleg, Régi Swifttel járok, tele van matricával, szól a zene benne, hangos kipufogó. Ildikó, közöttünk sem mindenki bunkó tapló paraszt. Én, hogyha látok valakit a zebrán, akkor lelassítok, megállok, intek neki hogy mehet, megközöni, rábólintok, átmegy, és én megyek tovább. A közlekedés szabályait be szoktam tartani. Ne általánosíts!
Támogatom több előttemszólónak a javaslatát, nyugdíjas kor után gyakrabban kéne alkalmassági vizsga, meg úgy minden. Csak az a baj, hogy az orvosok is lefizethetők... Ugyan úgy, mint a zöldkártyások, akik megadják az engedélyt az olyan autókra is, akik vulkánként fújják ki a fekete kormot magukból....

etna 2008.07.03. 23:31:20

Na mia fasz van? Karót a varjúnak + a buzi kutyásbuzi nem reagálnak?!

Yasashi Tanuki 2008.07.03. 23:40:40

Pár hónapja volt a japán közTV-ben egy hír, hogy mivel az idősek ott viszonylag sok balesetet okoznak, 65 év fölött azoknak akik visszaadják a jogosítványukat különböző juttatásokat, kedvezményeket kapnak - éves bérletet, belépőket különböző kultúrális programokra...stb.
Jobb pozitív módszerekkel megváltani a biztonságot mint törvényekkel szankciókkal fenyegetni embereket.
Valószínűleg az illető ha öregszik maga is érzi, hogy romlanak a reflexei ilyenkor kellene finoman segíteni abban, hogy magától hagyja abba a vezetést, ha már önmagára és másokra is veszélyes.

The good boy 2008.07.04. 00:01:10

bgy 2008.07.03. 23:18:18

A görögök meg azt csinálják, amikor parkolót keresnek,hogy kiteszik az elakadásjelzőt miközben gurulnak, így a mögöttük haladók tudják, hogy az elöttük araszoló bármikor megáll, ha üres helyet lát. Szerintem jobb módszer mint a német, és itthon is jó lenne, ha az emberek alkalmazzák.
Tudom naiv vagyok, mert nálunk általában satufék, aztán beállás a helyre. Ha valaki hangosan fékez, vagy dudál, akkor duzzogva kiteszi beállás közben az indexet.
Ez van...

hímsoviniszta 2008.07.04. 00:10:52

Ildikó!

...huhhh...az általad leírt egyik kategóriába sem tudtam besorolni magam...:)

rebel 2008.07.04. 00:26:47

Milyen jó hogy itt mindenki szuper vezetői képességekkel rendelkezik, sosem hibázik és sosem öregszik meg. Ha mégis akkor remélem hogy gyermekeitek a nyugdíjkorhatár elérésekor elveszik a jogsitokat vagy esetleg beszámíthatatlanná nyilvánítanak biztos ami biztos. Amúgy még csak félúton vagyok a nyugdíj felé.

ommm 2008.07.04. 00:33:41

Finomabban, ha lehet.

Daveee 2008.07.04. 00:36:06

Mondhat akárki akármit, a sűrűbb és szigorúbb ellenőrzést igenis be kéne vezetni idősebb korban. A fiatalok vagánykodása egy teljesen másik téma, az még nem menti fel a nyugdíjasokat semmi alól. Akinek pedig 80 évesen is jók a reflexei, az a gyakoribb vizsgálaton is megkapná a pecsétet. Nem?

Gr. Drakonisz 2008.07.04. 00:45:07

Hejl de sok minden volt... Igaz az, hogy több tapasztalat, nagyobb rutin, stb. Igaz, hogy a kresszt nem véletlenül találták ki...
DE! Ti nem láttatok olyan útszakaszt, ahol a kresz szabályok teszik veszélyessé az adott helyen a közlekedést? Ahol az 60-as korlátozás nyílt, egyenes úton ki van téve, majd még az egyenes vége előtt fel van oldva? Ahol a normális autós tartaná a 100-110-es utazósebességet és tucatnyi baleset történik abból, hogy meglátnak egy rendőrt az emberek és beleugranak a fékbe, a mögöttük levő meg beléjük száll?

Az is igaz, hogy sértés az öregek számára és nagy sértés elvenni az autójukat...
DE! Két nagyon jó ellenpéldát tudok erre. Anyukám férjét nem akarom megsérteni, nagyon jó sofőr... Volt. De időnként rájön egy kis reakciókihagyás, épp egy másodpercnyi, ahogy rutinból megy a megszokott úton normális tempóval - útviszonyoknak megfelelően 50-70 80-90 100-110 ahol amennyivel kell... - és egy pillanatra sehall-selát, ha van előtte valami nem veszi észre... (ötvenes évei végén, még nincs 60) Egy nagyon csúnya balesete volt ebből, anyukám meg is sérült... Egyszerűen egy kereszteződésben belerepült egy másik autóba... Szerencsére volt annyi önkritikája, hogy beismerte, hogy az ő hibája, de annyi már nem, hogy letegye az autót... Egyszerűen, ha nincs mellette valaki, aki figyel, nem biztonságosan vezet, noha néhány évvel ezelőtt még azt mondtam volna róla, hogy ritkán látok olyan jó sofőrt, mint ő... De manapság - Ugyan nincs jogosítványom, mert pénzem nem volt rá sose, de azért vezetgetek, és nem annyira rosszul, mint egyes korosztályombeliek, akiknek jogosítványuk van... - már nem ülnék be mellé szívesen...

A másik nagyapám... Egykor jó sofőr volt... De mára eljutott odáig, hogy 3-4 év alatt kiégette egy Astra motorját, egyszerűen azzal, hogy nem reagál a motorhangra, nem érzi az autót már és 4-5 ezres fordulat fölött vált - ami azért egy 65, vagy 75 most nem emléxem pontosan nagyon csúnyán lehasznál... - és töönkreteszi az autót. Ő kezdett engem először vezetni tanítani, és akkor még jól ment neki, de az utóbbi néhány évben kétszer ültem be mellé és azt nem kívánom senkinek... Visító motorhang 30-nál, kereszteződések közepén megállás körülnézés címszóval, féktáv betartása 0... Nem szándékosan... Egyszerűen az idegek lassulásától... Nem akarok megbántani senkit... Nem kressz teszt, vagy 5 évenkénti vizsga kéne... Gyakorlati vizsgálat a tesztpályán minden regisztrált koccanás után... És annak, aki nem tud vezetni, úgy elvenni a jogosítványát, hogy a gyakorlatot újra meg kelljen csinálni, hogy visszakapják... Megérné...

(Ja... Szerencsére az autó hitelének törlesztését nagyapám nem tudta már fenntartani, elvitték a kocsit, azóta nem vezet... Én fellélegeztem...

Amerikában van fegyvertartás, mi meg megyünk mint az állatok 2008.07.04. 00:46:43

Néniknek pálya nap. Ez tetszik. Amúgy mindenki vegye a fáradtságot, és akár motoros, akár nem, menjen ki egy nyílt pályanapra, és nézze meg, hogy van ilyen is. Remélem egyszer autósok is kimennek, és kihajtják magukból azt, amit a BMW megléte vagy hiánya okoz.

Brigi "B. A." főnöke 2008.07.04. 00:47:30

Garry84 2008.07.03. 23:12:48

"-elfelejti az irányjelzőt használni, miután meg van győződve, hogy hülye mérnökök csak a szimmetria kedvéért tervezték be."

"Ismerőseim azon röhögnek, hogy az erdő közepén is használom. Egyszerűen így tanultam meg, reflex. Ha nem a sávomban fordulok, viszem a kart a kormánnyal együtt."

Ha a kormánnyal viszed az indexet, akkor ebben a pontban bizony iga nyert. :)

Amerikában van fegyvertartás, mi meg megyünk mint az állatok 2008.07.04. 00:52:51

Mwuhaha, "nyakkendős", ha nem vagy provokátor, aranyat érsz :)
"NEM A 60 ÉVEN FELÜLIEKET KELLENE A FORGALOMBÓL KITILTANI, HANEM A 14-45 ÉV KÖZÖTTIEKET!..."

Végre valaki sikeresen rámerőszakolta a caps lock-os posttal az öklét rázó vénembert :) Mindenki nyugodtan beszélget, te meg bejössz, megnyomod a caps lockot és ettől azt hiszed, hogy még igazad is van. Ha 50 alatt vagy, akkor tanulj meg hallgatni és figyelni mások véleményére, ha 50 fölött, akkor meg kivárok, hátha nem kell veled sokáig vitázni :D

a kapcsám meg: hnrBMW :))

Peugeot 2008.07.04. 00:58:45

Csak mert én sem szeretem azokat a korosodó sofőröket, akik reflexek/képességek nélkül ülnek autóba:

Két éve, meleg tavaszi hétvégén haladok, a Lehet úton, a belső sávban, a Béke tér irányába, közeledve a Róbert Károly körút felé. Még mielőtt elérném azt, kötelezően lassítok a Mohács utcánál. (Aki ismeri a környéket, tudja milyen hely.) Ekkor, a Mohács utcából, az elsőbbség adás tábla mögül, valaki, egy „mi autónkkal” padlógázzal kilő. Mondanom sem kell, pont találkoztunk. Az ütközés erejére jellemző volt, hogy a távolabbi villamossínig tolt, ezzel leállítva a teljes forgalmat. Mind a ketten kiszálltunk, körbenéztünk, majd az 50-60 év körüli hölgy első kérdése a következő volt: „Mi történt?” Megőrizve a nyugalmam, illedelmesen közöltem a vele, hogy míg én védett útvonalon közlekedtem, addig Ő egy olyan tábla mögül hajtott ki, ami mögül csak kellő körültekintéssel lehet. Engem hibáztatott a történtekért. Arra próbálta fogni a dolgot, hogy túl gyorsan mentem. Na, nem kellett több, hívtam is a szerveket. Nagyjából 5-10 percre rá meg is érkeztek. (Ekkor már nagyjából 20 perc telhetett el az baleset bekövetkezésétől.) A rendőrök kiérkezésekor, az idős hölgy rájuk támadt a mondókájával, miszerint túl gyorsan mentem, Ő pedig ezért nem vett észre. (Nyílván ez badarság, hiszen nem mentem a megengedettnél többel, sőt, még lassítottam is, megszokásból.) Látták a rendőrök is, hogy valami nem kerek a hölgynél, ezért rögvest le is teremtették azzal, hogy akár 200 km/h-val is érkezhettem volna, neki akkor sem lett volna szabad kihajtania. Mikor belátta, hogy nincs igaza, elkezdett össze-vissza halandzsázni. Az első elszólása szerint a kórházból, fájós lábbal jött (!!!), sietett haza. Majd felszólította a rendőröket, hogy iparkodjanak, mert neki dolga van (!!!), menne tovább. (A totálkárosra tört autóval.) Szintén saját bevallása szerint, úgy gondolta, hogy kellő sebességgel át tudja vágni teljes egészében a Lehet utat, a villamos sínekkel egyetemben…

A károm – valamilyen szinten – megtérült, mert meg lett javítva az autóm. De csúnyát buktam, mert az autó veszített az értékéből. Ezt senki, sem a biztosító, sem az idős hölgy nem fogja megtéríteni.

Garry84 2008.07.04. 01:14:45

Brigi "B. A." főnöke,

ööö, félreérthető voltam? :-)

Lényeg, hogy ha sávot váltok, másik útra kanyarodok, mindig indexelek. Kanyarban azért nem. Szóval úgy, ahogy kell... :-)

(Van egyébként egy ismerősöm, aki azért nem használja az indexet sávváltásoknál, mert ZAVARJA A HANGJA. Minden autóban. Kereszteződésekben kibírja, de mondjuk körforgalomnál véletlenül sem jelezne kifelé menet.)

csiki25 2008.07.04. 01:15:24

Utálom az olyan öregeket aakik agrszziven vezetnek és semmit nem vesznek figyelembe mert 'koruk szerint' nekik jár a tisztelet.Tipikus eset erre a Corsát vezető 80! évesn nénike a városunkban aki ugy vált hogy váltás közben nem veszi le a gázrol a lábát.
És kereszteződésben nem kell szétnézni mert' most ugyse nagy a forgalom' és hirtelen kormányyrántásasal veszi a kanyart!
Az ilyenek járjanak elektromos rollerral.

bjela szila 2008.07.04. 01:18:03

Tényleg kellene hatvan fölött igazi , nem elcsalt PÁV vizsga ötévente . De!!!!!
Mivel itt mindenki egy kis Sumacher magába szállhatna , anyázás helyett vigyázhatnánk rájuk akármilyen hülyék .
Alapjába véve kb. az országot kellene lecserélni , iskolázatlan bünöző állatok agresszorkodnak , leszarják a kreszt , drága és pocsék kocsival egyaránt . Kis allergiás csíra arcok sárga seat , swift stb . rallyznak , mint otthon a playstationon , csak nincs még egy életük , mint hiszik .. Inkább egy parkinsonos tata jöjjön belém harminccal a marutijával , mint egy kigyúrt cigó százötvennel az x5össel .
Napi többszáz kilómétert vezetek , kétszer majd meghaltam más hibájából , de ami az utakon van az sci-fi !
120-as frontálist okozónak a bíró bevonta a bés jogsiját , de a cést meghagyta , megélhetéséhez ! Az utak réme trabival nem , de pótos Ifával köztünk lehet újra ! Abszurdisztánban élünk , csak ki-ki személyes példamutatásával változtathat sztem .

Leegor 2008.07.04. 01:31:57

Nagyapám egész életében hivatásos sofőr volt, több millió km-t vezetett balesetmentesen, 75 évesen viszont már el sem ment az orvoshoz pecsétért, mert úgy érezte hogy néha bizonytalan. Pedig szerintem nem vezetett rosszul még akkor sem. Így kéne ezt csináni... És nyugodjon békében!

pilóta 2008.07.04. 02:41:01

Én meg azt mondom, hogy mindenki menjen úgy, ahogy neki jólesik

petymeg 2008.07.04. 07:31:52

barátnőm 82éves alig látó nagypapájának most hosszabbították meg a jogsiját 20évre. Nekem 10-re (28 vagyok). Mellesleg öreg úgy vezet, mivel nem lát, hogy a felesége mondja mi van előtte. Még jó hogy ő meg nagyothall...

Kitiltott felhasználó 2008.07.04. 07:40:04

Percy · bakiparade.blog.hu 2008.07.03. 19:17:10

mögötte mentél? Te is szemben a forgalommal? :)

Notes 2008.07.04. 08:16:10

Amikor meg azt mondom, hogy 60 éve felett mindenkitől el kell venni a jogsit akkor azt mondják fasiszta vagyok.

iga 2008.07.04. 08:16:16

Van egy kib@szott nagy ország, ahol mindenki autóval jár, mert nincsen más (mondjuk Volán busz).
Még nem tudnak beszélni, de már vezetnek.
Egyszerűen úgy "lesznek" felnőttek, hogy már készségszinten működik náluk a vezetési képesség. Már nem tudnak enni sem, de vezetni még igen.
Betartják az ottani kreszt, mert, nyugisak, jól élnek és a rendőr úgy megy oda hozzád, hogy keze stukkeren, valamint a rendőrautóban kemera van és az elején "tolólap", és nem tököl a yard. Nincsenek "0" tolerancia, meg egyéb ökör akciók. Beb@sszák a tempomatot és nyugiban élvezik az életet. Persze van úthálózat és közlekedés szervezés. Nálunk az idegbaj egyik fő oka, hogy nem tudsz normálisan közlekedni.
A korral együtt jár a reflexek tompulása (kevés az 50 éves elfogó-vadász és F1-es pilóta), ez tény.
Ettől függetlenül egy öreg ember is vezethet biztonságosan -úgy hogy ismerve saját képességeinek romlását- nem visszaélve "bölcsességével", nem akadályozza a forgalmat.
Az elmult időben -miután korlátlanul lehet autót venni, "0" beugróval is- már mindenki vezet (tudok olyanról akinek 10 éve nincs jogsija, de nem tudjuk büntetni, mert se vagyona, se munkahelye, a jkv.-et nem tudja aláírni, az "állami fűtés, kaja, ruha" pedig pénzkidobás).
Aki 50 év felett szerez jogsit, nem biztos, hogy bajt okoz, de az biztos, hogy "készség szinten" soha nem fog tudni vezetni.
Én kötelezővé tenném a jogosítvány megszerzését a középiskolában (csakúgy mint az úszni tudást) és jóval kevesebb baleset lenne -szerintem.
Egyébként a sok vén F@sz (mondjuk én is az vagyok) tudomásul vehetné, hogy ő is volt fiatal és 20 évesen minden jobban megy ( a vezetés is).
Úgy hogy kortól függetelnül a mentalitással van baj, és a legtöbb esetben a vétlen szívja a nagyobbat.

RendőrBarát 2008.07.04. 08:16:16

Kicsit megpróbálom hivatalosabb szemmel véleményezni a fenti esetet... Sajnos, nem túl jó példa a korosabb pilótákkal összehasonlítani a gk-vezetésben résztvevő időseket, mert egy alapvető különbség van a kettő között. Amíg a pilótáknak rendszeres időközönként ellenőrzik a vezetéstechnikáját, a reflexeit (meglehetős szigorral és következetesen), addig ez a földi közlekedésben nem valósul meg. Tudom, hogy ez nem csak az időseket érinti, hanem a középkorúkat is, mivel aki több, mint 20 éve szerzett jogosítványt és önmagától nem követte a KRESZ változásait, azt semmi sem "kényszeríti" arra, hogy időről időre számot adjon a tudásáról. A kor előrehaladtával tény, hogy a reflexek is megváltoznak, viszont egy korrekt ellenőrzési rendszerrel, amelyben kortól, vezetési gyakorlattól, esetleg a személy baleseti múltjától tennék függővé a későbbi jogosítvány hosszabbítást, megoldaná ezt a problémát.

bgy 2008.07.04. 08:52:03

"A károm – valamilyen szinten – megtérült, mert meg lett javítva az autóm. De csúnyát buktam, mert az autó veszített az értékéből. Ezt senki, sem a biztosító, sem az idős hölgy nem fogja megtéríteni."

Polgári peres eljárás keretében kártérítésre perelheted a hölgyet, és meg is fogják itélni.

Jockey 2008.07.04. 08:54:30

Valamelyik nap szerelem otthon a motort, mikor hallom, hogy az utcába befordult kocsi csikorgó kerekekkel jön. Felpillantok egy kicsit, és látom hogy a driftelös piros kocsis barátunk az. Na gondoltam magamban gyere csak felém, úgyis van egy két szerszám mellettem, majd lelassítalak a lakó és pihenő övezet sebességére a rallypálya szintjéről. A csikorgás tovább folytatódik, mikor hallom puff! Megint felnézek és már látom is, hogy orral a kandelábernek támasztotta a frissen mázolt piros jaszkarizós verdát. Na ezen már lassítani nem kell, így kíváncsian figyeltem mi történik. (még meg is tapsoltam, de nem vett észre.) Ki sem szált csak leszedte hátramenetből a gépest az oszlopról, majd immár csikorgás nélkül kisgázon eloldalgott. Pár perccel később elsétáltam az oszlopig, hogy megnézzem milyen kár lett benne. Nem nagyon kéne repedt villanypózna az út mellé! Szerencsére nagy kár nem lett benne, csak egy kis tujafa bánta a dolgot. De a delikvens a rendszámra nem gondolt, ami szépen ki volt vasalva és ott maradt az oszlop tövén.
Ha már így történt, akkor elrakom a sufniba hátha jó lesz valamire. (Ha esetleg visszajön megkaphatta volan pár keresetlen szó társaságában.) Ha meg nem kell neki, akkor álljon sort érte az okmányirodában. Van még egydriftelős bmw-s barom is a környéken várom annak is a rendszámát.
Kérdezem én, miért a lakó és pihanő övezetben kell hétvégén driftelni?

Jockey 2008.07.04. 08:58:30

Múltkor meg egy erős szemüveget használó idős úriember megállt a zebránál kockaladájával, hogy átengedjen.
Én tempósan, mivel amúgy is siettem valahová át is akartam kellni, mikor a kocsi előtt jártam, az öregúr megindult. Csak rutinos elugrásnak köszönhetően nem kellett a motorháztetőre felpattanni, de az utcában már nem tolta ezerrel a ladának, hogy ő most siet. Ezért azt gondolom, hogy egyszerűen ő már úgy látta, hogy már nem vagyok a kocsi előtt és ő nyugodtan haladhat tovább. Nem az ő nyakába varnám a balhét, hanem annak az orvosnak, aki ilyen látás mellett adott egészségügyi alkalmasságot a öregnek. Ez ugyanolyan felelőtlenség részükről, mint gyerek kezébe éles fegyvert adni!

Krisi 2008.07.04. 09:01:09

Garry:

"Ha nem a sávomban fordulok, viszem a kart a kormánnyal együtt."

Már bocsánat, hogy belefolyok vitátokba, de ami engem a ködlámpánál is jobban felbasz, az az, amikor az idióta fékez, megáll, és csak akkor teszi ki az indexet. Tipikus jómagyar szokás.

Azért van index, hogy fékezés ELŐTT tegyük ki, nem közben és utána. Tipikus eset, hogy előttem egyszercsak fékeznek, én meg csak nézek, hogy most akkor mi a jóbüdös franc van, aztán amikor már áll az autó, akkor méltóztatik kitenni az irányjelzőt, de ekkor már lényegtelen.

Amennyiben félreértettem elnézést, csak úgy eszembe jutott ez a szokás, hogy nem kanyarodás előtt, hanem közben indexel a sok gyökér.

bgy 2008.07.04. 09:01:36

Jockey, mert a mélyláda meg az akciós LG navi miatt nem futja pályabérletre.

sajtfejű 2008.07.04. 09:06:50

Tegnapelőtt piros Wartburgos papper a Béke úton: két kerékkel a balra kanyarodó sávban,két kerékkel a belsőben halad... iiiilyen szódásszemüvege volt. Ismerősöm mondta később,hogy az Árpád úton simán behajtott a gyalogosok közé egy hülye Wartburgos. Mondom: piros volt? Naná.

Dezső Atya 2008.07.04. 09:12:12

"...a Duna Plaza után nem sokkal, ahol 2x3 sáv van, egy járókeretes néni szaladt át előttem."

Te szemét meg megkergetted, láttam!

Pedig nyomorult csak a Froggert ( en.wikipedia.org/wiki/Frogger ) szerette volna kipróbálni élőben, mondta nekem, amikor átért!

Kegyetlenek vagytok!

Ster 2008.07.04. 09:21:33

Hát igen a biztonságosan vezető öregek! :) Mert hát ugye kb. elalszanak menet közben, azt sem tudják, hogy mi zajlik körülöttük. Csak hallgatja a rádióban, hogy baleset volt, fiatalok, stb...-közben meg lehet, hogy ő idézte elő, csak észre sem vette, továbbcsurgot. Az iszonyatos példákat gondolom mindenki hosszan tudná sorolni...

Joe 2008.07.04. 09:22:05

SZIASZTOK!
1.Tenap láttam:zöld astra-ba egy remegő fejű imbolygó járású 80 év körüli tatát(bocs)helyezett be a volán mögé a családja.Persze senki sem ült mellé.Beültetném mellé a családját egy kis túlélőtúrára és a háziorvosát is aki alkalmasnak találta vezetésre.
2.
Autózom,motorozom,kerékpározom.Bizony főútvonalon haladva két keréken,simán elémkanyarodnak akár 5-10 méteren belül is.70km/h-nál akár 50km/h-nál nehéz megállni 2x2négyzetcentiméter tapadófelülettel(aszfalt vs. gumik).Ezenkívül szerintem veszélyesebbek a hétvégi indexnélkülrángatomazautótsávbólsávba és a majdénmegmutatomswiftes autóstársaink.
Üdv.(Vigyázat itt a hétvége.)

Ster 2008.07.04. 09:28:18

Engem rendkívűl zavar, hogy a sok barom borongos időben, meg szürkületben nem világít, és ezeknek a nagy része vagy idősebb, vagy nő...
Árpád hídon 50-el a belső sávban, miközben nulla a forgalom, és bármit csinálhatsz...
Hév átjáró előtt a papi robogóval 20-al egyensúlyozva előzi a sort. Index jobbra, kéz ki balra és balról "előzés". Szerintem kb. az összes autós velem együtt imátkozott, hogy ne most halljon meg, és jöjjön az autónak.

Ombré Zoltán 2008.07.04. 09:29:05

"...majdénmegmutatomswiftes autóstársaink"

majdénmegmutatomtoyotásból, majdénmegmutatombéemwésből, majdénmegmutatomtuningladásból szerintem kategóriákkal több van...

devisionhun 2008.07.04. 09:36:14

Amúgy a járókeretes/botos nénik/bácsik elképesztő dolgokra képesek.
Kimegy Osánba (gy.k. Auchan) és bevásárol 30kiló szajrét. mert ott olcsóbb.
Meg ugye nincs ideje kimenni egy héten 5ször (ingyen) és 2-3kilós csomagonként kényelmesen hazavinni... Az nem jóóó.

Na az ilyen öregek tudnak versenyfutókat megszégyenítő sprinteket tolni busz/villamos után (mert ugye nincs ideje megvárni a következőt, szoros az ütemterv) esetenként ezt 2x3sávon keresztül teszik meg.
Most erre mit is mondjon az ember?

Ákos 2008.07.04. 09:53:27

Az én esetem: 8 km egyenes főútvonalszakasz közepén állt egy furgon az út szélén, de úgy, hogy a teljes kocsi kint volt a fehér vonalon kívül, nem is kicsivel. Előttem ment egy mi autónk, 70-nel. Én mögötte, mögöttem meg 500m-es sor. Mivel a szembejövő forgalom nem volt kicsi, nem előztem meg, de láttam, hogy pár másodperc múlva elfogy a szembejövő sor, ezért kitettem az indexet és közelebb húzódtam hozzá. Mikor a furgon mellé ért, satufékkel, csikorgó gumikkal állóra fékezett, én meg bele, az utánam jövő meg belém és ez ismétlődött még öt-hat kocsival. (A törvény betűje szerint én voltam a hibás, mert nem tartottam elég követési távolságot.) A mi autónkat vezető kiszállt, (60 éves öreg volt 15 dioptriás szemüveggel) és elkezdett anyázni, meg hogy milyen barmok vagyunk, szóval a szokásos szöveg. A mögöttem lévő autó vezetőjét (vadiúj kocsi elöl hátul tropa) úgy kellett lefognom, nehogy belemásszon az arcába.
A végére a csattanó: kijöttek a rendőrök, megkérdezték tőle, mi váltotta ki a satuféket. Mire a válasz "...nem fértem el mellette..." (höhö, a 4m széles úton) Kiderült, hogy a szőlőhegyről jött, és ott fogyasztott is rendesen. Ott vették el a jogsiját, plusz ő lett a felelős, amit szerintem a mai napig nem ért.

anti 2008.07.04. 10:07:32

lehet az öregeket fikázni, szerintem ha a statisztikát megnéznénk a fiatalok sokkal több balesetet okoznak. Nem véletlenül többet kell fizetniük a kötelezőre. A biztosítók igen kielemzik a statisztikát, nem hasból találják ki az árakat...
De azért csak szidjátok a véneket, egyszer ti is odajuttok, ha megéritek :)
és könnyű önkritikáról beszélni, de a magyar tömegközlekedés mellett nem lehet kocsi nélkül élni, főleg nem vidéken.

The good boy 2008.07.04. 10:10:39

petymeg 2008.07.04. 07:31:52

82 éves öreg ember 20 évre nem kaphatja meg a jogsit, max 2-re (70 felett), ha jól emlékszem (szerintem jól).
Egyet értek az időszakos vizsgával, olyan formában, hogy már a jogsi megszerzése elött egy olyan Páv vizsga kellene, ami életszerűbb a mostaninál, kiegészitve pszihológiai alkalmasságival, valamint mondjuk 60 év felett (5 évente, vagy mondjuk amikor lejár az eü alkalmassági)és baleset okozóinak (fél éven belüli) ugyanilyen vizsga vezetéstechnikai alkalmasságival kiegésztve. Az időskori akalmassági ingyenes lehetne, a többi meg fizessen kétszer annyit mint amennyibe kerülne, így fedezné az öregek vizsgálatát is.

Apósom sose volt jó soför (állitólag), mindig kellett maga mellett egy ember (ez volt anyósom), aki menet közben felhivta a figyelmét az út széli táblákra, kereszteződésekre stb. Persze az öreg minden egyes ilyen esetnél jót vitázott, hogy az nem is úgy van (persze önállóan -amikor egyedül volt - már összejött neki kocsival és motorral is(!!!) körforgóban a szembe közlekedés és nem értette utólag sem, miért voltak mérgesek az autósok). Ezek figyelembe vételével nem csodálkoztunk, hogy anyós 50 éves kor felett kezdett neki a jogsinak és mint fentebb irtam elsőre mindent abszolvált (ráadásul az elméleti vizsga hibátlan lett- azért az a 30 év házasság elöny volt:).

Fater szemtelen kolyke 2008.07.04. 10:19:11

Sajnos meg kell erositenem a tenyt, hogy nehany idos embernel a tarsadalmi felelossegerzet, onkritika es a tolerancia jelentos mertekben csokken 60-as evektol kezdve.

Apam sebesz orvoskent vonult nyugdijba, de egesz eleteben a videki telke volt a szive csucske. Moszkvicsok egesz sorat rohasztotta mar el, most mar 77 eves, es 5 eve vett uj Ladat. Minden nap a varosbol kikocsikazik a telekre (rablasok es nyugdijjasveresek miatt mar evek ota nem mer kint aludni a telken).

Tobb ev tekerges utan hazalatogattam, hat volt mit latnom:

- szurkuletben mar nem lat, ezert igyekszik mindeg idejekoran visszajonni, ami nem minden esetben sikerul neki

- periferialis latasa 0, egyik szemen csolatas masikon szurkehalyog

- merev a nyaka, nem tudja forgatni a fejet, ezert oldalra korlatozottan, hatra egyeltalan nem tud mar nezni

- fejbol (EMLEKEZETBOL!) tolat ki a parkolobol es a telekrol is. Mashonnan nem tud kulso segitseg nelkul kitolatni

- a biztonsagi ovet nem kapcsolja be, csak atdobja magan, hogy ne buntessek meg

- az oldalso visszapilanto tukroket soha az eletben nem hasznalta, soha meg be sem volt allitva.

- anyam segit neki korulnezni, es kiszall az autobol, megallitani a forgalmat, hogy az oreg kikuszkodje az autot a parkolobol. Bizony sokaig tart, es a belvaros legforgalmasabb utcajaban vagyunk, raadasul a villanyrendor miatt mindeg feltorlodnak a jarmuvek.

- megallas nelkul panaszkodik a forgalomra, hogy micsoda idok, nem tud kijonni meg a parkolobol sem. Nekem nem jelentett semmilyen gondot.

- persze tudja hogy nem lat, ezert rendkivul lassan halad, akadalyt kepezve es torlodast okozva a varosi forgalomban

- egyszeruen komikus az a forgalmi helyzet amikor beszorul egy tole is lassab jarmu moge, es nem mer elozni, ezert meg nagyobb forgalmi dugot okoz

- keptelen megjegyezni, hogy az "uj" Ladajan, ami mar 5 eves, hol vannak a kapcsolok a lampara es az ablaktorlore

- nem tudja megfeleloen beallitani az ulest, mert le kell a karokert hajolni. Ezert a kocsiba parnak vannak az anyos ules ele pakolva, hogy ha anyam a piacra akar menni, azok segitsegevel helyezze magat megfelelo helyzetbe, a beallitasokhoz ugyanis nem szabad neki hozzanyulnia

- mivel mar a hallasa is rossz, csak akkor valt felfele, ha mar az autoban ulok raszolnak, hogy nem birjak mar a zugast

- allandoan attol retteg, hogy nem hosszabitjak meg a jogsijat, es mindent megtesz azert, hogy meg akkor is, ha tudja hogy nem vezethetne mar, megkapja az engedelyt. Sajnos megvan ra a modja, hogy megkapja

- a fentiek fenyeben en is csak ugyanazzal a modszerrel tudtam megoldani a dolgot, hogy megfenyegettem az egeszsegugyi alkallmassagot kiallito szemelyt, hogy meg ne tegye, mert feljelentem

A fentieken tul amit edesanyam elmeselt, mielott a regi Moszkicsot ELADTA volna:

- "nem volt mar fekje a Moszkvicsnak, de o kiakart mindenaron menni a cefret megkeverni. Ezert neki kellett az autoban a kezifeket utasitasa szerint hasznalni, igy mentek ki a telekre"

- "nem mukodott az iranyjelzo rendesen, a kapcsolo kar le fel mozgatasaval lehetett szimulalni az iranyjelzest. Ezert elobb jelzett ha fordulni akart, majd mivel tul nehez volt a kormanyt egykezzel tekerni es kozben rangatni a kart, az iranyjelzest abbahagyta es befordult abba az iranyba, amelyre jelzett"

- " a muszaki vizsgara az auton tatongo lyukakat BECEMENTEZTE, majd valamilyen festekkel atfestette"

- "hogy tudja az asszonny el-e meg vett egy hasznalt feltegla Siemens mobiltelefont, melyet sohasem tolt, es kikapcsolva az autoban hagy. Csak azt a szamot tudja hivni, amelyik be van elore potyogve, hogy neki csak a zold gombot keljen megnyomnia."

Az oregnek a reflexei egyebkent nem rosszak, valamikor asztalitenisz bajnok volt, meg most is turhetoen jatszik, de csak szemegyenest, es ne keljen hajolnia. Ezt azert tartom fontosnak, mert az itt elhangzottak sokszor az idosebb emberek reflexeire panaszkodnak, de apam eseteben ez nem all fenn. De minden mas az katasztrofa.

The good boy 2008.07.04. 10:37:21

azért azt hozzátenném, hogy szeretném megélni azt a kort, mint amit a fent leirt és szidott öregek megértek, mert szerintem a mi korosztályunknak (féluton vagyok a harmadik és a negyedik x között) esélye sincs a 70-80 évhez, akár vezetünk akkor még, akár nem.

JMoS 2008.07.04. 10:39:10

Nekem a változó korúakkal van a legtöbb bajom.

Garry84 2008.07.04. 10:50:06

Krisi,

igen, félreértettél... :-)

Ezzel amúgy csak az akartam kifejezni, hogy mindig indexelek, amikor kell. :-) Először az index, utána fék, kormány, miegymás. Tényleg félreérthető volt...

Attól én is megőrülök, amikor az utolsó pillanatban látom, mit csinál. Ez körforgónál idegesítő főleg. Meg ha ő balról jön, jobbra kisívben akar menni, én szintén, de nem képes jelezni, így csak akkor tudok kimenni, amikor már elkezdett befordulni.

Amúgy oktatóm és édesapám is mindig szült, hogy először index, aztán fék, hogy tudják körülöttem, mit csinálok.

Tegnap egyébként hat órán keresztül számoltam egy körforgalom forgalmát, videóról. Érdekes, hogy az emberek harmada-fele indexel csak kifelé, de legalább ennyi befelé is. Meg persze vannak azok a Nobel-díjasok, akik bent balra indexelnek... :-)

Garry84 2008.07.04. 10:51:16

szült=szólt... angol nyelvű billentyűzet...

Peugeot 2008.07.04. 11:17:41

bgy: "Polgári peres eljárás keretében kártérítésre perelheted a hölgyet, és meg is fogják itélni."

Könnyen lehet. De se időm, se pénzem nem volt ezzel foglalkozni. Az autó pedig marad, egy jó ideig, mert szeretjük.

Amúgy azóta nagyon sok rejtett hiba jött elő, ami egyértelműen a balesetből származtatható. Ezeket már saját zsebből kellett állnom. Gondolom, ezeket is rá lehetne verni. De kinek lenne ehhez gumicicije?

Sokkal jobban örülnék annak, ha tudnám, az ilyenek nem ülnek újra autóba. De azt hiszem, hogy semmi, tényleg SEMMI sem áll az útjukban. Magasabb lett a kötelező biztosítása, oszt' csókolom.

Pipi 2008.07.04. 11:34:32

múltkor jöttem melózni öreg papa lefosta, hogy elsőbbségadás tábla van kinn (ehhez se gyors reagálás se friss kresz ismeretek nem kellenek, csak ki kellene nyitnia a szemét) és szépen jön be elém. Gondoltam beleszállok,legalább lenne pénzem a kasztnizásra, de csak lesatuztam végül. kb 10 centire álltam meg a kocsijától, ő úgy döntött, h most az út közepén fog megállni és mutogatott, h bocs. mondom, húzz már a kurva anyádba, mennék tovább. Kb 5 perc alatt fogta fel, h ha még sokáig áll leőttem, leütöm, akár öreg akár nem.
Persze, tisztelettel kell bánni velük, egyetértek, de ha valaki már nem képes vezetni, ne tegye. Ez miért nem számít közveszély okozásának? Őket miért nem viszik be a yardok??

Julio 2008.07.04. 12:03:19

Hellótok!

Az egészre egy idézet jut eszembe:
"havas utak, ilyenkor a legjobb vezetni. A mazsolák nem jönnek ki, a vér profik meg már az árokban vannak"

dinan 2008.07.04. 12:20:07

Azert valahol bajos olvasni a masik oldalt Fater szemtelen kolyke altal. probal teljes eletet elni, tartani magat...
persze ketsegtelen, hogy eletveszelyes. de melyik otvaros szoke nem az, aki, ha mellette haladok a tokegyenes uton hajnali 3kor es ramrantja a kormanyt?
a szenne "tuningolt" fiat tipos striracsingos hulyegyerek??(pedalokat csak I/O allasban ismeri)
szodasuveges anyuka, aki a korforgalomba bemenet csak jobbra(!!!) "nez szet" (onnan varja a forgalmat), gyerekek hatul ugralnak, 2 kamion balrol kozeledik...
hulye vilag ez, en mondom:)

Andras 2008.07.04. 12:32:33

Erre varjatok gombot:

Balra-(vissza)kanyarodni tilos tabla benzinkutnal. Jovok a kut fele, ket savos az ut, en a belso savon megyek, mellettem egy regebbi Nissan. Parhuzamosan, egyforma sebesseggel haladunk. Mikor a fent emlitett benzikut ele erunk, 60 eves ven barom a Chevi Aveo-javal se szo se beszed kihajt a kuttol, balra (vissza) akar kanyarodni. Azert csak akar, mert egyszerre ketten utjuk el, eloszor a Nissan, aztan en a Nissant es ot is. Az en autom felborul mert a Nissan sarvedoje megdob. Epp hogy megusztam. Ez volt Majus 28.-an, azota is szervizben az auto.Szoval ennyit a ven szarokrol a volannal, szerintem inkompatibilisek a mai rohano vilaggal es forgalommal. Lehet majd mi is ilyenek leszunk es minket is igy fognak fikazni.
Es meg valami: az oreg azt nyilatkozta, hogy o nem szandekosan vagott elonkbe. A k..a anyjat nem.

biharos 2008.07.04. 13:06:37

Hogy mennyi indulat agresszió sugárzik itt is....55 múltam s 17 évesen lett jogosítványom s azóta vezetek is.
Szenvedteis, okoztam is balesetet, szerencsére csak anyagi kár volt.
Ha valamit megtanultam, a saját káromon is az a deffenzív vezetés. Figyelni magunkra és mások marhaságára!!!
Tanulmányok igazolják, vezetéskor 2-3 másodpercenként hozunk döntést!!! Minden 2.-3. döntés HIBÁS !!! Csak szerencsénk van, illetve segít a rutin a probléma megoldásban. Legyünk valamennyien önkritikusabbak, tekintsünk magunba is, vajon hány olyan helyzetett hoztunk, hozunk össze ahol mi vagyunk a hunyók?

Mindenki megöregszik!!! ha megéri...márpedig akit a benzingőz megcsapott...no és van, hogy vezetni muszáj!

Üdv, és több türelmet egymás iránt.

B.

csinka 2008.07.04. 13:10:10

Cső mindenkinek! Apósom 72 éves, bottal jár(!), cukorbeteg, kövér, meg minden, ami kell. A jogsiját tegnap hosszabbította meg a háziorvosa, ainek az egyetlen kifogása az volt az egészségi állapota ellen, hogy közelre nem jól lát. Az Úr legyen irgalmas mindenkinek, aki az úton van akkor, amikor apósom a botját maga mellé fekteti az anyósülésre és elindul. Tudom, hogy teljesen alkalmatlan a vezetésre és nem tudok tenni semmit. Ha a zebrán halálra gázol egy gyereket, maximum feljenetem a háziorvosát, de ez gondolom, sovány vigasz a szülőknek. Semmit nem lehet tenni, semmit.

csongi 2008.07.04. 13:23:08

nyugi. a hülyesség nem korfüggő. aki egyszer tisztességgel megtanult gépjárművet vezetni, és azt rendszeresen gyakorolta is, idős korában sem fogja elfelejteni.
a KRESZ-t be kell tartani, az orvosi vizsgálatot komolyan kell venni, idős korban akár évente kötelezővé tenni.

ami a forgalomban elkövetett "fegyelmezést" illeti: ha nagyon bunkó valaki olykor felmegy a vezérhangya és megnyomom a dudát/villogok, extrém esetben beintek - amit aztán később 99%-ban megbánok.
kiugrani egyszer ugrottam ki az elmúlt egytucat évben, akkor is azért, hogy becsapjam az úton nyitott ajtóval álló és beszélgető gyökér ajtaját (miután többszöri hang és fényjelzésre sem óhajtott reagálni).
nem vagy híve ennek, erre vannak a rendőrök. igyekszem leszoktatni magamat is az ilyen megnyilvánulásokról.
szóval nyugi.

Gr. Drakonisz 2008.07.04. 14:06:35

Egyébként ami nagyon sok balesetet okoz azok az elől kopasz, hátul hosszúhajú korosodó kamionosok, akik tojnak a személyautóra, mert ők, ha valakire rászaladnak, akkor azt cafatokra törik, de nekik épp hogy egy karcolásuk lesz és továbbhajtanak...

corsac 2008.07.04. 14:07:58

Hello Mindenki

Érdekes dolgokat írtok/-nak.
Én sofőrként dolgozom. DAF XF, LIAZ, IKARUS, VW LT46 stb... Énis voltam fiatal (???30 vagyok???), és örültem mikor a fater ideadta az 1000-es swiftjét amit aztán ütöttünk vágtunk. Csináltam énis olyan dolgokat amire mai fejjel visszagondolva hülyeség de soha nem voltam ön-és közveszélyes. Sajna nem minden fiatal jut el a visszatekintésig.
Sok 16-17 éves srác a pc játékok után (NFS Carbon, Pro Street, GTR, Colin McRae Rally) után azt hiszi megtanult vezetni. Csak az a gond, hogy az életben nincs RESTART RACE.

mlksx078 2008.07.04. 14:44:16

Oké, hogy az orvos felelős azért, hogy meghosszabítja-e a vén fater jogsiját, de szerintetek melyik orvos vállalja azt, hogy megharagszanak rá az idős betegei emiatt és átviszik másik orvoshoz a kártyájukat? A háziorvos is pénzből él, és nem mindegy, hogy mennyi betege van, mert azután kapja a TB-től a kártyapénzt. Van egy viszonylag laza egészségügyi alk. vizsgálat, amit elvégez ilyenkor. Sajnos ez nem tér ki a reflexekre és egyéb dolgokra, csak szemüvegre, meg hasonlókra.
Szóval jelentse csak fel az orvost aki akarja... Magyarországon úgyis az a legfőbb probléma az egészségügyben, hogy az eü. dolgozóknak nincs megbecsülve a munkájuk (látástól vakulásig dolgoznak 100-140ezer forintért-háziorvos esetében, a nővérről meg ugye ne is beszéljünk) és mindenki fel akarja jelentgetni őket. Majd ha az én házamat szarul festi ki a festő, meg nem lesz olyan a parketta amilyet szeretnék, akkor én is feljelentem őket... Oké, hogy nagyobb felelősség, de ha az ilyen emberek tudnák, hogy egy orvos mennyit tanul (gimnázium után még kb 10-11 év). Aztán jelentse fel az asztalos az orvost, hogy szerinte szarul rakta össze a feleségét-mert aztán ő annyira tudja...
Erről ennyit...
Amúgy az én nagyfaterom is életveszélyes, de nem nagyon tudunk vele mit csinálni, mert mégiscsak az emberi méltóság sárba tiprása, ha elveszed tőle a jogsiját és elégeted...
Üdv

szófogadatlan prókátor 2008.07.04. 14:52:49

Szörnyen igazad van!!!
The good boy 2008.07.04. 10:37:21
azért azt hozzátenném, hogy szeretném megélni azt a kort, mint amit a fent leirt és szidott öregek megértek, mert szerintem a mi korosztályunknak (féluton vagyok a harmadik és a negyedik x között) esélye sincs a 70-80 évhez, akár vezetünk akkor még, akár nem.

Jockey 2008.07.04. 15:13:30

Mlksx078!

Ez nem ilyen egyszerű!
Az orvosnak joga és kötelessége eltiltani ezúton valakit a vezetéstől, ha az nem alkalmas rá! Ennyi erővel a pilóták is feljelenthetnék az orvosukat, ha nem engedik repülni! És akkor egy rosszul látó pilóta rázuhan édesanyád házára. Te kit fogsz hibáztatni? Aki vezetett, vagy aki engedte, hogy vezessen?
Ha meg az idős ember mégis balesetet csinál és meghal, akkor ígyis úgyis elveszti a betegét a háziorvos. Ennyit a pénzről.
Nem azt mondom én sem, hogy ne tiszteljük az öregeket, hanem igenis vállalja be egy olyan személy a felelőségteljes döntést, akinek ehhez joga van. Jelen esetben a háziorvos.
Volt szomszédunk (Isten nyugosztalja) jópofa öregember volt, de csajozni akkor is a fehér szuzukival járt, mikor már nem látott, nem hallott, és járni is alig bírt. A szuzin meg naponta 3-4 horpadással mindigtöbb volt! De az orovos, aki mellesleg járt is hozzá vizsgálatra, meg injekciózni, nem tiltotta el a vezetéstől. (végülis nem halt meg senki, amíg vezetett, de ez szerintem nem rajta múlott, hanem a helyiek ismerték az "autót"!

AP (törölt) 2008.07.04. 15:19:18

Pontosan, úgyis mind megdöglünk 40-45 évesen, akkor meg, minek a para?

Jockey 2008.07.04. 15:20:21

Amúgy meg akkor sem engedhet(ne) vezetni valakit az orvosa, ha pl olyan gyógyszert szed, ami hatással van a vezetői képességekre!!!
És ehhez nem kell 60+ évesnek lenni!
Van is olyan ismerős, akinek olyan betegsége van, ami gyógyszeres kezelést igényel így nincsenek tünetek, de maga a gyógyszer mellékhatásai miatt elvették tőle a hivatásost. Így maradt a b-s jogsi, de azt is saját felelősségére.

Sanya 2008.07.04. 20:43:10

Sziasztok!

Én napi 100km-t vezetek kb. a nagyfaluban, gyakaran szirénázva, civilben pedig nagyrészt, 150cm3 robogót hajtok. Borzasztónak tartom amit némely öregasszony, öregember művel. Robogóval már rettegek tőlük, mindennap kikanyarodnak, bevágnak, stb. elém ,a szabályokról csak sejtéseik vannak. Kékkel megyek mögöttük villogok, tolókürtölök semmi, aztán ha észreveszi magát satufék. Azt gondolom az egész bp.-ti közlekedési helyzetért a rendőrség a felelős. Mennyi intézkedő közlelkedési redőrt láttok az utakon? Mert én szinte egyet sem. Fokozott rendőri ellenőrzés, jó vicc, mindenki azt csinál a városban amit a neveltetése miatt még nem tart pofátlannak, szabályok nincsenek csak pofátlanok, és még pofátlanabbak.
Egy megoldás lenne! Minden rendőrt az utcára mindenkit minden kihágásért megbüntetni!
Magamból indulok ki. Ha átlépnék 10.-én egy zárovonalat 23.-án 50 helyett 65km/h-val lefényképeznek, a következő hónapban kijönne egy csekk mondjuk 70 000FT-ról nagyon visszafognám magam!
TI NEM?

AP (törölt) 2008.07.04. 21:01:08

mi közöm nekem a te csekkedhez :)

kutyauristen 2008.07.04. 21:12:37

Apám Hondájának rövid története:

1994: boldog pillanat, átvétel a szalonban

2008: nem annyira boldog pillanat, elviszik (14 év és 308.000 km után, vezetett szervizkönyvvel)

Az eladás: vasárnap este felrakva a h@sználtautó.húú-ra, kedd este már fizetik és viszik, szombaton jön a telefon, hogy a vevő csütörtök este összetörte, mert "NEM FOGOTT A FÉK"!? Tényleg első tulajdonostól, vezetett szervizkönyvvel, napi használatból. Na persze, ha nem nyomják...

A "vevőnek" érettségi ajándék (lett volna) a kocsi. 126 LE, könnyű kaszni, nulla rutinhoz.

Félelmetes könnyelműség, leginkább a szülők részéről. És nap mit nap köztünk járnak.

iga 2008.07.04. 21:21:27

Ha már itt tartunk (semmi köze az egészhez), melyik háziorvos él itt 100-140 ezer forintból?

Krisi 2008.07.04. 22:12:20

Jockey:

"Így maradt a b-s jogsi, de azt is saját felelősségére."

Ez mit jelent? Ha megyek át a zebrán, és elbasz, mert épp rohama volt, vagy mittudomén, akkor magáravállallja a felelősséget? Ez engem nem fog vigasztalni, amikor fűrészelik le a lábamat...

Öregek tiszteletéről is pont ezt gondolom. Átadom neki a helyet, ha épp alkoholizálás miatt BKV-re vetemedek, jólnevelten viselkedek velük, de tényleg.

De ha nem alkalmas a vezetésre, akkor ne üljön autóba. Leszarom, hogy mennyire szeretne vezetni, vagy hogy mennyire kell neki.

Ne veszélyeztessen másokat, és kész. Ha kell, vonják be a jogsiját , ha másokra veszélyt jelent.

Az intenzív osztályon élet és halál közt lebegve rohadtul nem fog engem érdekelni, hogy amúgy levezetett már 2millió km-t vagy hogy a háziorvosa mennyit keres havonta.

Jana 2008.07.05. 13:46:48

kutyauristen!

és mit akart, visszakérni a pénzt?

zooo 2008.07.05. 16:34:32

Nekem is erős kocsim volt az első (20 voltam), nyomtam is neki mert szerette, de mégsem volt semmi gáz a majd' 4 év alatt. Aki pedig rutintalan, ismerje el, hogy az, és bizony ne vágyakozzon izom gépre mert megjárja...
Én pl csinálom a moci vizsgát, de nem fogok ezres cbr-t venni egy jó ideig az tuti...

zooo 2008.07.05. 16:37:18

Érettségi ajándéknak kocsi? De jól megy egyeseknek... Én anno kaptam egy villanymozdonyt a terepasztalomhoz, azt is úgy kellett kikönyörögnöm :)

swarowsky 2008.07.05. 18:26:03

Egyik munkatársam színvak..... villanyszerelésnél ugye csak a csíkos vezetéket ismeri fel.. viszont vagy 20 éve vezet. Jó hogy ki lehet következtetni, hogy ha a felső kettő világít a közlekedési lámpán akkor zöld lesz a következő, ha meg csak a középső, akkor illene majd megállni, de hát akkor is. Helyből venném el a jogsiját......

Attila232 2008.07.06. 00:18:57

Szerintem is egy bizonyos kor után (65-70 év) évente kellene egészségügyi vizsgálatra küldeni a sofőröket. Nekem is volt tapasztalatom idős emberkével. Gyalogosátkelőhely: zöldre vált a lámpa => gyalogosok, köztük én elindulunk és hopp egy kockaladában egy öregapó vígan minimum 60-al elhúz előttunk a totál pirosban. Szerintem észre sem vette a lámpát. Szerencsén múlt, hogy nem ütött el senkit. Az ilyeneket ki kell szűrni a forgalomból!!!!

k.gabcsi 2008.07.07. 18:21:17

Kedves Winkler Úr! Köszönöm a segítségét, én kb 15-16 percig vártam a megbeszélt helyen önt, de arra gondolni sem mertem, hogy megtalálja a cserben hagyót. Természetesen -közös ismrősünkkel- a zöld fiestással személyesen is szertnék beszélni, így kérném, ha lehetősége van rá a teljes rendszám birtokában állok redelkezésére.
I-mail címem a következő: k.gabcsi@t-online.hu Tisztelettel Üdvözlöm.
süti beállítások módosítása