Cuba returns

  2008. május 21. - ommm Címkék: cuba chevy cars

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Kuba, mint olyan, meglehetősen kedvelt témánk közé tartozik. Atomjaikra hullott vagy éppen csilli-villi régi amerikai dögök, szivar és salsa, revolución. Egyik kedves barátom hívta fel figyelmemet Penoff Gábor fotóira, melyek korlátozott mértékben ugyan, de tartalmaznak némi - Gaben szerint halott - Detroitot. Most kinézve az ablakon taknyos lé folyik végig, áldatlan leve a város benzingőztől terhes légjének, ocsmány, szürke minden, mint a plázaparkoló szombat délután.

Öröm ilyenkor a szemnek egy-egy színes Chevy, legyen az mégoly lerobbant vagy csoffadt is. Nézzék csak ezt a zöldet (ami bérelhető és nem tűnik lelakottnak), mekkorát üt a sok egyenszín között (és ki vette észre hátul a Zsigulikat?)...

... vagy ez a GMC, amiről nem tudtam eldönteni, hogy tényleg így hagyta-e el a gyárat, vagy csak szorgos kubai kezek nyomán lett ilyen... khm... ordas. Remélem, az ami-fanok majd azonosítják,...

... csakúgy, mint ezt az ős minibuszt, amelyiken talán nem is matrica a golyónyom. Mennyivel veszik komolyabban az embert, ha üzleti tárgyalásra ilyennel érkezik egy dízel Espace helyett? (Az ott, jobbra mellette tényleg egy Lada-lökős Moszkvics?)

Ez a W105 Ponton mennyit tudna mesélni nekünk? A tüzes, forró éjszakákról, Fidel és a commandante idealista álmairól? Saját életéről? És vajon az elnyűhetetlen finom hat henger helyett ebben is az M21-es Volga blokkja dolgozik-e? És miért nem lett még levágni való kezek martaléka a csillag?

Egy kis darabnyi Kuba, képekben, mélyedjenek bele, ne nézzenek ki az ablakon, meglátják, szebb lesz a napjuk tőle. Nyüzsgés, zaj, por és benzingőz, meleg, az ablakba rakott tranzisztorokból pedig Omara Portuondo énekli a Bésame Mucho-t, zongorán kíséri Chucho Valdés.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93478812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt 2008.05.21. 16:56:21

Hangulatos hely, az már egyszer biztos.
Kérdés, hogy még meddig?

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.05.21. 16:58:56

A mercin gyárilag ilyen otromba a lámpa, vagy szorgos kezek kókányolták ilyen görényre?

vekker 2008.05.21. 17:05:32

Ez sajnos az alacsony életszinvonalból adódik.Gondolom ott nincs műszaki,zőlkártya meg hasonló.

eFi · http://fns.csokolade.hu 2008.05.21. 17:26:54

1959-ben, mikor Fidel rátette a kezét ezekre a járgányokra, mondván, hogy Kuba arculatának részei és innentől az övék mind, az akkori tulajok többsége sietve távozván magával vitte a slusszkulcsokat is - ennek következtében több ilyen verdát a jelenlegi használója kurblival indít. Persze lehet, hogy mindez urban legend, mi ugyanis egyszer sem láttunk ilyet...

Sabc 2008.05.21. 17:29:01

Szép életkép volt ecsém. :)

Xbossdaddy 2008.05.21. 17:30:42

Ja, hangulatos hely-főleg annak aki kis hazánk "ameddig ellátsz síkság" területéről jutott ki ide.Ki foglalkozik a porral,benzingőzzel(Budapest se különb!)amikor ott vagy.Az emberek elragadóan aranyosak(nagy többségük,aki nem tarhál).Lassú az élet-mint nálunk egykoron volt(talán igaz se volt).Ültünk '57-es Chevybe,igazi hullámzó hodály volt,ami mi tagadás-,nagy élmény volt,fillérekért!Mindent összegezve,mi szinte csak kellemes élményekkel gazdagodva tértünk haza 3 hét után.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.21. 17:37:56

áh igen, nagyon kellemes hangulata van, el kéne menni egyszer, jamaikába is :) az se mind1...amugymeg detroit :D van egy macsi ismerősöm, volt egy piros színű honda civicje, kinnhagyta az uccán, visszament és mutatta mi maradt: arrafelé nem az egész autót lopják el, hanem mindent ami mozdítható rajta. kivéve az üvegek. de ajtókat, belsejét, mindent, lámpákat, 18as szép alufelniket is elvitték..DE és ezen eléggé meglepődtem: hotak helyette négy lemezfelnit, gumival :D:D nem tudtam hová tenni a doglot, errefelé egybe lopják a cuccot...

ommm 2008.05.21. 18:17:31

civic és a 18-as felni?
hajjaj...
ne vegyél róla példát miluman :)

RWD 2008.05.21. 18:25:59

hát igen a civic és a 18col ég és föld:D

volante · http://volante.blog.hu 2008.05.21. 19:12:57

Mit akarsz, még egész rendesek. Legalább valahogy haza tudjon menni a szerencsés, ha már mindent elvittek. :) (Persze, ha a cserekerék rámegy a Civicre. :p)

martong 2008.05.21. 19:13:28

költözzünk kollektíven Kubába :))
ide meg jöhetnek a kínaiak

18" meg civic? kéthetente járt szilentet meg toronycsapágyat cseréltetni?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.05.21. 19:33:25

omm: mondtam hogy amcsi a haver, és ők nem épp az izlésükről híresek :D amugy annyira nem volt gáz... upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/99-00_Honda_Civic_coupe.jpg/800px-99-00_Honda_Civic_coupe.jpg pont ilyen volt, szine is...maj elkérem tőle a képeket :)

andras244 2008.05.21. 19:33:33

jó cikk, jó fotók .. jó h van jutyub :D (is)

ekkerjoz 2008.05.21. 19:59:41

Szép veterán autóik vannak, de nagyon kevés maradt eredeti állapotban.
Ültem olyan Ford Tudorban, amit Zuk motor hajtott...

Kifordított kacagány 2008.05.21. 20:22:33

miluman 2008.05.21. 19:33:25
azért azon a fotón nem 18" van:)

jó kis vasak ezek. nekem a gmc kellene

GiXXXer 2008.05.21. 20:41:08

Nekem meg Volga... :)

OzzyCar 2008.05.21. 20:55:56

Jamaica....no problem!:D

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.21. 21:13:24

martong: nem rossz ötlet :) legalább mindig jó az idő

BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2008.05.21. 21:17:54

A kék autón LADA kerék van a hátsó tengelyen (is)?
Fordítva?

Hombre 2008.05.21. 21:32:46

Az a neonzöld autó pontosan milyen típus? Mindenesetre nagyon szupi azzal a hűtőmaszkal, igazi ólomtepsi! A Mercinek meg figyelitek valszeg még eredetiek a sötétített szélvédői, szegénnyel sajna ránézésre is lenne fél év meló... Sebaj tanulom a spanyolt, pár év és megkezdődik ott is a felvirágzás megyek kocsmát nyitni oda kuplerájjal, POLGÁRTÁRSAK NE HAGYJUK A JENKIKNEK MÉGEGYSZER FELFORGATNI EZT A HELYET SZÁLLJUK MEG MI ELŐSZÖR!

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.05.21. 21:37:45

Egy kis saját:
matiz.terep.hu/kuba
Sokkal több az ex-szoci autó mint gondolnátok, inkább az van sok meg mostani "nyugati" autók mint öreg ami vas.
De amik vannak azok szívet melengetőek.
Meg van még Csajka kombi mint családi autó. Meg ilyenek. Szóval oda el kell mennie mindenkinek, minden autóbuzinak legalábbis, mert mekka.
Mi az ami gépeket nézegettük, a kanadából érkezett turisták meg a ruszkikat, "hej lúk, a rassön ládá, höhö"...
A legtöbb háznál volt egy "járós" autó és egy vagy kettő másik amiből etették. A nagy sokszemélyes gépek mint itt a fotókon nagyon népszerűek, elég sokat láttunk belőle. Ja, hogy ott nincs klasszikus értelemben vett tömegközlekedés? :) Az autópályákon is stoppolnak. Egy élmény volt motort bérelni és bevenni magunkat a forgatagba! :) Mondjuk amikor két ZIL megelőzött minket és nagyjából ugyanannyi gázolajat nyomtak az arcunkba amennyit elégettek a hengerekben (+a por) akkor nem volt annyira jó. :)

kenyszerjogasz 2008.05.21. 21:56:08

"Nyüzsgés, zaj, por és benzingőz, meleg, az ablakba rakott tranzisztorokból pedig Omara Portuondo énekli a Bésame Mucho-t, zongorán kíséri Chucho Valdés."

mikor a pusztában e sorokat olvasta a magyar kommentelő, egy vágyódó könycseppet morzsolt el szeme sarkában, hiába hozta hű pulikutyája vígasztalóan kedvenc csemegéjét, egy egész fürt meggypiros ropogósra szárított paprikát.
^_^

McMester 2008.05.21. 22:08:56

a legelső autó mi a fene?

Süsüzni mentem-Vadkörte 2008.05.21. 22:14:37

OMM---köszönet,Király vagy,nemes egyszerüséggel,és kezdettöl fogva nagyon jókat írsz-thankx!-Az tényleg egy 2140es Moszkva,Lada lökőkkel..az a zöld izé talán Buick,vagy Pontiac?Nemtom,a dísz az elején talán..Csepelen erdösor utca keresztezödése a nemtommivel-halványzöld,4ajtós Lincoln Premier,hat méter hosszú,kiváló állapotban..elképesztö látvány,szavamra..mint egy szobormű,teli látnivalóval..jahh...a boldog békeidők,amikor nyersanyag,acél,benzin dögivel..hihetetlen,és örömteli látvány volt.Mint az összes ilyen..a 70es évektöl egyenformák jöttek divatba..vége a barokkornak.

Süsüzni mentem-Vadkörte 2008.05.21. 22:17:12

a ződben megvannak az 1949es Mercury vonalai is..(volt ilyen a Tolvajtempóban..lila-és tüzet okádott,2ajtósban,porig átépítve).

cartshee 2008.05.21. 22:49:02

Sajna a helyzet az, hogy rosszkor születtem, és rossz helyre... Seize...
Mikből maradtunk ki... emberek... Őrület...
elképzelitek???

Omlás 2008.05.21. 22:55:22

Segítsetek!:) www.flickr.com/photos/fns720/2497035721/ Ez milyen Buick? Tudnom kell, csodálatos egy állat... mint egy hatalmas csótány... az a kis antenna a csápja... döbbenet!:D

Süsüzni mentem-Vadkörte 2008.05.21. 23:10:13

omlás----ez egy 1960as Buick LeSabre..plusz mínusz egy-két év))

Omlás 2008.05.22. 01:00:34

Süsü - köszi :)

Jerome 2008.05.22. 01:38:42

Igen tisztelt ommm!

A képen látható zöld autó nem Chevrolet, hanem egy 1951-es évjáratú Mercury Eight Sport Sedan. A Chevrolet 1939 óta nem gyártott egymás felé nyíló, úgynevezett szekrényajtós autókat. Illet volna kicsit utánanézni.

Jerome 2008.05.22. 01:42:38

Omlás!

A kocsi valószínűleg tényleg LeSabre, de nem 1960-as, hanem 1959-es, ez egészen biztos. A hatvanas modellnek már jóval lágyabb vonalai voltak.

Jazzman 2008.05.22. 03:00:54

Tény, ami tény, Kuba varázslatos. Alighanem a világ kevés olyan országának egyike, ahol a parkolás nem jelent gondot. Havanna és más nagyváros kellős közepén sem. A fővárosban 2x3 sávos elegáns sugárutak mindenfele, de olyan forgalommal, mintha állandó kijárási tilalom lenne. A legforgalmasabb még a Malecon, a filmekből is ismert, híres promenád, ahol megfelelő széljárás esetén a hullámok átcsapnak a mellvéden. Dugó viszont még itt sincs.
Viszont ami szmogot megspórol az autók számbeli hiánya, azt bőségesen pótolják a trilliócsillió éves, sufniban bütykölt motorok, melyek irdatlan kék és fekete füstfelhőket eregetnek magukból.
A kasztnik igen gyakran nem az eredeti motorokat rejtik, sok a kendácsolt amcsi verda, melyekbe utólag szerelik be a szovjet autókból előbányászott benzintemetőket. A múlt nem hagyja magát egyszerűen legyőzni: Kubában nemrég kockalada összeszerelő üzem nyílt. Ennek igen szépen látható jelei is vannak a kockaladák penetrációjában.
A leggyakoribb teherautó a Zil, de látni Kamazt, Krazt, sőt, még IFA-t is. A teherautók jelentős része amúgy tömegközlekedési eszközként működik, különösen a helyközi és távolsági forgalomban.
A károsanyag emissziót súlyosbítja, hogy a Venezuelától baráti áron kapott olaj mellett saját lelőhelyre is bukkantak, mely jelenleg az ország szükségleteinek kb. 10%-át fedezi, ellenben a szaga az ország 100%-ában érződik. A kubai olaj ugyanis tele van bűzös kénhidrogénekkel, melyek éppenséggel nem a kiváló minőséget erősítik, de az igénytelen vasak jól bírják a normál 90-es oktánszámú, sőt a 87-es benyát is. Az "especial" kategória talán ha 92-es lehet, ez a top.
Nyugati autókat szinte csak a kölcsönzők tartanak, s ezek jobbára mini kategóriás papírjaguárok. De a rendszer recseg-ropog: pár hete már kubaiak is bérelhetnek (már ha bírják anyagilag a konvertibilis pezóban való fizetést).
És hogy a turbómagyarok is boldogok legyenek: sokfele látni Ikarus-t. Olyan modelleket is, melyek Magyarországon nemigen léteztek. Természetesen egytől egyik irtózatosan lepusztult állapotban vannak, de mennek, és alighanem még 30 évig menni is fognak. Bár a híres tevéket (kamionbuszokat) már kivonták a forgalomból, pontosabban átcsoportosították vidékre. Őket Yutong márkájú kínai buszokkal pótolták, melyek összehasonlíthatatlanul nagyobb utaskomfortot jelentenek (például széria a légkondi is! figyelsz, BKV?), és állítólag a járatsűrűség is drasztikusan emelkedett. Kár, hogy már most, pár héttel a kínai buszok bevezetése után mindenfele látni lerobbant példányokat...
Ha a belsőséget érdekli, van pár friss (témába vágó) fotóm nekem is. (A maradék 990, nem témába vágó mellett... :o))

M.H.F.U.B.TC.M.T 2008.05.22. 03:12:24

Megállt az idő, és ez nekünk kivülállóknak nagyon jó, az őslakosok érzéseiről nincsenek infóim, de lenyűgöző egy ország. Mint egy autós múzeum, amit annyian látogattak már, a benne lévő autókat pedig már annyian végigtapizták az elmúlt ötven év alatt, hogy ráférne már egy alapos ápdét. Persze az már nem Cuba lenne többé. Hihetetlen vasak!!

Csubakka Junior 2008.05.22. 08:19:54

Ismét csak sóhajtozni tudok az autók láttán. Egyszer jó lenne eljutni oda, és nem csak az autók miatt. Én hasonlóra tippelem a helyzetet a szegényebb régi orosz tagállamokban is, csak ott jóval szűkebb lehet a paletta. Tényleg olyan, mint egy úzeum.
Kicsit off, csak a kendácsról jut eszembe. 2 napja lőttem egy SL Mercit, ami SLR-nek akart kinézni. SLR ajtajai, visszapillantója, kopoltyúja, kipufogója volt, és még a felni is hajazott az SLR-re. Sőt, még a rendszáma is SLR 65 volt.

AP (törölt) 2008.05.22. 08:26:54

Salsa, szivar, revolucion, amerikai autók: könyörgöm ez csak a látszat!

Castro iszonyatosan kemény rendszert tartott fent, ahol évtizedekig nyomorgatták az embereket..
Nemrég vettem egy dvd-t, amin Castro beszélget Oliver Stone-al. Az öreg egész hitelesen hazudik, de pontosan le lehet venni, hogy hazudik.

ommm 2008.05.22. 09:07:45

Jerome 2008.05.22. 01:38:42

Nem néztem, bevallottan nem vagyok nagy szakértője az amerikai vasaknak (nem szándékosan), bíztam a hozzáértőkben.

AP: Persze, a látszat, de ki mondta, hogy nem?

ommm 2008.05.22. 09:41:24

kicsit off leszek saját berkemen belül, de...

totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=70933

...az egyik nagy hiba, hogy KÉZZEL KELL BEHÚZNI A KÉZIFÉKKART, mára ledobta a láncot nálam.

Elnézést.

pipi 2008.05.22. 10:10:47

Érdekes kontraszt!A GMC mellet álló ezeröcsi és az öreg Chevy mellet meg a jó öreg Moszkva.

rozsdas boko · http://www.morguefile.com/archive/classroom.php?lesson=12&MORGUEFILE=sr11759tkq1fk38nfa53pg1r51 2008.05.22. 10:51:02

Ha mar a szerzo elinditotta az off/ot, hadd csatlakozzak. Regebben sokan kertek, hogy legyen egy cikk Hogyan fotozzunk autot cimmel. Talaltam egyet. Persze nem magyar hobbifotos a megcelzott olvasokozonseg, de akkor is erdekes.
www.morguefile.com/archive/classroom.php?lesson=12&MORGUEFILE=sr11759tkq1fk38nfa53pg1r51

BeeTm 2008.05.22. 11:19:17

rozsdas boko:

KÖSZI ERRE VÁRTAM MÁR EGY JÓ IDEJE!

egyébként mi van akkor ha a szoci vas összeér az amcsi vassal?
fekete lyuk lesz? :)

Wector 2008.05.22. 12:29:26

Nekem inkabb Diana Krall bugja a fulembe a Besame Mucho-t..

Amugy igen, mas ott elni/leelni egy eletet es turistakent elmenni oda.

m.o.p. 2008.05.22. 13:07:11

A karácsony ízű tea mellé (narancs-fahéj), külön jól esett a salsa hangulat! Megyek is meghasadni.

Kössz az off-ot! Kiröhögtem a teát az orromon, de megérte.
Engem is felháborít, hogy egyes dolgok a nevükben hordozzák a használati utasítást.

DRtorgyi 2008.05.22. 16:46:50

Igen elképzelem. Biztos jó 3 órát sorbanállni 1 liter étolajért. Illetve a sok kubai beszámoló közben arról senki sem írt, hogy hány órát dolgozik 1 kubai 1 liter benzinért. Nem 1 - et az biztos.

Jazzman 2008.05.23. 11:52:30

DRtorgyi,
Hát, az is igaz, hogy ők sem kapkodják el a munkát...
Amúgy a kérdés ebben a formában nem merül fel, ugyanis a legtöbb kubainak nincs mibe benzint töltenie. Magánautó, mint olyan, sokáig nem is létezett, legfeljebb a rendszer felfesléseit kihasználók ügyeskedtek, de az rizikós volt.
Amúgy a benya kábé feleannyiba kerül, vagy még annyiba sem, mint Európában. Venezuela az új haver, az erősen balos Chávez ugye puszipajtás, igencsak dotált áron adja Kubának (és a Karib térség néhány más országának) az olajat.
De értem, mit akartál kérdezni. A kereseti viszonyok természetesen tragikusak: magasan képzett kutató házaspár keres kábé havi 45 dollárnak (7000 HUF) megfelelő pezót.
Sorbaállás amúgy nincs a cuccokért, állami elosztórendszer van, amiből éppen van, abból jut mindenkinek, amiből nincs, abból meg (hivatalosan) senkinek. 2 fajta pénzük van, 1 belső piacos peso (CUP) és egy konvertibilis(nek tartott) peso (CUC). A fizetést természetesen CUP-ban kapják (de újabban szabadon válthatnak valutát), s a CUP-os boltokban tudnak hozzájutni az alapvető szükségletekhez. Ezek külföldi számára nem elérhetőek, mivelhogy a termékek államilag dotált áron kaphatók (tényleg szó szerint fillérekért), igaz, mindig csak az, amit az adott hónapban erre kijelölnek az illetékes elvtársak. Természetesen csak egy meghatározott mennyiséget lehet venni a termékekből fejenként (kvázi jegyrendszer, csak nem jegy van, hanem nyilvántartás), amiből nem tudnak elegendőhöz hozzájutni, abból a szükséges maradékot szabadpiaci áron kell megvenniük CUC-ért. Az USA embargo miatt minden elektronikai cucc irtózatosan drága, az emberek mégis veszik őket. (Ha már egyszer lehet, pár hét óta...) Igazi nyomort nem igazán láttam, persze ez nem jelenti azt, hogy nincs is. A lakhatási körülmények mondjuk néhol eléggé hajmeresztőek.
Ettől függetlenül sok mindent tanulhatnának a magyarok a kubaiaktól. Például pozitív gondolkodást, a képességet arra, hogy az életet élvezni tudják abban a formában, amilyen. Minden nehézség ellenére nemigen látni boldogtalan, savanyú arcot.

trainmodeller 2008.05.23. 16:27:40

Jazzman minden szavával egyetértek.
Nem nagyon láttunk olyan kubait, aki bömbölt volna a szomorúságtól, hogy neki miért nincs plazmatévéje.
Valahogy nem kapta (még) el őket az a harács, ami itt van: mindent, mindent, hitelre, újat, nagyobbat, fényesebbet, többet!
Na ott ilyennel nem találkozol.
Meg kapkodó emberekkel is --> rossz nézni, ahogy dolgoznak :) Olyan lassan, kimérten és megfontoltan.. :)
A legrosszabb putri mellett sincs olyan szeméthalom, mint itthon.

De visszatérve az autókra: Ikarusokat is láttunk, de a legtöbb Ikarus formájú autóbusz az a helyben gyártott licensz, Giron volt. A legnépszerűbb a nálunk "TSZ-busz" jellegű 211-esre hajazó Giron VI (vagy V?) volt, teherató alváz és orrmotor konstrukció. De láttunk sima távolsági buszokat is, olyanokat ami a Volánbuszoknál még százával futnak.
Emellett a Suzuki Jimny, Vitara, Daewoo Matiz, lépcsőshátú Toyota Yaris, Skoda Fabia és Octavia, Volkswagenek (bérautóként főleg Gol és Gol plus nevűek) futkosnak.
Sok a Fiat, nem csak a Polski, eredeti torinói Fiatok, 125 és 126-osok. Pszihedelikus metálfényekben krómfelniken gurulnak a 126-osaikkal. Megáll az ész. Meg láttunk sima lepukkant 126-ost is amit toltak :)

Tömegközlekedés kisegítése úgy megy, hogy a nagyobb kereszteződésekben van egy-egy sárga ruhás ember, aki megállítja az általa kihasználatlannak vélt autókat és beültet stoposokat. Láttuk, működik a dolog. Úgy védekeznek, hogy a szélvédőt bevonják (szerintem nem átlátszó) fekete fóliával és csak egy lőrésnyi csík marad szabadon.
De autópályán is megy a stop rendesen, kamionplatókra másznak fel, billencsbe be, ahogy esik.
Ja, autópályán andráskereszt és szintbeni vasúti keresztezés, ez milyen már? Merthogy nem egy ilyenen átmentünk :)
Az utak nem sokkal rosszabbak mint itthon, ami azért elég durva, tegyük hozzá!

fonak 2008.05.25. 01:13:40

Ott a trópusokon mi sem szomorkodnánk.
(Mondjuk aki plazmatévére stb. vágyott, az már átúszott Floridába).

DRtorgyi 2008.05.25. 09:24:00

Valószínüleg olyan észak-Koreit sem látnál, aki bömbölne a szomorúságtól, hogy miért nincs plazmatévéje. Megnéztem a képeidet, de egy kicsit távol állnak a kubai rögvalóságtól. Csak azt ábrázolják, amit ők meg akartak mutatni.

DRtorgyi 2008.05.25. 09:30:37

Minden nehézség ellenére nemigen látni boldogtalan, savanyú arcot.

Érdekes, én voltam Belgrádban és ugyanezt tapasztaltam. Ennek ellenére eszembe sem jutna ott élni, hiszen akkor kiderülne, hogy ott még kevésbé habostorta az élet. Kubában meg főleg.

cubafiesta.hu · http://www.cubafiesta.hu 2008.07.05. 23:27:10

kár, hogy nem tudok képeket feltölteni. olyan komoly kohószökevényeket kaptam már lencsevégre a 3 év alatt, hogy a "cool a verdában" a prémium kategóriában indulhatnának.
van itt minden, vasút, busz, teherautó, bici-taxi, coco-taxi, mindenféle szörnyeteg. mindegy csak menjen.
zöldkártya? műszaki? eredetvizsgálat? viccelsz, bolondozol?
lehet hogy néhány rendőr, meg műszakis lehajítaná az ékszíjat, ha meglátná az 50-60 évesnél egy nappal nem öregebb alkotásokat. :)

a közlekedésről meg már ne is beszéljünk. mindenhol van egy belső sáv, egy külső sáv, meg egy részeg sáv. ennek ellenére nem nagyon látok balesetet. lehet hogy mégis működik a dolog így is?
süti beállítások módosítása