Mikor harminc?

  2008. június 17. - Gulyás G

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


A zebránál kötelező harmincas tempó ügyében fellángoltak az indulatok pro és kontra. Tény, hogy elfogadhatatlan sok százezer autósnak harminccal, pláne megállással tisztelegni hajnali kettőkor a kihalt főútvonalon minden egyes zebra előtt, és tény, hogy elfogadhatatlan akár egyetlen gyermek (nem kevésbé egy felnőtt) halála a zebrán.

A közlekedési kultúrában (is) előttünk járó szomszédunknál úgy tűnik, nem ismeretlen a „kompromisszum” nevű varázsszó. Így fordulhatott elő, hogy nem ész nélküli szabályalkotásba fogtak, hanem olyan megoldást kerestek, ami úgy segíti a gyerekeket a zebrán, hogy közben nem szivat meg szükségtelenül másokat.

Az iskola előtti / körüli zebrák mellett mindenütt ki van téve a 30-as tábla.


Alatta pedig az apró kiegészítés:

Tanítási napokon 7 és 19 óra között.

A legtöbb helyen pedig automata traffipax is néz a zebra felé. Persze jó, ha minden ötödik-tizedikben van valóban műszer, hogy az egész ne kerüljön irreálisan sokba, de ez pont elég ahhoz, hogy az emberek komolyan vegyék a dolgot.

Tessék mondani, nálunk ezt miért nem lehet?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr39524104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porthosz 2008.06.17. 12:40:51

Nem olyan egyszerü ám a gyalogost átengedni. Én nekiveselkedtem a multkor a feladatnak, a 3. után feladtam.
Egyszerüen annyi történt hogy szépen lelassitottam és megálltam a zebra előtt, gyalog áll a zebra mellet, bambul, bambul lesekedik, én villogok, integet, továbbra is bambul majd végül kb. 4-5 perc alatt felfogta hogy most már igazán átmehetne.

Na ekkor átment. És ezt még megcsináltam 2x és rájöttem hogyha én igy közleked, akkor a másfél órás utám 3 órás lesz, ha gyalogonként 4-5 perc minden egyes megállás.

Nagyjából ennyi. Szóval nem feltétlen kellene a gyalogosnak bambulni és igazából meg sem lepődők rajta hogy néha elütik őket, mert aki 4 percig nem veszi észre hogy egy autó megállt neki a zebra előtt az valószinüleg azt sem fogja észrevenni hogy egy 20 tonnás kamion 50-el halad a zebra előtt 5 méterrel mikor ő kiugrik el....

Sector 2008.06.17. 12:42:46

Nem kellenének a szabályozások, ha mindenki betartana mindent, ami egyszer papírra lett írva és úgy hívják hogy szabály!

A zebráknál Én azt szoktam csinálni, hogy lelépek a kocsi elé. Benne van a pakliba hogy elüt, de az is hogy frászt kap és legközelebb kétszer is meggondolja hogy mi is a kötelessége...

Tóth Attila 2008.06.17. 12:43:39

A fegyelemről: itt az oviban tanítják a gyerekeknek a "KRESZT".

A másik fegyelmeztető eszköz a horibilisan magas büntetés.

Az iskoláknál itt nincs "ilyen" 30-as korlátozás, viszont "önkéntes 30" az van. Azaz ki van téve egy tábla, hogy ha gondolod akkor menjél 30-al, mert itt egy iskola van.
És ez működik is, mert amíg lehetnek gyerekek az intézmény közelében addig az autósok 30-al mennek, utána nem.

Sector 2008.06.17. 12:46:54

még annyi, hogy porthosz-nak is van igazsága. de fel kell mérni hogy a gyalogosnak mennyire áll szándékában az átkelés. Naponta motorozok, igyekszem észlelni a gyalogost a zebránál és megállni. Nekem is volt már olyan hogy megálltam és nem akart átmenni, mert vagy félt vagy oda se nézett, ilyenkor tovább kell menni, ő baja. De ilyenből kevesebb van. a legtöbben figyelnek és élnek a lehetőséggel ha már vki megállt nekik.

Geri 2008.06.17. 12:48:03

és ehez ki kellett menni ausztriába? :-DD amúgy az ötlet nem rossz... de én már régen is mondtam, hogy be lehetne vezetni alapból éjszakai sebesség korlátot.. 50 helyett 70! sokkal ész és élet szerűbb lenne....

én az ojjektív bűnösségig mindig legalább 70-80-nal mentem lakott területen, és egy kezemen tuti hogy össze tudom számolni, hogy hányszor nem élltam meg zebránál gyalogosnak, 6 év és 200 000 km alatt... tehát a megállás bőven nem tempó kérdése (átlagban) hanem inkább figyelmesség szándék!
jah és szintén fontos hogy a gyalogosokkal is van ám gond!!!! ők is kiállhatnának magukért egy egy határozott (ám nem öngyilkos jellegű) elindulással az úttestre.. én Pest mellett lakom és itt pl helyi hagyomány féleség, hogy megállnak (kortól függetlenül) a zebra szélén és rendezgetik a motyójukat bámuldoznak, sokszor át sem akarnak menni..... marha idegesítő ha megállok, inetegetek, villogok 1 percig, majd úgy kell tovább hajtanom hogy észre se vették a szándékom! :)

a legfontosabb pedig amit egyszer a Rácz Tomi javasolt hogy büntessék azt aki balesetete okoz és szűrjék ki így a társadalomra veszélyes egyéneket, mert a gyorshajtással alapvetően senkinek nem árt!!!!!!!!! egy zebrán gázolást meg lehetne nagyon komolyan szankcionálni!!! ugyan úgy mint a zebrától 50 méterre a kocsik közt átkelő gyalogosokat... elvégre ez társas játék nem csak az autós lehet a felelős!

Tóth Attila 2008.06.17. 12:50:23

Sector; igazad van.

Nem nehéz dolog ez az egész, csak be kell tartani amit be kell tartani.

-az egészben a rossz, hogy sokszor elfelejtenek bevenni egy mondjuk 30-as, a már 1 hete befejezett építkezés miatt kirakott táblát.

Úgy gondolom, hogy a szabályos közlekedéshez kell az is, hogy a járművezetők tudják azt, hogy az a tiltás, szabályozás, stb.. amit látnak az igen is jogosan van kitéve. És nem csak egy "kósza" ottfelejtett tábla.

defi 2008.06.17. 12:50:25

a lámpa drágább mint a tábla, és tudod megy a spórololás (a parlamenti "okosok" saját luxus vackait leszámítva), és ha lámpa helyett táblával megoldják, akkor majd valaki nagyon okosnak fogja magát érezni odafent...(nem ér semmit? kit érdekel. a lé megvan, nem?)

Aldo Moro 2008.06.17. 12:51:22

Egyetemista: te el is szeretnéd végezni az egyetemet? Kicsit nehéz lesz ilyen helyesírással.

porthosz 2008.06.17. 12:54:01

"hogy porthosz-nak is van igazsága. de fel kell mérni hogy a gyalogosnak mennyire áll szándékában az átkelé"

Ezzel az a gond hogy én az autóból hogy állapitsam meg hogy mennyire akar átmenni?
Vagy ha nem lassitok és a rendőr elkap, mondhatom azt neki hogy én ugy állapitottam meg hogy nem nagyon akar átmenni?

"Nekem is volt már olyan hogy megálltam és nem akart átmenni, mert vagy félt vagy oda se nézett, ilyenkor tovább kell menni, ő baja."

Ilyenem is volt, ilyenkor meg 10-ből 9-szer az a tuti szivás, hogy lassitasz stb és várod hogy átmenjen, b@szik elindulni, erre gondolod magadban hát jó ha nem hát nem és beletaposol a gázba hogy akkor átmész a zebrán, na az hétszentség hogy a gyalog ebben a pillanatban fog lelépni eléd, mert 3 percig csak bambult és hirtelen viszont nagyon sürgös lett neki...

szófogadatlan prókátor 2008.06.17. 12:55:49

egy egyetemista 2008.06.17. 11:37:49,
és még sokan mások: szerintem pedig pont az történik, hogy a sok németajkú ésatöbbi otthon szabályosan közlekedő átlépi az országhatárt, és nálunk még bunkóbb, mint a hazánk sofőrjei... és, nem, nem csak a külföldi rendszámmal autózó magyarok ők!

Tóth Attila 2008.06.17. 12:56:21

"Sajnos" a gyalogost soha nem büntetik meg. Itt sem, 10 frank a bírság, ha a gyalogos nem a kijelölt gyalogátkelőhelyen megy át az úttesten. (feltéve ha 50 méteren belül van egy gyalogátkelőhely)

Itt a gyalogosok úgy közlekednek az úttesten mint otthon a lakásban. A rendőr soha egy rossz szót nem szól rájuk.
Bezzeg ha az autós.....

gelbelex 2008.06.17. 13:07:52

Gratulálok minden öntudatos (lelépekhaelütnekis) gyalogosnak!
Ha gyalogosként átmennék az úton (zebrán vagy sem, mindegy), mielőtt (!) az útra (zebrára) lépek, szétnézek. És megnézem, szükséges-e az autós(oka)t megállásra kényszerítenem..!! Nekem gyalogosként sem mindegy, hogy ha lassít-gyorsít, mennyit fogyaszt az egyre dráguló naftából (ha többet, nekem is drágul), mennyivel több füstöt ereget...
És egyáltalán, nekem belefér, hogy pár másodperccel később jutok át, ha három autósnak nem kell miattam lassítania...
Az iskolák és nagy forgalmú helyekhez pedig, ahol nincs már nyomógombos lámpa a gyalogosoknak, időszakos sebességkorlátozó táblát, illetve szükség (nagy forgalom)esetén elsőbbségadás-táblát tennék.
Ugyan miért kellene mindenütt 30-ra lassítani? Miért kellene minden zebrán elsőbbséget adni a gyalogosoknak? A kisforgalmú helyeken adhat a gyalogos is elsőbbséget...

Tóth Attila 2008.06.17. 13:12:04

Rendőri kontroll; itt igazából ilyen nincs is.
Nem is nagyon látni rendőrautót.
Legalábbis "festettet" nem. Viszont civil rendőrökből annyi van mint a nyavaja.
Mind gyalogosan, mind autósan közlekednek. És senkit nem kimélnek a bírságban (kivéve a gyalogost)

Ez is egy jó megoldás. Ha nem tudjuk, hogy ki a rendőr de tudjuk, hogy sok van körülöttünk és a bírságok magasak, akkor inkább nem is kockáztatunk.

SchEdem 2008.06.17. 13:12:16

En is Svajcban elek, es maximalisan ala tudom tamasztani Toth Attila tapasztalatait.
En meg annyit fuznek hozza, hogy szerintem a magas birsagok, es a szigoru ellenorzes hozza meg a hatasat.
Az itteni ember nagyon jol tudja, hogy a kanyaron tul siman allhat egy trafi, es tudja, hogy ha 80 helyett 90-nel fenykepezik le, akkor az nagyon-nagyon sokba kerul neki. Es ez azert visszatarto ero.
Epp ezert vagany az osztrak is Magyarorszagon, mert epp ezalol a nyomas alol szabadul fel, es ki is hasznalja.
Persze van egy masik mentalitas, de szerintem Magyarorszagon is hamar kialakulna, ha mondjuk megszoroznank a buntetesi teteleket 10-zel, es nem a kint felejtett 60-as tablanal lenne a trafi, hanem mondjuk az ovoda elott. Meg foleg, ha a rendor haversagbol nem enged(het)ne tovabb a reszeg sofort, stb stb.

Imre Zalán 2008.06.17. 13:13:22

Érdekes felmérést végeztek például Angliában, miszerint 2 forgalmas autópálya trafipaxjainak számát kb. 25%-kal növelték és egy szakaszon pedig körülbelül ennyivel csökkentették. A felmérés eredménye hogy a baelestek száma egyenesen arányos a trafipaxok számának növekedésével és csökkenésével. Vagyis kint már felfogták agyilag hogy nem feltétlenül a gyorshajtás okoz több balesetet. Természetesen ezalatt nem az eszeveszett száguldozást értem sem én sem a felmérés.
Ja és M5 autópálya Szeged-Budapest irány mostanában útjavítás, belső sáv lezárva és 60-as tábla! Könyörgöm!!! Autópálya! És pár km-rel feljebb pedig a szembe forgalmat átterelve meg 80! Ezt mégis hogy vagy mi? Logika???

akertész tömlővel 2008.06.17. 13:18:45

tegnap 2x is kiprobáltam h mivan ha egy keresztezödésnél az 1ik ut egyenessen megy a másik pőedig jobbrakanyarodik a zebra után,probámat az ösztönözte h rendör auto jött mögöttem,én jobbra sávba jobbra indexeltem,meggálltam gyalogos is elindult,rendőrauto simán elzuzott melettünk(megjegyzem h reggel 6 kor volt és semmi forgalom),délután még1x proba most már élesben,2 auto is elment ugy a zebrán h a gyalogos már ott fogta a fejét a zebra közepén,
sztem erröl a témárol ennél többet nem kell beszélni,lehet probálgatni,,nem fognak megállni az autosok,,mindenki siet valahova mindenkin keresztül is akár.

FairPlay (törölt) 2008.06.17. 13:22:48

Nekem nagy általánosságban két alapvető problémám van a hazai jogalkotói hozzáállással:

1. Ha úgy ítélik meg, hogy egy szabályozás mellett sok a baleset, akkor a szabályozáson szigorítanak, nem pedig a szabályok betartatásán fáradoznak (bár ma már erre is akad példa). Ha 90 a megengedett sebesség, és néhány idióta (aki 120-as tempóval száguldozik) balesetet okoz, leviszik 80-ra a maximális sebességet táblával. Pedig csak azt a néhány gyorshajtót kéne levadászni, hogy a többi normális haladhasson. A konkrét esetnél maradva, a KRESZ egyértelműen nyilatkozik a gyalogátkelőhely státuszáról, az elsőbbségekről. Ezt tartassák be, és kész, ne szigorítsanak!
2. Arra mindenki baromira odafigyel, hogy balesetmentes legyen a közlekedés. Persze, mert egy-egy balesetről lehet hírt készíteni a bulvárra éhes magyarnak. Azt senki sem nézi, hogy az, hogy egyáltalán lehessen közlekedni, legalább olyan fontos társadalmi érdek!!! Az, ha egy régió közúton gyorsabban elérhető, az a GDP-ben is megmutatkozik. Társadalmi érdek, hogy indokolatlanul ne lassítsuk le a közlekedés ritmusát!!! Átestünk a ló másik oldalára, túlbiztosítunk mindent a hülyék miatt, akiken a túlbiztosítás sem segít (csak az segítene, ha kivadásznánk őket a forgalomból), s ezzel aztán lehetetlenné tesszük a közlekedést. Ez senkit nem érdekel?

Omarion 2008.06.17. 13:22:58

Ilyen radikális lépésekkel semmit se érnek el, apránként működne csak a dolog, hogy mindkét fél megismerje az új helyzetet. Öreg szatyor áll az úton (járdáról már rég lelépett), megállok intek neki tessék menni, erre visszaint, hogy menyjek (és ez így mehetne a végtelenségig), a fakabát persze azonnal ugrik ha látja hogy a végén te mész át előtte.

Tóth Attila 2008.06.17. 13:23:14

Gelbelex: a minap beszéltük a Kedvesemmel ugyan ezt a témát.
Itt (svájcban)a gyalogos és a járművezető is egyaránt BIRKA!
A gyalogosnak esze ágában nincs felmérni a forgalmat. Tutira lelép az utolsó kocsi elé. -ami meg is áll-
Mégis mennyit kéne várnia???
0,5 másodpercet? Mert ha egy jármű 50-el megy nem hinném, hogy a 2 méteres gyalogátkelőhelyen több időt tölt el.

Az autós is BIRKA, mert ha csak egy gyalogost a "zebra" felé lát haladni máris megáll. Minek??? Mire az odaér még 5 autó elmehetne. De nem, Ő megáll.

Volt olyan, hogy gyalogosként közlekedtem a járdán, haladtam a gyalogátkelő felé, eszem ágában nem volt átmenni, az úttestel párhuzamosan mentem. Azt vettem észre, hogy a majom megáll. Mindegy.. átmentem, mert tök ciki lett volna nem átmenni.

Hát... ezt sem kívánom otthonra!

SsPL71 (törölt) 2008.06.17. 13:23:24

Bevallom, nem néztem meg a jelenleg érvényben lévő KRESZT.
De, annyit tudok, hogy ha egy autó elüt egy gyalogost akkor mindig a gk.vezető a hibás, egy-két esetet kivéve.
A kivétel az autópályán elütött gyalogos, valamint a teljes takarásból kilépő gyalogos.
Aki a fenti kivételes eseteken kívül gyalogosnak balesetet okoz azt büntessék meg, kellőképpen.
Az nem tud vagy nem akar szabályosan közlekedni.
21 éve vezetek soha nem okoztam balesetet. Napi 60-70 esetenként 100km-t vezetek.

reggel 2008.06.17. 13:28:09

nekem ezzel az a bajom, hogy nálunk biztosan csak a táblát raknák ki egy fa mögé meg a trafit esetleg.A zebra meg 20 éve nem volt átfestve így nem is lehet meszebbről észrevenni.Itt élből aokat a momentumokat ragadják ki amivel pénzt lehet elszedni.Nekem a zéró toleranciával sincs semmi bajom csak kiváncsi leszek, hogy az első negyedévben beszedett 520 millió !! forint büntetésből mennyit fordítanak a közlekedés biztonságosabbá tételére.Magyarországon ez így pont ezért nem lenne megoldás.Táblán, kamerán és a markát dörzsölő rendőrőn kívül nem lenne semmi.Hogy akkor mindenki 30-cal menne!?Lehet de ez a város már így is egy katasztrófa közlekesdésileg is.Megoldás szerintem:A sok ingyenélőt aki a segélyért áll sorba fel kell venni dolgozni.Feladata:Iskola kezdéskor és a végén ott állnak a zebrának nevezett semminél jól látható mellényben és percenként átkisérik a gyerekeket.Így az autósok is kénytelenek tervezetten megállni és remélhetőleg a gyerekek sem rohangálnak össze-vissza az úton.

Jaeroke 2008.06.17. 13:31:21

Természetesen nem csak a gyorshajtás miatt történnek balesetek. Németországban nem csak az autópályákon de főutakon (Bundesstraße) sincs ÁLTALÁNOS sebességkorlátozás csak egy ajánlott sebesség. Mégis itthon arányosan több baleset van.

SsPL71 (törölt) 2008.06.17. 13:33:03

reggel: te azokra a magasan kvalifikált segélyből élő rétinégerekre bíznád a gyereked életét, aki 2 héttel ezelőtt még azt sem tudta, hogy Magyarországon van KRESZ?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2008.06.17. 13:35:20

Ühm, ez egy olyan téma, aminél nem haragszom a TC-re hogy állandóan előveszi (nem úgy, mint a BMW-nél, most is a winkli ír a témában hülyeségeket, nyilvánvalóan a klikkszám növeléséért) nekem is nagy parám a hazai gyalogosveszély. Meg is állok, legalábbis igyekszem, és ha nem sikerül, mert nem figyeltem eléggé, leszidom magamat - bár tudom, ez kevés.

Viszont a minap azon gondolkodtam, hogy engem mind a két oktatóm, aki mellett annó vezetni tanultam, arra oktatott, hogy a gyalogost nem csalogatjuk, ha csak áll az út szélén, nem állunk meg. Lelépni viszont nem fog merni, ha én még csak nem is lasítok, így az autós ellustul, nem figyel, a gyalogos meg parázik, meg jól el is csapják. Szóval szerintem a megoldás elég egyszerű: sokkal kevesebb oktató van az országban, mint sofőr, nekik kellene megmondani, hogy mostantól úgy oktassák: márpedig ha a gyalogos ott áll a zebránál, akkor át akar menni,tehát az autóvezetőnek meg kell állnia. Néhány év, és szerintem jelentősen javulna a helyzet, ahogy a mtorosokkal szemben is sokat javult, mióta ennyien motoroznak.

Tóth Attila 2008.06.17. 13:38:07

A szabályok betartása:
van egy kollégám, 50 helyett 75-el fotózták le. 2000 frank bírság és 6 hónap jogosítványelvétel lett a "jutalma".

Itt nincs rendőr a trafik után akit le lehet "kenyerezni" -tudom, ilyen otthon sincs- Bocsánat!
Szóval itt megvolt a fotó majd küldik a csekket és lehet fizetni. Aztán majd másodszor nem lesz. Annyit nem ér meg!

A párom bent maradt -Ő volt a hibás- a kereszteződésben, aztán váltott a lámpa pirosra majd jött a fotó és aztán a postán a 240 frankos csekk.

Ez régen volt, azóta nem fordult elő ilyen vele.

sporting 900 2008.06.17. 13:38:32

Az én gondom az, hogy rohadtul nincs kedvem biztosítóhoz meg szerelőhöz járni... Elmondom miért! Sokat vezettem Ausztriában, és mindig lenyűgözött a vezetési kultúrájuk! Ha ott valamit elrontottam, akkor tényleg rosszul éreztem magam, mert szerettem volna képviselni kis hazánkat, hogy idegen országban mi is tudunk kultúráltan vezetni. A zebra ott nálam is alap volt, viszont nemúgy az előttem jobbra kanyarodó. Ugyanis egyszer nem figyeltem oda kellően, és az előttem haladó kis terepjáró be akart fordulni jobbra, én viszont annyira rámentem(magyar szokáshoz híven) hogy nem mert befordulni, és továbbment, és jogosan nézett rám csúnyán...az már csak hab volt a tortán, hogy a következő faluba ott várt a rendőr.. és az még hab, hogy csak 20 euróra büntetett meg ezért, és elmondta náluk ez így szokás, hogy türelmesen megvárjuk míg befordulnak előttünk...és uramisten...igaza van...azóta én is így vezetek, hogy nem előzöm se jobbról, se balról, mert tudom, hogy én is kirakom a kezemet, vagy kiordítok, ha valaki a seggemben jön, és tolna le...nincs igaza! A zebra előtti megállást szintén átvettem tőlük, viszont ez káromra ment, ugyanis eddig az elmúlt 5 év alatt 2 alkalommal jöttek belém úgy hogy komolyabb baja lett a kocsimnak, és ugyanennyiszer csak belémkoccantak... Tény hogy Ő a hibás, de nekem autósmunkásként kell a kocsi! Pedig én tényleg megállok a zebrák előtt, ha jön valaki, mert jó érzéssel tölt el, ha megköszönik, pedig tudniuk kéne, ez természetes...
Nálunk egész egyszerűen nincs meg ehhez a kultúra...ki kéne menni barátaim...és megnézni ott mifolyik... Mert lényegtelen kint az autó típusa...ha jön a gyalogos, mindegyik megáll(kivéve talán Bécset, akik azért hasonlítanak ránk) Én továbbra is osztrák modorral vezetek... a sok bunkón már túltettem magam :) Csak türelem kell hozzá, meg sok 100ezer km :)

Pistike911 2008.06.17. 13:39:09

Sokkal mélyebb a probléma annál, mint hogy szimplán közlekedésről beszéljünk. A családapa, aki azzal kezdi a napot, hogy felidegesíti magát, mert a gyerekek rendetlenkednek, emiatt ő elkésik, az asszony is a vérét szívja menetrend szerint, majd beér a munkahelyére, ahol a főnöke szívatja és próbál vele egy nap alatt egy heti munkát elvégeztetni, az áskálódó, az ő állására pályázó "kollegák" kedves közeledése, a folyamatos áremelések, politikai bohózatok, lassan megkopó gyerekkori álmok mellett, nem kicsit frusztráltan ül be az autóba....és közlekedik.
Azaz beleveti magát egy olyan stresszes közegbe, ahol a napi nyűgöktől megcsömörlött emberek kínjai, rájuk talán nem is jellemző agresszív tapintatlanságban manifesztálódnak. Egy olyan közegben, ahol a megszokott (és gyűlölt) erőviszonyok abszurd módon borulnak. Ahol a szürke kis vesztes is lehet halálosztó....

Ráadásul ez csak egy altípus a sok közül. Kellenek szabályok és kellenek jogkövetők, de a közlekedést végre vissza kellene valahogy terelni az eredeti medrébe: eljutni A-ból B-be. Esetleg még élvezni is, de semmiképp sem rettegni.

Talán egyszer a jogalkotók sem egy működő országot, hanem egy élhetőt próbálnak teremteni.

Kovács Márk 2008.06.17. 13:41:10

Az a lényeg ebben az országban, hogy mindig más a hibás. Ha kocsival megyünk a gyalogos a hülye, ha sétálunk minden autós szemétláda paraszt. Ennyi. És ez itt az élet minden területén igaz. Ami nélkül még nem tudunk élni az az, hogy ha ő is szabálytalan akkor már én is az leszek! De majd 10000 év múlva olyan rend és béke lesz itt, hogy öröm lezs élni! Én megvárom :P:) van időm.

Sascha 2008.06.17. 13:41:11

Sok igazságot olvastam az eddigi commentekben... én is úgy látom, h 2 dolog kell: JÓ SZABÁLYOK ÉS AZOK BETARTÁSA! Magyarra fordítva: szándék és pénz. Szándék, h a lehető legjobb szabályokat alkossuk meg (akár máshol már jól müködő szabályok átvételével) és PÉNZ, sok-sok pénz ezek betartatására. Rendőr, rendőrautó, traffipax (ahol tényleg NAGYON fontos, h betartsák, oda állandó!) és máris lehetne HALADNI közlekedés közben. Ausztrián átmegyek fékezés nélkül 130cal, és ezáltal ennyi az átlagsebbességem is + még kevesebbet is fogyaszt az autóm. Amint beérek Mo-ra, gyorsítás, fékezés... esélyem nincs a 130 tartására, vagy beállok mazsolának a 80nal cammogok mögé, vagy tolom, ami a csövön kifér, mint a többi állat 180nal...:S Eszméletlenül veszélyes, fárasztó és még költséges is (fékbetét, több benzin a visszagyorsításokhoz...). Felmerül a kérdés, h ez kinek éri meg??? A választ rátok bízom...

Jaeroke 2008.06.17. 13:47:30

Én is sokat vezetek Ausztriában és mióta fél Wien vagyis Bécs tele van kínaiakkal ill. arabokkal ott is változott a helyzet. Múltkor egy körforgalomban simán belém jött volna egy rizszabáló, ha nem fékezek le a körforgalom közepén. Más téma: Az osztrák autópályáknak jelentős része semmivel sem jobb a magyar autópályáknál hiába ugatja mindenki, hogy bezzeg Ausztriában ott aztán….

Nagy sz.rt !!

Tóth Attila 2008.06.17. 13:52:17

Kedves hozzászólók; nagyon jó a téma és kifogyhatatlan, de ha itt ülök egész délután akkor éhenhalok. Én elmentem vásárolni.
Kocsival megyek, és ha gyalogost fogok látni a gyalogátkelőhelyen, akkor megállok!

Kéremszépen; vezessünk ésszel, abból nem lehet gond!

Ati.

Sascha 2008.06.17. 13:53:12

Ha vki nem érzi a magyar és az osztrák autópályák ritmusa közti különbséget, akkor gondolom az csakis azért lehet, mert Ő ott is magyar ritmusba akar közlekedni... nos... akkor tényleg elég kellemtlen lehet az a sok "idióta" aki 130cal cammog... :D

Jaeroke 2008.06.17. 13:56:50

Autópályák minőségét értettem, egyébként szerintem semmi baj nincs a magyar autós morállal ami az AUTÓPÁLYÁKAT illeti.

Multkor végig mentem az M7-es pályán és a legtöbb társam betartotta a 130-at.

davidson10 2008.06.17. 14:00:11

Ezzel az egésszel egy nagy hülyeség foglalkozni!Úgy kell vezetni hogy ne haljon meg senki+ne kapjak csekket!
Ennyi.

bence 2008.06.17. 14:01:27

Túl sok mindenen múlik ez az egész... pont ugyanannyi múlik az autósokon mint a gyalogosokon, s a szabályokat alkotókon. Egyszerűen arról van szó, hogy itt egyik sem teszi rendesen a dolgát, mindenki a másikra fúj. Én leginkább azt az utat választom, hogy autósként betartom a szabályokat, csak ha nagyon szemét, nagyon indokolatlan, akkor bírálom felül KÖRÜLTEKINTŐEN. Gyalogosként meg iparkodom át az úttesten, mert így van rendjén. Természetesen a 60 éves néni, ha lassabb, kivárom autósként. Így számomra elkerülhető a konfliktusok 90%a. Ja és én is Magyarországon vezetek, nem Ausztiában!!!! Mi döntünk, nem más, csak be kell látni végre.

bence 2008.06.17. 14:03:48

Remélem jövőre meg már lesz index a bmw heteseket meg az ess merciken, mert a jelenlegieken mintha nem nagyon lenne! :)

Jaeroke 2008.06.17. 14:05:15

Sőt a német ADAC EU felméréséből kiderül, hogy összességében a magyar autósok még udvariasaknak is mondhatók. Nem tudom ki akart valaha Bolognában átkelni egy zebrán.

Én Pécsi vagyok ha jól tudom innen ugrott ki ez az egész zebrás téma. Tény, hogy több figyelmet kellene szentelni a gyalogosok iránt, viszont a gyalogosok nagy része is úgy hülye ahogy van. Füldugóval a fülében megy át egy forgalmas úton (zebrától 30m-re) és körül se néz. Hány ilyen van !!

reggel 2008.06.17. 14:08:25

SsPL71:Ez a kérdés sokkal összetettebb mint egy szimpla zebra kérdés.Csak arra akartam rávilágítani, hogy a segélyből és ezáltal a mi befizetett adónkból élők is hasznosíthatnák magukat.A forgalmat csak le tudja állítani Ő is.Az autós biztosan megáll ha valaki előtte feltett kézzel kisétál az útra.Ellenben egy tábla kihelyezése....Nem tudom, hogy célt lehet-e érni vele a gyalogosok szemszögéből.

T-boy (törölt) 2008.06.17. 14:19:01

Svájcban,ha állambolgár szeretnél lenni.
egy szabálytalan parkolás miatt 5 évet
csúszik az egész.Ha a fizetésed bizonyos
százalékát nem teszed bankba,felejtsd el
az egészet.Egy gázolásért meg örökre
elkaszálnak.
Ja és ha 50 évig ott élsz akkor sem fogadnak be.

szófogadatlan prókátor 2008.06.17. 14:19:52

Pistike911 2008.06.17. 13:39:09

szívemből szóltál, még ha ez így túl általános is, és túl sok mindent "rá lehet fogni"

Jaeroke 2008.06.17. 14:23:00

Ki a f...om akar Svájcba költözni miért mi van ott ???
Leszarom hogy ott jobban tudnék keresni. Egyébként meg én se örülnék neki ha ennyi török, szerb meg kitudja még mi jön az országomba még jó hogy ezt próbálják nehezíteni.

timur69 2008.06.17. 14:31:00

Sziasztok!
Eddig még nem írtam itt, de sok igazságot olvastam. Közel 20 évig voltam közlekedési rendőr, járőr és baleset helyszínelő.
Már nyugdíjasként teljesen másként nézem a dolgokat és másképpen is vezetek. Ahhoz túl sok helyszínt láttam.A zsaruk elfogytak az utakról az "okos" átszervezések és összevonások miatt. A fiatalok meg még nincsenek a toppon.
Majd kialakul valami idővel. Sok országban vezettem, de nálam a Görög a csúcs. Gyakorlatilag semmilyen szabályt nem tartanak be és még sincs súlyos baleset és figyelnek egymásra és a gyalogosokra is. Hát ennyit.

bowrain 2008.06.17. 14:32:53

szépen fogyunk az évi 800 ezer abortusszal, meg ezzel a sok balesettel is, legalább azt üssétek el akit kell :D

SsPL71 (törölt) 2008.06.17. 14:34:44

reggel: igazad van, kicsit ironizáltam.
De, láttam én már karón varjút.
Sajnos a kopasz, "intellektuális" két ajtós szekrény termetű figurának nem fog gondot okozni a gyalogosokat át engedő megverése, ha éppen siet és úgy ítéli meg, hogy az ő kárára cselekszik a tisztelt gyalogos forgalmat irányító személy.

Múltkor(2hete)-nekem volt előnyöm- jobb kezes utcából hajtottam ki.
A balról fékcsikorgás kíséretében érkező autóból, kipattant 3 munkás ruhába öltözött egyén miután figyelmeztetni mertem őket, hogy nekem van előnyöm. Miközben felém tartottak szemükkel fürkészve az út mentén található esetleges terep tárgyakat édesanyám szidalmazása mellett, jobbnak tartottam, ha gyorsan tovább állok.

Ennyit a közlekedési kultúráról. :(

reggel 2008.06.17. 14:47:55

SsPL71:Ez sajnos így van.Én 16 éve vezetek és nem vagyok egy agresszív típus.Szerettem is ezt az országot és nem hagytam volna el semmi pénzért.Ma már másképp gondolom sajnos.Ez itt egy nagy rakat sz*r és esély nincs arra, hogy jobb legyen.
Pont ezért lenne megoldás ha munkakerülő, segélyből, a te és a mi nyakunkon élők lennének a forgalom irányítók.Ha nem áll meg a tulok akkor max. a saját fajtáját ritkitja.Az a baj, hogy az értelmes elmegy innen az agyatlan meg marad és szaporodik.
Láttátok a Naplót vasárnap?Belenyilatkozza a tévébe, hogy neki nem éri meg dolgozni, inkább felveszi a segélyt.Az eszem megáll!Rögtön megnyitnám az összes bányát!

proki 2008.06.17. 14:50:39

Jaeroke: csak 10x annyi autópályájuk van mint nekünk, és több mint fele nem 2 sávos. Ennyi.

SsPL71 2008.06.17. 15:06:35

reggel: Sajnos azt kell mondanom, hogy hasonló érzések kerítettek hatalmukba, mint amiket Te is írsz.
Igazából esélyt sem látok arra, hogy a téves eszméket dédelgetők, vagy a mentalitás ficamos emberek megváltozzanak.
Én sem vagyok agresszív alkat, de valahol olvastam, hogy itt csak úgy történne valami ha azokat az embereket akikről Te is írsz, kiengednénk a szabadba, de a kéményen keresztül.
Katasztrófa ami itt dívik ebben az országban.

Tybi 2008.06.17. 15:06:54

Geri hozzászólásához csak annyit tennék hozzá, hogy kisöcsém este fél 8, tehát 19.30-ig van iskolában, utánna kezd el hazaevickélni, ezért nem ártana nem csak 4-ig figyelni a zebra előtt.

Nagyjából igaz amit sokan írtak, hogy a gyalogosnak nem a zebrán kellene időzni, főleg nem akkor elindulni, mikor a zöld már az utolsót villantja. Arról nem isbeszélve, hogy telepiroson milyen veszélyes, ha a drága anyuka keresztülfuttatja ikreit, mint ahogy jártam minap, és még ő kezd el szidni, mert nagy fékcsikorgás mellett, alíg 20-as tempóról megálltam. Az sm veszélytelen, hogyha a krszt figyelmen kívül hagyja valaki, mint ahogy egy bácsika teljes lendülettel biciklizett előttem keresztül, egy ráadásul beláthatatlan részen, persze szintén ő volt mérges. Dinamikus vezetőnek tartom magam, de egyre jobban vigyázok! Nem csk az autóvezetőket kellene szidni, meg rendszabályozni, igenis a gyalogos is tartsa be a fránya szabályozást az autósok és persze maga érdekében is!

Lehet hogy hihetetlen, de heit 1200km levezetése alatt, kb 30-50 legalább 40%-os gyorshajtással, záróvonal átlépéssel és egyéb szabálytalankodással találkozom, ám legalább ennyi hülyeséget csinálnka a gyalogosok is, pedig velük ritkábban találkozom!

Ezt is meg kellene fontolni szerintem!

Dr.G. 2008.06.17. 15:07:27

Az a baj, hogy Mo-n divat be nem tartani a szabályokat. Attól leszel "király" ha leszersz mindenki mást, aki résztvesz a közlekedésben. Az erősebb kutya ba**ik elvet érvényesíteni..az a menő!
A sok drogterjesztésből, kur*afuttatásból megtollasodott parasztnak már csak akkor áll föl a farka, ha mindenkit megalázhat a forgalomban. Mert egyébként erre a neroboltól már képtelen. A felső-középkatagóriás autók úgy közlekednek, mintha már gyárilag nem lenne index bennük.
És a sok huszonéves surmó őket akarja utánozni, mert itt nálunk a balkánon ez a menő.
Szánalmas ország vagyunk, szánalmas értékrenddel!

reggel 2008.06.17. 15:11:54

Teljesen egyet értek Veled!
A témától egy picit elkanyarodtunk, de a tisztán látás miatt erre azt hiszem szükség volt.Nagyon jó érzés, hogy maradtak még normálisan gondolkodók ebben az országban.Csak össze kellene már végre fognunk!

Dave79 2008.06.17. 15:13:02

Dr.G. : Légyszíves ne általánosítsd a felső-középkategóriás autósokat!! Nem jelenti azt, hogy úgy közlekednék, mintha nem lenne index... igenis használom mindenhol! És sok társam is!!

SsPL71 2008.06.17. 15:15:00

Még annyit tennék, hozzá az egész ország helyzetével kapcsolatos témához, bár tudom nem ide való.
A minap kaptam egy szórólapot, ami igazából egy kis füzetecske. A jelenleg hatalmon lévő párt értékelő szóróanyaga.
A tartalmát nem ecsetelném, agymosás félrevezetés, mint azt megszokhattuk.
De, a hátuljára rá van nyomtatva: "Ingyenes példány", bakker!!!
A mi adónkból készült sz@rajukra ráírják ezt, és nem is ez a legfőbb gond, hanem aki elhiszi ezt az egészet.

Bocs, az OFF-ért.

Gy. Gábor 2008.06.17. 15:15:03

Az alapvető hiba az itthon, hogy az emberek türelmetlenek, hajszolt életmódot folytatva mindenki csak azzal foglalkozik, hogy a saját dolga valahogyan meglegyen (mondjuk, ez sem ok nélkül van így). Az közúti kultúránk is valahogyan innen olyan, amilyen. Mindenki rohan és szarik a gyalogosra és egyáltalán: mindenkire, sőt még be is szól neki rosszabb esetben.... Mindenki gyorshajt, dugóban belemegy a kereszteződésbe, amikor már az előtte levő sem fog átjutni a másik oldalra, de nem gond, mert csak pár dudaszót meg anyázást kell végighallgatnia, oszt mindjárt megindul a menet, spórolt egy lámpát, meg öt kocsival előrébb van.. Itt tartunk. Hogyan lehet ebből kilépni?
Úgy, hogy elkezdünk normálisan közlekedni. Én már elkezdtem. Valakinek még van kedve? Tartson velem!

SsPL71 2008.06.17. 15:31:12

Kedves Gy.Gábor!

Én is elkezdtem már régen normálisan, szabályosan közlekedni.
Csak a fentebb írt kis történetemből is láthatod, hogy mit ér.
Ha valaki márpedig úgy gondolja, hogy nem a KRESZ az irányadó, hanem saját kis szabályait érvényesíti, még neked lehet belőle bajod.
Sajnos nem tudom, mi lenne a megfelelő a renitensek ellen, de már többen írtak többféle megoldási lehetőséget.
Sajnos nem lehet mindenki mellé rendőrt állítani, mert akkor meg az lenne a baj.

Alapvető társadalmi kultúra hiányai látszódnak mindenfelé. A demokrácia adta lehetőségek túl sok szabadságot adtak olyan emberek kezébe akik még nem értek meg ezeknek a normának a befogadására.

Sascha 2008.06.17. 15:48:45

Gy. Gábor, igazad van. Én is elkezdtem már 1993ban... de sajnos azóta többen hagytak fel a normális közlekedéssel, mint ahányan elkezdték... és nem azért, mert lejárt a jogosítvány. :S
A gond az, h ebben a társasjátékban már az is balesetveszélyes, ha csak 1, azaz EGY ember nem tartja be a szabályokat. De sztem a közlekedők 90%nem... ehhez jön még az, amit írtál, h mindenki sz@rik a másikra. Nem tudni, h melyik a veszélyesebb... :(

Balee87 2008.06.17. 15:53:43

Így tetszik... persze kiegészítőtáblával!!! Csak és kizárólag!

Rocko- 2008.06.17. 16:11:28

azért nem mûködik nálnuk, mert a dobozt meg táblát ellopják a színes, fémgyûjtôk, a 30-asnak meg semmi értéke nincs, mindnehova kirakják, senki se vesz komolyan.
kellet annyit farkast kiáltani...

petike 2008.06.17. 16:30:19

elég sokszor megszoktam állni a zebra elött h átengedjem a gyalogosokat. sokszor volt olyan h megállok és néz bambán, hiába intek h menjen már át. egyik nap is ez történ, mire én meguntam a várakozást és elindultam, erre a barom meg lelép, majdnem elütöttem...

AA 2008.06.17. 16:36:56

En Angliaban elek, ket dolgot emelnek ki ezzel kapcsolatban:
1) Az iskola melletti utakon a gyalogosatkelohelyeknel van egy kiegeszito sarga lampas oszlop. Amikor oraszunet van, vagy iskolakezdes/iskola vege, akkor azok villognak, es kotelezo 20 merfoldes sebessgre lassitni. Egyebkent lehet menni a szokasos 30-cal (48 km/h).
2) Itt en meg olyant nem lattam, hogy egy gyalogos ne tudott volna EGYBOL(!) atmenni az uton zebranal. Ha akarcsak kozeledik is a zebra fele a gyalogos, maris allnak meg az autok. Mindegyik. Es ha oreg nenike bottal fel perc alatt bandukol at, azt se dudaljak meg, kerulik ki, hanem szepen megvarjak mig ater, es lep legalabb 3-at a jardan, nehogy vissza talaljon esni az utra... Volt olyan, hogy felesegemet vartam egy bolt elott, amikor latom, hogy minden ok nelkul lelassit es megall a mellettem levo uton az autosor. Hamar rajottem, hogy tul kozel alltam a zebrahoz, es mivel a tuloldali kirakatokat neztem, azt hittek at akarok menni. Suru elnezeskeresek kozepette hatrebb leptem nehanyat :-)

Dr.G. 2008.06.17. 16:51:10


Kedves Dave79!

Akinek nem inge, nem veszi magára!

martinhw 2008.06.17. 16:53:22

Őszintén szólva én szinte minden alkalommal megadom az elsőbbséget a gyalogosnak, de egy kezemen meg tudnám számolni hányan köszönték meg ezt közülük, pedig már párszor épp emiatt ragadtam be piros lámpánál és a mögöttem állók biztosan szívesen agyonvertek volna.

Geri 2008.06.17. 16:54:52

Tybi!

Igazad van nem fejtettem ki... az éjszakai alatt konkrétan minimum 22 órát értek, amikor már kihaltabbak az utcák.

Aztamindenit, hova jár?!?!?! Kicsit túl lehet terhelve szegény!


Nem az öcséd vonatkozásában , de van egy sztorim: a stomszéd asszony eccer beszólt nekem, hogy be kéne tartanom az utcánkba (1,5 km, háztól házik 6-8 m széles)a 30-at!! mert a kisfia bármikor kirohanhat elém.. Erről az volt a véleményem, hogy mint autóvezetőnek nagy a felősségem, de ez elsősorban a szülő dolga, hogy megtanítsa megfelően közlekedni, illetve ameddig ez nem sikerül addig minden pillanatban felügyelje! mert egy bármikor bárhonnan felbukkanó kisgyerekhez semmilyen tempó nem elég lassú, hogy megálljunk!

Gallardo 2008.06.17. 17:10:25

Tényleg? A gyalogosok a haladás kerékkötői? Nem tartják be a kreszt? Mászkálnak ezek az állatformák össze-vissza (nem elég hogy keresztbe, át az úton, de még a járdán is? Sunyin bebüntetik a szerencsétlen és védtelen, törvénytisztelő autósokat? Gúnyosan, fekete piszokkal a lábujjaik között röhögnek, még ha csak a bolygók pályáiról hallanak is, nemde ha egyenesen az autópályákról? Mindenféle halálos baleseteket okoznak (leginkább önmaguknak)? Kétballábas, rühes, csiga-népség? Ronda kiszámíthatatlan izgő-mozgó nyüvek a Szíriuszra utazó magyar autómaták útjában?

Ha én ezt előre tudom - ki se' gurulok anyám hasából, hanem rükverc vissza a f*szba!

pongi 2008.06.17. 17:21:54

Én mosonmagyaróvári vagyok, aki járt már ott az tudja, hogy a város különböző nációk átjáróháza(osztrák,szlovák,német stb..). Jómagam is sokszor megyek át Ausztriába, mert egy köpésnyire van. Én azt tapasztalom, hogy az osztrákok Ausztriában kínosan betartják a szabályokat, mert ugye qrva nagy bírság+jogsi, de amint átlépik a magyar határt átállnak "need for speed" üzemmódra. Múltkor például szépen csorgok 90-nel a 10-esen Nickelsdorf(Miklóshalma) közelében, 5-ös bimmer mögöttem szintén 90-nel. Amint átléptük a magyar határt padlógáz és már javában 200-zal robogott és nem csak ezzel az egy példával találkoztam. Szóval az osztrákok sem azért tartják be a szabályokat, mert ők annyira kulturáltabb és civilizáltabb nemzet, mint a magyar, hanem azért mert be vannak fosva, hogy bevonják a jogsijukat. A magyar bírságtól meg nem tartanak, mert a büntetési tétel jóval kevesebb nálunk és ha meg elkapják max. nem fizeti be és kész, amit otthon nem tehet meg, mert ott addig elkobozzák a járművet amíg nem fizetett. Ettől persze ott még sokkal jobb a közlekedési morál, csak azt akartam prezentálni, hogy bizony ők sem szent emberek.

Kicsijoe 2008.06.17. 17:25:56

Szerintem ez most egy idióta vesszőparipa,ami csak azért lett meglovagolva,mert éppen egybevágott minden: két kisgyereket elgázoltak...igen,ez nagyon szomorú,mitöbb tragédia.De a hatóság csak azért cuppant rá a témára,hogy tele lehessen b*szkodni a várost 30-as táblákkal-pl a kettes főutat gyakorlatilag végig lehet rakni,mert 100 méterenként van egy zebra a lakott területi részeken-és így lehet kaszálni,hiszen a büntetési tételeket és metódusokat elnézve nyilvánvaló,hogy a nagy kaszálás a 20-30-as táblákba belecsúszókból lesz,nem azokból,akik 241-gyel mennek a főúton...

Sokan szeretnek példálózni azzal,hogy a zebra úgy tekintendő,mintha egy másik út lenne,és mi alsóbbrendű útról közelítenénk meg.Oké,én ezt némi fenntartással,de elfogadom.Akkor vegyük az autók számát X-nek.Vegyíük a gyalogosok számát is X-nek.És nézzünk már meg egy statisztikát arról,hogy hány gyalogosgázolás történik /ami ezen logika mentén elsőbbség nem megadása/ és hány olyan baleset történik,ahol autós nem adja meg autósnak az elsőbbséget.A kettő körülbelül egyezni fog.Sőt.Megkockáztatnám,jóval kevesebb a gyalogosgázolás,mint a második eset...

Baleset van,volt,lesz.Peeeersze,a 30-as tábla kihelyezésével "kevésbé" sérül meg a gyalogos.Akkor javaslom,hogy mindenhova tegyünk ki 30-as táblákat,ahol elsőbbséget kell adni,hisz ez közös érdekünk!!!Sőt,mindjárt 20-ast,mert kocsival több a baleset.Vagy felejtsük el a macisajtot,és legyen helyette stoptábla!!!Igen,igen,ez kell a népnek,adjuk meg nekik.

Szánalmas,hogy a hisztériakeltő média mennyire tudja befolyásolni az embereket,hogy idióta,életképtelen szabályozásoknak tapsikáljanak irreális büntetési tételekkel megfejelve :(

T-boy (törölt) 2008.06.17. 17:48:16

pongi!
Valóban,a labanc csak otthon tartja be a
szabályt.Itt a szőllőhegyek között részegen
kolbászol össze-vissza.
A németek mindenhol betartják a szabályt,
de az NDK-sok ugyan olyan bunkók,mint
voltak.
Geri!
A szülő vigyáz a gyerekre,nyugodt lehetsz,
de ha EGYSZER elszalad,már a te felelőséged.Ha olyan falvakban jársz,
nyomatékosan el is magyarázzák,nem
felejted el.

Tamás 2008.06.17. 18:10:55

Üdv. mindenkinek,

véleményem szerint alapvető probléma, hogy mi, azaz a közlekedés résztvevői nem tartjuk be a szabályokat. Autóvezetők és gyalogosok egyaránt. A KRESZ-ben minden világosan le van írva... nekünk nem az a dolgunk, hogy a KRESZ-t jobban tudjuk, hanem az, hogy betartsuk. Aki (vagy akik, illetve a tapasztalatok alapján) ezt kitalálta így, nyilván nem véletlenül találta ki így.

Szerintem egyértelmű, hogy a gyalogost átengedi az autós a "gyalogos átkelő helyen".. Körülöttünk ott a védelmet adó karosszéria.. és a gyalogos körül??

Gondoljatok bele, hogy kedvesetek, szüleitek, gyermekeitek állnak a zebránál.. Felfogás kérdése az egész.. Lehet úgy is, hogy senki senkit nem enged el a zebrán, meg fordítva is.. a végén azt kapod vissza amit adsz.. nem jobb érzés lesz amikor majd Neked állnak meg az autósok a zebra előtt??

A másik oldal nyilván az, hogy ezzel a dugók valószínűleg csak növekedni fognak.. intelligensen programozott lámpákkal sokat lehetne javítani a dolgon.. nem beszélve arról, hogy én szívem szerint leszűkíteném a forgalmi sávokat.. ezzel helyet teremtenénk biciklis sávoknak, megadva a lehetőséget annak aki drótszamárral CO2 mentesen szeretne közlekedni.. másik előnye a sávszűkítésnek, hogy az autós egy bizonyos sebesség elérése után magától is érezni fogja, hogy kicsit vissza kéne venni a tempóból. A sebességhatárokat viszont megemelném mindenhol 10 km/h-val. És tempós haladást várnék el, nem pedig tötyörgést, hogy 15-nél halálos nyugalomban elváltjuk a kettest, majd 25-nél 3-as és fél perc alatt már el is értük a sebességet. És a büntetéseket is megemelném addig, amíg be nem tartják a szabályokat. A megemelt büntetésekből befolyó összegeket pedig az autósok javára fordítaanám.. pl. burkolatfelújításokkal vagy éppen biciklis sávokkal..

Balesetmentes közlekedést és Szép Napot Kívánok Nektek!

bélab 2008.06.17. 18:13:57

a gyalogosok miért nem tudnak várni??
ők úgyis állnak minek kell hogy az autósok is megáljanak és elinduljanak növelve a környezet szennyezést.A gyalogos akkor lépjen le ha nem akadályozza a forgalmat.Aki gyalog megy az úgyis ráér ezért megy gyalog.A gyerek meg a nyugdíjas is ráér hova siet annyira mikor nem dolgozik?

AA 2008.06.17. 18:30:13

Van ezzel meg egy problema. Tegyuk fel, hogy tenyleg, minden autos mindig lelassit 30-ra a zebranal. Tegyuk fel, hogy ez olyan jo, hogy a vilagon mindenhol bevezetik. Namarmost de jo is lesz, mert vilagszinten evente mondjuk ezerrel kevesebb embert gazolnak el zebran (vagy mondjuk inkabb kisebb sebesseggel gazolnak el, igy "csak" toloszekbe kerul, nem hal meg). Na igen, de kozben meg szazezer ember meghal leguti betegsegekben a lassitas utani visszagyorsitasok reven a levegobe kerulo extra kipufogogaz karosanyag tartalma miatt, hamarabb fogy el az olaj es a szegeny orszagokban hamarabb hal ehen nehany szazezer (millio) ember merthogy ok az elsok akik nem tudjak megfizetni majd a megemelkedo uzemanyagarak miatti tobblet-szallitaskoltseget ami az elelmiszereket terheli stb. Ez persze most lehet kicsit tulzas, de ha hozzavesszuk meg a "alljunk meg a piros lampaknal hajnali kettokor es varakozzunk mig minden iranybol elmegy a nulla darab auto", a fekvorendoroket, a felesleges korforgalmakat, az utszukiteseket, a kocsik egyre novekedo tomeget (merthogy megfeleljenek ay Euro NCAP-nak) stb. stb. lathato, hogy "megsporolunk" x emberi eletet a kozlekedesben, kozben meg 10x annyit felaldozunk mas teruleteken... Az egeszet mashonnan kene megfogni. Pl. ne minden hivatal reggel kilenctol delutan otig legyen nyitva, az emberek dolgozhassanak tavmunkaban ha a munka jellege azt lehetove teszi, a munkahelyek kozul legyen ami 7-tol 3-ig van, ami 8-tol 4-ig, 9-tol otig, 10-tol hatig stb. es maris megsporoltuk a reggeli es delutani dugok nagy reszet. Tamogassak a cegek hogy a dolgozoik a kozelbe koltozhessenek, fizessek alberletuket vagy annak egy reszet, telepitsenek oltozoszekrenyeket es tusolokat az irodakba, gyarakba, hogy a dolgozok biciklivel "izzadtan" is bejohessenek dolgozni. Maris levagtunk egy csomot a rendszeresen kozlekedo autok szamabol. Legyen napijegy a buszokra, villamosokra, metrora, trolira (Londonban ez mukodik nagyon szepen!) mert mar lassan olcsobb taxival menni valahova Bp-n mint BKV-vel... A forgalmas helyeken epitsenek aluljarokat vagy feluljarokat a kocsiknak es/vagy a gyalogosoknak. Kenyszeritsek ado- es mas eszkozokkel a cegeket, hogy a termekeikhez minel tobb helyi alapanyagot hasznaljanak fel, ne az orszag/vilag masik reszerol szallitassak oda, mert az alfoldi/kinai munkaero es a szallitas termekenkent harom fillerrel olcsobb es igy harom fillerrel nagyobb profitot erhetnek el stb. Legyenek a varosi torpeautok (mondjuk 3.5 meterig) adomentesek, viszont a SUV-okra meg a 4.6 meternel nagyobb autokra fizettessenek extra adot. Rakjanak ki elektronikus tablakat Bp-n amik kiirjak hogy hol mi van lezarva, hol van dugo, merre erdemes kerulni. Az uzemanyag adotartalmat meg az autosoktol ado, illetekek, meg egyeb neveken beszedett sarcot forditsak tenylegesen az uthalozat karbantartasara es fejelsztesere. Stb. Lenne itt egy csomo jo megoldas, csak ehhez valakinek ott fennt dolgozni is kellene, egyszerubb inkabb hozni egy hulye torvenyt, es ezzel meg van oldva (reszukrol, legalabb is, azt hiszik) a problema...

prophet 2008.06.17. 18:34:58

Ez az egész téma csak cirkusz a népnek, hogy ne azzal foglalkozzon hogy a politikusok hogy lopják ki a szemét, és ne lázadozzon a zéró tolerancia mint újabb adófajta ellen.
92 óta vezetek, városban 70-80al, országúton 140-160al, autópályán ahogy a csövön kifér.
Ezalatt egyszer jöttek belém hátulról (csak ott volt felfagyva az út)
A lovaskocsik korában se mentek a gyalogosok azok alá ... tudomásul kell venni hogy a gyalogos gyorsabban megáll és elindul mint az autós. Ráadásul ő a sérülékenyebb is. Ezért én mindig figyelmesen közlekedek gyalogosként is, és soha nem kockáztatom hogy esetleg átmennek rajtam zebrán. Még sose késtem el emiatt sehonnan.
Itthon még több birkát akarnak kinevelni a politikusok. Nincsenek még elegen???
(kell is, mert lassan már a segélyre sincs pénz amin megvehetik a birkák szavazatait)

Zs 2008.06.17. 18:40:26

Miért mindíg az autós a hülye és a gonosz és a büntetendő?
A gyalogos mielőtt lelép a járdáról a zebrára, nézzen körbe, nem csak az autós a közlekedés résztvevője. Arról nem is beszélve hogy sok gyalogos lusta elsétálni a legközelebbi zebráig.

GGG77 2008.06.17. 18:43:55

Jó lenne ha a forradalmat más blogokban szerveznék egyesek...

A szabályokról annyit, hogy nem a büntetés mértéke a fékezi meg az idiótát, hanem annak biztos bekövetkezése.

GGG77 2008.06.17. 18:46:42

Zs 2008.06.17. 18:40:26
Miért mindíg az autós a hülye és a gonosz és a büntetendő?
A gyalogos mielőtt lelép a járdáról a zebrára, nézzen körbe, nem csak az autós a közlekedés résztvevője. Arról nem is beszélve hogy sok gyalogos lusta elsétálni a legközelebbi zebráig.

Ki beszélt itt a szabálytalan gyalogosokról? Olvasd el még egyszer sztem, itt a zebráról van szó. Nap mint nap autóval járok, és átengedem a gyalogost, mert én is voltam az, és álltam percekig a zebrák mellett.

AA 2008.06.17. 18:49:51

prophet: Na ez a lenyeg, amit mondtal, cirkusz az egesz a nepnek. ((Ha Magyarorszag gazdagabb allam lenne, akkor most nem ilyent dobnanak be (elterelendo a figyelmet az egyre magasabb adokrol es kozterhekrol, meg a politikusok egyre durvabb dolgairol/hazugsagairol stb.), hanem megtamadnanak mondjuk valami Irak/Sziria/Eszak-Korea szeru "gonosz" orszagot :-))))

AA 2008.06.17. 18:56:23

Zs: Teljes igaz ez is. Gyalogosok kozott is sok "erdekes" egyen van. Pl. sajat szememmel lattam olyant, hogy oreg nenike elsorendu fout menten a háza elott leszedett egy szep csokor viragot, majd beleszagolt a csokorba es atment az uton ... anelkul hogy akarcsak egy picit is elforditotta volna a fejet barmi iranyba, azaz abszolut nem nezett korbe. Es nem zebran ment at. Az erkezo kocsi alig tudott lefekezni, pedig nem ment tobbel talan negyvennel sem. (A sofor kedvesen ki is kiabalt valami olyasmit, hogy nenkie, ha onyilkosnak tetszik lenni, akkor arra a vonat ele ugras a megfelelo eszkoz :-)) Vagy olyant is lattam, hogy kozepkoru no nezett egy ruhaaruhaz ablakaban egy ruhat, majd egyszer csak elkezdett hatrafele(!) setalni, egyenesen ra az uttestre (nyilvan meg akarta nezni, hogyan mutatna tavolabbrol vagy ilyesmi). Az ilyenekkel mit lehet csinalni? Mivel nem szamitasz ra, ha harminccal mesz, akkor is elutod ha peched van...

zsuzsó 2008.06.17. 18:58:04

Két 4 éven aluli fiú anyja vagyok.
Geri! Tök igazad van: nekem kell megatnítanom már pici korban a gyalogos közlekedést a gyereknek. A nagyobbik 4 éves, de már megtanulta tisztelni az autókat (ők a nagyobbak, nekik nem fáj), nagyon körültekintően közlekedik, mindig megáll kérés nélkül a zebránál stb. Persze a példamutatás is fontos: sosem megyek át az úttesten akkor, ha van zebra elérhető távolságban; a lámpára figyelek, és a gyerek figyelmét is mindig fel kell hívni ezekre a szabályokra. Most tanulja a macisajtot:) Fél éve lakunk egy BP környéki faluban, a falutáblánál kint van a 40-es tábla. Szerintem indokolt ez a korlátozás, ettől függetlenül le se sz*rják az áthaladó autósok, a kamionosokról nem is beszélve:((( Az óvodánk a főút mellett van, előtte kis parkoló a szülőknek. Két-három-négy gyereket egyszerre berakni a kocsiba, úgy, hogy ne rohanjon ki az úttestre, hát elég izgalmas...annak a szülőnek, aki nem tanítja meg a gyerekét a SZABÁLYOK BETARTÁSÁRA. Szvsz a gondok a családokban kezdődnek: mit lát és mit tanul a gyerek (hogyan közlekedik a szülő gyalogosként és autósként egyaránt stb.), ad absurdum vannak-e szabályok a család életében, a nevelésben?

Kúrcsány Ferenc 2008.06.17. 19:02:49

Büdös faszszopó autós köcsögök, a kurva anyját a tetvekenek.

dusan 2008.06.17. 19:07:12

Sziasztok!

Jó-jó ez a sok remek szabályozás!
De! én is pécsi vagyok,árulja már el valaki nekem a "kerülő utat" miért kellett átvezetni a kertvároson ahol tulajdonképpen nem kerüli ki a várost,sőt....!
Harmincnyilcezerkilencszázhuszonnégy kamion dübörög át rajta minden nap!
Azon a zebrán is ahol a gázolás volt....!
No comment!

bélab 2008.06.17. 19:08:41

bicikli jó megoldás áprilistól oktoberig minusz esőben.Szóval azért elvenni az autósoktól egy sávot hogy azt fél évig csak a futárok meg a fanatikusok használják nem tudom hogy jó ötlet.
tessék több felüljárót építeni-ja hogy a gyalogos a nagykörösi úton nem tud 100 métert sem gyalogolni a felüljáróig??
az elválasztó kerítésen ugrálnek át.

Coyote 2008.06.17. 19:25:43

Igen persze a következő lépés meg az lesz hogy valamelyik baromarcú felveti hogy ki kell szállni a kocsból aztán a hátunkra venni és úgy megközelíteni a zebrát, majd átcipelni a kocsit rajta aztán letenni, beszállni és továbbhajtani! Érdekes módon a tótoknál a gyalogosnak egyáltalán nincs elsőbbsége sehol, max ha valaki megadja meg ha zöld lámpán kel át de néha még akkor sem és még mindig nem haltak ki a balesetek miatt, sőt a pofájába finganak a sok tapló magyarnak! Talán mert azért is ha valaki gyalogol az kurvára ráér úgyis 1 óra míg odaér valahova ha meg a szomszéd sarokig megy akkor meg tud még 1 percet várni az üres helyre! Mondjuk én nem idekeskedem emiatt a szarság miatt mert a városban mindig motorozom (nem barom pesti vagyok, ezért ezt nyugodtan megtehetem) és sosem állok meg a zebránál akkor sem ha valaki épp átkel rajta mert mindig van hely előtte utána átmenni még ha néha le is kapja a kormány vége a ridikült a futóbolondok válláról. Bassza meg a gyalogos azért néz ki a bamba barom fejéből hogy lásson! (tudom hogy egyszer az egyik barmot elnyomom már csak heccből is, de akkor visszatolatok és kicsapatom a hátsó kerékkel a belét nehogy má feljelentést is tegyen érte!!)

T-boy (törölt) 2008.06.17. 19:26:04

Van olyan 84-es 86-os úton is,ahol elég
nagy a kamionforgalom,és EGY zebra sincs!
Ott akkor hol megy át a gyalogos szabályosan?Hát bizony sehol.Biztonságosan
meg végképp sehol!Álldogál egy negyedórát,
amig nem szünetel a kamionkonvoly.

Amúgy a tahóság rendszerfüggetlen.
Ezt páran igazolják.

Virago1000 2008.06.17. 19:28:47

OFF

Nyegleo a figyelmedbe ajanlom amikor heti meritest keszitesz:)

totalbike.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=71719

Andris 2008.06.17. 19:39:02

Szerintem ezzel az országgal az a legnagyobb baj, és ez nem csak a közlekedésre, hanem mindenre kiterjedő probléma, hogy mindenki szarik a másik emberre! Se összetartás, se tolerancia másokkal szemben, mindenki csak a maga problémájával foglalkozik, a többi ember meg dögöljön meg! (tisztelet a kivételnek,de sajnos országos jelenség!) Igaz ez a törvényhozókra is, mert persze rájuk ezek a szabájok úgy sem vonatkoznak! Ha egy kicsit toleránsabbak lennénk egymással szemben, szerintem az minden területen előrelépést hozhatna!

bélab 2008.06.17. 20:08:56

Coyote !
ez király vót

NagyiWRX 2008.06.17. 20:20:56

Nagy geci lehetsz Coyote de nem baj van benne igazszág :)))))))

floydian 2008.06.17. 20:28:40

Sajnos annyi (is) a különbség a szomszédos ország és közöttünk, hogy ott nem a pénzebeszedésre hajt az egész vezetés. Az itteni intézkedések 99%-a a pénzbeszedésről szól, nem pedig a reális megoldásról. Ameddig ilyen a hozzáállása a vezetésnek mit várnak el tőlünk? Először jól lehúznak aztán elvárják, hogy korrekt legyen az ember? Vicces Vicces(illetve inkább szomorú)

m3peti 2008.06.17. 20:47:21

Jelzem, hogy ha éjszaka mondjuk 80 betépsz egy faluba , mondjuk valahol az Alpokban (nem mindenhol) akkor nem feltétlenül lő le a traffipax, de mivel mérik a sebességedet ezért tuti, hogy a falucska közepén hajnal 3-kor az egyetlen lámpánál pirosat kapsz, Ugyanez 40-nel biztos zöld jelzés. Amúgy sokkal kulturáltabban és haladósabban közlekednek a sógorok!

bence 2008.06.17. 21:10:19

utálom ezt az érvelést hogy tartson be mindenki mindent aztán jó lesz...
többször volt már róla szó, és mélységesen egyetértek azzal, hogy előbb szedjék ráncba az egész kócerájt, büntessék meg azokat a szabotőröket akik minden bokorhoz 30as táblát tesznek, és ha minden szabály és tábla mögött tartalom is lesz, akkor lehet iszonyú komolyan venni hogy azokat már tényleg tartsák be. amíg a táblák csak arra jók hogy mögéjük lehessen tenni a trafit, ne várják el tőlem hogy tükörsima, fallal körülvett utakon 60-nal csoszogjak... esetleg 30-cal, ha épp kintfelejtették a derék útépítők.

és nem, nem vagyok gyilkos száguldozó, se felforgató anarchista, de az arcpirítóan értelmetlen táblákat továbbra is le fogom szarni...

mondeo 2008.06.17. 21:42:15

A közlekedők persze,hogy leszarják az indokolatlan korlátozásokat.
Mi lenne ha egyszer már nem 40-es tábla kerülne egy kátyu mellé trafis rendörrel, hanem egy lapátnyi aszfalt a lyukba és mehet a nép.
Zebránál legyen 30 de csak indokolt helyen és időben!
Sok-sok baleset elkerülhető lenne ha forgalmas utakra kerülne kanyarodó és gyorsítósáv, nem csak egy árva aszfaltcsík rengeteg gödörrel amiket nem is lehet záróvonal átlépés nélkül kikerülni!!!

béla 2008.06.17. 21:52:34

m3peti: Nekem ugyan nem sógorok azok a tetvek. Hagyjuk már abba ezt a sógorozást! Ők minket semmibe nem vesznek, mi meg elhitetjük magunkkal, hogy mekkora cimborák. Rohadt geci népség.

pongi 2008.06.17. 22:18:59

Teljesen egyetértek davidson10-el (14:00:11). Egyébként a külföldieket sem kell félteni, főleg az osztrákokat, mert nálunk úgy döngetnek mint a meszes. Máskor meg direkt lelassítanak a limit alá aztán ha előzni akarod őket gázt adnak és röhögnek rajtad. Meg németeket sem kell félteni. Én már csak tudom közel lakom a hegyeshalmi határhoz. Otthon meg úgy mennek, mint aki beszart, de ha nálunk elütnek valakit az nem számít nekik, mert ugye az csak "egy ungarische". Az ügyvédjük úgyis tisztázza őket. Hiába a sok euró "csodákra" képes.

pongi 2008.06.17. 22:20:09

Béla, hogy neked mennyire igazad van.

good 2008.06.17. 23:01:25

Nem olvastam végig mindenkiét, de porthosszal és Vahurral egyet értek. Sokan cseszegetik a luxusautósokat, de elmondhatom, hogy előttük mindíg át tudtam menni. Természetesen a jó ritmuson is múlik, de átlag autókkal szemben nehezebben akaródzik kijönnie... 10 lépésre vagyok az úttesttől, de megáll, mert ha már ott lennék elsőbbségem lenne. Megáll tehát és bambán néz, aztán még én leszek a hülye. Ez leginkább akkor van így, ha egy bonyulultabb kereszteződést kell megoldaniuk (értsd: alap 3-felé ágazó). Elsőbbségem természetesen nincs úttestől 10-15 lépés, sehol semmilyen autó még távolban sem, de néz rám gyalogra vár-vár-vár. Mire odaérek nekiindul fitymáló tekintettel...

Természetesen van "B" jogsim, ezért úgy megyek gyalog is, mintha vezetnék. Ha megyek, akkor már lendületesen haladom, az autók féktávjára maximálisan figyelve. Sok gyalog úgy megy át a zebrán, hogy ha már átengedett ez a pöfékelős marha kihasználom, úgyis áll. Fiataltól veteránig szinte mászik, nehogy átérjen ebben az évszázadban. Mi a francért nem lehet szedni a nyúlcipőt normális iramban. Normál esetben annyi lenne az egész, hogy autós megáll, egyes tol, kuplung súrlódásin-picit mozdul körülnéz. Mire ez megtörtént már rég nem kéne gyalognak lenni előttünk, persze átlagos 2-3 átkelővel számolva...

A problémát abban látom, hogy már kicsi korban úgy "viszik" át a kölköket az úton, hogy 2-3 a négyzeten felnőtt körbeveszi őket, mint páncél, hogy a gyerek véletlenül se lássa mikor biztonságos átkelnie (féktáv, sebesség, dinamika felmérése). Aztán meg csodálkozik a média, ha mami betolta az unokát a kamion alá, ami mellesleg meg is állt a zebra előtt, csak már induláskor gurulva nem láthatta a gyalogokat. Magas az a jószág na, de persze ő a gyilkos... Szörnyű...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.06.17. 23:37:20

Szerintem Gulyás a hibás, mert nem ért egyet a csiptuninggal a pöcs :D

Foximaxi 2008.06.18. 00:46:56

Nem rossz, nem rossz, de ez sem tökéletes.

1.) Kötelező KRESZ és Fizika oktatást a gyalogosoknak.
2.) Átkelést segítő embereket az iskolákhoz. (lásd amerikai példa; úgy is sok a munkanélküli -> közmunka keretében akár, suli előtt és suli utáni időszakra)
3.) A jelen szabályok betartatása (gyalogosátkelőt úgy kell megközelíteni, hogy bármikor meg tudjunk állni előtte)

Szerintem 3 ilyen egyszerű lépéssel megoldható.

Dr.Genya 2008.06.18. 08:02:10

Egyébként abban is nagy igazság van, hogy a gyalogosoknak sincs közlekedési kultúrájuk. Ha én lennék Állam-bácsi biztos, hogy ált.iskola felső tagozatában kötelezővé tenném a kresz-oktatást!
A biciklisek is úgy bicikliznek, hogy azt sem tudják a Kresz-ről, hogy eszik, vagy isszák.
A legjobb, amikor a sok 70 éves mami egész évben gyalogol, de télen, ha gázpalackot megy cserélni, akkor tükörjégen felül a biciklire, úgy, hogy a palack a vázon van keresztbe téve!

Rocko- 2008.06.18. 13:01:53

Foximaxi 2008.06.18. 00:46:56
kötelezô fizika van, mai napig is. csak kresz szûnt meg. na meg attól, h oktatják, nem biztos, h az egysejtû érti is. :)

AP (törölt) 2008.06.18. 14:40:54

Na ez egy jó megoldás!
Kiegészítő táblákkal kiírni, hogy mikor 30.
Nem állandóan, mint Faszországban.

small 2008.06.19. 19:19:59

Nem tudom, mennyibe kerülne esetlegesen, de akár fekvőrendőröket is kirakhatnának a kiemelt zebrákhoz..
Tapasztalatom szerint a legtöbb sofőrnek a kocsi épsége az első..
Keresztülhajtanak mindenhol, de a legkissebb fekvőre is csak méltó óvatossággal mernek rámenni..

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.06.20. 19:15:07

A legroszabb mikor megállok a 4 sávoson lakott területen azebránál mert lelép a gyalogos, és a másik sávban ált. a belsőben eltép mellettem a barom 70-80-al.
mindig nézem a tükröt is és próbálom figyelmeztetni a gyalogot hogy gáz lesz...
süti beállítások módosítása