Őrültek földje – Erzberg Rodeo

  2008. június 04. - baowah

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá


Az egy négyzetméterre jutó kattantak aránya egy motorversenyen a legmagasabb.Természetesen minél nehezebb a viadal, annál több furcsasággal találkozhatunk.

Amint arról a Totalbike-on tudósítottunk itt, itt és itt, a hétvégén zajlott a világ legnehezebb terepversenye Ausztriában az eisenerzi Erzberg Rodeo. A környék már a középkortól a vasércbányászat központja. A fenyvesek és hófoltos csúcsok között, mint egy rossz vicc terpeszkedik a történelem talán legöregebb külszíni fejtése, az Erzberg. Ami egy átlag turistának vizuális pofon, az a motorosnak maga a paradicsom: a sziklás, poros és göröngyös talaj az óriási emelkedőivel még a legprofibbnak is durva kihívás.

Ennek ellenére a krosszvilág minden idiótája ott toporog az 1000 méter szintkülönbségű bányában, hogy részese legyen a mulatságnak. Erre kiváló alkalom a kvalifikációs verseny, ahol az első 500 rajtszámért harcolnak a motorosok. 1500 induló volt összesen, ebből ezret szórtak ki: az utolsó napon a bánya aljába csak a legjobbak mehettek, az már egy más dimenzió. Ehhez képest a kvalifikáció baráti vigasság – egyenes, kanyar, egyenes, kanyar, egyenes, kanyar – a hegyre szerpentinszerű út vezet. A vasárnapi Hare Scramble maga volt a mészárszék: itt is a hegycsúcs a cél, nemes egyszerűsséggel amerre az orrod mutat, toronyiránt.

Mivel a kvalifikációban résztvevők nagy százaléka egyáltalán nem akar az utolsó napi öngyilkossági kísérletben asszisztálni, ezért ők mókából, a saját örömükre gurulnak fel. Ennek eredménye a sok furcsa jármű. Robogók, veteránok, mopedek és sportmotorok ugyanúgy ott vannak, mint a világbajnok. A különbség csak egy: nem a győzelemért jöttek, hanem vigadni.

Autós szempontból a parkoló rejti az érdekességeket. Teljesen heterogén a kép: a versenyistállók kamionjaitól az utánfutós roncsig mindent megtalál a nézelődő. Persze a kötelező eszközük mind kint sorakoznak: kempingszékek, kempingsütők, kempingbiciklik.

Személyes kedvencem az osztrák gyártmányú Husar katonai kocsi volt, amely három versenyző motorját vontatta, bent pedig egy kisebb családot szállított. A másik egy világjáró TATRA 815, még a régi V12-es. (lambó? Hehe…) Gyomrában triál és terepmotorok, múltjában több kontinens is megtalálható.

  Az igazi perverz a geek-járművek csúcsa, a terep Segway. A rapancsos gumikba vörös vasércpor tapadt: a helyi szervezők sikeresen abszolválták a kisebb-nagyobb kupacokat a sajtósátor és a rajt között – előbb vagy utóbb biztosan lesz saját terepkupájuk.

A helyi tinédzserek lelkesen látogatták minden este a fesztiválsátrat. A negyed órás gyaloglás nem távolság a településtől: a partira kiéhezett osztrák vidékiek lelkesen caplattak fel a hegyre, hogy röviditalba és sörbe fojtsák elzártságuk minden szomorúságát. Higgyétek el, minden volt: a velvetes kollégák villantásvadászata alsó tagozatos szoknyaemelgetés csupán:

Akik ki sem dugták az orrukat a versenyre, azok sem unatkozhattak: az Erzberg Rodeo nyüzsgése egész napra elringat. A szálló vaspor és kohósalak mintha drog lenne, mindenki vigyorog, a versenyzők egy részén kívül senki sem siet. Rohangászó kiskölkök, egykori bányadömperben utazó nyugdíjas turisták és energiaitalt szopogató versenyzők: nincs még egy ilyen monumentális krosszakciója a világnak. Aki szereti motorral túrni a földet, ne hagyja ki. Motorozzon oda, nevezzen a versenyre, aztán leülünk egy sörre. Vagy többre. Pont ahogy a helyiek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr79493393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipi 2008.06.04. 12:25:45

jó buli lehet, jövőre kinézek:)

Bub 2008.06.04. 13:13:18

kell egy csont a kocsim orrára :D

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.06.04. 13:31:25

Az AF akár Austro-Fiat is lehet. Volt ilyen a második világháborúig. A Rába-AF is Austro-Fiat licenc volt. Talán katonai járműveknek tették félre a márkát, ahogy a PSA a Panhard-Levassort.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.06.04. 13:46:02

A transporter egy T-rexet ütött el, amikor kigurult a gyártósorról, és odaragadt a busz elejére. ilyen sok év alatt persze a t-rex lerohadt róla, de a combcsontja csak ott maradt...

jkhjuklihj 2008.06.04. 14:21:43

hol vannak azok a csajok?!

Gaben 2008.06.04. 14:28:43

Valamelyik korábbi verseny összefoglalóját láttam TV-ben.
Annyira kemény, hogy nem tudom elképzelni, hogy 'mókából' végigmenjen valaki.
Persze biztos vannak szakaszok, ami egy mopeddel is teljesíthető, de vannak olyan részek, ahol gyalog is kihívás átmenni, nemhogy egy motorral.

Mastadoc 2008.06.04. 14:34:26

Az idei bokatörés miatt nem :(

Na de jövőre!!!! :o)

Szétcsapjuk a sz@rt vietnámi papuccsal

Sam8888 · http://indafoto.hu/sam8888 2008.06.04. 20:05:58

salixe 2008.06.04. 17:35:53

Bazzeee! Most megen erős vágyat érzek egy jó kis terepmotorozás iránt! :( Kár, hogy csak egy szutykos robogóm van. :,((

mitch buchannon 2008.06.04. 23:58:08

soha nemtudom, hogy ki kicsoda.
ommm, baowah, Zirig Árpád, Vályi István, meg a Dániel... ki a volvós, ki a lancsás.

igy nem tudok elfogultan olvasni.
de csipázom őket.

AP (törölt) 2008.06.05. 00:11:47

a vályi istván az az ommm

a többit tudja a rosseb :P

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.05. 01:27:48

a baowah meg a Zirig.
és fiatos vagyok :) elvileg abban is fogantam, mi mást tehetnék?

ommm 2008.06.05. 09:46:45

ja, baowah, Szakállért külön piros pont.
laza

Rocko- 2008.06.05. 10:11:15

a szakáll 2 l. :) ha név, akkor passz.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.05. 11:02:27

nala egy L..ő ilyen ember...nem hagyományos értelemben éli világát.

Illető 2008.06.05. 12:24:18

Azt sajnálom csak rettentően, hogy OP távozásával az igényesség is elköszönt, a Totalcar új másodvonalasai egyszerűen képtelenek _jól_ írni. Egyrészt tényszerű, minőségi szempontok alapján sem, vagyis értelmes mondatokat leírni, alanyt az állítmánnyal egyeztetni, szóismétléseket elkerülni, gondolati ív mentén haladni, satöbbi. Itt van mindjárt az első mondat a posztban: "Az egy négyzetméterre jutó kattantak aránya csak egy motorversenyen a legmagasabb." Mit jelent? Semmit. Ebben a formában semmiképp.
Meg kéne kérnetek a tapasztaltabbakat, hogy tartsanak oktatást _kaizenből_, hogy ilyen összecsapott szövegek ne ronthassák a színvonalt, többet kéne olvasgatni az MHSz-t (11. kiadás :) ) és végül, ami talán a legfontosabb, igényes magyar szövegoldalak tízezreit kellene elolvasnotok, hogy belétek vésődjön a rutin, nem csak az interneten kéne kulturálódni. Mert ez a másik fele a dolognak, lélek is kell egy szövegbe, lendület és irány, mert az még nem újságírás, hogy egymás után rakok mondatokat, mintha egy listát írnék a téma vagy esemény részleteivel kapcsolatban. Az esetleg piszkozatnak jó. Házon belül is volna kitől tanulnotok.


Köszönöm a figyelmet.

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.05. 14:12:00

Kedves Illető, köszönöm, hogy figyelmeztettél, sajnos egy mondatrész törlése során benn maradt a csak szó.

Szép napot!

Illető 2008.06.05. 15:06:54

Szuper, köszönöm!
Ha egy mondat javítását elértem, már akkor megérte publikálni a nyavajgásomat, ha pedig az érintettek elolvassák, és legalább arra a percre elfogadják a kritikát, az maga lesz a menyország, a dühödt vágtával kibontakozó webkettő gyönyörű hazai manifesztuma.

Sok lendületet a kaizenhez!

baowah · http://baowah.blog.hu 2008.06.05. 16:09:45

tény és való, hogy a szeret önmagunknál kezdődik, és ebben ott lapul, hogy a kritika elogadása is önmagunk szerete, egyféle út a teljesség felé.

sirT 2008.06.06. 11:35:20

ja a segwayrol meg annyit, hogy rem praktikus, portugaliaba avval jaroroznek a rendorok is, setaloutcara is be lehet vele menni a tomegbe,es nemhalnak meg a nap vegere a sok meredek kis utcan
süti beállítások módosítása